Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 41 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
Flut, chrome weer de mist in met een memory fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Ik kijk al hele middag via Amazon fire stick. Geen enkel probleem tot nu toe

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
peeth schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:10:
[...]

Nou, dat hij zo’n beetje de laatste Plooy fan was kan best wel eens kloppen.... ;)
Olav vond ik best prima, maar Jack echt vreselijk. Die stelde ook nooit vragen... En als hij een keer bij F1 café was, kwam er ook nooit wat zinnigs uit en was hij alleen maar irritant.
Olav met iemand naast hem zou best goed zijn geweest. Maar ik wacht de eerste races nog wel af. Gun ze ook wel de tijd. Kalff en Bleekermolen vond ik best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Even ter verduidelijking; MPEG-DASH kan gewoon hogere resoluties en bandwidth aan.
Zelf heb ik er ervaring mee dat werkt in Safari met een JS uitbreiding (dashjs/shaka bijvoorbeeld). Enkel heeft Apple weer (typisch) op hun iOS uitzonderingen en kan je in feite enkel HLS gebruiken.

Waarschijnlijk gebruiken ze voor HLS ook een andere codec/opstelling, dan voor hun DASH variant.
Hun CDN punten/servers zullen wellicht ook verschillen.

Het is best erg, van betaalde een streaming-dienst mag je gewoon 1080p> min. verwachten.
4K is wellicht nog te pittig, maar ik heb met regelmaat 'gratis' sites gezien die content aanbieden met 1080p op 4-6mbps. Ik koop ook een VP abo. om voetbal met een hogere bitrate te zien (zoals bij ZS).
Zie nu wel de 1080p 5Mb/s staan in de mpd voor mpeg dash (met zowel Firefox als Chrome), leek er daarnet ook wel op met de Google TV Chromecast (vergeleken met vanochtend) maar zoals al gezegd is: schiet je er nou echt wat mee op?

Net nog een stukje vrouwenvoetbal meegepakt en zou zweren dat het hooguit 540p was maar is blijkbaar 720p50 met nog steeds de 5Mb/s bitrate dus een beroerd bronsignaal zeker. Via de app op de tv leek het nog versneld ook a la de silent movie periode ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 12-03-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
desalniettemin schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:46:
Ben de laatste testdag van Formule 1 aan het kijken (ik kijk het op mijn refurbished Dell 5050 Optiplex met Peppermint Linux) en de stream is al 2 keer vastgelopen en het vreet geheugen. Voor de 2e vastloper rond de 7.50G. Heb ik met Ziggo nog nooit gehad. En de beeldkwaliteit is geen 1080p, maar 720p.
Met met welke browser kijk je de stream, toevallig Chrome of een Chrome afgeleide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik weet dat het eerder is vermeld maar ik krijg de zwarte balken niet weg uit de Viaplay app.
Ik open dan wel zoals op internet staat via mijn Samsung mobiel 'instellingen' -> 'toegankelijkheid' maar daarna vind ik de stap die word benoemd niet.. bij mij staat in ieder geval niet 'voorkeuren voor ondertiteling' of iets dergelijks?

Ook zoeken in de app instellingen naar 'ondertiteling' levert niets op.
Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Nuevocasa schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Olav vond ik best prima, maar Jack echt vreselijk. Die stelde ook nooit vragen... En als hij een keer bij F1 café was, kwam er ook nooit wat zinnigs uit en was hij alleen maar irritant.
Olav met iemand naast hem zou best goed zijn geweest. Maar ik wacht de eerste races nog wel af. Gun ze ook wel de tijd. Kalff en Bleekermolen vond ik best goed te doen.
Ik durf er wel een jaar salaris op in te zetten dat als mol iemand naast zich had geduld de afgelopen paar jaar hij + sidekick nu gewoon bij viaplay zat

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:29:
Ik vind het commentaar nu al een verademing

Valt ook nog weinig commentaar te leveren tijdens testen
Jammer dat ze dan niet gewoon even 5 minuten hun mond dichthouden. Dat zou een verademing zijn. Om in F1 termen te blijven. Ff van het gas af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:56:
[...]
Met met welke browser kijk je de stream, toevallig Chrome of een Chrome afgeleide?
Nee, Firefox 98 de tar. 5.31G nu al weer.

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 12-03-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14
Lightmanster schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:02:
Apple tv 4k

Het is idd 50fps met 1920x1080 met maxrate 6,8Mb/s

[Afbeelding]
Op mijn Apple TV 4K gen1 is het beeld heel goed en stabiel. Jammer genoeg kan ik via mijn tv niet dergelijke stats ophoesten. Dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
robinbeckers schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:56:
Ik weet dat het eerder is vermeld maar ik krijg de zwarte balken niet weg uit de Viaplay app.
Ik open dan wel zoals op internet staat via mijn Samsung mobiel 'instellingen' -> 'toegankelijkheid' maar daarna vind ik de stap die word benoemd niet.. bij mij staat in ieder geval niet 'voorkeuren voor ondertiteling' of iets dergelijks?

Ook zoeken in de app instellingen naar 'ondertiteling' levert niets op.
Iemand die mij verder kan helpen?
Ik heb ze een mail gestuurd over die zwarte balken. Ik erger me daar kapot aan. Geef dan een mogelijkheid zoals op youtube om het aan te passen. Nog geen bericht terug gekregen hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
desalniettemin schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Nee, Firefox 98 de tar. 5.31G nu al weer.
Firefox heb ik nog niet voorbij zien komen, maar daar is dus ook een memory leak probleempje gaande :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 17:32
Geen idee of het via Chromecast V3 nu wel in 1080P is, maar vooral de studio beelden zijn scherper geworden voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:18
Nu is de pitspoes dr stem ook nog kwijt Pffffff !!!

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 12-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:07
Servor schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Nou dat dus. Als ik feitjes wil dan pak ik de encyclopedie er wel bij. Maar goed kennelijk is dat wat ‘men’ wil. Wees in Nederland een kleurrijk, vrolijk figuur vol passie en zie wat er gebeurt met je.
In gedachten zie ik nu alweer een situatie onstaan zoals in silverstone vorig jaar. Hamilton rost max eraf met 250km/u... wat krijgen we dan? Een albers die gaat zeggen 'tsjah, max zijn eigen schuld' , een van de garde en brantsen die zeggen 'kan gebeuren, racing accident' en een coronel die met een rood hoofd studio ontvlucht om meteen bij ziggo sport in de nabeschouwing aan te schuiven om eens flink uit zijn plaat te gaan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Servor schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Nou dat dus. Als ik feitjes wil dan pak ik de encyclopedie er wel bij. Maar goed kennelijk is dat wat ‘men’ wil.
Dat is wat de F1 Tweaker wil. Wat de doorsnee kijker wil is een commentaar a la Sierd de Vos met zijn overtallige ballast en zijn Ter Stegen houdt ze tegen naamgrapjes. Dat is wat de doorsnee fan verwacht van commentatoren

En wat ik vanmiddag beluisterde was ook puur tenenkrommend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb geen moeite met het commentaar. Ik vond Mol ook niet altijd goed. En over Plooi zal ik het maar niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Tja, als je van saai houdt en overslaande stemmetjes, dan zal je het wel prachtig vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik verwacht niet dat de champagne op tafel komt na een overwinning van Max :9. Beetje droogkloterij is het allemaal wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Minpuntje van de iOS app, werkt alleen horizontaal or beter gezegd laat de stream full screen zien, zelfs als de telefoon verticaal vastgehouden wordt. Workaround is PIP mode.

