Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 132 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Moeilijk te geloven dat er geen enkele partij zou zijn die interesse heeft in PL en F1 rechten. Tenzij Viaplay de absolute hoofdprijs vraagt om geen verlies te lijden op hun investering.

Maar zoals gezegd, het is allemaal giswerk momenteel. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Woerts doet onderhandelingen voor RTL/SBS(?) en totaaltv is al tijden bezig met een anti-viaplay lobby, dat zijn niet echt neutrale bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Frank schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:05:
[...]

Moeilijk te geloven dat er geen enkele partij zou zijn die interesse heeft in PL en F1 rechten. Tenzij Viaplay de absolute hoofdprijs vraagt om geen verlies te lijden op hun investering.
Misschien heb ik Chris Woerts verkeerd begrepen, maar volgens mij gaat het niet alleen om de uitzendrechten. Ik dacht dat hij zei dat Viaplay heeft geprobeerd een partij te vinden die heel of een gedeelte van de organisatie over wil nemen. Dus ook het studiowerk en bijbehorende werknemers. Want dan begrijp ik volkomen dat een Talpa, Ziggo of RTL daar niet op zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13
Frank schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:05:
[...]

Maar zoals gezegd, het is allemaal giswerk momenteel. We gaan het zien.
Natuurlijk is er wel interesse, maar waarschijnlijk niet voor de prijs wat VP er voor wil hebben. VP zit in het nauw, Ziggo neemt de tijd. Mocht VP stoppen dan gaan de rechten terug naar de eigenaar en komt er een nieuwe biedingprocedure. Blijkbaar gokken de andere partijen daarop.

Edit: En als het verhaal klopt wat Chris Woerts verteld, dat het ook ging om het overnemen van studio's etc dan is het logisch dat niemand het wil overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aartstyle op 30-11-2023 11:29 ]

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Rukapul schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:42:
[...]

Wel eens in de auto gedaan. Het is overigens net zo brak als Mol & co omdat er nul rekening mee gehouden wordt dat de luisteraar niets ziet. Sinds Mol alleen radio doet is dat natuurlijk een gotspe in verhouding tot het doorzetten van tv audio.
Dat er via DPG nul rekening wordt gehouden met enkel luisteraars is natuurlijk logisch aangezien dat 1 op1 de audio stream is van de TV uitzending. Bij GP Radio zou je dat argument natuurlijk wel kunnen voeren maar laten we eerlijk zijn het verslag via GP Radio wordt natuurlijk primair gedaan zodat voor iedereen die dat wilt de race kan kijken met geluid van GP Radio, zo wordt het door GP Radio ook aangeboden. Zie de app met synchronisatie slider.

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
mvantol13 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:41:
[...]

Dat er via DPG nul rekening wordt gehouden met enkel luisteraars is natuurlijk logisch aangezien dat 1 op1 de audio stream is van de TV uitzending. Bij GP Radio zou je dat argument natuurlijk wel kunnen voeren maar laten we eerlijk zijn het verslag via GP Radio wordt natuurlijk primair gedaan zodat voor iedereen die dat wilt de race kan kijken met geluid van GP Radio, zo wordt het door GP Radio ook aangeboden. Zie de app met synchronisatie slider.
Ik ben dan misschien een vreemde vogel, maar ik heb toch vaak op zaterdag in de auto via DAB+ de kwalificaties geluisterd. Natuurlijk is de slider relevant voor de fans die Mol liever horen.

Punt wat ik wel interessant vond toen der tijd; ze hebben dit alleen in Nederland gedaan, want in de Scandinavische landen heeft Viaplay Group deze rechten niet en liggen ze op de markt voor het oprapen.

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:25:
[...]

Misschien heb ik Chris Woerts verkeerd begrepen, maar volgens mij gaat het niet alleen om de uitzendrechten. Ik dacht dat hij zei dat Viaplay heeft geprobeerd een partij te vinden die heel of een gedeelte van de organisatie over wil nemen. Dus ook het studiowerk en bijbehorende werknemers. Want dan begrijp ik volkomen dat een Talpa, Ziggo of RTL daar niet op zitten te wachten.
Het zou best kunnen dat ze daar over hebben rondgevraagd idd. Al geloof ik niet dat dit de reden is dat er uiteindelijk geen interesse is van andere partijen. Viaplay weet ook dondersgoed dat de uitzendrechten verreweg het meest waardevol zijn en de rest bijzaak. Die zitten momenteel absoluut niet in een positie om eisen te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 30-11-2023 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:13
Melantrix schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:57:
[...]

heel simpel, om er geld aan te verdienen. Als ze geld krijgen van DPG om dit te kunnen doen, en dat levert wat op ten opzichte van het niet kopen; waarom zou je het dan niet doen?

Ik vind het niet vreemd dat iedereen deze conclusie trekt, maar ik snap het niet. En ja, volgens mij (maar dat weet ik ook niet meer precies) was het Olav die er over begon, en gelijk met een alternatief enzo kwam, en dat wordt natuurlijk overgenomen door veel media.

Als het zo is dat Viaplay Olav een hak wilde zetten dan hadden ze de rechten gekocht en er niks mee gedaan, of aangeboden als alternatieve stream via hun streamingsdienst. Nu hebben ze gewoon een partner gevonden die het via hen afneemt, en dat levert geld op. Waarom zouden ze dat niet doen?
Sorry, maar die zender overnemen en dan iets regelen met DPG sluit niet uit dat dit gebeurt is om de concurrentie een hak te zetten
Wat alleen maar logisch is

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
mvantol13 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:26:
[...]

Omdat Viaplay totaal geen gunfactor heeft in Nederland, hoe ze zichzelf hebben gelanceerd in Nederland is denk ik wel een schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet. Met een totale arrogantie van wij gaan alles anders doen, beloftes doen die ze niet nakomen (aantal races gratis beschikbaar stellen), prijzen verhogen, bij problemen de klant de schuld geven, niet luiseren naar de klanten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze puur om de conncurentie (Olav Mol met GP Radio) te pesten omdat die populair zijn de radio rechten weg kapen terwijl Viaplay geen radio zender heeft in Nederland. Ik vindt het niet raar dat heel veel mensen Viaplay liever zien gaan dat ze actief blijven (waaronder ik).
Maar om eerlijk te zijn, dat kun je ook zeggen van Ziggo.

Ziggo is ontzettend duur, doet erg moeilijk over apparatuur bij je abonnement, en zo goed is de kwaliteit van Ziggo Go echt niet. Tel daarbij ook eens op dat ze de helft niet uitzenden. Verwacht bij hun ook geen goede behandeling als je internet of TV het niet doet.. genoeg ervaring mee.

