Feitelijk gezien dus 12% aandelen?Bullet NL schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:25:
Het France canal+ heeft een belang van 12% gekocht in het noodlijdende Viaplay
France’s Canal+ Group has acquired a 12% stake in Viaplay, the leading Scandinavian streamer which announced earlier today that it would cut 25% of its workforce.
Canal + did not disclose any figure related to the deal. A subsidiary of Vivendi, Canal+ is already present in 50 territories and boasts 25.5 million subscribers, 16 million of which are from metropolitan France. The French pay TV group is also a majority shareholder in the South Africa-based platform MultiChoice.
zie ook:
https://variety.com/2023/...eamer-viaplay-1235675251/
Toch zullen met de injectie van Canal+ de problemen niet ineens opgelost zijn. De stream kwaliteit wordt niet ineens beter, het commentaar ook niet. Ik hoop voor Canal+ dat ze flink wat stemrecht bij hun aandelen hebben gekregen om zaken te veranderen.
Dat beweer ik niet. Jij stelt dat Ziggo het beter voor elkaar had, dat ik het daarmee oneens ben gaat over het aanbod, niet over de techniek.Pimmuz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Dus jij wil serieus beweren dat het beeld bij Viaplay beter of geëvenaard word dan wat ze bij Ziggo aanboden?
Nee, helemaal niks vervelends ervaren met Ziggo. Ik vind het aanbod niet goed genoeg voor de prijs die ik ervoor betaal. €15,- per maand en als ik geluk had kon ik 2 of 3 wedstrijden van mijn club volgen.Pimmuz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Dus jij hebt iets vervelend ervaren bij ZIggo (met zo velen) en daarom is Viaplay beter?
ViaPlay, zelfde bedrag, niet alleen alle 38 wedstrijden van mijn club, gewoon elke van de 380 Premier League wedstrijden. Dat de beeldtechniek beter mag, dat ontken ik niet. Maar ik kijk liever naar een stream dan dat er geen stream is. De hoofdmoot in de topic lijkt vooral om F1 te draaien, maar F1 fans hebben opties. Ik heb die niet eens. En daarom zou het een absolute ramp zijn als ViaPlay ermee stopt en het terug gaat naar Ziggo, van de drup in de regen.
*knip*Pimmuz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Lijken wel voetbal supporters hier 'jouw club is kut want de mijne is betur!!'.
Dit is evengoed nergens voor nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 21-07-2023 13:23 ]
Waarom snappen mensen het verschil tussen Ziggo en ViaPlay niet?Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
[...]
Pissing match? Even gekeken wat Ziggo heeft. Over 5 kanalen (plus een 6e dat docu's doet, staat hier niet bij:
[...]
ViaPlay = streamingdienst (ondemand)
Ziggo Sport = TV-dienst + deels Go (niet alles ondemand)
Het verschil is dat ViaPlay dus vrijwel alles kan uitzenden (streamen) en bij Ziggo zit je vast aan de (TV-)zenders.
Voor F1 fans boeit het niet zo veel, maar voor voetbal kijkers bijvoorbeeld dus wel. Leuk dat Ziggo ook genoeg aanbod heeft, maar je bent dus afhankelijk wat Ziggo wilt uitzenden op hun kanalen.
Ik zou het fijn vinden als we alle comments over F1 in een apart topic zetten, en de discussie over Ziggo vs ViaPlay voorlopig overslaan. Verder snappen daar ook mensen wederom het verschil niet in.. Ziggo Sport gaat via DVB-C (of via IPTV ISP) en ViaPlay gaat direct naar de klant (IPTV - DASH/HLS). Ziggo Go is tevens niet zo goed als mensen hier doen geloven.
De technieken zijn beide verschillend, beide hebben hun voordeel en hun nadelen. Voorop gesteld is DVB-C stabieler (mits goede bekabeling) en heeft het een hogere bitrate (11Mbps of meer), t.o.v. IPTV waarbij elke bitrate geld kost. Voordeel van IPTV is dus geen bekabeling en dat het werkt op vrijwel elk device.
Maar.. ik heb een jaar lang via laptop nara Ziggo Go gekeken voor de races en beeldkwaliteit is goed. ViaPlay op de laptop is ruk maar op m'n LG TV met hun eigen app wel goed. En F1TV op de laptop is ook goed. ZiggoGo wint het in mijn ervaring qua kwaliteit in ieder geval wel.HollowGamer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:43:
Ik zou het fijn vinden als we alle comments over F1 in een apart topic zetten, en de discussie over Ziggo vs ViaPlay voorlopig overslaan. Verder snappen daar ook mensen wederom het verschil niet in.. Ziggo Sport gaat via DVB-C (of via IPTV ISP) en ViaPlay gaat direct naar de klant (IPTV - DASH/HLS). Ziggo Go is tevens niet zo goed als mensen hier doen geloven.
Exact expert nodig?
Toch even een aanvulling. Toen Ziggo nog de rechten had, kon je als je een extra abonnement op hun sportzenders nam ook gratis F1 TV Pro kijken. Dus je kon kijken via lineaire TV, Ziggo Go en F1 TV Pro.HollowGamer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Waarom snappen mensen het verschil tussen Ziggo en ViaPlay niet?
Het verschil is dat ViaPlay dus vrijwel alles kan uitzenden (streamen) en bij Ziggo zit je vast aan de (TV-)zenders.
Voor F1 fans boeit het niet zo veel, maar voor voetbal kijkers bijvoorbeeld dus wel. Leuk dat Ziggo ook genoeg aanbod heeft, maar je bent dus afhankelijk wat Ziggo wilt uitzenden op hun kanalen.
