@HvanL ik had op woensdagochtend direct bij openingstijd binnen een paar minuten contact met een medewerker op de chat.
mmmh, morgen woensdag, misschien wekker zettenJarown2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:55:
@HvanL ik had op woensdagochtend direct bij openingstijd binnen een paar minuten contact met een medewerker op de chat.
Wat zijn hun openingstijden?
Herbij het antwoord op mijn vraag aan de Nederlandse Viaplay support of ik na het afsluiten van een jaarabonnement gegarandeerd €12,79 per maand blijf betalen gedurende die periode. En dus geen tussentijdse verhoging ontvang :
'Thanks for reaching out and we’re happy to hear you want to stay with us for another year! Today i’ll be helping out my Dutch colleagues, so therefore I will be responding to you in English.
You can cancel your current subscription via this link https://viaplay.com/account/login (only possible when the last payment of your annual subscription has been completed).
We can also do this for you if you prefer, but before I can release any information about the account or make any changes, I need verification that you are the owner of the email address provided. You can give permission by simply responding to this email if you are currently using the email address the subscription is on.
You can then use the same link to purchase a new annual subscription for €12.79 per month when your subscription expires! I can also process it in the system for you in advance so it automatically continues into the new year's subscription provided you have made your last payment of the year's subscription. Then we can easily arrange it together.
I love to hear from you so we can help you further, for now have a nice day.'
Tja, zeg het maar...... Ze geven geen antwoord op mijn vraag, en draaien er met een grote boog omheen met een hoop onzin waar ik niet om gevraagd heb. Zou het taktiek zijn om vragen rondom toekomstige prijsverhogingen te vermijden? En blijkbaar heeft de Nederlands Viaplay support geen tijd/toestemming om (voor hun) lastige vragen te beantwoorden?
'Thanks for reaching out and we’re happy to hear you want to stay with us for another year! Today i’ll be helping out my Dutch colleagues, so therefore I will be responding to you in English.
You can cancel your current subscription via this link https://viaplay.com/account/login (only possible when the last payment of your annual subscription has been completed).
We can also do this for you if you prefer, but before I can release any information about the account or make any changes, I need verification that you are the owner of the email address provided. You can give permission by simply responding to this email if you are currently using the email address the subscription is on.
You can then use the same link to purchase a new annual subscription for €12.79 per month when your subscription expires! I can also process it in the system for you in advance so it automatically continues into the new year's subscription provided you have made your last payment of the year's subscription. Then we can easily arrange it together.
I love to hear from you so we can help you further, for now have a nice day.'
Tja, zeg het maar...... Ze geven geen antwoord op mijn vraag, en draaien er met een grote boog omheen met een hoop onzin waar ik niet om gevraagd heb. Zou het taktiek zijn om vragen rondom toekomstige prijsverhogingen te vermijden? En blijkbaar heeft de Nederlands Viaplay support geen tijd/toestemming om (voor hun) lastige vragen te beantwoorden?
@HvanL "Wij zijn tussen 10:00 en 22:00 uur online" staat er bij de chat
@Pierre_nr1 ik heb mijn abonnement verlengd met een jaar vòòr de einddatum van mijn lopende jaar. Dat was in overleg met de NL klantenservice en daar waren ze duidelijk(er):
@Pierre_nr1 ik heb mijn abonnement verlengd met een jaar vòòr de einddatum van mijn lopende jaar. Dat was in overleg met de NL klantenservice en daar waren ze duidelijk(er):
Dit houdt in dat je huidige abonnement blijft lopen tot 22-02 en op deze datum zal stoppen.
Met ingang van deze datum zal ook meteen je nieuwe jaarabonnement van €12,79 per maand ingaan en zullen wij beginnen met de automatische incasso op deze dag.
Dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag of er een tussentijdse prijsverhoging mogelijk is als ik op dit moment een jaarabonnement à €12,79 per maand afsluit. Er staat namelijk letterlijk 'De minimale prijs die u betaalt is €153,48. Let op het woordje 'minimale', dat geeft mij het gevoel dat er een tussentijdse verhoging van het maandbedrag mogelijk is. Maar als ik Viaplay dat letterlijk vraag, dan draaien ze er omheen en ontwijken mijn vraag. Dat zegt mij eigenlijk al genoeg.....Jarown2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:18:
[...]
btw.....ik verleng niet, ik ben een nieuwe klant
Dit is al besproken:Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:32:
[...]
Dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag of er een tussentijdse prijsverhoging mogelijk is als ik op dit moment een jaarabonnement à €12,79 per maand afsluit. Er staat namelijk letterlijk 'De minimale prijs die u betaalt is €153,48. Let op het woordje 'minimale', dat geeft mij het gevoel dat er een tussentijdse verhoging van het maandbedrag mogelijk is. Maar als ik Viaplay dat letterlijk vraag, dan draaien ze er omheen en ontwijken mijn vraag. Dat zegt mij eigenlijk al genoeg.....
btw.....ik verleng niet, ik ben een nieuwe klant
Katseviool in "Viaplay in Nederland"
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Viaplay praat nu over 'u betaalt minimaal €153,48'. En dat suggereert dat tussentijdse verhogingen mogelijk zijn. Maar daar wil Viaplay geen antwoord op geven als ik het ze vraag, dus het blijft nog steeds onduidelijk.Quad schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:34:
[...]
Dit is al besproken:
Katseviool in "Viaplay in Nederland"
En @Katseviool heeft aangetoond dat gedurende het contract de prijs blijft. Als het anders wordt kan je het contract ontbinden.Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:52:
[...]
Viaplay praat nu over 'u betaalt minimaal €153,48'. En dat suggereert dat tussentijdse verhogingen mogelijk zijn. Maar daar wil Viaplay geen antwoord op geven als ik het ze vraag, dus het blijft nog steeds onduidelijk.
En als je na de bestelling het nog niet kan vinden wat je zoekt, heb je 7 of 14 dagen de tijd om op te zeggen.
⏩ PVOutput☀️
Hij heeft het aangetoond voor dat moment, maar Viaplay heeft sinds kort zijn/haar tekst t.a.v. een jaarcontract aangepast met het woord 'minimale prijs' toe te voegen. Heeft dit met de aankomende prijsverhoging te maken in mei, zodat ze ook het maandbedrag van een jaarabonnement kunnen verhogen? Door het woordje 'minimaal' toe te voegen geven ze een mogelijkheid hiertoe.Quad schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:55:
[...]
En @Katseviool heeft aangetoond dat gedurende het contract de prijs blijft. Als het anders wordt kan je het contract ontbinden.
En als je na de bestelling het nog niet kan vinden wat je zoekt, heb je 7 of 14 dagen de tijd om op te zeggen.
En waarom geeft Viaplay dan geen antwoord als ik dat vraag? Lijkt me een simpele vraag.
Toen ik het vorige week afsloot stond er ook al minimaal. Na afsluiten krijg je dit gewoon zwart op wit gemaild. Ik zou me er dus niet zo druk om maken zoals @Quad ook al aangaf. Als je dat wel doet kun je allicht die CEO van Viaplay NL even een tweet sturen. Hij is daar best actief.Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:02:
[...]
Hij heeft het aangetoond voor dat moment, maar Viaplay heeft sinds kort zijn/haar tekst t.a.v. een jaarcontract aangepast met het woord 'minimale prijs' toe te voegen. Heeft dit met de aankomende prijsverhoging te maken in mei, zodat ze ook het maandbedrag van een jaarabonnement kunnen verhogen? Door het woordje 'minimaal' toe te voegen geven ze een mogelijkheid hiertoe.
En waarom geeft Viaplay dan geen antwoord als ik dat vraag? Lijkt me een simpele vraag.
Duidelijk antwoord, dank je!Katseviool schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:29:
[...]
Toen ik het vorige week afsloot stond er ook al minimaal. Na afsluiten krijg je dit gewoon zwart op wit gemaild. Ik zou me er dus niet zo druk om maken zoals @Quad ook al aangaf. Als je dat wel doet kun je allicht die CEO van Viaplay NL even een tweet sturen. Hij is daar best actief.