Ja, Viaplay werkte zelfs in Duitsland via 4G/5G.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desalniettemin
NoahAmber schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:35:
Tja, als je van saai houdt en overslaande stemmetjes, dan zal je het wel prachtig vinden
Ik vind het vastlopen, hoge geheugengebruik en de niet full-hd weergave veel erger ;) En ik heb Viaplay niet alleen voor Formule 1 aangeschaft. Ook voor de Premier League.

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 12-03-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Servor schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:04:
Commentaar is niet te doen wmb. Maar ik was dan ook zo’n beetje de laatste mol/plooij fan in Nederland zo te lezen. Zij voegden passie, plezier en beleving toe aan de sport. Ik weet geeneens wie ik nu hoor maar het zou net zo goed z’n spreekbeurt over z’n cavia kunnen zijn.
Dit zijn testdagen, hè. Ik vraag me af hoe je acht uur alleen Olav Mol voor je zou zien tijdens de testsessies.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Miki
NoahAmber schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:35:
Sommigen houden van de sport, anderen van een show. Jij behoort tot die laatste groep, gelukkig zijn er nog Ziggosport samenvattingen en anders kun je bij SBS6 ook wel laagdrempelige schijtlollige tv vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
NoahAmber schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Dat is wat de F1 Tweaker wil. Wat de doorsnee kijker wil is een commentaar a la Sierd de Vos met zijn overtallige ballast en zijn Ter Stegen houdt ze tegen naamgrapjes. Dat is wat de doorsnee fan verwacht van commentatoren

En wat ik vanmiddag beluisterde was ook puur tenenkrommend
Hoe weet je dat de doorsnee kijker dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:02:
[...]

Hoe weet je dat de doorsnee kijker dat wil?
Kijkcijfers?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Kijkcijfers? Mensen willen gewoon Formule 1 kijken en lang was Ziggo de enige optie op tv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:43
Ik ben erg tevreden met het commentaar. Je moet het wel in de context kunnen plaatsen natuurlijk. Het zijn testdagen, geen race waarin ze close op elkaar racen. Ze zullen vast ook nog wel panisch gaan schreeuwen tijdens een race zoals Olav dat zo goed kon, geef het even tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Als Viaplay het raceweekend gewoon die 1080p goed voor elkaar heeft zonder frameskips zal je mij niet meer horen, maar 720p is gewoon te onscherp.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Kijkcijfers? Mensen willen gewoon Formule 1 kijken en lang was Ziggo de enige optie op tv.
Precies. En de nerd zoekt het wel bij Sky of PNG Sport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
NoahAmber schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:09:
[...]

Precies. En de nerd zoekt het wel bij Sky of PNG Sport
Maar jij doet nu net alsof de doorsnee fan per definitie fan van Mol en Plooij zijn en helemaal niets moeten van Viaplay. Naar mijn idee vindt het gros van de fans Plooij een waardeloze verslaggever, maar dat kan ik net zo min staven als jij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Wat is nou werkelijk de moeite om gelijk 4K te enablen. Desnoods voor 2 euro p/m meer voor wie dat wil. Het is alleen een kostenkwestie mbt traffic. Storage is verwaarloosbaar qua kosten op het geheel (20GB extra per sportuitzending). De origin server zal ook voldoende processing capaciteit moeten hebben om er nog een extra bitrate bij te zetten.

Ze investeren volop wat betreft de rechten en een studio, zorg dan ook dat de beeldkwaliteit top notch is want dit doet beetje afbreuk aan het geheel. Ja zelfs 720p kan er op een tv nog 'te doen' uit zien, maar als je echt hoge bitrate en 4k enabled ziet iedereen dat.
Als betaalprovider zou je eigenlijk ook meerdere streams verwachten waarbij je kan switchen van camera/onboards etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:07:
Als Viaplay het raceweekend gewoon die 1080p goed voor elkaar heeft zonder frameskips zal je mij niet meer horen, maar 720p is gewoon te onscherp.
Niet rottig bedoeld hoor, maar als je via webOS kijkt, moet je denk ik bij LG klagen en niet bij Viaplay. Via Apple TV geen klachten, en ook niet via Ziggo 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Op mijn philips 55OLED706/12 doet de app het even niet meer. Ik kan wel nog casten vanaf een android tablet. Iemand anders ook problemen met de app op android tv ?

edit: @R.E. ik denk dat ik de oorzaak heb: ik loop tegen de max 5 apparaten per 24 uur beperking aan.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 12-03-2022 20:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Niet rottig bedoeld hoor, maar als je via webOS kijkt, moet je denk ik bij LG klagen en niet bij Viaplay. Via Apple TV geen klachten, en ook niet via Ziggo 200.
Oh zo vat ik het ook niet op :), wij hebben een Android OS op onze Sony Bravia. Maar bedenk je 1 ding wel goed, als alle apps zoals Netflix, Disney+ of Amazon Prime wel 1080p/4k/Dolby Vision uitzenden, dan denk ik niet dat je bij LG moet klagen maar bij Viaplay? O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:27:
[...]

Oh zo vat ik het ook niet op :), wij hebben een Android OS op onze Sony Bravia. Maar bedenk je 1 ding wel goed, als alle apps zoals Netflix, Disney+ of Amazon Prime wel 1080p/4k/Dolby Vision uitzenden, dan denk ik niet dat je bij LG moet klagen maar bij Viaplay? O-)
Ah sorry, ik dacht dat jij net als velen een LG tv had.
Zelf dacht ik altijd dat de apps voor tv’s door het betreffende merk ontwikkeld moeten worden en niet door de dienst. Dus vandaar mijn opmerking dat je niet bij Viaplay moet klagen. Ik kan ook helemaal verkeerd zitten en worden apps voor tv’s door de dienst ontwikkeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Even eentje die mijn vriendin had bedacht omdat ik F1 2021 aan het spelen ben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EleHekhrhuzQsrd749uTFnDuJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIlNxSPnSti4DJd7dxpRqk2q.jpg?f=fotoalbum_large
When the video resolution of Viaplay is so disappointing, you simulate the race yourself

[ Voor 61% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:50:
[...]

