Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 133 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

sjors123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:48:
Wat ik vreemd vind in dit verhaal: Het lijkt er nu dus op dat Viaplay in 2024 gewoon actief blijft in Nederland. Anders was expliciet aangegeven, net als UK en Polen, dat het bedrijf zich hier terug zou trekken.

Tegelijkertijd loopt eind volgend jaar het contract af voor de grootste abonnementenmagneet; de F1. Ik kan me niet voorstellen dat Viaplay over een jaar genoeg geld in de oorlogskas heeft om nog een keer mee te bieden. Waarom dan niet nu al stoppen?

Sidenote: Ik zat gisteren eens op de site van Viaplay Zweden te kijken en schrok me een hoedje van de abonnementskosten: bijna 50 euro per maand. Dan krijg je wel meer dan alleen F1 en Premier League, maar 50 euro. Mag toch niet hopen dat abonnementskosten in NL ook die kant uitgaan.
Denk ook dat ze in Nederland blijven omdat ze de rechten niet voor een voor hun reele prijs kwijt kunnen. Dan is het een kwestie van of bedrag X afschrijven en verkopen aan een partij zoals Ziggo, of nog in 2024 de Nederlandse markt blijven bedienen (want volgens mij hebben ze nog best wat abos) en daarna de boel opdoeken (of evt. verkopen aan een partij zoals Canal+). Ik denk dat er echt geen enkele kans is dat we in 2025 nog Viaplay hebben in Nederland.

Die prijzen van Zweden gaan we nooit krijgen hier, dat werkt niet op de NL markt. En al helemaal niet met F1TV als veel goedkoper alternatief.

edit: Q4 cijfers gaan ook interessant worden, want daar zitten de opzeggingen bij van einde van het F1 seizoen. Ben benieuwd ...

[ Voor 4% gewijzigd door -d- op 01-12-2023 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48
Gunner schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:23:
Ik heb in 23 jaar Tweakers nog nooit gezien dat men dalende aandeelkoersen gebruikt hopende op een faillissement van een bedrijf. Ergens vind ik dat wel bijzonder treurig, ook denkende aan de medewerkers die in dat geval hun baan verliezen.
Een (sport)event broadcaster voegt bijna per definitie zeer weinig waarde toe in de keten.

Bijna elk businessmodel van zulke (sport)event broadcasters is om 1) zo dominant te worden dat semi-monopolist kan worden, om 2) verkoopprijzen omhoog te drijven, en 3) inkoopprijzen beheersbaar te houden.

Als klant moet je willen dat het faalt, en een ander het probeert, keer op keer. Wat je dan namelijk krijgt is dat opportunistische investeerders jouw sportbeleving betalen.

De waarde zit in de sport en sportrechten en die zitten met een knip van de vinger elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Je kunt toch niet volhouden dat een bedrijf dat YTD 97% (90% gisteren) marktwaarde heeft verloren nog gezond is? Dat is voor mij hetzelfde als alleen nog de Leidsestraat en Kalverstraat met 2 huisjes hebben bij Monopoly en claimen dat het wel goed gaat, omdat je net je hotels hebt verkocht 8)7.

Volgens mij is het een verloren zaak. Alleen denk ik dat de directie het juridische gezien niet zonder meer mag opgeven. Ik zou niet weten hoe een dergelijk verval nog te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

sjors123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:48:
Wat ik vreemd vind in dit verhaal: Het lijkt er nu dus op dat Viaplay in 2024 gewoon actief blijft in Nederland. Anders was expliciet aangegeven, net als UK en Polen, dat het bedrijf zich hier terug zou trekken.

Tegelijkertijd loopt eind volgend jaar het contract af voor de grootste abonnementenmagneet; de F1. Ik kan me niet voorstellen dat Viaplay over een jaar genoeg geld in de oorlogskas heeft om nog een keer mee te bieden. Waarom dan niet nu al stoppen?
Misschien omdat ze verwachten dat de opbrengst van het verkopen van de rechten lager is dan de operationele kosten voor nog een jaar doorgaan? Of misschien komen er nog een paar verbeteringen dit jaar. Als ze zoveel onderdelen afstoten hebben ze misschien meer bandbreedte voor betere kwaliteit?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Crazy D schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:04:
[...]

Misschien omdat ze verwachten dat de opbrengst van het verkopen van de rechten lager is dan de operationele kosten voor nog een jaar doorgaan? Of misschien komen er nog een paar verbeteringen dit jaar. Als ze zoveel onderdelen afstoten hebben ze misschien meer bandbreedte voor betere kwaliteit?
Vraag me ook wat ze met bezuinigingen op lokale content denken te bereiken op de lange termijn. EU eist dat een bepaald percentage lokale content is (series, films).

Zoals iemand hierboven schreef, ik verwacht dat ze 2025 niet meer in Nederland terugkeren. Die gaan echt niet meer op de F1 rechten bieden. PL rechten zijn trouwens tot 2028, Bundesliga tot 2029.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

alex3305 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:03:
Je kunt toch niet volhouden dat een bedrijf dat YTD 97% (90% gisteren) marktwaarde heeft verloren nog gezond is? Dat is voor mij hetzelfde als alleen nog de Leidsestraat en Kalverstraat met 2 huisjes hebben bij Monopoly en claimen dat het wel goed gaat, omdat je net je hotels hebt verkocht 8)7.

