‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klinkt als de nieuwe webos problemen geeft. Is blijkbaar erg veel anders dan voorgaande jarenRivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:17:
[...]
Het lijkt ook per jaargang anders te zijn. Mijn vader heeft de C1 OLED en die geeft ook aan dat het niet superstabiel loopt. Terwijl ik op mijn CX geen problemen heb.
De C1 heeft ook een andere webOS versie van de CX.
iPhone? iPad? Laptop?Pvd01 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:18:
[...]
Het enige dat ik kan doen is verder kijken op mijn slaapkamer met een oudere versie webOS, of AirPlay… Andere apparaten heb ik niet.
"Bestel alsjeblieft snel een Apple TV voor mij, want dit is helemaal niets!"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt mij stug als YouTube, Netflix, Amazon Prime, Disney+ en F1TV Pro gewoon vlekkeloos werken. Sommige zien frame skipping of het verschil tussen 720p en 480p niet eens, maar het is echt drama. Ik kijk weer via F1TV Pro. Jammer voor ViaPlay.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:15:
[...]
Dat probleem zit dan écht bij jou / jouw combinatie. Hier 0,0 issues.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Haha. Android fan hier maar kan zijn frustratie begrijpen!Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:23:
M'n vader gooit de C1 bijna het raam uit.
Sinds shield de laatste update heeft kijk ik ook naar een Apple tv.
Zit alleen in de maag met infuse als KODi vervanging
Klinkt als webos problematiek, voorgaande tv hebben blijkbaar die problemen niet.dessie1 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:25:
Hier ook op een LGC1 alleen maar framedrops en freezes. Als je zoveel miljoen uitgeeft voor rechten dan moet dit toch kloppen!? zou je hier nog onderuit kunnen komen? Dan koop ik wel een chromecast voor F1.com.
Ik test op moment het ook niet op mijn C1. Shield tv 2019 draait voor als nu super
Klopt. Maar is andere webOS versie en daar lijkt dus het verschil in te zitten.lHybridl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:26:
Raar. Want lgcx loopt best soepel
Dat klopt en vorige week vanaf voor het hek was ook wel snel. Ik denk dat, als de eerste weken aanslaan met GPradio, dat ie wel weer snel het paddock in gaatgiantgiantus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:12:
[...]
Ja moet iets specifieker zijn. Olaf mol vanuit z’n werkkamer is gewoon beetje treurig. En ook zonder interviews ed stelt het programma gewoon weinig voor.
Licht off topic, maar al naar MrMC gekeken ? Gebruik ik al jaren. Ik kan niet wennen aan de interface van Infuse, die ook hardnekkig meta data blijft verzamelen. MrMC is een Kodi fork. Er bestaat ook een AndroidTV versie.SmasterS schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:25:
[...]
Haha. Android fan hier maar kan zijn frustratie begrijpen!
Sinds shield de laatste update heeft kijk ik ook naar een Apple tv.
Zit alleen in de maag met infuse als KODi vervanging
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De app is voor een aantal smart tv’s brak. Waar dat precies aan ligt is gissen. Maar frame skips en continu schakelen van resolutie zijn bekende problemen.Major_ton schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:24:
[...]
Lijkt mij stug als YouTube, Netflix, Amazon Prime, Disney+ en F1TV Pro gewoon vlekkeloos werken. Sommige zien frame skipping of het verschil tussen 720p en 480p niet eens, maar het is echt drama. Ik kijk weer via F1TV Pro. Jammer voor ViaPlay.
Momenteel is de Apple TV het apparaat waarop ViaPlay perfect samenwerkt. Waarschijnlijk vanwege een overkill aan rekenkracht waardoor eventuele memory leaks en andere problemen wegvallen.
Thanks ga ik na kijken;)loekf2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:27:
[...]
Licht off topic, maar al naar MrMC gekeken ? Gebruik ik al jaren. Ik kan niet wennen aan de interface van Infuse, die ook hardnekkig meta data blijft verzamelen. MrMC is een Kodi fork. Er bestaat ook een AndroidTV versie.
Is dat een Apple TV-only feature? Of kan dat ook met de Nvidia Shield Android TV?alwind schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:16:
ik kijk op de Apple TV. werkt perfect. Heb zelfs de onboard van Max in pip links onder.
