Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 56 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Exocet schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Viaplay krijgt inderdaad nu ook de schuld van de graphics issues 8)7
Klopt, zelfs fuckups in de audiomix van de FOM is een probleem van ViaPlay. Het is gewoon bijna zielig om het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:07
dnmw2705 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:51:
[...]

App is beschikbaar sinds donderdag op Mediabox Next.
Weet ik, eerdere vraag was of meerdere streams tegelijk (picture in picture, split screen) ook mogelijk is daarmee. Of anders makkelijk switchen tussen streams (onboard, track positions, main feed)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:07
Ik ben een Ziggo klant. Aangezien we ook een hollandsnieuwe (onderdeel van vodafone) abonnement hebben keken we zonder extra kosten naar de de sportkanalen van ziggo. En we hadden gratis toegang tot F1tv.com. Van dat laatste heb ik weinig gebruik gemaakt. Dus ik had helemaal niks te klagen. Dat een op een vergelijken met de dienst van viaplay is natuurlijk niet eerlijk. De beeldkwaliteit van het tv signaal van ziggo is wat mij betreft perfect (en ik heb niet eens een 4k ontvanger).

Wat wel een probleem is met viaplay is dat zij verwachtingen hebben gewekt die ze nu nog niet waarmaken. En dat is jammer, want dat had niet gehoeven (door bescheidener/eerlijker te zijn of een betere dienst te hebben). Ik betwijfel of zij in staat zullen zijn om het beeld dat de consumenten van hen hebben te verbeteren. Zelfs wanneer ze uiteindelijk leveren waar we op dit moment tevreden mee zouden zijn zal een aantal (potentiele) klanten hen de startfase kwalijk nemen.

Misschien is het deze middag al beter, ik hoop het voor hen en de klanten. Want het leidt wel af van de reden waarom we klant zijn geworden:"genieten van de formule 1" (en andere content)
Ik heb trouwens helemaal geen commentaar op de inhoud van de uitzendingen/medewerkers/presentatoren, alleen oo de beeld kwaliteit van de streams. (die niet slecht is maar minder dan verwacht)

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-03-2022 12:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:05
ilfamo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Je kan de pakketten nooit 1 op 1 vergelijken natuurlijk en het verschilt per persoon waar je het meeste aan hebt, Viaplay geeft er bijvoorbeeld films en series bij en dat deed Ziggo Sport niet. Feit blijft dat het iets voordeliger is. Ik merk dat vooral Ziggo klanten veel commentaar hebben omdat het voor hun eerst "gratis" was.
Deze Ziggoklant heeft commentaar omdat de beeldkwaliteit veel slechter is geworden. Niet omdat het eerst gratis was. Als je een betaaldienst aanbied dan moet je het gewoon op orde hebben. Andere partijen kunnen het wel en Viaplay is niet bepaald een nieuwkomer op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Over de F2 stream gesproken.
Ik hoop dat ze de counter op het scherm laten staan, maar de counter in de stream skippen en sowieso weghalen als je gaat terug kijken. Mega irritant en niet nodig als je terug kijkt, lijkt me dat ze de starttijd wel kunnen aanpassen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

W1ck1e schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:58:
Ik ben een Ziggo klant. Aangezien we ook een hollandsnieuwe (onderdeel van vodafone) abonnement hebben keken we zonder extra kosten naar de de sportkanalen van ziggo. En we hadden gratis toegang tot F1tv.com. Van dat laatste heb ik weinig gebruik gemaakt. Dus ik had helemaal niks te klagen. Dat een op een vergelijken met de dienst van viaplay is natuurlijk niet eerlijk. De beeldkwaliteit van het tv signaal van ziggo is wat mij betreft perfect (en ik heb niet eens een 4k ontvanger).

Wat wel een probleem is met viaplay is dat zij verwachtingen hebben gewekt die ze nu nog niet waarmaken. En dat is jammer, want dat had niet gehoeven (door bescheidener/eerlijker te zijn of een betere dienst te hebben). Ik betwijfel of zij in staat zullen zijn om het beeld dat de consumenten van hen heb te verbeteren. Zelfs wanneer ze uiteindelijk leveren waar we op dit moment tevreden mee zouden zijn zal een aantal (potentiele) klanten hen de startfase kwalijk nemen.

Misschien is het deze middag al beter, ik hoop het voor hen en de klanten. Want het leidt wel af van de reden waarom we klant zijn geworden "genieten van de formule 1" (en andere content)
Ik heb trouwens helemaal geen commentaar op de inhoud van de uitzendingen/medewerkers/presentatoren, alleen oo de beeld kwaliteit van de streams. (die niet slecht is maar minder dan verwacht)
Hier sluit ik me bij aan, want op Twitter zie je telkens copy & paste gedrag vanuit de medewerkers. Ze moeten eerlijkheid gaan tonen, want daar hebben mensen veel meer aan.

Ik hoop dat ze luisteren en zich ontwikkelen, zodat we alleen dit Raceweekend maar last hebben of dat het vandaag al opgelost is. Toch blijft het heel appart dat een bestaande dienst zoveel problemen en zo'n slechte klantenservice heeft.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
MilesD. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:27:
NL is nog lang niet aan massaal streamen toe.
Hmmm… hoeveel huishoudens in NL zouden minimaal al één of meerdere abonnementen op streaming diensten zoals Netflix, Disney+, Videoland, Amazon Prime Video, etc. hebben? ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Heeft er een rock radio aan staan in de commentaar box 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tomdamasta schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:50:
Hallo Tweakers,

Op de website van Viaplay staat dat er 2 streams maximaal tegelijk aan kunnen staan. Ik vroeg mij echter af of de tv hier dan ook bij hoort of dat hier alleen de app mee wordt bedoelt. Ben van plan om Viaplay via KPN aan te schaffen (krijg je een zender op je tv voor formule 1), maar wordt dit ook gezien als stream? of kunnen dan nog 2 andere mensen tegelijkertijd via hun telefoon en tablet bijvoorbeeld het ook nog kijken?

