Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 64 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MiskentTalent schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:31:
je mag toch niet verwachten om ook nog een chromecast v3 of 4 aan te schaffen om een beetje goed beeld te krijgen van viaplay, das toch niet de bedoeling, als je al een dure tv hebt van €2000 oled, mag je verwachten dat de app toch goed is, niet iedereen heeft aparatuur van €2000 in huis om een beetje redelijk de f1 te kijken via viaplay, dus ligt het aan hun, iedereen maar op mijn chromecast is het goed de appleair doet het goed, nee viaplay moet iets maken wat goed werkt, moet toch gemakkelijk kunnen, kan gewoon 4k streamen via netflix en youtube op mijn dure tv, dan kan dat toch ook zonder andere tussen apparatuur om viaplay wat goed te krijgen man man denk is na, nog meer geld uitgeven terwijl belabberde app hebben gemaakt daar ligt het aan en niet socs van de tv, want dezelfde socks worden ook gebruikt op netflix en die is goed
Ik begrijp je ongenoegen hoor. Viaplay geeft aan bepaalde apparaten te ondersteunen en komt deze belofte niet na.
Je vergelijking met Netflix is volgens mij niet terecht. In dit topic heb ik vernomen (@Miki ?) dat het verwerken van live beeld anders is (intensiever?) dan het streamen van een serie/film. Ook met NLziet schijnen er problemen te zijn. Hoe goed/slecht werkt de Viaplay app op je tv als je een film/serie opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
eLScha schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:22:
Zowel op m'n telefoon als op de TV nog steeds mindere kleuren en minder details bij Viaplay. Zien anderen op hun tv bij Viaplay wel de diagonale streepjes? Ik krijg ze gewoon niet zichtbaar, alleen bij de F1tv-stream

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja ik kijk nu via de cast optie met een Nvidia shield en zie gewoon streepjes.
Tevens daar had ik sowieso al geen problemen mee gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Zowel op m'n telefoon als op de TV nog steeds mindere kleuren en minder details bij Viaplay. Zien anderen op hun tv bij Viaplay wel de diagonale streepjes? Ik krijg ze gewoon niet zichtbaar, alleen bij de F1tv-stream

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kijk nu op mijn iPad en ik zie geen streepjes zoals jij die laat zien en dat was vanmiddag ook niet op mij ATV. Het is dat je me erop wijst want anders had ik niet geweten dat ze er waren.
G_Dragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:56:
Ze moeten even aan de knopjes draaien op de achtergond, want ik kan haar amper verstaan doordat de andere audio stukken harder staat haha :p

Helaas zijn de hick ups nog steeds aanwezig, zoals voorspelt hebben ze niet geluisterd naar de klanten.
Je blijft hardleers niet, zonder een update aan de cliënt zijde. Dus een app update van ViaPlay aan jouw kant, voor je smart tv, zul je deze hiccups en andere buffer problemen blijven behouden. Het probleem ligt niet aan de bron zijde maar aan de cliënt zijde.

Nogmaals, ik vind het heel vervelend voor jullie maar zonder een één twee met de tv fabrikant zal er niet snel een oplossing komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Ik kijk nu op mijn iPad en ik zie geen streepjes zoals jij die laat zien en dat was vanmiddag ook niet op mij ATV. Het is dat je me erop wijst want anders had ik niet geweten dat ze er waren.

[...]

Je blijft hardleers niet, zonder een update aan de cliënt zijde. Dus een app update van ViaPlay aan jouw kant, voor je smart tv, zul je deze hiccups en andere buffer problemen blijven behouden. Het probleem ligt niet aan de bron zijde maar aan de cliënt zijde.

Nogmaals, ik vind het heel vervelend voor jullie maar zonder een één twee met de tv fabrikant zal er niet snel een oplossing komen.
Ik ben niet hardleers, als betalende klant wil ik gewoon dat er geleverd word. Prima dat jij je er zo snel bij neerlegt en bereid bent om iets extra's aan te schaffen of gebruiken, maar bij mij gaat dat gewoon niet gebeuren. Netflix, Disney+, Amazon Prime, Discovery+, Videoland werken zonder enkele problemen en ja ik weet het zijn geen live beelden prima, maar dan alsnog moet Viaplay beter gaan leveren dan wat ze nu doen.

Hoop dat je mijn kant van het verhaal ook begrijpt en je er bij neerlegt dat ik gewoon verwacht dat we voor dit maandbedrag een goed werkende app krijgen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Ik ben niet hardleers, als betalende klant wil ik gewoon dat er geleverd word. Prima dat jij je er zo snel bij neerlegt en bereid bent om iets extra's aan te schaffen of gebruiken, maar bij mij gaat dat gewoon niet gebeuren. Netflix, Disney+, Amazon Prime, Discovery+, Videoland werken zonder enkele problemen en ja ik weet het zijn geen live beelden prima, maar dan alsnog moet Viaplay beter gaan leveren dan wat ze nu doen.

Hoop dat je mijn kant van het verhaal ook begrijpt en je er bij neerlegt dat ik gewoon verwacht dat we voor dit maandbedrag een goed werkende app krijgen.
En nogmaals laat je blijk geven dat je hardleers bent. Ik had je al eerder erop aangesproken dat je me geen woorden moet toedichten die ik niet heb opgeschreven. Ik heb al ruim voor ViaPlay een Apple TV gekocht. Zie deze reactie van mij in het ATV topic: Miki in "[Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

En nogmaals VOD kun je niet vergelijken met live-streaming. Als je dat niet wilt begrijpen reageer dan niet meer in dit topic. Het vergt namelijk veel meer van de hardware en hoe goed de app is geschreven. Ik heb daar al uitvoerig over gepost.
Nogmaals, ik vind het veel vervelend maar zolang de tv fabrikant en ViaPlay niet gezamenlijk het probleem analyseren en gaan fixen zul je nog heel lang moeten wachten. Dan kun je hier blijven mokken, je abbo proberen op te zeggen of zelf een alternatieve mediaplayer aanschaffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:57:
[...]

En nogmaals laat je blijk geven dat je hardleers bent. Ik had je al eerder erop aangesproken dat je me geen woorden moet toedichten die ik niet heb opgeschreven. Ik heb al ruim voor ViaPlay een Apple TV gekocht. Zie deze reactie van mij in het ATV topic: Miki in "[Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

En nogmaals VOD kun je niet vergelijken met live-streaming. Als je dat niet wilt begrijpen reageer dan niet meer in dit topic. Het vergt namelijk veel meer van de hardware en hoe goed de app is geschreven. Ik heb daar al uitvoerig over gepost.
Nogmaals, ik vind het veel vervelend maar zolang de tv fabrikant en ViaPlay niet gezamenlijk het probleem analyseren en gaan fixen zul je nog heel lang moeten wachten. Dan kun je hier blijven mokken, je abbo proberen op te zeggen of zelf een alternatieve mediaplayer aanschaffen.
Wie ben jij om te bepalen wie hier wel of niet mag posten. Viaplay heeft het gewoon verknald klaar. Wat de oorzaak is is aan hun. Ik ga geen dure mediaplayers erbij kopen als zij hun zaakjes niet op orde hebben. Kost knaken zat. Misschien ook gewoon een keer wat kritischer zijn of naar de oogarts gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@Miki je blijft hameren op dat verschil tussen live en niet-live, maar ook bij het terugkijken van een samenvatting heb ik geen streepjes achter de namen van de rijders en is de grijze waas zichtbaar. Dat is op m'n tv via de Viaplay app, streamen via Airplay naar de tv, direct op m'n tv en direct op m'n iPad.

Op alle apparaten is de kwaliteit van een samenvatting en een live-uitzending gelijk en op alle apparaten is de kwaliteit van F1TV beter dan die van Viaplay. (Met uitzondering van de native app op de TV, die kan ik natuurlijk niet vergelijken wat er is geen native f1tv-app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:23
Het ligt wel degelijk aan je tv, als daar geen app update voor komt dan zul je dit blijven houden. De stream zelf is het probleem niet. Daarbij is het maar de vraag of ze het kunnen oplossen voor de smart tv’s waar de problemen spelen.
Ze zullen het wel moeten oplossen, want de verschillende smart-tv platforms worden officieel ondersteund.

Ik heb geen boodschap aan het feit dat live-tv anders is dan vod. Het moet gewoon goed werken. Punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:14
Op mijn Samsung QE65Q90R zijn de kleuren minder sprekend dan op de Shield. De stream is op de TV wel stabieler - op de Shield blijft hij toch af en toe even hangen.

Verder is voor mij de user interface erg onduidelijk. Ik ben de hele tijd aan het zoeken welk programma ik moet hebben voor de F1. Ik ben een grote fan van Zweedse detectives, maar die worden onder de Viaplay originals geschaard (zes klikken naar rechts) en onder hun engelse naam opgenomen. Onder “Detectivedrama” (acht klikken naar rechts) staan ze ook, tussen allerlei Amerikaanse meuk. Is dit geen USP?

De methode om Hayu te krijgen (voor mij niet zo interessant) is erg houtje touwtje.

[ Voor 59% gewijzigd door Rallye op 25-03-2022 19:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alle individuele gevallen voegen hier op zich niet zoveel meer toe. Voor mij tonen die vooral aan dat F1 op dit moment ongeschikt is als live-streaming product voor de massa. In ieder geval volgens het protocol en de specificaties zoals door Viaplay gehanteerd.

Ja, live-streaming is anders dan VOD. Maar er zijn genoeg andere diensten waarbij live-streaming wél volledig op orde is. Het is dus geen onmogelijke zaak. Daarnaast heeft de klant er ook geen boodschap aan dat live-streaming anders is dan VOD. Viaplay wil live-streaming aan de massa verkopen. Dan moet het ook gewoon goed werken op élk ondersteund apparaat bij, laten we zeggen, een verbinding van minimaal 20 Mb/s.