De technieken zijn beide verschillend, beide hebben hun voordeel en hun nadelen. Voorop gesteld is DVB-C stabieler (mits goede bekabeling) en heeft het een hogere bitrate (11Mbps of meer), t.o.v. IPTV waarbij elke bitrate geld kost. Voordeel van IPTV is dus geen bekabeling en dat het werkt op vrijwel elk device.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
*knip*tweakduke schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:42:
[Modbreak]Ga elkaar niet de maat nemen hoe iemand iets ervaart aub.[/]
Commentaar op de moderatie mag per DM niet in het topic zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door tweakduke op 21-07-2023 13:09 ]
13 Augustus start de Premier League weer dus ik zal zeker te weten dan ook weer een abonnement afnemen om alle 38 wedstrijden van mijn club te kunnen volgen
Maar wellicht met de tegenvallende resultaten dat er nog wat scherpe aanbiedingen gaan komen. Altijd mooi meegenomen.
Uiteraard hoop ik dat de beeldkwaliteit nog verder omhoog gaat, maar goed, beter een matige stream bekijken dan dat het helemaal niet wordt uitgezonden.
Uiteraard hoop ik dat de beeldkwaliteit nog verder omhoog gaat, maar goed, beter een matige stream bekijken dan dat het helemaal niet wordt uitgezonden.
F1 via Ziggo was destijds ook maar 720p, het verschil was dacht ik een hogere bitrate.Crazy D schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Maar.. ik heb een jaar lang via laptop nara Ziggo Go gekeken voor de races en beeldkwaliteit is goed. ViaPlay op de laptop is ruk maar op m'n LG TV met hun eigen app wel goed. En F1TV op de laptop is ook goed. ZiggoGo wint het in mijn ervaring qua kwaliteit in ieder geval wel.
Nu is het wel 1080p dacht ik, tenminste dat gaven sommige hier aan.
Wederom enkel F1.PatrickC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:34:
[...]
Toch even een aanvulling. Toen Ziggo nog de rechten had, kon je als je een extra abonnement op hun sportzenders nam ook gratis F1 TV Pro kijken. Dus je kon kijken via lineaire TV, Ziggo Go en F1 TV Pro.
Ben groot liefhebber van Engels voetbal, maar als Arsenal niet werd uitgezonden, mocht ik opzoek naar 'alternatieven'. Helaas doen zij niets aan een extra dienst, zoals inderdaad F1 TV Pro.
Ik zou dat wel graag willen, of gewoon dat ViaPlay hun bitrate + resolutie omhoog zou gooien.
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 21-07-2023 15:17 ]
Er zijn dit weekend al PL wedstrijden (in de USA), maar dat wordt wel midden in nacht opstaan.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:39:
13 Augustus start de Premier League weer dus ik zal zeker te weten dan ook weer een abonnement afnemen om alle 38 wedstrijden van mijn club te kunnen volgenMaar wellicht met de tegenvallende resultaten dat er nog wat scherpe aanbiedingen gaan komen. Altijd mooi meegenomen.
inga problem härHenvar schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:12:
App is in Zweeds bij m’n pa. Opeens. Meer mensen last van?
Zelfs commentaar is zweeds
Je kunt het beter even met Xcode proberen als je het precies wilt weten.Gunner schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:13:
Zit nu op Apple TV naar F1 te kijken maar heb geen problemen met de beeldkwaliteit. UniFi netwerkapp geeft 6,6mpbs aan.
Ga ik eens naar kijken. Maar op basis van wat ik op tv zie vind ik het , persoonlijk gezien, prima acceptabel de beeldkwaliteit. Maar goed dat is voor iedereen anders (bewijst dit topic ookTexMex schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:24:
[...]
Je kunt het beter even met Xcode proberen als je het precies wilt weten.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Ziggo Formule 1-analist hint op terugkeer F1 bij Ziggo Sport
https://www.totaaltv.nl/n...gkeer-f1-bij-ziggo-sport/
Nee dat doet hij niet. Hij zegt dat hij en Mol waarschijnlijk terugkeren als F1 weer komt bij Ziggo. En hij zegt dat Ziggo mee gaat bieden voor 2024. TotaalTV formuleert wel regelmatig onzorgvuldig of multi interpretabelVerwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:41:
Ziggo Formule 1-analist hint op terugkeer F1 bij Ziggo Sport
Jack Plooij liet zich ontvallen dat Olav Mol als commentator en hij als pitreporter mogelijk al volgend jaar weer te horen zullen zijn bij live Formule 1. De Ziggo-analist verklapt in ieder geval dat VodafoneZiggo binnenkort absoluut gaat meebieden op de uitzendrechten van Formule 1 na 2024.
TotaalTV is nogal een suggestieve bron gebleken inderdaad.
TotaalTV is een reactieve website die zelf geen nieuws genereert maar nieuws van anderen interpreteert. Ik heb ze nog nooit op enige originaliteit of objectiviteit kunnen betrappen.Gunner schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:41:
TotaalTV is nogal een suggestieve bron gebleken inderdaad.
"When you grow up your heart dies"
Ik kijk best veel series bij viaplay. Blijft dit bestaan in de nieuwe opzet? Of alleen maar sport.
Dit is mij niet duidelijk.
Wat ik begreep was alleen sport, maar dan mogen de maandelijkse kosten ook wel naar benden !satshow schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 06:49:
Ik kijk best veel series bij viaplay. Blijft dit bestaan in de nieuwe opzet? Of alleen maar sport.
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 22-07-2023 12:39 ]
Ik zit te overwegen om Viaplay te namen voor voetbal (Engels en Duits voetbal) voor mijn schoonvader. Alleen hij spreekt geen Nederlands. Als ik zo de website bekijk dan hebben ze alleen Nederlands commentaar? Klopt dit?
Premier League en Bundesliga hebben Nederlands commentaar. Lagere divisies ervan worden met Engels of zonder commentaar uitgezonden.alienfruit schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:07:
Ik zit te overwegen om Viaplay te namen voor voetbal (Engels en Duits voetbal) voor mijn schoonvader. Alleen hij spreekt geen Nederlands. Als ik zo de website bekijk dan hebben ze alleen Nederlands commentaar? Klopt dit?