Ah sorry, ik dacht dat jij net als velen een LG tv had.
Zelf dacht ik altijd dat de apps voor tv’s door het betreffende merk ontwikkeld moeten worden en niet door de dienst. Dus vandaar mijn opmerking dat je niet bij Viaplay moet klagen. Ik kan ook helemaal verkeerd zitten en worden apps voor tv’s door de dienst ontwikkeld.
Geen probleem! Kan gebeuren toch, wij hebben in ieder geval geen LG :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Sjonges jonges wat ga ik dit missen zeg. Lekker zappen langs de velden en Man United begon net tegen de Spurs, prima affiche. Zo ben ik het gewend verdulleme, 4 ESPN kanalen en 4 Ziggo sportkanalen keurig netjes onder elkaar en als 1 groep in beeld wanneer ik de tvguide oproep.

In 1 oogopslag alle wedstrijden en races in beeld, en lekker snel lunnen schakelen. Even een stand zien, kijken of dat nog wat is, wat morgen ook alweer gespeeld wordt, en snel weer terug naar de race. Poef, mooie goal Ronaldo zeg.

Maar het zal allemaal voorbij zijn dit jaar, met de helft van mijn sport bij Viaplay. Eerst de Homebutton, pointer op de app richten (LG C1, al vind ik dat als gamer wel leuk), eventjes wachten op het dashboard, dan de stream kiezen, eventjes bufferen en bééld, ho even blurr...já in mooi HD zelfs. Klein buffertje nog, maar wat maakt het uit bij een 4-0 stand voor City, dus eens kijken wat Arsenal...

Niet dus. Alle plezier weg. Niet meer op een pislauwe zondag naar hartelust zappen langs alles wat er gespeeld en geraced wordt. Gebruiksvriendelijk, snel, altijd scherp beeld, nooit geduvel.

Nu ook weer. Spel ligt even stil, zap zap en bam, live NHL on Saturday. Gave sport, Amerikaans commentaar, ff kijken. Nu kan het nog.

Viaplay gaat er bij mij weer uit. Na de Premier League Ziggo Sport ook en voor F1TV zag ik net een jaaraanbieding voor 52 euro. Ik zal wel gek zijn om vanaf augustus 14 per maand te gaan betalen voor zoveel ongemak. F1 races, daar ga ik voor zitten en wil ik voor betalen, dan maar geen Engels voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
W1ck1e schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:24:
Op mijn philips 55OLED706/12 doet de app het even niet meer. Ik kan wel nog casten vanaf een android tablet. Iemand anders ook problemen met de app op android tv ?
Ik kan hier ook niet meer inloggen op mijn telefoon. Beetje jammer...

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevmeistert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 00:18
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Uiteraard is kanaal 200 prima, dat is een lineair kanaal wat bijvoorbeeld NPO en RTL ook zijn. Dat kan je dus niet vergelijken met een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kevmeistert schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Uiteraard is kanaal 200 prima, dat is een lineair kanaal wat bijvoorbeeld NPO en RTL ook zijn. Dat kan je dus niet vergelijken met een stream.
Volgens mij is er niks ‘gewoon’ aan kanaal 200. Normaal gesproken loopt lineair (zoals NPO en RTL) voor op de streams via bv Apple TV of iPad. Dat is nu precies andersom. Dus er wordt iets geknutseld en valt dit zeker niet onder ‘gewoon’.

Verder ben ik nog steeds benieuwd of apps voor tv’s door de betreffende dienst worden ontwikkeld of door de tv leverancier. Ik dacht altijd het laatste. Indien dat het geval is, vind ik het niet terecht dat als de Viaplay app op bv een LG tv het niet goed doet, er naar Viaplay wordt gekeken.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 12-03-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Volgens mij is er niks ‘gewoon’ aan kanaal 200. Normaal gesproken loopt lineair (zoals NPO en RTL) voor op de streams via bv Apple TV of iPad. Dat is nu precies andersom. Dus er wordt iets geknutseld en valt dit zeker niet onder ‘gewoon’.
Dan begrijp je de definitie lineaire tv niet helemaal denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kevmeistert schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Dan begrijp je de definitie lineaire tv niet helemaal denk ik..
Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen. Ik zeg alleen dat er niks ‘gewoon’ aan is en het niet zomaar vergeleken kan worden met bv NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen. Ik zeg alleen dat er niks ‘gewoon’ aan is en het niet zomaar vergeleken kan worden met bv NPO.
Waarom zou het niet gelijk zijn aan bijvoorbeeld NPO en RTL op technisch vlak? Gaat gewoon 1080i/p 50 naar de kabelaars toe.. net zoals NPO en RTL aangeleverd wordt aan de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Kevmeistert schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Waarom zou het niet gelijk zijn aan bijvoorbeeld NPO en RTL op technisch vlak? Gaat gewoon 1080i/p 50 naar de kabelaars toe.. net zoals NPO en RTL aangeleverd wordt aan de kabelaars.
omdat het beeld behoorlijk achter loopt op de stream bv ipv dat de stream achterloopt op tv beeld

[ Voor 5% gewijzigd door metoo op 12-03-2022 19:52 ]

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kevmeistert schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Mijn ervaring is dat het beeld van lineair altijd eerder is dan dezelfde uitzending op andere apparaten. Nu loopt de stream op mijn iPad (14-15 sec.) juist voor op die van kanaal 200. Daarnaast ook geen info in de tv guide of kunnen opnemen. Daarom vond ik het woord ‘gewoon’ niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
VonBraunschweig schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:10:
Sjonges jonges wat ga ik dit missen zeg. Lekker zappen langs de velden en Man United begon net tegen de Spurs, prima affiche. Zo ben ik het gewend verdulleme, 4 ESPN kanalen en 4 Ziggo sportkanalen keurig netjes onder elkaar en als 1 groep in beeld wanneer ik de tvguide oproep.

In 1 oogopslag alle wedstrijden en races in beeld, en lekker snel lunnen schakelen. Even een stand zien, kijken of dat nog wat is, wat morgen ook alweer gespeeld wordt, en snel weer terug naar de race. Poef, mooie goal Ronaldo zeg.

Maar het zal allemaal voorbij zijn dit jaar, met de helft van mijn sport bij Viaplay. Eerst de Homebutton, pointer op de app richten (LG C1, al vind ik dat als gamer wel leuk), eventjes wachten op het dashboard, dan de stream kiezen, eventjes bufferen en bééld, ho even blurr...já in mooi HD zelfs. Klein buffertje nog, maar wat maakt het uit bij een 4-0 stand voor City, dus eens kijken wat Arsenal...

Niet dus. Alle plezier weg. Niet meer op een pislauwe zondag naar hartelust zappen langs alles wat er gespeeld en geraced wordt. Gebruiksvriendelijk, snel, altijd scherp beeld, nooit geduvel.

Nu ook weer. Spel ligt even stil, zap zap en bam, live NHL on Saturday. Gave sport, Amerikaans commentaar, ff kijken. Nu kan het nog.

