Ligt waarschijnlijk toch aan iets bij jou. Zit hier gewoon te kijken (Chromecast w GTV).HollowGamer schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:18:
Ik krijg geen enkele stream geopend.. volgens mij heeft iemand een tag ergens niet gesloten. Want het lijkt te crashen door iets op de achtergrond.
Ik heb hetzelfde op mijn telefoon als @HollowGamer, zodra je op live kijken of vanaf begin klikt, crasht de app.Toff schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Ligt waarschijnlijk toch aan iets bij jou. Zit hier gewoon te kijken (Chromecast w GTV).
Dat is wel jammer, want andere opties heb ik niet vanwege mijn vakantie in het buitenland, ik wil graag de F1 terugkijken namelijk.
Zo nog maar eens proberen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat je kan doen:Quad schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:22:
[...]
Ik heb hetzelfde op mijn telefoon als @HollowGamer, zodra je op live kijken of vanaf begin klikt, crasht de app.
Dat is wel jammer, want andere opties heb ik niet vanwege mijn vakantie in het buitenland, ik wil graag de F1 terugkijken namelijk.
Zo nog maar eens proberen.
- Open het in je browser
- Als je op mobiel zit, kies desktop versie
En vervolgens kun je wel gewoon kijken (getest op FF Android), zonder app.
Het is niet Chromecast of de TV, maar de interne player die niet werkt via hun eigen app.Toff schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Ligt waarschijnlijk toch aan iets bij jou. Zit hier gewoon te kijken (Chromecast w GTV).
Als webdeveloper, heb ik het vermoeden dat iets het ontbreekt of hide/show niet werkt, want de desktop variant kiezen werkt dus wel.
[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 06-10-2023 21:54 ]
Na 10 minuten nog eens geopend, toen geen gehannes meer.HollowGamer schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:52:
[...]
Wat je kan doen:
- Open het in je browser
- Als je op mobiel zit, kies desktop versie
En vervolgens kun je wel gewoon kijken (getest op FF Android), zonder app.
⏩ PVOutput☀️
Normaal helemaal nergens last van maar echt heel veel haperingen, frozen screens e.d. bij de vroege premier league wedstrijd.
Naast dat was de kwaliteit sub 720p zo leek t. Echt heel slecht...dudinson schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:05:
Normaal helemaal nergens last van maar echt heel veel haperingen, frozen screens e.d. bij de vroege premier league wedstrijd.
To dare is to do
Viaplay crashed mijn google chrome app op zowel mijn Macbook als PC. Is dit een bekend probleem? Welke browser gebruiken jullie om Viaplay te kijken?
Zelfde op mijn tv app. Gebeurde gisteren ook al. Hele input valt weg en black screen tot de tv zichzelf terug tot het hoofdmenu forceert.Beavbusi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:12:
Viaplay crashed mijn google chrome app op zowel mijn Macbook als PC. Is dit een bekend probleem? Welke browser gebruiken jullie om Viaplay te kijken?
Meer mensen last van een hapering.
Zo nu en dan een zwart scherm bij het kijken van de voorbeschouwing vande f1
Een paar kleine tikjes aan het eind van de race.p.d.akkerman schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:42:
Meer mensen last van een hapering.
Verder nergens last van. Viaplay App op een 'goede kwaliteit' Samsung TV.
Beeld kwaliteit was ook goed. Normaal voor VP.
[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 08-10-2023 22:20 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Oef zie net dat aandelen van Viaplay weer stuk gedaald is, laagste ooit (29,08SEK)
-188,92 (-86,66%)
86% is ten opzichte van een jaar geleden, neem ik aan.Soppyscroll schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:04:
Oef zie net dat aandelen van Viaplay weer stuk gedaald is, laagste ooit (29,08SEK)-188,92 (-86,66%)
Ik verwacht volgende week nog wel een drop(je) als er weer nieuwe cijfers worden bekend gemaakt. Tevens is er een persconferentie gepland, dinsdag 24 oktober om 9u, waarvan ik niet weet of dat gewoon is bij dergelijke bedrijven bij het delen van kwartaalcijfers.
⏩ PVOutput☀️
Is altijd zo geweest volgens mij. 7u30 bekendmaking en 9u00 bij openen beurs dan persconferentie/webcallQuad schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:12:
[...]
86% is ten opzichte van een jaar geleden, neem ik aan.
Ik verwacht volgende week nog wel een drop(je) als er weer nieuwe cijfers worden bekend gemaakt. Tevens is er een persconferentie gepland, dinsdag 24 oktober om 9u, waarvan ik niet weet of dat gewoon is bij dergelijke bedrijven bij het delen van kwartaalcijfers.
Verwijderd
Ligt het aan mij of schommelt het beeld kwaliteit heel erg bij formule 1
Edit: lag aan mij, was iets vergeten uit te zetten x)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2023 23:15 ]
En, wat was dat dan?Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:14:
Ligt het aan mij of schommelt het beeld kwaliteit heel erg bij formule 1
Iemand die het aandurft om wat geld te investeren in VP en vanaf morgen of miljonair is of in het park slaapt?Quad schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:12:
[...]
86% is ten opzichte van een jaar geleden, neem ik aan.
Het is een beetje lastige in deze he. Dat is misschien ook wel het leuke nu.Aartstyle schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:57:
[...]
Iemand die het aandurft om wat geld te investeren in VP en vanaf morgen of miljonair is of in het park slaapt?
Juli, aug en sep zijn maanden waarin er veel stopt omdat het seizoen afgelopen is. Maar dus ook nieuwe instroom is bij hervattingen.
Aandeel is laag, liep aan het einde van de middag wel ‘against the odds’ omhoog. Zou mij niets als er wel een paar speculatie investeringen gedaan zijn! Q4 kan met WK darts eind december nog wel lichtpuntje geven.
[ Voor 4% gewijzigd door dnmw2705 op 23-10-2023 18:09 ]
In plaats van morgen wordt het ‘voor 29 november’.
https://www.viaplaygroup....q3-2023-financial-results
[ Voor 16% gewijzigd door dnmw2705 op 23-10-2023 22:21 ]
Blub blub.
Zinkend schip, kan niet anders.
⏩ PVOutput☀️
Dat dus, wachten op einde van f1 seizoen?
"and the completion of ongoing discussions regarding potential sales of non-core international operations and potential partnerships in various of its markets"
Dat lijkt dus op verkopen uit te draaien. Scandinavie wordt gok ik niet verkocht, ten zij het echt moet, omdat her hun core market is. Verder blijft er dan niet veel meer over om te verkopen, wat er in de balkan staten nog is en Nederland. Ben benieuwd wat het aandeel vandaag doet, onzekerheid is gif voor de markt.
Dat lijkt dus op verkopen uit te draaien. Scandinavie wordt gok ik niet verkocht, ten zij het echt moet, omdat her hun core market is. Verder blijft er dan niet veel meer over om te verkopen, wat er in de balkan staten nog is en Nederland. Ben benieuwd wat het aandeel vandaag doet, onzekerheid is gif voor de markt.
Ik gok erop dat men op een overname zinspeelt. Nu cijfers presenteren zal wellicht een verdere koersdaling geven, wat dan weer een lager overnamebod geeft.dnmw2705 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:17:
In plaats van morgen wordt het ‘voor 29 november’.