Helaas geen optie voor Engelse commentaar. Ik denk ook dat de tijden dat Engels commentaar in Nederland wordt uitgezonden voorbij is. Ziggo had het in het verleden maar jaren later bleek dat ze het nooit/niet mochten meesturen in hun tweede audiokanaal.
Als live voetbal niet zo belangrijk is kan je via de TV of NLZiet via BBC One naar Match Of The Day kijken met geweldig Engels commentaar. Dan kan je de samenvattingen kijken. Helaas is dat voor Nederlandse begrippen wel op een laat tijdstip (of de dag erna vroeg herhaald).
Dit is ook zo met tennis. M'n vriendin kijkt veel WTA. Ziggo koopt de rechten weer maar zend een paar wedstrijden uit. Wil je je favoriete speler kijken moet je sowieso weer specifiek op tennis gerichte diensten nemen.HollowGamer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Waarom snappen mensen het verschil tussen Ziggo en ViaPlay niet?
Weet je wat het vervelende is van Ziggo GO met MotD? Je kan het niet terugkijken, tenzij je het opneemt van te voren.. welkom in de wonderen wereld van mediarechten.polopolo150 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:37:
[...]
Premier League en Bundesliga hebben Nederlands commentaar. Lagere divisies ervan worden met Engels of zonder commentaar uitgezonden.
Helaas geen optie voor Engelse commentaar. Ik denk ook dat de tijden dat Engels commentaar in Nederland wordt uitgezonden voorbij is. Ziggo had het in het verleden maar jaren later bleek dat ze het nooit/niet mochten meesturen in hun tweede audiokanaal.
Als live voetbal niet zo belangrijk is kan je via de TV of NLZiet via BBC One naar Match Of The Day kijken met geweldig Engels commentaar. Dan kan je de samenvattingen kijken. Helaas is dat voor Nederlandse begrippen wel op een laat tijdstip (of de dag erna vroeg herhaald).
Als ik via een ander kanaal ga (over de zee), dan heb ik het in hoge kwaliteit binnen no time op mijn TV..
Yep, wat ook nergens op slaat btw.alienfruit schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:07:
Er zijn genoeg mensen die hier bijvoorbeeld (tijdelijk) werken, die moeten dan een schotel of via een IPTV provider gaan werken.
Het mag helaas niet, al hebben die mediabedrijven nog altijd niet door, dat ze zichzelf ermee in de vingers snijden.
Opzich kan ik er wel mee leven. Ik kwam afgelopen seizoen achter dat Viaplay ook een soort Match Of The Day heeft verborgen in de series sectie. (en dan categorie sport)HollowGamer schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Weet je wat het vervelende is van Ziggo GO met MotD? Je kan het niet terugkijken, tenzij je het opneemt van te voren.. welkom in de wonderen wereld van mediarechten.
Als ik via een ander kanaal ga (over de zee), dan heb ik het in hoge kwaliteit binnen no time op mijn TV..
Alleen die uploaden ze dan wanneer ze er zin in hebben.

Vergelijkbaar hadden ze ook ooit een F1 praatprogramma op de maandag of dinsdag na een race. Dat is 3 of 4 keer goed gegaan, toen kwam er ineens geen nieuwe aflevering meer. Twee weken later kwamen ineens twee afleveringen (de oude en de nieuwe van die week), daarna wéér vertraagd en toen ineens helemaal niet meer. De afleveringen kwamen ook niet tevoorschijn met de zoekbalk en er werd nergens een woord over gerept over het hoe en waarom. Dat is gewoon raar. De klantenservice kon me ook niets vertellen toen. Dat is gewoon slecht.polopolo150 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:07:
[...]
Opzich kan ik er wel mee leven. Ik kwam afgelopen seizoen achter dat Viaplay ook een soort Match Of The Day heeft verborgen in de series sectie. (en dan categorie sport)
Alleen die uploaden ze dan wanneer ze er zin in hebben.Keertje tot Dinsdag ochtend gewacht maar stond er nog niet op van afgelopen weekend. Kan daar echt niet tegen, als een bepaalde mediahouder in Nederland rechten heeft voor iets en dan er half of niks mee doet. Hoewel er ergere voorbeelden zijn (*kuch* NOS die maar 1 WK vrouwen wedstrijd per dag uitzend, niet eens online de anderen)
Ik heb deze geprobeerd terug te kijken, maar wat ze doen, is de beelden achter elkaar zetten (vaak ook zonder overgangen) en het geluid loopt ook gewoon door elkaar.polopolo150 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:07:
[...]
Opzich kan ik er wel mee leven. Ik kwam afgelopen seizoen achter dat Viaplay ook een soort Match Of The Day heeft verborgen in de series sectie. (en dan categorie sport)
Alleen die uploaden ze dan wanneer ze er zin in hebben.Keertje tot Dinsdag ochtend gewacht maar stond er nog niet op van afgelopen weekend. Kan daar echt niet tegen, als een bepaalde mediahouder in Nederland rechten heeft voor iets en dan er half of niks mee doet. Hoewel er ergere voorbeelden zijn (*kuch* NOS die maar 1 WK vrouwen wedstrijd per dag uitzend, niet eens online de anderen)
Nee, dan kijk ik liever MotD, ook met goede analyses tussendoor.
Dat zijn inderdaad de automatisch gegenereerde samenvattingen. Ik denk dat PoloPolo dit programma bedoelt. Hier is alles netjes gemonteerd qua video en audio, en dit wordt aan Viaplay aangeleverd vanuit de Premier League zelf.HollowGamer schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:26:
[...]
Ik heb deze geprobeerd terug te kijken, maar wat ze doen, is de beelden achter elkaar zetten (vaak ook zonder overgangen) en het geluid loopt ook gewoon door elkaar.
Nee, dan kijk ik liever MotD, ook met goede analyses tussendoor.
Nog nooit gezien, zal het eens checken.jordiz64 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:41:
[...]