Viaplay gaat er bij mij weer uit. Na de Premier League Ziggo Sport ook en voor F1TV zag ik net een jaaraanbieding voor 52 euro. Ik zal wel gek zijn om vanaf augustus 14 per maand te gaan betalen voor zoveel ongemak. F1 races, daar ga ik voor zitten en wil ik voor betalen, dan maar geen Engels voetbal.
Mja naast dat je een bepaalde gewenning van patronen hebt hoe je het allemaal volgt projecteer je nu ook de tekortkomingen van WebOS als dat ViaPlay een slechte kijkervaring biedt.
Op mijn Apple TV kan ik zonder enige moeite de huidige stream verkleinen en in beeld houden om vervolgens andere apps op te starten of binnen de huidige app bijvoorbeeld het uitzendschema bekijken.

Bijvoorbeeld zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmt1VpG84Tza6auCEj2crFaMdy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uvfIyFydYPZkZ2eD2PfaHsar.jpg?f=user_large

En hier ViaPlay icm NLZIET live stream, beide streams zijn actief en dus live:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzP9b4IKu6McPLT9ZpALNx3Hly4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0VWvuU6ucNkQWCggtiWtSMNP.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 12-03-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
metoo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:51:
[...]

omdat het beeld behoorlijk achter loopt op de stream bv ipv dat de stream achterloopt op tv beeld
Live en lineair zijn iets totaal anders. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Soccer98 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:04:
[...]

En nu hebben ze naast F1TV een andere optie en loopt het schijnbaar allesbehalve storm om F1 te kunnen kijken. Ik ben heel erg benieuwd naar de kijkcijfers volgend weekend of dat ze weer de 2 miljoen gaan halen. Genoeg mensen die niet van dat serieuze houden en ook niet op diepgang zitten te wachten. Maar na volgend weekend weten we het.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:03:
[...]

En nu hebben ze naast F1TV een andere optie en loopt het schijnbaar allesbehalve storm om F1 te kunnen kijken. Ik ben heel erg benieuwd naar de kijkcijfers volgend weekend of dat ze weer de 2 miljoen gaan halen. Genoeg mensen die niet van dat serieuze houden en ook niet op diepgang zitten te wachten. Maar na volgend weekend weten we het.
Gelukkig bestaan er nog voor die mensen de Race Café bij Ziggo. Ze praten ook na in de avond na de races.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Die kijkcijfers zullen uiteraard veel lager zijn, omdat F1 nu niet meer 'gratis' is voor de Ziggo klanten. Zegt verder weinig over Mol vs nieuwe commentatoren, maar dat wist je stiekum ook wel ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzD80HCiE_ohp40zBWsVUtmU80E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0W3EzEEovNly1Eb5ecWGmUaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Drive to Survive, dat zijn nog eens beelden. Zou het ooit zover gaan komen, F1 in 4k Dolby Vision. Vooralsnog zitten we er nog mijlenver vanaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Rck010 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:13:
[Afbeelding]

Drive to Survive, dat zijn nog eens beelden. Zou het ooit zover gaan komen, F1 in 4k Dolby Vision. Vooralsnog zitten we er nog mijlenver vanaf.
Kan prima als jij genoegen neemt met een vertraging van enkele minuten tot een kwartier ;)

VOD is wat anders dan Live streaming. Als je dat verschil niet kunt bevatten dan heeft het weinig zin om iedere keer weer dit balletje op te gooien.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 12-03-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een nieuwe firestick 4k, net geconfigureerd. Met de zelfde account als mijn gewone firestick. Ik krijg allen de app niet te zien. Als ik naar de link ga krijg ik te zien dat ik hem niet kan installeren vanwege geografische restrictisch. Ik heb mijn adres als veranderd naar Oslo, maar dat hielp niet. Iemand en idee?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Verder ben ik nog steeds benieuwd of apps voor tv’s door de betreffende dienst worden ontwikkeld of door de tv leverancier. Ik dacht altijd het laatste. Indien dat het geval is, vind ik het niet terecht dat als de Viaplay app op bv een LG tv het niet goed doet, er naar Viaplay wordt gekeken.
Ook Smart TV-apps worden gewoon ontwikkeld door de dienst zelf (dus er wordt terecht naar Viaplay gewezen). Daar gaan LG en Samsung zich écht niet mee bezig houden. Die verzorgen alleen het platform en hun eigen apps. Wel moeten LG en Samsung een app-update eerst goedkeuren, maar dat is bij Apple, Google en Amazon niet anders.

Doorgaans staan apps voor webOS (LG) en Tizen (Samsung) bij ontwikkelaars op een wat lager pitje. Simpelweg omdat die een kleiner aandeel innemen dan Android en iOS. Bovendien is Android TV (en ook Amazon Fire TV) gebaseerd op Android; tvOS van Apple is gebaseerd op iOS. Daarom is het relatief makkelijk om apps met wat aanpassingen voor al die platformen geschikt te maken.

Vaak is er bij ontwikkelaars pas aandacht voor webOS en Tizen als de apps voor Android en Apple gefixt zijn. Voor de concurrentie is het wellicht niet goed, maar eigenlijk zou het fijn zijn als LG en Samsung met hun tv-platformen ook voor Android TV (of desnoods Fire TV) zouden kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Kan prima als jij genoegen neemt met een vertraging van enkele minuten tot een kwartier ;)

VOD is wat anders dan Live streaming. Als je dat verschil niet kunt bevatten dan heeft het weinig zin om iedere keer weer dit balletje op te gooien.
Uhm, Viaplay doet ook gewoon live streaming in 4K in andere landen. Een Netflix 4k stream is 15Mbps oid? Kan prima. Het is kostbaarder, maar technisch gezien is het echt geen probleem.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Mja naast dat je een bepaalde gewenning van patronen hebt hoe je het allemaal volgt projecteer je nu ook de tekortkomingen van WebOS als dat ViaPlay een slechte kijkervaring biedt.
Op mijn Apple TV kan ik zonder enige moeite de huidige stream verkleinen en in beeld houden om vervolgens andere apps op te starten of binnen de huidige app bijvoorbeeld het uitzendschema bekijken.