Het product is op dit moment gewoon niet foolproof genoeg om hier de massa met elk ondersteund apparaat tevreden mee te houden. Zeker als je gewend bent met een simpele druk op je afstandsbediening een uitzending in perfécte kwaliteit aan te zetten. De beste apparatuur op de markt aanschaffen, kan zeker helpen. Maar dat hoort natuurlijk geen vereiste te zijn.

Voor de massa komt dit hele avontuur, wat mij betreft, echt nog iets te vroeg. Er zijn te veel variabelen die allemaal perfect op orde moeten zijn. En dat zal keer op keer bij veel te veel mensen ergens misgaan.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-03-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik gebruik de ziggo go app echt veel op m’n tv en die is totaal ruk qua beeldkwaliteit maar na een uurtje viaplay ziet het aan als 8k qua kleuren en scherpte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
Rallye schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:16:
Op mijn Samsung QE65Q90R zijn de kleuren minder sprekend dan op de Shield. De stream is op de TV wel stabieler - op de Shield blijft hij toch af en toe even hangen.
Heb ik dus ook. Stream is stabiel, alleen de beeldkwaliteit laat, op zijn zachts gezegd, nogal te wensen over. Mijn grootste probleem op dit moment is niet zozeer de resolutie of bitrate, maar dat grauwe fletse beeld.

Ik ben de afgelopen vrije trainingen meer bezig geweest om door middel van fine-tuning er nog iets van te maken, maar het resultaat is en blijft alles behalve om over naar huis te schrijven.

Zit je dan met je tv van 2k _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:08
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Wie ben jij om te bepalen wie hier wel of niet mag posten. Viaplay heeft het gewoon verknald klaar. Wat de oorzaak is is aan hun. Ik ga geen dure mediaplayers erbij kopen als zij hun zaakjes niet op orde hebben. Kost knaken zat. Misschien ook gewoon een keer wat kritischer zijn of naar de oogarts gaan.
En jij denk dat het helpt om hier te gaan zitten mokken, dat er iemand van Viaplay hier komt kijken wie er nog problemen heeft? Enige manier om te laten merken dat je niet tevredenheid bent, is om je abonnement op te zeggen. Als dat voldoende gebeurt zullen ze iets moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Als we keer op keer dezelfde reacties hier blijven posten dan schieten we er weinig mee op anders dan dit topic vervuilen. Daarbij raken de informatieve reacties ondergesneeuwd wat ontzettend jammer is juist omdat er nog genoeg inhoudelijk te bespreken is.

En persoonlijke aanvallen te doen door mijn gezichtsvermogen ter discussie te stellen zijn op z’n zachts gezegd kinderachtig. Je weet dondersgoed hoe ik erin zit.
eLScha schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:11:
@Miki je blijft hameren op dat verschil tussen live en niet-live, maar ook bij het terugkijken van een samenvatting heb ik geen streepjes achter de namen van de rijders en is de grijze waas zichtbaar. Dat is op m'n tv via de Viaplay app, streamen via Airplay naar de tv, direct op m'n tv en direct op m'n iPad.

Op alle apparaten is de kwaliteit van een samenvatting en een live-uitzending gelijk en op alle apparaten is de kwaliteit van F1TV beter dan die van Viaplay. (Met uitzondering van de native app op de TV, die kan ik natuurlijk niet vergelijken wat er is geen native f1tv-app.
Ik blijf erop hameren omdat VOD veel minder vergt van hardware en veel minder vergevingsgezind is dan live streaming. Daarover heb ik nu toch wel genoeg geschreven, ik ga mezelf niet nog 63459x herhalen. Iets met (te) korte bufferruimte icm agressief opruimen van data.
Dat ViaPlay minder scherp oogt dan F1TV is ook al ruim en breed hier besproken en door andere tweakers meerdere keren aangetoond vanwege verschil in bitrate. De stream van F1TV is een kleine 20% scherper. Ook hier geldt dat ik voorvechter ben dat ViaPlay haar bitrate met tenminste 50% verhoogt of een andere efficiëntere codec toepast.
Pvd01 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Ze zullen het wel moeten oplossen, want de verschillende smart-tv platforms worden officieel ondersteund.

Ik heb geen boodschap aan het feit dat live-tv anders is dan vod. Het moet gewoon goed werken. Punt.
Natuurlijk moet het werken, heb ik anders beweerd dan :? Ik beweer alleen dat de oplossing aan de client zijde ligt en dat zonder update van de app er geen verandering gaat plaats vinden. Ieder weekend blijven zeuren zonder dat jouw app is geüpdatet schiet niet op en leidt alleen maar tot vervuiling hier. Viaplay bouwt een app zoals alle andere partijen aan de hand van een SDK voor de smart tv’s en de apps worden weer goedgekeurd door de tv fabrikanten. Zonder een analyse en medewerking van de tv fabrikant gaat er geen oplossing komen. Je kunt dan wel naar ViaPlay wijzen maar voor hun is het op een gegeven moment ook overmacht. Als jij denkt dat het anders in elkaar steekt kom dan met steekhoudende argumenten en verrijk hier het topic, want dat is waar tweakers voor staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Jef61 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:27:
[...]

En jij denk dat het helpt om hier te gaan zitten mokken, dat er iemand van Viaplay hier komt kijken wie er nog problemen heeft? Enige manier om te laten merken dat je niet tevredenheid bent, is om je abonnement op te zeggen. Als dat voldoende gebeurt zullen ze iets moeten doen.
Gaat ook zeker gebeuren maar ondertussen is er wel iets wat geweldig goed was qua beleving compleet om zeep geholpen door 1 of andere knakenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:08
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Gaat ook zeker gebeuren maar ondertussen is er wel iets wat geweldig goed was qua beleving compleet om zeep geholpen door 1 of andere knakenpartij.
Tja, zo werkt de commercie, alles draait tegenwoordig om geld. Ze hebben de rechten gekocht dus mogen ze er mee doen wat ze willen. Ben jij het er niet mee eens dan zoek je een alternatief, simpel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

De toon mag wel iets minder. Het is een riskante strategie van Viaplay om een product aan te bieden wat op veel producten out of the box niet goed werkt.

Het werkt eigenlijk alleen maar op een beperkt aantal smart tv's met hun apps en dito browser of met een truc. En dan nog is het niet topkwaliteit.

Om dan te verwachten dat de consument:
1) een ander apparaat aanschaft
2) zo handig is om het goed werkend te krijgen
3) en daar ook nog voor moet betalen, terwijl het bij andere diensten wel werkt.

Is gewoon niet realistisch, sterker nog hoe ze zich opstellen is het niks anders dan een middelvinger. Ik waardeer de nieuw ingeslagen weg kwa opzet programma's, maar aan de technische kant, ondanks dat het bij mij werkt, heb ik er geen goed woord voor over.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
tweakduke schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:32:
[...]

De toon mag wel iets minder. Het is een riskante strategie van Viaplay om een product aan te bieden wat op veel producten out of the box niet goed werkt.

Het werkt eigenlijk alleen maar op een beperkt aantal smart tv's met hun apps en dito browser of met een truc. En dan nog is het niet topkwaliteit.

Om dan te verwachten dat de consument:
1) een ander apparaat aanschaft
2) zo handig is om het goed werkend te krijgen
3) en daar ook nog voor moet betalen, terwijl het bij andere diensten wel werkt.

Is gewoon niet realistisch, sterker nog hoe ze zich opstellen is het niks anders dan een middelvinger. Ik waardeer de nieuw ingeslagen weg kwa opzet programma's, maar aan de technische kant, ondanks dat het bij mij werkt, heb ik er geen goed woord voor over.
Eens, in mijn ogen hadden ze helemaal geen smart tv’s moeten opnemen. F1TV is bijvoorbeeld ook veel conservatiever in welke apparaten in aanmerkingen komen om de app te kunnen downloaden. Laat staan dat zij in het begin ook de nodige ellende hebben meegemaakt.

Wat ik jammer vind zijn de onzinnige reacties die iedere week weer terugkeren zonder daadwerkelijk een inhoudelijke context. Het voegt weinig toe en de enkele nuttige inhoudelijke reacties raken ondergesneeuwd. We zijn primair een tech forum maar ik krijg eerder het idee dat ik soms op FoK ben belandt, dat stoort mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Heb via de ziggo app prima beeld, de verslaggeving moet zeker nog even wennen.
Stoor me meer aan de onduidelijke live timing van fom.

Vader die streamed vanaf mijn gedeelde account heeft soms wat pixels maar ook geen klagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:23
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Eens, in mijn ogen hadden ze helemaal geen smart tv’s moeten opnemen. F1TV is bijvoorbeeld ook veel conservatiever in welke apparaten in aanmerkingen komen om de app te kunnen downloaden. Laat staan dat zij in het begin ook de nodige ellende hebben meegemaakt.
Hier kan ik me wel in vinden, want dan weet je waar je aan toe bent.

Maar ViaPlay heeft aangegeven dat ze verschillende tv-platformen ondersteunen. Dan mag ik er als klant vanuit gaan dat het goed werkt. Ik denk dat ik behoorlijk sterk sta, als ik opzeg en geld terugvraag op basis van non-conformiteit.

Het stoort mij dat Viaplay roept dat het allemaal geweldig gaat en de klachten bagataliseert, want dan neem je de klant niet serieus.

Maar ik ga ervan uit (ook al heb ik nog niets gehoord naar aanleiding van m’n klacht) dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om de problemen te verhelpen.

