Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 158 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
smurfinmark schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:19:
Zijn er meer mensen die momenteel problemen met Viaplay hebben?
Ik ben Community Shield finale aan het kijken, het is 1 drama met een hakkelende stream die steeds een seconde terug gezet wordt

Ter info, ik kijk op een met kabel aangesloten apple tv, app is up to date en geen netwerk issues
Het is ook te zien op het YouTube kanaal van de FA (officieel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Zelfde hier. Hakkelende stream. Ligt natuurlijk niet aan Viaplay vinden ze zelf, want het is als een uur zo.

Waardeloos bedrijf, want vanaf volgende week is een wedstrijd (de vroege zaterdag wedstrijd geloof ik) alleen bij Prime te zien.
Ik durf hier niet te zeggen dat ik heb gekeken naar alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 15:39
JeroenNietDoen schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Mijn abo loopt 18 Augustus af, mocht er nog een aanbieding komen zal ik het overwegen. Zo niet, verwacht ik via andere opties te gaan kijken.
De actie: 13,79 per maand bij jaarabonnement is nu weer opgestart bij Viaplay - de beste kijk op sport

[ Voor 11% gewijzigd door dnmw2705 op 10-08-2025 18:10 ]

• dnmw2705
Heeft Viaplay in aanloop naar de DutchGP weer de gehele week ervoor een programma? Ik heb er nog niet echt iets over gehoord, behalve dat ze de DutchGP van vrijdag tot en met zondag op ViaplayTV is, maar niets over ma-do programma’s

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:09:
[...]

De actie: 13,79 per maand bij jaarabonnement is nu weer opgestart bij Viaplay - de beste kijk op sport
Maar dat is geen zaterdag voetbal, dus je bent alsnog 20 euro kwijt p.m.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:43:
[...]

Maar dat is geen zaterdag voetbal, dus je bent alsnog 20 euro kwijt p.m.
Waar staat dat?
edit: voor zover ik kan vinden gaat dat alleen om de 13.30 wedstrijd

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 14-08-2025 19:48 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Klopt dat is alleen die wedstrijd elke week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het zijn overigens vaak wel aardige wedstrijden, want ook in Engeland is dit live op tv (bij TNT Sports), in tegenstelling tot de wedstrijden van 16:00u. Er zit eigenlijk altijd wel minimaal één grote club bij.

De wedstrijden van 16:00u zijn daarentegen vaak de minst aansprekende wedstrijden van het weekend. In die zin is het verdwijnen van de 13:30u wedstrijd voor de echte liefhebber best een aderlating.

Zie hier bij Amazon de eerste zes weken.

[ Voor 18% gewijzigd door TexMex op 15-08-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
En het 'gratis' Viaplay TV begint dit weekend (vrijdag tot en maandag) ook weer met vijf wedstrijden live (4 Engels, 1 Duits). Dus dat is eigenlijk ook best prima. Viaplay TV+ heeft er nog twee extra plus een andere keuze op eenzelfde tijdslot.

https://www.ziggo.nl/ente.../premier-league/programma

[ Voor 18% gewijzigd door TexMex op 15-08-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:20:
Het zijn overigens vaak wel aardige wedstrijden, want ook in Engeland is dit live op tv (bij TNT Sports), in tegenstelling tot de wedstrijden van 16:00u. Er zit eigenlijk altijd wel minimaal één grote club bij.

De wedstrijden van 16:00u zijn daarentegen vaak de minst aansprekende wedstrijden van het weekend. In die zin is het verdwijnen van de 13:30u wedstrijd voor de echte liefhebber best een aderlating.

Ik had Prime toch al, dus mij maakt het weinig uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 17:49
dnmw2705 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:09:
[...]

Ik wilde net online mijn abonnement opzeggen en kreeg toen het aanbod om drie maanden te kijken voor de prijs van één maand (dus 6,66 euro per maand). Dat aanbod toch maar geaccepteerd. Dan zie ik eind november wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

sjors123 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Ik wilde net online mijn abonnement opzeggen en kreeg toen het aanbod om drie maanden te kijken voor de prijs van één maand (dus 6,66 euro per maand). Dat aanbod toch maar geaccepteerd. Dan zie ik eind november wel weer verder.
Jammer... die aanbieding krijg ik hier helaas niet. Alleen de mogelijkheid om voor 13,79 verder te blijven kijken, maar dan inclusief reclame. Het is dat het pakket feitelijk een cadeau is voor mijn schoonvader (zelf zou hij het geld nooit aan zichzelf uitgeven.). Anders zou ik alleen een F1 TV Pro abonnement hebben.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:20:

Zat nog wel te denken: hoe zit het met de doordeweekse speelrondes en ronde 37 en 38. Want als Viaplay dus geen rechten heeft voor 37 en 38, mag het ook niet in de schakel zitten lijkt mij. Iemand een wat diepere bron gevonden waarin de deal goed uitgelegd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Zat nog wel te denken: hoe zit het met de doordeweekse speelrondes en ronde 37 en 38. Want als Viaplay dus geen rechten heeft voor 37 en 38, mag het ook niet in de schakel zitten lijkt mij. Iemand een wat diepere bron gevonden waarin de deal goed uitgelegd is?

Ik vind even geen betere bron, maar in speelrondes zonder zaterdagse half twee wedstrijd zendt Prime Video een wedstrijd uit een ander tijdslot uit. Geen idee hoe ze dat met die schakel regelen.

Prime Video zendt overigens uit in 1080p50 HEVC met een bitrate van 10 Mbps. Klinkt goed, maar de bron lijkt nog steeds een brakke 5 Mbps AVC stream van Viaplay. Daardoor heb je weinig aan die mooie specs. Het belooft wel veel voor als Prime Video ooit zélf bepaalde rechten in handen krijgt.

Ze gebruiken ook gewoon de presentator/analisten/commentator van Viaplay, maar dan met Prime Video branding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:41:

Ze gebruiken ook gewoon de presentator/analisten/commentator van Viaplay, maar dan met Prime Video branding.
Met het verschil dat dat commentaar op Prime uit kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ja, die statistieken en 'key moments' (in ieder geval met een Fire Stick) zijn ook wel handig. Of de stream exact bij de aftrap laten beginnen.

