Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 55 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bundesliga 2 720p50 @ 5Mb/s :') (niet representatief voor wat je eruit zou kunnen halen natuurlijk maar wel de praktijk. Wat voor bron gebruiken ze hier dan voor :+ ?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JYle09PJMpi4jQFXsrR7Fa_tqs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ws8k4OvJV2hrsa8PyP9tO8VM.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrPOIWZZRp-CThddSyP5q60fXqs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZNoVrS4JLg19kGj5UjtwkPty.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXai5WsB1T1WqtW1TdzymcDWik0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Qb1x6sxfKp6LuAfqiWdNGgAa.png?f=fotoalbum_medium
Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Maar weet jij of de apps in Denemarken/Zweden dan dezelfde problemen hebben of niet? Wellicht dat je als je de regio van je tv omzet dat je kunt checken of er een andere versie te downloaden is.
"Yup. Now I'm only talking from personal experience, but it chops a lot. Something more than what one should expect from a subscription at that price. Even goes with considerations of upgrading to Cable TV to get rid of the choppy picture"
Yes streaming and sports are still shit
Als reactie op:
Now that the European Championships are just around the corner, I am considering a Viaplay subscription for as long as it lasts. How is the streaming quality? Will be using their app on the LG CX. Saw handball over the TV2 Play app some time ago and it was really poor quality as I remember it. Not suitable for fast movements and I had to turn on vigorous exercise smoothing to minimize the notch. I can expect the same here, right?
https://www.flatpanels.dk...hp?f=25&t=36536&start=120

Ander topic voor de leuk: "Viaplay UHD via Yousee: Who's the Amateur?"

[ Voor 61% gewijzigd door apis29 op 19-03-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
alwind schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:16:
ik kijk op de Apple TV. werkt perfect. Heb zelfs de onboard van Max in pip links onder.
Thanks voor de tip, hier had ik nog niet aan gedacht, ga het morgen proberen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
apis29 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:55:
Bundesliga 2 720p50 @ 5Mb/s :') (niet representatief voor wat je eruit zou kunnen halen natuurlijk maar wel de praktijk. Wat voor bron gebruiken ze hier dan voor :+ ?)

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Als reactie op:

[...]

https://www.flatpanels.dk...hp?f=25&t=36536&start=120
Mja hier kan ik vrij weinig mee omdat het generieke gevallen zijn en geen 1 op 1 verifieerbare gevallen. Concreet voorbeeld: is de Deense ViaPlay app voor LG C1 dezelfde als hier voor de Nederlandse markt. Ik ga er wel vanuit maar zonder dat goed vast te stellen kunnen we die stelling niet aan. Maar in een hypothetisch situatie kun je dus daar ook niet in UHD voetbal kijken zoals je in dat draadje ook kunt lezen.

Daarbij speelt er nog iets bijzonders met smart tv’s. Die dingen worden al met ondermaatse soc’s geleverd die je niet eens in een budget telefoon zou terugvinden. Vervolgens krijgen die dingen amper 2 jaar aan updates en is het maar de vraag of ze met de door ontwikkeling van de SDK’s nog opgenomen worden. Samsung en LG hebben daar echt een handje van waardoor ook de gebruiker apps in een soort onderhoudstermijn raken. Ze kunnen immers geen gebruik meer maken van nieuwe API’s die de nieuwere modellen wel krijgen. Daarom is het ook aan te raden om een aparte mediaplayer te gebruiken. Fire sticks, Chromecast met Android tv, Apple TV zijn uitermate geschikt om je smart gedeelte van je tv te vervangen.

Is KSW nu in 1080P? Ik heb namelijk een HD label bij de info staan bij het kijken van de stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Dat klinkt ongeloofwaardig dat jij met je Chromecast vanwege drukte maar tot 540P kon kijken. Dat staat haaks op alle anderen die hier wel op 1080P hebben kunnen kijken.
Het probleem ligt eerder bij jou, of je Chromecast is te oud of je netwerkverbinding is niet op orde en ja voor live streaming moet je een veel stabielere netwerkverbinding hebben dan VOD zoals Netflix of YouTube.
Ik heb gekeken via kanaal 200 van Delta. Dat was absoluut geen 1080P. De beeldlijnen zijn niet goed, geen strak beeld en kleuren zijn niet goed genoeg. Heel anders dan bij Ziggo Sports opnhet vaste kanaal.
Streamen in de hoogste kwaliteit levert ook gewoonweg geen strak genoeg beeld op. Tis bagger!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:56
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Ik heb gekeken via kanaal 200 van Delta. Dat was absoluut geen 1080P. De beeldlijnen zijn niet goed, geen strak beeld en kleuren zijn niet goed genoeg. Heel anders dan bij Ziggo Sports opnhet vaste kanaal.
Streamen in de hoogste kwaliteit levert ook gewoonweg geen strak genoeg beeld op. Tis bagger!
Kanaal 200 bij Ziggo is wel 1080p. Maar kanaal 14 was zeker beter. Maar dat heeft met de gebruikte bitrate te maken. Die is helaas een stuk minder.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 16:41
Toen het kon heb ik, net als velen, zo te lezen (:p) direct een Viaplay abonnement afgesloten. Ik deel het abonnement met iemand anders. €45,- per jaar vind ik acceptabel voor iets wat ik graag volg elk weekend.

De laatste dagen was ik vrij druk dus de vrije trainingen heb ik niet gezien. Ook vandaag tijdens de kwalificatie niet thuis, dus nu net voor het eerst met Viaplay aan de slag. Normaal is mijn hardware setup LG 2021 Oled met Nvidia Shield Pro 2021.

Inloggen op de Android app ging moeizaam, met code kreeg ik het niet voor elkaar ook niet na handmatig stoppen van de app en opnieuw starten. Handmatig username/wachtwoord uiteindelijk wel gelukt maar ook hier was een herstart van de app nodig. Ik kreeg echter met geen mogelijkheid een stream aan de praat. Kan zijn dan het aan mijn AdGuard config ligt maar ik zag geen url's voorbij komen die dat zouden moeten veroorzaken. Ik neem aan dat ik bij een betaald account mag kijken zonder daarbij gevolgd te moeten worden.

Vervolgens geprobeerd naar de WebOS app op LG TV. Inloggen ging makkelijker met code via app op telefoon (iOS). Stream van kwalificatie speelt niet altijd direct. Lijkt serieus dat de knoppen: "vanaf begin kijken" en "naar live" of "verder kijken" precies het tegenover gestelde doen in de WebOS app. Ook met vooruitspoelen ondervind ik wat problemen.

