Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 43 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
Volgens mij tag je vanaf het begin de verkeerde :p Ik heb niks met hz besproken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 19:46

Greveldinges

Thank you, thank you very much

opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Zojuist getest op chromecast force op 50hz. Beeld is vloeiend zonder haperen. Terug op 60hz en haperen begint. Dit getest bij sportwedstrijd bundes liga.
Ben nu zeer benieuwd wat dit gaat doen met de F1. Maar ziet er hoopvol uit.

Hoop dat viaplay toch wel op 60hz gaat uitzetten, of dat er dit kunnen fixen zodat android tv hier ook mee vooruit kan.

Keep you posted, en tnks voor de tip @XNL073
Volgens mij zendt de FOM F1 alleen in 50hz uit, weet niet of Viaplay daar wat aan kan doen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Greveldinges schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Volgens mij zendt de FOM F1 alleen in 50hz uit, weet niet of Viaplay daar wat aan kan doen
Dan verwacht ik dat er veel mensen blijven klagen, als android TV niet aangepast kan worden...... :(

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Dan verwacht ik dat er veel mensen blijven klagen, als android TV niet aangepast kan worden...... :(
Op wat voor apparaat kijk je? Bij de meeste apparaten met Android TV kun je in de weergave-instellingen ook voor 50Hz kiezen. Dat is zéker geen exclusieve feature van een Chromecast. Dus probeer nog even goed naar je instellingen te kijken. Ik vermoed dat je het gewoon kunt aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

dribibu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Op mijn Humax 5050c ging het opnemen en terugkijken van kanaal 200 prima, heb dat zaterdag even getest.

Ik zat net wat op de Ziggo community te lezen en daar stond tot mijn verbazing dat opnemen van kanaal 200 niet tot de mogelijkheden gaat behoren. Ik neem aan dat Ziggo het hier over de mediaspeler Next heeft, (heeft die wel een harde schijf?) Anders zou ik het vervelend vinden als ze opnemen onmogelijk gaan maken voor de oudere maar goed werkende Humaxen met harde schijf. (5050c, 5200c, 5400c).
Kanaal 200 kan je wel opnemen, op een samsung smt-c7140 kon het wel in het test weekend. Het zal een beperking zijn van de Next (als men het afdwingt), dus op de Humax zou het moeten kunnen als je een abo hebt (tot 1 augustus). Via de Viaplay app zit je aan die belachelijke 48 uur (gerekend vanaf afloop uitzending in de gids, en ja als je aan het kijken bent na die 48 uur, dan stopt het abrupt)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:44
XNL073 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Ze lijken dus ook onboards (random?) en het pitlane kanaal te gaan streamen.
Kom alleen nog niet iets tegen van het vrijdagavondprogramma a la F1 café. Zoiets hadden ze wel aangekondigd.
Net even gekeken, in de app staan op zowel vrijdag als zaterdag de onboard kanalen open voor Lewis Hamilton, Max Verstappen en Valtteri Bottas. Zondag staat alleen als 'onboard'. Daarmee ga ik vanuit dat het willekeurig is.

Ik zie ook dat ze een nieuwe praat programma hebben, "Studio Formule 1: Bahrein Shakedown". Tegelijkertijd kan je ook naar F2 kwalificatie kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
TexMex schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:46:
[...]

Op wat voor apparaat kijk je? Bij de meeste apparaten met Android TV kun je in de weergave-instellingen ook voor 50Hz kiezen. Dat is zéker geen exclusieve feature van een Chromecast. Dus probeer nog even goed naar je instellingen te kijken. Ik vermoed dat je het gewoon kunt aanpassen.
Hi @TexMex

Heb zelf een Philips 55POS9002 OLED op android tv.
Als ik in het menu kijken, kan ik echt niet vinden dat ik de HZ aan kan passen.

Heb zelfs een app geinstalleerd vanuit (HZTV) en geprobeerd om android TV the forcen naar 50HZ te gaan, echter zonder resultaat helaas.

Mocht je een idee hebben waar de setting staat voor 50Hz dan hoor ik dit natuurlijk graag :*)

met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14
opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Hi @TexMex

Heb zelfs een app geinstalleerd vanuit (HZTV) en geprobeerd om android TV the forcen naar 50HZ te gaan, echter zonder resultaat helaas.

Mocht je een idee hebben waar de setting staat voor 50Hz dan hoor ik dit natuurlijk graag :*)
Je zou wellicht ook nog kunnen spelen met uitschakelen van film mode, motion smoothing, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanthegunman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-04-2022
Voorlopig nog niet onder de indruk van viaplay.
Gaat nog wel even duren denk ik.

Gisteravond de concurrent geïnstalleerd.

Succes allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Hi @TexMex

Op de tv kan het niet idd, daarom een externe (echte) Chromecast erbij of andere externe mediaspelers ... (heb zelf altijd wel lichte motion interpolatie instellingen aanstaan zoals ook gesuggereerd om naar te kijken en verschillende instellingen proberen. Bij de interne apps heb ik het mogelijk alleen storend gevonden bij de Eurosport Player met een tenniswedstrijd dat er een mismatch is)
Bij de Google TV Chromecast met Android TV kun je wel zelf de resolutie en framerate instellen van 24 tot 60 dus het is echt een beperking van op de tv's.

