Denk dat het meevalt, aangezien het alternatief enkel het 21,99 abbo zonder reclame is. Lijkt erop dat ze geen opties met reclame aanbieden via apple.meesje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:56:
[...]
Per vandaag loop je inderdaad een risico. Maar 13,80 euro is nog altijd goedkoper dan 16,99 (voor abo met reclame).
Ik zie bij de abonnementen wel staan :
" Alle pakketten kunnen sponsoruitingen, productplaatsingen en vergelijkbare commerciële boodschappen bevatten. Offline kijken is niet beschikbaar bij het Basis-abonnement."
Bij alle abonnementen ? Ook die zonder reclame ?
Wat bedoelen ze daar nu weer mee ?
Waar zie je dat staan bij de in-app aankoop via de Appstore?japioo33 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:03:
[...]
" Alle pakketten kunnen sponsoruitingen, productplaatsingen en vergelijkbare commerciële boodschappen bevatten. Offline kijken is niet beschikbaar bij het Basis-abonnement."
*knip*
Zie de topic warning, IPTV bespreken we hier niet.
Zie de topic warning, IPTV bespreken we hier niet.
[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 07-02-2025 11:51 ]
Ik denk dat ze de reclameblokken bedoelen die tijdens de voorbeschouwing en nabeschouwing langs komen en de product plaatsing van de Verstappenshop in de studio (Er ligt altijd iets op tafel en af en toe een banner). Tijdens de race mag ik toch hopen dat we geen reclame krijgen voor die prijsjapioo33 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Die raclameblokken krijg je dus niet als je een reclamevrij abonnement afsluit.Beakzz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:47:
[...]
Ik denk dat ze de reclameblokken bedoelen die tijdens de voorbeschouwing en nabeschouwing langs komen en de product plaatsing van de Verstappenshop in de studio (Er ligt altijd iets op tafel en af en toe een banner). Tijdens de race mag ik toch hopen dat we geen reclame krijgen voor die prijsen anders zouden ze ook geen verschillende abonnementen aanbieden.
Maar wat het verder inhoudt ?
Gewoon op viaplay.nl op de website.meesje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:19:
[...]
Waar zie je dat staan bij de in-app aankoop via de Appstore?
In-app aankopen weet ik niet, doe ik niet aan.
Je reageert op mijn bericht wat een reactie is op een in-app aankoop. Vandaar dus mijn vraag. Voortaan maar een ander quoten.japioo33 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:54:
[...]
Gewoon op viaplay.nl op de website.
In-app aankopen weet ik niet, doe ik niet aan.
Ik heb een jaarabo voor de PL die aankomende zomer afloopt. Ik vond €13,79 p/m voor mezelf nog nèt verdedigbaar, maar 19,99 p/m vind ik echt teveel. Nog maar extra genieten van dit seizoen (zou leuk zijn als Slot de titel pakt met Liverpool) en dan zeg ik het deze zomer ook opZicoDon schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:10:
Zojuist opgezegd.
Kijk graag de Première League voetbal en darts.
Maar 19,99 per maand gaan betalen met advertenties is echt compleet gestoord.
Vindt het jammer, maar het houdt een keer op voor de portemonnee.
Oh die reclameblokken in de voor en nabeschouwing krijg je zeker wel, want die kregen we nu ook al. Dan loopt het programma ook niet door en waren tot nu toe vrij kort. Wat je vrijkoopt met het duurste abo nemen is de reclame in de race, kwali en vrije trainingen zelf. Geen idee of dat full on reclame wordt met een klein vakje waarin de race is of allemaal banners.japioo33 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:52:
[...]
Die raclameblokken krijg je dus niet als je een reclamevrij abonnement afsluit.
Maar wat het verder inhoudt ?
Hopelijk laten ze het IOS abo dat ik gisteren heb afgesloten nog een jaartje met rust (heb ik liever dan mijn geld terug). en dan kijken we volgend jaar wel verder. Ik ga zeker geen 20 euro betalen p/m en ook niet met reclame kijken.
Ook vandaag de mail ontvangen met de nieuwe prijzen en meteen opgezegd. Buiten F1 was er echt niks aantrekkelijks, zelfs in een jaar tijd geen goeie serie bij ze kunnen zien.
Het is niet ‘hopelijk’. Gezien de eerdere quote van @Bas Post heb je nu een jaarabonnement voor een goede prijs zonder reclame.Beakzz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:18:
[...]
Oh die reclameblokken in de voor en nabeschouwing krijg je zeker wel, want die kregen we nu ook al. Dan loopt het programma ook niet door en waren tot nu toe vrij kort. Wat je vrijkoopt met het duurste abo nemen is de reclame in de race, kwali en vrije trainingen zelf. Geen idee of dat full on reclame wordt met een klein vakje waarin de race is of allemaal banners.
Hopelijk laten ze het IOS abo dat ik gisteren heb afgesloten nog een jaartje met rust (heb ik liever dan mijn geld terug). en dan kijken we volgend jaar wel verder. Ik ga zeker geen 20 euro betalen p/m en ook niet met reclame kijken.
