iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Net ziggo race cafe gezien. En heb zwaar het vermoeden dat het terug naar ziggo gaat.loekf2 schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:55:
[...]
F1 stream haperde op het eind ook.
“we zien elkaar weer over 97 dagen”, hebben we dan nog Viaplay ?
Rob Kampheus deed een rondje wat iedereen ging doen in de winter. Jack kon zijn mond weer niet houden
"In de winter niks en zich voorbereiden op Barhein want dan zijn we er weer bij." Waarop Rob nog bijehand zegt "voor de winter tests bedoel je?". Het lachje en het zachte eh ja van Jack zegt mij genoeg.
Jup hier hetzelfde gevoel. Olav haalde het even daarvoor ook al aan “iets met kwartaalcijfers”Aartstyle schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:59:
[...]
Net ziggo race cafe gezien. En heb zwaar het vermoeden dat het terug naar ziggo gaat.
Rob Kampheus deed een rondje wat iedereen ging doen in de winter. Jack kon zijn mond weer niet houden
"In de winter niks en zich voorbereiden op Barhein want dan zijn we er weer bij." Waarop Rob nog bijehand zegt "voor de winter tests bedoel je?". Het lachje en het zachte eh ja van Jack zegt mij genoeg.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dit jaar waren Jack en Olav toch ook bij de wintertests? Wel buiten het circuit, maar ze waren er bij.Aartstyle schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:59:
[...]
Net ziggo race cafe gezien. En heb zwaar het vermoeden dat het terug naar ziggo gaat.
"When you grow up your heart dies"
Aha, dat deel had ik niet gezien. Heb laatste 10 minuten gezien. Maar dit ziet er goed uit voor de mensen die Ziggo preferen boven viaplay.DutchCrownNL schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:00:
[...]
Jup hier hetzelfde gevoel. Olav haalde het even daarvoor ook al aan “iets met kwartaalcijfers”
En als we toch aan het doordenken zijn: Op dit moment is er bij ziggo sport een HDR signaal te zien op de mini next. En op de gewone next als je iets terug kijkt.
Zeker weten we het nog niet en misschien heb ik een tunnelvisie, maar als ik moet gokken denik ik dat vanaf 1 januari de premier league al bij ziggo is te zien en de F1 volgend jaar ook.
Ja goed punt.sjaool schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:02:
[...]
Dit jaar waren Jack en Olav toch ook bij de wintertests? Wel buiten het circuit, maar ze waren er bij.
Dat vermoeden heb ik al tijden. Vooral omdat ik van een maatje hoorde die bij Ziggo werkt er binnen Ziggo ook al hardnekkige geruchten rond gaan (al weken geleden hoor).Aartstyle schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:59:
[...]
Ik en benieuwd!
Disclaimer: Geruchten!
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
wat dan niet helpt is die recente geruchten dat viaplay onder druk staat en ze mogelijk de rechten versneld kwijt zijn. voorkeur heeft voor mij niet dat ik weer verplicht ben een tv abonnement te nemen om uberhaupt dan ziggo sport nog extra af te moeten nemen.
tot die tijd laat ik mn verlenging voor eind december van f1tv nog staan.
Als je ziggosport totaal had kreeg je ook toegang tot f1 tv toen ziggo nog de rechten had.Fiekert schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:22:
nu het f1 seizoen weer over is en ik links en rechts wat meekreeg over het feit dat f1tv pro inclusief zou moeten zijn met ingang van het nieuwe seizoen ik erover zit te denken om het misschien te combineren door viaplay voor engels voetbal te nemen, daarnaast f1tv pro te gebruiken. op dit moment zit ik met f1tv pro per jaar op 65 euro, vind daarnaast engels voetbal nog steeds leuk om te volgen.
wat dan niet helpt is die recente geruchten dat viaplay onder druk staat en ze mogelijk de rechten versneld kwijt zijn. voorkeur heeft voor mij niet dat ik weer verplicht ben een tv abonnement te nemen om uberhaupt dan ziggo sport nog extra af te moeten nemen.
tot die tijd laat ik mn verlenging voor eind december van f1tv nog staan.
Ik zou woensdag even afwachten als ik jou was en daarna eens kijken hoe het speelveld er dan bij ligt.
Hier zal ik sowieso moeten wachten want mijn jaarabonnement loopt nog tot begin volgend jaar. Tegen die tijd is er vast meer duidelijkheid.Aartstyle schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:26:
[...]
Als je ziggosport totaal had kreeg je ook toegang tot f1 tv toen ziggo nog de rechten had.
Ik zou woensdag even afwachten als ik jou was en daarna eens kijken hoe het speelveld er dan bij ligt.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Kan niks zijn maar vond het apart.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Geen flauw idee wat we kunnen verwachten.
En ze telden ook af naar Bahrein.AvK schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:23:
In de nabeschouwing van Viaplay zei de presentator tegen de pitsreporter: 'Giel, voor de allerlaatste keer'.
Dat ze voor de laatste keer schakelen afscheid nemen is toch logisch, dit was de laatste race van het seizoen en nu is het tijd voor vakantie.
Ze hebben op dit moment in elk geval de rechten voor 2024 nog, aan de andere kant, daar kunnen ze afstand van doen, als ze op houden in Nederland met uitzenden komen ze sowieso vrij....AvK schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:23:
In de nabeschouwing van Viaplay zei de presentator tegen de pitsreporter: 'Giel, voor de allerlaatste keer'.
Maar goed,
Chiel heeft het prima gedaan, die kwam beter over dan Stephane vorig jaar. Over de studio van Viaplay heb ik niet zoveel klachten, Emo Tom, Neerlandicus Albers of Vriend van de familie Verstappen (vd Garde) De enige die ik echt prima te pruimen vind zijn Knoors en Tung, notabene beide geen F1 ervaring....
Maar dan....