En ik maak me er niet druk om, maar ben gewoon nieuwsgierig waarom woord 'minimaal' wordt gebruikt. Dat lijkt toch iets te suggeren, want anders last je het weg en ontstaan er ook geen discussies over.
Maar goed, het jaarcontract is inmiddels afgesloten en ben tevreden over de prijs. De povere beeldkwaliteit op mijn iPad Pro is waar ik niet tevreden over ben, maar daar is al een lange discussie over gaande en ook niet relevant aan mijn vraag.
Nogmaals dank!
Omdat je minimaal 12 maanden lid moet blijven (langer mag, maar dan betaal je meer)Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:35:
[...]
Duidelijk antwoord, dank je!
En ik maak me er niet druk om, maar ben gewoon nieuwsgierig waarom woord 'minimaal' wordt gebruikt. Dat lijkt toch iets te suggeren, want anders last je het weg en ontstaan er ook geen discussies over.
Maar goed, het jaarcontract is inmiddels afgesloten en ben tevreden over de prijs. De povere beeldkwaliteit op mijn iPad Pro is waar ik niet tevreden over ben, maar daar is al een lange discussie over gaande en ook niet relevant aan mijn vraag.
Nogmaals dank!
Een maand geleden toen ik het afsloot stond het er al. Ik ga mij er niet druk over maken.Katseviool schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:29:
[...]
Toen ik het vorige week afsloot stond er ook al minimaal. Na afsluiten krijg je dit gewoon zwart op wit gemaild. Ik zou me er dus niet zo druk om maken zoals @Quad ook al aangaf. Als je dat wel doet kun je allicht die CEO van Viaplay NL even een tweet sturen. Hij is daar best actief.
Nee, ze hebben het over minimale prijs en niet over minimale termijn.Pvd01 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:40:
[...]
Omdat je minimaal 12 maanden lid moet blijven (langer mag, maar dan betaal je meer)
Ik zat net te kijken om F1tv aan te houden of toch over te gaan op Viaplay en mij viel ook het woordje "minimaal" op. Dat voelt niet goed op een of andere manier, ook omdat er groot geadverteerd wordt met 20% korting op het maand bedrag ipv een duidelijk jaarbedrag (Behalve in de kleine lettertjes).
Je zou zeggen als je "Viaplay per jaar" afsluit er niet minimaal hoeft te staan maar simpelweg "U betaald €153,48 per 12 maanden, daarna kunt u maandelijks opzeggen"...
Je zou zeggen als je "Viaplay per jaar" afsluit er niet minimaal hoeft te staan maar simpelweg "U betaald €153,48 per 12 maanden, daarna kunt u maandelijks opzeggen"...
[ Voor 22% gewijzigd door Hillwoods op 26-02-2024 20:14 ]
Correct! Jij begrijpt de strekking van mijn vraag.Hillwoods schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:10:
Ik zat net te kijken om F1tv aan te houden of toch over te gaan op Viaplay en mij viel ook het woordje "minimaal" op. Dat voelt niet goed op een of andere manier, ook omdat er groot geadverteerd wordt met 20% korting op het maand bedrag ipv een duidelijk jaarbedrag (Behalve in de kleine lettertjes).
Stel dat ze de prijs verhogen dan moet er ook de mogelijkheid zijn om je abonnement kosteloos op te zeggen.Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:29:
[...]
Correct! Jij begrijpt de strekking van mijn vraag.
Ik heb van de week de gok genomen en kan nu ook weer Engels voetbal zien.
Na 2 uur wachten eindelijk abo verlengd middels chat voor 12,79, dus 20% kortingJarown2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:18:
[...]
Geduld is een schone zaak
[ Voor 3% gewijzigd door HvanL op 26-02-2024 21:02 ]
Graag gedaan! Wbt de beeldkwaliteit, dat scheelt erg veel met de sport. Chelsea - Liverpool was prima gisteren.Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:35:
[...]
Duidelijk antwoord, dank je!
Nogmaals dank!
Ben met name benieuwd of F1 bij Viaplay een upgrade zal krijgen want met dat gratis F1TV erbij geven ze iedereen ook vergelijkingsmateriaal tov hun eigen dienst.
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 26-02-2024 21:42 ]
weet iemand hoe het nu zit met het maar van af één IP adres met 1 stream kijken naar Viaplay F1?
Ik kijk beneden op mijn tv naar een Viaplay F1 stream, mijn zoon wil graag boven op zijn eigen kamer naar Viaplay F1 kijken, nu lees ik her en der dat je nog maar met 1 TV tegelijkertijd naar een F1 wedstrijd kan kijken, mijn zoon zou dus pech hebben als ik beneden zit te kijken.....
Weet iemand hier meer van?
Ik kijk beneden op mijn tv naar een Viaplay F1 stream, mijn zoon wil graag boven op zijn eigen kamer naar Viaplay F1 kijken, nu lees ik her en der dat je nog maar met 1 TV tegelijkertijd naar een F1 wedstrijd kan kijken, mijn zoon zou dus pech hebben als ik beneden zit te kijken.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Staat gewoon in de mail :Bullet NL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 00:00:
weet iemand hoe het nu zit met het maar van af één IP adres met 1 stream kijken naar Viaplay F1?
Voorbeeld F1®:
Je kunt nog steeds dezelfde Viaplay F1-stream kijken op twee apparaten die zijn verbonden met hetzelfde IP-adres.
Je kunt nog steeds twee verschillende Viaplay F1-streams bekijken op apparaten die zijn verbonden met verschillende IP-adressen.
Je kunt echter niet langer dezelfde Viaplay F1-stream bekijken op twee apparaten met verschillende IP-adressen.
Je kunt wel gelijktijdig naar dezelfde F1-stream kijken op twee apparaten met verschillende IP-adressen waarbij het ene apparaat gebruik maakt van Viaplay en het andere apparaat gebruik maakt van F1 TV Pro.
Het gaat om je ip adres naar buiten toe dus niet die naar je router dus ik neem aan dat je zoon gewoon op hetzelfde ip adres zit (zelfde provider) en anders zal er 1 naar de F1TV stream moeten kijken (die nu standaard bij Viaplay zit).
Ik snap de verwarring. Ik heb mijn bevestigingsmail erbij gepakt en daar staat in:Pierre_nr1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:29:
[...]
Correct! Jij begrijpt de strekking van mijn vraag.
Vanaf 22.02.2024 betaal je € 12.79 voor Viaplay en deze kosten worden automatisch verrekend via de betaalwijze die je hebt gekozen.
Als je een pakket hebt gekocht met een specifieke termijn, geldt de prijs gedurende de volledige termijn. Daarna schakelt het abonnement over op het normale tarief.
Ik kan de Viaplay app niet starten op mijn Samsung TV. Als ik de app start zie ik mijn profiel staan, maar dit icoontje trilt continu en wordt steeds groot/klein, de afstandsbediening reageert nergens op. Ik heb een gloednieuwe Samsung TV met de laatste software. Enig idee wat ik kan doen? Kan ik de app op één of andere manier resetten? Ik kan hem niet verwijderen
.
Anoniem: 767041
Geen accountsharing meer bij Viaplay: live sport op maximaal één IP-adres
De eerder aangekondigde maatregelen om het delen van het abonnement in te dammen, zijn vandaag ingegaan bij streamingdienst Viaplay.
https://www.totaaltv.nl/n...-op-maximaal-een-ipadres/
De eerder aangekondigde maatregelen om het delen van het abonnement in te dammen, zijn vandaag ingegaan bij streamingdienst Viaplay.
https://www.totaaltv.nl/n...-op-maximaal-een-ipadres/
De app volledig afsluiten doe je volgens mij door de terugknop een paar seconden in te drukken. Daarnaast zou je kunnen proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.MarcoC schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:50:
Ik kan de Viaplay app niet starten op mijn Samsung TV. Als ik de app start zie ik mijn profiel staan, maar dit icoontje trilt continu en wordt steeds groot/klein, de afstandsbediening reageert nergens op. Ik heb een gloednieuwe Samsung TV met de laatste software. Enig idee wat ik kan doen? Kan ik de app op één of andere manier resetten? Ik kan hem niet verwijderen.