Ik denk dat ze een prima product zouden leveren als ze zelf ooit eens Premier League of F1 (dus niet via een sublicentie) zouden aanschaffen.

[ Voor 46% gewijzigd door TexMex op 16-08-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

[X]
Ik vind even geen betere bron, maar in speelrondes zonder zaterdagse half twee wedstrijd zendt Prime Video een wedstrijd uit een ander tijdslot uit. Geen idee hoe ze dat met die schakel regelen.

Prime Video zendt overigens uit in 1080p50 HEVC met een bitrate van 10 Mbps. Klinkt goed, maar de bron lijkt nog steeds een brakke 5 Mbps AVC stream van Viaplay. Daardoor heb je weinig aan die mooie specs. Het belooft wel veel voor als Prime Video ooit zélf bepaalde rechten in handen krijgt.

Misschien hopen dat Prime gewoon de hele boel overneemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]
Het feit dat ze een studio programma hebben voor Aston Villa-Newcastle vind ik misschien nog wel het grappigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:21:
[...]

Misschien hopen dat Prime gewoon de hele boel overneemt?
Viaplay tv+ is iig al toegevoegd als channel bij Prime Video (16,99 mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ReBr schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Viaplay tv+ is iig al toegevoegd als channel bij Prime Video (16,99 mnd)
Dat wist ik niet, maar dat is helaas zonder het hele aanbod (de streamingdienst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:45
Viaplay heeft 32 wedstrijden verkocht aan Primevideo zonder mij hiervan in kennis te stellen. Ik kan mijn favoriete club, waar ik fan van ben, hierdoor niet zien. Is dit contractbreuk kan ik mijn jaarabonnement opzeggen? https://www.ad.nl/voetbal...-van-lease-auto~ab452dfa/

[ Voor 26% gewijzigd door Jeuvie op 16-08-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jeuvie schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:40:
Viaplay heeft 32 wedstrijden verkocht aan Primevideo zonder mij hiervan in kennis te stellen. Ik kan mijn favoriete club, waar ik fan van ben, hierdoor niet zien. Is dit contractbreuk kan ik mijn jaarabonnement opzeggen? https://www.ad.nl/voetbal...-van-lease-auto~ab452dfa/
38 zelfs. Elke speelronde een wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
Ik ben geen jurist, dus ken de regels omtrent contractbreuk niet. Ik gok dat er ergens in de algemene voorwaarden staat dat er altijd kans is dat content toegevoegd wordt en verdwijnt tijdens het lopende contract en hierdoor dus een dynamische hoeveelheid content beschikbaar is.

Blijft nog steeds wel bizar hoe matig het bedrijf communiceert. Er is op de pagina’s van de dienst geen enkele plek waar je ‘nieuws’ kan vinden, alleen via de Group’s website. En ook daar staat niets over de samenwerking met Prime. Je zou denken dat het niet zo’n grootding is om een pagina te maken en te onderhouden met ‘lokaal’ nieuws.

Je kan zeker een mailtje sturen of het werkt; gok dat er velen benieuwd zijn naar je ervaringen als je gemaild hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Jeuvie Juridisch kan dit niet zomaar. Er staat een wijzigingsbeding in de algemene voorwaarden zie ik. Dit betekent echter niet dat men dit zomaar kan aanpassen zonder communicatie. En verder staat ook nog in Viaplay's eigen voorwaarden:

Indien onze overeenkomst met de rechthebbende afloopt, of als wij uw toegang tot de gekochte content anderszins beëindigen, hebt u recht op een evenredige vergoeding. U kunt ervoor kiezen i) een voucher te ontvangen die kan worden gebruikt op Viaplay of ii) een terugbetaling te ontvangen via dezelfde betalingswijze als waarmee u voor de content hebt betaald.

Je kan dus vroegtijdig opzeggen en de resterende abonnementenskosten naar rato terugverwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Buiten het feit dat het contractbreuk is, snap ik niet dat het mag van de ACM.

Edit: melding gemaakt bij ACM. Benieuwd wat hun reactie zal zijn, en waarom het wel mag.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 17-08-2025 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Edit: melding gemaakt bij ACM. Benieuwd wat hun reactie zal zijn, en waarom het wel mag.
Vraag mij af of dat zo is (contractbreuk):
Zo kunnen functies en content die beschikbaar waren in Viaplay toen uw abonnement begon of toen u een Eenmalige Betaling deed, veranderen gedurende de periode waarin u gebruiker bent. Dergelijke wijzigingen worden als objectief redelijk beschouwd in het licht van het doel en de aard van Viaplay.
Als ziggo een zender uit z'n pakket haalt is dat dan ook reden om je jaarcontract te verbreken en op te zeggen? Als men 20 zenders zou verwijderen vervalt de 'redelijkheid'. Net als 50% van PL wedstrijden verwijderen. Iets in mij zegt dat VP dit door deze regel wel aardig heeft dichtgetimmerd.

[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 17-08-2025 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Door het afsluiten van een abonnement stel je viaplay in staat tot het aankopen complete uitzendrechten voor PL. Vervolgens gaat viaplay een deal sluiten met prime om de 13:30 wedstrijd uit te zenden, waardoor de klant van viaplay opeens die wedstrijd niet kan zien. Dubbele inkomsten, een de viaplay klant genaaid.

Dit is als een dealer die zijn goederen als 100% puur verkoopt, maar ondertussen alles versnijdt met bagger. De junkies blijven toch wel kopen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Pjottski schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:55:
....

Dit is als een dealer die zijn goederen als 100% puur verkoopt, maar ondertussen alles versnijdt met bagger. De junkies blijven toch wel kopen.
Drugsdealers maken bezwaar tegen deze vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Drugsdealers maken bezwaar tegen deze vergelijking.
En ik dat ik een junkie wordt genoemd.

