Alleen als je niet eerder een abo hebt gehad kennelijk...mk1992 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:35:
Voor de twijfelaars, F1 TV Pro is dit weekend met 20% korting (jaarabo) te krijgen.
En daar is ie weer! Bij 2.2 GB klapt het eruit. "Out of memory"
Dus geheugen dat op blijft lopen, plus een 32-bit limiet.
Ik had dat probleem ook, gewoon even een nieuw account aanmaken.Servor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:39:
[...]
Alleen als je niet eerder een abo hebt gehad kennelijk...
Maak je toch gewoon een nieuw account aan.Servor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:39:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het zou wat zijn als het via Ziggo straks wel een strakke 1080P met een strakke 12mbit wordt, en bij Viaplay zelf hetzelfde brakke plaatje blijft zoals het nu is. Ik voelde me al redelijk bekocht, maar dat zou dan wel de druppel zijndnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:34:
Op Viaplay Xtra, kanaal 200 bij Ziggo, wordt op dit moment ook de testdag uitgezonden!
https://www.digitalbitrat...48&live=202&sec=0&lang=en
Met bijna 12mbit.
Overigens zit ik ook in een Viaplay groepje op Facebook, en daar prijst menigeen de beeldkwaliteit de hemel in, ook gisteren

Helaas is er geen app voor LG. Moeten ze echt gaan doenmk1992 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:35:
Voor de twijfelaars, F1 TV Pro is dit weekend met 20% korting (jaarabo) te krijgen.
Maar is het beeldverschil tussen de app en het kanaal dan merkbaar anders? De cijfertjes zelf zeggen mij vrij weinig.dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:34:
Op Viaplay Xtra, kanaal 200 bij Ziggo, wordt op dit moment ook de testdag uitgezonden!
Met bijna 12mbit.
[Afbeelding]
Google chromecast erin en klaar is kees. Optioneel een " usb -c to ethernet adapter " er tussen via LAN verbinding een stabiele en snelle verbinding, werkt hier op de LG CX als een tierelier !lHybridl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:44:
[...]
Helaas is er geen app voor LG. Moeten ze echt gaan doen
Ik heb dus werkelijk geen enkel probleem met oplopend geheugen tijdens het kijken van de stream. Gebruik ook Chrome maar blijft heel stabiel. Stream staat sinds begin van de training aan.Pathogen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:40:
En daar is ie weer! Bij 2.2 GB klapt het eruit. "Out of memory"
ja er is altijd een optie. Maar wil graag mijn dingen vooral native hebben.dwdd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Google chromecast erin en klaar is kees. Optioneel een " usb -c to ethernet adapter " er tussen via LAN verbinding een stabiele en snelle verbinding, werkt hier op de LG CX als een tierelier !
En voor de meeste mensen denk ik. Ze missen denk ik veel subs zo.
Interessant! Waar draai je verderop? Ik heb hier:BBTM schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb dus werkelijk geen enkel probleem met oplopend geheugen tijdens het kijken van de stream. Gebruik ook Chrome maar blijft heel stabiel. Stream staat sinds begin van de training aan.
Versie 99.0.4844.51 (Officiële build) (64-bits)
Windows 10 (Home)
Ook niet onbelangrijk - ik heb de "hoogste" kwaliteit geselecteerd
Edition Windows 10 Home
Version 21H1
OS build 19043.1586
Experience Windows Feature Experience Pack 120.2212.4170.0
[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 11-03-2022 10:51 ]
Editie: Windows 11 ProPathogen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Interessant! Waar draai je verderop? Ik heb hier:
Versie 99.0.4844.51 (Officiële build) (64-bits)
Windows 10 (Home)
Ook niet onbelangrijk - ik heb de "hoogste" kwaliteit geselecteerd
Versie: 21H2
Build: 22000.527
Edit: Uiteraard met de hoogst mogelijke kwaliteit aan het kijken..
[ Voor 8% gewijzigd door BBTM op 11-03-2022 10:50 ]
Viaplay Xtra bij Ziggo zit inderdaad tegen de 12 Mb/s aan: https://www.digitalbitrat...48&live=202&sec=0&lang=en. Een resolutie zie ik nog niet staan, maar die bitrate is prima.dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:34:
Met bijna 12mbit.
[Afbeelding]
Lekker... Viaplay heeft ondermaatse beeldkwaliteit en F1TV Pro geen Tizen app... Chromecast is leuk voor een keer maar qua usability niet voor een heel seizoen... Dus dan maar ergens een Android stick aanschaffen speciaal voor F1. Echt een verbetering dit tov Ziggo Sport...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Oh well: na 50 seconden lopen zowel stream al TV kanaal vast op precies hetzelfde moment. Het kanaal is gewoon letterlijk een kopie van de stream.Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:46:
[...]
Maar is het beeldverschil tussen de app en het kanaal dan merkbaar anders? De cijfertjes zelf zeggen mij vrij weinig.
Persoonlijk denk ik dat Doornbos en Mol het aan zichzelf te danken hebben.
De ego's van deze heren lijken me enorm en simpelweg te groot om te kunnen aanpassen naar een groter concept wat Viaplay voor ogen heeft: een grotere productie met meer mensen, meer info, enz.
Zo lijkt Mol duidelijk het baasje te willen zijn op locatie, en Doornbos het mannetje in de studio. Voor dat soort poppetjes is bij Viaplay geen ruimte: commentaar is een duo job, en op locatie zijn meer mensen aanwezig: neemt de spotlight van Mol af. En in de studio gaat het niet meer om de haantjes, maar om de inhoud. Doornbos is qua inhoud top, maar duldt gewoon ook weinig andere heren aan tafel en dan verzandt het snel in dissen en constant bijdehante grapjes.
Kijk even naar vd Garde en Coronel: hoe ze bij Viaplay 'doen' is zo veel rustiger en minder haantjes! De wisselwerking bij Ziggo was leuk voor een programma als F1 *Cafe* maar dat sfeertje was er ook tijdens voor- en nabeschouwingen en is gewoon niet professioneel genoeg.
