Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 63 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
De app op een LG G1 blijft verschrikkelijk haperen en bufferen. Via AirPlay werkt het feilloos. Beeld kwaliteit is gelukkig wel een stuk beter ondertussen.

Die presentatrice in de studio kan ik maar niet aan wennen. Voegt voor mij niks toe. Maar dat is iets persoonlijks vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 13:17
Interessant om hier ook even mee te lezen. Sinds een paar maanden een 65" tv stream alles via de streams (met een nv shield). Gaat altijd wel goed, maar met F1 is toch wel iets lastiger.

Heb nu met de instellingen van de shield zitten spelen, resolutie en framerate, maar zie idd ook lipsync issues. Zit nu op 4k60hz en dan is het ok zo lijkt het darten. Upscaling heb ik op AI-Enhanced (active: Enhanced unsupported framerate) en detail enhancement op low.

Hopelijk deze race soepeler beeld en geen dropouts, of momenten van terug schalen in de resolutie.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ymoona schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:34:
Interessant om hier ook even mee te lezen. Sinds een paar maanden een 65" tv stream alles via de streams (met een nv shield). Gaat altijd wel goed, maar met F1 is toch wel iets lastiger.

Heb nu met de instellingen van de shield zitten spelen, resolutie en framerate, maar zie idd ook lipsync issues. Zit nu op 4k60hz en dan is het ok zo lijkt het darten. Upscaling heb ik op AI-Enhanced (active: Enhanced unsupported framerate) en detail enhancement op low.

Hopelijk deze race soepeler beeld en geen dropouts, of momenten van terug schalen in de resolutie.
De streams zijn 50Hz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 13:17
goed punt, gister viel het wel op dat het studio beeld en de reclames van beter kwaltijd zijn als de live sport.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightmanster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 07:22
Miki schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:38:
Nu de bitrate met minstens 50% omhoog en we zijn er. In ieder geval blij toe dat ze wel wat aan het bewegen zijn :)
Ik zapte gisteren langs het beachvolleybal feestje. Als je denkt dat F1 lage resolutie was moet je dat even kijken. Slaat werkelijk nergens op.... is meer een beach webcam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Ik denk dat de bitrate wel zal worden verhoogd als er meer mensen gaan afhaken en dan kunnen we ook prijsverlagingen in de toekomst verwachten om de verloren klanten weer terug te halen. Nu is het denk ik te druk om een hoge bitrate zonder grote storingen te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lightmanster schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Ik zapte gisteren langs het beachvolleybal feestje. Als je denkt dat F1 lage resolutie was moet je dat even kijken. Slaat werkelijk nergens op.... is meer een beach webcam ...
Dat was inderdaad veruit de slechtste beeldkwaliteit die ik tot nu toe gezien heb bij Viaplay! Niet te doen...

Ik denk niet dat er heel veel mensen naar kijken, maar bij Ziggo Sport zag dat er ook altijd gewoon prima uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Beachvolleybal was echt vreselijk. Inderdaad gewoon webcam kwaliteit. Er zullen misschien niet zo veel mensen naar kijken, maar je zal maar een van die mensen zijn...Dit is voor mij wel een bevestiging hoe Viaplay er in staat.

In mijn optiek kan het gewoon niet zo zijn dat een populaire sport, na véél aandringen en een shitload aan negatieve publiciteit, enigszins aan te gluren is terwijl ze een minder populaire sport in zulke kwaliteit durven aan te leveren.

Het staat misschien leuk op je portfolio dat je ook Beachvolleybal aanbiedt, maar zet er dan ook even bij dat dit in 480p kwaliteit is.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 25-03-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:28:
Beachvolleybal was echt vreselijk. Inderdaad gewoon webcam kwaliteit. Er zullen misschien niet zo veel mensen naar kijken, maar je zal maar een van die mensen zijn...Dit is voor mij wel een bevestiging hoe Viaplay er in staat.

In mijn optiek kan het gewoon niet zo zijn dat een populaire sport, na véél aandringen en een shitload aan negatieve publiciteit, enigszins aan te gluren is terwijl ze een minder populaire sport in zulke kwaliteit durven aan te leveren.

Het staat misschien leuk op je portfolio dat je ook Beachvolleybal aanbiedt, maar zet er dan ook even bij dat dit in 480p kwaliteit is.
Zoals het gisteren was hadden ze het eigenlijk beter helemaal níet uit kunnen zenden. Het was praktisch onkijkbaar. Daar zal niemand vrolijk van zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
TexMex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:42:
[...]

Zoals het gisteren was hadden ze het eigenlijk beter helemaal níet uit kunnen zenden. Het was praktisch onkijkbaar. Daar zal niemand vrolijk van zijn geworden.
Als het straks met F1 maar goed is .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:28:
Was het wel 480p? Ik had even gekeken om te checken en ik ben best flexibel wat betreft beeldkwaliteit, maar dit was echt het slechste wat ik tot nog toe gezien heb van Viaplay. Darts daarentegen was wel OK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Miesjh schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:41:
Tracktalk ziet er erg flets uit. Ervaren jullie dit ook?
Dat is een algemeen probleem bij Viaplay en door de ophef omtrent de gebrekkige resolutie redelijk onderbelicht gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2mjxBB.png

Deze vergelijking met F1TV heb ik afgelopen weekend gemaakt tijdens F2. De vergelijking is niet perfect ivm vertraging maar als je naar de timing tower en rood/zwarte auto kijkt is het verschil heel duidelijk. Ik heb hierna Dolby Vision geforceerd (Apple TV) en dat beviel best goed icm de upscaling. Puristen zullen het een zonde noemen om HDR over SDR content te forceren, maar uiteindelijk draait het om het eindresultaat :P Dus als je die mogelijkheid hebt, probeer het eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 25-03-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Frank schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Dat is een algemeen probleem bij Viaplay en door de ophef omtrent de gebrekkige resolutie redelijk onderbelicht gebleven.