In de Appstore wordt bij mij nu aangegeven dat het volgend jaar voor de prijs van 165,95 euro verlengd wordt. Wellicht wijzigt deze prijs niet, maar dan hebben we wel gewoon reclame. Dit jaar maar dit topic volgen of F1 en Premier League met reclame enigszins ok is.
Mijn abonnement liep nog tot 28 februari.
Onder “beheer account” kon ik het met een jaar verlengen. Hopelijk is dat goed gegaan, want in dat geval heb ik nog een abonnement tot 28-2-26 voor €12,79.
Direct na de melding dat de verlenging succesvol was kreeg ik wel een foutmelding… Uiteraard te laat om een screenshot te maken….
Onder “beheer account” kon ik het met een jaar verlengen. Hopelijk is dat goed gegaan, want in dat geval heb ik nog een abonnement tot 28-2-26 voor €12,79.
Direct na de melding dat de verlenging succesvol was kreeg ik wel een foutmelding… Uiteraard te laat om een screenshot te maken….
Dat zag ik ook en kreeg nadat ik die optie gekozen had ook meteen een foutmelding dat de betreffende pagina niet beschikbaar was vanwege technische redenen. Aangezien ik ook geen mail had ontvangen, ben ik maar voor de Apple route gegaan met een 'nieuw' mailadres en heb ik het huidige abonnement opgezegd.Pvd01 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:37:
Mijn abonnement liep nog tot 28 februari.

Had het abo per jaar voor 12,79. Bye Bye oplichters.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Heb het ook maar opgezegd, vond de verhoging wel wat te ver gaan. Jammer, zeker nu we een (naar verwachting) spannend seizoen tegemoet gaan.
Ik kijk tzt wel of er nog een aanbieding komt :-)
Ik kijk tzt wel of er nog een aanbieding komt :-)
Je link naar de post werkt hier niet, maar ik neem aan die bevestiging van de klantenservice? Te vaak een ongeïnformeerde klantenservice meegemaakt om dat als een zekerheid aan te nemen, maar ik geef het een goede kans mede door dat berichtmeesje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:34:
[...]
Het is niet ‘hopelijk’. Gezien de eerdere quote van @Bas Post heb je nu een jaarabonnement voor een goede prijs zonder reclame.
In de Appstore wordt bij mij nu aangegeven dat het volgend jaar voor de prijs van 165,95 euro verlengd wordt. Wellicht wijzigt deze prijs niet, maar dan hebben we wel gewoon reclame. Dit jaar maar dit topic volgen of F1 en Premier League met reclame enigszins ok is.
Ik heb nog precies 1 maand om na te denken wat te doen. Ik vind ze echt "van de ratten besnuffeld", des te meer dat ze juist de jaar abonnee in verhouding het meeste laten bij betalen.Marc H schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:44:
[Afbeelding]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Helaas via de Apple app store ook alleen het pakket van 21,99 nog te krijgen geen optie voor de goedkopere versie
De prijs is natuurlijk al teveel, maar dat ze bij een abbonement van €19,99 met reclames gaan komen is echt way to much.. je neemt niet voor niks een betaald abonnement?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mee eens. Een stijging van MEER dan 50!!!!!!! procent. Een euro ofzo, prima, had ik geaccepteerd. Maar dit niet. Dan maar geen races live kijken. Ik trek ze wel "ergens" vandaan na afloopMouse_NL schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:00:
[...]
Ik heb nog precies 1 maand om na te denken wat te doen. Ik vind ze echt "van de ratten besnuffeld", des te meer dat ze juist de jaar abonnee in verhouding het meeste laten bij betalen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Crap! Had ik dit gisteren overdag maar gezien en doorgevoerd..vogels schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:07:
Helaas via de Apple app store ook alleen het pakket van 21,99 nog te krijgen geen optie voor de goedkopere versie
In de Appstore wordt bij de in-app aankopen nog wel het jaarbedrag van 165,95 euro genoemd. Kennelijk loopt deze info niet gelijk met de opties wanneer je het daadwerkelijk aanschaft. Ik kan het niet meer testen, want een week geleden het jaarabo al aangeschaft.vogels schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:07:
Schandalig is het. Daarom ook direct opgezegd. Wij hadden het alleen voor de F1.G_Dragon schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:10:
De prijs is natuurlijk al teveel, maar dat ze bij een abbonement van €19,99 met reclames gaan komen is echt way to much.. je neemt niet voor niks een betaald abonnement?
Dan is dit misschien een aanrader als je een iPhone of iPad hebt: Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".DeBaroN schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Schandalig is het. Daarom ook direct opgezegd. Wij hadden het alleen voor de F1.
Straks als de F1 weer gaat beginnen ben ik benieuwd of al die huilebalken nog steeds geen abbo hebben, ik wel ….!
De vorige keer heb ik getwijfeld om een abonnement te nemen bij Viaplay, maar deze keer is het echt afgelopen. Ik moet nog uitzoeken hoe het precies zit maar volgens mij kun je bij F1TV een abonnementje nemen waarmee je achteraf kunt kijken, 4 euro per maand dacht ik. Dat lijkt me een aardig alternatief.MilesD. schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:28:
Straks als de F1 weer gaat beginnen ben ik benieuwd of al die huilebalken nog steeds geen abbo hebben, ik wel ….!