Kwaliteit van het beeld vind ik zo op het oog goed. Jammer dat er geen HDR beschikbaar is en ik heb nog niet gekeken of de stream 1080p is en de bitrate die ik ontving. Een inhoudelijk oordeel over de studio, het commentaar en de gehele uitzending onthou ik mij nog even van. Ik vond Ziggo altijd erg leuk maar ben bereid een paar races Viaplay aan te kijken. Voor iedereen wennen dus dat zal vast beter worden voor zowel kijker als gasten/presentatoren.

De technische problemen lijken mij kinderziektes, die zullen vast snel verholpen zijn. Wel heb ik twee vragen:
  1. Is het in de Android op een Shield of de WebOS app op een LG tv ook mogelijk om PiP beeld te tonen? Zo ja hoe?
  2. Daarnaast zou ik graag weten hoe jullie de stream info achterhalen. Met een app op device of opnemen en achteraf analyseren met MediaInfo of andere software?
Als techneut en videoman kijk ik altijd graag ff naar de gemaakte keuzen (resolutie, bitrate, gebruikte codecs en containers, profielen, VBR/CBR etc). Ik ga het topic in de gaten houden. Nu eerst fijn kijken naar de eerste kwalificatie van 2022. Zin in een nieuw F1 seizoen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11:
[...]

Ho, de kleuren op de Apple TV zijn ook niet om naar huis te schrijven. Dat heeft te maken met de te lage bitrate van ViaPlay momenteel. Wat goed gaat op de Apple TV is dat de stream vloeiend loopt op 1080P en 50Hz en dat deze daarbij netjes opgeschaald wordt naar 4K.

Het enige voordeel tov je Shield is dat de laatste ATV gecalibreerd kan worden met een recente iPhone om je kleuren goed af te stellen. Dat is met content wat op 4K HDR afgespeeld kan worden dan weer erg gaaf maar daar win je niets mee met ViaPlay.
Check, over het algemeen lukt 1080p50 op de Shield ook nog wel. Dan laat ik mijn bril wel af, dan zie ik het verschil tussen 720p en 1080p toch amper. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Weet iemand waar je de rest van de interviews van Viaplay kan zien? Bij Ziggo Sports kon je in het verleden de interviews terug zien op hun website of via Youtube. Dat heb ik nog niet kunnen vinden van Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hoe kun je in de Viaplay app (in dit geval op mijn ipad) de meldingen verwijderen? Profiel toont elke keer weer een rood bolletje wat aangeeft dat er een nieuwe melding klaar staat. Deze melding heb ik al lang gelezen. Het rode bolletje verdwijnt, maar wat later is ie er weer. Ik zie ook geen mogelijkheid om de nieuwe melding te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:18

OFV

Vandaag zonder problemen kunnen streamen vanaf Android app naar chromecast. Kijken via de app op smartphones alleen maar haperingen overigens. Dat was echt niet best.

Zijn de onboard beelden ook terug te zien? Ik kon ze niet vinden. Zou jammer zijn als je die niet terug kunt zien. Vorig jaar MotoGP via Eurosport player was alles volledig terug te zien. (en dankzij slechte naamgeving zeer frustrerend om al met al te vinden wat je zocht, dat was drama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
meesje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:51:
Hoe kun je in de Viaplay app (in dit geval op mijn ipad) de meldingen verwijderen? Profiel toont elke keer weer een rood bolletje wat aangeeft dat er een nieuwe melding klaar staat. Deze melding heb ik al lang gelezen. Het rode bolletje verdwijnt, maar wat later is ie er weer. Ik zie ook geen mogelijkheid om de nieuwe melding te verwijderen.
Dat vroeg ik me dus ook al af… krijg ook steeds dat bolletje en die 2 meldingen heb ik al lang gelezen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
OFV schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:02:
Zijn de onboard beelden ook terug te zien? Ik kon ze niet vinden.
Onder de knop SCHEMA staan alle terug te kijken streams. In het schema kan je de dag kiezen (linksboven).
Als ik me goed herinner blijven de streams 2 dagen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:55:

[..]
Een voordeel is dat je wel alle wedstrijden kunt kiezen. Leuk dat ZS 6 kanalen had, maar er werden ook genoeg wedstrijden niet uitgezonden. Met VP is dat toch een ander verhaal, dankzij die streams kan je wel kiezen (zij het met Engels commentaar bijvoorbeeld).

Tot nu toe heb ik twee vastlopers gehad (FF - Linux), maar dat is helaas een beetje inherent als je streams bekijkt, soms lopen die buffers vol bijvoorbeeld. Op Linux stopt hij ook weleens door een VA-API error. Dus voorlopig geef ik VP nog het voordeel van de twijfel.

Ik weet niet of het al genoemd is in dit topic, maar is 720p/lage bitrate al langskomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
Benieuwd of ze een gridwalk gaan doen met DC. Samen met Mark Webber was hij altijd een gouden combo bij Channel 4.

[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2022 07:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 21:27
Naar mijn idee zijn de live uitzendingen wel verbeterd wanneer je streamt.
Kwaliteit niet erg hoog, maar wel lag-vrij en geen haperingen, vastlopers of bufferingen.
Dit zowel via iOS app casten naar chromecast als via de Viaplay Android TV app.

Wat ik wel jammer vind is dat ik dan afgelopen vrijdag bijvoorbeeld een live formule 2 training zit te kijken met Engels commentaar.

Het is geen Formule 1 dat begrijp ik, maar daar hebben ze 4 commentatoren voor in dienst.
Kan dat dan niet anders georganiseerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

Paladin

Play Ball!

Ik heb toch heel erg mixed feelings over ViaPlay en dan vooral de prijs kwaliteit verhouding.

Gister dan eerste echte keer kijken, na tegenvallende indrukken tijdens de test dagen. In eerste instantie gekeken met de viaplay app op mijn LG-G1 maar dat was drama extreem lage beeld kwaliteit en constant hangen van de stream.

Daarna op advies van de buurman de app op de Ziggo Next box geprobeerd en dat was gelukkig een stuk beter, betere kwaliteit van beeld en stabiliteit. Maar ik snap echt niet waarom de app op de tv zo ruk werkt, gezien alle andere stream apps zonder probleem werken.

Qua setting vind ik het opzich wel prima het is wel allemaal wat stijfjes in de studio, commentaar tijdens de race vind ik dan wel weer prima.

Ik heb een jaar abonnement dus we gaan het zien maar als de stream kwaliteit niet beter gaat worden zie ik weinig reden om volgend jaar te verlengen dan kan ik beter f1tv doen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HollowGamer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Een voordeel is dat je wel alle wedstrijden kunt kiezen. Leuk dat ZS 6 kanalen had, maar er werden ook genoeg wedstrijden niet uitgezonden. Met VP is dat toch een ander verhaal, dankzij die streams kan je wel kiezen (zij het met Engels commentaar bijvoorbeeld).