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet hoe dat streamen precies in elkaar steekt voor de tv?

Met vriendelijke groet,

Tom
Heb je post even op de juiste plek gezet. Ik had gisteren 4 verschillende streams open staan, denk dat vooral bedoeld wordt dat je op maximaal 2 apparaten dezelfde stream tegelijk kan kijken.

De zender wordt volgens mij niet gezien als een stream.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik ben vanmiddag waarschijnlijk rond half 5 thuis en wil dan graag F1 vanaf het begin starten en daarmee ook graag de start zien.

Ik ben nu aan het testen om dat te kunnen doen:

Nu is formule 2 live op TV en kijk via viaplay op de mediabox next.
Ik probeer de live uitzending vanaf het begin op te starten maar deze optie kan ik niet vinden of is er niet? Bij de lijst met eerdere uitzendingen staat hij nog niet.

Terugspoelen in de live uitzending werkt ook niet op mijn next afstandsbediening.

Kan dit niet wat ik wil en moet ik wachten tot F1 is afgelopen en bij eerdere uitzendingen staat om hem vanaf het begin te starten?

Wie weet raad?

[ Voor 6% gewijzigd door Nenoki op 20-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:30

OFV

Nenoki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:06:
Ik ben vanmiddag waarschijnlijk rond half 5 thuis en wil dan graag F1 vanaf het begin starten en daarmee ook graag de start zien.

Ik ben nu aan het testen om dat te kunnen doen:

Nu is formule 2 live op TV en kijk via viaplay op de mediabox next.
Ik probeer de live uitzending vanaf het begin op te starten maar deze optie kan ik niet vinden of is er niet? Bij de lijst met eerdere uitzendingen staat hij nog niet.

Terugspoelen in de live uitzending werkt ook niet op mijn next afstandsbediening.

Kan dit niet wat ik wil en moet ik wachten tot F1 is afgelopen en bij eerdere uitzendingen staat om hem vanaf het begin te starten?

Wie weet raad?
Wellicht heb je er niets aan maar ik kijk via Android app naar chromecast op tv en dan kun je doen wat jij graag wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Mja hier kan ik vrij weinig mee omdat het generieke gevallen zijn en geen 1 op 1 verifieerbare gevallen. Concreet voorbeeld: is de Deense ViaPlay app voor LG C1 dezelfde als hier voor de Nederlandse markt. Ik ga er wel vanuit maar zonder dat goed vast te stellen kunnen we die stelling niet aan. Maar in een hypothetisch situatie kun je dus daar ook niet in UHD voetbal kijken zoals je in dat draadje ook kunt lezen.

Daarbij speelt er nog iets bijzonders met smart tv’s. Die dingen worden al met ondermaatse soc’s geleverd die je niet eens in een budget telefoon zou terugvinden. Vervolgens krijgen die dingen amper 2 jaar aan updates en is het maar de vraag of ze met de door ontwikkeling van de SDK’s nog opgenomen worden. Samsung en LG hebben daar echt een handje van waardoor ook de gebruiker apps in een soort onderhoudstermijn raken. Ze kunnen immers geen gebruik meer maken van nieuwe API’s die de nieuwere modellen wel krijgen. Daarom is het ook aan te raden om een aparte mediaplayer te gebruiken. Fire sticks, Chromecast met Android tv, Apple TV zijn uitermate geschikt om je smart gedeelte van je tv te vervangen.

Is KSW nu in 1080P? Ik heb namelijk een HD label bij de info staan bij het kijken van de stream.
KSW is 720p met 5Mb/s, via de browser iig (en dan lijkt het me niet dat er nog een 5Mb/s 1080p profiel is?).
De Soc in een Chromecast (en de overgrote meerderheid aan kastjes) is niet veel anders dan die in een Sony/Philips Android TV
the Google Chromecast with Google TV features the Amlogic S905D3G SoC, which is a 12nm chip that packs in 4 ARM Cortex-A55 cores clocked at 1.9GHz and the ARM Mali-G31 MP2 GPU clocked at 850MHz. The chipset is accompanied by 2GB of RAM and 8GB of onboard storage.
De X95J heeft namelijk de mt5895-soc van MediaTek, die we vorig jaar ook al zagen. Deze is voorzien van vier Arm Cortex-A73 cpu-cores die op maximaal 1,8GHz draaien. Er zijn 3GB ram en 16GB flashopslag, waarvan slechts 2,5GB beschikbaar is om je eigen apps te installeren. De Mali-G52-gpu is prima in staat om 4k-beelden te renderen, maar helaas draait de interface nog altijd op een resolutie van 1920x1080 pixels.
Is feitelijk deze https://www.mediatek.com/...ts/digital-tv/s900-mt9950
Like other 2021 Sony TVs, the Sony X95J runs on Google TV, which is mainly a cosmetic upgrade over the previous Android TV interface. It's fairly easy to use and runs very smoothly. We didn't notice any issues or bugs with the interface during testing.
En idd opvallend weinig info over VIaplay op Flatpanels, even verder zoeken naar een ander discussieplatform (was ooit wel lid bij een ander deens iets maar dat is uit de lucht gehaald O-) ). Wel nog deze Zweedse tegengekomen gister https://www.flashback.org/t1655835p146
Hier nog een artikel over de huidige Apple TV app https://www.flatpanels.dk...on=showfull&id=1622714959
BramViking schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:37:
[...]
Sterker nog, een Discovery+, welke ook live sport programma's uitzend, en ook pas in Nederland begonnen is met haar Eurosport, heeft daar totaal geen last van.
Eurosport Player bestaat al sinds 2008 en de beeldkwaliteit is nog steeds ... 'Viaplay' kwaliteit :P . Kijkbaar maar het houdt niet over, ipv voortuitgang te boeken anno 2022 gaan we er alleen maar op achteruit met al die streaming piraten (DAZN zal vast ook nog wel eens deze kant op komen)
Ik heb het overigens niet voor F1 dus daar zal ik me verder niet aan storen hoe het straks vergaat ;) . Was vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit en die blijkt zoals voorspeld en geen positieve verrassing. RIP Premier League :*)

