Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 142 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
Waar ik vooral problemen mee heb is dat dit alles gewoon door je strot wordt geduwd. Je kunt van Olaf Mol vinden wat je vind, maar ik luister al vanaf m'n 14e naar die vent (zo'n 30 jaar dus) en vind het altijd een erg prettig en divers commentaar.
Ik kan niet wennen aan het verslag van Viaplay. Alles is groots, geweldig en erg goed en er knap gedaan. Zo schoot Leclerc er volgens Valkenburg "KEIHARD AF" tijdens de GP van Japan terwijl hij in werkelijkheid maar met 2 banden buiten de baan reed. Constant van zulk soort overtreffende bull-shit. Ik heb dus ook geen viaplay maar gewoon F1TV en als dat niet meer kan koop ik een of andere iptv of iets dergelijks.
Hoop dat ze GPradio verbeteren zodat die stream niet meer onderbreekt en het makkelijker wordt om de synchronisatie te regelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:57
Squinck schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:28:
Waar ik vooral problemen mee heb is dat dit alles gewoon door je strot wordt geduwd. Je kunt van Olaf Mol vinden wat je vind, maar ik luister al vanaf m'n 14e naar die vent (zo'n 30 jaar dus) en vind het altijd een erg prettig en divers commentaar.
Nu moet ik zeggen dat Olaf Mol vaak ook zaken gewoon mist tijdens zijn verslag en de laatste jaren behoorlijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Hij denkt de laatste tijd te vaak dat de aarde om hem draait. En daar kan ik me behoorlijk aan ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
martwoutnl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:34:
[...]

Nu moet ik zeggen dat Olaf Mol vaak ook zaken gewoon mist tijdens zijn verslag en de laatste jaren behoorlijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Hij denkt de laatste tijd te vaak dat de aarde om hem draait. En daar kan ik me behoorlijk aan ergeren.
Dingen missen doen ze allemaal.
Wel vrij sneu van Viaplay dat ze die radiolicentie hebben gekocht om Olav dwars te zitten.
Jaja, ze gebruiken hem zelf ook (vreemd, waarschijnlijk niet in andere landen waar ze actief zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:36
matthijst schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:37:
[...]

Dingen missen doen ze allemaal.
Wel vrij sneu van Viaplay dat ze die radiolicentie hebben gekocht om Olav dwars te zitten.
Jaja, ze gebruiken hem zelf ook (vreemd, waarschijnlijk niet in andere landen waar ze actief zijn).
Van die radiozender heb ik niet veel vernomen dit jaar. Bestaat die nog of was het even voor de schijn om Olav dwars te zitten en de publieke opinie rustig te houden? Zou mij niet verbazen als die zender al niet meer bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Ik kan niet wennen aan het verslag van Viaplay. Alles is groots, geweldig en erg goed en er knap gedaan.
Ik heb via F1 TV het commentaar uitstaan, hoor dus alleen de race auto's :)

Het commentaar van ViaPlay is ronduit slecht, we gooien er even een paar populaire woorden in en zo scoren we wel, zo gebruikte een van de commentatoren de uitdrukking tank-slapper en dat komt in de F1 helemaal niet voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
Aartstyle schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:45:
[...]

Van die radiozender heb ik niet veel vernomen dit jaar. Bestaat die nog of was het even voor de schijn om Olav dwars te zitten en de publieke opinie rustig te houden? Zou mij niet verbazen als die zender al niet meer bestaat.
Ja die bestaat nog, alleen moet je via VPN luisteren en net doen alsof je in België zit. Pas dan kun je het live verslag luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Squinck schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:13:
[...]

Ja die bestaat nog, alleen moet je via VPN luisteren en net doen alsof je in België zit. Pas dan kun je het live verslag luisteren.
Nee ik bedoel die radio zender van Viaplay bij de DPG groep. Die zouden toch een eigen zender starten rondom de f1 aangezien ze die rechten overgenomen hadden.

Edit:
Aha zie reactie hierboven.....

[ Voor 4% gewijzigd door Aartstyle op 19-04-2024 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Viaplay TV zit nu wèl in het Ziggo “kabel TV”-basispakket.. in elk geval via Ziggo Go. Was een paar dagen terug nog niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
qwerty19 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:08:
Viaplay TV zit nu wèl in het Ziggo “kabel TV”-basispakket.. in elk geval via Ziggo Go. Was een paar dagen terug nog niet zo!
Volgens mij zit het er standaard in, maar niet op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik kan niet wennen aan het verslag van Viaplay. Alles is groots, geweldig en erg goed en er knap gedaan. Zo schoot Leclerc er volgens Valkenburg "KEIHARD AF" tijdens de GP van Japan terwijl hij in werkelijkheid maar met 2 banden buiten de baan reed. Constant van zulk soort overtreffende bull-shit. Ik heb dus ook geen viaplay maar gewoon F1TV en als dat niet meer kan koop ik een of andere iptv of iets dergelijks.
Hoop dat ze GPradio verbeteren zodat die stream niet meer onderbreekt en het makkelijker wordt om de synchronisatie te regelen.
M.a.w. je houdt zoals vele Nederlanders niet van verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

Interview met de Nederlandse baas van viaplay.

https://nl.motorsport.com...gen-viaplay-ceo/10598153/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
HollowGamer schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:15:
[...]

Volgens mij zit het er standaard in, maar niet op de kabel.
Ik kijk gewoon via CI+ met het meest basic TV abonnement. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Roger moet de Viaplay-plooien dus glad strijken en daarna gaat de tent in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:54
ed1703 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:19:
[...]

Roger moet de Viaplay-plooien dus glad strijken en daarna gaat de tent in de verkoop.
Wellicht Talpa's antwoord op Videoland, nu de fusie tussen Talpa en RTL van de baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:07:
[...]

Ik kijk gewoon via CI+ met het meest basic TV abonnement. :)
Maar voor het 'echte' meest basic tv-abonnement (Kabel TV) heb je zelfs die module niet nodig. En met dat pakket is Viaplay TV nog niet te zien. Niet via DVB-C althans, want @qwerty19 merkt terecht op dat Viaplay TV nu (sinds vandaag lijkt het) via Ziggo GO wél werkt voor klanten met 'Kabel TV'.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 20-04-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hondjeee schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:31:
[...]

Wellicht Talpa's antwoord op Videoland, nu de fusie tussen Talpa en RTL van de baan is.
Waren er ook geen geruchten over Rob Kamphues naar Talpa? Ik zie De Mol er eigenlijk wel voor aan om in de toekomst nog meer Ziggo-mensen die kant op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
TexMex schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:36:
[...]

Waren er ook geen geruchten over Rob Kamphues naar Talpa? Ik zie De Mol er eigenlijk wel voor aan om in de toekomst nog meer Ziggo-mensen die kant op te halen.
Ik zie het wel gebeuren dat Ziggo Sport Formule 1 los gaat laten en zich meer op voetbal gaat focussen komende jaren.