Heeft het uitstellen van het publiceren van de cijfers niet hetzelfde effect? Zelfs de telegraaf heeft er een artikel aan gewijd.stylezzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:23:
[...]
Ik gok erop dat men op een overname zinspeelt. Nu cijfers presenteren zal wellicht een verdere koersdaling geven, wat dan weer een lager overnamebod geeft.
https://www.telegraaf.nl/...ken-over-toekomst-bedrijf
Los daarvan kijkt een overname partij ook gewoon naar de cijfers, niet alleen naar de koers van een aandeel.Aartstyle schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Heeft het uitstellen van het publiceren van de cijfers niet hetzelfde effect? Zelfs de telegraaf heeft er een artikel aan gewijd.
Zeker. Maar ik denk dat het motto is 'redden wat er te redden valt'.Aartstyle schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Heeft het uitstellen van het publiceren van de cijfers niet hetzelfde effect? Zelfs de telegraaf heeft er een artikel aan gewijd.
Het nieuwsbericht maakt het vertrouwen in Viaplay in elk geval niet groter. Het aandeel is na de opening van de beurs met ruim 15% gezakt.
Jaar geleden was een aandeel in Viaplay 270 SEK waard. Na cijfers Q3 2022 is dat ook flink gekelderd met 25%. Nu is het aandeel 23SEK waard, nog geen 10% van wat het toen was. Daar is voor aandeelhouders ontzettend veel geld verdampt.
Ik denk dat een overname het enige is wat nog kan redden, en zelfs dát kan onvoldoende zijn als blijkt dat de kasstroom veel te laag is. Die was met de presentatie van Q2 al negatief. En gezien de verwachte verliezen dit en komend jaar denk ik dat dit zo is.
Jaar geleden was een aandeel in Viaplay 270 SEK waard. Na cijfers Q3 2022 is dat ook flink gekelderd met 25%. Nu is het aandeel 23SEK waard, nog geen 10% van wat het toen was. Daar is voor aandeelhouders ontzettend veel geld verdampt.
Ik denk dat een overname het enige is wat nog kan redden, en zelfs dát kan onvoldoende zijn als blijkt dat de kasstroom veel te laag is. Die was met de presentatie van Q2 al negatief. En gezien de verwachte verliezen dit en komend jaar denk ik dat dit zo is.
⏩ PVOutput☀️
https://www.totaaltv.nl/n...we-overeenkomst-gesloten/
De Belgen hebben "mazzel", althans, even afhankelijk van wat dat de belastingbetaler dat kost daar. Ben dus wel beniewd wat voor bedrag daar neergelegd is voor 4 jaar totaalpakket F1.
De Belgen hebben "mazzel", althans, even afhankelijk van wat dat de belastingbetaler dat kost daar. Ben dus wel beniewd wat voor bedrag daar neergelegd is voor 4 jaar totaalpakket F1.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 24-10-2023 10:04 ]
Het is natuurlijk pure speculatie, maar wat gaat een overname helpen voor Viaplay Group? De enige manier om klanten te werven is lineaire kanalen gebruiken, kwaliteit verhogen (infrastructuur dus verbeteren) en maximaal inzetten op PR. Betwijfel of een bedrijf al die kosten wel opzich wil nemen. Ook alle contracten die met aanbieders boven marktprijzen zijn afgesloten komen er dan ook nog bij. Liquiditeit zal echt niet gemakkelijk toenemen.Quad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:40:
En het zou mij niets verbazen als Canal+, die Baltische investeerder en die Balkanse investeerder ook gewoon de knaken hebben zien verdampen.
Sorry, call me a sore loser, maar ik vind het gewoon heel komisch om de 2023 variant van Sport7 dezelfde fout(en) te zien maken.
Ben het volledig met je eens. Ja ik weet dat VP ook voordelen heeft voor de diehard voetbal liefhebber die nu ongeveer elke wedstrijd waar meer dan 1000 mensen in een stadion zitten kan zien uit Engeland en Duitsland.dnmw2705 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:12:
[...]
Het is natuurlijk pure speculatie, maar wat gaat een overname helpen voor Viaplay Group? De enige manier om klanten te werven is lineaire kanalen gebruiken, kwaliteit verhogen (infrastructuur dus verbeteren) en maximaal inzetten op PR. Betwijfel of een bedrijf al die kosten wel opzich wil nemen. Ook alle contracten die met aanbieders boven marktprijzen zijn afgesloten komen er dan ook nog bij. Liquiditeit zal echt niet gemakkelijk toenemen.
En het zou mij niets verbazen als Canal+, die Baltische investeerder en die Balkanse investeerder ook gewoon de knaken hebben zien verdampen.
Sorry, call me a sore loser, maar ik vind het gewoon heel komisch om de 2023 variant van Sport7 dezelfde fout(en) te zien maken.
Maar deze situatie lijkt gewoon onhoudbaar en enig leedvermaak richting VP (niet richting de diehard fans hier) kan ik niet onderdrukken. Met hun "we gaan het anders doen", "het ligt aan de klant" etc.
Ik hoop dat een partij het over gaat nemen die iedereen tevreden kan maken met een goed opgezet business model. Combinatie van 1 of 2 lineaire zenders in 4k en/of HDR waar de main events op te zien zijn en daarbij een app (die goed werkt) waar de overige events te zien zijn lijkt mij een prima uitgangspunt.
Iedereen blij.
Ik krijg nu niet het idee dat dit exact hetzelfde is. Sport7 ging vooral uit van dokken per kabelabonnee wat de kabelbedrijven van toen niet wilden betalen. Daar ging het al mis en zorgde ervoor dat het hele bedrijfsmodel op z'n gat ging. Waar Viaplay voor een deel last van heeft is dat men geen exclusiviteit heeft op F1 + geen fatsoenlijke distributiekanalen en men dit toch wel dure abonnement aantrekkelijk probeert te maken met voetbal, darts en films&series.dnmw2705 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:12:
[...]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand die alleen interesse heeft in darten, bereid is om hier flinke bedragen per maand voor te betalen. Want dat is die 15,99 per maand natuurlijk wel. Het aantal zal iig niet heel hoog zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door ed1703 op 24-10-2023 10:44 ]
Ik ben benieuwd welke kant dit uitgaat. Veel mensen in dit topic gaan ervan uit dat wanneer VP in Nederland stopt, de kwaliteit weer automatisch omhoog gaat. Maar ik vraag het me oprecht af. Het is natuurlijk geen zekerheid dat Ziggo dan weer de F1 in 4k via een kanaal gaat uitzenden. Er zijn, denk ik, ook best partijen geïnteresseerd om de activiteiten van VP in NL over te nemen.
Verder vraag ik me al lange tijd af hoe ze, ook in NL, hun activiteiten winstgevend krijgen.Laten we geloven dat ze 1,2 miljoen betalende abonnees hebben die allen een ander bedrag betalen. Laten we dat gemiddeld op 14 euro per maand houden, dan heb je het over 200 miljoen budget per jaar. Daar moet alles van worden betaald (alleen al > 30 miljoen voor de f1 rechten, dan komt darts, bundesliga en premier league daar nog bij). Dan komen alle productie- en netwerkkosten van alle uitzendingen er ook nog bij. Denk hierbij bijvoorbeeld alleen al aan alle hockeywedstrijden (dames en herencompetitie) die ze wekelijks uitzenden. Wie kijkt daarnaar en wat kost het om dit uitzenden?