Voor F1-fans is dat geen probleem, maar voor voetballiefhebbers wel.

Ziggo is in mijn ogen ook arogant hoor. Wytse vind ik nog wel goed, maar die twee aan tafel in het F1-cafe, vinden zichzelf ook erg goed. En Jack was leuk in zijn interviews, maar vond zichzelf vooral erg grappig.

Denk dat sommige hier echt te veel zien in Ziggo, want het is echt geen top bedrijf. Ook zij drukken andere uit de markt, net zoals KPN dat doet.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 30-11-2023 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvantol13
HollowGamer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:58:
[...]

Ziggo is ontzettend duur, doet erg moeilijk over apparatuur bij je abonnement, en zo goed is de kwaliteit van Ziggo Go echt niet. Tel daarbij ook eens op dat ze de helft niet uitzenden. Verwacht bij hun ook geen goede behandeling als je internet of TV het niet doet.. genoeg ervaring mee.

Ziggo is in mijn ogen ook arogant hoor. Wytse vind ik nog wel goed, maar die twee aan tafel in het F1-cafe, vinden zichzelf ook erg goed. En Jack was leuk in zijn interviews, maar vond zichzelf vooral erg grappig.

Denk dat sommige hier echt te veel zien in Ziggo, want het is echt geen top bedrijf. Ook zij drukken andere uit de markt, net zoals KPN dat doet.
Zelf heb ik die ervaring met Ziggo niet, altijd goed geholpen en de inhoud van de uitzendingen, net als het commentaar btw is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Dat Ziggo (te) duur ben ik het helemaal mee eens ;). Ik ga om die reden ook weg bij Ziggo, maar dat is een andere discussie die niet in dit topic thuis hoort. O-)

• Aartstyle
HollowGamer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:58:
[...]

We hebben het dan ook niet over ziggo Go, maar gewoon de lineaire ziggo sport (totaal) zenders. Kanaal 14 zond destijds f1 in 4k uit en ook regelmatig premier league en Chamions league.

Nou vind ik zelf goed geimplementeerde/werkende HDR meer toevoegen dan 4k, maar neemt niet weg dat de beelden stukken beter waren dan bij viaplay.

Verder eens met je verhaal, natuurlijk zijn zij ook commercieel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:21
Voordeel van Viaplay is dat het provider onafhankelijk is. Het 4k kanaal is alleen bij Ziggo verkrijgbaar en heb je niks aan als klant van KPN. Ik kan ook geen Ziggo sport pakket nemen bij KPN zonder TV af te nemen. Met Viaplay heb ik deze problemen niet.

• alex3305
@HollowGamer Wel even appels met appels vergelijken. Dat Ziggo, de kabelmaatschappij, en Ziggo Sport dezelfde naam hebben, betekend nog niet dat het hetzelfde bedrijf is. Ziggo Sport heeft bijvoorbeeld alleen een klantenservice op TwitterX en Facebook.

De Ziggo Sport stream, die ik een paar jaar terug had, in mijn browser was gewoon 25Mbps full HD en was vlijmscherp. Alleen hadden ze niet altijd (de correcte) VoD online staan, waardoor ik toch regelmatig moest uitwijken naar Ziggo Go. Waar de kwaliteit veel beroerder was.

Ziggo Sport is en was een drama voor bepaalde sporten. Premier League kijk ik niet, maar NASCAR wel. Als daar rain delays zijn kan het zijn dat de wedstrijd niet of maar half wordt uitgezonden. Klagen bij de (social media) klantenservice heeft geen zin, want de wedstrijd is al geweest en ze kunnen er toch niets meer aan veranderen. Ik vind dat echt onacceptabel voor een dienst die 15 euro per maand kost. Dat doet Viaplay wat mij betreft dan wel goed. Je kunt wel gewoon alles kijken door het niet-lineaire karakter.

Inmiddels kijk ik de NASCAR wedstrijden veelal illegaal (terug). Niet wat ik wil, maar er is geen andere (legale) manier om wel alle wedstrijden in het seizoen te kunnen kijken. Dat is net zo, of zelfs arroganter, dan Viaplay @mvantol13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvantol13
alex3305 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:30:
@HollowGamer Wel even appels met appels vergelijken. Dat Ziggo, de kabelmaatschappij, en Ziggo Sport dezelfde naam hebben, betekend nog niet dat het hetzelfde bedrijf is. Ziggo Sport heeft bijvoorbeeld alleen een klantenservice op TwitterX en Facebook.

De Ziggo Sport stream, die ik een paar jaar terug had, in mijn browser was gewoon 25Mbps full HD en was vlijmscherp. Alleen hadden ze niet altijd (de correcte) VoD online staan, waardoor ik toch regelmatig moest uitwijken naar Ziggo Go. Waar de kwaliteit veel beroerder was.

Ziggo Sport is en was een drama voor bepaalde sporten. Premier League kijk ik niet, maar NASCAR wel. Als daar rain delays zijn kan het zijn dat de wedstrijd niet of maar half wordt uitgezonden. Klagen bij de (social media) klantenservice heeft geen zin, want de wedstrijd is al geweest en ze kunnen er toch niets meer aan veranderen. Ik vind dat echt onacceptabel voor een dienst die 15 euro per maand kost. Dat doet Viaplay wat mij betreft dan wel goed. Je kunt wel gewoon alles kijken door het niet-lineaire karakter.

Inmiddels kijk ik de NASCAR wedstrijden veelal illegaal (terug). Niet wat ik wil, maar er is geen andere (legale) manier om wel alle wedstrijden in het seizoen te kunnen kijken. Dat is net zo, of zelfs arroganter, dan Viaplay @mvantol13.
Ik heb zelf enkel ervaring met F1, ik zeg ook niet dat Ziggo een heilig boontje is ;) . Het zal mij een zorg zijn waar de F1 beschikbaar is, zelf kijk ik sinds het bij Viaplay is ondergebracht via F1TV icm GP Radio (VPN) en dat werkt best prima. Het gaat mij erom hoe Viaplay zich heeft opgesteld tov de eigen klanten en de markt, dat hier commeciele belangen aan ten grondslag liggen is logisch, ze willen immers geld verdienen. Ja, een Ziggo of KPN heeft ook zo zijn eigen belang. Waar Viaplay naar mijn mening keihard door de mand is gevallen dat ze hun probelen keihard afschoven op de klant en pas in anctie kwamen nadar de consumentenbond zich ermee ging bemoeien ook dat de beloftes niet na zijn gekomen (6 gratis races) heeft denk ik veel kwaad bloed gezet.