Apple TV bied pip aan(in het besturingsysteem). ik ben zelf geen Android gebruiker dus geen idee of het apple only is.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:29:
[...]
Is dat een Apple TV-only feature? Of kan dat ook met de Nvidia Shield Android TV?
Ja daar lijkt het nu op hè!? Vind het zonde om voor alleen F1 een shield of Apple TV te kopen. Misschien wachten op een update van via play voor LGC1. Baal er gewoon van omdat het vorig jaar gewoon perfect was.SmasterS schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:26:
[...]
Klinkt als webos problematiek, voorgaande tv hebben blijkbaar die problemen niet.
Ik test op moment het ook niet op mijn C1. Shield tv 2019 draait voor als nu super
Daarnaast is het natuurlijk beschamend dat de het Ziggokanaal 20 seconden vertraging heeft ten opzichte van een (al vertraagde) online stream.
Wat is de minimale Apple TV generatie waarop het perfect werkt?Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:28:
[...]
Momenteel is de Apple TV het apparaat waarop ViaPlay perfect samenwerkt. Waarschijnlijk vanwege een overkill aan rekenkracht waardoor eventuele memory leaks en andere problemen wegvallen.
De Apple TV HD (Voorheen vierde generatie) (A1625) of alleen een 4K versie? (Ik heb zelf geen 4K tv)
Geen idee maar doe jezelf een plezier en haal de laatste versie. Ding is regelmatig in de aanbieding bij Amazon bijvoorbeeld.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:44:
[...]
Wat is de minimale Apple TV generatie waarop het perfect werkt?
De Apple TV HD (Voorheen vierde generatie) (A1625) of alleen een 4K versie? (Ik heb zelf geen 4K tv)
De 4K versie is sowieso aan te raden, ook al heb je geen 4K TV. Snelheidsverschil is erg groot tussen de HD versie en 4K versie.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:44:
[...]
EU DNS: 86.54.11.100
Ik heb dat toch zelf ook liever, zit nu wat heen en weer te schakelen om te zien wat het beste bevalt. Handig van Olav dat ie af en toe de time-left een paar seconden opleest voor de sync;)dnmw2705 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:33:
Ik kijk nu met GPRadio aan: Olav en Jack doen als duo nu ook commentaar… en het klinkt nog best prima en anders dan voorgaande jaren..
Ik heb niet een shield aangeschaft voor F1 te kijken.dessie1 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:39:
[...]
Ja daar lijkt het nu op hè!? Vind het zonde om voor alleen F1 een shield of Apple TV te kopen. Misschien wachten op een update van via play voor LGC1. Baal er gewoon van omdat het vorig jaar gewoon perfect was.
Het is de enige apparaat dat volledige audio pass through heeft. Dat is voor mij ook tevens het grootste verschil tussen een shield en Apple tv.
Krachtig genoeg om gewoon beter te zijn dan de meeste smart tv's.
Werkt op moment gewoon prima met viaplay.
Nu nog de Bitrate naar 8mbit plus iedereen blij
ik heb geen 4k tv dus heb de normale Apple TV.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:44:
[...]
Zal waarschijnlijk nog door een extra straat moeten om op het kanaal gezet te kunnen worden.Marrtijn schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:40:
Ik heb het gevoel dat de Viaplay commentatoren geen info van de reporters op locatie doorkrijgen. Het blijft toch een oppervlakkig verhaal.
Daarnaast is het natuurlijk beschamend dat de het Ziggokanaal 20 seconden vertraging heeft ten opzichte van een (al vertraagde) online stream.
Lekker hip zoals bij de NOS geleerd.c-nan schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:45:
Ik vond Amber echt niet aan te horen, helemaal al niet in F1 Talks. Vandaag doet ze het wel beter, maar ze ziet er wel beetje sloeberig uit met de broek en schoenen die ze heeft.
Lijkt meer op uitzending van Groot Licht van vroeger
Qua sfeer verwacht ik elk moment dat Ronald Waterreus of Arno Vermeulen kunnen aansluiten.
