Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 42 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

meesje schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Goed gevonden! Net in de Apple TV app gecheckt. Daar wordt geen HD logo getoond. Ik maak me geen zorgen want eerder had iemand al een schermafdruk gepost dat het beeld via de Apple TV 1080p is. Ik had ook helemaal geen klachten.
Jouw bevinding bevestigt dus wel de minder beeldkwaliteit. Hopelijk is het komend weekend bij jou inderdaad gewoon HD. Dat zou mooi zijn!
Geen dank, ik schrok er best wel van toen ik het zag want zelfs bij de testdagen van Zaterdag staat geen HD terwijl dit wel beloofd was.

Zie trouwens ook mijn bericht over het voetbal en darten

Edit: Op Twitter regende het klachten, was het zwaar en beroerd volgens Viaplay, hopelijk leren ze ervan.

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 13-03-2022 12:27 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
remco_k schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:19:
[...]

Dat is redelijk zeker het geval. Wat veel mensen niet weten (of vergeten) is dat de TV providers (KPN, T Mobile, Canal Digitaal (via o.a. Tweak),...) een voordeel hebben bij de distributie van de live IPTV kanalen, omdat ze een eigen IP netwerk hebben en daar eigen vlans in kunnen maken. Ze kunnen met één multicast alle 100.000 live kijkers bedienen, met de bandbreedte van ongeveer de bitrate van dat kanaal. Dat is 12 Mbps traffic uit dat ene 'servertje' voor 100.000 kijkers. Uitgaande van 12 Mbps voor het betreffende kanaal. Dat is peanuts. (Let op: dit geldt alleen voor live kijken, bij uitgesteld kijken gaat dit niet op).

Andere aanbieders (NPO Start, F1TV, Viaplay) kunnen dat niet. Als zij een live stream/live IPTV kanaal hebben van zeg 6 Mbps en 100.000 kijkers kijken live mee, dan kost ze dat 6x100.000 = 586 Gbps aan traffic. (586 Gigabit per seconde, voor alle duidelijkheid).
En dat is gewoon veel voor een 'servertje', dus daar moet veel meer hardware tegenaan worden gegooit in meerdere datacenters met veel hogere traffic kosten.

Dus ja, de stelling dat Viaplay deze minder populaire keuzes maakt (grotendeels) komt door de kosten ervan, is wat mij betreft waar.
Aan de andere kant hebben ze zulke grote bedragen voor de F1 rechten uitgegeven dat i.m.o. de kosten voor traffic relatief laag zouden zijn.
Zo werkt dat niet, zoals JackBol ook al heeft aangegeven, daar zijn de CDNs voor. Die zorgen voor het verder versturen van de segment files naar de clients. De CDNs hebben dus de werkelijke bandbreedte capaciteit nodig, maar dat is geen issue, is praktisch onbeperkt. Het kost ze alleen zo'n 3 eurocent per GB, dus per race van gemiddeld 2 uur kijken met 10 Mbps is dat zo'n 13GB traffic = 40 cent per kijker tov 20c bij de huidige bitrate.

De traffic die Viaplay zelf moet verzorgen is de capaciteit aan de ene kant van de bron stream, en vervolgens uitgaand van alle streams (protocollen/bitrates) naar de edge servers van de CDNs. Niet elk CDN werkt hetzelfde, maar ga er maar vanuit dat elke edge server van een CDN de files bij Viaplay ophaalt. Dat loopt uiteindelijk ook redelijk op, maar blijft in de sfeer van 1 - 10 Gbps.

Het voordeel van multicast bij livestreams hebben ze inderdaad niet, wat providers als Ziggo, KPN en Deltafiber wel hebben. Maar een Netflix, Disney, HBO en Prime hebben dat voordeel ook niet en dat is waar ze zich mee meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
G_Dragon schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Geen dank, ik schrok er best wel van toen ik het zag want zelfs bij de testdagen van Zaterdag staat geen HD terwijl dit wel beloofd was.

Zie trouwens ook mijn bericht over het voetbal en darten

Edit: Op Twitter regende het klachten, was het zwaar en beroerd volgens Viaplay, hopelijk leren ze ervan.
Viaplay heeft kennelijk lagere prio gegeven aan de ontwikkeling van apps voor tv’s. Ik ben straks benieuwd naar de apps voor de decoders van de tv providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:08
padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:31:
[...]
De traffic die Viaplay zelf moet verzorgen is de capaciteit aan de ene kant van de bron stream, en vervolgens uitgaand van alle streams (protocollen/bitrates) naar de edge servers van de CDNs. Niet elk CDN werkt hetzelfde, maar ga er maar vanuit dat elke edge server van een CDN de files bij Viaplay ophaalt. Dat loopt uiteindelijk ook redelijk op, maar blijft in de sfeer van 1 - 10 Gbps.
Dus eigenlijk wordt nu ook inzichtelijk dat lineaire TV dus wel voordelen heeft tegenover streaming, maar dan wel vooral met 'massale' evenementen. En dus ook direct reden dat bijna alle aanbieders met Viaplay Xtra gekomen zijn.
Het kost ze alleen zo'n 3 eurocent per GB, dus per race van gemiddeld 2 uur kijken met 10 Mbps is dat zo'n 13GB traffic = 40 cent per kijker tov 20c bij de huidige bitrate.
Ze zullen bij Viaplay wel op de kleintjes gaan letten, dus 20c besparing per stream, is natuurlijk behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
dnmw2705 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Dus eigenlijk wordt nu ook inzichtelijk dat lineaire TV dus wel voordelen heeft tegenover streaming, maar dan wel vooral met 'massale' evenementen. En dus ook direct reden dat bijna alle aanbieders met Viaplay Xtra gekomen zijn.
Ik denk dat je met lineaire tv hier het idee van een TV-kanaal achtige wijze bedoelt? Voor mij is lineaire TV een uitzending (live of eerder opgenomen) en dit staat los van de wijze van overbrengen (analoog coax, dvb-c, satelliet, iptv via multicast of unicast). Maar ik begrijp wat je bedoelt, gewoon een kanaal op je decoder/tv die je uit de kanalenlijst kiest en je ziet direct de stream/beeld die iedereen op dat moment ziet.
Ja dat laatste is op heel veel manieren meer 'convenient'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dnmw2705
Overigens gebeurd er nu precies wat Nent met Viaplay als strategie heeft, enige 'foutje' is het gigantische overbieden op de rechten van F1 (ik denk dat het een paniekbod was, op het sluiten van de markt)

- Opkopen rechten van (volkssporten) om dienst, Viaplay, te kunnen introduceren. F1 gekocht, Darts, Engelse Premier League, Bundesliga en diverse overige sporten zoals vechtsport, damesvoetbal en wat bekervoetbal.
- Op bovenstaande sporten heeft NENT met Viaplay in alle andere landen waar de dienst actief is ook de rechten, waardoor er een schaalvoordeel ontstaat en er heel 'goedkoop' verslag gedaan kan worden.
- Het content van series en films is alles behalve boeiend, waardoor de F1/sport USP is voor Viaplay.
- Nent/Viaplay heeft met onderhandelingen de toegankelijkheid via providers 'voor de klant' verbeterd.
- Het eventuele verlies dat er geleden wordt in Nederland kan met de winst uit andere landen (en vanuit Scandinavië met andere valuta) gecompenseerd worden, waardoor Viaplay Nederland geld kan blijven pompen.
- Viaplay zal komende jaren verder in Nederland de rechten van bijv. Champions League kopen die nu bij Ziggo/RTL zitten (waarschijnlijk ook met 'alleenrecht'), Spaanse Liga, Serie A en mogelijk ook Eredivsie (al betwijfel ik dat heel erg)
- Het geklaag van gebruikers maakt ze niet veel uit, omdat ze 'alleenrecht' hebben.

