Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 23 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
DutchOwnage schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:09:
Ik hoop gewoon dat ze het even een weekje of 2 ofzo aankijken, hoe de servers zich houden en zo. Als alles ok gaat, kunnen ze gaan upscalen... Dat is wat ik hoop...
Nou in Zweden doen ze dit al een tijdje en daar is de kwaliteit ook niet bepaald indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Lightmanster schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:55:
hoi
Heb even Xcode geïnstalleerd en de Apple TV 4k bekeken. De live wedstrijd van vanavond is 1280x 720
dat houdt niet over.

[Afbeelding]
De trainingsdagen zijn wel 1920x1080. Hopelijk gaan ze nog naar 1920 of 4K toe.

[Afbeelding]
Vermoedde al zoiets toen ik net iptv aanslingerde en het er beduidend beter uit zag. En dan €14 durven vragen. Ik neem lekker F1TV Pro en wacht af op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
Buyers remorse als ik het zo zie. na dit jaar gaan we het maar herzien, jaartje met introductiekorting is nog te doen. deze kwaliteit kan echt niet in 2022. op 55" is het wel erg goed te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:11
Ik zie in diverse topics al veel activiteit inzake Viaplay proberen etc..
Ik zit nog steeds te wachten n.a.v. onderstaande mail
Vertraging tijdens de pitstop
Je hebt aangegeven dat je graag Viaplay wil bestellen bij Ziggo. Het is alleen zo druk dat we de bestellingen even niet meer kunnen verwerken. Geen zorgen: we zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk Viaplay kunt bestellen en kijken. En dat is natuurlijk nog steeds ruim voor het eerste GP-weekend! 

Misschien goed om te weten: je zit niet vast aan je pre-order.

We laten je weten wanneer je kunt bestellen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beeldkwaliteit bij het live voetbal nu vind ik op zich nog wel oké, niet top maar goed te kijken.

Wat ik wel irritant vind is dat er af en toen kleine schokjes in het beeld zitten als het beeld meer beweegt (camera die van links naar rechts beweegt bij het voetbal bijvoorbeeld). Zowel op mijn LG TV als op mijn iPhone op hetzelfde moment, lijkt dus iets met de encoding te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hier kwam de ondertiteling pas naar voren na het uitschakelen van de adblocker en accepteren van cookies...

De F1 content is een mooie opwarmer voor het nieuwe seizoen en ziet er prima uit.

Het is wel best duur voor alleen F1 zolang de PL er niet bij zit, want het series/films aanbod is wel heel erg karig.

Bij vrijwel alle categorieën (komedie, actie, documentaire, etc.) is het aanbod letterlijk op twee handen te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2022
DonJunior schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:37:
Ik zie in diverse topics al veel activiteit inzake Viaplay proberen etc..
Ik zit nog steeds te wachten n.a.v. onderstaande mail

[...]
Via de 'Mijn Ziggo' app inloggen, daar kun je bij het kopje 'producten' Viaplay aanschaffen. Ik had ook een pre-order staan maar afgelopen nacht dus via deze weg alsnog aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:52
Heeft er iemand al de shakedown gezien met de pitreporters ? :/ Weet niet wie ik slechter vond, maar van mij mogen ze nog wel even oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Mja, ze waren wel leuk om naar te kijken.
Moeten alleen nog een beetje oefenen op presenteren, maar dat zal wel goed komen. Seizoen moet nog beginnen.

Op zich benieuwd naar wat ze rondom een raceweekend gaan doen. Meen dat ze 12 uur tv rondom de race zouden gaan maken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Frank schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Vermoedde al zoiets toen ik net iptv aanslingerde en het er beduidend beter uit zag. En dan €14 durven vragen. Ik neem lekker F1TV Pro en wacht af op verbetering.
Vreemd, gisteren zag Nice - Versailles er juist beter uit op de Viaplay app dan op "Viaplay Voetbal" via IPTV (geen andere kanalen bekeken, misschien op espn oid wel beter).

Zit nu die Shaquille O'Neal docu te kijken en dat ziet d'r scherp uit trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 02-03-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
robinbeckers schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:57:
[...]

Via de 'Mijn Ziggo' app inloggen, daar kun je bij het kopje 'producten' Viaplay aanschaffen. Ik had ook een pre-order staan maar afgelopen nacht dus via deze weg alsnog aangeschaft.
Waar zit hem het verschil dan in, tis toch raar dat pre-order prijzen inwezen hetzelfde zijn als ge na data, via je eigen mijn ziggo (app) account viaplay besteld, zelfde actie zelfde voorwaarden.
Overigens was bij de ziggo pre-order actie al bekend dat het een loop termijn tot 01april heeft, wat ook appart is, een pre-order kunnen bestellen, ruim 4 weken na de lancering van het product viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Gister mijn account geactiveerd nadat ik de gegevens heb gekregen van KPN, moet zeggen dat ik erg tevreden ben met wat ze momenteel bieden. Leuke series, goeie films en de kwaliteit van de streams ook helemaal prima en een 9,99 per maand t/m Augustus (dacht ik) is erg netjes, uit eindelijk zal het altijd goedkoper blijven dan dat ik betaalde voor Ziggo Sport bij KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Sinds vandaag ook viaplay via kpn geactiveerd.
Gister met KPN gebeld om mijn thuis abonnement verbinding te verlengen. Dus gebeld met de opzeg lijn om te vragen wat ze voor me kunnen doen om mij niet kwijt te raken.
Ik zei dat ik ook graag F1 wil kijken (voorheen altijd het ziggo pakket).

