Ik heb via messenger een vraag gesteld gisteren, ja... geen reactie.LA-384 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:10:
[...]
Heb je trouwens in die 3 weken al contact gehad met viaplay? Kan natuurlijk ook zijn dat daar iets mis gaat.
Voor wie nog een Apple TV zoekt om fatsoenlijk naar Viaplay te kunnen kijken, momenteel heeft Wehkamp (beperkte) voorraad.
https://www.wehkamp.nl/ap...apple%20tv&type=typeahead
Je moet er snel bij zijn.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Of als je dat te duur vindt en een chromecast wil kopen:
in een stadia premiere set https://store.google.com/nl/product/stadia?hl=nl
of op marktplaats of hier
De app is zo vreselijk, kijk net Tracktalks terug van gisteren ( moet je al binnen 48 uur kijken) anders heb je pech.
Loopt die na 12 minuten vast, klik de uitzending opnieuw aan, en moet dan weer vanaf het begin kijken...
Loopt die na 12 minuten vast, klik de uitzending opnieuw aan, en moet dan weer vanaf het begin kijken...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Overstap naar streaming kost Formule 1 naar schatting 700.000 kijkers
Toen Ziggo vorig jaar nog de rechten had op de Formule 1, keek de helft van tv-kijkend Nederland naar de aftrap van het seizoen in Bahrein. 2,5 miljoen Nederlanders zaten er voor de buis. Dit jaar is de Formule 1-fan aangewezen op streamingdiensten, maar daar lijkt niet iedereen voor te porren. Een deel van de kijkers is nog niet meeverhuisd.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik raad je aan om je om je eigen advies op te volgen voordat je weer een briljante bijdrage achterlaatToshirou schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:52:
Ik vroeg mij al af die irritante mafketel was die als een idioot bleef door ratelen. Die mag echt even voor de volgende keer een goede dosis valium nemen alvorens de race begint.
Anyway, Bahrein Techttalk vond ik mwoah. Het voegde niet veel meer toe dan wat ik al had voorbij zien komen in het programma na de race zelf. Het was meer een soort samenvatting van de samenvatting met weinig toegevoegde waarde. Ik kijk uit naar aankomend weekend en of we al kleine tweaks gaan zien
Het zal helpen als je verteld waarmee je kijkt, via een webbrowser, smartphone, tablet, smart tv etc. Er zal wel een reden zijn waarom ze live sport content niet langer dan 48 uur online houden.Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:17:
De app is zo vreselijk, kijk net Tracktalks terug van gisteren ( moet je al binnen 48 uur kijken) anders heb je pech.
Ipad, Iphone, TV app. Het is belachelijk, ik heb het niet over live sport content, maar een programma in een eigen studio van gisteren, zelfs dat is niet langer terug te zienNeverSettle schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:26:
[...]
Het zal helpen als je verteld waarmee je kijkt, via een webbrowser, smartphone, tablet, smart tv etc. Er zal wel een reden zijn waarom ze live sport content niet langer dan 48 uur online houden.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Vreemd, via mijn OnePlus 8 pro (Android), laptop of Chromecast naar de TV werkt het perfect. Series en films zonder haperingen. Alles via WiFi (300/30Mbps).Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:37:
[...]
Ipad, Iphone, TV app. Het is belachelijk, ik heb het niet over live sport content, maar een programma in een eigen studio van gisteren, zelfs dat is niet langer terug te zien
Live sport zoals F1 liep één keer vast, maar dat liep weer na een paar seconden.
Eh… waar heb je het over? Ik kan gewoon nog alles terugkijken van dit weekend mbt F1.Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:37:
[...]
Ipad, Iphone, TV app. Het is belachelijk, ik heb het niet over live sport content, maar een programma in een eigen studio van gisteren, zelfs dat is niet langer terug te zien
Ik heb het toch niet over haperingen.NeverSettle schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:41:
[...]
Vreemd, via mijn OnePlus 8 pro (Android), laptop of Chromecast naar de TV werkt het perfect. Series en films zonder haperingen. Alles via WiFi (300/30Mbps).
Live sport zoals F1 liep één keer vast, maar dat liep weer na een paar seconden.
Het zal wel iets schelen, maar het zal ook niet helemaal een 1:1 vergelijking zijn waar je streaming als reden van kan geven.
Dat het 'gratis' was op Ziggo en dat Max de titel binnen heeft weten te halen speelt ook mee.
Dit.dutchgio schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Het zal wel iets schelen, maar het zal ook niet helemaal een 1:1 vergelijking zijn waar je streaming als reden van kan geven.
Dat het 'gratis' was op Ziggo en dat Max de titel binnen heeft weten te halen speelt ook mee.
Laat maar zien waar.... Nergens staat nog de vrije training van vrijdag, alleen een korte samenvatting.Miki schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Eh… waar heb je het over? Ik kan gewoon nog alles terugkijken van dit weekend mbt F1.
Alles blijft slechts 48 uur online
Hmm ik kon toen ik je erop aansprak gewoon nog de GP van Bahrein terugkijken, die is er nu niet meer. Nu kun je onder tabblad sport > Formule 1 verschillende hoogte punten terugkijken.Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Laat maar zien waar.... Nergens staat nog de vrije training van vrijdag, alleen een korte samenvatting.
Alles blijft slechts 48 uur online
Doe ze een suggestie zou ik zeggen welke items je graag zou langer willen terugkijken, dat helpt meer dan hier maar blind je frustraties plempen.
Persoonlijk zou ik dan (als Stadia je niets boeit) voor de nieuwste versie gaan: pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB. Daar kun je de apps native op installeren en hij komt met een afstandsbediening. Het 'ouderwetse' casten is daarbij ook nog steeds mogelijk.W1ck1e schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:25:
Of als je dat te duur vindt en een chromecast wil kopen:
Andere prima optie: Amazon Fire TV Stick 4K Max. Af en toe in de aanbieding voor € 36,99. Er zijn ook goedkopere versies maar die zijn wat minder krachtig.
Ik zou eerder ook voor deze opties kiezen dan een Chromecast. Je krijgt hier veel meer gemak voor terug juist omdat je apps kunt installeren en een afstandsbediening erbij krijgt.TexMex schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:37:
[...]
Persoonlijk zou ik dan (als Stadia je niets boeit) voor de nieuwste versie gaan: pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB. Daar kun je de apps native op installeren en hij komt met een afstandsbediening. Het 'ouderwetse' casten is daarbij ook nog steeds mogelijk.
Andere prima optie: Amazon Fire TV Stick 4K Max. Af en toe in de aanbieding voor € 36,99. Er zijn ook goedkopere versies maar die zijn wat minder krachtig.
Al een week geleden gedaan via hun Twitter pagina, 0 reactie.Miki schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:36:
[...]
Hmm ik kon toen ik je erop aansprak gewoon nog de GP van Bahrein terugkijken, die is er nu niet meer. Nu kun je onder tabblad sport > Formule 1 verschillende hoogte punten terugkijken.
Doe ze een suggestie zou ik zeggen welke items je graag zou langer willen terugkijken, dat helpt meer dan hier maar blind je frustraties plempen.
Waarschijnlijk is het beter om ze te mailen? Viaplay's webcare is niet echt top.Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Al een week geleden gedaan via hun Twitter pagina, 0 reactie.
En nu verwacht je een reactie van een ViaPlay medewerker hier somsMars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Al een week geleden gedaan via hun Twitter pagina, 0 reactie.
Naast dat het webcare team een bak met stront over zich heen heeft gekregen hebben ze ook heel veel vragen gehad. Het was brutal om het maar zo te zeggen. Geef ze even wat tijd om op adem te komen. Dit soort verzoeken worden niet gelijk bij klagende klant even ingewilligd. Pas als er veel vraag naar is en ze eea hebben kunnen fixen met licentiehouders en contractuele eisen zullen ze eventueel een wijziging aanbrengen.
De klagers hebben vaak ook het meeste lawaai, daardoor lijkt het alsof mensen extreem ontevreden zijn, terwijl dat mogelijk maar een kleine groep is.M@cer schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:19:
Toch denk ik dat ze het allemaal wel te veel hebben willen veranderen... En een nieuwe manier van kijken via een app en dan ook nog nieuwe verslaggevers... Ze hadden denk ik beter eerst het hele concept over kunnen nemen van Ziggo met Olav Mol en zorgen dat ze de app / kwaliteit goed op orde zouden krijgen in het eerste jaar. Vervolgens daarna rustig de overstap maken naar nieuwe verslaggevers.. Mensen zijn nou eenmaal niet zo goed in veranderen.
Laten we niet vergeten dat ongeveer 80% van de kijkers in Nederland Formule 1 kijkt om Max Verstappen.. Als hij niet meer mee zou doen, zal de sport gewoon weer die kleine sport zijn die het altijd al was in Nederland.