Mijn grote goden, wat is de beeldkwaliteit van Viaplay toch slecht. De bitrade van de steam is zo laag dat de pixels zo groot zijn als straat stenen. Het is werkelijk waar inverieur wat men bied aan steam kwaliteit. Ik heb echt het idee dat ze dit bewust doen, ze bezuinigen gewoon in upload steam om de kosten te drukken.
Zeg nou zelf, Formule1 verdiend gewoon een volle 1080P steam al zou het eigenlijk minimaal een 4k steam moeten zijn.
Wat Viaplay hier in aanbied is gewoon triest anno 2023, helaas geloof ik niet dat 2024 hier iets in gaat veranderen, denk dat ze de centjes nodig hebben om het bedrijf overeind te houden.....
[ Voor 52% gewijzigd door Bullet NL op 26-11-2023 19:44 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik zie het dan ook wel gebeuren dat we in 2024 gewoon weer bij Viaplay Formule 1 kunnen kijken. Zou ik persoonlijk ook weinig op tegen hebben. Vind de huidige opzet erg fijn. Stukken uitgebreider dan het in het Ziggo-tijdperk was.
Maar de kwaliteit van de streams....... zo anno 2015...... Ze hebben voor 2024 ook gewoon de rechten, maar die raken ze in 2025 echt kwijt.... Dus nog een jaartje Viaplay, met hun overige sportrechten gaan ze het niet redden in NL....jordiz64 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:48:
Ik sprak enkele weken geleden met iemand die tot voor kort dicht op het vuur zat bij Viaplay en kreeg daarvan juist het idee dat het allemaal prima gaat bij Viaplay Nederland. Er worden bij de Nederlandse tak zwarte cijfers geschreven en ook de kijkcijfers zijn blijkbaar meer dan behoorlijk.
Ik zie het dan ook wel gebeuren dat we in 2024 gewoon weer bij Viaplay Formule 1 kunnen kijken. Zou ik persoonlijk ook weinig op tegen hebben. Vind de huidige opzet erg fijn. Stukken uitgebreider dan het in het Ziggo-tijdperk was.
Daarbij, volgens mij is het ook zo dat steamingsbedrijven als Viaplay, Netflix of Primevideo (enz) vanaf 2024 een % procent van hun aanbod met Nederlandse productie moeten uitzenden. Dat gaat een probleem worden, Sport met commentaar geld hier niet voor.
Net even terug gekeken... het leek er inderdaad wel op. We zullen het zien....Aartstyle schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:59:
[...]
Hoeveelste minuut was dit? Heb toen live gekeken maar was niet echt aant opletten, zal ik ff terugkijken morgenstylezzz schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:00:
[...]
Net even terug gekeken... het leek er inderdaad wel op. We zullen het zien....
54:10Soppyscroll schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:41:
[...]
Hoeveelste minuut was dit? Heb toen live gekeken maar was niet echt aant opletten, zal ik ff terugkijken morgen
Ik vond de opmerking van Olav eerder in de uitzending over “een niet nader te noemen streamingdienst” meer zeggende, ook de reactie van Rob daarop. We gaan het zien/ mee maken komende week. Ik blijf vooralsnog bij F1TV, hopelijk is daar weer native het commentaar van Olav en Jack te horen.stylezzz schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:00:
[...]
Net even terug gekeken... het leek er inderdaad wel op. We zullen het zien....
[ Voor 5% gewijzigd door mvantol13 op 26-11-2023 23:40 ]
Ho Pin Tung heeft dus wel F1 ervaring. Het is een test geweest maar dat geldt toch ook?Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:35:
[...]
De enige die ik echt prima te pruimen vind zijn Knoors en Tung, notabene beide geen F1 ervaring....
Born in Velp, Gelderland, Netherlands, Tung started kart racing in the Netherlands in 1997 before graduating to single-seaters. In 2001 he raced in the Dutch Formula Ford championship with Van Amersfoort Racing. After winning the 2003 Formula BMW Asia series, he was rewarded with a test drive with the Williams F1 team.
Knoors geen F1 ervaring? Google hem even zou ik zeggeb…Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:35:
Chiel heeft het prima gedaan, die kwam beter over dan Stephane vorig jaar. Over de studio van Viaplay heb ik niet zoveel klachten, Emo Tom, Neerlandicus Albers of Vriend van de familie Verstappen (vd Garde) De enige die ik echt prima te pruimen vind zijn Knoors en Tung, notabene beide geen F1 ervaring....
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als rijder, bedoelde ik natuurlijk..... Tung heeft natuurlijk een F1 test gedaan.PatrickC schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:32:
[...]
Knoors geen F1 ervaring? Google hem even zou ik zeggeb…
Bedoelde in mijn voorbeeld de heren als coureur..
Ok, dat is natuurlijk wel waar.Bullet NL schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:22:
[...]
Als rijder, bedoelde ik natuurlijk..... Tung heeft natuurlijk een F1 test gedaan.
Bedoelde in mijn voorbeeld de heren als coureur..
Voor mij hoeft een analist niet ook een F1 coureur geweest te zijn. In het eerste jaar Viaplay heb ik ook een abonnement gehad en kwam Knoors ook een paar keer voorbij en dat beviel mij prima. Kees van der Grint vond ik dan weer een drama. Afgelopen jaar kan ik niet beoordelen, want alleen F1 TV Pro gekeken en achteraf bekeken heb ik Viaplay niet gemist. De internationale eigen F1 stream bij F1 TV, met o.a. David Coulthard is van een veelhoger niveau dan wat Viaplay en Ziggo vroeger boden.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Het einde van het F1-seizoen lijkt voor veel mensen gelijk te staan aan het einde van Viaplay: nu Max zijn laatste race heeft gereden, wordt er massaal gezocht naar hoe je een Viaplay-abonnement opzegt.
https://www.bright.nl/nie...zeggen-na-f1-seizoen.html
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En Premier League op Tweede Kerstdag 😍Quad schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:54:
Niet doen! Er komt nog een schitterend darts toernooi aan vanaf 15 december, het WK darts met de finale op 3 januari! 🎯🎯
Toch logisch als je enkel ViaPlay hebt om F1 te kijken?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:58:
Mensen willen massaal Viaplay opzeggen na F1-seizoen
Het einde van het F1-seizoen lijkt voor veel mensen gelijk te staan aan het einde van Viaplay: nu Max zijn laatste race heeft gereden, wordt er massaal gezocht naar hoe je een Viaplay-abonnement opzegt.
