Beetje jammer, je hebt dus een niet werkende Apple TV app en dan krijg je vervolgens ook nog split screen advertenties voor 20euro/maand?
Is dit alleen voor de in app? Of ook voor de kanaal Viaplay plus? Lijkt erop dat dit alleen voor de app is want dat wordt wel genoemd in de afbeelding, en geen kanaalDeezers schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:29:
Viaplay gaat ook splitscreen advertenties doen. Maximaal 4 blokken van 2 minuten per race. Vanaf 9000 euro per spot van 30 seconde. Je hoort de audio van de commercial. [Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Soppyscroll op 20-02-2025 01:00 ]
Zeer waarschijnlijk ook het nieuwe lineare tv kanaal van Viaplay (+).Soppyscroll schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 00:59:
[...]
Is dit alleen voor de in app? Of ook voor de kanaal Viaplay plus? Lijkt erop dat dit alleen voor de app is want dat wordt wel genoemd in de afbeelding, en geen kanaal
Slechts >35 euro per maand als je straks viaplay lineair en de Viaplay app wil hebben. Ik zeg, koopje 
https://www.totaaltv.nl/n...open-voor-lineair-kijken/
Men was al de weg kwijt bij ViaPlay, maar volgens mij zijn ze echt knettergek geworden op HQ ViaPlay.Aartstyle schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:53:
Slechts >35 euro per maand als je straks viaplay lineair en de Viaplay app wil hebben. Ik zeg, koopje
(Als de info van TotaalTV klopt)
Eerlijk gezegd denk ik dat ze er gewoon niet voldoende over nagedacht hebben bij Viaplay. Zeker niet als ik de geluiden hoor dat Viaplay tv+ in betere beeldkwaliteit wordt aangeboden (maar dat is onder voorbehoud).ed1703 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Men was al de weg kwijt bij ViaPlay, maar volgens mij zijn ze echt knettergek geworden op HQ ViaPlay.
(Als de info van TotaalTV klopt)
Zonder die betere beeldkwaliteit zou je nog kunnen zeggen:
"Wil je alles zien dan neem je gewoon de app en niet het lineaire pakket". Heb je alleen minder gebruiksgemak omdat je steeds de app moet opstarten.
Maar stel dat de lineaire zender dadelijk f1 (en premier league) in UHD gaat aanbieden?
Dan kan je daar als klant van de streamingsapp dus geen gebruik van maken tenzij je nog even een lineair abbo afsluit van 17 euro per maand.
Ik verwacht zelf dat Viaplay hier nog niet helemaal uit is hoe dit aan te vliegen en te communiceren. Als ik Viaplay was zou ik er gewoon een combideal doen en de app (met reclame) bij het lineaire kanaal aanbieden.
Misschien heb ik helemaal gemist, maar ik heb vanuit Viaplay sowieso nog nergens nieuws hierover gebracht zien worden, behalve vandaag bij de presentatie van jaarcijfers stond er een quootje over.Aartstyle schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:31:
[...]
Ik verwacht zelf dat Viaplay hier nog niet helemaal uit is hoe dit aan te vliegen en te communiceren. Als ik Viaplay was zou ik er gewoon een combideal doen en de app (met reclame) bij het lineaire kanaal aanbieden.
Precies, ze blinken vooral uit in slecht communiceren.dnmw2705 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:03:
[...]
Misschien heb ik helemaal gemist, maar ik heb vanuit Viaplay sowieso nog nergens nieuws hierover gebracht zien worden, behalve vandaag bij de presentatie van jaarcijfers stond er een quootje over.
Maar ik vergeet ook niet de nieuwe belachelijke hoge prijzen en de 720p kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 20-02-2025 18:37 ]
Het zou mooi zijn als ze dit uiteindelijk uitbreiden naar meer lineaire kanalen, zoals Ziggo Sport.Aartstyle schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:53:
Stom van ze dat ze na het eerste jaar gestopt waren met het lineaire kanaal. Volgens mij werd hier alleen F1 op uitgezonden. Ze hadden dit gewoon moeten aanhouden.
Ik bedenk me ineens dat F1TV Pro inbegrepen zit in de Viaplay streaming dienst. Dus wat winnen ze ermee, reclames tijdens de race?

[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 21-02-2025 16:19 ]
Vrees wel dat inden mensen het Nederlandse commentaar aan hebben staan, dat je het geluid van de reclame gaat horen.....polopolo150 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:18:
Ik bedenk me ineens dat F1TV Pro inbegrepen zit in de Viaplay streaming dienst. Dus wat winnen ze ermee, reclames tijdens de race?![]()

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat verwacht ik ook, want je nu al regelmatig momenten dat ze bij Viaplay naar ander beeld kijken dan de FOM laat zien.AvK schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:50:
[...]
Vrees wel dat inden mensen het Nederlandse commentaar aan hebben staan, dat je het geluid van de reclame gaat horen.....
Dat is onmogelijk want de duurdere abonnement heeft geen reclame, dus dan zou er gewoon commentaar moeten zijn.meesje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:59:
[...]
Dat verwacht ik ook, want je nu al regelmatig momenten dat ze bij Viaplay naar ander beeld kijken dan de FOM laat zien.
Benieuwd hoe ze dit gaan dien
Ik ook. Het verschil in beeld en geluid (wanneer NL audio) was voor mij een reden dit jaar juist een abo te nemen op Viaplay. Bij ons in het gezin luisteren we voornamelijk naar het NL commentaar. Daarnaast vind ik voor- en nabeschouwing (wederom in NL taal) ook wel fijn. Gelukkig nog net voor op tijd (via in-app aankoop) een reclame vrij jaarabo kunnen afsluiten. Mooi meegenomen dat we nu ook PL kunnen kijken. Volgend seizoen zien we wel weer wat de beste keuze is.Soppyscroll schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:26:
[...]
Dat is onmogelijk want de duurdere abonnement heeft geen reclame, dus dan zou er gewoon commentaar moeten zijn.
Benieuwd hoe ze dit gaan dien
Er komt een soort race cafe achtig iets bij viaplay...