Disclaimer: alle bovenstaande is een mijn mening hahahaha en op niks anders gebaseerd dan gevoel. ;-)
De ego's van deze heren lijken me enorm en simpelweg te groot om te kunnen aanpassen naar een groter concept wat Viaplay voor ogen heeft: een grotere productie met meer mensen, meer info, enz.
Zo lijkt Mol duidelijk het baasje te willen zijn op locatie, en Doornbos het mannetje in de studio. Voor dat soort poppetjes is bij Viaplay geen ruimte: commentaar is een duo job, en op locatie zijn meer mensen aanwezig: neemt de spotlight van Mol af. En in de studio gaat het niet meer om de haantjes, maar om de inhoud. Doornbos is qua inhoud top, maar duldt gewoon ook weinig andere heren aan tafel en dan verzandt het snel in dissen en constant bijdehante grapjes.
Kijk even naar vd Garde en Coronel: hoe ze bij Viaplay 'doen' is zo veel rustiger en minder haantjes! De wisselwerking bij Ziggo was leuk voor een programma als F1 *Cafe* maar dat sfeertje was er ook tijdens voor- en nabeschouwingen en is gewoon niet professioneel genoeg.
Disclaimer: alle bovenstaande is een mijn mening hahahaha en op niks anders gebaseerd dan gevoel. ;-)
Hele ochtend nog geen last van op Safari in MacOS. Loopt prima!
PSN: Finally_Chris
De stream loopt nu veel beter hier. Weinig buffering meer. Maar de echte test zal blijken wanneer iedereen naar de race wil kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 11-03-2022 11:03 ]
De usability van een Chromecast is toch prima? Er is niets zo makkelijk als even op het knopje drukken op je telefoon om te casten. Sterker nog, is vaak nog minder werk dan eerst de zender zoeken.Animal_X schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
Lekker... Viaplay heeft ondermaatse beeldkwaliteit en F1TV Pro geen Tizen app... Chromecast is leuk voor een keer maar qua usability niet voor een heel seizoen... Dus dan maar ergens een Android stick aanschaffen speciaal voor F1. Echt een verbetering dit tov Ziggo Sport...
Ik kijk ook al de gehele ochtend via de browser op mijn kantoor PC. Totaal geen last van buffering o.i.d.BramViking schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:02:
De stream loopt nu veel beter hier. Weinig buffering meer. Maar de echte test zal zijn als iedereen naar de race wil kijken.
Gebruik Microsoft Edge binnen Windows 11.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk zenden ze morgen ook via het extra kanaal op Ziggo uit. Dan kan ik namelijk even de kwaliteit testen op m'n 65CX en Next Mediabox.TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:58:
[...]
Viaplay Xtra bij Ziggo zit inderdaad tegen de 12 Mb/s aan: https://www.digitalbitrat...48&live=202&sec=0&lang=en. Een resolutie zie ik nog niet staan, maar die bitrate is prima.
Mol was zo dom om te verwachten dat Viaplay hem zelf wel zou bellen.mikkelnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:01:
Maar Viaplay wilde Doornbos wél gewoon hebben, maar daar is ergens in de onderhandelingen iets compleet misgelopen.
Hieruit kunnen we wel concluderen dat de stream in een container wordt gebracht van 12Mbit/s maar dat de kwaliteit van de betreffende stream dus niet anders is.dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
[...]
Oh well: na 50 seconden lopen zowel stream al TV kanaal vast op precies hetzelfde moment. Het kanaal is gewoon letterlijk een kopie van de stream.
Tsja, Ziggo wilde graag voor een dubbeltje eerste rang zitten. Ik blijf erbij, als ze een stevig bod hadden uitgebracht hadden ze het geld zó terugverdiend.Animal_X schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
Maar op wat technische kinderziektes na heb ik niks te klagen over Viaplay.
En ik snap ook niet echt wat je aan een Android stick makkelijker zou vinden dan een Chromecast. TV aan - telefoon app starten - casten - klaar... Meer is het toch niet?
Kopie vanuit ander topic.
Ik heb de stream en kanaal even naast elkaar gelegd. Opeens was het verschil nog maar 20 seconden in plaats van 50.
De stream en het kanaal zijn gelijk aan elkaar en op het kanaal wordt de stream gewoon uitgezonden. Op precies hetzelfde moment op stream en tv kanaal van Viaplay liep ie vast. Daarnaast stond F1TV aan en die hiep niet vast.
/f/image/Oo4kyms3uiqQW9yWyA8Z5uKi.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de stream en kanaal even naast elkaar gelegd. Opeens was het verschil nog maar 20 seconden in plaats van 50.
De stream en het kanaal zijn gelijk aan elkaar en op het kanaal wordt de stream gewoon uitgezonden. Op precies hetzelfde moment op stream en tv kanaal van Viaplay liep ie vast. Daarnaast stond F1TV aan en die hiep niet vast.
/f/image/Oo4kyms3uiqQW9yWyA8Z5uKi.png?f=fotoalbum_large)
Correct.Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Hieruit kunnen we wel concluderen dat de stream in een container wordt gebracht van 12Mbit/s maar dat de kwaliteit van de betreffende stream dus niet anders is.
[ Voor 17% gewijzigd door dnmw2705 op 11-03-2022 11:07 . Reden: Quote toegevoegd en antwoord gecorrigeerd. ]
Moet zeggen dat ik vandaag geen enkel probleem heb ik kijk nu via kanaal 200 is oké 75 inch tv ...de onboards daarentegen is wel minder. Als het zo blijft kan ik er mee leven.
Samsung Flip 7
Mijn Enigma box zegt: AVC-1920x1080-25i-[16:9]. Bitrate is VBR avg 11300TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:58:
[...]
. Een resolutie zie ik nog niet staan, maar die bitrate is prima.
Dat zou wel heel slecht zijn. Dan heeft die 12 Mb/s in de praktijk nog geen nut. Je zou toch verwachten dat Ziggo de kale stream rechstreeks van Viaplay via een glasvezelverbinding binnenkrijgt. Maar goed, volgend weekend maar even afwachten eerst.dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
[...]