Had nog een oude iPhone 7 in de kast liggen, deze voor gebruiktTexMex schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:33:
[...]
Dan is dit misschien een aanrader als je een iPhone of iPad hebt: Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".
Ik heb zojuist verlengd met een jaar voor 12,79 pmnd. Kreeg geen foutmelding. Heb overal screenshots en fotos van gemaakt, dus theoretisch moeten ze leveren tegen deze prijs. Eerst stond er in mijn account: jouw pakket met daaronder 12,79. Na vernieuwen staat er nu: jouw pakket maar nu eronder ook volgende pakket en daaronder 12,79.
Afwachten.
Afwachten.
Ik heb het overwogen.... zeker nu een kamphues de overstap maakte, en doornbos met de noorderzon vertrokken is blijft er bij ziggo weinig over. Maar met hun nieuw aangekondigde tarieven heb ik toch maar besloten om f1tv te houden. Jammer maar helaas.MilesD. schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:28:
Je kunt toch niet dezelfde dag terugkijken toch?Jef61 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:30:
[...]
De vorige keer heb ik getwijfeld om een abonnement te nemen bij Viaplay, maar deze keer is het echt afgelopen. Ik moet nog uitzoeken hoe het precies zit maar volgens mij kun je bij F1TV een abonnementje nemen waarmee je achteraf kunt kijken, 4 euro per maand dacht ik. Dat lijkt me een aardig alternatief.
Edit: terugkijken na 2 dagen. Niet echt iets voor mij
[ Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 04-02-2025 15:27 ]
Wat staat er bij volgende pakket? Ik denk dat je wordt omgezet naar een jaar abonnement van 19,99 per maand. Of heb je al vooruit betaald?razbunare schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:19:
Gisteren de jaaroptie voor €12,79 gekozen. Kreeg een foutmelding nu staat er dit.
[Afbeelding]
Geen idee of dit nu voor een jaar zo vast staat of dan binnenkort omgezet wordt naar de €21,99 standaardvariant
Dat hadden ze inderdaad bij mijn jaarabonnement die een paar dagen geleden afliep ook gedaan. Ik was ook in de veronderstelling dat ze het weer zouden verlengen met een jaarbetaling. Werd dus gewoon een maand en daarna kwam die prijsverhoging.Brainstorm86 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Wat staat er bij volgende pakket? Ik denk dat je wordt omgezet naar een jaar abonnement van 19,99 per maand. Of heb je al vooruit betaald?
Ik heb hetzelfde gedaan. Wilde eerst die 165,zoveel euro optie nemen, maar dat wilde zeggen (nieuw account maken en dan ga je per direct betalen) dat ik min of meer een maand in de prullenbak zou gooien (a 12,79 euro). Ik heb nog een abo tot 28 febr.
Dat vond ik gek dus gewacht en die 165 euro optie is weg.
Dus nu ook mijn jaar abonnement net als Razbunare verlengt. Wordt dat volgende maand 21 euro; dan cancellen we de hele bende.
Ik vind het echt, zoals meerdere hier, een euro of 1,50 prima qua verhoging; maar een kleine 10 euro ga ik echt niet doen.
Dan switch ik naar IPTV (voor t Engelse voetbal) en F1PRO.
Dat vond ik gek dus gewacht en die 165 euro optie is weg.
Dus nu ook mijn jaar abonnement net als Razbunare verlengt. Wordt dat volgende maand 21 euro; dan cancellen we de hele bende.
Ik vind het echt, zoals meerdere hier, een euro of 1,50 prima qua verhoging; maar een kleine 10 euro ga ik echt niet doen.
Dan switch ik naar IPTV (voor t Engelse voetbal) en F1PRO.
[ Voor 5% gewijzigd door beerns op 04-02-2025 15:46 ]
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Kon het op de telefoon niet zien. Net even op de laptop gekeken en er staat bij huidige prijs: €12,79 volgende prijs: €19,99 pm.Brainstorm86 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Wat staat er bij volgende pakket? Ik denk dat je wordt omgezet naar een jaar abonnement van 19,99 per maand. Of heb je al vooruit betaald?
Dus het lijkt er op dat het vanaf 27-2 de duurdere variant (met reclame) wordt.
€14/15 had ik nog wel betaald maar hier ga ik nog even over nadenken. Vind 20-22 toch te veel voor viaplay bovenop alle andere abbo's. Ik kijk niet eens formule 1 maar alleen premier league soms en dan is het me te gortig. Bovendien heb ik bezwaar tegen deze graaiflatie van viaplay.
Voor de Premier League valt het gratis Viaplay TV (als je nog een tv-abonnement hebt) mij niet tegen. Vaak twee wedstrijden live per week, meestal niet de allergrootste wedstrijden, maar toch best vaak Liverpool, Man Utd of Arsenal. En op zondagavond ook nog alle samenvattingen bij Viaplay TV (vaak al eerder op YouTube te vinden). Of je kunt natuurlijk de samenvattingen pakken bij Match of the Day op BBC.razbunare schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Ik kijk niet eens formule 1 maar alleen premier league soms en dan is het me te gortig. Bovendien heb ik bezwaar tegen deze graaiflatie van viaplay.