Tot nu toe heb ik twee vastlopers gehad (FF - Linux), maar dat is helaas een beetje inherent als je streams bekijkt, soms lopen die buffers vol bijvoorbeeld. Op Linux stopt hij ook weleens door een VA-API error. Dus voorlopig geef ik VP nog het voordeel van de twijfel.

Ik weet niet of het al genoemd is in dit topic, maar is 720p/lage bitrate al langskomen? :+
Gekke (vind ik) dan wel weer dat ze niet alle beelden aanbieden zoals F1TV Pro. Denk dat toch minimaal 8/10 abonnees puur voor F1 komt. Als het NL commentaar op F1 TV Pro wat te pruimen is dan zullen er toch veel over stappen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Paladin schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:02:
Ik heb een jaar abonnement dus we gaan het zien maar als de stream kwaliteit niet beter gaat worden zie ik weinig reden om volgend jaar te verlengen dan kan ik beter f1tv doen.
Waarom neemt men hier sowieso viaplay, wat toch aanzienlijk duurder is en een alternatief beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ed1703 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:18:
[...]

Waarom neemt men hier sowieso viaplay, wat toch aanzienlijk duurder is en een alternatief beschikbaar is?
Is er een simpel alternatief met NL commentaar? En beetje shows met NL commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:22:
[...]

Is er een simpel alternatief met NL commentaar? En beetje shows met NL commentaar?
Nope, als dat een belemmering is snap ik dat. Verder zou het mij voor alleen F1 niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ed1703 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:26:
[...]

Nope, als dat een belemmering is snap ik dat. Verder zou het mij voor alleen F1 niet zoveel uitmaken.
Volgens mij is Viaplay ook amper duurder dan F1TV Pro. Tenminste, bij Ziggo als het je alleen om F1 te doen is. Bijkomend voordeel voor mij is tot 1/8 kanaal 200 en een app op mijn TV. Heb overigens ook F1 TV Pro maar goed. ;) Als er in juni fatsoenlijk commentaar is zet ik Viaplay stop. Tenzij ze erachter komen dat er veel mensen voor F1 komen en dat ze daar een flinke stap maken qua kwaliteit en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

[...]

In mijn geval is de keus voor viaplay gemaakt omdat je de race op 2 schermen tegelijk kunt streamen en ik het abonnement deel met een bekende. F1tvpro gaf aan dat je de race op 1 scherm kunt kijken(los van onboard beelden die kun je wel erbij streamen). Later las ik hier op Tweakers dat het toch werkt om de race op meerdere schermen tegelijk vanaf verschillende ip te streamen. Had ik dat geweten was ik voor f1tvpro gegaan. Dat was dan de goedkoopste optie geweest. F1tvpro communiceert blijkbaar bewust dat het niet werkt om meer abonnementen te slijten. In ons geval werkte dat averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
OFV schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:33:
[...]

In mijn geval is de keus voor viaplay gemaakt omdat je de race op 2 schermen tegelijk kunt streamen en ik het abonnement deel met een bekende. F1tvpro gaf aan dat je de race op 1 scherm kunt kijken(los van onboard beelden die kun je wel erbij streamen). Later las ik hier op Tweakers dat het toch werkt om de race op meerdere schermen tegelijk vanaf verschillende ip te streamen. Had ik dat geweten was ik voor f1tvpro gegaan. Dat was dan de goedkoopste optie geweest. F1tvpro communiceert blijkbaar bewust dat het niet werkt om meer abonnementen te slijten. In ons geval werkte dat averechts.
Nee bij F1tvpro heeft het goed gewerkt, want ze willen niet dat je een account deelt met iemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
OFV schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Eigenlijk werkt het dus wel want men wil eigenlijk dat je je account niet deelt. Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.

Met een beetje research had je naar mijn idee vrij gemakkelijk kunnen achterhalen dat F1TV wel gewoon werkt wanneer je dit deelt. Zonde in ieder geval. Want F1TV paar maanden geleden voor 48 euro ofzo een jaar afgesloten. En Viaplay gister bij vriend vergeleken, wat een drama was dat daar zeg.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Dit mis ik toch wel hoor......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5AJ7GAp7VfYoGTHpaKoIHYV7to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz9VrcoaGhDTP6ll5vq0yi6c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

GovertNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Met een beetje research had je naar mijn idee vrij gemakkelijk kunnen achterhalen dat F1TV wel gewoon werkt wanneer je dit deelt. Zonde in ieder geval. Want F1TV paar maanden geleden voor 48 euro ofzo een jaar afgesloten. En Viaplay gister bij vriend vergeleken, wat een drama was dat daar zeg.
Stond helaas niet in de samenvatting in het topic hier op Tweakers waar alle mogelijkheden en verschillen van aanbieders opgesomd zijn. Wellicht dat het daar niet staat omdat het eigenlijk niet legaal is om te delen bij f1tvpro? In het topic zelf verder ook niet tegengekomen maar daar stonden dan ook honderden reacties in. Ook op andere websites overigens nergens gezien dat er positieve ervaringen waren met f1tvpro delen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Wat was hier dan zo goed aan? Je krijgt nu van Max zelf de uitleg inclusief de camera posities waarin je kunt zien waar hij remt of schakelt. Daarnaast wordt in de studio ook de diverse bochten besproken en welke uitdagingen er bij horen.

Begrijp me goed, Robert deed het aardig maar om te zeggen dat ik nu wat te kort kom. Nee eerder een overvloed aan informatie en wetenswaardigheden. Alsof je van de Telegraaf overstapt naar de Volkskrant.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 20-03-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:29:
[...]

Volgens mij is Viaplay ook amper duurder dan F1TV Pro. Tenminste, bij Ziggo als het je alleen om F1 te doen is.
Het is als bestaande klant sowieso 86 euro t/m de laatste race in november bij Ziggo.
Eerste 2 maanden in feite gratis, 3 maanden 9,99, daarna nog 4x 13,99
Tenzij ze erachter komen dat er veel mensen voor F1 komen en dat ze daar een flinke stap maken qua kwaliteit en aanbod.
Daar komen ze snel genoeg achter door even op zondag alle streams naar F1 te tellen.
Viaplay zou ook geen voldoende afzet hebben zonder F1. Ik zou het zelf zonder F1 een maandje getest hebben, zeker geen jaarabo zoals nu. Ik heb het ook niet alleen voor F1 genomen.

Bij Ziggo ben je alsnog goedkoper uit als je het abonnement alleen laat lopen gedurende het F1-seizoen, alleen niet tov F1pro (de missende features daargelaten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
ed1703 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Het is als bestaande klant sowieso 86 euro t/m de laatste race in november bij Ziggo.
Eerste 2 maanden in feite gratis, 3 maanden 9,99, daarna nog 4x 13,99

[...]