Bijvoorbeeld zo:
[Afbeelding]

En hier ViaPlay icm NLZIET live stream, beide streams zijn actief en dus live:
[Afbeelding]
Het werkt inderdaad erg fijn via een Apple TV. Het liefst zou ik zien dat alle Apple TV apps dezelfde navigatie hebben. Elke dienst moet er toch weer zijn eigen sausje overheen gooien. Een paar uitgezonderd, b.v. Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:25:
Ik heb een nieuwe firestick 4k, net geconfigureerd. Met de zelfde account als mijn gewone firestick. Ik krijg allen de app niet te zien. Als ik naar de link ga krijg ik te zien dat ik hem niet kan installeren vanwege geografische restrictisch. Ik heb mijn adres als veranderd naar Oslo, maar dat hielp niet. Iemand en idee?
Als je alles weer terugzet naar Nederland en even je Fire Stick herstart, vind je Víaplay dan niet als je gewoon zoekt in de Appstore van de stick zelf? Dus niet via de link maar gewoon op de stick zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Inspired schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Uhm, Viaplay doet ook gewoon live streaming in 4K in andere landen. Een Netflix 4k stream is 15Mbps oid? Kan prima. Het is kostbaarder, maar technisch gezien is het echt geen probleem.
In Zweden bieden ze dat aan bij de 44 euro per maand abonnement. Daar hebben ze dan wel meerdere sport rechten vergeleken met Nederland. Met goedkopere abonnementen is F1 niet bij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
sverzijl schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Die kijkcijfers zullen uiteraard veel lager zijn, omdat F1 nu niet meer 'gratis' is voor de Ziggo klanten. Zegt verder weinig over Mol vs nieuwe commentatoren, maar dat wist je stiekum ook wel ;)
Het gaat mij niet om Mol vs de nieuwe commentatoren. Het is gewoon een kwestie van smaak welke voorkeur je hebt, serieus of wat losser. En het is hier de afgelopen dagen wel duidelijk geworden dat wie je ook weg zet, ze krijgen alle maal kritiek. Het maakt dus niet uit hoe je het doet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inspired schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Uiteraard zal het kostenaspect een dingetje zijn maar bij live streaming moet er een conversie plaatsvinden. In Scandinavië kan ViaPlay wel in 4K uitzenden omdat zij zelf ook lineair uitzenden en dus al beschikken over de afgemixte stream.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Uiteraard zal het kostenaspect een dingetje zijn maar bij live streaming moet er een conversie plaatsvinden. In Scandinavië kan ViaPlay wel in 4K uitzenden omdat zij zelf ook lineair uitzenden en dus al beschikken over de afgemixte stream.
De kosten is het ding. De rest zijn imho excuses. Kijk naar de magere 1080p stream die ze nu eindelijk aanbieden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Helpt ook een klein beetje mee dat ze daar meer dan het dubbele betalen voor een abonnement ;) (maar dat was al genoemd zie ik O-) ). Als je de ene dag 720p met 5Mb/s aanbiedt en de 'verbeterde' versie snoept dezelfde bandbreedte op dan is dat een aardig signaal van een uitgavenlimiet? (gezien het kostenplaatje wat hier eerder in het topic voorbij is gekomen, een UHD stream kost dan minstens het drievoudige).

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 12-03-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inspired schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:48:
[...]

De kosten is het ding. De rest zijn imho excuses. Kijk naar de magere 1080p stream die ze nu eindelijk aanbieden.
Nee, het is een kosten/baten afweging waar jij gemakshalve VOD en live-streaming op één hoop gooit. Live streaming is gewoon kostbaarder omdat je de vertraging zo kort mogelijk wilt houden dus zul je on the fly fors een datacentertje moeten hebben om dat klaar te spelen. T-Mobile, Ziggo en KPN doen het niet beter als het gaat om hun eigen live streaming via apps waar NLZIET nog het beste presteert met 1080P@50Hz met een bitrate van 8Mbit/s. Canaal digitaal, kijken zonder kastje zit zelfs op 720P@25Hz met een mager streampje van 3,5Mbit/s.
Het is dus niet eens zo heel slecht wat ViaPlay weet klaar te spelen alleen waar Jan en alleman tegen aanhikt is dat je vorig jaar via Ziggo icm een Next mediabox 4K kon kijken. Voor die groep is het een domper.

Mooi overzicht van diensten en hun specs:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=42010

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 12-03-2022 21:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Objectief gezien is het qua beeldkwaliteit een achteruitgang voor iedereen die vorig jaar Ziggo Sport of Ziggo Sport Totaal lineair bij zijn provider kon bekijken (wellicht op een paar kleine providers met matige beeldkwaliteit na). Viaplay heeft het volste recht om de uitzendrechten te kopen. Maar het is gewoon lastig te verkroppen dat de grote meerderheid er qua beeldkwaliteit op achteruitgaat. Níet alleen de 4K Next-kijkers van Ziggo. En dat in het jaar 2022...

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 12-03-2022 21:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Ben zeer tevreden over de sfeer bij ViaPlay. Rustig, gedecideerd en professioneel. Zelfs Coronel is te pruimen. Want de man heeft er wel verstand van, als ie maar niet als clown wordt opgejaagd.

Ben nu aan het terugkijken via de Apple TV app en ook dat werkt top.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Nee, het is een kosten/baten afweging waar jij gemakshalve VOD en live-streaming op één hoop gooit. Live streaming is gewoon kostbaarder omdat je de vertraging zo kort mogelijk wilt houden dus zul je on the fly fors een datacentertje moeten hebben om dat klaar te spelen. T-Mobile, Ziggo en KPN doen het niet beter als het gaat om hun eigen live streaming via apps waar NLZIET nog het beste presteert met 1080P@50Hz met een bitrate van 8Mbit/s. Canaal digitaal, kijken zonder kastje zit zelfs op 720P@25Hz met een mager streampje van 3,5Mbit/s.
Het is dus niet eens zo heel slecht wat ViaPlay weet klaar te spelen alleen waar Jan en alleman tegen aanhikt is dat je vorig jaar via Ziggo icm een Next mediabox 4K kon kijken. Voor die groep is het een domper.

En dat heeft wat met de bitrate te maken? De bitrate is net zo goed onderdeel van het kostenaspect ...
En dat lijstje is ook enigszins achterhaald en zitten ook gratis NPO equivalenten tussen.
Viaplay bestaat al 10 jaar, je mag verwachten dat ze precies het hoe en wat weten
[KPN en T-Mobile is sowieso al 6Mb/s via de browser]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ik zit een stukje van het live voetbal tussen Heidenhem - Werder Bremen te kijken, maar dit is in mijn ogen ook onscherp en geen 1080p met wederom frameskips.. hoe beoordelen jullie deze kwaliteit? Iemand die het na mijn bericht is wil gaan bekijken?

Edit:

Kijk eens wat ik ontdek, bij pre-testing staat geen eens HD vermeld. Dit viel me net pas op..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9Xty-elH7nESxqWtrX9-8X7Y_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIgkhbusSEnwP7A1SXUNPZ7Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU4E9M7f-HaWRzTcGbMk0ASWOBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ruouPBlqM6hMumg7mJ4dU0g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bOUK510vUhi7DUUFqY32vGLEyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEeJsNBidn73ieEphI5ksBOa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 73% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:08
Vond voetbal ook erg slecht beeld, onscherp beeld, en traag.
Voetbal veld was vaak soort van groen sliert.
En schakelen tussen de andere Bundesliga wedstrijd gaf gewoon zwart beeld met enkel een via play logo rechtsboven. Enige malen proberen te wisselen tussen beide matches bracht geen verbetering. Alleen de 1e live stream Heidenheim kon in dan wel weer kijken, maar de Münchengladbach was steeds onbereikbaar.
Uiteindelijk de melding om het via een ander apparaat te proberen.....
Of dit me een blijvend abo waard is, betwijfel het....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@G_Dragon als ik zou moeten gokken zou ik 480 denken. Dit is echt heel beroerd. Blij dat ik geen voetbalkijker ben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:17:
@G_Dragon als ik zou moeten gokken zou ik 480 denken. Dit is echt heel beroerd. Blij dat ik geen voetbalkijker ben.
Ja dat dacht ik ook, want er staat ook geen HD bij voordat je de wedstrijd opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door sverzijl op 12-03-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 07:03
Heb dus ook een abbo. afgesloten via kpn.