Voor de echte diehard is dit natuurlijk niet voldoende, maar ik red me er prima mee.
Ben wel eens benieuwd hoe die opzeggingen zijn. Zitten we hier in een bubbel en accepteren de meeste abonnees het gewoon?
Nee hoor. Voor mij ook geen Viaplay meer. Heel misschien als er ooit nog een actie komt, maar voor de huidige prijzen mij niet gezien.
F1 kijk ik wel later via Viaplay TV.
F1 kijk ik wel later via Viaplay TV.
Ik ben bang dat ik weer een abonnementje neem, kijk veel PL en ook elke F1 kwali/race.
Nu de foutmelding is opgelost blijkt dat ik naar het standaard-jaarabonnement a €19,99 ga. Dit is mij te gortig, daarom nu voor basis abonnement gekozen. Ik kijk het nog een jaar aan, maar als er naar mijn smaak teveel reclame komt verleng ik volgend jaar niet weer.razbunare schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Kon het op de telefoon niet zien. Net even op de laptop gekeken en er staat bij huidige prijs: €12,79 volgende prijs: €19,99 pm.
Dus het lijkt er op dat het vanaf 27-2 de duurdere variant (met reclame) wordt.
€14/15 had ik nog wel betaald maar hier ga ik nog even over nadenken. Vind 20-22 toch te veel voor viaplay bovenop alle andere abbo's. Ik kijk niet eens formule 1 maar alleen premier league soms en dan is het me te gortig. Bovendien heb ik bezwaar tegen deze graaiflatie van viaplay.
Heb besloten dat ik het verlies dit jaar gewoon neem omdat het waarschijnlijk erg spannend wordt. Ik mag graag de voorbeschouwingen kijken, en ook de na beschouwingen. En uiteraard de races, trainingen en kwalificaties. In 2026 wordt het waarschijnlijk een stuk minder spannend omdat er geheid maar 1 of misschien 2 teams voorop lopen. Dan is het niet meer leuk. Dan doe ik het wel met gratis samenvattingen ed.Katseviool schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:15:
Ben wel eens benieuwd hoe die opzeggingen zijn. Zitten we hier in een bubbel en accepteren de meeste abonnees het gewoon?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben er wel echt bloedchagrijnig van. Een 56% prijsverhoging is echt totaal van God los, maar er zijn ook geen goede alternatieven voor F1.
Ik had een jaarabbo, kleine 13 Euro per maand. Kijk alleen F1 (en F2/F3 deels soms ook) en heb wat films van Viaplay gekeken. Toch wil ik Viaplay blijven kijken, ook vanwege het gemak van de goed werkende app op mijn TV. Maar 20 Euro per maand voor weer een jaar....... nee. En voor 3 Euro minder advertenties?? Nee!
Ook heb ik na de laatste F1 nooit meer Viaplay aan heb gehad, dus nu 2 maanden voor niets betaald.
Dus nu ga ik voor het maandabbo van 22 Euro, per maand opzegbaar, en direct na de laatste race (7 dec. geloof ik) zeg ik het op (nog even goed zoeken of er een opzegtermijn is, dus welke datum ik werkelijk de opzegging moet activeren).
Bij de start van het nieuwe seizoen 26-27 (midden maart ergens waarschijnlijk weer) beslis ik wel weer hoe ik F1 ga kijken. Dan óf weer Viaplay of wellicht F1 Pro of wie weet helemaal niet meer.
Dus als ik het goed bereken ben ik iets van 9 maanden 22 Euro kwijt, totaal een kleine 200 Euro. Bespaar iets van 40 Euro zo t.o.v. een jaarabbo. Hoop ik
Ook heb ik na de laatste F1 nooit meer Viaplay aan heb gehad, dus nu 2 maanden voor niets betaald.
Dus nu ga ik voor het maandabbo van 22 Euro, per maand opzegbaar, en direct na de laatste race (7 dec. geloof ik) zeg ik het op (nog even goed zoeken of er een opzegtermijn is, dus welke datum ik werkelijk de opzegging moet activeren).
Bij de start van het nieuwe seizoen 26-27 (midden maart ergens waarschijnlijk weer) beslis ik wel weer hoe ik F1 ga kijken. Dan óf weer Viaplay of wellicht F1 Pro of wie weet helemaal niet meer.
Dus als ik het goed bereken ben ik iets van 9 maanden 22 Euro kwijt, totaal een kleine 200 Euro. Bespaar iets van 40 Euro zo t.o.v. een jaarabbo. Hoop ik
[ Voor 5% gewijzigd door PeepPeepPeep op 04-02-2025 23:37 ]
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Verwijderd
Ik wil Viaplay best opzeggen als er een alternatief zou zijn om de Engelse Premier League ergens anders te kijken. Die is er (bij mijn weten niet). Viaplay prijst zichzelf nu wel uit de markt waardoor dit niet heel lang kan duren denk ik.Katseviool schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:15:
Dat maakt bij F1TV geen verschil. Deze talen zijn altijd beschikbaar. Voor- en nabeschouwing zijn wel alleen in het Engels.Exocet schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:10:
[...]