Ze kon mij (als bestaande klant) 6 maanden gratis viaplay aanbieden (en nog 15 euro korting op de rest van mijn abonnement.) Met het ziggo pakket kreeg ik vaak maar 3 maanden 7,50 korting op de 15 euro. Hier weer een tevreden KPN klant!

Zie het als een tip! (Je kan +-2 maanden van te voren je abonnement verlengen).

Vanochtend meteen de docu met Max gekeken, kwaliteit viel me wat tegen, zolang ik maar F1 kan kijken ben ik tevreden! Ik kijk trouwens via mijn Apple tv. App zelf werkt prima!

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedfreakR op 03-03-2022 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13
Gisteren nog wat verder vergelijkingen gemaakt en dingen geprobeerd om het beeld zo goed mogelijk te krijgen. De interne app op mijn samsung tv geeft gewoon crap beeld. De chromecast ultra in eerste instantie ook. Nu heb ik deze Chromecast op 50 HZ in gesteld en dat is een verbetering.

Nog steeds geen voldoende in mijn optiek en nog steeds elke (15 seconden) een hapering bij live sport. Maar het is nu in iedergeval te kijken. Hoop wel dat de bitrate nog omhoog gaat en hopelijk straks gewoon 1080P. Verder de haperingen eruit plus een aanpassing van de interne samsung app en het is een voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Ziet er prima uit van op mijn 28" HD Ready TV op 3 meter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
hoi
Heb even Xcode geïnstalleerd en de Apple TV 4k bekeken. De live wedstrijd van vanavond is 1280x 720
dat houdt niet over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaat niet gebeuren viaplay heeft meteen gezegd dat ze in "super scherp hd" uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 21:39
Mijn plan is voorlopig:
Via Ziggo de eerste vier maanden voor 20 euro.
Daarna overstappen naar een jaarabo viaplay voor 99. Volgens mij is dat voor nu de goedkoopste manier.

Gister in de app gekeken, series en films is nou niet iets om wild van te worden.
Ik heb de eerste F1 talks gezien, vond het inhoudelijk wel ok. Maar weinig diepgaand.
Ik ben benieuwd hoe de komende maanden gaan lopen.

Stiekem hoop ik dat wanneer viaplay niet bevalt er toch NL commentaar bij f1tv beschikbaar komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TooTall_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:15:
Daarna overstappen naar een jaarabo viaplay voor 99. Volgens mij is dat voor nu de goedkoopste manier.
Dat was een tijdelijke actie, op dit moment wordt die niet meer aangeboden. Alleen maandabonnementen nog.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:36
TooTall_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:15:
Mijn plan is voorlopig:
Via Ziggo de eerste vier maanden voor 20 euro.

Gister in de app gekeken, series en films is nou niet iets om wild van te worden.
Ik heb de eerste F1 talks gezien, vond het inhoudelijk wel ok. Maar weinig diepgaand.
Ik ben benieuwd hoe de komende maanden gaan lopen.

Stiekem hoop ik dat wanneer viaplay niet bevalt er toch NL commentaar bij f1tv beschikbaar komt.
Als het alleen om F1 gaat moet je gewoon Viaplay handig aan en uitzetten. Dan ben je sowieso voor minder dan 100 klaar het eerste seizoen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
SpeedfreakR schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:11:
Sinds vandaag ook viaplay via kpn geactiveerd.
Gister met KPN gebeld om mijn thuis abonnement verbinding te verlengen. Dus gebeld met de opzeg lijn om te vragen wat ze voor me kunnen doen om mij niet kwijt te raken.
Ik zei dat ik ook graag F1 wil kijken (voorheen altijd het ziggo pakket).

Ze kon mij (als bestaande klant) 6 maanden gratis viaplay aanbieden (en nog 15 euro korting op de rest van mijn abonnement.) Met het ziggo pakket kreeg ik vaak maar 3 maanden 7,50 korting op de 15 euro. Hier weer een tevreden KPN klant!

Zie het als een tip! (Je kan +-2 maanden van te voren je abonnement verlengen).

Vanochtend meteen de docu met Max gekeken, kwaliteit viel me wat tegen, zolang ik maar F1 kan kijken ben ik tevreden! Ik kijk trouwens via mijn Apple tv. App zelf werkt prima!
Bij Ziggo is er ook wel meer uit te slepen. 6x35 EUR korting bij mij in ieder geval met middelste abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
ArthurMorgan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Dat was een tijdelijke actie, op dit moment wordt die niet meer aangeboden. Alleen maandabonnementen nog.
Ik zie het inderdaad.. daar gaat mijn plannetje 🤣.
Dan maar ff afwachten hoe het loopt. Vind 14 EUR best veel voor het huidige aanbod.
F1 is het enige dat me interesseert van het aanbod en de series en films zijn een bonusje.
Dan is het best prijzig.

Voor nu hebben we besloten Netflix de deur uit te doen. Prime en Disney te houden, viaplay te nemen en waarschijnlijk HBO max straks.
Omdat Netflix zo duur is tegenwoordig kan dat bijna budgetneutraal.

Maar ik denk zelf dat viaplay zich een beetje vergist heeft in de bereidheid van NL om te betalen voor F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TooTall_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ik zie het inderdaad.. daar gaat mijn plannetje 🤣.
Dan maar ff afwachten hoe het loopt. Vind 14 EUR best veel voor het huidige aanbod.
F1 is het enige dat me interesseert van het aanbod en de series en films zijn een bonusje.
Dan is het best prijzig.

