Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 127 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 15:20
Maar weten we zeker dat er geen meerdere keuzes zijn qua rechten?

Ik kan mij niet voorstellen dat de wedstrijden van de 2e divisie een moetje zijn als je alleen wat potjes uit de premier league wil uitzenden......... Aan de andere kant kan ik mij ook niet voorstellen dat als men een keuze had ze er dan toch voor gekozen hebben om de 2e divisie erbij te nemen.

Maar goed, ik gun natuurlijk iedereen hier zijn potjes voetbal (ook al is het van veel minder populaire clubs), het ging mij even over de (commerciele)keuzes vanuit het oogpunt van VP.

We gaan het zien hoe het zich verder ontwikkeld. Als VP de f1 rechten verliest aan Ziggo dan lijkt het mij voorbij met VP in de benelux.

• Aartstyle
JeroenNietDoen schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Niet alleen kleinere clubs. Ook grote clubs. De wijze waarop Ziggo het deed, die kozen dus de interessantste wedstrijd eruit, bijvoorbeeld een Manchester City - Liverpool. Maar als op datzelfde moment Manchester United - Arsenal is, wordt die niet uitgezonden. En dat zijn geen kleine clubs.

In Nederland zijn aanzienlijke grote hoeveelheden Manchester United en Arsenal fans. Officiële fanclubs ook.

Daarom hoop ik dat het niet terug gaat naar Ziggo zoals het vroeger ging. Die paar diehard F1 fans hebben in ieder geval een alternatief.
Zo vaak gebeurde dat toch niet dat er top wedstrijden tegelijk zijn? Lijkt mij commercieel gezien niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

Zo vaak gebeurde dat toch niet dat er top wedstrijden tegelijk zijn? Lijkt mij commercieel gezien niet handig.
Het is een beetje jammer dat je de comments niet echt leest. Zoals gezegd gaat het niet altijd om top wedstrijden, hoewel dat ook vaker voorkomt. Wat dacht je bijvoorbeeld van de degradatie strijd? En ja, in de beker kunnen ook meerdere top teams tegen elkaar spelen.

Ziggo koos dan altijd voor City, Utd (Ten Hag), Liverpool (al werd dit ook minder), terwijl er zoveel leukere wedstrijden bezig waren, ook al waren die in de middenmoot.

Dit is wel mijn laatste comment hierover. Kennelijk vinden sommige het erg moeilijk om te lezen, want zoals gezegd uit commercieel oogpunt maakt het geen bal uit, Ziggo zou de overige sport gewoon prima kunnen streamen.

• Aartstyle
HollowGamer schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:40:
[...]

Het is een beetje jammer dat je de comments niet echt leest. Zoals gezegd gaat het niet altijd om top wedstrijden, hoewel dat ook vaker voorkomt. Wat dacht je bijvoorbeeld van de degradatie strijd? En ja, in de beker kunnen ook meerdere top teams tegen elkaar spelen.

Ziggo koos dan altijd voor City, Utd (Ten Hag), Liverpool (al werd dit ook minder), terwijl er zoveel leukere wedstrijden bezig waren, ook al waren die in de middenmoot.

Dit is wel mijn laatste comment hierover. Kennelijk vinden sommige het erg moeilijk om te lezen, want zoals gezegd uit commercieel oogpunt maakt het geen bal uit, Ziggo zou de overige sport gewoon prima kunnen streamen.
Ja laten we de discussie maar stoppen.

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:54
Aartstyle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:50:
Maar weten we zeker dat er geen meerdere keuzes zijn qua rechten?

Ik kan mij niet voorstellen dat de wedstrijden van de 2e divisie een moetje zijn als je alleen wat potjes uit de premier league wil uitzenden......... Aan de andere kant kan ik mij ook niet voorstellen dat als men een keuze had ze er dan toch voor gekozen hebben om de 2e divisie erbij te nemen.
Premier League en Championship, League One en League Two zijn verschillende rechten pakketten.

https://www.viaplaygroup....poland-estonia-latvia-and

https://www.viaplaygroup....tball-rights-10-countries

[ Voor 17% gewijzigd door dnmw2705 op 10-08-2023 09:45 ]

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:50
Vind het wel tekenend dat de discussie over Viaplay enkel over de sport gaat en niemand blijkbaar interesse heeft in hun flims/series aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-09 12:18

Pimmuz

Roar

Ragnar9999 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Vind het wel tekenend dat de discussie over Viaplay enkel over de sport gaat en niemand blijkbaar interesse heeft in hun flims/series aanbod
Omdat 3/4 van de Nederlanders die een abbo hebben het puur om sport gaat dat is ookal onderzocht althans dat zeiden hun eigen enquêtes.

Ziggo had ook een ruim aanbod op gebied van films/series docu's maar sport blijft het hoofdthema voor de velen klanten.

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 09:08
Ragnar9999 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Het film/serie aanbod is helemaal niet verkeerd en best de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19

sjaool

Every life should have 9 cats

JeroenNietDoen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:47:
[...]

Dan nog is het maar de vraag of Ziggo er ook iets mee doet. Ziggo is een TV zender, geen streaming dienst. Op sommige momenten zijn er 5-6 wedstrijden tegelijk. Hebben ze uberhaupt de zenders daarvoor...
Kanalen bedoel je. Ja, die hebben ze. Het gebeurt vaak genoeg dat bijvoorbeeld het Ziggo Sport Racing kanaal of een ander kanaal voor dit soort uitzendingen gebruikt wordt. En anders maken ze nieuwe aan. Een gedeelte van Ziggo is sowieso al streaming dus de mogelijkheden zijn er zeker (Ziggo Movies etc.).