Kun je dan wel met nederlands (of engels) commentaar luisteren? Is dat wellicht gebonden aan het land van afsluiten?
[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 05-02-2025 08:48 ]
Hier ook opgezegd. Het is echt bizar voor die prijs alleen F1 te kijken, Als je dus maar 2 wedstrijden in de maand heb betaal je 10 euro per race om te kijken ?
Als je al die diensten bij elkaar optelt is het een behoorlijk bedrag in de maand. En als je dan ook nog nu de keuze krijgt om met advertenties te kijken is het helemaal van het zotte.
Mezelf van een ander abbonement voorzien, en wanneer het weer toelaat zal ik bij Viaplay of ergens anders in Nederland een abonnement nemen om te kijken.

Als je al die diensten bij elkaar optelt is het een behoorlijk bedrag in de maand. En als je dan ook nog nu de keuze krijgt om met advertenties te kijken is het helemaal van het zotte.
Mezelf van een ander abbonement voorzien, en wanneer het weer toelaat zal ik bij Viaplay of ergens anders in Nederland een abonnement nemen om te kijken.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Is toch een schurkenstreek, alleen omdat ze het alleenrecht voor de PL en F1 hebben. Je moet ze houden aan de prijs die ze je bij verlenging hebben gegeven dat is nog voor de prijsverhoging. Bij HBO is er ook een prijsverhoging geweest maar ik had net daarvoor voor 1 jaar verlengd tegen het lagere bedrag en de verhoging komt pas ergens verder in dt jaar. Zo hoort het.Pvd01 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:21:
[...]
Nu de foutmelding is opgelost blijkt dat ik naar het standaard-jaarabonnement a €19,99 ga. Dit is mij te gortig, daarom nu voor basis abonnement gekozen. Ik kijk het nog een jaar aan, maar als er naar mijn smaak teveel reclame komt verleng ik volgend jaar niet weer.
Ik hoop dat de Ombudsman ingrijpt. Als je hebt verlengt voor € 12,79 dan moet ze dat toch leveren, want jij hebt toch een geldig jaarabonnement. Ze laten je dus verlengen en, komen met "surprise" , u gaat nu 56% meer betalen.
Hier gaat het per 1 maart ook de deur uit. Vorig jaar heb ik al op het punt gestaan om er mee te stoppen toen ze besloten om account sharing tegen te gaan, maar deze absurde verhoging is de druppel. Ik kijk nog wel even of ik richting F1TV Pro ga of er helemaal mee uitscheid. Het meest jammere vind ik nog wel het missen van de Premier League-ontknoping, maar ook dat is het me niet waard.
Toch vind ik het ergens wel jammer. Qua sportvoorziening zat Viaplay wat mij betreft echt wel prima in elkaar. Je kon alles kijken in tegenstelling tot vroeger bij Ziggo Sport waar je maar moest hopen dat jouw favoriete wedstrijd werd uitgezonden.
Toch vind ik het ergens wel jammer. Qua sportvoorziening zat Viaplay wat mij betreft echt wel prima in elkaar. Je kon alles kijken in tegenstelling tot vroeger bij Ziggo Sport waar je maar moest hopen dat jouw favoriete wedstrijd werd uitgezonden.
Als iets een overduidelijke fout is, dan vervalt voor zover ik weet de leveringsplicht. Of dit overduidelijk is, mag iemand anders bepalen maar ik kan dit, hoe zuur ook, wel volgen.Mouse_NL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:59:
[...]
Is toch een schurkenstreek, alleen omdat ze het alleenrecht voor de PL en F1 hebben. Je moet ze houden aan de prijs die ze je bij verlenging hebben gegeven dat is nog voor de prijsverhoging. Bij HBO is er ook een prijsverhoging geweest maar ik had net daarvoor voor 1 jaar verlengd tegen het lagere bedrag en de verhoging komt pas ergens verder in dt jaar. Zo hoort het.
Ik hoop dat de Ombudsman ingrijpt. Als je hebt verlengt voor € 12,79 dan moet ze dat toch leveren, want jij hebt toch een geldig jaarabonnement. Ze laten je dus verlengen en, komen met "surprise" , u gaat nu 56% meer betalen.![]()
![]()
[ Voor 41% gewijzigd door Smoonshine op 05-02-2025 11:41 ]
uhm...
Dat was vooral een tijd/rechten issue.Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:40:
Hier gaat het per 1 maart ook de deur uit. Vorig jaar heb ik al op het punt gestaan om er mee te stoppen toen ze besloten om account sharing tegen te gaan, maar deze absurde verhoging is de druppel. Ik kijk nog wel even of ik richting F1TV Pro ga of er helemaal mee uitscheid. Het meest jammere vind ik nog wel het missen van de Premier League-ontknoping, maar ook dat is het me niet waard.
[...]
Als iets een overduidelijke fout is, dan vervalt voor zover ik weet de leveringsplicht. Of dit overduidelijk is, mag iemand anders bepalen maar ik kan dit, hoe zuur ook, wel volgen.