Ik heb bij mijn klacht aan Viaplay zoveel mogelijk informatie aangeleverd: Platform, webOS versie, app-versie en mijn internet snelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Pvd01 op 25-03-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:03
upschur schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:47:
Heb via de ziggo app prima beeld, de verslaggeving moet zeker nog even wennen.
Stoor me meer aan de onduidelijke live timing van fom.

Vader die streamed vanaf mijn gedeelde account heeft soms wat pixels maar ook geen klagen.
Wat bedoel je met de Ziggo app? De Viaplay app op je Ziggo box? Of kanaal 200?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Op de box zelf, kanaal 200 heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Pvd01 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Hier kan ik me wel in vinden, want dan weet je waar je aan toe bent.

Maar ViaPlay heeft aangegeven dat ze verschillende tv-platformen ondersteunen. Dan mag ik er als klant vanuit gaan dat het goed werkt. Ik denk dat ik behoorlijk sterk sta, als ik opzeg en geld terugvraag op basis van non-conformiteit.
Als jij ze nu in gebreke stelt en daarin een fatsoenlijke termijn (rekening houdende met het app bijwerken en goedkeuringsprocedure van de fabrikant) meegeeft waarin het probleem zou moeten worden opgelost dan kun je als de termijn verstrijkt je contract ontbinden ivm wan prestatie.

Ook hier ben ik mezelf weer aan het herhalen trouwens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:04:
[...]

Als jij ze nu in gebreke stelt en daarin een fatsoenlijke termijn (rekening houdende met het app bijwerken en goedkeuringsprocedure van de fabrikant) meegeeft waarin het probleem zou moeten worden opgelost dan kun je als de termijn verstrijkt je contract ontbinden ivm wan prestatie.

Ook hier ben ik mezelf weer aan het herhalen trouwens :)
Modbreak:Het lijkt me verstandig om even uit dit topic te blijven en niet op de man te spelen. Anders moeten we je er tijdelijk mee helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 25-03-2022 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

Weet je, het is heel simpel want we verschillen van meningen en dat mag, maar ga niet bepalen voor mij dat ik wel of niet mag posten in dit topic want dat gaat mij te ver! Ik hoop dat jij je erbij neer legt want ik heb al een paar keer expres niet gereageerd omdat ik netjes wou blijven d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zo, AppleTV is binnen en nu meteen geen problemen meer. Het is dat ik AppleTV ook voor andere stream abonnementen gebruik, maar de LG App is gewoon bagger. Dus tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:03
BramViking schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:17:
Zo, AppleTV is binnen en nu meteen geen problemen meer. Het is dat ik AppleTV ook voor andere stream abonnementen gebruik, maar de LG App is gewoon bagger. Dus tevreden.
Op bepaalde versies van WebOS is die wellicht minder. Op mijn 65C8 werkt hij prima. Zelfs bij een collega met een nog oudere LG werkt de app prima. Lijkt meer bij de nieuwere een probleem te zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Inspired schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Op bepaalde versies van WebOS is die wellicht minder. Op mijn 65C8 werkt hij prima. Zelfs bij een collega met een nog oudere LG werkt de app prima. Lijkt meer bij de nieuwere een probleem te zijn.
Heb de C1, maar het begon echt irritant te worden. Heb het wel via het werk kunnen kopen voor €92,- euro. Dus dat is wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
F1 Shakedown wordt nu in 720p/50 met 5Mbit bitrate uitgezonden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kasteel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-03 06:52
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Als we keer op keer dezelfde reacties hier blijven posten dan schieten we er weinig mee op anders dan dit topic vervuilen. Daarbij raken de informatieve reacties ondergesneeuwd wat ontzettend jammer is juist omdat er nog genoeg inhoudelijk te bespreken is.

En persoonlijke aanvallen te doen door mijn gezichtsvermogen ter discussie te stellen zijn op z’n zachts gezegd kinderachtig. Je weet dondersgoed hoe ik erin zit.

[...]

Ik blijf erop hameren omdat VOD veel minder vergt van hardware en veel minder vergevingsgezind is dan live streaming. Daarover heb ik nu toch wel genoeg geschreven, ik ga mezelf niet nog 63459x herhalen. Iets met (te) korte bufferruimte icm agressief opruimen van data.
Dat ViaPlay minder scherp oogt dan F1TV is ook al ruim en breed hier besproken en door andere tweakers meerdere keren aangetoond vanwege verschil in bitrate. De stream van F1TV is een kleine 20% scherper. Ook hier geldt dat ik voorvechter ben dat ViaPlay haar bitrate met tenminste 50% verhoogt of een andere efficiëntere codec toepast.

[...]

Natuurlijk moet het werken, heb ik anders beweerd dan :? Ik beweer alleen dat de oplossing aan de client zijde ligt en dat zonder update van de app er geen verandering gaat plaats vinden. Ieder weekend blijven zeuren zonder dat jouw app is geüpdatet schiet niet op en leidt alleen maar tot vervuiling hier. Viaplay bouwt een app zoals alle andere partijen aan de hand van een SDK voor de smart tv’s en de apps worden weer goedgekeurd door de tv fabrikanten. Zonder een analyse en medewerking van de tv fabrikant gaat er geen oplossing komen. Je kunt dan wel naar ViaPlay wijzen maar voor hun is het op een gegeven moment ook overmacht. Als jij denkt dat het anders in elkaar steekt kom dan met steekhoudende argumenten en verrijk hier het topic, want dat is waar tweakers voor staan.
Wat een reactie. Wat maakt het nou uit waar het door komt! Mensen betalen €13,99 en dit zijn goedgekeurde apps en televisies. Ze hadden voor de release gewoon een test audience kunnen gebruiken of zelf kunnen testen.

Met F1TV betaal je €52,- per jaar waardoor je met het verschil nog Amazon prime, HBO Max en Disney plus erbij kunt aanschaffen. Je kunt via de app niet pauzeren, niet live vanaf het begin terugkijken (op diverse apparaten) Er zijn maar 3 onboards bij Viaplay terwijl F1TV pro ze allemaal heeft. F1TV heeft een hogere bitrate en 1080p terwijl tests uitwijzen dat Viaplay over het algemeen niet boven de 720p uitkomt. Voor een premium dienst die zo duur is dus gewoon slecht. Je kunt wat krom is niet recht lullen.

Persoonlijk vind ik het commentaar saai, maar dat is smaak. Ik hou meer van entertainment dan de hele tijd saai en vlak. Maar nogmaals dat is smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72JgAxwSVt65aI6Kw2JLAxhb2aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4SF2kDwaOqEoxZFoe4p9xaP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij F1TV op Android de app geïnstalleerd (kon niet via de AppStore trouwens) en een programma op de PC geïnstalleerd. Nu op de laptop alle onboards ( Viaplay slechts 3) en op alle devices onbeperkt. En op 1080p en Viaplay in getest en komt niet boven de 720p uit met lagere bitrate. Oh en had ik al gezegd dat je een week later ook gewoon terug kan kijken en slechts €52,- per jaar kwijt bent.

Mensen die Viaplay beter vinden zijn niet helemaal 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:53:
Dus gewoon conform wat ze toegezegd hebben. Alleen F1 in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:01:
[...]

Dus gewoon conform wat ze toegezegd hebben. Alleen F1 in 1080p.
Nee ze geven aan MAX 1080p, ook tijdens de wedstrijd halen ze dat meer niet dan wel en is de bitrate ook niet best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:00:
[Afbeelding]

Bij F1TV op Android de app geïnstalleerd (kon niet via de AppStore trouwens) en een programma op de PC geïnstalleerd. Nu op de laptop alle onboards ( Viaplay slechts 3) en op alle devices onbeperkt. En op 1080p en Viaplay in getest en komt niet boven de 720p uit met lagere bitrate. Oh en had ik al gezegd dat je een week later ook gewoon terug kan kijken en slechts €52,- per jaar kwijt bent.

Je laatste zin valt toch in dezelfde categorie waarmee je je reactie hiervoor begon (“Wat een reactie”)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Nee ze geven aan MAX 1080p, ook tijdens de wedstrijd halen ze dat meer niet dan wel en is de bitrate ook niet best.
Dat is gewoon onzin. Dit ligt aan het gebruikte apparaat en/of browser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Je laatste zin valt toch in dezelfde categorie waarmee je je reactie hiervoor begon (“Wat een reactie”)?
Ik geef duidelijke argumenten;

- slechtere beeldkwaliteit en lagere bitrate
- minder onboards
- duurder
- na 48 uur niet meer te bekijken
- niet pauzeren en niet vanaf de start kijken op diverse apparaten

Dus naar mijn opinie is er geen reden te bedenken waarom Viaplay beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Wat een reactie. Wat maakt het nou uit waar het door komt! Mensen betalen €13,99 en dit zijn goedgekeurde apps en televisies. Ze hadden voor de release gewoon een test audience kunnen gebruiken of zelf kunnen testen.

Met F1TV betaal je €52,- per jaar waardoor je met het verschil nog Amazon prime, HBO Max en Disney plus erbij kunt aanschaffen. Je kunt via de app niet pauzeren, niet live vanaf het begin terugkijken (op diverse apparaten) Er zijn maar 3 onboards bij Viaplay terwijl F1TV pro ze allemaal heeft. F1TV heeft een hogere bitrate en 1080p terwijl tests uitwijzen dat Viaplay over het algemeen niet boven de 720p uitkomt. Voor een premium dienst die zo duur is dus gewoon slecht. Je kunt wat krom is niet recht lullen.

