Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 150 ... 156 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:29:
Eigenlijk hoop ik dat deze idiote prijsverhoging een nagel aan de kist is voor Viaplay,
Ze zijn te arrogant, ze hebben een zeer beperkt aanbod, maar handelen daar niet na.

Jammer dat we voor Live F1 eigenlijk een beetje aan hun grappen en grollen zijn overgeleverd.
En dat de koppeling met F1 tv de prijs ook niet lager maakt.
Ik ben juist blij dat ik alles kan zien, en ik vind het bij voetbal prima geregeld.

Klinkt gek, maar ik heb liever alles wat ik kan kijken in 720p, dan hoe het bij Ziggo was, waar mijn favoriete club(s) nooit een kans kregen.

Daar buiten gelaten is de prijs inderdaad te absurd. Nu is het in de UK nog erger (drie partijen heb je daar nodig voor voetbal), maar wij zijn veel te klein. Dacht dat de gemiddelde PL wedstrijd minder scoort, dan een wedstrijd in de KKD op de maandagavond.

Dan moet je als ViaPlay toch afvragen of een prijsverhoging wel verstandig is. Ik zou eerder meer inzetten op sublicenties, bijvoorbeeld met C+, en het TV kanaal met reclame voorzien. Dan heb je precies hetzelfde als wat ze nu doen.

Ik vind 15 euro echt de max. wat je kunt vragen. Zelf had ik liever enkel een abbonement voor sport, die series en documentaires boeien mij echt niets.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 28-01-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
polopolo150 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Vooral dit snap ik niet. En de keren dat ik er eens echt gebruik van maak, werkt het weer niet. Of het werkt wel maar het doorspoelen niet. Altijd drama.

Ik ga de TV gids van alle sportaanbieders eens in de gaten houden. Ik heb nu een jaarabonnement van Viaplay tegen een lagere prijs, wat ik het echt waard vind. Maar met deze prijsverhoging, ook nog eens met reclame, idk about that one... Bijna 20 euro per maand, goeie dag...

Volgens mij zijn bijna alle keren dat Viaplay iets live uitzend, ook Ziggo Sport, ESPN of een kanaal op de kabel aan het uitzenden. Of ze zenden een wedstrijdje op Viaplay TV uit. Ik vind het inderdaad ook niet erg om te wachten op de Formule 1 race in de avond. En Viaplay zend mijn favoriete competities en sporten uit maar ze prijzen zichzelf echt uit de markt hiermee. Of ze moeten gewoon het veel beter doen. De films en series zou je denken dat het een mooi compleet aanbod is maar voornamelijk de series afdeling is gewoon verschrikkelijk. Van mij mogen de films en series gewoon weg, kan het toch veel goedkoper? Lijkt een flinke last aan hun bestaan te zijn maar toch doen ze het. Doe het goed of doe het niet. Maar niet dit. De films en series zitten toch op Canal+ dus neem lekker dat voor de Viaplay originals. Daar gaan de liefhebbers toch niet 20 euro voor betalen?

Enige wat me anders zou laten denken is account sharing terugbrengen. Dit is niet te doen in je eentje.
Gisteren begonnen liverpool terug te kijken, dan stop ik in de 50e minuut, vervolgens kan ik nergens de stream hervatten, en moet ik helemaal doorspoelen en gokken waar ik was gebleven

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:24:
[...]

Was vorig jaar ook al.
Als je vanaf de f1tv site doorklikt staat er 17,99 per maand.
F1TV Pro kost voor een nieuw abonnement 11,90 per maand, geen jaarprijs meer mogelijk volgens mij.
Viaplay kan je een jaarlijks abonnement nemen, kost €165,99/jr
F1TV is 11,90*12=142,80
Dus voor 165,99-142,80= €23,19 extra heb je er een jaar lang voetbal+series+films bij.

Edit: idd voor bestaande F1TV abonnees is dit €94,99/jr

[ Voor 5% gewijzigd door SURFivor op 28-01-2025 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
HollowGamer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Ik vind 15 euro echt de max. wat je kunt vragen.
ESPN begint dit punt te bereiken en Ziggo Sport Totaal zit er al overheen. Nou merk ik de laatste tijd wel dat Ziggo Sport enorm is verbeterd. Meer competities en uitzendingen. Het was een tijdje echt minder geweest. Dit had ik eerst andersom met Viaplay, ik zie letterlijk de kleinere competities en sporten van Viaplay naar Ziggo Sport gaan nu.

Het was voor mij ook de max. Maar het is niet anders denk ik. Ik weet dat je echt fan bent van de Premier League waardoor het het waard is. Ik heb dit met een club in de Eredivisie. Die MOET ik gewoon zien. Dan gaat dit gewoon niet meer lukken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
SURFivor schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:46:
[...]

F1TV is 11,90*12=142,80
Dus voor 165,99-142,80= €23,19 extra heb je er een jaar lang voetbal+series+films bij.
Voor nieuwe abonnementen inderdaad. Bestaande jaarlijkse F1TV Pro abonnementen lopen door voor 95 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

F1TV is 11,90*12=142,80
Met de nieuwe Viaplay-prijzen kom je toch nooit meer op € 165,99 uit? De goedkoopste optie is nu € 16,99 per maand bij een jaarabonnement met reclame (dat is dus al 12*16,99= € 203,88).

Bovendien zou je wel gek zijn om het maandelijkse F1TV-abonnement twaalf maanden door te laten lopen. Dat kun je prima uitzetten tijdens de winterstop (en eventueel zelfs nog rond de Belgische en Nederlandse GP's, die gratis op tv te zien zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 28-01-2025 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

F1TV is 11,90*12=142,80
En dan doe je lekker mee in het spelletje dat Viaplay aanstuurt door te pushen bij de FOM om F1TV in NL zo duur te maken ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik heb de aangekondigde prijsverhoging nog eens goed op me in laten werken. En ik realiseer me dat VP werkelijk geen enkele schaamte kent.

Kijk ik naar de inhoud/ kwaliteit van de uitzendingen dan ben ik daar redelijk positief over. De programma's rondom F1 en Darts zijn best goed. Ik begrijp dat je niet van de presentatoren of commentatoren kunt houden, maar los daarvan hebben ze dat redelijk goed voor elkaar. Het programma rondom voetbal ben ik geen liefhebber van. Dat heeft met de presentator, de analisten en de inhoud te maken. Dat is voor mij ver ondermaats. Wat dat betreft kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan Ziggo Sport en ESPN.

Maar kijk ik naar de kwaliteit van de streams, dan is dat om te huilen zo slecht. Ik gebruik een Apple TV 4k en heb met geen enkele andere streamer problemen, alleen met VP. En dat heeft niet alleen te maken met het streamen van live-evenementen. Ik ben een vaste kijker van de sportmodule op HBO Max en daar gaat het wel goed.