Volgens mij is het een verloren zaak. Alleen denk ik dat de directie het juridische gezien niet zonder meer mag opgeven. Ik zou niet weten hoe een dergelijk verval nog te redden valt.
Dat heeft niks met juridisch te maken; zolang er perspectief is voor het bedrijf, gaat het bestuur door. Die zit er in het belang van het bedrijf (hoe moeilijk het ook is).

Vanuit het perspectief van het bedrijf hebben ze het lastig, maar nog steeds vertrouwen van hun vreemd vermogenverschaffers en grote aandeelhouders.

Die pompen er weer een groot bedrag in. Ook de vreemd vermogenverschaffers gaan mee in het verhaal en converteren ook een deel naar eigen vermogen (om nog een extra kans op upsell te hebben, mocht de koers weer stijgen).
Dat die conversie en emissie vervolgens betekent dat de 'gewone' aandeelhouder zijn individuele aandeel flink minder waard ziet worden, is vervelend. Dit hadden ze ingecalculeerd; het extra eigen vermogen gaan ze niet eens proberen om op de markt op te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 01-12-2023 10:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Het zal inderdaad wel stapsgewijs een afstoot van de Nederlandse markt worden. Daarbij verwacht ik ook dat ze komend jaar misschien al wat kostenbesparende zaken in gaan zetten rondom F1. Mogelijk zijn:

- Enkel gebruik van het internationale presentatieteam (team van Viaplay zelf)
- Gebruik van F1TV beelden in bijvoorbeeld pitstraat en rondom sessies in plaats van eigen productie
- Geen/minder investering in allerlei projecten/documentaires rondom sporters/evenementen
- Geen nieuwe biedingen op licenties die dreigen te verlopen
- Verdere afspraken maken met andere providers om services aan te bieden om enigszins gemaakte (licentie)kosten te drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:34
Ander licht op de dalende koersen van Jeroen Demmendaal:

"Geestig. En een stuk accurater dan claims van bepaalde experts dat aandeelhouders nu Viaplay dumpen vanwege “de cijfers”.

Elke Zweedse beurskoers gaat eraan als een bedrijf besluit om 4 miljard nieuwe aandelen á 1 SEK uit te geven.

De werkelijke vraag is: is het genoeg?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:54
Zo dat zijn flinke getallen.
Daarnaast versterkt het Scandinavische entertainmentbedrijf de eigen balans door 4 miljard kroon (350 miljoen euro) aan nieuwe aandelen uit te geven.
Hoe werkt zoiets precies? je kan wel nieuwe aandelen uitgeven maar wie koopt die dingen dan?
m.a.w. een aandeel dat niet waard is kan je er wel meer van gaan uitgeven maar, dan worden ze toch nog minder waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:23
Bushie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:00:
[...]

[...]

Hoe werkt zoiets precies? je kan wel nieuwe aandelen uitgeven maar wie koopt die dingen dan?
m.a.w. een aandeel dat niet waard is kan je er wel meer van gaan uitgeven maar, dan worden ze toch nog minder waard?
Daarom maken ze ook afspraken met investeerders die die aandelen kopen. Haken de investeerders af, dan is het einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bushie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:00:
[...]

[...]

Dat zijn afspraken die gemaakt zijn met enkele huidige grote investeerders. Canal+ neemt hierdoor een (fors) groter belang in Viaplay.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eigenlijk is voor de meesten de bedrijfsmatige kant en de aandelen niet eens heel interessant.

De hamvraag is krijgt ViaPlay het voor elkaar om nog een heel seizoen Formule 1 uit te zenden zonder tussentijds te klappen?
En vervolgens in welke vorm, want flink uitgekleed zal het sowieso worden.

Ik zou met deze onzekerheid in ieder geval geen jaarabonnement nemen.
En als het Nederlandstalige deel er helemaal uit gaat, dan kan je beter naar F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
sambalbaj schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:39:
Eigenlijk is voor de meesten de bedrijfsmatige kant en de aandelen niet eens heel interessant.

De hamvraag is krijgt ViaPlay het voor elkaar om nog een heel seizoen Formule 1 uit te zenden zonder tussentijds te klappen?
En vervolgens in welke vorm, want flink uitgekleed zal het sowieso worden.

Ik zou met deze onzekerheid in ieder geval geen jaarabonnement nemen.
En als het Nederlandstalige deel er helemaal uit gaat, dan kan je beter naar F1TV.
Tsja, mijn ervaringen met bedrijven in deze fase zijn ook niet erg hoopgevend. Zijn maar weinigen die het uiteindelijk weten om te zetten in een winstgevende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antenne Bayern
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 10:52
Het is uiterlijke schijn hoe makkelijk Viaplay Group in een persbericht de huidige financiële positie omschrijft en stelt spreekt over de verdere toekomstplannen.

Realiteit is dat het bedrijf elke dag minimaal een tot twee miljoen euro verliesgevend is. En dat banken zoveel als mogelijk is de handen van het bedrijf hebben afgetrokken.

Sportmarketeer Chris Woerts stelt zelfs in De Telegraaf van Viaplay Group ‘technisch failliet’ is. Feit is dat de belangrijkste aandeelhouders Canal+ en PPF flink moeten bijspringen om Viaplay Group voorlopig draaiende te houden.

Rocamadour Yeshua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antenne Bayern
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 10:52
De volgende horde in het voortbestaan van het Zweedse mediabedrijf moet namelijk op 10 januari genomen worden.