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 15-03-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:50
Pakt een tv niet automatisch de juiste frame rate als een app geïnstalleerd is?
Netflix etc doet dat automatisch (zo ver ik dat zie met 24fps)
Heb ook op de lg C1 geen echte frame skips gezien alleen bufferen/laden (zelfde op de Nvidia shield met frame rate op 50fps)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SmasterS schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:54:
Pakt een tv niet automatisch de juiste frame rate als een app geïnstalleerd is?
Netflix etc doet dat automatisch (zo ver ik dat zie met 24fps)
Heb ook op de lg C1 geen echte frame skips gezien alleen bufferen/laden (zelfde op de Nvidia shield met frame rate op 50fps)
Dat zal per app en OS verschillen. Bij Android krijg je pas bij Android 12 automatische framerate aanpassing en Android TV is nog niet zover (denk dat ze allemaal nog op 10 zitten? Dus tot die tijd is het handmatig aanpassen). Voor 24Hz materiaal heb je liever dat je Chromecast/apps op 60Hz draaien dan op 50 (dus voor 'PAL' tv gebruik ik de externe en voor films en series op 24/23.976 etc. de interne :+ . Maar dan heb je ook nog een aantal Europese series die wel in 25 fps zijn, ook bij Viaplay heb ik al gezien)

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 15-03-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Laatst online: 25-03-2022
desalniettemin schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb ze een mail gestuurd over die zwarte balken. Ik erger me daar kapot aan. Geef dan een mogelijkheid zoals op youtube om het aan te passen. Nog geen bericht terug gekregen hier over.
Had jij al antwoord op je gestuurde mail gekregen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
apis29 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Dat zal per app en OS verschillen. Bij Android krijg je pas bij Android 12 automatische framerate aanpassing en Android TV is nog niet zover (denk dat ze allemaal nog op 10 zitten? Dus tot die tijd is het handmatig aanpassen). Voor 24Hz materiaal heb je liever dat je Chromecast/apps op 60Hz draaien dan op 50 (dus voor 'PAL' tv gebruik ik de externe en voor films en series op 24/23.976 etc. de interne :+ . Maar dan heb je ook nog een aantal Europese series die wel in 25 fps zijn, ook bij Viaplay heb ik al gezien)
Geen idee over hoe android tv dat doet. Voor de Nvidia shield en refresh app geïnstalleerd.

LG web os dus geen idee hoe het gaat. Gevoel is dat het het de frame rate aan de content aanpast.
Helaas geen opties om dat te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 13:58
W1ck1e schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:32:
[...]
In het verleden heb ik opnames gemaakt van, als ik mij niet vergis, hbo kanalen (toen die nog in het movies & series pakket zaten). Op mijn eigen gekochte humax. Ik denk niet dat ziggo het aandurft om deze mogelijkheid te schrappen. Ik kan mij ook even niet voorstellen hoe dat dan zou kunnen. Ik heb nog heel oude opnames van enkele jaren geleden op de humax staan . Niet kunnen opnemen van kanaal 200 door de next gebruikers (niet eigenaars) zal wel een voorwaarde zijn van viaplay (wie er ook voordeel van deze deal heeft)
Ja lijkt mij ook.
Ik blijf het prettig vinden om zelf de programma's op de harde schijf te kunnen opnemen en zelf te kunnen bepalen wanneer je het terugkijkt.

@jeanj Ja blijkbaar is Viaplay zelf hier inderdaad vrij "krenterig" in, nogal irritant inderdaad.

Even off opic: ik heb gisteren de laatste Grand prix van vorig seizoen overgezet van de Humax5050c naar mijn PC, en het .TS bestand met het programma VLC geconverteerd naar een MP4 bestand, het ging verbazend genoeg vrij makkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door dribibu op 16-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

App is al beschikbaar op de next, werkt hier prima.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 16-03-2022 15:47 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:46:
[...]

App is al beschikbaar op de next, werkt hier prima.
Laat een nieuwe ronde klagen over Viaplay beginnen :Y)

Ps. er zijn behoorlijk wat updates geweest voor iOS:
  • 7.5 - 16 Mar 2022
  • 7.4.2 - 14 Mar 2022
  • 7.4.1 - 9 Mar 2022
  • 7.4 - 7 Mar 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jep. Heb 'm nu ook inderdaad. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Al met al vind ik het een beetje een lijdensweg dit jaar om F1 te kijken:

* ik moet naar een nieuwe aanbieder voor het signaal
* de details over Viaplay komen pas vrij laat beschikbaar
* ViaPlay is primair een streaming app terwijl ik gewoon een F1 kanaal op mijn lineaire TV wil (live sport == lineair. opgenomen films en series == streaming app)
* Bij Xs4all / KPN slechts minimaal beschikbaar als lineaire optie via kanaal 225. Geen 4k maar 1080p50 en alleen op za + zo beschikbaar. Dus bijvoorbeeld geen vije trainingen.
* eerste uitzending van kanaal 225 is pas op de kwalificatiedag van de 1e GP. Ik weet nog niet eens of het kanaal te vinden is op xs4all WebTV / KPN iTV. Kan natuurlijk een app uit de Windows Store of Apple App store trekken, maar ik vind het eigenlijk niet prettig om voor elk kanaal een aparte app te moeten hebben.