De relatie tussen Viaplay en Ziggo zal er niet beter op geworden zijn tijdens de onderhandelingen. En ik vraag me af hoelang Ziggo de huidige opzet met Race Café vol gaat houden nu duidelijk is dat Formule 1 voor zo'n lange tijd niet terug gaat komen (en Viaplay met steun van Talpa zal gaan investeren op dat vlak).

Aan de andere kant komen de 'voetbalvrouwen' (Hélène Hendriks en Noa Vahle) waarschijnlijk van Talpa over naar Ziggo Sport.

Het zou me bijvoorbeeld niks verbazen als we over een aantal jaar een interview met John de Mol lezen waarin hij toegeeft dat hij er persoonlijk voor zorgde dat Viaplay de rechten kreeg. Puur om Ziggo een hak te zetten, nadat hij erachter kwam dat 'zijn vrouwen' in onderhandeling waren met Ziggo Sport.

[ Voor 15% gewijzigd door Hondjeee op 20-04-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Het aankomende jaarcontract is wel interessant lijkt me. Vanaf begin mei een jaar lang Viaplay voor 13,79 euro per maand.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Hondjeee schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:45:
[...]
Ik zie het wel gebeuren dat Ziggo Sport Formule 1 los gaat laten en zich meer op voetbal gaat focussen komende jaren.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze nog vijf jaar op deze manier gaan werken.
Ik denk overigens meer dat tussen ZiggoSport en FOM de relatie behoorlijke scheuren opgelopen heeft.

Viaplay heeft het voordeel van schaal gehad. Vijf seizoenen voor 100 miljoen per jaar in vijf landen.
De bankgarantie wordt voor Viaplay de enige drempel nog, maar kan dus nog afketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Quad schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:07:
[...]

Het aankomende jaarcontract is wel interessant lijkt me. Vanaf begin mei een jaar lang Viaplay voor 13,79 euro per maand.
Volgens mij was dit de actie van half februari tot 11 maart oid, waar op gedoeld wordt

[ Voor 4% gewijzigd door dnmw2705 op 20-04-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

dnmw2705 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:12:
[...]

Volgens mij was dit de actie van half februari tot 11 maart oid, waar op gedoeld wordt
In het interview staat dat de aanbieding vanaf 30 april a.s. in gaat.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hondjeee schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:45:
[...]

De relatie tussen Viaplay en Ziggo zal er niet beter op geworden zijn tijdens de onderhandelingen. En ik vraag me af hoelang Ziggo de huidige opzet met Race Café vol gaat houden nu duidelijk is dat Formule 1 voor zo'n lange tijd niet terug gaat komen (en Viaplay met steun van Talpa zal gaan investeren op dat vlak).

Aan de andere kant komen de 'voetbalvrouwen' (Hélène Hendriks en Noa Vahle) waarschijnlijk van Talpa over naar Ziggo Sport.

Het zou me bijvoorbeeld niks verbazen als we over een aantal jaar een interview met John de Mol lezen waarin hij toegeeft dat hij er persoonlijk voor zorgde dat Viaplay de rechten kreeg. Puur om Ziggo een hak te zetten, nadat hij erachter kwam dat 'zijn vrouwen' in onderhandeling waren met Ziggo Sport.
Met beide 'voelbalvrouwen' heb ik niet veel. Noa Vahle doet al ontzettend veel voor ViaPlay, dus lijkt mij sterk dat zij juist zou willen overstappen, zeker nu een familielid gaat investeren in ViaPlay.

Persoonlijk denk ik dat Ziggo een groot probleem heeft en gaat krijgen. F1 en PL-voetbal waren de twee belangrijkste voor hun. CL/EU/COF is leuk, maar RTL/Talpa hebben zelf al ondervonden hoe moeilijk het is dit terug te verdienen. De meeste kijkers zitten gok ik op de Nederlandse clubs en de top internationaal (Barca, RM, etc.).

Ze hebben nog La Liga en Frans-voetbal, maar beide zijn niet zo heel super interessant. Ze doen er ook heel weinig mee, want driekwart zenden ze toch nooit uit.

ViaPlay gaat het komende jaren ook moeilijk krijgen, maar met hun manier van (ga voor de grap maar eens ViaPlay.se met je eigen account - je kunt gewoon de zenders zien) hebben ze 'gewoon' het Zweede-model overgenomen voor hier in NL. Een AppleTV of C+ heeft hier geen los TV-kanaal.

Als glasvezel overal komt, dan zullen er ook veel overstappen. Het argument voor 500/500 is nog niet het eens het probleem, maar Ziggo dat elk jaar duurder wordt, en je ook wel de nadelen hebt van DVB-C, die je bij IPTV niet hebt (ook voordelen, maar even op negatief gebied gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hondjeee
HollowGamer schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:10:
[...]

Persoonlijk denk ik dat Ziggo een groot probleem heeft en gaat krijgen. F1 en PL-voetbal waren de twee belangrijkste voor hun. CL/EU/COF is leuk, maar RTL/Talpa hebben zelf al ondervonden hoe moeilijk het is dit terug te verdienen. De meeste kijkers zitten gok ik op de Nederlandse clubs en de top internationaal (Barca, RM, etc.).
Ik denk dat je weleens gelijk zou kunnen hebben. Zeker nu de kans aanwezig is dat Ajax komend seizoen weinig te zeggen gaat hebben in Europa. Waardoor de Nederlandse animo voor het UEFA-clubvoetbal een stukje zou kunnen dalen.

Daarnaast zijn er geruchten dat Ziggo de verplichte wedstrijden van Nederlandse clubs niet rechtstreeks op een open kanaal aan gaat bieden. Wat natuurlijk een riskante strategie is.

[ Voor 11% gewijzigd door Hondjeee op 20-04-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hondjeee schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:35:
[...]

Ik denk dat je weleens gelijk zou kunnen hebben. Zeker nu de kans aanwezig is dat Ajax komend seizoen weinig te zeggen gaat hebben in Europa. Waardoor de Nederlandse animo voor het UEFA-clubvoetbal een stukje zou kunnen dalen.

Daarnaast zijn er geruchten dat Ziggo de verplichte wedstrijden van Nederlandse clubs niet rechtstreeks op een open kanaal aan gaat bieden. Wat natuurlijk een riskante strategie is.
ViaPlay kreeg ontzettend veel kritiek omdat ze F1 niet uitzonden zoals hadden beloofd, ben benieuwd of mensen Ziggo nu ook zo gaan behandelen? :)

Ben het met je eens, er is dan wel AZ, PSV en FEY, maar Ajax is denk ik groter op kijkersgebied.
Ziggo schijnt wel bezig te zijn volgens TTV met een Sport-app, maar dan nog moeten mensen die weer installeren en gaan streamen (gok ik).

Als hun vaste klanten ook nog weglopen voor glasvezel, dan wordt het helemaal mooi.
Mensen vergeten hoe een vervelend bedrijf Liberty Global is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:25
HollowGamer schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:03:
[...]

ViaPlay kreeg ontzettend veel kritiek omdat ze F1 niet uitzonden zoals hadden beloofd, ben benieuwd of mensen Ziggo nu ook zo gaan behandelen? :)

Ben het met je eens, er is dan wel AZ, PSV en FEY, maar Ajax is denk ik groter op kijkersgebied.
Ziggo schijnt wel bezig te zijn volgens TTV met een Sport-app, maar dan nog moeten mensen die weer installeren en gaan streamen (gok ik).