In de PL licentie lag vast dat je bepaalde wedstrijden niet mocht uitzenden uit angst voor lege stadions in lagere leagues, illegale streams etc. Nu is er een licentie met alle duels.
Ziggo heeft nu ook een online streaming omgeving voor Europese duels. Als Ziggo nu de rechten zou hebben zouden ze ook alles kunnen uitzenden, dat is niet direct een voordeel van Viaplay.
Ik dacht dat dit alleen voor Engeland gold, maar het zou kunnen zijn dat Ziggo hetzelfde probleem had. Maar Ziggo liep natuurlijk ook tegen de limiet van het aantal zenders aan. Maar goed, dat is inmiddels alweer lang geleden.dutchgio schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:48:
[...]
Dat was vooral een tijd/rechten issue.
In de PL licentie lag vast dat je bepaalde wedstrijden niet mocht uitzenden uit angst voor lege stadions in lagere leagues, illegale streams etc. Nu is er een licentie met alle duels.
Ziggo heeft nu ook een online streaming omgeving voor Europese duels. Als Ziggo nu de rechten zou hebben zouden ze ook alles kunnen uitzenden, dat is niet direct een voordeel van Viaplay.
Uiteindelijk zijn we in die periode ook wel echt verwend geweest. Als Ziggo-abonnee had je gratis F1 in 4K, beter kon haast niet. Dat is me wat dat betreft het meest tegengevallen aan Viaplay. Mindere prestaties voor (steeds) meer geld.
uhm...
Ik heb na een aantal klant te zijn geweest toch ook maar opgezegd. Ik betaalde afgelopen jaar nog €12,79 per maand. Nu zou ik dus naar 19,99 gaan.
Ik ga hier maar eens buurten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
ps, Ik heb tot nu toe ieder jaar een nieuw jaar abbo genomen met korting. Zal dat er dit jaar weer zijn?
Ik ga hier maar eens buurten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
ps, Ik heb tot nu toe ieder jaar een nieuw jaar abbo genomen met korting. Zal dat er dit jaar weer zijn?
https://f1nerd.nl
Hoeveel kost NowTV Ireland volgens jouw dan? NowTV is toch ook rond de €18euro/maand? En volgens mij kan je dan minder kijken dan bij Viaplay?
Ook f1 in 4K HDR? Of dat niet.mvegetto schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 01:17:
Viaplay opgezegd en F1TVpro aangeschaft via India @ Apple tv voor 30 dollar per jaar. NowTV Ireland abbo aangeschaft via PayPal met Revolut voor Sky Sports en TNT / Premier Sports met 4K HDR Dolby Atmos.
Hier mijn abonnement ook opgezegd. De prijs kwaliteit is het eenvoudig weg niet meer waard, gebruik het zelf voornamelijk voor voetbal wedstrijden, vond bijv. de schakel show zaterdagmiddag bundesliga erg fijn, maar lang niet elke week tijd voor. Dan maar weer terug naar Sportschau
LOETKE
Hier ook opgezegd, van 12,79 naar 19,99 gaan vind ik echt bizar. Toch maar eens gaan verdiepen *knip*, want de Premier League wil ik toch echt wel blijven kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 07-02-2025 11:54 . Reden: Zie de topic warning. ]
To dare is to do
Ook opgezegd. Iemand suggesties welke mediabox het goedkoopst/best is om out of the box de F1TV app native te runnen?
Chromecast met Google TV misschien?Marrtijn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:29:
Ook opgezegd. Iemand suggesties welke mediabox het goedkoopst/best is om out of the box de F1TV app native te runnen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dan kijk je op Marktplaats, staan er genoeg van alle generaties toch?
Anders een Google TV Streaker, Xiaomi Stick'je of NVidia Shield...
Anders een Google TV Streaker, Xiaomi Stick'je of NVidia Shield...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je de browser van je tv al geprobeerd? Geeft op mijn lg c3 een beter beeld dan via een CCwGTV.Marrtijn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:29:
De Google TV Streamer is een stuk sneller met hetzelfde besturingssysteem, ik zou persoonlijk voor dat apparaat gaan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De goedkoopste Fire Stick is nu helaas niet beschikbaar. De duurdere wel. Of je kunt naar het spul van Thomson kijken, allemaal officieel Google TV gecertificeerd. Of inderdaad Xiaomi.Marrtijn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:29:
Vanavond start de Premier League darts, is gewoon te zien op het open kanaal.
Ik ga het daar eens checken
Ik ga het daar eens checken
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Wat is het prijs verschil en wordt die goedkopere nog verwacht? Zie wel dat de duurdere FIRE OS8 heeft en mogelijk daarmee langer support...TexMex schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:35:
[...]
De goedkoopste Fire Stick is nu helaas niet beschikbaar. De duurdere wel. Of je kunt naar het spul van Thomson kijken, allemaal officieel Google TV gecertificeerd. Of inderdaad Xiaomi.