Door alles op te kopen aan sportrechten, kan de Nederland er niet meer omheen en kunnen ze doen en laten wat ze willen, omdat er geen 'alternatieven' zijn. Nu hebben wij in Nederland het geluk dat de FOM met alle nieuwe contracten geen 'alleenrecht' meer geeft en bij alle nieuwe contracten dus F1TV in het land beschikbaar moet zijn. Want stel, één miljoen Nederlanders nemen voor 60eu per jaar F1TV af, dan vangen ze 180 miljoen in drie jaar in plaats van de 90 miljoen die Viaplay betaald heeft voor drie jaar.

Ik ben heel erg benieuwd of Viaplay het aandurft om ergens bekend te maken hoeveel abonnees ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 15:10
dnmw2705 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:01:
Overigens gebeurd er nu precies wat Nent met Viaplay als strategie heeft, enige 'foutje' is het gigantische overbieden op de rechten van F1 (ik denk dat het een paniekbod was, op het sluiten van de markt)

- Opkopen rechten van (volkssporten) om dienst, Viaplay, te kunnen introduceren. F1 gekocht, Darts, Engelse Premier League, Bundesliga en diverse overige sporten zoals vechtsport, damesvoetbal en wat bekervoetbal.
- Op bovenstaande sporten heeft NENT met Viaplay in alle andere landen waar de dienst actief is ook de rechten, waardoor er een schaalvoordeel ontstaat en er heel 'goedkoop' verslag gedaan kan worden.
- Het content van series en films is alles behalve boeiend, waardoor de F1/sport USP is voor Viaplay.
- Nent/Viaplay heeft met onderhandelingen de toegankelijkheid via providers 'voor de klant' verbeterd.
- Het eventuele verlies dat er geleden wordt in Nederland kan met de winst uit andere landen (en vanuit Scandinavië met andere valuta) gecompenseerd worden, waardoor Viaplay Nederland geld kan blijven pompen.
- Viaplay zal komende jaren verder in Nederland de rechten van bijv. Champions League kopen die nu bij Ziggo/RTL zitten (waarschijnlijk ook met 'alleenrecht'), Spaanse Liga, Serie A en mogelijk ook Eredivsie (al betwijfel ik dat heel erg)
- Het geklaag van gebruikers maakt ze niet veel uit, omdat ze 'alleenrecht' hebben.

Door alles op te kopen aan sportrechten, kan de Nederland er niet meer omheen en kunnen ze doen en laten wat ze willen, omdat er geen 'alternatieven' zijn. Nu hebben wij in Nederland het geluk dat de FOM met alle nieuwe contracten geen 'alleenrecht' meer geeft en bij alle nieuwe contracten dus F1TV in het land beschikbaar moet zijn. Want stel, één miljoen Nederlanders nemen voor 60eu per jaar F1TV af, dan vangen ze 180 miljoen in drie jaar in plaats van de 90 miljoen die Viaplay betaald heeft voor drie jaar.

Ik ben heel erg benieuwd of Viaplay het aandurft om ergens bekend te maken hoeveel abonnees ze hebben.
Ja zie la liga zeker naar Viaplay gaan eind 2024. Viaplay kan al meer bieden. En Ziggo gaat het nog lastiger krijgen de komende tijd en al minder verdienen dan eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

TexMex schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Als je alles weer terugzet naar Nederland en even je Fire Stick herstart, vind je Víaplay dan niet als je gewoon zoekt in de Appstore van de stick zelf? Dus niet via de link maar gewoon op de stick zelf.
Het was even zoeken waar het zit, maar idd stond mijn land van residentie op de USA (ooit daarop gezet voor aankopen in USA). Nu werkt de link wel en de app wordt naar de firestick gepushed (nog niet gezien of deze zijn aangekomen)

Update: de app was nog niet op mijn firestick. Pas nadat ik op de stick een synchronisatie heb gedaan, kon ik hem opnieuw vanuit de website pushen....

Als iemand het zoekt, login op amazon, klik op je naam, kies "Manage Your Content and Devices", kies preferences, Change your country/region

[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 13-03-2022 16:21 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 15:14
Zolang ze maar van het wielrennen afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 20:44
Als viaplay meer koopt hoef ik misschien geen 2 abonnementen (Ziggo sport en viaplay) om m'n favoriete sporten te bekijken.
Het is heel erg per persoon verschillend dus wat wel/niet gewenst is qua aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
De gevolgen voor de (Nederlandse) sport is overigens best groot als Viaplay de rechten opkoopt en alles dus achter een pay wall zet. Het gevolg is simpelweg dat er veel minder kijkers zullen zijn. Voor Viaplay zal het uiteindelijk wel uitkomen (alle opbrengsten minus kosten), maar voor de sport zelf is het geen verbetering. Als er minder kijkers zijn, heeft dat ontzettend veel negatief effect op de sponsoring en sponsorinkomsten. Het bereik is een stuk minder (geen idee, maar ik denk eerder dat het bereik naar 25% in kakt, aanname). Voor de sporters, clubs en teams is dat een flinke aderlating. De Nederlandse darters bijv, ik verwacht dat hun sponsorinkomsten van Nederlandse partijen volledig in kakt, en wellicht op termijn sowieso de animo voor darts. Darts op RTL7 was voornamelijk (spreek ik voor mijzelf) een gelegenheidssport om te kijken, beetje zappen en oh darts ff kijken of er een Nederlander speelt, zo niet zap ik zo nog ff terug. Via een app ga je niet zo snel 'ff kijken wie er speelt' (idee voor Viaplay om pushbericht te sturen als een Nederlander begint).