Persoonlijk vind ik het commentaar saai, maar dat is smaak. Ik hou meer van entertainment dan de hele tijd saai en vlak. Maar nogmaals dat is smaak.
Ik lul helemaal niets recht, wat ik probeer is inhoudelijke verklaringen geven van wat er mogelijk aan de hand is met de degene die problemen ervaren en welke mogelijke oplossingen er zijn inclusief het juridisch correct kunnen opzeggen van de dienst. Maar blijkbaar wordt dat dan gezien als verdedigen en recht praten, wauw!

En ja.. als F1TV je voorziet in je behoefte dan is dat dikke prima. Ik heb zelf ViaPlay genomen om naast F1 straks ook de Premier League te kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:53:
Vind het persoonlijk echt niet meer van deze tijd, maar goed. Alle excuses ten spijt.

Maar die hele app joh. Begint al bij het allereerste schermpje met wie kijkt er. Stampt uit het jaar nul.

Ik moet gaan oppassen dat ik geen al te grote hekel begin te krijgen aan die club. Beter gewoon lekker proberen te genieten van het hele F1 programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Waarom heeft Viaplay dan op zijn website en communicatie MAXIMAAL 1080p staan? Doen ze met een reden hè…….
Je bedoelt een apparaat die goedgekeurd is…..

En ik heb het over tests die ik op Twitter gezien heb waarop professionele apparatuur gebruikt is om resolutie en bitrate te meten. Maar omdat het bij jou wel goed is kan het niet waar zijn? En hoe heb jij de resolutie en bitrate gemeten? Laat me de testresultaten eens zien dan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:07:
[...]

- minder onboards
- duurder

Ik geef je ook geen ongelijk hoor. Maar je huidige reactie is toch een veel andere (nettere) reactie dan “Mensen die Viaplay beter vinden zijn niet helemaal 100%”?
Zelf kijk ik nu vooral naar Viaplay vanwege het NL commentaar en voor-/nabeschouwing. Mijn zoontje kan het dan ook beter volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:08:
[...]

Ik heb zelf ViaPlay genomen om naast F1 straks ook de Premier League te kunnen volgen.
Ook zin in de PL, maar als ik nu naar de Bundesliga kijk, dan vergaat die zin mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Waarom heeft Viaplay dan op zijn website en communicatie MAXIMAAL 1080p staan? Doen ze met een reden hè…….

En ik heb het over tests die ik op Twitter gezien heb waarop professionele apparatuur gebruikt is om resolutie en bitrate te meten. Maar omdat het bij jou wel goed is kan het niet waar zijn? En hoe heb jij de resolutie en bitrate gemeten? Laat me de testresultaten eens zien dan!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70985388

Mijn testresultaten ook goed? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:00:
[Afbeelding]

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Jij geeft eerder aan dat 1080p tijdens de wedstrijd niet halen. Ik geef aan dat dat onzin is. Op een Apple TV is live F1 gewoon in 1080p. Zie reactie hiervoor van Rivanov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Ook zin in de PL, maar als ik nu naar de Bundesliga kijk, dan vergaat die zin mij wel.
Eens ook zin in, maar ik maak me daar ook wat zorgen over of dat na de zomer op fatsoenlijke kwaliteit zal worden uitgezonden. De Bundesliga boeit me niet zo omdat Bayern toch wel ieder jaar kampioen wordt maar het beeld is met 720P nou niet echt fantastisch om het maar zacht uit te drukken. Het is beter dan wat er gratis te kijken was op YouTube maar daar is alles wel meegezegd.

Ik hoop dat ze de lijn van de F1 doortrekken en er komende maanden nog wat serieuze verbeteringen doorvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Jij geeft eerder aan dat 1080p tijdens de wedstrijd niet halen. Ik geef aan dat dat onzin is. Op een Apple TV is live F1 gewoon in 1080p.
Maar… los van wat het nou wel of niet is, het ziet er toch niet uit? Die fletse uitgebeten kleuren, ik kan de reclameborden achterin beeld amper lezen (niet dat dat hoeft maar het zegt iets over het detail) en die continue waas over het beeld heen… dan kun je wel een bepaalde resolutie halen maar het beeld is dan nog steeds geslachtsdeel met peren.

Ik snap echt, echt, echt niet dat mensen hier genoegen mee nemen anno 2022 voor retail 15 euro per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
kasteel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:07:
[...]

- minder onboards
- duurder

1. Mee eens.
2. Viaplay F1 is niet voor de diehard F1 liefhebber, wil je dat, dan heb je het verkeerde product.
3. Duurder, je betaalt niet voor alleen F1.
4. Mee eens en de rest ook.

Niemand stelt hier toch dat Viaplay beter is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Maar… los van wat het nou wel of niet is, het ziet er toch niet uit? Die fletse uitgebeten kleuren, ik kan de reclameborden achterin beeld amper lezen (niet dat dat hoeft maar het zegt iets over het detail) en die continue waas over het beeld heen… dan kun je wel een bepaalde resolutie halen maar het beeld is dan nog steeds geslachtsdeel met peren.

Ik snap echt, echt, echt niet dat mensen hier genoegen mee nemen anno 2022 voor retail 15 euro per maand.
Dat is jouw ervaring. Via mijn Apple TV ziet het er prima uit.
Je laatste opmerking is een goed punt. Als je het niet goed werkend krijgt op je eigen apparatuur, dan stop je toch over naar de concurrent? Moet de concurrent natuurlijk wel een app hebben voor je tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Via mijn Chromecast (V3) wel, ook via Edge browser met die ene extensie. Via Chrome of Firefox 720P toch en duidelijk minder gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Als je in 5-10 minuten twee seconden de 1080p stream hebt gehad tijdens FP2 (met de schuine streepjes in de naambalk ;) ) maar direct erna zonder problemen een van de series in 1080p kan afspelen ligt het dan aan het apparaat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Net best wat pagina’s met verhitte discussie gelezen. Zoals iemand al aangaf, de toonzetting mag af en toe wel wat vriendelijker. Ik heb er alle begrip voor dat men baalt dat Viaplay hun belofte niet nakomt. In dit geval een goed werkend (stabiele) app voor hun tv.

Maar wat ik niet snap, is dat we zo vertrouwen op apps op een televisie. De afgelopen jaren heeft toch wel bewezen dat apps op een gegeven moment niet meer (goed) werken of ondersteund worden? Wij als tweaker weten toch wel beter dan Jan en Truus die zich bij de MM een tv laten aansmeren? Ik zit dan nu al redelijk wat jaren in het Apple eco systeem, maar ik heb ook een tijdje een Chromecast gehad. Dat werkte ook prima. Laat het slimme lekker over aan zulke apparaatjes en hou de tv lekker dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
apis29 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Als je in 5-10 minuten twee seconden de 1080p stream hebt gehad tijdens FP2 (met de schuine streepjes in de naambalk ;) ) maar direct erna zonder problemen een van de series in 1080p kan afspelen ligt het dan aan het apparaat?
Het verbaasd mij echt dat vele mensen last hebben van onstabiele verbinding of lage resoluties. Ik stream via een Chromecast (v3) op een Smart TV dat al een tijdje niet meer wordt ondersteund door Phillips. Het kan toch niet zo zijn dat ik "geluk" heb? De schuine strepen in de naambalk heb ik de gehele stream gezien (wanneer FOM wel de UI liet zien :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Met mijn Apple TV ervaar ik geen enkel probleem.
Wel wat nuance aan toevoegen: het is een combi van software en hardware natuurlijk. Kennelijk krijgt Viaplay wel een goede app voor elkaar voor tvOS, maar niet voor bv webOS. En of dit ligt aan de onkunde van de software ontwikkelaars, de hardware, of wellicht beide, dat kunnen wij niet zeggen. Kennelijk is software ontwikkelen voor live beeld complexer dan voor een stream van serie/film. Niet voor niks heeft NLziet hier ook moeite mee.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 25-03-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Het verbaasd mij echt dat vele mensen last hebben van onstabiele verbinding of lage resoluties. Ik stream via een Chromecast (v3) op een Smart TV dat al een tijdje niet meer wordt ondersteund door Phillips. Het kan toch niet zo zijn dat ik "geluk" heb? De schuine strepen in de naambalk heb ik de gehele stream gezien (wanneer FOM wel de UI liet zien :P).
Vandaag was wel het minste wat ik tot nu toe heb meegemaakt moet gezegd worden (met Android TV app op zowel tv als GTV Chromecast). Misschien moet je er op tijd bij zijn en mag je anders genoegen nemen met de lagere resoluties :D .
(Apple tv/diensten moeten misschien maar even buiten beschouwing gelaten worden aangezien ze een andere type streaming gebruiken en dan zou het best kunnen dat ze geen last hebben van de drukte bij het opvragen van de stream voor alle overige apparaten)

Gebeurt me ook zo vaak dat ik wel een stabiele stream op de hoogste kwaliteit heb en het bij anderen voor geen meter loopt met andere diensten. Bij het nieuwe T-Mobile wordt steen en been geklaagd maar ik heb altijd de hoogste kwaliteit stream via de app op de tv (handmatig op 1080p50 zetten geeft nooit een beter beeld waar het bij sommige klagers een eureka moment is bijv).. Nou beschik ik ook nog over het oude platform (met deze bitrates) dus mezelf martelen met de nieuwe streams is voorlopig niet vaste prik O-)

@meesje Android TV app op Google TV Chromecast en op 2020 Sony tv die allebei afgelopen zondag nog een melding gaven dat de app geupdate was (en waarbij die op de tv nog de meest stabiele is gebleken de afgelopen periode). Zoals ook eerder gezegd bestaan al deze apps en tv's ook al jaren in Denemarken en Zweden, van kinderziektes kan en mag eigenlijk geen sprake zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 25-03-2022 22:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik zie hier veel posts berichten die op de man gespeeld worden. Houdt daarmee op aub, het komt de sfeer echt niet ten goede. Je kunt het met een ander oneens zijn, maar daar hoeven we geen ellenlange discussies over na te lezen. Accepteer het of doe er niks mee.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
[...]

