Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 65 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kasteel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-03 06:52
ed1703 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Zeg ik ook nergens, ik zeg dat viaplay dit icm de tv-fabrikanten dient recht te zetten en indien dat niet kan, de support erop dient te droppen. Maar hier heerst dan ook weer het geld en het weglopen van klanten.

[...]

F1pro was ook ooit een rukproduct, dus nee, met dat argument kan je inderdaad niet zoveel.
Maar ik vind wel dat het gebrek aan streamingkwaliteit (wat F1pro ook ooit had) een kwalijke zaak en dat dient vanaf het begin te staan als een huis. Kwaliteit/Kwantiteit van content moet eigenlijk bij elke dienst wel groeien, dus daar komt meestal in de loop van de tijd wel verandering in, uitzonderingen daargelaten. Behalve dat is kwantiteit ook een bepaalde vorm van smaak, dus daar kom je hier toch niet uit.

En met kwaliteit bedoel ik uiteraard niet de streamkwaliteit, maar de inhoudelijk kwaliteit van de content.
Ik ben met je eens dat zaken moeten groeien. Maar Viaplay positioneert zich als premium aanbieder met een premium prijs. Netflix, hbo, amazon, Disney starten daardoor met een lage introductieprijs. Dan kan je zoiets nog accepteren. Daarnaast kaapt Viaplay het weg bij Ziggo waar ik 4K beeld had voor €0,- om vervolgens naar een minderwaardig interieur product te gaan met een hogere prijs. Terwijl dus voor de F1 en ook de content en ook gecombineerd er veel betere alternatieven zijn. Maar ook voor Bundesliga en Premier L zijn er betere Alternatieven.

[ Voor 5% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 10:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Hier is een overzicht van wat de verschillende apparaten voor mogelijkheden hebben, voor wat betreft afspelen, terugkijken enz. met ViaPlay

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYuvsqO68AyV3-1FEb0Z6G29Zhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FT7oo3P8m9SlPwDILORjP0Xf.png?f=fotoalbum_large

Bron: ViaPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteel
TifKag schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:02:
Hier is een overzicht van wat de verschillende apparaten voor mogelijkheden hebben, voor wat betreft afspelen, terugkijken enz. met ViaPlay

[Afbeelding]

Mooi overzicht en aangezien het marktaandeel van Samsung en Android TV 65% is kunnen veel mensen op de TV dus bepaalde basis functionaliteiten niet uitvoeren. Zag trouwens tweets voorbij komen dat starten vanaf het begin op geen apparaat mogelijk is klopt dat dan niet? Met live terugspoelen moet het deel dan gebufferd zijn, want hoorde ook veel klachten dat je als je te laat was voor de wedstrijd je dus niet meer terug kon spoelen.

[ Voor 14% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik vind dat Viaplay zich inderdaad te groot in de markt heeft gezet. Ooit begonnen met dat live in 720p is. Door druk van de consument is F1 naar 1080p gegaan, maar het werkt op veel apparatuur niet goed. Had het dan gewoon op 720p gehouden, maar wel werkend. Daar zouden we natuurlijk ook van alles van hebben gevonden. :) Niet van deze tijd, 4K, HDR, etc, etc. Terechte opmerkingen overigens, maar in de huidige situatie zou ik het voorlopig houden op 720p, maar wel stabiel. Dus geen buffering, haperingen, app opnieuw opstarten, etc. Als ik puur naar mezelf kijk, zou ik dat best hebben gevonden, ik wil gewoon goed de race kunnen volgen. We krijgen niet extreem veel korting, maar iedereen betaalt nu minder dan de volle mep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:07:
Ik vind dat Viaplay zich inderdaad te groot in de markt heeft gezet. Ooit begonnen met dat live in 720p is. Door druk van de consument is F1 naar 1080p gegaan, maar het werkt op veel apparatuur niet goed. Had het dan gewoon op 720p gehouden, maar wel werkend. Daar zouden we natuurlijk ook van alles van hebben gevonden. :) Niet van deze tijd, 4K, HDR, etc, etc. Terechte opmerkingen overigens, maar in de huidige situatie zou ik het voorlopig houden op 720p, maar wel stabiel. Dus geen buffering, haperingen, app opnieuw opstarten, etc. Als ik puur naar mezelf kijk, zou ik dat best hebben gevonden, ik wil gewoon goed de race kunnen volgen. We krijgen niet extreem veel korting, maar iedereen betaalt nu minder dan de volle mep.
Helemaal eens, maar waar ik ook een probleem mee heb is dat “wij” door dergelijke acties van een 4K ervaring naar “dan maar stabiel op 720p” gaan tegen een hogere prijs. Als wij allemaal dit laten floppen denken andere partijen wel 10x na de volgende keer. Dadelijk moet je Viaplay nemen voor €13,99 voor F1 en Premier L en €10,- bij partij x voor Nederlands voetbal. Je ziet nu ook al content verdwijnen op Netflix met de komst van anderen die nu nog goedkoop zijn. Zag dat de Europese commissie kijkt naar de app diensten om de berichten uitwisselbaar te maken, maar men mag hier wel eens kijken.

Dus mijn oproep allemaal Viaplay opzeggen en zorgen dat het verdienmodel weg is. Wordt het heerlijk goedkoop van voorspel ik je.

[ Voor 4% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

[Afbeelding]

Top! Knap waardeloos, wel ondersteuning bieden voor LG tv’s van 2016 en jonger, maar terug kijken kan alleen vanaf 2018. Dit is redelijk basale functionaliteit. Ik verwacht niet dat alle problemen snel opgelost zullen zijn. Op dit moment zijn er denk ik een paar opties (voor F1):
1. Bij Viaplay blijven met alle ergernissen en hopen dat ze alles snel fixen.
2. Bij Viaplay blijven en een ander device aanschaffen. Een Chromecast kost maar vier tientjes.
3. Overstappen naar de concurrent, maar wel eerst even checken of je tv een app daarvoor heeft. Anders kun je net zo goed gaan voor optie 2.