Oh well: na 50 seconden lopen zowel stream al TV kanaal vast op precies hetzelfde moment. Het kanaal is gewoon letterlijk een kopie van de stream.
ja eens. Het is echt wel beter dan de laatste dagen. Nu die bitrate en resolutie nog omhoog morgen en we kunnen ermee levendave1972 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:06:
Moet zeggen dat ik vandaag geen enkel probleem heb ik kijk nu via kanaal 200 is oké 75 inch tv ...de onboards daarentegen is wel minder. Als het zo blijft kan ik er mee leven.
Misschien moet Ziggo het anders coderen om het door te geven via een lineair kanaal?TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Dat zou wel heel slecht zijn. Dan heeft die 12 Mb/s in de praktijk nog geen nut. Je zou toch verwachten dat Ziggo de kale stream rechstreeks van Viaplay rechtstreeks via een glasverbinding binnenkrijgt. Maar goed, volgend weekend maar even afwachten eerst.
Onboards zijn altijd al minder geweest omdat die kwaliteit van de camera's altijd stuk minder is dan de track-side camera's. Dat ligt niet aan Viaplay.dave1972 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:06:
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2022 11:09 ]
Audio is om te janken vandaag. Constant vervorming van de stemmen en af en toe flinke haperingen in beeld (Windows 10, Firefox). Gister geen problemen gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Frank op 11-03-2022 11:11 ]
Wat ik wel mis ....on-board radio's
Samsung Flip 7
Wat gewoon 4K camera's zijn, maar daar doet Viaplay niet aanRivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:09:
[...]
track-side camera's. Dat ligt niet aan Viaplay.
Hier prima beeld hoor via de app op een Samsung tv, audio is ook goed en geen haperingen/sync problemen.
Dat ligt niet aan Viaplay, tijdens de testdagen worden de boordradio's niet uitgezonden. Werd gisteren door Allard Kalff ook nog benoemd.dave1972 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Wat ik wel mis ....on-board radio's
Nergens last van. (Windows 11, Microsoft Edge).Frank schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Audio is om te janken vandaag. Constant vervorming en af en toe flinke haperingen in beeld (Windows 10, Firefox). Gister geen problemen gehad.
Echt, dit laat maar weer zien dat iedereen weer andere problemen ervaart en het dus niet structureel een probleem is.
Nu dit nog op de viaplay app en iedereen happyMiki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Hieruit kunnen we wel concluderen dat de stream in een container wordt gebracht van 12Mbit/s maar dat de kwaliteit van de betreffende stream dus niet anders is.
Gister toch echt een board radio gehoord van Russel die liep te klagen over z'n stuiterbal.Herax10NL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Dat ligt niet aan Viaplay, tijdens de testdagen worden de boordradio's niet uitgezonden. Werd gisteren door Allard Kalff ook nog benoemd.
Wel jammer denk dat het hele leuke info op zou leveren.Herax10NL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Dat ligt niet aan Viaplay, tijdens de testdagen worden de boordradio's niet uitgezonden. Werd gisteren door Allard Kalff ook nog benoemd.
Samsung Flip 7
Geluidsissues vandaag kunnen ook komen door de (naderende) zandstorm natuurlijkFrank schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Audio is om te janken vandaag. Constant vervorming van de stemmen en af en toe flinke haperingen in beeld (Windows 10, Firefox). Gister geen problemen gehad.
Een nieuw emailadres aanmaken is je vriendServor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:39:
[...]
Cash is king.
Zou zomaar het geval kunnen zijn idd. Nu zou een optie om het commentaar uit te zetten wel fijn zijn geweestPuc van S. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:13:
[...]
Geluidsissues vandaag kunnen ook komen door de (naderende) zandstorm natuurlijk
Ik vind de commentatoren in duo's bij Viaplay eigenlijk wel fijn. Mis de arrogante Mol totaal niet. Die mag lekker bij Ziggo blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 11-03-2022 11:28 ]
Naar aanleiding van mijn vraag via
Whatsapp aan Consuwijzer over die vage voorwaarden onder 5.3 van hun algemene voorwaarden kreeg ik het volgende antwoord:
Hallo *****! Bedankt voor jouw geduld en vraag. Je hebt normaal gesproken bedenktijd tot 14 dagen nadat het product is geleverd of de dienst is afgesloten. Je leest hier meer over op onze website: Wanneer heb ik bedenktijd? | ACM ConsuWijzer. Voor overeenkomsten zoals een abonnement voor een streamingsdienst bij Viaplay, mag de wettelijke bedenktijd worden uitgezonderd. Maar dan moet er wel aan twee voorwaarden worden voldaan. Een van de twee voorwaarden is dat de uitvoering tijdens de bedenktijd is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument. Viaplay laat weten dat je door de algemene voorwaarden te accepteren, je 14 dagen-bedenktijd hebt verloren. Dat lijkt ons niet terecht. Het alleen maar aanvaarden van de algemene voorwaarden is waarschijnlijk niet voldoende om je bedenktijd te laten vervallen. De consument moet een positieve handeling verrichten, zoals het aanvinken van een hokje op de website. Is er niet voldaan aan de voorwaarde ‘uitdrukkelijke voorafgaande toestemming’? Dan heeft dat tot gevolg dat je als consument ook geen kosten verschuldigd bent voor de levering van digitale inhoud gedurende de bedenktijd. Heb je al betaald? Dan heb je recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.
De 14 dagen bedenktijd gaat lopen de dag nadat je de overeenkomst sloot. Zit je nog binnen de 14 dagen bedenktijd? Dan kun je alsnog de bedenktijd inroepen. Zie onze website voor een voorbeeldbrief. Wil Viaplay vervolgens niet meewerken aan beëindiging van de overeenkomst? Dan kan het wel lastig worden. Je zult dan evt. naar een geschillencommissie of de rechter moeten stappen. De vraag is natuurlijk of je zover wilt gaan om onder de overeenkomst uit te komen.