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 11-08-2023 05:48 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

en toch was het zo.
26-8, Arsenal en Man Utd tegelijk. bij ziggo wist je dan zeker dat je geen Arsenal zou kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 06:20:
[...]

en toch was het zo.
26-8, Arsenal en Man Utd tegelijk. bij ziggo wist je dan zeker dat je geen Arsenal zou kunnen kijken.
Als je dan opzoek gaat naar alternatieven, dan ben jij opeens slecht bezig en iemand die het voetbal stuk maakt.. tenminste zo denken veel rechthebbende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 15:57
Vanavond start de Premier League weer, dus gebruik gemaakt van de actie, in ieder geval 3 maanden voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:51:
Vanavond start de Premier League weer, dus gebruik gemaakt van de actie, in ieder geval 3 maanden voor een tientje.
volgens mij is het 10 euro p/m voor 3 maanden ipv 10 voor 3 maanden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 15:57
tippie62 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
volgens mij is het 10 euro p/m voor 3 maanden ipv 10 voor 3 maanden ??
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het is een abonnement voor 3 maanden, dus het is 29,97 voor 3 maanden, daarna (maandelijks) opzegbaar

De link naar de aanbieding https://viaplay.com/nl-nl/
Na 3 maanden omgezet naar maandabonnement.
Aanbieding geldig van 7-08-23 t/m 2-10-23. Voorwaarden van toepassing.
Welke voorwaarden precies van toepassing zijn is mij niet duidelijk, ik gok de algemene voorwaarden. Je kan als het goed is, mits tijdig opzegging gedaan, alleen die 3 maanden afnemen, maar wel minimaal die 3.

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 12-08-2023 12:22 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vandaag gewoon alle wedstrijden (er volgt nog één) kunnen zien op ViaPlay. De stream van Arsenal heeft één keer stilgestaan, maar een reload loste dat probleem op. :)

Dit vind ik nu zo leuk aan VP; ik kan gewoon kijken wat ik wil. Na Arsenal, EVE-FUL gekeken, en zou zelfs de Championship kunnen opzetten, aangezien LEI daar tegenwoordig spreekt (die in mijn ogen een diepe val gaan maken nog).

Ook geen reclames tussendoor, gewoon de 30min. uitstel kunnen kijken. Ziggo had allang wat reclame en slap 'gelul' er tussen gegooid.

Nee, de bitrate moet echt omhoog, maar met de start van de PL, ben ik gewoonweg blij dat ik kan kiezen en het werkt (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kwaliteit is ook helaas dit seizoen weer om te janken. Maargoed.

Wat zijn de graphics van de Premier League trouwens afzichtelijk geworden. Voor blinden en slechtzienden?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44
HollowGamer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:00:
Vandaag gewoon alle wedstrijden (er volgt nog één) kunnen zien op ViaPlay. De stream van Arsenal heeft één keer stilgestaan, maar een reload loste dat probleem op. :)

Dit vind ik nu zo leuk aan VP; ik kan gewoon kijken wat ik wil. Na Arsenal, EVE-FUL gekeken, en zou zelfs de Championship kunnen opzetten, aangezien LEI daar tegenwoordig spreekt (die in mijn ogen een diepe val gaan maken nog).

Ook geen reclames tussendoor, gewoon de 30min. uitstel kunnen kijken. Ziggo had allang wat reclame en slap 'gelul' er tussen gegooid.

Nee, de bitrate moet echt omhoog, maar met de start van de PL, ben ik gewoonweg blij dat ik kan kiezen en het werkt (afkloppen).
Ik heb precies dezelfde ervaringen, lekker de wedstijden kunnen kijken, ongestoord. Vind Van Bronckhorst wel minder als analist, veel uhhhh. Praat niet echt lekker door. En inderdaad de bitrate is het bekende euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 12:08
Meer mensen merken dat met chromecast 4k Viaplay wat lag heeft? Tijdens voetbal merk ik het.
Alsof mij internet te langzaam is gevoel
Wat niet zo is met 200mbps. En andere streaming services prima zijn en Viaplay met met lg Native apps ook prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
HaterFrame schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:59:
Ik zou het tof vinden als amazon het zou overnemen. De kans dat de beeldkwaliteit dan omhoog gaat is dan wel aannemelijk. Ergens hoop ik dan op 4k, daar wil ik rustig meer voor betalen :)
Persoonlijk zal ik het graag bij Apple tv willen zien.
Hoor je steeds meer over dat ze meer competities willen en hebben geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

lHybridl schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:05:
[...]

Persoonlijk zal ik het graag bij Apple tv willen zien.
Hoor je steeds meer over dat ze meer competities willen en hebben geld
Ook prima, als ze maar met degelijke beeldkwaliteit komen, bijvoorkeur 4k :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-08 11:33
HaterFrame schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Ook prima, als ze maar met degelijke beeldkwaliteit komen, bijvoorkeur 4k :)
MLS op ATV is 1080p, wel hoge bitrate, in HDR en 60 fps. Ook dolby atmos audio. Zou Viaplay wat van kunnen leren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eilavid schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:14:
[...]

MLS op ATV is 1080p, wel hoge bitrate, in HDR en 60 fps. Ook dolby atmos audio. Zou Viaplay wat van kunnen leren :o
Daar doe ik het ook voor _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 21:27
eilavid schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:14:
[...]

Beetje als ESPN UHD op de kabel dus.

Persoonlijk dikke prima, als ik het afzet tegen de "gewone" ESPN kanalen. Daar wordt ik echt niet vrolijk van, dan ziet Viaplay er zelfs nog beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:39:
Kwaliteit is ook helaas dit seizoen weer om te janken. Maargoed.

Wat zijn de graphics van de Premier League trouwens afzichtelijk geworden. Voor blinden en slechtzienden?
Ik vind het echt meevallen hoor. Zoals hier al eerder aangegeven, in het tijdperk van Ziggo moest ik regelmatig op zoek naar alternatieven.. dan leer je pas hoe erg streamen kan zijn.

Ik vind de graphics erg mooi, en ook niet meer zo klein. Zelfde met de F1 (al stoor ik mij dat deze niet scherp zijn, door de lage bitrate van ViaPlay), ook die zijn prima te doen.

Het zou iets kleiner kunnen wellicht, maar ik merk bijvoorbeeld dat ook overgangen veel minder lang duren. Dus ik zie veel sneller weer wat op het veld gebeurd.

Nee, de PL is sinds hun redesign(s), erg goed bezig. Al mis ik de oude tune nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:05
lHybridl schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:53:
Meer mensen merken dat met chromecast 4k Viaplay wat lag heeft? Tijdens voetbal merk ik het.
Alsof mij internet te langzaam is gevoel
Wat niet zo is met 200mbps. En andere streaming services prima zijn en Viaplay met met lg Native apps ook prima is.
Ik had gisteren ook wat lag, stream liep niet helemaal lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
dutchgio schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Ik had gisteren ook wat lag, stream liep niet helemaal lekker.
Rare is. Op wifi lijkt die soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo op pole position voor uitzendrechten Formule 1’

Een domper dreigt voor Viaplay. De streamingdienst is volgens marktkenners niet langer de nummer één in de race om de uitzendrechten van Formule 1. Dat is nu Ziggo.

https://www.totaaltv.nl/n...uitzendrechten-formule-1/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:31:

Een domper dreigt voor Viaplay. De streamingdienst is volgens marktkenners niet langer de nummer één in de race om de uitzendrechten van Formule 1. Dat is nu Ziggo.