Met interesse de discussie tussen Ajax en Eredivisie gevolgd, waarbij de rechten aan hoogste bieder in China zijn verkocht, aan een online gamble partij met maar 100.000 gokkers. Terwijl China een potentieel bereik heeft van 1 miljard mensen. Qua sponsoring totaal niet interessant dus, maar de eredivisie heeft wel een paar euros meer verdiend bij verkopen van de rechten. Voor de verkoper van de rechten een fractie interessanter, maar voor de sport over de breedte doet het geen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:12

Kan ACM daar niet een stokje voor steken? Nederland is toch juist tegen machtsmisbruik wanneer een bedrijf alles opkoopt? Zelf vind ik het niet zo erg, minder streamingsdiensten vind ik wel handig. Nadeel is dat ze dan zoveel macht hebben en dus de prijzen flink kunnen verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

NeverSettle schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Kan ACM daar niet een stokje voor steken? Nederland is toch juist tegen machtsmisbruik wanneer een bedrijf alles opkoopt? Zelf vind ik het niet zo erg, minder streamingsdiensten vind ik wel handig. Nadeel is dat ze dan zoveel macht hebben en dus de prijzen flink kunnen verhogen.
En wat is precies het verschil met Ziggo die de rechten heeft? En waar andere abonnees (behalve Ziggo klanten) extra voor betalen (bij Ziggo klanten zat het natuurlijk gewoon in de prijs, dus niet-F1 kijkers betaalden ook mee). En wat is precies de machtsmisbruik als je toevallig zowel darts als f1 uitzend? Is dat net zoiets als zowel Bold and the Beautiful als GTST uitzenden en soap liefhebbers daarom "geen keuze" hebben? Ziggo dacht gewoon 'voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten', ze hebben een paar jaar easily de rechten gehad. Nu opeens kwam er een partij die meer biedt. En je kunt gewoon via Ziggo en KPN kijken, en er is F1TV? Dus welk machtsmisbruik precies? En hoe is dat anders dan de afgelopen jaren Ziggo?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:47:
De gevolgen voor de (Nederlandse) sport is overigens best groot als Viaplay de rechten opkoopt en alles dus achter een pay wall zet. Het gevolg is simpelweg dat er veel minder kijkers zullen zijn. Voor Viaplay zal het uiteindelijk wel uitkomen (alle opbrengsten minus kosten), maar voor de sport zelf is het geen verbetering. Als er minder kijkers zijn, heeft dat ontzettend veel negatief effect op de sponsoring en sponsorinkomsten. Het bereik is een stuk minder (geen idee, maar ik denk eerder dat het bereik naar 25% in kakt, aanname). Voor de sporters, clubs en teams is dat een flinke aderlating. De Nederlandse darters bijv, ik verwacht dat hun sponsorinkomsten van Nederlandse partijen volledig in kakt, en wellicht op termijn sowieso de animo voor darts. Darts op RTL7 was voornamelijk (spreek ik voor mijzelf) een gelegenheidssport om te kijken, beetje zappen en oh darts ff kijken of er een Nederlander speelt, zo niet zap ik zo nog ff terug. Via een app ga je niet zo snel 'ff kijken wie er speelt' (idee voor Viaplay om pushbericht te sturen als een Nederlander begint).

Met interesse de discussie tussen Ajax en Eredivisie gevolgd, waarbij de rechten aan hoogste bieder in China zijn verkocht, aan een online gamble partij met maar 100.000 gokkers. Terwijl China een potentieel bereik heeft van 1 miljard mensen. Qua sponsoring totaal niet interessant dus, maar de eredivisie heeft wel een paar euros meer verdiend bij verkopen van de rechten. Voor de verkoper van de rechten een fractie interessanter, maar voor de sport over de breedte doet het geen goed.
Ik vind dat je het heel juist verwoord. De kracht van bijv. ZiggoSport is dat je van alles er van alles kan zien, van PL tot Portugese competitie en van Volleybal, naar Handbal en tegenwoordig zelfs Paddel. Darts was voor mij ook een gelegenheidssport waarbij inderdaad met zappen bleef hangen of 83 andere dingen aan het doen was in huis en het stond op de achtergrond aan.
NeverSettle schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Je zou kunnen zeggen dat land/regiogebonden rechten zoals F1, Champions League, Darts etc alleen door binnenlandse partij gekocht mag worden. Echter is Ziggo ook weer een deel van VodafoneZiggo en die hebben weer een deel van de aandelen bij Liberty staan.. dus ook deels Amerikaans bedrijf. Wel zou je kunnen zeggen dat een aanbieder niet in meerdere landen dezelfde uitzendrechten mag hebben, maar dan ga je weer wildgroei aan BVtjes krijgen van grote partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 20:32

Viaplay kan wel alles op gaan kopen maar het moet wel terug te verdienen zijn. Wat voor zin heeft het voor NENT om telkens geld bij te moeten leggen in Nederland? Voorlopig weet ik van 1 collega die Formule 1 kijkt dat hij Viaplay heeft via een kortingsactie van zijn provider. Mijn andere collega’s die Formule 1 kijken willen er niet extra voor betalen of nemen F1TV. En ik heb er al meer gehoord die geen €14 per maand gaan betalen voor Formule 1 want de rest boeit ze niet.
Hoe meer Viaplay koopt,des te meer abonnees ze moeten hebben. En de Champions League moet in Nederland ook op het open net uitgezonden worden. Daar gaan ze dus niet veel volk mee trekken.
Viaplay zou nu in Nederland rond de 350.000 abonnees zitten, maar volgende week maandag weten we waarschijnlijk meer als de kijkcijfers van de GP van Bahrain bekend worden. Afgelopen seizoen werd er een onderverdeling gemaakt tussen kanaal 14 en Ziggo Sport kijkers bij de andere providers en dat waren er telkens rond 450.000.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Komen er in aanloop van de GP komend weekend nog specials/voorbeschouwingen op Viaplay of blijft het bij het gewone training/quali/race schema?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
DutchOwnage schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:37:
Komen er in aanloop van de GP komend weekend nog specials/voorbeschouwingen op Viaplay of blijft het bij het gewone training/quali/race schema?
Uitzending op zondag begint om. 14:25 terwijl race om 16:00 start.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm9yvOeWyZYvnnSAQK1TEaLfsEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U587qobBIlMhYE9qLw2aHW97.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
PatrickC schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:49:
[...]

[Afbeelding]
Oh interessant, dus wel onboards, timings etc te zien op een ander kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Yup! Maar was al bekend, ook in dit topic (of het andere F1 topic) eerder vermeld. ;)
Ben wel benieuwd of de On-board hetzelfde gaat werken als in de F1 TV app.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 13-03-2022 19:27 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
PatrickC schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:49:
[...]

[Afbeelding]
Dat is interessant, dus overige streams. Dat is voor de doorgewinterde F1-kijker wel interessant, anderzijds; je bent meteen je tweede account kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Inderdaad interessant. De race gewoon via Ziggo kanaal 200 of Apple TV en die andere kanalen via de Viaplay app op mijn iPad. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Nieuwe serie toegevoegd?