Beeldkwaliteit is echt bagger soms lijkt het wel op 480p dan heeft apple het toch beter voor elkaar.

Maar even het volgende rare, nog nooit mee gemaakt bij streaming en kan ook niets vinden op internet maar wou vandaag even f1 training terug te kijken moet ik eerst 5 min wachten ?

Weer iemand waarom dat is en blijft dat zo ?

Al met al niet zo'n heel best begin voor viaplay.

Eerste race volgende week maar even bekijken en anders ga ik over op f1tv pro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Is het wellicht handig om bij reacties aan te geven op welke device naar Viaplay wordt gekeken? Dan weet ik of ik mee moet kijken/denken of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
porky-nl schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:40:
Maar even het volgende rare, nog nooit mee gemaakt bij streaming en kan ook niets vinden op internet maar wou vandaag even f1 training terug te kijken moet ik eerst 5 min wachten ?

Weer iemand waarom dat is en blijft dat zo ?
De stream begint 5 minuten voordat de echte uitzending begint.
Maar als je niet live kijkt, dan spoel je toch gewoon even die 5 minuten voorruit? ;) Dus ik begrijp je probleem niet helemaal.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
Net als velen hier heb ik ook aan de hand van structurele bufferingsproblemen een mail gestuurd.
Ik hoop dat het wordt opgelost ivm de komende race anders wil ik mijn geld terug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hoe is het nu qua beeld op androidTV gesteld? Ik las dat sinds gisteren de kwaliteit zou zijn verbeterd?

* dr.lowtune twijfelt nog tussen viaplay,f1tv pro en geen f1 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26

JME

zeg maar Jamie

PatrickC schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:58:
[...]

De stream begint 5 minuten voordat de echte uitzending begint.
Maar als je niet live kijkt, dan spoel je toch gewoon even die 5 minuten voorruit? ;) Dus ik begrijp je probleem niet helemaal.
Dat is bij heel veel terugkijkservices zo. Het lijkt erop dat we in een stemming zitten waarin bij alles van Viaplay k*t moet worden geroepen, zelfs bij standaard features nu. Nogmaals, hier is het beeld gewoon prima (app op Samsung 2020 tv).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

JME schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Dat is bij heel veel terugkijkservices zo. Het lijkt erop dat we in een stemming zitten waarin bij alles van Viaplay k*t moet worden geroepen, zelfs bij standaard features nu. Nogmaals, hier is het beeld gewoon prima (app op Samsung 2020 tv).
Het lelijk beeld lijkt inderdaad voor het merendeel op WebOS LG's voorkomen als ik de reacties hier een beetje zie.
Op browser versies dan ook nog het geheugenlek issue, waardoor of je stream er mee stopt (browser crash) of je prestaties in elkaar donderen met lage resolutie tot gevolg.

Apple TV en Samsung gebruikens lijken nergens last van te hebben.
En AUB mensen, als je net dit topic binnen valt omdat je net een abbo heb afgesloten, lees de afgelopen pagina's even terug, voor 99,9% is je klacht dan al eens langsgekomen.

Ik vermoed dat Viaplay of Nederland een beetje onderschat heeft of dat we verwend waren door Ziggo.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:19
MeNTaL_TO schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Het lelijk beeld lijkt inderdaad voor het merendeel op WebOS LG's voorkomen als ik de reacties hier een beetje zie.
Op browser versies dan ook nog het geheugenlek issue, waardoor of je stream er mee stopt (browser crash) of je prestaties in elkaar donderen met lage resolutie tot gevolg.

Apple TV en Samsung gebruikens lijken nergens last van te hebben.
En AUB mensen, als je net dit topic binnen valt omdat je net een abbo heb afgesloten, lees de afgelopen pagina's even terug, voor 99,9% is je klacht dan al eens langsgekomen.

Ik vermoed dat Viaplay of Nederland een beetje onderschat heeft of dat we verwend waren door Ziggo.
Of vergeet F1tv niet.. die beeld kwaliteit uiteindelijk was echt meer dan prima

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• padoempats
Miki schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:07:
[...]

VOD en Live streaming kan je gemakshalve best op een hoop gooien bij streamingdiensten, het is dezelfde stream (files). Althans, de live stream wordt direct de VOD (files op CDN).

Een live stream is niet kostbaar voor 4K of whatever om een zo kort mogelijk vertraging te houden en je hebt er geen fors data center voor nodig. Althans, Viaplay sowieso niet, voor elke tv aanbieder die ook iptv aanbiedt voor al hun kanalen is de benodigdheid aanzienlijk vanwege het hebben van 150 live kanalen tov viaplay met 0 tot misschien hooguit 5 live streams op 1 moment.

Laat het mij uitleggen hoe het werkt.

Voor IPTV heb je een origin server omgeving. Dit is de eigen omgeving van de aanbieder (Ziggo, KPN, Viaplay), waar de bron naar toe wordt gestuurd (bijv vanuit FIA, NPO, RTL, etc). Op de 'origin' wordt de stream getranscodeerd naar verschillende streams. Bijv naar verschillende protocollen HLS (Apple devices) en MPEG-DASH (Google devices) en per protocol ook verschillende bitrates (om een bitrate te kunnen matchen met de bandbreedte capaciteit van de client). Dit transcoden levert segment files op (vaak 2 tot 8 seconden mp4 of ts video- en/of audiobestanden). Praktisch alle IPTV streamingplatforms gebruiken CDNs om deze files te hosten en dus bij de client af te leveren. Vaak nog meerdere tegelijk voor flexibiliteit (Akamai, Cloudfront, Level3 etc). Na het transcoden worden deze files op de origin geplaatst, de CDNs werken als caching proxy voor de origin, zodat de streams in theorie 'oneindig' schalen.
De live stream wordt vanzelf de VOD. De videofiles worden 1x gegenereerd en blijven op de origin en mogelijk CDN zoals ze zijn staan zodat ze als VOD of timeshift (terugspoelen) kunnen worden bekeken.

Wat betreft eigen hosting bepaalt dus het aantal kanalen, het aantal protocollen en het aantal bitrates de benodigde capaciteit. Voor Viaplay NL is dit echter zeer beperkt, want het gaat op 1 moment vaak maar om 1 of 2 live streams. Vergelijk dat eens met IPTV van T-Mobile, KPN, NLZiet, die wel 150 live streams 24/7 moeten transcoden en qua storage alles bijhouden. Voor Viaplay moet het peanuts zijn om er een 4K aan te plakken. Ja, het kost hun werkelijk veel meer traffic per live stream, maar qua hosting en storage is het niet te vergelijken met iptv aanbieders van alle lineaire tv kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Zoals bij zo veel dingen tegenwoordig ontstaan er altijd 2 kampen en probeer ik (in dit geval) begrip op te brengen voor beide kampen. Als je verknocht was aan de manier waarop Ziggo F1 in beeld bracht (zowel inhoudelijk als qua beeldkwaliteit), dan kan ik me voorstellen dat je nu niet blij bent. Inhoudelijk ben ik nu al blij met de overgang naar viaplay, maar qua beeldkwaliteit nog niet. Ik heb hier eerder gemeld dat ik het beeld prima vind, maar later op de dag zag ik dat wel regelmatig teruglopen. Maar dat lijkt me iets wat op te lossen moet zijn. En omdat ik bij Ziggo het viaplay abonnement heb afgesloten, kan ik de komende maanden de GP weekenden ook gewoon op kanaal 200 kijken. Hierna zullen de streaming kwaliteit issues toch wel opgelost zijn hoop ik! 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 07:03
Ik begrijp dat je dus door kunt spoelen oke maar ik
Snap niet waarom een stream van gisteren niet gelijk begint met afspelen , jij een idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
[...]

Fijn dat het voor jou goed werkt. Bij mij werkt het niet goed op een nieuwe LG OLED65G1RLA. Stream hapert en varieert continu van kwaliteit. Is gewoon vervelend om naar te kijken. Ook ik heb €99 betaald voor de F1 dan is het toch niet gek dat je klanten klagen. Andere aanbieders lukt het wel voor een lagere prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door marsie030 op 13-03-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:48:
[...]

VOD en Live streaming kan je gemakshalve best op een hoop gooien bij streamingdiensten, het is dezelfde stream (files). Althans, de live stream wordt direct de VOD (files op CDN).

Een live stream is niet kostbaar voor 4K of whatever om een zo kort mogelijk vertraging te houden en je hebt er geen fors data center voor nodig. Althans, Viaplay sowieso niet, voor elke tv aanbieder die ook iptv aanbiedt voor al hun kanalen is de benodigdheid aanzienlijk vanwege het hebben van 150 live kanalen tov viaplay met 0 tot misschien hooguit 5 live streams op 1 moment.

Laat het mij uitleggen hoe het werkt.

Voor IPTV heb je een origin server omgeving. Dit is de eigen omgeving van de aanbieder (Ziggo, KPN, Viaplay), waar de bron naar toe wordt gestuurd (bijv vanuit FIA, NPO, RTL, etc). Op de 'origin' wordt de stream getranscodeerd naar verschillende streams. Bijv naar verschillende protocollen HLS (Apple devices) en MPEG-DASH (Google devices) en per protocol ook verschillende bitrates (om een bitrate te kunnen matchen met de bandbreedte capaciteit van de client). Dit transcoden levert segment files op (vaak 2 tot 8 seconden mp4 of ts video- en/of audiobestanden). Praktisch alle IPTV streamingplatforms gebruiken CDNs om deze files te hosten en dus bij de client af te leveren. Vaak nog meerdere tegelijk voor flexibiliteit (Akamai, Cloudfront, Level3 etc). Na het transcoden worden deze files op de origin geplaatst, de CDNs werken als caching proxy voor de origin, zodat de streams in theorie 'oneindig' schalen.
De live stream wordt vanzelf de VOD. De videofiles worden 1x gegenereerd en blijven op de origin en mogelijk CDN zoals ze zijn staan zodat ze als VOD of timeshift (terugspoelen) kunnen worden bekeken.

Wat betreft eigen hosting bepaalt dus het aantal kanalen, het aantal protocollen en het aantal bitrates de benodigde capaciteit. Voor Viaplay NL is dit echter zeer beperkt, want het gaat op 1 moment vaak maar om 1 of 2 live streams. Vergelijk dat eens met IPTV van T-Mobile, KPN, NLZiet, die wel 150 live streams 24/7 moeten transcoden en qua storage alles bijhouden. Voor Viaplay moet het peanuts zijn om er een 4K aan te plakken. Ja, het kost hun werkelijk veel meer traffic per live stream, maar qua hosting en storage is het niet te vergelijken met iptv aanbieders van alle lineaire tv kanalen.
Volgens mij zeggen we praktisch hetzelfde alleen jij gaat specifiek de details in :P

Dat transcoden is dus in mijn ogen de bottleneck. Dat is wat je niet zomaar even doet, daar heb je echt wel wat rekenkracht voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• padoempats
Miki schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Volgens mij zeggen we praktisch hetzelfde alleen jij gaat specifiek de details in :P

Dat transcoden is dus in mijn ogen de bottleneck. Dat is wat je niet zomaar even doet, daar heb je echt wel wat rekenkracht voor nodig.
Ja maar wat ik dus zeg, de rekenkracht is een factor 50-100 minder tov andere diensten die 150 kanalen 24/7 moeten transcoden. De gpu's en cpu' hebben daar echt geen moeite mee om dat bij te benen voor maar 1 tot max 5 streams. De aangeleverde bron is sowieso al 4K(+).

Mijn vermoeden is meer dat het te maken heeft met kosten van traffic bij de CDNs en (beschikbare) licenties van de 3e partijen die ze gebruiken voor het transcoden en hosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Tevreden of ontevreden maakt niet uit, vanaf 2020 moet de minimale kwaliteit gewoon 1080p zijn voor live uitzendingen en niet 720p of lager..

Sinds ik ontdekt heb dat er bij de testdagen geen hd stond begin ik te twijfelen of dit wel echt 720p was, want ook 720p valt onder HD maar heet dan HD Ready dus waarom stond er nooit een HD logo bij zoals bij de races wel staat hmmm...

Want er staat bij mij nu ook geen HD bij:
  • Leverkusen - Köln
  • Dortmund - Arminia Bielefeld
  • Greuther Fürth - Leipzig
  • 2022 Premier League Darts
Heb echt medelijden met de voetbal en dart fans, want dit was iedereen in HD gewend.

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 13-03-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
marsie030 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Fijn dat het voor jou goed werkt. Bij mij werkt het niet goed op een nieuwe LG OLED65G1RLA. Stream hapert en varieert continu van kwaliteit. Is gewoon vervelend om naar te kijken. Ook ik heb €99 betaald voor de F1 dan is het toch niet gek dat je klanten klagen. Andere aanbieders lukt het wel voor een lagere prijs.
Als je andere streaming diensten (inc youtube) ook niet probleemloos kunt gebruiken:
Heb je jouw tv bedraad aangesloten of met wifi ?
Kan je een speedtest doen op je tv om te controleren of de snelheid een probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
Dit kwam ik zojuist ook nog tegen: https://gostreaming.nl/vi...agen-in-lagere-resolutie/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dank je maar dat was gisteren zeker nog niet opgelost..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
MilesD. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:21:
Net als velen hier heb ik ook aan de hand van structurele bufferingsproblemen een mail gestuurd.
Ik hoop dat het wordt opgelost ivm de komende race anders wil ik mijn geld terug ..
Normaal is dat inderdaad geen probleem. Maar ook het vooruit en terugspelen op mijn LG CX gaat niet altijd even vlekkeloos helaas. Ik vermoed inderdaad dat de app op LG tv's niet helemaal lekker werkt nog, hopelijk komt daar op redelijk korte termijn nog een update voor.