Voor nu hebben we besloten Netflix de deur uit te doen. Prime en Disney te houden, viaplay te nemen en waarschijnlijk HBO max straks.

Maar ik denk zelf dat viaplay zich een beetje vergist heeft in de bereidheid van NL om te betalen voor F1.
Zou je ook voor F1 TV Pro kunnen gaan toch? Zal binnenkort wel een 20 of 25% kortingsactie komen. Kun je Netflix niet delen met iemand? Wij delen het met 5 man. Dan is het prima te doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 03-03-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
@Inspired
Ja zou een optie kunnen zijn, maar onze jongste is vijf en gek van F1. Dus NL commentaar is toch wel een must.
En ik ben niet van plan te prutsen met een sync app enz. Vind dat niet echt relax als er iets fout gaat ofsow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
TooTall_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Voor nu hebben we besloten Netflix de deur uit te doen
*knip*
Dergelijke trucs delen om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 03-03-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TooTall_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:29:
@Inspired
Ja zou een optie kunnen zijn, maar onze jongste is vijf en gek van F1. Dus NL commentaar is toch wel een must.
En ik ben niet van plan te prutsen met een sync app enz. Vind dat niet echt relax als er iets fout gaat ofsow.
Ah, ja. Dat heb ik zelf ook een beetje inderdaad. En weet ook nog steeds niet of je nu wel of niet meerdere streams met F1 TV Pro kunt starten. We kijken in huis vaak met twee schermen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Thnx voor de tip. Persoonlijk wel omslachtig, maar voor iedereen die het de moeite waard vind!
Netflix hebben we heel wat jaren gehad, maar aanbod van concurrentie is beter tegen scherpere prijzen. In heb er geen moeite mee het zonder Netflix te stellen. 🤣

Beeldkwaliteit van viaplay haperde gisteren wel iets meer op mijn android tv. Ik hoop dat alles wel stabiel blijft tijdens de races!
Ik ben wel benieuwd naar de verslaggeving rondom de race enz. Jammer dat er alleen geen Christian Albers mute knop beschikbaar is. Wat een slechte keuze is die vent zeg...

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 03-03-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Ah, ja. Dat heb ik zelf ook een beetje inderdaad. En weet ook nog steeds niet of je nu wel of niet meerdere streams met F1 TV Pro kunt starten. We kijken in huis vaak met twee schermen tegelijk.
Je kunt maar op 1 scherm kijken. Meerdere schermen is niet mogelijk, alleen om de extra features te gebruiken zoals live tijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Mittavic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Je kunt maar op 1 scherm kijken. Meerdere schermen is niet mogelijk, alleen om de extra features te gebruiken zoals live tijden etc.
Weet je dat, of lees je dat in de voorwaarden.
Want vorig jaar kon je echt gewoon meerdere livestreams bekijken, en ja meerdere keren de hoofdstream O-)

Misschien hebben ze het dit jaar gefixt. Maar dat weten we pas bij de eerste race waarschijnlijk (of is er live verslag van Bahrein? Dan weten we het ook). Ik acht de kans klein dat ze het fixen... F1 TV Pro staat nu niet bekend om dat ze zo capabel zijn (4 jaar gewerkt aan chromecast support, 2 jaar bezig met een Android TV app terwijl deze onofficieel al lang beschikbaar waren)

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 03-03-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Weet je dat, of lees je dat in de voorwaarden.
Want vorig jaar kon je echt gewoon meerdere livestreams bekijken, en ja meerdere keren de hoofdstream O-)

Misschien hebben ze het dit jaar gefixt. Maar dat weten we pas bij de eerste race waarschijnlijk (of is er live verslag van Bahrein? Dan weten we het ook). Ik acht de kans klein dat ze het fixen... F1 TV Pro staat nu niet bekend om dat ze zo capabel zijn (4 jaar gewerkt aan chromecast support, 2 jaar bezig met een Android TV app terwijl deze onofficieel al lang beschikbaar waren)
https://www.streamwijzer.nl/f1-tv-pro-viaplay/ Ik heb het hier gelezen. Kon het niet zo snel vinden op de officiële site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 20:57
matthijst schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Zit nu die Shaquille O'Neal docu te kijken en dat ziet d'r scherp uit trouwens.
Staat die op viaplay nl? kan niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mittavic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:02:
[...]

https://www.streamwijzer.nl/f1-tv-pro-viaplay/ Ik heb het hier gelezen. Kon het niet zo snel vinden op de officiële site.
Ja, de voorwaarden ken ik wel. Ging me erom of ze dit ook al afwingen. Ben verder niet van plan om het te gaan delen buiten het huis, maar het komt wel eens voor dat mijn kinderen beneden kijken en ik boven als ik op de Tacx zit. Ga daarvoor niet 2x F1 TV Pro afsluiten. Dan pak ik sowieso Viaplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ik222 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:40:
Beeldkwaliteit bij het live voetbal nu vind ik op zich nog wel oké, niet top maar goed te kijken.