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 00:31
stylezzz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:01:
[...]

Er zijn helemaal geen miljoen abbonees. Viaplay verhult die cijfers zorgvuldig... en dan zou een figuur als chris woerts die ineens wel hebben.
Als ik mijn tot recent bij Viaplay werkende connectie mag geloven zat Viaplay daar zeker wel op. En Woerts loopt natuurlijk wel in het wereldje rond, en hoort vast wel dingen via via. Hoewel de man ook vaak genoeg onzin uitkraamt natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
@mvantol13 Nagenoeg alles wat ze fout hadden kunnen doen hebben ze ook daadwerkelijk fout gedaan. Zaken die al zeker honderd keer benoemd zijn in dit topic. Eigenlijk was de toon al gezet toen ze F1-rechten overnamen. En idem voor darts-rechten. Want mensen keken immers 'gratis' en moesten daar plots voor gaan betalen. Dat Ziggo Sport nog steeds zo populair is komt ook gewoon doordat een kanaal inbegrepen zit bij Ziggo abonnementen. Want anders is dat in een aantal sporten ook gewoon een regelrechte aanfluiting.

Ik denk eerlijk gezegd dat buiten voetbal er in Nederland weinig tot geen gezonde markt is voor betaalde sport op televisie. En al helemaal niet op het niveau uit het VK of Duitsland. Simpelweg omdat de afzetmarkt te klein is en wij te gierig zijn. Aan de andere kant hebben wij relatief duur internet. Al helemaal voor ons enorm dichtbevolkte land.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
Aartstyle schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:26:
[...]

Edit: En als het verhaal klopt wat Chris Woerts verteld, dat het ook ging om het overnemen van studio's etc dan is het logisch dat niemand het wil overnemen.
Inderdaad. Ziggo sport heeft al een up to date studio inclusief 4K uitzendstraat. Dan gaan ze natuurlijk ook niet nog eens de boedel van Viaplay overnemen.

• dnmw2705
2 uur voor het sluiten van de markt gaat aandeel al aardig de lift in, procentueel dan.

https://g.co/kgs/aJQR1n

Verwijderd

alex3305 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:56:
@mvantol13 Aan de andere kant hebben wij relatief duur internet. Al helemaal voor ons enorm dichtbevolkte land.
Dat valt in de praktijk wel mee…. Zo’n onderzoek zegt weinig als je niet corrigeert voor inkomens/levensstandaard verschillen. Dan is NL met zijn vele kortingen zo gek nog niet. Sinds ik in BE woon ben ik voor internet/tv veel duurder uit, veel meer als uit dat lijstje lijkt.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:30
dnmw2705 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:20:
2 uur voor het sluiten van de markt gaat aandeel al aardig de lift in, procentueel dan.

En gesloten op +0.25%, ben benieuwd.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Antenne Bayern
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 10:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV6o9GS_lApAxwOtDN7B2vfQenM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X3KEoNNjbg3AJ5RK0tCoL2Os.png?f=fotoalbum_large

Rocamadour Yeshua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DutchCrownNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:26:
[...]

En gesloten op +0.25%, ben benieuwd.
Zie je wel, Viaplay gaat niet failliet.

Maar ben benieuwd zitten jullie de hele tijd beurskoersen in de gaten te houden om te kijken of de boel op de fles gaat?

Elect a clown, expect a circus.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

alex3305 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:30:
Ik gok dat dat met de deal te maken heeft met de Nascar? Met de Ziggo Go app op de telefoon had ik volgens mij (maar is jaren terug..) dat ik niet via AirPlay kon streamen als ik F1 terug keek of zoiets. In ieder geval ook iets met rechten. Al snap ik dan niet dat je bij ViaPlay niet gewoon alle races terug kunt kijken (of kan dat ondertussen wel?).

Exact expert nodig?

• Crazy D
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Slasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:34:
[...]

Maar ben benieuwd zitten jullie de hele tijd beurskoersen in de gaten te houden om te kijken of de boel op de fles gaat?
Haha iedereen hoopt dat het terug gaat naar Ziggo, want dan is het weer zoals het al eeuwen was en dan is het goed :O :P Nah dat denk ik in dit topic niet zozeer, op Facebook zullen er een stuk meer zijn die dat denken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Crazy D schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:36:
[...]

Haha iedereen hoopt dat het terug gaat naar Ziggo, want dan is het weer zoals het al eeuwen was en dan is het goed :O :P Nah dat denk ik in dit topic niet zozeer, op Facebook zullen er een stuk meer zijn die dat denken.
Ik denk dat niet hoor, ik vind dat alles prima is. Ik kijk geen F1 meer, maar alleen PL voetbal, en dat is bij Viaplay beter geregeld dan bij Ziggo. Dus van mij mag het nog wel even zo blijven.

Elect a clown, expect a circus.

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
Is er eigenlijk een tijd bekend voor die bekendmaking? Ok, na beurssluiten, dat is nu maar kan natuurlijk ook pas om 21uur.
Lijkt me toch dat ze iedereen op een tijd ergens willen hebben maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Slasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:34:
[...]

Nee hoor, opende hem net pas om te zien hoe en wat (n.a.v. het eerdere bericht dat ie wat omhoog geschoten was) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:43

-d-

dudinson schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:39:
Is er eigenlijk een tijd bekend voor die bekendmaking? Ok, na beurssluiten, dat is nu maar kan natuurlijk ook pas om 21uur.
Lijkt me toch dat ze iedereen op een tijd ergens willen hebben maar kan het nergens vinden.
Er is volgens mij nog geeneens een (nieuwe) link naar de investor call, die van gisteren (voor het uitstel) werkt niet meer.

• mvantol13
-d- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:40:
[...]

Er is volgens mij nog geeneens een (nieuwe) link naar de investor call, die van gisteren (voor het uitstel) werkt niet meer.
Helemaal niets, het is tot nu toe helemaal stil rondom Viaplay…. Ben eens benieuwd waneer de presentatie is.

• -d-

-d-

mvantol13 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:59:
[...]

Helemaal niets, het is tot nu toe helemaal stil rondom Viaplay…. Ben eens benieuwd waneer de presentatie is.
Ik denk dat ze lekker lastminute slides aan het bouwen zijn op het Viaplay kantoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
-d- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat ze lekker lastminute slides aan het bouwen zijn op het Viaplay kantoor :P
Ongetwijfeld met wat druk dat ze het niet weer kunnen uitstellen. Dat is ook wel eens klaar.

• mvantol13
dudinson schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:05:
[...]