Ik denk, zoals veel anderen, dat ze een te grote broek hebben aangetrokken.
Verder vraag ik me al lange tijd af hoe ze, ook in NL, hun activiteiten winstgevend krijgen.Laten we geloven dat ze 1,2 miljoen betalende abonnees hebben die allen een ander bedrag betalen. Laten we dat gemiddeld op 14 euro per maand houden, dan heb je het over 200 miljoen budget per jaar. Daar moet alles van worden betaald (alleen al > 30 miljoen voor de f1 rechten, dan komt darts, bundesliga en premier league daar nog bij). Dan komen alle productie- en netwerkkosten van alle uitzendingen er ook nog bij. Denk hierbij bijvoorbeeld alleen al aan alle hockeywedstrijden (dames en herencompetitie) die ze wekelijks uitzenden. Wie kijkt daarnaar en wat kost het om dit uitzenden?
Ik denk, zoals veel anderen, dat ze een te grote broek hebben aangetrokken.
De kwaliteit van F1 vind ik erg wisselend (Shield via AVR op LG-G2). Duidelijk slechter dan voorheen op Ziggo. Presentatie/commentaar ook maar dit is meer subjectief, minder storend en eerlijk gezegd wel wat beter geworden.
Van de week ging in Hot Fuzz kjjjen en ik schrok van de kwaliteit. Het leek serieus op DVD kwaliteit en de audio stream was een slecht gemixte stereo leek het. Ausyssey nog aan/uit gezet want dacht eerst dat het aan mijn set-up lag.
Hopen dat ze snel uit het medialandschap verdwijnen.
Van de week ging in Hot Fuzz kjjjen en ik schrok van de kwaliteit. Het leek serieus op DVD kwaliteit en de audio stream was een slecht gemixte stereo leek het. Ausyssey nog aan/uit gezet want dacht eerst dat het aan mijn set-up lag.
Hopen dat ze snel uit het medialandschap verdwijnen.
Ben overigens wel benieuwd wat in 2024 een betere deal is, F1TV of Viaplay....
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 24-10-2023 12:07 ]
Zou meer voor F1TV over hebben dan voor Viaplay. Bij F1TV heb je veel meer audio kanalen, de onboards in video en audio. En je kunt alle races in de geschiedenis bekijken, tenminste voor zover beschikbaar.Albert020 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:07:
Ben overigens wel benieuwd wat in 2024 een betere deal is, F1TV of Viaplay....
Als darten of Engels voetbal je interesseert zou Viaplay nog wel interessant zijn, maar als het je alleen om F1 gaat wint F1TV hands down.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vroeg het eigenlijk meer omdat Viaplay een samenwerking aangaat met F1TV.alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Zou meer voor F1TV over hebben dan voor Viaplay. Bij F1TV heb je veel meer audio kanalen, de onboards in video en audio. En je kunt alle races in de geschiedenis bekijken, tenminste voor zover beschikbaar.
Als darten of Engels voetbal je interesseert zou Viaplay nog wel interessant zijn, maar als het je alleen om F1 gaat wint F1TV hands down.
Mijn vraagstelling was niet helemaal duidelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 24-10-2023 12:31 ]
Volgens mij is het dat je in 2024, toegang krijgt tot F1TV met je Viaplay abonnement. F1TV is alleen de trainingen, kwalificaties en races met Viaplay commentaar. Voor Nederlandse voor- en nabeschouwingen in de studio moet je Viaplay hebben.Albert020 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:30:
[...]
Vroeg het eigenlijk meer omdat Viaplay een samenwerking aangaat met F1TV.
Ok, nou daar ga ik geen 16 euro p/m voor betaleneilavid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is het dat je in 2024, toegang krijgt tot F1TV met je Viaplay abonnement. F1TV is alleen de trainingen, kwalificaties en races met Viaplay commentaar. Voor Nederlandse voor- en nabeschouwingen in de studio moet je Viaplay hebben.
Die move snap ik ook niet helemaal. Waarom zou je meer gaan betalen voor F1TV omdat je het dan 'gratis' bij viaplay krijgt?Albert020 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:30:
[...]
Vroeg het eigenlijk meer omdat Viaplay een samenwerking aangaat met F1TV.
Omdat er ook mensen zijn die Darts en de Engelse Premier League kijken. Die kunnen dan F1TV gebruiken ipv Viaplaystylezzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
Die move snap ik ook niet helemaal. Waarom zou je meer gaan betalen voor F1TV omdat je het dan 'gratis' bij viaplay krijgt?
Ik wordt niet echt vrolijk van die voor en nabeschouwingen, bij Ziggo vond ik de race prima met Olaf Mol, misschien omdat ie zo lang meegaat maar het studio commentaar, bah. niet voor mij.eilavid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is het dat je in 2024, toegang krijgt tot F1TV met je Viaplay abonnement. F1TV is alleen de trainingen, kwalificaties en races met Viaplay commentaar. Voor Nederlandse voor- en nabeschouwingen in de studio moet je Viaplay hebben.
Direct bij de bekendmaking dat viaplay de rechten had gekocht heb ik een F1TV abo genomen, kijk meestal op firesticks. Nog geen moment spijt van gehad. Speelt wel mee dat ik de rest van de sport zoals voetbal en darts niet volg.
Maar geven ze hiermee niet aan dat hun eigen f1 verslaggeving niet toereikend is? Althans.... met f1tv heb je natuurlijk dezelfde beelden, en als je wil hetzelfde nl commentaar. Het enige voordeel voor die abbonees is dat ze dan ook toegang hebben tot engels commentaar.XNL073 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:11:
[...]
Omdat er ook mensen zijn die Darts en de Engelse Premier League kijken. Die kunnen dan F1TV gebruiken ipv Viaplay
Plus eigen F1TV zoals docs, analyses, integrale races die zijn gereden vanaf 1981 (als ik het goed heb). Voor Live is het vergelijkbaar, maar is voor de die-hard fan nog veel meer te beleven. Op F1 gerelateerd content versterkt F1TV het Viaplay contentstylezzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:53:
[...]
Maar geven ze hiermee niet aan dat hun eigen f1 verslaggeving niet toereikend is? Althans.... met f1tv heb je natuurlijk dezelfde beelden, en als je wil hetzelfde nl commentaar. Het enige voordeel voor die abbonees is dat ze dan ook toegang hebben tot engels commentaar.