Daar komen ze snel genoeg achter door even op zondag alle streams naar F1 te tellen.
Viaplay zou ook geen voldoende afzet hebben zonder F1. Ik zou het zelf zonder F1 een maandje getest hebben, zeker geen jaarabo zoals nu. Ik heb het ook niet alleen voor F1 genomen.

Bij Ziggo ben je alsnog goedkoper uit als je het abonnement alleen laat lopen gedurende het F1-seizoen, alleen niet tov F1pro (de missende features daargelaten).
Je kunt volgens mij nog wat slimmer uit/aan zetten om de kosten te drukken. Maar goed, het gaat me ook niet zozeer om het geld. Als ik voor 200 per jaar 4k op kanaal 14 had kunnen behouden had ik dat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
7Sins schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:41:
Jongens ik heb gemengde gevoelens gekregen bij viaplay.
Ik ben enkel aangesloten omdat ik geen F1 meer kon kijken via ziggo :9
Mijn bericht zal dan ook alleen daarover gaan

wat een gare talkshows man. Maar misschien dat de hosts zelf ook nog wat moeten wennen. Amber lijkt crash course F1 praten gehad te hebben. Diepte kon ze niet vinden. De commentatoren zijn er ook niet op vooruit gegaan. En ik hoop maar dat tom coronel elke keer aanschuift want anders is de manier waarop gebabbeld wordt, niet meer mijn ding.
En komop man met alle kleine dingen zoals waarom allard aan de telefoon. waarom op zo'n interactive tablet het circuit met je vinger navolgen. echt een belabberde set, en geen gezamelijk gevoel te merken
Ze lijken graag wat meer vrouw in de F1 in beeld te willen brengen.

overigens ook wel frappant hoe ze hele stukken inbakken om viaplay verder te promoten.
Ik deel je mening volledig, wat een hoop gezwets in die studio en die dame daar irriteer ik me nu al mateloos aan. Tom lijkt ook met de handrem erop zijn verhaal te doen. Nee , het kan mij absoluut nog niet bekoren..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Zoals ik het al vaker heb gezegd, en jij het blijkbaar niet weet. Viaplay is meer dan F1, naast F1 kan je daar ook PDC darts, Bundesliga voetbal en na de zomerstop premier league voetbal kijken.

Voor veel mensen hier ook reden om daarvoor Viaplay af te nemen.
Maar ook Nederlandse studio kan een bepalende rol hebben gespeeld bij een keuze.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
OFV schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Stond helaas niet in de samenvatting in het topic hier op Tweakers waar alle mogelijkheden en verschillen van aanbieders opgesomd zijn. Wellicht dat het daar niet staat omdat het eigenlijk niet legaal is om te delen bij f1tvpro? In het topic zelf verder ook niet tegengekomen maar daar stonden dan ook honderden reacties in. Ook op andere websites overigens nergens gezien dat er positieve ervaringen waren met f1tvpro delen. :|
Sowieso heb ik het op de frontpage gelezen in een nieuwsbericht over F1TV (in de reacties) en er zijn ook weleens vragen over gesteld in topics op Tweakers. Maar begrijp dat je deze kunt missen. Ik kwam stom toevallig de aanbieding poos geleden op Pepper (48 euro voor jaar). En deze dus gedeeld met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 11:20
Ik ben een echte F1 fan, al heel wat jaren.
Met Ziggo had ik erg mooi beeld (4k) en nu is de beeldkwaliteit ondermaats met ViaPlay (jaarcontract 99,-)

Ik gebruik een Nvidia Shield. Heb boven een Apple TV 4k. Deze zal ik vandaag testen, hopelijk is het beter.

Ik heb ook een F1 tv pro account. Beeld is veel beter, alleen kan ik me niet goed concentreren met het engels commentaar, zeker als mijn vader hier is.

Ik baal ontzettend. Ik overweeg nu om bij ziggo een ViaPlay abonnement aan te schaffen met de hoop dat kanaal 200 wel fatsoenlijk genoeg is als de AppleTV niet goed genoeg is. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Quad schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Zoals ik het al vaker heb gezegd, en jij het blijkbaar niet weet. Viaplay is meer dan F1, naast F1 kan je daar ook PDC darts, Bundesliga voetbal en na de zomerstop premier league voetbal kijken.

Voor veel mensen hier ook reden om daarvoor Viaplay af te nemen.
Maar ook Nederlandse studio kan een bepalende rol hebben gespeeld bij een keuze.
Volgens mij heb je mijn post niet helemaal begrepen.. ik vroeg dit JUIST vanwege het feit dat een flink aantal mensen dit niet weten dat er niet alleen F1 te zien is en men dit naar mijn indruk neemt voor alleen de F1 ;)
NL-commentaar daarglaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gisteren stond de Formule 3 race voor nu in de gids, nu kan ik het niet meer vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:35:
Gisteren stond de Formule 3 race voor nu in de gids, nu kan ik het niet meer vinden?
Sterker nog een uurtje terug stond hij er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Heb viaplay al tweet gestuurd over de F3..
Kijk het nu wel via F1tv..
Beetje jammer weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok ben ik niet de enige, wat een prutsers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:46:
Ok ben ik niet de enige, wat een prutsers..
Staat er keer Nederlands team on P1 daar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Scorpio861 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Tom lijkt ook met de handrem erop zijn verhaal te doen.
Ik vraag me ook echt af hoe lang hij dit toneelstukje volhoudt. De aard van het beestje verander je niet, zelfs niet met een hele flinke zak centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:42
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik vraag me ook echt af hoe lang hij dit toneelstukje volhoudt. De aard van het beestje verander je niet, zelfs niet met een hele flinke zak centen.
Of Doornbos bracht het slechtste bij hem naar boven, want ik heb hem vaker gezien en hij is niet altijd zoals bij Ziggo.

Ik hoop dat hij het zo volhoud, want dit is een stuk beter dan Ziggo voorheen in mijn ogen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Met albers naast je is het ook wel lastig om er spanning en emotie in te brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:13
SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:42:
Heb viaplay al tweet gestuurd over de F3..
Kijk het nu wel via F1tv..
Beetje jammer weer
Dus dat wordt nu helemaal niet op viaplay uitgezonden?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
DmC1982 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:11:
Ik baal ontzettend. Ik overweeg nu om bij ziggo een ViaPlay abonnement aan te schaffen met de hoop dat kanaal 200 wel fatsoenlijk genoeg is als de AppleTV niet goed genoeg is. Bah!
Ik ben last minute overgestapt naar KPN en heb het gisteren op de valreep geactiveerd.

Echt testen heb ik niet gedaan, omdat ik niets van de quali wilde missen, maar ik zag wel dat de kwaliteit van het lineaire kanaal iets beter leek, als in, het rijderoverzicht links en tijden onderin leken wat scherper. Bekeken op 4,5 meter afstand van een oude 50" plasma tv. Hoe dat bij Ziggo zit weet ik niet, maar ik denk dat het lineaire kanaal de maximale streamkwaliteit biedt, waarbij het via de app kan fluctueren.