Dan heb je gekeken via een tv die upscaled, de series zijn zonder enige uitzondering 720P.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Dan heb je gekeken via een tv die upscaled, de series zijn zonder enige uitzondering 720P.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
id="4"
      group="2"
      contentType="video"
      par="16:9"
      minBandwidth="149696"
      maxBandwidth="5002323"
      maxWidth="1920"
      maxHeight="1080"
      segmentAlignment="true"
      sar="1:1"
      frameRate="25"
      mimeType="video/mp4"

Viaplay Original series ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:45:
Netflix, Disney+, Amazon Prime, Discovery+, Videoland werken zonder enkele problemen en ja ik weet het zijn geen live beelden prima.
Een aantal van die diensten hebben ook gewoon livebeelden hoor :)
UFC op Discovery+, pas nog de winterspelen, nu PGA Golf, binnenkort de Tour.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
TexMex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:20:
Alle individuele gevallen voegen hier op zich niet zoveel meer toe. Voor mij tonen die vooral aan dat F1 op dit moment ongeschikt is als live-streaming product voor de massa. In ieder geval volgens het protocol en de specificaties zoals door Viaplay gehanteerd.

Ja, live-streaming is anders dan VOD. Maar er zijn genoeg andere diensten waarbij live-streaming wél volledig op orde is. Het is dus geen onmogelijke zaak.
F1TV Pro kan het wel.
Ik kijk regelmatig Live basketball via de NBA app.
Live NFL via de NFL app.
En vorig jaar elke F1 race streamend via de Ziggo Go app op Chromasct WGGTV.
Dus dat hele "het ligt aan streamen vs VOD-verhaal".
Ja, dat kan misschien best de reden zijn waarom Viaplay nogal eens hapert en minder beeld heeft, maar dat maakt het nog geen goed excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Jef61 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:27:
Enige manier om te laten merken dat je niet tevredenheid bent, is om je abonnement op te zeggen. Als dat voldoende gebeurt zullen ze iets moeten doen.
Moet je ze wel te pakken krijgen :+
Telefoon - is nooit bereikbaar.
Messenger - reageren ze letterlijk 1x in de 4 dagen op een bericht, als je dan antwoordt kan je weer 4 dagen wachten. Als je geluk hebt.
Oh ja, en ze hebben een Live Chat, maar die timed out.
Twitter, soms reacties, maar weinig inhoudelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 26-03-2022 01:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:29:
Je kunt dan wel naar ViaPlay wijzen maar voor hun is het op een gegeven moment ook overmacht. Als jij denkt dat het anders in elkaar steekt kom dan met steekhoudende argumenten en verrijk hier het topic, want dat is waar tweakers voor staan.
"Op een gegeven moment"? Ze zijn net 3,5 week bezig dus hoop dat ze nog niet hebben opgegeven.
Ik heb tot nu toe geen reactie van Viaplay gezien, Op een hosannabericht dat het de succesvolste launch in een land ooit was dan.

Ze zijn vast druk bezig, en F1 is ook niet alles wat ze aanbieden (aantal series gekeken en die zijn prima). Maar dat ze niet even reageren op de klachten mbt F1 die je overal kunt vinden lijkt wel een beetje struisvogelpolitiek.

Steekhoudende argumenten worden wel gegeven. Bijvoorbeeld:
10 andere streamingdiensten kunnen het wel. Op TV, Chromecast, noem maar op. Zowel VOD, als Live Streamend. Dan ligt het niet aan de hardware, maar aan Viaplay, of OK: Viaplay in combi met de hardware.
Je zegt nota bene zelf regelmatig dat de bitrate/resolutie van Viaplay te laag ligt. Anderen doen het met een hogere bitrate prima. Dus waar ligt het dan aan dat Viaplay er moeite mee heeft op sommige devices.

Chromecast met GoogleTV hier.
Heb ook een 65QR90, zal daar de app ook eens op installeren (maar vond het juist handig om alles op de CCWGTV te hebben ipv die TV apps).

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 26-03-2022 01:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Geen moment spijt van de AppleTV. Top kastje. Beeld ziet er ook ineens beter uit. Switchen tussen Discovery+, ViaPlay, NLZIET, YouTube Premium en Netflix is door de multitasking optie super. Jammer dat niet alle apps PiP ondersteunen, maar ViaPlay dus wel. Kan dus rustig YouTube Premium aan hebben staan, en ondertussen de kwalificaties kijken :). Raad het in ieder geval iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
leuk topic gevonden hier. Ik heb niet alle paginas gelezen. Ik heb zondag Viaplay maar besteld omdat ik uiteindelijk te zwak was en toch formule 1 wilde zien. ik heb me klein beetje geergerd. De beeldkwaliteit was apart heel grijs en flets. Ik kon niet klagen over de resolutie hoor, ik had het wel gehoord maar hebben ze het aangepast denk jet? Het was scherp en er was geen buffering issues.

[ Voor 53% gewijzigd door LucyLG op 26-03-2022 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 03:46:
Geen moment spijt van de AppleTV. Top kastje. Beeld ziet er ook ineens beter uit. Switchen tussen Discovery+, ViaPlay, NLZIET, YouTube Premium en Netflix is door de multitasking optie super. Jammer dat niet alle apps PiP ondersteunen, maar ViaPlay dus wel. Kan dus rustig YouTube Premium aan hebben staan, en ondertussen de kwalificaties kijken :). Raad het in ieder geval iedereen aan.
Laat ik ook eens gaan kijken voor een Apple tv
Welke moet je eigenlijk kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
satshow schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 06:21:
[...]

Laat ik ook eens gaan kijken voor een Apple tv
Welke moet je eigenlijk kopen?
De 4K versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Ik ben best tevreden met Viaplay, behalve de beeldkwaliteit. Is niet de beloofde 1080p, maar 720p. Vooral afgelopen zondag tijdens de race. De eerste training was wel in HD. De studio trouwens ook. Maar ik heb Viaplay niet alleen voor Formule 1, maar vooral ook voor de Premier League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
desalniettemin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 06:31:
Ik ben best tevreden met Viaplay, behalve de beeldkwaliteit. Is niet de beloofde 1080p, maar 720p. Vooral afgelopen zondag tijdens de race. De eerste training was wel in HD. De studio trouwens ook. Maar ik heb Viaplay niet alleen voor Formule 1, maar vooral ook voor de Premier League.
Het is toch echt 1080p. In een browser standaard inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 03:46:
Het mooie is dat je door PiP nu twee streams van Viaplay tegelijk open kunt hebben: op het grote scherm de race en op een klein scherm Max zijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
desalniettemin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 06:31:
Zoals in het roze blok is aangegeven, is het fijn als je aangeeft welk apparaat/browser je gebruikt voor Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
Meer gebruikers er last van dat via cast of de shield tv app de shakedown niet te kijken is? De video start gewoon niet.
Op mijn iPhone en Apple TV werkt het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:43:
[...]

Het mooie is dat je door PiP nu twee streams van Viaplay tegelijk open kunt hebben: op het grote scherm de race en op een klein scherm Max zijn beeld.
met F1TV kan je onbeperkt aantal schermen open zetten. Had op mijn laptop de timing en 5 onboards en op tv de wedstrijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 16:54

Pierre

Van nature lui!

kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:26:
[...]

met F1TV kan je onbeperkt aantal schermen open zetten. Had op mijn laptop de timing en 5 onboards en op tv de wedstrijd zelf.
Dan doe je dat via Race Control ga ik vanuit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kasteel
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:08:
[...]

"Op een gegeven moment"? Ze zijn net 3,5 week bezig dus hoop dat ze nog niet hebben opgegeven.
Ik heb tot nu toe geen reactie van Viaplay gezien, Op een hosannabericht dat het de succesvolste launch in een land ooit was dan.

Ze zijn vast druk bezig, en F1 is ook niet alles wat ze aanbieden (aantal series gekeken en die zijn prima). Maar dat ze niet even reageren op de klachten mbt F1 die je overal kunt vinden lijkt wel een beetje struisvogelpolitiek.

Steekhoudende argumenten worden wel gegeven. Bijvoorbeeld:
10 andere streamingdiensten kunnen het wel. Op TV, Chromecast, noem maar op. Zowel VOD, als Live Streamend. Dan ligt het niet aan de hardware, maar aan Viaplay, of OK: Viaplay in combi met de hardware.
Je zegt nota bene zelf regelmatig dat de bitrate/resolutie van Viaplay te laag ligt. Anderen doen het met een hogere bitrate prima. Dus waar ligt het dan aan dat Viaplay er moeite mee heeft op sommige devices.

Chromecast met GoogleTV hier.
Heb ook een 65QR90, zal daar de app ook eens op installeren (maar vond het juist handig om alles op de CCWGTV te hebben ipv die TV apps).
Helemaal eens, vind het vooral storend dat mensen hier Viaplay verdedigen alsof iemand dan maar iets moet kopen om het goed te kijken. Dit terwijl de betreffende apparaten ondersteund worden door Viaplay. Als je het bestelt, kijkt of je apparaat ondersteund is en er zelfs een app bestaat voor dat apparaat, dan mag je wat mij betreft een goede ervaring verwachten. Als je vervolgens voor €13,99 per maand geen goed beeld, slechte klantenservice krijgt dan is dat in mijn ogen slecht. Een extra kastje kopen is in mijn ogen dan ook gek. F1TV was €52,- dan kan je dus diverse streaming diensten erbij afnemen voor (betere content) voor Premier League oid kan je dan zelfs nog IPTV erbij halen inclusief VPN service.