Inderdaad dit en als Viaplay abonnee waardeer ik dit enorm. Heb de F1TV Access abonnement nu om races terug te krijgen op een blauwe dag/nacht en ben blij dat ik nu F1TV Pro krijg in het abonnement. Lekker Sky commentaar weer live kijken.dnmw2705 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Plus eigen F1TV zoals docs, analyses, integrale races die zijn gereden vanaf 1981 (als ik het goed heb). Voor Live is het vergelijkbaar, maar is voor de die-hard fan nog veel meer te beleven. Op F1 gerelateerd content versterkt F1TV het Viaplay content
Moeten ze alleen niet de prijs weer omhoog doen van Viaplay.
https://www.totaaltv.nl/n...-uitzendrechten-verkopen/
Moeten wij dit met korreltje zout nemen?
https://www.bnr.nl/nieuws...witter#Echobox=1698166647
[ Voor 47% gewijzigd door Soppyscroll op 24-10-2023 21:48 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nee, want alle opties liggen op dit moment op tafel. Het is denk ik maar de vraag of Viaplay nog te zien is volgend jaar en welke rechten ze dan niet hebben verkocht.Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:41:
Denk het niet. Ze proberen er nog zoveel mogelijk uit te halen lijkt mij.Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:41:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb zelf z'n vermoeden dat zij F1 seizoen af willen maken en daarna bekend maken dat zij stoppen. en rechten verkocht zijn per 29 november.tweakduke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:52:
[...]
Nee, want alle opties liggen op dit moment op tafel. Het is denk ik maar de vraag of Viaplay nog te zien is volgend jaar en welke rechten ze dan niet hebben verkocht.
dat zegt m'n voorgevoel.
Totaaltv is er altijd als de kippen bij als er wat smeuig nieuws is over viaplay. Als bnr zich erbij voegt maakt het al meer indruk.Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:41:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat de laatste race op 26 november wordt gereden dit seizoen maakt dit wel plausibel.Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Ik heb zelf z'n vermoeden dat zij F1 seizoen af willen maken en daarna bekend maken dat zij stoppen. en rechten verkocht zijn per 29 november.
dat zegt m'n voorgevoel.
Nou Ziggo, koop die (sub) licenties terug van ze en we zijn weer waar we in 2021 eindigden. Als Ziggo Sport weer exclusief F1 en Premier League mag doen(plus alle Europese wedstrijden volgend jaar, welke ze trouwens ook weer onder licentie moeten verkopen want verplicht op een open net) kunnen ze een mooie vuist maken tegen het glasvezel geweld van KPN.
zo van laatste grote klus, 29 november communiceren wij stoppen, boel is verkocht. abonnementen worden stopgezet per 30 nov. andere zenders nemen per 1 dec PL over ( 27 november laatste PL in november, daarna pas 2 dec) en PDC darts pas in 15 decembertweakduke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Dat de laatste race op 26 november wordt gereden dit seizoen maakt dit wel plausibel.
Zo snel zal dat echt niet gaan lijkt mij, hooguit dan voor volgend seizoen.
Maar ik denk dat het allemaal met een sisser afloopt.
Maar ik denk dat het allemaal met een sisser afloopt.
Ik denk dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Viaplay heeft op al die rechten flink agressief geboden en de sportbonden verwachten ook bij doorverkoop dat Viaplay wel het afgesproken bedrag overmaakt. Waarschijnlijk willen Ziggo/RTL met een fikse korting instappen en dan moet Viaplay de afweging maken of ze het verschil kunnen financieren. Misschien dat dat voor dat laatste jaar F1 nog wel te fiksen is, maar PL is een enorme deal van 2 miljard pond tot 2028 voor meerdere landen. Zelfs 10% korting is dan een enorm verlies nemen.Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
zo van laatste grote klus, 29 november communiceren wij stoppen, boel is verkocht. abonnementen worden stopgezet per 30 nov. andere zenders nemen per 1 dec PL over ( 27 november laatste PL in november, daarna pas 2 dec) en PDC darts pas in 15 december
[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 24-10-2023 22:29 ]
Dat zou wat zijn zeg!Soppyscroll schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:41:
Ziggo gaat er echt niet de miljoenen voor betalen die Viaplay wil hebben. Dat zou een raar verhaal worden. Liberty Global de eigenaar van Ziggo heeft de rechten juist verkocht aan Viaplay. Dan wachten ze bij Ziggo liever nog een jaar tot de rechten zijn afgelopen en bieden dan gewoon weer mee, ga ik van uit.DutchOwnage schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
Nou Ziggo, koop die (sub) licenties terug van ze en we zijn weer waar we in 2021 eindigden. Als Ziggo Sport weer exclusief F1 en Premier League mag doen(plus alle Europese wedstrijden volgend jaar, welke ze trouwens ook weer onder licentie moeten verkopen want verplicht op een open net) kunnen ze een mooie vuist maken tegen het glasvezel geweld van KPN.
Maar wie weet gaat Viaplay nog met Apple Nederland om tafel. Zie je volgend jaar de F1 bij Apple TV+.
Ik weet wel dat ik voorlopig gewoon goed zit bij F1TV Pro.
"When you grow up your heart dies"
Jippie, terug naar "wij zenden de wedstrijden uit die wij denken dat jij leuk vind" en brakke streams met commentaar in een taal die je niet kent zoeken op internet. En dat voor hetzelfde geld...DutchOwnage schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
Nou Ziggo, koop die (sub) licenties terug van ze en we zijn weer waar we in 2021 eindigden. Als Ziggo Sport weer exclusief F1 en Premier League mag doen(plus alle Europese wedstrijden volgend jaar,
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-10-2023 07:40 ]
Ziggo heeft niks verkocht aan viaplay. Viaplay heeft echter de hoofdprijs betaald voor de f1 rechten t/m volgend jaar. Nu schijnt de nood voor geld vrij hoog te zijn bij viaplay, dus kunnen ze nog proberen om ze tussentijds aan te bieden bij bijvoorbeeld ziggo. Nee, die zullen niet het volle pond willen betalen... maar elk miljoen is er weer 1 voor viaplay nu.sjaool schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:37:
[...]
Ziggo gaat er echt niet de miljoenen voor betalen die Viaplay wil hebben. Dat zou een raar verhaal worden. Liberty Global de eigenaar van Ziggo heeft de rechten juist verkocht aan Viaplay. Dan wachten ze bij Ziggo liever nog een jaar tot de rechten zijn afgelopen en bieden dan gewoon weer mee, ga ik van uit.
Maar wie weet gaat Viaplay nog met Apple Nederland om tafel. Zie je volgend jaar de F1 bij Apple TV+.
Ik weet wel dat ik voorlopig gewoon goed zit bij F1TV Pro.
Liberty Global is de eigenaar van Ziggo, en de eigenaar van de formule 1.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:44:
[...]
Ziggo heeft niks verkocht aan viaplay. Viaplay heeft echter de hoofdprijs betaald voor de f1 rechten t/m volgend jaar. Nu schijnt de nood voor geld vrij hoog te zijn bij viaplay, dus kunnen ze nog proberen om ze tussentijds aan te bieden bij bijvoorbeeld ziggo. Nee, die zullen niet het volle pond willen betalen... maar elk miljoen is er weer 1 voor viaplay nu.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zou mooi zijn, eindelijk weer:DutchOwnage schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
- tv aan
- kanaal kiezen
en kijken maar.
Lekker weer de mogelijkheid om te kanaal-hoppen tussen F1 en Nascar
Dit is niet helemaal waar. Liberty Global is de eigenaar van Ziggo, Liberty Media is de eigenaar van de F1. Liberty Media is een zuster-bedrijf van Liberty Global, maar de directie van Liberty Global heeft niets te vertellen bij Liberty Media en andersom.ArthurMorgan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:55:
[...]