En ik maar denken dat ik Rob Kamphues verschrikkelijk vond. En eigenlijk vind ik dat ook… kun je nagaan
Als studiogast was ze niet onaardig. Maar om de heren in de studio te sturen? NahhhhhDeruxian schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Lekker hip zoals bij de NOS geleerd.
Lijkt meer op uitzending van Groot Licht van vroeger
Qua sfeer verwacht ik elk moment dat Ronald Waterreus of Arno Vermeulen kunnen aansluiten.
En ik maar denken dat ik Rob Kamphues verschrikkelijk vond. En eigenlijk vind ik dat ook… kun je nagaan
Haha. Je klinkt echt beetje treurig. Net als collega’s op werk nadat ze een andere app moeten gebruiken.stylezzz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Als studiogast was ze niet onaardig. Maar om de heren in de studio te sturen? Nahhhhh
Geef het wat tijd. Waarschijnlijk vind je het helemaal prima over paar races.
Misschien dat ik dat wel doe. De ervaring met de Viaplay app op de Nvidia Shield TV is niet erg overtuigend. Lijkt ook wel alsof de saturatie op 20% is gezet. Kleuren ogen heel donker en flets.Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:45:
[...]
Geen idee maar doe jezelf een plezier en haal de laatste versie. Ding is regelmatig in de aanbieding bij Amazon bijvoorbeeld.
Zal het beter zijn als ik mijn MacBook met HDMI aan de tv hang? Is er een browser die het netjes doet?
Safari en Dash streamen het beste. Chrome maar 720M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Misschien dat ik dat wel doe. De ervaring met de Viaplay app op de Nvidia Shield TV is niet erg overtuigend. Lijkt ook wel alsof de saturatie op 20% is gezet. Kleuren ogen heel donker en flets.
Zal het beter zijn als ik mijn MacBook met HDMI aan de tv hang? Is er een browser die het netjes doet?
Het vreemde is natuurlijk dat al deze tv's net zo goed in Denemarken/Zweden gebruikt worden. Er zou helemaal niks nieuws aan de app moeten zijn op de taal na.Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:28:
[...]
De app is voor een aantal smart tv’s brak. Waar dat precies aan ligt is gissen. Maar frame skips en continu schakelen van resolutie zijn bekende problemen.
Wel 'opvallend' dat F1 via de browser nu max 3,8Mb/s is aangezien het 5Mb/s profiel nu 1080p is terwijl ik nu Bundesliga 2 draai op 720p50 met 5Mb/s
Kleuren zijn prima hier.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Misschien dat ik dat wel doe. De ervaring met de Viaplay app op de Nvidia Shield TV is niet erg overtuigend. Lijkt ook wel alsof de saturatie op 20% is gezet. Kleuren ogen heel donker en flets.
Vooralsnog is er geen alternatief. Maar goed, laten we het plezier in de sport niet vergallen door wat slechtere presentatie. Eigenlijk is het maar bijzaak...giantgiantus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Haha. Je klinkt echt beetje treurig. Net als collega’s op werk nadat ze een andere app moeten gebruiken.
Geef het wat tijd. Waarschijnlijk vind je het helemaal prima over paar races.
Bij mij lijkt het eerder alsof ze de saturatie hebben opgeschroefd om die fletse kleuren te verbloemen.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Ho, de kleuren op de Apple TV zijn ook niet om naar huis te schrijven. Dat heeft te maken met de te lage bitrate van ViaPlay momenteel. Wat goed gaat op de Apple TV is dat de stream vloeiend loopt op 1080P en 50Hz en dat deze daarbij netjes opgeschaald wordt naar 4K.M-ThijZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Het enige voordeel tov je Shield is dat de laatste ATV gecalibreerd kan worden met een recente iPhone om je kleuren goed af te stellen. Dat is met content wat op 4K HDR afgespeeld kan worden dan weer erg gaaf maar daar win je niets mee met ViaPlay.
Problemen met de stream, lage kwaliteit. De commentators staan me totaal niet aan, lullen aan één stuk door. Een sfeertje alsof er zojuist een koffietafel is geweest... Allard Kalff....
En je betaald hier ook nog 13,99€ voor.
Wie gaat het Nederlands commentaar bij F1TV Pro doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 19-03-2022 17:13 ]
Weg van die melige carnavalsstemming bij Ziggo.