Ik mis overigens in het overzicht ‘uitgesteld kijken’. Dus vanaf begin wanneer race begonnen is. Dat valt niet onder live kijken maar ook niet onder opnieuw kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 26-03-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Top! Knap waardeloos, wel ondersteuning bieden voor LG tv’s van 2016 en jonger, maar terug kijken kan alleen vanaf 2018. Dit is redelijk basale functionaliteit. Ik verwacht niet dat alle problemen snel opgelost zullen zijn. Op dit moment zijn er denk ik een paar opties (voor F1):
1. Bij Viaplay blijven met alle ergernissen en hopen dat ze alles snel fixen.
2. Bij Viaplay blijven en een ander device aanschaffen. Een Chromecast kost maar vier tientjes.
3. Overstappen naar de concurrent, maar wel eerst even checken of je tv een app daarvoor heeft. Anders kun je net zo goed gaan voor optie 2.

Ik mis overigens in het overzicht ‘uitgesteld kijken’. Dus vanaf begin wanneer race begonnen is. Dat valt niet onder live kijken maar ook niet onder opnieuw kijken.
2) je kunt ook een Chromecast nemen en daarbij kiezen voor een overstap. Nogmaals alleen Bundesliga en Premier L zijn een valide argument maar voor de rest ben je elders naar mijn subjectieve mening beter af.

3)

Met als Tip dat op alle Android TV’s gewoon F1TV pro geïnstalleerd kan worden als is het soms wel nodig de installatiefile over te zetten naar de TV. Tevens dat je natuurlijk vanaf de telefoon kunt streamen naar een smart TV.

Uitgesteld kijken kan volgens mij niet bij Viaplay op geen enkel apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:25:
[...]

2) je kunt ook een Chromecast nemen en daarbij kiezen voor een overstap. Nogmaals alleen Bundesliga en Premier L zijn een valide argument maar voor de rest ben je elders naar mijn subjectieve mening beter af.

3)

Met als Tip dat op alle Android TV’s gewoon F1TV pro geïnstalleerd kan worden als is het soms wel nodig de installatiefile over te zetten naar de TV. Tevens dat je natuurlijk vanaf de telefoon kunt streamen naar een smart TV.

Uitgesteld kijken kan volgens mij niet bij Viaplay op geen enkel apparaat?
Uitgesteld kijken kan in ieder geval op iOS en tvOS. Voor mij is dit een must-have (de concurrent kan het ook). Met een druk gezin, heb ik niet altijd om op het exacte tijdstip op de bank te zitten. Vroeger bij Ziggo werkte dit ook goed. Daarnaast kon je het opnemen. Het nadeel van Ziggo vond ik dat als je de avond er voor de mediabox op kanaal 14 liet staan, je bij het aanzetten gelijk in de race zat. Dat is niet fijn als je vanaf het begin wil kijken. Met Viaplay krijg je de keuze en ze tonen niet gelijk live beeld. Ik weet het, de concurrent kan dat ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16

AvK

Ready Set Go

[Afbeelding]

Wat is eigenlijk de reden dat je op een Samsung TV (vermoedelijk het grootste marktaandeel in Nederland) niet live kunt terug spoelen? En op een LG (waar de meeste problemen mee zijn) wel?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Uitgesteld kijken kan in ieder geval op iOS en tvOS. Voor mij is dit een must-have (de concurrent kan het ook). Met een druk gezin, heb ik niet altijd om op het exacte tijdstip op de bank te zitten. Vroeger bij Ziggo werkte dit ook goed. Daarnaast kon je het opnemen. Het nadeel van Ziggo vond ik dat als je de avond er voor de mediabox op kanaal 14 liet staan, je bij het aanzetten gelijk in de race zat. Dat is niet fijn als je vanaf het begin wil kijken. Met Viaplay krijg je de keuze en ze tonen niet gelijk live beeld. Ik weet het, de concurrent kan dat ook. :)
Had ik inderdaad ook vaak bij Ziggo. Liet altijd mijn vrouw F1 klaarzetten 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Krijg je bij iOS en tvOS, als de uitzending nog live is, de optie om direct vanaf het begin te starten? Bij Android TV lijkt dat niet mogelijk en moet je, zolang de uitzending in real-time nog bezig is, 'terugspoelen' naar het begin.

Bij F1TV krijg je sinds dit jaar, als je een live-stream opent, direct de vraag of je live wilt kijken óf vanaf het begin. Het zou mooi zijn als Viaplay dat ook op alle ondersteunde apparaten kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Krijg je bij iOS en tvOS, als de uitzending nog live is, de optie om direct vanaf het begin te starten? Bij Android TV lijkt dat niet mogelijk en moet je, zolang de uitzending in real-time nog bezig is, 'terugspoelen' naar het begin.

Bij F1TV krijg je sinds dit jaar, als je een live-stream opent, direct de vraag of je live wilt kijken óf vanaf het begin. Het zou mooi zijn als Viaplay dat ook op alle ondersteunde apparaten kan toevoegen.
Yep! Idem voor tvOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_3k8fWzt0vL6J3JiFQhAYf8IJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaMDIbO1F18x3w5lCTbqsO27.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat is wel goed om te zien! Vreemd dat het per platform zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Dat is wel goed om te zien! Vreemd dat het per platform zo kan verschillen.
Inderdaad. Ook vreemd dat ‘uitgesteld kijken’ (of welke naam je er ook aan geeft) niet meegenomen wordt in de hiervoor genoemde tabel. Als dit niet mogelijk was geweest, had ik geen abonnement genomen op Viaplay. Terugspoelen vind ik geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Op een chromecast ziet F1 op Viaplay er ook minder uit dan F1TV Pro.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Inderdaad. Ook vreemd dat ‘uitgesteld kijken’ (of welke naam je er ook aan geeft) niet meegenomen wordt in de hiervoor genoemde tabel. Als dit niet mogelijk was geweest, had ik geen abonnement genomen op Viaplay. Terugspoelen vind ik geen optie.
Die optie zou er inderdaad wel bij mogen staan!