Wat ik wel irritant vind is dat er af en toen kleine schokjes in het beeld zitten als het beeld meer beweegt (camera die van links naar rechts beweegt bij het voetbal bijvoorbeeld). Zowel op mijn LG TV als op mijn iPhone op hetzelfde moment, lijkt dus iets met de encoding te maken te hebben.
Dit had ik dus ook bij een live wedstrijd nadat ik de Viaplay app op mijn Android tv heb geïnstalleerd, hoop niet dat dit blijvend is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Ja, de voorwaarden ken ik wel. Ging me erom of ze dit ook al afwingen. Ben verder niet van plan om het te gaan delen buiten het huis, maar het komt wel eens voor dat mijn kinderen beneden kijken en ik boven als ik op de Tacx zit. Ga daarvoor niet 2x F1 TV Pro afsluiten. Dan pak ik sowieso Viaplay.
Zoals al gezegd we moeten afwachten, bahrein is de eerste volgende mogelijkheid om het te (laten) testen. Vorig jaar kon het, heeft iemand in het F1 topic bevestigd, die deelde het met 2 anderen, die beide ook de hoofdstream konden kijken.

Ook moet je rekening houden met aantal devices totaal 6, als je ook andere kanalen van F1TV tegelijk wil kijken. Deze limiet is niet bevestigd maar zal men waarschijnlijk wel handhaven.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Net als voor Netflix (101 films), Prime Video (56 films) en Disney Plus (84 films) heb ik ook voor Viaplay een lijstje gemaakt met goed gewaardeerde films (door critici en het publiek) welke beschikbaar zijn op Viaplay in Nederland. Wellicht heeft iemand er iets aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbzP_rls4GV8LMwtksWRyTq9lNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FGfyhSQz5rxDwGBcBgPO6m7h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 03-03-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 15:19
2 vragen:

Eerste:
Iemand al geprobeerd om via een Ziggo aangekocht Viaplay abonnement te delen met een familielid? Moet de officiële koper dan op kanaal 200 kijken en de andere persoon de app downloaden via je smart tv?

vraag 2:
Klopt het dat F1TVPRO geen app heeft voor een smart tv? En kun je dus alleen dit op je tv kijken via een google chromecast bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
VisserC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:43:
2 vragen:

Eerste:
Iemand al geprobeerd om via een Ziggo aangekocht Viaplay abonnement te delen met een familielid? Moet de officiële koper dan op kanaal 200 kijken en de andere persoon de app downloaden via je smart tv?

vraag 2:
Klopt het dat F1TVPRO geen app heeft voor een smart tv? En kun je dus alleen dit op je tv kijken via een google chromecast bijvoorbeeld?
1: Ja, alleen de afsluiter kan op 200 kijken (naar F1 in de raceweekenden) tot 1-8, maar je kunt ook via de app kijken. 5 apparaten per 24 uur....

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
djerror schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Staat die op viaplay nl? kan niks vinden
Ja, Beyond the Spotlight heet die serie, 3 afleveringen, eerste over Shaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VisserC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:43:
[knip]
vraag 2:
Voor een Smart TV voorzien van Android TV als OS is dat niet het geval (de app is geschikt), maar dat lijkt mij tamelijk logisch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat bedoelt KPN nu steeds met dat tijdelijke kanaal 225.. bedoelen ze dat het later vervangen wordt door een uitgebreider lineair kanaal of dat we uiteindelijk alsnog moeten overstappen naar OTT streaming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Bigs schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:06:
Wat bedoelt KPN nu steeds met dat tijdelijke kanaal 225.. bedoelen ze dat het later vervangen wordt door een uitgebreider lineair kanaal of dat we uiteindelijk alsnog moeten overstappen naar OTT streaming?
Dat laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

hoi
dat houdt niet over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je dit ook vanavond willen doen tijdens het darten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Bigs schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:06:
Dat laatste, en zelfde geldt voor Ziggo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zal vast een eis van Viaplay zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 11:25
Gisteren ViaPlay geactiveerd.
Op ziggo lijkt het kanaal nog niet actief. Lees dat dat alleen tijdens een F1 weekend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
bakker schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:07:
Op ziggo lijkt het kanaal nog niet actief. Lees dat dat alleen tijdens een F1 weekend zal zijn.
Klopt. Enkel op zaterdag en zondag tijdens een F1 weekend.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grert
bakker schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:07:
Installeer toch gewoon de app, probleem opgelost.

Dat kanaal is maar zeer tijdelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Grert op 03-03-2022 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Installeer toch gewoon de app, probleem opgelost.

Dat kanaal is maar zeer tijdelijk.
Vind 4,5 maand niet zeer tijdelijk. Ga de eerste races zeker via kanaal 200 kijken. Kans op issues met de stream is denk ik 99,9%. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Vind 4,5 maand niet zeer tijdelijk. Ga de eerste races zeker via kanaal 200 kijken. Kans op issues met de stream is denk ik 99,9%. :)
Persoonlijk denk ik dat er na die 4,5 maand nog steeds problemen zullen zijn en kanaal 200 misschien wel een blijvertje gaat worden.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Waar denk je dat de feed van kanaal 200 vandaan komt??

Viaplay heeft in nederland geen directe verbindingen met de tv boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hoe sluiten jullie de viaplay app af op een of C8 ?
Nergens een optie om af te sluiten.
Alle apps wel gewoon behalve viaplay.
Op een oude Samsung tv heb je wel links de optie om af te sluiten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Technomania schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Persoonlijk denk ik dat er na die 4,5 maand nog steeds problemen zullen zijn en kanaal 200 misschien wel een blijvertje gaat worden.
Viaplay heeft een ruime ervaring en serverpark tot zijn beschikking.