Op deze datum staat namelijk een buitengewone aandeelhoudersvergadering gepland. Als de aandeelhouders de toekomstplannen van de directie van Viaplay Group afwijzen dan is de kans groot dat de stekker uit het bedrijf wordt getrokken.

En dat – ook al zijn de Nederlandse activiteiten zoals wordt beweerd winstgevend – ook in Nederland het doek voor Viaplay valt.

Rocamadour Yeshua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 09:29
mvantol13 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:26:
[...]

Het is verschrikkelijk voor de medewerkers maar helaas wel de huidige stand van zaken voor Viaplay Group AB. Chris Woerts die een aandacht zoeker, als hij wat roept is er een 50% kans dat het waar is.
Chris Woerts schiet met hagel. Soms komen zijn voorspellingen uit, maar het is en blijft inderdaad speculatie. Mensen vinden het mooi, omdat Viaplay sinds het begin geen goede start heeft gehad en (mede) door hun arrogante positie ook er alles behalve aan heeft gedaan om beterschap te bieden.

Als Viaplay met de huidige stand van hun stabiliteit en reportages was binnengetreden in Nederland, was er - afgezien van de wisseling in commentatoren - een hele andere reputatie geweest. Don't get me wrong, kwalitatief liep Ziggo Sport enorm vooruit op Viaplay op het gebied van beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Gunner schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:23:
Ik heb in 23 jaar Tweakers nog nooit gezien dat men dalende aandeelkoersen gebruikt hopende op een faillissement van een bedrijf. Ergens vind ik dat wel bijzonder treurig, ook denkende aan de medewerkers die in dat geval hun baan verliezen.

Chris Woerts is ook gewoon een sensatiezoeker.
De medewerkers hebben jaren gehad om te kunnen denken aan de zielige klanten die er toch wel bij genaaid zijn..
Men oogst wat men zaait denk ik dan maar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:27
Deruxian schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:43:
[...]

De medewerkers hebben jaren gehad om te kunnen denken aan de zielige klanten die er toch wel bij genaaid zijn..
Men oogst wat men zaait denk ik dan maar
Hoe zijn klanten genaaid door Viaplay?

Het lijkt veelal vooral een hetze te zijn van het Ziggo publiek, wat erg vreemd is brand loyaliteit aan een sportzender.

Waar F1 volgend seizoen ook te vinden is zou ik zelf ook zijn. En het F1TV alternatief is heel logisch hoor als je ‘genaaid’ bent

Maar ik denk dat dat allemaal wel mee valt en de blinde kudde woede vooral regeert in dit geval

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:14
Want het zijn enkel ZIggo kijkers die problemen hebben met de beeldkwaliteit van Viaplay. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:13:
[...]

Het lijkt veelal vooral een hetze te zijn van het Ziggo publiek, wat erg vreemd is brand loyaliteit aan een sportzender.

Waar F1 volgend seizoen ook te vinden is zou ik zelf ook zijn. En het F1TV alternatief is heel logisch hoor als je ‘genaaid’ bent

Maar ik denk dat dat allemaal wel mee valt en de blinde kudde woede vooral regeert in dit geval
Tsjah ik kan me de klachten van iedereen nog bedenken over het matige niveau van commentatoren bij Ziggo. Het lijkt wel of er altijd wel wat te klagen moet worden gevonden. Wees blij dat je F1 kan kijken.

Het is ook nooit goed.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dglavimans
Frappuccino schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:18:
Want het zijn enkel ZIggo kijkers die problemen hebben met de beeldkwaliteit van Viaplay. 8)7
Je hebt echt al jaren de mogelijkheid om naar F1TV te gaan hoor? Haten mensen zichzelf zo erg dat ze blijven bij een dienst waar ze doodongelukkig zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:19:
[...]

Je hebt echt al jaren de mogelijkheid om naar F1TV te gaan hoor? Haten mensen zichzelf zo erg dat ze blijven bij een dienst waar ze doodongelukkig zijn
Inderdaad, de mensen die hier zo ontevreden over zijn kunnen het gewoon opzeggen en naar F1TV gaan. Problem solved. Het is niet zo dat je een wurgcontract bij Viaplay hebt, en dat er geen andere opties zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 02-12-2023 16:24 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Slasher schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:18:
[...]

Tsjah ik kan me de klachten van iedereen nog bedenken over het matige niveau van commentatoren bij Ziggo. Het lijkt wel of er altijd wel wat te klagen moet worden gevonden. Wees blij dat je F1 kan kijken.

Het is ook nooit goed.
Dat is nog het grappige ik walgde echt van Mol laatste jaren, hij mist zo veel.

Zou wel weer F1 cafe kijken dat was wel geinig. Maar ik snap echt niet waarom je alles bij Ziggo weer zou willen zien zelf hoor. Inhoudelijk was het op bepaalde goeie gasten na namelijk echt niet zo best

Of viaplay het alternatief is gebleken, klaarblijkelijk niet. En het geld smijten kost ze snel de kop. Maar de verheerlijking dat de licenties nu weer bij een ander beestje gaan komen zie ik niet zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:14
dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:19:
[...]

Je gaat er nu blind vanuit dat het enkel om F1 gaat. Ze hebben ook darten en voetbal onder hun vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:18:
[...]

Het is ook nooit goed.
Welkom in Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Frappuccino schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:34:
[...]