Dat zijn inderdaad de automatisch gegenereerde samenvattingen. Ik denk dat PoloPolo dit programma bedoelt. Hier is alles netjes gemonteerd qua video en audio, en dit wordt aan Viaplay aangeleverd vanuit de Premier League zelf.
Waar ziggo-sport deze beelden voorzag van NL-commentaar doet ViaPlay dat niet. Niet iedereen kan even goed Engels, dat vind ik erg matig. Datzelfde geldt voor de Bundesliga-show.jordiz64 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:41:
[...]
Dat zijn inderdaad de automatisch gegenereerde samenvattingen. Ik denk dat PoloPolo dit programma bedoelt. Hier is alles netjes gemonteerd qua video en audio, en dit wordt aan Viaplay aangeleverd vanuit de Premier League zelf.
Persoonlijk vind ik het meer jammer om te horen dat niet iedereen goed Engels kan.Pvd01 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:46:
[...]
Waar ziggo-sport deze beelden voorzag van NL-commentaar doet ViaPlay dat niet. Niet iedereen kan even goed Engels, dat vind ik erg matig. Datzelfde geldt voor de Bundesliga-show.
Snap dat vloeiend spreken misschien niet kan, maar de basis zou wel fijn zijn.
Maar Ziggo deed ook niet alles in het Nederlands, maar wel ondertitelen.
Ik bedoelde hier specifiek de premier league-review show mee. Deze is door Ziggo altijd voorzien van NL commentaar.HollowGamer schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Persoonlijk vind ik het meer jammer om te horen dat niet iedereen goed Engels kan.
Snap dat vloeiend spreken misschien niet kan, maar de basis zou wel fijn zijn.
Maar Ziggo deed ook niet alles in het Nederlands, maar wel ondertitelen.
Mijn ouders spreken bijvoorbeeld nauwelijks Engels. Mijn basis Engels is goed genoeg, maar ook ik heb gewoon meer moeite om het te volgen. Het is gewoon niet mijn moedertaal.
Met een streamingdienst is het een fluitje van een cent om beide aan te bieden. Ja, dat kost wat, maar je kweekt er ook goodwill mee.
Ik ben van mening dat een op NL gerichte streamingdienst op z’n minst alles van NL-ondertiteling zou moeten voorzien.
Haha bedoelde eigenlijk dit.jordiz64 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:41:
[...]
https://viaplay.com/serie...rap-the?seasonNumber=2022
Maar ze hebben nòg een Samenvatting programma? Ik hou het niet meer bij.

Top hoor! Dat wel!
Keer iets positiefs dan want dat mag ook wel worden gezegd, het intro filmpje voor het nieuwe seizoen van de Premier League in een soort Nintendo 8bit style erg creatief gemaakt.
Als ze nu ook de weekly reviews wat minder diep verstoppen in de app structuur word ik helemaal blij
Als ze nu ook de weekly reviews wat minder diep verstoppen in de app structuur word ik helemaal blij
Weten we gelijk wat voor beeldkwaliteit we mogen verwachtenPimmuz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:53:
Keer iets positiefs dan want dat mag ook wel worden gezegd, het intro filmpje voor het nieuwe seizoen van de Premier League in een soort Nintendo 8bit style erg creatief gemaakt.
Er is niets mis met hun idents.Pimmuz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:53:
Heb er slechtere gezien, zoals bij Sky.
Voor diegene die problemen ondervinden met hun verbinding en/of ander commentaar willen horen dit weekend:
De race is via de Belgische zender VRT Canvas op TV te zien:
https://www.tvgids.nl/nie...atis-te-zien-in-nederland
De race is via de Belgische zender VRT Canvas op TV te zien:
https://www.tvgids.nl/nie...atis-te-zien-in-nederland
Meer mensen waar Viaplay niet werkt?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Alles werkt goed …Jeroenvde89 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:25:
Chrome pc wel, Shield app niet. [edit] nu wel.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:25:
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 28-07-2023 13:28 ]
Hier ook niet, kan inloggen en de stream aanklikken maar als ik 'live kijken' klik gebeurt er niks.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:25:
Edit: na herstart pc werkt het ineens wel...
Aha, na 5 keer opnieuw proberen geen foutmelding meer en werkt ineens
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Bij mij werkte het ook niet maar toen ik koos voor "bekijk vanaf het begin" werkt het wel
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Er was geen storing, denk dat ze de stream waren vergeten open te zetten.
Verwijderd
Weer grote investeerder voor Viaplay: wie koopt de kwakkelende streamer?
https://www.bright.nl/nie...mule-1-rechten-ziggo.html
Ga er maar niet vanuit dat ViaPlay hun F1 rechten kwijtraakt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:49:
Snap niet dat mensen dit denken, aangezien hun grootste klantengroep bestaat uit F1-kijkers.
Het is alsof McDonalds geen burgers meer verkoopt bij hun frieten.
Dan moet je wel erbij nemen dat mcdonalds dan elke paar jaar heel veel geld moet investeren om die burgers een paar jaar te mogen verkopen. En dat ondertussen de friet een andere smaak heeft gekregen (qua andere stijl van viaplay dan ziggo). Viaplay moet wel geld hebben om de rechten te kunnen kopen.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:55:
[...]
Ga er maar niet vanuit dat ViaPlay hun F1 rechten kwijtraakt.
Snap niet dat mensen dit denken, aangezien hun grootste klantengroep bestaat uit F1-kijkers.
Het is alsof McDonalds geen burgers meer verkoopt bij hun frieten.
Simpel, dan maak je de prijzen duren en/of doe je besparingen op andere dingen. Zoals ze nu dus al doen met series aankopen en annuleren.Zorroberner schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:05:
[...]
Dan moet je wel erbij nemen dat mcdonalds dan elke paar jaar heel veel geld moet investeren om die burgers een paar jaar te mogen verkopen. En dat ondertussen de friet een andere smaak heeft gekregen (qua andere stijl van viaplay dan ziggo). Viaplay moet wel geld hebben om de rechten te kunnen kopen.