Het is me uiteindelijk gelukt door de appgegevens te wissen op de TV, dan de app te gebruiken zonder account en een film proberen af te spelen. Als ik dan inlog loopt de app niet permanent vast.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:30:
[...]
De app volledig afsluiten doe je volgens mij door de terugknop een paar seconden in te drukken. Daarnaast zou je kunnen proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Ben nu toch wel benieuwd. Ik had een abonnement via Ziggo (mede vanwege het lineaire kanaal) wat ik eind januari beëindigd heb. Dat abonnement is nu afgelopen. Wanneer ik nu probeer in te loggen met mijn oude inloggegevens bij Viaplay krijg ik het volgende scherm:
:strip_exif()/f/image/hkTwdCxsuXoNi6XVKIWrSm8W.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik vind een jaarabonnement via Viaplay nu het meest interessant. Ik kijk immers F1 en Engels voetbal, via Ziggo heeft het geen enkel voordeel meer en het is volgens mij op dit moment de goedkoopst mogelijke optie.
Maar als ik nu met mijn oude inloggegevens (die ik dus gebruikte via mijn Ziggo abonnement) inlog en een jaarabonnement afsluit, blijft mijn kijkgeschiedenis etc. uit mijn account dan gewoon behouden?
:strip_exif()/f/image/hkTwdCxsuXoNi6XVKIWrSm8W.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik vind een jaarabonnement via Viaplay nu het meest interessant. Ik kijk immers F1 en Engels voetbal, via Ziggo heeft het geen enkel voordeel meer en het is volgens mij op dit moment de goedkoopst mogelijke optie.
Maar als ik nu met mijn oude inloggegevens (die ik dus gebruikte via mijn Ziggo abonnement) inlog en een jaarabonnement afsluit, blijft mijn kijkgeschiedenis etc. uit mijn account dan gewoon behouden?
Ja hoor. Onder water is het nog steeds met dezelfde gegevens. In de begintijd heb ik ook Viaplay gehad via Ziggo, maar toen het abonnement omhoog ging heb ik deze via Z geannuleerd, en toen het pakket afgelopen was opnieuw als jaarabonnement afgesloten direct bij VP.Joster schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:16:
Ben nu toch wel benieuwd. Ik had een abonnement via Ziggo (mede vanwege het lineaire kanaal) wat ik eind januari beëindigd heb. Dat abonnement is nu afgelopen. Wanneer ik nu probeer in te loggen met mijn oude inloggegevens bij Viaplay krijg ik het volgende scherm:
[Afbeelding]
http://specs.tweak.to/5253
Thanks, hier ook gelukt. Koppeling met F1TV kon ik ook meteen in orde makenSjowhan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:51:
[...]
Ja hoor. Onder water is het nog steeds met dezelfde gegevens. In de begintijd heb ik ook Viaplay gehad via Ziggo, maar toen het abonnement omhoog ging heb ik deze via Z geannuleerd, en toen het pakket afgelopen was opnieuw als jaarabonnement afgesloten direct bij VP.
Ppffff heb nu alweer 4x gehad dat de f1 vaststond of storing.
Gaat lekker zo, hoop dat ze eens wat aan die servers gaan doen of aan de app.
Wordt zo te zien weer eens een seizoen uitloggen en inloggen.
Jammer dat het tv kanaal gestopt is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Je hebt nu toch ook de mogelijkheid om via F1TV te kijken? Dat loopt super soepel. Heb je ook nog een betere beeldkwaliteit.chucky666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:28:
Ppffff heb nu alweer 4x gehad dat de f1 vaststond of storing.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee, blijf alsjeblieft weg. Als een miljoen Nederlandse viaplay abonnees nu ook op F1TV gaan inloggen, krijgen de niet-viaplay abonnees opeens ook de Viaplay ervaringTFHfony schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Je hebt nu toch ook de mogelijkheid om via F1TV te kijken? Dat loopt super soepel. Heb je ook nog een betere beeldkwaliteit.
Neuhh f1tv schaalt goed met de druktednmw2705 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Nee, blijf alsjeblieft weg. Als een miljoen Nederlandse viaplay abonnees nu ook op F1TV gaan inloggen, krijgen de niet-viaplay abonnees opeens ook de Viaplay ervaring
Nee want iemand anders kijkt via de f1 tv app.TFHfony schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Je hebt nu toch ook de mogelijkheid om via F1TV te kijken? Dat loopt super soepel. Heb je ook nog een betere beeldkwaliteit.
Dus moet het via viaplay doen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Via F1 TV zou je ook 2 streams moeten kunnen kijken...chucky666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:11:
[...]
Nee want iemand anders kijkt via de f1 tv app.
Dus moet het via viaplay doen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
(1/2)
We hebben tijdens Vrije Training 1 & 2, drie problemen gehad:
Probleem 1. Wij hebben kort een fiberverbindingstoring gehad tussen Hilversum en Zweden. We hebben dat inmiddels met onze fiber provider verholpen.
(2/2)
Probleem 2 & 3 hebben te maken met het satelliet signaal dat wij van F1 krijgen. Dit is geen geen platform issue. We zijn met F1 in gesprek hierover.
F1TV Pro krijgt het signaal direct van de productie hub van F1. Wij als rechtenhouder krijgen dat signaal via satelliet.
https://x.com/rogerlodewick/status/1763233528588779670?s=46
Probleem 1. Wij hebben kort een fiberverbindingstoring gehad tussen Hilversum en Zweden. We hebben dat inmiddels met onze fiber provider verholpen.
(2/2)
Probleem 2 & 3 hebben te maken met het satelliet signaal dat wij van F1 krijgen. Dit is geen geen platform issue. We zijn met F1 in gesprek hierover.
F1TV Pro krijgt het signaal direct van de productie hub van F1. Wij als rechtenhouder krijgen dat signaal via satelliet.
https://x.com/rogerlodewick/status/1763233528588779670?s=46
Ik probeer sinds gisteren mijn abo bij Viaplay op te zeggen. Het is me nog niet gelukt, waarbij ik me afvraag of het nu een bewuste actie van Viaplay is, of dat ik zelf iets fout doe / anders moet instellen met bijvoorbeeld Ghostery. Het volgende blijft zich maar herhalen:
Na inloggen ga ik naar de pagina waar ik mijn abonnement kan annuleren (landingpage is https://help.viaplay.com/nl/een-abonnement-annuleren/). Als ik vervolgens klik op 'Een abonnement annuleren' (voor mij onderaan de keuzelijst) zie ik heel kort een pagina met redenen waarom ik wil annuleren, maar ik word direct doorgestuurd naar mijn eigen account overzicht. Gisteren lukt het nog wel om met de back-knop op de webpage terug te gaan naar de lijst met redenen, maar als ik daar op 'volgende' klikte gebeurde weer hetzelfde: terug naar mijn account pagina. Vandaag lukt zelfs dat niet meer, en komt alleen mijn eigen account pagina steeds weer terug.
Herkenbaar? Ik gebruik Ghostery en uBlock, heb de site wel op trusted gezet bij beide, maar dat helpt niet.
En heb inmiddels Viaplay ook een bericht gestuurd met het verzoek om mijn account te annuleren, nog geen reactie...
Na inloggen ga ik naar de pagina waar ik mijn abonnement kan annuleren (landingpage is https://help.viaplay.com/nl/een-abonnement-annuleren/). Als ik vervolgens klik op 'Een abonnement annuleren' (voor mij onderaan de keuzelijst) zie ik heel kort een pagina met redenen waarom ik wil annuleren, maar ik word direct doorgestuurd naar mijn eigen account overzicht. Gisteren lukt het nog wel om met de back-knop op de webpage terug te gaan naar de lijst met redenen, maar als ik daar op 'volgende' klikte gebeurde weer hetzelfde: terug naar mijn account pagina. Vandaag lukt zelfs dat niet meer, en komt alleen mijn eigen account pagina steeds weer terug.
Herkenbaar? Ik gebruik Ghostery en uBlock, heb de site wel op trusted gezet bij beide, maar dat helpt niet.
En heb inmiddels Viaplay ook een bericht gestuurd met het verzoek om mijn account te annuleren, nog geen reactie...