Ik moet nog een oude FIRE OS6 firestick vervangen (briljant dat f1tv de app nog net voor de laatste race 2024 upgrade zodat FIRE OS 7 het minimum is)
Everything is better with Bluetooth
Geen idee of het al eerder genoemd is, maar mijn abbo loopt via KPN, daar kan het systeem voorlopig het abbo nog niet omzetten naar een abbo zonder reclame (iig tot april), dus moet tot mei kijken met reclame, dus ga kijken hoe erg dat is (of meer hoe erg gaan ze het maken).
Ik verwacht een reclameblok voor je een stream aanzet en dat kan zeker irritant worden mocht de stream tijdens een race/wedstrijd wegvallen en je deze opnieuw moet starten, dan verwacht ik dat je wederom een reclameblok krijgt.
Is er al nieuws of je dit jaar weer een F1TV abbo krijgt, want vermoed dat ze deze binnenkort ook wel zullen laten vallen.
Ik verwacht een reclameblok voor je een stream aanzet en dat kan zeker irritant worden mocht de stream tijdens een race/wedstrijd wegvallen en je deze opnieuw moet starten, dan verwacht ik dat je wederom een reclameblok krijgt.
Is er al nieuws of je dit jaar weer een F1TV abbo krijgt, want vermoed dat ze deze binnenkort ook wel zullen laten vallen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Gisteravond met mijn vader gebeld over de prijsverhoging en die denkt er ook heel erg over om op te zeggen, helemaal omdat je voor €19,99 p.m zelfs reclame in beeld krijgt tijdens de race. Deed hem ook heel erg denken aan toen je gratis via de Duitse zender kon kijken
Ik ben het met je eens als je na de 3 februari verlengd zou hebben, Maar het is toch een boevenstreek voor alle mensen die hiervoor hun abonnement hebben verlengd. Ik ben het met je eens maar er kan toch geen sprake zijn van een fout. Zeker als jaar abonnee, wordt je het zwaarst "geN-ed". Sorry voor mijn taalgebruik. Dit zijn toch de mensen die een heel jaar trouw zijn geweest. en dan is dit de beloning sneaky 56%, hoger is meer dan welk belasting tarief dan ooit !Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Als iets een overduidelijke fout is, dan vervalt voor zover ik weet de leveringsplicht. Of dit overduidelijk is, mag iemand anders bepalen maar ik kan dit, hoe zuur ook, wel volgen.
Ik zie het wel eind richting eind maart wel, want me gevoel zegt opzeggen en terug naar F1 TV.
Viaplay klanten die tevreden zijn over het product en de prijs: gewoon blijven, niets mis mee.
Klanten die niet tevreden zijn, niet (alleen) hier schrijven dat het allemaal bagger is en dreigen met opzeggen, maar dat laatste ook daadwerkelijk doen als je een alternatief hebt of je het allemaal niet waard vind. Viaplay lijkt echt niet in staat te verbeteren zonder dat jullie weggaan als klant. En ze komen niet als betrouwbaar over.
Klanten die niet tevreden zijn, niet (alleen) hier schrijven dat het allemaal bagger is en dreigen met opzeggen, maar dat laatste ook daadwerkelijk doen als je een alternatief hebt of je het allemaal niet waard vind. Viaplay lijkt echt niet in staat te verbeteren zonder dat jullie weggaan als klant. En ze komen niet als betrouwbaar over.
En niet allemaal opzeggen, want ik heb net een jaar afgesloten. Straks trekken ze halverwege het seizoen de stekker er uit.W1ck1e schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:29:
Viaplay klanten die tevreden zijn over het product en de prijs: gewoon blijven, niets mis mee.
Al met al ben ik zelf wel klaar met het geklaag en gezeur. Het voegt weinig toe. Onderneem inderdaad actie. Maar van de ‘ik ook’ berichten zie ik het nut niet in.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 07-02-2025 10:07 ]
Dan krijg jij toch gewoon je geld terugmeesje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:06:
[...]
En niet allemaal opzeggen, want ik heb net een jaar afgesloten. Straks trekken ze halverwege het seizoen de stekker er uit.
Oh, nee wacht .... (ik heb nog steeds ongeveer een 10-tje te goed)
Is dat ook ergens bevestigd voor dit jaar? Want heb dat niet in de communicatie voorbij zien komen, wel in de persberichten over 2024.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kijk even op https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tvMeNTaL_TO schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:36:
[...]
Is dat ook ergens bevestigd voor dit jaar? Want heb dat niet in de communicatie voorbij zien komen, wel in de persberichten over 2024.
De goedkopere versie kost normaal 45 euro (zelfs even 15 euro rond Black Friday), maar volgens mij is die al een tijdje niet meer beschikbaar.jeanj schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:18:
[...]
Wat is het prijs verschil en wordt die goedkopere nog verwacht? Zie wel dat de duurdere FIRE OS8 heeft en mogelijk daarmee langer support...
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:36:
[...]
![]() |
Dit is wat mij betreft voldoende.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jawel, in HLG formaat. En dat is vooral bij races met kunstmatige verlichting toch wel een lust voor het oogMikaB schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:59:
Zo ver ik weet zijn er geen F1 4K HDR streams.
Testing, one, two ...