Dat ze niet lineair/traditioneel uitzenden op een normaal tv kanaal komt wellicht gewoon omdat ze er de inhoud nu niet voor hebben om een dagvullend programma neer te zetten voor zelfs maar één kanaal ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 20-03-2022 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Hmmm… hoeveel huishoudens in NL zouden minimaal al één of meerdere abonnementen op streaming diensten zoals Netflix, Disney+, Videoland, Amazon Prime Video, etc. hebben? ;)
Je kunt wel blijven strooien met feiten maar dat heeft geen zin. ViaPlay is de gebeten hond en dit topic is het afvoerputje waar iedereen denkt dat ie maar even vrij zijn gal kan lopen spuwen. Maakt niet uit of het nou wel of niet aan ViaPlay ligt maar het is allemaal kut.

Ik ga straks lekker ongestoord in 1080p zonder enige problemen relaxed de GP van Bahrein kijken op Viaplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Is bij meer mensen de Formule 2 ook niet scherp? Idee dat het geen 1080p is namelijk omdat de namen en cijfers korrelige randen hebben..

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 20-03-2022 12:23 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:03
G_Dragon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:23:
Is bij meer mensen de Formule 2 ook niet scherp? Idee dat het geen 1080p is namelijk omdat de namen en cijfers korrelige randen hebben..
Hier ook niet op LG C8 / Apple tv 4k. iPad pro hetzelfde verhaal via de app zelf. Bewegend beeld is niet heel slecht, maar vooral de timings etc zijn niet strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MilesD. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:27:
De rechten voor F1 hadden niet naar ViaPlay mogen gaan, NL is nog lang niet aan massaal streamen toe.
Dit is natuurlijk kwatsch, als F1Pro het kan, kan Viaplay het ook op de juiste wijze facilteren.
Wat zorgelijker is dat het alleen nog maar om geld gaat, grote partijen met diepe zakken de markt besturen en er problemen zijn om op allerlei verschillende platformen deze diensten te kunnen ondersteunen. Het probleem lijkt mij immers niet in de nederlandse internetinfrastructuur te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

renegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Hier ook niet op LG C8 / Apple tv 4k. iPad pro hetzelfde verhaal via de app zelf. Bewegend beeld is niet heel slecht, maar vooral de timings etc zijn niet strak.
Het beeld heeft hier nog wel last van hick ups, dat is erg storend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nenoki
  • Laatst online: 12-09 19:56
OFV schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Wellicht heb je er niets aan maar ik kijk via Android app naar chromecast op tv en dan kun je doen wat jij graag wilt.
Dankje, daar werkt het inderdaad wel.

Met de app op android en ios zie je ook keurig 3 puntjes waar je de optie vanaf begin afspelen hebt.

Op de mediabox next app helaas niet. mocht iemand die functie toch hebben of weten hoe het werkt, let me know

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
G_Dragon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:23:
Volgens mij is alleen de live stream van formule1 in 1080p, alle overige in 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

meesje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Volgens mij is alleen de live stream van formule1 in 1080p, alle overige in 720p.
Oke dank je!
Vind het dan wel heel appart dat bij de F2 race het HD logo staat en bij de F1 Race niet :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Wederom haperingen, gok dat het met de race straks niets anders is. Was een kort abonnementje van viaplay.
Zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik had Viaplay op Android TV geïnstalleerd maar om de haverklap de melding dat Viaplay de content niet kan laden. Aangezien ik niemand anders zag met deze melding dacht ik dat het aan de mediaspeler misschien ligt.

App opnieuw installeren, inloggen op de website om te koppelen dan krijg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopt.

Nou, dan maar proberen door de app op mijn telefoon te installeren. Ik probeer in te loggen, dan krijg ik weer de melding "Viaplay kan de content niet laden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 15:13
Audiowaste schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:55:
Ik had Viaplay op Android TV geïnstalleerd maar om de haverklap de melding dat Viaplay de content niet kan laden. Aangezien ik niemand anders door zag meteen dacht ik dat het aan de mediaspeler misschien ligt.

App opnieuw installeren, inloggen op de website om te koppelen dan krijg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopt.