[ Voor 24% gewijzigd door Tleilaxu op 19-03-2022 17:16 ]
Je zit in het verkeerde topicRck010 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12:
Ik baal hier gewoon van..
Problemen met de stream, lage kwaliteit. De commentators staan me totaal niet aan, lullen aan één stuk door. Een sfeertje alsof er zojuist een koffietafel is geweest... En je betaald hier ook.nof 13,99€ voor.
Fingers crossed voor molRck010 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12:
Ik baal hier gewoon van..
Problemen met de stream, lage kwaliteit. De commentators staan me totaal niet aan, lullen aan één stuk door. Een sfeertje alsof er zojuist een koffietafel is geweest... Allard Kalff....
En je betaald hier ook nog 13,99€ voor.
Haha, een vrouw draagt een spijkerbroek en sneakers en het is gelijk sloeberig 😂. Die mannen staan toch ook niet in hun gesneden maatpak?c-nan schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:45:
Ik vond Amber echt niet aan te horen, helemaal al niet in F1 Talks. Vandaag doet ze het wel beter, maar ze ziet er wel beetje sloeberig uit met de broek en schoenen die ze heeft.
Had hij al niet gezegd dat hij geen commentaar gaat geven voor F1TV?
Ben niet perse een Olav Mol fan, maar deze twee praten heel veel, maar zeggen eigenlijk niets... Oersaai.
Ach ja, hij zit er wel vaker naast.NeverSettle schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Maar weet jij of de apps in Denemarken/Zweden dan dezelfde problemen hebben of niet? Wellicht dat je als je de regio van je tv omzet dat je kunt checken of er een andere versie te downloaden is.apis29 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Het vreemde is natuurlijk dat al deze tv's net zo goed in Denemarken/Zweden gebruikt worden. Er zou helemaal niks nieuws aan de app moeten zijn op de taal na.
Wel 'opvallend' dat F1 via de browser nu max 3,8Mb/s is aangezien het 5Mb/s profiel nu 1080p is terwijl ik nu Bundesliga 2 draai op 720p50 met 5Mb/s(en het daarbij nog steeds op 540p lijkt)
En ja de bitrate, die mag omhoog met tenminste 50% of dezelfde bitrate maar dan met HEVC/265 gecodeerde stream. Dat laatste zou ik nog liever hebben btw
Ja hier ook joh waardeloos steeds skipping van 50 fps naar 25 fps dus schokkerig echt klote dit, mercedes stuitert en viaplay hikt is maar hoe we het willen zien niet al te best dusMajor_ton schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:14:
#$%#*@£!!!! Continu die frame skipping en ook comtinu wisselen van resolutie... Man man man wat slecht.
Ik kijk met de officiële app op een Android TV die bedraad aan het netwerk hangt.
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Las net dat grandprix radio over succesvol was dat hun server niet aan kan, dit zegt al genoeg over huidige commentaar van Viaplay
Wellicht gebruiken veel F1 TV Pro kijkers grandprix radio gebruiken omdat daar nog geen NL commentaar bij is?Soppyscroll schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:27:
Las net dat grandprix radio over succesvol was dat hun server niet aan kan, dit zegt al genoeg over huidige commentaar van Viaplay
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mijn vermoeden is dat bepaalde apps deze optie niet hebben en je dan op normaal staat of in ieder geval niet op het hoogste.
(ik gebruik Firefox op de PC)
Oo het commentaar is een verademing, na afgelopen jaren. (maar dat is persoonlijke smaak)
[ Voor 14% gewijzigd door Ithric op 19-03-2022 17:31 ]
Dat klinkt ongeloofwaardig dat jij met je Chromecast vanwege drukte maar tot 540P kon kijken. Dat staat haaks op alle anderen die hier wel op 1080P hebben kunnen kijken.Soppyscroll schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:27:
Hier was de Viaplay stream echt bagger, kreeg 540p beeld door via Chromecast door de Drukte, ook commentaar was dramatisch
Het probleem ligt eerder bij jou, of je Chromecast is te oud of je netwerkverbinding is niet op orde en ja voor live streaming moet je een veel stabielere netwerkverbinding hebben dan VOD zoals Netflix of YouTube.
