HollowGamer schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:37:
[...]
Ziggo heeft het niet beloofd, maar wat ik begreep is het een verplichting om de Nederlandse clubs met EU-voetbal op het open net uit te zenden. Volgens mij mag het ook met een stream tegenwoordig, maar dat weet ik niet zeker.
Het zappen is geen probleem. Koop een Chromecast + afstandsbediening, of gewoon je SmartTV, en je kunt prima switchen. Al mag voor mij zeker de interface van ViaPlay een upgrade krijgen + die limieten er z.s.m. eraf gooien(!). Het TV-kanaal was overigens enkel voor klanten, tenminste kan mij niet herinneren dat ze het ooit hebben opgezet voor andere, maar dat is er nu min-of-meer dankzij John de Mol.
Liberty Global heeft met UPC heel veel tegengehouden, en zijn ook via een truc geld verloren, maar ook weer niet op de een of andere manier. Ben verre van een expert, maar als je kijkt wat ze bijvoorbeeld doen met Ziggo en Telenet, dan weet je hoe vervelend zij zijn met iedereen opkopen, en dan de markt stilleggen. Iets dat KPN ook goed kan overigens. Ze zijn ook ontzettend groot, maar dacht dat Liberty Media (van F1) niet meer van hun was.
ViaPlay is echt niet top, dus wil ze niet de hemel in prijzen. Maar is al vaker gezegd, sommige doen hier echt veel te positief over Ziggo. Misschien omdat het een Nederlands bedrijf is van origine?
Je moet het anders zien (en nee ik zit ook niet meer bij Ziggo), Ziggo deed gewoon wat ze zeiden en dat maakte ze betrouwbaar.
Zij boden een compleet pakket aan, je kreeg "gratis" F1 als je een abonnement bij ze had en zelfs in 4K en zelfs als je dat niet had dan kon je het vaak wel "gratis" ontvangen... en dat F1 pakket was gewoon erg goed. Dat later ook met voetbal (Ziggo Sport) werd uitgebreid.
En omdat de F1 zo populair was destijds zonden ze ook "gratis" races uit voor de rest van Nederland en dat deden ze dan ook echt.
En dat maakte Ziggo zo aantrekkelijk en dus ook relatief goedkoop ook naar de NPO toe, tuurlijk Ziggo deed dat ook niet zonder winstoogmerk maar juist omdat ze die dingen deden verdienden ze er op.
Viaplay ging alleen voor de winst en aandeelhouders, dat was meteen duidelijk en daarom is en blijft Viaplay niet populair en zal het dus ook nooit goed komen. Het feit dat Viaplay een hostile takeover heeft gedaan van de F1 van Ziggo is en blijft een ding en zal moeilijk te vergeten zijn. Heeft niks met dat het een NL bedrijf van origine is te maken (want dat is het al heel lang niet meer).
Ziggo concurreerde in NL ook niet met F1TV, er was een relatief gezonde concurrentie destijds. Nu is het zo dat F1TV de prijs heeft verhoogd, enkel vanwege onderhandelingen met Viaplay...

alleen daarom heb ik een persoonlijke hekel aan Viaplay. Zij hebben er namelijk voor gezorgd dat de prijs van F1TV omhoog is gegaan want anders maakte Viaplay geen winst meer.
[
Voor 12% gewijzigd door
ArcticWolf op 20-04-2024 21:00
]