Nou, dan maar proberen door de app op mijn telefoon te installeren. Ik probeer in te loggen, dan krijg ik weer de melding "Viaplay kan de content niet laden"
Lijkt erop dat ze hun infra structuur niet echt lekker op orde hebben. Zie het somber in als vanmiddag om 15:50 het gros van de kijkers probeert aan te haken.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

TooTall_NL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:28:
Inhoudelijk vind ik de sfeer echt goed! K zou graag bij viaplay blijven om te kijken waar ze naar doorgroeien.
Alleen de prijs die we nu betalen vind ik prima voor de kinderziektes. 20 euro voor de 4 maanden.
Blijft het na de tijd van zender 200 zo slecht, dan is het geld echt niet waard.
Voor mij is de app op de tv echt niet om aan te gluren.
We geven ze vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar ik vind wel dat we hier op het forum alle ervaringen mogen delen!
Ja, Zo zit ik er ook in. Ze hebben nog wel wat technische issues (en features) op te lossen maar inhoudelijk is het best vol te houden.

Tom lijkt ook wat rustiger, wat een enorme vooruitgang is. Ik heb z'n vermoeden dat het helpt dat het niet een tafel met louter haantjes is nu, ik vind de sfeer prettiger.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Weet iemand of de Chromecast (v3) automatisch de hoogste streamkwaliteit pakt? Of luistert het bijvoorbeeld naar de instelling ‘streamkwaliteit’ in de Viaplay app? Of geldt dat enkel voor de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Audiowaste schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:55:
Ik had Viaplay op Android TV geïnstalleerd maar om de haverklap de melding dat Viaplay de content niet kan laden. Aangezien ik niemand anders door zag meteen dacht ik dat het aan de mediaspeler misschien ligt.

Die melding hebben wij hier inderdaad ook om de haverklap op android tv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb ongeveer 40 minuten van de Formule2 race meegepakt via de App op de Next (Ziggo), je ziet inderdaad (heb een 43" TV) wel dat de beeldkwaliteit minder is dan dat het via Ziggo kwam, maar ik denk dat ik er wel mee kan leven. We gaan het natuurlijk vanmiddag meemaken hoe het dan is, als de eerste Formule 1 race uitgezonden wordt..
Kanaal 200 deed het hier niet, maar dat is natuurlijk (tenminste, zo zie ik) logisch omdat er geen formule 1 was.

Jammer genoeg werkt dit kanaal zoals bekend tot begin augustus, dan hoop ik dat de kinderziektes er wel uit zijn en dat we kunnen genieten van de formule1 en darts zonder haperingen :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Je kunt wel blijven strooien met feiten maar dat heeft geen zin. ViaPlay is de gebeten hond en dit topic is het afvoerputje waar iedereen denkt dat ie maar even vrij zijn gal kan lopen spuwen. Maakt niet uit of het nou wel of niet aan ViaPlay ligt maar het is allemaal kut.

Ik ga straks lekker ongestoord in 1080p zonder enige problemen relaxed de GP van Bahrein kijken op Viaplay :)
Dus omdat jij geen issues ervaart en/of nogal snel tevreden bent, mogen andere geen (terechte) kritiek uiten?

Het is niet meer dan terecht dat ze een lading over zich heen krijgen, hadden ze hun zaakjes beter in orde moeten hebben en niet zo hoog van de toren moeten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ondertussen is het nu gelukt om in te loggen op de mobiele app, het herstarten van mijn telefoon heeft het blijkbaar opgelost.

Maar wanneer ik op hun website wil inloggen omdat ik de activatiecode moet invoeren, krijg ik nog altijd de melding dat mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet overeenkomen. Terwijl het toch echt dezelfde inloggegevens zijn als voor de app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Dus omdat jij geen issues ervaart en/of nogal snel tevreden bent, mogen andere geen (terechte) kritiek uiten?

Het is niet meer dan terecht dat ze een lading over zich heen krijgen, hadden ze hun zaakjes beter in orde moeten hebben en niet zo hoog van de toren moeten blazen.
Niet okay om mij woorden toe te dichten die ik niet geschreven heb, foei!

Waar ik me momenteel onmetelijk aan erger is de ridicule onzin die er allemaal bij wordt gehaald wat de schuld zou zijn van ViaPlay terwijl die problemen gewoon bij FOM horen waar zij hun streams vandaan krijgen. Net zoals verhalen over capaciteitsproblemen, allemaal lariekoek.

Het enige probleem wat er nu is en dit zeg ik waarschijnlijk nu voor de 800ste keer. Op een aantal smart tv’s (met name LG en Android tv’s) is de app of de combinatie van de app + internetverbinding niet op orde. Hier heb ik al veelvuldig over geschreven. Bufferproblemen en hiccups zijn de meest gehoorde klachten.

Dat zal vanmiddag ook niet veranderen totdat de apps geanalyseerd worden op de specifieke tv modellen en bijgewerkt gaan worden. Er zijn momenteel een aantal mediaspelers waar het wel goed bij werkt en die namen zijn al veelvuldig langskomen.

Blijven klagen om het klagen heeft geen zin en zorgt alleen maar voor vervuiling in dit topic. De goede berichten verdwijnen tussen alle drek en onzinnige reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 20-03-2022 13:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 14:35
Zo, om 14.30 eerst lekker de Klassieker kijken op ESPN UHD. En dan rond 16.30 hopen dat ik de race vanaf het begin goed terug kan kijken op Viaplay.

Iedereen alvast veel plezier met de race(of sterkte, tis maar hoe je het bekijkt ;))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rck010
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Niet okay om mij woorden toe te dichten die ik niet geschreven heb, foei!

Waar ik me momenteel onmetelijk aan erger is de ridicule onzin die er allemaal bij wordt gehaald wat de schuld zou zijn van ViaPlay terwijl die problemen gewoon bij FOM horen waar zij hun streams vandaan krijgen. Net zoals verhalen over capaciteitsproblemen, allemaal lariekoek.