Aldus Ziggo-fanclub en sensatie.nl.
En als het van Chris Woerts af komt blijkt het vaak juist precies de andere kant op te vallen.

Voor Ziggo is het met 50 miljoen per jaar ook helemaal niet rendabel. De kans dat een andere grote partij het wint lijkt me veel groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dutchgio schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Klinkt niet als een objectieve bron ;)
Mijn ervaring met Chris Woerts is dat hij altijd wel goed geinformeerd is,

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:08

IkWilbert

Het is mij!

Slasher schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Hij was ook de eerste die melde dat Ziggo de rechten kwijt was aan viaplay toenertijd

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:31:

Kunnen we hier een wekelijkse post van maken?

Misschien kunnen we een reminder instellen, met een linkback naar TotaalTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:47:
[...]

Kunnen we hier een wekelijkse post van maken?

Misschien kunnen we een reminder instellen, met een linkback naar TotaalTV.
volgens mij mag je geen volledige artikelen overnemen wegens auteursrechten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

volgens mij mag je geen volledige artikelen overnemen wegens auteursrechten
Ik doelde dat een bot standaard elke week een hier link post met TotaalTV, met als tekst: 'Ziggo koopt F1-rechten terug' of 'ViaPlay raakt F1-rechten kwijt'. ;)

TotaalTV is een beetje een sensatie website, vergelijk het met Voetbalzone, er staat namelijk niets in dat wij al wisten.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 14-08-2023 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ligt het aan mij, of zijn er bij ViaPlay problemen?

De stream hangt steeds vast, zwaar irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:59

Quad

Doof

HollowGamer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:59:
Ligt het aan mij, of zijn er bij ViaPlay problemen?

De stream hangt steeds vast, zwaar irritant.
Jep idem.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ah 'gelukkig' niet de enige.

Lijkt niet de stream zelf te zijn, maar de feed zelf.

Edit: https://allestoringen.nl/storing/viaplay/

Zo te zien een piek.

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 14-08-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47
Slasher schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat meneer woerts morgen wel weer een stukje de lucht in slingert dat hij verwacht dat viaplay zonder problemen de f1 rechten zal verlengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

stylezzz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Ik denk dat meneer woerts morgen wel weer een stukje de lucht in slingert dat hij verwacht dat viaplay zonder problemen de f1 rechten zal verlengen. ;)
Ach dat kan altijd toch?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dutchgio schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

En als het van Chris Woerts af komt blijkt het vaak juist precies de andere kant op te vallen.

Voor Ziggo is het met 50 miljoen per jaar ook helemaal niet rendabel. De kans dat een andere grote partij het wint lijkt me veel groter.
Toch zou het mij niets verbazen als Ziggo de rechten weer terugkoopt. Ziggo heeft er baat bij om weer klanten te trekken en Liberty Global is eigenaar van Ziggo. Viaplay was een lekker tussendoortje om wat centen binnen te harken en nu mag Ziggo er weer bovenop kruipen als zijn de auto/motorsport zender van Nederland.

Maar we zullen zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 14:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Denk Ziggo nou echt een grote slag te slaan door de rechten terug te kopen? Het zal de grootse flop worden in hun bestaan.
Ze denken nog jaren 90 toen er maar eigenlijk 2 providers waren.
Je hebt nu mede door de verglazing zoveel versnippering met providers en denkt Ziggo nou werkelijk dat de klanten allemaal terugkomen of het ziggo sportpakket bij de huidige provider gaan afnemen tegen een hoger bedrag dan wat het nu bij Viaplay kost. Of gaat het F1 Ziggo pakket bij de overige providers €6,= p/m kosten. Droom verder Ziggo. F1 heeft niets meer bij jullie te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk nieuws brengen ze nu eigenlijk? Allemaal napraterij/hearsay/wisfull thinking van andere sites zonder bronvermelding.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 08-09 16:14
trinity999 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:59:
Denk Ziggo nou echt een grote slag te slaan door de rechten terug te kopen? Het zal de grootse flop worden in hun bestaan.
Je hebt nu mede door de verglazing zoveel versnippering met providers en denkt Ziggo nou werkelijk dat de klanten allemaal terugkomen of het ziggo sportpakket bij de huidige provider gaan afnemen tegen een hoger bedrag dan wat het nu bij Viaplay kost. Of gaat het F1 Ziggo pakket bij de overige providers €6,= p/m kosten. Droom verder Ziggo. F1 heeft niets meer bij jullie te zoeken.
Ik denk dat, wanneer ze bij F1 afdwingen dat F1 TV Pro hier niet meer gebruikt kan worden zoals in UK en Duitsland, veel mensen weer naar Ziggo gaan. Zeker als ze de kwalificatie en races op het open net (Ziggo 14) gooien en de rest achter Ziggo Sport Totaal hangen. Veel mensen die nu bij andere providers zitten, zullen dan misschien wel terugkomen.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het zelfde nieuws, stond al op totaaltv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:50
Gunner schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Welk nieuws brengen ze nu eigenlijk? Allemaal napraterij/hearsay/wisfull thinking van andere sites zonder bronvermelding.
Gptoday's core business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Extigo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat, wanneer ze bij F1 afdwingen dat F1 TV Pro hier niet meer gebruikt kan worden zoals in UK en Duitsland, veel mensen weer naar Ziggo gaan. Zeker als ze de kwalificatie en races op het open net (Ziggo 14) gooien en de rest achter Ziggo Sport Totaal hangen. Veel mensen die nu bij andere providers zitten, zullen dan misschien wel terugkomen.
Ik denk dat dat flink veel meer geld kost. Het lijkt mij dat ViaPlay dat anders ook wel gedaan had, want ze zijn flink wat abonnees kwijt geraakt aan F1 TV.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 08-09 16:14
Crazy D schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat dat flink veel meer geld kost. Het lijkt mij dat ViaPlay dat anders ook wel gedaan had, want ze zijn flink wat abonnees kwijt geraakt aan F1 TV.
Die kans is aanwezig. Maar wanneer men daarmee meer abonnees binnen trekt (a 70 euro per maand), kan je dergelijke kosten snel goed maken.