Maar ik heb dus te vaak last van een beeld waarvan de kwaliteit vergelijkbaar is met foto's van een 1MP camera. Ook blijft het beeld regelmatig vastlopen of worden het allemaal grote blokken. Ook vind ik het vervelend dat live-evenementen soms weigeren te starten. Of dat wanneer je halverwege een live-uitzending invalt, je de eerste helft moet vooruitspoelen. Ze zeggen dat ze inmiddels de F1-races in 1080p uitzenden, maar dat blijft gewoon upscaled 720p. Laat staan 4k....

Ruim drie jaar zijn ze inmiddels bezig, maar echte verbetering zie ik helaas niet/ te beperkt. De enige verbetering is dat de reactie: 'het ligt aan je apparatuur/ netwerkverbinding' niet meer de standaard is.

En dan presteert deze streamer het dus om, met al deze tekortkomingen, het abonnementsgeld fors te verhogen. Een verhoging die je natuurlijk al aan zag komen toen bekend werd dat het bedrag dat ze voor de F1-licentie moeten betalen met 10 miljoen per jaar is gestegen.

Door allerlei constructies heb ik de afgelopen jaren voor maximaal 13,79 euro per maand naar VP kunnen kijken. Nu wordt dat minimaal 16,99 euro waarbij ik dan ook nog te pas en te onpas wordt geconfronteerd met reclame. Mind you: Ziggo Sport, ook rete-commercieel, onderbrak de F1 nooit voor reclame. Bij mij is het de druppel die de emmer doet overlopen.

Ik ben van mening dat je moet betalen voor diensten die je afneemt. Maar dit wordt me te gortig. De prijs staat op geen enkele wijze in verhouding tot (de kwaliteit van) het gebodene. Eén abonnee zijn ze in ieder geval kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
TexMex schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:54:
Met de nieuwe Viaplay-prijzen kom je toch nooit meer op € 165,99 uit? De goedkoopste optie is nu € 16,99 per maand bij een jaarabonnement met reclame (dat is dus al 12*16,99= € 203,88).
Ik heb geen weet van “nieuwe” prijzen, ik zie nu nog 165,99 staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu7cNI6FLbpKrfGrPSqXPDPtFKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XEewoEaZrbEqGlCSSW19vIHH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 23:15
sjors123 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:11:
Ik heb de aangekondigde prijsverhoging nog eens goed op me in laten werken. En ik realiseer me dat VP werkelijk geen enkele schaamte kent.

Kijk ik naar de inhoud/ kwaliteit van de uitzendingen dan ben ik daar redelijk positief over. De programma's rondom F1 en Darts zijn best goed. Ik begrijp dat je niet van de presentatoren of commentatoren kunt houden, maar los daarvan hebben ze dat redelijk goed voor elkaar. Het programma rondom voetbal ben ik geen liefhebber van. Dat heeft met de presentator, de analisten en de inhoud te maken. Dat is voor mij ver ondermaats. Wat dat betreft kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan Ziggo Sport en ESPN.

Maar kijk ik naar de kwaliteit van de streams, dan is dat om te huilen zo slecht. Ik gebruik een Apple TV 4k en heb met geen enkele andere streamer problemen, alleen met VP. En dat heeft niet alleen te maken met het streamen van live-evenementen. Ik ben een vaste kijker van de sportmodule op HBO Max en daar gaat het wel goed.

Maar ik heb dus te vaak last van een beeld waarvan de kwaliteit vergelijkbaar is met foto's van een 1MP camera. Ook blijft het beeld regelmatig vastlopen of worden het allemaal grote blokken. Ook vind ik het vervelend dat live-evenementen soms weigeren te starten. Of dat wanneer je halverwege een live-uitzending invalt, je de eerste helft moet vooruitspoelen. Ze zeggen dat ze inmiddels de F1-races in 1080p uitzenden, maar dat blijft gewoon upscaled 720p. Laat staan 4k....

Ruim drie jaar zijn ze inmiddels bezig, maar echte verbetering zie ik helaas niet/ te beperkt. De enige verbetering is dat de reactie: 'het ligt aan je apparatuur/ netwerkverbinding' niet meer de standaard is.

En dan presteert deze streamer het dus om, met al deze tekortkomingen, het abonnementsgeld fors te verhogen. Een verhoging die je natuurlijk al aan zag komen toen bekend werd dat het bedrag dat ze voor de F1-licentie moeten betalen met 10 miljoen per jaar is gestegen.

Door allerlei constructies heb ik de afgelopen jaren voor maximaal 13,79 euro per maand naar VP kunnen kijken. Nu wordt dat minimaal 16,99 euro waarbij ik dan ook nog te pas en te onpas wordt geconfronteerd met reclame. Mind you: Ziggo Sport, ook rete-commercieel, onderbrak de F1 nooit voor reclame. Bij mij is het de druppel die de emmer doet overlopen.

Ik ben van mening dat je moet betalen voor diensten die je afneemt. Maar dit wordt me te gortig. De prijs staat op geen enkele wijze in verhouding tot (de kwaliteit van) het gebodene. Eén abonnee zijn ze in ieder geval kwijt.
* Live sportwedstrijden worden niet onderbroken door advertenties en alle sportactie zal te zien zijn op je scherm. De hoeveelheid advertenties varieert, maar is aanzienlijk minder dan op traditionele TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
https://www.totaaltv.nl/n...s-maar-wel-bij-formule-1/

Er wordt dadelijk wel reclame getoond tijdens de formule 1 maar niet tijdens voetbal en darts.
Er wordt zelf de vergelijking gemaakt met rtl7 dat was ook met reclame maar wel gratis.

Ik heb geen goed woord over Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:10
Evertt schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:32:

Er wordt dadelijk wel reclame getoond tijdens de formule 1 maar niet tijdens voetbal en darts.
Er wordt zelf de vergelijking gemaakt met rtl7 dat was ook met reclame maar wel gratis.

Kon RTL dat tijdens races niet doen, omdat ze een licentie in Luxemburg hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SURFivor schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:11:
[...]

Ik heb geen weet van “nieuwe” prijzen, ik zie nu nog 165,99 staan:

[Afbeelding]
Zag het ook; toch de gok maar genomen en nu via de iOS app een jaar abonnement afgesloten, dat is nog 166 euro/jaar. zal wel zien waarop het wordt overgezet? sowieso goedkoper dan die nieuwe prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Evertt schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:32:

Wat ik niet helemaal begrijp, Viaplay geeft aan voor het nieuwe (duurdere) abonnement dat dit reclame vrij is, maar is dit dat behalve Formule 1?

En een prijsverhoging tot 22 euro en reclame vind ik wel heel ver gaan...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Ik zie dat het basisabonnement wordt verhoogd naar 19,99
Dan zal het jaarabonnement denk ik 18-20 euro omhoog gaan, laten we zeggen € 184,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:21
Met dezelfde abysmal kwaliteit? :F

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-01-2025 12:55 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:11

Pimmuz

Roar

toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Even chat opstarten en tis zo geregeld.
Omdat jij zo overtuigd was ben ik toch even die chat op gegaan en het was uitermate teleurstellend kan ik je vertellen. Er word niks gedaan voor bestaande trouwe klanten want dat ben ik al sinds het begin.