Ik kwam net toevallig via een google search uit bij een interview met de nieuwe CEO Nederland van ViaPlay.
Ik zocht namelijk of het mogelijk was in NL op een legale manier F1 te kijken op 4K (antwoord:nee).
Maar wel in interessant dat ie aangeeeft dat dat blijkbaar wel prioriteit heeft. En volgens dat interview zendt Viaplay nu in 1080p/50 F1 uit. Nieuw voor mij want ik kan me hier nog een discussie herinneren van een aantal jaren (?) geleden waarin nog 720p werd genoemd. Blijkbaar is dat verbeterd dus.
Anyway, misschien interessant voor de mensen in dit topic:
Ik zocht namelijk of het mogelijk was in NL op een legale manier F1 te kijken op 4K (antwoord:nee).
Maar wel in interessant dat ie aangeeeft dat dat blijkbaar wel prioriteit heeft. En volgens dat interview zendt Viaplay nu in 1080p/50 F1 uit. Nieuw voor mij want ik kan me hier nog een discussie herinneren van een aantal jaren (?) geleden waarin nog 720p werd genoemd. Blijkbaar is dat verbeterd dus.
Anyway, misschien interessant voor de mensen in dit topic:
https://www.gpfans.com/nl...ook-f1-academy-uitzenden/Ook het verbeteren van de beeldkwaliteit - Viaplay biedt de Formule 1 momenteel aan in in Full HD 1080p/50 - valt daaronder: "Een van de dingen die ik vaak voorbij zie komen is bijvoorbeeld de beeldkwaliteit: of we het niet in 4K kunnen doen", klinkt het. "Dat zijn onderwerpen die ik nu echt al aanspreek. Dat is vooral een technisch verhaal, dus ik kan nog geen uitsluitsel geven over wanneer we dat gaan doen, maar dat ik daarmee bezig ben, is een prioriteit.
Dat betekent, stam + t .
Iemand ervaring met de Viaplay app op een Next mini van Ziggo? Alles ingesteld maar profiel selectie blijft het profiel knipperen. Heb al reset naar fabrieksinstellingen gedaan maar niks helpt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb je een jaar of maandabonnement?Crazz schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:53:
Ik probeer sinds gisteren mijn abo bij Viaplay op te zeggen. Het is me nog niet gelukt, waarbij ik me afvraag of het nu een bewuste actie van Viaplay is, of dat ik zelf iets fout doe / anders moet instellen met bijvoorbeeld Ghostery. Het volgende blijft zich maar herhalen:
Via https://viaplay.com/account/ kan je onder pakket beheren je lopende abonnement wijzigen. Bij een jaarabonnement kan het pas als de laatste maand is ingegaan/geïncasseerd.
⏩ PVOutput☀️
Dit is wel echt tragisch hoor. Ik kan letterlijk in 10 minuten een feed van F1 in een app krijgen, direct cloud to cloud vanaf F1 zelf. Dat weet ik, omdat ik verantwoordelijk ben geweest voor een streaming dienst in het Midden-Oosten, en dat zelf gedaan heb voor F1 (ik weet wat de endpoints zijn en wie ik daar over moet bellen). Dat is waarschijnlijk ook vele malen goedkoper dan wat ze nu doen. En 10 minuten is als ik de configuratie from scratch zou moeten doen.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:08:
(1/2)
(2/2)
Ongetwijfeld is het van satelliet pakken en dan via glasvezel van Zweden naar Hilversum heel veel legacy, en omdat ze nou eenmaal alles zo doen (niet alleen F1), maar gegeven de breed uitgemeten problemen juist met F1 hadden ze wel wat sneller kunnen schakelen. Of in ieder geval hadden ze al een backup configuratie klaar kunnen zetten.
Ik kan nu ook vergelijken:
De beeldkwaliteit via F1TV, via AirPlay gestreamd vanaf de iPad, rechtstreeks naar mijn LGC1, is beter dan via de LGC1 app van viaPlay.
Het is alleen wel moeilijk om vast te leggen op foto’s.
De beeldkwaliteit via F1TV, via AirPlay gestreamd vanaf de iPad, rechtstreeks naar mijn LGC1, is beter dan via de LGC1 app van viaPlay.
Het is alleen wel moeilijk om vast te leggen op foto’s.
[ Voor 15% gewijzigd door Pvd01 op 29-02-2024 23:13 ]
Dit exacte probleem heeft een vriend van mij ook. Hij heeft nog geen oplossing gevonden. Ziggo heeft hij ook al gebeld en dat heeft niet geholpen. Hij heeft direct bij viaplay een abonnement afgesloten, maar loopt dus tegen hetzelfde probleem aan als jou. Zou het mogelijk zijn dat je via Ziggo Viaplay moet kopen om de app op de next mini te gebruiken? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.Phusebox schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:27:
Iemand ervaring met de Viaplay app op een Next mini van Ziggo? Alles ingesteld maar profiel selectie blijft het profiel knipperen. Heb al reset naar fabrieksinstellingen gedaan maar niks helpt.
Na heel veel proberen was bij mij de oplossing om de app op je telefoon te installeren en daar in te loggen, het profiel te kiezen en iets te kijken.AMD1800 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:39:
[...]
Dit exacte probleem heeft een vriend van mij ook. Hij heeft nog geen oplossing gevonden. Ziggo heeft hij ook al gebeld en dat heeft niet geholpen. Hij heeft direct bij viaplay een abonnement afgesloten, maar loopt dus tegen hetzelfde probleem aan als jou. Zou het mogelijk zijn dat je via Ziggo Viaplay moet kopen om de app op de next mini te gebruiken? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.
Nevermind*
[ Voor 94% gewijzigd door Smok3yNL op 01-03-2024 08:00 ]
Kun je dan daarna dan ook via je next mini kijken?Phusebox schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 04:13:
[...]
Na heel veel proberen was bij mij de oplossing om de app op je telefoon te installeren en daar in te loggen, het profiel te kiezen en iets te kijken.
Ja, toen ik dat deed, kon ik wel een profiel kiezen, ook na opnieuw starten etc.AMD1800 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:03:
[...]
Kun je dan daarna dan ook via je next mini kijken?
Oké, top! We gaan dit ook proberen. Hopelijk helpt het dan ook! Bedankt voor je hulp iig!Phusebox schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:04:
[...]
Ja, toen ik dat deed, kon ik wel een profiel kiezen, ook na opnieuw starten etc.
Bij mijn vader klapt Viaplay eruit, kan niks meer kijken.. meer mensen hier last van?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geen problemen hier. Bedraad aangesloten via Ziggo Next. Valt me niet tegen hier. Wel minder scherp dan F1TV maar wel leuk met die studio.
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 01-03-2024 17:54 ]
Heb je het nu voor elkaar? Ik heb namelijk hetzelfde lijkt het.mindwarper schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:26:toon volledige bericht
[...]
Precies dat heb ik geprobeerd en dat lukt dus ook niet - krijg zelfde te zien als in eerder plaatje dat ik heb geplaatst hier....
Nou ja ik weet het ook niet meer wat ik nog meer kan doen...
EDIT: ben met F1 support in chat - want daar ligt het probleem dus ik ga het proberen op te lossen
EDIT 2: ook met VIaplay in chat support - maar wachten tot iemand verbindt - F1 wil namelijk checken of F1 TV pro subscription bij Viaplay actief is of niet - anders kan met niet veel doen bij F1 - maar ja lang wachten, wachten tot iemand aan chat deelneemt bij Viaplay
wat een geneuzel
EDIT3: na uren lang wachten op support vanuit Viaplay terug naar F1 gestuurd - F! TV kunnen het ook niet oplossen en escalatie binnen F1 TV team is gaande - updates komen zo snel mogelijk zegt men - het is dus nog niet opgelost
Zo lang mijn Chromecast ingelogd blijft kijk ik het wel en als het afloopt dan ja dan is dat maar zo dan gewoon alleen Viaplay zoals ik het vorig jaar en jaar daarvoor ook al had
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Wat een verschil in beeldkwaliteit. Kan F1TV voortaan ook niet de Premier League uitzenden
.
via f1tv kijken, of stream het via je telefoon naar de tv, dat lijkt wel zonder storingen te werken hierG_Dragon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:36:
Bij mijn vader klapt Viaplay eruit, kan niks meer kijken.. meer mensen hier last van?