Exact expert nodig?
Kan ze alleen maar gelijk geven als ik heel eerlijk mag zijn, want duurder worden terwijl de streams dezelfde kwaliteit blijven en niet scherper worden. Heb toevallig de laatste twee races ook even een half uur op Viaplay gekeken om er wel een eerlijk oordeel over te kunnen geven maar het is nog steeds niet scherp zoals we van F1TV Pro zijn gewend, maar de vastlopers lijken bij mij wel een stuk minder. Toch hoop ik dat het snel over word genomen door een andere dienst die het zonder veel moeite al stukken beter kan en zal gaan doenVerwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:58:
Mensen willen massaal Viaplay opzeggen na F1-seizoen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verder kijkt mijn zoon regelmatig Liverpool, maar het is te duur om daar Viaplay nu voor te houden. Nog even de docu van Gakpo afwachten, maar daarna gaat Viaplay er (definitief) uit. En stiekem hoop ik dat het gewoon weer terug naar Ziggo gaat volgend jaar.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat is niks nieuws en bijzonders. Als je alleen F1 kijkt via Viaplay, dan is er ook geen reden om het te houden voor de winterstop.
Het is nu afwachten wat er echt gaat gebeuren met viaplay.
Precies dit ja. Inkopper 1e klas. En ik denk dat velen ook F1TV opzeggen, of door laten lopen omdat het niet zo duur is (gemakzucht).tweakduke schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:17:
Het is ook wel een beetje open deuren ingooien als je een artikel schrijft dat men opzegt na een F1 seizoen.
Dat is niks nieuws en bijzonders. Als je alleen F1 kijkt via Viaplay, dan is er ook geen reden om het te houden voor de winterstop.
Het is nu afwachten wat er echt gaat gebeuren met viaplay.
Exact expert nodig?
Genoeg mensen die hier niet aan denken, het bericht lezen beseffen, verrek ja, ik heb 'm pas in maart weer nodig, dus opzeggen die handel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Waarom zou je naast viaplay nòg een dienst willen hebben om F1 te kijken??Crazy D schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:45:
[...]
Toch logisch als je enkel ViaPlay hebt om F1 te kijken?
Of bedoel je dat het logisch is als je Viaplay enkel hebt om F1 te kijken?
woordvolgorde = betekenis
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 29-11-2023 05:34 ]
Als je Viaplay alleen maar genomen hebt om F1 te kijken dan is het logisch dat je na het F1 seizoen weer opzegt. Ik heb geen Viaplay genomen omdat ik ze het niet gun maar ook omdat ik het veel beter F1TV Pro heb. Plus ik wil alleen maar autosport zien en geen voetbal, andere sporten of Scandinavische series.LA-384 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:02:
[...]
Waarom zou je naast viaplay nòg een dienst willen hebben om F1 te kijken??
Of bedoel je dat het logisch is als je Viaplay enkel hebt om F1 te kijken?
verplaatst, nu tot morgen na beurssluiting.
"Viaplay Group today announced that its Board of Directors has decided to reschedule the publication of its Q3 2023 financial results to after close of trading on NASDAQ Stockholm on Thursday 30 November, in order to continue discussions with its largest shareholders, debt providers and bondholders regarding the potential recapitalisation of the Group."
https://www.viaplaygroup....ncial-results-30-november
Ojee.dudinson schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:55:
Viaplay heeft de bekendmaking weer
"Viaplay Group today announced that its Board of Directors has decided to reschedule the publication of its Q3 2023 financial results to after close of trading on NASDAQ Stockholm on Thursday 30 November, in order to continue discussions with its largest shareholders, debt providers and bondholders regarding the potential recapitalisation of the Group."
Ter voorkoming van een "steep down hill" van de aandelenkoers?dudinson schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:55:
Viaplay heeft de bekendmaking weer
Morgen nog maar eens kijken, de nummertjes staan er nu zo bij:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DPtp3M6uWAdQrWTDKgAuNs3t.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Bushie op 29-11-2023 07:46 ]
Ik heb inderdaad afgelopen week Viaplay opgezegd omdat ik alleen F1 kijk, via Ziggo kreeg je korting en kon ik ook abbo delen met een maat van me. Overigens was in het begin Viaplay echt drama maar afgelopen jaar heb ik slechts 1 probleem gehad en verder ging het helemaal prima ook qua kwaliteit van de uitzending. Ik let niet specifiek op bitrates ofzo maar zie wel degelijk verschil in verspringen van 720p naar 1080i en dat gebeurde in het begin regelmatig.. afgelopen jaar 1x meegemaakt.sjaool schreef op woensdag 29 november 2023 @ 00:15:
[...]
Als je Viaplay alleen maar genomen hebt om F1 te kijken dan is het logisch dat je na het F1 seizoen weer opzegt. Ik heb geen Viaplay genomen omdat ik ze het niet gun maar ook omdat ik het veel beter F1TV Pro heb. Plus ik wil alleen maar autosport zien en geen voetbal, andere sporten of Scandinavische series.
Volgend jaar gaan we F1 TV Pro maar eens proberen.. puur en alleen voor de prijs.
*sowieso
Die nummers zijn van beurssluiting gisteravond en ik gok dat die straks tussen 9 en 17.30 ook nog strak naar beneden zullen gaan.Bushie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:45:
[...]
Ter voorkoming van een "steep down hill" van de aandelenkoers?