Ik waardeer je optimisme. Maar te hoge prijzen en klanten haken af, zeker gezien er een alternatief is. Vraag en aanbod in een markt met meerdere aanbieders.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:06:
[...]
Simpel, dan maak je de prijzen duren en/of doe je besparingen op andere dingen. Zoals ze nu dus al doen met series aankopen en annuleren.
Ik weet het niet, kennelijk zien investeerders er wel iets in. C+ is geen kleine speler, en opzicht is het interessanter om het over te nemen met F1 included.Zorroberner schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:10:
[...]
Ik waardeer je optimisme. Maar te hoge prijzen en klanten haken af, zeker gezien er een alternatief is. Vraag en aanbod in een markt met meerdere aanbieders.
Heel eerlijk: ik denk dat Canal+ en deze partij eigenlijk het aandeel nemen in de hoop dat het beursaandeel weer omgaat met de nieuwe maatregelen en daarna deze aandelen weer kan verkopen. Gemakkelijke manier van eigen financiële positie verbeteren, waar waarschijnlijk een goed ingecalculeerd risico genomen wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:49:
Denk dat weinig bedrijven op Viaplay in het totaal te wachten, alleen op de rechten. Aangezien de gehele infrastructuur namelijk ook een behoorlijke kostenpost zal zijn.
We gaan het zien komende maanden. Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar juist de afgestoten landen, wanneer/wat bekend wordt wat er gaat gebeuren. Ik denk persoonlijk dat ze het laten doodbloeden en dus de rechten/licenties uitzitten
ViaPlay heeft in NL ~1,2 miljoen klanten, die overnemen is aantrekkelijker dan weer opnieuw iets opbouwen.dnmw2705 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:19:
[...]
Heel eerlijk: ik denk dat Canal+ en deze partij eigenlijk het aandeel nemen in de hoop dat het beursaandeel weer omgaat met de nieuwe maatregelen en daarna deze aandelen weer kan verkopen. Gemakkelijke manier van eigen financiële positie verbeteren, waar waarschijnlijk een goed ingecalculeerd risico genomen wordt.
Denk dat weinig bedrijven op Viaplay in het totaal te wachten, alleen op de rechten. Aangezien de gehele infrastructuur namelijk ook een behoorlijke kostenpost zal zijn.
We gaan het zien komende maanden. Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar juist de afgestoten landen, wanneer/wat bekend wordt wat er gaat gebeuren. Ik denk persoonlijk dat ze het laten doodbloeden en dus de rechten/licenties uitzitten
Zeggen ze. Ik heb het aantal abonnees nog niet bewezen zien worden door Viaplay.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:24:
[...]
ViaPlay heeft in NL ~1,2 miljoen klanten, die overnemen is aantrekkelijker dan weer opnieuw iets opbouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 29-07-2023 02:18 ]
Ik zal trouwens niet op kijken als de rechten naan Amazon Prime gaan heb ergens gehoord dat ze F1 willen kopen.
Ik had ergens gelezen dat Amazon ook Ziggo had overboden in de vorige veiling. Dus Ziggo zou sowieso niet de rechten gekregen hebben als Viaplay niet zo'n mega bod had gedaan.pronkje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:02:
Ik zal trouwens niet op kijken als de rechten naan Amazon Prime gaan heb ergens gehoord dat ze F1 willen kopen.
Het vervelende is, kan de bron ervan niet meer vinden.

Verwijderd
heb Bing AI is gevraagdpolopolo150 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:00:
[...]
Ik had ergens gelezen dat Amazon ook Ziggo had overboden in de vorige veiling. Dus Ziggo zou sowieso niet de rechten gekregen hebben als Viaplay niet zo'n mega bod had gedaan.
Het vervelende is, kan de bron ervan niet meer vinden.
/f/image/xJTsKXPbjXteF1ybNo3h5xMG.png?f=fotoalbum_large)
maar de bron bij [2] komt uit op een bron van 2020
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2023 15:20 ]
Dan zou ik alsnog niet verbaast zijn als Olav, Jack en de rest van de club naar Amazon gaan net zoals de mannen van de Grand Tour gedaan hebben.pronkje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:02:
Die mannen zijn inmiddels weer weg binnenkort.sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:46:
[...]
Dan zou ik alsnog niet verbaast zijn als Olav, Jack en de rest van de club naar Amazon gaan net zoals de mannen van de Grand Tour gedaan hebben.
Likely wil niet zeggen dat het ook gebeurt.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:02:
[...]
Die mannen zijn inmiddels weer weg binnenkort.
Amazon Likely to Part Ways With Jeremy Clarkson After Final Commissioned Shows Go to Air; ‘Grand Tour’ Host Sent Email Apology to Harry & Meghan (EXCLUSIVE)
Je kunt ook een petitie tekenen om hem voor Amazon te behouden.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 29-07-2023 18:38 ]
Ik hoop van niet, want vindt al die dingen overdreven, en je wordt tegenwoordig meteen gecanceld.sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:36:
[...]
Likely wil niet zeggen dat het ook gebeurt.
Amazon Likely to Part Ways With Jeremy Clarkson After Final Commissioned Shows Go to Air; ‘Grand Tour’ Host Sent Email Apology to Harry & Meghan (EXCLUSIVE)
Zeg niet dat Clarkson altijd even slim is, maar als iedereen 'perfect' gaat doen, dan wordt het wel erg saai.
Beetje jammer dat ze het op ViaPlay niet zeggen, maar volgende week is er Championship voetbal weer.
Clarkson is vaak nogal pittig met zijn uitspraken maar omdat het nu opeens over Megan gaat is het verschrikkelijk natuurlijk.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:38:
[...]
Ik hoop van niet, want vindt al die dingen overdreven, en je wordt tegenwoordig meteen gecanceld.
Zeg niet dat Clarkson altijd even slim is, maar als iedereen 'perfect' gaat doen, dan wordt het wel erg saai.