Niet dat ik weet? Zou een gouden zet zijn voor f1tv. We zullen zien.NeverSettle schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Ik keek vorig jaar in 4k. Jij nu ook blijkbaar?Ithric schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:30:
Zolang je de kwaliteit op hoogst set, ziet het er echt perfect en net als vorig andere jaren uit kwa kwaliteit.
Mijn vermoeden is dat bepaalde apps deze optie niet hebben en je dan op normaal staat of in ieder geval niet op het hoogste.
(ik gebruik Firefox op de PC)
Oo het commentaar is een verademing, na afgelopen jaren. (maar dat is persoonlijke smaak)
Stemming, je zegt het goed... Die is er totaal niet bij Viaplay. Een dooie oersaaie boel is het.Tleilaxu schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13:
Prettig, professioneel commentaar, wel wat kleine foutjes, maar niet storend.
Weg van die melige carnavalsstemming bij Ziggo.
Dat vond ik toch wel een gemist van ZS.
Moet er nog even aan wennen, nu het is afgelopen moet ik weer terug en dan vernieuwd de pagina niet echt.
Het voordeel is wel geen reclame blokken, tenminste ik heb ze nog niet gezien?
Ze zenden Bundesliga wel in meerdere streams uit. Een switch kanaal en de anderen gefocust op 1 wedstrijd. Dan verwacht ik dat PL ook zo is?HollowGamer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:51:
Weet iemand al of ze meerdere PL wedstrijden tegelijk gaan uitzenden?
Dat vond ik toch wel een gemist van ZS.
Moet er nog even aan wennen, nu het is afgelopen moet ik weer terug en dan vernieuwd de pagina niet echt.
Het voordeel is wel geen reclame blokken, tenminste ik heb ze nog niet gezien?
Zo zie je maar hoe smaken verschillen.Rck010 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:41:
[...]
Stemming, je zegt het goed... Die is er totaal niet bij Viaplay. Een dooie oersaaie boel is het.
Ik vind het ook nog wel saai, maar dat komt denk ik meer doordat ze nog niet echt zijn ingespeeld op elkaar.
Bij ZS was de stemming altijd melig, als je van voetbal houdt, dan is de stemming bijvoorbeeld bij Rondo ook veel serieuzer, dan bij het Race Café.
Ik hoop ook op Mol bij F1tv maar schat de kans niet zo hoog in. Aan de andere kant f1tv zou wel gek zijn deze inkopper te laten liggen… vanmiddag lekker met Engels commentaar gekeken bij de vrienden van f1tv en m’n viaplay abbo aan m’n pa gegeven voor het voetbal. Waardeloze club joh.Rck010 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:41:
[...]
Stemming, je zegt het goed... Die is er totaal niet bij Viaplay. Een dooie oersaaie boel is het.
Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic.
[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 19-03-2022 18:44 ]
Het is gewoon ff wennen met deze presentatoren.
Ik draai met Apple TV4K en ervaar geen problemen.
Even kijken hoe 4K Dolby Vision er ook alweer uitziet. Ow wacht, die vergelijking mag je niet maken natuurlijk.
- Prima verslaglegging
- Veel analisten, goeie mix
- Geen hapers in de stream
Negatief:
- Android tv app hing. Kon niks doen in de app, niet stoppen niks. Uiteindelijk maar gecast vanaf mobiel
- beeldkwaliteit laat te wensen over. Op 85” goed zichtbaar. Mist veel detail bij bewegende beelden en komt puur vanwege relatief lage bitrate (5mbps)
- audio niet 6-channel en ook kwaliteit kan denk ik wat beter, bijv 192kbps ipv 128
- app voor live streamen ansich. Voor live/lineaire uitzending is via decoder aanzienlijk prettiger
Dat is best flink. T.o.v. de Apple TV zit er ook iets van 15 sec tussen, ten nadele van kanaal 200. Dat vind ik best flink. Ik hou het wel de ATV. Hoef ik ook niet af te kicken na 1 aug.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Kanaal 200 bij Ziggo loopt ook +/- 30 seconden achter op de livetiming van Formula1.com
Nu gewoon acceptabele kwaliteit, zonder bufferen. Het lijkt erop dat er toch te weinig servers beschikbaar zijn voor de nieuwste webOS versie, bij het live kijken.