Het enige probleem wat er nu is en dit zeg ik waarschijnlijk nu voor de 800ste keer. Op een aantal smart tv’s (met name LG en Android tv’s) is de app of de combinatie van de app + internetverbinding niet op orde. Hier heb ik al veelvuldig over geschreven. Bufferproblemen en hiccups zijn de meest gehoorde klachten.

Dat zal vanmiddag ook niet veranderen totdat de apps geanalyseerd worden op de specifieke tv modellen en bijgewerkt gaan worden. Er zijn momenteel een aantal mediaspelers waar het wel goed bij werkt en die namen zijn al veelvuldig langskomen.

Blijven klagen om het klagen heeft geen zin en zorgt alleen maar voor vervuiling in dit topic. De goede berichten verdwijnen tussen alle drek en onzinnige reacties.
Er is wel meer aan de hand dan hier en daar een haperende stream op een bepaald platform.

Niet verongelijkt gaan doen als je zaken als "lekker ongestoord in 1080p zonder enige problemen relaxed de GP van Bahrein kijken" schrijft. Je weet dondersgoed dat je daar reacties mee uitlokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

Audiowaste schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:11:
Ondertussen is het nu gelukt om in te loggen op de mobiele app, het herstarten van mijn telefoon heeft het blijkbaar opgelost.

Maar wanneer ik op hun website wil inloggen omdat ik de activatiecode moet invoeren, krijg ik nog altijd de melding dat mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet overeenkomen. Terwijl het toch echt dezelfde inloggegevens zijn als voor de app.
Dat had ik ook toen ik voor het eerst Viaplay op mijn TV wilde starten een paar weken geleden. Op de laptop werkte het eerst goed, de TV bleef zeggen WW en naam komen niet overeen. Bleek dat ik me opnieuw moest 'aanmelden' bij Viaplay. Dat terwijl ik een mail had waar in stond dat het aanmaken van mijn account geslaagd was...... 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Er is wel meer aan de hand dan hier en daar een haperende stream op een bepaald platform.

Niet verongelijkt gaan doen als je zaken als "lekker ongestoord in 1080p zonder enige problemen relaxed de GP van Bahrein kijken" schrijft. Je weet dondersgoed dat je daar reacties mee uitlokt.
Nou vertel, wat zou er volgens jou dan aan de hand kunnen zijn? Graag wel een inhoudelijke benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Gisteren voor het eerst de viaplay Ziggo app op de media next gebruikt (Ziggo 200 werkt niet want direct abbo bij viaplay) en ik moet zeggen een wereld van verschil met de app rechtstreeks op mijn LG C1, geen enkele buffering en goed beeld, zeker 1080p. 4k was mooi geweest maar gelukkig heeft mijn tv en goede upscaler.

Nu nog het viaplay team upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 20-03-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Niet helemaal waar. F1tv zend ook iets meer Bitrate uit en vorig jaar zelfs daarvan bijna het dubbele. Ja dat heb ik gisteren nog even getest met paar races van vorig jaar. Al is het in een dataflow lastiger te zien uiteraard.(dus correcte me if I'm wrong)

Viaplay zend het streams in het minimale uit. Dat weet je ook wel.
Meeste Live-Sport is gewoon in 720P. Ben gewoon gestopt met Bundesliga kijken...

Hebben de meeste mensen een Apple tv of Nvidia shield die het iets beter aankan een tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Nou vertel, wat zou er volgens jou dan aan de hand kunnen zijn? Graag wel een inhoudelijke benadering.
Het zal niet geheel ontoevallig zijn dat de 'content kan niet geladen worden' in het eerste de beste raceweekend pas de kop opsteekt O-)
(en zoals gisteren al gezegd deed de Android TV app op m'n tv het stabieler dan die op de Google TV Chromecast. Een lijstje met zogenaamde probleemcombo's zou wel overzichtelijk zijn ;). Zo zijn er bij T-Mobile ook mensen met constant problemen terwijl ik er zo goed als nooit last van heb als ik de Android TV app gebruik; met de laagst mogelijke snelheid als abo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Niet helemaal waar. F1tv zend ook iets meer Bitrate uit en vorig jaar zelfs daarvan bijna het dubbele. Ja dat heb ik gisteren nog even getest met paar races van vorig jaar. Al is het in een dataflow lastiger te zien uiteraard.(dus correcte me if I'm wrong)

Viaplay zend het streams in het minimale uit. Dat weet je ook wel.
Meeste Live-Sport is gewoon in 720P. Ben gewoon gestopt met Bundesliga kijken...

Hebben de meeste mensen een Apple tv of Nvidia shield die het iets beter aankan een tv
Het ging mij bijvoorbeeld over het beklag dat de live timing niet correct was of dat er artefact links onderin waarneembaar was waarbij gelijk de de kwantificering ViaPlay waardeloos werd vastgespijkerd. Want daar wordt ViaPlay inmiddels ook al van beschuldigd.

En laten we alsjeblieft die hele bitrate discussie nu voor wat het is want ook daar heb ik mezelf al teveel herhaald. Reminder: tenminste 50% omhoog of zelfde bitrate maar dan met HEVC/265 codec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
PatrickC schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Maar bieden die ook lineair/live sport aan? Dat is ECHT anders dan video on demand, een aflevering kijken wanneer het je uitkomt. Voor zover ik weet hebben al die diensten alleen video on demand en geen lineaire uitzendingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rck010
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Tussen alle 'zooi' door zijn er genoeg feiten langsgekomen, vaak prima onderbouwd. Voor een premium streamingservice laat het totaal plaatje te wensen over.