Als hun vaste klanten ook nog weglopen voor glasvezel, dan wordt het helemaal mooi.
Mensen vergeten hoe een vervelend bedrijf Liberty Global is.
Waar heeft Ziggo beloofd dan dit op het open kanaal uit te zenden? Viaplay had 6 races gratis beloofd en dat hebben ze gewoon weg niet gedaan even los van alle problemen met het streamen in het begin. Maar daar krijgen ze shit over. In het begin was er gewoon lineare kanaal voor F1, enige reden dat ik ze uberhaubt nog 1 seizoen heb gehad.

Dat laatste moet je even toelichten, wie vergeet hoe vervelend bedrijf Liberty Global is en waarom?

Bottom line is dat streamen voor sport gewoon (mijn mening) k*t is, je wil makkelijk even tussen wedstrijden kunnen schakelen maar met streamen is dat gedoe. Maar als iedereen gratis straks kan streamen voor de CL verwacht ik wel dat je gewoon abonnement op Ziggo sport kunt nemen om alles te kunnen bekijken linear of uiteraard over stappen naar Ziggo, dus daar zijn wel opties.

[ Voor 14% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:06:
[...]

Waar heeft Ziggo beloofd dan dit op het open kanaal uit te zenden? Viaplay had 6 races gratis beloofd en dat hebben ze gewoon weg niet gedaan even los van alle problemen met het streamen in het begin. Maar daar krijgen ze shit over. In het begin was er gewoon lineare kanaal voor F1, enige reden dat ik ze uberhaubt nog 1 seizoen heb gehad.

Dat laatste moet je even toelichten, wie vergeet hoe vervelend bedrijf Liberty Global is en waarom?

Bottom line is dat streamen voor sport gewoon (mijn mening) k*t is, je wil makkelijk even tussen wedstrijden kunnen schakelen maar met streamen is dat gedoe. Maar als iedereen gratis straks kan streamen voor de CL verwacht ik wel dat je gewoon abonnement op Ziggo sport kunt nemen om alles te kunnen bekijken linear of uiteraard over stappen naar Ziggo, dus daar zijn wel opties.
Ziggo heeft het niet beloofd, maar wat ik begreep is het een verplichting om de Nederlandse clubs met EU-voetbal op het open net uit te zenden. Volgens mij mag het ook met een stream tegenwoordig, maar dat weet ik niet zeker.

Het zappen is geen probleem. Koop een Chromecast + afstandsbediening, of gewoon je SmartTV, en je kunt prima switchen. Al mag voor mij zeker de interface van ViaPlay een upgrade krijgen + die limieten er z.s.m. eraf gooien(!). Het TV-kanaal was overigens enkel voor klanten, tenminste kan mij niet herinneren dat ze het ooit hebben opgezet voor andere, maar dat is er nu min-of-meer dankzij John de Mol.

Liberty Global heeft met UPC heel veel tegengehouden, en zijn ook via een truc geld verloren, maar ook weer niet op de een of andere manier. Ben verre van een expert, maar als je kijkt wat ze bijvoorbeeld doen met Ziggo en Telenet, dan weet je hoe vervelend zij zijn met iedereen opkopen, en dan de markt stilleggen. Iets dat KPN ook goed kan overigens. Ze zijn ook ontzettend groot, maar dacht dat Liberty Media (van F1) niet meer van hun was.

ViaPlay is echt niet top, dus wil ze niet de hemel in prijzen. Maar is al vaker gezegd, sommige doen hier echt veel te positief over Ziggo. Misschien omdat het een Nederlands bedrijf is van origine?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:37:
[...]

Ziggo heeft het niet beloofd, maar wat ik begreep is het een verplichting om de Nederlandse clubs met EU-voetbal op het open net uit te zenden. Volgens mij mag het ook met een stream tegenwoordig, maar dat weet ik niet zeker.

Het zappen is geen probleem. Koop een Chromecast + afstandsbediening, of gewoon je SmartTV, en je kunt prima switchen. Al mag voor mij zeker de interface van ViaPlay een upgrade krijgen + die limieten er z.s.m. eraf gooien(!). Het TV-kanaal was overigens enkel voor klanten, tenminste kan mij niet herinneren dat ze het ooit hebben opgezet voor andere, maar dat is er nu min-of-meer dankzij John de Mol.

Liberty Global heeft met UPC heel veel tegengehouden, en zijn ook via een truc geld verloren, maar ook weer niet op de een of andere manier. Ben verre van een expert, maar als je kijkt wat ze bijvoorbeeld doen met Ziggo en Telenet, dan weet je hoe vervelend zij zijn met iedereen opkopen, en dan de markt stilleggen. Iets dat KPN ook goed kan overigens. Ze zijn ook ontzettend groot, maar dacht dat Liberty Media (van F1) niet meer van hun was.

ViaPlay is echt niet top, dus wil ze niet de hemel in prijzen. Maar is al vaker gezegd, sommige doen hier echt veel te positief over Ziggo. Misschien omdat het een Nederlands bedrijf is van origine?
Je moet het anders zien (en nee ik zit ook niet meer bij Ziggo), Ziggo deed gewoon wat ze zeiden en dat maakte ze betrouwbaar.
Zij boden een compleet pakket aan, je kreeg "gratis" F1 als je een abonnement bij ze had en zelfs in 4K en zelfs als je dat niet had dan kon je het vaak wel "gratis" ontvangen... en dat F1 pakket was gewoon erg goed. Dat later ook met voetbal (Ziggo Sport) werd uitgebreid.

En omdat de F1 zo populair was destijds zonden ze ook "gratis" races uit voor de rest van Nederland en dat deden ze dan ook echt.
En dat maakte Ziggo zo aantrekkelijk en dus ook relatief goedkoop ook naar de NPO toe, tuurlijk Ziggo deed dat ook niet zonder winstoogmerk maar juist omdat ze die dingen deden verdienden ze er op.

Viaplay ging alleen voor de winst en aandeelhouders, dat was meteen duidelijk en daarom is en blijft Viaplay niet populair en zal het dus ook nooit goed komen. Het feit dat Viaplay een hostile takeover heeft gedaan van de F1 van Ziggo is en blijft een ding en zal moeilijk te vergeten zijn. Heeft niks met dat het een NL bedrijf van origine is te maken (want dat is het al heel lang niet meer).