Liberty Global is de eigenaar van Ziggo, en de eigenaar van de formule 1.
Niet direct. Maar het is te kort door de bocht door te stellen dat ziggo en f1 dezelfde eigenaar hebben.
Wellicht dat de premier league rechten naar een partij gaan die het op eenzelfde manier wil exploiteren. Misschien espn ofzo? Dit was toch 1 van de dingen die ze wel aardig deden denk ik. Een streaming platform is ook veel beter voor dat soort sport denk ik....JeroenNietDoen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Jippie, terug naar "wij zenden de wedstrijden uit die wij denken dat jij leuk vind" en brakke streams met commentaar in een taal die je niet kent zoeken op internet. En dat voor hetzelfde geld...
Tenzij Ziggo haar online streaming kanalen wil uitbreiden, maar anders zie ik liever de EPL elders belanden die het wel kunnen faciliteren zoals ViaPlay dat nu doet.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:30:
[...]
Wellicht dat de premier league rechten naar een partij gaan die het op eenzelfde manier wil exploiteren. Misschien espn ofzo? Dit was toch 1 van de dingen die ze wel aardig deden denk ik. Een streaming platform is ook veel beter voor dat soort sport denk ik....
Over de wedstrijdkeuze ben ik het met je eens. Maar wat is er mis met de beeldkwaliteit bij ziggo?JeroenNietDoen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Jippie, terug naar "wij zenden de wedstrijden uit die wij denken dat jij leuk vind" en brakke streams met commentaar in een taal die je niet kent zoeken op internet. En dat voor hetzelfde geld...
Niks, met brakke streams zoeken doel ik op als ze wedstrijd niet uitzenden en je op zoek moest naar een illegale stream.Aartstyle schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Over de wedstrijdkeuze ben ik het met je eens. Maar wat is er mis met de beeldkwaliteit bij ziggo?
Ik had Liberty media moeten zeggen. Maar mijn punt is duidelijk lijkt mij. Liberty Media en Liberty Global is gewoon eem broekzak/vestzak verhaal.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Niet direct. Maar het is te kort door de bocht door te stellen dat ziggo en f1 dezelfde eigenaar hebben.
"When you grow up your heart dies"
Dat zou wel handig zijn inderdaad, als ze serieus zijn en zich willen gaan manifesteren als DE sportzender van Nederland. Persoonlijk ben ik van de oude stempel en gebruik ik liever mijn ouderwetse zapper om van wedstrijd naar wedstrijd te zappenJeroenNietDoen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:37:
[...]
Tenzij Ziggo haar online streaming kanalen wil uitbreiden, maar anders zie ik liever de EPL elders belanden die het wel kunnen faciliteren zoals ViaPlay dat nu doet.
ESPN kun je dan alleen weer niet afsluiten zonder TV abonnement.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:30:
[...]
Wellicht dat de premier league rechten naar een partij gaan die het op eenzelfde manier wil exploiteren. Misschien espn ofzo? Dit was toch 1 van de dingen die ze wel aardig deden denk ik. Een streaming platform is ook veel beter voor dat soort sport denk ik....
Niet 100% mee eens, want als het ooit wel weer bij Viaplay weggaat heb ik veel liever dat als Ziggo het al koopt dat ze dan verplicht worden om samen te moeten werken met KPN om er zo voor te zorgen dat er een gelijke prijs komt en het belangrijkste in dit verhaal is nog dat er geen Nederlanders door een onderlinge strijd het slachtoffer moeten worden omdat ze bij KPN of buiten Ziggo/KPN geen Formule 1 of voetbal kunnen ontvangen.DutchOwnage schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
Optie 2: Laat een neutrale partij het opkopen en zorgen dat iedereen voor dezelfde prijs kan kijken bij welke provider dan maar ook.. Want als je het mij vraagt moet iedereen Formule 1 en voetbal gewoon kunnen kijken bij elke provider.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan val je als bedrijf in de val van de sunk cost fallacy. Die kosten van de PL heb je al gemaakt, daar verander je niets aan. Het gaat erom dat je het verlies niet groter maakt: de lopende kosten (personeel, huur pand, it-infrastructuur) lopen namelijk ook door.Sempy schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
Ik denk dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Viaplay heeft op al die rechten flink agressief geboden en de sportbonden verwachten ook bij doorverkoop dat Viaplay wel het afgesproken bedrag overmaakt. Waarschijnlijk willen Ziggo/RTL met een fikse korting instappen en dan moet Viaplay de afweging maken of ze het verschil kunnen financieren. Misschien dat dat voor dat laatste jaar F1 nog wel te fiksen is, maar PL is een enorme deal van 2 miljard pond tot 2028 voor meerdere landen. Zelfs 10% korting is dan een enorm verlies nemen.
Maar dit is toch de marktwerking? KPN is hard bezig om klanten te winnen met glasvezel, Ziggo zet sport in ter propositie om klanten te winnen. Als klant van Ziggo die geen interesse heeft in sport, kan ik begrijpen dat het vervelend is dat er meer betaald moet worden dan elders.G_Dragon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Niet 100% mee eens, want als het ooit wel weer bij Viaplay weggaat heb ik veel liever dat als Ziggo het al koopt dat ze dan verplicht worden om samen te moeten werken met KPN om er zo voor te zorgen dat er een gelijke prijs komt en het belangrijkste in dit verhaal is nog dat er geen Nederlanders door een onderlinge strijd het slachtoffer moeten worden omdat ze bij KPN of buiten Ziggo/KPN geen Formule 1 of voetbal kunnen ontvangen.
Ik vind het eigenlijk bizar: ik ben in maart 2022 begonnen met het volgen van dit topic. Voor mijn gevoel is hett grootste subonderwerp van dit topic is vanaf het begin geweest: 'hoe snel Viaplay weer van de markt zou verdwijnen' of over heb '(sub)licentiëren, samenwerkingen met lineaire zender etc omdat alleen streaming niet voldoende zou zijn om een goede positie in Nederland te verkrijgen. Nu 1,5 jaar later en het moment is daar dat het ook echt met cijfers te onderbouwen is.
[ Voor 35% gewijzigd door dnmw2705 op 25-10-2023 11:04 ]
Inderdaad.... 1,5 jaar later..... het kan snel gaan dit soort dingen, dat blijkt.dnmw2705 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:01:
Ik vind het eigenlijk bizar: ik ben in maart 2022 begonnen met het volgen van dit topic. Voor mijn gevoel is hett grootste subonderwerp van dit topic is vanaf het begin geweest: 'hoe snel Viaplay weer van de markt zou verdwijnen' of over heb '(sub)licentiëren, samenwerkingen met lineaire zender etc omdat alleen streaming niet voldoende zou zijn om een goede positie in Nederland te verkrijgen. Nu 1,5 jaar later en het moment is daar dat het ook echt met cijfers te onderbouwen is.
Officieel is Ziggo Sport ook een "neutrale" partij. Het bedrijf is nog steeds het oude Sport1, wat wel enorm gefinancieerd wordt met het geld van Ziggo. Maar nog steeds zijn de werknemers niet in dienst bij Ziggo.G_Dragon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Niet 100% mee eens, want als het ooit wel weer bij Viaplay weggaat heb ik veel liever dat als Ziggo het al koopt dat ze dan verplicht worden om samen te moeten werken met KPN om er zo voor te zorgen dat er een gelijke prijs komt en het belangrijkste in dit verhaal is nog dat er geen Nederlanders door een onderlinge strijd het slachtoffer moeten worden omdat ze bij KPN of buiten Ziggo/KPN geen Formule 1 of voetbal kunnen ontvangen.