Was even gewisseld naar F1TV nav je comment maar het is inderdaad een flink verschil zegDeJurist schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:52:
Wat een verschil in beeldkwaliteit. Kan F1TV voortaan ook niet de Premier League uitzenden.
Ja maar hebben er ook meer mensen last van de storing, dat was mijn vraagAnoniem: 767041 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:59:
[...]
via f1tv kijken, of stream het via je telefoon naar de tv, dat lijkt wel zonder storingen te werken hier
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier vind ik het verschil in beeldkwaliteit wel meevallen. F1TV is beter inderdaad maar niet zoveel beter als ik had verwacht. Ik heb dan ook niet heel erg geklaagd dat Viaplay zo slecht was. Schijnbaar verschilt het erg met de setup die je hebt. De combinatie van apparatuur en Internet.Katseviool schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:05:
[...]
Was even gewisseld naar F1TV nav je comment maar het is inderdaad een flink verschil zeg.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bijzonder, de worldfeed kunnen ze ook in Hilversum downlinken. Dat is dezelfde worldfeed als die ze overal gebruiken.PowerFlower schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:10:
[...]
Dit is wel echt tragisch hoor. Ik kan letterlijk in 10 minuten een feed van F1 in een app krijgen, direct cloud to cloud vanaf F1 zelf. Dat weet ik, omdat ik verantwoordelijk ben geweest voor een streaming dienst in het Midden-Oosten, en dat zelf gedaan heb voor F1 (ik weet wat de endpoints zijn en wie ik daar over moet bellen). Dat is waarschijnlijk ook vele malen goedkoper dan wat ze nu doen. En 10 minuten is als ik de configuratie from scratch zou moeten doen.
Ongetwijfeld is het van satelliet pakken en dan via glasvezel van Zweden naar Hilversum heel veel legacy, en omdat ze nou eenmaal alles zo doen (niet alleen F1), maar gegeven de breed uitgemeten problemen juist met F1 hadden ze wel wat sneller kunnen schakelen. Of in ieder geval hadden ze al een backup configuratie klaar kunnen zetten.
Ik ben ondertussen al een paar jaar uit het wereldje maar wordt er geencode in Hilversum voor alle Viaplay landen of alleen voor Nederlandse afnemers?
Kan iemand nu uitleggen wat de toegevoegde waarde is van f1tv bij Viaplay ?.Want ik kan het nog niet vinden.
Had mijn F1TV account gekoppelt met viaplay, maar blijkbaar is door het aflopen van mijn "oude" F1TV abbo de koppeling ongedaan gemaakt. Krijg nu steeds een foutmelding als ik probeer te koppelen:
SORRY
Er was een probleem met uw synchronisatie.
Gelieve uit te loggen en opnieuw te proberen.
Heb meer dan een uur bij viaplay in de chat zitten wachten, maar krijg gewoon een tekst terug dat alle F1TV issues op de website van viaplay staan. Chat is gewoon beeindigt. Wat een kansloze bende daar zeg.
SORRY
Er was een probleem met uw synchronisatie.
Gelieve uit te loggen en opnieuw te proberen.
Heb meer dan een uur bij viaplay in de chat zitten wachten, maar krijg gewoon een tekst terug dat alle F1TV issues op de website van viaplay staan. Chat is gewoon beeindigt. Wat een kansloze bende daar zeg.
Geen meerwaarde? wat dacht je van al die data- en communicatie streams!pronkje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:28:
Kan iemand nu uitleggen wat de toegevoegde waarde is van f1tv bij Viaplay ?.Want ik kan het nog niet vinden.
en beduidend betere beedkwaliteit
Inderdaad, de vraag kan beter andersom zijntrinity999 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:38:
[...]
Geen meerwaarde? wat dacht je van al die data- en communicatie streams!
Buiten wat hier al genoemd is heeft F1 TV allerlei andere programma’s, docu’s en shows (meeste over F1) en een archief van jaren aan F1 races. En je kunt zelf je onboard kiezen uit alle coureurs.pronkje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:28:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het archief. Je kunt oude races terugkijken.pronkje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:28:
Commentaar in andere talen
Ondertiteling in het Engels.
Betere beeldkwaliteit.
Edit: Mogelijkheid om op meerdere adressen te kijken (het abonnement nog steeds te delen)
De meerwaarde van viaPlay is voor mij het aanbod van Engels en Duits voetbal.
[ Voor 9% gewijzigd door Pvd01 op 01-03-2024 21:05 ]
Ik had Viaplay bedraad (CAT6) dmv Ziggo Next en F1TV was draadloos via Google TV en het verschil was echt significant beter bij F1TV waarbij gezien de opstelling het eerder andersom zou moeten zijn.AvK schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:22:
[...]
Hier vind ik het verschil in beeldkwaliteit wel meevallen. F1TV is beter inderdaad maar niet zoveel beter als ik had verwacht. Ik heb dan ook niet heel erg geklaagd dat Viaplay zo slecht was. Schijnbaar verschilt het erg met de setup die je hebt. De combinatie van apparatuur en Internet.
Ik kan die teamradio nergens vinden in de F1 app?trinity999 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:38:
[...]
Geen meerwaarde? wat dacht je van al die data- en communicatie streams!
The best is yet to come
Die 1Mb/s betere stream?
Om eerlijk te zijn, zie ik eigenlijk maar amper verschil tussen de 5 Mbps bij Viaplay en de 6 Mpbs stream van F1 Pro TV.
Kijk eigenlijk alleen voor het switchen van audio en idd de extra schermen die ik kan kijken via MultiViewer.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kan iemand mij bevestigen dat je inderdaad via 2 schermen de f1 wedstrijd kan zien als je een Viaplay abonnement hebt. Op 2 verschillende publieke IP-adressen?
1: Viaplay (app/tv)
2: F1 tv Pro (app)
Voordat er morgen ruzie uitbreekt over wie er rechten heeft op de stream..
Die 2 streams staan compleet los van elkaar.BeachboyNL schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:30:
Kan iemand mij bevestigen dat je inderdaad via 2 schermen de f1 wedstrijd kan zien als je een Viaplay abonnement hebt. Op 2 verschillende publieke IP-adressen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik wordt nu wel zwaar benadeeld door Viaplay, het grote verschil tussen F1TVPro en Viaplay is natuurlijk de voor- en/of nabeschouwing.
Nu Viaplay het sinds deze week niet meer toestaat om via meerder IP adressen te kijken betekend dit dat ik ze moet gaan missen als mijn vrouw thuis op de TV naar Viaplay kijkt terwijl ik omdat ik niet thuis ben niet eens via mijn mobiel kan kijken.
Ik kan dus niet volledig gebruik maken van mijn abonnement omdat ik toevallig niet thuis ben.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? zou de Autoriteit Consument & Markt (NMa) hier niet iets mee kunnen na een klacht?
Ik heb recht op twee streams volgens mijn abonnement, maar ik mag niet zelf bepalen waar ik deze streams wil kijken....
Nu Viaplay het sinds deze week niet meer toestaat om via meerder IP adressen te kijken betekend dit dat ik ze moet gaan missen als mijn vrouw thuis op de TV naar Viaplay kijkt terwijl ik omdat ik niet thuis ben niet eens via mijn mobiel kan kijken.
Ik kan dus niet volledig gebruik maken van mijn abonnement omdat ik toevallig niet thuis ben.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? zou de Autoriteit Consument & Markt (NMa) hier niet iets mee kunnen na een klacht?
Ik heb recht op twee streams volgens mijn abonnement, maar ik mag niet zelf bepalen waar ik deze streams wil kijken....
Dan heb je niet de moeite genomen om de laatste paar berichten hier voor te lezen.pronkje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:28:
Beeldkwaliteit en stabiliteit.
Hoe groot is jou’n scherm?MeNTaL_TO schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:26:
[...]
Die 1Mb/s betere stream?
Om eerlijk te zijn, zie ik eigenlijk maar amper verschil tussen de 5 Mbps bij Viaplay en de 6 Mpbs stream van F1 Pro TV.