Kom langs in de Formule 1-studio van Viaplay! Ieder Grand Prix-weekend kun jij op vrijdag- of zondagavond plaats nemen in het publiek. Meld je aan voor de live uitzending gepresenteerd door Rob Kamphues en zit op pole-position voor de mooiste anekdotes, grondige analyses en laatste nieuwtjes van de gasten aan onze Formule 1-tafel. Ben jij groot liefhebber? Dat komt goed uit! Wij zoeken enthousiast publiek vanaf 18 jaar.
https://stentcasting.nl/opdrachten/viaplay-f1-show/?s=09
Kom langs in de Formule 1-studio van Viaplay! Ieder Grand Prix-weekend kun jij op vrijdag- of zondagavond plaats nemen in het publiek. Meld je aan voor de live uitzending gepresenteerd door Rob Kamphues en zit op pole-position voor de mooiste anekdotes, grondige analyses en laatste nieuwtjes van de gasten aan onze Formule 1-tafel. Ben jij groot liefhebber? Dat komt goed uit! Wij zoeken enthousiast publiek vanaf 18 jaar.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb niet vele met publiek, het leidt mij ook af. Bij Studio Voetbal vond ik het al saai, en vind het over het algemeen vervelend. Ook genoeg gekken gehad die dan opeens een statement moeten maken.IkWilbert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:15:
Er komt een soort race cafe achtig iets bij viaplay...
Maar goed, denk dat ik dit programma ook oversla. Kamphues lijkt me geen vervelende persoon, maar dat andere niet uitpraten is erg vervelend.. heb er zelf ook last van. Misschien daarom?
https://www.totaaltv.nl/n...bonnees-toch-winstgevend/
Ik denk dat we de komende jaren ook nog wel Viaplay hebben.
Het is denk ik alleen de vraag onder welke naam dat zal zijn. Viaplay is puur in leven gebleven door kapitaalinjecties van andere partijen. De winst is flinterdun (nieuws: Viaplay had in 2024 minder abonnees maar maakte wel winst) en er blijven klanten weglopen. Door de nieuwe gigantische prijsstijgingen zullen er nog veel meer mensen vertrekken, maar aan de andere kant leveren de blijvende klanten veel meer omzet op. Dat is een spelletje dat best lang goed kan blijven gaan, maar op de lange termijn niet houdbaar is. Het doel is denk ik vooral om een aantrekkelijke overnameprooi te blijven.meesje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:11:
Op lange termijn zal het inderdaad niet houdbaar zijn, maar de komende twee jaar zie ik Viaplay nog niet verdwijnen.TexMex schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:01:
[...]
Het is denk ik alleen de vraag onder welke naam dat zal zijn. Viaplay is puur in leven gebleven door kapitaalinjecties van andere partijen. De winst is flinterdun (nieuws: Viaplay had in 2024 minder abonnees maar maakte wel winst) en er blijven klanten weglopen. Door de nieuwe gigantische prijsstijgingen zullen er nog veel meer mensen vertrekken, maar aan de andere kant leveren de blijvende klanten veel meer omzet op. Dat is een spelletje dat best lang goed kan blijven gaan, maar op de lange termijn niet houdbaar is. Het doel is denk ik vooral om een aantrekkelijke overnameprooi te blijven.
Ik zit Arsenal - West Ham te kijken, maar de kleuren zijn veel te fel.
Op welk device kijk je? Ik nu even op mijn iPad. Ik vind de kleuren niet te vel.desalniettemin schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:49:
Ik zit Arsenal - West Ham te kijken, maar de kleuren zijn veel te fel.
Wel vind ik het beeld vrij onscherp.
Edit: nog even gekeken naar de andere PL wedstrijden. Daar ziet het gras er eerlijk gezegd wel beter uit. Veel natuurlijker. Maar ook daar vind ik het beeld niet scherp. De tv is nu even bezet, ik het nu niet testen via mijn Apple TV.
[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 22-02-2025 17:12 ]
Je ziet dat ook bij Netflix, maar zij hebben een veel groter klantenbestand en hebben nog wel andere dingen.meesje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Op lange termijn zal het inderdaad niet houdbaar zijn, maar de komende twee jaar zie ik Viaplay nog niet verdwijnen.
Ook bij Ziggo je dit, leuk die winst die je nu maakt, maar over een aantal jaar ben je weg als klanten niet meer terugkomen of er iets anders (beters) komt.
Hopelijk geen C+, die app werkt voor geen meter op Linux, wat gewoon prima moet kunnen.
Ik ben benieuwd naar de cijfers van Q2 in Juli, er is nu nog weinig over te zeggen aangezien de cijfers van nu niet valide zijn..meesje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:11:
WT.. Ik zit toch Aston Villa te kijken, niet L2?!
Geen idee, het werkt weer na het herstarten van de stream.
Geen idee, het werkt weer na het herstarten van de stream.
[ Voor 38% gewijzigd door HollowGamer op 22-02-2025 20:31 ]
Via browser. Firefox Brave allebei veel te veel kleur.meesje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:07:
[...]
Op welk device kijk je? Ik nu even op mijn iPad. Ik vind de kleuren niet te vel.
Wel vind ik het beeld vrij onscherp.
Edit: nog even gekeken naar de andere PL wedstrijden. Daar ziet het gras er eerlijk gezegd wel beter uit. Veel natuurlijker. Maar ook daar vind ik het beeld niet scherp. De tv is nu even bezet, ik het nu niet testen via mijn Apple TV.
Van de week: manchester voetbal met veel te harde geluidsmix van publiek in stadium en dus was NL commentaar bijna niet te horen.
Thans Aston Villa vs Chelsea. Topwedstrijd. In minuut 93 gaan beeld ineens naar een heel andere wedstrijd. Einde wedstrijd = einde uitzending. Niets nabeschouwing van een geweldige pot voetbal met Nederlands internationals Ian Maatsen, Donyel Malen.
Vanmiddag Everton manchester united: ''dit is 100% penalty. (alle camera beelden bekeken) ja, dit is inderdaad een softe penalty die terecht niet word gegeven."
Etcetera.
De productie is ver onder de maat, het commentaar is van 3e rangs verslaggevers en er is zo weinig echte voor of nabeschouwing op wat is 1 van de meest competatieve Premier Leage seizoenen in jaaaaren. Viaplay is zo ontzettend slecht. Het is 6e rangs tv. Ik weet, we zijn een klein land met een nog kleiner publiek voor Premier League maar na jaren via streams dacht ik vooruit te gaan middels een abbo viaplay. Je moet het echter met geluid uit kijken en voor alle extra aandacht wederom streams aanzwengelen. Het is echt om te huilen zo verschikkelijk slecht we in Nederland sport en dan met name internationale sport media voorgeschoteld krijgen. Waarom porten ze niet gewoon de Engelse versie met Engelstalige verslaggeving? Of geven dat als optie? Either way, ik vraag me af of dit nog wel het geld waard is.
Thans Aston Villa vs Chelsea. Topwedstrijd. In minuut 93 gaan beeld ineens naar een heel andere wedstrijd. Einde wedstrijd = einde uitzending. Niets nabeschouwing van een geweldige pot voetbal met Nederlands internationals Ian Maatsen, Donyel Malen.
Vanmiddag Everton manchester united: ''dit is 100% penalty. (alle camera beelden bekeken) ja, dit is inderdaad een softe penalty die terecht niet word gegeven."
Etcetera.
De productie is ver onder de maat, het commentaar is van 3e rangs verslaggevers en er is zo weinig echte voor of nabeschouwing op wat is 1 van de meest competatieve Premier Leage seizoenen in jaaaaren. Viaplay is zo ontzettend slecht. Het is 6e rangs tv. Ik weet, we zijn een klein land met een nog kleiner publiek voor Premier League maar na jaren via streams dacht ik vooruit te gaan middels een abbo viaplay. Je moet het echter met geluid uit kijken en voor alle extra aandacht wederom streams aanzwengelen. Het is echt om te huilen zo verschikkelijk slecht we in Nederland sport en dan met name internationale sport media voorgeschoteld krijgen. Waarom porten ze niet gewoon de Engelse versie met Engelstalige verslaggeving? Of geven dat als optie? Either way, ik vraag me af of dit nog wel het geld waard is.
[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 22-02-2025 20:50 ]
Ik deel alles, behalve op het commentaar na. Tom Copier is een van mij favoriete commentatoren, en Johan van Bolanen (geen idee of je het zo schrijft) vind ik prima. Koert is ook leuk, Driessen is saai.Rene44 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:48:
Van de week: manchester voetbal met veel te harde geluidsmix van publiek in stadium en dus was NL commentaar bijna niet te horen.
Etcetera.
Je kunt via omwegen altijd luisteren naar Sky commentaar, maar ik kan je vertellen dat die heel bias zijn, en bijvoorbeeld nog vaker roepen bij sommige teams dat iets wel of geen penalty is. Of bijvoorbeeld dat het Max zijn schuld is.
De optie van Engels commentaar mag niet meer dacht ik. De reden was dat veel een abonnement kochten bij een goedkopere aanbieder (dat heet eigenlijk marktwerking, maar dat bestaat niet in medialand). Daarom zie je bijvoorbeeld ook geen optie voor Zweeds of Deens commentaar.
Engels mag wel, maar dacht dus niet als optie meer.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 22-02-2025 21:36 ]
Nederlands commentaar vs Engels:HollowGamer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:35:
[...]
Ik deel alles, behalve op het commentaar na. Tom Copier is een van mij favoriete commentatoren, en Johan van Bolanen (geen idee of je het zo schrijft) vind ik prima. Koert is ook leuk, Driessen is saai.
Je kunt via omwegen altijd luisteren naar Sky commentaar, maar ik kan je vertellen dat die heel bias zijn, en bijvoorbeeld nog vaker roepen bij sommige teams dat iets wel of geen penalty is. Of bijvoorbeeld dat het Max zijn schuld is.
De optie van Engels commentaar mag niet meer dacht ik. De reden was dat veel een abonnement kochten bij een goedkopere aanbieder (dat heet eigenlijk marktwerking, maar dat bestaat niet in medialand). Daarom zie je bijvoorbeeld ook geen optie voor Zweeds of Deens commentaar.
Engels mag wel, maar dacht dus niet als optie meer.
NL: bla. 10 seconden inets blabla dan weer 20 seconden niets. Dan een paar nietszeggende zinnen. Dan weer 10 seconden niets.
Engels: non stop info, vaak 2 commentators die elkara aanvullen of 1 hoofdcommentator die de flow stabiel houdt en 1 speciliast, een oud speler bv die details geeft.
Dat is een stijldingetje waar ik Engels gewoon prefereer.
Maar dat ze ook inhoudelijk dingen missen is gewoon vervelend en niet waar je geld voor betaald. ''oh, dit is een 100% penalty'' vervolgens 3 minuten lang dat herhalen. Dan haaalt de VAR die beslissing weg óh ja maar het was eigenlijk een softe penalty''. Als het een softe penalty was, waarom dan hameren alsof het een 100% vaststaand feit is? Nederlandse commentatoren zijn nederlands voetbal gewend. Niet alleen is dat heel anders qua niveau (gelukkig niet meer zo veel slechter dan zeg 10 jaar geleden maar toch) maar ook de scheidsrechters fluiten hier anders dan in Engeland, waar veel meer de flow van een game en ook per scheidsrechter bijna voorspeld kan worden wat er wel en niet getolereerd gaat worden. In principe laat men in Engeland veel meer toe, veel meer fysiek.
Vroeger had je Canal plus met bv Emile Schelvis, die een expert op Italiaans voetbalgebied was. Die vent zat dag en nacht Italiaans voetbal te kijken. Ze zijn vast niet allemaal zo slecht maar ik mis kunde en expertise en vooral: keuz eom naar Engels commentaar over te gaan.
Zie ook F1. BBC was natuurlijk al veel beter dan Olav Mol en veel groter budget maar het werd pas echt genant toen Sky eea over ging nemen. 15 pitlane reporters en een crew van 35 tot 50 man vs 2 of 3 RTL jongens plus Olav zelf. Waarom laten Nederlandse licentiehouders de keuze voor wel of geen louter Nederlands of toch ook Engels aan mij, de kijker? Waarom niet gewoon erkennen dat wij als NL gewoon een klein publiek hebben en laten we de productie niet gewoon van de Engelsen overnemen? Of krijgen we dan problemen met het Voetbal Inside kijkend publiek? (note: ik heb dat programma denk ik 1 of 2 keer gezien maar voor zover ik de berichtgeving er omheen, voornamelijk over het wel en wee van de presentatoren denk ik dat het geen IQ uitdagend programma is waar Engelse sportprogammas als Match of the Day, gewoon heel veel kwaliteit bieden).
@Rene44 Iets met gras is groener aan de overkant..
Ik deel je mening niet, maar dat mag.
Vind het commentaar prima, de 720p en prijs verhoging niet.
Ik deel je mening niet, maar dat mag.
Vind het commentaar prima, de 720p en prijs verhoging niet.
Zelfs bij City - Liverpool is er enkel een Engelse voorbeschouwing.
Daar is ten minste een voorbeschouwing.dutchgio schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:09:
Zelf vind ik het wel een beetje verwarrend. Ik dacht dat de wedstrijd om 16.30 uur begint, maar eerst een voorbeschouwing van 1 uur.
Ik snap die ook niet zo, maar volgens mij is dit bedacht om juist internationaal meer kijkers te trekken. Het programma is hetzelfde in alle ViaPlay landen met deze sterren op de voorgrond.dutchgio schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:09:
Geef mij maar gewoon de standaard studio, of maak het gezellig zoals op ESPN.
De keuze is reuze F1 tv 2025 https://www.gptoday.net/n...ringen-bij-f1-tv-op-komst 
https://www.totaaltv.nl/n...weg-naar-4k-in-nederland/
https://www.totaaltv.nl/n...weg-naar-4k-in-nederland/
[ Voor 24% gewijzigd door MilesD. op 24-02-2025 11:14 ]
MilesD. schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
De keuze is reuze F1 tv 2025 https://www.gptoday.net/n...ringen-bij-f1-tv-op-komst
Bij Premium kan je alle races van komend seizoen al vooruit kijken.
De Engelstalige voorbeschouwing zal ook een kostenbesparing zijn. Dan kun je één programma maken dat wordt uitgezonden in al je landen (Scandinavië + Nederland), in plaats van dure studioprogramma's in het Nederlands, Deens, Zweeds en Noors. En het is niet zomaar dat Jaap Stam, Peter Schmeichel en Ljungberg als analisten zijn ingehuurd.HollowGamer schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:48:
[...]
Ik snap die ook niet zo, maar volgens mij is dit bedacht om juist internationaal meer kijkers te trekken. Het programma is hetzelfde in alle ViaPlay landen met deze sterren op de voorgrond.
Geef mij maar gewoon de standaard studio, of maak het gezellig zoals op ESPN.
[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 24-02-2025 11:26 ]
Hebben jullie ook geen geluid bij LIV-NEW?
Hier gewoon geluid (via Chrome op een chromebook)Yzord schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:01:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ok, dan moet ik even verder kijken
Probeer in zo'n geval even de stream te herstarten. Ik herken dit probleem (helaas) wel.Yzord schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:01:
We leven hier in NL. Niet iedereen spreekt vloeiend Engels. Op z’n minst zou er dan Nederlandstalige ondertiteling moeten zijn.rclahsen schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:24:
[...]
De Engelstalige voorbeschouwing zal ook een kostenbesparing zijn. Dan kun je één programma maken dat wordt uitgezonden in al je landen (Scandinavië + Nederland), in plaats van dure studioprogramma's in het Nederlands, Deens, Zweeds en Noors. En het is niet zomaar dat Jaap Stam, Peter Schmeichel en Ljungberg als analisten zijn ingehuurd.
Dat ben ik met je eens, maar op het hoofdkantoor van Viaplay in Stockholm maken ze andere keuzes.Pvd01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:56:
[...]
We leven hier in NL. Niet iedereen spreekt vloeiend Engels. Op z’n minst zou er dan Nederlandstalige ondertiteling moeten zijn.
'You need to be horny for the goal'.Pvd01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:56:
[...]
We leven hier in NL. Niet iedereen spreekt vloeiend Engels. Op z’n minst zou er dan Nederlandstalige ondertiteling moeten zijn.
Je hebt echt het idee dat geen enkel bedrijf meer luistert naar feedback van zijn gebruikers. Allemaal weten ze het beter.rclahsen schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:06:
[...]
Dat ben ik met je eens, maar op het hoofdkantoor van Viaplay in Stockholm maken ze andere keuzes.
Volgens mij vinden de meeste niet echt die studio interessant (of Jaap Stam), maar hebben ze liever 4K (we hebben nog niet eens 1080p hier in NL), en een stabiele stream.
/f/image/vobtnD0gyyTk5VZ3XFsFKM1F.png?f=fotoalbum_large)
Is hier nou iets tegen te doen? De stream is in het begin gewoon prima en dan na verloop van tijd wordt het bagger. Kwaliteit staat op automatisch en als ik hem op hoog zet werkt het na 5min helemaal niet meer.
Poeh en dan moet ik nog gaan verlengen zit nu in me laatste maandje van jaar abbo voor 12,79€ per maand.
Rottige WIFI misschien ?Pimmuz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:11:
[Afbeelding]
Is hier nou iets tegen te doen? De stream is in het begin gewoon prima en dan na verloop van tijd wordt het bagger. Kwaliteit staat op automatisch en als ik hem op hoog zet werkt het na 5min helemaal niet meer.
Poeh en dan moet ik nog gaan verlengen zit nu in me laatste maandje van jaar abbo voor 12,79€ per maand.
Oké, vreemd, hier geen last van, alleen heel even aan het begin.
Dus sorry, geen idee.
Heb je iets van Adguard toevallig of een andere blokker?Pimmuz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:11:
[Afbeelding]
Ik heb helaas een aantal moeten toelaten voor dit probleem.
Viaplay opzeggen en alleen F1TV nemen?Pimmuz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:11:
[Afbeelding]
Er is ook een (legale) methode om weer jaar abonnementen te nemen voor 95 euro pj. namelijk.
Vertel, wat is de methode?ArcticWolf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Viaplay opzeggen en alleen F1TV nemen?
Er is ook een (legale) methode om weer jaar abonnementen te nemen voor 95 euro pj. namelijk.
Geen optie kijk niet alleen F1 dus maargoed ik ga wat andere browsers proberen.ArcticWolf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Viaplay opzeggen en alleen F1TV nemen?
Heel erg bedankt!ArcticWolf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:35:
[...]
Die staan hier beschreven:
TexMex in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"
Ik heb al 5 minuten beeld bij het Darts maar iemand is de audio vergeten

Went er maar vast aan , Viaplay moet bezuinigen .😂Pimmuz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:52:
Ik heb al 5 minuten beeld bij het Darts maar iemand is de audio vergeten
Ja het is echt merkbaar de afgelopen tijd niet alleen gaat het beeld & audio kwaliteit achteruit ook de studio's en het commentaar is er steeds minder.wim62 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:11:
[...]
Went er maar vast aan , Viaplay moet bezuinigen .😂
Mooie is ik kan nu niet eens verlegen naar een jaar abbo zonder reclame althans niet vanuit mijn profiel/instellingen echt vermoeiend man.
Seriously? Ik weet nog dat ik op de chat aan het wachten was, dag erna was het plotseling verlengd en kreeg ik pas een reactie.Pimmuz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:25:
[...]
Ja het is echt merkbaar de afgelopen tijd niet alleen gaat het beeld & audio kwaliteit achteruit ook de studio's en het commentaar is er steeds minder.
Mooie is ik kan nu niet eens verlegen naar een jaar abbo zonder reclame althans niet vanuit mijn profiel/instellingen echt vermoeiend man.
Viaplay is ook aan het testen.
https://viaplay.nl/player...n/test/s25030547212225170
Stream van 8 uur,
Even gekeken op Apple TV maar er wordt continue in 1920x1080 gestreamd, nog wel in 5mbps ipv 1920x1080. is dit het moment dat Viaplay naar full HD gaat? ipv alleen tijdens de race?
:strip_exif()/f/image/l0U78pRdrQiC35dGmzRXdLlc.jpg?f=fotoalbum_large)
er wordt 8 uur lang alleen intro uitgezonden
Stream van 8 uur,
Even gekeken op Apple TV maar er wordt continue in 1920x1080 gestreamd, nog wel in 5mbps ipv 1920x1080. is dit het moment dat Viaplay naar full HD gaat? ipv alleen tijdens de race?
:strip_exif()/f/image/l0U78pRdrQiC35dGmzRXdLlc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door Soppyscroll op 05-03-2025 23:14 ]
De meest interessante vraag is, hoe kom je aan deze stream? 😅Soppyscroll schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:57:
https://viaplay.com/sport...n/test/s25030547212225170
Stream van 8 uur,
[Afbeelding]
Op de app staat ook allemaal test, dus een productie test is vaak de laatste check voor volgende stap.
Edit: dit is zo te zien de Zweedse versie, deden ze daar al niet op een hogere resolutie streamen?
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 05-03-2025 23:11 ]
Tja ik was de kalender aan het doorsnuipen op de apple tv, en zag deze ineens tussen. Door op pauze te zetten kon ik hem voortzetten op m'n laptop, waardoor ik de link vondHollowGamer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:10:
[...]
De meest interessante vraag is, hoe kom je aan deze stream? 😅
Op de app staat ook allemaal test, dus een productie test is vaak de laatste check voor volgende stap.
Ik ben benieuwd wat zij van plan zijn, ziet er op de tv (65 inch) echt wel scherp uitl
[ Voor 8% gewijzigd door Soppyscroll op 05-03-2025 23:12 ]
Dan volgende vraag voor jou, Waarom zit het dan in de nederlandse viaplay op apple tv, en in het nederlandsHollowGamer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:10:
[...]
Edit: dit is zo te zien de Zweedse versie, deden ze daar al niet op een hogere resolutie streamen?
nederlandse link correctie
[ Voor 19% gewijzigd door Soppyscroll op 05-03-2025 23:14 ]
Valt niet zoveel aan te doen helaas. Ik heb zelf F1 TV Pro en heb hetzelfde probleem. Maar gelukkig vaak genoeg herstelt het beeld terug naar betere kwaliteitPimmuz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:11:
[Afbeelding]
Omdat ViaPlay per stream een regio kan opgeven (of niet). Ik kon ook inloggen op de Zweedse versie, en dan opeens MotoGP kijken. Of de zelfde link ook werkt op de NL-site heb ik niet getest, maar volgens mij is de cookie voldoende.Soppyscroll schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:13:
[...]
Dan volgende vraag voor jou, Waarom zit het dan in de nederlandse viaplay op apple tv, en in het nederlands
nederlandse link correctie
Er zit volgens mij een fout bij hun bij het bepalen van de geo, dit hebben ze deels gefixed (die check doet dat o.a.), maar je komt er nog doorheen. Maar die kunnen ze dus aan/uit zetten per stream.
Bij Netflix werkt dit hetzelfde. Ze beheren het vanuit een paneel (kort gezegd) en pushen die stream dan via een API naar de juiste groep.
Ik snap je hoorHollowGamer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:48:
[...]
Omdat ViaPlay per stream een regio kan opgeven (of niet). Ik kon ook inloggen op de Zweedse versie, en dan opeens MotoGP kijken. Of de zelfde link ook werkt op de NL-site heb ik niet getest, maar volgens mij is de cookie voldoende.
Er zit volgens mij een fout bij hun bij het bepalen van de geo, dit hebben ze deels gefixed (die check doet dat o.a.), maar je komt er nog doorheen. Maar die kunnen ze dus aan/uit zetten per stream.
Bij Netflix werkt dit hetzelfde. Ze beheren het vanuit een paneel (kort gezegd) en pushen die stream dan via een API naar de juiste groep.
Ben benieuwd
Viaplay Nederland zit al enige tijd op 1080p50 met 5Mbps en in de AVC codec bij diverse sporten. Naar mijn weten worden alle PL, darts en F1 hierin uitgezonden.Soppyscroll schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:57:
Stream van 8 uur,
[Afbeelding]
Het is mogelijk veel interessanter om er achter te komen of alle B en C competities overgaan naar 1080p50, zoals TULP hockey, championship, 2. Bundesliga en Ligue 2. Deze competities heb ik constant op 720p50 gezien.
Daarbij vraag ik mij dus af wat ze testen, want je 8u lang naar een intro scherm moet kijken, is het nou niet echt dat je je netwerk of systeem voorziet van een stresstest.
Blijf het zeggen: Viaplay heeft een geweldig portfolio in sporten, maar omdat ze het met stront behandelen, is het het geld het niet waard. Al zouden ze F1 en èèn PL wedstrijd per weekenddag in UHD4k doen, dan is het al zoveel meer waard.
Ze zullen in ieder geval iets moeten doen, want F-TV Premium trekt de kwalitieitsverhouding in F1 nog schever.
F1 is daar inderdaad al jaren in 1080p/5Mbps en dat beeld is gewoon matig. Als ze echt vooruitgang willen boeken moet de bitrate significant omhoog of moeten ze gaan kijken naar gebruik van de HEVC-codec. Dit blijft zo toch een beetje gerommel in de marge. En voor de prijzen die ze vragen mag je inmiddels toch wel veel beter verwachten dan dit.
[ Voor 15% gewijzigd door TexMex op 06-03-2025 08:53 ]
Het probleem van de HEVC zijn royalties. Dat is voor de gebruiker + streamer geld.TexMex schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:44:
F1 is daar inderdaad al jaren in 1080p/5Mbps en dat beeld is gewoon matig. Als ze echt vooruitgang willen boeken moet de bitrate significant omhoog of moeten ze gaan kijken naar gebruik van de HEVC-codec. Dit blijft zo toch een beetje gerommel in de marge. En voor de prijzen die ze vragen mag je inmiddels toch wel veel beter verwachten dan dit.
De licentie valt gelukkig mee, maar volgens mij is op het Microsoft Windows per device, en niet per user? (Kan mij hierin vergissen).
Ik ben ook voorstander van HEVC. Het formaat werkt gewoon, ben alleen geen voorstander van de mensen achter het formaat..
KPN lost het anders op. Die blijven in de app gewoon AVC gebruiken, maar voor de belangrijkste zenders (inclusief alle zenders van ESPN en Ziggo Sport) wél in een bitrate van 14 Mbps (en 1080p). Dat levert echt een voortreffelijk beeld op.HollowGamer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:55:
[...]
Het probleem van de HEVC zijn royalties. Dat is voor de gebruiker + streamer geld.
De licentie valt gelukkig mee, maar volgens mij is op het Microsoft Windows per device, en niet per user? (Kan mij hierin vergissen).
Ik ben ook voorstander van HEVC. Het formaat werkt gewoon, ben alleen geen voorstander van de mensen achter het formaat..
Als ik de ViaPlay zender via de Canal+ app bekijk dan is het daar ook 1920*1080@50Hz met een bitrate die minimaal op hetzelfde niveau ligt dan wat hierboven nu te zien is. Niet via een AppleTV apparaat maar eentje met Android TV (V14) als OS.Soppyscroll schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:57:
Stream van 8 uur,
[Afbeelding]
Het lijkt niet erg speciaal te zijn als hetzelfde via hun live TV kanaal te zien valt?
Testing, one, two ...
Dat is niet de nieuwe ViaPlay+ zender, toch? Volgens mij nog altijd de SBS9 rebrand.hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:46:
[...]
Als ik de ViaPlay zender via de Canal+ app bekijk dan is het daar ook 1920*1080@50Hz met een bitrate die minimaal op hetzelfde niveau ligt dan wat hierboven nu te zien is. Niet via een AppleTV apparaat maar eentje met Android TV (V14) als OS.
Het lijkt niet erg speciaal te zijn als hetzelfde via hun live TV kanaal te zien valt?
De content is inderdaad in 1080p, maar de bron is ook anders. Om de beelden op TV te laten zien, gebruiken ze in de meeste gevallen de bron direct (over de glasvezel).
Nee, dat is nog steeds dezelfde die ik eerder ook al zag.HollowGamer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:
Dat is niet de nieuwe ViaPlay+ zender, toch? Volgens mij nog altijd de SBS9 rebrand.
De content is inderdaad in 1080p, maar de bron is ook anders. Om de beelden op TV te laten zien, gebruiken ze in de meeste gevallen de bron direct (over de glasvezel).
Het gedeelte wat je schrijft over de directe bron (glasvezel icm TV), begrijp ik niet helemaal. Wat de Canal+ app doet is niet veel anders dan wat NLZiet doet, het delen van TV streams via een internet signaal. Ik kan me herinneren dat het voorheen van een wat mindere kwaliteit tijd was, met het ViaPlay TV kanaal.
Testing, one, two ...
Mijn viaplay abonnement is automatisch verlengd voor 153,99 EUR via de apple store op 25/2/2025. Het heet in de abonnement pagina van apple "Viaplay Total". Welk abonnement heb ik nu precies?
Look behind you! A three headed monkey!
Heb je al ingelogd in je Viaplay omgeving en bj je account gekeken?MrScratch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:42:
Mijn viaplay abonnement is automatisch verlengd voor 153,99 EUR via de apple store op 25/2/2025. Het het in de abonnement pagina van apple "Viaplay Total". Welk abonnement heb ik nu precies?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Deze?MrScratch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:42:
Mijn viaplay abonnement is automatisch verlengd voor 153,99 EUR via de apple store op 25/2/2025. Het het in de abonnement pagina van apple "Viaplay Total". Welk abonnement heb ik nu precies?
https://checkout.viaplay....ode=se&selectedCountry=se
Daar staat "Viaplay per jaar". Dus geen idee of dat basis is of Standaard. Ik kijk bij de FAQ op viaplay met betrekking tot de verschillende vormen en daar worden heel andere bedragen genoemd dan de 12,83 EUR per maand die ik nu heb betaald voor een jaar (154 EUR gedeeld door 12). Dus ik snap er eerlijk gezegd weinig meer van.TFHfony schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Heb je al ingelogd in je Viaplay omgeving en bj je account gekeken?
Misschien heb je nog de oude Viaplay voordat de nieuwe situatie ontstond?MrScratch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Daar staat "Viaplay per jaar". Dus geen idee of dat basis is of Standaard. Ik kijk bij de FAQ op viaplay met betrekking tot de verschillende vormen en daar worden heel andere bedragen genoemd dan de 12,83 EUR per maand die ik nu heb betaald voor een jaar (154 EUR gedeeld door 12). Dus ik snap er eerlijk gezegd weinig meer van.
Dat klinkt als een 13,79 euro per maand jaarabo die je af en toe kon afsluiten afgelopen jaar. Wij hebben gewoon nog Viaplay reclamevrij jaar abo met dat abonnement. Hopelijk jij ook?
Mocht dat zo zijn, zou ik dat account en abo echt koesteren.

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 06-03-2025 20:12 ]
Ik bedoel dat als je een TV kanaal bent (ViaPlay in dit geval), dan krijg je direct de bron. Die zijn veel hoger in bitrate en resolutie, en gebruiken dacht ik ook in de meeste gevallen HEVC als codec (50fps vaak).hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:33:
[...]
Nee, dat is nog steeds dezelfde die ik eerder ook al zag.
Het gedeelte wat je schrijft over de directe bron (glasvezel icm TV), begrijp ik niet helemaal. Wat de Canal+ app doet is niet veel anders dan wat NLZiet doet, het delen van TV streams via een internet signaal. Ik kan me herinneren dat het voorheen van een wat mindere kwaliteit tijd was, met het ViaPlay TV kanaal.
Wat 'wij' krijgen is gecomprimeerd, zoals AVC bijvoorbeeld of H264, met een bitrate van ~5mbps, en nog allemaal trukjes om het beter te maken of juist downscalen.
TL TR: een TV-kanaal kun je nooit vergelijken met een stream, aangezien zij direct die krijgen vanaf de studio.
Het TV kanaal is een epic fail. Hetzelfde betalen, maar geen OTT erbij.
Dit slaat zijn doel voorbij, te duur en alleen idioten die hier intrappen.
Krijgen die Odido klanten het niet 'gratis' erbij?Sjakie0101 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:18:
Het TV kanaal is een epic fail. Hetzelfde betalen, maar geen OTT erbij.
Ik ben bang dat je er een beetje naast zit wat er via de Canal+ streaming app wordt aangeboden, dat is normaal gesproken verre van wat er via reguliere TV naar binnen komtHollowGamer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:09:
Ik bedoel dat als je een TV kanaal bent (ViaPlay in dit geval), dan krijg je direct de bron. Die zijn veel hoger in bitrate en resolutie, en gebruiken dacht ik ook in de meeste gevallen HEVC als codec (50fps vaak).
Wat 'wij' krijgen is gecomprimeerd, zoals AVC bijvoorbeeld of H264, met een bitrate van ~5mbps, en nog allemaal trukjes om het beter te maken of juist downscalen.
TL TR: een TV-kanaal kun je nooit vergelijken met een stream, aangezien zij direct die krijgen vanaf de studio.
De bitrate van ViaPlay lag eerder rond de 5Mbit, maximaal via Canal+ streaming, dat is nu ineens niet meer het geval.
Dit betreft dus internet streamen, geen direct TV kanaal via DVB-C of glas.
Testing, one, two ...
We bedoelen volgens mij beide hetzelfde. 😅hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:40:
[...]
Ik ben bang dat je er een beetje naast zit wat er via de Canal+ streaming app wordt aangeboden, dat is normaal gesproken verre van wat er via reguliere TV naar binnen komt
De bitrate van ViaPlay lag eerder rond de 5Mbit, maximaal via Canal+ streaming, dat is nu ineens niet meer het geval.
Dit betreft dus internet streamen, geen direct TV kanaal via DVB-C of glas.
Ik vind het beeld op de C+ soms nog slechter, dan op Viaplay.
Gekke situatie hier.
Ik weet (natuurlijk) van de verhogingen, en ik weet serieus nog niet wat ik ga doen.
We zijn darts (vooral vriendin) en F1 fan, en konden "genieten" van de 12,79/mnd jaar- abonnement van vorig jaar
Afgelopen maand was deze verlopen, en is er 17,99 geincasseerd.
Als ik nu op VP kijk, is deze verhoogd naar 19,99 en wordt geincasseerd op 26-03.
Dat zou dan, theoretisch, betekenen dat ik straks het advertentie-model abonnement heb toch?
Ik zit te kijken of het niet zou lonen om bv de 21,99 te nemen, en tijdens de pauzes van F1 deze te annuleren (dus een maand eerder, zodat deze na de laatste race stopt). Dit zou dan 2-3 maanden schelen à 21.99/mnd.
Ik vrees namelijk dat andere methodes en oplossingen niet voor handen zijn, en we in dit geval 'verplicht' om bij VP te blijven, ondanks dat we niet heel tevreden zijn.
(zoals bv gisteravond was het écht bal met de Darts-donderdag.. of het aan de sky/VP stream lag of niet, ze hadden de hele avond technische problemen).
Ik weet (natuurlijk) van de verhogingen, en ik weet serieus nog niet wat ik ga doen.
We zijn darts (vooral vriendin) en F1 fan, en konden "genieten" van de 12,79/mnd jaar- abonnement van vorig jaar
Afgelopen maand was deze verlopen, en is er 17,99 geincasseerd.
Als ik nu op VP kijk, is deze verhoogd naar 19,99 en wordt geincasseerd op 26-03.
Dat zou dan, theoretisch, betekenen dat ik straks het advertentie-model abonnement heb toch?
Ik zit te kijken of het niet zou lonen om bv de 21,99 te nemen, en tijdens de pauzes van F1 deze te annuleren (dus een maand eerder, zodat deze na de laatste race stopt). Dit zou dan 2-3 maanden schelen à 21.99/mnd.
Ik vrees namelijk dat andere methodes en oplossingen niet voor handen zijn, en we in dit geval 'verplicht' om bij VP te blijven, ondanks dat we niet heel tevreden zijn.
(zoals bv gisteravond was het écht bal met de Darts-donderdag.. of het aan de sky/VP stream lag of niet, ze hadden de hele avond technische problemen).
http://specs.tweak.to/5253
Dat idee heb ik ook. Alsof ik een glitch in de Matrix ben doorgegaan.polopolo150 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:58:
[...]
Misschien heb je nog de oude Viaplay voordat de nieuwe situatie ontstond?
Dat klinkt als een 13,79 euro per maand jaarabo die je af en toe kon afsluiten afgelopen jaar. Wij hebben gewoon nog Viaplay reclamevrij jaar abo met dat abonnement. Hopelijk jij ook?
Mocht dat zo zijn, zou ik dat account en abo echt koesteren.
Nee daar moet je extra voor betalen ik geloof ongeveer €19.--HollowGamer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:01:
[...]
Krijgen die Odido klanten het niet 'gratis' erbij?
- Viaplay TV (nu nog op SBS9) krijgt een eigen kanaal en komt 'gratis' in het basispakket, vooralsnog alleen bij Odido en Delta.
- Viaplay TV+ wordt een betaalkanaal (à € 16,99 per maand) met daarop live F1, voetbal (ook grotere wedstrijden) en darts. Vooralsnog alleen bij Odido en Delta. Je krijgt hiermee helaas geen toegang tot de streamingdienst van Viaplay.
Viaplay bevestigt dubbel abonnement voor lineair en OTT kijken
- Viaplay TV+ wordt een betaalkanaal (à € 16,99 per maand) met daarop live F1, voetbal (ook grotere wedstrijden) en darts. Vooralsnog alleen bij Odido en Delta. Je krijgt hiermee helaas geen toegang tot de streamingdienst van Viaplay.
Wat een geld, bij andere krijg je dit i.c.m. met streaming. Geloof dat ze de weg wel kwijt zijn daar inderdaad.TexMex schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:17:
- Viaplay TV (nu nog op SBS9) krijgt een eigen kanaal en komt 'gratis' in het basispakket, vooralsnog alleen bij Odido en Delta.
Zolang het ook maar bij 2 providers is is het ook wel wat in de marge.
Je zou toch zeggen dat het uiteindelijk een gecombineerde dienst zou moeten zijn.
Je zou toch zeggen dat het uiteindelijk een gecombineerde dienst zou moeten zijn.
@Sjowhan darts lag gisteren helaas aan de Sky streams, kon Viaplay niet veel aan doen.
Mocht je vriendin het voldoende vinden om enkel majors te volgen van het darten, dan kan je overwegen om te kijken bij VTM2, dit is gratis te zien in het buitenland enkel DPG account vereist.
Mocht je vriendin het voldoende vinden om enkel majors te volgen van het darten, dan kan je overwegen om te kijken bij VTM2, dit is gratis te zien in het buitenland enkel DPG account vereist.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die 180 miljoen in 4 jaar zal ergens vandaan moeten komen. Ik denk alleen wel dat men zich uiteindelijk lelijk gaat verslikken in de nederlandse markt. Hoe goed zal Viaplay uiteindelijk nog renderen als Verstappen z'n helm aan een boom hangt en lekker gaat rentenieren in Monaco?HollowGamer schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:20:
[...]
Wat een geld, bij andere krijg je dit i.c.m. met streaming. Geloof dat ze de weg wel kwijt zijn daar inderdaad.
Ik zie nu een post over de programma’s van Viaplay rond de F1 dit jaar.
Vroom op vrijdagavond met publiek met Kamphues. Za en zo voor+na beschouwing met Bratsen. Zondagavond vrooom + samenvatting incl publiek en Kamphues. Maandag fasten food met Coronel en Kamphues. Woensdagavond In de slipstream met Greetsen. Shakedown lijkt dus weg te vallen
Genoeg te zien op Viaplay, ViaplayTV en ViaplayTV+
Vroom op vrijdagavond met publiek met Kamphues. Za en zo voor+na beschouwing met Bratsen. Zondagavond vrooom + samenvatting incl publiek en Kamphues. Maandag fasten food met Coronel en Kamphues. Woensdagavond In de slipstream met Greetsen. Shakedown lijkt dus weg te vallen
Genoeg te zien op Viaplay, ViaplayTV en ViaplayTV+
[ Voor 4% gewijzigd door dnmw2705 op 07-03-2025 14:52 ]
Tot nu nog geen nieuws of Viaplay ook 4K gaat ondersteunen? Ik weet dat ze het ondersteunen in Zweden enzo via de omweg die al eens eerder besproken is.
Als viaplay in 4k wil gaan uitzenden zijn daar kosten aan verbonden . Ze kunnen nog niet fatsoenlijk op full HD uitzenden zonder bufferen . Op alle andere sporten buiten f1 om wordt nu al flink bezuinigt , dus 4k zal voorlopig nog niet komen enzo wel dan gaat het abonnement weer omhoog .alienfruit schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:48:
Tot nu nog geen nieuws of Viaplay ook 4K gaat ondersteunen? Ik weet dat ze het ondersteunen in Zweden enzo via de omweg die al eens eerder besproken is.
Wat op dit moment erg in is, is een hoge bitrate h.265 1080P stream door te voeren. Ziet er bij Ziggo (op Ziggo netwerk met Android TV of Apple TV), Eurosport op HBO Max en F1TV echt mooi uit, ook op een 4K TV.
Maar 4K is er nog echt niet.
ja, F1TV komt er nu mee. Voor een prijs die vergelijkbaar is als Netflix Premium 😂
Maar 4K is er nog echt niet.
Iemand heeft hier al eens uitgelegd dat ook de H265 codec voordelen heeft, aangezien ze dit ook in de TV-wereld gebruiken. Weet niet meer wie sorry, dus credits naar de vorige poster. Dacht ook dat er toen werd uitgelegd waarom de meeste waren in 50 fps.polopolo150 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:11:
Wat op dit moment erg in is, is een hoge bitrate h.265 1080P stream door te voeren. Ziet er bij Ziggo (op Ziggo netwerk met Android TV of Apple TV), Eurosport op HBO Max en F1TV echt mooi uit, ook op een 4K TV.
Maar 4K is er nog echt niet.ja, F1TV komt er nu mee. Voor een prijs die vergelijkbaar is als Netflix Premium 😂
Met 4K heb ik geen idee, maar het probleem is denk ik niet de resolutie. Iedereen kan 4K wel streamen, maar dan moet de bitrate dacht ik ook min. 4x voor zo hoog worden. En dat zie ik ook VP niet doen.
Het kost gewoon heel veel rekenkracht en bandwidth om 4K te streamen nu. Als je into tech bent weet je dat videokaarten de pan uit rijzen en we van hype naar hype gaan. Eerst GPU tekorten, crypto minen en nu is er een AI hype. Dus lekker goedkoop 4K transcoden naar "elke" apparaat zit er gewoon echt niet in.
Daar zou een kabel of sateliet voor in de plaats moeten komen. We hadden Ziggo Sport 4K hiervoor. Maar ja. Het is nu zoals het is...
Daar zou een kabel of sateliet voor in de plaats moeten komen. We hadden Ziggo Sport 4K hiervoor. Maar ja. Het is nu zoals het is...
Nou ja, in Scandinavië streamen ze F1 en een deel van de Premier League met exact hetzelfde platform dus wél gewoon in 4k: https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/. Technisch zijn ze er dus prima toe in staat. Het probleem is waarschijnlijk dat ze het voor Nederland simpelweg te duur vinden met het veel grotere aantal F1-kijkers/streamstarts qua bandbreedte/CDN en het eigenlijk gewoon niet aan kunnen. Je merkt zelfs bij de 5 Mbps streams al dat ze bij populaire uitzendingen qua capaciteit vaak op het randje zitten.polopolo150 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:01:
Het kost gewoon heel veel rekenkracht en bandwidth om 4K te streamen nu. Als je into tech bent weet je dat videokaarten de pan uit rijzen en we van hype naar hype gaan. Eerst GPU tekorten, crypto minen en nu is er een AI hype. Dus lekker goedkoop 4K transcoden naar "elke" apparaat zit er gewoon echt niet in.
Viaplay zet in Nederland puur in op populaire sportrechten en op het overige wordt beknibbeld (beeldkwaliteit, studioprogramma's andere sporten, ontbreken NL-commentaar, beperkte terugkijkmogelijkheden sport, ondertiteling films/series enz). Met de prijzen die ze tegenwoordig vragen valt dat beleid eigenlijk niet meer recht te praten.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 08-03-2025 18:59 ]
Weer eens een positief bericht.
De wedstrijd Liverpool - Southampton ziet er via mijn Apple TV prima uit!
Maar waarom kan het bij Netflix apple plus dan wel ?polopolo150 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:01:
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2