Beetje jammer dat ze het op ViaPlay niet zeggen, maar volgende week is er Championship voetbal weer.
Terug naar de BBC zal niet gaan.. kunnen ze niet gewoon verder op hun YouTube kanaal?sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:39:
[...]
Clarkson is vaak nogal pittig met zijn uitspraken maar omdat het nu opeens over Megan gaat is het verschrikkelijk natuurlijk.
Bedoel ze doen dat nu al met DriveTribe, en ook hun ander kanaal.
Ik denk dat er gewoon streaming platformen zullen zijn die hem en de andere mannen willen hebben. Alleen ik denk niet dat ze er zoveel voor zullen willen betalen als Amazon gedaan heeft. De Grand Tour is namelijk een programma met een best prijskaartje.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:41:
[...]
Terug naar de BBC zal niet gaan.. kunnen ze niet gewoon verder op hun YouTube kanaal?
Bedoel ze doen dat nu al met DriveTribe, en ook hun ander kanaal.
Dan houdt je volgens mij enkel Disney en Apple over? HBO lijkt me niet, en Disney is meer politiek correct (daarom vind ik het ook niets).sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:44:
[...]
Ik denk dat er gewoon streaming platformen zullen zijn die hem en de andere mannen willen hebben. Alleen ik denk niet dat ze er zoveel voor zullen willen betalen als Amazon gedaan heeft. De Grand Tour is namelijk een programma met een best prijskaartje.
Ik zou het tof vinden als amazon het zou overnemen. De kans dat de beeldkwaliteit dan omhoog gaat is dan wel aannemelijk. Ergens hoop ik dan op 4k, daar wil ik rustig meer voor betalen
I am the great Cornholio!
Beeldkwaliteit weet ik niet, maar de prijs van Prime zal zeker flink omhoog gaan dan (nu € 2,99 /mnd in NL).HaterFrame schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:59:
Ik zou het tof vinden als amazon het zou overnemen. De kans dat de beeldkwaliteit dan omhoog gaat is dan wel aannemelijk. Ergens hoop ik dan op 4k, daar wil ik rustig meer voor betalen
Prime is nu leuk voor "erbij", met af en toe een spelletje, een serie of film. Als het maandbedrag meerdere keren over de kop gaat, wordt het wel een ander verhaal.
Verwacht eerder dat het een aanvullend kanaal wordt waar extra voor betaald moet worden. Hebben ze nu ook al.Toff schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:36:
[...]
Beeldkwaliteit weet ik niet, maar de prijs van Prime zal zeker flink omhoog gaan dan (nu € 2,99 /mnd in NL).
Prime is nu leuk voor "erbij", met af en toe een spelletje, een serie of film. Als het maandbedrag meerdere keren over de kop gaat, wordt het wel een ander verhaal.
I am the great Cornholio!
In Amerika betalen ze voor Amazon Prime $14,99. Daar zit Nederland nu nog ver onder.Toff schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:36:
[...]
Beeldkwaliteit weet ik niet, maar de prijs van Prime zal zeker flink omhoog gaan dan (nu € 2,99 /mnd in NL).
Verwijderd
Investeerder PPF heeft plannen om Viaplay geheel of gedeeltelijk over te nemen’
https://www.totaaltv.nl/n...deeltelijk-over-te-nemen/
Zou Paramount het niet over kunnen nemen? Zij sponsoren in ieder geval de laatste tijd ook veel. Althans, ze zijn veel in beeld overal.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hun hoofdkantoor zit al in Amsterdam (Wikipedia: PPF (company)), weet zeker dat het niet om een brievenbusfirma of belasting deal gaat.Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:47:
Investeerder PPF heeft plannen om Viaplay geheel of gedeeltelijk over te nemen’
Zie inderdaad dat ze ook al sport aanbieden op hun platform.Rivanov schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:37:
Zou Paramount het niet over kunnen nemen? Zij sponsoren in ieder geval de laatste tijd ook veel. Althans, ze zijn veel in beeld overal.
Het kan inderdaad, maar dan komt toch een beetje mijn eigen voorspelling uit.
Niet om mijn gelijk te halen, maar had al vanaf het begin het gevoel dat het een overnamekandidaat zou worden. Veel kopen, en dan verkopen.
Hoop echt dat Viaplay verdwijnt. Heb mijn abonnement deze maand opgezegd. Beeldkwaliteit valt nog altijd tegen (hoewel beter dan toen ze net begonnen) en de kwaliteit van het commentaar ook. Daarbij heb ik maanden geleden per mail bevestigd gekregen dat de termijn van mijn lopende contract verlengd zou worden tegen hetzelfde tarief (€10,50 per maand). Ongeveer een maand geleden zag ik dat dat niet gebeurd was. Er was toen een aanbieding voor een jaar voor €99 ofzo. Weer contact opgenomen met de klantenservice, situatie uitgelegd en gevraagd of ze hun oorspronkelijke afspraak zouden nakomen of dat ik van de huidige aanbieding gebruik kon maken. Het antwoord op beide was nee. Ze wilden niks doen want mijn abonnement liep tot 3 Augustus. Ik moest dan maar weer kijken. Ze komen hun afspraken gewoon niet na. Bizar slechte service. Dan maar F1TV Pro en Premier League kijken via ahem alternatieve kanalen.
Ik denk dat er iets mis is bij ViaPlay site. Gisteren had ik mij ingelogd en toen had ik opeens de Zweedse versie. Het grappige is dat ik content kan kijken op ViaPlay.se, dus ook straks de CS tussen ARS-City. 
Nu kijk ik het liever op Ziggo Sport, maar volgens mij gaat er iets mis met hun content systeem.
Ik heb nog niet verder gekeken naar andere rechten, maar zie ook Dortmund - Ajax staan, MotoGP, Baseball en Nascar.
Doe je voordeel ermee, zolang het nog werkt. Het enige jammer is dat je zo te zien niet het commentaar taal kunt veranderen.
Nu kijk ik het liever op Ziggo Sport, maar volgens mij gaat er iets mis met hun content systeem.