Zowiezo is mijn hele ervaring met de Viaplay app op mijn CX een matige, zeker in vergelijking met al mijn andere apps. HBO Max bijvoorbeeld was gewoon out of the box uitstekend.

Edit: zie dat ik de verkkerde heb gequote. Moest eigenlijk @PatrickC zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 13-03-2022 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 15:29
G_Dragon schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:25:
Sinds ik ontdekt heb dat er bij de testdagen geen hd stond begin ik te twijfelen of dit wel echt 720p was, want ook 720p valt onder HD maar heet dan HD Ready dus waarom stond er nooit een HD logo bij zoals bij de races wel staat hmmm...
Ik weet dat recent YouTube gestopt is met 720p te omschrijven als 'HD'. Zou mij dus niets verbazen als in de huidige Audiovisuele wereld 720p dus geen HD meer is en alles op of boven 1080p als HD gezien wordt (en vanaf 2160p '4k' genoemd wordt, want Disney heeft weer afgedwongen dat UHD 1080p mag zijn, als het HDR meestuurt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

padoempats schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:13:
[...]
Mijn vermoeden is meer dat het te maken heeft met kosten van traffic bij de CDNs
Dat is redelijk zeker het geval. Wat veel mensen niet weten (of vergeten) is dat de TV providers (KPN, T Mobile, Canal Digitaal (via o.a. Tweak),...) een voordeel hebben bij de distributie van de live IPTV kanalen, omdat ze een eigen IP netwerk hebben en daar eigen vlans in kunnen maken. Ze kunnen met één multicast alle 100.000 live kijkers bedienen, met de bandbreedte van ongeveer de bitrate van dat kanaal. Dat is 12 Mbps traffic uit dat ene 'servertje' voor 100.000 kijkers. Uitgaande van 12 Mbps voor het betreffende kanaal. Dat is peanuts. (Let op: dit geldt alleen voor live kijken, bij uitgesteld kijken gaat dit niet op).

Andere aanbieders (NPO Start, F1TV, Viaplay) kunnen dat niet. Als zij een live stream/live IPTV kanaal hebben van zeg 6 Mbps en 100.000 kijkers kijken live mee, dan kost ze dat 6x100.000 = 586 Gbps aan traffic. (586 Gigabit per seconde, voor alle duidelijkheid).
En dat is gewoon veel voor een 'servertje', dus daar moet veel meer hardware tegenaan worden gegooit in meerdere datacenters met veel hogere traffic kosten.

Dus ja, de stelling dat Viaplay deze minder populaire keuzes maakt (grotendeels) komt door de kosten ervan, is wat mij betreft waar.
Aan de andere kant hebben ze zulke grote bedragen voor de F1 rechten uitgegeven dat i.m.o. de kosten voor traffic relatief laag zouden zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

remco_k schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:19:
En dat is gewoon veel voor een 'servertje', dus daar moet veel meer hardware tegenaan worden gegooit in meerdere datacenters met veel hogere traffic kosten.
Dat probleem is al lang geleden technisch opgelost met CDN, caching en co-locatie en valt in het businessplan van een VOD service. Moet geen excuus zijn voor Viaplay als ze mee willen spelen met de grote jongens.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

JackBol schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:23:
[...]
Dat probleem is al lang geleden technisch opgelost met CDN, caching en co-locatie en valt in het businessplan van een VOD service. Moet geen excuus zijn voor Viaplay als ze mee willen spelen met de grote jongens.
Maar die producten zijn niet gratis. En komt het evengoed gewoon weer uit op een forse kostenpost.
Verder moet Viaplay inderdaad niet piepen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
W1ck1e schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Als je andere streaming diensten (inc youtube) ook niet probleemloos kunt gebruiken:
Heb je jouw tv bedraad aangesloten of met wifi ?
Kan je een speedtest doen op je tv om te controleren of de snelheid een probleem is ?
Dank voor je reactie, HBOmax,Disney+ en Netflix werken allemaal probleemloos.
Viaplay heeft het (nog) niet op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

marsie030 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Dank voor je reactie, HBOmax,Disney+ en Netflix werken allemaal probleemloos.
Viaplay heeft het (nog) niet op orde.
Ze hebben nog minder dan een week om alles op orde te krijgen dus dit word spannend voor iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:38
dr.lowtune schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:24:
Hoe is het nu qua beeld op androidTV gesteld? Ik las dat sinds gisteren de kwaliteit zou zijn verbeterd?

Het beeld was gisteren stabiel en kwalitatief redelijk. Zowel via native Android app op TV als via Chromecast. Persoonlijk vond ik het te matig voor de hoge kosten en ben ik overgestapt op F1TV waar vandaag nog korting geldt. Daar is de beeldkwaliteit zonder twijfel een stuk beter. 1080p op 50fps met een bitrate van 6000kbps. Het is goedkoper en je krijgt er ook nog een handige app met statistieken bij. De Android TV app werkt daarnaast prima. En persoonlijk heb ik liever het Engelse commentaar. Maar ga je puur voor gemak met een tijdelijk lineair kanaal via een provider, kijk je ook naar al de praatjes er omheen en wil je Nederlands commentaar dan is ViaPlay m.i. de logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

dr.lowtune schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:24:

Op de Sony Bravia met Android als OS was het zeker niet goed, 720p met frameskips. We hebben 15 min naar Viaplay gekeken en toen overgeschakeld naar F1tv en het verschil was mega groot in scherpte vanwege de 1080p die Viaplay ook zou uitzenden vanaf gisteren maar niet leverde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:08:
Ik zit een stukje van het live voetbal tussen Heidenhem - Werder Bremen te kijken, maar dit is in mijn ogen ook onscherp en geen 1080p met wederom frameskips.. hoe beoordelen jullie deze kwaliteit? Iemand die het na mijn bericht is wil gaan bekijken?

Edit:

Kijk eens wat ik ontdek, bij pre-testing staat geen eens HD vermeld. Dit viel me net pas op..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Goed gevonden! Net in de Apple TV app gecheckt. Daar wordt geen HD logo getoond. Ik maak me geen zorgen want eerder had iemand al een schermafdruk gepost dat het beeld via de Apple TV 1080p is. Ik had ook helemaal geen klachten.
Jouw bevinding bevestigt dus wel de minder beeldkwaliteit. Hopelijk is het komend weekend bij jou inderdaad gewoon HD. Dat zou mooi zijn!
Pagina: 1 ... 41 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2