Kijk eigenlijk alleen voor het switchen van audio en idd de extra schermen die ik kan kijken via MultiViewer.
Als je bekijkt op een 75 inch scherm zie je echt wel het verschil, op 50 inch of kleiner zie je idd veel minder en lijkt het bijna hetzelfde
Daarnaast vind ik zelf f1tv stabieler
Hoppa, viaplay eindelijk opgezegd.
Zulke beschamende bitrate van hun CDN, heeft me na vandaag de trekker doen overhalen. En ik wil ze niet financieel steunen voor F1 rechten. Sindsdien is het echt op niveau kart-journalistiek.
De bitrate kan meer Dan 5mbps zijn bij viaplay. Maar bij F1 tv is deze een heel stuk hoger Dan 6mbps
Zulke beschamende bitrate van hun CDN, heeft me na vandaag de trekker doen overhalen. En ik wil ze niet financieel steunen voor F1 rechten. Sindsdien is het echt op niveau kart-journalistiek.
De bitrate kan meer Dan 5mbps zijn bij viaplay. Maar bij F1 tv is deze een heel stuk hoger Dan 6mbps
[ Voor 18% gewijzigd door 7Sins op 02-03-2024 02:27 ]
Was het gelukt?AMD1800 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:03:
[...]
Oké, top! We gaan dit ook proberen. Hopelijk helpt het dan ook! Bedankt voor je hulp iig!
Ok bedankt,ik had gisterengeen tijd om zelf te kijken kon thuis ik kon wel een met een wachtwoord inloggen in F1TV maar kon geen F1 kijken of iets ander,zo doende.PatrickC schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:01:
[...]
Buiten wat hier al genoemd is heeft F1 TV allerlei andere programma’s, docu’s en shows (meeste over F1) en een archief van jaren aan F1 races. En je kunt zelf je onboard kiezen uit alle coureurs.
Ja ik vindt het ook kinderachtig van Viaplay heb je zon duur abonnement kan je nog geneees delen. voor dan een dag pas of zo voor een klijn bedrag(heb het wel via VPN geprobeert maar helaas wat raar genoeg wel kon mijn broer kon wel een film kijken en geen F1.)Bullet NL schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:35:
Ik wordt nu wel zwaar benadeeld door Viaplay, het grote verschil tussen F1TVPro en Viaplay is natuurlijk de voor- en/of nabeschouwing.
Anoniem: 2080528
Heb toch maar weer een ViaPlay Abo genomen, dit in combo met F1 TV Pro was dit voor mij een no-brainer
ViaPlay abo is niet meer te delen, maar heb daar het volgende op gevonden. 💡
Mijn moeder 🧓🏻 van 75 kijkt via mijn ViaPlay account en ik kijk/cast via F1 TV Pro 🏎️
Mijn moeder 🧓🏻 van 75 kijkt via mijn ViaPlay account en ik kijk/cast via F1 TV Pro 🏎️
Prima toch zo?Anoniem: 2080528 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:47:
Heb toch maar weer een ViaPlay Abo genomen, dit in combo met F1 TV Pro was dit voor mij een no-brainer![]()
Het Viaplay abonnement is overigens wel te delen. Alleen niet voor live sport uitzendingen.
Viaplay of F1 TV Pro: welke moet je in 2024 kiezen om Formule 1 te kijken?pronkje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:28:
Bij F1 TV Pro kijk je in in 1080p met maximaal 50 beeldjes per seconde, oftewel Full HD. Dat geldt dan voor de hoofduitzending. Kies je een ander camerastandpunt zoals de Pit Lane Channel, dan kijk je deze in 720p.
Viaplay begon in 720p, maar ging al snel ook over naar 1080p. Tevens met 50 beeldjes per seconde. Net als F1 TV Pro ook in Full HD dus. Toch was er een verschil in beeldkwaliteit. De bitrate lag vorig jaar hoger bij F1 TV Pro (max 12 Mbit/s tegenover 5 Mbit/s van Viaplay
Echt duidelijk te zien én het geluid is vele malen beter op F1 TV Pro
En gister had ik tijdens de kwalificatie een groot deel van de tijd dat het beeld om de seconde versprong.
Heel irritant. Geluid liep wel gewoon goed.
F1tv koppelen is nu wel gelukt, maar dan in safari.
Mij was (max) 12mbit/s niet bekend. Vorig jaar had iemand in het F1 tweakers topic screenshots geplaatst met daarin wat gegevens. Viaplay was toen 5mbit/s en F1 6mbit/s. Dus 20% meer. In mijn weten is dit nog steeds het geval. Die 20% zie je duidelijk terug. Recentelijk een screenshot gezien met daarin de band/compound per rijder (in de balk links). Dit was bij F1 veel scherper, gewoon te lezen. Bij Viaplay niet.Anoniem: 2080528 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:54:
[...]
Viaplay of F1 TV Pro: welke moet je in 2024 kiezen om Formule 1 te kijken?
Bij F1 TV Pro kijk je in in 1080p met maximaal 50 beeldjes per seconde, oftewel Full HD. Dat geldt dan voor de hoofduitzending. Kies je een ander camerastandpunt zoals de Pit Lane Channel, dan kijk je deze in 720p.
Viaplay begon in 720p, maar ging al snel ook over naar 1080p. Tevens met 50 beeldjes per seconde. Net als F1 TV Pro ook in Full HD dus. Toch was er een verschil in beeldkwaliteit. De bitrate lag vorig jaar hoger bij F1 TV Pro (max 12 Mbit/s tegenover 5 Mbit/s van Viaplay
Echt duidelijk te zien én het geluid is vele malen beter op F1 TV Pro
Zelf kijk ik naar een 50 inch tv met een kijkafstand van 4 meter. Tja, dan zie je deze verschillen niet.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 02-03-2024 10:07 ]
Dit had mijn vader dus ook, soms bleef het beeld gewoon helemaal stilstaan. Echt slecht dat het na wat is het 2 jaar nog steeds voorkomt terwijl het andere aanbod vlekkeloos presteert. Helaas heeft mijn vader geen Chromecast, want anders had ik via F1TV kunnen kijken. Zal dit vanavond wel even met hem bespreken, voor het geval Viaplay besluit dit vaker te gaan doen dit jaar..Nicap schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:03:
En gister had ik tijdens de kwalificatie een groot deel van de tijd dat het beeld om de seconde versprong.
Ik kan me herinneren dat jij destijds ook heel veel gedoe had met de Viaplay app. Dat is dus helaas nog steeds niet verbeterd. Ik denk dat een apparaat van een paar tientjes veel frustraties kan wegnemen. Wel vervelend dat je oudere mensen nu iets nieuws moet leren. Daarom ben ik wel blij met dat mijn ouders Ziggo hebben met een Next mediabox. Via dit apparaat zijn vrijwel alle streaming diensten beschikbaar en hebben ze een uniforme gebruikservaring. Destijds gelijk gezegd van negeer alsjeblieft de apps op je televisie (in dit geval LG, maar dat doet er niet toe).G_Dragon schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:09:
[...]
Dit had mijn vader dus ook, soms bleef het beeld gewoon helemaal stilstaan. Echt slecht dat het na wat is het 2 jaar nog steeds voorkomt terwijl het andere aanbod vlekkeloos presteert. Helaas heeft mijn vader geen Chromecast, want anders had ik via F1TV kunnen kijken. Zal dit vanavond wel even met hem bespreken, voor het geval Viaplay besluit dit vaker te gaan doen dit jaar..
Ja klopt, zolang Viaplay niet luisterd naar hun klanten of hun problemen niet oplost zal dit ook blijven. Daarom gebruik ik al jaren F1TV maar mijn vader heeft daar nog niet de beschikking tot en het is best kwalijk dat het nodig moet zijn als backup voor ALS Viaplay weer niet levert, ik hoop om deze redenen dat Viaplay niet nog jaren weet te overleven op de markt en dat de formule 1 snel naar een stabielere leverancier met beter beeldkwaliteit gaat. Alleen al voor onze ouderen die het allemaal niet te moeilijk willenmeesje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:19:
[...]