Nee hoe kom je er bij.😒
Nee is toch een ervarings topic?Miki schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:27:
[...]
En nu verwacht je een reactie van een ViaPlay medewerker hier soms
Naast dat het webcare team een bak met stront over zich heen heeft gekregen hebben ze ook heel veel vragen gehad. Het was brutal om het maar zo te zeggen. Geef ze even wat tijd om op adem te komen. Dit soort verzoeken worden niet gelijk bij klagende klant even ingewilligd. Pas als er veel vraag naar is en ze eea hebben kunnen fixen met licentiehouders en contractuele eisen zullen ze eventueel een wijziging aanbrengen.
Voor het gevraagde bedrag is de kwaliteit van de spp gewoon shit.
- Verder kijken van sport content op een andere device werkt niet.
- Slechts 48 uur terugkijken
- Beeldkwaliteit erg matig
Bij andere aanbieders heb ik nergens last van. Discovery plus gaat prima met bovenstaande punten om
Het gaat niet om de pieksnelheid. De aanvoer moet juist constant zijn. Dat gaat via een kabel gewoon beter dan via Wifi. 100 Mbit is meer dan snel genoegExocet schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:26:
[...]
Met een LG is te overwegen om juist wifi te gebruiken, de netwerkkaart is maar 100mbit. Met goed wifi haal je zeker het dubbele.
Ik vind die 48 uur ook wel een misser hoor. Dat zou op z’n minst 7 dagen moeten zijn. Het lijkt trouwens een Viaplay ding te zijn want alle sport is na 48 uur weg.Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:26:
[...]
Nee is toch een ervarings topic?
Voor het gevraagde bedrag is de kwaliteit van de spp gewoon shit.
- Verder kijken van sport content op een andere device werkt niet.
- Slechts 48 uur terugkijken
- Beeldkwaliteit erg matig
Bij andere aanbieders heb ik nergens last van. Discovery plus gaat prima met bovenstaande punten om
De staat duidelijk in de verschillende mails die van KPN komen.AvK schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:33:
[...]
Had ik ook. Heel verwarrend allemaal. Maar je moet je inderdaad nog een keer aanmelden.
Mijn post van een paar week geleden:
Gisteravond kon ik dus ook niet meer via mijn laptop inloggen..... Zucht.
Wat blijkt nu net? Je moet je ook nog 'AANMELDEN bij ViaPlay' om definitief toegang te krijgen..... Zucht.
Waarom meldt KPN dat niet duidelijk? Heb dat nergens kunnen lezen volgens mij.
Gisteren wel een heldere mail gehad van ViaPlay waarin ik bedankt werd voor het activeren van mijn account.
Maar naast activeren moet je dus ook nog aanmelden.....
Edit: Aanmelden via Internet met je PC of telefoon. Op de TV krijg je alleen de melding dat combi email WW niet werkt.
Zucht.
Stap 1:
Je vinkt ViaPlay aan bij KPN als extra abbonement. Vervolgens krijg je een mail om je account te activeren.
Stap 2:
Activeer je account via de mail
Stap 3:
Na activatie krijg je een mail waar je inlognaam staat waarmee je kan aanmelden bij Viaplay.
Niets moeilijks aan. Gewoon even goed leven wat je er gestuurd wordt.
Loopt die na 12 minuten vast, klik de uitzending opnieuw aan, en moet dan weer vanaf het begin kijken..."
Ik ga geen extra geld uitgeven, voor iets dat gewoon goed zou moeten werken…..Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:14:
Voor wie nog een Apple TV zoekt om fatsoenlijk naar Viaplay te kunnen kijken, momenteel heeft Wehkamp (beperkte) voorraad.
Als je met dat ‘iets’ bedoelt de app op je tv, dan is mijn advies om toch een ATV of ander kastje te kopen.Pvd01 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Ik ga geen extra geld uitgeven, voor iets dat gewoon goed zou moeten werken…..
Inlognaam en WW is hetzelfde als je KPN ID.Athome schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:47:
[...]
De staat duidelijk in de verschillende mails die van KPN komen.
Stap 1:
Je vinkt ViaPlay aan bij KPN als extra abbonement. Vervolgens krijg je een mail om je account te activeren.
Stap 2:
Activeer je account via de mail
Stap 3:
Na activatie krijg je een mail waar je inlognaam staat waarmee je kan aanmelden bij Viaplay.
Niets moeilijks aan. Gewoon even goed leven wat je er gestuurd wordt.
Daar heb ik geen extra mail voor nodig en ook niet gekregen.
Maar goed. Gelukkig zijn er veel meer mensen die de logica ontgaat.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nee, ATV dekt de lading welmeesje schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:02:
[...]
Als je met dat ‘iets’ bedoelt de app op je tv, dan is mijn advies om toch een ATV of ander kastje te kopen.

Apple / Android TV
Testing, one, two ...
Die race van deze week komt nooit meer terug. Dat "extra geld" is mij het wel waard, om zorgeloos te kunnen kijken. Als het voor jou minder belangrijk is, dan respecteer ik je keuze, maar als je alleen maar verongelijkt bent omdat het "gewoon goed zou moeten werken", dan denk ik dat je de ergernis nogeens zou mogen afwegen tegen het genot, voor een paar tientjes.Pvd01 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Vroeg of laat wordt je toch wel gedwongen omdat je tv fabrikant de ondersteuning voor je tv als een baksteen zal laten vallen. De apps op je tv zullen steeds slechter gaan werken en nee dat is niet alleen de schuld van ViaPlay maar dus ook van de tv fabrikant die het ontwikelplatform aanbiedt waarop ViaPlay de apps moeten maken.Pvd01 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Er zijn al heel wat tips meegeven van apparaten die niet teveel kosten (Google TV, Fire stick) en je een prima ervaring kunnen bieden. Lekker stijfkoppig blijven zal ook betekenen dat het nog lang kan duren voordat het probleem is opgelost, als het überhaupt opgelost kan worden.
Via de mail van KPN kon ik gewoon een gebruikers naam en ww zelf aanmaken, niet hetzelfde als me kpn id in ieder geval.AvK schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:13:
[...]
Inlognaam en WW is hetzelfde als je KPN ID.
Daar heb ik geen extra mail voor nodig en ook niet gekregen.
Maar goed. Gelukkig zijn er veel meer mensen die de logica ontgaat.
En ja het loopt gewoon via KPN.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Haha, ik zit inderdaad redelijk in het Apple eco systeem. Maar ik vind het ook wel interessant om andere ontwikkelingen te volgen.hardware-lover schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:23:
[...]
Nee, ATV dekt de lading wel![]()
Apple / Android TV
Ik heb niets hoeven betalen. Ik ben nieuwe klant geworden bij KPN en heb gekozen voor gratis viaplay voor 9 maanden. Ik kreeg de dag nadat ik was aangesloten een e-mail met daarin een activatielink.qbig1970 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:42:
Nee, dit heb ik niet gehad... krijg je dit nadat er voor de eerste keer betaald is voor Viaplay? Er moet namelijk ook nog een factuur komen met de gewijzigde overzicht. Laatste factuur van KPN van vorige maand staat Viaplay niet op.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de precieze stappen alweer vergeten ben, dus ik heb even in mijn internetgeschiedenis gekeken.
Ik heb eerst de activatielink uit de e-mail van KPN aangeklikt, daarna werd ik verwezen naar https://viaplay.kpn.com/activeren
Daar heb ik moeten inloggen met mijn KPN ID, waarna ik volgens mij doorgelinkt werd naar https://signup.viaplay.com/register
Daar heb ik mij geregistreerd bij Viaplay en daarna ingelogd. Volgens mij kreeg ik hierna die bevestigingsmail van Viaplay.
Ik zie dat ik nog gecontroleerd heb of Viaplay in "mijn KPN" genoemd werd bij streamingdiensten en dat was het geval. Dat is als het goed is deze pagina: https://www.kpn.com/shop/entertainment?referral=mkweb
Hier https://www.kpn.com/shop/...y-2-ixcixg?referral=mkweb zie ik dat ik gratis geabonneerd ben op Viaplay en dat ik vanaf 17-04-2022 "dit product" uit kan zetten.
Daarna heb ik volgens mij de viaplay app geínstalleerd op mijn Xiaomi Mi tv Stick. Ik denk dat ik viaplay via deze weg nog heb moeten activeren. Ik weet dat er een code op tv afgebeeld werd, welke ik op deze website heb moeten invoeren; https://viaplay.com/nl-nl/activate Maar gezien de timestamps staat dat los van de bevestigingsmail van Viaplay.