Het is gewoon copy pasted uit het buitenland.

[ Voor 6% gewijzigd door Grert op 03-03-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Waar denk je dat de feed van kanaal 200 vandaan komt??

Viaplay heeft in nederland geen directe verbindingen met de tv boeren.
Jij denkt dat Ziggo gewoon zelf ook een streampje opent en het beeld dan doorzet? Denk dat daar wel een iets stabielere oplossing voor gekozen is. Maar we gaan het zien gedurende het eerste raceweekend. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Dat zien we nu ja. 720p content en haperende beelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Ze hebben vanaf het eerste moment 720p gecommuniceerd, dat wist je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen. Als in: Eerst even aankijken hoeveel aanmeldingen er zijn. Hoeveel mensen daadwerkelijk gebruik maken van de dienst. En het op die manier upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Het is gewoon copy pasted uit het buitenland.
Klopt maar toch ben ik er niet gerust op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Technomania schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Klopt maar toch ben ik er niet gerust op.
Klopt niet. In andere landen hebben ze gewoon 4k. Dus een copy & past is het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik denk zelf dat het kanaal alleen maar gemaakt is omdat ze erachter kwamen dat de Nederlander de gewenning heeft om naar live sport te kijken via een kanaal.
Technisch kan ik het me niet voorstellen dat het veel verschil maakt.
Als je via glasvezel internet/tv hebt, dan is toch alles al een iptv stream.

(het is te lang geleden dat ik internet/tv via "de kabel" heb gehad, ik weet dus even niet zeker of ziggo ook via iptv loopt of kan lopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Klopt niet. In andere landen hebben ze gewoon 4k. Dus een copy & past is het sowieso niet.
Omdat Viaplay in enkele Scandinavische landen – waaronder Zweden en Noorwegen – wel content online in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit levert, gingen Nederlanders ervan uit dat dit ook in Nederland het geval zou zijn. Nee dus. In Nederland wordt alle content dat Viaplay aan abonnees levert in HD-beeldkwaliteit aangeboden. Waarom daar wel en hier niet, was dan ook de vraag die lezers van het Totaal TV-artikel zich afvroegen.

Lineair
Marco Zwaneveld – Head of Sports Viaplay Nederland – geeft desgevraagd uitleg. "De reden dat in Nederland Viaplay in HD beschikbaar komt, is door het uitzenden van live sport." Het is technisch ingewikkelder om live sport in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit uit te zenden, dan bijvoorbeeld een film of serie. Dat dit in enkele Scandinavische landen wel gebeurt, komt omdat in deze landen een lineair 4K-kanaal met de gelijke content ‘in de lucht’ is. "Dit maakt het streamen in 4K eenvoudiger", aldus Zwaneveld. In Nederland krijgt Viaplay geen lineair kanaal. Het directe gevolg is dat Viaplay vooralsnog alleen in HD-beeldkwaliteit beschikbaar is. Zowel bij live sport als bij films en series. Dit zal op korte termijn ook niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Ik doelde op het gedeelte ervaring en serverruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:26:
Ik denk zelf dat het kanaal alleen maar gemaakt is omdat ze erachter kwamen dat de Nederlander de gewenning heeft om naar live sport te kijken via een kanaal.
Technisch kan ik het me niet voorstellen dat het veel verschil maakt.
Als je via glasvezel internet/tv hebt, dan is toch alles al een iptv stream.

(het is te lang geleden dat ik internet/tv via "de kabel" heb gehad, ik weet dus even niet zeker of ziggo ook via iptv loopt?)
Dat mochten we willen :'( :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Vooropgesteld. Ik vind een fatsoenlijke 1080p stream op zich prima. Maar Viaplay maakt er imho wel een beetje een potje van. On-demand content is (doorgaans) 720p en sommige live sports met wat geluk 1080p. Komen ze met een leuk verhaal aan dat het niet anders kan. In Zweden kun je gewoon UHD live sports streamen via de app. Niks geen lineair kanaal. Waarom hier niet? Bandbreedte te kostbaar? En als het lineair wel zou kunnen, plemp lekker 2 kanalen naar de aanbieders voor de live sports. Zoveel meer zaken zijn er toch niet tegelijkertijd. Prima als je het niet wilt aanbieden maar kom dan niet met een lulverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Het zal wel kunnen maar veel duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Arjantje72 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:42:
Het zal wel kunnen maar veel duurder zijn.
Prima. Maar zeg dat dan. En niet een verhaal dat het allemaal niet kan, en dat het in Zweden lineair zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Dat ze sport (f1) niet in 4k doen is jammer, een aderlating, maar kan ik nog ergens begrip voor opbrengen.

Maar dat ze series en films niet in 4k uitzenden is gewoon belachelijk en een besparing op de kosten. De andere streamgiganten kunnen dat ook zonder problemen.