Ongetwijfeld met wat druk dat ze het niet weer kunnen uitstellen. Dat is ook wel eens klaar.
Ik heb dan zo’n idee dat de top van Viaplay er vandoor is gegaan met een koffer geld. Zo ons zie je niet meer terug. <+:) Flauwekul natuurlijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
dnmw2705 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:20:

oeps, Vieux-Lille was me voor.

[ Voor 15% gewijzigd door trinity999 op 30-11-2023 18:57 ]

• -d-

-d-

F1 rechten in Polen zijn inmiddels ook verkocht (naar DAZN) - ben benieuwd of ze hier nog door gaan. Ik denk het zelf wel (2024 afmaken en dan foetsie - of eventueel overname door Vivendi/Canal+)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aartstyle
volgens het twitter account die het eerst met het nieuws over VP polen kwam en dazn/canalplus gaat de f1 naar ziggo. Even afwachten of ze het bevestigen (voordat ik hier boze berichten krijg):

https://x.com/PorgeJaloma/status/1730293550959530198?s=20

edit: Komen ook berichten dat dit account nep is. Laten we het maar even afwachten.

edit2: Hij meldt nu vertaald:
DAZN is ook in Nederland gearriveerd! Samen met Ziggo nemen zij de rechten van de F1 over. Inbegrepen:
DAZN uitzending op internet + Ziggo uitzending op tv. Over de overige rechten zal binnenkort worden beslist.

[ Voor 48% gewijzigd door Aartstyle op 30-11-2023 20:20 ]

• alex3305
Crazy D schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:35:
[...]

Ik gok dat dat met de deal te maken heeft met de Nascar? Met de Ziggo Go app op de telefoon had ik volgens mij (maar is jaren terug..) dat ik niet via AirPlay kon streamen als ik F1 terug keek of zoiets. In ieder geval ook iets met rechten. Al snap ik dan niet dat je bij ViaPlay niet gewoon alle races terug kunt kijken (of kan dat ondertussen wel?).
Ehh nee? Bij Ziggo Sport nemen ze de international feed af van NASCAR. Dat is een feed zonder reclame en met twee audio tracks. Eén audio track zonder commentaar en een andere met Amerikaans commentaar. Rick Winkelman verzorgt dan veelal (goed) het Nederlandse commentaar. Daarnaast schakelt hij soms ook over naar de Amerikaanse audio stream om pit reporters het woord te geven. In de VS gaat dit echter zeer naadloos door de grote productieteams (er zijn er 2, van FOX en NBC) die NASCAR voor de Amerikaanse markt verzorgen.

Mijn eerdere punt gaat erover dat een NASCAR wedstrijd soms meer dan een dag wordt uitgesteld vanwege regen. Bij Ziggo Sport zenden ze dan af en toe de wedstrijd niet helemaal of helemaal niet meer uit vanwege andere programmering. Of omdat ze niet hebben gezien dat de wedstrijd weer was begonnen. Ook mist daardoor soms het commentaar.

Ditzelfde gebeurde bij Ziggo Sport toen ze nog Premier League rechten hadden. Dan was er altijd een selectie van wedstrijden. Bij NASCAR is dat nog steeds want alleen de Cup Series (F1) wordt live integraal uitgezonden. De Xfinity (F2) en Truck (F3) series worden in het beste geval alleen samengevat uitgezonden. Soms ook helemaal niet.

Dit gedrag door Ziggo Sport zorgt ervoor dat ik die partij ook liever kwijt dan rijk ben. Waarom zou ik een televisiesport volgen als ik maar 90% of soms zelfs minder van de wedstrijden kan volgen? Dan hoef je niet, zoals vannacht, 5 keer Marc Marquez All-In uit te zenden. Zend dan een keer een complete wedstrijd uit zodat de VoD in ieder geval bestaat en ik het terug kan kijken. Wat inderdaad ook nog weleens niet kon bij Ziggo Go 8)7. Dat doet Viaplay dan honderd keer beter.

Als ik dan illegaal kijk, kom ik deze VoD's van het afgelopen jaar wel gewoon tegen en kan ik deze (zonder reclame) eenvoudig terugkijken. Iets wat eigenlijk alleen F1TV goed doet. Vandaar dat ik die dienst wel gewoon afneem.

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
Aartstyle schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:40:
volgens het twitter account die het eerst met het nieuws over VP polen kwam en dazn/canalplus gaat de f1 naar ziggo. Even afwachten of ze het bevestigen (voordat ik hier boze berichten krijg):

https://x.com/PorgeJaloma/status/1730293550959530198?s=20

edit: Komen ook berichten dat dit account nep is. Laten we het maar even afwachten.

edit2: Hij meldt nu vertaald:
DAZN is ook in Nederland gearriveerd! Samen met Ziggo nemen zij de rechten van de F1 over. Inbegrepen:
DAZN uitzending op internet + Ziggo uitzending op tv. Over de overige rechten zal binnenkort worden beslist.
Datzelfde account post nu dat t false information is. Idd een fake account:

https://twitter.com/PorgeJaloma/status/1730309870363025427

Vertaald:
"Greetings to the crazy people who weren't fooled this time. Such people are respected, it shows that you are real journalists, best regards"

Ik wacht af tot de officiële presentatie hahaha.

[ Voor 10% gewijzigd door JustRickvD op 30-11-2023 20:41 ]

• Aartstyle
JustRickvD schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:40:
[...]

Datzelfde account post nu dat t false information is. Idd een fake account:

https://twitter.com/PorgeJaloma/status/1730309870363025427

Vertaald:
"Greetings to the crazy people who weren't fooled this time. Such people are respected, it shows that you are real journalists, best regards"

Ik wacht af tot de officiële presentatie hahaha.
Haha, wat een mafklepper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dudinson
Vindt het nu toch wel heel, heel apart worden dat er nog steeds 0,0 bekend is over de verdere verloop van vandaag. Je moet mensen toch een waarschuwing geven over hoe en wanneer ze je presentatie kunnen bijwonen.

En, hypothetisch, je shareholders om 22.30 bij elkaar roepen voor een presentatie zou ik ook ontzettend apart vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
dudinson schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:54:
Vindt het nu toch wel heel, heel apart worden dat er nog steeds 0,0 bekend is over de verdere verloop van vandaag. Je moet mensen toch een waarschuwing geven over hoe en wanneer ze je presentatie kunnen bijwonen.