Maar tijd zal het leren. We zullen zien wat Ziggo en Viaplay gaan doen na de zomer.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Dat is het zelfde nieuws, stond al op totaaltv
Gptoday (en andere) zijn ook echt clickbait websites. Ik krijg deze veelal via Google aangeraden, en het is vaak een heel sensatiebericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verjongen en dan dezelfde kan opgaan als Viaplay zeker. Ik denk dat Ziggo wel verstandiger is dan dat. Ze hadden/hebben een goede formule en je moet wel gek zijn als je die gaat aanpassen.

Plus dit nieuws wordt alleen maar door de clickbait websites gebracht dus ik wacht wel tot Ziggo de rechten echt heeft binnengesleept. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49
trinity999 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:59:
Onderschat niet hoe fijn het is om gewoon een TV zender te hebben zoals het bij Ziggo was.
Niet alles was koek en ei daar, maar een TV kanaal + een prima te pruimen programma eromheen in het NL mis ik nu wel. Plus de beeldkwaliteit was daar gewoon beter dan bij F1tv (en viaplay natuurlijk)

Als Ziggo de rechten krijgt neem ik het zeker weer af bij ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
LZ86 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 03:30:
[...]
Onderschat niet hoe fijn het is om gewoon een TV zender te hebben zoals het bij Ziggo was.
Vermoed dat dat ook heel erg onderschat wordt. Voor 'de jeugd' is een app misschien net zo toegankelijk als een TV-zender, maar voor hele volksstammen geldt dat niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
alexbl69 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:31:
[...]

Vermoed dat dat ook heel erg onderschat wordt. Voor 'de jeugd' is een app misschien net zo toegankelijk als een TV-zender, maar voor hele volksstammen geldt dat niet.
Een app vind ik zelf gewoon heel onwerkzaam, vooral die van Viaplay. Stel het is even rustig tijdens een F1 race door een rode vlag of uitstel. Op de tv kan ik snel heen en weer zappen met een ander kanaal. Even naar het voetbal, kijken hoe dat gaat en vervolgens even kijken of er al een nieuwe start tijd is.

Heb de tv app op de Salora. Dan moet ik eerst naar het thuis menu, daar de app op starten, in de app naar live sport klikken, daar het goede programma vinden (en dat is niet altijd op volgorde), vervolgens moet ik de stream klikken, klik live kijken en dan duurt het een aantal seconden voor de stream start.

Mega onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
dudinson schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Een app vind ik zelf gewoon heel onwerkzaam, vooral die van Viaplay. Stel het is even rustig tijdens een F1 race door een rode vlag of uitstel. Op de tv kan ik snel heen en weer zappen met een ander kanaal. Even naar het voetbal, kijken hoe dat gaat en vervolgens even kijken of er al een nieuwe start tijd is.

Heb de tv app op de Salora. Dan moet ik eerst naar het thuis menu, daar de app op starten, in de app naar live sport klikken, daar het goede programma vinden (en dat is niet altijd op volgorde), vervolgens moet ik de stream klikken, klik live kijken en dan duurt het een aantal seconden voor de stream start.

Mega onhandig.
Met een los apparaatje zoals en Chromecast is het juist heel makkelijk. Je hoeft slechts de inputbron van je TV te selecteren om naar wat anders te kijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:01
dudinson schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Mega onhandig.
Volgens mij is hier de app niet het probleem, maar de manier waarop jouw tv de app beschikbaar maakt. Koop een mediaspeler (chromecast, Nvidia shield, Apple TV) en je problemen met het gebruiksgemak van een app zijn verdwenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

AvK

Ready Set Go

upje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:30:
[...]

Volgens mij is hier de app niet het probleem, maar de manier waarop jouw tv de app beschikbaar maakt. Koop een mediaspeler (chromecast, Nvidia shield, Apple TV) en je problemen met het gebruiksgemak van een app zijn verdwenen.
Ja hoor, koop er nog iets bij zodat het wel goed werkt..... man man man.

8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
AvK schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:53:
[...]
8)7
Wat is daar mis mee? Mijn hele huis zit vol met dingen die ik erbij heb gekocht om het leven te veraangenamen en dingen te laten werken zoals ik dat wil.
Gemak dient de mens en zo'n extra device kost je nu ook weer niet de kop (en kan nog handig zijn op vakantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
AvK schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:53:
[...]

8)7
Jij blijft dus liever aanrommelen met een slecht geïntegreerde app van de tv fabrikant en dan blijven zeuren dat het probleem bij Viaplay ligt. :?

Dan liever in iedere TV hetzelfde stickje en overal hetzelfde bedieningsgemak in huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

trinity999 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Jij blijft dus liever aanrommelen met een slecht geïntegreerde app van de tv fabrikant en dan blijven zeuren dat het probleem bij Viaplay ligt. :?

Dan liever in iedere TV hetzelfde stickje en overal hetzelfde bedieningsgemak in huis.
Vind je dit niet een beetje kortzichtigheid? Ookal heb je ergens een punt dat het met extra apparatuur waarschijnlijk beter werkt maar dat is dus niet de bedoeling. Stel ik zou met al mijn geïntegreerde apps op mijn Tv problemen hebbe ja dan zou ik de Tv fabrikant kunnen beschuldigen van slechte programmering van hun software.

In het geval van Viaplay is dat dus niet het geval, al mijn andere apps op de Tv werken feilloos en die van Viaplay niet.

Dan is er nog het punt dat er een hoop mensen vooral oudere al moeite hebben om tegenwoordig de Tv, receiver of wat voor constructie er ook word gebruikt aan te zetten en soepel te gebruiken. Als je die mensen wilt wijzen op Chrome cast, Nvidia shield, Apple Tv raken ze helemaal de kluts kwijt.

Tv kijken of dat nou via de zenders is of een streamingdienst moet gewoon simpel zijn en ten alle tijde werken en dat is helaas bij Viaplay niet het geval.