24h Series

Of heb ik hier overheen gekeken en stond deze er al op?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:21
Vanmiddag de eerste aflevering van Gangs of London proberen te kijken via de Chromecast V1 (ja, een oudje).
Ik had regelmatig buffering tijdens het afspelen. Regelmatig ineens 3 puntjes en laden in beeld. Het beeld was verder wel prima. Ik ben uiteindelijk maar verder gaan kijken op mijn iPad, want dat bufferen leek steeds erger te worden en werd erg irritant. Daarna Drive to survive gekeken via de Chromecast en toen geen enkel probleem met buffering.
Hopelijk heb ik dit soort problemen volgende week niet, want ik kijk toch liever F1 op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
Dus, komt er nou wel een wekelijks praatprogramma over f1 of niet?

Vindt maar dat ze weinig informatie geven over programmering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
dglavimans schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:24:

edit:
wel dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door stylezzz op 14-03-2022 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34

IkWilbert

Het is mij!

dglavimans schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:24:

Als het goed is wel.

https://gostreaming.nl/vi...le-1-cafe-rond-formule-1/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:00

Player1S

Probably out in the dark

mmmm geen idee of dit opstart problemen zijn of wat anders maar dacht zondag even wat Duits voetbal te kijken om te zien hoe de kwaliteit bij mij is dus ik Schalke 04 erop zetten. Geen geluid.

Audio stond op Engels dus naar Nederlands. Ook geen geluid. Toen op Deens gezet en hoor je wel het geluid uit het stadion maar geen commentaar.
Weet niet of dit komt omdat het 2e Bundesliga is maar vond dat wel slecht. Als je voetbal aanbied, moet je ook verslag er van doen.

Beeldkwaliteit was gewoon goed overigens maar heb het er niet hele tijd op gehad.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Player1S schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:47:
mmmm geen idee of dit opstart problemen zijn of wat anders maar dacht zondag even wat Duits voetbal te kijken om te zien hoe de kwaliteit bij mij is dus ik Schalke 04 erop zetten. Geen geluid.

Audio stond op Engels dus naar Nederlands. Ook geen geluid. Toen op Deens gezet en hoor je wel het geluid uit het stadion maar geen commentaar.
Weet niet of dit komt omdat het 2e Bundesliga is maar vond dat wel slecht. Als je voetbal aanbied, moet je ook verslag er van doen.

Beeldkwaliteit was gewoon goed overigens maar heb het er niet hele tijd op gehad.
Afgelopen weekend ook wat getest. Bij 2e Bundesliga inderdaad alleen stadiongeluid. Dit werd bij de info van de uitzending overigens ook aangegeven. Maar inderdaad niet iets om lekker naar te kijken (luisteren).
Als er wel commentaar is, is de ene wedstrijd Engels en bij de andere Nederlands. Wordt ook bij de info getoond overigens. Dit mag van mij wel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 14-03-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Ja weekendje Viaplay.

Op de ipad valt de beeldkwaliteit nog wel mee, alleen op tv is het toch wel karig
Bundesliga, Darts,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 11:10

Maduth

Probeersel

Ik weet niet of het in dit topic hoort maar ik twijfel dus ook tussen Viaplay & F1 Pro [heb nu Ziggo] maar lees nog erg slechte verhalen over de streaming van F1 Pro. Mijn vraag, je moet F1 pro streamen naar je TV [ik heb een ChromeCast] en er is geen App op de smart TV [heb een LG OLED55 van 2020]
? Of zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Maduth schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:26:
Mijn vraag, je moet F1 pro streamen naar je TV [ik heb een ChromeCast] en er is geen App op de smart TV [heb een LG OLED55 van 2020]
Ja, je kan streamen naar je Chromecast. Of je LG een app heeft, hangt af van het besturingssysteem. Heb je Android TV, dan is er via een omweg een app, heb je LG OS, dan is er geen tvapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dank... ik heb Idd geen android TV [wel LG OS]. Het streamen is dus volgens mij echt ruk [als ik de online reviews mag geloven].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:23
Maduth schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:36:
Dank... ik heb Idd geen android TV [wel LG OS]. Het streamen is dus volgens mij echt ruk [als ik de online reviews mag geloven].
Apple tv werkt ook uitstekend .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Maduth schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:36:
Ik heb nergens last van met streamen bij F1TV, alleen de tevreden gebruikers hoor je minder snel. Afgelopen 3 testdagen gewoon 8u per dag kunnen streamen zonder enige haperingen, wegvallen van beeld of geluid of wat dan ook.

(@RodeStabilo quote ontbrak)

[ Voor 38% gewijzigd door dnmw2705 op 14-03-2022 09:41 . Reden: Quote toegevoegd en antwoord gecorrigeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dnmw2705 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:38:
Ik heb nergens last van met streamen bij F1TV, alleen de tevreden gebruikers hoor je minder snel. Afgelopen 3 testdagen gewoon 8u per dag kunnen streamen zonder enige haperingen, wegvallen van beeld of geluid of wat dan ook.
Deze ervaring lijkt me niet echt heel relevant in een topic over viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:31
RodeStabilo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Deze ervaring lijkt me niet echt heel relevant in een topic over viaplay.
Nouja, bij de testdagen haperde mijn Viaplay stream met enige regelmaat, terwijl de F1 tv stream vrolijk doorspeelde. Qua stabiliteit en beeldkwaliteit prefereer ik F1 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Knul schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Nouja, bij de testdagen haperde mijn Viaplay stream met enige regelmaat, terwijl de F1 tv stream vrolijk doorspeelde. Qua stabiliteit en beeldkwaliteit prefereer ik F1 tv.
Dat wordt mijn volgende optie, eerst komend weekend bekijken of het op orde is bi ViaPlay ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:22
MilesD. schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Apple tv werkt ook uitstekend .. :+
Idd, hier al een tijd volledig over op een apple TV aangezien TV's toch langer mee gaan dan dat ze smartfuncties ondersteunen....
Dus toen ziggo het F1 contract niet meer had heb ik ziggo TV gestopt en ben over gegaan op NL ziet en F1TV.

Snap nooit zo dat mensen niet investeren in een goede mediaplayer, als ik bij de (schoon) familie zie hoe traag smarttv apps en ziggo kastjes werken met het openen van apps en laden van streams....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Maduth schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:26:
Ik weet niet of het in dit topic hoort maar ik twijfel dus ook tussen Viaplay & F1 Pro [heb nu Ziggo] maar lees nog erg slechte verhalen over de streaming van F1 Pro. Mijn vraag, je moet F1 pro streamen naar je TV [ik heb een ChromeCast] en er is geen App op de smart TV [heb een LG OLED55 van 2020]
? Of zit ik er helemaal naast?
Je kunt je vraag ook stellen in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tinusvolkel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:48:
[...]
Snap nooit zo dat mensen niet investeren in een goede mediaplayer, als ik bij de (schoon) familie zie hoe traag smarttv apps en ziggo kastjes werken met het openen van apps en laden van streams....
Mee eens! Een Apple TV werkt super. Indien Android je voorkeur heeft, is een Nvidia Shield volgens mij een goede investering. Het nadeel vind ik overigens wel dat de elke app op de ATV weer zijn eigen sausje over de navigatie moet gooien. Waarom niet de Apple standaard volgen, zoals Netflix ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:32
Zag ik nou goed dat Viaplay in de hoogste kwaliteit 2,5 GB per uur gebruikt?