Sport kijk ik het liefst live. Op deze manier vind ik streaming dus niet geschikt voor live sport kijken.
Hopelijk volgen er spoedig verbeteringen.
Overigens vind ik de studioprogramma’s prima, qua inhoud.
Haha, sommigen zien pas laat het licht.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:23:
M'n vader gooit de C1 bijna het raam uit.
Commentaar op Mol werd ook altijd aangepast en voorzien van een modbreak.
[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 19-03-2022 18:46 . Reden: Quote aangepast ]
Je hebt de smiley gezien toch? Was natuurlijk geen serieus bericht.Pvd01 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Waarom extra geld uitgeven voor iets dat gewoon goed zou moeten werken?
Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar een los kastje als Apple TV of Shield voor de streaming diensten, omdat ik hiervoor niet afhankelijk wil zijn van een tv fabrikant.
👍meesje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:37:
[...]
Je hebt de smiley gezien toch? Was natuurlijk geen serieus bericht.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een los kastje als Apple TV of Shield voor de streaming diensten, omdat ik hiervoor niet afhankelijk wil zijn van een tv fabrikant.
Als de streamingdienst niet meer ondersteund wordt door de TV software is het een ander verhaal, want een appleTV is natuurlijk behoorlijk goedkoper dan een nieuwe OLED.
Nee, VOD is wat anders dan live streaming. Bij VOD start de stream als er voldoende buffer is opgebouwd en gaat de stream pas starten. Vervolgens wordt er zoveel mogelijk vooruit gebufferd zodat eventuele onstabiele of wegvallende verbindingen worden opgevangen. Op veel apps zie je een witte tijdslijn lopen en een wit/grijze lijn die vooruit loopt en dus de bufferruimte laat zien.Pvd01 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:28:
Ik ben nu de nabeschouwing aan het terug kijken, want ik had de tv uitgezet vanwege mijn irritatie aan het bufferen.
Nu gewoon acceptabele kwaliteit, zonder bufferen. Het lijkt erop dat er toch te weinig servers beschikbaar zijn voor de nieuwste webOS versie, bij het live kijken.
Sport kijk ik het liefst live. Op deze manier vind ik streaming dus niet geschikt voor live sport kijken.
Hopelijk volgen er spoedig verbeteringen.
Overigens vind ik de studioprogramma’s prima, qua inhoud.
Bij live streaming heb je die luxe niet omdat de toekomst nog geen kleine 20 á 30 seconden vooruit ligt. Dus als je maar iets van een onstabiele verbinding hebt gaat het al mis. Daarnaast kan het ook zijn dat er een geheugenlek is waardoor het tijdelijk opslaan van de bufferruimte niet goed wordt gemanaged.
Statistisch zouden namelijk ook ATV’s en ander goed lopende apparaten problemen moeten ervaren bij capaciteitsproblemen. Dat is tot nu toe niet het geval geweest.
Het ligt eerder aan de app, je apparaat of je netwerk dan dat het aan ViaPlay ligt.
Edit: spelfouten gefixed
Bedankt voor deze tip. Sinds 15.4 begin deze week kijk ik nu voetbal via de Ziggo Go TV app met gelijktijdig in een hoek permanent de baby camera zichtbaar. Dit werkt super. Maar ik wist niet dat PiP ook werkt via dezelfde app. Zojuist getest en dit werkt goed! Top.alwind schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:16:
ik kijk op de Apple TV. werkt perfect. Heb zelfs de onboard van Max in pip links onder.
Goede reactie, als toevoeging zou ik willen zeggen dat als de stream eenmaal gestart is, je overgeleverd bent aan een cdn en niet meer direct afhankelijk bent van viaplayservers. Het kan nog steeds een probleem bij viaplay zijn, maar dan zou iedereen dezelfde problemen ervaren op hetzelfde moment (specifieke cases op edge servers daargelaten).Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Nee, VOD is wat anders dan live streaming. Bij VOD start de stream als er voldoende buffer is opgebouwd en gaat de stream pas starten. Vervolgens wordt er zoveel mogelijk vooruit gebufferd zodat eventuele onstabiele of wegvallende verbindingen worden opgevangen. Op veel apps zie je een witte tijdslijn lopen en een wit/grijze lijn die vooruit loopt en dus de bufferruimte laat zien.