Ik zou als ik jou was nog eens rustig alle stappen doorlopen, danwel dubbelchecken dat viaplay gekoppeld is via bovengenoemde links. Als dat in principe allemaal juist is, zou ik eens contact opnemen met viaplay zelf.
Het is het hele verdienmodel. Veel geld binnen harken maar niet investeren in opslag.ed1703 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Ik vind die 48 uur ook wel een misser hoor. Dat zou op z’n minst 7 dagen moeten zijn. Het lijkt trouwens een Viaplay ding te zijn want alle sport is na 48 uur weg.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Het is gewoon een feit dat het vorig jaar bij Ziggo gewoon wat betreft beeld allemaal een stuk beter voor elkaar was. Je zet hem op kanaal 14 en je krijgt een strak beeld in 4K gepresenteerd. Nu is het knoeien met een app en dan ook nog een een kwaliteit die in de verste verte niet in de buurt komt van vorig jaar.Tleilaxu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:15:
[...]
De klagers hebben vaak ook het meeste lawaai, daardoor lijkt het alsof mensen extreem ontevreden zijn, terwijl dat mogelijk maar een kleine groep is.
Als je dan ook nog andere commentatoren krijgt is het allemaal wel een een hele grote overstap, dat hadden ze imo beter in etappes kunnen doen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat en waar heb je geselecteerd dat je bij kpn zit? ben ik heel benieuwd naar, want ik kan op die pagina niks kiezen.... ja DFNLD of Ziggo... maar geen KPN!LA-384 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Ik heb niets hoeven betalen. Ik ben nieuwe klant geworden bij KPN en heb gekozen voor gratis viaplay voor 9 maanden. Ik kreeg de dag nadat ik was aangesloten een e-mail met daarin een activatielink.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de precieze stappen alweer vergeten ben, dus ik heb even in mijn internetgeschiedenis gekeken.
Ik heb eerst de activatielink uit de e-mail van KPN aangeklikt, daarna werd ik verwezen naar https://viaplay.kpn.com/activeren
Daar heb ik moeten inloggen met mijn KPN ID, waarna ik volgens mij doorgelinkt werd naar https://signup.viaplay.com/register
Daar heb ik mij geregistreerd bij Viaplay en daarna ingelogd. Volgens mij kreeg ik hierna die bevestigingsmail van Viaplay.
Oh en Viaplay is niet bereikbaar... in ieder gaval niet via Messenger... en om alles via de mail te gaan doen...Ik zie dat ik nog gecontroleerd heb of Viaplay in "mijn KPN" genoemd werd bij streamingdiensten en dat was het geval. Dat is als het goed is deze pagina: https://www.kpn.com/shop/entertainment?referral=mkweb
Hier https://www.kpn.com/shop/...y-2-ixcixg?referral=mkweb zie ik dat ik gratis geabonneerd ben op Viaplay en dat ik vanaf 17-04-2022 "dit product" uit kan zetten.
Daarna heb ik volgens mij de viaplay app geínstalleerd op mijn Xiaomi Mi tv Stick. Ik denk dat ik viaplay via deze weg nog heb moeten activeren. Ik weet dat er een code op tv afgebeeld werd, welke ik op deze website heb moeten invoeren; https://viaplay.com/nl-nl/activate Maar gezien de timestamps staat dat los van de bevestigingsmail van Viaplay.
Ik zou als ik jou was nog eens rustig alle stappen doorlopen, danwel dubbelchecken dat viaplay gekoppeld is via bovengenoemde links. Als dat in principe allemaal juist is, zou ik eens contact opnemen met viaplay zelf.
Volgens mij heb ik dat niet hoeven selecteren. Ik meldde me aan met mijn KPN ID en die signup.viaplay pagina is de eerstvolgende die ik bezocht heb. Ik ga er vanuit dat ik daarnaartoe gelinkt werd nadat ik aangemeld was met mijn KPN ID. Zoals ik al zei, volg de stappen nog eens opnieuw, niet rechtstreeks naar signup.viaplay gaan.qbig1970 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:06:
Wat en waar heb je geselecteerd dat je bij kpn zit? ben ik heel benieuwd naar, want ik kan op die pagina niks kiezen.... ja DFNLD of Ziggo... maar geen KPN!
Tja, jij zit met het probleem, dan is het jouw taak om contact op te nemen met Viaplay. Ze zullen je niet opbellen of aan de deur langskomen om te vragen of alles naar wens is.Oh en Viaplay is niet bereikbaar... in ieder gaval niet via Messenger... en om alles via de mail te gaan doen...
https://help.viaplay.com/nl/request/?token=4feb17e645
Even doorklikken, willekeurig onderwerp kiezen, dan "Neem contact met ons op" met pijltje naar beneden.
Dan heb je 3 opties; Chat 15.00-22.00, Messenger 10:00-22:00, "Meer" wat dan tussen 13:00-18:00 een telefoonnummer toont waarschijnlijk, en een link naar het contactformulier.
De rest mag je zelf doen
Ik heb onder Microsoft Edge het voor elkaar gekregen om Viaplay in 1080p ipv 720p te kijken door simpel de "user agent" aan te passen naar de klassieke (legacy) versie van "Microsoft Edge on Windows" met deze extensie.
Nogmaals, ik ga geen geld uit geven voor een kastje, terwijl het gewoon op een nieuwe smart-tv zou moeten werken. Zo’n Apple-tv kost al meer dan een jaarabonnement….meesje schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:02:
[...]
Als je met dat ‘iets’ bedoelt de app op je tv, dan is mijn advies om toch een ATV of ander kastje te kopen.
Dan maar geen live-formule 1.
[ Voor 5% gewijzigd door Pvd01 op 22-03-2022 21:49 ]
Dat is inderdaad een keuze. In mijn ogen behoort een tv gewoon te doen waarvoor het bedoeld is: beeld (en geluid) weergeven. De rest laat ik liever over aan een ander apparaat.Pvd01 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:46:
[...]
Nogmaals, ik ga geen geld uit geven voor een kastje, terwijl het gewoon op een nieuwe smart-tv zou moeten werken. Zo’n Apple-tv kost al meer dan een jaarabonnement….![]()
Dan maar geen live-formule 1.
Ik respecteer jouw keuze. (Heb je geen sound bar voor het geluid?) Ik geef Viaplay liever nog even de tijd om de problemen op te lossen, voordat ik er nog meer geld tegenaan smijt.meesje schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:48:
[...]
Dat is inderdaad een keuze. In mijn ogen behoort een tv gewoon te doen waarvoor het bedoeld is: beeld (en geluid) weergeven. De rest laat ik liever over aan een ander apparaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Pvd01 op 22-03-2022 21:56 ]
Hoe kun je checken dat er in 1080p in Microsoft Edge afgespeeld wordt? En welke bitrate?MartZuid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:40:
Ik heb onder Microsoft Edge het voor elkaar gekregen om Viaplay in 1080p ipv 720p te kijken door simpel de "user agent" aan te passen naar de klassieke (legacy) versie van "Microsoft Edge on Windows" met deze extensie.
Als je schakelt tussen de default user agent en Microsoft Edge on Windows zie je duidelijk scherpte verschil. Ook bij Ziggo GO.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:06:
[...]
Hoe kun je checken dat er in 1080p in Microsoft Edge afgespeeld wordt? En welke bitrate?
Ik ben uiteindelijk ook maar overstag gegaan en heb de nieuwe Apple tv aangeschaft om ‘ongestoord’ F1 te kijken.
Kwam ik op mijn LG G1 niet verder dan rond de 95 Mbit is dat nu 305 Mbit, kortom ergenissen weg …
Kwam ik op mijn LG G1 niet verder dan rond de 95 Mbit is dat nu 305 Mbit, kortom ergenissen weg …
Heb al een aantal jaar een Apple TV 4, werkt echt voor streaming perfect. Daarvoor diverse andere streamingkastjes gehad, maar de Apple TV is de beste aankoop ooit.MilesD. schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:43:
Ik ben uiteindelijk ook maar overstag gegaan en heb de nieuwe Apple tv aangeschaft om ‘ongestoord’ F1 te kijken.
Naast Viaplay gebruik ik ook F1TV, NLziet, ZiggoGo, Netflix, Prime, HBO Max, Videland, YouTube Premium en Disney+
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 23-03-2022 07:29 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hier idem, mensen geloven het pas als ze er één gebruiken hoe goed dit apparaatje is. Daarnaast zie je dat ontwikkelaars genegen zijn om er veel voor te ontwikkelen meer dan voor je smart tv.Morpheusk schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:26:
[...]
Heb al een aantal jaar een Apple TV 4, werkt echt voor streaming perfect. Daarvoor diverse andere streamingkastjes gehad, maar de Apple TV is de beste aankoop ooit.