Het is slikke of stikke en bijna 50% vind ik toch echt te veel van het goede dus ze zoeken het maar uit.
Dus als je voortaan nog iets roept of als advies geeft wees dan ook zeker van je zaak dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SURFivor schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:54:
Ik zie dat het basisabonnement wordt verhoogd naar 19,99
Dan zal het jaarabonnement denk ik 18-20 euro omhoog gaan, laten we zeggen € 184,99
Dat is gisteren toch allemaal al bekend geworden? Vandaar de stortvloed aan berichten in dit topic. :p

Het gaat in per 3 februari. Zie ook bij Viaplay zelf: https://commercial.viapla...ve-sport-van-wereldniveau. Bij Apple heb je blijkbaar nu nog geluk met een oude prijs voor een jaarabonnement. Bij Viaplay zelf gaat dat niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 28-01-2025 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 09-05 11:31
TexMex schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Dat is gisteren toch allemaal al bekend geworden? Vandaar de stortvloed aan berichten in dit topic. :p

Het gaat in per 3 februari. Zie ook bij Viaplay zelf: https://commercial.viapla...ve-sport-van-wereldniveau. Bij Apple heb je blijkbaar nu nog geluk met een oude prijs voor een jaarabonnement. Bij Viaplay zelf gaat dat niet meer.
Wacht eens even! Dat is een mooi verkapte manier om redelijk goedkoop onder de prijsverhoging te komen!
Ik zie het inderdaad ook in de IOS Viaplay app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKrL8qjKYRE4Z9i26jjGoSZnbIo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZpZC3n6pFzZY3ZlFzSEfWA3C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/texhbu-a-48xe-SXWDVne2R5DUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I69AMjMLLCg94SxUIo3z5IZf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het gelijk afgesloten. Betaling via creditcard is geaccepteerd en pakket is actief.
Het was een eenmalige aanschaf van €165,99 (omgerekend €13,83 p/mnd)

Nu de vraag, dit zou Viaplay toch niet tussentijds kunnen verhogen toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Bas Post op 28-01-2025 14:50 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
Bas Post schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Wacht eens even! Dat is een mooi verkapte manier om redelijk goedkoop onder de prijsverhoging te komen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het gelijk afgesloten. Betaling via creditcard is geaccepteerd en pakket is actief.

Nee, dat mag niet.
Kan pas na einde looptijd nieuwe jaarabonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bas Post schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat niet. Maar het huidige abonnement wordt wel omgezet naar een abonnement met reclame. Geen idee of ze dat tussendoor doen of volgend jaar pas.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
japioo33 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Nee, dat mag niet.
Kan pas na einde looptijd nieuwe jaarabonnement.
Top! Vanavond even afsluiten. 13,83 p/m vind ik een mooie prijs voor F1 en Engels voetbal. En misschien af en toe een leuke serie of film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
Mog schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Dat niet. Maar het huidige abonnement wordt wel omgezet naar een abonnement met reclame. Geen idee of ze dat tussendoor doen of volgend jaar pas.
Dat gaan we dan maar zien als de nieuwe abonnementsvormen actief worden.
Voor nu vindt ik het een mooie deal en kan eventueel wel ermee leven, gezien dit de goedkoopste (legale) manier is om F1 te kijken in 2025. Ik verwacht ook dat F1TV Pro meer gaat worden dan €13,83 p/mnd.

https://commercial.viapla...ve-sport-van-wereldniveau Zo te lezen geen reclame tijdens live sport evenementen, gelukkig... Films en series kijk ik toch niet bij Viaplay.
En ook F1TV Pro er nog steeds bij. Dat is wel goud.

Wat verandert er voor de huidige Viaplay abonnees?

Voor huidige Viaplay abonnees verandert de abonnementsvorm en prijs vanaf 3 maart 2025, een maand later dan voor nieuwe klanten. De ingangsdatum van deze verandering is afhankelijk van de abonnementsvorm die je als Viaplay abonnee hebt, dit zijn de verschillende mogelijkheden:

Huidige klanten met een maandelijks opzegbaar abonnement

Huidige abonnees worden vanaf 3 maart 2025 automatisch omgezet naar het nieuwe maandelijks opzegbare 'Basis' abonnement (€19,99 per maand), tenzij wordt gekozen voor een Basis jaarabonnement (€16,99 per maand). Bij dit ‘Basis’ abonnement worden ook advertenties* vertoond. Abonnees kunnen ook kiezen voor een upgrade naar één van de ‘Standaard’ abonnementen zonder advertenties. Het nieuwe tarief is van toepassing vanaf de eerstvolgende factureringsperiode na deze datum. Viaplay zal alle huidige abonnees tijdig per e-mail informeren over de wijzigingen.

Huidige klanten met een jaarlijks opzegbaar abonnement

Aan het einde van de jaarlijkse abonnementsperiode worden abonnees automatisch omgezet naar het nieuwe maandelijks opzegbare 'Basis' abonnement (€19,99 per maand), tenzij ze een nieuw ‘Basis’ jaarabonnement nemen (€16,99 per maand). Bij dit ‘Basis’ worden ook advertenties* vertoond. Abonnees kunnen ook kiezen om te upgraden naar één van de ‘Standaard’ abonnementen zonder advertenties. 30 dagen voordat je huidige jaarabonnement afloopt, heb je in het tabblad ‘Mijn account’ de mogelijkheid om te kiezen met welk pakket je abonnement daarna wil voorzetten. Het nieuwe abonnement dat je hebt gekozen wordt geactiveerd na afloop van je huidige abonnement.

Het nieuwe tarief is van toepassing vanaf de eerstvolgende factureringsperiode na deze datum. Viaplay zal alle huidige abonnees tijdig per e-mail informeren over de wijzigingen, inclusief instructies over hoe ze hun abonnement desgewenst kunnen aanpassen.

Let op: als je al een jaarabonnement hebt, dan blijft dit geldig tot het einde van je abonnementsperiode en kan deze niet voor die datum worden opgezegd.

Viaplay-abonnement via een provider (bijv. Ziggo, KPN, Odido, Youfone)

Je wordt rechtstreeks door je service provider geïnformeerd over je abonnement. Als je nog vragen hebt, neem dan contact op met de klantenservice van je service provider.

*Live sportwedstrijden worden niet onderbroken door advertenties en alle sportactie zal te zien zijn op je scherm. De hoeveelheid advertenties varieert, maar is aanzienlijk minder dan op traditionele TV.