Al klopt het misschien aangaande het aantal voetbal kijk uren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
dnmw2705 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:23:
Heeft Viaplay in aanloop naar de DutchGP weer de gehele week ervoor een programma? Ik heb er nog niet echt iets over gehoord, behalve dat ze de DutchGP van vrijdag tot en met zondag op ViaplayTV is, maar niets over ma-do programma’s
Ik vind de programmering best wel uitgekleed. Afgelopen drie jaar was het een hele week televisie, maar nu is het alleen vrijdag, zaterdag en zondag. De dagen ervoor zijn herhalingen en wat documentaires op ViaplayTV.

spoiler:
Vrijdag 29 augustus
12.00 uur: Eerste vrije training
15.30 uur: Tweede vrije training
19.25 uur: VROOOOOM

Zaterdag 30 augustus
11.00 uur: Derde vrije training
14.00 uur: Kwalificatie

Zondag 31 augustus
12.40 uur: Dutch Grand Prix 2025
19.25 uur: VROOOOOM: Formule 1 samenvatting

Bron: TotaalTV.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Ik vind de programmering best wel uitgekleed. Afgelopen drie jaar was het een hele week televisie, maar nu is het alleen vrijdag, zaterdag en zondag. De dagen ervoor zijn herhalingen en wat documentaires op ViaplayTV.

spoiler:
Vrijdag 29 augustus

Zaterdag 30 augustus

Zondag 31 augustus

Bron: TotaalTV.nl
Beetje onnodig die spoiler tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:13
Hoezo uitgekleed, wat valt er nou een hele week aan nieuws te brengen?
Dat er een truck op maandag of dinsdag de parkeerplaats oprijd?
Daar zijn andere kanalen voor die dit soort "interessante" dingen live uitzenden.
3 dagen is meer dan voldoende.
Veel erger is dat die schreeuwlelijkerd het dagelijkse programma gaat doen. Daarmee is iedere serieuziteit verdwenen, helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:58:
[...]

Beetje onnodig die spoiler tags?
Deze valt groter uit ik hoopte. Ik wilde voorkomen dat het bericht gigantisch lang was en dat werd het alsnog.
trinity999 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:00:
Daar zijn andere kanalen voor die dit soort "interessante" dingen live uitzenden.
Veel erger is dat die schreeuwlelijkerd het dagelijkse programma gaat doen. Daarmee is iedere serieuziteit verdwenen, helaas
Ik doelde meer op het feit dat ze afgelopen 3 seizoenen het geheel opgeblazen hebben, maar dus nu compleet uitgekleed hebben. Ik ben vond het ook niet bepaald interessant, pas vanaf de donderdag is dat het.
Misschien is die In de slipstream wel gewoon hetzelfde en zijn dat geen herhalingen van eerdere races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

dnmw2705 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:13:
Misschien is die In de slipstream wel gewoon hetzelfde en zijn dat geen herhalingen van eerdere races
Vanaf maandag 25 augustus is In the Slipstream dagelijks te zien richting de donderdag. Is een favoriet programma van mij met 2 zeer goed ingevoerde en geïnformeerde 'oude' knarren uit de racerij.
Grumpy old men. :P

Valt vaak ook genoeg te lachen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
trinity999 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:00:
Dat was ervoor dus wel, ook bij Ziggo (waar iedereen zo blij van word schijnbaar).

Er is weinig geld meer, dat zie je overal in terug. Voor mij persoonlijk hadden die PL top-wedstrijden niet op z'n Engels gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
AvK schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Vanaf maandag 25 augustus is In the Slipstream dagelijks te zien richting de donderdag. Is een favoriet programma van mij met 2 zeer goed ingevoerde en geïnformeerde 'oude' knarren uit de racerij.
Grumpy old men. :P

Valt vaak ook genoeg te lachen. :)
Misschien zit er compleet naast dan hoor! Voorgaande jaren heette de programma’s iets met DutchGP journaal oid. Ik associeer In de Slipstream met ‘na de race’ content. Dus maak de aanname dat het herhaling zijn. Dan is het niet zo uitgekleed als dat ik beschreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

dnmw2705 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:38:
Misschien zit er compleet naast dan hoor! Voorgaande jaren heette de programma’s iets met DutchGP journaal oid. Ik associeer In de Slipstream met ‘na de race’ content. Dus maak de aanname dat het herhaling zijn. Dan is het niet zo uitgekleed als dat ik beschreef.
Oh, het was zeker geen 'aanval' op jou, meer dat ik dat toevallig zag staan. En inderdaad het was iets van Dutch GP journaal. Denk toch echt dat het een geld kwestie is bij ViaPlay. En als ik het goed begrijp hebben ze nu In de Slipstream genomen om om toch een aantal dagen een half uur, 3 kwartier wat F1 nieuws / voorbeschouwing te doen. Voor mij meer dan voldoende. Vooral met Allard en Kees. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Volledig tijdschema Viaplay Formule 1 GP Nederland 2025

MAANDAG 25 AUGUSTUS T/M WOENSDAG 27 AUGUSTUS

19.00 uur: In de Slipstream – Dutch GP
19.30 uur: Max Verstappen: Anatomy of a Champion
20.30 uur: Dutch GP 2021
22.30 uur: Lucky! – Het ongelofelijke verhaal van Bernie Ecclestone

DONDERDAG 28 AUGUSTUS

19.00 uur: In de Slipstream – Dutch GP
19.30 uur: Max Verstappen: Off the Beaten Track
20.30 uur: Dutch GP 2024
22.30 uur: Lucky! – Het ongelofelijke verhaal van Bernie Ecclestone

VRIJDAG 29 AUGUSTUS

ZATERDAG 30 AUGUSTUS

ZONDAG 31 AUGUSTUS

MAANDAG 1 SEPTEMBER

22.30 uur: Faster Food

WOENSDAG 3 SEPTEMBER

19.00 uur: In de Slipstream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:32:
[...]

Oh, het was zeker geen 'aanval' op jou, meer dat ik dat toevallig zag staan. En inderdaad het was iets van Dutch GP journaal. Denk toch echt dat het een geld kwestie is bij ViaPlay. En als ik het goed begrijp hebben ze nu In de Slipstream genomen om om toch een aantal dagen een half uur, 3 kwartier wat F1 nieuws / voorbeschouwing te doen. Voor mij meer dan voldoende. Vooral met Allard en Kees. :)
Ik vind Allard ook erg goed.

