Ik weet niet of 4K realistisch is met de beperking in hardware, er zijn maar weinig apparaten die daadwerkelijk de rekenkracht hebben omdat probleemloos te tonen. F1TV biedt ook maar 1080P aan en ook daar lees je op Reddit kanaal niet altijd hele positieve ervaringen bij degene die net het verkeerde apparaat hebben als ook dat je het aantal apparaten waarop je het kunt kijken nog minder is dan Viaplay.DutchOwnage schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:10:
Het is gewoon verschrikkelijk. Ik mag bijna hopen dat dit een minder jaar wordt voor Max, en dat men massaal Viaplay links laat liggen. Of daar hebben ze een eventueel minder jaartje van Max niet eens voor nodig. Iets met karma.
En ik moet er al helemaal niet aan denken dat ze nog véél meer sportrechten gaan binnenhalen. Het is al erg genoeg zo, met de F1, Bundesliga en straks de Premier League in 720p.
Ik blijf bij mijn mening, anno 2022 en zéker voor een premium prijs, mag je als consument toch echt wel 4K verwachten. Het is in 4K beschikbaar, straks zelfs 4K HDR, en dan blijven we op een matig 1080p of zelfs 720p streampje zitten?
Het enige alternatief is weer terug naar een lineair kanaal maar gezien de huidige ontwikkelingen bij de TV providers gaat het streamen via unicast steeds meer zijn intrede doen. T-mobile is bijvoorbeeld al bezig om haar hele infrastructuur om te gooien en dit resulteert ook dat bij die groep klanten de kwaliteit van TV ervaring zienderogen achteruit is gegaan. Ziggo is bijvoorbeeld ook al aan het onderzoeken of ze de overstap kunnen maken: nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting
Ik hoop dat de diverse streamingsdiensten hun bitrates wat kunnen opschroeven. NLZIET bijvoorbeeld heeft streams van rond de *7,5Mbit en dat zie je echt terug in de kwaliteit van het beeld. Daarmee zal de ervaring al een stuk beter worden en wordt de noodzaak voor 4K minder. Liever een lage resolutie met een hogere bitrate dan een hoge resolutie met een lage bitrate
*NLZIET: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
*knip*
Onderlinge vetes vechten we niet hier uit.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2022 11:49 ]