Ik had het KPN kastje rechtstreeks op de tv aangesloten en een android tv stick via de versterker. Verschillende beeldinstellingen agv verschillende HDMI ingangen, is niet uitgesloten. Ik had geen tijd om dat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 00:18
LA-384 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Ik ben last minute overgestapt naar KPN en heb het gisteren op de valreep geactiveerd.

Echt testen heb ik niet gedaan, omdat ik niets van de quali wilde missen, maar ik zag wel dat de kwaliteit van het lineaire kanaal iets beter leek, als in, het rijderoverzicht links en tijden onderin leken wat scherper. Hoe dat bij Ziggo zit weet ik niet, maar ik denk dat het lineaire kanaal de maximale streamkwaliteit biedt, waarbij het via de app kan fluctueren.

Ik had het KPN kastje rechtstreeks op de tv aangesloten en een android tv stick via de versterker. Verschillende beeldinstellingen agv verschillende HDMI ingangen, is niet uitgesloten. Ik had geen tijd om dat te controleren.
Klopt. Lineaire kanaal fluctueert niet. Deze wordt in 1080i/p 50 aangeboden aan de kabelaars en is geen stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Wat mij gisteren ook positief opviel, is dat viaplay net als f1tv pro, meerdere streams aanbied. Naast het primaire beeld, stonden er ook onboards tussen van Verstappen, Hamilton en Bottas, livetimings en live drivers positions. Ik heb ze niet geprobeerd, maar vond het wel een leuke extra. Benieuwd of ze dat blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik krijg ook een foutmelding voor de F3 race op mijn LG.

Deze content is verlopen :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dus dat wordt nu helemaal niet op viaplay uitgezonden?
Was gewoon wél de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
f3 doet het hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Welk platform. Altijd handig om er even bij te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
chrome, windows 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 15:13
LA-384 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:01:
Wat mij gisteren ook positief opviel, is dat viaplay net als f1tv pro, meerdere streams aanbied. Naast het primaire beeld, stonden er ook onboards tussen van Verstappen, Hamilton en Bottas, livetimings en live drivers positions. Ik heb ze niet geprobeerd, maar vond het wel een leuke extra. Benieuwd of ze dat blijven doen.
Je kan afaik niet zelf de onboards kiezen zoals bij f1tv. Bottas is er het gehele jaar en de andere 3 (4?) worden per race uitgekozen door viaplay.
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:03:
[...]

Was gewoon wél de bedoeling...
Ja dacht ik dus ook. Het schijnt nu wel weer te werken maar het wekt maar weinig vertrouwen op.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Over slaapverwekkend commentaar gesproken.... Jeez

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:02:
Ik krijg ook een foutmelding voor de F3 race op mijn LG.

Deze content is verlopen :? 8)7
Had ik ook, maar nog een keer geprobeerd en toen ging het wel. In eerste instantie zag ik hem helemaal niet op m'n LG, wel op telefoon. Ook daar meldingen dat de stream niet afgespeeld kon worden en dat men ermee bezig was.
Ben geen die-hard f3 fan, maar vind dit best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ja, hier ook weer. Na 2 keer de app afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 15:56
Hier ook problemen op de media next, samsung tv en ipad. Speelt nu weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
HaterFrame schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:06:
Over slaapverwekkend commentaar gesproken.... Jeez
Inderdaad, alsof ie de postduiven uitslagen voorleest.

Ik zie op Twitter dat er heel veel problemen waren met de F3 race.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
BramViking schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Wat een hypocriete opmerking. De reden dat jij nu niet miept is omdat het bij jou nu goed werkt. Maar zodra jij ook dezelfde problemen met Viaplay zou hebben, als de meesten, dan had je ook lopen janken. Mensen betalen voor deze service en het is gewoon niet goed.
Nee hoor, eerder de vrije trainingen en
gisteren de qualificatie gekeken en inderdaad ook een aantal keer een verschil in kwaliteit gezien en ook een aantal keer een hickup gehad.
Dat is zeker niet fijn kijken, op momenten.. maar om nou een heel drama te gaan schoppen en accounts aan te gaan maken met de naam @ViaNee.. vind ik wat ver gaan.

Men kijkt één keer en gaat meteen helemaal los.. niets is goed, de presentatoren zijn ruk etc..
Men krijgt niet eens de kans en er staan al weer mensen te roepen, vooral op Twitter, 'Boycot Viaplay'.
Sorry maar dan ben je écht niet lekker bij je hoofd wat mij betreft.

Vorige jaren was er bij Ziggo niks goed en liep iedereen af te geven op Mol en Plooij. En frappant, nu zie je ineens reacties voorbij komen met: "Wij willen Olav Mol en Jack Plooij terug"

In het begin bij Ziggo was het ook niet altijd best, bij streamingdiensten als Netflix en Disney ook niet.. dat is uiteindelijk ook goed gekomen.

Ben het met de mensen eens, dat Viaplay wel haar best moet gaan doen om in ieder geval de stream kwaliteit wat op te krikken in de komende races.

Maar laten we vooral allemaal rustig blijven en niet meteen tot achterlijke reacties, zoals boycotten, overgaan.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ithric schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Of Doornbos bracht het slechtste bij hem naar boven, want ik heb hem vaker gezien en hij is niet altijd zoals bij Ziggo.

Ik hoop dat hij het zo volhoud, want dit is een stuk beter dan Ziggo voorheen in mijn ogen dan.
Doornbos is nu ook rustiger. Ik denk dat het aan een combinatie van beide personen samen ligt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kevmeistert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Klopt. Lineaire kanaal fluctueert niet. Deze wordt in 1080i/p 50 aangeboden aan de kabelaars en is geen stream.
Ik hoop dat het lineaire kanaal na 1/8 blijft bestaan. Hiermee kunnen ze zich een onderscheiden van de concurrent en kunnen ze straks, net als in Zweden, via dit kanaal ook 4K aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Exocet schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Welkom in 2022, alles is slecht, is dat het niet, dan hoor je niks
Dit is wel heel triest. Nu moet ik wel bekennen dat ik op Twitter mijn ongenoegen heb geuit over de beeldkwaliteit. Maar voor de rest vind ik het vooralsnog een verademing vergeleken met Ziggo.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
F3 staat er nu ook ineens weer tussen.
Opstart problemen..
Nou ja opzettelijk F1tv er nog naast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik ben hier dus echt niet verbaasd over. Slechte app (op m'n LG, kan je Viaplay wellicht niet verwijten), slecht commentaar (persoonlijke mening, maar sta daar niet alleen in zie ik), GEEN sfeer (lijkt wel of ze van hogerhand met de rem erop moeten, want ow jee je zal maar een heel klein beetje sfeer krijgen), waardeloze beeldkwaliteit.