Het is zo stom, ze hebben de juiste mensen, maar het hele concept is ontzettend slecht. Zoals het verkopen van de rechten aan Prime, en dan hun eigen 2 kanalen waar heel weinig te zien is. Op zo'n moment denk ik, waarom bleef je niet gewoon bij SBS9, dan had je toch veel meer mensen gelokt?

En communicatie zijn ze zo slecht in. Waarom leg je de verkoop niet uit? Of geef je premium betalers van je dienst, ook toegang tot Prime - die deal hadden ze toch kunnen maken? Het kan allemaal zo veel beter.. en het lijken me allemaal simpele dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Ik vind Allard ook erg goed.

Het is zo stom, ze hebben de juiste mensen, maar het hele concept is ontzettend slecht. Zoals het verkopen van de rechten aan Prime, en dan hun eigen 2 kanalen waar heel weinig te zien is. Op zo'n moment denk ik, waarom bleef je niet gewoon bij SBS9, dan had je toch veel meer mensen gelokt?

En communicatie zijn ze zo slecht in. Waarom leg je de verkoop niet uit? Of geef je premium betalers van je dienst, ook toegang tot Prime - die deal hadden ze toch kunnen maken? Het kan allemaal zo veel beter.. en het lijken me allemaal simpele dingen.
Uiteindelijk is die verkoop voor de kijker de facto niets anders dan nóg een prijsverhoging. Premier League bij Prime is gewoon 100% Viaplay met een label van Prime Video overheen. Als kijker moet je dus twee grote prijsverhogingen slikken (als je nog geen Prime had) om alle PL-wedstrijden te kunnen blijven zien en voor exáct dezelfde ervaring als voorheen.

Voor Viaplay is dit waarschijnlijk een simpele rekensom. De extra inkomsten die het van Amazon ontvangt zijn groter dan het verlies aan inkomsten door opzeggers vanwege het verdwijnen van de half twee wedstrijden.

De communicatie blijft inderdaad belabberd. Ik denk dat een hoop kijkers zaterdagmiddag pas ontdekten dat Viaplay dit niet meer uitzendt. Nul communicatie hierover naar de klant. Goed staaltje klantenbinding weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Voor Viaplay is dit waarschijnlijk een simpele rekensom. De extra inkomsten die het van Amazon ontvangt zijn groter dan het verlies aan inkomsten door opzeggers vanwege het verdwijnen van de half twee wedstrijden.
Wat mij dan altijd opvalt is dat ze niet kijken op langer termijn. Je krijgt er nu meer inkomsten door, maar mensen die opzeggen komen wellicht niet meer terug, en die groep zal als maar zakken (gok ik).

De meeste kijken nog altijd voor F1. Ik dacht ergens gelezen te hebben ooit, dat een wedstrijd als FC Emmen - Groningen meer kijkers oplevert in Nederland, dan Wolves - Aston Villa.

Het lijkt me heel fijn dat je als CEO op korte termijn je doelen bereikt (meer inkomsten), maar op langer termijn lijkt me dit juist onhoudbaar. Ik zou juist inzetten op betere communicatie en samenwerking (voor mijn part verkoop je wedstrijden aan Ziggo, zend je ze op beide uit en maak je ondertussen reclame voor je eigen streamingdienst).

Ik denk dat je gelijk heb, en het zo niet werkt. Maar het voelt een beetje alsof je een huis hebt dat uit elkaar valt, en denkt 'laat maar - ik heb nog een huis'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het blijft ook wel vreemd dat er nergens een officiële programmering is van het 'gratis' Viaplay TV. Je kunt op tvgids.nl kijken of naar de EPG van je provider. Maar de wedstrijden lijken dit seizoen pas op het allerlaatste moment te worden ingevuld. Op dit moment zie ik voor dit weekend (morgen) alleen een wedstrijd uit de Tweede Bundesliga. En wellicht vanavond Bayern - Leipzig? Het komt in ieder geval in de verste verte niet in de buurt van 'gratis' Ziggo Sport op kanaal 14.

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 22-08-2025 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Welk bizar dat viaplay op Prime er beter uitziet dan op viaplay zelf haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:46
Oké, ik ben er helemaal klaar mee met Viaplay. Voor mij zijn ze het echt kwijt. Ik betaal €20,- per maand en kan niet eens Manchester City tegen Tottenham kijken, omdat ze de rechten aan Amazon hebben verkocht. Echt ongelooflijk. Wie, o wie, kan dit clubje nou eindelijk van de Nederlandse markt afschoppen?
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
HollowGamer schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Ik ook net. De Viaplay website maakt hier geen melding van en roept nog steeds "alles live".

Ik zie de Prime uitzending nu voor het eerst. Het is een Viaplay reguliere uitzending incl. studio formaat bij een andere streaming service waar extra kosten aan verbonden zijn. Ook heel bijzonder.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
lHybridl schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:13:
Welk bizar dat viaplay op Prime er beter uitziet dan op viaplay zelf haha
Yup, valt mij ook op. De grasmat is echt haar scherp net in een close up. Duidelijk hogere bitrate.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Naast scherper beeld heb je, als je via iPad kijkt, ook nog als extra X-ray functionaliteit: statistieken, opstelling, en hoogtepunten. Daarnaast loopt de stream op iPad en Apple TV 100% synchroon. Bij menig dienst is dat wel anders. Ik zou zeggen: PL volledig naar Prime. En dan mag heus wel de prijs van 5 naar 7 euro p/m gaan. :) Hmmm…. zal dan wel meer worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
Wat een beeld- én geluidskwaliteit op die Prime stream! Ongekend haha, hopen dat ViaPlay hiermee zijn eigen glazen ingooit.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:43:
Wat een beeld- én geluidskwaliteit op die Prime stream! Ongekend haha, hopen dat ViaPlay hiermee zijn eigen glazen ingooit.
Zou idd gaat zijn dat als ik na mijn vakantie niet Viaplay weer aan moet zetten voor F1/PL.

Sowieso voor F1 kijk ik alleen races/qualy, aangezien ik de programmas er omheen helemaal niets vind.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Mijn hoop is altijd nog Apple TV +
Maar zal niet gebeuren denk ik. US voetbal is daar goed op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Yup, valt mij ook op. De grasmat is echt haar scherp net in een close up. Duidelijk hogere bitrate.
Vandaag eerste keer Prime voor mij, en het beeld is inderdaad beter.