Morgen nog maar eens kijken, de nummertjes staan er nu zo bij:
[Afbeelding]
Beursen houden niet van onduidelijkheid en dat ze zo vlak voor bekendmakingen nog steeds in gesprek moeten is ook niet best.
Valt me trouwens wel op dat in de aankondiging niets meer van verkoop van takken of rechten staat. Dat is er dus al door of opgegeven.
(iemand anders ook al gepost dat de Q3 earnings pas morgen komen)
[ Voor 87% gewijzigd door loekf2 op 29-11-2023 08:01 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik lees ook: " potential recapitalisation ". Nou moeten ze natuurlijk iets om de schuldenlast te herstructureren.dudinson schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:50:
[...]
Die nummers zijn van beurssluiting gisteravond en ik gok dat die straks tussen 9 en 17.30 ook nog strak naar beneden zullen gaan.
Beursen houden niet van onduidelijkheid en dat ze zo vlak voor bekendmakingen nog steeds in gesprek moeten is ook niet best.
Valt me trouwens wel op dat in de aankondiging niets meer van verkoop van takken of rechten staat. Dat is er dus al door of opgegeven.
Als Canal+ rechten overneemt of Viaplay zelf, lopen ze (denk ik) tegen dezelfde problemen als Viaplay aan. Met (te) dure sportrechten een streamingzender opzetten, die probeert te concureren met die andere tientallen streaming services en je niet kunnen onderscheiden met dingen buiten sport.
Benieuwd of dit topic maart 2024 gaat halen.......
Geloof me je wil niet meer terug naar ViaPlay.DonJunior schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:46:
[...]
Volgend jaar gaan we F1 TV Pro maar eens proberen.. puur en alleen voor de prijs.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Klopt. Betere beeld kwaliteit en Sky commentaar als je er van houdt. Ik keek wel naar Viaplay maar meer voor de pitwalk etc. voordat de race begint. Ik heb ook een allergie voor Will Buxton ontwikkeld na het 1e seizoen DTS.Pierre schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:53:
[...]
Geloof me je wil niet meer terug naar ViaPlay.
Het ding is: ontzettend veel mensen hebben het ook gewoon weer 'ouderwets' via hun provider genomen. Die kijken via kanaal 200 en zien geen dus ook verschil in beeldkwaliteit in vergelijking met Ziggo.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:12:
[...]
Maar de kwaliteit van de streams....... zo anno 2015...... Ze hebben voor 2024 ook gewoon de rechten, maar die raken ze in 2025 echt kwijt.... Dus nog een jaartje Viaplay, met hun overige sportrechten gaan ze het niet redden in NL....
Daarbij, volgens mij is het ook zo dat steamingsbedrijven als Viaplay, Netflix of Primevideo (enz) vanaf 2024 een % procent van hun aanbod met Nederlandse productie moeten uitzenden. Dat gaat een probleem worden, Sport met commentaar geld hier niet voor.
Qua streamkwaliteit: ja, dat is niet geweldig, maar ik moet zeggen dat het me ook niet heel erg tegenvalt. Mijn LG OLED maakt er eigenlijk best een strak plaatje van, zonder heftige beeldverbeteraars. Zie ik liever 4K? Zeker. Maar heel erg vind ik het niet.
En ja, dat percentage wordt een dingetje, maar als het hiet qua inkomsten redelijk gaat, dan kunnen ze dat vast wel ophoesten.
Deze deed best een goeie poging met F1, darts en premier league maar Fox probeerde ook al eerder als de big guy binnen te komen en faalde, ESPN vind ik ook niet echt wat ik had verwacht
Wanneer komt er nou eens 1 sport zender to rule them all?
ESPN is gewoon het oude FOX Sports hoor. Het enige is dat ze van naam veranderd zijn, om zo één sportmerk te hebben binnen The Walt Disney Company.dglavimans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
Ik snap die bedrijven als Viaplay niet die hier dan komen als de next big thing en dan eigenlijk binnen een paar jaar in Nederland alweer op sterven na dood zijn.
Deze deed best een goeie poging met F1, darts en premier league maar Fox probeerde ook al eerder als de big guy binnen te komen en faalde, ESPN vind ik ook niet echt wat ik had verwacht
Ik denk dat het in de huidige tijd onmogelijk is om 1 sport zender te hebben die alles aanbied, om de simpele reden dat de sport rechten tegenwoordig extreen duur zijn dit is denk ik een te grote investering voor een enkele partij. Daarnaast is het zo dat er niet veel mensen die die alle sporten volgen, het is dan ook zo dat voetbal versplinterd is in tig verschillende competities die hun eigen rechten hebben.dglavimans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
Ik snap die bedrijven als Viaplay niet die hier dan komen als de next big thing en dan eigenlijk binnen een paar jaar in Nederland alweer op sterven na dood zijn.
Kijk maar wat er met Viaplay gebeurd. Die hebben de F1 rechten ver boven marktwaarde gekocht, niet enkel in Nederland. Nu zou je daar misschien nog mee weg komen als alles klopt wat ze doen, we weten allemaal hoe het in Nederland gaat. Ik ben nooit klant van ze geweest en ga dat ook nooit worden denk ik.
Dat is helemaal niet rendabel. Nu kun je de rechten om de X jaar te koop aanbieden aan meerdere partijen. En in die concurrentiestrijd wordt er dusdanig veel geboden dat je nooit alle rechten tegelijk kunt hebben.
Waarschijnlijk nooit want het is bijna onmogelijk om business moat te hebben. Een zender heeft zelf bijna niets maar is slechts de verkoper van content in handen van een rechthebbende geproduceerd met breed beschikbare middelen en diensten.dglavimans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
En zaken als streaming infrastructuur is vergankelijk en bijna meer een liability dan een asset.
Het is kortom een van de meest waardeloze plekken in de waardeketen.