Wil je van het abonnement af omdat de dienst niet goed werkt? Dat is ook een mogelijkheid maar is wel lastiger. Daarvoor moet namelijk het gebrek van de dienstverlening ernstig genoeg zijn om dit te rechtvaardigen. Ook moet je eerst een klacht (ingebrekestelling) indienen bij Viaplay. En hen vragen om een oplossing binnen een redelijke termijn. Je kunt de algemene voorwaarden raadplegen om te zien wat daar staat over tekortkomingen en de klachtenprocedure. Lost Viaplay het probleem na je klacht niet op binnen de gestelde termijn? Dan zou je uiteindelijk de overeenkomst kunnen ‘ontbinden’. Maar ook hiervoor geldt: Weigert Viaplay medewerking dan zul je evt. vervolgstappen moeten nemen. Zie daarvoor: https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen. Kun je hiermee verder?
Ik heb nergens dat vinkje gezet. Nu is het voor mij nog de vraag wanneer dan die 14 dagen bedenktijd zijn ingegaan. Is dat op moment van gebruik maken van de aanbieding of wanneer we daadwerkelijk de app konden gaan gebruiken.
Mij lijkt dus 1 maart jl. dus kunnen we massaal opzeggen. Of ik moet me vergissen.
Whatsapp aan Consuwijzer over die vage voorwaarden onder 5.3 van hun algemene voorwaarden kreeg ik het volgende antwoord:
Hallo *****! Bedankt voor jouw geduld en vraag. Je hebt normaal gesproken bedenktijd tot 14 dagen nadat het product is geleverd of de dienst is afgesloten. Je leest hier meer over op onze website: Wanneer heb ik bedenktijd? | ACM ConsuWijzer. Voor overeenkomsten zoals een abonnement voor een streamingsdienst bij Viaplay, mag de wettelijke bedenktijd worden uitgezonderd. Maar dan moet er wel aan twee voorwaarden worden voldaan. Een van de twee voorwaarden is dat de uitvoering tijdens de bedenktijd is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument. Viaplay laat weten dat je door de algemene voorwaarden te accepteren, je 14 dagen-bedenktijd hebt verloren. Dat lijkt ons niet terecht. Het alleen maar aanvaarden van de algemene voorwaarden is waarschijnlijk niet voldoende om je bedenktijd te laten vervallen. De consument moet een positieve handeling verrichten, zoals het aanvinken van een hokje op de website. Is er niet voldaan aan de voorwaarde ‘uitdrukkelijke voorafgaande toestemming’? Dan heeft dat tot gevolg dat je als consument ook geen kosten verschuldigd bent voor de levering van digitale inhoud gedurende de bedenktijd. Heb je al betaald? Dan heb je recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.
De 14 dagen bedenktijd gaat lopen de dag nadat je de overeenkomst sloot. Zit je nog binnen de 14 dagen bedenktijd? Dan kun je alsnog de bedenktijd inroepen. Zie onze website voor een voorbeeldbrief. Wil Viaplay vervolgens niet meewerken aan beëindiging van de overeenkomst? Dan kan het wel lastig worden. Je zult dan evt. naar een geschillencommissie of de rechter moeten stappen. De vraag is natuurlijk of je zover wilt gaan om onder de overeenkomst uit te komen.
Wil je van het abonnement af omdat de dienst niet goed werkt? Dat is ook een mogelijkheid maar is wel lastiger. Daarvoor moet namelijk het gebrek van de dienstverlening ernstig genoeg zijn om dit te rechtvaardigen. Ook moet je eerst een klacht (ingebrekestelling) indienen bij Viaplay. En hen vragen om een oplossing binnen een redelijke termijn. Je kunt de algemene voorwaarden raadplegen om te zien wat daar staat over tekortkomingen en de klachtenprocedure. Lost Viaplay het probleem na je klacht niet op binnen de gestelde termijn? Dan zou je uiteindelijk de overeenkomst kunnen ‘ontbinden’. Maar ook hiervoor geldt: Weigert Viaplay medewerking dan zul je evt. vervolgstappen moeten nemen. Zie daarvoor: https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen. Kun je hiermee verder?
Ik heb nergens dat vinkje gezet. Nu is het voor mij nog de vraag wanneer dan die 14 dagen bedenktijd zijn ingegaan. Is dat op moment van gebruik maken van de aanbieding of wanneer we daadwerkelijk de app konden gaan gebruiken.
Mij lijkt dus 1 maart jl. dus kunnen we massaal opzeggen. Of ik moet me vergissen.
Dat "iets" is een combinatie van 2 dingen denk ik. Dat ze hem als gast analist wilde hebben en dus niet vast, maar vooral wie dan wel de vaste analist is: Albers. Doornbos en Albers hebben een verleden en kunnen elkaar niet echt luchten. Doornbos gaat echt niet als (niet vaste) sidekick erbij zitten terwijl Albers daar een vast stoeltje heeft, daar is hij te trots voor.TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Mol was zo dom om te verwachten dat Viaplay hem zelf wel zou bellen.
Maar Viaplay wilde Doornbos wél gewoon hebben, maar daar is ergens in de onderhandelingen iets compleet misgelopen.
ViaPlay via native app op Android TV zorgt volgens mij altijd voor toevoeging van frames vanwege standaard 60hz output en daardoor minder vloeiend beeld (judder). Kan volgens mij alleen worden opgelost door bijv. via Chromecast te streamen en in de instellingen 50hz output te forceren? Of door het te accepteren natuurlijk
Ik weet ook niet of het op iedere TV even goed opvalt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
[ Voor 0% gewijzigd door FaLc0n op 11-03-2022 11:19 . Reden: Typo ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wp3xYOpfg3WDg1nO2kzCqUHA.jpg?f=user_large)
Gaan we weer..
Verder geluid en stream goed... als hij het doet.
Op de TV kanaal 200 ook goed (kan natuurlijk altijd beter)
In Safari inderdaad geen memory leak (verbruik tussen +/-260-350MB).CR1691 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:02:
Hele ochtend nog geen last van op Safari in MacOS. Loopt prima!
In Chrome blijft het nog steeds oplopen (1.7GB inmiddels, zal zo wel weer crashen)
Edge tabblad met Viaplay is op dit moment 1.8GB geheugen.