Dan is er nog F1TV Pro. Fantastisch aanbod qua hoeveelheid content en de prijs, maar niet op de normale manier beschikbaar op het primaire target platform SmartTV. Tenminste: niet te vinden in de Google Play store (op een Sony Android TV mj 2020) en naar ik begrijp ook niet op Samsung. Andoird TV en Samsumg smart TV zijn imho de grootste platforms.

Mijn gevoel zegt dat F1TV dit moet dioen om niet te concurreren met de klanten van de TV uitzendrechten. Ik vind het onprettig om als klant zo te worden gesegmenteerd en ingedeeld bij 1 aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 22:11
@t_captain snap je punt wel maar je kan toch ook gewoon even casten vanaf je telefoon? Anders even de F1tvpro app sideloaden op je AndroidTV. Ik snap dat de gemiddelde consument dat niet zo snel zal doen, maar voor een tweaker is dat goed te doen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
t_captain schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:53:

Dan is er nog F1TV Pro. Fantastisch aanbod qua hoeveelheid content en de prijs, maar niet op de normale manier beschikbaar op het primaire target platform SmartTV. Tenminste: niet te vinden in de Google Play store (op een Sony Android TV mj 2020) en naar ik begrijp ook niet op Samsung. Andoird TV en Samsumg smart TV zijn imho de grootste platforms.

Mijn gevoel zegt dat F1TV dit moet dioen om niet te concurreren met de klanten van de TV uitzendrechten. Ik vind het onprettig om als klant zo te worden gesegmenteerd en ingedeeld bij 1 aanbieder.
Zover ik weet is er een F1tv pro app voor Android tv.
Werkt op een Nvidia shield prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki

* ViaPlay is primair een streaming app terwijl ik gewoon een F1 kanaal op mijn lineaire TV wil (live sport == lineair. opgenomen films en series == streaming app)
* Bij Xs4all / KPN slechts minimaal beschikbaar als lineaire optie via kanaal 225. Geen 4k maar 1080p50 en alleen op za + zo beschikbaar. Dus bijvoorbeeld geen vije trainingen.
* eerste uitzending van kanaal 225 is pas op de kwalificatiedag van de 1e GP. Ik weet nog niet eens of het kanaal te vinden is op xs4all WebTV / KPN iTV. Kan natuurlijk een app uit de Windows Store of Apple App store trekken, maar ik vind het eigenlijk niet prettig om voor elk kanaal een aparte app te moeten hebben.

Ik snap je punt maar ik denk dat straks het alleen nog maar meer een vlucht gaat krijgen naar streamingsdiensten. Zolang sportbonden en spelersvakbonden bakken vol geld cashen voor de verkoop van licenties zullen alleen de steeds grotere partijen kunnen meebieden. Met streamen hoef je helemaal geen rekening te houden met lokale tv providers en kun je centraal vanaf je eigen platform over meerdere landen je content aanbieden. Amazon, DAZN, Beinsports, Viaplay en Disney (ESPN) zijn de partijen die de komende jaren alle licenties zullen gaan opkopen in Europa. Ziggo en KPN zijn letterlijk een maatje te klein.

Zelf ben ik nu een klein jaar over naar een internet only abbo met een Apple TV en op het doelloos zappen na mis ik eigenlijk vrij weinig van het lineaire aspect. Ik kijk nu veel gerichter naar programma's die ik wil kijken wanneer het mij uitkomt zonder reclame (NLZIET, Prime, Netflix, Viaplay, Disney+). Dat is in mijn ogen pas een groot goed en een enorme winst. Maar goed, ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
SmasterS schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Klopt. Zowel Viaplay als f1tvpro werken prima op een Nvidia Shield of Apple TV. Ik zou iedereen ook een dergelijk apparaat adviseren. Je bent dan niet meer afhankelijk van de tv fabrikant. De afgelopen week heeft al bewezen dat Viaplay minder prio geeft aan de ontwikkeling van hun app voor bv webOS (LG).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
De Ziggo Next Mediabox app is net zo traag als de webOS app voor LG.
Hopelijk gaan ze de tvOS app snel updaten met framerate matching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:47:
[...]

De afgelopen week heeft al bewezen dat Viaplay minder prio geeft aan de ontwikkeling van hun app voor bv webOS (LG).
Inderdaad nog geen app update gezien op m'n LG. Daarom hou ik mijn hart toch beetje vast voor komend weekend, en dan met name voor 20 maart 16.00 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 16:15
DutchOwnage schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Inderdaad nog geen app update gezien op m'n LG. Daarom hou ik mijn hart toch beetje vast voor komend weekend, en dan met name voor 20 maart 16.00 uur...
updates genoeg gehad afgelopen dagen van Viaplay. Je moet trouwens bij LG zijn en niet Viaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
trinity999 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:00:
[...]

updates genoeg gehad afgelopen dagen van Viaplay. Je moet trouwens bij LG zijn en niet Viaplay
Dat zal wel, maar niet op een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
LG heeft volgens mij een moeizaam goedkeuringsprocedure kwa updates. Ik weet dat de app NLZIET ook maar moeizaam updates krijgt en dat NLZIET verwijst naar LG opdat de update wel is ingediend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:51
SmasterS schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:23:
[...]