Een zender met rechten op 6 grote competities, europacup, F1, NBA, tennis, wielrennen, darts, etc. Zou leuk zijn, maar kost een fortuin aan rechten. Dan kom je vermoedelijk op een maandabonnement van 80-100 euro om het rendabel te krijgen, wat veel mensen niet kunnen of willen betalen. Dat nog los van het feit dat bijna alles in het weekend is en je dan toch keuzes moet maken in wat je wil kijken. Voor sportrechten is versplintering denk ik daarom onvermijdelijk.dglavimans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
Plus, ik geef niks om Darts, NBA en tennis, dus dan betaal je relatief veel geld voor een paar sporten die je kijkt. Versplintering is helemaal niet perse heel slechtSempy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:17:
[...]
Een zender met rechten op 6 grote competities, europacup, F1, NBA, tennis, wielrennen, darts, etc. Zou leuk zijn, maar kost een fortuin aan rechten. Dan kom je vermoedelijk op een maandabonnement van 80-100 euro om het rendabel te krijgen, wat veel mensen niet kunnen of willen betalen. Dat nog los van het feit dat bijna alles in het weekend is en je dan toch keuzes moet maken in wat je wil kijken. Voor sportrechten is versplintering denk ik daarom onvermijdelijk.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Voor mij is dat het fijnste aan ViaPlay, gewoon kunnen kiezen wat je wilt.
Ik heb vanaf het begin al geroepen: ViaPlay is opgericht als overname kandidaat.dglavimans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
Het is heel duur rechten opkopen, zoveel mogelijk abo's verkopen, en dan worden overgenomen voor groot geld.
Viaplay heeft als bedrijf toch die enorme investeringen op de balans staan, imago van Viaplay is (in ieder geval in Nederland) niet geweldig, personeel van Viaplay zal wel zenuwachtig zijn met al die recente ingrepen en ontslagen, en op de beurs is het ook al geen feest.
Waarom zou iemand daar "groot geld" voor gaan betalen?
Het plan is dus ook mislukt.Bushie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:12:
Hoe moet ik dat zien?
Viaplay heeft als bedrijf toch die enorme investeringen op de balans staan, imago van Viaplay is (in ieder geval in Nederland) niet geweldig, personeel van Viaplay zal wel zenuwachtig zijn met al die recente ingrepen en ontslagen, en op de beurs is het ook al geen feest.
Waarom zou iemand daar "groot geld" voor gaan betalen?
Het enige probleem was dat het bij Ziggo voor veel mensen gratis was, wat makkelijk op te bekijken was via hun normale gebruikelijke manier van TV kijken en dan ook nog eens in 4K kwaliteit. Dan moet je wel van hele goede huizen komen om mensen (en zeker Nederlanders) te overtuigen om hiervoor meer dan 15 euro per maand te gaan betalen.
Dan kan je wel aankomen met darts en buitenlands voetbal om het wat interessanter te maken, maar daar draait het voor de meeste mensen niet om. Het gaat alleen maar om die auto's die rondjes rijden over het circuit.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit oa ja, maar niemand kan ook voorspellen dat er een oorlog zou komen, met daarbij een dijk van een inflatie en energiecrisis. Mensen maken dan andere keuzes.psy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:36:
We kunnen natuurlijk ook gewoon concluderen dat de rechten domweg te duur zijn geworden. Als er te weinig mensen zijn die een duur abonnement willen nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 29-11-2023 14:02 ]
Teveel geld uitgegeven aan de rechten en daardoor te weinig geld over gehouden voor de betrouwbaarheid van de distributie en de kwaliteit van het beeld. Tel daarbij op de schofterige/arrogante communicatie in het begin waarbij klanten de schuld kregen en de toon van "wij gaan het even anders doen".M@cer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:50:
Het idee was natuurlijk wel heel goed van Viaplay.. Je hebt een land waar heel veel mensen gek zijn op Formule 1 dankzij ene Max Verstappen. Daar zit natuurlijk een enorm verdienmodel in.
Het enige probleem was dat het bij Ziggo voor veel mensen gratis was, wat makkelijk op te bekijken was via hun normale gebruikelijke manier van TV kijken en dan ook nog eens in 4K kwaliteit. Dan moet je wel van hele goede huizen komen om mensen (en zeker Nederlanders) te overtuigen om hiervoor meer dan 15 euro per maand te gaan betalen.
Dan kan je wel aankomen met darts en buitenlands voetbal om het wat interessanter te maken, maar daar draait het voor de meeste mensen niet om. Het gaat alleen maar om die auto's die rondjes rijden over het circuit.
Tja dan ben je bij Nederlanders aan het verkeerde adres. Had je deze prijs vanaf het begin gevraagd (na de introductie korting), had je een hoge beeld en geluidskwaliteit aangeboden en een sympathiekere manier van communiceren gehad dan hadden ze zeker een kans gehad in mijn optiek.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Omdat het in Nederland hoofdzakelijk alleen maar Formule 1 is en ze dat behoorlijk arrogant door hebben proberen te drukken. Dat terwijl de kwaliteit gewoon minder en omslachtiger is in vergelijking wat de meeste mensen vroeger gratis konden kijken bij Ziggo.Gunner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:16:
Viaplay is meer dan alleen Nederland he. En het is ook meer dan alleen F1. Waarom lijkt bijna niemand dat te willen snappen en willen ze vooral VP kapot zien gaan? (hier valt het nog mee, maar lees het artikel op de FP maar eens. Staat er vol mee).
De series / films op Viaplay zijn over het algemeen niet goed genoeg om een duur abonnement te nemen, darts is (volgens mij) wel aardig over zijn hoogtepunt heen en Live buitenlands voetbal heeft een veel te klein publiek.
Ze stonden voordat ze begonnen al 2-0 achter door de manier van communiceren, daarna werd het 4-0 door alle technische problemen.. Dan is het erg lastig om nog terug te komen.