[ Voor 80% gewijzigd door Bas Post op 28-01-2025 15:35 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mog schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Oei wel iets om rekening mee te houden. Ik zal het overigens wel vreemd vinden gezien je een jaarabonnement hebt afgesloten en het jaarbedrag in 1 keer hebt betaald. Bij maandelijkse betaling kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Wanneer gedurende je contract wijzigingen vanuit de leverancier worden doorgevoerd, moet je de mogelijkheid hebben om het contract tussentijds te ontbinden. Lekker chaotisch wordt dat dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Oei wel iets om rekening mee te houden. Ik zal het overigens wel vreemd vinden gezien je een jaarabonnement hebt afgesloten en het jaarbedrag in 1 keer hebt betaald. Bij maandelijkse betaling kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Wanneer gedurende je contract wijzigingen vanuit de leverancier worden doorgevoerd, moet je de mogelijkheid hebben om het contract tussentijds te ontbinden. Lekker chaotisch wordt dat dan.
Zie mijn bovenstaande bericht met quote van de website, zoals ik het lees, kan en mag er niets veranderen.

Dus mijn conclusie zou zijn, voor 3 februari een jaarabonnement via IOS Viaplay app afsluiten (zolang dat actief blijft in de app...)

BP on the move!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japioo33
Bas Post schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Zie mijn bovenstaande bericht met quote van de website, zoals ik het lees, kan en mag er niets veranderen.

Dus mijn conclusie zou zijn, voor 3 februari een jaarabonnement via IOS Viaplay app afsluiten (zolang dat actief blijft in de app...)
Vrees dat in de IOS app zeer binnenkort wel aangepast gaat worden.
Twee verschillende prijzen voor IOS en de rest is wel raar, gek zijn ze ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
polopolo150 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:48:
[...]

ESPN begint dit punt te bereiken en Ziggo Sport Totaal zit er al overheen. Nou merk ik de laatste tijd wel dat Ziggo Sport enorm is verbeterd. Meer competities en uitzendingen. Het was een tijdje echt minder geweest. Dit had ik eerst andersom met Viaplay, ik zie letterlijk de kleinere competities en sporten van Viaplay naar Ziggo Sport gaan nu.

Het was voor mij ook de max. Maar het is niet anders denk ik. Ik weet dat je echt fan bent van de Premier League waardoor het het waard is. Ik heb dit met een club in de Eredivisie. Die MOET ik gewoon zien. Dan gaat dit gewoon niet meer lukken op deze manier.
Het probleem bij ESPN en Ziggo is dat dit ook perse via een provider moet. Het voordeel is dat ViaPlay dat niet heeft, al is het weer een nadeel als je naar de inkomsten kijkt.

ESPN heeft leuke talkshows, dat mist je zeker op ViaPlay. Maar als ik het zou nemen via Ziggo, dan zit ik ook daar op 20 euro(!). Al die streamingdiensten zijn max 15 euro waard, en dat vind ik al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
japioo33 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Vrees dat in de IOS app zeer binnenkort wel aangepast gaat worden.
Twee verschillende prijzen voor IOS en de rest is wel raar, gek zijn ze ook niet.
Daarom er zo snel mogelijk gebruik van maken! Ik ben blij dat ik dit topic volg. Volgend seizoen zien we wel weer.
Binnen ons gezin vinden we het wel fijn om NL-talige voor en nabeschouwingen te hebben. Idem voor NL commentaar. Via F1TV kan dit ook maar als er ondertekening zijn of pauzes (bij trainingen bijvoorbeeld) loopt de NL audio (van Viaplay) gewoon door. Dit past dan helemaal niet het F1TV beeld.

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 28-01-2025 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Daarom er zo snel mogelijk gebruik van maken! Ik ben blij dat ik dit topic volg. Volgend seizoen zien we wel weer.
Binnen ons gezin vinden we het wel fijn om NL-talige voor en nabeschouwingen te hebben. Idem voor NL commentaar. Via F1TV kan dit ook maar als er ondertekening zijn of pauzes (bij trainingen bijvoorbeeld) loopt de NL audio (van Viaplay) gewoon door. Dit past dan helemaal niet het F1TV beeld.
Idem hier, mijn vrouw, kids en ik, kijken ook heel graag de voor- en nabeschouwingen, in NL. (Ook al zijn andere daar niet mee eens, wat ons niet boeit :) )
De F1 docu's kijken we ook graag. Dus wij zijn erg blij met dit trucje, wat nog van zeer korte duur beschikbaar is.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ging niet met Android dus effe snel met me oude iPhone 7 en hoppa ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noKMFjZf421yIWyYVNv8UpXrLHE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wPovof2d0ZeHfRDt2pH8TJNE.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 28-01-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 08:00
sjors123 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:11:

Voor die prijs verwacht je minstens HD kwaliteit, maar je krijgt 720p :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gelukt! Halverwege januari volgend jaar even kijken of het abonnement nog verlengd moet en of het bedrag dan inderdaad 165,95 euro is. :) Voor nu helemaal happy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN0BRPbMHsYS7chdG0SFUe6fXXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmHAeRIH92uuksvG476qc4RP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:29:
Gelukt! Halverwege januari volgend jaar even kijken of het abonnement nog verlengd moet en of het bedrag dan inderdaad 165,95 euro is. :) Voor nu helemaal happy.

[Afbeelding]
Wordt verlengd vanaf 28-01-2026 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
japioo33 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:32:
[...]

Wordt verlengd vanaf 28-01-2026 ?
Ja, dat staat er toch? Je mist denk ik het woord ‘automatisch’. :) Ik heb per vandaag het abonnement afgesloten. Je krijgt dan een bevestiging waarin staat dat als je niks doet het automatisch verlengd wordt (in de mail staat 165,95). Begin januari 2026 nog maar een keer kijken onder mijn Apple account of het dan nog steeds dit bedrag is.
Nu voor een mooi bedrag F1 en Premier League. A.s. zaterdag al Liverpool kijken. Top! *O*

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 28-01-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Ja, dat staat er toch? Je mist denk ik het woord ‘automatisch’. :) Ik heb per vandaag het abonnement afgesloten. Je krijgt dan een bevestiging waarin staat dat als je niks doet het automatisch verlengd wordt (in de mail staat 165,95). Begin januari 2026 nog maar een keer kijken onder mijn Apple account of het dan nog steeds dit bedrag is.
Nu voor een mooi bedrag F1 en Premier League. A.s. zaterdag al Liverpool kijken. Top! *O*
Aha, niet goed gelezen 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
Ook maar even afgesloten via de iphone app, scheelt toch behoorlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Niet qua prijs. Maar reken er maar op dat je omgezet wordt naar het basis abonnement. Het huidige abonnement van Viaplay komt te vervallen per 3 maart. Alles wordt omgezet naar basis en als je reclamevrij wilt kijken dan moet je upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:14
Jay-B schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Niet qua prijs. Maar reken er maar op dat je omgezet wordt naar het basis abonnement. Het huidige abonnement van Viaplay komt te vervallen per 3 maart. Alles wordt omgezet naar basis en als je reclamevrij wilt kijken dan moet je upgraden.
In het ergste geval is dat een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden en mag je contractsvrij opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
[...]