Zet net de FA cup aan: Everton - Bournemouth. Alleen Engels commentaar. Dat had ik niet verwacht. Vind ik best slecht. Bij Engels voetbal was me dit niet eerder opgevallen, wel bij Bundesliga wedstrijden.
Slecht? Alles beter dan die NL prutsers.meesje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:49:
Zet net de FA cup aan: Everton - Bournemouth. Alleen Engels commentaar. Dat had ik niet verwacht. Vind ik best slecht. Bij Engels voetbal was me dit niet eerder opgevallen, wel bij Bundesliga wedstrijden.
Gaan we weer op zo’n tour (hetzelfde als opmerkingen over het NL formule 1 commentaar). Je biedt een dienst in NL aan, dan verwacht je toch ook NL commentaar. Los van wat je er inhoudelijk van vindt.toolkist schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:21:
[...]
Slecht? Alles beter dan die NL prutsers.
Prima ding, kan ik uit eigen ervaring vertellenG_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:15:
[...]
De Google TV Streamer is een stuk sneller met hetzelfde besturingssysteem, ik zou persoonlijk voor dat apparaat gaan.
Om eerlijk te zijn begrijp ik dit wel. Dat je dit niet doet bij Millwal snap ik nog. Maar bij andere mag dat best.. we betalen er immers genoeg voor.meesje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:49:
Om vervolgens al het Nederlandse commentaar weer af te zeiken.
Ja zij zenden het uit in UHD HDR met Dolby Atmos.
Ik betaal er nu 13,50 per maand voor, de sports package. Je krijgt naast F1 UHD HDR ook veel andere sports voor terug, zoals darten in UHD, tennis, cricket, golf, voetbal, duits en Engels en nog veel meer.alienfruit schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:29:
Hoeveel kost NowTV Ireland volgens jouw dan? NowTV is toch ook rond de €18euro/maand? En volgens mij kan je dan minder kijken dan bij Viaplay?
Krijg je bij Viaplay nog wel F1 tv zoals afgelopen jaar?
YessssMarc H schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:44:
[Afbeelding]
Ik hoop dat ze snel omvallen.

JaDeBaroN schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:36:
Krijg je bij Viaplay nog wel F1 tv zoals afgelopen jaar?
Omvallen zal niet zonder slachtoffers zijn.
Wat verwacht je dat er dan gebeurt ?
Dat F1TV opeens goedkoper wordt ?
Of is het meer een wraak dingetje ?
Ik word een beetje moe van al die reacties uit emotie. Net alsof we hier vanuit tweakers een goed collectief hebben om Viaplay NL te laten omvallen. Menig viaplay klant heeft echt geen tweakers account.W1ck1e schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:24:
[...]
Omvallen zal niet zonder slachtoffers zijn.
Wat verwacht je dat er dan gebeurt ?
Dat F1TV opeens goedkoper wordt ?
Of is het meer een wraak dingetje ?
Via deze pagina? https://www.nowtv.com/ie/watch-sky-sports-online. Heb je dan een oudere abonnement variant? De variant met TNT Sports is toch alleen via de Extra package? Dat is €17euro/maand voor de eerste 12 maanden.mvegetto schreef op maandag 10 februari 2025 @ 01:22:
[...]
Ik betaal er nu 13,50 per maand voor, de sports package. Je krijgt naast F1 UHD HDR ook veel andere sports voor terug, zoals darten in UHD, tennis, cricket, golf, voetbal, duits en Engels en nog veel meer.
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 10-02-2025 15:56 ]
Welke wedstrijden zijn er voorzien met Nederlands commentaar op Viaplay want ik hoorde bij Franse wedstrijden van de Ligue 1 Engels commentaar?
Vrijwel geen. Zelfde bij Duitsvoetbal.Erwin33 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:30:
Welke wedstrijden zijn er voorzien met Nederlands commentaar op Viaplay want ik hoorde bij Franse wedstrijden van de Ligue 1 Engels commentaar?
Meeste bij de populaire clubs is Nederlands, maar ga er vanuit dat van de Ligue 1 dat maar 10% of minder is.
ViaPlay moet daar helaas ook op bezuinigingen. Dus de aankoop van de Ligue 1 snap ik niet zo. Al zal het wel weer wat mensen binnenhalen, en is het dacht ik een global deal (dus ook voor hun thuisbasis).
Het gaat zeer goed bij Viaplay https://www.totaaltv.nl/n...bij-formule-1-en-voetbal/
Heel eerlijk, ik denk dat dit een voorop gesteld plan is van de nieuwe CEO. Je zag hetzelfde bij andere, die kort erna werden opgeslokt door een grotere partij.wim62 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:05:
Het gaat zeer goed bij Viaplay https://www.totaaltv.nl/n...bij-formule-1-en-voetbal/
Het is vooral nu belangrijk worden voor overname kandidaten, de kijker maakt niet super veel, beetje zoals dat destijds was bij Nokia.
Echt… die reacties bij het artikel. Lekker niveau.wim62 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:05:
Nujij kan dit ietjes beter idd.meesje schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:39:
[...]
Echt… die reacties bij het artikel. Lekker niveau.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2