[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 29-11-2023 14:26 ]
Omdat Viaplay totaal geen gunfactor heeft in Nederland, hoe ze zichzelf hebben gelanceerd in Nederland is denk ik wel een schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet. Met een totale arrogantie van wij gaan alles anders doen, beloftes doen die ze niet nakomen (aantal races gratis beschikbaar stellen), prijzen verhogen, bij problemen de klant de schuld geven, niet luiseren naar de klanten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze puur om de conncurentie (Olav Mol met GP Radio) te pesten omdat die populair zijn de radio rechten weg kapen terwijl Viaplay geen radio zender heeft in Nederland. Ik vindt het niet raar dat heel veel mensen Viaplay liever zien gaan dat ze actief blijven (waaronder ik).Gunner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:16:
Viaplay is meer dan alleen Nederland he. En het is ook meer dan alleen F1. Waarom lijkt bijna niemand dat te willen snappen en willen ze vooral VP kapot zien gaan? (hier valt het nog mee, maar lees het artikel op de FP maar eens. Staat er vol mee).
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat ontken ik ook niet. Er kijken maar een fractie mensen naar Engels voetbal vergeleken met F1. Maar hier wordt regelmatig gevraagd of opgemerkt waarom niet iedereen naar F1TV gaat. Nou ja, omdat ze meer doen dan F1 dus.psy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:29:
Dát Viaplay ook andere zaken aanbiedt is natuurlijk waar, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat echt klein bier is. Het grote geld binnen Nederland had uiteraard van de F1 kijker moeten komen.
Zelf ben ik lid van VP vanwege het Engelse voetbal en daar erg tevreden mee. maar dat een hoop denken dat ze nu echt kapot gaan is denk ik toch meer een soort wishfull thinking en in weemoed denkende naar de tijd dat ziggo de rechten had (en vergetende dat daar ook genoeg geklaagd werd, ook over het commentaar)
Dat neemt nog steeds niet weg dat Viaplay niet failliet gaat omdat ze in Nederland, volgens meningen, teleurstellend presteren of mogelijk afspraken niet nakomen.M@cer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:23:
[...]
Omdat het in Nederland hoofdzakelijk alleen maar Formule 1 is en ze dat behoorlijk arrogant door hebben proberen te drukken.
De series / films op Viaplay zijn over het algemeen niet goed genoeg om een duur abonnement te nemen, darts is (volgens mij) wel aardig over zijn hoogtepunt heen en Live buitenlands voetbal heeft een veel te klein publiek.
Ze stonden voordat ze begonnen al 2-0 achter door de manier van communiceren, daarna werd het 4-0 door alle technische problemen.. Dan is het erg lastig om nog terug te komen.
Net zoals dat niet iedereen VP kijkt voor F1 zit ook niet iedereen bij ziggo? Dus ik moet sowieso al 15 euro per maand voor ZST betalen en dan een heel matig aanbod van Engels voetbal accepteren. Bij viaplay kan ik alles zien.Dat terwijl de kwaliteit gewoon minder en omslachtiger is in vergelijking wat de meeste mensen vroeger gratis konden kijken bij Ziggo.
Maar goed deze discussie heb ik hier al een aantal keer gevoerd en het is telkens een herhaling van zetten. Laten we beginnen met toch niet telkens aannemen dat iedereen bij Ziggo zit en VP alleen maar F1 doet, dat zou al schelen.
[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 29-11-2023 14:46 ]
Het hoeft van mij niet perse naar ziggo. Ik snap ook de argumenten dat je bij VP alles van het Engels voetbal kon zien. Een nieuwe partij (zoals ziggo) zou het ook kunnen combineren. Topwedstrijden in voortreffelijke beeldkwaliteit (lineair) en de overige westrijden via een app in de huidige kwaliteit. Voor mij zou dan Ziggo voordeliger zijn omdat ik al bij ziggo zit. Maar mocht dit naar bijvoorbeeld ESPN gaan dan geef ik die ook gewoon een kans.
Waarom ik niet naar F1TV ga is dezelfde reden dat ik geen Viaplay wil. Ik wil mijn TV aanzetten, een zender kiezen en kijken. Ik wil niet kloten met apps en dingen aan TV's verbinden en streaming dingen waarvan de kwaliteit meestal minder is dan van lineaire TV.Gunner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:32:
[...]
Dat ontken ik ook niet. Er kijken maar een fractie mensen naar Engels voetbal vergeleken met F1. Maar hier wordt regelmatig gevraagd of opgemerkt waarom niet iedereen naar F1TV gaat.
Signatures zijn voor boomers.
Daar ben je inderdaad al een paar maanden vrij vocaal over inderdaad.Aartstyle schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:46:
Ik zie VP ook graag failliet gaan.
Maar ik niet, want ik wil graag de wedstrijden van m'n club blijven kijken, op een legale manier. Als dat op de door jou voorgestelde manier kan bij Ziggo, prima. Maar daar hebben ze ook niet voor gekozen toen ze wel de rechten hadden want dan kon blijkbaar wel maar ze wilden daar niet extra voor betalen dus ik heb er een hard hoofd in dat ze dat nu ineens wel willen doen.
[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 29-11-2023 14:54 ]
Dat moet zich nog verder uit kristaliseren. Nu zitten nog in een transitie fase tussen streamingsdiensten en lineaire TV. Ik ga ervanuit dat we tzt alles weer in 1 platform hebben waar je dan wellicht de aparte diensten aan moet toevoegen. Eigenlijk probeert ziggo dit nu al met hun entertainment categorie op de (mini) next.Maasluip schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:50:
[...]
Waarom ik niet naar F1TV ga is dezelfde reden dat ik geen Viaplay wil. Ik wil mijn TV aanzetten, een zender kiezen en kijken. Ik wil niet kloten met apps en dingen aan TV's verbinden en streaming dingen waarvan de kwaliteit meestal minder is dan van lineaire TV.
Wat dat betreft hoor ik thuis op de frontpageGunner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:52:
[...]
Daar ben je inderdaad al een paar maanden vrij vocaal over inderdaad.
Sorry!