Bovendien klopt die tabel ook niet helemaal. 'Live terugspoelen' is dus wel mogelijk op Android TV en (Fire TV). Al verschilt dat wellicht ook weer per apparaat. Enigszins verwarrend is het allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Op een chromecast ziet F1 op Viaplay er ook minder uit dan F1TV Pro.
Op een Apple TV ziet het er ook minder uit (bitrate 5 vs 6), maar is F1 op een Chromecast wel 1080p?
Dat zou overigens ook wel handig zijn als Viaplay dergelijke info mee neemt in de tabel. Dan weet ieder wat ie mag verwachten en hebben we hier minder discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verdwaald? Niemand heeft het over videokwaliteit gehad :+ (en de serie die ik overigens aan het bekijken was ziet er gewoon strak uit met de hoogste kwaliteit stream, zitten dan ook geen spectaculaire acties in, etc.)

Hier overigens de Viaplay app in de Android store met reviews die jaren terug gaan, ook uit het Noorden:
https://play.google.com/s...com.viaplay.android&gl=DK Van een landspecifieke app is dus iig geen sprake en staat het ook niet in de kinderschoenen ...

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 26-03-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Die optie zou er inderdaad wel bij mogen staan!

Bovendien klopt die tabel ook niet helemaal. 'Live terugspoelen' is dus wel mogelijk op Android TV en (Fire TV). Al verschilt dat wellicht ook weer per apparaat. Enigszins verwarrend is het allemaal wel.
Naast resolutie mag de tabel wat uitgebreider. Inderdaad Fire TV, maar bij Mac/PC ook even de browser vermelden. Wat ik hier begrepen heb, is Safari wel 1080p, maar een andere browser weer niet.

Al met al vind ik op technisch/ondersteuning vlak de Viaplay organisatie vrij knullig. De hiervoor genoemde tabel geeft wel meer info, maar is nog steeds beperkt. Embed een dergelijk tabel dan ook gelijk een beetje netjes in de stijl van je website. Nu ziet het er uit dat iemand dit even snel in elkaar heeft geflanst. Het valt me ook op dat als er op een andere locatie wordt ingelogd met jouw account je daar geen bericht over krijgt. Vrijwel elke dienst doet dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteel
apis29 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Verdwaald? Niemand heeft het over videokwaliteit gehad :+ (en de serie die ik overigens aan het bekijken was ziet er gewoon strak uit met de hoogste kwaliteit stream, zitten dan ook geen spectaculaire acties in, etc.)

Hier overigens de Viaplay app in de Android store met reviews die jaren terug gaan, ook uit het Noorden:
https://play.google.com/s...com.viaplay.android&gl=DK Van een landspecifieke app is dus iig geen sprake en staat het ook niet in de kinderschoenen ...
Ik reageerde omdat jouw screenshot met daarop een 1920x1080 in de code niks zegt. Zo meet je kwaliteit van een stream niet. Ze geven het wellicht zo door maar dat zegt niks over de bron. Wat ik bedoelde is dat kwaliteit van beeld en dus kwaliteit van een stream niet zo uit te drukken is.

De kwaliteit van de kleuren en de scherpte van het beeld is bij Viaplay niet ok. Ik had vroeger ook een TV die full HD was maar waar de pixels op te tellen waren.

[ Voor 7% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik reageerde op iemand die een screenshot liet zien met daarop een 1920x1080 in de code. Wat ik bedoelde is dat kwaliteit van beeld en dus kwaliteit van een stream niet zo uit te drukken is.

De kwaliteit van de kleuren en de scherpte van het beeld is bij Viaplay niet ok. Ik had vroeger ook een TV die full HD was maar waar de pixels op te tellen waren.
En ik reageerde op iemand die stellig beweerde dat er zonder uitzondering geen enkele serie een hogere resolutie dan 720p had. Dit had dus helemaal niks met welke screenshot dan ook te maken (geen idee welke post dat dan ook had moeten zijn) ... Waarschijnlijk was die niet geïnteresseerd geweest in niet-Engelstalige series en niet verder dan Starzplay gekomen O-) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 26-03-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
apis29 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:36:
[...]

En ik reageerde op iemand die stellig beweerde dat er zonder uitzondering geen enkele serie een hogere resolutie dan 720p had. Dit had dus helemaal niks met welke screenshot dan ook te maken (geen idee welke post dat dan ook had moeten zijn) ...
Mijn kennis is beperkt dus misschien heb ik het fout. Maar je kan een gecomprimeerd 720p uitrekken en doorgeven als 1080p. Dit doet een tv ook als de bron geen full HD is. Zo lijkt het aan de cliënt side 1080p met een bepaalde resolutie maar is de kwaliteit alsnog slecht.

Als je kijkt naar bepaalde teksten in beeld lijkt het als Viaplay dit doet. Zo hebben ze lagere bandbreedte nodig want aantal MB is lager.

Dus hetgeen jij liet zien “bewijst” niet dat de kwaliteit van het beeld (de bron) HD is. Alleen dat ze het als HD doorgeven. Maar nogmaals wellicht heb ik het helemaal fout

[ Voor 10% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Nee, dat is inderdaad het vreemde. Ik had van Viaplay een perfect geoliede machine verwacht met jarenlange ervaring in landen met een zeer hoge levensstandaard. (Hooguit wat opstartproblemen bij het inschatten van de capaciteit.) Maar tot nu toe valt het in Nederland, zeker aan de technische kant, behoorlijk tegen.

Misschien zijn we hier op het gebied van tv en streaming veeleisender dan Viaplay had verwacht. Maar een degelijk marktonderzoek had dat natuurlijk allang duidelijk kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Mijn kennis is beperkt dus misschien heb ik het fout. Maar je kan een gecomprimeerd 720p uitrekken en doorgeven als 1080p. Dit doet een tv ook als de bron geen full HD is. Zo lijkt het aan de cliënt side 1080p met een bepaalde resolutie maar is de kwaliteit alsnog slecht.