Optie 2: Laat een neutrale partij het opkopen en zorgen dat iedereen voor dezelfde prijs kan kijken bij welke provider dan maar ook.. Want als je het mij vraagt moet iedereen Formule 1 en voetbal gewoon kunnen kijken bij elke provider.
En Ziggo Sport wordt ook aan ELKE provider aangeboden om te mogen uitzenden, desnoods in een aparte zenderpakket.
Er zijn alleen genoeg providers die dat niet willen, of maar half uitzenden: alleen Ziggo Sport Select-Voetbal-Tennis, maar niet Extra1/Extra 2, of wat de namen nu zijn; dat was vroeger bij T-Mobile bijvoorbeeld zo (leuk als NASCAR eens op Extra1 was omdat op Racing F1 was).
En ja, ik zit bij Ziggo omdat ik daardoor Ziggo Sport gratis erbij krijg, maar als ik ooit naar KPN/Glasvezel overstap (als ze hier verder gaan met aanleggen), dan nog koop ik ZS erbij waardoor ik gewoon F1 zou kunnen kijken als zij de rechten krijgen.
Iedereen denkt dat Ziggo wel even de rechten terugkoopt. Dat klinkt als een boel wishfull thinkingJeroenNietDoen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Ik hoop dat Viaplay blijft zoals het is. Ben er erg tevreden over.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als Viaplay blijft zoals het is, dan gaat 1 januari 2024 de deur op slot. Als je een business case hanteert van:Gunner schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Iedereen denkt dat Ziggo wel even de rechten terugkoopt. Dat klinkt als een boel wishfull thinking
Ik hoop dat Viaplay blijft zoals het is. Ben er erg tevreden over.
*** we bieden een discutabel product tegen een fors tarief, we chargeren iedere klacht van welke klant dan ook, we betalen veel te veel voor welke uitzendrechten dan ook, we komen onze eigen afspraken niet na ***
dan heb je je eigen lot al zo goed als bezegeld
Zoveel denkfouten, zoveel communicatiefouten. Ik hoop (en denk) dat we de komende maand wel het nieuws kunnen verwachten dat de boel verkocht word (al dan niet gedeeltelijk) en we volgend jaar tegen een ander aanbod aankijken.dnmw2705 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:01:
We gaan het zien. Over dat discutabele product ben ik het in het geheel niet met je eens.Bushie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
Als Viaplay blijft zoals het is, dan gaat 1 januari 2024 de deur op slot. Als je een business case hanteert van:
*** we bieden een discutabel product tegen een fors tarief, we chargeren iedere klacht van welke klant dan ook, we betalen veel te veel voor welke uitzendrechten dan ook, we komen onze eigen afspraken niet na ***
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Klopt, maar ik maak uit de berichtgeving op dat Viaplay flink in de financiële problemen zit. Dus er moet ook wel geld zijn om de lopende kosten te financieren en perspectief dat het beter gaat worden.rclahsen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
Dan val je als bedrijf in de val van de sunk cost fallacy. Die kosten van de PL heb je al gemaakt, daar verander je niets aan. Het gaat erom dat je het verlies niet groter maakt: de lopende kosten (personeel, huur pand, it-infrastructuur) lopen namelijk ook door.
Als je dan je rechten verkoopt onder de prijs (en dus moet stoppen met je platform, want geen rechten). Dan bezit je dus een onderneming die komende jaren structureel verlies draait. Misschien dat zo'n oplossing nog net kan voor F1 in Nederland in 2024. Maar dat megacontract voor de PL tot 2028 gaat een flinke puzzel worden, want daar gaat geen bank of investeerder het verschil bijpassen.
Vergis je niet, maar stel je idd voor dat de rechten onder de prijs worden verkocht en je moet stoppen in NL. Dan heb je op de rechten idd verlies. Maar, het scheelt ook een hele hoop productie- en netwerkkosten die je anders wel hebt. Er wordt ongetwijfeld hard gerekend op welk scenario het minste verlies oplevert.Sempy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:52:
[...]
Klopt, maar ik maak uit de berichtgeving op dat Viaplay flink in de financiële problemen zit. Dus er moet ook wel geld zijn om de lopende kosten te financieren en perspectief dat het beter gaat worden.
Als je dan je rechten verkoopt onder de prijs (en dus moet stoppen met je platform, want geen rechten). Dan bezit je dus een onderneming die komende jaren structureel verlies draait. Misschien dat zo'n oplossing nog net kan voor F1 in Nederland in 2024. Maar dat megacontract voor de PL tot 2028 gaat een flinke puzzel worden, want daar gaat geen bank of investeerder het verschil bijpassen.
Ik denk dat we na 516 paginas aan discussie over viaplay toch wel degelijk die conclusie kunnen trekken.Gunner schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:43:
[...]
We gaan het zien. Over dat discutabele product ben ik het in het geheel niet met je eens.
Voor F1 is die optie er in ieder geval ook gewoon, F1TV is voor iedereen beschikbaar in NL.G_Dragon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Maar dan als nog de vraag waarom enkel F1 en Voetbal, ik vind dat NFL en NBA overal beschikbaar moet zijn maar dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren. En wat mij betreft kan je dat ook gewoon niet verwachten.
[ Voor 37% gewijzigd door ReVision. op 25-10-2023 12:04 ]
hoi
Dat hangt er vanaf wie "we" zijn.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat we na 516 paginas aan discussie over viaplay toch wel degelijk die conclusie kunnen trekken.Maar goed dat het voor jou acceptabel is.
516 pagina's aan vooral discussie over F1 door F1 fans welke een beduidend beter alternatief hebben. Ja, ik snap dat zij die conclusie trekken. En groot gelijk
Premier League fans daarentegen, die vinden best wel dat de stream kwaliteit (beeld/bitrate) omhoog mag, maar zijn dolgelukkig met het aanbod. Dit hebben ze nog nooit gehad en ze hebben ook geen alternatief.
Ik ben vooral erg benieuwd onder welke omstandigheden een 3e partij zou willen instappen, want ik snap dat Viaplay iedere oplossing verkiest boven zo doorgaan en uiteindelijk failliet gaan. Maar daar zitten ook best wat haken en ogen aan, wat als Ziggo aan Viaplay betaald voor de rechten 2024 en Viaplay gaat toch failliet? Ik neem aan dat de F1 de resterende centen van iemand zal willen, desnoods dan maar geen uitzending.sjors123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
[...]
Vergis je niet, maar stel je idd voor dat de rechten onder de prijs worden verkocht en je moet stoppen in NL. Dan heb je op de rechten idd verlies. Maar, het scheelt ook een hele hoop productie- en netwerkkosten die je anders wel hebt. Er wordt ongetwijfeld hard gerekend op welk scenario het minste verlies oplevert.