Overigens heeft KPN nu toch ook gewoon live TV over het internet. En is Ziggo op komst met de Mini next die ook alleen over internet gaat. Dus zo onoverkomelijk is het blijkbaar allemaal niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Aartstyle op 03-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grert
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:39:
Vooropgesteld. Ik vind een fatsoenlijke 1080p stream op zich prima. Maar Viaplay maakt er imho wel een beetje een potje van. On-demand content is (doorgaans) 720p en sommige live sports met wat geluk 1080p. Komen ze met een leuk verhaal aan dat het niet anders kan. In Zweden kun je gewoon UHD live sports streamen via de app. Niks geen lineair kanaal. Waarom hier niet? Bandbreedte te kostbaar? En als het lineair wel zou kunnen, plemp lekker 2 kanalen naar de aanbieders voor de live sports. Zoveel meer zaken zijn er toch niet tegelijkertijd. Prima als je het niet wilt aanbieden maar kom dan niet met een lulverhaal.
Waarom in godsnaam zoek ik het antwoord voor je op en geef ik je een uitgebreide quote van viaplay terwijl je te lui bent om te lezen...... populistisch stookgedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
chucky666 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
Hoe sluiten jullie de viaplay app af op een of C8 ?
Nergens een optie om af te sluiten.
Alle apps wel gewoon behalve viaplay.
Op een oude Samsung tv heb je wel links de optie om af te sluiten.
LG? Apps kan je hard sluiten door de backknop ingedrukt te houden. Seconde of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Waarom in godsnaam zoek ik het antwoord voor je op en geef ik je een uitgebreide quote van viaplay terwijl je te lui bent om te lezen...... populistisch stookgedrag.
Dat is geen antwoord. Tenminste, dat klopt niet. :) In Zweden kun je gewoon 4K livesports streamen. Niks geen stookgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is geen antwoord. Tenminste, dat klopt niet. :) In Zweden kun je gewoon 4K livesports streamen. Niks geen stookgedrag.
Lees de quote toch eens!! Ik heb het niet voor niks opgezocht.

Er zit een groot verschil tussen de zweedse en nederlandse situatie. Zweden heeft geen app only situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Lees de quote toch eens!! Ik heb het niet voor niks opgezocht.

Er zit een groot verschil tussen de zweedse en nederlandse situatie. Zweden heeft geen app only situatie.
Je hebt het over dit neem ik aan:
Dat dit in enkele Scandinavische landen wel gebeurt, komt omdat in deze landen een lineair 4K-kanaal met de gelijke content ‘in de lucht’ is. "Dit maakt het streamen in 4K eenvoudiger", aldus Zwaneveld. In Nederland krijgt Viaplay geen lineair kanaal. Het directe gevolg is dat Viaplay vooralsnog alleen in HD-beeldkwaliteit beschikbaar is. Zowel bij live sport als bij films en series. Dit zal op korte termijn ook niet veranderen.
Ik snap zijn uitleg, maar het is wel een beetje makkelijk. Kort gezegt:
Omdat er nu geen lineair kanaal in 4k live sport afspeelt die wij ook hebben, gaan wij als viaplay zijnde ook niet in 4k streamen.
Dus dan is de vraag wie zorgt als eerste voor wat... als je als viaplay dit mogelijk wil maken dan kan dat gewoon. Ziggo kon het ook. Ze vinden het gewoon te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Het is dat Max nu zo'n hype is in Nederland. Maar anderszou toch bijna niemand Viaplay nemen op dit moment? Ik zie in iedergeval tot 1 augustus geen andere usp's die er toe doen. En vanaf 1 augstus bundesliga en PL erbij, maar voor de series en films heb je genoeg alternatieven met betere beeldkwaliteit.

Op een groot scherm ga ik met de huidige kwaliteit niet snel voor Viaplay kiezen als ik ook 4k HDR films en series heb op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Je hebt het over dit neem ik aan:

[...]

Ik snap zijn uitleg, maar het is wel een beetje makkelijk. Kort gezegt:
Omdat er nu geen lineair kanaal in 4k viaplay afspeelt, gaan wij als viaplay zijnde ook niet in 4k streamen.
Dus dan is de vraag wie zorgt voor wat... als je als viaplay dit mogelijk wil maken dan kan dat gewoon. Ziggo kon het ook. Ze vinden het gewoon te duur.
Een aantal posts geleden heb ik deze zelfde quote for hem opgezocht en geplaatst :) (y) (y)

4k vereist een volledig andere infrstructuur, met een linear kanaal is dat beter te verantwoorden, daarnaast heeft viaplay op 9 dec al laten weten alleen in hd uit te zenden. De mensen die nu klagen wisten waar ze aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Aartstyle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:02:
Het is dat Max nu zo'n hype is in Nederland. Maar anderszou toch bijna niemand Viaplay nemen op dit moment? Ik zie in iedergeval tot 1 augustus geen andere usp's die er toe doen. En vanaf 1 augstus bundesliga en PL erbij, maar voor de series en films heb je genoeg alternatieven met betere beeldkwaliteit.

Op een groot scherm ga ik met de huidige kwaliteit niet snel voor Viaplay kiezen als ik ook 4k HDR films en series heb op Netflix.
En zelfs voor Max / F1 hoeft het niet per se, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die waarde hechten aan NL commentaar en de NL voor- en nabeschouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grert

Darts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:04:
[...]