En, hypothetisch, je shareholders om 22.30 bij elkaar roepen voor een presentatie zou ik ook ontzettend apart vinden.
Het zou kunnen betekenen dat ze tot op het laatste moment nog in gesprek zijn met betrokken partijen. Hoe dan ook; komt weer niet strak georganiseerd over. Wat tekenent is voor de afgelopen 2 jaar Viaplay in Nederland.

• DutchCrownNL
Tot wanneer zouden het eigenlijk kunnen uitstellen, iemand een idee? Want krijg langzaam het idee dat ze het wederom willen uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-

-d-

DutchCrownNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:44:
Tot wanneer zouden het eigenlijk kunnen uitstellen, iemand een idee? Want krijg langzaam het idee dat ze het wederom willen uitstellen.
Ik denk dat ze het wel voor het openen van de beurs willen/moeten uitgeven (en dan misschien om 07.00 een investor call oid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
DutchCrownNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:44:
Maanden. Al is dat natuurlijk niet echt goed voor het vertrouwen van je investeerders.

TheS4ndm4n#1919

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 11:34
Vermoed dat het weer een dag uitgesteld wordt, en dat ze ineens morgen communiceren. Vind wel slecht van z’n bedrijf zolang blijven wachten, je zal maar aandelen in hebben😜

Straks morgenochtend Nederland wakker, Viaplay van aardbodem verdwenen 😂

• Aartstyle
ik heb begrepen dat je uiterlijk 2 maanden na aflloop van het kwartaal de cijfers bekend moet maken. Aangezien het hier om de cijfers van q3 gaat moet het dus vandaag.

• Soppyscroll
https://x.com/marcel__202...&t=LCJZGS-YPSD6E3i_k1zaFw

Nou weet ik niet of je bij ziggo/kpn kanaal terug kan spoelen? Heb zelf niet Viaplay via hun gehad.
Moeite waard om te proberen wie dat wel kan?

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Soppyscroll schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:35:
https://x.com/marcel__202...&t=LCJZGS-YPSD6E3i_k1zaFw

Nou weet ik niet of je bij ziggo/kpn kanaal terug kan spoelen? Heb zelf niet Viaplay via hun gehad.
Moeite waard om te proberen wie dat wel kan?
Bij KPN in ieder geval niet

• tweakduke
  • Laatst online: 12:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is denk ik wachten tot het bericht naar buiten komt dat ze failliet zijn en of flink moeten inkrimpen of het hele bedrijf gaat in de verkoop.

Ze hebben al geprobeerd uitzendrechten te verkopen, maar niemand hapt. Die partijen wachten wel af tot ze op de markt komen bij een faillissement.

Tweakers Discord

• Soppyscroll
tweakduke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:11:
Het is denk ik wachten tot het bericht naar buiten komt dat ze failliet zijn en of flink moeten inkrimpen of het hele bedrijf gaat in de verkoop.

Ze hebben al geprobeerd uitzendrechten te verkopen, maar niemand hapt. Die partijen wachten wel af tot ze op de markt komen bij een faillissement.
zou zoiets wel moeten zijn, hoe kun je anders zolang wachten? uitstel tot executie?

• tweakduke

tweakduke

Soppyscroll schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:12:
[...]

zou zoiets wel moeten zijn, hoe kun je anders zolang wachten? uitstel tot executie?
Nou ja je probeert zo lang mogelijk met de betrokken partijen tot een oplossing te komen.

Maar ik denk dat ze veel te veel voor de rechten hebben betaald en dat het niet meer te redden is.

De PL rechten, de F1 en darts onder andere. Het zijn miljarden geweest en met dat handjevol abonnees verdien je dat niet terug.

Tweakers Discord

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

tweakduke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:16:
[...]

Nou ja je probeert zo lang mogelijk met de betrokken partijen tot een oplossing te komen.

Maar ik denk dat ze veel te veel voor de rechten hebben betaald en dat het niet meer te redden is.

De PL rechten, de F1 en darts onder andere. Het zijn miljarden geweest en met dat handjevol abonnees verdien je dat niet terug.
En de abonnees zijn massaal weggelopen toen ze de kwaliteit van Viaplay zagen (ik heb alleen ervaring met Formule 1).

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Soppyscroll
tweakduke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:16:
[...]

Ze hebben inderdaad teveel betaald voor de rechten, doet mij denken aan Sport7 (voor mijn tijd, toen werd ik net geboren :9~ )

heb mij niet echt verdiept in de bedrijven van viaplay, maar weet niet of ze Viaplay nederland aparte bedrijf onder viaplay group is? dat ze dit als bedrijf apart failliet kan laten gaan om van de hoge kosten af te komen.

• tweakduke

tweakduke

Soppyscroll schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:21:
[...]

Ze hebben inderdaad teveel betaald voor de rechten, doet mij denken aan Sport7 (voor mijn tijd, toen werd ik net geboren :9~ )

heb mij niet echt verdiept in de bedrijven van viaplay, maar weet niet of ze Viaplay nederland aparte bedrijf onder viaplay group is? dat ze dit als bedrijf apart failliet kan laten gaan om van de hoge kosten af te komen.
Het gaat om de toekomst van de Viaplay group dus bij faillissement kunnen ze zaken afstoten.

Dat zal nu dus ook wel besproken worden hoe dat eruit gaat zien.

Tweakers Discord

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik zit momenteel Twitter in de gaten te houden voor het laatste nieuws, laten we hopen dat we snel meer weten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
G_Dragon schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:35:
Ik zit momenteel Twitter in de gaten te houden voor het laatste nieuws, laten we hopen dat we snel meer weten.
doe ik zelf ook, zie nog steeds geen berichten, alleen geruchten

• G_Dragon

G_Dragon

Soppyscroll schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:37:
[...]

doe ik zelf ook, zie nog steeds geen berichten, alleen geruchten
Ik ook, er zijn ook maar een paar mensen die telkens opnieuw terugkomen bij de meest recente berichten

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

G_Dragon schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:35:
Ik lees het morgen wel want het blijven maar speculaties.

Bedtijd!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Ik verwacht dat deze pagina toch sneller is dan Twitter
https://www.viaplaygroup.com/news

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
g1n0 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:40:
Ik verwacht dat deze pagina toch sneller is dan Twitter
https://www.viaplaygroup.com/news
beide, ligt eraan wie eerder wat communiceert. heb deze ook in tablad open staan, ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9-ivHLzKQLzhAqg_jsuLO-HJIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8MuXuYtQyYIAsxdVXzryTlP.jpg?f=fotoalbum_large

Haha geen goed voorteken :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Nog niks veranderd hoor :P:P vind wel mooi dat er steeds een pool meepraat op twitter die ook wacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Ik kan me de spanning bij shareholders ook goed inbeelden. Stocks zijn in 1 jaar met meer dan 90% gezakt, en dan nu dit…
Ik denk dat het niet uitmaakt of ze nu nog hun cijfers bekend maken. Morgen zullen ze nog verder naar beneden duiken ben ik bang.