De LG App van ViaPlay loopt op WiFi nu wel veel beter. Ik hoop dat ze het nog stabieler maken, maar er is duidelijk vooruitgang te merken.
Iemand al ervaring met F1 TV en streamen via airplay? En eventueel met viaplay? Ik heb een LG GX.
Wat zal beter zijn de viaplay app of via ziggo viaplay kijken?
Waar draai je verder op? OS versie, Browser versie etc.?Fox-Racing schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:18:
[Afbeelding]
Gaan we weer..
Verder geluid en stream goed... als hij het doet.
Op de TV kanaal 200 ook goed (kan natuurlijk altijd beter)
Dat is vandaag moeilijk vast te stellen omdat dit weekend ViaPlay naar het schijnt met een betere stream te komen. Voor nu is het okay maar wel minder dan afgelopen seizoen bij Ziggosport.Mittavic schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:25:
Iemand al ervaring met F1 TV en streamen via airplay? En eventueel met viaplay? Ik heb een LG GX.
Vandaag is het wel veranderd naar de instellingen die ik ingesteld had (aanpassing zie ik ook direct terug nu). Misschien helpt het om de preview aan te zetten (maar ik zie dat dat standaard al het geval is op de telefoon), of misschien duurt het een tijd voor de app het overneemt?NeverSettle schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 00:17:
[...]
Hier ook last van, via Chromecast V3. Achtergrond voor ondertiteling staat uit bij mijn smartphone instellingen, maar ik zie toch een grijze achtergrond bij ondertiteling. Via de Google Home app geen optie kunnen vinden om dit uit te schakelen.
Dat is dus idd precies wat ik verwacht had dat het zou zijn/ dat de stream het bronsignaal zou zijn voor het lineaire kanaal en eruit geperst met 12Mb/s cbr bijv. ...dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 11-03-2022 11:38 ]
Andere technieken en 'uitzendstraten'. Ze zullen het signaal niet 1-op-1 kunnen doorzetten dus ze gebruiken een bron en zetten het op hun manier op de zender die toevallig 12mbps oid doet.TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Dat zou wel heel slecht zijn. Dan heeft die 12 Mb/s in de praktijk nog geen nut. Je zou toch verwachten dat Ziggo de kale stream rechstreeks van Viaplay via een glasvezelverbinding binnenkrijgt. Maar goed, volgend weekend maar even afwachten eerst.
Best logisch eigenlijk, maar snap dat het vreemd lijkt.
12Mbit streams is gewoon niet realistisch, voor live uifzendingen als het niet lineair blijkt te zijn. Ook in de Ziggo Go app haal je verre van dergelijke bitrates.
Die twee liggen elkaar inderdaad totaal niet!wes- schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Dat "iets" is een combinatie van 2 dingen denk ik. Dat ze hem als gast analist wilde hebben en dus niet vast, maar vooral wie dan wel de vaste analist is: Albers. Doornbos en Albers hebben een verleden en kunnen elkaar niet echt luchten. Doornbos gaat echt niet als (niet vaste) sidekick erbij zitten terwijl Albers daar een vast stoeltje heeft, daar is hij te trots voor.
Ik dacht overigens dat Viaplay had aangegeven de vaste analisten alsnog wel te rouleren. (Dus niet dat Albers altijd aanwezig is en hoger in de pikorde zou staan dan Doornbos; ze zouden dan beide van een roulerende club deel uitmaken). Maar Doornbos wilde alles (zoals bij Ziggo) of niets. In de wandelgangen hoorde je ook wel dat Viaplay voor Doornbos gewoon een stuk meer zou moeten betalen dan voor Albers. Dus wellicht kiest Viaplay, net als bij de stream-kwaliteit, gewoon voor de goedkoopste weg.
https://nl.motorsport.com...gen-viaplay-2022/6863546/
Nou F1 tv vorig seizoen was eigenlijk best goed te doen met 12mbit !BramViking schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:35:
12Mbit streams is gewoon niet realistisch, voor live uifzendingen als het niet lineair blijkt te zijn. Ook in de Ziggo Go app haal je verre van dergelijke bitrates.
Ik heb eigenlijk erg weinig klachten gehad via F1 tv.
Denk dat je aardig in de buurt komt met je analyse. Mol heeft in 2018 een aantal races duo-commentaar gedaan met Van der Garde, maar op zijn verzoek werd dit project niet doorgezet. Gebrek aan flexibiliteit bij Mol, dus heeft hij zichzelf buitenspel gezet. Dat Viaplay wel duo-commentaar wil is hun goed recht en tevens doet bijna ieder station dat. Dan zitten wij met een weliswaar enthousiaste Mol, maar wel iemand die ongelofelijk veel mist en zichzelf tegelijkertijd het orakel van Formule 1-minnend Nederland vindt. Hoe hij niet doorhad dat Vettel in Turkije 2021 op slicks reed ('heeft hij een lekke band?') was echt een dieptepunt. Zo zie je dat status niet alles zegt en wat Olav betreft zat hij er tot zijn tachtigste nog waarschijnlijk.mikkelnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:01:
Doornbos was in gesprek met Viaplay, maar heeft volgens Zwaneveld zelf de stekker uit de onderhandelingen gestoken. Volgens Zwaneveld wilde Doornbos 'alles of niets'. Dat 'alles', zoals bij Ziggo, was niet mogelijk. Dan kan je zeggen dat Viaplay zich moet aanpassen, maar de sport is niet Doornbos. Viaplay wil een roulerend systeem en dat was voor Doornbos te min. Ook ego naar mijn idee. Precies zoals we de Ziggo-heren hebben gezien de afgelopen jaren. Doornbos, Mol, Plooij en Kamphues gaven zichzelf een erg centrale rol in de programmering. Het was echt 'Formule 1 met Doornbos/Mol/Plooij/Kamphues' en Viaplay doet dat een onsje of dertig minder.