Ik heb nog niet verder gekeken naar andere rechten, maar zie ook Dortmund - Ajax staan, MotoGP, Baseball en Nascar.
Doe je voordeel ermee, zolang het nog werkt. Het enige jammer is dat je zo te zien niet het commentaar taal kunt veranderen.
Ik had ziggo juist opzegd (geen premier league, geen f1 meer), het is een blijft een gedoe dat alles verdeeld is onder verschillende aanbieders.HollowGamer schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:06:
Ik denk dat er iets mis is bij ViaPlay site. Gisteren had ik mij ingelogd en toen had ik opeens de Zweedse versie. Het grappige is dat ik content kan kijken op ViaPlay.se, dus ook straks de CS tussen ARS-City.
Heeft de Premier League geen eigen streaming service dat gewoon alles aanbied
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heb echt nooit begrepen dat ze dat niet zelf opzetten. Pakket per club, of pakket voor elke wedstrijd. Zoveel mensen op de wereld die zich abonneren dan. Dat geld gaat dan rechtstreeks naar de Premier League. Hell, al vragen ze daar €20,- per maand voor, mij hebben ze mee dan.Bossie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Heeft de Premier League geen eigen streaming service dat gewoon alles aanbied
De voetbal competities gaan bijna beginnen. Is toch een moment waarbij vernieuwingen aangekondigd worden indien die gepland zijn. Echter blijft het aan de kant van Viaplay vrij stil. In het ad staat wel dat ze weer gaan beginnen dit weekend met bundesliga en Premier league. Maar verder wordt er niks vermeld over een vernieuwd format/analysten oid. Laat staan betere beeldkwaliteit ofzo.
Nee dit heeft er alle schijn van dat het wachten is op het juiste overname bod.
Grappige is dat ik op ViaPlay.se UHD zag staan bij een voetbal wedstrijd van de eigen competitie.Aartstyle schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:51:
De voetbal competities gaan bijna beginnen. Is toch een moment waarbij vernieuwingen aangekondigd worden indien die gepland zijn. Echter blijft het aan de kant van Viaplay vrij stil. In het ad staat wel dat ze weer gaan beginnen dit weekend met bundesliga en Premier league. Maar verder wordt er niks vermeld over een vernieuwd format/analysten oid. Laat staan betere beeldkwaliteit ofzo.
Denk niet dat het voorlopig veranderd, het kost simpelweg geld, en dat is er momenteel niet.
Met het huidige format wordt het sowiezo niks.HollowGamer schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:10:
[...]
Grappige is dat ik op ViaPlay.se UHD zag staan bij een voetbal wedstrijd van de eigen competitie.
Denk niet dat het voorlopig veranderd, het kost simpelweg geld, en dat is er momenteel niet.
Waarom zou je alle Engelse wedstrijden en duitse wedstrijden uit de hoogste 2 klasses uitzenden. Ik weet dat er hier een paar diehard fans zijn, maar voor de overgrote meerderheid zijn een aantal (top) wedstrijden genoeg. Daar zou ik mij op focussen als ik VP was.
Kijk ik naar het Engelse programma voor dit weekend (en met een schuinoog naar de overige concurrerende competities) dan zou ik als Match van het weekend uiteraard Chelsea - Liverpool pakken.
Er zijn dan in de overige landen geen echt concurrerende (top)wedstrijden (ook niet in de eredivisie).
Zend die wedstrijd in betere kwaliteit uit met een bijbehorend voor/nabeschouwings programma en kondig het (groots) aan.
De openingswedstrijd van Vrijdagavond zou ik aanbieden en die van zaterdag 13:30. De rest is niet interessant of conflicteerd met bijvoorbeeld de eredivisie wedstrijden.
Dit is een beetje zoals Ziggo het ook deed toen ze nog de rechten hadden. Dat is erg jammer voor een aantal diehards die graag naar hun favoriete kleinere club willen kijken of echt alles willen zien. Maar daar kan VP zijn brood niet mee verdienen lijkt me.
Spreek voor jezelf, ik vind het fijn dat ik elke wedstrijd kan kijken, desnoods met Engels-commentaar.Aartstyle schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Met het huidige format wordt het sowiezo niks.
Waarom zou je alle Engelse wedstrijden en duitse wedstrijden uit de hoogste 2 klasses uitzenden. Ik weet dat er hier een paar diehard fans zijn, maar voor de overgrote meerderheid zijn een aantal (top) wedstrijden genoeg. Daar zou ik mij op focussen als ik VP was.
Kijk ik naar het Engelse programma voor dit weekend (en met een schuinoog naar de overige concurrerende competities) dan zou ik als Match van het weekend uiteraard Chelsea - Liverpool pakken.
Er zijn dan in de overige landen geen echt concurrerende (top)wedstrijden (ook niet in de eredivisie).
Zend die wedstrijd in betere kwaliteit uit met een bijbehorend voor/nabeschouwings programma en kondig het (groots) aan.
De openingswedstrijd van Vrijdagavond zou ik aanbieden en die van zaterdag 13:30. De rest is niet interessant of conflicteerd met bijvoorbeeld de eredivisie wedstrijden.
Dit is een beetje zoals Ziggo het ook deed toen ze nog de rechten hadden. Dat is erg jammer voor een aantal diehards die graag naar hun favoriete kleinere club willen kijken of echt alles willen zien. Maar daar kan VP zijn brood niet mee verdienen lijkt me.
Die extra stream kost hun niets, die wordt automatisch getriggerd en weer automatisch afgesloten. Dus het uitzenden, is voor hun echt geen extra investering, die gaan gewoon over goedkope(re) CDN's.
Of vind je dat Netflix ook alleen mainstream moet aanbieden? En de rest van 'kleine fans' ook in de kou moet laten staan?
Haha, ik snap je punt.HollowGamer schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
[...]
Spreek voor jezelf, ik vind het fijn dat ik elke wedstrijd kan kijken, desnoods met Engels-commentaar.