Any shareholders hier? (Gewoon nieuwsgierig :) )

[ Voor 9% gewijzigd door g1n0 op 30-11-2023 23:50 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Soppyscroll schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:48:
[...]

Nog niks veranderd hoor :P:P vind wel mooi dat er steeds een pool meepraat op twitter die ook wacht
Haha ja klopt, zijn we in ieder geval niet de enigste :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiz64
g1n0 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
Ik kan me de spanning bij shareholders ook goed inbeelden. Stocks zijn in 1 jaar met meer dan 90% gezakt, en dan nu dit…
Ik denk dat het niet uitmaakt of ze nu nog hun cijfers bekend maken. Morgen zullen ze nog verder naar beneden duiken ben ik bang.

Any shareholders hier? (Gewoon nieuwsgierig :) )
Gisteren voor de grap wat gekocht op bijna het laagste punt van de dag. Vandaag met wat winst verkocht. Had ze ook niet langer aan willen houden, gezien de onzekerheid haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Tijd is op. Typisch.

And it’s lights out and away we go!!

[ Voor 98% gewijzigd door g1n0 op 01-12-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

En nu, kunnen ze hiervoor een boete krijgen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
g1n0 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
Tijd is op. Typisch.

And it’s lights out and away we go!!
gooien ze het straks op engelse tijd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
[...]

Nee zover ik weet niet. Indien het idd in November bekend had moeten zijn, kan het aangemerkt worden als econimisch delict. Maar het niet inleveren van jaarcijfers is in NL ook een economisch delict, en daar die verplichting lijkt ook meer optioneel… 🤡

Eigenlijk boeit het geen reet, behalve voor shareholders en van die bloedzuigers zoals wij momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz64
G_Dragon schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
[...]

Lees hierover in de Noorse media het volgende (Google Translate, dus vertaling is misschien niet 100% accuraat)

'Met betrekking tot een mogelijk verder uitstel van het kwartaalrapport kan ik geen commentaar geven of speculeren over dit specifieke geval, maar over het algemeen kan een overtreding van de regelgeving, als deze als ernstig wordt beschouwd, leiden tot een boete, terwijl minder ernstige overtredingen kunnen leiden tot kritiek op het bedrijf in plaats van een boete, zo stelt persmanager van de Nasdaq-beurs, Erik Gruvfors, in een e-mail aan Kampanje.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
jordiz64 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:12:
[...]

Lees hierover in de Noorse media het volgende (Google Translate, dus vertaling is misschien niet 100% accuraat)

'Met betrekking tot een mogelijk verder uitstel van het kwartaalrapport kan ik geen commentaar geven of speculeren over dit specifieke geval, maar over het algemeen kan een overtreding van de regelgeving, als deze als ernstig wordt beschouwd, leiden tot een boete, terwijl minder ernstige overtredingen kunnen leiden tot kritiek op het bedrijf in plaats van een boete, zo stelt persmanager van de Nasdaq-beurs, Erik Gruvfors, in een e-mail aan Kampanje.'
Hebben wij vast over de zelfde nieuws item?
https://kampanje-com.tran...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiz64
Klopt, had ik even moeten linken. Zelfde artikel inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
Een hoop legale praat, er worden meer class B shares verkocht, schuld word geherstructureerd e.d., maar verder geen ingrijpende maatregelen qua content aangekondigd in de bekendmakingen. Er wordt wel gezegd dat als de plannen door de achterban niet goed worden gekeurd, een faillisement zeer mogelijk is.

De core markets (inclusief Nederland) zijn nog steeds groeiende en maken winst, aldus de statements.

"Our core Nordic, Netherlands and Viaplay Select operations have stable Viaplay subscriber volumes and rising ARPU levels, a much-improved content mix, and growing content sales to 3rd party platforms. We are well on track to reach our year end revenue and profitability targets for these operations, as we set out in July. "

Edit Er komt om 8uur nog een presentatie/conference call waar misschien nog meer duidelijk zal worden.

[ Voor 35% gewijzigd door dudinson op 01-12-2023 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Dit staat er ook in:
The Group has recently entered into an innovative new strategic partnership with Formula One in the Netherlands, and has also entered into agreements to sell or sublicense its content and content rights to third party platforms,
Rechten gaan dus naar andere partij

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:23
ThaStealth schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:08:
Dit staat er ook in:

[...]

Bedoelen ze niet gewoon de samenwerking met F1TV Pro in 2024?

Het zou best raar zijn om Nederland als core market te classificeren en vervolgens de F1 rechten te verkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hondjeee op 01-12-2023 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Hondjeee schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:14:
[...]

Bedoelen ze niet gewoon de samenwerking met F1TV Pro in 2024?
Zo lees ik het ook, maar ook bijvoorbeeld de deal met DPG Media wat betreft radio rechten, dat lijkt me onder sublicense te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Als onze achterban het goedkeurd.....

Dit in combinatie met het tijdstip van publicatie lijkt mij een een wanhoopspoging om de zaak te redden. Die goedkeuring had namelijk al moeten plaatsvinden, maar is dus niet gelukt. Althans zo zie ik deze publicatie.

Over de samenwerking met f1 tv.... Als f1 TV straks nog maar wel los te krijgen is. NIet dat je perse een Viaplay abbo moet hebben om via F1 tv te kunnen kijken.

Als de plannen doorgaan zoals VP het nu ziet veranderd er dus niks in Nederland. Het is afwachten hoe de achterban erover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
dudinson schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 06:45:
De core markets (inclusief Nederland) zijn nog steeds groeiende en maken winst, aldus de statements.
Hebben ze daar die Irakese informatieminister in dienst?

Over de winst is niet veel te zeggen, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze in Nederland momenteel nog groeien. Of de realiteit is 180 graden het tegenovergestelde van de teneur hier en de ervaringen die ik heb met iedereen in mijn omgeving die Viaplay had. Want in die omgeving heeft werkelijk iedereen z'n abonnement beëindigd.