- Resolutie.
- Bitrate/stabiliteit.
- Functionaliteiten binnen de app, of beter gezegd het gebrek ervan.

Daarbij, wat persoonlijke zaken die betrekking hebben op andere zaken:

- Geen/weinig sfeer, emotie, opwinding.
- Klinische presentatie, voelt weinig spontaan aan.
- Engels sprekende analysten op een NL zender.
- Erg aanwezige commentatoren, die bijzonder weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 14:35
padoempats schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Maar bieden die ook lineair/live sport aan? Dat is ECHT anders dan video on demand, een aflevering kijken wanneer het je uitkomt. Voor zover ik weet hebben al die diensten alleen video on demand en geen lineaire uitzendingen.
Ik dacht dat Amazon Prime in de UK een vergunning had voor een x aantal live Premier League wedstrijden afgelopen seizoen. Ik heb echter niets paraat over hoe dat toen bevallen was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
De uitzending begint om 14:20 uur...

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3... 2.....1:
Oh nee toch niet, weer een teller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTFYfmNrsNg9u4Oy7XeXemX9KkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOrteSJU9UZwaReunxRvgskb.jpg?f=fotoalbum_large

Het is gewoon een zooitje ongeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:24:

[Afbeelding]

Jezus wat slecht.. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Het ging mij bijvoorbeeld over het beklag dat de live timing niet correct was of dat er artefact links onderin waarneembaar was waarbij gelijk de de kwantificering ViaPlay waardeloos werd vastgespijkerd. Want daar wordt ViaPlay inmiddels ook al van beschuldigd.

En laten we alsjeblieft die hele bitrate discussie nu voor wat het is want ook daar heb ik mezelf al teveel herhaald. Reminder: tenminste 50% omhoog of zelfde bitrate maar dan met HEVC/265 codec.
Andere codec zie ik ze niet snel doen ivm licenties en voornamelijk ondersteuning van (oudere) tv's/devices. Verhogen vd bitrate is een oplossing met nagenoeg geen werk en Akamai die in zijn handjes wrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Haha, ik zat ook af te tellen met mijn zoontje.. moet je alsnog weer tien minuten aftellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Ja inderdaad dat is bij de fom weg. Audio problemen vaak ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lekkere tunes daar bij de opstart! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Dat gezeur over "countdown na countdown", deze manier is prima, kan je mooi op tijd al de stream aanzetten en niet het begin missen omdat je te laat op "kijk nu" clickt. Als je daar al over begint te zeuren..... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:24:

[Afbeelding]

Was je niet de build-up aan het kijken dan op YT/F1TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
iekue schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:29:
Dat gezeur over "countdown na countdown", deze manier is prima, kan je mooi op tijd al de stream aanzetten en niet het begin missen omdat je te laat op "kijk nu" clickt. Als je daar al over begint te zeuren..... zucht.
Ik vind het altijd wel gaaf, maar misschien ben ik te veel een nerd lol.

Ze noemen dit idents, en ik ben er een beetje gek op.

Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse ESPN:
YouTube: 10 Hours of ESPN Commercial Break We'll Be Right Back Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
padoempats schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Klopt, maar wat is het verschil dan nog als je gewoon lineaire TV kijkt via je internet verbinding bij bijvoorbeeld KPN? Verder heb je bij Ziggo ook b.v. Ziggo Go om lineair (maar ook terug) te kijken. Daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. De NL huishoudens zijn meestal van snel breedband voorzien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
iekue schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:29:
Wat is dat dan voor een onzin..?

Je hebt een countdown zodat je kunt zien dat over x minuten de uitzending begint, waarom zou je daarna nogmaals een 10 minuten countdown moeten krijgen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iekue
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Wat is dat dan voor een onzin..?

Je hebt een countdown zodat je kunt zien dat over x minuten de uitzending begint, waarom zou je daarna nogmaals een 10 minuten countdown moeten krijgen..
De stream begint ook over x minuten...... De daadwerkelijke uitzending begint 10 minuten later. Helemaal niet moeilijk om te begrijpen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sommige mensen hier hebben echt een zeer fijn en onbezorgd leven, als ik zie waar ze zich druk om kunnen maken. :|

Kwaliteit via Kanaal 200 Ziggo is prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2022 14:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Kunnen de Apple tv Fans even Bitrate / resolutie doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:35:
Sommige mensen hier hebben echt een zeer fijn en onbezorgd leven, als ik zie waar ze zich druk om kunnen maken. :|

Het is gewoon belachelijk.. waar is de reclame?! Ik wil op z'n minst de TOTO reclame voorbij zien komen en Andy vd M., etc.

Nee, ik vind het belachelijk dat we moeten wachten op een timer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:35:
Hetzelfde als altijd. 1080p/50 met 5Mbit bitrate.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iekue schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:35:
[...]

De stream begint ook over x minuten...... De daadwerkelijke uitzending begint 10 minuten later. Helemaal niet moeilijk om te begrijpen.
Als volgens de EPG de uitzending om 14:20 begint dan verwacht je dat er om 14:20 beeld en geluid te volgen is. Als je om 19:30 het RTL Nieuws wil kijken dan hoef je toch ook niet tot 19:40 te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
Zet net de Viaplay app aan om F1 te kijken, maar wat is de kwaliteit belabberd zeg. De gezichten van mensen zien er uit alsof ze geschilderd zijn.