Toevallig kwam ik net het dataverbruik van Google Stadia tegen. Zit iets een verschil in

4K Up to 20 GB/hr
1080p Up to 12.6 GB/hr
720p Up to 4.5 GB/hr
720p Mobiel Up to 2.7GB/hr

Weet iemand die van Netflix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:53
Aartstyle schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:04:
Zag ik nou goed dat Viaplay in de hoogste kwaliteit 2,5 GB per uur gebruikt?

Toevallig kwam ik net het dataverbruik van Google Stadia tegen. Zit iets een verschil in

4K Up to 20 GB/hr
1080p Up to 12.6 GB/hr
720p Up to 4.5 GB/hr
720p Mobiel Up to 2.7GB/hr

Weet iemand die van Netflix?
https://help.netflix.com/nl/node/87

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Dat valt me dan nog tegen. Had verwacht dat de HD stream van Netflix veel hoger zou zijn dan de stream van Viaplay. Maar dat is maar 20% dus.

Dat zegt ook weer niet alles trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Dat Viaplay blijft ook maar lekker zonder enige kennis rond twitteren he... Allemaal van die vage beloftes van iemand die waarschijnlijk totaal niet weet hoe het zit.

https://twitter.com/viapl...&t=oe2VFjCJRbEZsQdzqNL7vw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepartyshop
  • Laatst online: 12-12-2023
heeft iemand enig idee waar ik kan zien wat voor formule 1 programma's viaplay heeft ik zie wel wat van f1 talks maar verder niets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Aartstyle schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:54:
Dat Viaplay blijft ook maar lekker zonder enige kennis rond twitteren he... Allemaal van die vage beloftes van iemand die waarschijnlijk totaal niet weet hoe het zit.

Dit is al maanden gaande, zelfs in PR interviews van voor de launch. Ze lijken geen enkel benul te hebben wat nou het verschil is tussen HD, FullHD en UltraHD. Daarom ga ik niet wachten op verbetering. Ik kijk volgend jaar wel weer terug hoe ze ervoor staan. Zou wel gek zijn om hier €14 euro voor neer te tellen elke maand. Echt onacceptabel hoe rommelig het allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:13
Aartstyle schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:54:

Nee hoor. Standaard Q&A lijst die is uitgegeven door hoofd communicatie. Dat zie je ook in heel goed in alle andere antwoorden die de afgelopen week zijn gegeven. Copy-paste, en copy-paste..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gamepartyshop schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:16:
heeft iemand enig idee waar ik kan zien wat voor formule 1 programma's viaplay heeft ik zie wel wat van f1 talks maar verder niets ?
Je hebt nog geen abonnement? Dan kan je hier kijken wat ze allemaal hebben en wat er aankomt.

https://viaplay.com/nl-nl/sport/motorsport/formula-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
gamepartyshop schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:16:
Docu over Max Verstappen en nog wel meer race programma's zie in in de app

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:24
Barre73 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Je hebt nog geen abonnement? Dan kan je hier kijken wat ze allemaal hebben en wat er aankomt.

https://viaplay.com/nl-nl/sport/motorsport/formula-1
Ze lijken dus ook onboards (random?) en het pitlane kanaal te gaan streamen.
Kom alleen nog niet iets tegen van het vrijdagavondprogramma a la F1 café. Zoiets hadden ze wel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepartyshop
  • Laatst online: 12-12-2023
XNL073 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Ze lijken dus ook onboards (random?) en het pitlane kanaal te gaan streamen.
Kom alleen nog niet iets tegen van het vrijdagavondprogramma a la F1 café. Zoiets hadden ze wel aangekondigd.
precies ik heb ook begrepen dat er een soort formule1 café zou komen maar ik kan er niets over vinden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Ff korte vraag, heeft er iemand een oplossing voor het stotteren van viaplay? op Android tv?
Lijkt erop dat de uitzending op een framerate is waarbij er een soort van correctie plaatsvindt (stotter)

Is hier een manier om dit te fixen?

Of heeft dit met het bron materiaal te maken?

Sorry als het een beetje "leek" klinkt, maar weet het niet anders te omschrijven.

Hoor het graag :)

met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

opel4ever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:32:
Ff korte vraag, heeft er iemand een oplossing voor het stotteren van viaplay? op Android tv?
Lijkt erop dat de uitzending op een framerate is waarbij er een soort van correctie plaatsvindt (stotter)

Sorry als het een beetje "leek" klinkt, maar weet het niet anders te omschrijven.

Ik heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden, we mogen gaan hopen dat Viaplay geleerd heeft van vorige week na alle klachten en de zaken op orde heeft voor het race weekend want anders weet ik niet wat er gaat gebeuren. Aangezien 1080p ( als ze dat deze keer wel gaan leveren ) met gestotter ook niet te kijken is, het beeld moet wel vloeiend zijn.

Het heeft zeker niet met je bron materiaal te maken als je bij andere streamingdiensten wel 1080p / 4K of Dolby Vision op scherp en vloeiend beeld kan kijken, hun sturen nog steeds antwoorden vanuit de klantenservice met het bericht dat ze denken dat het aan je apparaat kan liggen in 2022 |:(. Daarom heb ik nog steeds vrij weinig hoop bij hun....

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2022 14:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Even voor de zekerheid: Heb je het nu over live uitzendingen van bijvoorbeeld sport? of over alles wat je kiest op Viaplay? Dus ook een film of een serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:53
gamepartyshop schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:49:
[...]

precies ik heb ook begrepen dat er een soort formule1 café zou komen maar ik kan er niets over vinden .
Ik dacht ook dat er een wekelijks programma zou komen naast de race. Ze deden (imho) ook en beetje voorkomen dat F1 talks elke week tijdens seizoen zou komen. Zie verder niks qua F1.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, als ik via ziggo een viaplay account neem, krijg ik dan ook inlog gegevens om via de viaplay app op mijn apple tv in te loggen? Of kijk ik dan via kanaal 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:24
joppe113 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:09:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, als ik via ziggo een viaplay account neem, krijg ik dan ook inlog gegevens om via de viaplay app op mijn apple tv in te loggen? Of kijk ik dan via kanaal 200?
Viaplay is een streamingdienst dat je via een app zoals Netflix dat ook is, content kunt bekijken. Viaplay heeft met een aantal providers een afspraak gemaakt dat je tot een bepaalde tijd (Ziggo tot 1 augustus), tijdelijk de Formule 1 wedstrijden kunt kijken op een bepaald kanaal alsof het een live kanaal betreft. Alle andere content die Viaplay aanbiedt kun je alleen bekijken via de app. Die specifieke kanalen zijn alleen tijdelijk beschikbaar als je via je eigen provider een Viaplay abonnement hebt afgesloten. Heb je rechtstreeks bij Viaplay afgesloten dan heb je geen toegang tot dat tijdelijke kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

joppe113 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:09:
Als je Viaplay via Ziggo (en ik vermoed ook de andere partners) afsluit dan maak je (daarna) ook via de speciale ZiggoViaplay pagina een viaplay account aan, zodat je via dat Viaplay account in de Viaplay app kan inloggen. Volg de instructies zodra je viaplay besteld bij ziggo