Je gaat er nu blind vanuit dat het enkel om F1 gaat. Ze hebben ook darten en voetbal onder hun vleugels.
Dat is correct, al vraag ik mij af hoeveel mensen in dit topic het puur doen voor die sporten aangezien 99 procent van de gesprekken daar niet over gaan

Helaas is daarin geen alternatief in tegenstelling tot F1 in Nederland nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:13:
[...]

Lees even vanaf pagina 1 zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
stylezzz schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:34:
[...]

Lees even vanaf pagina 1 zou ik zeggen. :)
*knip*
Klaar met op de man gekibbel.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 02-12-2023 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:We weten best wel wat goed en slecht is aan Viaplay en wat er mis is gegaan in het begin.

Hou de discussie constructief en vriendelijk, we hoeven hier geen verantwoording aan elkaar af te leggen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
tweakduke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:52:
[Modbreak]We weten best wel wat goed en slecht is aan Viaplay en wat er mis is gegaan in het begin.

Hou de discussie constructief en vriendelijk, we hoeven hier geen verantwoording aan elkaar af te leggen.[/]
Ik vraag gewoon of er een contract is moeten tekenen die je voor het leven aan gaat of je ook elders kon gaan zoeken als fan van F1 want dat idee krijg ik een beetje als je hier zo door leest

Normaal gesproken blijf ik niet bij diensten waar ik een hekel aan heb en zoek dan diensten anders. Zeker als er alternatieven gewoon zijn

[ Voor 17% gewijzigd door dglavimans op 02-12-2023 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:03:
[...]

Ik vraag gewoon of er een contract is moeten tekenen die je voor het leven aan gaat of je ook elders kon gaan zoeken als fan van F1 want dat idee krijg ik een beetje als je hier zo door leest

Normaal gesproken blijf ik niet bij diensten waar ik een hekel aan heb en zoek dan diensten anders. Zeker als er alternatieven gewoon zijn
Relax, heb ik ook gedaan. Desondanks blijf ik het topic omtrent het reilen en zeilen van viaplay met aandacht volgen. Gewoon uit interesse hoe het zal vergaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
dglavimans schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:03:
[...]

Volgensmij volgen de meeste mensen een topic omdat ze interesse hebben in een bepaald onderwerp, en het leuk of interessant vinden om hier met anderen over te hebben/speculeren.

Aangezien Viaplay in Nederland de afgelopen maanden veel in het nieuws komt ivm de financiële stand van zaken en het voortbestaan in Nederland, is het denk ik niet meer dan logisch dat het hier voornamelijk daar over gaat en ook de redenen waarom het niet het succes is geworden wat Viaplay dacht even neer te kunnen zetten.

Denk dat die arrogantie die ze in de communicatie hadden en de magere kwaliteit en aanbod van het platform, het daarom nu maakt dat er hier overwegend positief wordt gesproken over een eventuele exit van Viaplay.

Je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, maar dat er over gepraat wordt lijkt mij allerminst gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 18:04

kingfriko

100 % BULLY

Nu het f1 seizoen is afgelopen dacht ik binnenkort nog het wk darts mee te pakken , maar ik zie nergens meer pdc staan bij sport ? Of is dat alleen omdat het 15 december pas begint ? F1 enz staat er nog wel en dat seizoen is al afgelopen .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

kingfriko schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:37:
Nu het f1 seizoen is afgelopen dacht ik binnenkort nog het wk darts mee te pakken , maar ik zie nergens meer pdc staan bij sport ? Of is dat alleen omdat het 15 december pas begint ? F1 enz staat er nog wel en dat seizoen is al afgelopen .
Komt vast nog. En anders kan je via VTM 2 Go gratis het WK volgen bij de zuiderburen.

Nu je er toch over begint, in mijn signature vindt je alles over het WK darts. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...7-procent-in-scandinavie/

Viaplay verhoogt abonnementsprijs met 27 procent in Scandinavië
Viaplay Group liet eerder al weten dat prijsverhogingen onderdeel zijn van de strategie om het financiële tij te keren. Het bedrijf voegt de daad bij het woord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:54
leuke strategie vanuit een boekhouder point of view,
dit gaat echter alleen op als je het merendeel van je klanten weet te behouden na zo'n forse prijsverhoging. Misschien dat ze er in Zweden mee wegkomen, vrees dat Nederlandse klanten bij dit soort prijsverhogingen toch hun heil ergens anders gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, dan kan je een flinke korting geven, zonder dat het geld kost. ;)