Ligt dit aan een instelling of hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Hetzelfde als altijd. 1080p/50 met 5Mbit bitrate.
Zet ik even uit en aan. Oogt 720p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Enforcer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Als volgens de EPG de uitzending om 14:20 begint dan verwacht je dat er om 14:20 beeld en geluid te volgen is. Als je om 19:30 het RTL Nieuws wil kijken dan hoef je toch ook niet tot 19:40 te wachten?
Je ziet ook beeld en geluid van 14:20-14:30. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Enforcer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Het nieuws is wel 10x belangrijker dan een stream dat even 10min. later begint.
immo_msk schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:38:
Zet net de Viaplay app aan om F1 te kijken, maar wat is de kwaliteit belabberd zeg. De gezichten van mensen zien er uit alsof ze geschilderd zijn.

Jij bent nieuw in dit topic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS

Zelfde daarom even aan de Apple tv Fans gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online

Ik moet altijd de instelling voor de kwaliteit handmatig aanpassen naar 'hoogste' in de browser. Geen idee hoe dat in de app werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:35:
Ik ben juist ook wel benieuwd naar de cijfers op Android TV. Van Apple TV weten we inmiddels dat het uiteindelijk redelijk acceptabel beeld oplevert.

[ Voor 16% gewijzigd door TexMex op 20-03-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Zelfde daarom even aan de Apple tv Fans gevraagd
De Apple gebruikers zouden al een hogere bitrate moeten hebben, dacht tegen de 6mbps.
Dat komt doordat die over HLS gaan i.p.v. DASH, al maakt het protocol niet zo gek veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 18:50
Na het lezen van de laatste 20 reacties was ik zelf benieuwd of het echt zo slecht is.
Zet ViaPlay app net aan en het werkt gewoon zonder problemen.
Vind de kwaliteit oké. Heb slechter gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Ik ben juist ook wel benieuwd naar de cijfers op Android TV. Van Apple TV weten we inmiddels dat het uiteindelijk redelijk acceptabel beeld oplevert.
Het is allemaal niet zo relevant. De bron is namelijk hetzelfde. Alleen de TV-uitzending is van andere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Wederom, twee Engels sprekende analysten op een NL zender. Voor mij persoonlijk geen issue, maar ik heb hier twee mensen zitten die er geen klote van verstaan.

Noem mij maar een jankerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Haha Christijan Albers met zijn windeieren...
Gevalletje verse visa. Dat je wel of geen windeieren niet snapt, ok.... maar dat de rest van het team niet ff corrigeert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
apis29 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Het zal niet geheel ontoevallig zijn dat de 'content kan niet geladen worden' in het eerste de beste raceweekend pas de kop opsteekt O-)
(en zoals gisteren al gezegd deed de Android TV app op m'n tv het stabieler dan die op de Google TV Chromecast. Een lijstje met zogenaamde probleemcombo's zou wel overzichtelijk zijn ;). Zo zijn er bij T-Mobile ook mensen met constant problemen terwijl ik er zo goed als nooit last van heb als ik de Android TV app gebruik; met de laagst mogelijke snelheid als abo)
Je bent bekent met de Posts van @padoempats en zijn toelichting op de CDN’s? Lees die nog eens terug zou ik zeggen.

Wat betreft jouw verschil in huis, zonder een zinvolle A/B test kun je niets met je vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:42:
Wederom, twee Engels sprekende analysten op een NL zender. Voor mij persoonlijk geen issue, maar ik heb hier twee mensen zitten die er geen klote van verstaan.

Mee eens, Viaplay heeft echt gedacht aan de jonge F1-fans (kids) die geen engels verstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:42:

Ik vind het opzicht ook vreemd, maar het voordeel is wel dat het ex-coureurs zijn en niet zo'n slechte ook.

Volgens mij doen ze dit voor heel ViaPlay (dus andere landen), maar wellicht weet iemand meer info hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Enforcer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Mee eens, Viaplay heeft echt gedacht aan de jonge F1-fans (kids) die geen engels verstaan...
Daalt die groep niet enorm?

Op YT kijk ik (ben niet jong, maar dacht de jeugd ook) veel naar Engelse filmpjes en zover ik weet doen we niet aan nasynchroniseren, behalve dan kinderseries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
HollowGamer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Daalt die groep niet enorm?

Op YT kijk ik (ben niet jong, maar dacht de jeugd ook) veel naar Engelse filmpjes en zover ik weet doen we niet aan nasynchroniseren, behalve dan kinderseries.
Je zal meer 50 plussers vinden die geen of slecht Engels kunnen dan jeugd boven de 6 denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand een “slow”chat opzetten of iets? Op telegram of discord desnoods, het lijkt hier wel een slowchat wat de moderator duidelijk heeft aangegeven dat niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:49:
Kan niemand een “slow”chat opzetten of iets? Op telegram of discord desnoods, het lijkt hier wel een slowchat wat de moderator duidelijk heeft aangegeven dat niet te doen
Er zijn nog andere topics, zoals die voor F1.
Dacht dat daar wel slowchat was toegestaan.