Als je kijkt naar bepaalde teksten in beeld lijkt het als Viaplay dit doet. Zo hebben ze lagere bandbreedte nodig want aantal MB is lager
Viaplay werkt zoals vrijwel elke streamingdienst met adaptive streaming, er zijn gewoon 5 streams van verschillende resolutie aanwezig (dit kan je ook gewoon uit de browser halen). Bij verbindingsproblemen schakelt het automatisch naar een lagere stream om het beeld door te laten lopen ipv haperingen/vastlopers (las dat je met bijv. de Refresh Rate app de resolutie kon vastzetten maar dan krijg je juist haperingen en vastlopers als er niet omlaag geschakeld kan worden).
Voor Viaplay series is de hoogste stream gewoon 1080p (zonder uitzondering :P ). Dit is Huss bijv.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<Representation
        id="video=151005"
        bandwidth="151005"
        width="320"
        height="180"
        codecs="avc1.4D400C"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=304389"
        bandwidth="304389"
        width="512"
        height="288"
        codecs="avc1.4D4015"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=590439"
        bandwidth="590439"
        width="640"
        height="360"
        codecs="avc1.4D401E"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1196235"
        bandwidth="1196235"
        width="960"
        height="540"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=2496554"
        bandwidth="2496554"
        width="1280"
        height="720"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=4993227"
        bandwidth="4993227"
        width="1920"
        height="1080"
        codecs="avc1.640029"
        scanType="progressive">

En dit Gangs of London, een niet-Viaplay serie (of de bitrates hier kloppen vraag ik me nog altijd af overigens, maar nog altijd geen behulpzame AppleTV gebruiker die ernaar gekeken heeft. Valt me op dat je dan bij de kwaliteitsopties enkel automatisch en hoog hebt ipv vijf opties w.o. 'hoogste'. Ziet er iig een stuk beter uit dan 1,8Mbps dus het zal misschien een stuk beveiliging zijn)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<Representation
        id="video=151096"
        bandwidth="151096"
        width="320"
        height="180"
        codecs="avc1.4D400C"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=302327"
        bandwidth="302327"
        width="512"
        height="288"
        codecs="avc1.4D4015"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=605469"
        bandwidth="605469"
        width="640"
        height="360"
        codecs="avc1.4D401E"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1172590"
        bandwidth="1172590"
        width="960"
        height="540"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1791972"
        bandwidth="1791972"
        width="1280"
        height="720"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 26-03-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Hier een samenvatting van wat wel en niet werkt op een LGC1 met firmware 03.21.20 en app-versie 1.7.25.16149ff:
- live kijken: Veel resolutie-wisselingen en vaak bufferen. Op deze manier kijken is voor mij niet acceptabel
- live kijken m.b.v. Apple AirPlay vanaf een iPad: Weinig (vrijwel geen) bufferen, maar (op het oog) lagere resolutie dan kijken via de LG-app. Desondanks is dit voor mij op dit moment de beste methode om live sport te kijken. (Edit: De beeld instelling op de iPad staat op hoog, i.p.v. hoogste. Straks bij de training even kijken wat voor effect dit heeft)
- uitgesteld kijken: nog steeds veel resolutie-wisselingen en ook regelmatig bufferen (maar wel minder frequent dan bij live kijken)
- terugkijken (dag later): geen resolutie-wisselingen en ook geen bufferen. Wel kan de beeldkwaliteit beter. Maar op deze manier kijken is voor mij acceptabel.

Mijn vraag aan de experts hier is:
Is er een verklaring voor het verschil tussen uitgesteld kijken (met 10 minuten vertraging) en het terugkijken (een dag later)? Want in beide situaties zou er voldoende buffer opgebouwd kunnen worden voor een stabiele resolutie.

Ik ga het ook nog op mijn slaapkamer tv bekijken. Mijn bevindingen zal ik later vandaag posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pvd01 op 26-03-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:18:
[...]
Uitgesteld kijken werkt maar gedeeltelijk, en heet bij Viaplay Live terugspoelen.

Live terugspoelen
Wil je een doelpunt opnieuw zien of heb je het begin van een wedstrijd gemist? Op sommige apparaten kun je terugspoelen in een live-uitzending. Opmerking! Je kunt maximaal 4 uur terugspoelen.

Bijvoorbeeld duurt de Live uitzending van FP3, vanmiddag van 14:50 - 18:15.
Dan kun je in principe tijdens die Live uitzending, 4 uur terugspoelen.

En.....nee ik heb geen banden met ViaPlay (ik lees mezelf gewoon graag in.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
apis29 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Viaplay werkt zoals vrijwel elke streamingdienst met adaptive streaming, er zijn gewoon 5 streams van verschillende resolutie aanwezig (dit kan je ook gewoon uit de browser halen). Bij verbindingsproblemen schakelt het automatisch naar een lagere stream om het beeld door te laten lopen ipv haperingen/vastlopers (las dat je met bijv. de Refresh Rate app de resolutie kon vastzetten maar dan krijg je juist haperingen en vastlopers als er niet omlaag geschakeld kan worden).
Voor Viaplay series is de hoogste stream gewoon 1080p (zonder uitzondering :P ). Dit is Huss bijv.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<Representation
        id="video=151005"
        bandwidth="151005"
        width="320"
        height="180"
        codecs="avc1.4D400C"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=304389"
        bandwidth="304389"
        width="512"
        height="288"
        codecs="avc1.4D4015"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=590439"
        bandwidth="590439"
        width="640"
        height="360"
        codecs="avc1.4D401E"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1196235"
        bandwidth="1196235"
        width="960"
        height="540"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=2496554"
        bandwidth="2496554"
        width="1280"
        height="720"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=4993227"
        bandwidth="4993227"
        width="1920"
        height="1080"
        codecs="avc1.640029"
        scanType="progressive">

En dit Gangs of London, een niet-Viaplay serie (of de bitrates hier kloppen vraag ik me nog altijd af overigens, maar nog altijd geen behulpzame AppleTV gebruiker die ernaar gekeken heeft. Valt me op dat je dan bij de kwaliteitsopties enkel automatisch en hoog hebt ipv vijf opties w.o. 'hoogste'. Ziet er iig een stuk beter uit dan 1,8Mbps dus het zal misschien een stuk beveiliging zijn)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<Representation
        id="video=151096"
        bandwidth="151096"
        width="320"
        height="180"
        codecs="avc1.4D400C"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=302327"
        bandwidth="302327"
        width="512"
        height="288"
        codecs="avc1.4D4015"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=605469"
        bandwidth="605469"
        width="640"
        height="360"
        codecs="avc1.4D401E"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1172590"
        bandwidth="1172590"
        width="960"
        height="540"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1791972"
        bandwidth="1791972"
        width="1280"
        height="720"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
Bedankt voor de uitleg. Ik dacht dat ze konden doen of het HD kwaliteit was. Het aantal MB wat over de lijn gaat bij F1TV is veel hoger dan bij Viaplay.