Ze hebben het goed weten te verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

F1TV heeft geen app voor op m'n televisie. Heb geen zin om m'n laptop aan te sluiten, zo keek ik vorig jaar wel en dat vind ik toch onhandiger. En ik heb ook geen zin om speciaal voor F1 een Apple TV te kopen. M'n LG voldoet prima, ik kijk wat ik wil kijken via apps op de TV. Als F1TV een LG App had gemaakt had ik het zeker overwogen (al overweeg ik toch F1TV als backup, en voor 3 euro.. lekker ook eens een oude race terug kunnen kijken). En NL commentaar, vind ik toch handiger. En voorlopig, 1e indruk, is prima.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:46
DonJunior schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:17:
[...]

gisteren de qualificatie gekeken en inderdaad ook een aantal keer een verschil in kwaliteit gezien en ook een aantal keer een hickup gehad.
Dat is zeker niet fijn kijken, op momenten.. maar om nou een heel drama te gaan schoppen en accounts aan te gaan maken met de naam @ViaNee.. vind ik wat ver gaan.

Men kijkt één keer en gaat meteen helemaal los.. niets is goed, de presentatoren zijn ruk etc..
Men krijgt niet eens de kans en er staan al weer mensen te roepen, vooral op Twitter, 'Boycot Viaplay'.

Vorige jaren was er bij Ziggo niks goed en liep iedereen af te geven op Mol en Plooij. En frappant, nu zie je ineens reacties voorbij komen met: "Wij willen Olav Mol en Jack Plooij terug"

In het begin bij Ziggo was het ook niet altijd best, bij streamingdiensten als Netflix en Disney ook niet.. dat is uiteindelijk ook goed gekomen.

Ben het met de mensen eens, dat Viaplay wel haar best moet gaan doen om in ieder geval de stream kwaliteit wat op te krikken in de komende races.

Maar laten we vooral allemaal rustig blijven en niet meteen tot achterlijke reacties, zoals boycotten, overgaan.
Ik ben het met je eens, echter vind ik het erg kwalijk dat de stream kwaliteit (lage bitrate) zo tegen valt en dat hier op geen enkele manier over gecommuniceerd wordt.
Ze blijven maar aangeven (twitter) dat het probleem bij de klanten ligt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

stylezzz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Met albers naast je is het ook wel lastig om er spanning en emotie in te brengen. ;)
Ik vond Albers bij de Telegraaf podcast altijd goed. Niet alleen maar met een harde plasser vertellen hoe goed Max was ook maar ook redelijk objectief kritiekpunten aandragen.

Nog wel even aankijken wat Coulthard en Hakkinen echt toevoegen had gister niet het idee dat ze heel veel nieuws vertelden maar ja dat is zo bij de 1e race misschien ook lastiger. Het enige dat er is gebeurt zijn de testdagen, en dat is overal ook al besproken. Vond die 2 samen met uh-hoe-heet-ie bij de pre-season show (2 afleveringen) wel leuk.

Tom is idd wel flink rustiger geworden, maar ik denk dat dat heel erg opdracht is. Net zoals dat het F1 cafe vooral gezelligheid is, en dat het daar de bedoeling is beetje te overdrijven en wat wilder te doen. Weet zeker dat ook dat voor opgezet is. Maar, F1 Cafe is ook een ander soort show dan de pre-show van Via. Bij Via is de opzet duidelijk een informatief programma, geen gelal en gebrul maar op de inhoud. F1 Cafe is gezellig. Beetje slap ouwehoeren over autosport. Anekdotes 10000000 x herhalen, zoals in de kroeg ook gebeurt.

En ik heb voorlopig tijdens de voorbeschouwing geen stoere praatjes gehoord over 'contacten in de teams die mij vertelden'.. terwijl dat gewoon "nieuws" was dat allang bekent. was. Net zoals die "compares", "ik heb ze even naast elkaar gezet". Nee Robert, je lult heel leuk en gezellig maar die compare krijg je ook gewoon vanuit de F1 (of Sky, dat weet ik niet zeker).

Commentaar tijdens de kwali mag iets enthousiaster maar vond het niet storend, ze vertelden gewoon hoe het is. Kreeg geen moment het gevoel dat ze voor of tegen iemand zijn. Klonk objectief. En had ook niet vaak het idee dat ze de verkeerde naam bij de auto noemden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:05:
Je kan afaik niet zelf de onboards kiezen zoals bij f1tv. Bottas is er het gehele jaar en de andere 3 (4?) worden per race uitgekozen door viaplay.
Nee dat klopt, er waren 3 onboards van de genoemde rijders. Er was ook nog een 4e onboard stream, maar volgens mij rouleerde die tussen meerdere rijders. Ik weet niet of dat alle rijders zijn, of alleen de drie die een eigen stream hadden.

Volgende week kan ik dat bekijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Ik ben hier dus echt niet verbaasd over. Slechte app (op m'n LG, kan je Viaplay wellicht niet verwijten), slecht commentaar (persoonlijke mening, maar sta daar niet alleen in zie ik), GEEN sfeer (lijkt wel of ze van hogerhand met de rem erop moeten, want ow jee je zal maar een heel klein beetje sfeer krijgen), waardeloze beeldkwaliteit.

Ze hebben het goed weten te verzieken.
Sluit ik me bij aan..

Bij Ziggo was zeker niet alles uitstekend, maar Ziggo had veel betere kwaliteit beeld, hogere bitrate, geen losse streams maar gewoon zender op en gaan. Een veel betere prijs voor Ziggo abonnees.

Wat betreft presentatie, een lossere aanpak, veel meer sfeer, meer sensatie, gewoon meer 'excitement' in een raceweekend. Daarbij toch voldoende kennis met Doornbos, Guido, Tom etc.. zonder gelijk saai te worden.

Viaplay kiest ervoor om alles te veranderen, dan kun je dit soort reacties verwachten als je je zaakjes niet heel goed in orde hebt.

Belabberde kwaliteit stream, instabiel, lage bitrate, duur. Een onwennige Amber en Stephane, analysten waar geen lachje vanaf kan (alsof ze onder schot gehouden worden), commentators die je de oren van de kop praten, maar tegelijkertijd eigenlijk niets zeggen/toevoegen. Allard Kalff als 'racecontrol' waarvan ik de toegevoegde waarde niet zie. De toevoeging van Engelse analysten, waar ik persoonlijk geen moeite mee heb, maar mijn vader bijvoorbeeld niets van verstaat.