Vervolgens word alles wel een stuk duurder en de service tjah laat ook de wensen over ja dan gaan mensen klagen maar liefste hebben we gewoon dat alles werkt geloof me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Pimmuz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:06:
[...]
Tv kijken of dat nou via de zenders is of een streamingdienst moet gewoon simpel zijn en ten alle tijde werken en dat is helaas bij Viaplay niet het geval.
Ik zie echt jouw probleem niet. Viaplay via CCwGTV werkt hier van begin afaan zo goed als probleemloos op een meer dan 10 jaar oude TV met apps die er net zo goed niet op hadden kunnen staan. Lekker makkelijk is, dat er op de slaapkamer ook zo'n CCwGTV aan de TV hangt, met exact dezelfde bediening. Nee, ondanks mijn leeftijd raak ik daar de kluts niet van kwijt hoor. :P

Dat Viaplay op geen van mijn TV's werkt (wegens ontbreken app), kan je Viaplay niet kwalijk nemen en de CCwGTV is ongeveer het simpelste apparaat wat ik ooit het moeten installeren. Werkte - inclusief Viaplay - binnen een paar minuten.

Enige bezwaar tegen Viaplay van mijn kant is dat er - zeker de laatste tijd - weinig content lijkt bij te komen (films en series) en dat het bestaande aanbod niet over houdt, maar ik heb Viaplay voor de F1 dus (y) .

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Toff schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Ik zie echt jouw probleem niet. Viaplay via CCwGTV werkt hier van begin afaan zo goed als probleemloos op een meer dan 10 jaar oude TV met apps die er net zo goed niet op hadden kunnen staan. Lekker makkelijk is, dat er op de slaapkamer ook zo'n CCwGTV aan de TV hangt, met exact dezelfde bediening. Nee, ondanks mijn leeftijd raak ik daar de kluts niet van kwijt hoor. :P

Dat Viaplay op geen van mijn TV's werkt (wegens ontbreken app), kan je Viaplay niet kwalijk nemen en de CCwGTV is ongeveer het simpelste apparaat wat ik ooit het moeten installeren. Werkte - inclusief Viaplay - binnen een paar minuten.

Enige bezwaar tegen Viaplay van mijn kant is dat er - zeker de laatste tijd - weinig content lijkt bij te komen (films en series) en dat het bestaande aanbod niet over houdt, maar ik heb Viaplay voor de F1 dus (y) .
*knip*

Dergelijke op de man reacties laten we achterwege.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 17-08-2023 17:12 ]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:55
Toff schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

ik was je bij de eerste CCwGTV al kwijt, blijkbaar ben ik te oud voor deze onzin.

• Toff

Toff

FP ProMod
Bushie schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
ik was je bij de eerste CCwGTV al kwijt, blijkbaar ben ik te oud voor deze onzin.
Chromecast with GoogleTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Apple tv 4k met ethernet van 200mbps
En kwaliteit is constant aan het schommelen.
Scherp en fps goed en 5 min later dropt die weer naar 480p om een of andere reden. Met lg App gebeurd dat nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Bushie schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
Laten we hopen dat Viaplay heel snel ophoud te bestaan en er een partij komt die voetbal en f1 niet via een houtje touwtje constructie aanbied
Ik betaal liever iets meer met goed beeld en commentaar dan de rommel die Viaplay denkt te moeten aanbieden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft iemand een screenshot van de reclame tijdens het voetbal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:58:
Wees blij dat je niet in US zit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
Aldus de anti-Viaplay lobby.

Toen Ziggo het laatst per abuis ook deed tijdens een wedstrijd van Ajax schreven ze er zeker niet over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
dutchgio schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:19:
Aldus de anti-Viaplay lobby.

Toen Ziggo het laatst per abuis ook deed tijdens een wedstrijd van Ajax schreven ze er zeker niet over?
Het lijkt inmiddels een persoonlijke vete te zijn geworden. Alles wordt gebruikt om ViaPlay door de drek te trekken.

Goed, sommige dingen kunnen echt niet en moeten aangesproken worden. Maar er wordt van zoveel kleine dingen van een mug een olifant gemaakt, begint echt te irriteren. En de comments onder de artikelen laten me maar even helemaal achterwege.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dudinson
Het was heel kort even een instart filmpje dat je voor een wedstrijd ziet. "Deze wedstrijd werd mede mogelijk gemaakt door ***" (was een gokbedrijf, naam even vergeten.

Kan prima dat het gewoon foutief ingestart werd terwijl dat niet de bedoeling was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 00:31
Ben er wel vrij zeker van dat het gewoon een foutje was en dat iemand alvast een player startte die nog niet gestart moest worden. Dat TotaalTV er dan weer een heel artikel aan moet wijden zegt genoeg over de site zelf. Sowieso lijken die een flinke hetze te voeren tegen Viaplay. Berichtgeving lijkt alles behalve onbevooroordeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door jordiz64 op 19-08-2023 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kunnen we misschien stoppen met het linken naar TotaalTV als 'bron'?

Lijkt me een foutje, maar de anti-viaplaybrigade springt er al gelijk bovenop. Erg voorspelbare stemmingmakerij .

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 19-08-2023 20:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 21:27
De anti Viaplaybrigade :z. Kom op jongens, valt toch allemaal wel mee.... In het begin was ik ook uiterst kritisch, van het missen van Olav Mol, via de vervangers, door naar het "belabberde" beeld wat we voorgeschoteld kregen (krijgen).

Inmiddels heb ik mij er bij neergelegd. It is what it is. Tuurlijk, het F1 commentaar vindt ik nog steeds een achteruitgang (persoonlijk), het gemis aan 4K (komend van Ziggo Sport 4K) is nog steeds lastig te verkroppen. Maar, het voetbal ziet er niet slechter uit dan de SD kanalen via de kabel. Is gewoon het maximaal haalbare. Tevens geniet ik van de keuzemogelijkheden aan wedstrijden (alles dus). Komende week elke avond previews van de Dutch GP, verheug ik mij echt op.

Kortom, probeer het gewoon te accepteren dat dit is wat het is. Wellicht scheelt het dat ik 10,49 p/'m betaal. Voor 16,99 had ik er wellicht anders naar gekeken.

Ik zou er natuurlijk niet rouwig om zijn als Ziggo de F1 en/of de Premier league weer zou weten binnen te halen, maar voor nu probeer ik zo veel mogelijk te genieten van de sporten waar ik zo graag naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
jordiz64 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:45:
Ben er wel vrij zeker van dat het gewoon een foutje was en dat iemand alvast een player startte die nog niet gestart moest worden. Dat TotaalTV er dan weer een heel artikel aan moet wijden zegt genoeg over de site zelf. Sowieso lijken die een flinke hetze te voeren tegen Viaplay. Berichtgeving lijkt alles behalve onbevooroordeeld.
Bij welke wedstrijd was en het rond welke tijd? LIVBOR dus. Lijkt inderdaad foute instart. Overigens is TotaalTV ook niet ‘aardig’ in de berichtgeving tov Ziggo oid. Het is gewoon een DPG clickbait website zoals AD.nl onder andere ook is. Àlles voor clicks en de daarbijbehorende revenue.