En voor Apple tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Miki schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:27:
LG heeft volgens mij een moeizaam goedkeuringsprocedure kwa updates. Ik weet dat de app NLZIET ook maar moeizaam updates krijgt en dat NLZIET verwijst naar LG opdat de update wel is ingediend.
Dat zou best wel kunnen ja. Toch krijg ik wel maandelijks een update van 1 van mijn geïnstalleerde apps. Vandaag was Disney+ aan de beurt. Maar dat zegt natuurlijk niet veel, kan net zo goed dat die al een paar maanden geleden is ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor de Apple TV is weer een nieuwe update gepushed, versie 2.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:12:
Klinkt als bijna tijd om over te gaan naar een Apple tv..
Alleen bang voor de verschillen tussen kodi en infusen qua audio codecs etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:12:
Nice. Hopelijk met framerate-matching. ;)
Dat zat er gisteren nog steeds niet in, toen ik de F1 Showdown even terugkeek om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Doet Apple tv niet automatisch frame rate matching? Tenminste heb ik laatst eens nagekeken en die optie zit toch in de software van Apple tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
SmasterS schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:56:
Doet Apple tv niet automatisch frame rate matching? Tenminste heb ik laatst eens nagekeken en die optie zit toch in de software van Apple tv?
Dat zou het wel moeten doen maar tot nu toe is die functie niet meegenomen. Komt ze waarschijnlijk wel goed uit dat de content dan netjes opgewaardeerd wordt naar 4K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 16-06 09:12

Major_ton

Shoot!

Zojuist via Ziggo ook maar even een ViaPlay abonnement afgesloten. Daarna de app op de TV geïnstalleerd, dat ging snel en soepel via de Google Playstore op een Sony XF9005 uit 2018. Snel even een stukje F1 Talks gekeken en daar had ik gelukkig geen enkele last van judder of frame skipping. De beeldkwaliteit is niet geweldig dankzij behoorlijk wat compressie, maar hopelijk verlopen de streams van de F1 races zonder vertraging en gebuffer zoals bij F1TV Pro vaak het geval is. Dat is een grotere ergenis.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Sorry als deze vraag al gesteld is.
Maar ik heb een abonnement genomen op Viaplay.

Echter als ik via Ziggo op kanaal 200 zap, dan zie ik alleen reclame, maar geen echte programma's?
Moet Viaplay nog officieel live gaan, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Viaplay Xtra (200) is een kanaal wat alleen wordt gebruikt tijdens F1 sessies. weet niet of daar ook de kwalificatie en vrije trainingen onder vallen. Heb het zelf helaas niet omdat ik direct via Viaplay mn jaar heb lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fiekert op 17-03-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:06
Smok3yNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:27:
Sorry als deze vraag al gesteld is.
Maar ik heb een abonnement genomen op Viaplay.

Echter als ik via Ziggo op kanaal 200 zap, dan zie ik alleen reclame, maar geen echte programma's?
Moet Viaplay nog officieel live gaan, of mis ik iets?
Kanaal 200 is alleen actief wanneer er F1 is …. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
(jarig!)

Als je Viaplay via Ziggo pakt kun je linear tv kijken op kanaal 200. Dus gewoon alles van F1 op kanaal 200. Zo doen mijn ouders het ook. Werkt goed.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
MilesD. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Kanaal 200 is alleen actief wanneer er F1 is …. :+
Grapje hoop ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Nee. En sowieso is dit kanaal alleen beschikbaar als je Viaplay via Ziggo hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sparkiee schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Als je Viaplay via Ziggo pakt kun je linear tv kijken op kanaal 200. Dus gewoon alles van F1 op kanaal 200. Zo doen mijn ouders het ook. Werkt goed.
Dit kanaal is wel tijdelijk tot 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee.
Nouja, het kanaal ansich is 24/7 actief. Maar 99% van de tijd is het een commercial voor Viaplay. :+
Enkel tijdens een F1 weekend zie je daadwerkelijk live content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsu
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-06 12:58
Ze hebben ook wel info hierover:
Zelf melden ze dus dat de kwali en de race hierop te zien is, en de talkshows er omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Nou heb ik een abbo van ViaPlay zelf maar dat is bagger op mijn tv die is alleen maar aan het bufferen …ik heb een jaar abbo voor €99,- en daar heb ik spijt van !!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
MilesD. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Nou heb ik een abbo van ViaPlay zelf maar dat is bagger op mijn tv die is alleen maar aan het bufferen …ik heb een jaar abbo voor €99,- en daar heb ik spijt van !!!!
Geef eens wat meer info, merk en type tv + hoe deze is aangesloten. Roepen dat het bagger is gaat je niet heel veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Geef eens wat meer info, merk en type tv + hoe deze is aangesloten. Roepen dat het bagger is gaat je niet heel veel helpen.
6 mnd oude LG oled, alles bekabeld met Hirschmann en 300mb in en om het huis ..