Bij live streaming heb je die luxe niet omdat de toekomst nog geen kleine 20 á 30 seconden vooruit ligt. Dus als je maar iets van een onstabiele verbinding hebt gaat het al mis. Daarnaast kan het ook zijn dat er een geheugenlek is waardoor het tijdelijk opslaan van de bufferruimte niet goed wordt gemanaged.
Statisch zouden namelijk ook ATV’s en ander goed lopende apparaten problemen moeten ervaren bij buffer problemen. Dat is tot nu toe niet het geval geweest.
Het ligt eerder aan de app, je apparaat of je netwerk dan dat het aan ViaPlay ligt.
Ervaar je problemen met een live stream, maar niet met vod of timeshift, dan is het 99% instabiliteit van verbinding van je device of device zelf.
Tip voor bij diegene die dat ervaren. Pauseer je livestream gewoon 20s om zodoende en langere buffer op te bouwen en langere hiccups beter te kunnen opvangen
Live tv kijken via de NPO-app gaat wel prima, zonder bufferen. Er is dus werk aan de winkel voor ViaPlay/LG om de app te verbeteren.Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Nee, VOD is wat anders dan live streaming. Bij VOD start de stream als er voldoende buffer is opgebouwd en gaat de stream pas starten. Vervolgens wordt er zoveel mogelijk vooruit gebufferd zodat eventuele onstabiele of wegvallende verbindingen worden opgevangen. Op veel apps zie je een witte tijdslijn lopen en een wit/grijze lijn die vooruit loopt en dus de bufferruimte laat zien.
Statisch zouden namelijk ook ATV’s en ander goed lopende apparaten problemen moeten ervaren bij buffer problemen. Dat is tot nu toe niet het geval geweest.
Edit:
Goede tip om een half minuutje te pauzeren. Dat ga ik morgen, tijdens de race uitproberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pvd01 op 19-03-2022 18:51 ]
(edit: ingezoomde grafiek)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QtoEFg8Y7sX6sadkvHxGTYkl.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Jef61 op 19-03-2022 18:57 ]
Waar ik tijdens VT1 en 2 totaal geen problemen had was dit vandaag met kwali kijken vanaf het begin bij viaplay wel anders. (AppleTV 4k)meesje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:34:
Zojuist uitgesteld gekeken naar kwalificatie en dit was een dikke prima (via Apple TV).
Meerdere keren bufferen en kwaliteit die terug viel.
Hopelijk is het morgen tijdens de race beter en schakelen ze bij viaplay wat extra servers in.
Verder erg tevreden over het commentaar! Meningen verschillen maar ik vindt dit echt fijner dan olav.
Vrije trainingen gisteren inderdaad geen enkel probleem. Ik hoop morgen geen last. Anders maar even snel naar 200 uitwijken.Cowamundo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Waar ik tijdens VT1 en 2 totaal geen problemen had was dit vandaag met kwali kijken vanaf het begin bij viaplay wel anders. (AppleTV 4k)
Hopelijk is het morgen tijdens de race beter en schakelen ze bij viaplay wat extra servers in.
Verder erg tevreden over het commentaar! Meningen verschillen maar ik vindt dit echt fijner dan olav.
Vandaag 0 problemen gehad. Bij VT2 op het einde wel stilstaand beeld maar wel commentaar.Cowamundo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Waar ik tijdens VT1 en 2 totaal geen problemen had was dit vandaag met kwali kijken vanaf het begin bij viaplay wel anders. (AppleTV 4k)
Zoals het er nu uit ziet gaat viaplay komend jaar eruit bij mij. Te duur om enkel F1 te kijken.
De islam kan uw vrijheid schaden
Vanaf Q2 met de LG app op een Led tv uit 2016, daar was geen enkele hickup op te zien, en het beeld was meer dan scherp genoeg.