Ik kan me herinneren dat jij destijds ook heel veel gedoe had met de Viaplay app. Dat is dus helaas nog steeds niet verbeterd. Ik denk dat een apparaat van een paar tientjes veel frustraties kan wegnemen. Wel vervelend dat je oudere mensen nu iets nieuws moet leren. Daarom ben ik wel blij met dat mijn ouders Ziggo hebben met een Next mediabox. Via dit apparaat zijn vrijwel alle streaming diensten beschikbaar en hebben ze een uniforme gebruikservaring. Destijds gelijk gezegd van negeer alsjeblieft de apps op je televisie (in dit geval LG, maar dat doet er niet toe).
correct!meesje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Recentelijk een screenshot gezien met daarin de band/compound per rijder (in de balk links). Dit was bij F1 veel scherper, gewoon te lezen. Bij Viaplay niet.
Wij kijken via een Sony AG9 de F1 TV Pro app (gecast) is echt een plaatje om te zien en te horen, ViaPlay lijkt meer of er een 'zweem' over het beeld zit.
Ja hetzelfde probleem hier, in combinatie met een Nvidia Shield. Heb al wat met de refresh rate zitten spelen (50hz 60hz enz.) maar krijg het niet opgelost. Via F1TV probleemloos. Kijk nu de voor- / nabeschouwing via Viaplay en de race zelf via F1TV. Hoopte hier een oplossing te vindenNicap schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:03:
[ Voor 1% gewijzigd door Jef61 op 02-03-2024 10:34 . Reden: typo ]
Voorheen zette ik de app op gedwongen stoppen, opnieuw starten en daarna liep hij vaak probleemloos door.Jef61 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:30:
[...]
Ja hetzelfde probleem hier, in combinatie met een Nvidia Shield. Heb al wat met de refresh rate zitten spelen (50hz 60hz enz.) maar krijg het niet opgelost. Via F1TV probleemloos. Kijk nu de voor- / nabeschouwing via Viaplay en de race zelf via F1tv. Hoopte hier een oplossing te vinden
Je moet een tv inderdaad niet kopen op basis van de beschikbaarheid van de apps. Toch ben ik het in essentie niet met je eens. Als aanbieders besluiten om apps aan te bieden moeten deze natuurlijk wel werken.meesje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:19:
[...]
Ik kan me herinneren dat jij destijds ook heel veel gedoe had met de Viaplay app. Dat is dus helaas nog steeds niet verbeterd. Ik denk dat een apparaat van een paar tientjes veel frustraties kan wegnemen. Wel vervelend dat je oudere mensen nu iets nieuws moet leren. Daarom ben ik wel blij met dat mijn ouders Ziggo hebben met een Next mediabox. Via dit apparaat zijn vrijwel alle streaming diensten beschikbaar en hebben ze een uniforme gebruikservaring. Destijds gelijk gezegd van negeer alsjeblieft de apps op je televisie (in dit geval LG, maar dat doet er niet toe).
Gelukkig is dat, bij mij, tegenwoordig het geval, In tegenstelling tot de beginperiode: De ViaPlay app op de LGC1 werkt bij mij storingsvrij en het is in mijn beleving niet nodig om een chromecast of Apple TV te kopen. Daarnaast blijkt de stream van F1TV d.m.v. Apple AirPlay rechtstreeks te casten naar de LGC1. Ook daarom zie ik de noodzaak van aanschaf nog niet.
Hier ook met shield trouwens. Gelukkig is het gelukt met f1tv koppelen en kijken ik daar vanmiddag wel mee.Jef61 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:30:
[...]
Ja hetzelfde probleem hier, in combinatie met een Nvidia Shield. Heb al wat met de refresh rate zitten spelen (50hz 60hz enz.) maar krijg het niet opgelost. Via F1TV probleemloos. Kijk nu de voor- / nabeschouwing via Viaplay en de race zelf via F1TV. Hoopte hier een oplossing te vinden
Zou je misschien een VPN op kunnen zetten naar huis en het op die manier alsnog kijken als je niet thuis bent? Dan kijk je wel vanaf hetzelfde IP.Bullet NL schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:35:
Ja begrijp ik, maar ik vind het eindelijk van de zotte, dat ze maximaal 2 streams van 1 IP adres toe staan vind ik al niet veel, maar dat je niet eens buitenhuis (bijvoorbeeld het OV) en thuis tegelijkertijd naar ViaPlay kan kijken vind ik eigen in en in triest.dehardstyler schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:08:
[...]
Zou je misschien een VPN op kunnen zetten naar huis en het op die manier alsnog kijken als je niet thuis bent? Dan kijk je wel vanaf hetzelfde IP.
Het is inderdaad van de zotte en zou eens hard aangepakt moeten worden, maar F1 TV heeft ook gewoon een voor en na beschouwing, Helaas loopt het niet als 1 uitzending door zoals bij Viaplay.Bullet NL schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:11:
[...]
Ja begrijp ik, maar ik vind het eindelijk van de zotte, dat ze maximaal 2 streams van 1 IP adres toe staan vind ik al niet veel, maar dat je niet eens buitenhuis (bijvoorbeeld het OV) en thuis tegelijkertijd naar ViaPlay kan kijken vind ik eigen in en in triest.
De F1 feed zit op AWS MediaConnect, als ik me goed herinner Dublin. Daar zet je zo MediaLive en CloudFront tegenaan (gewoon in je eigen AWS account) en dan heb je een betere/betrouwbaardere feed dan wat Viaplay nu heeft.Hennie-M schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:26:
Bijzonder, de worldfeed kunnen ze ook in Hilversum downlinken. Dat is dezelfde worldfeed als die ze overal gebruiken.
Ik ben ondertussen al een paar jaar uit het wereldje maar wordt er geencode in Hilversum voor alle Viaplay landen of alleen voor Nederlandse afnemers?
De enige reden dat het via Hilversum gaat, is dat er Nederlands commentaar op gezet moet worden.
En de enige reden dat het van Zweden via glasvezel naar Hilversum loopt, is dat ze de satelliet downlink in Zeden hebben. Vervolgens doen ze daar waarschijnlijk Nederlands commentaar, gaat het weer door een encoder en dan naar de CDNs. (Ik mag toch hopen dat ze iig een multi-CDN setup hebben.) En dat is het soort setup dat je in 2014 zou hebben. Veel te veel SPOFs op die manier, en onnodige latency.
De voornaamste reden dat Viaplay er minder goed uit ziet dan F1 TV Pro is denk ik die stap van satelliet, want de HD feeds van satelliet zijn niet zo'n hoge bitrate (4-8 Mbps) en met ancient codecs. Als ik me goed herinner is F1 TV ook niet meer dan 5mbps, en dat is tegenwoordig ook zat als je bijv. HEVC en QVBR gebruikt. (En QVBR heeft een variabele bitrate, dus dat is lastig te meten als gebruiker.)
Disclaimer, hier zit de nodige inferentie in en ik heb de afgelopen drie jaar niet met F1 gewerkt. Maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Overigens alle begrip voor hoe ze door de geschiedenis van Viaplay in die setup beland zijn en dat zoiets lastig te veranderen kan zijn (dat is meer de inertie van grote bedrijven dan een technisch probleem). Waar ik zelf dus ook mee eindigde was bijna net zo erg, satelliet downlink, studio commentaar er over dubben, encoder, en dan AWS Dublin, naar CDNs. Maar al een paar stappen minder, en die feed was betrouwbaar en zag er goed uit.
Dus ik keek dan ook altijd via mijn "eigen" app in plaats van Viaplay, totdat ze vorig jaar de rechten niet meer hadden

Tl;dr: ik begrijp het wel van Viaplay, maar gegeven de problemen hadden ze dit al lang op moeten lossen, en zo moeilijk is dat niet. Het zou nog goedkoper zijn ook.
Bedankt voor je aanvulling.PowerFlower schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:49:toon volledige bericht
[...]
De F1 feed zit op AWS MediaConnect, als ik me goed herinner Dublin. Daar zet je zo MediaLive en CloudFront tegenaan (gewoon in je eigen AWS account) en dan heb je een betere/betrouwbaardere feed dan wat Viaplay nu heeft.