Maar met een non live video stream vind ik HD al niet best en met live 720p niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TifKag schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Uitgesteld kijken werkt maar gedeeltelijk, en heet bij Viaplay Live terugspoelen.

Live terugspoelen
Wil je een doelpunt opnieuw zien of heb je het begin van een wedstrijd gemist? Op sommige apparaten kun je terugspoelen in een live-uitzending. Opmerking! Je kunt maximaal 4 uur terugspoelen.

Bijvoorbeeld duurt de Live uitzending van FP3, vanmiddag van 14:50 - 18:15.
Dan kun je in principe tijdens die Live uitzending, 4 uur terugspoelen.

En.....nee ik heb geen banden met ViaPlay (ik lees mezelf gewoon graag in.) :)
Live terugspoelen is iets anders dan uitgesteld kijken (vanaf het begin kijken). Zie mijn eerdere screenshot. Vanaf het begin kijken werkt bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Arjantje72 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:18:
[...]

Het is toch echt 1080p. In een browser standaard inderdaad niet.
Dat is wel kilo uniform tango, want ik kijk altijd via de browser, Firefox. TV heb ik eigenlijk nooit aan. Ik kijk bv ook veel American Football met Firefox. Dat is wel in 1080p, dus dat zou met Viaplay ook moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb het idee dat de scherpte een stukje verbeterd is op Android TV, want de namen hebben geen grijze waas meer over zich heen. Ervaren meer Android gebruikers dit?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pvd01
  • Nu online
Wat werkt wel/niet op een 32LM6370PLA (LG) met firmware 05.00.35 en app-versie 1.7.25.16149ff

Getest met training 3:
- live kijken: werkt zonder bufferen en een stabiele resolutie (op de eerste paar seconden na)
- kijken vanaf begin: idem

Wat opvalt is dat de app-versie niet verschilt t.o.v. de LGC1.
Nog even verder testen op de C1:
- kijken vanaf het begin werkt niet (dit werkt wel op de 32LM6370PLA), wel is het mogelijk om te pauzeren.
- terugspoelen werkt niet
- het bufferen is nagenoeg verdwenen (de stream is nu al 10 minuten stabiel, dit is vorige week niet gelukt😉), terwijl gisteren, tijdens de shakedown, er om de paar minuten een aantal seconden werd gebufferd. De app en TV-firmware is in de tussentijd niet veranderd.

[ Voor 52% gewijzigd door Pvd01 op 26-03-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Op een Apple TV ziet het er ook minder uit (bitrate 5 vs 6), maar is F1 op een Chromecast wel 1080p?
Dat zou overigens ook wel handig zijn als Viaplay dergelijke info mee neemt in de tabel. Dan weet ieder wat ie mag verwachten en hebben we hier minder discussie. :)
Ja, 1080p 50fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
desalniettemin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Dat is wel kilo uniform tango, want ik kijk altijd via de browser, Firefox. TV heb ik eigenlijk nooit aan. Ik kijk bv ook veel American Football met Firefox. Dat is wel in 1080p, dus dat zou met Viaplay ook moeten kunnen?
Als je mac gebruikt kun je safari gebruiken. Die gebruikt een ander protocol en heeft wel de beschikking over 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
De studio en de graphics van Viaplay zelf zien er wel heel goed uit moet ik zeggen vandaag. Het beeld vanaf het circuit is een stuk minder. Zit het wellicht in de feed van Viaplay centraal die gewoon helemaal niet goed is?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Nu online
De kwalificatie-uitzending is begonnen en daarmee ook het bufferen…..
Ik stap weer over naar Apple AirPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 10:46
Jassy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:05:
De studio en de graphics van Viaplay zelf zien er wel heel goed uit moet ik zeggen vandaag. Het beeld vanaf het circuit is een stuk minder. Zit het wellicht in de feed van Viaplay centraal die gewoon helemaal niet goed is?
Het viel mij ook op dat in de studio het beeldkwaliteit een stuk beter is nu, ondanks 1080p en zelfde bitrate. Ik denk even gesleuteld aan de encoding. Beelden van daarbuiten is nog steeds wel beneden niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
eilavid schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Het viel mij ook op dat in de studio het beeldkwaliteit een stuk beter is nu, ondanks 1080p en zelfde bitrate. Ik denk even gesleuteld aan de encoding. Beelden van daarbuiten is nog steeds wel beneden niveau.
Je kon het net met Amber en Stephane Kox goed zien tijdens de split screen ... Amber was echt scherp maar Stephane zag er wollig uit. Lijkt er toch op dat dit in de feed zit van Viaplay en niet zo zeer in de 5 a 6Mbit van Viaplay. Ik denk dat het zelfs met 10Mbit nog niet goed is vwb circuitbeelden.

Trouwens zowel tijdens de trainingen alsook bij deze uitzending nog géén buffering gehad op de Android TV en ten alle tijde 50fps en 1080p.

[ Voor 10% gewijzigd door Jassy op 26-03-2022 17:17 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind Häkkinen een aardige man, maar ik versta hem moeilijk.
Misschien kunnen ze hem beter van tevoren opnemen + ondertitelen?