[Afbeelding]

Deze vergelijking met F1TV heb ik afgelopen weekend gemaakt tijdens F2. De vergelijking is niet perfect ivm vertraging maar als je naar de timing tower en rood/zwarte auto kijkt is het verschil heel duidelijk. Ik heb hierna Dolby Vision geforceerd (Apple TV) en dat beviel best goed icm de upscaling. Puristen zullen het een zonde noemen om HDR over SDR content te forceren, maar uiteindelijk draait het om het eindresultaat :P Dus als je die mogelijkheid hebt, probeer het eens :)
Sorry maar met soort screenshots helpen niet. Ten eerste, wat is wat, ten tweede, probeer iig hetzelfde moment te tonen. Bijv door diegene te pauseren die voorloopt en dan de ander te pauseren als die er ook is. En dan ook zeker weten dat je in beide gevallen max bitrate te pakken hebt. Want als je bijv met viaplay chrome/ff pakt, dan is de bitrate niet de hoogst mogelijke

[ Voor 3% gewijzigd door padoempats op 25-03-2022 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
padoempats schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Sorry maar met soort screenshots helpen niet. Ten eerste, wat is wat, ten tweede, probeer iig hetzelfde moment te tonen. Bijv door diegene te pauseren die voorloopt en dan de ander te pauseren als die er ook is. En dan ook zeker weten dat je in beide gevallen max bitrate te pakken hebt. Want als je bijv met viaplay chrome/ff pakt, dan is de bitrate niet de hoogst mogelijke
Ik heb deze screenshot random gemaakt afgelopen weekend, beide met PiP in Firefox. Beter heb ik nu niet voor handen.

Er staan gewoon logos in beeld dus het leek me vrij duidelijk wat wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hmm mijn CX kan ook HDR forceren voor een niet HDR bron. Normaal is dat inderdaad vloeken in de kerk, maar buitengewone omstandigheden vragen om buitengewone maatregelen :9. Dus bedankt voor de tip, ga het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
Iemand F2 weer eens controleert? Zeker weer 720P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
MartZuid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:40:
Ik heb onder Microsoft Edge het voor elkaar gekregen om Viaplay in 1080p ipv 720p te kijken door simpel de "user agent" aan te passen naar de klassieke (legacy) versie van "Microsoft Edge on Windows" met deze extensie.
Thanks! Het werkt (nog) bij F2 training, vergeleken met Chrome inderdaad iets scherper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:46:
Via Edge webbrowser, met deze tip is het wel 1080P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:46:
720p inderdaad, op Fire TV en Android TV.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kHc8Qfq/Via.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
TexMex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]
Dacht ik al. Kreeg eye strain even. Al is dat combinatie met OLED tv, Resolutie,.Bitrate en die muren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

TexMex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]
Ze leren er maar niet van _O-
Wat een drama..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Gelukkig hebben we wel een super klantenservice d:)b
Messenger krijg je eens in de 5 dagen antwoord.
Telefonisch zijn ze nooit bereikbaar.
Wat een shitshow :F

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:59
Wellicht handig om te weten, het is niet mogelijk om Viaplay met VPN op je mobiel te kijken. Ik was op vakantie waar Viaplay niet beschikbaar was, oke prima, dacht maak even VPN naar Nederland, maar dat pakt ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Thanks! Het werkt (nog) bij F2 training, vergeleken met Chrome inderdaad iets scherper.
Dat is knap aangezien er helemaal geen 1080p stream zou moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Hmm geen viaplay logo rechtsboven. Maar wel f1 logo links boven. Zijn ze nu gewoon f1tv aan het streamen?

[ Voor 8% gewijzigd door lHybridl op 25-03-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
apis29 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Dat is knap aangezien er helemaal geen 1080p stream zou moeten zijn?
Geen idee, ik vergeleek Chrome en Edge met extensie naast elkaar. Edge lijkt dan toch iets scherper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 10:46
Stream-kwaliteit voor FP1 is nog altijd hetzelfde. 1080p, 5 Mbit/s video, 128 Kbit/s audio. (Safari, macOS Monterey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 10:46
lHybridl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:01:
Hmm geen viaplay logo linksboven. Maar wel f1 logo rechts boven. Zijn ze nu gewoon f1tv aan het streamen?
Viaplay logo is rechtsboven hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
lHybridl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:01:
Hmm geen viaplay logo linksboven. Maar wel f1 logo rechts boven. Zijn ze nu gewoon f1tv aan het streamen?
Hier wel viaplay logo via de webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het is toch weer bijzonder. In een tijd dat Netflix, ESPN, Videoland, Disney etc al jaren ervaring hebben met stabiele streams lukt het Viaplay niet om een stream in de lucht te houden. Heb hem nu ongeveer een minuut aan staan en al twee vastlopers gehad. (Gewoon in Chrome op een snelle stabiele pc met bekabeld internet. Een setup die bij alle andere streamingdiensten altijd goed werkt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heeft er al iemand succesvol z'n geld teruggevraagd? En hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Viaplay logo niet via chromecast wggtv.
Kijk nu weer f1tv pro. Stukkie scherper.
Heel bizar inderdaad: zoveel steaming services, nooit problemen, maar Viaplay krijgt het niet voor elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
eilavid schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:03:
Stream-kwaliteit voor FP1 is nog altijd hetzelfde. 1080p, 5 Mbit/s video, 128 Kbit/s audio. (Safari, macOS Monterey)
Ik heb helaas niet de hoop dat dit op korte termijn nog gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:09:
Heeft er al iemand succesvol z'n geld teruggevraagd? En hoe?
Daar was ik ook wel benieuwd naar, ik kan pas vanavond om 18:00 een echt oordeel geven over de kwaliteit en of ze geluisterd hebben naar de klant. Maar de reacties voorspellen niet veel goeds :o
matthijst schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:09:
Viaplay logo niet via chromecast wggtv.
Kijk nu weer f1tv pro. Stukkie scherper.
Heel bizar inderdaad: zoveel steaming services, nooit problemen, maar Viaplay krijgt het niet voor elkaar 8)7
Precies dit en dan was Viaplay al een bestaande streamingdienst in andere landen voordat ze in NL kwamen..
Hoe dan? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2022 15:12 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Voor het eerst in een hele lange tijd beeld verbeteringem aangezet. Beeld is stuk beter. Nog nooit nodig gehad in de tijd van een plasma tv en nu bijna jaar lang en OLED C1 gekalibreerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Daar was ik ook wel benieuwd naar, ik kan pas vanavond om 18:00 een echt oordeel geven over de kwaliteit en of ze geluisterd hebben naar de klant. Maar de reacties voorspellen niet veel goeds :o

[...]

Precies dit en dan was Viaplay al een bestaande streamingdienst in andere landen voordat ze in NL kwamen..
Hoe dan? 8)7
Ik zag dat ik de transactie in Mijn ING gewoon kan terugboeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Het begint een langspeelplaat te worden maar het beeld op mijn ATV is gewoon okay. Lijkt ook iets scherper te zijn dan vorige week, veel details zijn goed te onderscheiden. Kleuren zijn alleen nog niet helemaal wat het moet zijn maar verder top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:23:
Het begint een langspeelplaat te worden maar het beeld op mijn ATV is gewoon okay. Lijkt ook iets scherper te zijn dan vorige week, veel details zijn goed te onderscheiden. Kleuren zijn alleen nog niet helemaal wat het moet zijn maar verder top.
Als Apple nu ook eens gewoon volledig audio doorgeeft stap ik over. I'll love Dolby Atmos Blu-ray haha.

Wat zegt jou xcode vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:21
Ik heb wat raars met Viaplay.

Als ik op de PC wil inloggen met mijn credentials, dan krijg ik een gebruikersnaam/wachtwoord fout.
Als ik dit op mijn telefoon invul, kan ik wel gewoon inloggen met exact dezelfde credentials.

Op de PC heb ik het voor de zekerheid nog in Kladblok gezet, en copy/paste gedaan maar dezelfde melding.

Zijn er meer die hier tegenaan lopen? Vind dit toch wel vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Hier weer hikups in het beeld, mijn tv Philips oled van nog geen jaar oud met de viaplay app veel schokkerigbeeld, dus nog niks verholpen.
Internetsnelheid 500mb/ps glasvezel netflix - videoland - disney + totaal gteen problemen, dus viaplay niet zeggen dat het aan mijn aparatuur of internet ligt dat is flauw. ligt gewoon aan jullie

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Als Apple nu ook eens gewoon volledig audio doorgeeft stap ik over. I'll love Dolby Atmos Blu-ray haha.

Wat zegt jou xcode vandaag?
Eens, audio pass trough is wel een dingetje bij ATV. Daar mogen ze wel wat meer liefde aan geven.

Mijn xcode zegt niets vandaag, ik gebruik het thuis niet. Wellicht dat de andere ATV gebruikers weer iets kunnen delen.
MiskentTalent schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:36:
Hier weer hikups in het beeld, mijn tv Philips oled van nog geen jaar oud met de viaplay app veel schokkerigbeeld, dus nog niks verholpen.
Internetsnelheid 500mb/ps glasvezel netflix - videoland - disney + totaal gteen problemen, dus viaplay niet zeggen dat het aan mijn aparatuur of internet ligt dat is flauw. ligt gewoon aan jullie
Het ligt wel degelijk aan je tv, als daar geen app update voor komt dan zul je dit blijven houden. De stream zelf is het probleem niet. Daarbij is het maar de vraag of ze het kunnen oplossen voor de smart tv’s waar de problemen spelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 25-03-2022 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Vlaanderen1 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:35:

Als ik op de PC wil inloggen met mijn credentials, dan krijg ik een gebruikersnaam/wachtwoord fout.
Als ik dit op mijn telefoon invul, kan ik wel gewoon inloggen met exact dezelfde credentials.

Op de PC heb ik het voor de zekerheid nog in Kladblok gezet, en copy/paste gedaan maar dezelfde melding.

Misschien ff in een private tab proberen? Of cookies/cache legen.

Ben wel blij dat de qualy + race via Ziggo op kanaal 200 worden uitgezonden, want in de app zit toch behoorlijk veel compressie (ja oud nieuws ik weet t ;) ).

Edit: overigens (via LG app) nog niet teruggeschakeld naar lo-res/hickups, daar had ik vorige week tijdens de 1ste vrije training wel meer last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Pendaco op 25-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Eens, audio pass trough is wel een dingetje bij ATV. Daar mogen ze wel wat meer liefde aan geven.

Mijn xcode zegt niets vandaag, ik gebruik het thuis niet. Wellicht dat de andere ATV gebruikers weer iets kunnen delen.
Ja verder hier Nvidia shield draait ook prima.
Heb paar beeld instellingen aangepast qua scherpte en super resolutie etc. Dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:12:
Voor het eerst in een hele lange tijd beeld verbeteringem aangezet. Beeld is stuk beter. Nog nooit nodig gehad in de tijd van een plasma tv en nu bijna jaar lang en OLED C1 gekalibreerd
Welke settings precies / welke modus gebruikte je hiervoor?

Tot op heden nul problemen met ViaPlay app op de Nvidia Shield TV. Echter blijft het lastig vergelijken. Qua bufferen valt wel op maar qua beeld is lastiger aangezien ik voor elke bron (Nvidia Shield TV Pro, LG apps en CI+) andere settings heb geconfigureerd (mogelijk verplicht omdat niet elke ingang elke modus ondersteunt).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MiskentTalent schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:36:
Ik heb nergens last van? Wel vind ik de beelkwaliteit duidelijk minder dan met darts gisteravond. Maar het stoort mij verder niet. Slechts een constatering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
FeaR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Welke settings precies / welke modus gebruikte je hiervoor?

Tot op heden nul problemen met ViaPlay app op de Nvidia Shield TV. Echter blijft het lastig vergelijken. Qua bufferen valt wel op maar qua beeld is lastiger aangezien ik voor elke bron (Nvidia Shield TV Pro, LG apps en CI+) andere settings heb geconfigureerd (mogelijk verplicht omdat niet elke ingang elke modus ondersteunt).
Ik heb de tv laten kalibreren. Foto de setting die ik nu aangezet heb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYsSfq9iPfrW6o5kuhJtYAn7SSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJfza2DLuzidH2kovH5X02Vd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 11:20
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:23:
Ik ervaar precies hetzelfde op de ATV.
Commentaar is ook prettig en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:20
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb de tv laten kalibreren. Foto de setting die ik nu aangezet heb

[Afbeelding]
Uhh, je hebt een calibratie setting waar een aantal settings op auto staan.

Hier gaat iets niet goed :) Of heb je die er net bij aan gezet ?

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 25-03-2022 15:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou dan moeten we allemaal maar een Apple TV a weetikhoeveel kopen he bovenop die 100 euro voor een premium service met bagger kwaliteit. Voor iets wat Netflix, Videoland, Amazon, Disney of ECHT ELKE ANDERE STREAMING BOER zonder problemen weet te doen.

Vooral het bagatelliseren en niet communiceren van Viaplay is verschrikkelijk irritant. Geen enkel inhoudelijk commentaar.

Het commentaar is verder nog onophoudelijk geestdodend en vermoeiend. Die Kalff hadden ze lekker op stal moeten laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
ppeterr schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Uhh, je hebt een calibratie setting waar een aantal settings op auto staan.

Hier gaat iets niet goed :)
Euhm... Lees iets meer terug dan zeg je denk ik iets anders ineens....

Edit:
Wanneer mijn reply zelfde tijd is dat jij het ook verandert haha.

Ja aangezet ivm viaplay

[ Voor 14% gewijzigd door SmasterS op 25-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Geen idee, ik vergeleek Chrome en Edge met extensie naast elkaar. Edge lijkt dan toch iets scherper.
Zie idd dat de 720p stream in Firefox 3,8Mbps is dus dan zou er idd nog een 1080p met 5Mbps moeten zijn. Dacht dat het alleen in het weekend was maar ik zal vast een aankondiging gemist hebben :D

De beachvolleyball stream is 720p 5Mbps, net als bij een paar andere sporten zeker een stream van de goksites als bron ofzo 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 25-03-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Ik corrigeer mezelf al in een edit, je hebt het naderhand dus veranderd. (excuus)

Pak even een andere modus zou ik zeggen, zonde als je nu je calibratie instellingen verkloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
ppeterr schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Ik corrigeer mezelf al in een edit, je hebt het naderhand dus veranderd. (excuus)

Pak even een andere modus zoiu ik zeggen, zonde als je nu je calibratie instellingen verkloot.
Ja we waren beide erg goed in snel reageren met aanpassen haha.

Gelukkig zit deze kalibratie op elke ingang.
Zet deze instellingen ook weer terug hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Edit:
Wanneer mijn reply zelfde tijd is dat jij het ook verandert haha.

Ja aangezet ivm viaplay
Als ik hier super resolution, op mijn Oled'je aanzet. Krijg ik soms een soort "ghost" car achter
de wagens aan. Een soort dubbel beeld. Dus dat doe ik maar niet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:56:
Nou dan moeten we allemaal maar een Apple TV a weetikhoeveel kopen he bovenop die 100 euro voor een premium service met bagger kwaliteit. Voor iets wat Netflix, Videoland, Amazon, Disney of ECHT ELKE ANDERE STREAMING BOER zonder problemen weet te doen.

Vooral het bagatelliseren en niet communiceren van Viaplay is verschrikkelijk irritant. Geen enkel inhoudelijk commentaar.

Het commentaar is verder nog onophoudelijk geestdodend en vermoeiend. Die Kalff hadden ze lekker op stal moeten laten staan.
Ik denk dat je naast een Apple TV ook prima resultaat kunt behalen met een Google TV of Amazon Fire stick. Beide apparaten zijn geregeld in de aanbieding en kosten een fractie van een ATV.

Verder heb ik geen zin om inhoudelijk in te gaan op je vergelijking met de andere streamingsdiensten. Die vergelijking gaat namelijk niet op. Er is al zoveel over geschreven dat het niet leuk meer is om hier weer op in te gaan. De uitleg is gegeven, dus neem die door ipv weer oude koeien oprakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat je naast een Apple TV ook prima resultaat kunt behalen met een Google TV of Amazon Fire stick. Beide apparaten zijn geregeld in de aanbieding en kosten een fractie van een ATV.
Oh, waar kan ik lezen dat het volgens Viaplay nodig is extra hardware aan te schaffen om optimaal gebruik te kunnen maken van hun toch al niet heel goedkope diensten? En in welke gradaties gaat dat? Is het ene beter als het andere en wat kan ik dan verwachten van bepaalde soorten en typen hardware?

Misschien eerst even tot tien tellen. Er zit een goede bedoeling achter de posts van Miki, afbranden is dan niet nodig

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 25-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:35:

Zelfde issue had ik toen ik een VPN op mijn laptop actief had naar de UK (ivm werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
ppeterr schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Als ik hier super resolution, op mijn Oled'je aanzet. Krijg ik soms een soort "ghost" car achter
de wagens aan. Een soort dubbel beeld. Dus dat doe ik maar niet :)
Gelukkig hier niet. Lijkt hier gewoon scherper. Als ze gewoon Bitrate 50% omhoog zetten of h265 gebruiken is het gewoon goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Daarom heb ik voor een Nvidia shield gekozen ipv Apple TV.
Vorige week 0 issues tijdens de race en beeld kwaliteit van viaplay is ok al was F1TV wel beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Gelukkig hier niet. Lijkt hier gewoon scherper. Als ze gewoon Bitrate 50% omhoog zetten of h265 gebruiken is het gewoon goed.
Ja zoiets, och. Ik heb f1tv ook vanaf dag 1 genomen toen het in Nederland kwam.
Dat was pas drama, en voor lange tijd drama. Dan doet viaplay het eigenlijk behoorlijk goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
misteriks schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Daarom heb ik voor een Nvidia shield gekozen ipv Apple TV.
Vorige week 0 issues tijdens de race en beeld kwaliteit van viaplay is ok al was F1TV wel beter
Same, plus dat er een Chromecast ultra in theory inzit.

Beide zijn voor het geld gewoon premium top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
ppeterr schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Ja zoiets, och. Ik heb f1tv ook vanaf dag 1 genomen toen het in Nederland kwam.
Dat was pas drama, en voor lange tijd drama. Dan doet viaplay het eigenlijk behoorlijk goed :)
Sinds vorig jaar mei F1tv en nooit problemen gehad gelukkig.

Ja klopt.. In dat is viaplay idd beter. Hun hebben tenminste een app op web is haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Oh, waar kan ik lezen dat het volgens Viaplay nodig is extra hardware aan te schaffen om optimaal gebruik te kunnen maken van hun toch al niet heel goedkope diensten? En in welke gradaties gaat dat? Is het ene beter als het andere en wat kan ik dan verwachten van bepaalde soorten en typen hardware?

Wat een gelul zeg.
Mag de toon wat vriendelijker? @Miki heeft hier wel een punt. Het gaat op bepaalde hardware beter dan rechtstreeks op een tv waar de fabrikant een el-cheapo soc heeft gebruikt. Twitter staat er ook vol mee en vooral de personen die rechtstreeks met de TV streamen hebben duidelijk meer problemen op Viaplay dan degene die extra hardware gebruiken Chromcast V3+ of Apple-TV vanaf V4(?).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
Servor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Wat een gelul zeg.
Het is inderdaad gelul om je eigen woorden maar te gebruiken als ik naar je reacties kijk. Je bent alleen maar bezig met het plempen van frustraties in plaats van dat je reageert op inhoudelijke reacties. Een aantal tweakers hier hebben de moeite genomen om iets te vertellen over de beschikbare brandbreedte, de werking van CDN’s, kwaliteit van de streams, smart-tv’s, en het verschil tussen live-streaming en VOD.

Als je die reacties ontgaat en je begint weer opnieuw met ongefundeerde reacties te plaatsen dan heb ik geen zin om meer om daar inhoudelijk wat mee te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ed1703 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Mag de toon wat vriendelijker? @Miki heeft hier wel een punt. Het gaat op bepaalde hardware beter dan rechtstreeks op een tv waar de fabrikant een el-cheapo soc heeft gebruikt. Twitter staat er ook vol mee en vooral de personen die rechtstreeks met de TV streamen hebben duidelijk meer problemen op Viaplay dan degene die extra hardware gebruiken Chromcast V3+ of Apple-TV vanaf V4(?).
Maar hebben we het hier over de algemene beeldkwaliteit, of over vervelende zaken als hickups en bitrate fluctuaties en dergelijke?

Is de beeldkwaliteit van Viaplay op de externe apparaten die jij opnoemt significant beter dan bijvoorbeeld via de app op een LG TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
In de tuin gekeken naar FP1 op m'n samsung gsm (wifi) en totaal geen buffering. Laatste 5 minuten op m'n LG oled c1 (2021) en de viaplay app op de tv, ja hoor, buffering all over the place.

Hoe kan dit zo slecht werken. Straks maar weer via chromecast FP2 kijken.

Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Maar hebben we het hier over de algemene beeldkwaliteit, of over vervelende zaken als hickups en bitrate fluctuaties en dergelijke?

Is de beeldkwaliteit van Viaplay op de externe apparaten die jij opnoemt significant beter dan bijvoorbeeld via de app op een LG TV?
LG C1 is het eigenlijk niet te bekijken. Ligt trouwens eerder aan webos dan viaplay. Nvidia shield 2019 geen problemen. Dat die je ook terug bij ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:24:
[...]

LG C1 is het eigenlijk niet te bekijken. Ligt trouwens eerder aan webos dan viaplay. Nvidia shield 2019 geen problemen. Dat die je ook terug bij ATV.
Maar dus niet te bekijken qua hickups enzovoort , niet zozeer qua beeldkwaliteit? Want in deze discussie vind ik het wel van belang om die 2 zaken apart te behandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 25-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Klopt. Ik heb de training gekeken en het werkt inderdaad nog. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik weet heus wel dat de 1e vrije training van 15.00 - 16.00 uur is. Maar waarom dit in het uitzendschema opnemen als 14.50 - 18.15. Die 10 min. eerder kan ik me nog iets bij voorstellen. Je zou verwachten dat er nog iets van een nabeschouwing bij zit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Okay, een goede foto van bewegend beeld op een telefoon maken bleek lastiger dan gedacht, maar hierbij. Ik denk dat de grijze waas goed zichtbaar is. Scherpte is niet te beoordelen op deze foto's, want dat heeft te maken met sluitertijd en scherpstellen van de camera.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De grijze waas wordt mogelijk veroorzaakt door een fout in de software of de stream. Als ik een stream van F1 TV Pro afspeel met mpc-hc (1.9.11.14) heb ik ook een grijze waas, terwijl die er met VLC of de ingebouwde speler in Race Control niet is. Hier is meer te vinden over het mogelijke probleem.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Maar dus niet te bekijken qua hickups enzovoort , niet zozeer qua beeldkwaliteit? Want in deze discussie vind ik het wel van belang om die 2 zaken apart te behandelen.
Valt ook vaak terug van 1080P naar 480P schat ik zo in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:29:
Ik weet heus wel dat de 1e vrije training van 15.00 - 16.00 uur is. Maar waarom dit in het uitzendschema opnemen als 14.50 - 18.15. Die 10 min. eerder kan ik me nog iets bij voorstellen. Je zou verwachten dat er nog iets van een nabeschouwing bij zit?
Tot zo laat is inderdaad vreemd, de studio van Nederlandse Viaplay begint vanavond om 20:25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:23:
[...]

De kwaliteit is op een ATV duidelijk beter dan de screenshots die ik hier soms voorbij zie komen. Dat ziet er echt niet uit. Het geeft aan dat daar dus iets scheef zit. Neemt niet weg dat @Servor last heeft van de waardeloze support van Viaplay, lees ik vaker. Sterkte ermee, hier werkt het gelukkig goed en ik heb ze niet nodig.

Snap best dat men niets aan dit soort commentaar heeft, maar ik weet het verder ook allemaal niet als je niet naar F1Pro kunt of wilt. Lastig dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Belachelijk, anno 2022 met 1gb internet een livestream niet normaal kunnen bekijken op een tv van 2k

Het wordt een optelsom. Jaren f1 gekeken bij ziggo zonder problemen. Nu een paar weken emotieloos commentaar, misplaatste (in mijn opinie) commentatoren , een onoverzichtelijke app, lage resoluties EN problemen met de stream.

Viascoplay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ed1703 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:33:
[...]

De kwaliteit is op een ATV duidelijk beter dan de screenshots die ik hier soms voorbij zie komen. Dat ziet er echt niet uit. Het geeft aan dat daar dus iets scheef zit. Neemt niet weg dat @Servor last heeft van de waardeloze support van Viaplay, lees ik vaker. Sterkte ermee, hier werkt het gelukkig goed en ik heb ze niet nodig.

Snap best dat men niets aan dit soort commentaar heeft, maar ik weet het verder ook allemaal niet als je niet naar F1Pro kunt of wilt. Lastig dit.
Precies, het interesseert me echt helemaal geen fluit waarom Viaplay hier last van heeft of wat er aan de hand is. Ze lossen het maar op. Maar ipv daarvan communiceren ze werkelijk 0,0000000 over oorzaak en eventuele oplossingen, ze hebben de wintertesten gehad, een race weekend, en nu is het nog steeds kak en dat voor een premium streaming service. En het mooiste is nog dat grote groepen mensen er nog genoegen mee lijkt te nemen ook, die 2004 kwaliteit van ze. Gewoon nog wat hardware tegenaan gooien (en laten we eerlijk zijn, het is dan - redelijk - maar ook niet veel meer dan dat...) - welja joh.

*rant*

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 25-03-2022 16:53 . Reden: Hou het fatsoenlijk aub. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
RideWithUz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Belachelijk, anno 2022 met 1gb internet een livestream niet normaal kunnen bekijken op een tv van 2k

Het wordt een optelsom. Jaren f1 gekeken bij ziggo zonder problemen. Nu een paar weken emotieloos commentaar, misplaatste (in mijn opinie) commentatoren , een onoverzichtelijke app, lage resoluties EN problemen met de stream.

Viascoplay
Ik heb hier een 50MB adsl aansluiting en kan prima 2 streams tegelijk spelen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmasterS
Waar ik mij irriteer is de toon hier. Weinig meer een forum waar het eigenlijk bij Tweakers over mag gaan. Geen inhoudelijke informatie en de meeste mensen die dat wel deden zij daarna snel vertrokken.

Alles vol agressie en oplossingen die men helemaal niet hoef te geven word je gelijk als een viaplay medewerker gezien of het is belachelijk.

Je bent een Tweaker of niet.. De meeste Tweakers hebben een duurdere Mediaplayer, of gebruiken een eigen router etc.

Voor de klagers hier. Please lees terug en heb je niks nuttig te zeggen of alleen haat...

Log gewoon uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
SmasterS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:43:
Waar ik mij irriteer is de toon hier. Weinig meer een forum waar het eigenlijk bij Tweakers over mag gaan. Geen inhoudelijke informatie en de meeste mensen die dat wel deden zij daarna snel vertrokken.

Alles vol agressie en oplossingen die men helemaal niet hoef te geven word je gelijk als een viaplay medewerker gezien of het is belachelijk.

Je bent een Tweaker of niet.. De meeste Tweakers hebben een duurdere Mediaplayer, of gebruiken een eigen router etc.

Voor de klagers hier. Please lees terug en heb je niks nuttig te zeggen of alleen haat...

Log gewoon uit...
*knip*
Ophouden met je frustratie uiten en op de man spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-03-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
FP1 was goed stabiel. Nu problemen gehad met de LG app. Zelfs geen res drop voor een paar seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Jammer dat vele via de TV app last hebben van slechte beeldkwaliteit. Heb toch echt een sterk vermoeden dat het o.a. ligt aan de Viaplay app versie of de trage chips van hedendaagse TV's.
Want via Chromecast V3 of via Edge webbrowser met extensie truc blijft toch stabiel en 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:58
iPad Pro via Viaplay app: stream stopt om de haverklap - lijkt wel op pause te gaan. Dit gebeurde vorige week ook al continue.
MacBook Pro 16 via Safari: stream loopt steady maar kwaliteit is simpelweg onvoldoende - beeld (met name de graphics) zijn niet scherp. Hoe kan ik daar zien wat de stream kwaliteit is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RideWithUz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Viascoplay
Hoho, niet alleen negatief doen. Je krijgt al dit moois nu wel voor een echte Premium prijs!

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:48:
Jammer dat vele via de TV app last hebben van slechte beeldkwaliteit. Heb toch echt een sterk vermoeden dat het o.a. ligt aan de Viaplay app versie of de trage chips van hedendaagse TV's.
Want via Chromecast V3 of via Edge webbrowser met extensie truc blijft toch stabiel en 1080P.
Tja, ik kijk hier beide streams op een GoogleTV (de witte chromecast) en zie toch ook echt wel verschil. Links F1TV en rechts Viaplay. Exact dezelfde hardware en heel veel keuze hoe ik het wil instellen is er niet. Hardware kan het wel aan, gezien F1TV geen enkel probleem heeft. Als ik F1TV niet had, had ik niet eens geweten dat er van die streepjes lopen door de foto's van coureurs en in teksten of in de red flag mededeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYe6tRCJdzF8OsxcFuzE11dai_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UZWyplnuDEpJ8qXoTEn9UbNO.png?f=user_large

Goed, FIA maakt het ook niet makkelijk voor de hardware die de streams moet coderen met al die streepjes en kleurovergangen... maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 25-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
SunnieNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Tja, ik kijk hier beide streams op een GoogleTV (de witte chromecast) en zie toch ook echt wel verschil. Links F1TV en rechts Viaplay. Exact dezelfde hardware en heel veel keuze hoe ik het wil instellen is er niet. Hardware kan het wel aan, gezien F1TV geen enkel probleem heeft. Als ik F1TV niet had, had ik niet eens geweten dat er van die streepjes lopen door de foto's van coureurs en in teksten of in de red flag mededeling.
[Afbeelding]

Goed, FIA maakt het ook niet makkelijk voor de hardware de streams moet coderen met al die streepjes en kleurovergangen... maar toch.
Die gedetailleerde strepen zie ik gek genoeg wel, kan misschien ook aan liggen dat mijn TV maar 1080P is. F1TV Pro zend streams uit in 6mpbs, Viaplay maar 5mbps.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toch gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat op dezelfde tv met hetzelfde afspeel-device (zowel een Fire TV als een Chromecast met Google TV) en met exact dezelfde beeldinstellingen F1TV gewoon vloeiender is dan Viaplay. Dan heb ik het niet eens over de bitrate/resolutie/kleuren. Puur de image smoothness dus. Viaplay is hier écht iets meer jerky/schokkerig. Het gebeurt niet constant, maar het valt wel op.

Er is verder redelijk naar te kijken en waarschijnlijk zou niet iedereen het opvallen, maar het is puur mijn constatering. Waarschijnlijk is er iets in het streaming-protocol dat Viaplay gebruikt waardoor dit kan gebeuren. Bij live-streaming van Ziggo GO of NLZIET op dezelfde apparaten gebeurt dit niet. Bij Discovery+ dan weer wel (en ook nog wat ernstiger dan bij Viaplay). Wellicht dat een Nvidia Shield of Apple TV zo krachtig zijn dat deze foutjes voorkomen worden.

Het grappige is ook dat als ik Viaplay cast naar een Chromecast het beeld wél perfect vloeiend is. Misschien is dat protocol inmiddels zo goed geoptimaliseerd en staan Android TV-apps nog iets meer in de kinderschoenen (of worden die onvoldoende geoptimaliseerd ten opzichte van mobiele Android-apps).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

SunnieNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Tja, ik kijk hier beide streams op een GoogleTV (de witte chromecast) en zie toch ook echt wel verschil. Links F1TV en rechts Viaplay. Exact dezelfde hardware
Dat zegt nog steeds niet zoveel over de kwaliteit van de stream zelf. Ik beschreef eerder dat hetzelfde probleem met de kleurweergave zich voor kan doen bij F1 TV. Dit is een screenshot waarop mpc-hc (links) naast de player van Race Control (rechts) staat. Exact dezelfde hardware dus ;) Allebei spelen ze dezelfde stream van F1 TV af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiX79Z4mByLQCp0dfPvManPzp8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7MJhO6tMS5fB8e8t4L73zWgR.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door fopjurist op 25-03-2022 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
TexMex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:11:
Toch gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat op dezelfde tv met hetzelfde afspeel-device (zowel een Fire TV als een Chromecast met Google TV) en met exact dezelfde beeldinstellingen F1TV gewoon vloeiender is dan Viaplay. Dan heb ik het niet eens over de bitrate/resolutie/kleuren. Puur de image smoothness dus. Viaplay is hier écht iets meer jerky/schokkerig. Het gebeurt niet constant, maar het valt wel op.

Er is verder redelijk naar te kijken en waarschijnlijk zou niet iedereen het opvallen, maar het is puur mijn constatering. Waarschijnlijk is er iets in het streaming-protocol dat Viaplay gebruikt waardoor dit kan gebeuren. Bij live-streaming van Ziggo GO of NLZIET op dezelfde apparaten gebeurt dit niet. Bij Discovery+ dan weer wel (en ook nog wat ernstiger dan bij Viaplay). Wellicht dat een Nvidia Shield of Apple TV zo krachtig zijn dat deze foutjes voorkomen worden.

Het grappige is ook dat als ik Viaplay cast naar een Chromecast het beeld wél perfect vloeiend is. Misschien is dat protocol inmiddels zo goed geoptimaliseerd en staan Android TV-apps nog iets meer in de kinderschoenen (of worden die onvoldoende geoptimaliseerd ten opzichte van mobiele Android-apps).
Zal op de shield eens de Chromecast op 50fps zetten voor de vt2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:30:
[...]

De grijze waas wordt mogelijk veroorzaakt door een fout in de software of de stream. Als ik een stream van F1 TV Pro afspeel met mpc-hc (1.9.11.14) heb ik ook een grijze waas, terwijl die er met VLC of de ingebouwde speler in Race Control niet is. Hier is meer te vinden over het mogelijke probleem.
Ik open de Viaplay-app op m'n iPhone en druk op play. Kan ik er dan zelf nog wat aan doen? Of is het een softwareprobleem wat Viaplay moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

eLScha schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Ik open de Viaplay-app op m'n iPhone en druk op play. Kan ik er dan zelf nog wat aan doen? Of is het een softwareprobleem wat Viaplay moet aanpakken?
Ik heb zelf geen Viaplay, dus ik weet het niet. Als je de stream buiten de Viaplay-app kunt openen, kun je er mogelijk zelf wat aan doen, anders moet Viaplay het zelf oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
fopjurist schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Dat zegt nog steeds niet zoveel over de kwaliteit van de stream zelf. Ik beschreef eerder dat hetzelfde probleem met de kleurweergave zich voor kan doen bij F1 TV. Dit is een screenshot waarop mpc-hc (links) naast de player van Race Control (rechts) staat. Exact dezelfde hardware dus ;) Allebei spelen ze dezelfde stream van F1 TV af.
[Afbeelding]
Zelfde hardware, maar andere custom player in jouw geval.
Ik gebruik op mijn GoogleTV de players van de vendoren zelf. Dus dat viaplay zo crappy is, is geheel aan hun te wijten, niet aan mijn hardware. Het probleem moet dan toch echt in hun officiele app of stream gezocht worden. Of in de decoder, of omdat ze maar max een 720p stream sturen om een of andere vage reden.

Overigens heb ik het niet alleen om de kleuren. Daar kan ik nog wel mee leven. Het gaat mij om de details die in de viaplay stream totaal wegvallen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik vermoed de gebruikte codec. De plaatjes die ik hier zie, bevestigen dat. Dan is het te hopen, dat Viaplay daarmee aan de slag gaat. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

DutchOwnage schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:21:
Ik vermoed de gebruikte codec. De plaatjes die ik hier zie, bevestigen dat. Dan is het te hopen, dat Viaplay daarmee aan de slag gaat. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten ben ik bang.
Het kan een combinatie zijn. In dt geval kan Viaplay de kleurweergave verbeteren via een update aan de player zonder meer geld kwijt te zijn aan netwerkverkeer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
je mag toch niet verwachten om ook nog een chromecast v3 of 4 aan te schaffen om een beetje goed beeld te krijgen van viaplay, das toch niet de bedoeling, als je al een dure tv hebt van €2000 oled, mag je verwachten dat de app toch goed is, niet iedereen heeft aparatuur van €2000 in huis om een beetje redelijk de f1 te kijken via viaplay, dus ligt het aan hun, iedereen maar op mijn chromecast is het goed de appleair doet het goed, nee viaplay moet iets maken wat goed werkt, moet toch gemakkelijk kunnen, kan gewoon 4k streamen via netflix en youtube op mijn dure tv, dan kan dat toch ook zonder andere tussen apparatuur om viaplay wat goed te krijgen man man denk is na, nog meer geld uitgeven terwijl belabberde app hebben gemaakt daar ligt het aan en niet socs van de tv, want dezelfde socks worden ook gebruikt op netflix en die is goed

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ze moeten even aan de knopjes draaien op de achtergond, want ik kan haar amper verstaan doordat de andere audio stukken harder staat haha :p

Helaas zijn de hick ups nog steeds aanwezig, zoals voorspelt hebben ze niet geluisterd naar de klanten.

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2022 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is dit voorop genomen? Lijkt me raar dat ze niets melden over de aanslag nabij het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:56:
Ze moeten even aan de knopjes draaien op de achtergond, want ik kan haar amper verstaan doordat de andere audio stukken harder staat haha :p
Zij praat sowieso zacht en voorzichtig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

MiskentTalent schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:31:
je mag toch niet verwachten om ook nog een chromecast v3 of 4 aan te schaffen om een beetje goed beeld te krijgen van viaplay, das toch niet de bedoeling, als je al een dure tv hebt van €2000 oled, mag je verwachten dat de app toch goed is, niet iedereen heeft aparatuur van €2000 in huis om een beetje redelijk de f1 te kijken via viaplay, dus ligt het aan hun, iedereen maar op mijn chromecast is het goed de appleair doet het goed, nee viaplay moet iets maken wat goed werkt, moet toch gemakkelijk kunnen, kan gewoon 4k streamen via netflix en youtube op mijn dure tv, dan kan dat toch ook zonder andere tussen apparatuur om viaplay wat goed te krijgen man man denk is na, nog meer geld uitgeven terwijl belabberde app hebben gemaakt daar ligt het aan en niet socs van de tv, want dezelfde socks worden ook gebruikt op netflix en die is goed
Amen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
ed1703 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Mag de toon wat vriendelijker? @Miki heeft hier wel een punt. Het gaat op bepaalde hardware beter dan rechtstreeks op een tv waar de fabrikant een el-cheapo soc heeft gebruikt.
Feit is gewoon dat 10 andere streamingdiensten het wél goed doen.
Tuurlijk, mensen zijn eerder geneigd slechte dan goede recensies te schrijven, maar een 1* uit meer dan 1000 is wel heel belabberd:
https://nl.trustpilot.com/review/viaplay.nl

Verschil live streaming en vod lijkt me ook nvt. Live streamen doet npo plus, ziggo go, Discovery+, Videoland ook gewoon zonder issues.

Chromecast met GoogleTV, zie hetzelfde als @SunnieNL
En ja, kan ook een Apple TV gebruiken maar dat zou niet nodig moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 25-03-2022 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zowel op m'n telefoon als op de TV nog steeds mindere kleuren en minder details bij Viaplay. Zien anderen op hun tv bij Viaplay wel de diagonale streepjes? Ik krijg ze gewoon niet zichtbaar, alleen bij de F1tv-stream

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_4N7x_Dkx6ohvDcl3m-TGYTMBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trT3UYVXyU3tglg0xIlIZlqN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a01abc8ub98RHCRkZFtYEHP3bGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eq43Bjz0zxSbKhsWzxxxu9ci.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 63 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2