Denk ook dat ze in Nederland blijven omdat ze de rechten niet voor een voor hun reele prijs kwijt kunnen. Dan is het een kwestie van of bedrag X afschrijven en verkopen aan een partij zoals Ziggo, of nog in 2024 de Nederlandse markt blijven bedienen (want volgens mij hebben ze nog best wat abos) en daarna de boel opdoeken (of evt. verkopen aan een partij zoals Canal+). Ik denk dat er echt geen enkele kans is dat we in 2025 nog Viaplay hebben in Nederland.sjors123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:48:
Wat ik vreemd vind in dit verhaal: Het lijkt er nu dus op dat Viaplay in 2024 gewoon actief blijft in Nederland. Anders was expliciet aangegeven, net als UK en Polen, dat het bedrijf zich hier terug zou trekken.
Tegelijkertijd loopt eind volgend jaar het contract af voor de grootste abonnementenmagneet; de F1. Ik kan me niet voorstellen dat Viaplay over een jaar genoeg geld in de oorlogskas heeft om nog een keer mee te bieden. Waarom dan niet nu al stoppen?
Sidenote: Ik zat gisteren eens op de site van Viaplay Zweden te kijken en schrok me een hoedje van de abonnementskosten: bijna 50 euro per maand. Dan krijg je wel meer dan alleen F1 en Premier League, maar 50 euro. Mag toch niet hopen dat abonnementskosten in NL ook die kant uitgaan.
Die prijzen van Zweden gaan we nooit krijgen hier, dat werkt niet op de NL markt. En al helemaal niet met F1TV als veel goedkoper alternatief.
edit: Q4 cijfers gaan ook interessant worden, want daar zitten de opzeggingen bij van einde van het F1 seizoen. Ben benieuwd ...
[ Voor 4% gewijzigd door -d- op 01-12-2023 10:04 ]