Ziggo concurreerde in NL ook niet met F1TV, er was een relatief gezonde concurrentie destijds. Nu is het zo dat F1TV de prijs heeft verhoogd, enkel vanwege onderhandelingen met Viaplay... 8)7 alleen daarom heb ik een persoonlijke hekel aan Viaplay. Zij hebben er namelijk voor gezorgd dat de prijs van F1TV omhoog is gegaan want anders maakte Viaplay geen winst meer. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 20-04-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Ja, het CvdM heeft Ziggo toestemming gegeven om dit zo te doen, met wel een aantal voorwaarden:
https://www.rtl.nl/nieuws...ggo-app-uitzenden-dat-mag
Ik denk dat hier vooral de issue is dat het via Ziggo "gratis" was. En opeens moeten ziggo-klanten gaan betalen. Bij KPN kan je in ieder geval 5 euro korting krijgen, waar je bij Ziggo geen enkele korting kan krijgen. Waarom Ziggo niet stunt met een welkomstcadeau of in ieder geval gaat onderhandelen of kortingen via Ziggo is mij een compleet raadsel. Je zou toch denken dat Ziggo nu wel eens in de modus "if you can't beat them, join them" moet zitten, maar blijkbaar zit dat ingewikkelder in elkaar en zijn ze duidelijk geen vrienden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dnmw2705
ed1703 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat hier vooral de issue is dat het via Ziggo "gratis" was. En opeens moeten ziggo-klanten gaan betalen.
Dit kan meespelen, maar ik denk gewoon dat een grote groep zich belazerd voelt. Het zou anders worden, beter, etc, maar uiteindelijk met een gammele 5mbit stream, problemen met streaming en een Noorse CEO die zegt dat het aan de klant ligt, dat geeft gewoon geen zuivere naam. Daarbij zijn veel Nederlanders best wel emotioneel/sentimenteel als het gaat om gedane beloftes en verandering.

Ik heb als Ziggo-klant het laatste seizoen in UHD4k kunnen kijken, toen Viaplay kwam met de 5mbit stream, heb ik zoiets gehad van ja, daar heb ik geen behoefte aan. Ik ben dan ook heel eerlijk dat als Viaplay komt met een betere beeldkwaliteit (zoals Roger Lodewicks, CEO Viaplay Nederland zegt dat er in 2024 gaat gebeuren), dan ga ik wel heroverwegen, afhankelijk van de vernieuwde kwaliteit die ze gaan bieden.
Iets wat ook al snel bij Lodewick op de radar kwam te staan, was de beeldkwaliteit. “Het is iets waar we aan werken“, onthult hij. “We hebben plannen om de beeldkwaliteit van onze stream op te schroeven. Ik kan er nog geen datum op plakken, maar het staat hoog op onze agenda voor 2024.”
bron: https://nl.motorsport.com...gen-viaplay-ceo/10598153/

[ Voor 17% gewijzigd door dnmw2705 op 21-04-2024 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

dnmw2705 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:39:
[...]

Dit kan meespelen, maar ik denk gewoon dat een grote groep zich belazerd voelt. Het zou anders worden, beter, etc, maar uiteindelijk met een gammele 5mbit stream, problemen met streaming en een Noorse CEO die zegt dat het aan de klant ligt, dat geeft gewoon geen zuivere naam. Daarbij zijn veel Nederlanders best wel emotioneel/sentimenteel als het gaat om gedane beloftes en verandering.

Ik heb als Ziggo-klant het laatste seizoen in UHD4k kunnen kijken, toen Viaplay kwam met de 5mbit stream, heb ik zoiets gehad van ja, daar heb ik geen behoefte aan. Ik ben dan ook heel eerlijk dat als Viaplay komt met een betere beeldkwaliteit (zoals Roger Lodewicks, CEO Viaplay Nederland zegt dat er in 2024 gaat gebeuren), dan ga ik wel heroverwegen, afhankelijk van de vernieuwde kwaliteit die ze gaan bieden.

[...]

bron: https://nl.motorsport.com...gen-viaplay-ceo/10598153/
In het beste geval zal het dezelfde kwaliteit worden als de stream van F1TV zelf en die vind ik anno 2024 ook gewoon ondermaats. Zeker als je een paar jaar daarvoor gewoon 4K had via Ziggo.

Zeker met de huidige prijzen mag je, zeker anno 2024, een 4K stream verwachten met minimaal een bitrate van rond de 20-25 Mbit en eigenlijk gewoon (qua kwaliteit) de beelden die je bij een Drive to Survive ziet.... :/

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
MazeWing schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:16:
[...]

I

Zeker met de huidige prijzen mag je, zeker anno 2024, een 4K stream verwachten met minimaal een bitrate van rond de 20-25 Mbit en eigenlijk gewoon (qua kwaliteit) de beelden die je bij een Drive to Survive ziet.... :/
Eens, maar ik denk wel dat er voor een live 4K stream net iets meer komt kijken dan voor "gewoon" 4K.

Op 20 Juli is het Mike Tyson vs Jake Paul live op Netflix. Benieuwd met welke kwaliteit dat komt.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 21-04-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DutchOwnage schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:18:
[...]

Eens, maar ik denk wel dat er voor een live 4K stream net iets meer komt kijken dan voor "gewoon" 4K.
Zijn er diensten die dat überhaupt aanbieden? Er wordt altijd beargumenteerd dat ziggo dat ook deed maar dat kan je inderdaad niet zomaar vergelijken met een een pure streamingdienst. Is Ziggo’s Go (?) platform wel in 4K bijvoorbeeld?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Gunner schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:22:
[...]

Zijn er diensten die dat überhaupt aanbieden?
Naar mijn weten niet. AppleTV+ streamt wel de MLS live, maar volgens mij is dat ook gewoon 1080P. En als zelfs AppleTV+ het niet in 4K doet, zegt dat voor mij wel iets omdat AppleTV+ bekend staat om zijn hele goede 4K HDR streams met zeer hoge bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DutchOwnage schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:24:
[...]

Naar mijn weten niet. AppleTV+ streamt wel de MLS live, maar volgens mij is dat ook gewoon 1080P. En als zelfs AppleTV+ het niet in 4K doet, zegt dat voor mij wel iets omdat AppleTV+ bekend staat om zijn hele goede 4K HDR streams met zeer hoge bitrates.
Precies. Dus is het niet realistisch om dat wel van Viaplay te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-07 16:35
Live sport streamen in 4K is natuurlijk heel wat anders dan een streamingdienst. Maar Viaplay heeft de expertise wel in huis, want in Scandinavië is er ook gewoon een 4K-stream beschikbaar op hun website.

Het zal vooral aan hun faciliteiten in Nederland liggen. Dit is nu nog ingericht op 1080p50, en dat zal aangepakt moeten worden. Een deel van de apparatuur zal kunnen blijven, een deel zal vervangen moeten worden. Bij de start van Viaplay waren de regie en studio(s) ter nauwernood af, door leveringsproblemen vanwege corona. Het was een gevalletje enkele dagen voor live (gehoord van insiders). Die leveringsproblemen zijn nu wel voorbij, dus is een snelle update van je infrastructuur wel te realiseren. Denk dat dat wel goedkomt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Maar waar ligt het dan aan? Dat de MLS stream (die Apple ook gewoon "inkoopt") geen 4K is of dat het technisch een te grote uitdaging is een live uitzending, zonder enorme vertraging, in de huiskamer te krijgen?

Mij lijkt als je gewoon stabiel 4K streams met hoge bitrates (zoals hun films) kan aanbieden dat je op dat vlak ook gewoon een live sportstream kan aanbieden, MITS de stream die je aan gaat bieden in de basis dan wel 4K is.