Nu doet Amber Brantsen hem wel gelukkig vertalen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 26-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Eindelijk geen frustraties meer met Viaplay. Heeft wat gekost (AppleTV), maar kan nu eindelijk genieten zonder bufferingsproblemen. Ook de app is in 4K.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
HollowGamer schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:17:
Ik vind Häkkinen een aardige man, maar ik versta hem moeilijk.
Misschien kunnen ze hem beter van tevoren opnemen + ondertitelen?

Nu doet Amber Brantsen hem wel gelukkig vertalen. :)
Die Häkkinen moeten ze niet meer in beeld laten. Slechte engelse uitspraak, houterige motoriek en amper te volgen. Maar tja.. het is NENT en er moest een scandinavier in beeld.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51
loekf2 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Die Häkkinen moeten ze niet meer in beeld laten. Slechte engelse uitspraak, houterige motoriek en amper te volgen. Maar tja.. het is NENT en er moest een scandinavier in beeld.
Waar is Tom Kristensen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
[...]

Mika ‘that’s s very good question’ Häkkinen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Houterige motoriek? Weet niet wat het probleem daarvan zou zijn? ;) Ik vind het op zich wel mooi dat hij er bij is, maar ook hij moet nog in zijn rol groeien… b.v. niet steeds beginnen met “ that’s a very good question”. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
In tegenstelling tot vorig weekend zie ik nu met de LG app duidelijk de kwaliteit af en toe van de stream slecht worden voor 10-20 sec en dan weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
Skidmarks schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:54:
In tegenstelling tot vorig weekend zie ik nu met de LG app duidelijk de kwaliteit af en toe van de stream slecht worden voor 10-20 sec en dan weer goed.
Bij mij doet ie het nu niet eens via de LG app. De app doet het wel, maar als ik Formule 1 aanklik zie ik alleen de + om het aan de kijklijst oid toe te voegen. Andere onboard streams lijken wel beschikbaar te zijn. Irritant, maar via de Android-app en de Chromecast doet de stream het gelukkig wel.
jordyyyys schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:01:
[...]
Bij mij op de samsung moest ik op home naar formule 1 scrollen en dan naar rechts scrollen
Even geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Jammer, tot nog toe werkte de LG-app bij mij zonder problemen. Gaat om een C9 overigens.

[ Voor 23% gewijzigd door Hompu op 26-03-2022 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 21:51
Op mijn Samsung QLED 55Q80A loopt die nu heel soepel, kwaliteit ziet er ook top uit.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 21:51
Hompu schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Bij mij doet ie het nu niet eens via de LG app. De app doet het wel, maar als ik Formule 1 aanklik zie ik alleen de + om het aan de kijklijst oid toe te voegen. Andere onboard streams lijken wel beschikbaar te zijn. Irritant, maar via de Android-app en de Chromecast doet de stream het gelukkig wel.
Bij mij op de samsung moest ik op home naar formule 1 scrollen en dan naar rechts scrollen

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
We zeurden dat Mol veel miste, maar deze gasten met z’n tweeën zijn ook stekeblind -_- Wel blij dat van der Garde in de studio was en de kwaliteit wat gefixt is :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:28:
Eindelijk geen frustraties meer met Viaplay. Heeft wat gekost (AppleTV), maar kan nu eindelijk genieten zonder bufferingsproblemen. Ook de app is in 4K.
Als de Apple TV de kwaliteit beter maakt, ga ik ‘m denk ik ook maar bestellen. En dan volgend jaar overstappen naar F1 TV. Alleen Apple TV 4K bijna overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op mijn LG C1 gaat het ook weer mis. Veel bufferen en een resolutie die ver onder 720p dropt. Ik ben ook maar weer overgestapt op AirPlay via de telefoon. Hoop toch wel dat er binnenkort een app update komt want dit is toch wat triest aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Hoe is de kwaliteit van de tv uitzending van viaplay via Ziggo?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probleemloos hier op m'n LG CX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
nadroJ schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:16:
Gewoon goed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Echt niet om flauw te doen maar dit is toch niet ‘gewoon goed’? Dat is hetzelfde als een 92kbps mp3tje luisteren en zeggen dat het goed is omdat je herkent welke muziek het is. Ja, dat snap ik.

Ik ben echt geen videofiel maar het is echt benedenmaats. En ik kijk ook op een 4K Apple TV en een recente tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

WhatsappHack schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:07:
We zeurden dat Mol veel miste, maar deze gasten met z’n tweeën zijn ook stekeblind -_- Wel blij dat van der Garde in de studio was en de kwaliteit wat gefixt is :)
Ze missen met twee man ook een verbetering van Max zijn ronde naar p2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb mij er bij neergelegd. Ben ik tevreden? Zo zo, stream loopt probleemloos, dat is het goede nieuws. Beeldkwaliteit is wat je van 1080p mag verwachten, het kan en moet wel beter dus die bitrate moet omhoog of een update van/andere codec. Commentaar blijf ik gewoon kut vinden, maar dat zal erg persoonlijk blijven. Morgen wel GP radio met good old Olav, that's for sure. Pluspuntje, Amber is toch wel oké. :9

Kortom, flinke achteruitgang tov Ziggo 4K,maar het is wat het is. Ik zie het op de korte termijn ook niet zo snel verbeteren, dus beter om gewoon lekker van de F1 te genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
nadroJ schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:16:
Zo te zien wel goed ik ga die maar gebruiken. Streamen via de lg app is echt dramatisch vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Ze missen met twee man ook een verbetering van Max zijn ronde naar p2.
Ik denk dat het een illusie is dat commentators níets missen. Maar inderdaad, qua 'dingen missen' is het nog niet echt een vooruitgang ten opzichte van Mol.

Valkenburg vond ik altijd al wel prettig om naar te luisteren. Heemskerk zijn stem is wat mij betreft ongeschikt voor tv-commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MBAMG schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:14:
[...]