Netflix en HBO Max werken perfect …

[ Voor 5% gewijzigd door MilesD. op 17-03-2022 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MilesD. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:16:
[...]

En de zoveelste LG-gebruiker. Dit begint toch wel een serieuze issue te worden voor Viaplay lijkt mij?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Laatst online: 31-01 13:11
Ook op mijn Philips OLED / android veel buffering/hapering etc.
Datum app = 3 maart 2022.
Via iPad geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:20:
[...]

En de zoveelste LG-gebruiker. Dit begint toch wel een serieuze issue te worden voor Viaplay lijkt mij?
Dat is precies wat ik ook dacht, er zit iets goed mis. Je kunt niet meer spreken van toeval als er zoveel LG gebruikers zijn die buffer problemen hebben.
[...]

Heb je toevallig nog een andere mediaplayer waarop ViaPlay kan draaien? Media nextbox van Ziggo, Chromecast, enz. enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Dat is precies wat ik ook dacht, er zit iets goed mis. Je kunt niet meer spreken van toeval als er zoveel LG gebruikers zijn die buffer problemen hebben.

[...]

Heb je toevallig nog een andere mediaplayer waarop ViaPlay kan draaien? Media nextbox van Ziggo, Chromecast, enz. enz. ?
Nee bovenstaand is niet van toepassing helaas …!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
Zitten wij dan.. met 1080p stream. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:46:

[Twitter]
Nog maar even afwachten dat 1080p als straks iedere Viaplay abonnee inlogt om de race te kijken... Straks dondert de hele infra er uit, zal me niets verbazen.

Overigens geen last van buffer problemen hier op m'n LG. Voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 23:49

[Twitter]
Zo.. Jaloers zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
DutchOwnage schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Nog maar even afwachten dat 1080p als straks iedere Viaplay abonnee inlogt om de race te kijken... Straks dondert de hele infra er uit, zal me niets verbazen.

Overigens geen last van buffer problemen hier op m'n LG. Voor nu..
Precies daarom dus dat kanaal 200 en 225 bij Ziggo en KPN. Als er in totaal inderdaad nu circa 350.000 abonnees bij Viaplay zijn, dan zou het al heel veel helpen als een derde tot de helft daarvan via die kanalen gaat kijken. Dat neemt de bandbreedte bij Viaplay weg.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

[Twitter]
Het steekt behoorlijk om dit te lezen zeg. Het is toch absurd dat je een hoop herrie moet schoppen om maar 1080p SDR te krijgen anno 2022? En ook dat is nog maar afwachten.

F1TV is pas net een seizoen stabiel en de kans op 4k en/of HDR acht ik niet groot. Eerlijk gezegd heb ik liever HDR met fullHD dan 4K. Beetje schappelijke bitrate en het is prima te doen met moderne upscaling technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Twitter]
Jaloers!
Moeten ze in NL snel gaan fixen....
Je zou denken dat dit in 2022 makkelijk zou kunnen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MilesD. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Nee bovenstaand is niet van toepassing helaas …!
De kans dat je normaal van ViaPlay kan genieten acht ik zeer klein. Bepaalde LG tv’s hebben een buffer probleem en dat zal vermoedelijk niet snel opgelost gaan worden.

Keuze is om te ontbinden of een mediaplayer halen zoals een Google Chromecast, Nvidia shield of Apple TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
G_Dragon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Jaloers!
Het aanbod van 4k in Nederland is sowieso klein. Het is eenvoudig financieel nog niet interessant genoeg voor de aanbieder.

Als ze de 1080p stream maar op orde hebben. Daarnaast staat er in het schema het hele programma. Ze hebben nog meerdere streams met onboards en het programma van de F3 en F2.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
App werkt prima op mijn Samsung TV. Alleen schijnt het via de app 720p te zijn? Via ziggo kanaal 200 lijk ik nu wel 1080p te krijgen, ben benieuwd of dat tijdens de uitzendingen dan ook zo is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Cool je kunt van een aantal rijders ook de onboard view kijken morgen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDKCUNp8Z0_J6qULUfeJjQBJhQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IPdkmzQeakPnAt1vNlavwDZA.png?f=user_large
Rev! schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:22:
App werkt prima op mijn Samsung TV. Alleen schijnt het via de app 720p te zijn? Via ziggo kanaal 200 lijk ik nu wel 1080p te krijgen, ben benieuwd of dat tijdens de uitzendingen dan ook zo is.
Nee dat zou morgen en de rest van de races 1080p moeten zijn zoals ook afgelopen zaterdag was.

[ Voor 43% gewijzigd door Miki op 17-03-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 00:45
[...]