Het lijkt mij dus eerder te liggen bij de gehele keten van MLS dan bij Apple zelf....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-07 16:35
MazeWing schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:32:
[...]

Maar waar ligt het dan aan? Dat de MLS stream (die Apple ook gewoon "inkoopt") geen 4K is of dat het technisch een te grote uitdaging is een live uitzending, zonder enorme vertraging, in de huiskamer te krijgen?

Mij lijkt als je gewoon stabiel 4K streams met hoge bitrates (zoals hun films) kan aanbieden dat je op dat vlak ook gewoon een live sportstream kan aanbieden, MITS de stream die je aan gaat bieden in de basis dan wel 4K is.

Het lijkt mij dus eerder te liggen bij de gehele keten van MLS dan bij Apple zelf....
Apple huurt hiervoor NEP in, die notabene zelf zeiden 'Finding enough trucks to cover all those [games] was one of the biggest challenges that MLS put in front of us from day one'. Genoeg 4K-regiewagens hiervoor vinden is helemaal een uitdaging, aangezien er ook nog genoeg andere evenementen zijn waarvoor ze die wagens nodig hebben. En financieel is dat ook nog eens stukken prijziger, en Apple zal ook geld willen verdienen in plaats flink geld steken in 4K-regiewagens en de infrastructuur om dat te leveren aan de klant. Een gevalletje: 'wie weet in de toekomst'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
[...]

Kleine correctie: AppleTV+ streamt niet de MLS. ATV+ is de streaming dienst voor series/films. MLS kun je kijken via de AppleTV app.
Verder klopt wat je zegt hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
MazeWing schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:32:
[...]

Ik ga het zo gemakkelijk mogelijk proberen uit te leggen: een film wordt bijvoorbeeld door 100 mensen tegelijk gekeken. Dit kost dan bij een bitrate 25mbps dus 2,5gbit aan data stroom naar de klant toe. Deze streams worden verdeeld door CDN(verdeelpunt), hoe dichter deze bij de klant, hoe lager de latency. Hoe meer mensen er kijken, hoe meer CDN’s, hoe verder weg alles moet komen en hoe lager de latency wordt. Capaciteit van CDN is dus ook een factor. Als die maar 100mbit kan doorvoeren, heb je bij 4k stream maar 4 streams per CDN waar bij 5mbit er 20 streams kunnen. Daarbij zijn de kosten van hoevelen data/cdn ook nog behoorlijk

IPTV/DVB-C heeft hierin dus nog de voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:22:
[...]

Zijn er diensten die dat überhaupt aanbieden? Er wordt altijd beargumenteerd dat ziggo dat ook deed maar dat kan je inderdaad niet zomaar vergelijken met een een pure streamingdienst.
Ja hoor, Viaplay zélf nota bene streamt F1 in 4K in Scandinavië: https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/. Amazon Prime streamt de Premier League in 4K in het VK. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Maar Viaplay lijkt in Nederland vooral te dure rechten op te kopen om vervolgens op andere zaken te beknibbelen (want zelfs de gewone HD-kwaliteit is bij Viaplay natuurlijk lachwekkend, zeker bij F1).

Het blijft op deze manier helaas een budget-product met premium prijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 21-04-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:53:
[...]

Ja hoor, Viaplay zélf streamt F1 nota bene in 4K in Scandinavië: https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/. Amazon Prime streamt de Premier League in 4K in het VK. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Maar Viaplay lijkt in Nederland vooral te dure rechten op te kopen om vervolgens op andere zaken te beknibbelen (want zelfs de gewone HD-kwaliteit is bij Viaplay natuurlijk lachwekkend, zeker bij F1).

Kan iemand eens kijken of deze stream geopend kan worden met Nederland Viaplay account?
https://viaplay.se/sport/...d-prix/s24041541985492691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:53:
[...]
Ja hoor, Viaplay zélf nota bene streamt F1 in 4K in Scandinavië: https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/. Amazon Prime streamt de Premier League in 4K in het VK. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Maar Viaplay lijkt in Nederland vooral te dure rechten op te kopen om vervolgens op andere zaken te beknibbelen (want zelfs de gewone HD-kwaliteit is bij Viaplay natuurlijk lachwekkend, zeker bij F1).

Feit dat het dus kan in Scandinavië, betekent wel dat de mogelijkheid voor Nederland er ook is. Ziggo deed alleen FOM beelden van circuit in UHD en de rest FHD upscaled vanuit studio. Ik zie het dus wel gebeuren dat het gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Zelf denk ik dat Viaplay zich beter kan focussen op stabiliteit (op alle beloofde platformen en televisies), hogere bitrate en eventueel HDR. 4K resolutie zou ik echt de laagste prio geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
dnmw2705 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:04:
[...]

Kan iemand eens kijken of deze stream geopend kan worden met Nederland Viaplay account?
Op mijn computer kon ik die openen, helaas wel alleen zweeds commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:00

AvK

Ready Set Go

dnmw2705 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:04:
[...]

Ja doet et gewoon. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
En kan je dan ook gewoon in UHD kijken? Want dan is er dus een ontzettend interessante situatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

Het mag idd per stream, dus als mensen gaan klagen moeten ze wat dat betreft niet bij Ziggo zijn maar bij degene die deze regel heeft verzonnen. Je kan niet iets voor hoge prijs verkopen en dan verwachten dat ze het gratis gaan weggeven. Datzelfde gaat gelden nu voor Viaplay die nu ook veel betalen voor de rechten en ook hun geld gaan proberen terug te verdienen.

Ik snap ook wel dat ik prima kan switchen, ik vind dat alleen een stuk meer gedoe met streamen. Als ik Formule 1 kijk en even snel wil overschakelen naar Bijv. ESPN of een talkshow oid die niet via Viaplay gaat kost dat onnodig veel tijd. Dus ja het kan allemaal wel, en er zijn ook wel oplossingen, maar ik vind het niet prettig werken en heb dus een voorkeur v oor linear.

Enige waar ze positief over doen mbt Ziggo is hoe ze de Formule 1 hebben uitgezonden, kijk in een gemiddeld bericht over Ziggo en het is verre van positief :+, wat overigens geldt voor alle providers.

Tja dit verhaal over Liberty Global en UPC zal vast kloppen, maar zonder bronnen kan ik hier echt niks mee. Voelt dan erg aan als onderbuik/ergens eens iets gelezen. Maar elk commercieel bedrijf gaat over lijken om winst te maken en heeft spreekwoordelijke 'skeletten in de kast'.