Naast Viaplay gebruik ik ook F1TV, NLziet, ZiggoGo, Netflix, Prime, HBO Max, Videland, YouTube Premium en Disney+
ViaPlay gaat er in ieder geval heel erg goed op en doordat de app de native player gebruikt zijn ook alle tvOS functies aanwezig. Bij een race kun je omlaag vegen en dan gerelateerde content kiezen om bijvoorbeeld snel over te schakelen naar onboard stream en vice versa. Ook PIP is mogelijk waardoor je twee streams tegelijk kunt bekijken. Bijvoorbeeld de GP world stream en verkleint rechtsonder de track positioning.
Anyway have fun @MilesD.
Mjin ervaring is dat er ook sport is die al binnen die 48 uur weg is. Als een race duurt tot zondag 17:45 (ik weet niet of dat klopt) dan verwacht ik dan dat ik de finish ook nog op dinsdag 17:45. Volgens mij was hij gisteren eerder in de middag al niet terug te kijken. Zijn er anderen met dezelfde ervaring (bij formule 1 of andere sport) ?ed1703 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Ik vind die 48 uur ook wel een misser hoor. Dat zou op z’n minst 7 dagen moeten zijn. Het lijkt trouwens een Viaplay ding te zijn want alle sport is na 48 uur weg.
Het is maar net wat je vertrekpunt is denk ik. Op mijn 2018 Sony TV werken de apps van Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland en noem maar op gewoon perfect. Het is werkelijk alleen ViaPlay wat voor geen meter werkt. Vorig jaar keek ik zonder extra kosten via Ziggo de races in goede kwaliteit. Nu betaal ik flink extra én is de beeldkwaliteit gewoon belabberd, echt belabberd. Naast de extra kosten voor ViaPlay zou ik dan ook nog een AppleTV aan moeten schaffen om redelijke (geen goede) kwaliteit te krijgen? No thanks. Ik hoop dat ze snel wakker worden bij ViaPlay, want bij de F1 organisatie zitten ze niet stil;Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:02:
[...]
Hier idem, mensen geloven het pas als ze er één gebruiken hoe goed dit apparaatje is. Daarnaast zie je dat ontwikkelaars genegen zijn om er veel voor te ontwikkelen meer dan voor je smart tv.
ViaPlay gaat er in ieder geval heel erg goed op en doordat de app de native player gebruikt zijn ook alle tvOS functies aanwezig. Bij een race kun je omlaag vegen en dan gerelateerde content kiezen om bijvoorbeeld snel over te schakelen naar onboard stream en vice versa. Ook PIP is mogelijk waardoor je twee streams tegelijk kunt bekijken. Bijvoorbeeld de GP world stream en verkleint rechtsonder de track positioning.
Anyway have fun @MilesD.
https://nl.motorsport.com...itzendingen-2022/9220097/
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Een eerste reactie van Viaplay: het was allemaal perfect en we gaan niets wijzigen. Beetje zelfreflectie bij zo'n enorme hoeveelheid klachten was misschien op z'n plaats geweest...
https://www.rtlnieuws.nl/...y-formule-1-commentaar-f1
Ik denk dat ze met name reflecteren op het inhoudelijke en niet zozeer de beeldkwaliteit. En het inhoudelijk zat wat mij betreft (!) ook gewoon goed in elkaar.eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
Een eerste reactie van Viaplay: het was allemaal perfect en we gaan niets wijzigen. Beetje zelfreflectie bij zo'n enorme hoeveelheid klachten was misschien op z'n plaats geweest...
Geef ze gewoon even wat tijd.. (al ben ik de enige die er zo over denkt volgens mij..)
[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2022 09:13 ]
NeuhRivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Ik denk dat ze met name reflecteren op het inhoudelijke en niet zozeer de beeldkwaliteit. En het inhoudelijk zat wat mij betreft (!) ook gewoon goed in elkaar.
Geef ze gewoon even wat tijd.. (al ben ik de enige die er zo over denkt volgens mij..)
En ik was voorheen Ziggo Go Sport totaal abonnee dus moest altijd al streamen (geen ziggo kabel aanwezig) en dat was ook regelmatig ruk. Nu met de native Viaplay app op de TV ben ik iig tevreden en qua beeld heb ik weinig te klagen (ik was voorheen niet verwend denk ik
Wat misschien ook scheelt, Ziggo koste me 9,99 per maand, ben nu 8,25 kwijt bij Viaplay.
[ Voor 6% gewijzigd door Oogje op 23-03-2022 09:18 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Mijn vertrekpunt was dat TV fabrikanten hun support voor het smart gedeelte heel snel laten vallen waardoor apps op een gegeven moment niet meer actief worden bijgewerkt. Ik begon het zelf te merken dat NLZIET en Prime video voor mijn Samsung tv uit 2018 niet meer tijdig werden bijgewerkt. Ook mijn firmware was meer dan een jaar niet meer bijgewerkt.Major_ton schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Het is maar net wat je vertrekpunt is denk ik. Op mijn 2018 Sony TV werken de apps van Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland en noem maar op gewoon perfect. Het is werkelijk alleen ViaPlay wat voor geen meter werkt. Vorig jaar keek ik zonder extra kosten via Ziggo de races in goede kwaliteit. Nu betaal ik flink extra én is de beeldkwaliteit gewoon belabberd, echt belabberd. Naast de extra kosten voor ViaPlay zou ik dan ook nog een AppleTV aan moeten schaffen om redelijke (geen goede) kwaliteit te krijgen? No thanks. Ik hoop dat ze snel wakker worden bij ViaPlay, want bij de F1 organisatie zitten ze niet stil;
Dat de app van Viaplay brak is voor smart tv's zal niet niet ontkennen maar wetende dat TV fabrikanten hun SDK's niet meer bijwerken voor oudere tv's betekent dat Viaplay niet alle problemen zal kunnen oplossen zonder ondersteuning van de tv fabrikant. Met een dedicated mediaplayer weet je zeker dat je kunt genieten van de beste ondersteuning van je apps omdat deze veel actiever onderhouden zullen worden. Naast een ATV zijn er ook twee betaalbare alternatieven geboden zoals een Google TV en een Firestick. Beide alternatieven kosten ruim de helft van een ATV. Het is aan jou: 1. blijven tobben in de hoop dat het goedkomt, 2. je abbo opzeggen, 3. je portemonnee trekken.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 23-03-2022 09:20 ]
Haha ze hebben dus echt niet in de gaten hoe slecht het was als ik hun kant van het verhaal zo lees, ze vinden het zelf '' De meest succesvolle lancering tot nu toe voor Viaplay in een nieuwe markt ". Ik ben erg blij voor hun maar als het beeldkwaliteit zo blijft gaan er veel klanten bij hun weg, helemaal nu ze zeggen dat het merendeel geen problemen ervaarde.eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
Maar goed het ligt aan onze apparaten volgens hun, tv's uit 2018 zouden geen 1080p 50FPS kunnen ondersteunen terwijl we wel 4K en Dolby Vision kijken op Netflix, Disney+, Amazon Prime en HBO Max. Ik mis zelf nog een stukje over het stilstaand / schokkend beeld en die hick ups die sommige kijkers ervaren.
Hun Quote:
Ik merk dat veel mensen het maar accepteren en een ChromeCast of een Apple tv halenDe streams hebben resoluties tot 1080p en 50 frames per seconde, stelt NENT, maar dat is "afhankelijk van welk apparaat wordt gebruikt en de beschikbare bandbreedte van de klant". "Als we naar onze gegevens van de F1-race in Bahrein kijken, zien we dat de gemiddelde kwaliteit overeenkwam met wat werd verwacht", aldus de woordvoerder. "Hoewel we een recordaantal kijkers bereikten, presteerde het platform zoals verwacht."