Ik kan me zo maar voorstellen dat voor Ziggo het misschien voordeliger is dat Viaplay de rechten teruggeeft/failliet gaat en deze een jaar eerder opnieuw te koop worden aangeboden. Of er moet inderdaad een mooie korting met garanties te bedingen zijn.
Als het F1 seizoen straks afgelopen is is het voor een hoop mensen weer het moment om het abonnement al dan niet tijdelijk op te zeggen tot het nieuwe F1 seizoen begint..
Er is maar 1 reden dat ik Viaplay heb en dat is Formule 1 welke ik via kanaal 200 kan kijken en af en toe kijkt mijn zoon een wedstrijd van Liverpool. Zodra het seizoen afgelopen is gaat het abonnement weer de deur uit.
Vanaf dag 1 was het eigenlijk al gedoemd te mislukken.. Nu is het punt wel bereikt dat het einde echt wel in zicht komt, de naam Viaplay is bij veel mensen negatief en dit gaat nooit meer goed komen.
Laat het maar terug komen naar Ziggo, geen gezeur met apps en gewoon in 4K.. Met Mol of iemand anders maakt mij niet uit. Voor mij zou het een reden zijn om Ziggo te houden en niet over te stappen op glasvezel.
Er is maar 1 reden dat ik Viaplay heb en dat is Formule 1 welke ik via kanaal 200 kan kijken en af en toe kijkt mijn zoon een wedstrijd van Liverpool. Zodra het seizoen afgelopen is gaat het abonnement weer de deur uit.
Vanaf dag 1 was het eigenlijk al gedoemd te mislukken.. Nu is het punt wel bereikt dat het einde echt wel in zicht komt, de naam Viaplay is bij veel mensen negatief en dit gaat nooit meer goed komen.
Laat het maar terug komen naar Ziggo, geen gezeur met apps en gewoon in 4K.. Met Mol of iemand anders maakt mij niet uit. Voor mij zou het een reden zijn om Ziggo te houden en niet over te stappen op glasvezel.
[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 25-10-2023 13:10 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Mag toch van harte wensen dat Ziggo F1 weer in handen krijgt
Een discutabel product? Lijkt mij niet toch. Sterker nog, er is een product wat blijkbaar meer dan 1 miljoen abonnees kan trekken. Een gemiddeld bedrijf zou zich in de handen wrijven bij zulke aantallen. Wat dat betreft ben ik het met @Gunner eens. Daarnaast had Viaplay het eerste jaar tevens de exclusiviteit van Nederlands commentaar - en dan heb ik het niet over radio commentaar wat je zelf moet syncen. Maar toen dat bij F1TV kwam, verdween daarmee ook een groot gedeelte van die propositie. En toen heeft Viaplay zich kennelijk overschat door te denken dat abonnees wel bleven voor darts, biljart of buitenlands voetbal.Bushie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
Als Viaplay blijft zoals het is, dan gaat 1 januari 2024 de deur op slot. Als je een business case hanteert van:
Ik heb Viaplay zelf een maandje gehad voor het WK darts afgelopen jaar en dat werkte gewoon prima. Alleen vond ik 12 euro best wel prijzig voor iets wat het jaar daarvoor gratis met reclame was (RTL7). En het was ook niet dat de verslaggeving beter was of zo. Dat was gewoon vergelijkbaar.
Maar Viaplay had voor mij daarvoor eigenlijk al afgedaan, want ik had al een vooroordeel gevormd. Immers kwam Viaplay met veel bombarie de markt op en zou het ons Nederlanders wel even komen vertellen. Althans die indruk kreeg ik. Eerst met toch een enorm duur abonnement. Daarna door de complete F1 verslaggeving te herzien. En als laatste door de hoeveelheid klachten, afhandeling daarvan (of eigenlijk niet) en gemiste beloftes (gratis wedstrijden op een open net, iemand?). En het leek, voor mij als buitenstaander, er met name op dat het Viaplay en de Viaplay medewerkers niet zo deerde wat men van ze vond. Ik vond dat heel raar eigenlijk. Ik zou toch als nieuwe dienst graag klanten willen lokken en ze niet alleen onderwerpen aan de genade van Viaplay.
De directie van Viaplay lijkt zichzelf gewoon gruwelijk overschat te hebben. Maar dat was natuurlijk al duidelijk aan het internationale aankoopbeleid. Dat ging te hard, te snel.
'we' zijn inderdaad de viaplay klanten. Najah, zelf ben ik na het vorig f1 seizoen al uitgestapt, en zeker toen de nieuwe tarieven voor het 2023 seizoen bekend werden heb ik 'de gok' maar genomen voor f1tv. Persoonlijk lurk ik nog vooral in dit topic rond om de gang van zaken omtrent deze aanbieder te volgen. Je kan er inmiddels een boek over schrijven....JeroenNietDoen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Dat hangt er vanaf wie "we" zijn.
516 pagina's aan vooral discussie over F1 door F1 fans welke een beduidend beter alternatief hebben. Ja, ik snap dat zij die conclusie trekken. En groot gelijk
Premier League fans daarentegen, die vinden best wel dat de stream kwaliteit (beeld/bitrate) omhoog mag, maar zijn dolgelukkig met het aanbod. Dit hebben ze nog nooit gehad en ze hebben ook geen alternatief.
Ik hoop dat premier league op een goede manier voor jou als liefhebber beschikbaar blijft. Al dan niet via viaplay of een andere aanbieder.
[ Voor 7% gewijzigd door stylezzz op 25-10-2023 14:19 ]
[discutabel] bijv.naamw.>> "De overweging en bespreking waard"alex3305 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Een discutabel product? Lijkt mij niet toch. Sterker nog, er is een product wat blijkbaar meer dan 1 miljoen abonnees kan trekken. Een gemiddeld bedrijf zou zich in de handen wrijven bij zulke aantallen. Wat dat betreft ben ik het met @Gunner eens. Daarnaast had Viaplay het eerste jaar tevens de exclusiviteit van Nederlands commentaar - en dan heb ik het niet over radio commentaar wat je zelf moet syncen. Maar toen dat bij F1TV kwam, verdween daarmee ook een groot gedeelte van die propositie. En toen heeft Viaplay zich kennelijk overschat door te denken dat abonnees wel bleven voor darts, biljart of buitenlands voetbal.
Ik heb Viaplay zelf een maandje gehad voor het WK darts afgelopen jaar en dat werkte gewoon prima. Alleen vond ik 12 euro best wel prijzig voor iets wat het jaar daarvoor gratis met reclame was (RTL7). En het was ook niet dat de verslaggeving beter was of zo. Dat was gewoon vergelijkbaar.
Maar Viaplay had voor mij daarvoor eigenlijk al afgedaan, want ik had al een vooroordeel gevormd. Immers kwam Viaplay met veel bombarie de markt op en zou het ons Nederlanders wel even komen vertellen. Althans die indruk kreeg ik. Eerst met toch een enorm duur abonnement. Daarna door de complete F1 verslaggeving te herzien. En als laatste door de hoeveelheid klachten, afhandeling daarvan (of eigenlijk niet) en gemiste beloftes (gratis wedstrijden op een open net, iemand?). En het leek, voor mij als buitenstaander, er met name op dat het Viaplay en de Viaplay medewerkers niet zo deerde wat men van ze vond. Ik vond dat heel raar eigenlijk. Ik zou toch als nieuwe dienst graag klanten willen lokken en ze niet alleen onderwerpen aan de genade van Viaplay.