Ach ja, ik ben wel afgehaakt door Viaplay, maar ben dan ook geen die hard fan van F1. Leuk om Max te zien en daar houdt het wel mee op. Zolang er genoeg mensen naar blij zal doet Viaplay het goed genoeg, time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 17:42
Hebben jullie dat ook dat Viaplay tijdens formule 1 en Premier League steeds blijft hangen en regelmatig 2 keer hetzelfde afspeelt of als je een andere website bezoekt en dan terug op Viaplay komt, het beeld bevroren is en soms wel 2 seconden blijft hangen? Ik heb dit alleen op Viaplay en nooit met ziggogo of andere. MIjn internetverbinding is goed. Nieuwste Firefox 125.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Net even via de app van mijn tv provider door de tv gids gebladerd. Ik zie dat bv morgenavond twee films worden uitgezonden (The Fast and the Furious en The Chronicles of Riddick) en dinsdagavond de PL wedstrijd Arsenal - Chelsea. Is er naast het bladeren door de tv gids nog een andere weg om er achter te komen wat wanneer wordt uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Vanochtend gewoon live F1 kunnen kijken. Maar, zowel vrijdag als zaterdag kon ik de uitzending wel aanklikken op m'n LG TV maar kwam er geen play-knopje. Via m'n telefoon-app wel gewoon kunnen kijken en airplay'en naar m'n TV. Maar beetje onhandig was dat wel, en was me eerder ook niet opgevallen terwijl ik meestal wel wat later kijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

👉 Tom Coronel: ‘F1-commentaar Viaplay is beter dan bij Ziggo’ 😵‍💫

Wat mis ik Robert doornbos en dat meen ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-07 10:31
Anoniem: 2080528 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:51:

[YouTube: Tom Coronel: ‘F1-commentaar Viaplay is beter dan bij Ziggo’]

Ze weten zoveel dat ze een keer tijdens een safety car herstart niet begrepen dat drs pas in de 3e ronde na die herstart weer aan gaat bijvoorbeeld.

Los of ze wel of niet veel kennis hebben, het komt er totaal niet uit op commentator niveau, wellicht wel als analist of interviewer. Daarnaast zit hun hele manier van commentaar geven vol met overdrijvingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07 12:35
DutchOwnage schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:18:
[...]

Op 20 Juli is het Mike Tyson vs Jake Paul live op Netflix. Benieuwd met welke kwaliteit dat komt.
Viaplay zend in Noorwegen een 4K stream uit, al jaren, AV1 (x265) codec met een bitrate van 12.000 kbps. Werkt alleen goed op een AppleTV en enkele andere hardware. Op PC moet je door heel wat technische hoepels om het voor elkaar te krijgen omdat ze alleen een oude Microsoft Edge supporten (non-chromium).

Maar ze ‘kunnen’ het dus wel. De ‘gewone’ noorse Viaplay stream is om te janken. 720p ~ 4200 kbps bitrate, ronduit bagger.

Heb het als test afgenomen voor 1e weekend en daarna opgezegd. Ga er geen ~30 euro per maand voor betalen wat het hier kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

slijkie schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:03:
[...]

Viaplay zend in Noorwegen een 4K stream uit, al jaren, AV1 (x265) codec met een bitrate van 12.000 kbps. Werkt alleen goed op een AppleTV en enkele andere hardware. Op PC moet je door heel wat technische hoepels om het voor elkaar te krijgen omdat ze alleen een oude Microsoft Edge supporten (non-chromium).
Dus kiezen ze misschien ervoor om het niet te ingewikkeld te maken voor hun klanten. Anders krijg je dat gezeur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 11:24
Is het al Bekend waarom Ziggo de rechten niet heeft terwijl ze meer geboden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 13:19
pronkje schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:16:
Is het al Bekend waarom Ziggo de rechten niet heeft terwijl ze meer geboden hebben.
Ziggo is tov Viaplay maar een hele kleine ‘lokale’ speler, Viaplay is nl in meerdere landen te bekijken.

Ziggo heeft zelfs meer geboden dan VP … :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MilesD. schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:12:
[...]
Ziggo is tov Viaplay maar een hele kleine ‘lokale’ speler, Viaplay is nl in meerdere landen te bekijken.

Ziggo is in principe geheel eigendom van Liberty Global + Vodafone samen, vermoed dat die wel iets grotere speler dan Viaplay zijn.

Maar voor dit hebben ze idd maar in 1 land een markt.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2024 14:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 17:26
ik vond het weer een prima uitzending, o.a. met Ho pin Tun op lokatie in China. Dat ze nog maar even door mogen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
MilesD. schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat je bedoeld dat Viaplay in meerdere landen zit? Want qua omzet mag Viaplay Nederland de veters niet eens strikken van VodafoneZiggo, nog even niet de moeder bedrijven van Viaplay vs Vodafone & Ziggo meegerekend :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07-07 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Zorroberner schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:57:
[...]

Ze weten zoveel dat ze een keer tijdens een safety car herstart niet begrepen dat drs pas in de 3e ronde na die herstart weer aan gaat bijvoorbeeld.
Tjah, bij Ziggo hadden ze immers nooit iets fout he... Elke commentator maakt weleens een foutje. En als dat het beste voorbeeld is dat je kunt bedenken, zijn het topcommentatoren want dat is al wel weer een tijd geleden...
Los of ze wel of niet veel kennis hebben, het komt er totaal niet uit op commentator niveau, wellicht wel als analist of interviewer. Daarnaast zit hun hele manier van commentaar geven vol met overdrijvingen.
Dat is ook een beetje een kwestie van smaak. Heel de F1 is vol overdrijvingen. "Ik heb echt 0,0 grip" om de ronde daarna wel de snelste ronde te pakken. Ik hoor persoonlijk liever dat soort overdrijvingen dan de arrogantie van een paar mensen die vinden dat zij de F1 groot hebben gemaakt in NL, en dat je prima 10 jaar kunt teren op nog niet eens 1 volledig seizoen rijden in de F1. Maar gelukkig kun je bij F1 tv ook ander commentaar aanzetten, of je gaat hannesen om Olav alsnog te kunnen horen, toch soort keuze vrijheid dus :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-07 10:31
Crazy D schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:38:
[...]

Tjah, bij Ziggo hadden ze immers nooit iets fout he... Elke commentator maakt weleens een foutje. En als dat het beste voorbeeld is dat je kunt bedenken, zijn het topcommentatoren want dat is al wel weer een tijd geleden...

[...]

Dat is ook een beetje een kwestie van smaak. Heel de F1 is vol overdrijvingen. "Ik heb echt 0,0 grip" om de ronde daarna wel de snelste ronde te pakken. Ik hoor persoonlijk liever dat soort overdrijvingen dan de arrogantie van een paar mensen die vinden dat zij de F1 groot hebben gemaakt in NL, en dat je prima 10 jaar kunt teren op nog niet eens 1 volledig seizoen rijden in de F1. Maar gelukkig kun je bij F1 tv ook ander commentaar aanzetten, of je gaat hannesen om Olav alsnog te kunnen horen, toch soort keuze vrijheid dus :)
Luister al een tijd niet naar commentaar van viaplay, dus recentere voorbeelden heb ik niet. Kan er wel meer bedenken, maar het is in reactie op Coronel. Echt next level noemen terwijl je zulke dingen mist, vind ik bijzonder. En was ook niet perse Ziggo fan, ook bizar veel fouten. Rechtsachter het wiel, oh nee links voor (met een pitstop). Mijn reactie was niet pro ziggo, maar eerder reactie op de wij van wc eend praatje van Coronel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:48
dnmw2705 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:12:
[...]