Ik heb ook een LG oled bekend probleem met deze tv is dat alles bekabeld niet goed werkt doordat deze tv's slechts een 100mbit ethernet poort hebben en deze niet goed werkt. Probeer je tv eens via wifi te verbinden en ik denk dat je problemen zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Iemand al de Viaplay app op de Mediabox Next geprobeerd? Hoe reageert deze, is de kwaliteit daarop zichtbaar beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Precies daarom dus dat kanaal 200 en 225 bij Ziggo en KPN. Als er in totaal inderdaad nu circa 350.000 abonnees bij Viaplay zijn, dan zou het al heel veel helpen als een derde tot de helft daarvan via die kanalen gaat kijken. Dat neemt de bandbreedte bij Viaplay weg.
Volgens mij was die 350.000 het verwachte aantal klanten dat mogelijk dit voorjaar behaald kan worden (volgens een onderzoek door Telecompaper). Het lijkt me niet dat Viaplay daar nu al aan zit. Dus hopelijk valt het nog mee qua drukte op de stream en kunnen ze de komende tijd langzaam opschalen. Het zou voor een partij als Viaplay, met hun jarenlange ervaring in Scandinavië, niet echt een probleem mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04
ed1703 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Toch maar even wat tegengeluid dan, werkt perfect op mijn GX, nog geen enkele hapering gehad. Enige verschil is dat ik de TV expres via WiFi heb verbonden omdat de netwerkaansluiting sowieso maar 100Mbit is, en de chipset daarvan schijnt ook niet al te best te zijn..

Edit: O, ja, precies wat @jaroen89 hierboven zegt idd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Slurpgeit op 17-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Jaloers!
De 4K stream brengen ze straks onder in een Plus abonnement. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kan Viaplay nou gewoon niet een vast linear kanaal maken waarin F1 in 4K wordt uitgezonden en gedurende de week andere sporten. Deze mensen zullen toch ook wel beseffen dat we niet meer in 2010 leven? Ze doen het ook in andere landen, dus waarom niet in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:38
NotSoSteady schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:44:
Kan Viaplay nou gewoon niet een vast linear kanaal maken waarin F1 in 4K wordt uitgezonden en gedurende de week andere sporten. Deze mensen zullen toch ook wel beseffen dat we niet meer in 2010 leven? Ze doen het ook in andere landen, dus waarom niet in Nederland.
Tikkie arrogant denk ik. En ze bieden zoveel om maar licenties binnen te halen dat ze al genoeg moeite gaan hebben om het terug te verdienen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Poulske schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:39:
Iemand al de Viaplay app op de Mediabox Next geprobeerd? Hoe reageert deze, is de kwaliteit daarop zichtbaar beter?
Trage app. Vergelijkbaar met de LG webOS app.
De Apple TV app is nog steeds by far de fijnste app qua UI. Helaas mist deze de framerate-matching waardoor racebeelden niet buttery smooth zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 13:06
Ik dacht ik kijk even die ‘praatprogramma’s’ Terug over de F1. Ik weet dat de trainingen en wedstrijden maximaal 48 uur beschikbaar zijn. Maar de programma’s eromheen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
meermarco schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:57:
Ik dacht ik kijk even die ‘praatprogramma’s’ Terug over de F1. Ik weet dat de trainingen en wedstrijden maximaal 48 uur beschikbaar zijn. Maar de programma’s eromheen ook?
Je bedoelt ‘F1 Talks’? Die kun je gewoon blijven bekijken volgens mij. Staan nog gewoon in de app.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PatrickC schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Je bedoelt ‘F1 Talks’? Die kun je gewoon blijven bekijken volgens mij. Staan nog gewoon in de app.
Het zal wel handig zijn dat ze bij F1 talks een datum plaatsen. Dan weet je bij welk race weekend de afleveringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27

alienfruit

the alien you never expected

Sky Sports is ook een stuk duurder vergeleken met Viaplay als,ik mij goed herinner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jaroen89 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Ik heb ook een LG oled bekend probleem met deze tv is dat alles bekabeld niet goed werkt doordat deze tv's slechts een 100mbit ethernet poort hebben en deze niet goed werkt. Probeer je tv eens via wifi te verbinden en ik denk dat je problemen zijn opgelost
Beperkt zich dat tot LG Oled's? Ik stream eigenlijk zonder problemen groot materiaal (intern) via een bedrade verbinding naar een LG 4K tv. Een 100MBit poort moet zo'n viaplay-stream makkelijk kunnen trekken natuurlijk.
Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Trage app. Vergelijkbaar met de LG webOS app.
De Apple TV app is nog steeds by far de fijnste app qua UI. Helaas mist deze de framerate-matching waardoor racebeelden niet buttery smooth zijn.
Zit dat nog in de pijplijn?