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:19
Weet niet of het hier al gemeld was, maar er zijn app-updates beschikbaar voor iOS en Android. Elke update is er weer één in aanloop naar de eerste GP 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn ouders hebben het vorige week aangeschaft. Op Android TV gekoppeld via de telefoon. Vervolgens vraagt die vandaag om elke keer opnieuw te koppelen, dat gaat vervolgens mis (telefoon geeft aan dat het is gelukt, televisie zegt; probeer het nog eens).

Kwaliteit is ook om te janken :').

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsnoeren
  • Laatst online: 28-12-2023
Goedenavond. Ik probeer op mijn vrij nieuwe lg tv, volgens mij 2020, de Viaplay app te downloaden maar deze staat niet in de content store. Hebben jullie dit vaker gehoord? Ik heb de oled48cx6lb

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Android TV apps op een tv draaien op 60Hz, Viaplay live op 50Hz. Zelf merk ik daar zo goed als niks van als ik het via de tv kijk (tv app van T-Mobile bijv. ook) maar voor het idee gebruik ik er de Chromecast voor die je wel kan instellen op 50Hz ...
Zou hieraan kunnen liggen.
Aartstyle schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Dat valt me dan nog tegen. Had verwacht dat de HD stream van Netflix veel hoger zou zijn dan de stream van Viaplay. Maar dat is maar 20% dus.

Dat zegt ook weer niet alles trouwens.
Netflix gebruikt een nieuwere, effciëntere codec waar je met dezelfde bitrate een betere beeldkwaliteit uit krijgt/ dezelfde kwaliteit bij een lagere bitrate ...

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 14-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 23:42
lsnoeren schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:21:
Goedenavond. Ik probeer op mijn vrij nieuwe lg tv, volgens mij 2020, de Viaplay app te downloaden maar deze staat niet in de content store. Hebben jullie dit vaker gehoord? Ik heb de oled48cx6lb

Alvast bedankt!
Hier staat ook de CX en ik heb de app gewoon uit de store gehaald :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsnoeren
Pannekoek81 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Hier staat ook de CX en ik heb de app gewoon uit de store gehaald :Y
Dank voor je reactie! Als ik op deze site kijk, https://us.lgappstv.com/main/tvapp zie ik hem ook niet staan..

Wat doe ik fout!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
lsnoeren schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Dank voor je reactie! Als ik op deze site kijk, https://us.lgappstv.com/main/tvapp zie ik hem ook niet staan..

De link gaat naar de US store. Daar is geen viaplay.

Locatie instelling van je tv wel correct? Een VPN verbinding waardoor de store niet naar de NL store gaat? Tv bijgewerkt naar de laatste OS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsnoeren
lsnoeren schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Na een WiFi storing had ik mijn locatie op België gezet! Dit was toen de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
lsnoeren schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:21:

Alvast bedankt!
Heb je Videoland wel in de contentstore?
Zo niet, dan zou ik ook zeggen dat je bij het installeren van je TV wellicht het verkeerde land hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
lsnoeren schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Na een WiFi storing had ik mijn locatie op België gezet! Dit was toen de oplossing
Locatie enzo aanpassen naar Nederlands. Onder het menu Algemeen - Locatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het is wel enorm balen dat je die races van ViaPlay zelfs niet met het tv-kastje kan opnemen. -_- Ze doen er echt alles aan om die dikke middelvinger naar de klant met die “je mag maar 48 uur de race kijken” op alle mogelijke plekken op te steken.

Als ik dus een meer geen tijd heb moet ik om de race te zien gaan torrenten of alsnog een F1TV Pro abonnement afsluiten. :+ Voor de hoge prijs van ViaPlay is dit echt godsgeklaagd slecht en extreem klant onvriendelijk. *grom*

Net geactiveerd en nu al spijt van ViaPlay eigenlijk. :’) Naja, het is dat KPN het voor me betaalt. Misschien dat ik de laatste 2 maanden van ‘t seizoen waarvoor ik wel moet betalen gewoon lekker bij F1TV Pro ga uitzingen ipv ViaPlay.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik denk dat de doelgroep die na 48 uur de race nog terug gaat kijken bijzonder klein is, dus vanuit dat oogpunt is het niet zo gek.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:21
apis29 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:41:
Android TV apps op een tv draaien op 60Hz, Viaplay live op 50Hz. Zelf merk ik daar zo goed als niks van als ik het via de tv kijk (tv app van T-Mobile bijv. ook) maar voor het idee gebruik ik er de Chromecast voor die je wel kan instellen op 50Hz ...
Precies dat. Mijn Android TV (Mi box) heb ik op 50Hz staan. Dat geeft bij andere streaming diensten die ik gebruik ook stabieler beeld. Zoals GCN+ en F1TVpro maar nu ook dus bij ViaPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 01:12:
Het is wel enorm balen dat je die races van ViaPlay zelfs niet met het tv-kastje kan opnemen. -_- Ze doen er echt alles aan om die dikke middelvinger naar de klant met die “je mag maar 48 uur de race kijken” op alle mogelijke plekken op te steken.

Als ik dus een meer geen tijd heb moet ik om de race te zien gaan torrenten of alsnog een F1TV Pro abonnement afsluiten. :+ Voor de hoge prijs van ViaPlay is dit echt godsgeklaagd slecht en extreem klant onvriendelijk. *grom*

Net geactiveerd en nu al spijt van ViaPlay eigenlijk. :’) Naja, het is dat KPN het voor me betaalt. Misschien dat ik de laatste 2 maanden van ‘t seizoen waarvoor ik wel moet betalen gewoon lekker bij F1TV Pro ga uitzingen ipv ViaPlay.
Het seizoen duurt 9 maanden en zo lang is het ook gratis bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ziggo komt met nog een optie via kanaal 154 https://gostreaming.nl/vi...ikbaar-op-ziggo-mediabox/

Wordt ik weer gediscrimineerd als CI+ kijker , kortom tijd om de balans op te maken als jarenlang trouw lid, zo jaag je iedereen de deur uit ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:40
MilesD. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:28:
Ziggo komt met nog een optie via kanaal 154 https://gostreaming.nl/vi...ikbaar-op-ziggo-mediabox/

Wordt ik weer gediscrimineerd als CI+ kijker , kortom tijd om de balans op te maken als jarenlang trouw lid, zo jaag je iedereen de deur uit ..
Hoezo gediscrimineerd? Het is technisch gewoon niet mogelijk om zonder een mediabox dit soort apps te gebruiken via een kanaal.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het technisch onmogelijk om een app als kanaal aan te bieden via een CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik heb alle streamingdiensten via CI+ dat is geen enkel probleem hoor ….