Die rechten zijn natuurlijk zo duur als wat de hoogste bieder ervoor betaalt, met het Viaplay-fiasco denk ik alleen niet dat een 2e partij dezelfde fout gaat maken, ik weet bijna zeker dat de F1 rechten voor NL volgende biedingsronde weer een stuk goedkoper zijn dan wat Viaplay ervoor heeft betaalt.psy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:36:
We kunnen natuurlijk ook gewoon concluderen dat de rechten domweg te duur zijn geworden. Als er te weinig mensen zijn die een duur abonnement willen nemen.
Sterker nog, met Viaplay hebben de liefhebbers van Brits voetbal zelfs meer gekregen nu. Championship zit er nu ook gewoon bij. Bijkomend extra voordeel, in de Ziggo tijden miste ik nog wel eens een 3 uur kick-off van City omdat Ziggo slechts een beperkt aantal wedstrijden had. Nu zie ik gewoon alles.Maasluip schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:50:
[...]
Waarom ik niet naar F1TV ga is dezelfde reden dat ik geen Viaplay wil. Ik wil mijn TV aanzetten, een zender kiezen en kijken. Ik wil niet kloten met apps en dingen aan TV's verbinden en streaming dingen waarvan de kwaliteit meestal minder is dan van lineaire TV.
Blijf er wel bij dat ik de beeldkwaliteit nog steeds niet jofel vind. Veel compressie, en de Viaplay app vraagt veel onnodige tracking information waardoor ik regelmatig moet whitelisten op mijn pihole. DIt hoeft verder bij geen enkele streaming dienst.
Kortom, mixed bag. Maar licht neigend naar positief.
"Better ask questions before you shoot"
Zeker. Nu zijn seizoen 2022 en 2023 ook bij lange na niet zo spannend als de voorgaande seizoenen formule 1.... Kortom, er zullen al echt wat mensen afgehaakt zijn. (ook buiten NL) Viaplay heeft gegokt.... maar dik verloren vrees ik.J-roenn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:48:
[...]
Die rechten zijn natuurlijk zo duur als wat de hoogste bieder ervoor betaalt, met het Viaplay-fiasco denk ik alleen niet dat een 2e partij dezelfde fout gaat maken, ik weet bijna zeker dat de F1 rechten voor NL volgende biedingsronde weer een stuk goedkoper zijn dan wat Viaplay ervoor heeft betaalt.
Eigenlijk precies wat er ook in de Q2 reports stond: afscheid nemen van Polen, de Baltische staten, de VS, Canade en het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat het afronden van deze deal best wel eens een reden kan zijn van het toch nog één dag uitstellen van de cijfers. Zoiets mee kunnen nemen in de presentatie is toch fijn als beursgenoteerd bedrijf.
Nederland stond in diezelfde presentatie van Q2 trouwens nog gewoon op het lijstje, zij het als sports-only land. Gezien enkele social media posts van werknemers van Viaplay (onder andere Nelson Valkenburg die zei 'dat de eerste 34 vluchten van 2024 al geboekt zijn') heb ik er wel vertrouwen in dat Viaplay in ieder geval komend jaar nog volmaakt in Nederland.
De vraag is of dat houdbaar is op termijn, aangezien men 5% van de jaaromzet moet investeren in NL producties, al weet ik niet of een sports-only streamingdienst daarvan uitgezonderd is.jordiz64 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:49:
[...]
Nederland stond in diezelfde presentatie van Q2 trouwens nog gewoon op het lijstje, zij het als sports-only land. Gezien enkele social media posts van werknemers van Viaplay (onder andere Nelson Valkenburg die zei 'dat de eerste 34 vluchten van 2024 al geboekt zijn') heb ik er wel vertrouwen in dat Viaplay in ieder geval komend jaar nog volmaakt in Nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 29-11-2023 20:07 ]
Ik ben bang dat de beslissing niet afhankelijk zal zijn van deze 34 boekingen, die zijn nogal snel te annuleren.jordiz64 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:49:
[...]
ik hoop ook dat ze in ieder geval het komend jaar nog F1 uitzenden.
Als ik mijn Chromecast met Google TV aanzet gaat mijn televisie automatisch naar die ingang en dan is het bij mij een kwestie de F1TV app opstarten en klaar. Ik snap niet wat daar nu moeilijk of vervelend aan is. Ik moet namelijk hetzelfde doen met mijn Next mediabox maar die gebruik ik alleen om naar de lineaire tv-kanalen te kijken. Het smartgedeelte van de tv en de Next gebruik ik niet meer. O, en de beeldkwaliteit van F1TV Pro is gewoon goed, minstens zeker net zo goed als van lineaire tv.Maasluip schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:50:
[...]
Amazon Prime doet dit al door extra pakketten van andere aanbieders aan te bieden. Maar als je dat doet dan kan tv kijken een erg duur geintje worden.Aartstyle schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:54:
[...]
Dat moet zich nog verder uit kristaliseren. Nu zitten nog in een transitie fase tussen streamingsdiensten en lineaire TV. Ik ga ervanuit dat we tzt alles weer in 1 platform hebben waar je dan wellicht de aparte diensten aan moet toevoegen. Eigenlijk probeert ziggo dit nu al met hun entertainment categorie op de (mini) next.
Uiteraard zijn die gemakkelijk te cancellen, haha. Maar ik denk echt wel dat de Nederlandse tak een headsup heeft gekregen over wat hun te wachten staat.trinity999 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:46:
[...]
Ik ben bang dat de beslissing niet afhankelijk zal zijn van deze 34 boekingen, die zijn nogal snel te annuleren.
ik hoop ook dat ze in ieder geval het komend jaar nog F1 uitzenden.
Het zou voor mijn gevoel nu ook prima het geval kunnen zijn dat ze een Sport only aanbieder worden in Nederland. Zoals Chris Woerts gisteren al zei is VP zwaar winstgevend in Nederland. Al denk ik dat die cijfers een beetje overdreven zijn, geloof niet dat ze gemiddeld 1 miljoen betalende klanten hebben over het jaar.