Mensen verwachten hetzelfde, of vooruitgang. Maar het gros is er achteruit op gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rck010 op 20-03-2022 10:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Belangrijkste is dat ze een eerlijke kans krijgen. Het heeft tijd nodig om te groeien en smaken verschillen nu eenmaal. Ik ben blij dat de commentatoren niet zo aan het babbelen zijn dat ze gewoon belangrijke dingen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ilfamo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:54:
Belangrijkste is dat ze een eerlijke kans krijgen. Het heeft tijd nodig om te groeien en smaken verschillen nu eenmaal. Ik ben blij dat de commentatoren niet zo aan het babbelen zijn dat ze gewoon belangrijke dingen missen.
Precies. Ik vond de kwalificatie niet heel slecht hoor. Presentatrices waren ook best oke. De beeld en geluidskwaliteit kwamen echt uit de jaren 90 bij eurosport vandaan. En persoonlijk heb ik helemaal niks met coulthard en hakinnen. Ze zijn absoluut niet onafhankelijk en daarom niet serieus te nemen. Hopelijk gaat er gauw wat verbeterd worden op z'n minst op technisch vlak.

[ Voor 5% gewijzigd door DR!5EQ op 20-03-2022 11:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:53:
Mensen verwachten hetzelfde, of vooruitgang. Maar het gros is er achteruit op gegaan. Dan krijg je dit soort reacties.
Mensen zijn ook een stel kuddedieren 1e klas die niet zo goed tegen verandering kunnen. Vanaf dag 1, nog voordat bekent was hoe en wat precies, was het allemaal kut. "Want het is anders dan dat het was". Uiteraard mag de kwaliteit omhoog en is dat als kritiekpunt terechte. En veel mensen zien het verschil echt niet. Ik keek Ziggo via de laptop op de TV. Kijk nu via de Via app. Ik vind het beeld prima.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Crazy D schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Mensen zijn ook een stel kuddedieren 1e klas die niet zo goed tegen verandering kunnen. Vanaf dag 1, nog voordat bekent was hoe en wat precies, was het allemaal kut. "Want het is anders dan dat het was". Uiteraard mag de kwaliteit omhoog en is dat als kritiekpunt terechte. En veel mensen zien het verschil echt niet. Ik keek Ziggo via de laptop op de TV. Kijk nu via de Via app. Ik vind het beeld prima.
Kan jij prima vinden, maar mensen als ik zijn van 4k naar een slappe, instabiele 720p stream gegaan en daar leg je dan ook nog grof geld voor neer.

Je veranderd een succesvolle formule, dan moet je je zaakjes gewoon heel goed in orde hebben als nieuwe partij, want anders is dit het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Kan jij prima vinden, maar mensen als ik zijn van 4k naar een slappe, instabiele 720p stream gegaan en daar leg je dan ook nog grof geld voor neer.
Als niet Ziggo klant betaalde je meer dan voor Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Laatst online: 16:52
Kan je ook tijdens de kwalificatie of race makkelijk switchen naar andere streams? Van de algemene race stream naar een onboard stream bijvoorbeeld? Zou het wel mooi vinden als je gewoon makkelijk kan switchen en niet eerst de huidige stream hoeft af te sluiten.
Nog beter zou zijn om een split screen te kunnen doen met de verschillende streams.
Ik kijk via de viaplay app op een ziggo next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Bucephalus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:16:
Kan je ook tijdens de kwalificatie of race makkelijk switchen naar andere streams? Van de algemene race stream naar een onboard stream bijvoorbeeld? Zou het wel mooi vinden als je gewoon makkelijk kan switchen en niet eerst de huidige stream hoeft af te sluiten.
Nog beter zou zijn om een split screen te kunnen doen met de verschillende streams.
Ik kijk via de viaplay app op een ziggo next box.
Switchen is ruk ..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Die opmerkingen komen dan ook vooral van de mensen die vorig jaar Ziggo Sport of Ziggo Sport Select via het kastje van hun tv-provider rechtstreeks op tv keken. En dat is gewoon de overgrote meerderheid. Of dat nu in 4K was of in 1080i met 12 Mb/s: het was sowieso stukken beter dan de huidige streams. Voor hen is Viaplay qua beeldkwaliteit objectief een enorme achteruitgang. (Even afgezien van het zeer tijdelijke kanaal dat tot 1 augustus lineair wordt doorgegeven en tot nu toe alsnog achterblijft in kwaliteit bij Ziggo Sport.)

Het is gewoon een gotspe dat een van de meest geldverslindende sporten, met nota bene een Nederlandse wereldkampioen, hier nu wordt doorgegeven in een matige stream-kwaliteit waarvan men in 2015 al niet meer onder de indruk zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
[...]

Helemaal mee eens, Ik heb zelf ook liever Olav Mol en Jack Plooij terug vanwege hun enthousiasme. Dat gezegd hebbende moet je iets ook een beetje tijd geven.

Even een voorbeeld, Ik ken wat mensen die Big Brother kijken (ikzelf niet), en daar was gigantisch veel commentaar op vorig jaar, Nu zijn mensen die het kijken enorm enthousiast, omdat ze geluisterd hebben naar al het commentaar.

Geef Viaplay gewoon feedback en stuur desnoods een email met verbeteringen. Ik ga er vanuit dat Viaplay liever tevreden klanten hebben, want ze hebben nog steeds concurrentie met F1 TV Pro.

Ik ben zelf overigens best tevreden over Viaplay. En ja ze lieten gisteren heel vaak geen ronde tijden zien e.d. dat was vrij irritant, maar ik ga er vanuit dat ze hiervan op de hoogte zijn, en dat dit soort "problemen" opgelost gaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 20-03-2022 11:25 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Het is gewoon een gotspe dat een van de meest geldverslindende sporten, met nota bene een Nederlandse wereldkampioen, hier nu wordt doorgegeven in een matige stream-kwaliteit waarvan men in 2015 al niet meer onder de indruk zou zijn.

De rechten voor F1 hadden niet naar ViaPlay mogen gaan, NL is nog lang niet aan massaal streamen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Crazy D schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Ik vond Albers bij de Telegraaf podcast altijd goed. Niet alleen maar met een harde plasser vertellen hoe goed Max was ook maar ook redelijk objectief kritiekpunten aandragen.
Ik heb ook niet zozeer kritiek op de informatievoorziening, meer op de wijze waarop. Maar goed, dat mag duidelijk zijn... ik schakel om 15.58 de stream wel in. De race is waar de punten verdeeld worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Ook maar even kijken naar F2 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MKPgoJvoJL1ICOgtsH6cw7PjMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NCZVmtpeQGY8aOaMuxLbNNAP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 20-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
Ook nog iets constructiefs te melden? Hier heb ik natuurlijk niks aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Hehe ja, ik moest meteen na de quali weg en switchte op mijn telefoon van timing naar de nabeschouwing, kreeg daar hele tijd de on-board van Max zonder beeld 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Bucephalus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Ja switchen kan van de ene naar de andere stream, maar het is steeds de vraag waar je precies uit komt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilfamo
Bucephalus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EajBA95ViHpSgN7H81P7GuIHTUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0Ob0iSkBl3LA0zQI479XKRE.jpg?f=fotoalbum_large

Picture in picture werkt prima, hoofdstream met in klein beeld de trackpositions.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
[...]