Mee eens!Major_ton schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Het is maar net wat je vertrekpunt is denk ik. Op mijn 2018 Sony TV werken de apps van Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland en noem maar op gewoon perfect. Het is werkelijk alleen ViaPlay wat voor geen meter werkt. Vorig jaar keek ik zonder extra kosten via Ziggo de races in goede kwaliteit. Nu betaal ik flink extra én is de beeldkwaliteit gewoon belabberd, echt belabberd. Naast de extra kosten voor ViaPlay zou ik dan ook nog een AppleTV aan moeten schaffen om redelijke (geen goede) kwaliteit te krijgen? No thanks. Ik hoop dat ze snel wakker worden bij ViaPlay, want bij de F1 organisatie zitten ze niet stil;
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 23-03-2022 09:25 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als dit toch het beste is wat ze kunnen bieden, is dat behoorlijk zorgelijk...eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
Zeker aangezien we in (een groot deel van) Nederland gewoon gewend waren om zonder problemen in 4K te kunnen kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 23-03-2022 09:24 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zolang jij niet wilt begrijpen dat VOD niet hetzelfde is als live streaming dan kun je beter stoppen met hier reacties posten. Live streaming vergt meer van je hardware dan VOD, omdat het in een veel kortere tijd meer data moet verwerken. Dit betekent ook dat de app dusdanig goed moet zijn geschreven dat het vrij agressief tijdelijke bufferruimte moet creëren en weer moet vrijmaken. Daar waar bij een VOD de bufferruimte praktisch oneindig is heb je met een livestream te maken met 20 á 30 seconden speelruimte om vooruit te kunnen bufferen. Als hier maar ook een klein foutje in zit begint het hakkelen en stotteren. Een geheugenlek is vaak debet aan het probleem icm vaak te zwakke hardware waar ook TV fabrikanten notoir in uitblinken om te goedkope soc's mee te leveren.G_Dragon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:20:
[...]
Haha ze hebben dus echt niet in de gaten hoe slecht het was als ik hun kant van het verhaal zo lees, ze vinden het zelf '' De meest succesvolle lancering tot nu toe voor Viaplay in een nieuwe markt ". Ik ben erg blij voor hun maar als het beeldkwaliteit zo blijft gaan er veel klanten bij hun weg, helemaal nu ze zeggen dat het merendeel geen problemen ervaarde.
Maar goed het ligt aan onze apparaten volgens hun, tv's uit 2018 zouden geen 1080p 50FPS kunnen ondersteunen terwijl we wel 4K en Dolby Vision kijken op Netflix, Disney+, Amazon Prime en HBO Max. Ik mis zelf een stukje over het stilstaand / schokkend beeld en die hick ups die sommige kijkers ervaren.
Hun Quote:
[...]
Ik merk dat veel mensen het maar accepteren en een ChromeCast of een Apple tv halen, sorry als je het niet met me eens bent. Maar ik accepteer het gewoon niet dat ze hiermee wegkomen en mensen het maar accepteren, want er zit gewoon een fout in de app als je 4K content kijkt maar geen 1080p stabiel kan afspelen en het ligt niet aan de apparaten.
[...]
Mee eens!verbaas me telkens weer hoeveel mensen Viaplay blijven verdedigen..
Ik werk al met een chromecast sinds 2013 en sinds 2016 met een Apple-TV. Die laatste is overigens de beste ervaring mbt streamen van zaken. Ik had met mijn tv uit 2015 al vrij snel door dat apps op een TV het voor mij niet ging worden en tot recent deed mijn chromecast nog steeds prima z'n werk (ga 'm binnenkort wel vervangen, want na bijna 9 jaar valt hij na een uurtje uit), terwijl de support van smart-tv al na 4 jaar gedropt is.G_Dragon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:20:
[...]
Ik merk dat veel mensen het maar accepteren en een ChromeCast of een Apple tv halen, sorry als je het niet met me eens bent. Maar ik accepteer het gewoon niet dat ze hiermee wegkomen en mensen het maar accepteren, want er zit gewoon een fout in de app als je 4K content kijkt maar geen 1080p stabiel kan afspelen en het ligt niet aan de apparaten.
Ik heb eigenlijk op 1 incidentje na (google had netflix verkloot) nooit gezeik met die apple-tv of chromecast.
Ik heb geen idee wie de apps allemaal maakt, maar ik kan wel zeggen dat apps op een tv meestal geen lange houdbare weg is.
Maar dan moet je niet als bedrijf hoog van de toren gaan blazen dat je mensen de beste beleving kan gaan bieden die ze ooit hebben gehad... 90% van de mensen gaat echt niet een aparte Apple TV of andere apparaat kopen om het dan wel goed te kunnen kijken.Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Zolang jij niet wilt begrijpen dat VOD niet hetzelfde is als live streaming dan kun je beter stoppen met hier reacties posten. Live streaming vergt meer van je hardware dan VOD, omdat het in een veel kortere tijd meer data moet verwerken. Dit betekent ook dat de app dusdanig goed moet zijn geschreven dat het vrij agressief tijdelijke bufferruimte moet creëren en weer moet vrijmaken. Daar waar bij een VOD de bufferruimte praktisch oneindig is heb je met een livestream te maken met 20 á 30 seconden speelruimte om vooruit te kunnen bufferen. Als hier maar ook een klein foutje in zit begint het hakkelen en stotteren. Een geheugenlek is vaak debet aan het probleem icm vaak te zwakke hardware waar ook TV fabrikanten notoir in uitblinken om te goedkope soc's mee te leveren.
Als je een land wil winnen met je dienst moet je in ieder geval zorgen dat het net zo goed is als dat het was bij de vorige aanbieder.. Als dat niet kan met de apps op de TV's die mensen thuis hebben staan moet je als bedrijf zelf maar zorgen voor een kastje zodat het wel goed wordt weergegeven in 4K of je maakt afspraken met de providers zodat het in ieder geval via hun netwerk wordt uitgezonden in goede kwaliteit die we gewend waren.
Hoe doe Sky dat bijvoorbeeld in Engeland met de Premier League?
[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 23-03-2022 09:47 ]
Om de Formule 1 bij Ziggo in 4K te kunnen kijken had je ook speciaal de Next Mediabox nodig, die enkel beschikbaar was bij een duurder abonnement. Dus je moest hier ook een ander apparaat voor regelen.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Maar dan moet je niet als bedrijf hoog van de toren gaan blazen dat je mensen de beste beleving kan gaan bieden die ze ooit hebben gehad... 90% van de mensen gaat echt niet een aparte Apple TV of andere apparaat kopen om het dan wel goed te kunnen kijken.
Je hebt hiervoor ook de speciale Sky Q mediabox nodig én een duurder abonnement. Vergelijkbaar met de Next Mediabox van Ziggo.Als je een land wil winnen met je dienst moet je in ieder geval zorgen dat het net zo goed is als dat het was bij de vorige aanbieder.. Als dat niet kan met de apps op de TV's die mensen thuis hebben staan moet je als bedrijf zelf maar zorgen voor een kastje zodat het wel goed wordt weergegeven in 4K of je maakt afspraken met de providers zodat het in ieder geval via hun netwerk wordt uitgezonden in goede kwaliteit die we gewend waren.
Sky doet dat op dezelfde manier als Ziggo. Met eigen hardware. Maar dat is wel een beetje appels met peren vergelijken aangezien Sky eigen infra heeft. Dat heeft Viaplay niet.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Maar dan moet je niet als bedrijf hoog van de toren gaan blazen dat je mensen de beste beleving kan gaan bieden die ze ooit hebben gehad... 90% van de mensen gaat echt niet een aparte Apple TV of andere apparaat kopen om het dan wel goed te kunnen kijken.
Als je een land wil winnen met je dienst moet je in ieder geval zorgen dat het net zo goed is als dat het was bij de vorige aanbieder.. Als dat niet kan met de apps op de TV's die mensen thuis hebben staan moet je als bedrijf zelf maar zorgen voor een kastje zodat het wel goed wordt weergegeven in 4K of je maakt afspraken met de providers zodat het in ieder geval via hun netwerk wordt uitgezonden in goede kwaliteit die we gewend waren.
Want?? De apps op mijn TV (LG G1) werken probleemloos, bovendien met heel veel gemak.. Viaplay is de eerste app die niet geeft wat ik verwacht.meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:54:
Ik snap niet dat men anno 2022 nog vertrouwt op apps op hun tv.
[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 23-03-2022 09:56 ]
Iemand hier die nlziet gebruikt op een LG C1 of G1?
Aangezien dat een vod streaming is inherent aan viaplay. Willen die mensen misschien reageren inplaats van 4k Dolby Vision Netflix etc personen. Techniek is compleet anders wat al meerdere keren gezegd is!
Aangezien dat een vod streaming is inherent aan viaplay. Willen die mensen misschien reageren inplaats van 4k Dolby Vision Netflix etc personen. Techniek is compleet anders wat al meerdere keren gezegd is!
Als je een kijkje neemt in het NLZIET topic zie je dezelfde berichten over LG tv's: Zie [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZietSmasterS schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:58:
Neem bijvoorbeeld deze quote:
En waar klagen LG gebruikers over in dat topic... te lage beeldkwaliteithardware-lover schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:44:
[...]
NPO Plus als zijnde met een hogere bitrate/minder compressie t.o.v. NLZiet, of hoe bedoel je dat? Of bedoel je dat er een andere codec wordt gebruikt?
Normaal gesproken zou NLZiet minstens dezelfde bitrate/beeldkwaliteit moeten geven.