Maar het zou best kunnen dat het in Nederland eigenlijk niet zo slecht gaat. Als je dan de rechten niet goed kunt verkopen dan kun je het wellicht nog beter 1 jaar zelf proberen in een ander concept. Er is al wat niet sport content naar canal plus gegaan dus wellicht wordt het idd een sport only aanbieder. Zit je ook niet aan die verplichte 5% nederlandse content vast.
Houd nou eens op met deze redenatie. Mensen die dit beweren slikken volgens mij alles wat Olav en consorten lopen te roeptoeteren.mvantol13 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:26:
[...]
Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze puur om de conncurentie (Olav Mol met GP Radio) te pesten omdat die populair zijn de radio rechten weg kapen terwijl Viaplay geen radio zender heeft in Nederland.
Een commercieel bedrijf als Viaplay gaat echt niet even rechten kopen om alleen maar Olav in de weg te zitten

Sterker nog, Viaplay heeft er voor gezorgd dat F1 wat beter bereikbaar is voor mensen die geen ziggo hebben: Ze staan toe dat NOS samenvatting e.d. maakt, ze delen juist de radiolicenties met andere f1 websites enz.
Bij Ziggo was het allemaal alleen maar achter slot en grendel en moest je per se Ziggo afnemen. Leuk verdien model voor hen, en vet slim van ze, maar zo doet Viaplay het ook gewoon. Ze hebben slimme deals gemaakt, en ik vind persoonlijk de opzet van Viaplay wél gelukt, een toffe productie eromheen en 1000x beter dan wat Ziggo deed, behalve dan de beeldkwaliteit.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
https://www.gptoday.net/n...or-radiorechten-formule-1M@cer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:30:
Maar wat hebben ze dan gedaan met die radiorechten?
Ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat iemand luisterd naar het live verslag via een site van DPG. Toen de rechten nog bij Ziggo lagen luisterde er ook bijna niemand naar het live verslag wat toen ook al via GP Radio te horen was. Viaplay heeft die enkel gekocht om een andere partij, die populair is een hak te zetten. Waarom zou je de radiorechten anders kopen als je geen radio zender hebt? Het artikel waar je naar refereert trekt zelf ook de beweegredenen van Viaplay om de radiorechten te kopen ook in twijfel, dat deed trouwens vrijwel iedereen toen. Niet enkel Olav Mol ook partijen die niets met Mol te maken hebben.
heel simpel, om er geld aan te verdienen. Als ze geld krijgen van DPG om dit te kunnen doen, en dat levert wat op ten opzichte van het niet kopen; waarom zou je het dan niet doen?mvantol13 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:46:
[...]
Ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat iemand luisterd naar het live verslag via een site van DPG. Toen de rechten nog bij Ziggo lagen luisterde er ook bijna niemand naar het live verslag wat toen ook al via GP Radio te horen was. Viaplay heeft die enkel gekocht om een andere partij, die populair is een hak te zetten. Waarom zou je de radiorechten anders kopen als je geen radio zender hebt? Het artikel waar je naar refereert trekt zelf ook de beweegredenen van Viaplay om de radiorechten te kopen ook in twijfel, dat deed trouwens vrijwel iedereen toen. Niet enkel Olav Mol ook partijen die niets met Mol te maken hebben.
Ik vind het niet vreemd dat iedereen deze conclusie trekt, maar ik snap het niet. En ja, volgens mij (maar dat weet ik ook niet meer precies) was het Olav die er over begon, en gelijk met een alternatief enzo kwam, en dat wordt natuurlijk overgenomen door veel media.
Als het zo is dat Viaplay Olav een hak wilde zetten dan hadden ze de rechten gekocht en er niks mee gedaan, of aangeboden als alternatieve stream via hun streamingsdienst. Nu hebben ze gewoon een partner gevonden die het via hen afneemt, en dat levert geld op. Waarom zouden ze dat niet doen?
https://x.com/cwoconsultancy/status/1730141149686325598?s=20
En wat heeft hij te vermelden?Aartstyle schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:09:
Hier het fragment van Chris Woerts gisteren over VIaplay bij Vandaag Inside:
https://x.com/cwoconsultancy/status/1730141149686325598?s=20
Dat het in Nederland zwaar winstgevend zou zijn.
Hij zegt een miljoen abonnees die ex BTW € 13 /maand betalen, keer 9 maanden, zou 117 miljoen zijn. En ze zouden er 90 miljoen per jaar voor betalen.
Waarom zou je er dan mee stoppen? Het hele gebeuren eromheen kan toch geen 27 miljoen kosten?
Signatures zijn voor boomers.
Wel eens in de auto gedaan. Het is overigens net zo brak als Mol & co omdat er nul rekening mee gehouden wordt dat de luisteraar niets ziet. Sinds Mol alleen radio doet is dat natuurlijk een gotspe in verhouding tot het doorzetten van tv audio.mvantol13 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:46:
[...]
Ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat iemand luisterd naar het live verslag via een site van DPG. Toen de rechten nog bij Ziggo lagen luisterde er ook bijna niemand naar het live verslag wat toen ook al via GP Radio te horen was.
Maar wanneer was dit? Kan ook zo dat dit halverwege de maand was en ze daarna met lagere prijzen toch nog bij iemand anders waren. Altijd giswerk.
Dat er wat groots gaat gebeuren lijkt me inmiddels wel duidelijk.
Er zijn helemaal geen miljoen abbonees. Viaplay verhult die cijfers zorgvuldig... en dan zou een figuur als chris woerts die ineens wel hebben.Maasluip schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:35:
[...]
Dat het in Nederland zwaar winstgevend zou zijn.
Hij zegt een miljoen abonnees die ex BTW € 13 /maand betalen, keer 9 maanden, zou 117 miljoen zijn. En ze zouden er 90 miljoen per jaar voor betalen.
Waarom zou je er dan mee stoppen? Het hele gebeuren eromheen kan toch geen 27 miljoen kosten?
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2