Laat Amazon maar a.u.b. heel ViaPlay overnemen. Slaat nergens op dat dit mag.. nog steeds geen reactie van ACM. Maar had gelezen dat die pas na 2 jaar gewaarschuwd hebben voor een online kledingzaak - terwijl dat dus al heel lang bekend was dat daar (ook) problemen waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Hebben jullie dat ook, dat het publieksgeluid bij voetbalwedstrijden altijd veel zachter is dan de commentator? Dat vind ik ook storend aan Viaplay. Het publiek draagt juist bij aan de beleving van de wedstrijd, maar het staat altijd veel te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
AvK schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:23:
Volledig tijdschema Viaplay Formule 1 GP Nederland 2025

MAANDAG 25 AUGUSTUS T/M WOENSDAG 27 AUGUSTUS

20.30 uur: Dutch GP 2021
Deze wordt nu uitgezonden met het huidige commentaar duo. Nu ben ik oprecht nieuwsgierig of ze toendertijd live gedaan hebben of recent deze race becommentarieerd hebben. Knap dat ze achteraf nog zo enthousiast zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Waarom streamen ze alle voetbalwedstrijden met zo’n zacht geluid? Het stoort me echt enorm. :( Ik wil het publiek goed kunnen horen en niet alleen de commentator. De dag dat Viaplay eindelijk verdwijnt, gaat bij mij de vlag uit.

Ik heb me nog nooit zo gestoord aan een zender als deze. Het beeld is ook altijd matig - en na al die jaren hebben ze dat nog steeds niet op orde. Geef de voetbaluitzendrechten terug aan Ziggo, of anders aan Amazon Prime of DAZN.

[ Voor 84% gewijzigd door DeJurist op 25-08-2025 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Newcastle - Liverpool aan het kijken en elke keer na een paar minuten wordt het beeld wazig. Snelheid en verbinding zijn prima. Wat een aanfluiting blijft het toch. En als je niet live kijkt wordt het nog erger.
Nu weer 360 kwaliteit :( En de aanwijzer gaat ook niet meer automatisch weg bij volledig beeld.
En nu hebben die oplichters ook nog eens de zaterdag half 2 wedstrijden verkocht aan Amazon :(

[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 25-08-2025 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
desalniettemin schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:18:
Newcastle - Liverpool aan het kijken en elke keer na een paar minuten wordt het beeld wazig. Snelheid en verbinding zijn prima. Wat een aanfluiting blijft het toch. En als je niet live kijkt wordt het nog erger.
Nu weer 360 kwaliteit :( En de aanwijzer gaat ook niet meer automatisch weg bij volledig beeld.
En nu hebben die oplichters ook nog eens de zaterdag half 2 wedstrijden verkocht aan Amazon :(
Het voordeel is dat Amazon het wel beter voor elkaar heeft. Ik was verbaasd hoe goed het beeld was!

Ik roep echt aan Amazon om gewoon Viaplay maar over te nemen. Oh, misschien kunnen we het ACM opdoeken? Kost bakken met geld, en ze kunnen toch niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:07:
Waarom streamen ze alle voetbalwedstrijden met zo’n zacht geluid? Het stoort me echt enorm. :( Ik wil het publiek goed kunnen horen en niet alleen de commentator. De dag dat Viaplay eindelijk verdwijnt, gaat bij mij de vlag uit.

Ik heb me nog nooit zo gestoord aan een zender als deze. Het beeld is ook altijd matig - en na al die jaren hebben ze dat nog steeds niet op orde. Geef de voetbaluitzendrechten terug aan Ziggo, of anders aan Amazon Prime of DAZN.
DAZN wil je echt niet, zelfs niet Premium zonder reclame. Ik gok dat DAZN nog lager staat dan Viaplay, en dat is dus al heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Het is niet geheel relevant voor de Nederlandse tak, maar de Viaplay Group aandelen waardes zijn in enkele weken echt gigantisch gestegen. Er is dus ergens wel wat aan het borrelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:46:
Het is niet geheel relevant voor de Nederlandse tak, maar de Viaplay Group aandelen waardes zijn in enkele weken echt gigantisch gestegen. Er is dus ergens wel wat aan het borrelen
In welke zin? Denk je aan een overname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
HollowGamer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

DAZN wil je echt niet, zelfs niet Premium zonder reclame. Ik gok dat DAZN nog lager staat dan Viaplay, en dat is dus al heel laag.
DAZN was gewoon perfect bij de uitzendingen voor world cup voor clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
HollowGamer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

Het voordeel is dat Amazon het wel beter voor elkaar heeft. Ik was verbaasd hoe goed het beeld was!

Ik roep echt aan Amazon om gewoon Viaplay maar over te nemen. Oh, misschien kunnen we het ACM opdoeken? Kost bakken met geld, en ze kunnen toch niets.
Ik vond het beeld op Prime net zo slecht als op Viaplay. Was ook 720p, maar zonder de haperingen met Firefox zoals Viaplay wel heeft. Ik hoop trouwens ook dat Prime de Premier League rechten koopt, maar dat zal wel niet.

Ik heb DAZN GamePass voor de NFL waar ik een groot fan van ben. Over een kleine 2 weken begint het nieuwe seizoen weer. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:18:
[...]

Ik vond het beeld op Prime net zo slecht als op Viaplay. Was ook 720p, maar zonder de haperingen met Firefox zoals Viaplay wel heeft. Ik hoop trouwens ook dat Prime de Premier League rechten koopt, maar dat zal wel niet.

Ik heb DAZN GamePass voor de NFL waar ik een groot fan van ben. Over een kleine 2 weken begint het nieuwe seizoen weer. Ik kan niet wachten.
Ik vind al die versplintering maar niets. 2/3 partijen kan ik nog begrijpen, maar je hebt dus: ESPN (enkel via ISP), Ziggo Sport, Viaplay, Prime, DAZN (ik zeg nog altijd daz-n), Eurosport (wielrennen dacht ik voornamelijk), .. en dan nog kan je alles niet zien.