Dat lees ik hier toch iets anders.

Huidige klanten met een jaarlijks opzegbaar abonnement

Aan het einde van de jaarlijkse abonnementsperiode worden abonnees automatisch omgezet naar het nieuwe maandelijks opzegbare 'Basis' abonnement (€19,99 per maand), tenzij ze een nieuw ‘Basis’ jaarabonnement nemen (€16,99 per maand). Bij dit ‘Basis’ worden ook advertenties* vertoond. Abonnees kunnen ook kiezen om te upgraden naar één van de ‘Standaard’ abonnementen zonder advertenties. 30 dagen voordat je huidige jaarabonnement afloopt, heb je in het tabblad ‘Mijn account’ de mogelijkheid om te kiezen met welk pakket je abonnement daarna wil voorzetten. Het nieuwe abonnement dat je hebt gekozen wordt geactiveerd na afloop van je huidige abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:05
Mirx_NL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:32:
[...]

In het ergste geval is dat een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden en mag je contractsvrij opzeggen.
Precies en voor wat het waard is, in de bevestiging staat abonnement: Viaplay Total.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
[...]

Dat vermoed ik ook. Apple kent alleen 'Viaplay Total', en dat zal dan waarschijnlijk per 3 maart 'Viaplay Basis' gaan heten met de optie het abonnement te verhogen naar 'Viaplay standaard' tegen een meerprijs. Viaplay Basis is dan nog wel steeds goedkoper dan rechtstreeks bij Viaplay af te sluiten. Maar die reclames zie ik absoluut niet zitten.

Ik kijk het nog even aan, dan maar geen Viaplay meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:49
[...]

Volgens mij kan dat niet zomaar, pas na het verlopen van het jaarabonnement. Als je het nu afsluit in 2026 dus.

Een maandelijks abonnement is niet vast en kunnen ze dus per de volgende maand veranderen, als je voor een jaar vast ligt kan dat niet zomaar, die afspraken liggen immers vast. Je moet betalen voor het hele jaar, ook al wil je er eerder van af, maar men moet ook leveren zoals afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb ooit eens mijn F1TV account gekoppeld aan het Viaplay account van een familielid (en diegene daarvoor een vergoeding gegeven). Dit kon je volgens mijn doen via account.formula1.com (je hebt dan de gegevens van het Viaplay abo nodig). Maar ik zie geen mogelijkheid om deze koppeling te ontkoppelen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 23:09

BeaM-R

Powerrrrr

[...]

Als ik de algemene voorwaarden lees mogen ze tussentijds wel degelijk de prijs verhogen. Ze moeten je dan alleen 30 dagen van te voren informeren en je hebt het recht om dan te ontbinden.

Wij kunnen de kosten voor Viaplay van tijd tot tijd wijzigen (''Wijziging van Kosten''). Wij zullen u van deze wijziging op de hoogte stellen via e-mail en/of via uw gebruikersaccount in Viaplay, uiterlijk dertig (30) kalenderdagen voordat een Kostenwijziging met betrekking tot een Niet-Vaste Termijn Abonnement van kracht wordt. Voor een Vaste Termijn Abonnement gelden de kosten die zijn overeengekomen op het moment van aankoop gedurende de Vaste Termijn. Onverminderd het voorgaande kan een Wijziging van Kosten op kortere termijn plaatsvinden, ook voor een Vaste Termijn, als onze distributiekosten en andere kosten voor het beschikbaar maken van Viaplay zijn gestegen als gevolg van wijzigingen in belastingen, overheadkosten, wisselkoersschommelingen, veranderingen in tarieven van derden, formele beslissingen of wijzigingen in wet- en regelgeving, en de Wijziging van Kosten overeenkomt met de kostenstijging.

Als u niet akkoord gaat met de Wijziging van Kosten, heeft u het recht om uw abonnement met ingang van de datum waarop de Wijziging van Kosten van kracht wordt, te annuleren.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Volgens mij kan dat niet zomaar, pas na het verlopen van het jaarabonnement. Als je het nu afsluit in 2026 dus.

Een maandelijks abonnement is niet vast en kunnen ze dus per de volgende maand veranderen, als je voor een jaar vast ligt kan dat niet zomaar, die afspraken liggen immers vast. Je moet betalen voor het hele jaar, ook al wil je er eerder van af, maar men moet ook leveren zoals afgesproken.
Dat mag wel degelijk. Alleen mag je dan ook per direct opzeggen. Of het op die manier wordt uitgevoerd is nog even afwachten maar er is geen reden waarom het niet zou kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-B op 29-01-2025 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
dutchgio schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Het enige verschil is dat ze gedurende het jaarcontract wel de bekende jaarlijkse inflatie correctie mogen toepassen. Wat overigens geen reden mag zijn van ontbinden contract door consument.

Ik hou me in ieder geval vast aan wat er in het bericht van @Bas Post is gequote over het jaarbericht. :)
Aan het einde van de jaarlijkse abonnementsperiode worden abonnees automatisch omgezet…
Bas Post in "Viaplay in Nederland"

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 29-01-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zo ook viaplay alvast opgezegd.
Kijk toch alleen f1 en de rest niet.
Nu f1tv pro genomen, eerst kon dat niet want geen cc.
Nu met de nieuwe debitskaarten lukt het wel.
Scheelt weer iets per jaar.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:51
chucky666 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:17:
Zo ook viaplay alvast opgezegd.
Kijk toch alleen f1 en de rest niet.
Nu f1tv pro genomen, eerst kon dat niet want geen cc.
Nu met de nieuwe debitskaarten lukt het wel.
Scheelt weer iets per jaar.
Klein beetje offtopic maar je kon het ook al zonder CC afsluiten via de App Store en Play Store. Zo doe ik het ook al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Ik ook, niet de grootste fan van Viaplay, maar vind F1TV Pro wel erg basic. Nu weer een jaartje voor €13,80 per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 29-01-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:03
Voor die Apple jaar prijs zou ik het ook nog wel aan houden, maar helaas loopt het abo wat ik heb opgezegd nog tot 23 feb |:( ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Beakzz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:54:
Voor die Apple jaar prijs zou ik het ook nog wel aan houden, maar helaas loopt het abo wat ik heb opgezegd nog tot 23 feb |:( ;)
Mijn huidige jaar-abbo loopt ook nog tot ergens in februari (een paar weken overlap). Heb om van dit buitenkansje gebruik te maken een nieuw account (met ander e-mailadres) aangemaakt. De betaling verloopt nu via Apple en bij m’n vorige abbo ging dit rechtstreeks met Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
bozzo schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Mijn huidige jaar-abbo loopt ook nog tot ergens in februari (een paar weken overlap). Heb om van dit buitenkansje gebruik te maken een nieuw account (met ander e-mailadres) aangemaakt. De betaling verloopt nu via Apple en bij m’n vorige abbo ging dit rechtstreeks met Viaplay.
ja inderdaad dat zou ik eigenlijk ook gewoon moeten doen, maar ik denk dat ze het rustig naar een advertentie abo omzetten ook al mogen we dan officieel ons geld terug vragen. Blijkbaar staan ze echt te springen om het geld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 22:14
Dat zou ik echt belachelijk vinden. Je sluit een abonnement af met een jaar vooruitbetaling, op de site staat dat de aanpassing pas na dat jaar plaatsvindt en men zou dan toch lopende het jaar aanpassen?
We zijn inmiddels veel van Viaplay gewend, maar zoiets…….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-05 23:02
Bullet NL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:29:
Eigenlijk hoop ik dat deze idiote prijsverhoging een nagel aan de kist is voor Viaplay,
Ze zijn te arrogant, ze hebben een zeer beperkt aanbod, maar handelen daar niet na.