Discord is er ook al, maar nog niet zo actief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 23:08
Viaplay HLS stream (Apple apparaten) geeft volgende als max:
code:
1
2
3
4
5
6
7
BANDWIDTH=5973000
AVERAGE-BANDWIDTH=5430000
CODECS="mp4a.40.2,avc1.64002A"
RESOLUTION=1920x1080
FRAME-RATE=50
AUDIO="audio-aacl-128"
CLOSED-CAPTIONS=NONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
eilavid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:50:
Viaplay HLS stream (Apple apparaten) geeft volgende als max:
code:
1
2
3
4
5
6
7
BANDWIDTH=5973000
AVERAGE-BANDWIDTH=5430000
CODECS="mp4a.40.2,avc1.64002A"
RESOLUTION=1920x1080
FRAME-RATE=50
AUDIO="audio-aacl-128"
CLOSED-CAPTIONS=NONE
Dat is al een vooruitgang ten opzichte van de testdagen en FP1. Hopelijk (voor de viaplayers hier) wordt de kwaliteit beter en worden de ergernissen snel weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SPyRoX schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:41:
Na het lezen van de laatste 20 reacties was ik zelf benieuwd of het echt zo slecht is.
Zet ViaPlay app net aan en het werkt gewoon zonder problemen.
Vind de kwaliteit oké. Heb slechter gezien.
DAZN schijnt nog slechter te zijn, ook een streamingdienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Gave AR studio zo bij ViaPlay met de analyse van Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:54:
Gave AR studio zo bij ViaPlay met de analyse van Tom.
Ik had zoiets van 'wat is die Tom allemaal aan het doen'?
Het wordt nog wat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
HollowGamer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Jij bent nieuw in dit topic? :+
Ja. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet terug gelezen heb. Maar gelukkig ben ik dus nie de enige 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42
Wat een dooie boel bij viaplay -O-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iekue
powerboat schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:56:
Beter dit soort technische analyses dan constant MAX MAX MAX HOE IST MET MAX gehype met BN'ers enzo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik vind het eigenlijk best wel goed. Veel inhoud. Ook goed om te zien dat die Coronel iets zinnigs kan zeggen. Bij ziggo was zijn enige rol om boven Rob en Robert uit te kwèken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

OMD

WT bedoel je precies met dooie boel? Bedoel je dan lachende bierdrinkende mensen of mensen die constant grappen maken?

Ben serieus benieuwd wat mensen bedoelen met dooie boel.

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 20-03-2022 15:00 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kan er inderdaad nog niet aan wennen, lijkt alsof ze het oplezen zonder kennis maar kan ook wennen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dit is toch top. Inhoudelijke en technische items met bekwame en kundige personen.
In plaats van een of andere BN’er/CN’er die op een bank zit met een biertje in z’n hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
iekue schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Beter dit soort technische analyses dan constant MAX MAX MAX HOE IST MET MAX gehype met BN'ers enzo.
Je bedoeld Samanta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Omdat ik toch eens wil kijken hoe Viaplay het doet, me vandaag aangemeld via Ziggo, zodat ik kanaal 200 kan gebruiken. F1TV heb ik ook al dus ik kan eventueel zo weer opzeggen.

Ik kijk dus via DVB-C kanaal 200, met eigen tuner. DVBpro geeft 12 Mb/s aan voor het kanaal.
Ik moet zeggen, puur technisch gezien ziet het prima uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik weet dat de technologie in 2022 enorm/gigantisch/mega veel beter is dan in 2000, maar destijds keken we naar beelden waarbij je niet eens de sposornamen op de zijkanten van de auto's kon lezen door de beeldkwaliteit.

Hoorde je toen iemand zeuren....?

En ja, ik zou ook wel 4K willen op Viaplay, maar ik zie echt bijna geen verschil met Ziggo afgelopen jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
pilskes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:01:
Ik weet dat de technologie in 2022 enorm/gigantisch/mega veel beter is dan in 2000, maar destijds keken we naar beelden waarbij je niet eens de sposornamen op de zijkanten van de auto's kon lezen door de beeldkwaliteit.

Hoorde je toen iemand zeuren....?

En ja, ik zou ook wel 4K willen op Viaplay, maar ik zie echt bijna geen verschil met Ziggo afgelopen jaar!
De voorbeschouwing op Ziggo vorig jaar was ook in 1080p. Enkel de race sessies vanaf het circuit waren 4K. ;)

Mag hopen dat je dan toch wel het verschil ziet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Omdat ik toch beide heb, even gekeken bij de amateurs van viaplay. Viel na 10 minuten in slaap bij een brakke stream. Maar dat valt kennelijk in de smaak bij de feestneuzen van tweakers?

Snel terug naar f1tv zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
psy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:00:
Omdat ik toch eens wil kijken hoe Viaplay het doet, me vandaag aangemeld via Ziggo, zodat ik kanaal 200 kan gebruiken. F1TV heb ik ook al dus ik kan eventueel zo weer opzeggen.

Ik kijk dus via DVB-C kanaal 200, met eigen tuner. DVBpro geeft 12 Mb/s aan voor het kanaal.
Ik moet zeggen, puur technisch gezien ziet het prima uit.
Dat is ook niet zo raar. Viaplay hoeft maar 1 stream naar ziggo te gooien. Viaplay moet zelf streams beschikbaar stellen aan abonnees. Hoe hoger de bitrate, hoe meer bandbreedte en vooral des te meer geld het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Zie ik het goed dat als het paddock beeld live van viaplay zelf 720p en van de fom 1080p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Lekker origineel ook trouwens, een virtuele garage. Waar kennen we dat van… :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42
Kwa inhoud inderdaad goed, maar er had iets meer swung ingemogen wellicht komt dat nog wel naarmate het seizoen vordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Ik heb het volgende, en wellicht heeft iemand die kijkt via een shield een tip voor mij,

Als ik de resolutie vast zet op 1080p/50 heb ik een lipsynch probleem, voor de race is
dat geen probleem en is het eigenlijk een goeie framerate.

Als ik hem op 59.940 zet is er geen foute lipsynch.

Hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:35:

Zelfde ervaring! Ook Apple TV weer dikke prima.
Pagina: 1 ... 56 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2