Gisteren wilde ik Crystal Palace zien (kijk PL), maar Ziggo had het niet op hun Go staan. Zelfde als met UEFA.tv (of ja, nog een - FIFA.tv bestaat ook).

Het mooie aan Viaplay vind ik dat het zo saai is. Dat klinkt gek, maar ik keek naar DAZN tijdens het WK voor Clubs, en ik zit niet te wachten op bedding en chat zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Ik vind al die versplintering maar niets. 2/3 partijen kan ik nog begrijpen, maar je hebt dus: ESPN (enkel via ISP), Ziggo Sport, Viaplay, Prime, DAZN (ik zeg nog altijd daz-n), Eurosport (wielrennen dacht ik voornamelijk), .. en dan nog kan je alles niet zien.

Gisteren wilde ik Crystal Palace zien (kijk PL), maar Ziggo had het niet op hun Go staan. Zelfde als met UEFA.tv (of ja, nog een - FIFA.tv bestaat ook).

Het mooie aan Viaplay vind ik dat het zo saai is. Dat klinkt gek, maar ik keek naar DAZN tijdens het WK voor Clubs, en ik zit niet te wachten op bedding en chat zones.
Die app van DAZN is inderdaad een enorm circus, maar de beeldkwaliteit is bij betaalde abonnementen wel vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb niets te klagen over de beeldkwaliteit tijdens de NFL wedstrijden. Het is tenminste 1080p itt de 720p op Viaplay en Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Light het aan mij, of het is het beeld nog slechter op hun Super Saturday stream?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:39

BeaM-R

Powerrrrr

HollowGamer schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:12:
Light het aan mij, of het is het beeld nog slechter op hun Super Saturday stream?
Hier hapert het beeld en geluid ook constant.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
BeaM-R schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Hier hapert het beeld en geluid ook constant.
Ben maar weer geswitched naar F1TV. Het is niet te doen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Het beeld hapert weer bij voetbal en de audio stream is veel te zacht :(. Dit is echt de slechtste sportzender ter wereld. Ik kan er zo boos om worden, €20,- euro per maand voor deze troep.

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 30-08-2025 18:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 05:50
Pfff sinds lange tijd weer eens F1 kijken maar die reclame in de race niet te doen. Twee “belangrijke” momenten gemist omdat ze in het reclame blok zitten. En daar betaal je anders dus ook nog voor…

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:40:
Pfff sinds lange tijd weer eens F1 kijken maar die reclame in de race niet te doen. Twee “belangrijke” momenten gemist omdat ze in het reclame blok zitten. En daar betaal je anders dus ook nog voor…
Mosterd maaltijd, maar F1 via F1TV heeft dit niet. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door rammes op 31-08-2025 17:41 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
Wat ongelofelijk gekloot weer bij VP …. :-(

Liv-Ars

[ Voor 10% gewijzigd door MilesD. op 31-08-2025 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 05:50
Quad schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:26:
[...]

Mosterd maaltijd, maar F1 via F1TV heeft dit niet. :)
Ik vind F1TV ook niet ideaal, laatste keer dat ik dat had twee jaar geleden ofzo moest je casten vanaf een device… een fatsoenlijke Android TV app was er niet…

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Ik vind F1TV ook niet ideaal, laatste keer dat ik dat had twee jaar geleden ofzo moest je casten vanaf een device… een fatsoenlijke Android TV app was er niet…
Tevens zijn hun pre en post shows niet zo geweldig. Vind het nogal een zo voorzichtig mogelijk gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:10
HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Kijk al jaren via een Shield, met app uit de playstore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:40
Arjantje72 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Kijk al jaren via een Shield, met app uit de playstore?
De apps die op een mediaplayer aangeboden met AndroidTV zijn "anders" dan die op een TV.

Bepaalde apps worden bewust uit de playstore gefilterd. Gelukkig is sideloaden op de meeste TV's niet te moeilijk en kun je de APK die je voor de mediaplayer wel krijgt gewoon installeren.

Eens in de zoveel maanden herhalen als er een geforceerde update van de app nodig is..

[ Voor 18% gewijzigd door Mirx_NL op 31-08-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:40
En op mijn LG kijk ik gewoon in de native browser. Geeft om de een of andere reden beter beeld dan met CCwGTV

[ Voor 154% gewijzigd door Mirx_NL op 31-08-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sinds wanneer heeft Viaplay IndyCar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

T.a.v. de reclame bij F1; iedereen met Viaplay kan toch eenvoudig gratis account maken F1TV en dan zonder reclame kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Deruxian schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:47:
T.a.v. de reclame bij F1; iedereen met Viaplay kan toch eenvoudig gratis account maken F1TV en dan zonder reclame kijken ?
ja en met hogere kwaliteit en met fatsoenlijk commentaar.
BLijf mij ook verbazen dat mensen willens en wetens toch op viaplay blijven inschakelen en dan ook blijven klagen.

Ik heb het niet meer, maar de "live"zender vandaag met de race bracht mij niet op andere gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:06
Volledig eens, het is natuurlijk al een tijd zo dus ik had het kunnen weten. Maar had met laatste aanbieding toch weer eens geprobeerd om Viaplay een kans te geven, maar ga het na de kortingsperiode snel weer opzeggen. Flink betalen en dan alsnog reclame krijgen is echt een ‘no-go’ voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
HollowGamer schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:31:
Sinds wanneer heeft Viaplay IndyCar?
Viaplay Nederland naar weten niet, maar Viaplay in Scandinavië wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Viaplay Nederland naar weten niet, maar Viaplay in Scandinavië wel..
Hmm, zag het net tussen mijn overzicht, nu niet meer. :)
Zal wel weer een foutje zijn, vaak gehad dat ik opeens MotoGP kon kijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:20:
[...]

Volledig eens, het is natuurlijk al een tijd zo dus ik had het kunnen weten. Maar had met laatste aanbieding toch weer eens geprobeerd om Viaplay een kans te geven, maar ga het na de kortingsperiode snel weer opzeggen. Flink betalen en dan alsnog reclame krijgen is echt een ‘no-go’ voor mij.
Het is voor mij fijn dat ze alles van de PL hebben.. maar heb liever dat Amazon hun maar in het geheel overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zat ook te kijken via het TV kanaal. Maar die reclame was erg irritant.

Ik vraag met af of het mag om de wedstrijd voor reclame te onderbreken (het was pip, maar door de wedstrijd 2x zo klein te maken en ander geluid te laten horen is het een onderbreking). Ik dacht dat live wedstrijden in NL niet onderbroken mochten worden. De vraag is of viaplay aan haar verplichten voldoet van de mediawet, maar blijkbaar staat f1 niet in het rijtje van sporten waar dit voor geldt?

Heb je dit ook bij het goedkope abonnement met reclame van viaplay als je kijkt via hun APP?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@jeanj via app hetzelfde met het basisabonnement.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
jeanj schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:41:
[...]

Denk dat ze zichzelf weer eens negatief in de publiciteit hebben gezet. Ik had ook wat collegas die afgelopen zondag dachten 'ach,laat ik hem eens op viaplay tv zetten'.... vanaf het eerste reclameblok hebben ze f1tv weer opgestart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:41:
[...]

Ik vraag met af of het mag om de wedstrijd voor reclame te onderbreken (het was pip, maar door de wedstrijd 2x zo klein te maken en ander geluid te laten horen is het een onderbreking). Ik dacht dat live wedstrijden in NL niet onderbroken mochten worden. De vraag is of viaplay aan haar verplichten voldoet van de mediawet, maar blijkbaar staat f1 niet in het rijtje van sporten waar dit voor geldt?

Heb je dit ook bij het goedkope abonnement met reclame van viaplay als je kijkt via hun APP?
Ik dacht dat iemand ooit zei dat het anders is voor streamingdiensten. Dus voor Viaplay gelden die regels sowieso online niet, en ik herhaal mijzelf - de ACM doet niet veel ook (alleen cookie walls).

Tijd geleden was er ook veel gedoe over Nederlandse productie quota. Maar ook daar hoor je niets meer over? Ik geloof dat ze wel een manier hebben gevonden, o.a. door een Nederlandse zender te zijn en hun deal met SBS9 destijds.

Het zal dus zeker mogen, alleen snappen ze zelf niet dat mensen juist weggaan. Ze zijn echt veel te duur voor de kwaliteit die ze bieden. Ik had liever 15 euro betaald p.m. voor legaal alles van Engels voetbal, en de races bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 07:57

MazeWing

The plot thickens...

Deruxian schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:47:
Je zou je nog verbazen over de hoeveelheid mensen die dit simpelweg niet weten of dit niet willen doen. Wat dat betreft is, zeker voor de ouderen, gewoon een lineair kanaal op je decoder nog steeds het meest eenvoudige.

Los daarvan ben ik het volledig met iedereen eens dat hetgeen Viaplay keer op keer presteert echt iedere schaamte voorbij is. Als je denkt dat het niet erger kan weet men toch weer je (al zeer lage) verwachtingen negatief te overtreffen. De dienst is zo duur vanwege de licenties en omdat ze al jaren verliesgevend zijn verkopen ze kleine delen van deze licenties weer door aan derden (zoals Amazon met hun 38 PL wedstrijden). Hun gehele strategie lijkt er op gestoeld te zijn om zoveel mogelijk geld binnen te harken in de maanden die ze nog resterend hebben. Je maakt mij namelijk niet wijs dat ook maar iemand binnen het (hoger) management de hoop heeft dat deze miskleun ooit nog iets gaat worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
MazeWing schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:56:
[...]

Je zou je nog verbazen over de hoeveelheid mensen die dit simpelweg niet weten of dit niet willen doen. Wat dat betreft is, zeker voor de ouderen, gewoon een lineair kanaal op je decoder nog steeds het meest eenvoudige.

~

Je maakt mij namelijk niet wijs dat ook maar iemand binnen het (hoger) management de hoop heeft dat deze miskleun ooit nog iets gaat worden...
Zolang o.a de bovenstaande groep gewoon blijft betalen, kan dit ongelimiteerd doorgaan…

Overigens zie je het niet alleen bij Viaplay maar ook bij andere partijen waar de rechten prijzig zijn ingekocht en daarna op de kijkkwaliteit wordt beknibbeld en niet alleen in Nederland.

Als je dan kijkt naar ZiggoSport dat had in 2021 de F1, PL en Champions League in UHD4k. Nu 4 jaar later hebben ze UEFA club competities, waarvan sowieso alles in UCL in 4k geschoten wordt, maar we zien er niets meer van terug terwijl het 4k kanaal nog steeds bestaat.

Ik heb een jaar abonnement gehad wat in mei gestopt is. Ik keek graag PL en Darts live. Nu heb ik voor PL de Match of the Day op BBC en darts via ViaplayTV(en eventueel VTMGo). Hoe dat straks rond het WK in december is, zie ik dan wel, maar uiteindelijk is het voor mij gewoon het geld niet waard en de reclames tijdens het darten: op naar de koelkast, toilet of gewoon blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Viaplay TV heeft vorige week tussen de 1,1 en 1,7 miljoen kijkers gehad naar DutchGP.
Cijfers kijkonderzoek
Ik vind dit best veel, maar vraag mij dan af: hoeveel abonnees hebben naar het kanaal gekeken ipv de app?
Ik kan de cijfers van GP Imola niet terug vinden, toch ViaplayTV ook de race live uitzond.

Eveneens heeft ViaplayTV+ volgens hetzelfde onderzoek tussen de 750.000 en 1,3 miljoen kijkers getrokken. Naar mijn weten was dit kanaal niet vrij beschikbaar en vind ik deze aantallen echt hoog!

[ Voor 22% gewijzigd door dnmw2705 op 08-09-2025 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Ach, gister waren belangrijke momenten niet in beeld vanwege de slechte regie...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dnmw2705 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:02:
Viaplay TV heeft vorige week tussen de 1,1 en 1,7 miljoen kijkers gehad naar DutchGP.
Cijfers kijkonderzoek
Ik vind dit best veel, maar vraag mij dan af: hoeveel abonnees hebben naar het kanaal gekeken ipv de app?
Ik kan de cijfers van GP Imola niet terug vinden, toch ViaplayTV ook de race live uitzond.

Eveneens heeft ViaplayTV+ volgens hetzelfde onderzoek tussen de 750.000 en 1,3 miljoen kijkers getrokken. Naar mijn weten was dit kanaal niet vrij beschikbaar en vind ik deze aantallen echt hoog!
Waarom is dat veel?
op een open kanaal kan iedereen intunen toch?

Toen hij bij Ziggo was, zat het op de 3,5 miljoen kijkers voor de Dutch GP.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
Quad schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:06:
@jeanj via app hetzelfde met het basisabonnement.
Ik lees dit nu pas, maar dit probleem had ik dus ook afgelopen zaterdag tijdens de kwali.

Nog een oud jaarabonnement, dus dat zou zonder reclame onderbrekingen moeten zijn, als ik het goed heb.
Het vreemde was dat de TV-app dit probleem niet had, maar wel de smartphone app, continue reclame, zelfs zolang bleef plakken dat ik zelfs dacht dat er op den duur iets vastgelopen was. Geluid en beeld liepen daarna ook niet meer synchroon.

Eind dit jaar loopt de boel af, toch maar eens bedenken wat ik hiermee ga doen. de TV-app voor LG werkt hier vrijwel vlekkeloos en beeldkwaliteit is dan ook best 'ok'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@krakendmodem alle lopende abonnementen werden na afloop verlengd naar het basisabonnement.

Als het goed is heb je dan nu een maandelijks opzegbaar abonnement. Controleer hiervoor even je persoonlijke omgeving in je Viaplay account.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 09-09-2025 09:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Quad schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:03:
@krakendmodem alle lopende abonnementen werden na afloop verlengd naar het basisabonnement.

Als het goed is heb je dan nu een maandelijks opzegbaar abonnement. Controleer hiervoor even je persoonlijke omgeving in je Viaplay account.
Net even gekeken. 19.12.2024 afgesloten. Kan ook pas vanaf 19-11 wijzigingen doen. Ik was vrij laat met afsluiten jaarabo.

Eind dit jaar maar eens nadenken wat we met Viaplay gaan doen, Ik had het voor het gemak afgesloten voor m'n ouders (zo simpel mogelijk die app opstarten op de tv en kijken), de combi darts en F1 was goed voor die prijs van 13,79. Die app draaide uren per week, dus ging hier 99% van de tijd ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
krakendmodem schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:32:
[...]

Net even gekeken. 19.12.2024 afgesloten. Kan ook pas vanaf 19-11 wijzigingen doen. Ik was vrij laat met afsluiten jaarabo.

Eind dit jaar maar eens nadenken wat we met Viaplay gaan doen, Ik had het voor het gemak afgesloten voor m'n ouders (zo simpel mogelijk die app opstarten op de tv en kijken), de combi darts en F1 was goed voor die prijs van 13,79. Die app draaide uren per week, dus ging hier 99% van de tijd ook gewoon goed.
Je kan het best eerder wijzigen of opzeggen. Ze houden zich niet aan de belofte van alle wedstrijden premier league. Dus als je wil kan je er zo onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Aartstyle schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:34:
[...]

Je kan het best eerder wijzigen of opzeggen. Ze houden zich niet aan de belofte van alle wedstrijden premier league. Dus als je wil kan je er zo onderuit.
Voetbal interesseert ons niet zoveel.

En zoals ik al aangaf, F1 en darts voldoet voor ons, dus we ziten het mooi uit. Ik schiet er zelf ook weinig mee op als ik voortijdig opzeg. Ik heb al genoeg ellende aan m'n hoofd, Viaplay is wel het laatste waar ik mij nu nog druk over ga maken. Ook al hebben ze genoeg uitgevreten, ik ga er niet meer over inzitten.

Ik denk dat het straks met de populariteit van Viaplay nog harder inkakt. Die hebben lekker zitten meeliften op het succes van Max Verstappen. Zodra die niet meer presteert is de helft van de doelgroep weg, waardoor de kosten per kijker weer fors stijgen. En dan hoop ik voor VIaplay dat ze zelf de stekker er maar uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

krakendmodem schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:44:
[...]

Voetbal interesseert ons niet zoveel.

En zoals ik al aangaf, F1 en darts voldoet voor ons, dus we ziten het mooi uit. Ik schiet er zelf ook weinig mee op als ik voortijdig opzeg. Ik heb al genoeg ellende aan m'n hoofd, Viaplay is wel het laatste waar ik mij nu nog druk over ga maken. Ook al hebben ze genoeg uitgevreten, ik ga er niet meer over inzitten.

Ik denk dat het straks met de populariteit van Viaplay nog harder inkakt. Die hebben lekker zitten meeliften op het succes van Max Verstappen. Zodra die niet meer presteert is de helft van de doelgroep weg, waardoor de kosten per kijker weer fors stijgen. En dan hoop ik voor VIaplay dat ze zelf de stekker er maar uit trekken.
Dat gaat elk ander dan toch ook hebben? Als het terug naar Ziggo zou gaan, zitten die ook met hoge kosten (de licenties gaan nu niet opeens voor de helft van de prijs...), en een doelgroep die ook wegloopt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:42:
[...]

Dat gaat elk ander dan toch ook hebben? Als het terug naar Ziggo zou gaan, zitten die ook met hoge kosten (de licenties gaan nu niet opeens voor de helft van de prijs...), en een doelgroep die ook wegloopt.
Er zijn natuurlijk meer variabelen. Aantal abonnementen, prijs per abbo, kosten voor productie, bereikbaarheid van het product, reclame inkomsten, kwaliteit product en uiteraard het inkopen van de rechten.

VP heeft voor heel veel geld bepaalde rechten gekocht voor een product (wat zeker in het begin) voor veel mensen onbekend was (app voor live sport). Een product van lage kwaliteit (beeld kwaliteit en storingen), slechte klantenservice, geen prettige UI (vergeleken met lineaire zenders). Wel natuurlijk een uitgebreid pakket met tot sinds kort alle engelse competitie wedstrijden. Maar je kan dit product natuurlijk niet vergelijken met de propositie van een Ziggo sport (totaal) waarbij het ook nog een lokkertje is om mensen naar ziggo/vodafone als provider te lokken.
Pagina: 1 ... 158 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2