De tokkie reacties, waarin er om boycotten geschreeuwd wordt, of het vervangen van mensen, moet je inderdaad negeren. Maar de problemen die er nu zijn, is gewoon niet acceptabel, voor een betalende platform. Dat een stream niet 1080P of hoger toont is tot daaraan toe, maar dat het continue vastloopt, in scherpte veranderd of stottert, niet. Dit soort problemen hebben zich nooit voorgedaan bij een Ziggo Sport, Fox Sport of ESPN.

Nu zijn er ook mensen die er geen last van hebben, omdat zij gebruik maken van een extern televisie kastje, maar dan had Viaplay duidelijk moeten communiceren dat ze geen stabiliteit kunnen beloven, als men gebruik maakt van enkel haar eigen tv app. Sterker nog, een Discovery+, welke ook live sport programma's uitzend, en ook pas in Nederland begonnen is met haar Eurosport, heeft daar totaal geen last van. Dan laten we de gewone online platforms zoals een KPN of T-Mobile buiten beschouwing.

Dat mensen er ontevreden over zijn en dit ook aangeven is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
ilfamo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]

Picture in picture werkt prima, hoofdstream met in klein beeld de trackpositions.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Was mij nog niet gelukt. Kijk je ook via de app op de mediabox next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

F2 live. Nu een solide stream op LG C9. Peaks naar 6,5 mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 20-03-2022 11:41 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
-

[ Voor 100% gewijzigd door ppeterr op 20-03-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
ilfamo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Als niet-Ziggo klant betaalde je meer dan voor Viaplay.
Maar als niet-Ziggo klant kreeg je voor 14,99 (of 17,50?) naast het pakket wat Viaplay heeft (Darts, PL, Bundesliga en Formule 1,2 en 3) ook: Champions League, Seria A, La Liga, Jupiler league (België), Ligue 1, Portugees voetbal, diverse beker voetbal toernooien, Tennis, Golf, heel veel races, diverse docs en nog veel meer.

Natuurlijk krijg je alles erbij, terwijl je misschien alleen F1, PL, CL en La Liga wil zien.

Het argument dat als niet-Ziggo klant dus goedkoper uit bent, gaat dus niet geheel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Bucephalus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Was mij nog niet gelukt. Kijk je ook via de app op de mediabox next?
Nee dit was op de laptop, ik had maar één scherm beschikbaar. Ga vandaag op de tv kijken via het KPN kastje met de trackpositions op een tablet, kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

Wachten... schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:23:

En ja ze lieten gisteren heel vaak geen ronde tijden zien e.d. dat was vrij irritant, maar ik ga er vanuit dat ze hiervan op de hoogte zijn, en dat dit soort "problemen" opgelost gaan worden.
Ronde tijden, overlay graphics enzo kan viaplay natuurlijk niets aan doen. Die zitten gewoon in de world feed die ze vanuit de FIA/f1 krijgen.
MilesD. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:27:
De rechten voor F1 hadden niet naar ViaPlay mogen gaan, NL is nog lang niet aan massaal streamen toe.
Misschien hadden andere dan gewoon meer moeten willen betalen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
dnmw2705 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Maar als niet-Ziggo klant kreeg je voor 14,99 (of 17,50?) naast het pakket wat Viaplay heeft (Darts, PL, Bundesliga en Formule 1,2 en 3) ook: Champions League, Seria A, La Liga, Jupiler league (België), Ligue 1, Portugees voetbal, diverse beker voetbal toernooien, Tennis, Golf, heel veel races, diverse docs en nog veel meer.

Natuurlijk krijg je alles erbij, terwijl je misschien alleen F1, PL, CL en La Liga wil zien.

Het argument dat als niet-Ziggo klant dus goedkoper uit bent, gaat dus niet geheel op.
Je kan de pakketten nooit 1 op 1 vergelijken natuurlijk en het verschilt per persoon waar je het meeste aan hebt, Viaplay geeft er bijvoorbeeld films en series bij en dat deed Ziggo Sport niet. Feit blijft dat het iets voordeliger is. Ik merk dat vooral Ziggo klanten veel commentaar hebben omdat het voor hun eerst "gratis" was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phydomir schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Ronde tijden, overlay graphics enzo kan viaplay natuurlijk niets aan doen. Die zitten gewoon in de world feed die ze vanuit de FIA/f1 krijgen.

[...]

Viaplay krijgt inderdaad nu ook de schuld van de graphics issues 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
ilfamo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Nee dit was op de laptop, ik had maar één scherm beschikbaar. Ga vandaag op de tv kijken via het KPN kastje met de trackpositions op een tablet, kijken hoe dat werkt.
Ah, ok. Hoop dat dit ook via de app op de mediabox next (of Xbox) kan.

Als iemand dit weet, ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomdamasta
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-06-2022
Hallo Tweakers,

Op de website van Viaplay staat dat er 2 streams maximaal tegelijk aan kunnen staan. Ik vroeg mij echter af of de tv hier dan ook bij hoort of dat hier alleen de app mee wordt bedoelt. Ben van plan om Viaplay via KPN aan te schaffen (krijg je een zender op je tv voor formule 1), maar wordt dit ook gezien als stream? of kunnen dan nog 2 andere mensen tegelijkertijd via hun telefoon en tablet bijvoorbeeld het ook nog kijken?

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet hoe dat streamen precies in elkaar steekt voor de tv?

Met vriendelijke groet,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Phydomir schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Als je 10 miljoen per jaar biedt en daarna een partij komt die net voor het sluiten van de markt een bod van 30 miljoen neerlegt per jaar, dan kan je meer bieden, maar uiteindelijk moet je het terug kunnen verdienen en ik denk dat Ziggo een snelle calculatie heeft gemaakt en gezien heeft dat 30 miljoen per jaar niet terug te verdienen is.

Daarbij kan het zijn dat ze nu aan het 'sparen' zijn om het over 3 jaar (of eerder) wel meer geld te kunnen bieden.

[ Voor 10% gewijzigd door dnmw2705 op 20-03-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
[quote]Bucephalus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Ah, ok. Hoop dat dit ook via de app op de mediabox next (of Xbox) kan.

Als iemand dit weet, ik hoor het graag!
[/quote]
App is beschikbaar sinds donderdag op Mediabox Next.
Pagina: 1 ... 55 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2