Als mensen dan aangeven, wat slecht maar bij is het ok dan is dat prima. Als iemand deze situatie persoonlijk prima vind van Viaplay ook prima iemand mag zijn eigen mening hebben. Maar bagataliseren van andermans problemen gaat me te ver dat doet Viaplay al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
Pierre schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:28:
[...]

Dan doe je dat via Race Control ga ik vanuit.
Klopt. En op mijn Android TV gewoon de file ernaar toe gestuurd en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:48:
Jammer dat vele via de TV app last hebben van slechte beeldkwaliteit. Heb toch echt een sterk vermoeden dat het o.a. ligt aan de Viaplay app versie of de trage chips van hedendaagse TV's.
Want via Chromecast V3 of via Edge webbrowser met extensie truc blijft toch stabiel en 1080P.
Blijf het bijzonder vinden dat je in Chrome geen 1080p kan krijgen, immers Widevine is ook van Google, dan zou je toch wel verwachten dat je dat in je eigen browser ook wel goed krijgt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
apis29 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:38:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
id="4"
      group="2"
      contentType="video"
      par="16:9"
      minBandwidth="149696"
      maxBandwidth="5002323"
      maxWidth="1920"
      maxHeight="1080"
      segmentAlignment="true"
      sar="1:1"
      frameRate="25"
      mimeType="video/mp4"

Viaplay Original series ;)
Zegt helemaal niks……video kwaliteit is geen exacte waarde

Wikipedia: Video quality

YouTube: What's the Best Way to Test Video Encoding Quality?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Daar hebben we toch een ander topic voor? We hebben het hier over Viaplay. Ik ga toch ook niet in het Netflix topic verkondigen wat er allemaal te kijken is met Disney+?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Helemaal eens, vind het vooral storend dat mensen hier Viaplay verdedigen alsof iemand dan maar iets moet kopen om het goed te kijken.
Voor mijzelf sprekende vind ik het onzin dat ik Viaplay verdedig.
- AppleTV v4 had ik al en heeft gewoonweg betere kwaliteit dan apps op een tv.
- Apps op een TV stoppen op een gegeven moment met werken (soms al na 3 of 4 jaar, dat is gewoon een feit. Vaak kunnen de producten van apple nog wel even door.

Is dat allemaal niet jouw probleem? Ik denk dat we het hier over een algemeen probleem hebben, waar iedere consument last van heeft en men in Brussel eens hard op moet ingrijpen.
Dit terwijl de betreffende apparaten ondersteund worden door Viaplay.
Klopt, dit is eigenlijk ook heel fout van Viaplay.
Ik heb in de testgroep gezeten van de Cloud-TV via ziggo in 2014 (de rode knop, ziggogo) en je wilt niet weten hoe de engineers die werken aan zo'n platform lopen te stoeien en aan te passen om alles correct te laten werken.
Het is nog geen hell on earth, maar het scheelt niet veel. Uiteindelijk viel toen mijn TV af.

Het grootste gedeelte van viaplay zit in slechte beoordeling welke tv's geschikt zijn en daaromheen zeer slechte communicatie.
[...]
Ik vind F1TV nog steeds geen vergelijk met viaplay, viaplay is een familieversie welke F1 brengt met toegevoegde streams en content, waar F1TV voor de echte liefhebber is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Daar hebben we toch een ander topic voor? We hebben het hier over Viaplay. Ik ga toch ook niet in het Netflix topic verkondigen wat er allemaal te kijken is met Disney+?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Als je hier aangeeft blij te zijn met 2 streams mag ik toch aangeven dat je er elders onbeperkt hebt en ook van alle onboards mag geniet en niet slechts 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Als je hier aangeeft blij te zijn met 2 streams mag ik toch aangeven dat je er elders onbeperkt hebt en ook van alle onboards mag geniet en niet slechts 3.
Nogmaals, daar heb je een ander topic voor. We hebben het hier over Viaplay. In het andere topic kunnen er vergelijken gemaakt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 26-03-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ed1703 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:22:
[...]

- Apps op een TV stoppen op een gegeven moment met werken (soms al na 3 of 4 jaar, dat is gewoon een feit. Vaak kunnen de producten van apple nog wel even door.

Is dat allemaal niet jouw probleem? Ik denk dat we het hier over een algemeen probleem hebben, waar iedere consument last van heeft en men in Brussel eens hard op moet ingrijpen.

[...]

Ik heb in de testgroep gezeten van de Cloud-TV via ziggo in 2014 (de rode knop, ziggogo) en je wilt niet weten hoe de engineers die werken aan zo'n platform lopen te stoeien en aan te passen om alles correct te laten werken.
Het is nog geen hell on earth, maar het scheelt niet veel. Uiteindelijk viel toen mijn TV af.

Het grootste gedeelte van viaplay zit in slechte beoordeling welke tv's geschikt zijn en daaromheen zeer slechte communicatie.

[...]

Ik vind F1TV nog steeds geen vergelijk met viaplay, viaplay is een familieversie welke F1 brengt met toegevoegde streams en content, waar F1TV voor de echte liefhebber is.
Helemaal mee eens. En ook zeker wat betreft het laatste punt. Viaplay is meer dan F1. Dat men het nu alleen neemt voor F1 is een ander verhaal. Ik heb hier al eens gevraagd of men ook problemen ervaart met de Viaplay app bij het kijken naar een serie of film. Daar heb ik geen reactie op ontvangen.

Nog een toevoeging ter voorkoming dat men denkt dat ik Viaplay verdedig. :) Viaplay heeft inderdaad een grote fout gemaakt door aan te geven ondersteuning te bieden voor diverse tv’s. Dus aan de bak Viaplay!

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 26-03-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteel
[...]

[...]

[...]

Doe je het weer. Eerst geef je aan dat apps nou eenmaal een algemeen probleem zijn. (Heb ik trouwens met Android tv 0,0 problemen mee) en vervolgens geef je toe dat het komt dat het door Viaplay komt. Je eerste argument is dus totaal niet van belang.

Viaplay heeft bepaalde apparaten en apps ondersteund en garandeert daarmee een goede ervaring. Heel slim wel dat ze zeggen maximaal 1080p te ondersteunen omdat ze dat meestal niet halen. Het beeld is echter voor velen niet goed en daar waar de resolutie wel goed is betreft het alsnog een slechte kwaliteit. Flets beeld.

En als ik van Ziggo kom waar ik gratis 4K beeld op mijn dure TV had en moet naar Viaplay voor €13,99 met matig tot slechte kwaliteit. En ja ook 1080p vind ik in 2022 met gigabit internet en 8K TV’s gewoon niet goed. Met Viaplay gaan we jaren terug in de tijd.

En de vergelijking met F1TV kan je wel maken. Ik betaal €4,50 per maand en heb geen extra nieuwe apparatuur nodig. HBO Max kost €3,99 en Prime €2,99 en Disney + €7,50 per maand. De content daar is veel beter dan Viaplay dus je kan beter F1 beeld van F1TV pro combineren met meer content beschikbaar trouwens in extreem veel betere kwaliteit met een veel betere UI.

Het topic is Viaplay in Nederland dus dit gaat niet alleen over F1 of over de beeldkwaliteit.

De content van Viaplay ten opzichte van andere content providers is ruk en van mindere kwaliteit. De beeldkwaliteit van F1 is veel minder dan zijn voorganger en ook slechter dan zijn tegenhanger F1TV. Aantal onboards is veel minder. De UI van Viaplay op diverse apps of apparaten is niet goed. Zo kan je niet terugkijken na 48 uur, niet vanaf het begin starten of pauzeren. (Op diverse ondersteunde apparaten) De klantenservice reageert slecht. De prijs is hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
[...]

Dat klopt, maar ze hebben natuurlijk wel het gros van de kijkers aan F1 te danken.
Of OK, ik zal ze matsen: aan "sport".

En dit soort uitspraken nog voordat er ook maar een minuut was uitgezonden helpt ook niet:
https://www.gpblog.com/nl...n-dingen-anders-doen.html

En dan is het voor veel mensen natuurlijk nog de vraag hoe Viaplay werkt? Eerder werd al bekend dat dit een app zal worden die beschikbaar wordt bij Ziggo en KPN, maar ook te downloaden is op je smart tv. Volgens de Head of Sports van Viaplay Nederland zal dit ook een groot voordeel zijn ten opzichte van ‘de gewone tv-zender’.

‘’We zijn een streamingsdienst. Als je binnen de Viaplay-app naar ‘sport’ gaat, dan krijg je daar de mogelijkheid om alle sporten die op dat moment live zijn te bekijken. Wij hoeven bijvoorbeeld geen rekening te houden met een programma na ons, dus als wij denken dat het nodig is om een langere uitzending te maken, dan kan dat’’, besluit Zwaneveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Dat klopt, maar ze hebben natuurlijk wel het gros van de kijkers aan F1 te danken.
Of OK, ik zal ze matsen: aan "sport".

En dit soort uitspraken nog voordat er ook maar een minuut was uitgezonden helpt ook niet:
https://www.gpblog.com/nl...n-dingen-anders-doen.html

En dan is het voor veel mensen natuurlijk nog de vraag hoe Viaplay werkt? Eerder werd al bekend dat dit een app zal worden die beschikbaar wordt bij Ziggo en KPN, maar ook te downloaden is op je smart tv. Volgens de Head of Sports van Viaplay Nederland zal dit ook een groot voordeel zijn ten opzichte van ‘de gewone tv-zender’.