Edit: ik zit nu NLZiet via de LG app te bekijken op een 65" Oled GX maar de beeldkwaliteit daarmee is toch een tandje minder dan bekeken via een Android TV (Shield Pro) op dezelfde tv. Netwerksnelheid is meer dan ruim voldoende en de kwaliteit staat op HD ingesteld binnen de app.
@Rivanov ik ben het met je eens hoor. (afgezien van de beeldkwaliteit) liep de uitzending zelf gewoon soepel. Het oude ziggo team had nooit op deze uitgebreide manier kunnen werken.Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Ik denk dat ze met name reflecteren op het inhoudelijke en niet zozeer de beeldkwaliteit. En het inhoudelijk zat wat mij betreft (!) ook gewoon goed in elkaar.
Oude clips zijn wel grappig om te horen. YouTube: Olav Mol Compilatie - Oudere fragmenten
Zie bv reactie hiervoor van @Miki over de NLziet app op LG.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Want?? De apps op mijn TV (LG G1) werken probleemloos, bovendien met heel veel gemak.. Viaplay is de eerste app die niet geeft wat ik verwacht.
Daarnaast is het voor een streaming dienst niet te doen om diverse platforms te supporten. Gewoon tvOS en AndroidTV. Klaar!
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 23-03-2022 10:13 ]
Maar daar gaat het toch niet om.. Als je straks 14 euro per maand gaat betalen wil je toch gewoon zonder gezeur Formule 1 kunnen kijken zonder allerlei beperkingen.. Dat de techniek compleet anders is, is toch niet het probleem van de consument?SmasterS schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:58:
Ging mij ook om het bufferen specifiek op C en G1.Miki schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Als je een kijkje neemt in het NLZIET topic zie je dezelfde berichten over LG tv's: Zie [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet
Neem bijvoorbeeld deze quote:
[...]
En waar klagen LG gebruikers over in dat topic... te lage beeldkwaliteit
Thanks
Je mist het volledig.. het gaat specifiek waarom de lg cx etc geen problemen eigenlijk heeft en de C1 en G1 versie wel. Is dus aan lg het probleem zo te zien en niet viaplay.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Maar daar gaat het toch niet om.. Als je straks 14 euro per maand gaat betalen wil je toch gewoon zonder gezeur Formule 1 kunnen kijken zonder allerlei beperkingen.. Dat de techniek compleet anders is, is toch niet het probleem van de consument?
Het kán ook op de manier zoals Viaplay doet, puur streamen dus. Zonder mediaboxen of iets dergelijks, én in 4K. Amazon Prime in de UK heeft het gedaan, of gaat het weer doen.ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Sky doet dat op dezelfde manier als Ziggo. Met eigen hardware. Maar dat is wel een beetje appels met peren vergelijken aangezien Sky eigen infra heeft. Dat heeft Viaplay niet.
https://bigtechquestion.c...r-league-games-are-in-4k/
Als Viaplay dan zo hoog van de toren blaast met "meerdere CDN's die rechtstreeks peeren naar NL providers" waarom is de beeldkwaliteit dan zo vreselijk matig. En kom niet aan met dat er maar 1 world feed is. Dat kan zo zijn, maar ook daarbinnen heb je verschillen. Je kan voor de goedkoopste optie gaan, zoals Viaplay doet, maar je kan ook een 4K stream aanvragen
[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 23-03-2022 10:20 ]
Verschillende webOS versies.SmasterS schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:15:
[...]
Je mist het volledig.. het gaat specifiek waarom de lg cx etc geen problemen eigenlijk heeft en de C1 en G1 versie wel. Is dus aan lg het probleem zo te zien en niet viaplay.
Ja dat weet ik. Was benieuwd als het zelfde verschil qua buffering bij nlziet ook is.
Die man lult mooi in marketing praat, en het commerciële Bright schrijft het wel op.eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
Een record aantal kijkers is ook wel makkelijk als het je eerste race is, echt niet dat ze meer kijkers hadden dan Ziggo vorig jaar tijdens de F1 van NL.
Echt de helft van de mensen die ik ken pakte een stream van Sky.
Die man blijft positief praten na de buitenwereld, maar gaat nog hard vallen.
Ik geef het 2 jaar en ze verkopen hun rechten door en stoppen in NL.
Ik denk dat dat veel mensen klagen bij Ziggo zitten.
Ik zit bij KPN en moest altijd al het Ziggo sportpakket afnemen voor €15 per maand en dan geen 4K.
Nu heb ik dezelfde beeldkwaliteit en iets minder kosten.
Ik ben er blij mee in ieder geval.
Ik zit bij KPN en moest altijd al het Ziggo sportpakket afnemen voor €15 per maand en dan geen 4K.
Dus op het moment dat een nieuwe dienst in nederland komt en daarvoor heb je andere hardware nodig dan wat die dienst kan supporten, dan is dat het probleem van die dienst? Hele rare gedachtengang dit.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Maar daar gaat het toch niet om.. Als je straks 14 euro per maand gaat betalen wil je toch gewoon zonder gezeur Formule 1 kunnen kijken zonder allerlei beperkingen.. Dat de techniek compleet anders is, is toch niet het probleem van de consument?
Geloof er eigenlijk maar weinig van, Viaplay heeft bijna een half miljard om uit te kunnen bouwen door heel europa en bouwen hun klantenkring op door met name apps op de al bestaande ontvangers van providers te faciliteren. Dit gaat echt geen sport7 worden. Een groepje Ziggo-BarTV en het commentaar is kut daargelaten.mathy_ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Ik geef het 2 jaar en ze verkopen hun rechten door en stoppen in NL.
Als je in de top 2 van streamingdiensten in Nederland wil komen lijkt me dat inderdaad wel een probleem van de dienst.. Want echt niet dat de normale consument nog even een Apple TV gaat kopen om Viaplay te kijken als dat gewoon via de tv zou moeten kunnen om met goede kwaliteit te kunnen kijken.ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Dus op het moment dat een nieuwe dienst in nederland komt en daarvoor heb je andere hardware nodig dan wat die dienst kan supporten, dan is dat het probleem van die dienst? Hele rare gedachtengang dit.
Ze hebben gewoon "pech" dat het in Nederland zo goed geregeld was wat betreft Formule 1.. Een groot deel van Nederland kreeg het gratis bij hun abonnement in goede kwaliteit zonder problemen.. Kanaal 14 aan en gaan.
Er heerst nu toch een negatieve stemming rond Viaplay bij een groep mensen, terecht of onterecht maakt niet zoveel uit, dat is wel vergelijkbaar met Sport 7 destijds of toen RTL de eredivisie ging uitzenden.
Dat kan nooit goed zijn voor je merk. Ik weet dan niet of het veel uitmaakt of je geld hebt of niet.
[ Voor 32% gewijzigd door M@cer op 23-03-2022 10:39 ]
Ik wil écht niet blijven lopen bashen op Viaplay, want op een gegeven moment is het ook wel een keer klaar en zullen we het moeten doen met wat we nu hebben, maar: ik denk wel dat Viaplay de Nederlandse volksaard een beetje heeft onderschat.
-Olav is voor een hóóp mensen de F1. Onderschat dat niet.
-Nederlanders houden van gezelligheid, biertje in de hand, bbq aan.
De bijna klinische manier waarop Viaplay zich nu presenteert, zonder publiek, zonder dat losse sfeertje, zal een groepje die-hard fans wellicht aanspreken, maar een héél groot deel gaat dat op de langere termijn niet trekken .Dan gaan de kijkcijfers straks weer terug naar het tijdperk van vóór Max Verstappen. Ik weet niet waarop Viaplay haar business model heeft gebaseerd, maar ik denk niet dat ze daar blij van zullen worden.
De bijna klinische manier waarop Viaplay zich nu presenteert, zonder publiek, zonder dat losse sfeertje, zal een groepje die-hard fans wellicht aanspreken, maar een héél groot deel gaat dat op de langere termijn niet trekken .Dan gaan de kijkcijfers straks weer terug naar het tijdperk van vóór Max Verstappen. Ik weet niet waarop Viaplay haar business model heeft gebaseerd, maar ik denk niet dat ze daar blij van zullen worden.
Hier ook Ziggo Sport via KPN. Heb glasvezel liggen met 200/200 wifi. Afgelopen zondag na F1 nog naar Indycar op Ziggo Racing gekeken. Haarscherp en een wereld van verschil met de artefacten en onscherpe overlays die ik had met Viaplay de uren ervoor. Lijkt me niet dat de snelheid van mijn wifi, iPhone 13 en Chromecast 3, hierbij de beperkende factoren waren...Arjantje72 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:27:
Zijn er hier Tweakers die het beeld van Viaplay gebruiken met het audio commentaar van Olav? Ik ben aan het bedenken hoe ik dat op mijn setup kan configureren.