Viaplay biedt best veel waar voor sportliefhebbers, maar niet iedereen zit op het hele pakket te wachten voor de hoofdprijs. Ze zouden er misschien beter aan doen om afzonderlijke pakketten aan te bieden, bv voetbal apart, darts apart, autosport apart, voor betaalbaardere prijzen. Dan kan je leuk korting geven aan wie meer pakketten tegelijkerijd afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
Bushie schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:12:
dit gaat echter alleen op als je het merendeel van je klanten weet te behouden na zo'n forse prijsverhoging. Misschien dat ze er in Zweden mee wegkomen, vrees dat Nederlandse klanten bij dit soort prijsverhogingen toch hun heil ergens anders gaan zoeken.
Of ze verhogen het daar omdat ze ermee wegkomen, zodat ze in Nederland niet hoeven te verhogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Bushie schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:12:
In de ogen van veel abonnees zijn die alternatieven er helemaal niet. F1Pro geen ideal vinden ze ingewikkeld. Al kan je ook via app store per maand of per jaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
@ed1703 Nou. In mijn omgeving zijn er best veel mensen naar F1TV Pro gegaan omdat ze het helemaal zat waren met Viaplay. En die casten dan liever naar hun Chromecast met F1TV Pro dan dat ze nog Viaplay gebruiken omdat dat stabieler werkt. Het enige USP wat Viaplay voor hun nog had was Nederlands commentaar, maar dat heeft F1TV inmiddels ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik ken in mijn omgeving niemand meer met ViaPlay, iedereen was het zat! Zelf mijn ouders van 70+ casten vrolijk F1 TV van hun iPad richting hun TV! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:21:
@ed1703 Nou. In mijn omgeving zijn er best veel mensen naar F1TV Pro gegaan omdat ze het helemaal zat waren met Viaplay. En die casten dan liever naar hun Chromecast met F1TV Pro dan dat ze nog Viaplay gebruiken omdat dat stabieler werkt. Het enige USP wat Viaplay voor hun nog had was Nederlands commentaar, maar dat heeft F1TV inmiddels ook.
In jouw omgeving is natuurlijk geen landelijk beeld, anders was viaplay allang uit Nederland verdwenen.
Hetzelfde antwoord is van toepassing voor @Danielson

Sommigen willen 'gewoon' via een tv-kanaal kijken en dan zit je aan de landelijke providers vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:29

OMD

Danielson schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:24:
Ik ken in mijn omgeving niemand meer met ViaPlay, iedereen was het zat! Zelf mijn ouders van 70+ casten vrolijk F1 TV van hun iPad richting hun TV! :)
Maar dit kan van de 1 op andere dag niet meer werken. Alleen nog via speciale handelingen wat een beetje vervelend is.

Je kan wel een Apple TV dan plaatsen. Dat werkt zover ik weet feilloos.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:34
kwam deze tweet tegen:

https://x.com/f1multiviewer/status/1736926471724188001?s=20

Eens kijken hoe dit straks gaat qua combi tussen VP/f1TV en canal plus in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Aartstyle schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:56:
kwam deze tweet tegen:

https://x.com/f1multiviewer/status/1736926471724188001?s=20

Eens kijken hoe dit straks gaat qua combi tussen VP/f1TV en canal plus in Nederland
https://corp.formula1.com...adcast-rights-until-2029/
Hier stond wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Lijkt me heel sterk dat dit ook maar enigszins invloed gaat hebben op de F1TV/VP deal voor 2024. Het maakt VP's aanbod immers aantrekkelijker. Na 2024 echter zie ik een soortgelijke constructie ook hier wel opduiken. Of helemaal geen F1 TV meer mocht Big Tech besluiten met geld te smijten voor de exclusieve rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik las ergens dat Canal+ 100m betaalt voor de rechten (van 80m). En dus waarschijnlijk met exclusiviteit. Canal+ is ook aandeelhouder in VP, maar kan niet eindeloos met geld strooien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een paar maanden Viaplay gehad het werkt redelijk goed. Mijn schoonvader kijkt graag Europees voetbal dus daarvoor genomen. Het is goedkoper dan Premier League via SKY Sports of Starhub+ kijken en via Nederlandse VPN (stroom/internet niet meegerekend 😅) werkt het best prima. De overig contents films/series is wel best belabberd.

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 19-12-2023 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

OMD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:39:
[...]

Maar dit kan van de 1 op andere dag niet meer werken. Alleen nog via speciale handelingen wat een beetje vervelend is.

Je kan wel een Apple TV Chromecast met Google TV dan plaatsen. Dat werkt zover ik weet feilloos.
ftfy :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
JustRickvD schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:30:
[...]

Volgensmij volgen de meeste mensen een topic omdat ze interesse hebben in een bepaald onderwerp, en het leuk of interessant vinden om hier met anderen over te hebben/speculeren.

Aangezien Viaplay in Nederland de afgelopen maanden veel in het nieuws komt ivm de financiële stand van zaken en het voortbestaan in Nederland, is het denk ik niet meer dan logisch dat het hier voornamelijk daar over gaat en ook de redenen waarom het niet het succes is geworden wat Viaplay dacht even neer te kunnen zetten.

Denk dat die arrogantie die ze in de communicatie hadden en de magere kwaliteit en aanbod van het platform, het daarom nu maakt dat er hier overwegend positief wordt gesproken over een eventuele exit van Viaplay.

Je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, maar dat er over gepraat wordt lijkt mij allerminst gek.
Het schijnt dus wel een succes te zijn in Nederland. Nederland zou winstgevend zijn aldus de berichten.

Bierviltje: 1.2 miljoen x 15,99 x 9 maanden = 172 miljoen. Licentie was 30 miljoen per jaar. Houden ze nog 142 miljoen over aan Nederland. Zo duur zijn Amber en Guido nu ook weer niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
alex3305 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:21:
@ed1703 Het enige USP wat Viaplay voor hun nog had was Nederlands commentaar, maar dat heeft F1TV inmiddels ook.
Een USP zijn de uitzendingen rondom het evenement.

Persoonlijk had ik al F1tv Pro vóórdat Viaplay naar Nederland kwam. Alsnog kijk ik graag na de race een stukje van de Viaplay studio.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 01:33:
[...]