‘’We zijn een streamingsdienst. Als je binnen de Viaplay-app naar ‘sport’ gaat, dan krijg je daar de mogelijkheid om alle sporten die op dat moment live zijn te bekijken. Wij hoeven bijvoorbeeld geen rekening te houden met een programma na ons, dus als wij denken dat het nodig is om een langere uitzending te maken, dan kan dat’’, besluit Zwaneveld.
Maar het klopt toch dat Viaplay daadwerkelijk wat anders doet dan Ziggo Sport?

Even de betreffende tekst erbij pakken:
’Wij gaan een aantal dingen anders doen. Het eerste wat wij gaan doen is duo-commentaar en daarnaast voegen we ook race-control toe aan het commentaar. Dat is een positie in Nederland die het commentaar gaat aanvullen op het moment dat er iets belangrijk is. Bij een botsing kunnen we dat in Nederland makkelijk terugkijken zodat het in de uitzending komt.’’

Dit houdt dus in dat er iemand in Nederland beschikbaar is om boardradio’s, onboardbeelden en belangrijke momenten terug te kijken tijdens de race. Naast de commentatoren en de mensen in de studio, zijn er namens Viaplay op het paddock ook mensen aanwezig.

‘’Op het paddock hebben we een kleine studiosetting met internationale experts zoals David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen. Die kunnen hun verhalen en ervaringen te vertellen. Zij kunnen de situaties in de race ook analyseren’’,
De wijze waarop Viaplay het nu brengt komt precies overeen, er is geen woord hier over gelogen. Dus waarover val je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Het lijkt hier marginaal beter dan vorig weekend. Toen circa 20 pct zonder buffering en met iets dat op 1080p leek. Nu denk ik 40 pct. Kwestie van even volhouden?

Overigens heb ik met die Amber wel continue het idee dat ik naar het jeugdjournaal kijk. Wat heb je aan, bang dat mannen de inhoud niet meer horen, mocht je wat vrouwelijks aantrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Doe je het weer. Eerst geef je aan dat apps nou eenmaal een algemeen probleem zijn. (Heb ik trouwens met Android tv 0,0 problemen mee) en vervolgens geef je toe dat het komt dat het door Viaplay komt. Je eerste argument is dus totaal niet van belang.
Het eerste is wel degelijk van belang, want dit gaat bij veel fabrikanten fout. TV's die weliswaar wel de app krijgen maar niet geschikt zijn. Viaplay is in deze verantwoordelijk door tv's geschikt te verklaren.
Ziggo heeft toendertijd een hele rits tv's getest. Heeft viaplay dit ook gedaan? Dat lijkt me niet.
Viaplay heeft bepaalde apparaten en apps ondersteund en garandeert daarmee een goede ervaring.
Ik denk dat dit nu wel in de prullenbak kan.
En als ik van Ziggo kom waar ik gratis 4K beeld op mijn dure TV had en moet naar Viaplay voor €13,99 met matig tot slechte kwaliteit. En ja ook 1080p vind ik in 2022 met gigabit internet en 8K TV’s gewoon niet goed. Met Viaplay gaan we jaren terug in de tijd.
Viaplay heeft vziw een uitleg gegeven waarom ze 4K niet doen en dat dit ingewikkeld is.
Moeten hier linkjes nu elke keer tot in de treure geplaatst worden? Nogmaals, dat is de uitleg van viaplay.
En de vergelijking met F1TV kan je wel maken. Ik betaal €4,50 per maand en heb geen extra nieuwe apparatuur nodig.
Mee eens, maar dat neemt nog steeds niet weg dat F1TV een hele andere markt probeert aan te boren, zonder dat je daarvoor extra content krijgt wat niets met F1 te maken heeft. Dat maakt het anders en onvergelijkbaar. Dan zou je zelfs wel kunnen stellen (afgezien van de beeldkwaliteitservaring van viaplay) dat F1TV helemaal niet zo goedkoop is als het je alleen om de weekendraces gaat.
De content van Viaplay ten opzichte van andere content providers is ruk
Dat mag je vinden, Disney+ en Prime Video was het eerste jaar ook 'ruk''.. imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
synx6 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:55:
Het lijkt hier marginaal beter dan vorig weekend. Toen circa 20 pct zonder buffering en met iets dat op 1080p leek. Nu denk ik 40 pct. Kwestie van even volhouden?

Overigens heb ik met die Amber wel continue het idee dat ik naar het jeugdjournaal kijk. Wat heb je aan, bang dat mannen de inhoud niet meer horen, mocht je wat vrouwelijks aantrekken?
Qua commentaar denk ik dat er 2 “kampen” zijn. Mensen die entertainment willen en mensen die feitelijk commentaar willen. Ziggo zat meer op entertainment en maakte de sport toegankelijk ook voor niet die hard fans. Ik kijk zelf al vanaf 1995 en ben gewend aan het feit dat ik lekker kan zeuren op Olav. Vond de studio lekker losjes bij Ziggo en luchtig om te kijken. Ik wil iets leuks kijken en emotie. Soms een leuk grapje met de coureurs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Miki schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:54:
De wijze waarop Viaplay het nu brengt komt precies overeen, er is geen woord hier over gelogen. Dus waarover val je precies?
Ik quote nota bene het stuk waarover ik val en dan ga je een ander stuk uit de tekst zoeken om te zeggen dat ze daar gelijk hebben 8)7

"En dan is het voor veel mensen natuurlijk nog de vraag hoe Viaplay werkt? Eerder werd al bekend dat dit een app zal worden die beschikbaar wordt bij Ziggo en KPN, maar ook te downloaden is op je smart tv. Volgens de Head of Sports van Viaplay Nederland zal dit ook een groot voordeel zijn ten opzichte van ‘de gewone tv-zender’."

Uit de reacties hier, of Facebook, Twitter en trustpilot, blijkt dat dat nog niet echt een voordeel is. Laat staan een "groot voordeel" :O

De app op zich is ook nog wel wat op aan te merken:
- Geen "mijn lijst knop"
- Startscherm toont icoontjes zonder tekst. Voorbeeld nu: een F1 auto. Wat krijg je te zien als je daarop klikt
- Ik wil de training terugkijken, dan kan dat vrij eenvoudig via Sport, maar als je die raceauto op je Startscherm aanklikt zoek je je suf
- start je de training van gisteren, dan begint hij met een 5 min aftelklok en mag je zelf gaan zitten skippen naar het begin

[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 26-03-2022 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteel
ed1703 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Het eerste is wel degelijk van belang, want dit gaat bij veel fabrikanten fout. TV's die weliswaar wel de app krijgen maar niet geschikt zijn. Viaplay is in deze verantwoordelijk door tv's geschikt te verklaren.
Ziggo heeft toendertijd een hele rits tv's getest. Heeft viaplay dit ook gedaan? Dat lijkt me niet.

[...]

Ik denk dat dit nu wel in de prullenbak kan.

[...]

Viaplay heeft vziw een uitleg gegeven waarom ze 4K niet doen en dat dit ingewikkeld is.
Moeten hier linkjes nu elke keer tot in de treure geplaatst worden? Nogmaals, dat is de uitleg van viaplay.

[...]

Mee eens, maar dat neemt nog steeds niet weg dat F1TV een hele andere markt probeert aan te boren, zonder dat je daarvoor extra content krijgt wat niets met F1 te maken heeft. Dat maakt het anders en onvergelijkbaar. Dan zou je zelfs wel kunnen stellen (afgezien van de beeldkwaliteitservaring van viaplay) dat F1TV helemaal niet zo goedkoop is als het je alleen om de weekendraces gaat.

[...]

Dat mag je vinden, Disney+ en Prime Video was het eerste jaar ook 'ruk''.. imho.
Dus omdat Ziggo wel netjes alles getest heeft en Viaplay niet is het ok dat ze een slechte ervaring bieden op een groot deel van de door hen ondersteunde apparaten?

Dus omdat Viaplay uitlegt waarom ze een ruk kwaliteit bieden die terug in de tijd gaat is het ok?

Ik ben je eens dat je F1TV niet met Viaplay kan vergelijken daarom vergelijk ik F1TV (4,50) als combinatie met HBO Max (3,99) en Amazon prime (2,99) waardoor je alsnog minder betaalt maar meer krijgt.

Ik vergelijk trouwens de situatie hoe het vandaag is. Dus dat jouw argument is dat de rest een aantal jaar geleden ook ruk was kan ik niet zoveel mee. Jouw argument is dus “over 3 jaar is Viaplay geweldig daarom neem ik het vandaag?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-04-2022
Is het ook mogelijk om de gesproken taal in live-sportuitzendingen van Viaplay te wijzigen?
Bij de formule 1 wil ik graag na 1 race al af van het Nederlandse commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
PatrickGans schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:12:
Is het ook mogelijk om de gesproken taal in live-sportuitzendingen van Viaplay te wijzigen?
Bij de formule 1 wil ik graag na 1 race al af van het Nederlandse commentaar.
Nee, je kunt alleen Grandprix radio nemen. Of opzeggen en F1TV pro nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ik quote nota bene het stuk waarover ik val en dan ga je een ander stuk uit de tekst zoeken om te zeggen dat ze daar gelijk hebben 8)7

"En dan is het voor veel mensen natuurlijk nog de vraag hoe Viaplay werkt? Eerder werd al bekend dat dit een app zal worden die beschikbaar wordt bij Ziggo en KPN, maar ook te downloaden is op je smart tv. Volgens de Head of Sports van Viaplay Nederland zal dit ook een groot voordeel zijn ten opzichte van ‘de gewone tv-zender’."