[ Voor 3% gewijzigd door TifKag op 19-03-2022 19:04 ]
720p maar het ziet er slechter uit dan dat.Wokschotel schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:59:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb niets met F1. Dus is er iemand die vandaag Bundesliga heeft gekeken en iets kan zeggen over de kwaliteit van de streams?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik deel het abbo, dus voor 45€ zit ik nu wel goed voor het 1e jaar. Over een maand of 10 ga ik alles nog wel een keer tegen het licht houden en vergelijken.powerboat schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:57:
[...]
Vandaag 0 problemen gehad. Bij VT2 op het einde wel stilstaand beeld maar wel commentaar.
Zoals het er nu uit ziet gaat viaplay komend jaar eruit bij mij. Te duur om enkel F1 te kijken.
Viaplay wil Nederlandse klanten behouden dus die zullen echt nog wel het één en ander gaan verbeteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Cowamundo op 19-03-2022 19:03 ]
Eerlijkheidshalve ga ik er vanuit dat het morgen niet is opgelost omdat de app naar grote waarschijnlijkheid moet worden geüpdatet. Wel kan de tip eventuele verlichting bieden.Pvd01 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:47:
[...]
Live tv kijken via de NPO-app gaat wel prima, zonder bufferen. Er is dus werk aan de winkel voor ViaPlay/LG om de app te verbeteren.
Edit:
Goede tip om een half minuutje te pauzeren. Dat ga ik morgen, tijdens de race uitproberen.
Wat je zou kunnen doen om de helpdesk van Viaplay te helpen is deze casus goed voor te leggen. Ze krijgen al genoeg bagger over hun heen van Olav Mol fans en meer maar ik denk dat ze het wel kunnen waarderen als je ze goed meeneemt in hoe je het nu beschrijft.
Dus kort samengevat:
type tv + verbinding
Versie app
Live stream problemen
VOD stream geen problemen
NPO app live stream geen problemen
Succes!
Vorige week nog wel eens een buffering melding, maar gisteren en vandaag nergens last van gelukkig.
Op een 2e scherm had ik F1 TV (Race Control app op de laptop) voor de rondetijden, trackpositie en onboards. Werkte allemaal prima. Hopelijk morgen ook weer allemaal goed :-)
Ik ben enkel aangesloten omdat ik geen F1 meer kon kijken via ziggo
Mijn bericht zal dan ook alleen daarover gaan
wat een gare talkshows man. Maar misschien dat de hosts zelf ook nog wat moeten wennen. Amber lijkt crash course F1 praten gehad te hebben. Diepte kon ze niet vinden. De commentatoren zijn er ook niet op vooruit gegaan. En ik hoop maar dat tom coronel elke keer aanschuift want anders is de manier waarop gebabbeld wordt, niet meer mijn ding.
En komop man met alle kleine dingen zoals waarom allard aan de telefoon. waarom op zo'n interactive tablet het circuit met je vinger navolgen. echt een belabberde set, en geen gezamelijk gevoel te merken
Ze lijken graag wat meer vrouw in de F1 in beeld te willen brengen.
overigens ook wel frappant hoe ze hele stukken inbakken om viaplay verder te promoten.
[ Voor 27% gewijzigd door 7Sins op 19-03-2022 19:50 ]
720p, maar verder niet echt top kwaliteit.Wokschotel schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:59:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb niets met F1. Dus is er iemand die vandaag Bundesliga heeft gekeken en iets kan zeggen over de kwaliteit van de streams?
Het is echt te hopen dat ze in het nieuwe seizoen 1080p hebben met op z'n minst 6mbps, al hoop ik nog hoger. Maar het zal wel niet helaas.
Voor niet elke wedstrijd hebben ze commentaar (dacht Engelse fallback), ik zal morgen nog een keer voor je checken.
Ik kijk nu het laatste stukje van de kwali (nabeschouwing) op mijn Android TV via de app en nu lijkt de beeldkwaliteit wat beter, zeer goed te pruimen in ieder geval.
De stream is er bij mij bij VT1 en VT2 wel een enkele keer uit gevallen, maar vanaf VT3 geen enkel issue gelukkig. Ik heb dus elke minuut goed kunnen volgen en dat is toch wel het belangrijkste
Als ze nu nog wat kleine verbeteringen in de beeldkwaliteit doorvoeren en de kinderziektes voor de gebruikers met technische issues verhelpen hebben ze het wat mij betreft prima voor elkaar.
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2