LG TV --> Samsung Soundbar --> Shield
Ik denk dat ik Viaplay (1080p) via mijn browser op mijn laptop ga afspelen, dan connect via HDMI-In op mijn LG tv en het geluid op mijn laptop mute.
Vervolgens zet ik op mijn telefoon de Grand Prix Radio aan die ik via bluetooth stream naar mijn soundbar.
Het is wel een hakkie takkie oplossing.
Ik denk dat ik Viaplay (1080p) via mijn browser op mijn laptop ga afspelen, dan connect via HDMI-In op mijn LG tv en het geluid op mijn laptop mute.
Vervolgens zet ik op mijn telefoon de Grand Prix Radio aan die ik via bluetooth stream naar mijn soundbar.
BlaBlaBla
Ik zit al 11 jaar bij KPN en heb altijd netjes 15 euro p.m neergelegd voor de Formule 1 tot ik F1tv Pro ontdekte voor 7,99 p.m en nog nooit geklaagd over de diensten, natuurlijk was er wel eens een storing maar dat hoort er soms bij. Maar hoe Viaplay nu te werk gaat voor 99 euro per jaar of 13,99 per maand kan gewoon niet, mensen verwachten gewoon een goede stabiele verbinding zoals de andere apps die op hun tv staan en gaan niet even speciaal een Appletv of Chromecast kopen als Viaplay de boel niet goed op orde heeft.Arjantje72 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:27:
Blijf bij me mening dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn maar iedereen wel zijn mening mag hebben hierover want we zijn allemaal betalende klanten die allemaal willen dat het gewoon stabiel loopt zonder enige grote aanpassingen in je eigen setup.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is niet voor niks dat Nieuwsuur of M minder kijkers trekken dan Humberto of Jinek. F1 is emotie, op het puntje van je stoel. Bij mij in de huiskamer wordt gejuicht als Max Leclerc inhaalt en vervolgens gebaald als hij weer teruggepakt wordt. Als we sport zonder emotie willen, dan zetten we wel een curlingwedstrijd opDutchOwnage schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:42:
Ik wil écht niet blijven lopen bashen op Viaplay, want op een gegeven moment is het ook wel een keer klaar en zullen we het moeten doen met wat we nu hebben, maar: ik denk wel dat Viaplay de Nederlandse volksaard een beetje heeft onderschat.
Je kan Viaplay via Edge in 1080p op mute afspelen en het geluid van Grand Prix Radio in een ander venster draaien en dat over HDMI sturen.Strider schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:45:
Zijn er hier Tweakers die het beeld van Viaplay gebruiken met het audio commentaar van Olav? Ik ben aan het bedenken hoe ik dat op mijn setup kan configureren.
[ Voor 3% gewijzigd door MartZuid op 23-03-2022 10:54 ]
Helemaal mee eens, maar viaplay gaat de tekortkomingen op merken die deze apps niet goed kunnen draaien, echt niet oplossen.M@cer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Als je in de top 2 van streamingdiensten in Nederland wil komen lijkt me dat inderdaad wel een probleem van de dienst.. Want echt niet dat de normale consument nog even een Apple TV gaat kopen om Viaplay te kijken als dat gewoon via de tv zou moeten kunnen om met goede kwaliteit te kunnen kijken.
Maar men doet nu alsof Viaplay alleen F1 is en dat is het niet. De eerste doelstelling is al om 100k aan abonnees binnen te halen. Dat bouwen ze uit met diverse sporten. Dat is ook gelijk wat viaplay nu al in diverse landen doet en waardoor je eigenlijk geen keuze meer hebt. (Voor F1 wel, de vraagi is of die mogelijkheid blijft bestaan) Sport7 is in deze al niet vergelijkbaar omdat sport7 de providers al niet meekregen om mee te financieren voor distributie. Die wereld is inmiddels helemaal anders geworden, want men krijgt tot op heden alle ISP's mee.Er heerst nu toch een negatieve stemming rond Viaplay bij een groep mensen, terecht of onterecht maakt niet zoveel uit, dat is wel vergelijkbaar met Sport 7 destijds of toen RTL de eredivisie ging uitzenden.
Dat kan nooit goed zijn voor je merk. Ik weet dan niet of het veel uitmaakt of je geld hebt of niet.
En dat er kritiek is op het commentaar ondersteun ik ook, maar er is ook een groep die tevreden is.
De vraag is of die kritiek zo blijft en viaplay zich gaat aanpassen.
Om te kunnen verbeteren zul je een beetje kritisch naar jezelf moeten kijken. Honderden mensen die de klantenservice bellen, honderden klachten op Social Media over het commentaar, de sfeer, de beeldkwaliteit... Dat zijn wel allemaal mensen die betaald hebben voor je product en alternatieven hebben (F1TV). Al is het maar het klassieke marketingverhaal van: "het merendeel van onze klanten heeft het hele raceweekend in goede kwaliteit ervaren. Voor de kleine groep waar dat niet zo was zijn we de oorzaak aan het onderzoeken en verwachten we snel met verbetering te komen". Het is maar dat die groep zich gehoord voelt.
Ik was niet in de gelegenheid om de kwalificatie live te zien, dus heb zondagochtend de samenvatting bekeken. Die vond ik inhoudelijk matig, dus heb daarna de F1TV samenvatting bekeken. Wát een verschil. Waar de samenvatting van Viaplay grotendeels auto's liet zien die over de lijn kwamen had F1TV een veel betere dekking van alles wat er gebeurde in de kwalificatie wat ook nog eens veel dynamischer in beeld is gebracht. Daar is echt ruimte voor verbetering bij Viaplay. Ziggo had dit kunstje ook al goed onder de knie.
Stream ik Viaplay naar mijn tv, dan zie ik compressie artifacts en een soort grijze waas over het beeld. Stream ik vanaf hetzelfde apparaat F1TV naar mijn tv, dan zie ik dat niet. In de namen van de rijders onderaan in beeld zitten hele dunne diagonale lijnen. Die zag ik pas nadat ik wisselde naar F1TV. Daar moet dan toch iets bij Viaplay zitten zou je zeggen...
Ik was niet in de gelegenheid om de kwalificatie live te zien, dus heb zondagochtend de samenvatting bekeken. Die vond ik inhoudelijk matig, dus heb daarna de F1TV samenvatting bekeken. Wát een verschil. Waar de samenvatting van Viaplay grotendeels auto's liet zien die over de lijn kwamen had F1TV een veel betere dekking van alles wat er gebeurde in de kwalificatie wat ook nog eens veel dynamischer in beeld is gebracht. Daar is echt ruimte voor verbetering bij Viaplay. Ziggo had dit kunstje ook al goed onder de knie.
Stream ik Viaplay naar mijn tv, dan zie ik compressie artifacts en een soort grijze waas over het beeld. Stream ik vanaf hetzelfde apparaat F1TV naar mijn tv, dan zie ik dat niet. In de namen van de rijders onderaan in beeld zitten hele dunne diagonale lijnen. Die zag ik pas nadat ik wisselde naar F1TV. Daar moet dan toch iets bij Viaplay zitten zou je zeggen...
Hier snap ik ook echt niks van inderdaad, en voor mij persoonlijk érg storend.eLScha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:56:
O
Stream ik Viaplay naar mijn tv, dan zie ik compressie artifacts en een soort grijze waas over het beeld.
Dezelfde beeldkwaliteit? , de bitrate is meer als gehalveerd!.Arjantje72 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:27:
Met alle respect, maar ik schrik er gewoon van dat sommige mensen dat niet zien!.
Wel opmerkelijk dat het vwb F1TV nu allemaal hosanna is, dat was vorig jaar toen het net live was ook echt niet het geval. Ook daar hebben ze ook echt wel wat kinderziektes moeten oplossen. In de loop van het seizoen was dat opgelost en werkte het prima.
Naast de prijs is bovenstaand ook een van de redenen waarom ik niet voor ViaPlay heb gekozen. Iets nieuws gaat doorgaans altijd gepaard met wat opstartproblemen en daar had ik geen zin, zeker niet omdat ik dit jaar geen back-up heb (vorig jaar had ik, zoals velen, Ziggo en F1TV).
Naast de prijs is bovenstaand ook een van de redenen waarom ik niet voor ViaPlay heb gekozen. Iets nieuws gaat doorgaans altijd gepaard met wat opstartproblemen en daar had ik geen zin, zeker niet omdat ik dit jaar geen back-up heb (vorig jaar had ik, zoals velen, Ziggo en F1TV).