Uit de reacties hier, of Facebook, Twitter en trustpilot, blijkt dat dat nog niet echt een voordeel is. Laat staan een "groot voordeel" :O
Daar heeft Head of sports misschien wel een punt maar ik zie ook nadelen.
Langer doorgaan met een streamevent omdat je geen last hebt van programma's die na jou komen is misschien een groot voordeel, maar als een andere stream aansluit qua tijdstip op die stream die je op dat moment aan het kijken bent en gelijk ook wilt zien? Weg voordeel. En dat je dan geen gebruik kunt maken van terugspoelen in de stream is dan direct een zeer groot nadeel. Dan moet je wachten tot het gehele programma of stream is afgelopen. Ook 1 van de klachten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
ed1703 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Daar heeft Head of sports misschien wel een punt maar ik zie ook nadelen.
Langer doorgaan met een streamevent omdat je geen last hebt van programma's die na jou komen is misschien een groot voordeel, maar als een andere stream aansluit qua tijdstip op die stream die je op dat moment aan het kijken bent en gelijk ook wilt zien? Weg voordeel. En dat je dan geen gebruik kunt maken van terugspoelen in de stream is dan direct een zeer groot nadeel. Dan moet je wachten tot het gehele programma of stream is afgelopen. Ook 1 van de klachten op dit moment.
Inderdaad 🙈 Een streamingprovider waar je niet terug kunt spoelen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Viaplay heeft bepaalde apparaten en apps ondersteund en garandeert daarmee een goede ervaring. Heel slim wel dat ze zeggen maximaal 1080p te ondersteunen omdat ze dat meestal niet halen. Het beeld is echter voor velen niet goed en daar waar de resolutie wel goed is betreft het alsnog een slechte kwaliteit. Flets beeld.

En de vergelijking met F1TV kan je wel maken. Ik betaal €4,50 per maand en heb geen extra nieuwe apparatuur nodig. HBO Max kost €3,99 en Prime €2,99 en Disney + €7,50 per maand. De content daar is veel beter dan Viaplay dus je kan beter F1 beeld van F1TV pro combineren met meer content beschikbaar trouwens in extreem veel betere kwaliteit met een veel betere UI.

Het topic is Viaplay in Nederland dus dit gaat niet alleen over F1 of over de beeldkwaliteit.

De content van Viaplay ten opzichte van andere content providers is ruk en van mindere kwaliteit. De beeldkwaliteit van F1 is veel minder dan zijn voorganger en ook slechter dan zijn tegenhanger F1TV. Aantal onboards is veel minder. De UI van Viaplay op diverse apps of apparaten is niet goed. Zo kan je niet terugkijken na 48 uur, niet vanaf het begin starten of pauzeren. (Op diverse ondersteunde apparaten) De klantenservice reageert slecht. De prijs is hoog.
Ga je weer… Voor vergelijking heb je het andere topic. Hou het hier gewoon Viaplay inhoudelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:05:
[...]

De app op zich is ook nog wel wat op aan te merken:
- Geen "mijn lijst knop"
- Startscherm toont icoontjes zonder tekst. Voorbeeld nu: een F1 auto. Wat krijg je te zien als je daarop klikt
- Ik wil de training terugkijken, dan kan dat vrij eenvoudig via Sport, maar als je die raceauto op je Startscherm aanklikt zoek je je suf
- start je de training van gisteren, dan begint hij met een 5 min aftelklok en mag je zelf gaan zitten skippen naar het begin
Als je je geciteerde tekst gewoon tussen quotes (UBB code) had gezet had was het veel duidelijker geweest wat je had bedoelt :)

En ja, een zeer onhandige uitspraak van head of sports. Sterker nog, wat ik al eerder zei is dat ze veel conservatiever hadden moeten zijn in het goedkeuren van apps voor tv’s of duidelijk hadden moeten maken op welke platforms je de beste ervaring kunt beleven. Nu is het gissen geweest en zijn een aantal die hier een nare ervaring daardoor hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Ga je weer… Voor vergelijking heb je het andere topic. Hou het hier gewoon Viaplay inhoudelijk.
Inhoudelijk:

- Viaplay heeft een slechte beeldkwaliteit
- Viaplay heeft een slechte ondersteuning van diverse apps en apparaten
- Viaplay heeft een slechte klantenservice
- Viaplay heeft een slechte userinterface
- Viaplay ondersteund doodnormale functies niet zoals terugspoelen, vanaf begin kijken en pauzeren
- Je kunt een race maar 48 uur terugkijken
- Viaplay is duur
- Viaplay heeft weinig content ten opzichte van andere contentaanbieders
- Viaplay is qua F1 inhoudelijk qua commentaar, maar heeft een emotie en entertainment waarde van 0,0
- Qua F1 zijn er minder onboards, minder exclusieve content, minder gelijktijdige streams
- Qua F1 slechtere beeldkwaliteit ten opzichte van andere aanbieders

Om mijn bovenstaande inhoudelijke argumenten te staven verwijs ik graag naar mijn eerdere Posts en argumenten waarbij ik tevens aangeef welke alternatieven of combinaties van alternatieven er zijn waarbij je bovenstaande nadelen niet hebt en je ook nog goedkoper uit bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Inhoudelijk:

- Viaplay heeft een slechte beeldkwaliteit
- Viaplay heeft een slechte ondersteuning van diverse apps en apparaten
- Viaplay heeft een slechte klantenservice
- Viaplay heeft een slechte userinterface
- Viaplay ondersteund doodnormale functies niet zoals terugspoelen, vanaf begin kijken en pauzeren
- Je kunt een race maar 48 uur terugkijken
- Viaplay is duur
- Viaplay heeft weinig content ten opzichte van andere contentaanbieders
- Viaplay is qua F1 inhoudelijk qua commentaar, maar heeft een emotie en entertainment waarde van 0,0
- Qua F1 zijn er minder onboards, minder exclusieve content, minder gelijktijdige streams
- Qua F1 slechtere beeldkwaliteit ten opzichte van andere aanbieders

Om mijn bovenstaande inhoudelijke argumenten te staven verwijs ik graag naar mijn eerdere Posts en argumenten waarbij ik tevens aangeef welke alternatieven of combinaties van alternatieven er zijn waarbij je bovenstaande nadelen niet hebt.
Je blijft vergelijkingen maken. Advies: i.p.v. het woord ‘is’ kun je beter ‘vind ik’ gebruiken. Of Viaplay duur is, is geen objectief gegeven. Een Bundesliga, premier league, darts fan heeft het er wellicht graag voor over. Viaplay is meer dan F1. Een race kan ik overigens gewoon vanaf het begin terug kijken. Ook is hoe het commentaar ervaren wordt erg subjectief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:17

Major_ton

Shoot!

meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:20:
[...]

*knip*
Rustig aan aub.
Het is iedereen goed recht namelijk, óók in dit topic.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 13:42 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteel
meesje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Je blijft vergelijkingen maken. Advies: i.p.v. het woord ‘is’ kun je beter ‘vind ik’ gebruiken. Of Viaplay duur is, is geen objectief gegeven. Een Bundesliga, premier league, darts fan heeft het er wellicht graag voor over. Viaplay is meer dan F1. Een race kan ik overigens gewoon vanaf het begin terug kijken. Ook is hoe het commentaar ervaren wordt erg subjectief.
Als een race bezig is kan je deze niet vanaf het begin starten (in elk geval op heel veel apparaten)
En als je praat over een dienst kan door een vergelijking iets juist feitelijk worden. Als bijvoorbeeld een webshop een levertermijn heeft van een week dan zou ik zeggen dat het feitelijk een lange levertermijn is zodra alle andere webshops een levertermijn garanderen van 1 dag. In jouw beargumentatie zou ik dan moeten zeggen dat ik dat een lange levertermijn vind.

Als Viaplay op mijn 8K TV niet hoger uitkomt dat 720p en flets is en anderen hebben een levendig beeld met stabiel 1080p dan vind ik dat objectief gezien slecht beeld maar ja wat is slecht bijna alles is toch subjectief? Ook jouw argument dat een Bundesliga dan dat er graag voor over heeft. (Dat is pas subjectief kan je mij het onderzoek representatief steekproef en gevalideerd aub delen?)

Als een zandpaadje in 1800 een goede weg was dan is dat in 2022 toch echt een slechte weg…..Nog een voorbeeld de wegen in België zijn slecht omdat ik die vergelijk met die in NL maar als je in Afrika deze weg meer zou leggen dat zou men zeggen dat het een goede weg is.

[ Voor 12% gewijzigd door kasteel op 26-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
kasteel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Dus omdat Ziggo wel netjes alles getest heeft en Viaplay niet is het ok dat ze een slechte ervaring bieden op een groot deel van de door hen ondersteunde apparaten?
Zeg ik ook nergens, ik zeg dat viaplay dit icm de tv-fabrikanten dient recht te zetten en indien dat niet kan, de support erop dient te droppen. Maar hier heerst dan ook weer het geld en het weglopen van klanten.
Ik vergelijk trouwens de situatie hoe het vandaag is. Dus dat jouw argument is dat de rest een aantal jaar geleden ook ruk was kan ik niet zoveel mee. Jouw argument is dus “over 3 jaar is Viaplay geweldig daarom neem ik het vandaag?”
F1pro was ook ooit een rukproduct, dus nee, met dat argument kan je inderdaad niet zoveel.
Maar ik vind wel dat het gebrek aan streamingkwaliteit (wat F1pro ook ooit had) een kwalijke zaak en dat dient vanaf het begin te staan als een huis. Kwaliteit/Kwantiteit van content moet eigenlijk bij elke dienst wel groeien, dus daar komt meestal in de loop van de tijd wel verandering in, uitzonderingen daargelaten. Behalve dat is kwantiteit ook een bepaalde vorm van smaak, dus daar kom je hier toch niet uit.

En met kwaliteit bedoel ik uiteraard niet de streamkwaliteit, maar de inhoudelijke kwaliteit van de content.

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 26-03-2022 10:50 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2