Dus gewoon via de app … :+

[ Voor 17% gewijzigd door MilesD. op 15-03-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MilesD. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:38:
Ik heb alle streamingdiensten via CI+ dat is geen enkel probleem hoor ….
Bij welke provider?

Bedoel je niet gewoon dat je die apps op je TV hebt en internet op je tv hebt? Want dat is heel wat anders en heeft niks met CI + te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-03-2022 08:40 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Het gaat er mij om dat Ziggo steeds meer wil sturen naar de mediabox en daardoor CI+ gebruikers meer en meer ‘uitsluit’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MilesD. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:44:
Het gaat er mij om dat Ziggo steeds meer wil sturen naar de mediabox en daardoor CI+ gebruikers meer en meer ‘uitsluit’
Ze bieden gewoon een service aan die de mediabox wel kan ondersteunen en CI + technisch niet aan kan.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Als je via een kanaal, apps wilt gebruiken zoals Netflix, Viaplay of een andere app, dan heb je daar gewoon een mediabox voor nodig.

Dit is gewoon een extra dienst die ze aanbieden. Wat hadden ze dan moeten doen, het niet aanbieden omdat CI+ gebruikers er geen gebruik van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
c-nan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:46:
[...]

Als je via een kanaal, apps wilt gebruiken zoals Netflix, Viaplay of een andere app, dan heb je daar gewoon een mediabox voor nodig.

Dit is gewoon een extra dienst die ze aanbieden. Wat hadden ze dan moeten doen, het niet aanbieden omdat CI+ gebruikers er geen gebruik van kunnen maken?
Het stelt technisch namelijk niets voor ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sito schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:35:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het technisch onmogelijk om een app als kanaal aan te bieden via een CI+ module?
Feitelijk wordt er ook geen app aangeboden via dat kanaal. Op dat kanaal zit gewoon een snelkoppeling naar de app op de Mediabox. Ik neem aan dat je dan ook nog de rode knop moet drukken?
@MilesD. Door de Mediabox niet te willen (vanuit je eigen overwegingen) accepteer je dat je dus ook geen apps via die Ziggo box kan gebruiken. Dus alleen via je smart tv, tablet etc . Net als Netflix of andere diensten. Dat wist je volgens mij wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opel4ever
Barre73 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Even voor de zekerheid: Heb je het nu over live uitzendingen van bijvoorbeeld sport? of over alles wat je kiest op Viaplay? Dus ook een film of een serie?
Happering is puur bij de live uitzendingen van viaplay.
De films en series zijn perfect!

@Barre73

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opel4ever
[...]

[...]

Netflix gebruikt een nieuwere, effciëntere codec waar je met dezelfde bitrate een betere beeldkwaliteit uit krijgt/ dezelfde kwaliteit bij een lagere bitrate ...
Hi @XNL073

Tnks voor de tip, zal vanavond eens testen op de chromecast, waar stel je de frequentie dan in.
Gaat dat via google home?

Hoor het graag,

met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opel4ever
[...]

[...]

Found it @XNL073

How to use 50Hz mode
Your Chromecast is designed to pick the best mode supported by the TV and typically the TV will adjust the mode based on the stream. However, if you’re seeing jitter or stutter issues when viewing certain sports content that is encoded for 50 Hz (typically in Europe and Asia), the following steps will force your TV into 50 Hz mode and will likely correct the issue.

Note: This is an advanced option and may not be applicable for most users.

Set up 50 Hz mode
Android iPhone & iPad
Make sure your mobile device or tablet is linked to the same account as your Chromecast.
Open the Google Home app Google Home app.
Tap your device and then Settings .
Scroll down to 'Video settings', and then turn Use 50 Hz HDMI mode on On.

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:24

Eh… kanaal 154 wordt het portaal waar je straks de ViaPlay app kunt starten als je een mediabox hebt. Dit heeft dus niets te maken met jouw CI+ module, je kunt immers ook geen Netflix of YouTube app starten via je CI+ module.

Er zijn meer dan genoeg alternatieven om ViaPlay op je tv te kunnen bekijken.
opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Found it @XNL073

How to use 50Hz mode
Your Chromecast is designed to pick the best mode supported by the TV and typically the TV will adjust the mode based on the stream. However, if you’re seeing jitter or stutter issues when viewing certain sports content that is encoded for 50 Hz (typically in Europe and Asia), the following steps will force your TV into 50 Hz mode and will likely correct the issue.

Set up 50 Hz mode
Android iPhone & iPad
Make sure your mobile device or tablet is linked to the same account as your Chromecast.
Gewoon hier te vinden in het Nederlands: https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=nl

[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 15-03-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Huh? Je kan in ieder geval tot 1 augustus ook via kanaal 200 (ook op je CI+ module) kijken naar viaplay mits je geabonneerd bent. En zoals gezegd, heb je een beetje actuele tv dan is er vaak al een dedicated Viaplay app beschikbaar en anders kan je hem altijd nog casten naar je tv. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

Het alternatief is F1TVpro, dan zit je sowieso gebonden aan apps op je tv of casten via je telefoon.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
MilesD. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Het stelt technisch namelijk niets voor ..
Je CI+ decodeert alleen, er kan geen app op geïnstalleerd worden.

Hoezo stelt het technisch niets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is wel een ontwikkeling die ik ook zie ja.
Maar dan niet met dit soort apps. Die komen gewoon op de markt en klanten willen gemak. Dus ook graag via de Mediabox beschikbaar want dat scheelt een paar handelingen (of je hoeft geen smart TV te kopen).
De ontwikkeling die jij aangeeft zit volgens mij meer in de ontwikkeling van IPTV door Ziggo, in plaats van DVB-C. Maar dat hoort niet meer thuis in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 13:58
Abilio1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:35:
heeft iemand kunnen testen of lokaal opnemen/pauzeren bij Ziggo kanaal 200 wel werkt?
dus met bijvoorbeeld een humax 5200c? (dus niet met een opname pakket)
Op mijn Humax 5050c ging het opnemen en terugkijken van kanaal 200 prima, heb dat zaterdag even getest.