En zelfs voor Max / F1 hoeft het niet per se, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die waarde hechten aan NL commentaar en de NL voor- en nabeschouwing.
Je eigen taal is altijd het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Bundesliga is er al bij, al heeft Ziggo tot einde seizoen nog wel een sublicentie. Voor Darts heb je al geen keuze meer.
Dat Max er bij zit helpt natuurlijk sowieso, maar als ik ViaPlay mag geloven zitten ze niet stil en zijn ze ook van plan de eredivisie binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:04:
[...]
Een aantal posts geleden heb ik deze zelfde quote for hem opgezocht en geplaatst :) (y) (y)

4k vereist een volledig andere infrstructuur, met een linear kanaal is dat beter te verantwoorden
Ik zette de quote erbij ter verduidelijking van mijn post. Maar nogmaals, wat er gezegt wordt vind ik onzin.
Ze hadden gewoon samen met de providers de investeringen kunnen doen om hogere kwaliteit te realiseren. Dan zouden er wellicht één of meerdere lineaire kanalen zijn EN een betere kwaliteit via hun apps. (ja ik weet dat er nu tijdelijk een lineair kanaal is)
Nu zeggen ze: ja we hebben geen 4k lineair kanaal dus doen we het ook niet streamen. Wat denken ze: dat ziggo/kpn het even ophoest zodat hun er profijt van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
ed1703 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Bundesliga is er al bij, al heeft Ziggo tot einde seizoen nog wel een sublicentie. Voor Darts heb je sowieso geen keuze meer.
Dat Max er bij zit helpt natuurlijk sowieso, maar als ik ViaPlay mag geloven zitten ze niet stil en zijn ze ook van plan de eredivisie binnen te halen.
ja Darts was ik even vergeten idd.

Ik mag hopen dat de eredivisie wel een eis gaat stellen aan de geleverde beeldkwaliteit. Zoiets had de F1 ook moeten doen.
Het land met ongeveer het beste internet van de wereld is ongeveer het enige land van de westerse wereld waar straks f1 niet in 4k te zien is......

edit: 1080p50 kan ook meer dan prima beeld geven hoor. Maar ik vrees dat je dat met de huidige bitrate niet gaat lukken. Afijn, we wachten het de komende tijd maar af.

[ Voor 10% gewijzigd door Aartstyle op 03-03-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

1080P kan ik nog mee leven omdat ik het bij F1TV ook gewend was, maar 720p is mij toch echt te laag.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Ik zette de quote erbij ter verduidelijking van mijn post. Maar nogmaals, wat er gezegt wordt vind ik onzin.
Ze hadden gewoon samen met de providers de investeringen kunnen doen om hogere kwaliteit te realiseren. Dan zouden er wellicht één of meerdere lineaire kanalen zijn EN een betere kwaliteit via hun apps. (ja ik weet dat er nu tijdelijk een lineair kanaal is)
Nu zeggen ze: ja we hebben geen 4k lineair kanaal dus doen we het ook niet streamen. Wat denken ze: dat ziggo/kpn het even ophoest zodat hun er profijt van hebben ?
Dat lineaire kanaal heeft helemaal niks van doen met Ziggo of KPN maar het bedrijf/bedrijven wat daar weer achter zitten die alle uitzendingen in Nederland mogelijk maken.

Zie bijvoorbeeld dit Artikel van Tweakers over NLZIET die begonnen met het aanbieden van HD streams. Dan krijg je een beter beeld van wat er achter de schermen speelt. nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps

Dus zoals al eerder gezegd gaat het hier om de infrastructuur waar ViaPlay in Nederland tegenaan loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Miki schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:29:
[...]

Dat lineaire kanaal heeft helemaal niks van doen met Ziggo of KPN maar het bedrijf/bedrijven wat daar weer achter zitten die alle uitzendingen in Nederland mogelijk maken.

Zie bijvoorbeeld dit Artikel van Tweakers over NLZIET die begonnen met het aanbieden van HD streams. Dan krijg je een beter beeld van wat er achter de schermen speelt. nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps

Dus zoals al eerder gezegd gaat het hier om de infrastructuur waar ViaPlay in Nederland tegenaan loopt.
Als de infrastructuur er niet is moet je er ook niet aan beginnen, of je moet andere keuzes maken. Het lijkt wel of ze er eerst een smak geld tegenaan gegooit hebben voor de rechten en vervolgens tot de conclusie kwamen dat de infrastructuur niet op orde was of het kostenplaatje te hoog om het gewenste niveau te realiseren. Ze zouden natuurlijk gewoon lineaire zenders kunnen opzetten via de providers. Maar die willen dan een graantje meepakken uiteraard en dat wil Viaplay niet.
Komt mij erg amateuristisch over en dat wordt bevestigd uit de verhalen die ik hoor van mensen uit die wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
[...]

Dus zoals al eerdfer gezegd gaat het hier om de infrastructuur waar ViaPlay in Nederland tegenaan loopt.
Zijn punt is juist dat de providers viaplay een zak met geld moeten geven om de infrastructuur aan te passen in ruil voor lineare kanalen.

Niet realistisch in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Aartstyle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Als de infrastructuur er niet is moet je er ook niet aan beginnen, of je moet andere keuzes maken. Het lijkt wel of ze er eerst een smak geld tegenaan gegooit hebben voor de rechten en vervolgens tot de conclusie kwamen dat de infrastructuur niet op orde was of het kostenplaatje te hoog om het gewenste niveau te realiseren. Ze zouden natuurlijk gewoon lineaire zenders kunnen opzetten via de providers. Maar die willen dan een graantje meepakken uiteraard en dat wil Viaplay niet.
Komt mij erg amateuristisch over en dat wordt bevestigd uit de verhalen die ik hoor van mensen uit die wereld.
Viaplay heeft meteen gezegd dat het HD zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Viaplay heeft meteen gezegd dat het HD zou worden.
Volgens mij is er lang onduidelijkheid geweest. Daarna is er vrij snel door Viaplay aangegeven dat het minimaal HD zou zijn en oa F1 1080p. Eerste raceweekend zou 1080p moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Volgens mij is er lang onduidelijkheid geweest. Daarna is er vrij snel door Viaplay aangegeven dat het minimaal HD zou zijn en oa F1 1080p. Eerste raceweekend zou 1080p moeten zijn.
1080P50 zegt ook niet alles. Hangt ook af van de bitrate en gebruikte techniek en die bitrate is op dit moment gewoon (te) laag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspired
Aartstyle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]