Jammer dat we voor Live F1 eigenlijk een beetje aan hun grappen en grollen zijn overgeleverd.
En dat de koppeling met F1 tv de prijs ook niet lager maakt.
Met je eens.
Laat ze maar snel omvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
*knip*

Zie de topicwarning.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 30-01-2025 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:47:
Dat zou ik echt belachelijk vinden. Je sluit een abonnement af met een jaar vooruitbetaling, op de site staat dat de aanpassing pas na dat jaar plaatsvindt en men zou dan toch lopende het jaar aanpassen?
We zijn inmiddels veel van Viaplay gewend, maar zoiets…….
Ze moeten je er wel over informeren tijdens het bestelproces. Als dat niet gebeurt dan mag dat niet zomaar en mag je per direct opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
En dan? Dan mag je per direct opzeggen en ben je je geld alsnog kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
@XNL073 Uiteraard met een restitutie van de resterende maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Jay-B schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:42:
@XNL073 Uiteraard met een restitutie van de resterende maanden. ;)
Het is Viaplay he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Of gratis in het buitenland kijken via een VPN en het geluid van Olaf Mol?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
Als u inderdaad een jaarabonnement heeft via apple/ itunes kunt u dit het hele jaar zonder reclames bekijken.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag beantwoord heb. Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact op te nemen met de viaplay klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik snap er heel weinig van om eerlijk te zijn.

Nu heb ik voor een jaar genomen van 12,79 euro. Deze gaat nu over naar reclame variant (?).

Als ik nu annuleer, wat gebeurt er dan? Krijg ik de rest terug?

Ik twijfel nog even om nu iets te doen. Tijdens de rust van wedstrijden zet ik de TV altijd uit. Wat ik heb begrepen komt het niet door de wedstrijden heen? F1 kijk ik dan wel via F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:39
HollowGamer schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:08:
[...]

Nu heb ik voor een jaar genomen van 12,79 euro. Deze gaat nu over naar reclame variant (?).

Ik twijfel nog even om nu iets te doen. Tijdens de rust van wedstrijden zet ik de TV altijd uit. Wat ik heb begrepen komt het niet door de wedstrijden heen? F1 kijk ik dan wel via F1TV.
is het zeker dat jouw abonnement wordt omgezet naar een reclameabonnement?
Ik heb eea gelezen, maar lijken me telkens geruchten.

En voor F1 wil je sowieso al bij F1tv zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 02-02-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:20:
[...]

is het zeker dat jouw abonnement wordt omgezet naar een reclameabonnement?
Ik heb eea gelezen, maar lijken me telkens geruchten.

En voor F1 wil je sowieso al bij F1tv zijn.
Ja, daarvoor wacht ik nog even af.

Er zijn nog alternatieven, maar daar wil ik liever niet naar kijken. Als je alles bij elkaar optelt, is het gewoon belachelijk duur. Gelukkig krijg ik ZS al via de telefoon, maar ESPN is ook al 15 euro p.m. en zoveel kijk ik het niet.

Ik vind eigenlijk dat daar ook maar eens naar gekeken mag worden. We betalen veel te veel, op ESPN is nog niet eens Internationaal voetbal meer, en ook die gaan omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpieNice
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-05 01:31
Zoals ik het lees op de site van Viaplay, verandert er niets aan jaarabonnementen die voor 3 februari zijn afgesloten voor de resterende termijn van het contract.
Pas als deze aflopen, wordt dit automatisch omgezet naar een basis maandabonnement met reclame als je dit niet aanpast.
Een maand voor het aflopen van het jaarabonnement kun je deze omzetten naar 1 van de 4 abonnementsvarianten of opzeggen.

Als je het lopende jaarabonnement nu opzegt, lijkt het me sterk dat je geld terugkrijgt voor het restant van de periode. Je bent immers een contract aangegaan, dan had er voor een maandabonnement gekozen moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Ik snap de onrust niet. Wat eerder is aangegeven (zie hieronder) is toch duidelijk?
Bas Post in "Viaplay in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
HollowGamer schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:08:
[...]

Nee, bij annuleren stopt het abonnement na de duur van je contract. Geen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SharpieNice schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:40:
Zoals ik het lees op de site van Viaplay, verandert er niets aan jaarabonnementen die voor 3 februari zijn afgesloten voor de resterende termijn van het contract.
Pas als deze aflopen, wordt dit automatisch omgezet naar een basis maandabonnement met reclame als je dit niet aanpast.
Een maand voor het aflopen van het jaarabonnement kun je deze omzetten naar 1 van de 4 abonnementsvarianten of opzeggen.

Als je het lopende jaarabonnement nu opzegt, lijkt het me sterk dat je geld terugkrijgt voor het restant van de periode. Je bent immers een contract aangegaan, dan had er voor een maandabonnement gekozen moeten worden.
Ik had afgelopen jaar een jaarabonnement en dit loopt eind deze maand af. Ik kreeg alleen de optie om het abonnement om te zetten naar basis maandelijks (dus met reclame).

Nu vind ik de overstap van €12,- naar €20,- iets te gortig (kijk voornamelijk f1). Als het maar een euro of 2 was geweest had ik wel verlengd zodat mijn zoontje van 12 nog premier league kon kijken, maar nu heb ik opgezegd en ben overgegaan naar f1tv pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NotSoSteady schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Nee, bij annuleren stopt het abonnement na de duur van je contract. Geen geld terug.
Dat is ook logisch toch? Je gaat een contract voor een bepaalde duur aan (in dit geval een jaar). Vroegtijdig kun je dit niet beëindigen, je moet de restant maanden gewoon blijven betalen. Het enige verschil is als Viaplay opeens wel reclame toont gedurende je lopende jaarcontract (of iets anders eenzijdig wijzigt gedurende het contract). Maar dat zal niet gebeuren.