[ Voor 22% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
meesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Het zal wel handig zijn dat ze bij F1 talks een datum plaatsen. Dan weet je bij welk race weekend de afleveringen horen.
F1 Talks is een losse tweedelige ViaPlay Original documentaire. Geen vast studioprogramma. Het F1 Café variant heet denk ik Studio Formule 1 als ik het goed zie in het schema en komt iedere vrijdag om 17:10 online. Of het live is weet niet. Aflevering 1 heet "Studio Formule 1: Bahrein Shakedown".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
https://nl.motorsport.com...-f1-uitzendingen/9069278/

Dus je kunt zelf niet de onboard kiezen. Toch wel een minpunt tov F1 TV Pro. En waarom is dan één van de drie onboards altijd die van Bottas? 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door PatrickC op 17-03-2022 12:29 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Tot je de abbo prijs van Sky ziet.(zie https://motorsportbroadca...ng-sky-sports-f1-in-2021/.
Het kost zo'n 50 pond per maand)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
meesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Praatprogramma’s tijdens de GP-weekends

Tot slot heeft Viaplay bekendgemaakt dat er elke Grand Prix twee praatprogramma’s uitgezonden worden: op vrijdag en maandag. Deze hebben de naam F1 Shakedown en F1 Track Talk meegekregen. Op vrijdag bespreken de Viaplay-analisten en andere experts de verrichtingen van de coureurs en spreken zij hun verwachtingen over het weekend uit. Op maandag blikt Amber Brantsen terug met speciale gasten op het raceweekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Net gekeken in de app op mijn iPad en zag onderstaande instelling voorbij komen. Deze even op hoogste gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT2np8pJ8HYv1qz4UyKN1B0ybyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gki01Y3ky9dt8U3daOXACt0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
jaroen89 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Bedoel je nu te zeggen dat WiFi snelheid meer bepalend is dan stabiele netwerk kabel?
Stream van 10mbit maximaal gaat nog wel door een 100mbit poort hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:24:
https://nl.motorsport.com...-f1-uitzendingen/9069278/

Dus je kunt zelf niet de onboard kiezen. Toch wel een minpunt tov F1 TV Pro. En waarom is dan één van de drie onboards altijd die van Bottas? 8)7
Ik denk dat je moet loslaten dat je F1TV moet vergelijken met Viaplay. De eerste is echt voor de diehard F1 fans, de tweede is meer voor de algemene sportliefhebber.
Desondanks vind ik tot nu toe wat Viaplay biedt meer recht doen dan wat Ziggo Sport deed behalve dan dat het op een hogere resolutie uitzond. Ziggosport was voor niet Ziggo klanten ook gewoon alles behalve goedkoop (€14,99) en dan kreeg je er nog reclame bij tussen de breaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 00:45
SmasterS schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Bedoel je nu te zeggen dat WiFi snelheid meer bepalend is dan stabiele netwerk kabel?
Stream van 10mbit maximaal gaat nog wel door een 100mbit poort hoor
Ik heb destijds de fout gemaakt deze bedraad aan te sluiten, de problemen met bufferen etc. waren direct verholpen toen ik switchte naar wifi. Destijds werd er in het LG oled topic veel over deze 100Mbps poorten geklaagd. Wellicht te verhelpen met een dongle zie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 16-06 09:12

Major_ton

Shoot!

100mbps is echt meer dan genoeg voor een brakke 1080p stream. De 4K Dolby Vision streams van Netflix en Disney+ doen het hier probleemloos op de 100mbps LAN aansluiting van zowel de Sony als LG OLED TV. Zelfs 4K bku-ray rips werken vlekkeloos.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:01

Zenix

BOE!

jaroen89 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb destijds de fout gemaakt deze bedraad aan te sluiten, de problemen met bufferen etc. waren direct verholpen toen ik switchte naar wifi. Destijds werd er in het LG oled topic veel over deze 100Mbps poorten geklaagd. Wellicht te verhelpen met een dongle zie [YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG & Sony TVs)]
Ik vraag mij of de kabel het probleem niet was of switch (duplex issues), nooit problemen gehad met de 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 18:44
alienfruit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:11:
Sky Sports is ook een stuk duurder vergeleken met Viaplay als,ik mij goed herinner
Nederlandse Viaplay vergeleken met Sky Sports wel, de Zweedse Viaplay daarentegen is vergelijkbaar qua prijs. Maar die hebben meer sportrechten en alleen F1 in de duurste pakket waarbij 4K mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jammer dat ik het morgen niet live kan testen of ze nu wel hun belofte van 1080p gaan nakomen, maar ik ga dit topic even goed in de gaten houden. Ik hoop voor Viaplay zelf dat ze verstandig zijn :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:29

[Twitter]
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat wij in Nederland, (voor zover ik weet), het moeten doen met ALLEEN een brakke streamingdienst krijgen voor F1, want ook Viaplay Xtra is een (nog verder) achterlopende stream vanuit Viaplay. Op alle grafische fronten gaat de Nederlandse kijker erop achteruit. Het gras is natuurlijk altijd groener aan de overkant.
Ik vind het aan de ene kant echt onbegrijpelijk dat de FOM hiervoor gevallen is, aan de andere kant snap ik ze ook, want als je nu 30 miljoen per jaar krijgt van een bedrijf, waar je anders maar 10 miljoen gekregen had en een deel van de kijkers naar je eigen (F1TV) dienst verhuist, is het dubbel cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:51:
Jammer dat ik het morgen niet live kan testen of ze nu wel hun belofte van 1080p gaan nakomen, maar ik ga dit topic even goed in de gaten houden. Ik hoop voor Viaplay zelf dat ze verstandig zijn :P
Afgelopen zaterdag was het al 1080p dus je hoeft het topic niet eens in de gaten te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
dnmw2705 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:03:
[...]