Maar wat is het dan nog meer?? Buitenlands voetbal is leuk, maar volgens mij niet iets waar je heel veel mensen binnen mee gaat halen. Dan zal je toch naar Nederlandse sporten moeten als Eredivisie en bv Schaatsen. Als je die 2 sporten in de huidige kwaliteit gaat uitzenden is het hek helemaal van de dam denk ik.ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Maar men doet nu alsof Viaplay alleen F1 is en dat is het niet. De eerste doelstelling is al om 100k aan abonnees binnen te halen. Dat bouwen ze uit met diverse sporten. Dat is ook gelijk wat viaplay nu al in diverse landen doet en waardoor je eigenlijk geen keuze meer hebt. (Voor F1 wel, de vraagi is of die mogelijkheid blijft bestaan) Sport7 is in deze al niet vergelijkbaar omdat sport7 de providers al niet meekregen om mee te financieren voor distributie. Die wereld is inmiddels helemaal anders geworden, want men krijgt tot op heden alle ISP's mee.
Voor de series/films hoef je Viaplay ook niet te nemen, daar steken ze niet boven de overige diensten uit.
Het grappige is alleen dat, naast F1, de rest van de sport bij Viaplay eigenlijk niet om aan te gluren is. Daarvoor zijn de uitzendspecificaties simpelweg zwaar onvoldoende. Dus klanten binnenhalen is één; ze behouden is een heel andere kwestie. Premier League en Bundesliga-fans hebben bij Ziggo Sport en ESPN in een prima beeldkwaliteit kunnen kijken. Voor hen is de achteruitgang in beeldkwaliteit nog een stuk groter dan voor de F1-kijker.ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Maar men doet nu alsof Viaplay alleen F1 is en dat is het niet. De eerste doelstelling is al om 100k aan abonnees binnen te halen. Dat bouwen ze uit met diverse sporten. Dat is ook gelijk wat viaplay nu al in diverse landen doet en waardoor je eigenlijk geen keuze meer hebt. (Voor F1 wel, de vraagi is of die mogelijkheid blijft bestaan) Sport7 is in deze al niet vergelijkbaar omdat sport7 de providers al niet meekregen om mee te financieren voor distributie. Die wereld is inmiddels helemaal anders geworden, want men krijgt tot op heden alle ISP's mee.
En dat er kritiek is op het commentaar ondersteun ik ook, maar er is ook een groep die tevreden is.
De vraag is of die kritiek zo blijft en viaplay zich gaat aanpassen.
Ook op het gebied van films en series is Viaplay in Nederland momenteel een lachertje in vergelijking met de andere streamingdiensten. Er mag dus echt nog wel heel wat gebeuren bij Viaplay om een grote schare klanten aan te trekken én te behouden. Op een deel van de F1-kijkers na, zal Viaplay met de huidige kwaliteit/aanbod voor velen geen €13,99 per maand waard zijn. En dat bedrag zal waarschijnlijk alleen maar stijgen, gezien de andere Viaplay-landen en de dure F1-rechten.
Ik durf mezelf ook wel onder de noemer die-hard fan te plaatsen, maar ik haal al heel veel informatie van het internet en heb in principe los van interviews en wat gemiste nieuwtjes weinig aan zo'n voorprogramma. Maar dat sfeertje bij Ziggo trok me toch iedere keer weer en hielp om zelf ook in de stemming te komen. Viaplay heb ik zondag een kans gegeven, maar ik heb buiten een paar dingen vrij weinig meegekregen uiteindelijk, echt dodelijk saai.DutchOwnage schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:42:
Idem met commentaar. Ik heb niet iemand nodig die zegt wat er gebeurt, of helemaal foutloos blijft, ik wil gewoon iemand die echt wat toevoegt. Nelson kende ik al van Le Mans, daar is ie gewoon prima aangezien ie het gewoon uren vol kan lullen met leuke weetjes, maar ik wist van tevoren al dat het niets ging worden in de F1 waar alles veel sneller gaat. Voor mij was het prima achtergrondgeluid, zo heel erg veel maakt het me ook niet uit, maar ik kan niet uitsluiten dat hier gewoon GP Radio aan gaat komende zondag.
Klopt inderdaad voetbal en darts is echt een ramp!.TexMex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:18:
[...]
Het grappige is alleen dat, naast F1, de rest van de sport bij Viaplay eigenlijk niet om aan te gluren is. Daarvoor zijn de uitzendspecificaties simpelweg zwaar onvoldoende. Dus klanten binnenhalen is één; ze behouden is een heel andere kwestie. Premier League en Bundesliga-fans hebben bij Ziggo Sport en ESPN in een prima beeldkwaliteit kunnen kijken. Voor hen is de achteruitgang in beeldkwaliteit nog een stuk groter dan voor de F1-kijker.
Ook op het gebied van films en series is Viaplay in Nederland momenteel een lachertje in vergelijking met de andere streamingdiensten. Er mag dus echt nog wel heel wat gebeuren bij Viaplay om een grote schare klanten aan te trekken én te behouden. Op een deel van de F1-kijkers na, zal Viaplay met de huidige kwaliteit/aanbod voor velen geen €13,99 per maand waard zijn. En dat bedrag zal waarschijnlijk alleen maar stijgen, gezien de andere Viaplay-landen en de dure F1-rechten.
Lijken wel een illegale streams.
Alle klachten komen echt niet uit de lucht vallen.
Het verbaast me telkens dat mensen een hangende plaat hebben. Als je geen ander defice wil kopen, jouw goed recht, maar zeg dan op en neem een F1TV abbo/kijk niet/kijk samenvatting later op de avond.G_Dragon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:20:
[...]
Mee eens!, verbaas me telkens weer hoeveel mensen Viaplay blijven verdedigen..
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Sommige mensen zijn gewoon aangewezen op Viaplay. Het is vooralsnog de enige manier om op tv en in het Nederlands te kijken zonder gedoe.MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Het verbaast me telkens dat mensen een hangende plaat hebben. Als je geen ander defice wil kopen, jouw goed recht, maar zeg dan op en neem een F1TV abbo/kijk niet/kijk samenvatting later op de avond.
Dus als alle andere streamingsdienst wel goed werken en een goede beeldkwaliteit kunnen leveren moet je omdat er één streamingsdienst is die dit niet kan maar een ander apparaat kopen. Dat is ook een vreemde stelling.MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Het verbaast me telkens dat mensen een hangende plaat hebben. Als je geen ander defice wil kopen, jouw goed recht, maar zeg dan op en neem een F1TV abbo/kijk niet/kijk samenvatting later op de avond.
"When you grow up your heart dies"
Omdat het niet aan de streamingdienst zelf ligt, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk moet zijn, het ligt aan je app (wie die dan ook maakt) of aan je device zelf (Sony en LG hebben gewoon crap SoCs in hun systemen)sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Dus als alle andere streamingsdienst wel goed werken en een goede beeldkwaliteit kunnen leveren moet je omdat er één streamingsdienst is die dit niet kan maar een ander apparaat kopen. Dat is ook een vreemde stelling.
Wat had je gedaan als je geen app op je tv had gehad? Had je dan wel een ander device gehaald of de dienst niet afgenomen?.
Live wel, anders kan je prima in het Nederlands een samenvatting kijken op zowel NOS als Ziggo Sport.Nattekat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Sommige mensen zijn gewoon aangewezen op Viaplay. Het is vooralsnog de enige manier om op tv en in het Nederlands te kijken zonder gedoe.
[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-03-2022 11:43 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je weet één ding zeker met apps op je tv: op een gegeven moment werken deze niet meer.sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Dus als alle andere streamingsdienst wel goed werken en een goede beeldkwaliteit kunnen leveren moet je omdat er één streamingsdienst is die dit niet kan maar een ander apparaat kopen. Dat is ook een vreemde stelling.
[quote]MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Omdat het niet aan de streamingdienst zelf ligt, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk moet zijn, het ligt aan je app (wie die dan ook maakt) of aan je device zelf (Sony en LG hebben gewoon crap SoCs in hun systemen)
Wat had je gedaan als je geen app op je tv had gehad? Had je dan wel een ander device gehaald of de dienst niet afgenomen?.
[...]
Ik heb verschillende apparaten waar ik zonder haperen op 1080p 5mbit kan kijken.
En toch vind ik de beeldkwaliteit bagger... rara hoe kan dat?
Omdat 1080p 5mbit bizar laag is ano 2022.
[...]
Omdat het niet aan de streamingdienst zelf ligt, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk moet zijn, het ligt aan je app (wie die dan ook maakt) of aan je device zelf (Sony en LG hebben gewoon crap SoCs in hun systemen)
[...]
Ik heb verschillende apparaten waar ik zonder haperen op 1080p 5mbit kan kijken.
En toch vind ik de beeldkwaliteit bagger... rara hoe kan dat?
Omdat 1080p 5mbit bizar laag is ano 2022.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2