Ik zat net wat op de Ziggo community te lezen en daar stond tot mijn verbazing dat opnemen van kanaal 200 niet tot de mogelijkheden gaat behoren. Ik neem aan dat Ziggo het hier over de mediaspeler Next heeft, (heeft die wel een harde schijf?) Anders zou ik het vervelend vinden als ze opnemen onmogelijk gaan maken voor de oudere maar goed werkende Humaxen met harde schijf. (5050c, 5200c, 5400c).

[ Voor 3% gewijzigd door dribibu op 15-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

TexMex schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:27:
[...]

...

Vaak is er bij ontwikkelaars pas aandacht voor webOS en Tizen als de apps voor Android en Apple gefixt zijn. Voor de concurrentie is het wellicht niet goed, maar eigenlijk zou het fijn zijn als LG en Samsung met hun tv-platformen ook voor Android TV (of desnoods Fire TV) zouden kiezen.
Aub niet. Ik heb juist mijn TV uitgezocht op basis dat ik geen AndroidTV in huis wil. Ben zeer tevreden over WebOS en als een app van Viaplay dan niet juist werkt is dat jammer maar wel omheen te werken.

Misschien had Viaplay minder voor de rechten moeten bieden en meer geld in de apps en het streamen moeten steken. Want de 720p streams, testdagen of niet, ongeacht het afspeelplatform, is anno 2022 een aanfluiting. Zeker als F1TV Pro het wel lukt om betere kwaliteit te bieden. Afgelopen zaterdag met een collega de streams van beide naast elkaar gelegd en het was een wereld van verschil.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
*knip*
Aanbiedingen van een andere aanbieder zijn hier off-topic.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2022 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Stop even met de vervuiling. Incidenteel een vergelijk tussen Viaplay en F1tvpro is niet zo erg, maar het komt nu wel erg vaak voor. Daarvoor hebben we een ander topic. [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Probeer dit topic Viaplay gerelateerd te houden. Deze aanbieding van f1tvpro hoort niet dus zeker niet thuis.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2022 13:07 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 06:50:
Ik denk dat de doelgroep die na 48 uur de race nog terug gaat kijken bijzonder klein is, dus vanuit dat oogpunt is het niet zo gek.
Valt wel mee. Hordes vakantiegangers kunnen of willen niet kijken op vakantie en willen dan bij terugkomst inhalen wat ze gemist hebben. Ook komt het soms een keer niet uit op zondag en heb je misschien oa door werk simpelweg geen tijd of te moe om meteen maandag of dinsdag al te kijken…

Daarnaast zijn er zat mensen die ‘t leuk vinden om races nog eens te bekijken of t hele seizoen nog eens te bingen aan ‘t einde. Er is een reden dat F1TV Pro je gewoon alle races laat kijken wanneer je maar wil, zelfs van vorige seizoenen.

48 uur is hoe dan ook extreem weinig en belachelijk; zeker voor die torenhoge prijs die ViaPlay wil vangen.
Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:01:
[...]
Het seizoen duurt 9 maanden en zo lang is het ook gratis bij KPN.
Nope.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2022 12:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:49
dribibu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Op mijn Humax 5050c ging het opnemen en terugkijken van kanaal 200 prima, heb dat zaterdag even getest.

Ik zat net wat op de Ziggo community te lezen en daar stond tot mijn verbazing dat opnemen van kanaal 200 niet tot de mogelijkheden gaat behoren. Ik neem aan dat Ziggo het hier over de mediaspeler Next heeft, (heeft die wel een harde schijf?) Anders zou ik het vervelend vinden als ze opnemen onmogelijk gaan maken voor de oudere maar goed werkende Humaxen met harde schijf. (5050c, 5200c, 5400c).
In het verleden heb ik opnames gemaakt van, als ik mij niet vergis, hbo kanalen (toen die nog in het movies & series pakket zaten). Op mijn eigen gekochte humax. Ik denk niet dat ziggo het aandurft om deze mogelijkheid te schrappen. Ik kan mij ook even niet voorstellen hoe dat dan zou kunnen. Ik heb nog heel oude opnames van enkele jaren geleden op de humax staan . Niet kunnen opnemen van kanaal 200 door de next gebruikers (niet eigenaars) zal wel een voorwaarde zijn van viaplay (wie er ook voordeel van deze deal heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat nope? Het seizoen duurt van maart tot en met november. Dus 9 maanden. En voor nieuwe klanten was Viaplay bij KPN de eerste 9 maanden gratis.
Als bestaande klant is het überhaupt niet gratis. Dus wellicht wil je je post toelichten toen je zei dat je de laatste twee maanden moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Wat nope? Het seizoen duurt van maart tot en met november. Dus 9 maanden. En voor nieuwe klanten was Viaplay bij KPN de eerste 9 maanden gratis.
Als bestaande klant is het überhaupt niet gratis. Dus wellicht wil je je post toelichten toen je zei dat je de laatste twee maanden moet gaan betalen?
Oh ik heb de jaarlijkse contractverlenging gedaan voor vast. 6 maanden vast (200/200) + TV met Plus- en opnamepakket voor €39,95 en dan ViaPlay 6 maanden gratis daar bovenop. (En door ViaPlay krijg ik nu ook €5 entertainmentkorting, dus eigenlijk de 1e 6 maanden voor €34,95 en krijg ik geld toe voor het hebben van ViaPlay :P (Niet echt gezien dat onderdeel was van de overeenkomst om te verlengen, maar toch.)) Gezien dat nu pas ingaat hoef ik als 't goed is net 2 maanden ViaPlay te betalen om het hele seizoen uit te zitten. Misschien 3 als ze pro-rata gaan lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Oh ik heb de jaarlijkse contractverlenging gedaan voor vast. 6 maanden vast (200/200) + TV met Plus- en opnamepakket voor €39,95 en dan ViaPlay 6 maanden gratis daar bovenop. (En door ViaPlay krijg ik nu ook €5 entertainmentkorting, dus eigenlijk de 1e 6 maanden voor €34,95 en krijg ik geld toe voor het hebben van ViaPlay :P (Niet echt gezien dat onderdeel was van de overeenkomst om te verlengen, maar toch.)) Gezien dat nu pas ingaat hoef ik als 't goed is net 2 maanden ViaPlay te betalen om het hele seizoen uit te zitten. Misschien 3 als ze pro-rata gaan lopen klooien.
Aha.. dat verklaar een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opel4ever
opel4ever schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Found it @XNL073

How to use 50Hz mode

Set up 50 Hz mode
Android iPhone & iPad
Zojuist getest op chromecast force op 50hz. Beeld is vloeiend zonder haperen. Terug op 60hz en haperen begint. Dit getest bij sportwedstrijd bundes liga.
Ben nu zeer benieuwd wat dit gaat doen met de F1. Maar ziet er hoopvol uit.

Hoop dat viaplay toch wel op 60hz gaat uitzetten, of dat er dit kunnen fixen zodat android tv hier ook mee vooruit kan.

Keep you posted, en tnks voor de tip @XNL073

met vriendelijke groet,

Pagina: 1 ... 42 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2