Als de Apple TV de kwaliteit beter maakt, ga ik ‘m denk ik ook maar bestellen. En dan volgend jaar overstappen naar F1 TV. Alleen Apple TV 4K bijna overal uitverkocht.
Ik denk dat een Apple TV op dit moment de beste kijkervaring biedt: een stabiele 1080p live stream. Daarnaast ook mogelijkheid om als de race al begonnen is direct bij het begin te starten. En verder PiP: b.v. op hoofdscherm de race en op klein scherm continu Max.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 26-03-2022 18:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
Voorbeeldje: zo lauw die reactie op dat Hamilton het niet haalt. Ik mis gewoon de emotie die ik bij Olav wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:34:
Voorbeeldje: zo lauw die reactie op dat Hamilton het niet haalt. Ik mis gewoon de emotie die ik bij Olav wel hoor.
Nu genoeg emotie bij MSC?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Nu genoeg emotie bij MSC?
Later ingeschakeld. Waar moet ik op letten?

Ah ben er nu. Nou, laat ik maar niks zeggen. Verder dan een ooooooh en wat standaard geblaat komen ze niet.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 26-03-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Komende van een Sony TV met Google TV, nu een Nvidia Shield TV pro aangesloten... Geen gezeik meer een veel beter beeld _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Later ingeschakeld. Waar moet ik op letten?

Ah ben er nu. Nou, laat ik maar niks zeggen. Verder dan een ooooooh en wat standaard geblaat komen ze niet.
Wat verwacht je dan. :/
Je kunt ook echt op elke slak zout leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 26-03-2022 18:57 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dat gehang achter die desk ook… ik mis nu echt een Doornbos die vol energie bij het grote scherm tekst en uitleg staat te geven. Ik hoor die jojo’s van viaplay echt niks nieuws zeggen. Snap niet waarom dit nou zo’n enorme vooruitgang zou zijn… stomvervelend dit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Wat verwacht je dan. :/
Je kunt ook echt op elke slak zout leggen.
Ik verwacht achtergrondinfo, een verhaal zoals alleen Olav dat kan. De kijker meenemen ;)

Ga jij jou elke keer in de verdediging als er iets negatiefs wordt gezegd over die gastjes?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pvd01
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Ik denk dat een Apple TV op dit moment de beste kijkervaring biedt: een stabiele 1080p live stream. Daarnaast ook mogelijkheid om als de race al begonnen is direct bij het begin te starten. En verder PiP: b.v. op hoofdscherm de race en op klein scherm continu Max.
Ik zou Apple willen adviseren om jou in te huren als de nieuwe “salesmanager appleTV Benelux”. Je enthousiasme voor dit product is ongekend.😉

Ik vind een appleTV (veel) te duur ten opzichte van wat ik er dan mee ga doen. Ik peins er dan ook niet over om er eentje aan te schaffen.

Gelukkig werkt AirPlay (ook een product van Apple) gelukkig wel goed i.c.m. een iPad en de LGC1, waardoor de noodzaak van het aanschaffen van een appleTV geheel is verdwenen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat de problemen van de ViaPlay-app op de LGC1 moeten worden opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Ik verwacht achtergrondinfo, een verhaal zoals alleen Olav dat kan. De kijker meenemen ;)

Ga jij jou elke keer in de verdediging als er iets negatiefs wordt gezegd over die gastjes?
Nee hoor. Maar sommige mensen kunnen ook klagen om te klagen. Maar be my guest. ;)
Ik kijk rustig verder. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 21:27
Ben wel blij de Grand Prix radio t van begin af aan netjes blijft werken.

Alleen viel me op dat ik het niet goed gesynced kreeg met de viaplay stream kijken via de android tv app.
Als ik dan de stream even pauzeerde of bijvoorbeeld 10 seconden terug deed, dan na een tijdje schoot die toch ineens weer vooruit.

Via de Viaplay app op m'n iPhone casten naar m'n tv werkt het wel. Wanneer ik dan even pauzeer of terugspoel dan blijft die gewoon netjes doorgaan zonder vooruit te schieten.

Ligt dit aan mij zelf of heeft iemand hier een theorie over hoe dat kan?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Bij de 3e vrije training was het beeld een stuk meer stabiel, nu telkens van scherp naar blokkerig ( Android TV )

Maar van me is zelfs gestopt met kijken, en die heeft een LG tv uit 2021.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Veel haperingen dit weekend, vorige week nergens last van gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Wat praat die Albers slecht zeg.
"Stroll is diegene die Aston Martin overgenomen heb"

dat is geen verspreking, dat "heb" heb ik hem al vaker horen zeggen...dat kan toch echt niet jeetje zeg :X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
*rant*

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 22:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Weet zij serieus niet waarom Hamilton uit de pit wil starten? Die moet het boek F1 voor Dummys even doorlezen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Dit is m’n eerste race dat ik Viaplay kijk. Maar wat een gezapige boel zeg.. ik vind oprecht iedereen een achteruitgang - wat ik eerst ook van Olav en Jack vond. Je weet pas wat je mist.. neem Albers en Van de Garde in de studio. Samen met Amber die moeite heeft dit soort loze tijd aan elkaar te praten is het zo’n tamme bende. Ik mis Doornbos met z’n analyse en gebral. En het ouwe jonge krentenbrood gelul met Kamphues.

Let’s hope this will get better over time.

[ Voor 6% gewijzigd door Graft op 26-03-2022 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freestuff
  • Laatst online: 16:39
G_Dragon schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:12:
Weet zij serieus niet waarom Hamilton uit de pit wil starten? Die moet het boek F1 voor Dummys even doorlezen
Ze weet wel meer niet, lijkt of ze voor het eerst naar F1 kijkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Freestuff schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Waarom is ze er dan?
Je neemt toch mensen met kennis van zaken aan lijkt me..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Graft schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:12:
Dit is m’n eerste race dat ik Viaplay kijk. Maar wat een gezapige boel zeg.. ik vind oprecht iedereen een achteruitgang - wat ik eerst ook van Olav en Jack vond. Je weet pas wat je mist.. neem Albers en Van de Garde in de studio. Samen met Amber die moeite heeft dit soort loze tijd aan elkaar te praten is het zo’n tamme bende. Ik mis Doornbos met z’n analyse en gebral. En het ouwe jonge krentenbrood geluk met Kamphues.