[ Voor 19% gewijzigd door dnmw2705 op 20-08-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
jordiz64 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:45:
> Het einde van deze flut dienst is in zicht. Het zou voor mij een reden zijn om het op te zeggen als ik daar een abonnement op zou hebben.

> nou het is wel duidelijk weg met die hele viaplay gelukkig heb ik het niet als ik de verhalen zo lees hoop ik dat snel gebeurt is maar waneer halen ze nou echt de stekker er uit zo kan het echt niet door gaan hoop dat de bundesliga weer espn en darten naar rtl 7 en het engels voetbal naar ziggo denk ik

Het blijft altijd grappig om comments te lezen, ook zijn die vaak niet bekend met komma gebruik. Vraag mij ook af of deze überhaupt een abo. hebben op ViaPlay (niet dus). Darten was niet beter bij RTL, aangezien niet alles werd uitgezonden (veel reclames tussendoor), en PL bij ZS was uiterst vervelend, aangezien ze altijd kozen voor de grote clubs, zoals City.

Ik heb geen reclame gezien, bij welke wedstrijd was dit dan? En TTV is wel vaker gekleurd. Als ze geld kunnen verdienen, dan staat er opeens een positief bericht over KPN of Ziggo bijvoorbeeld lol.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet eigenlijk hier eens kijken: https://nl.pepper.com/aan...oor-999-per-maand-284923/. Viaplay staat er bij 'Jan met de pet' gewoon enorm slecht op en dat hebben ze natuurlijk geheel aan zichzelf te danken. Ze hebben vanaf de start PR-technisch vrijwel álles verkeerd gedaan.

Ze kondigden direct aan het wel even 'beter te gaan doen' en kwamen met rigoureuze veranderingen. Dat is een gewaagde strategie, want het betekent dat je vanaf de start moet leveren. En dat hebben ze overduidelijk nagelaten. Maandenlange stabiliteitsissues op verschillende platforms en daarbij wijzen naar de klant als schuldige, commentatoren die er niet klaar voor waren, belabberde klantenservice, jaarabonnementen te vroeg beëindigen, gebroken beloftes over prijsverhogingen/advertenties/zes gratis races en een blijvend lage, lachwekkende bitrate van een schamele 5 Mbps.

Als je hoog van de toren blaast, maar je maakt het niet waar en je blijkt ook nog eens onbetrouwbaar, dan wordt je kop eraf gehakt in Nederland (figuurlijk). Wat dat betreft hebben ze echt bizar slecht onderzoek gedaan naar de Nederlandse markt. Ik vrees dan ook dat het imago van Viaplay in Nederland niet meer te redden is. Dit draai je niet zomaar weer even om.

Alleen de allergrootste voetbalfans lijken nog écht blij met Viaplay. Die kunnen elke wedstrijd zien en accepteren daarbij de magere beeldkwaliteit uit 2007. Maar de kijkcijfers van buitenlands voetbal (zeker buiten de toppers om) zijn zo extreem niche dat dat helaas geen groep is waarop Viaplay kan bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 21-08-2023 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:56:
[..]

Alleen de allergrootste voetbalfans lijken nog écht blij met Viaplay. Die kunnen elke wedstrijd zien en accepteren daarbij de magere beeldkwaliteit uit 2007. Maar de kijkcijfers van buitenlands voetbal (zeker buiten de toppers om) zijn zo extreem niche dat dat helaas geen groep is waarop Viaplay kan bouwen.
En wat is nu precies je punt? We zijn toch gewend aan streamingdiensten tegenwoordig, dus nogal logisch dat ze alles uitzenden (gelukkig).

Ik weet nog wel iets anders (vooroordeel - maar wel vaak waar) - Nederlands zijn gewoonte mensen. Zodra iemand het anders doet (dus ook met andere mensen), dan raken ze compleet van slag. Ziggo was niet zo fantastisch (Rondo nog nooit gezien? Jack? Max feesten?), en altijd dezelfde wedstrijden waar niemand in geïnteresseerd was. Of denk je dat de PL-kijkers wel hoog waren bij ZS? Nee, die zijn niet hoger dan nu bij ViaPlay. Waarom denk je dat Ziggo wilt meedoen aan de Eredivisie rechten?

Nee, Ziggo was geen betere partij, en bovenal ook erg duur. Ja, bitrate moet omhoog, maar bij Ziggo Go is dat precies hetzelfde punt.

Wordt een beetje moe dat mensen van alles roepen over ViaPlay (ja, veel terecht, zoals de storingen), maar doen alsof andere partijen beter zijn/waren, stoort mij enorm. Het was zoals gezegd niet fantastisch bij Ziggo zoals sommige doen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

En wat is nu precies je punt? We zijn toch gewend aan streamingdiensten tegenwoordig, dus nogal logisch dat ze alles uitzenden (gelukkig).

Ik weet nog wel iets anders (vooroordeel - maar wel vaak waar) - Nederlands zijn gewoonte mensen. Zodra iemand het anders doet (dus ook met andere mensen), dan raken ze compleet van slag. Ziggo was niet zo fantastisch (Rondo nog nooit gezien? Jack? Max feesten?), en altijd dezelfde wedstrijden waar niemand in geïnteresseerd was. Of denk je dat de PL-kijkers wel hoog waren bij ZS? Nee, die zijn niet hoger dan nu bij ViaPlay. Waarom denk je dat Ziggo wilt meedoen aan de Eredivisie rechten?

Nee, Ziggo was geen betere partij, en bovenal ook erg duur. Ja, bitrate moet omhoog, maar bij Ziggo Go is dat precies hetzelfde punt.

Wordt een beetje moe dat mensen van alles roepen over ViaPlay (ja, veel terecht, zoals de storingen), maar doen alsof andere partijen beter zijn/waren, stoort mij enorm. Het was zoals gezegd niet fantastisch bij Ziggo zoals sommige doen geloven.
Ik maak er helemaal geen vergelijking met Ziggo van. Viaplay en Ziggo hebben beide hun plussen en minnen. En ik hoop van harte dat eventueel volgende aanbieders ook gewoon weer alle wedstrijden uit gaan zenden (in beeldkwaliteit die passend is bij het jaar 2023). Ziggo zal vanaf 2024 met het totale rechtenpakket van het Europees voetbal waarschijnlijk ook deels de streaming-kant op gaan.