Ben er totaal niet rouwig om, want bij Doornbos had ik echt het idee van dat er in het land der blinden één oog koning was. Hij kan enorm goed lullen, maar inhoudelijk was het allemaal erg mager. Dat maskeert hij dan met zijn flair, maar zo'n rondje in de sim voegde niks toe omdat hij alleen oneliners eruit gooide. Iemand als Tung kon hem qua technische kennis helemaal onder de tafel lullen.
Het zou ongetwijfeld vast hebben meegespeeld dat Doornbos niet met Albers wilde samenwerken of vica versa. Hun probleem, niet die van de kijker. Heb medelijden met Paul Stoddard dat hij die twee een half jaar lang in één team had bij Minardi.
Was dat niet voor 4K?SmasterS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:37:
[...]
Nou F1 tv vorig seizoen was eigenlijk best goed te doen met 12mbit !
Ik heb eigenlijk erg weinig klachten gehad via F1 tv.
Ik begrijp best dat dit de logische (en goedkoopste) weg is. Maar als je dan toch voor een lineair DVB-C-kanaal gaat, hadden ze daar natuurlijk veel meer van kunnen maken dan ze nu lijken te doen. Blijkbaar is dat te duur... Maar gezien de tijdelijkheid van de lineaire kanalen kan ik me deze keuze op zich ook nog wel voorstellen.Mau_Maus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Andere technieken en 'uitzendstraten'. Ze zullen het signaal niet 1-op-1 kunnen doorzetten dus ze gebruiken een bron en zetten het op hun manier op de zender die toevallig 12mbps oid doet.
Best logisch eigenlijk, maar snap dat het vreemd lijkt.
Nee 1080p/50 Hz en 12.5mbit.
Als F1 tv 4k is had ik echt geen viaplay genomen.
Viaplay heeft trouwens tot juni de kans. Als het dan nog minderwaardig is verleng ik F1tv .
Is er zoiets ook voor Chrome (/chromebook)?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik forceer alles naar de juiste frame rate via een refresh app (Nvidia shield)FaLc0n schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:17:
ViaPlay via native app op Android TV zorgt volgens mij altijd voor toevoeging van frames vanwege standaard 60hz output en daardoor minder vloeiend beeld (judder). Kan volgens mij alleen worden opgelost door bijv. via Chromecast te streamen en in de instellingen 50hz output te forceren? Of door het te accepteren natuurlijkIk weet ook niet of het op iedere TV even goed opvalt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik weet niet hoe Ziggo de bron krijg aangeleverd. Als dat zelfde kwaliteit is als de stream bij viaplay zelf dan kan Ziggo er weinig aan aanpassen behalve zo optimaal doorsturen.TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Ik begrijp best dat dit de logische (en goedkoopste) weg is. Maar als je dan toch voor een lineair DVB-C-kanaal gaat, hadden ze daar natuurlijk veel meer van kunnen maken dan ze nu lijken te doen. Blijkbaar is dat te duur... Maar gezien de tijdelijkheid van de lineaire kanalen kan ik me deze keuze op zich ook nog wel voorstellen.
Windows 10 Business 21H2 build 19044.1586Pathogen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:26:
[...]
Waar draai je verder op? OS versie, Browser versie etc.?
Chrome 99.0.4844.51 (Officiële build) (64-bits)
Maar in de instellingen van Android TV zelf kun je de resolutie en Hz toch ook gewoon aanpassen? Of is dat niet mogelijk bij tv's die op Android TV draaien? Bij Android TV-sticks is dat gewoon een optie (zoals bijvoorbeeld de 'nieuwe' Chromecast met Google TV).FaLc0n schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:17:
ViaPlay via native app op Android TV zorgt volgens mij altijd voor toevoeging van frames vanwege standaard 60hz output en daardoor minder vloeiend beeld (judder). Kan volgens mij alleen worden opgelost door bijv. via Chromecast te streamen en in de instellingen 50hz output te forceren? Of door het te accepteren natuurlijkIk weet ook niet of het op iedere TV even goed opvalt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Nelson en Melroy doen het trouwens wel goed hoor, je kunt merken dat ze al langer met elkaar samen werken. Ze vullen elkaar prima aan en het valt op dat ze veel zien, daar waar Mol nog aan het door ratelen was.
Alleen Alberts komt bij mij niet goed over. Hij mist chemie met zijn collega’s.
Ik ga eens even updaten naar 21H2 en meld me dan opnieuw.Fox-Racing schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Windows 10 Business 21H2 build 19044.1586
Chrome 99.0.4844.51 (Officiële build) (64-bits)
Ik zit nu 1,5 dag via F1TV te kijken, af en toe even bij Viaplay om de hoek gekeken, maar ik heb een vraag: Heeft Viaplay reclameblokken tussendoor? Of wordt de tijd maximaal benut met informatie vanuit de studio?
Met de Chromecast met Google TV sla je twee vliegen in een klap: een Android TV-stick die óók nog beschikt over de originele ouderwetse Chromecast-functie. Dus wellicht is dat een optie voor je!Animal_X schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:00:
Heb al spijt dat ik viaplay voor 1 jaar heb afgesloten voor 99 euro. Die gaat er volgend jaar niet meer komen.
Belabberde kwaliteit, kan nooit goed gaan zo als de race daadwerkelijk gaat beginnen.
Belabberde kwaliteit, kan nooit goed gaan zo als de race daadwerkelijk gaat beginnen.
[ Voor 28% gewijzigd door harley2009 op 11-03-2022 11:56 ]
Misschien heb je wat aan mijn bericht met antwoord van de ACM van 11:17 vandaag?harley2009 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:55:
Heb al spijt dat ik viaplay voor 1 jaar heb afgesloten voor 99 euro. Die gaat er volgend jaar niet meer komen.
Geen reclame, studio en live beelden... en tijdens lunch een aftel klok tot volgende uitzendingdnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:55:
Ik zit nu 1,5 dag via F1TV te kijken, af en toe even bij Viaplay om de hoek gekeken, maar ik heb een vraag: Heeft Viaplay reclameblokken tussendoor? Of wordt de tijd maximaal benut met informatie vanuit de studio?