Al met al ben ik blij met het jaarabonnement afgesloten via Apple. Een redelijk lage prijs (omgerekend 13,83 euro p/m) en reclamevrij. Komend jaar zie ik wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gismo1979 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Ik had afgelopen jaar een jaarabonnement en dit loopt eind deze maand af. Ik kreeg alleen de optie om het abonnement om te zetten naar basis maandelijks (dus met reclame).

Nu vind ik de overstap van €12,- naar €20,- iets te gortig (kijk voornamelijk f1). Als het maar een euro of 2 was geweest had ik wel verlengd zodat mijn zoontje van 12 nog premier league kon kijken, maar nu heb ik opgezegd en ben overgegaan naar f1tv pro.
Heb je geen Apple device? Je kunt t/m vandaag volgens mij nog een jaarabonnement afsluiten als in-app aankoop via de Viaplay app. In dit proces kun je een nieuw account aanmaken (even een ander e-mail adres gebruiken). Dan zit je dus binnen de 2 euro marge die je noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
meesje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:58:
[...]

Heb je geen Apple device? Je kunt t/m vandaag volgens mij nog een jaarabonnement afsluiten als in-app aankoop via de Viaplay app. In dit proces kun je een nieuw account aanmaken (even een ander e-mail adres gebruiken). Dan zit je dus binnen de 2 euro marge die je noemde.
Bedankt voor de tip, maar ik heb geen apple. d:)b
Mijn zoon geeft wel aan het geen probleem te vinden. Het afgelopen jaar heeft hij maar 2x gekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 02-02-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Weer bij jullie viaplay ook alweer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Megupe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:21:
Weer bij jullie viaplay ook alweer goed?
Wat was er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23
Vraag mij af hoe lang die ViaPlay per jaar nog beschikbaar is op IOS, als ik het goed begrijp kan dit sowieso enkel met een nieuw account. Heb nog een lopend abbonement tot 24 feb, eigenlijk geen zin om een nieuw account aan te maken. Weet niet wat er gebeurd als ik hem nu opzeg, of ik dan per de 25ste wel via IOS een jaarabonnement kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Brainstorm86 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:56:
Vraag mij af hoe lang die ViaPlay per jaar nog beschikbaar is op IOS, als ik het goed begrijp kan dit sowieso enkel met een nieuw account. Heb nog een lopend abbonement tot 24 feb, eigenlijk geen zin om een nieuw account aan te maken. Weet niet wat er gebeurd als ik hem nu opzeg, of ik dan per de 25ste wel via IOS een jaarabonnement kan afsluiten.
Wat is er zo spannend aan een nieuwe account dan? Als je wil profiteren dan zou ik het nu doen, mocht er geen korting komen dan kun je op deze manier toch behoorlijk besparen. 25 februari is nog een volledige maand, kans is aanwezig dat die optie gaat verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:22
Bij F1 kunnen advertenties worden getoond in een split screen omgeving op zorgvuldig geselecteerde momenten (bijvoorbeeld tijdens de inzet van een Safety Car) waarbij je nog steeds de race kunt zien.
Wat mooi dat ik nu 17 euro per maand moet betalen wat ik in de 00's gratis op de Duitse publieke omroep kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23
NotSoSteady schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Wat is er zo spannend aan een nieuwe account dan? Als je wil profiteren dan zou ik het nu doen, mocht er geen korting komen dan kun je op deze manier toch behoorlijk besparen. 25 februari is nog een volledige maand, kans is aanwezig dat die optie gaat verdwijnen.
Je hebt ook gelijk, kleine moeite. Ik ga het maar gewoon omzetten, vind het wel apart dat ik nu het nieuwe maandbedrag van 21,99€ zie via de appstore en toch nog een jaar abbo voor 165,99€ kan afsluiten. Dan krijg ik het vermoeden dat dit nog tot minimaal 3 maart beschikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Brainstorm86 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:56:
Het valt mij al mee dat het vandaag nog beschikbaar is gezien ze vandaag de prijzen gaan verhogen. Mijn abo liep nog tot 23 feb, maar heb gisteren gewoon een nieuw account aangemaakt en die optie genomen.

Het is nou niet dat die app mij goede tips gaf gebaseerd op mijn kijkgedrag dus behalve een andere email gebruiken en een ander wachtwoord onthouden/noteren zie ik weinig nadelen aan een nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Is er een mogelijkheid om de Engelse Premier League voetbal op een andere plek te streamen dan bij Viaplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Brainstorm86 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Je hebt ook gelijk, kleine moeite. Ik ga het maar gewoon omzetten, vind het wel apart dat ik nu het nieuwe maandbedrag van 21,99€ zie via de appstore en toch nog een jaar abbo voor 165,99€ kan afsluiten. Dan krijg ik het vermoeden dat dit nog tot minimaal 3 maart beschikbaar blijft.
Zou kunnen of ze zijn het vergeten om aan te passen, want kreeg zojuist een e-mail van Viaplay dat ze vanaf vandaag de nieuwe prijzen gaan hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Beakzz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Het valt mij al mee dat het vandaag nog beschikbaar is gezien ze vandaag de prijzen gaan verhogen. Mijn abo liep nog tot 23 feb, maar heb gisteren gewoon een nieuw account aangemaakt en die optie genomen.

Het is nou niet dat die app mij goede tips gaf gebaseerd op mijn kijkgedrag dus behalve een andere email gebruiken en een ander wachtwoord onthouden/noteren zie ik weinig nadelen aan een nieuw account.
Wel een kleine aanvulling. De nieuwe voorwaarden zijn per vandaag ingegaan. Ik weet niet of het zo strikt wordt bewaakt, maar in theorie zou je dus een lagere prijs betalen (165,95 euro p/j), maar wel inclusief reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:24
Ik kreeg vandaag ook de mail met de nieuwe prijsstelling.
Ik betaalde tot nu toe €13,60 per maand, natuurlijk zonder advertenties.

€16,99 per maand (jaarabonement) met advertenties, dat ga ik niet doen. |:(
€19,99 per maand (jaarabonnement), dat is verhoging €6.49 pm, dat vind ik echt ridicuul. 8)7
Het is voor mijn voornamelijk voor F1 en af en toe darts.
Dus ik heb per direct opgezegd. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wow Viaplay waar ben je mee bezig...
Net mail gehad over de wijzigingen, gewoon €19,99 p.m voor een abonnement met reclames? 8)7
Dit gaat jullie klanten kosten, ben benieuwd of mijn vader nu nog wel verder wil met Viaplay.