Maar mijn punt is dat het imago van een dienst vooral bepaald wordt door de grootste groep kijkers. En bij Viaplay is dat by far (maar dan ook echt extreem far) de F1-kijker. Hoe zij Viaplay ervaren, dat is wat je het meest zult lezen op fora, blogs, X en allerlei clickbait-nieuwssites. En als die grote groep kijkers veel negativiteit ervaart, wordt daar automatisch veel over geschreven.

Wat mij betreft komt die negativiteit dan ook helemaal niet zozeer door de tweekamp Ziggo vs Viaplay. Het komt vooral door de blunders en onbetrouwbaarheid die ik hier net aanstipte. Natúúrlijk wordt er bij clickbait Totaal TV over prijsverhogingen/reclame/zes gratis races gesproken als daarmee eerdere beloftes van Viaplay (die ze zelf uit vrije wil hebben gedaan) onderuit gehaald kunnen worden. Daar kijk ik echt niet van op. Viaplay mag daarvoor zijn hand geheel in eigen boezem steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordiz64
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

> Het einde van deze flut dienst is in zicht. Het zou voor mij een reden zijn om het op te zeggen als ik daar een abonnement op zou hebben.

> nou het is wel duidelijk weg met die hele viaplay gelukkig heb ik het niet als ik de verhalen zo lees hoop ik dat snel gebeurt is maar waneer halen ze nou echt de stekker er uit zo kan het echt niet door gaan hoop dat de bundesliga weer espn en darten naar rtl 7 en het engels voetbal naar ziggo denk ik

Het blijft altijd grappig om comments te lezen, ook zijn die vaak niet bekend met komma gebruik. Vraag mij ook af of deze überhaupt een abo. hebben op ViaPlay (niet dus). Darten was niet beter bij RTL, aangezien niet alles werd uitgezonden (veel reclames tussendoor), en PL bij ZS was uiterst vervelend, aangezien ze altijd kozen voor de grote clubs, zoals City.

Ik heb geen reclame gezien, bij welke wedstrijd was dit dan? En TTV is wel vaker gekleurd. Als ze geld kunnen verdienen, dan staat er opeens een positief bericht over KPN of Ziggo bijvoorbeeld lol.
De reclame zat in Liverpool - Bournemouth, op minuut 18 en 28 seconden. Ziet er echt uit als een foutje, gezien het redelijk snelle wegschakelen. Voorafgaand aan de wedstrijden blijft het billboard altijd langer staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
Vermoed toch dat daar een groot deel van de pijn zit, bij mij tenminste wel.

Eigenlijk zou ViaPlay naast alle streaming ook 2 'normale' TV kanalen (achter de decoder uiteraard) moeten hebben waarop ze de meest populaire uitzendingen van dat moment (F1, top voetbalwedstrijden) kunnen uitzenden. Dat zou het allemaal een stuk toegankelijker maken voor een breder publiek.

Dé USP van streamingdiensten (op elk moment van de dag alles kunnen kijken) is juist bij sportwedstrijden een stuk minder belangrijk. Veruit de meeste kijkers willen een wedstrijd of race live zien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ViaPlay heeft een nieuw dieptepunt bereikt. De wedstrijd Aston Villa - Everton moet nog beginnen, maar ze tonen nu een 5min. reclame.. terwijl dus bij de stream wel al het stadion geluid te horen was.

Duidelijk is dat ViaPlay er alles aan doet om hun eigen reclames te pushes naar gebruikers!

---

Voor wie dit het niet door heeft, dit is een verwijzing naar TotaalTV die overal iets van maken. ;)

Waarschijnlijk was de commentator nog niet klaar, en die 5min. zijn ook om alles te checken van geluid tot beeld bijvoorbeeld. :)

Veel gebeurt er toch niet, aangezien de spelers pas 3min. voor de start van de wedstrijd het veld opkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 20-08-2023 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Vermoed toch dat daar een groot deel van de pijn zit, bij mij tenminste wel.

Eigenlijk zou ViaPlay naast alle streaming ook 2 'normale' TV kanalen (achter de decoder uiteraard) moeten hebben waarop ze de meest populaire uitzendingen van dat moment (F1, top voetbalwedstrijden) kunnen uitzenden. Dat zou het allemaal een stuk toegankelijker maken voor een breder publiek.

Dé USP van streamingdiensten (op elk moment van de dag alles kunnen kijken) is juist bij sportwedstrijden een stuk minder belangrijk. Veruit de meeste kijkers willen een wedstrijd of race live zien.
Daar ben ik het wel mee eens. :)

Als je kijkt in Engeland, hebben zowel TNT Sport (voorheen BT) en Sky Sports, daar hebben ze hun zaken beter op orde.
Het enige is wel, één of meerdere Tv-kanalen kosten geld, en Ziggo geeft deze niet gratis weg.

ESPN en Ziggo hebben daarin een groot voordeel gehad. Beide bestonden namelijk al (Sport 1 en Fox Sports/Eredivisie Live), en voor de ISP kost het niet veel geld. Ik weet even niet waar, maar ik kan mij herinneren dat één nieuw kanaal (excl. HD) aanvragen/huren echt bizar duur is. Dacht dat regionale zenders iets van korting kregen/subsidie van overheid.

Dan neem ik nog niet daarbij mee dat je zowel bij KPN, Ziggo, T-Mobile, etc. mag gaan onderhandelen. Daardoor is het ook zo moeilijk met die ViaPlay X-tra, het kost geld, en je zult ook daar weer een regie op moeten zetten (geld dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.totaaltv.nl/n...e-wetgeving-aan-de-laars/
Maar het wordt nog opvallender. Als de meldingen die op sociale media als X (voorheen Twitter) zijn geplaatst daadwerkelijk kloppen dan kan het ongevraagd en onaangekondigd in beeld brengen van de commerciële reclamebanner nog wel eens een staartje kunnen krijgen.
Het wordt nog erger lol, ze hebben zelf de reclame dus niet gezien? :D

https://www.rijksoverheid...me-voor-online-kansspelen

En volgens mij gelden er online andere regels (vooralsnog), en zoals zo vaak in Nederland, er zijn altijd weer uitzonderingen op de wet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:07:

[...]