Misschien een idee om deze informatie even in een afbeelding te plaatsen zodat ik makkelijker te delen is en ook makkelijker in het topic te plaatsen is.Qapla1 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Misschien heb je wat aan mijn bericht met antwoord van de ACM van 11:17 vandaag?
Heb het gisteren en vandaag op zowel mijn telefoon als mijn Chrome Browser bekeken..harley2009 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:55:
Is de kwaliteit slechtes van bij Ziggo? Absoluut.. maar belabberd? Daar kan ik me eigenlijk niet echt in vinden.
Het draait hier prima, zonder gesputter of gehaper. Beeld is prima te zien en kan alles goed volgen. Ook de verslaggeving vind ik eigenlijk wel prima.
Ik vraag me ook af met wat voor internet lijntje de mensen die klagen over kwaliteit zitten te kijken.
Ik zie een hoop klachten voorbij komen, maar niemand vermeld met wat voor internet verbinding ze kijken en wat ze verder nog aan het doen zijn.
Als ik ViaPlay heb aanstaan.. en daarnaast nog een Youtube stream van de kinderen .. en ik zit tegelijkertijd in een Teams meeting mijn scherm te delen.. tja.. dat gaat niet altijd even goed op een simpel lijntje van Ziggo (goedkoopste abbo)
Maar als ik gewoon de stream volg zonder verder gekke dingen te doen gaat het echt prima.
[75Mb down - 10Mb up]
*sowieso
Als ik zou weten hoe had ik dat gedaan. Ben op mijn werk en de lap tekst komt uit de whatsapp met de acm. Was al blij dat het copy paste me gelukt was op m’n telefoon.😊dnmw2705 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:00:
[...]
Misschien een idee om deze informatie even in een afbeelding te plaatsen zodat ik makkelijker te delen is en ook makkelijker in het topic te plaatsen is.
Dit is helaas hoe hij in het wereldje al jaren bekend staat. Ik vind het heel bijzonder dat Viaplay tóch aan hem is begonnen, maar wellicht was hij inderdaad gewoon een goedkope optie. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen.Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:53:
Ik heb een Ziggo lijntje, misschien is dat het probleemDonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
Ik vraag me ook af met wat voor internet lijntje de mensen die klagen over kwaliteit zitten te kijken.
Je kunt je ViaPlay abonnement annuleren, ik heb dat zojuist ook gedaan i.v.m. de belabberde beeldkwaliteit en het constant stotteren.
Ik neem aan dat je dan de 99 euro minus 1 maand terugkrijgt, echter weet ik dat pas zeker zodra het terug op m'n rekening staat...
Ik neem aan dat je dan de 99 euro minus 1 maand terugkrijgt, echter weet ik dat pas zeker zodra het terug op m'n rekening staat...
Wauw. Speciaal een account voor aangemaakt. Robert Doornbos, is that you?ViaNee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:05:
Je kunt je ViaPlay abonnement annuleren, ik heb dat zojuist ook gedaan i.v.m. de belabberde beeldkwaliteit en het constant stotteren.
En dan helemaal met zo'n kinderachtige naam 'ViaNee' ..Pathogen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:06:
[...]
Wauw. Speciaal een account voor aangemaakt. Robert Doornbos, is that you?

*sowieso
@DonJunior T-mobile glas 100 up&down Sony tv en AppleTV 4K beide bedraad met cat 6 kabels. Verder doen we niks als we kijken en toch belabberde kwaliteit en haperingen.
..En chrome crasht bij 4GB verbruik. Dit blijkt dan ook de max JS heapsize per tab te zijn in Chrome 64-bit. Maar sowieso een memory leak dat moet worden opgelost.sverzijl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:20:
[...]
In Safari inderdaad geen memory leak (verbruik tussen +/-260-350MB).
In Chrome blijft het nog steeds oplopen (1.7GB inmiddels, zal zo wel weer crashen)
Denk dat het nu voor ongeveer 1 uur werkt totdat er heap exhaustion plaatsvindt.
Geen super groot probleem, heb liever dat ze iets aan de bitrate gaan doen. De artefacts zijn echt te veel momenteel.
Ook een update van Win10 naar 21H2 lijkt nog geen verbetering te geven wbt de memory issues, maar ik laat 'm geduldig draaien. Tot nu toe n=1 gezien dat een Win11 gebruiker het probleem niet heeft.
Maar dat is het hem nu juist... De bitrate die Viaplay momenteel hanteert is zó laag dat de internetsnelheid zelden de bottleneck zal zijn. De internetsnelheid is voor de meesten hier écht het probleem niet. Als alle andere steaming-diensten hier bij iedereen wel vlekkeloos werken, is het duidelijk dat er werk aan de winkel is voor Viaplay.DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]
Heb het gisteren en vandaag op zowel mijn telefoon als mijn Chrome Browser bekeken..
Is de kwaliteit slechtes van bij Ziggo? Absoluut.. maar belabberd? Daar kan ik me eigenlijk niet echt in vinden.
Het draait hier prima, zonder gesputter of gehaper. Beeld is prima te zien en kan alles goed volgen. Ook de verslaggeving vind ik eigenlijk wel prima.
Ik zie een hoop klachten voorbij komen, maar niemand vermeld met wat voor internet verbinding ze kijken en wat ze verder nog aan het doen zijn.
Als ik ViaPlay heb aanstaan.. en daarnaast nog een Youtube stream van de kinderen .. en ik zit tegelijkertijd in een Teams meeting mijn scherm te delen.. tja.. dat gaat niet altijd even goed op een simpel lijntje van Ziggo (goedkoopste abbo)
Maar als ik gewoon de stream volg zonder verder gekke dingen te doen gaat het echt prima.
[75Mb down - 10Mb up]
Daar waar Coronel positief verrast had ik ook gehoopt dat Alberts nog zich zou herpakken maar helaas. Alberts kan niet mee in het niveau wat de anderen wel lijken te laten zien.TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Dit is helaas hoe hij in het wereldje al jaren bekend staat. Ik vind het heel bijzonder dat Viaplay tóch aan hem is begonnen, maar wellicht was hij inderdaad gewoon een goedkope optie. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen.