Als mijn vader dus Formule 1 zonder reclames wil blijven bekijken, moet hij €21,99 p.m gaan betalen? :o
Dat dit mag voor zulke bedragen maakt mij boos, waardoor ik nog meer hoop dat Viaplay niet lang meer de licentie van Formule 1 behoudt.
Wat verandert er voor jou?
  • Prijswijziging: Vanaf 3 maart 2025 stijgt de prijs van je abonnement van €17,99 naar €19,99 per maand. Dit tarief geldt vanaf je eerstvolgende betaling na deze datum. 
  • Advertenties bij het Basis-abonnement: Waarbij Live sport nooit wordt onderbroken door reclame en alle actie altijd zichtbaar blijft op het scherm. Lees meer.
  • Algemene Voorwaarden: De bovenstaande wijzigingen zijn opgenomen in onze Algemene Voorwaarden en gaan per 3 maart 2025 in. 
  • Wil je geen advertenties? Dan kun je overstappen naar ons Standaard-abonnement zonder advertenties, voor €21,99 per maand.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13-03 14:26
G_Dragon schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:06:
Wow Viaplay waar ben je mee bezig...
Net mail gehad over de wijzigingen, gewoon €19,99 p.m voor een abonnement met reclames? 8)7
Dit gaat jullie klanten kosten, ben benieuwd of mijn vader nu nog wel verder wil met Viaplay.

Als mijn vader dus Formule 1 zonder reclames wil blijven bekijken, moet hij €21,99 p.m gaan betalen? :o
Dat dit mag voor zulke bedragen maakt mij boos, waardoor ik nog meer hoop dat Viaplay niet lang meer de licentie van Formule 1 behoudt.

[...]
Ook gehad net, direct opgezegd.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 05-05 08:45
Was wel positief over Viaplay maar dit gaat helemaal nergens over. Had zelf afgelopen jaar een jaarabonnement en die hebben ze afgelopen maand gelijk overgezet naar een maandabonnement.

Heb net via iOS omweg F1TV Pro genomen voor 95 Euro per jaar. Tip van @Mog : Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb ook de mail gehad en betaal nu 13.79 per maand (jaarabonnement)

Dit zegt de mail:

Zodra je jaarabonnement afloopt, wordt het automatisch omgezet naar ons maandelijks opzegbare Basis-abonnement met advertenties voor €19,99 per maand*, tenzij je opzegt of kiest voor één van de nieuwe pakketten (zie opties hieronder). Je kunt het nieuwe jaarabonnement aanschaffen tot 30 dagen voordat je huidige abonnement afloopt.

Dan heb ik "mazzel", ik heb in December '24 het jaarabbo afgesloten en dan zou dus tot december dit jaar nog kunnen 'genieten' voor de oude prijs.

Dan laat ik viaplay toch nog even doorlopen. Daarna gaan we ook hier opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:41
Ook ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Viaplay over de nieuwe prijzen. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over de arrogantie om €20,- per maand te vragen voor streams die hooguit gemiddeld zijn. Ik volg vooral de Premier League, en dit bedrag is simpelweg te hoog. Helaas is er voor voetbalfans geen legaal alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yor111
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:40
krakendmodem schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:47:
Ik heb ook de mail gehad en betaal nu 13.79 per maand (jaarabonnement)

Dan heb ik "mazzel", ik heb in December '24 het jaarabbo afgesloten en dan zou dus tot december dit jaar nog kunnen 'genieten' voor de oude prijs.

Dan laat ik viaplay toch nog even doorlopen. Daarna gaan we ook hier opzeggen.
Hier hetzelfde, ik betaal ook 13,79 per maand (12 month bundle ). En ik heb het in 7 december afgesloten. Kom er mooi vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
DeJurist schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:47:
Ook ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Viaplay over de nieuwe prijzen. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over de arrogantie om €20,- per maand te vragen voor streams die hooguit gemiddeld zijn. Ik volg vooral de Premier League, en dit bedrag is simpelweg te hoog. Helaas is er voor voetbalfans geen legaal alternatief.
Als je dat voetbal ook kijkt zou ik die ViaPlay App Store (iOS of Android) route nemen en nog snel een jaarabonnement afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:41
Katseviool schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Als je dat voetbal ook kijkt zou ik die ViaPlay App Store (iOS of Android) route nemen en nog snel een jaarabonnement afsluiten :)
Waar staan de stappen? ik zie alleen iets over F1 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Laatst online: 10:24
Zojuist opgezegd.
Kijk graag de Première League voetbal en darts.

Maar 19,99 per maand gaan betalen met advertenties is echt compleet gestoord.
Vindt het jammer, maar het houdt een keer op voor de portemonnee.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
DeJurist schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:09:
[...]

Waar staan de stappen? ik zie alleen iets over F1 Pro.
Bas Post in "Viaplay in Nederland" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
DeJurist schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:47:
Net ook het mailtje gehad. Ik betaal nu€ 12,79 per maand zonder reclame (jaarabbo) loopt tot eind maart 2025.
Ik laat het nog even bezinken want, ik vind een jaarabbo van €19,99 zonder reclame heel veel verschil en maandelijks opzegbaar daar heb ik ook al geen trek in, want dat is € 21,99.
De abonnee met een jaarabbo zonder reclame wordt dus flink, hardst en meest gestraft met een prijsverhoging van zo'n € 7 - € 7,5 per maand.

Sorry dat ik het zo cru moet zeggen maar Viaplay Nederland wilt ons staande van achteren "pakken" en vragen of het nog lekker is ook.

Vorig jaar hebben ze in de zomer ook de prijzen gedropt naar een goedkoper jaaraboo, nadat ze in hun arrogantie hadden besloten geen jaar abbo's meer aan te bieden. Wellicht valt het kwartje als er massaal wordt opgezegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Mouse_NL op 03-02-2025 16:30 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Laatst online: 10:24
In de Apple Store is een abbonement voor een jaar nu nog af te sluiten voor 13,75 per maand.
Gaat dit dan om de standaard versie zonder reclame?

Staat nergens vermeld of het met of zonder is.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razbunare
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04 17:15
Met android kan je die jaarversie niet afsluiten he?
Wij hebben geen iphone namelijk.
We kijken alleen premier league eigenlijk. Ik hoop dat er een andere optie voor is. Een verhoging van zowat 65% is natuurlijk schandalig.
Je betaalt je immers al blauw aan al die abbo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 18:40
@Bas Post, Bedankt voor de tip.
Gisteren om 23.45uur nog op de valreep het jaarabonnement via Apple kunnen afsluiten.Werkt perfect incl. F1TV.. en gelijk daarna het bestaande geannuleerd.
scheelt toch weer en reclamevrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
trinity999 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:53:
@Bas Post, Bedankt voor de tip.
Gisteren om 23.45uur nog op de valreep het jaarabonnement via Apple kunnen afsluiten.Werkt perfect incl. F1TV.. en gelijk daarna het bestaande geannuleerd.
scheelt toch weer en reclamevrij :)
Haha, ruim op rijd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
ZicoDon schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:17:
In de Apple Store is een abbonement voor een jaar nu nog af te sluiten voor 13,75 per maand.
Gaat dit dan om de standaard versie zonder reclame?

Staat nergens vermeld of het met of zonder is.
Per vandaag loop je inderdaad een risico. Maar 13,80 euro is nog altijd goedkoper dan 16,99 (voor abo met reclame).
Pagina: 1 ... 150 ... 156 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2