Let’s hope this will get better over time.
Nou ik hoop vooral dat f1tv mol voor komend jaar weet aan te trekken en dat viaplay als een kaartenhuis in elkaar dondert dan. Dat verdienen ze ook met deze totale minachting voor hun klanten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ophouden aub met de slow-chat hoe *piep* het allemaal wel niet is. Dat weten we nu wel, reageer inhoudelijk, constructief of niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Freestuff schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Ze deed ook gewoon de F1 Podcast en was regelmatig te gast bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Ze deed ook gewoon de F1 Podcast en was regelmatig te gast bij Ziggo.
Ophouden nu.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Pvd01 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Ik zou Apple willen adviseren om jou in te huren als de nieuwe “salesmanager appleTV Benelux”. Je enthousiasme voor dit product is ongekend.😉

Ik vind een appleTV (veel) te duur ten opzichte van wat ik er dan mee ga doen. Ik peins er dan ook niet over om er eentje aan te schaffen.

Gelukkig werkt AirPlay (ook een product van Apple) gelukkig wel goed i.c.m. een iPad en de LGC1, waardoor de noodzaak van het aanschaffen van een appleTV geheel is verdwenen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat de problemen van de ViaPlay-app op de LGC1 moeten worden opgelost.
Haha, iemand stelt er een vraag over dit product en dan geef ik een antwoord o.b.v. mijn eigen ervaringen en de ellende in dit topic. :)
Mooi dat AirPlay goed werkt overigens! Ik heb dat nog niet vaak voorbij zien komen als (tijdelijke) oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Amber was bij Ziggo altijd één van de positieve uitzonderingen. Zij wist er duidelijk wel wat van. In tegenstelling tot veel andere gasten.

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 26-03-2022 19:34 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Amber was bij Ziggo altijd één van de positieve uitzonderingen. Zij wist er duidelijk wel wat van. In tegenstelling tot veel andere gasten.
Dan weet ze dat nu goed te verbergen.
*knip*
Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 22:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddie1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 21:27
Het is gewoon jammer dat het nu allemaal wat bekakt is geworden.
Vind t persoonlijk ook vreemd dat "alles anders" moet.

Je zou denken f1 is eindelijk echt populair in Nederland aan het worden. Dankzij Max, maar ook dankzij Ziggo.
De manier van presenteren en de mensen .

Dan probeer je dat toch ieder geval een beetje over te nemen.
Helemaal Olav Mol....

Als f1 tv pro met Olav Mol komt dit jaar en volgend seizoen dan hebben ze echt een probleem.
Nu hebben veel mensen al een abbo bij viaplay voor t jaar, maar dan volgend jaar zullen ze alleen f1tv abbo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
*knip*
Dit voegt als slow-chat ook niks toe.

[ Voor 74% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Servor schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:23:

Dan weet ze dat nu goed te verbergen. *knip*
Kamphues deed niet anders toch? Wel jammer dat ze datzelfde concept aanhouden dan, je kunt dat denk ik prima op een betere manier uitleggen aan de minder met F1 bekend zijnde kijkers.

Maar goed het is pas aflevering 3 van de voorbeschouwingen. Kamphues was zelfs na 6 jaar nog irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 22:12 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Eddie1993 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:28:
Het is gewoon jammer dat het nu allemaal wat bekakt is geworden.
Vind t persoonlijk ook vreemd dat "alles anders" moet.

Je zou denken f1 is eindelijk echt populair in Nederland aan het worden. Dankzij Max, maar ook dankzij Ziggo.
De manier van presenteren en de mensen .

Dan probeer je dat toch ieder geval een beetje over te nemen.
Helemaal Olav Mol....

Als f1 tv pro met Olav Mol komt dit jaar en volgend seizoen dan hebben ze echt een probleem.
Nu hebben veel mensen al een abbo bij viaplay voor t jaar, maar dan volgend jaar zullen ze alleen f1tv abbo afsluiten.
Viaplay kan je toch ook tussendoor stop zetten? Ik ben erg blij met de feedback in dit topic, daardoor kon ik in ieder geval een overwogen keuze maken over hoe ik F1 wil kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.lowtune op 26-03-2022 19:33 . Reden: Zinsbouw ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
De enige die ik oké vind van dat zooitje is Allard Kalf. De rest is ruk. Als Mol naar F1TV gaat ga ik mee. Ben zoooooo blij dat ik niet voor een jaar betaald heb. Die Christian Albert's arrogant kwalletje dat t is.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Zei Stephane nou “vond ik” tegen hakinnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Pvd01 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Of Airplay zo goed werkt betwijfel ik. Mijn buuv van twee deuren verder is hardnekkig bezig iets op haar tv te streamen maar ik krijg telkens haar code op mijn tv. Met als gevolg dat ik dus telkens mijn beeld kwijt ben :) Ben er nog niet achter of het aan mijn tv of Apple TV ligt want het wordt wel irritant zo.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
desalniettemin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Probeer Edge webbrowser met deze extensie. Vervolgens instellen op Microsoft Edge in Windows. Dan gewoon Viaplay streamen, op 1080P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
Skidmarks schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:36:
Zei Stephane nou “vond ik” tegen hakinnen? :)
Viaplay moet nog even uitvogelen hoe ze Mika Häkkinen, DC of Tom Kristensen kunnen toepassen bij de uitzendingen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
NeverSettle schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Viaplay moet nog even uitvogelen hoe ze Mika Häkkinen, DC of Tom Kristensen kunnen toepassen bij de uitzendingen :P
De vorige keer met Hakkinen en Coulthard samen werkte het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
G_Dragon schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:12:
Is meer een rol die ze inneemt lijkt me om vragen te stellen en nieuwe kijkers mee te krijgen, ze heeft regelmatig bij Ziggo gezeten en maakte de F1 podcast voor de NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wel vermakelijk voor de paar Tweakers die wel Facebook hebben:
https://www.facebook.com/ViaplayNederland

Dat commentaar bij elke post die Viaplay doet :D
En de stilte vanuit Viaplay. Posten gewoon strak elke dag een nieuw promoberichtje alsof alles prima werkt :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap