Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 62 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Even over de Chromecast. Ik lees hier net dat als je niet versie 3 of 4 hebt je geen Viaplay met 50fps in 1080p kan kijken maar dat 30fps het maximale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MartZuid schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:05:
Even over de Chromecast. Ik lees hier net dat als je niet versie 3 of 4 hebt je geen Viaplay met 50fps in 1080p kan kijken maar dat 30fps het maximale is.
Klopt, maar die devices zijn ook al redelijk wat jaartjes oud.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Klopt, maar die devices zijn ook al redelijk wat jaartjes oud.
Desondanks zullen er toch wel genoeg mensen zijn zoals ik die versie 1 en 2 nog in gebruik hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
MartZuid schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Desondanks zullen er toch wel genoeg mensen zijn zoals ik die versie 1 en 2 nog in gebruik hebben.
30 fps is een beperking vanwege de hardware.
Zie: https://koopgids.net/chromecast-generaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MartZuid schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Wil niet zeggen dat ze het niet doen? Je kan altijd 720p met 60 fps kijken.
Ik weet sowieso niet of de chromecast het doet op 1080p met viaplay.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Net een mail van Viaplay:
"Jouw pakket verloopt op Summary.EstimatedChurnDateFormatted."

Uhm, jaarcontract dus dat lijkt me stug, benieuwd of de boel echt stopgezet wordt deze week.
Zal qua professionaliteit wel aardig in het plaatje tot nu toe passen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Wil niet zeggen dat ze het niet doen? Je kan altijd 720p met 60 fps kijken.
Ik weet sowieso niet of de chromecast het doet op 1080p met viaplay.
Ja, ik kijk met versie 2 met 1080p25fps op 50Hz maar blijkbaar moet ik een versie 3 kopen om 50fps te kunnen zien. Ik vraag me trouwens wel af of ik dat verschil zal zien want het zag er voor mijn gevoel al vloeiend genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
matthijst schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:50:
Net een mail van Viaplay:
"Jouw pakket verloopt op Summary.EstimatedChurnDateFormatted."

Uhm, jaarcontract dus dat lijkt me stug, benieuwd of de boel echt stopgezet wordt deze week.
Zal qua professionaliteit wel aardig in het plaatje tot nu toe passen.
Je kunt niet zomaar een jaarcontract ontbinden, dat kun je juridisch ook niet eens droog houden. Het enige wat je kunt doen is ze in gebreke stellen vanwege wanprestatie en dat zul je goed moeten onderbouwen. Vervolgens hebben zij dan het recht om binnen een degelijke termijn zich te herstellen en te verbeteren alvorens je pas het contract kunt ontbinden.

Dus het ligt meer aan jou, dat jij niet professioneel bent dan aan ViaPlay. Wellicht willen ze overigens nog wel uit coulance je contract ontbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Omdat het niet aan de streamingdienst zelf ligt, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk moet zijn, het ligt aan je app (wie die dan ook maakt) of aan je device zelf (Sony en LG hebben gewoon crap SoCs in hun systemen)
Wat had je gedaan als je geen app op je tv had gehad? Had je dan wel een ander device gehaald of de dienst niet afgenomen?.

[...]

Live wel, anders kan je prima in het Nederlands een samenvatting kijken op zowel NOS als Ziggo Sport.
Als alle andere apps wel goed werken op je verbinding en die van Viaplay niet dan lijkt mij de oorzaak dus bij de app van Viaplay te liggen en niet bij je netwerk. Zo simpel is het nu ook wel weer. Het maar afschuiven op de klanten is wel heel simpel gedacht.

Ik heb verder geen klagen want, geen Viaplay. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Je weet één ding zeker met apps op je tv: op een gegeven moment werken deze niet meer.
En laat nu net de Viaplay een nieuwe app zijn. Als die niet goed werkt op de betreffende televisies dan kun je het de gebruiker niet op de schuld geven lijkt mij. Maak dan de app niet beschikbaar voor die apparaten. Hoe simpel kan het leven zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Als alle andere apps wel goed werken op je verbinding en die van Viaplay niet dan lijkt mij de oorzaak dus bij de app van Viaplay te liggen en niet bij je netwerk. Zo simpel is het nu ook wel weer. Het maar afschuiven op de klanten is wel heel simpel gedacht.

Misschien moet je gewoon niet reageren als je niet begrijpt waarover je praat. Het is al een paar keer uitgelegd dat er een verschil is tussen VOD en live streaming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Je kunt niet zomaar een jaarcontract ontbinden, dat kun je juridisch ook niet eens droog houden. Het enige wat je kunt doen is ze in gebreke stellen vanwege wanprestatie en dat zul je goed moeten onderbouwen. Vervolgens hebben zij dan het recht om binnen een degelijke termijn zich te herstellen en te verbeteren alvorens je pas het contract kunt ontbinden.

Dus het ligt meer aan jou, dat jij niet professioneel bent dan aan ViaPlay. Wellicht willen ze overigens nog wel uit coulance je contract ontbinden.
Uhm, lees zijn mail nog eens en dan jouw antwoord. Zoals je dan kunt lezen wil hij zijn contract helemaal niet opzeggen maar doet Viaplay rare dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Ik zei ook device, niet netwerk. Als je een consumenten 1.4liter 4 cyl in een F1 hangt, is het nog steeds een F1 wagen, alleen niet vooruit te branden, je tv kan goed zijn, maar een slechte SoC veroorzaakt gewoon een hoop problemen, los van het feit dat ondersteuning vanuit fabrikanten gewoon vaak ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:10:
[...]

En laat nu net de Viaplay een nieuwe app zijn. Als die niet goed werkt op de betreffende televisies dan kun je het de gebruiker niet op de schuld geven lijkt mij. Maak dan de app niet beschikbaar voor die apparaten. Hoe simpel kan het leven zijn. ;)
Wat @Miki aangeeft, er is verschil tussen live beeld en gewoon een film/serie opstarten. Wat is jouw ervaring met het laatste? Gaat dat wel goed via de Viaplay app op je tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

mathy_ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Ik geef het 2 jaar en ze verkopen hun rechten door en stoppen in NL.
Tja toen bekend werd dat Viaplay een absurd bedrag had betaald voor de uitzendrechten had ik voor mezelf al besloten ze te boycotten, omdat je dan wel kan raden hoe ze dit gaan terugverdienen (matige dienst, slechte service, duur abo).

Ziggo verloor F1 na biedoorlog: 'Er is wel 300 procent meer betaald voor de uitzendrechten'

Vroeger jarenlang F1 op de BBC gekeken wat echt heel goed in elkaar zat. Nu dus gekozen voor F1TV pro en zeker geen spijt van, goedkoper, geen problemen met beeldkwaliteit, geen limiet van 48 uur voor terugkijken en goed commentaar om maar wat punten te benoemen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt voor Viaplay hebben gekozen, behalve als je per se Nederlands wil en/of de F1TV app niet op je TV beschikbaar is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Fijn toontje, en je leest slecht :O
Werk je misschien bij Viaplay? Je reageert nogal geirriteerd op kritiek.

Je kan nu al je abonnement opzeggen voor volgend jaar, want dat heb ik gedaan.
Einddatum staat op 25-03-2023, maar eronder staat maandbedrag: 9,99.
Viaplay mailt nu echter dat mijn abonnement bijna stopt (alsof dat per 25-03-2022 is) :w

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 23-03-2022 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Laguna schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Tja toen bekend werd dat Viaplay een absurd bedrag had betaald voor de uitzendrechten had ik voor mezelf al besloten ze te boycotten, omdat je dan wel kan raden hoe ze dit gaan terugverdienen (matige dienst, slechte service, duur abo).

Ziggo verloor F1 na biedoorlog: 'Er is wel 300 procent meer betaald voor de uitzendrechten'

Vroeger jarenlang F1 op de BBC gekeken wat echt heel goed in elkaar zat. Nu dus gekozen voor F1TV pro en zeker geen spijt van, goedkoper, geen problemen met beeldkwaliteit, geen limiet van 48 uur voor terugkijken en goed commentaar om maar wat punten te benoemen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt voor Viaplay hebben gekozen, behalve als je per se Nederlands wil en/of de F1TV app niet op je TV beschikbaar is.
Voordelen van Viaplay:
1. Viaplay is meer dan F1.
2. Op fatsoenlijke apparatuur is het beeld een dikke prima.
3. Viaplay biedt een lineair kanaal, welke ook een prima beeld geeft.
4. Viaplay heeft NL commentaar en voor-/nabeschouwing.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Voordelen van Viaplay:
Ik heb fatsoenlijke apparatuur, Apple TV, chromecast 4k, mediabox next, draait alles af op de hoogste kwaliteit.
Ook lineair op kanaal 200, maar de kwaliteit blijft lachwekkend, 5mbit is geen dikke prima!.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Fijn toontje, en je leest slecht :O
Werk je misschien bij Viaplay? Je reageert nogal geirriteerd op kritiek.

Je kan nu al je abonnement opzeggen voor volgend jaar, want dat heb ik gedaan.
Einddatum staat op 25-03-2023, maar eronder staat maandbedrag: 9,99.
Viaplay mailt nu echter dat mijn abonnement bijna stopt (alsof dat per 25-03-2022 is) :w
Altijd fijn als ik complimenten krijg, wat lief. Ik kreeg ze vorige week ook al maar nee ik werk niet voor ViaPlay :)

Waar ik een beetje flauw van wordt is het ongefundeerde gezeik waarbij leugens en onjuistheden worden verspreid. Los van dat de dienst amper een kans krijgt om zichzelf te verbeteren.
Joost50 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb fatsoenlijke apparatuur, Apple TV, chromecast 4k, mediabox next, draait alles af op de hoogste kwaliteit.
Ook lineair op kanaal 200, maar de kwaliteit blijft lachwekkend, 5mbit is geen dikke prima!.
En dat beweerd ook helemaal niemand, daar is iedereen het er over eens. Maar zelfs het bewierookte F1TV komt er bekaaid af met 6Mbit terwijl de kwaliteit vorig jaar veel hoger was namelijk 12Mbit. Gek genoeg is daar geen shitstorm over…

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 23-03-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Misschien moet je gewoon niet reageren als je niet begrijpt waarover je praat. Het is al een paar keer uitgelegd dat er een verschil is tussen VOD en live streaming.
Maar dit wordt nu wel constant zonder onderbouwing aangehaald als dé reden waarom de app niet goed zou werken op LG-tv's. We hebben echter geen énkel bewijs dat de oorzaak van het matige functioneren ligt in het feit dat live-streaming lastiger is dan VOD. Wellicht zit er iets anders niet zo lekker in de app en gaat Viaplay daar inmiddels mee aan de slag. Dan is het inderdaad wel te hopen dat LG de update snel goedkeurt. Maar het lijkt me zonde om de LG-app nu al voorgoed af te schrijven.

De klachten over NLZIET bij LG gaan ook voornamelijk over achterblijvende functionaliteit en het uitblijven van updates, en niet zozeer over problemen bij het kijken naar live-streams. En ook een grote jongen als YouTube/Google heeft live-streaming prima voor elkaar bij de LG-app, dus het zou zeker mogelijk moeten zijn.

En zou Viaplay live-streaming bij LG nu écht niet stabiel kunnen krijgen, dan is het wellicht wel zo eerlijk om de ondersteuning voor dat platform op termijn in te trekken. Maar ik heb goede hoop dat een update een en ander flink kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Voordelen van Viaplay:
1. F1 is over het algemeen de hoofdreden dat men Viaplay neemt. Voor het resterende aanbod had vrijwel niemand een abo genomen en is de meerprijs mijns inziens niet waard.
2. Hoezo is dat een voordeel van Viaplay tov F1TV?
3. Ik heb het idee dat zowat iedereen via de stream heeft gekeken. Ik heb nog geen ervaringen met lineair gelezen. Tevens is dit vooralsnog tijdelijk tot 1 augustus 2022.
4. Dat had ik al genoemd ja.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:50
Laguna schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:41:
[...]

1. F1 is de hoofdreden dat men Viaplay neemt. Voor het resterende aanbod had niemand een abo genomen en is de meerprijs mijns inziens niet waard.
3. Ik heb het idee dat iedereen via de stream heeft gekeken. Ik heb nog geen ervaringen met lineair gelezen. Tevens is dit vooralsnog tijdelijk tot 1 augustus 2022.
Ik heb lineair gekeken. Los van het feit dat dat gewoon een volle minuut achter loopt op live (wil je even checken wie de snelste ronde heeft, kom je erachter dat Verstappen net een pitstop heeft gemaakt terwijl die op tv nog halverwege de ronde is), is de resolutie minder dan een stream (1080i vs 1080p). Op een goede tv wordt er dan nog wel wat van gemaakt, maar het is nog steeds niet wat je anno 2022 zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien is het uiteindelijk wel zo dat Viaplay een keer het alleenrecht gaat krijgen voor de F1, wat ik overigens een slechte zaak zou vinden. Ik kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat er met deze bedragen niet uiteindelijk een exclusiviteitsovereenkomst van kracht zal zijn.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt voor Viaplay hebben gekozen, behalve als je per se Nederlands wil en/of de F1TV app niet op je TV beschikbaar is.
Weinige keuze als je alleen een KPN-ontvanger hebt en niet wilt investeren in extra hardware of gewoon dat niet uitzoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

1. F1 is de hoofdreden dat men Viaplay neemt. Voor het resterende aanbod had niemand een abo genomen en is de meerprijs mijns inziens niet waard.
3. Ik heb het idee dat zowat iedereen via de stream heeft gekeken. Ik heb nog geen ervaringen met lineair gelezen. Tevens is dit vooralsnog tijdelijk tot 1 augustus 2022.
Misschien ben ik de uitzondering maar de enige reden dat ik Viaplay neem is de Premier League. F1 kan mij gestolen worden. Dat gebeurd echter pas vanaf Augustus dus mensen die dat volgen of daarvoor puur Viaplay nemen zal je op dit moment ook nog niet horen.

Persoonlijk hoop ik dat tegen die tijd al de kwaliteitsissues van de streams opgepakt zijn en ik straks geen 'introductie issues' meer hoef te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Voordelen van Viaplay:
Viaplays is inderdaad méér dan F1, maar juist daar gaat het op dit moment behoorlijk mis.

Ik raad je in ieder geval aan donderdag het darts even aan te zetten en zaterdag de Bundesliga. De abominabele beeldkwaliteit die je dan te zien krijgt is onacceptabel voor € 13,99 per maand. Alle sport moet minimaal met dezelfde beeldkwaliteit worden uitgezonden als F1, anders vrees ik dat velen weer zullen afhaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
[...]

1. Dat is jouw aanname.
2. Terechte opmerking, is inderdaad geen voordeel. Maar op goede apparatuur is het beeld prima.
3. Dan volg je dit topic nog niet lang.
4. Even herhalen mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Lukin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Misschien ben ik de uitzondering maar de enige reden dat ik Viaplay neem is de Premier League. F1 kan mij gestolen worden. Dat gebeurd echter pas vanaf Augustus dus mensen die dat volgen of daarvoor puur Viaplay nemen zal je op dit moment ook nog niet horen.

Persoonlijk hoop ik dat tegen die tijd al de kwaliteitsissues van de streams opgepakt zijn en ik straks geen 'introductie issues' meer hoef te ervaren.
Ik hoop in ieder geval dat dit straks een stabiel topic wordt en meer over leuke content of zo. En niet over instabiliteit van de dienst en commentaar over het commentaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Viaplays is inderdaad méér dan F1, maar juist daar gaat het op dit moment behoorlijk mis.

Ik raad je in ieder geval aan donderdag het darts even aan te zetten en zaterdag de Bundesliga. De abominabele beeldkwaliteit die je dan te zien krijgt is onacceptabel voor € 13,99 per maand. Alle sport moet minimaal met dezelfde beeldkwaliteit worden uitgezonden als F1, anders vrees ik dat velen weer zullen afhaken.
Alleen ben JIJ van mening dat het slechte kwaliteit is. Die mening heeft nu eenmaal niet iedereen.
Bovendien betaalt ook niet iedereen 13,99 vooralsnog en zullen een flink aantal abonnees dat ook in de toekomst nog niet gaan betalen doordat ze oa KPN korting kunnen aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Voordelen van Viaplay:
1. I couldn't care less. Ik heb een gruwelijke hekel aan voetbal, darts is achtergrondvulling waar ik geen cent aan uit wil geven en ik heb nu al geen tijd/zin om de series te kijken die op Netflix staan.
2. Maar alle berichten wijzen erop dat het in alle gevallen slechter is dan F1TV of voorheen Ziggo op dezelfde apparatuur.
3. Bij mijn weten was dit door de providers zelf geregeld, niet door Viaplay.
4. Maar als vervolgens dat commentaar emotieloos is, zit driekwart van Nederland daar alsnog niet op te wachten. Liever Engels commentaar mét emotie dan Nederlands commentaar alsof je bij een koffietafel zit.

Ik ben ook een echte F1 fan, maar ik vond het sfeertje van Ziggo heerlijk. Het heerlijk ongedwongen niet altijd even politiek correcte sfeertje was heerlijk. Het leven is voor de rest al serieus genoeg. De mensen van Viaplay komen me echt over als een stel gefrustreerden die een keer een aanvaring hebben gehad met Ziggo en vervolgens alles doen om maar niets hetzelfde te doen als Ziggo, alleen om maar te schoppen tegen die oude garde (en met een grote zak geld kom je ver blijkbaar). Verrassing: het Nederlandse publiek zit er niet op te wachten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Dat wordt het al ;) (enkel de resolutie is wat hoger gezet bij F1. Voetbal stelt de bitrate alleen nog zwaarder op de proef dan F1)

Wat Apple betreft: die profiteren vooral omdat ze gebruik maken van hls streaming ipv mpeg dash en niet uit dezelfde vijver hoeven te vissen als de rest van de apparaten... (las net dat iemand z'n WiFi snelheid van 95 naar 300 nog wat was gegaan en de problemen nu weg waren. Alsof dat uitmaakt bij een stream van 5 Mb/'s O-))

Heb wel de laatste vijf ronden van de F1 race gezien en dat leek me stabiel 1080p via de Android TV app op de tv. Alleen na de race was het constant schommelen tussen de 1080p en 720p stream...
(kreeg overigens op zowel tv als Chromecast de melding van een update van de app in het weekend)

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 23-03-2022 14:15 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• meesje
Metalfreak schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:58:
Ik ben ook een echte F1 fan, maar ik vond het sfeertje van Ziggo heerlijk. Het heerlijk ongedwongen niet altijd even politiek correcte sfeertje was heerlijk. Het leven is voor de rest al serieus genoeg. De mensen van Viaplay komen me echt over als een stel gefrustreerden die een keer een aanvaring hebben gehad met Ziggo en vervolgens alles doen om maar niets hetzelfde te doen als Ziggo, alleen om maar te schoppen tegen die oude garde (en met een grote zak geld kom je ver blijkbaar). Verrassing: het Nederlandse publiek zit er niet op te wachten.
Soms denk ik dat we in dit topic op Facebook zitten, waar iedereen gewoon lekker ongezouten hun mening geeft over personen. Heel verbazend.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 23-03-2022 16:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Dat wordt het al ;) (enkel de resolutie is wat hoger gezet bij F1)
En juist dát levert op het oog een aanzienlijk verschil in beeldkwaliteit op. :)

Maar laten we met zijn allen vooral de achteruitgang in beeldkwaliteit voor F1, Bundesliga, Premier League en darts toejuichen. Het is ook nog maar 2022...

Live sport via een streamingplatform is voor mij pas een vooruitgang als minimaal dezelfde beeldkwaliteit behaald kan worden als voorheen via je tv-provider. En dat kan ook gewoon, maar blijkbaar is dat voor Viaplay te duur. Voor F1 willen ze dan nog enigszins moeite doen, maar voor de overige sporten moeten we onze standaarden kennelijk terugzetten naar het jaar 2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Metalfreak schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:58:
[...]

2. Maar alle berichten wijzen erop dat het in alle gevallen slechter is dan F1TV of voorheen Ziggo op dezelfde apparatuur.
Dit was toch al geruime tijd bekend?
3. Bij mijn weten was dit door de providers zelf geregeld, niet door Viaplay.
Gratis en voor niets? Ik gok zomaar dat dit onderdeel is van een deal tussen KPN/Ziggo en Viaplay.
TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:12:
[...]
Live sport via een streamingplatform is voor mij pas een vooruitgang als minimaal dezelfde beeldkwaliteit behaald kan worden als voorheen via je tv-provider. En dat kan ook gewoon, maar blijkbaar is dat voor Viaplay te duur. Voor F1 willen ze dan nog enigszins moeite doen, maar voor de overige sporten moeten we onze standaarden kennelijk terugzetten naar het jaar 2010.
Blijkbaar kan dit financieel niet uit voor Viaplay. Waarom F1pro dan wel betere kwaliteit kan leveren, laat zich raden. Inzichten die wij hier allemaal niet hebben,

[ Voor 40% gewijzigd door ed1703 op 23-03-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Misschien is het uiteindelijk wel zo dat Viaplay een keer het alleenrecht gaat krijgen voor de F1, wat ik overigens een slechte zaak zou vinden. Ik kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat er met deze bedragen niet uiteindelijk een exclusiviteitsovereenkomst van kracht zal zijn.
[...]
Alleenrecht gaat niet meer komen. De FOM wil met de eigen dienst Formule 1 overal ter wereld beschikbaar maken zodat er niet land afhankelijk met de rechten omgegaan wordt. Als jij bijv. in Canada zit, dan heb jij niets aan je Viaplay abonnement (voor de Belgen: Telenet) en kan je geen F1 kijken. Het zit allemaal in de strategie van de FOM/Liberty Media om F1 te verjongen en dus toegankelijker te maken. Laatste 'alleenrechten' zitten bij Sky in Duitsland, Engeland en Italië (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:33:
[...]
En dat beweerd ook helemaal niemand, daar is iedereen het er over eens. Maar zelfs het bewierookte F1TV komt er bekaaid af met 6Mbit terwijl de kwaliteit vorig jaar veel hoger was namelijk 12Mbit. Gek genoeg is daar geen shitstorm over…
Als je in een andere(/modernere) codec werkt, heb je ook mindere bitrate nodig. F1TV gebruikt AVC1 en Viaplay XAVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:50
dnmw2705 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Als je in een andere(/modernere) codec werkt, heb je ook mindere bitrate nodig. F1TV gebruikt AVC1 en Viaplay XAVC.
Bitrate is niet veranderd tov vorig jaar, scheen iets niet helemaal te kloppen oid.

Neemt niet weg dat het nog steeds behoorlijk mager is natuurlijk, maar het is nog steeds beter dan de dienst waar je het dubbele voor betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
dnmw2705 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Viaplay gebruikt AVC en F1TV AVC1 en daar heb ik in dit topic eerder ook een vraag over gesteld of iemand bekend is met beide codecs en of daar een verschil in zit. Ik kan er namelijk weinig zinvols over vinden behalve dat het allemaal H.264 is maar dat string length anders is.

Overigens moet je AVC1 niet verwarren met AV1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Viaplay gebruikt AVC en F1TV AVC1 en daar heb ik in dit topic eerder ook een vraag over gesteld of iemand bekend is met beide codecs en of daar een verschil in zit. Ik kan er namelijk weinig zinvols over vinden behalve dat het allemaal H.264 is maar dat string length anders is.

Overigens moet je AVC1 niet verwarren met AV1!
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het zit met die codecs. F1TV is op het oog vooral wat scherper en kleurrijker, al was Viaplay afgelopen weekend gelukkig ook acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Acceptabel als in: het was aan te gluren, maar ook niet meer dan dat. Resolutie en bitrate is al genoeg over gezegd, maar die grauwe waas over het beeld is voor mij vooralsnog niet te verklaren, tenzij idd een codec dingetje.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 23-03-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Microsoft geeft het volgende aan over AVC (H.264) en AVC1: https://docs.microsoft.co...types?redirectedfrom=MSDN

Het lijkt erop dat hem om dezelfde codec gaat maar dat in AVC (H.264) informatie zit voor de betreffende decoder maar geen invloed heeft op de inhoudelijke kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
B-Real schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:09:
Wel opmerkelijk dat het vwb F1TV nu allemaal hosanna is, dat was vorig jaar toen het net live was ook echt niet het geval. Ook daar hebben ze ook echt wel wat kinderziektes moeten oplossen. In de loop van het seizoen was dat opgelost en werkte het prima.

Naast de prijs is bovenstaand ook een van de redenen waarom ik niet voor ViaPlay heb gekozen. Iets nieuws gaat doorgaans altijd gepaard met wat opstartproblemen en daar had ik geen zin, zeker niet omdat ik dit jaar geen back-up heb (vorig jaar had ik, zoals velen, Ziggo en F1TV).
F1TV vorig jaar net live?

Heb het al sinds Februari 2019 ;)
Toen waren er idd nog vele problemen, zelfs geld van maand abbo terug gehad.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 11:21
Weet iemand toevallig een manier om op PC alsnog 1080P in een browser te krijgen?
Afgelopen F1 race heb ik hem gekeken in 720P, maar ben toch wel aan het zoeken naar een nieuwe manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Fox-Racing schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:12:
[...]

F1TV vorig jaar net live?

Heb het al sinds Februari 2019 ;)
Toen waren er idd nog vele problemen, zelfs geld van maand abbo terug gehad.
net als dat ziggo GO er in het begin steeds de brui aangaf.

resolutie en kwaliteit zal met tijd echt wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Alleenrecht gaat niet meer komen. De FOM wil met de eigen dienst Formule 1 overal ter wereld beschikbaar maken zodat er niet land afhankelijk met de rechten omgegaan wordt. Als jij bijv. in Canada zit, dan heb jij niets aan je Viaplay abonnement (voor de Belgen: Telenet) en kan je geen F1 kijken. Het zit allemaal in de strategie van de FOM/Liberty Media om F1 te verjongen en dus toegankelijker te maken. Laatste 'alleenrechten' zitten bij Sky in Duitsland, Engeland en Italië (voor zover ik weet)
Hmm dan is de kans om dit terug te verdienen 0.
Of het moet een langetermijnplanning zijn om over 3 jaar viaplay als een huis hebben staan in Europa. En laten we eerlijk zijn, ondanks de ervaring die een streamingdienst al heeft, heb ik nog geen enkele dienst gezien die gelijk gestart is met de kwaliteit die je voor de prijs mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vlaanderen1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:04:
Weet iemand toevallig een manier om op PC alsnog 1080P in een browser te krijgen?
Afgelopen F1 race heb ik hem gekeken in 720P, maar ben toch wel aan het zoeken naar een nieuwe manier.
Zie deze post:

ZuinigeRijder in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
nachtnet schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:04:
[...]

net als dat ziggo GO er in het begin steeds de brui aangaf.

resolutie en kwaliteit zal met tijd echt wel beter worden.
Ik ben dan toch echt benieuwd waarom de streaming diensten die in een nieuw land tegen allemaal problemen aanlopen, die de diensten in het land van herkomst niet (meer) hebben.

Ziggo Go was toen der tijd nieuw in Nederland. Viaplay heeft al een behoorlijke geschiedenis met streamen binnen Europa, waardoor het omzetten naar PAL, 25fps/50fps, TFP of LFF bij Interlaced, allemaal niet relevant zou moeten zijn, zoals HBOmax nu heeft met de 23.971 fps nar 25fps. Ik ga denk ik toch maar weer eens contact opnemen met mijn oude stagebedrijf, om hierover weer te babbelen.

[ Voor 7% gewijzigd door dnmw2705 op 23-03-2022 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Omdat het niet aan de streamingdienst zelf ligt, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk moet zijn, het ligt aan je app (wie die dan ook maakt) of aan je device zelf (Sony en LG hebben gewoon crap SoCs in hun systemen)
Wat had je gedaan als je geen app op je tv had gehad? Had je dan wel een ander device gehaald of de dienst niet afgenomen?.
Man, wat een onzin. Zoals ik in een eerdere post al schreef kan ik vanuit de Viaplay-app en de F1TV app direct via Airplay naar mijn tv streamen. Viaplay toont artifacts en een grijze waas, F1TV toont geen artifacts, is veel kleurrijker en scherper.

Zelfde telefoon, zelfde tv, zelfde connectie tussen telefoon en tv, zelfde live-uitzending. Enige verschil is de streaming dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Man, wat een onzin. Zoals ik in een eerdere post al schreef kan ik vanuit de Viaplay-app en de F1TV app direct via Airplay naar mijn tv streamen. Viaplay toont artifacts en een grijze waas, F1TV toont geen artifacts, is veel kleurrijker en scherper.

Zelfde telefoon, zelfde tv, zelfde connectie tussen telefoon en tv, zelfde live-uitzending. Enige verschil is de streaming dienst.
En dus niet hetzelfde, Heb je het issue op je telefoon of andere tv ook, zoniet dan zit het niet in de stream zelf vanaf viaplay.
Ik denk dat ik dit topic ga ontvolgen, teveel reacties waar ik me aan ga ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:33:
[knip]

Ik heb eigenlijk alles opgeslagen aan F1TV materiaal over 2021, vanaf de eerste testdag, maar geen enkele stream komt ook maar enigszins in de buurt van die 12Mbit. Waar ben jij deze waarde in de praktijk tegengekomen want zelfs live (via specifieke Fire TV tool gemeten), ben ik deze waarde niet eerder tegengekomen voor F1TV.

Wat is jouw bron daarvoor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Die grijze waas waar sommigen het over hebben...... geldt dat alleen voor de F1 beelden op het circuit of ook vanuit de paddock of de studio. Ik bedoel dat ik de live circuit beelden ook niet echt helder vond maar dacht eigenlijk dat dat door de enorme hoeveelheid stof en zand in de lucht kwam. Vooral goed te zien als de bolides vanuit de verte aan kwamen rijden. En dat in combinatie met de warmte rimpels in de lucht.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb eigenlijk alles opgeslagen aan F1TV materiaal over 2021, vanaf de eerste testdag, maar geen enkele stream komt ook maar enigszins in de buurt van die 12Mbit. Waar ben jij deze waarde in de praktijk tegengekomen want zelfs live (via specifieke Fire TV tool gemeten), ben ik deze waarde niet eerder tegengekomen voor F1TV.

Ik heb zelf nooit geroepen in dit topic dat F1TV met dit bitrate uitzond, dat hebben anderen beweerd. Zie: Viaplay in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
AvK schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:16:
Die grijze waas waar sommigen het over hebben...... geldt dat alleen voor de F1 beelden op het circuit of ook vanuit de paddock of de studio. Ik bedoel dat ik de live circuit beelden ook niet echt helder vond maar dacht eigenlijk dat dat door de enorme hoeveelheid stof en zand in de lucht kwam. Vooral goed te zien als de bolides vanuit de verte aan kwamen rijden. En dat in combinatie met de warmte rimpels in de lucht.
Voor het circuit en de paddock, als bijvoorbeeld Coulthard en Hakkinen aan het woord zijn. De beelden vanuit de studio zijn wel oké. Maar de race beelden komen van FOM, en die vanaf de paddock van Viaplay... Dus ja, ik breek mijn hoofd er ook over.

Misschien dit weekend beter? Alhoewel, nog steeds Midden-Oosten en veel zand in de omgeving maar wel een stratencircuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Ik heb zelf nooit geroepen in dit topic dat F1TV met dit bitrate uitzond, dat hebben anderen beweerd. Zie: Viaplay in Nederland
Enkel @SmasterS had dat dus gemeld. Belangrijker is of de kwaliteit met het verlagen van de bitrate ook minder is geworden. Dit valt echter niet te achterhalen, omdat je het beeld niet kan vergelijken. Enkel op basis van je geheugen en dat is nou niet bepaald een betrouwbare maatstaf.

[ Voor 29% gewijzigd door Laguna op 23-03-2022 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Bij de races van 2021 kun je bij (onder andere) Android TV kiezen voor een stream met een bitrate van rond de 11 Mb/s. Maar ik ben inderdaad al op meerdere plekken tegengekomen dat die info niet klopte en dat de daadwerkelijke bitrate een stuk lager lag.

Nu ik het check met Developer Tools Menu Shortcut for Fire TV lijken zowel de races van 2021 als de eerste van 2022 met een gemiddelde bitrate van rond de 6 Mb/s te worden doorgegeven. Er lijkt bij F1TV dus weinig te zijn veranderd aan de bitrate (met het voorbehoud dat nu niet meer valt aan te tonen dat de bitrate hetzelfde was toen de race daadwerkelijk live was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
[...]

Klopt dat was o.a. ik.
Vorig seizoen ook gezien (toen nog met een Fritzbox 5490) er meer data binnen kwam dan 6.8mbit toen ik F1 keek. Ik woon alleen word verder eigenlijk geen data gebruikt.
Ook nu kan je gewoon zien dat er een hogere optie is voor races etc van vorig seizoen. De zelfde optie was er met live streaming ook! Nu is deze optie 1 stap lager.

Toentertijd erg op gelet ivm ik van Ziggo naar online.NL gegaan ben toen F1tv genomen heb.

Iets met autisme en alles zo perfect mogelijk willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:05:
[...]

En dus niet hetzelfde, Heb je het issue op je telefoon of andere tv ook, zoniet dan zit het niet in de stream zelf vanaf viaplay.
Ik denk dat ik dit topic ga ontvolgen, teveel reacties waar ik me aan ga ergeren.
Het verschil is extreem duidelijk. Zelfs direct op de telefoon bij bijvoorbeeld het terugkijken van de kwalificatie highlights. Helaas blokkeert viaplay het maken van screenshots, dus kan ze hier niet makkelijk naast elkaar zetten. Zal later even een foto van het scherm maken van een tweede telefoon, zelfs dan ga je het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
Volgens mij spelen er 3 zaken in dit topic die door elkaar lopen waardoor er onenigheid en ergernis ontstaat:

1. Commentaar op de presentatie / geen Olav enz.
Ik zou zeggen doe dat lekker ergens op twitter ofzo, is een kwestie van smaak.

2. Bitrate is niet hoog genoeg.
Volgens mij ziet niet iedereen dit als een probleem. Mijn vrouw ziet geen problemen, ik zie toch wel compressie artefacten (bv asfalt of langs letters/cijfers), sommige noemen het misschien die grijze waas? Het is in ieder geval niet zo scherp als vorig jaar op F1TV. Als ik op een afstandje zit kan ik er wel mee leven maar zou beter kunnen.

3. Echt stotteren/haperen van de stream.
Dit lijkt vooral op de apps van een bepaald merk TV voor te komen.
Oplossing zou zijn om een mediaplayer aan te schaffen of het gevecht aan te gaan met Viaplay als je daar zin in hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Jef61 op 23-03-2022 18:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:01:
[...]

Het verschil is extreem duidelijk. Zelfs direct op de telefoon bij bijvoorbeeld het terugkijken van de kwalificatie highlights. Helaas blokkeert viaplay het maken van screenshots, dus kan ze hier niet makkelijk naast elkaar zetten. Zal later even een foto van het scherm maken van een tweede telefoon, zelfs dan ga je het zien.
logisch, F1tv heeft ook een 20% hogere bitrate, dat is een flink verschil op zo een lage bitrate!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Jij doet vermoeden dat je dat wel doet, dit zijn toch jouw woorden?

"Maar zelfs het bewierookte F1TV komt er bekaaid af met 6Mbit terwijl de kwaliteit vorig jaar veel hoger was namelijk 12Mbit."

Je linkt naar een reactie van mij waarin ik aangeef wat de (gereserveerde) bitrate voor Ziggo kanaal 200 was? Nadat Viaplay actief is geworden op dat kanaal is wel duidelijk dat deze bitrate niet direct staat voor een hoge kwaliteit stream ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik heb al het e.e.a. naast elkaar gezet, het staat echter niet binnen dit topic ;)

hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Jij doet vermoeden dat je dat wel doet, dit zijn toch jouw woorden?

"Maar zelfs het bewierookte F1TV komt er bekaaid af met 6Mbit terwijl de kwaliteit vorig jaar veel hoger was namelijk 12Mbit."

Je linkt naar een reactie van mij waarin ik aangeef wat de (gereserveerde) bitrate voor Ziggo kanaal 200 was? Nadat Viaplay actief is geworden op dat kanaal is wel duidelijk dat deze bitrate niet direct staat voor een hoge kwaliteit stream ;)
Ik link niet naar jouw post maar naar een search actie waar 12Mbit in voor komt, check de highlights maar ;)

En hierboven hebben 2 tweakers gereageerd die al meer inzicht hebben gegeven waar dat getal vandaan kwam wat eerder werd geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:29
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Het verbaast me telkens dat mensen een hangende plaat hebben. Als je geen ander defice wil kopen, jouw goed recht, maar zeg dan op en neem een F1TV abbo/kijk niet/kijk samenvatting later op de avond.
LG tv’s uit 2016 en later worden officieel door Viaplay ondersteund, dus dient Viaplay (in samenwerking met LG uiteraard) er ook voor te zorgen dat het daadwerkelijk goed werkt. https://viaplay.com/nl-nl/devices/lg

Het is volgens mij een kleine moeite om op de website aan te geven wat de maximale beeldkwaliteit is van alle devices die worden ondersteund.

Maar ik wil Viaplay wel een eerlijke kans geven om de problemen op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pvd01 op 23-03-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Pvd01 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:19:
[...]

LG tv’s uit 2016 en later worden officieel door Viaplay ondersteund, dus dient Viaplay (in samenwerking met LG uiteraard) er ook voor te zorgen dat het daadwerkelijk goed werkt.

Het is volgens mij een kleine moeite om op de website aan te geven wat de maximale beeldkwaliteit is van alle devices die worden ondersteund.

Maar ik wil Viaplay wel een eerlijke kans geven om de problemen op te lossen.
Niet om vervelend te doen hoor, maar meer om kennis hier in dit topic te delen. Waar heb je gelezen dat LG tv’s van 2016 en jonger worden ondersteund? Op Viaplay.com kom ik niet verder dan een lijstje van vijf merken (Samsung, LG, Sony, Philips, TCL).

Het lijkt mij inderdaad een kleine moeite om meer info te verstrekken. Je ziet duidelijk dat er werk aan de winkel is. Ook op het vlak van beveiliging. Met mijn account werd op een andere locatie ingelogd (met mijn medeweten), maar ik kreeg daar geen e-mail over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Waar heb je gelezen dat LG tv’s van 2016 en jonger worden ondersteund? Op Viaplay.com kom ik niet verder dan een lijstje van vijf merken (Samsung, LG, Sony, Philips, TCL).
https://viaplay.com/nl-nl/devices/lg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Thanks!

Dus:
LG: https://viaplay.com/nl-nl/devices/lg
Samsung: https://viaplay.com/nl-nl/devices/samsung
Philips: https://viaplay.com/nl-nl/devices/philips
Sony: https://viaplay.com/nl-nl/devices/sony
TCL: https://viaplay.com/nl-nl/devices/tcl

De laatste drie pagina’s zijn overigens hetzelfde. Bij deze merken alleen Android TV’s. En bij Samsung ook tv’s van 2016 of jonger, maar ook sommige blue-ray spelers uit 2013 of later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:12:
[...]

En juist dát levert op het oog een aanzienlijk verschil in beeldkwaliteit op. :)
Leef je uit zou ik zeggen ;) YouTube: YouTube (de Viaplay-vrije Bundesliga periode op Youtube in 1080p60 @ ~5Mbps) Het enige wat er scherper op wordt zijn misschien de graphics en de echt statische beelden ... (kan me nog herinerren dat deze streams al een keer besproken waren, vast ergens in het begin van dit topic :D )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlqwD_TsvD-_sR1-N3DlrSKu_fI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/UxwQS5WUt8cvLI3Pw1GjBslZ.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK7aedEv07IQXSwAw1FXo5HBwL4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/tAg11DH1dWm8jgynh9NeliLM.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pghNo92g31xkbYvJtARsAPn-EIo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/5QjoKHgStaAL9KaTeuaRF597.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 23-03-2022 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Leef je uit zou ik zeggen ;) YouTube: YouTube (de Viaplay-vrije Bundesliga periode op Youtube in 1080p60 @ ~5Mbps) Het enige wat er scherper op wordt zijn misschien de graphics en de echt statische beelden ... (kan me nog herinerren dat deze streams al een keer besproken waren, vast ergens in het begin van dit topic :D )

Oh, maar ik ben ook absoluut voor een nog veel hogere bitrate (of dat nu in 1080p of 720p is)!

Maar 1080p met 5 Mb/s lijkt in ieder geval een eerste stap. Want F1 bij Viaplay ziet er toch iets acceptabeler uit dan Bundesliga-voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
[...]

Okay, een goede foto van bewegend beeld op een telefoon maken bleek lastiger dan gedacht, maar hierbij. Ik denk dat de grijze waas goed zichtbaar is. Scherpte is niet te beoordelen op deze foto's, want dat heeft te maken met sluitertijd en scherpstellen van de camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FY5W30b2uYV5g-4kwETv1EzxZCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a54w65iPZYsRrebJa7awanQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU0Nyv13UDoPHukqN-vThKmvwPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xn3L6fBHijvyTisIbavn0p60.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: nog een aanvulling. Stream ik ze beiden naar de tv, dan zie je bij de F1tv stream diagonale lijnen achter de naam van de rijder. Bij de Viaplay stream zijn die weggevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBJtqbR4Onlo_nBVyv6bKB96GEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7314Ofya8rQWSt9fmdH468QK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG-Zz3rhnZYeWOVwKzGs5BuCzho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JttXbp0omaz6XvKFeBHzXsNh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door eLScha op 23-03-2022 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Thx man. Wel even slikken, die side by side comparison :|. Echt vies, die grijze waas.

En de onderste vergelijking, lijkt verdorie wel 720p VS 1080p :-(

[ Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 24-03-2022 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost50
[quote]eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Okay, een goede foto van bewegend beeld op een telefoon maken bleek lastiger dan gedacht, maar hierbij. Ik denk dat de grijze waas goed zichtbaar is. Scherpte is niet te beoordelen op deze foto's, want dat heeft te maken met sluitertijd en scherpstellen van de camera.

Je zou zeggen dat een foto maken van beeld weinig zin heeft , maar valt me niets tegen dit geeft aardig weer hoe het er voor staat.
Door de zware compressie krijg je die vlakke fletse onscherpe plastic look.
F1tv doet dat iets beter met een 20% hogere bitrate, maar nog steeds slecht vergeleken bij ziggo!.
Sommige mensen zien dat niet en vinden het prima, dan houdt het op!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartZuid
Wat mij ook is opgevallen is dat sportwedstrijden, samenvattingen en nabeschouwingen na 48 uur als ze nog online blijven niet meer in 1080p maar alleen nog in 720p te bekijken zijn. En dat terwijl op F1TV alles online blijft in de hoogste resolutie. Als dat niet gaat veranderen en het commentaar is in juni op F1TV ook in het Nederlands dan zeg ik het maandabonnement bij Viaplay op 1 juli op en kijk ik vanaf 1 augustus alleen nog F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Terug lezend het announcement dat Viaplay de rechten voor Nederlandse markt gekocht had, moet ik behoorlijk lachen om dat die CEO van NENT zegt evenals Ian Holmes van de FOM.

Ian Holmes: Given their commitment to unparalleled coverage and the promotion of Formula 1, we have no doubt that they will bring fans the sport they love through this exciting new platform. We look forward to seeing the innovative programming NENT Group have planned

Anders Jensen: Our long-term and multi-market partnerships with key sports rights owners, together with our ever-increasing line-up of original and exclusive content, will enable us to offer Dutch viewers something new and unique. When bringing Viaplay to a new market, we look for clear opportunities to grow, innovate, collaborate and take leadership. The Netherlands delivers on all counts. Given the content offerings that we will now have for our international markets, I am confident that we will at the very least meet our target of 4.5 million international subscribers by the end of 2025.
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/

Ik ben behoorlijk benieuwd wat er nog in de pijplijn zit, als we nu het topje van de ijsberg nog maar gezien hebben.

(en dan heb je ook nog het vorige babbeltje van Ian Holmes uit 2018 bij de verlenging van de rechten bij Ziggo https://corp.formula1.com...sport-in-the-netherlands/)

[ Voor 7% gewijzigd door dnmw2705 op 24-03-2022 09:02 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
MartZuid schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:50:
Wat mij ook is opgevallen is dat sportwedstrijden, samenvattingen en nabeschouwingen na 48 uur als ze nog online blijven niet meer in 1080p maar alleen nog in 720p te bekijken zijn. En dat terwijl op F1TV alles online blijft in de hoogste resolutie. Als dat niet gaat veranderen en het commentaar is in juni op F1TV ook in het Nederlands dan zeg ik het maandabonnement bij Viaplay op 1 juli op en kijk ik vanaf 1 augustus alleen nog F1TV.
Heb je een voorbeeld? Want voor zover ik kan zien is alles op chrome sowieso capped op 720, maar de streams vanuit de app zijn dan wel 1080p (4.8-5 mbps)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
dnmw2705 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:00:
Terug lezend het announcement dat Viaplay de rechten voor Nederlandse markt gekocht had, moet ik behoorlijk lachen om dat die CEO van NENT zegt evenals Ian Holmes van de FOM.

Ian Holmes: Given their commitment to unparalleled coverage and the promotion of Formula 1, we have no doubt that they will bring fans the sport they love through this exciting new platform. We look forward to seeing the innovative programming NENT Group have planned

Anders Jensen: Our long-term and multi-market partnerships with key sports rights owners, together with our ever-increasing line-up of original and exclusive content, will enable us to offer Dutch viewers something new and unique. When bringing Viaplay to a new market, we look for clear opportunities to grow, innovate, collaborate and take leadership. The Netherlands delivers on all counts. Given the content offerings that we will now have for our international markets, I am confident that we will at the very least meet our target of 4.5 million international subscribers by the end of 2025.
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/

Ik ben behoorlijk benieuwd wat er nog in de pijplijn zit, als we nu het topje van de ijsberg nog maar gezien hebben.

(en dan heb je ook nog het vorige babbeltje van Ian Holmes uit 2018 bij de verlenging van de rechten bij Ziggo https://corp.formula1.com...sport-in-the-netherlands/)
Een wazige 720p stream is best uniek tegenwoordig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
padoempats schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Heb je een voorbeeld? Want voor zover ik kan zien is alles op chrome sowieso capped op 720, maar de streams vanuit de app zijn dan wel 1080p (4.8-5 mbps)
In ieder geval was de "Bahrein Tracktalk | Studio Formule 1" van 2022-03-21 op dinsdag nog wel 1080p maar is sinds gisteren alleen nog in 720p te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
MartZuid schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:12:
[...]

In ieder geval was de "Bahrein Tracktalk | Studio Formule 1" van 2022-03-21 op dinsdag nog wel 1080p maar is sinds gisteren alleen nog in 720p te zien.
Ik kan hem niet vinden op de viaplay site, url?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartZuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
haha wat een drama, de search gaf dat resultaat niet. Gezocht op 'Tracktalk' of 'Bahrein', niks. Maar gevonden hoor. 1080p staat in de mpd lijst, maar dat is alleen in 1080p in de app te zien, niet via de browser, net als de live uitzendingen overigens

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
      <Representation
        id="video=150276"
        bandwidth="150276"
        width="320"
        height="180"
        codecs="avc1.4D400D"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=300274"
        bandwidth="300274"
        width="512"
        height="288"
        codecs="avc1.4D4015"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=600171"
        bandwidth="600171"
        width="640"
        height="360"
        codecs="avc1.4D401E"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=1200062"
        bandwidth="1200062"
        width="960"
        height="540"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=2400112"
        bandwidth="2400112"
        width="1280"
        height="720"
        codecs="avc1.4D401F"
        scanType="progressive">
      </Representation>
      <Representation
        id="video=4800208"
        bandwidth="4800208"
        width="1920"
        height="1080"
        codecs="avc1.4D4028"
        scanType="progressive">
      </Representation>
    </AdaptationSet>

[ Voor 3% gewijzigd door padoempats op 24-03-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Ik kon anders dinsdag dit nog wel in 1080p zien via de MS Edge browser maar nu niet meer. Zouden ze mijn truukje geblokkeerd hebben?

[ Voor 41% gewijzigd door MartZuid op 24-03-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
dnmw2705 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:00:

Viaplay is vooral internationaal met z'n targets bezig, waar natuurlijk niet alleen NL in valt. En ik heb het vermoeden dat viaplay vooral bezig is om zoveel mogelijk in exclusiviteits(klant-wurg-abonnementjes)-overeenkomsten te verkrijgen.
Getuige het voetbal en darts. Eredivisie heb ik zo m'n bedenkingen bij of dat gaat lukken, als ze dat uberhaupt al willen. Al lijkt dat van wel. Hoop eigenlijk dat eredivisie het zelf niet wil.

De keuze is vooral tussen niets en een abotje bij viaplay.
De enige uitzondering is F1 en wat voetbal, waar er nog wel een andere mogelijkheid is.
Bijvoorbeeld CL, wat een open net contract en paywall heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:34
Ik snap niet dat de FOM (FIA) ook akkoord gaat met de kwaliteit van de diensten (beeldkwaliteit) van Viaplay.

Je zou zeggen dat er in de voorwaarden staat dat men in een bepaalde kwaliteit moet uitzenden, zeker in westerse landen met een goede infrastructuur.

Dat geldt niet alleen voor de F1, maar ook de bundesliga. Als sponsor zou ik niet blij zijn als de kijker niet eens de reclameborden kan lezen in het stadion.

Benieuwd of we snel verdere verbeteringen gaan zien met in iedergeval een veel hogere bitrate. 4k en/of HDR zal er voorlopig zeker niet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
Aartstyle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:29:
Ik snap niet dat de FOM (FIA) ook akkoord gaat met de kwaliteit van de diensten (beeldkwaliteit) van Viaplay.
Where money is involved, cash is king. Ik denk dat Ian Holmes geen idee heeft, misschien is dus bij F1 gaan klagen een betere dan bij Viaplay. Beetje het opdrachtgever vs. uitvoerder verhaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• padoempats
Aartstyle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:29:

Je zou zeggen dat er in de voorwaarden staat dat men in een bepaalde kwaliteit moet uitzenden, zeker in westerse landen met een goede infrastructuur.

Dat geldt niet alleen voor de F1, maar ook de bundesliga. Als sponsor zou ik niet blij zijn als de kijker niet eens de reclameborden kan lezen in het stadion.

Benieuwd of we snel verdere verbeteringen gaan zien met in iedergeval een veel hogere bitrate. 4k en/of HDR zal er voorlopig zeker niet komen.
FOM zou er goed aan doen om goede voorwaardes te koppelen aan de uitzendrechten. Voornamelijk ter bevordering van de sport. Dus inderdaad een bepaalde kwaliteit van de uitzending, maar ook een bepaalde laagdrempelig bereik garanderen. Dat betekent dus min of meer dat het voor iedereen laagdrempelig moet zijn om F1 te kunnen kijken. Het is wat grijs gebied, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het bereik naar overgrote deel van de bevolking moet zijn. Voornamelijk voor bereik van de sponsoren en de sport in het algemeen. Kijken naar hoogste bieder voor uitzendrechten is veel te kortzichtig. Quick money maar geen lange termijn gedachte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
ed1703 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Viaplay is vooral internationaal met z'n targets bezig, waar natuurlijk niet alleen NL in valt. En ik heb het vermoeden dat viaplay vooral bezig is om zoveel mogelijk in exclusiviteits(klant-wurg-abonnementjes)-overeenkomsten te verkrijgen.
Getuige het voetbal en darts. Eredivisie heb ik zo m'n bedenkingen bij of dat gaat lukken, als ze dat uberhaupt al willen. Al lijkt dat van wel. Hoop eigenlijk dat eredivisie het zelf niet wil.

De keuze is vooral tussen niets en een abotje bij viaplay.
De enige uitzondering is F1 en wat voetbal, waar er nog wel een andere mogelijkheid is.
Bijvoorbeeld CL, wat een open net contract en paywall heeft.
Ze zullen het proberen om de Eredivisie binnen te halen, dat hebben ze al aangegeven.
Ziggo heeft nog 2 jaar de extra CL rechten. Die zullen ook wat moeten anders heeft het sportpakket geen bestaansrecht meer.

Goede kans dat het heel ongunstig wordt en beiden bij twee andere streamingdiensten komen te liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Ik geef ViaPlay een kans totdat de korting van Ziggo stopt. Als er dan geen (geen uitzicht op) verbetering is, zeg ik het op.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Contact gaat ook goed:
Telefoon geopend tussen 13:00-18:00
Telefoon is gesloten 8)7
Een e-mail sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

padoempats schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:39:

FOM zou er goed aan doen om goede voorwaardes te koppelen aan de uitzendrechten. Voornamelijk ter bevordering van de sport. Dus inderdaad een bepaalde kwaliteit van de uitzending, maar ook een bepaalde laagdrempelig bereik garanderen. Dat betekent dus min of meer dat het voor iedereen laagdrempelig moet zijn om F1 te kunnen kijken. Het is wat grijs gebied, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het bereik naar overgrote deel van de bevolking moet zijn. Voornamelijk voor bereik van de sponsoren en de sport in het algemeen. Kijken naar hoogste bieder voor uitzendrechten is veel te kortzichtig. Quick money maar geen lange termijn gedachte
Zo was het vroeger en F1 werd dan ook publieke zenders uitgezonden.
Tegenwoordig is F1 in steeds meer landen alleen via een commerciele dienst te krijgen.
Ik geloof dat ze overal 1 race per jaar publiek mogen uitzenden om nieuwe kijkers te winnen.

Eerlijk gezegd denk ik dat FOM niet heel erg wakker ligt van slechte beeldkwaliteit. Dat reclame niet goed zichtbaar is dat is het probleem van de teams of de baan en veel minder van FOM.

En F1TV vindt het vast prima dat de concurrentie slecht beeld heeft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:38:
[...]
En F1TV vindt het vast prima dat de concurrentie slecht beeld heeft.
Als FOM zou nadenken kun je dat natuurlijk helemaal niet prima vinden. Als je voor zulke enorme bedragen de boel wegzet in elk land en de kwaliteit blijft achter, dan lopen de klanten weg en krijg je de rechten voor die bedragen niet meer verkocht. Door de slechte betalingsconstructie van F1Pro en dus ook veel minder afzet en abonnementsgeld lever je uiteindelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Oh, maar ik ben ook absoluut voor een nog veel hogere bitrate (of dat nu in 1080p of 720p is)!

Maar 1080p met 5 Mb/s lijkt in ieder geval een eerste stap. Want F1 bij Viaplay ziet er toch iets acceptabeler uit dan Bundesliga-voetbal.
Dat zal met 720p ook het geval zijn, F1 heeft veel meer egale vlakken in beeld waar je bij voetbal de bitrate over een grasveld vol detail en de hele boel erop en eromheen moet verdelen. Ik heb iig geen seconde het idee dat de wedstrijden op Youtube er beter uitzien dan die 720p die ik afgelopen weekend op Viaplay had gekeken.
Maar het is iig vergelijkingsmateriaal (wat er op Youtube staat) voor de volgende live Bundesliga uitzending op Viaplay in 720p (y) ...

Gister nog een livewedstrijd op Youtube gekeken overigens in 1080p60, direct op de tv verbonden via wifi, en NUL framedrops en constant 1080p (aldus stats for nerds) O-) .

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 24-03-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
Nou ze lijken toch geluisterd te hebben naar alle kritiek...

Darten is nu 1080p/50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
MartZuid schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:19:
Ik kon anders dinsdag dit nog wel in 1080p zien via de MS Edge browser maar nu niet meer. Zouden ze mijn truukje geblokkeerd hebben?
Ben het aan het proberen met darten, zo te zien werkt het. De resolutie is nu volgens de console 1920x1080 op de index.mpd

Niet dat de stream bandbreedte omhoog gaat, maar heb wel het idee dat het iets scherper is.

Edit:
Even nagekeken gezien de reactie boven mij, maar heb echt de truc nodig voor 1080p.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2022 20:37 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Nu de bitrate met minstens 50% omhoog en we zijn er. In ieder geval blij toe dat ze wel wat aan het bewegen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Tracktalk ziet er erg flets uit. Ervaren jullie dit ook?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het darts is nu inderdaad wel een stuk beter!

Toch is er naar mijn mening ook hier wel weer iets van een fletse/matte waas zichtbaar. Wellicht zit dat hem inderdaad gewoon in de bitrate die wat omhoog moet. Of er is iets anders wat Viaplay doet waardoor dit steeds blijft terugkomen. Hopelijk gaan ze daar ook nog mee aan de slag.

Sowieso goed om te zien dat ze nog met aanpassingen bezig zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door TexMex op 24-03-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:39
TexMex schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:45:
Het darts is nu inderdaad wel een stuk beter!

Toch is er naar mijn mening ook hier wel weer iets van een fletse/matte waas zichtbaar. Wellicht zit dat hem inderdaad gewoon in de bitrate die wat omhoog moet. Of er is iets anders wat Viaplay doet waardoor dit steeds blijft terugkomen. Hopelijk gaan ze daar ook nog mee aan de slag.

Sowieso goed om te zien dat ze nog met aanpassingen bezig zijn.
Het lijkt per Shot te verschillen. Als het dartbord in beeld is dan spatten de kleuren er van af, is er een shot van iets verderaf dan lijkt er idd een waas overheen te zitten. Maar overall prima beeld. Of het 1080P is kan ik niet bevestigen.

[ Voor 4% gewijzigd door speedmetal35 op 24-03-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 00:18
destro9704 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:20:
Nou ze lijken toch geluisterd te hebben naar alle kritiek...

Darten is nu 1080p/50.
Enig idee wat de bitrate is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Kevmeistert schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:41:
[...]

Enig idee wat de bitrate is?
Die hangt nog wel gewoon rond de 5 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Darts heeft relatief minder baat bij een hogere bitrate, of andersom gezegd, darts komt beter weg met een lage bitrate maar toch hoge resolutie. Dit omdat beelden weinig bewegend zijn. Dan kan binnen de bitrate alles scherper ingevuld worden.
Daarnaast stoor ik mij er met darts minder aan merk ik, het bord is scherp dus dat is fijn.
Bij F1 hangt toch een sfeer waarbij het gaaf is als de kwaliteit van het beeld afspat, zoals bij netflix met drive to survive in 4k met dolby vision, om je vingers bij af te likken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Via het werk een 4K Apple TV voor €92 euro kunnen kopen. Wordt morgen bezorgd, kan ik eindelijk de race fatsoenlijk bekijken. Wel belachelijk dat dit nodig is. Maar voor deze prijs, top:).

[ Voor 19% gewijzigd door BramViking op 24-03-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

De eerste dartsavond zonder haperingen tot dusver. Die hickups lijken te zijn verholpen voor mijn Android TV.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 62 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2