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat wij in Nederland, (voor zover ik weet), het moeten doen met ALLEEN een brakke streamingdienst krijgen voor F1, want ook Viaplay Xtra is een (nog verder) achterlopende stream vanuit Viaplay. Op alle grafische fronten gaat de Nederlandse kijker erop achteruit. Het gras is natuurlijk altijd groener aan de overkant.
Ik vind het aan de ene kant echt onbegrijpelijk dat de FOM hiervoor gevallen is, aan de andere kant snap ik ze ook, want als je nu 30 miljoen per jaar krijgt van een bedrijf, waar je anders maar 10 miljoen gekregen had en een deel van de kijkers naar je eigen (F1TV) dienst verhuist, is het dubbel cashen.
Sky Q kost in Engeland 50 pound per maand. Denk je echt dat die zuunige Nederlands dit gaan betalen? We gaan al kortingscodes afspeuren voor 20% korting op een jaarabonnement van F1TV Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Afgelopen zaterdag was het al 1080p dus je hoeft het topic niet eens in de gaten te houden :)
Haha Zaterdag was het geen 1080p via de app op Android tv want ik had gewoon dezelfde kwaliteit als die van Donderdag en Vrijdag, ook stond er bij het programma geen HD logo en dat staat er voor dit weekend wel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
G_Dragon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Haha Zaterdag was het geen 1080p via de app op Android tv want ik had gewoon dezelfde kwaliteit als die van Donderdag en Vrijdag, ook stond er bij het programma geen HD logo en dat staat er voor dit weekend wel bij.
N=1 zeggen we dan. Ik heb in dit topic afgelopen zaterdag tweakers gezien die nog steeds op 720P zaten maar ook tweakers die wel 1080P zagen binnen komen. Het lijkt nogal toestel-afhankelijk te zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
En in de categorie Content:
Streamingdienst Viaplay kondigt vandaag ‘Verstappen – Master of the track’ aan; een 22-delige serie met Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen in de hoofdrol. In 22 afleveringen geeft de Nederlandse superster de Viaplay-abonnees uitleg over alle bevestigde circuits op de Formule 1-kalender 2022. Verstappen heeft de cockpit van zijn Formule 1-bolide ingeruild voor een simulator, rijdt in het Midden-Oosten, Europa, Azië en Amerika en legt hij uit hoe je elk circuit onder de knie krijgt.

Wel geinig om te zien. 22 delen klinkt heel stoer maar het zijn 2 minuten per aflevering dus valt nog wel mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
[...]

Zaterdag was het wel degelijk 1080p alleen zeer waarschijnlijk niet voor jou platform. Je projecteert dus jouw specifieke probleem op de gehele dienst en dat is niet okay.

Zoals al eerder is opgemerkt zijn er problemen met een aantal LG tv’s en Android tv’s. Dat is vervelend maar dat heeft meer te maken met kwaliteit van de app zelf icm eventuele beperkingen van het platform dan van de dienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:56
[...]
Afgelopen zaterdag was het op mijn Nvidia Shield prima te doen (in tegenstelling tot vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Barre73 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:21:
[...]

N=1 zeggen we dan. Ik heb in dit topic afgelopen zaterdag tweakers gezien die nog steeds op 720P zaten maar ook tweakers die wel 1080P zagen binnen komen. Het lijkt nogal toestel-afhankelijk te zijn geweest.
Ja klopt nu je het zegt ik zag bij een paar post dat er gesproken werd op 1080p, echt stom dat ze zo moeilijk doen over het gewoon in 1080p uitzenden. Ook bij de voetbal en darts is het allemaal 720p of lager want als je goed oplet staat er bij veel geen HD logo |:(

Als dit dit weekend wederom 720p is ga ik het wel kijken bij F1tv totdat ze de knop vinden om het in 1080p uit te zenden, dan maar even naar schreeuwende Engelsen luisteren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Zaterdag was het wel degelijk 1080p alleen zeer waarschijnlijk niet voor jou platform. Je projecteert dus jouw specifieke probleem op de gehele dienst en dat is niet okay.

Zoals al eerder is opgemerkt zijn er problemen met een aantal LG tv’s en Android tv’s. Dat is vervelend maar dat heeft meer te maken met kwaliteit van de app zelf icm eventuele beperkingen van het platform dan van de dienst.
Ligt er aan op welk device je keek. Menig reactie in dit topic over slechte beeldkwaliteit kwam af van een tweaker die keek met de in de tv ingebakken Viaplay app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jef61 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Afgelopen zaterdag was het op mijn Nvidia Shield prima te doen (in tegenstelling tot vrijdag).
Gelukkig :) hoop dat ik dit ook snel kan zeggen en dat alles gewoon scherp is, ik heb het een paar keer getest door te wisselen tussen F1tv en Viaplay. Hier zag je toch echt wel het duidelijk kwaliteitsverschil in bijvoorbeeld de scherpte van bord met namen die links in beeld staat en natuurlijk ook over het rest van het beeld veel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben benieuwd wat voor een kwaliteit ze op de Next halen..
Pagina: 1 ... 43 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2