Feit dat het dus kan in Scandinavië, betekent wel dat de mogelijkheid voor Nederland er ook is. Ziggo deed alleen FOM beelden van circuit in UHD en de rest FHD upscaled vanuit studio. Ik zie het dus wel gebeuren dat het gaat veranderen.
Dit deden ze al voordat ziggo rechten had, maar niet gedaan in Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 2080528 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:51:

[YouTube: Tom Coronel: ‘F1-commentaar Viaplay is beter dan bij Ziggo’]

Hahaha... wat is dit? Wij van wc eend..... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:07:
[...]

Hahaha... wat is dit? Wij van wc eend..... :)
Yep, hij heeft een vooruitziende blik _O-

Formule 1-platform Viaplay komt met flinke prijsverhoging

https://www.nu.nl/economi...linke-prijsverhoging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

D-Ed schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:40:
[...]

Yep, hij heeft een vooruitziende blik _O-

Formule 1-platform Viaplay komt met flinke prijsverhoging

https://www.nu.nl/economi...linke-prijsverhoging.html
Arme klanten die al zoveel betalen, lef hebben ze in ieder geval wel!
Want het is een gewaagde gok na zoveel ontevreden klanten en verlies te hebben :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:44:
[...]

Want het is een gewaagde gok na zoveel ontevreden klanten en verlies te hebben :D
Ja, wel bizar zoveel prijsverhogingen in korte tijd. Lijkt eerder op een 'all in' move zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 15:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

qwerty19 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:08:
Dat is toch de samenwerking met SBS9? Ik zie dat ze kanaal 19 nu wel hernoemd hebben naar Viaplay TV, dat was tot voor kort dus SBS9 (geen idee wat daar normaal voor programma's op uitgezonden werden).

Voor mij verwijdert dit mijn nummer 1 en 2 bezwaar tegen Viaplay: dat het alleen streaming was en dat ik er voor moest gaan betalen (voorheen Ziggo dus gewoon live kijken, mogelijkheid tot opnemen en het zat in het abonnement).
Dat de races nu niet live uitgezonden worden was voor Japan in China niet zo'n probleem, zal eens zien of ik voor de races op een normaal tijdstip wel anders ga kijken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Drijft alleen maar meer klanten naar f1tv denk ik. Als ze nou eens naar de geluiden in de markt zouden luisteren.... Maar nee hoor, lekker hun eigen weg blijven volgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
Maasluip schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:50:
[...]

Dat de races nu niet live uitgezonden worden was voor Japan in China niet zo'n probleem, zal eens zien of ik voor de races op een normaal tijdstip wel anders ga kijken.
Wat dat betreft wordt de volgende GP wel interessant. Miami is pas om 22uur NL'se tijd.
Die kan je dus eigenlijk niet uren later
gaan integraal uitzenden, want of iedereen slaapt of mensen zijn aan het werk. Dan zit je rond de maandag avond NL'se tijd als je het beste bereik wil hebbem. Maar dat is bijna 20 uur na de race, dan is interesse ook minder en velen gespoiled. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door dudinson op 22-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:43
stylezzz schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:52:
[...]

Drijft alleen maar meer klanten naar f1tv denk ik. Als ze nou eens naar de geluiden in de markt zouden luisteren.... Maar nee hoor, lekker hun eigen weg blijven volgen. :P
De klanten die van de F1 houden :) er zijn der genoeg die Viaplay voor het darten en voetbal nemen

En daarbij als Max besluit morgen ermee te stoppen( ga er niet van uit btw >:) ) dan zijn ze de helft van de klanten al kwijt in Nederland dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Morgenochtend worden de cijfers bekend gemaakt van Q1 van Viaplay Group. Zal mij niets verbazen als we daarvoor óf daarna de bevestiging krijgen over de rechtendeal van F1. Ik zou zelf niet graag garant staan voor de bankgarantie van 500 miljoen (Euro/Dollar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:10
[...]

Is dit niet de reden dat ViaPlay heeft gewonnen met een lager bod dan Ziggo?
Hoop (extra) geld richting F1TV Pro (Liberty Media).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
DmC1982 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:20:
[...]

Is dit niet de reden dat ViaPlay heeft gewonnen met een lager bod dan Ziggo?
Hoop (extra) geld richting F1TV Pro (Liberty Media).
Advocaat van de duivel inderdaad. We laten bewust de slechtere aanbieder winnen, zodat ons eigen platform meer winst kan maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
De tekst bij NOS is dat Ziggo aanvankelijk meer had geboden. Zou zomaar kunnen dat Viaplay als huidige aanbieder de gelegenheid kreeg dat bod te overstemmen en dat dus waarschijnlijk ook gedaan heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Señor Sjon schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:37:
De tekst bij NOS is dat Ziggo aanvankelijk meer had geboden. Zou zomaar kunnen dat Viaplay als huidige aanbieder de gelegenheid kreeg dat bod te overstemmen en dat dus waarschijnlijk ook gedaan heeft.
Volgens Chris Woerts (gaan we weer :9) bij VI afgelopen vrijdag komt het omdat Viaplay Groep een deal voor 5 landen afsluit voor 5 jaar voor €500 miljoen. In tegenstelling tot Ziggo, waar het uiteraard maar om 1 land gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-07 14:50
[...]

Ik heb Viaplay maar ga overstappen naar F1tv pro. Scheelt toch wat in de maand.
Via KPN kon je eerst nog via een kanaal gewoon de wedstrijden op de tv zien maar hebben ze ook al gestopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:23:
[...]

Advocaat van de duivel inderdaad. We laten bewust de slechtere aanbieder winnen, zodat ons eigen platform meer winst kan maken... :)
Kans is best aanwezig dat de F1tv prijs hierdoor ook weer omhoog gaat, omdat het kan en omdat viaplay weer gaat lopen janken bij de FOM.
Echt... Dat deze ballen partij nog bestaat is mij echt een raadsel en sowieso de gunning heeft gewonnen. Russische bank als onderpand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 20:11
[...]

Volgens mij zijn de ontevreden gebruikers wat luidruchtiger waardoor een verkeerd beeld ontstaat. Ken ook genoeg lui, waaronder ikzelf, die het een prima dienst vinden.

Zeker als je naast Formule 1 ook andere content kijkt als bijvoorbeeld Premier League, darts, Tulp competitie etc dan is het een prima prijs voor wat je krijgt. Ook in vergelijking met buitenlandse diensten als Sky.

Ik hoop alleen dat ze wat werk gaan maken van die stream kwaliteit maar ik vind het wel mooi dat je in het weekend allerlei wedstrijden via verschillende streams kan kijken, ze vrijwel alles uitzenden en ook bijna overal NL commentaar hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Katseviool schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:15:
[...]

Ik hoop alleen dat ze wat werk gaan maken van die stream kwaliteit maar ik vind het wel mooi dat je in het weekend allerlei wedstrijden via verschillende streams kan kijken, ze vrijwel alles uitzenden en ook bijna overal NL commentaar hebben :)
Iedereen weet natuurlijk wel dat ze hoofdzakelijk inzetten op F1 (was ook wel duidelijk hoe trots Viaplay dit maanden heeft lopen verkondigen toen ze de boel van Ziggo overnamen). Juist die klote streamkwaliteit is hetgeen waar de wat meer kritische kijker/gemiddelde Tweaker op let. De Ziggo kwaliteit was gewoon uitmuntend en het beste wat je aan sport televisie kon krijgen in mijn optiek (qua beeldkwaliteit, het knalde van je scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 13:19
D-Ed schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:41:
[...]