En volgens mij gelden er online andere regels (vooralsnog), en zoals zo vaak in Nederland, er zijn altijd weer uitzonderingen op de wet.
Ben je ongewild de ophef om een of ander flut reclametje niet alleen maar groter aan het maken? :D Ik zou zeggen: laat lekker gaan. Geen haan die hier verder naar kraait behalve Jarco Kriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Ik had de reclame wel gezien, was maar een paar seconden en in een moment dat het spel stil lag.
Als het onder het spel zou zijn zou het wat anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

“Viaplay kleurt oranje tijdens Dutch GP met bijzondere rol voor Coronel“

https://racingnews365.nl/...jzondere-rol-voor-coronel

Vanaf morgen live viaplay zandvoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Gunner schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:12:
[...]

Kunnen we misschien stoppen met het linken naar TotaalTV als 'bron'?

Lijkt me een foutje, maar de anti-viaplaybrigade springt er al gelijk bovenop. Erg voorspelbare stemmingmakerij .
TotaalTV brengt toch wel nieuwtjes die ik verder bij de andere nieuws kanalen die ik volg, niet tegen kom.

Maar ik ben het wel met je eens dat het een beetje sensatie zoekers zijn, van 1 mug , 3 olifanten maken etc etc. Daarom zet ik juist de bron er altijd bij, de meeste mensen kennen het imago van de site maar kunen hun eigen mening vormen over dat nieuws

Een hele mooie recente vond ik dat Viaplay de "belofte" van exclusieve content breken omdat Viaplay de Max documentaires aan de NPO heeft gelicenceerd. Briljant geframed

Maar als je een andere beter media nieuws site hebt, laat het weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordiz64
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:07:

[...]

Ik ging gister met de schrijver van het bericht in discussie naar aanleiding van z'n berichtgeving. Hij zei dat als ik dacht dat als die reclame midden in de wedstrijd starten een foutje was, 'ik in een droomland leef'. Waar mensen werken worden mijns inziens fouten gemaakt, maar dat ging er bij hem blijkbaar niet in.

Wees 'm ook op die wetgeving, waardoor programmasponsoring gewoon nog mag tot 1 januari 2024, maar toen kreeg ik weer terug 'dat het middenin het programma is'. Tsja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
jordiz64 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:55:
[...]

Ik ging gister met de schrijver van het bericht in discussie naar aanleiding van z'n berichtgeving. Hij zei dat als ik dacht dat als die reclame midden in de wedstrijd starten een foutje was, 'ik in een droomland leef'. Waar mensen werken worden mijns inziens fouten gemaakt, maar dat ging er bij hem blijkbaar niet in.

Wees 'm ook op die wetgeving, waardoor programmasponsoring gewoon nog mag tot 1 januari 2024, maar toen kreeg ik weer terug 'dat het middenin het programma is'. Tsja...
Wow, mag ik mijn waardering uitspreken dat je met deze 'journalisten' in gesprek gaat? :)

Er is zijn andere sites, zoals Voetbalzone en ook de F1 (ik krijg ze weleens op mijn Google Feed), en daar zie je hetzelfde. Vol met fouten, sensatie zoeken (vooral in titels), en gewoon niets zeggende populistische berichtgeving. Als het hun uitkomt, zijn ze opeens wel positief, zoals dus bij Ziggo/KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordiz64
HollowGamer schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Wow, mag ik mijn waardering uitspreken dat je met deze 'journalisten' in gesprek gaat? :)

Er is zijn andere sites, zoals Voetbalzone en ook de F1 (ik krijg ze weleens op mijn Google Feed), en daar zie je hetzelfde. Vol met fouten, sensatie zoeken (vooral in titels), en gewoon niets zeggende populistische berichtgeving. Als het hun uitkomt, zijn ze opeens wel positief, zoals dus bij Ziggo/KPN.
Ik werk in het wereldje, dus weet uit eigen ervaring wat er allemaal mis kan gaan in de regie, dus vandaar dat ik er prima tegenin durf te gaan :P . Maar met dit soort berichtgeving krijg je soms het idee dat de auteur niet weet wat er bijvoorbeeld technisch allemaal speelt in een regie. Verder heeft deze journalist ook geregeld nieuwtjes die wel interessant zijn hoor, en is ook geregeld (een van) de eerste die ergens achteraan gaat of meldt. Maar met dit soort dingen gooit ie in mijn ogen een beetje zijn eigen glazen in.

Maar ja, ook met F1 heb je inderdaad 'nieuwssites' als GPFans, GP33 en andere pulp die weinig nieuwswaardigs brengen, met suggestieve koppen, puur voor de clicks. Kijk voor de grap eens in Max Verstappen Fangroepen op Facebook. Staat vol met dat soort artikelen, en men slikt het voor zoete koek en krijgt dus een totaal scheef beeld van wat er werkelijk gaande is. Omdat ze of enkel de kop lezen, of het artikel wel lezen, maar deze vol staat met onjuistheden. Geen fijne ontwikkeling.

On topic: erg benieuwd naar en veel zin in de uitzendingen van Viaplay richting en tijdens de Dutch Grand Prix! :)

[ Voor 11% gewijzigd door jordiz64 op 21-08-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu de shakedown te kijken van zandvoort, en het lijkt gewoon 480p maximaal 720
op een appletv 4k

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:32:
ik zit nu de shakedown te kijken van zandvoort, en het lijkt gewoon 480p maximaal 720
op een appletv 4k
720p50 dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF8WhE5Oq3iS0Krl9KQFWHmSheo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKUy5T4zcwyBJYF7GDUO0Tgg.jpg?f=fotoalbum_large

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Loopt bij jullie de audio ook voor op het beeld van huidige uitzending?

• HollowGamer
  • Niet online

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 14:49
SquareOne schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:42:
Ja …

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 10:48

Bullet NL

Eigen Wijs

hier via viaplay.nl ook geen lipsync..... erg slordig....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:38
SquareOne schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:42:
Vanuit de studio: Ja,
Tom coronel is wel in sync… en Max ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou daar gaan we dan, suc6 alle! fijne race zondag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:01:
nou daar gaan we dan, suc6 alle! fijne race zondag
Het is nu vrijdag he? :P

Hopelijk wat regen en niet te veel zodat het word afgelast of wat dan ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Lekker drama qua geluid vandaag. Commentaar to vroeg hele tijd. En nu is het commentaar te laat
Pagina: 1 ... 127 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2