De enige reden dat het via Hilversum gaat, is dat er Nederlands commentaar op gezet moet worden.
En de enige reden dat het van Zweden via glasvezel naar Hilversum loopt, is dat ze de satelliet downlink in Zeden hebben. Vervolgens doen ze daar waarschijnlijk Nederlands commentaar, gaat het weer door een encoder en dan naar de CDNs. (Ik mag toch hopen dat ze iig een multi-CDN setup hebben.) En dat is het soort setup dat je in 2014 zou hebben. Veel te veel SPOFs op die manier, en onnodige latency.
De voornaamste reden dat Viaplay er minder goed uit ziet dan F1 TV Pro is denk ik die stap van satelliet, want de HD feeds van satelliet zijn niet zo'n hoge bitrate (4-8 Mbps) en met ancient codecs. Als ik me goed herinner is F1 TV ook niet meer dan 5mbps, en dat is tegenwoordig ook zat als je bijv. HEVC en QVBR gebruikt. (En QVBR heeft een variabele bitrate, dus dat is lastig te meten als gebruiker.)
Disclaimer, hier zit de nodige inferentie in en ik heb de afgelopen drie jaar niet met F1 gewerkt. Maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Overigens alle begrip voor hoe ze door de geschiedenis van Viaplay in die setup beland zijn en dat zoiets lastig te veranderen kan zijn (dat is meer de inertie van grote bedrijven dan een technisch probleem). Waar ik zelf dus ook mee eindigde was bijna net zo erg, satelliet downlink, studio commentaar er over dubben, encoder, en dan AWS Dublin, naar CDNs. Maar al een paar stappen minder, en die feed was betrouwbaar en zag er goed uit.
Dus ik keek dan ook altijd via mijn "eigen" app in plaats van Viaplay, totdat ze vorig jaar de rechten niet meer haddenNu heb ik hetzelfde probleem als iedereen. Erger nog, ik woon in Spanje en kan alleen DAZN krijgen. Met alleen Spaans commentaar en reclame tussendoor, en voor dat genoegen mag ik €18 per maand betalen
Tl;dr: ik begrijp het wel van Viaplay, maar gegeven de problemen hadden ze dit al lang op moeten lossen, en zo moeilijk is dat niet. Het zou nog goedkoper zijn ook.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de MediaGateway in Hilversum wel een peering met AWS zou hebben, dan kan het signaal rechtstreeks afgeleverd worden in de studio van NEP. Dan is het een kleine moeite om via de MCR naar de KPN's, Ziggos en Delta's te distribueren.
Als ik via ViaPlay de live uitzending van de F1 opzet, dan zie ik een paar seconden gewoon beeld en geluid, maar opeens schiet het beeld over naar een still-shot van een raceauto (niet een vastlopend beeld) waarbij het geluid gewoon doorgaat?
Met wat gepiel met de knoppen op de afstandsbediening blijft hij wel weer goed staan, maar wat is er aan de hand?
Kent iemand dit?
Met wat gepiel met de knoppen op de afstandsbediening blijft hij wel weer goed staan, maar wat is er aan de hand?
Kent iemand dit?
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 02-03-2024 15:20 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Hier problemen met de Viaplay app op LG Tv.
Als ik Formule 1 wil kijken krijg ik de melding dat de content niet beschikbaar is (foutcode 5001) en ik mijn abonnement moet upgraden.
App op mobiel werkt prima.
Uiteraard gisteren contact opgenomen met Viaplay, althans, poging tot, zowel op app als mail geen reactie.
Iemand bekend met deze foutmelding?
Als ik Formule 1 wil kijken krijg ik de melding dat de content niet beschikbaar is (foutcode 5001) en ik mijn abonnement moet upgraden.
App op mobiel werkt prima.
Uiteraard gisteren contact opgenomen met Viaplay, althans, poging tot, zowel op app als mail geen reactie.
Iemand bekend met deze foutmelding?
Ik had hetzelfde, maar snel verholpen door 10 seconden terug te spoelen.AW_Bos schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:18:
Als ik via ViaPlay de live uitzending van de F1 opzet, dan zie ik een paar seconden gewoon beeld en geluid, maar opeens schiet het beeld over naar een still-shot van een raceauto (niet een vastlopend beeld) waarbij het geluid gewoon doorgaat?
Kent iemand dit?
Hier Viaplay app met Samsung Tizen, zeer tevreden, geen haperingen
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 02-03-2024 15:53 ]
Jullie ook Zweeds(?) commentaar bij EVE-WHU?
Wazig, nu wel aan via de F1 app race aan het kijken.. het beeld lijkt stukken beter.
Wazig, nu wel aan via de F1 app race aan het kijken.. het beeld lijkt stukken beter.
Waarom doe je niet gewoon f1tv (android tv) sideloaden? Dat is op een Sony TV nog geen 5 minuten werk en dan heb je geen extra device meer nodig.Anoniem: 2080528 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:27:
[...]
correct!
Wij kijken via een Sony AG9 de F1 TV Pro app (gecast) is echt een plaatje om te zien en te horen, ViaPlay lijkt meer of er een 'zweem' over het beeld zit.
Na gisteren maakt het denk ik niet zoveel meer uit via welke provider je Formule 1 kijkt, op wat voor scherm en in welke resolutie of met welke bitrate. Het wordt het langste seizoen ooit, en waarschijnlijk ook het saaiste. 24 overwinningen voor Red Bull, Checo pakt er 1 of 2 en Max pakt zijn 4e titel.
Ik gun het hem van harte, maar ga er geen complete zondagmiddag meer aan besteden. Dat begon vorig jaar al. Na de race in Saudi Arabie volgende week loopt mijn F1 TV abo af en ik ga het niet verlengen. Niet eens zozeer door de belachelijke prijsverhoging van 65 euro naar 95 euro, maar gewoon omdat het niet meer boeit. Net als Engels voetbal, de samenvattingen van MotD zijn genoeg voor mij. Formule 1 is nu hetzelfde, aan de samenvatting heb ik meer dan genoeg.
Ik had gehoopt dit seizoen zelf in zo'n F1 wagen te gaan zitten, op PS5 met de PSVR2. GT7 is briljant in VR, maar helaas gaat Electronic Arts ook dit jaar de headset niet ondersteunen. Zonde eigenlijk, dat grote partijen als de FIA, EA en Sony zo'n kans onbenut laten. De sport is groter dan ooit, saaier dan ooit, de hardware waarmee iedereen in kan stappen is inmiddels betaalbaar en beschikbaar op consoles, en toch gaat de enige interesse uit naar het verprutsen van onze TV abonnementen.
Ik hoop trouwens dat dit genoeg on-topic is:) Ik heb 2 jaar geleden een maand Viaplay gehad, F1 tv beviel me toen stukken beter. Enfin, nog 1 race te gaan.
Ik gun het hem van harte, maar ga er geen complete zondagmiddag meer aan besteden. Dat begon vorig jaar al. Na de race in Saudi Arabie volgende week loopt mijn F1 TV abo af en ik ga het niet verlengen. Niet eens zozeer door de belachelijke prijsverhoging van 65 euro naar 95 euro, maar gewoon omdat het niet meer boeit. Net als Engels voetbal, de samenvattingen van MotD zijn genoeg voor mij. Formule 1 is nu hetzelfde, aan de samenvatting heb ik meer dan genoeg.
Ik had gehoopt dit seizoen zelf in zo'n F1 wagen te gaan zitten, op PS5 met de PSVR2. GT7 is briljant in VR, maar helaas gaat Electronic Arts ook dit jaar de headset niet ondersteunen. Zonde eigenlijk, dat grote partijen als de FIA, EA en Sony zo'n kans onbenut laten. De sport is groter dan ooit, saaier dan ooit, de hardware waarmee iedereen in kan stappen is inmiddels betaalbaar en beschikbaar op consoles, en toch gaat de enige interesse uit naar het verprutsen van onze TV abonnementen.
Ik hoop trouwens dat dit genoeg on-topic is:) Ik heb 2 jaar geleden een maand Viaplay gehad, F1 tv beviel me toen stukken beter. Enfin, nog 1 race te gaan.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2