1080P50 zegt ook niet alles. Hangt ook af van de bitrate en gebruikte techniek en die bitrate is op dit moment gewoon (te) laag.
Ja. Lijkt erop dat ze gewoon niet genoeg willen investeren in NL qua CDN/bandbreedte oid. In andere landen is er gewoon UHD. Dus alles staat klaar. Zo moeilijk moet het niet zijn om het in NL ook aan te bieden. Maar blijkbaar is het met 10-14 EUR per maand niet kostendekkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Waarom kan Ziggo het zelf dan wel ? Die hebben in 2021 F1 in 4K uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Zijn punt is juist dat de providers viaplay een zak met geld moeten geven om de infrastructuur aan te passen in ruil voor lineare kanalen.

Niet realistisch in mijn ogen.
Nee, dat zeg ik niet. Dat maak jij er zelf van.
Viaplay zelf zegt het andersom, dat is naar mijn ogen nog minder realistisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 03-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Over een infrastructuur waar ze zelf volledige controle over hadden, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
EagleTitan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Over een infrastructuur waar ze zelf volledige controle over hadden, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Precies... maar volgens degene die ik quote ligt het niet aan ziggo en/of kpn maar andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 23:32
[...]

Ziggo heeft lineair kanalen, wat meer mogelijkheid biedt dan wat NENT met Viaplay in Nederland kan doen als streaming dienst. Begreep dat in bepaalde landen waar Viaplay ook actief is wel 4K beelden heeft. Echter opereren ze daar ook zoiets als Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
[...]

Zoals al eerder gezegd heeft ziggo de infrastructuur plus een grote hoeveelheid klanten om de investering te verantwoorden.

F1 4k was alleen te zien met een next, alleen verkrijgbaar bij het duurste abbo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Precies... maar volgens degene die ik quote ligt het niet aan ziggo en/of kpn maar andere bedrijven.
Viaplay biedt hier geen oplossing waarbij je ook internet afneemt via hun eigen netwerk toch? Dus daar heb je je antwoord. Ze krijgen de feed van FOM binnen, moeten daar zelf (of via een partner) een OTT stream van maken en die weer doorzetten naar hun klanten over een willekeurig netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
En dan komen we dus weer terug op het hele punt: het is prima mogelijk als men wil investeren. Dat wil viaplay nu nog niet dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
En dan komen we dus weer terug op het hele punt: het is prima mogelijk als men wil investeren. Dat wil viaplay nu nog niet dus.
Bwoah, ik denk niet dat het zo simpel is. Live 4k via OTT zie je echt nog heel weinig, F1TV gaat zelf ook niet verder dan 1080p50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Als ik viaplay via de chromecast kijk is alles zeer lage kwaliteit. Lijkt zowel iets van 480p als te lage fps te zijn; zeer schokkerig beeld. Andere apps hebben dit probleem niet bij het casten.

Bekend probleem of gaat er mijn kant iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
[...]

Omdat we niet weten waar Ziggo haar streams vandaan haalt. Er zit nog een hele wereld achter tv providers zoals KPN, Ziggo, NLZIET, etc. etc. Partijen als Red Bee (het oude NOB) zijn verantwoordelijk voor het leveren van streams. Daar zit de crux, dit betekent dat er in Zweden wel een partij zit die wel dit soort (4) streams kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Miki schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Omdat we niet weten waar Ziggo haar streams vandaan haalt. Er zit nog een hele wereld achter tv providers zoals KPN, Ziggo, NLZIET, etc. etc. Partijen als Red Bee (het oude NOB) zijn verantwoordelijk voor het leveren van streams. Daar zit de crux, dit betekent dat er in Zweden wel een partij zit die wel dit soort (4) streams kan leveren.
Dat kan hier ook. Viaplay krijgt 4k aangeleverd en zou het zo ook kunnen doorzetten, in hilversum kan dat geregeld worden.

Kiezen ze bewust niet voor, wat begrijpbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Het enige waar je viaplay op kunt pakken is waarom ze geen pan europese stream verzorgen, ?? Voor de de landen waar ze een licentie hebben. Disscovery, eurosport en ngc doen dit op tv wel en scheelt heel veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 23:32
UltraR-pc schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:05:
Als ik viaplay via de chromecast kijk is alles zeer lage kwaliteit. Lijkt zowel iets van 480p als te lage fps te zijn; zeer schokkerig beeld. Andere apps hebben dit probleem niet bij het casten.

Bekend probleem of gaat er mijn kant iets fout?
Heb je de instellingen van de Viaplay app aangepast? Op 'hoogste' kan je max 2,5GB/u gebruiken, ofwel 5 Mbit/s. Verschilt ook wat je kijkt heb ik gemerkt. Live voetbal is max 720P en een documentaire serie van Curiosity Stream is wel redelijk scherp (1080P?).
Kwaliteit hangt natuurlijk ook nog vanaf hoe stabiel/snel je internet verbinding is.
Pagina: 1 ... 23 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2