Het schijnt dus wel een succes te zijn in Nederland. Nederland zou winstgevend zijn aldus de berichten.

Bierviltje: 1.2 miljoen x 15,99 x 9 maanden = 172 miljoen. Licentie was 30 miljoen per jaar. Houden ze nog 142 miljoen over aan Nederland. Zo duur zijn Amber en Guido nu ook weer niet.
Ze hebben nog tig andere licenties in Nederland (waar ze grof voor hebben betaald) en daarnaast betaald niet iedereen de volle mep. Plus de hele streaming infrastructuur, crew & apparatuur en overeenkomsten met andere providers kosten ook geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sdk1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 01:33:
[...]

Bierviltje: 1.2 miljoen x 15,99 x 9 maanden = 172 miljoen.
En dat is "slechts" 10% van de omzet van het gehele bedrijf. En zoals @ArcticWolf aangeeft, zullen er nog (veel) meer kosten af moeten en daarna nog belasting voordat het een zwart/rood cijfer op de jaarrekening wordt.

Ik vind het nogal een gok om 10% van je omzet uit een "marge markt" te halen. Niet dat Nederland klein is of dat Nederland weinig F1 kijkt maar qua inwonersaantal zijn we slechts een vlekje op het (voormalig / aangekondigd) portfolio van Viaplay Group.

En mocht een Max Verstappen morgen aankondigen te stoppen met rijden (of in een enger geval iets overkomen waardoor hij minder goed kan rijden in de F1), dan kijkt de Nederlander naar de portomonnee en zal er van die 172 miljoen ineens nog maar 14 miljoen overblijven (give or take).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
MAX3400 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:02:
[...]

En mocht een Max Verstappen morgen aankondigen te stoppen met rijden (of in een enger geval iets overkomen waardoor hij minder goed kan rijden in de F1), dan kijkt de Nederlander naar de portomonnee en zal er van die 172 miljoen ineens nog maar 14 miljoen overblijven (give or take).
Dat proces is nu al in gang gezet. Nederlanders zijn heerlijk goed in chauvenisme, maar veel haken net zo snel af als het saai wordt. 2021 was een geweldig seizoen en de eerste nederlandse F1 kampioen, dat trok ontzettend veel kijkers. Vorig jaar met de switch naar Viaplay al minder en nu 2023 zo ontzettend eentonig was zal het nog meer gaan afnemen. De hele hype eromheen is aan het afnemen, met uitzondering was specifieke races als Zandvoort en Spa. Maar ook op Zandvoort was het op sommige dagen rustiger dan afgelopen jaren.

Het herinnerd me erg aan de tijd van Schumacher in Duitsland toen ik daar opgroeide. Dat ging ook heel lang goed, tot het minder werd en Hockenheim/Nürnburg problemen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Heb helaas geen Viaplay meer, maar is er iedere avond een NL Show nu met het Darts?
Studio uitzending + NED commentaar?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Mars18 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:23:
Heb helaas geen Viaplay meer, maar is er iedere avond een NL Show nu met het Darts?
Studio uitzending + NED commentaar?
En middag. Uiteraard vanwege het WK.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben ze de bitrate omhoog gegooid? Het lijkt scherper.

Ze hebben de graphics wel geupdate, die zien er wel beter uit. :)

Voor mij moeten ze blijven, ik kan alles van de PL kijken.
Dat gaat met Ziggo niet lukken.

Hmm:
code:
1
Representation id="3" width="1280" height="720" frameRate="50/1" bandwidth="3800000" codecs="avc1.640020"

Het is zelfs lager lol.

Dit is op Firefox (Linux), iemand die weet hoe het in de app/cast is?

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 23-12-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtergrond: Kijken we binnenkort F1 in 8K en zonder (merkbare) vertraging?

https://www.msn.com/nl-nl...re-vertraging/ar-AA1lYIEq

Bij f1 zijn ze bezig achter de schermen om naar 8k resolutie te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-12-2023 11:37 . Reden: Referral uit de link gehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:45:

https://www.msn.com/nl-nl...re-vertraging/ar-AA1lYIEq

MSN.. dat die RTL Boulevard site nog bestaat.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 28-12-2023 11:37 . Reden: Referral uit de link gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:01:
[...]

MSN.. dat die RTL Boulevard site nog bestaat.
Nee, kijken voordat je reageert, het wordt door gelinkt naar motorsport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01

https://www.msn.com/nl-nl...IEq?ocid=sapphireappshare

Resolutie doet er niet zo toe. 1080 is toereikend. Framerate en bitrate zijn vele malen belangrijker. Liever eerst die verhogen en daarna kijken naar resolutie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:13:
[...]

Nee, kijken voordat je reageert, het wordt door gelinkt naar motorsport
De link die jij neergezet hebt is er niet meer, wellicht voortaan even een direct linkje plaatsen.

https://nl.motorsport.com...bare-vertraging/10559347/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zelfs 1080p lukt Viaplay niet fatsoenlijk, dus laat 8K nog maar ff zitten :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:00

https://www.msn.com/nl-nl...IEq?ocid=sapphireappshare

Er staat echt nergens dat ze bij f1 bezig zijn met 8k achter de schermen. Het is een marketing verhaal van een hoge pief bij Tata communications. Die heeft het erover dat ze samen met verschillende partijen kijken naar 8k.