Niemand meldt dat omdat de bitrate slechts 5Mbps max is. Ik denk dat er hier maar heel weinig tweakers zullen zitten die <20Mbps hebben.DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]
die klagen over kwaliteit zitten te kijken.
Ik zit te kijken met 1000Mb up/down, is dat voldoende denk je?DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]
Viaplay heeft al toegegeven dat ze gisteren en vandaag in een lage resolutie uitzenden.
https://www.speedtest.net/result/12879735431.png
[ Voor 7% gewijzigd door Jef61 op 11-03-2022 12:35 ]
Raar dat ik die problemen helemaal niet ervaar. Viaplay maakt dan blijkbaar gebruik van verschillende bronnen?TexMex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Maar dat is het hem nu juist... De bitrate die Viaplay momenteel hanteert is zó laag dat de internetsnelheid zelden de bottleneck zal zijn. De internetsnelheid is voor de meesten hier écht het probleem niet. Als alle andere steaming-diensten hier bij iedereen wel vlekkeloos werken, is het duidelijk dat er werk aan de winkel is voor Viaplay.
Kijk eens hoe goed je verbinding is (alleen even testen, niet tegeljkertijd streamen). https://speed.measurementlab.net/#/Qapla1 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:08:
@DonJunior T-mobile glas 100 up&down Sony tv en AppleTV 4K beide bedraad met cat 6 kabels. Verder doen we niks als we kijken en toch belabberde kwaliteit en haperingen.
Of misschien wil je teveel merken laten samenwerken
Ik begrijp zijn opmerking wel want ik herken mij ook niet in de haperende streams. Zowel op mijn iPhone als Apple TV geen moment gehad dat mijn streams vastliepen. Zelfs de hiccups in het begin dagen heb ik amper gemerkt. Zo af en toe kwamen die voor maar zeker niet zoals sommigen hier melden dat ze met grote regelmaat dat opmerkten.sverzijl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:16:
[...]
Niemand meldt dat omdat de bitrate slechts 5Mbps max is. Ik denk dat er hier maar heel weinig tweakers zullen zitten die <20Mbps hebben.
Het is dus erg situationeel waarbij een combinatie van hardware en netwerkverbinding >waarschijnlijk< invloed heeft op de kwaliteit van de streams. Live streaming vraagt veel meer dan regulier streamen waar de buffer continu vooruit kan lopen. Dit betekent overigens niet dat ik de klachten van anderen wil bagatelliseren. Er zijn immers dusdanig veel klachten dat er wel iets moet spelen wat niet in orde is.
Je hoeft het ook niet per se waar te nemen. En iedereen vindt weer net een andere kwaliteit acceptabel.ed1703 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:18:
[...]
Raar dat ik die problemen helemaal niet ervaar. Viaplay maakt dan blijkbaar gebruik van verschillende bronnen?
Maar hetgeen wat objectief vastgesteld kan worden (resolutie, bitrate en eigenlijk ook de kleuren als je vergelijkingsmateriaal hebt) is op dit moment verre van indrukwekkend. Daarnaast is het ook mogelijk dat bepaalde apparaten betere upscaling toepassen, wat kan leiden tot een mooier plaatje op je tv.
We moeten Viaplay absoluut even de tijd geven, en het lijkt al wat beter dan de eerste dagen. Maar laten we niet te snel tevreden zijn; voor die € 13,99 p/m kan en moet het allemaal echt nog een stuk beter.
Dus je hebt alleen op kleine schermen lopen kijken?DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]
Heb het gisteren en vandaag op zowel mijn telefoon als mijn Chrome Browser bekeken..
Alles op een netwerk kabel behalve de laptop. 500mbit up and down.DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]
[75Mb down - 10Mb up]
4k OLED LG C1 . Pixel tellen was het gisteren vandaag is het iets beter.
Het was gisteren belabberd. Vandaag redelijk
Ik merk het zelf vooral haperende streams in Chrome als het geheugenverbruik al aardig is opgelopen (2 GB+). Dat zou kunnen komen door langer durende en agressievere garbage collections. In Safari (die geen memory leak kent in Viaplay player) zie ik deze haperingen namelijk niet.Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Ik begrijp zijn opmerking wel want ik herken mij ook niet in de haperende streams. Zowel op mijn iPhone als Apple TV geen moment gehad dat mijn streams vastliepen. Zelfs de hiccups in het begin dagen heb ik amper gemerkt. Zo af en toe kwamen die voor maar zeker niet zoals sommigen hier melden dat ze met grote regelmaat dat opmerkten.
Het is dus erg situationeel waarbij een combinatie van hardware en netwerkverbinding >waarschijnlijk< invloed heeft op de kwaliteit van de streams. Live streaming vraagt veel meer dan regulier streamen waar de buffer continu vooruit kan lopen. Dit betekent overigens niet dat ik de klachten van anderen wil bagatelliseren. Er zijn immers dusdanig veel klachten dat er wel iets moet spelen wat niet in orde is.
Mijn pc monitor is 3440x1440 en 34" .. en dan zit ik een stuk dichterbij dan wanneer ik het op TV draai.apis29 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:34:
[...]
Dus je hebt alleen op kleine schermen lopen kijken?
*sowieso
Gisteren erg veel last gehad. LG C1 viaplay app was echt non stop aan het laden en op en neer naar 720p gaanMiki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Ik begrijp zijn opmerking wel want ik herken mij ook niet in de haperende streams. Zowel op mijn iPhone als Apple TV geen moment gehad dat mijn streams vastliepen. Zelfs de hiccups in het begin dagen heb ik amper gemerkt. Zo af en toe kwamen die voor maar zeker niet zoals sommigen hier melden dat ze met grote regelmaat dat opmerkten.
Het is nu weer te kijken.. hopelijk morgen dan die 12mbit
En dan toch niet het verschil zien tussen 720p of 1080p??DonJunior schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:37:
[...]
Mijn pc monitor is 3440x1440 en 34" .. en dan zit ik een stuk dichterbij dan wanneer ik het op TV draai.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2