Iedereen weet natuurlijk wel dat ze hoofdzakelijk inzetten op F1 (was ook wel duidelijk hoe trots Viaplay dit maanden heeft lopen verkondigen toen ze de boel van Ziggo overnamen). Juist die klote streamkwaliteit is hetgeen waar de wat meer kritische kijker/gemiddelde Tweaker op let. De Ziggo kwaliteit was gewoon uitmuntend en het beste wat je aan sport televisie kon krijgen in mijn optiek (qua beeldkwaliteit, het knalde van je scherm).
Bovenstaand had ik ook zeer veel last van maar is al lang uitstekend opgelost.. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41
MilesD. schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:56:
[...]

Bovenstaand had ik ook zeer veel last van maar is al lang uitstekend opgelost.. :)
De haperingen zijn inmiddels wel opgelost. De kwaliteit van de stream is nog steeds bedroevend laag..

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
De beeldkwaliteit is echt bedroevend.. nog steeds. Van livestreams tot aan samenvattingen die je terug kijkt. Het is echt pixels schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
https://www.telegraaf.nl/...bijna-een-vijfde-haakt-af

Ben niet helemaal in de cijfers gedoken en het is "maar"de telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aartstyle schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:33:

:X Vind je het gek met die hoge prijzen en hetzelfde blijven leveren? Dit voelen ze hopelijk wel.
F1-zender Viaplay ziet forse daling abonnementen: bijna een vijfde haakt af..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:35:
[...]

:X Vind je het gek met die hoge prijzen en hetzelfde blijven leveren? Dit voelen ze hopelijk wel.

[...]
Benieuwd of ze die bankgarantie nog kunnen overleggen.....

Maken met de bedrijfsactiviteiten 473 miljoen kronen verlies. En dan een bankgarantie van 500 miljoen euro moeten neerleggen (voor meerdere landen samen) als je in Nederland 1/5 van je klanten kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aartstyle schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:41:
[...]

Benieuwd of ze die bankgarantie nog kunnen overleggen.....

Maken met de bedrijfsactiviteiten 473 miljoen kronen verlies. En dan een bankgarantie van 500 miljoen euro moeten neerleggen (voor meerdere landen samen) als je in Nederland 1/5 van je klanten kwijt bent.
Dat kan inderdaad nog wel eens spannend gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnmw2705
Aartstyle schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:33:

Het ligt iets genuanceerder. Als je door de cijfers heen gaat zie je dat juist in Scandinavië de afname het hoogste is en in Nederland er een kleine groei was (door start F1 EN de maatregelen tegen het account delen)
We estimate that approximately a third of premium subscribers have been sharing the account details for their Viaplay subscriptions. This is not fair. We have implemented changes in some markets to limit the number of concurrent streams for live events, which have proved successful and have encouraged new customers to join and pay for the entertainment they watch.
Ik krijg bij die 'this is not fair' een beetje Calimero-vibes

https://www.viaplaygroup....ort-january-march-2224002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:52
[...]

[...]
Tja, de Telegraaf heeft geen ongelijk. Maar het is wel met een jaar geleden vergeleken. Vergeleken met vorig kwartaal hebben ze slechts een half procentje minder subscribers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SterqVerhael schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:33:
De beeldkwaliteit is echt bedroevend.. nog steeds. Van livestreams tot aan samenvattingen die je terug kijkt. Het is echt pixels schieten.
Heb de F1 van China gekeken/gecast (mooi circuit trouwens) met de F1 TV Pro app, om heel eerlijk te zijn was de stream wat wazig te noemen, m.a.w niet scherp t.o.z van de vorige races.

Meerdere mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 07-07 09:30
Ik vond deze quote ook nog wel wat:
And we will be introducing a new HVOD streaming package this summer that will include advertising, in order to provide flexible solutions for our customers, and additional monetisation windows for our content.
Maar geen info over de F1 rechten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
jaspermeul schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:51:
[...]

Tja, de Telegraaf heeft geen ongelijk. Maar het is wel met een jaar geleden vergeleken. Vergeleken met vorig kwartaal hebben ze slechts een half procentje minder subscribers.
Vorig kwartaal was er geen F1 (afhankelijk van het precieze meetpunt). Dus dan zeggen veel mensen op. Vandaar ook dat ze met een jaar geleden vergelijken zodat je uitgaat van dezelfde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
RiCk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:53:
Ik vond deze quote ook nog wel wat:

[...]
Dit is het overzicht van de 'world class sports rights'. Ze hebben aardig wat te verlengen dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://img001.prntscr.com/file/img001/YnGQ4QhkSl6WvUNQthXjpw.png

[ Voor 6% gewijzigd door dnmw2705 op 23-04-2024 10:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 07-07 17:34
Anoniem: 2080528 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:51:
[...]

de stream wat wazig te noemen, m.a.w niet scherp t.o.z van de vorige races.

Meerdere mensen opgevallen?
Zo ziet de hele lucht eruit in China, misschien heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dehardstyler schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:00:
[...]

Zo ziet de hele lucht eruit in China, misschien heeft het daarmee te maken?
🤣👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

[...]
Je zou toch denken dat ze na 2 jaar wel door hebben dat ze iets verkeerd doen.... Zal me benieuwen welke bank zijn nek uitsteekt voor die garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dnmw2705 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:45:
Ik krijg bij die 'this is not fair' een beetje Calimero-vibes
"Zij zijn groot en wij zijn klein" als het gaat om accountdelen? Ik zie de link niet helemaal. Het is hun goed recht om zo hun content te beschermen.

Niet alles is evil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Gunner schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
[...]

"Zij zijn groot en wij zijn klein" als het gaat om accountdelen? Ik zie de link niet helemaal. Het is hun goed recht om zo hun content te beschermen.

Niet alles is evil.
Eens, en met F1TV erbij kun je effectief nog steeds delen. Hoop wel dat dat blijft bestaan, mijn vader vindt het af en toe wel leuk om een race te kijken, en kijkt dat via mijn account. Denk niet dat hij er 16 euro (oid) per maand voor over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
RiCk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:53:
Ook niet in de afbeelding van @dnmw2705. Alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe recent die afbeelding is. Wat mij ook opvalt is dat Chris Woerts het had over 5 markten, maar ik zie toch echt zes core markets. Of worden Noorwegen en Zweden als één markt gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
alex3305 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:13:
[...]

Ook niet in de afbeelding van @dnmw2705. Alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe recent die afbeelding is. Wat mij ook opvalt is dat Chris Woerts het had over 5 markten, maar ik zie toch echt zes core markets. Of worden Noorwegen en Zweden als één markt gezien?
Deze afbeelding kwam uit de presentatie van vanmorgen
Pagina: 1 ... 142 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2