Dat is trouwens ook niks nieuws. Dat riep met ook al over het wk 2022.

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Geen idee of dit het juiste topic is, corrigeer me vooral indien nodig.

Ik heb problemen met het streamen van Viaplay en het luisteren hiernaar via mijn Bluetooth headset. Elke keer als ik mijn headset verbindt, gaat de stream haperen en stopt deze ermee. Hier heb ik geen problemen mee als ik geen headset gebruik. Ik heb hier op twee verschillende televisies last van. Op de ene maak ik verbinding via mijn Ziggo mediabox en bij de andere via een Chromecast (met Google TV).

Overige apps als Netflix, Ziggo Go, Disney+, Videoland etc geven dit probleem niet. Het is echt alleen Viaplay.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Nando1991 klinkt als een geluidscodec wat Viaplay gebruikt en je headset niet goed mee overweg kan.

Heb je een andere headset die je kan proberen?

Ik stream veel naar mijn hoortoestellen, via Bluetooth vanaf mijn telefoon, en daar ondervind ik persoonlijk geen issues mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 28-12-2023 19:56 ]

PVOutput☀️

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Bedankt voor je reactie. Ah, zou dat het probleem zijn? Dan heb ik ook dikke pech zeg. Helaas heb ik geen andere draadloze headset, dus ik kan geen ander apparaat testen.

Update: normaal open ik de app via de Ziggo box of via de Chromecast zelf. Nu heb ik eens gestreamed vanaf mn mobiel en dan werkt het ineens wel. Alleen als ik het volume wijzig, hapert hij even.

[ Voor 35% gewijzigd door Nando1991 op 28-12-2023 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Misschien omdat er studio uitzendingen zijn, maar ViaplayDarts is dit WK in 1080p50 in tegenstelling tot 720p50 van vorig jaar. Voortgang moet ook gemeld worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceF-3-9OuoMp8qqPr7vKYbsvIDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wBV6rP7mL6CsLwG7W5qnu8E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Viaplay gaat waarschijnlijk de prijs flink verhogen. Wat dom zeg.
Ze kunnen het aanbod beter ook in stukjes aanbieden.

Compleet pakket (17euro)
Alleen voetbal
Alleen darts
Alleen F1 ( 11euro! )

Zomaar ff een ideetje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
dnmw2705 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:20:
Misschien omdat er studio uitzendingen zijn, maar ViaplayDarts is dit WK in 1080p50 in tegenstelling tot 720p50 van vorig jaar. Voortgang moet ook gemeld worden
[Afbeelding]
Nog steeds maar 5 Mbps. Dat is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Ruud888 heb je ook een bron?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Ruud888 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:20:

Compleet pakket (17euro)
Alleen voetbal
Alleen darts
Alleen F1 ( 11euro! )

Zomaar ff een ideetje. :)
Dan krijg je dus
132 euro per jaar voor Viaplay vanwege NL commentaar of
65 euro per jaar voor F1TVpro met hetzelfde commentaar als mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ragnar9999 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:46:
[...]

Dan krijg je dus
132 euro per jaar voor Viaplay vanwege NL commentaar of
65 euro per jaar voor F1TVpro met hetzelfde commentaar als mogelijkheid
Waarom wordt zo vaak vergeten dat Viaplay meer doet dan alleen Formule 1?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Gunner schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:14:
[...]

Waarom wordt zo vaak vergeten dat Viaplay meer doet dan alleen Formule 1?
Was een reactie op deze post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Waar zijn de bronnen?

Speculaties hebben we niets aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 29-12-2023 14:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:18
Quad schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:25:
Waar zijn de bronnen?

Speculaties hebben we niets aan.
Precies. Maar goed had het abbo toch al stop gezet.

offtopic:
van harte met je verjaardag *O*

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 19:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Weer lekker riooljournalistiek hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
cordonbleu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:50:
[...]
Nog steeds maar 5 Mbps. Dat is wat telt.
Dat klopt, daar ben ik het ook zeker mee eens.
Echter maakt 720p50 op 5mbit of 1080p50 op 5mbit voor de capaciteit ook niets uit, waardoor het prettig is dat ze nu dus wel begonnen zijn met resolutie verhoging.
Feit is, zolang we de knip blijven trekken, accepteren we de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatv
  • Laatst online: 09-09 01:20
Ik heb voor een maand viaplay genomen voor wk darts maar die app voor Android tv wat slecht zeg. Continue die cirkel laden en beeld stil bij starten live stream paar keer herstarten en dan is het goed. Na een tijdje komt er soms een foutmelding in beeld. Echt kansloos voor zoveel geld. Andere streaming diensten heb ik geen last van. Laat ze maar snel failliet gaan en darts terug keren bij rtl7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@hatv ik moet bekennen dat op mijn Android tv geen problemen zijn met darten. Werkt uitstekend.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

TFHfony

Professional Weirdo

hatv schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:36:
Ik heb voor een maand viaplay genomen voor wk darts maar die app voor Android tv wat slecht zeg. Continue die cirkel laden en beeld stil bij starten live stream paar keer herstarten en dan is het goed. Na een tijdje komt er soms een foutmelding in beeld. Echt kansloos voor zoveel geld. Andere streaming diensten heb ik geen last van. Laat ze maar snel failliet gaan en darts terug keren bij rtl7.
Ik ben zeker geen fan van Viaplay (F1 kijk ik via F1TV Pro), maar ik moet zeggen dat we hier het hele WK via AndroidTV en Tizen aan het kijken zijn en tot nog toe eigenlijk niets te klagen hebben qua stabiliteit.
De beeldkwaliteit aan de andere kant... zodra het wat drukker wordt op het beeld, zijn de compressie artefacten behoorlijk storend.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Ik kijk het op 2 firesticks 4k max. Eentje via wifi andere bekabeld en probleem is hetzelfde. Op mijn telefoon is er geen probleem. Soms krijg ik ook een melding dat er een error heeft plaatsgevonden en optie retry. Gelukkig is wk darts bijna weer voorbij en kan viaplay weer in de prullenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Een firestick is toch geen Android TV?