De directie van Viaplay lijkt zichzelf gewoon gruwelijk overschat te hebben. Maar dat was natuurlijk al duidelijk aan het internationale aankoopbeleid. Dat ging te hard, te snel.
dat bespreken doen we hier al 516 pagina's lang
Dat iets een miljoen abonnees heeft, maakt het nog geen goed product. Bovendien heeft viaplay nooit officieel abonneecijfers gedeeld want dat wilde men niet. En ja je leest vooral de negatieve ervaringen en niet de positieve. Als men anders in de wedstrijd had gezeten mbt klachten had dit misschien de mening bij velen al anders gemaakt. Voor abonneegroei helpt concurrentie met F1tvpro de zaak ook niet echt vooruit. (Wat voor de meeste f1 liefhebbers ook een beter product is denk ik)alex3305 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Een discutabel product? Lijkt mij niet toch. Sterker nog, er is een product wat blijkbaar meer dan 1 miljoen abonnees kan trekken. Een gemiddeld bedrijf zou zich in de handen wrijven bij zulke aantallen. Wat dat betreft ben ik het met @Gunner eens. Daarnaast had Viaplay het eerste jaar tevens de exclusiviteit van Nederlands commentaar - en dan heb ik het niet over radio commentaar wat je zelf moet syncen. Maar toen dat bij F1TV kwam, verdween daarmee ook een groot gedeelte van die propositie. En toen heeft Viaplay zich kennelijk overschat door te denken dat abonnees wel bleven voor darts, biljart of buitenlands voetbal.
Noem mij Anti Viaplay, maar is het gek dat ik die 1 miljoen abonnees met een korreltje zout neem? Ik geloof het eerlijk gezegd niet.ed1703 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:42:
[...]
Dat iets een miljoen abonnees heeft, maakt het nog geen goed product. Bovendien heeft viaplay nooit officieel abonneecijfers gedeeld want dat wilde men niet. En ja je leest vooral de negatieve ervaringen en niet de positieve. Als men anders in de wedstrijd had gezeten mbt klachten had dit misschien de mening bij velen al anders gemaakt. Voor abonneegroei helpt concurrentie met F1tvpro de zaak ook niet echt vooruit. (Wat voor de meeste f1 liefhebbers ook een beter product is denk ik)
1 miljoen is gewoon echt heel veel en meer zou je dan ook niet kunnen verlangen lijkt me. Dus of het business model klopt voor geen meter of die 1 miljoen (betalende) abonnees klopt niet.
Denk dat ze een goede kans maken. Volgens mij heeft Liberty het ook vooral aan Viaplay verkocht, omdat ze destijds enorm veel geld hadden verloren door corona. Zou voor mij ook de beste optie zijn, weer lekker in 4K en de mogelijkheid om te kunnen zappen in plaats van vast te zitten in die app.Albert020 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:40:
Mag toch van harte wensen dat Ziggo F1 weer in handen krijgt
[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 25-10-2023 15:24 ]
1 miljoen zou misschien nog kunnen, maar ik weet heel zeker dat dat niet 1 miljoen x regulier tarief is. Er zijn in het verleden genoeg acties geweest dat je het gratis of met dikke korting kon krijgen, bijvoorbeeld bij aangaan/verlengen internet abbo.Aartstyle schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:15:
[...]
Noem mij Anti Viaplay, maar is het gek dat ik die 1 miljoen abonnees met een korreltje zout neem? Ik geloof het eerlijk gezegd niet.
1 miljoen is gewoon echt heel veel en meer zou je dan ook niet kunnen verlangen lijkt me. Dus of het business model klopt voor geen meter of die 1 miljoen (betalende) abonnees klopt niet.
Zo'n aantal is leuk voor de PR, maar net zo belangrijk is wat je er per abbo aan overhoudt.
Dat 4k is maar afwachten. Native 4k waren ze al snel mee gestopt nadat de f1 verdween. Ook toen ze nog de premier league hadden. Wat ze nu uitzenden op kanaal 14 is allemaal upscaled 4k.NotSoSteady schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:22:
[...]
Denk dat ze een goede kans maken. Volgens mij heeft Liberty het ook vooral aan Viaplay verkocht, omdat ze destijds enorm veel geld hadden verloren door corona. Zou voor mij ook de beste optie zijn, weer lekker in 4K en de mogelijkheid om te kunnen zappen in plaats van vast te zitten in die app.
Maar desalniettemin zal het beeld nog steeds veel beter zijn dan dat van VP. Als het al vergelijkbaar is met f1 tv is het al gewoon een wereld van verschil.
Voetbal streams van Viaplay zijn gewoon acceptabel ja. En dat ze alle wedstrijden laten zien ipv een selectie zoals Ziggo deed is ook gewoon een vooruitgang.stylezzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat we na 516 paginas aan discussie over viaplay toch wel degelijk die conclusie kunnen trekken.Maar goed dat het voor jou acceptabel is.
Bovendien weten we ook niet exact wat Viaplay aan kosten heeft. Maar dat moet wel echt enorm veel zijn als je bedragen hoort van 2.3 miljard voor de PL (rechten voor meerdere landen), 90 miljoen voor de F1 alleen al in NL en dan weten we nog niet eens de kosten voor het overige aanbod.Sempy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
1 miljoen zou misschien nog kunnen, maar ik weet heel zeker dat dat niet 1 miljoen x regulier tarief is. Er zijn in het verleden genoeg acties geweest dat je het gratis of met dikke korting kon krijgen, bijvoorbeeld bij aangaan/verlengen internet abbo.
Zo'n aantal is leuk voor de PR, maar net zo belangrijk is wat je er per abbo aan overhoudt.
Maar hoeveel mensen zitten te wachten op Luton Town - Brentford? Ik denk bijzonder weinig, als je in het weekend 5 wedstrijden van de PL uitzend met de populairste clubs heb je 90% van de mensen tevreden..
Als je naar het speelschema van komend weekend kijkt kan je volgens mij op 1 kanaal 6 van de 10 wedstrijden uitzenden.. Als ik bij mijn Ziggo abonnement die 6 wedstrijden als onderdeel van mijn abonnement kan kijken zal je mij niet horen zeuren over die 4 overige wedstrijden.
Als je naar het speelschema van komend weekend kijkt kan je volgens mij op 1 kanaal 6 van de 10 wedstrijden uitzenden.. Als ik bij mijn Ziggo abonnement die 6 wedstrijden als onderdeel van mijn abonnement kan kijken zal je mij niet horen zeuren over die 4 overige wedstrijden.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ojee, nou krijg je een paar mensen achter je aan. Dit zelfde had ik ook al eens geopperd, maar dat was tegen het zere beenM@cer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:55:
Maar hoeveel mensen zitten te wachten op Luton Town - Brentford? Ik denk bijzonder weinig, als je in het weekend 5 wedstrijden van de PL uitzend met de populairste clubs heb je 90% van de mensen tevreden..
Er zitten hier een paar echte voetbal liefhebbers bij die ook de kleinere wedstrijden willen zien. En op zich hebben zij een punt, want er is geen alternatief voor ze (behalve niet kijken).
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2