Misschien is het ook vertraagd omdat het oorspronkelijke uitgangspunt (we doen het nog relatief goed in Nederland) door de vele opzeggingen sinds afgelopen zondag is ingehaald door de realiteit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Aartstyle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:40:
Over de samenwerking met f1 tv.... Als f1 TV straks nog maar wel los te krijgen is. NIet dat je perse een Viaplay abbo moet hebben om via F1 tv te kunnen kijken.
Als dat gebeurt ga ik waarschijnlijk een andere hobby zoeken. Gebruik F1TV heel veel, waarbij ik 80% van de tijd voorgaande races terug kijk (gisteren Miami nog een keer bekeken). Als dat niet meer kan is de kans groot dat ik volledig afhaak.

Wordt Multiviewer (met F1 abo) dan ook tegengehouden? Of werkt dat nog wel gewoon?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:13
Aartstyle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:40:

Lijkt me de manier om pas echt impopulair te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
alexbl69 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:11:
[...]

Hebben ze daar die Irakese informatieminister in dienst?

Over de winst is niet veel te zeggen, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze in Nederland momenteel nog groeien. Of de realiteit is 180 graden het tegenovergestelde van de teneur hier en de ervaringen die ik heb met iedereen in mijn omgeving die Viaplay had. Want in die omgeving heeft werkelijk iedereen z'n abonnement beëindigd.

Misschien is het ook vertraagd omdat het oorspronkelijke uitgangspunt (we doen het nog relatief goed in Nederland) door de vele opzeggingen sinds afgelopen zondag is ingehaald door de realiteit.
Ik denk dat het vooral een hoop uitspreken is. Zolang max wereldkampioen is moet de nederlandse markt toch veel f1 fans hebben en noem je dat je core market... want die fans moeten wel ergens kijken toch?

In realiteit ken ik ook niemand meer met een viaplay abbo (mezelf incluis ;) ) en is dit topic doorgaans enkel nog bevolkt door wat figuren die van bepaalde takken voetbal of darts houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
alexbl69 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:14:
[...]

Als dat gebeurt ga ik waarschijnlijk een andere hobby zoeken. Gebruik F1TV heel veel, waarbij ik 80% van de tijd voorgaande races terug kijk (gisteren Miami nog een keer bekeken). Als dat niet meer kan is de kans groot dat ik volledig afhaak.

Wordt Multiviewer (met F1 abo) dan ook tegengehouden? Of werkt dat nog wel gewoon?
F1 heeft al aangekondigd dat F1TV stand-alone beschikbaar blijft in Nederland.

Voor de geïnteresseerden
https://www.viaplaygroup..../viaplay_presentation.pdf
alexbl69 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:11:
[...]
Een deel van de cijfers gaat alleen om januari tot en met september (en juli tot en met september). Ik verwacht dus niet dat de opzeggers vanaf zondag verwerkt zitten in de cijfers

[ Voor 28% gewijzigd door dnmw2705 op 01-12-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Dit staat er ook in:

[...]

Misschien vanavond een aankondiging bij Ziggo race café?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
dnmw2705 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:19:
[...]

F1 heeft al aangekondigd dat F1TV stand-alone beschikbaar blijft in Nederland.

Voor de geïnteresseerden
https://www.viaplaygroup..../viaplay_presentation.pdf
Dan snap ik die stap al helemaal niet. Waarom zou je F1TV kado doen bij een viaplay abbo? Want daardoor laat je klanten kennis maken met een product dat concurrerend is en waarvan veel mensen niet eens wisten dat het bestond en dit product is:

1 Een product wat meer biedt qua camera's en informatie
2. Een product wat betere beeldkwaliteit geeft
3. Een product waarbij je kan kiezen uit andere (betere) commentatoren
4. Veel goedkoper is!!

De enige groep waarvoor het interessant is die naast F1 ook nog graag andere content van VP bekijken (zoals engels voetbal) en dus toch niet bij VP weggaan.

Of f1tv moet volgend jaar ineens 2x zo duur zijn.....

We gaan het zien de komende maanden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Ik denk dat ze dan korting krijgen op de licenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mooi nieuws. Kunnen we gewoon voorlopig voetbal blijven kijken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz64
Dit staat er ook in:

[...]

Als je dus die volledige alinea leest, dan wordt voor mij duidelijk dat ze bedoelen dat ze gewoon sportrechten hebben verkocht, niet specifiek doelend op Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yftfEi4Z1oEBFP1ZRDbZquacOcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60NDneDpdJWa3CyufxyiByZs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Aartstyle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:59:
[...]

Dan snap ik die stap al helemaal niet. Waarom zou je F1TV kado doen bij een viaplay abbo? Want daardoor laat je klanten kennis maken met een product dat concurrerend is en waarvan veel mensen niet eens wisten dat het bestond en dit product is:

1 Een product wat meer biedt qua camera's en informatie
2. Een product wat betere beeldkwaliteit geeft
3. Een product waarbij je kan kiezen uit andere (betere) commentatoren
4. Veel goedkoper is!!

De enige groep waarvoor het interessant is die naast F1 ook nog graag andere content van VP bekijken (zoals engels voetbal) en dus toch niet bij VP weggaan.

Of f1tv moet volgend jaar ineens 2x zo duur zijn.....

We gaan het zien de komende maanden.....
Mijn vermoeden is dat klanten minder gemakkelijk weggelopen en Viaplay aanhouden voor die ‘acht euro’ extra in de maand. Als er meer abonnees weglopen, kan FOM de prijs voor de rechten niet opdrijven omdat er minder spelers in de markt zijn. Overigens ZiggoSportTotaal klanten kregen ook gratis F1TV bij het abonnement, alleen daar waren de opsommingen niet van toepassing. En ook in het buitenland wordt F1TV gratis vergeven aan abonnees van de rechtenhouder. FOM ziet F1TV dan ook als een verdieping naast lokale aanbod

[ Voor 94% gewijzigd door dnmw2705 op 01-12-2023 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvantol13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1fdTJGgdtIir_p7V1E5r9lUho0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8BSWyRERDnCtOtgpJE6nQu5.jpg?f=user_large

De koers van Viaplay keldert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Het is zo goed als gedaan aldus Chris Woerts:

https://x.com/cwoconsultancy/status/1730500180468814012?s=20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb in 23 jaar Tweakers nog nooit gezien dat men dalende aandeelkoersen gebruikt hopende op een faillissement van een bedrijf. Ergens vind ik dat wel bijzonder treurig, ook denkende aan de medewerkers die in dat geval hun baan verliezen.

Chris Woerts is ook gewoon een sensatiezoeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 01-12-2023 09:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik zie dit ook gewoon als sensatiezoekerij. Maar hier hoeft ook niet per minuut natuurlijk naar de koers van VP gekeken te worden.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat VP NL (zoals ik dus nu begrijp?) wel in NL blijft, maar sublicenties gaat verkopen. Zal waarschijnlijk dus weer ervoor zorgen dat ik een jaar extra VP ga nemen, het liefste weer in een jaar abonnement zoals nu.
We kijken beide darts en F1, waardoor ik het de moeite waard blijf vinden om weer te investeren als mijn huidige abonnement verlopen is

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:49

IkWilbert

Het is mij!