Nee dus. Ik vind het vervelend dat je op die manier jouw frustratie dan uit. Android TV is hier niet de schuldige in. Viaplay probeer je dus op Fire OS te draaien. En dan kan het nog aan je internetverbinding liggen ook.
Nu is een firestick geen populaire smart tv platform binnen Nederland dus ik verwacht niet veel ervaringen hier.

Maar met je n=1 frustratie gelijk heel Viaplay mee te bashen, vind ik niet eerlijk. Zoals je zegt, op je telefoon gaat het dus wel goed.

Heeft VTM een app op Fire OS? Anders kan je het WK darts ook bij de zuiderburen gratis kijken, via VTM 2 Go. Een DPG media account is dan wel verplicht.

[ Voor 99% gewijzigd door Quad op 31-12-2023 00:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik kijk ook voornamelijk vanwege f1. Series en films eens bekeken en die doen me zoals bij de meesten weinig.
Wel heb ik bewust voor Viaplay gekozen en wegens het f1 café voor- en achteraf. Die zijn altijd leuk om in te komen en na te bespreken, dat doen ze erg goed.
Bij een (forse) verhoging ga ik idd wel heroverwegen of ik blijf omdat het verschil erg groot wordt. Maar goed ik wacht het even af wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het héle WK darts een perfecte stream. Maar in deze finale toch al een paar keer haperingen gehad op de app op Android TV.
Ook wisselend in beeldkwaliteit, helaas.
Toch veel kijkers denk ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Al tig keer “not broadcasting at this moment” scherm tijdens finale darten. Wat een gepruts weer zeg. Abonnement vliegt er morgen uit. Hier ga ik niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 21:08
Hier echt nooit klachten. Zowel met f1 als met darten niet. Nu de finale ook geen problemen. Kijk via de app op Samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Sorry hoor maar ik heb meerder streamers Netflix prime video discovery + etc en alleen deze viaplay app doet dit. Mijn firestick is aangesloten via lan en geen wifi ook al is mij wifi retesnel. Mijn netwerk is perfect dus het moet de app zelf zijn. Deze heb ik niet gesideload maar gewoon uit de store gedownload en geïnstalleerd.

Bij de finale nu is het een drama niet normaal zo vaak die load cirkel weer haperen. Smerig slecht.
Quad schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:07:
Een firestick is toch geen Android TV?

Nee dus. Ik vind het vervelend dat je op die manier jouw frustratie dan uit. Android TV is hier niet de schuldige in. Viaplay probeer je dus op Fire OS te draaien. En dan kan het nog aan je internetverbinding liggen ook.
Nu is een firestick geen populaire smart tv platform binnen Nederland dus ik verwacht niet veel ervaringen hier.

Maar met je n=1 frustratie gelijk heel Viaplay mee te bashen, vind ik niet eerlijk. Zoals je zegt, op je telefoon gaat het dus wel goed.

Heeft VTM een app op Fire OS? Anders kan je het WK darts ook bij de zuiderburen gratis kijken, via VTM 2 Go. Een DPG media account is dan wel verplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@hatv er ervaren momenteel zeer veel mensen problemen tijdens de finale. Dus het ligt dit keer niet aan jou of de Firestick.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
En hiervoor ook niet..
Quad schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:44:
@hatv er ervaren momenteel zeer veel mensen problemen tijdens de finale. Dus het ligt dit keer niet aan jou of de Firestick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben maar verder aan het kijken via Sky sports UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Ga ik ook zo doen bizar dat we dat moeten doen.
Yzord schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:47:
Ben maar verder aan het kijken via Sky sports UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

hatv schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:48:
Ga ik ook zo doen bizar dat we dat moeten doen.
[...]
Met Nederlandstalig commentaar kan je schakelen naar het gratis VTM2 Go. Alleen DPG media account nodig.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Vlaams commentaar is stom :p
Speciaal een abbo genomen om het WK darts te kunnen kijken met de RTL7 club.. maar als je op het moment supreme niet kunt leveren, dan is het misschien maar beter om te stoppen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 11:34
Quad schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:44:
Klopt, hier ook (apple tv, bekabeld aangesloten 1gbit ziggo)

heb hier steeds last van de scherpte (resolutie gaat alle kanten op) en met Framedrops (haperingen zichtbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Soppyscroll schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:04:
[...]

Klopt, hier ook (apple tv, bekabeld aangesloten 1gbit ziggo)

heb hier steeds last van de scherpte (resolutie gaat alle kanten op) en met Framedrops (haperingen zichtbaar)
Yep idem. Dus op naar VTM2.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Vtmn2? Nee dank je.
Pagina: 1 ... 133 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2