Volgens Telegraaf blijft Viaplay

Geplaagde F1-zender Viaplay krijgt lucht met kwijtschelden deel miljoenenschuld

https://www.telegraaf.nl/...lden-deel-miljoenenschuld

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvantol13
Gunner schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:23:
Ik heb in 23 jaar Tweakers nog nooit gezien dat men aandeelkoersen gebruikt hopende op een faillissement van een bedrijf. Ergens vind ik dat wel treurig, denkende aan de medewerkers die in dat geval hun baan verliezen. Denk daar ook eens aan?

Het is verschrikkelijk voor de medewerkers maar helaas wel de huidige stand van zaken voor Viaplay Group AB. Chris Woerts die een aandacht zoeker, als hij wat roept is er een 50% kans dat het waar is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aartstyle
Ik heb in 23 jaar Tweakers nog nooit gezien dat men dalende aandeelkoersen gebruikt hopende op een faillissement van een bedrijf. Ergens vind ik dat wel bijzonder treurig, ook denkende aan de medewerkers die in dat geval hun baan verliezen.

Dat je ervan baalt dat het niet goed gaat met VP snap ik volkomen omdat VP prima past bij jouw behoefte.

Dat mensen hier het nieuws volgen (presentatie cijfers) en dus ook de reacties (oa aandeelkoersen) monitoren is toch logisch? Het gaat hier om het bedrijf waar dit topic over gaat.

Dat er mensen zijn die hopen dat de sport rechten terug gaan naar Ziggo is toch niet zo gek? Dat jij het liever hoopt dat het bij VP blijft snap ik ook volkomen.

En ja, natuurlijk is het sneu voor al die mensen. Maar mogen we daarom geen berichten daar meer over posten als het slecht gaat? Of mogen we dan niet hopen dat het terug gaat naar Ziggo.

Nogmaals ik begrijp je gevoel volkomen dat je bang bent dat het misgaat met VP. Maar verwijt dat niet de mensen die hier in dit topic posten.

Voor jou hoop ik echt dat je gewoon al je wedstrijden kan blijven zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -d-

-d-

Natuurlijk is het nooit leuk voor de medewerkers en ik denk niet dat iemand hier dat zit te vieren. Uiteindeljk zijn het 99% goede medewerkers en zit de schadenfreude meer naar het management, maar de realiteit is (helaas) altijd dat die toch wel wegkomen met een lekker pakketje en weer ergens anders terecht komen. Het is de arrogantie van Viaplay (matig product, de problemen waren allemaal oorzaak van de klant, etc) en de (voor mij) te hoge prijs voor alleen F1 (want geen interesse in rest van pakket), wat voor mij Viaplay graag van de NL markt zien verdwijnen. Voor mij hoeft dat zeker niet met failiisement - ik hoopte zelf dat Ziggo de F1 rechten zou kopen van ze, maar we zullen het zien. Denk wel dat het na 2024 exit is voor ze van de NL markt, want zie ze niet nogmaals dik bieden voor de rechten.

Maarja zolang F1TV gewoon los te koop is voor 65 euro per jaar vind ik het allemaal wel best :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Laten we wel gewoon het beestje bij zijn naam noemen, toch? Er zitten binnen het topic een hoop mensen te wachten op het moment dat Viaplay zich (deels) terugtrekt uit de Nederlandse markt. Het constante delen van koersupdates heeft weinig te maken met oprechte interesse in een bedrijf, maar meer met de hoop van 'als dit zo door blijft gaan dan moeten ze wel vertrekken'.

Iedereen zijn mening over de manier waarop Viaplay het aanpakt in Nederland, ik ben heel erg blij met het F1TV alternatief. Maar elke dag chronisch elke Viaplay- en koerspagina refreshen in de hoop dat ze eindelijk de stekker eruit trekken vind ik wel bijzonder. Zoals eerder hierboven gezegd, dat zie je toch eigenlijk nergens anders hier op het forum.

Laten we het maar positief houden op het feit dat men een passie heeft voor (o.a.) Formule 1 en dat het voortkomt uit een behoefte naar betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:39:
Laten we wel gewoon het beestje bij zijn naam noemen, toch? Er zitten binnen het topic een hoop mensen te wachten op het moment dat Viaplay zich (deels) terugtrekt uit de Nederlandse markt. Het constante delen van koersupdates heeft weinig te maken met oprechte interesse in een bedrijf, maar meer met de hoop van 'als dit zo door blijft gaan dan moeten ze wel vertrekken'.

Iedereen zijn mening over de manier waarop Viaplay het aanpakt in Nederland, ik ben heel erg blij met het F1TV alternatief. Maar elke dag chronisch elke Viaplay- en koerspagina refreshen in de hoop dat ze eindelijk de stekker eruit trekken vind ik wel bijzonder. Zoals eerder hierboven gezegd, dat zie je toch eigenlijk nergens anders hier op het forum.

Laten we het maar positief houden op het feit dat men een passie heeft voor (o.a.) Formule 1 en dat het voortkomt uit een behoefte naar betere kwaliteit.
Volgens mij valt het refreshen wel mee en gebeurd dat alleen vandaag om zo beter te kunnen beoordelen hoe de cijfers en presentatie worden ontvangen.

Voor de rest eens met je verhaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 10:20
Een koersdaling van 80% is toch best bijzonder en mag toch best gedeeld worden in dit topic?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Wat ik vreemd vind in dit verhaal: Het lijkt er nu dus op dat Viaplay in 2024 gewoon actief blijft in Nederland. Anders was expliciet aangegeven, net als UK en Polen, dat het bedrijf zich hier terug zou trekken.

Tegelijkertijd loopt eind volgend jaar het contract af voor de grootste abonnementenmagneet; de F1. Ik kan me niet voorstellen dat Viaplay over een jaar genoeg geld in de oorlogskas heeft om nog een keer mee te bieden. Waarom dan niet nu al stoppen?

Sidenote: Ik zat gisteren eens op de site van Viaplay Zweden te kijken en schrok me een hoedje van de abonnementskosten: bijna 50 euro per maand. Dan krijg je wel meer dan alleen F1 en Premier League, maar 50 euro. Mag toch niet hopen dat abonnementskosten in NL ook die kant uitgaan.
Pagina: 1 ... 132 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2