Die extra stream kost hun niets, die wordt automatisch getriggerd en weer automatisch afgesloten. Dus het uitzenden, is voor hun echt geen extra investering, die gaan gewoon over goedkope(re) CDN's.
Of vind je dat Netflix ook alleen mainstream moet aanbieden? En de rest van 'kleine fans' ook in de kou moet laten staan?
Echter betalen ze natuurlijk wel voor die rechten van die potjes waar maar een paar mensen naar kijken.
Het is natuurlijk al fout gegaan in het voortraject in mijn verhaal. Als je de rechten hebt gekocht dan maakt het idd niet veel meer uit om het alsnog uit te zenden, dat ben ik met je eens.
Noop, ze betalen voor het streampakket, daar zit dus alles bij.Aartstyle schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:08:
[...]
Haha, ik snap je punt.
Echter betalen ze natuurlijk wel voor die rechten van die potjes waar maar een paar mensen naar kijken.
Het is natuurlijk al fout gegaan in het voortraject in mijn verhaal. Als je de rechten hebt gekocht dan maakt het idd niet veel meer uit om het alsnog uit te zenden, dat ben ik met je eens.
Ziggo is niet een streamingdienst, dus die kopen de TV rechten.
Beide zijn verschillend, weet niet welke goedkoper of duurder is. Maar volgens mij hetzelfde, de hoogste bieder wint, alleen de voorwaarden zijn anders. Als Ziggo dus had gewonnen, dan hadden ze wellicht ook de mogelijkheid om alles uit te zenden zonder extra kosten (behalve de CDN dan).
Dus nee, betalen per wedstrijd is allang niet meer. Nu zijn het pakketten, met die logica zou ViaPlay ook per F1 race moeten neertellen.
Vaak zijn ook vriendschappelijke wedstrijden in een pakket vorm, of worden die door meerdere partijen samen gekocht.
Ze zijn echt slim hoor, ViaPlay heeft overbetaald, maar verder hebben ze de licentie die bepaald wat ze mogen doen.
Ziggo kan dat ook, maar die vertikken het gewoon.
Wellicht, maar ze zijn er wel uniek in en daarom ben ik heel blij met ViaPlay. Hopelijk komt er ooit een mooi alternatief, maar tot die tijd erg blij.
Niet alleen kleinere clubs. Ook grote clubs. De wijze waarop Ziggo het deed, die kozen dus de interessantste wedstrijd eruit, bijvoorbeeld een Manchester City - Liverpool. Maar als op datzelfde moment Manchester United - Arsenal is, wordt die niet uitgezonden. En dat zijn geen kleine clubs.Aartstyle schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is erg jammer voor een aantal diehards die graag naar hun favoriete kleinere club willen kijken
In Nederland zijn aanzienlijke grote hoeveelheden Manchester United en Arsenal fans. Officiële fanclubs ook.
Daarom hoop ik dat het niet terug gaat naar Ziggo zoals het vroeger ging. Die paar diehard F1 fans hebben in ieder geval een alternatief.
ESPN ook hoor. Er zijn nu EL/CF kwalificaties, maar in plaats daarvan zenden ze allemaal filler content uit.JeroenNietDoen schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:53:
[...]
Niet alleen kleinere clubs. Ook grote clubs. De wijze waarop Ziggo het deed, die kozen dus de interessantste wedstrijd eruit, bijvoorbeeld een Manchester City - Liverpool. Maar als op datzelfde moment Manchester United - Arsenal is, wordt die niet uitgezonden. En dat zijn geen kleine clubs.
In Nederland zijn aanzienlijke grote hoeveelheden Manchester United en Arsenal fans. Officiële fanclubs ook.
Daarom hoop ik dat het niet terug gaat naar Ziggo zoals het vroeger ging. Die paar diehard F1 fans hebben in ieder geval een alternatief.
Zo vreemd, ze hebben de rechten gewoon, desnoods op een kanaal met Engels commentaar (of zelfs Frans), maar nee, je moet weer streams opzoeken..
Of misschien moet ik mijn leven anders gaan inrichten. Dat kan ook.
Nou ja, kijk, het is gewoon frustrerend als je straks weer aangewezen bent op illegale streams. Onderbrekingen, indiaas of arabisch commentaar, zo zuur.
Maar goed, voorlopig sluit ik morgen weer een ViaPlay abonnement af om te gaan genieten van het nieuwe voetbalseizoen
Maar goed, voorlopig sluit ik morgen weer een ViaPlay abonnement af om te gaan genieten van het nieuwe voetbalseizoen

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-08-2023 20:15 ]
Zoals al vaker gemeld, dat lag aan de PL TV deal van toen, niet aan Ziggo.JeroenNietDoen schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:53:
[...]
Niet alleen kleinere clubs. Ook grote clubs. De wijze waarop Ziggo het deed, die kozen dus de interessantste wedstrijd eruit, bijvoorbeeld een Manchester City - Liverpool. Maar als op datzelfde moment Manchester United - Arsenal is, wordt die niet uitgezonden. En dat zijn geen kleine clubs.
Ziggo mocht die wedstrijden niet uitzenden.
Waarom deden/doen ze dit dan niet met de rechten die ze nu/toen hadden?dutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Zoals al vaker gemeld, dat lag aan de PL TV deal van toen, niet aan Ziggo.
Bij LaLiga ook alleen maar 'top' wedstrijden, Franse ook, same met al die anderen.
Zelfde met hun CL (en de andere straks). Wedden dat ze dan ons ook alleen weer in de switch hebben zitten?
Ja en dat heeft @JeroenNietDoen ook wel een aantal keer hier gemeld volgens mij. Dus dat verbaasd me ookdutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Het kan nog erger, Als je officieel een MLB pakket gekocht hebt, kan je de World Series Playoffs niet zien omdat ESPN die rechten heeft en dus die wedstrijden onder een blackout vallen. Echter zenden ze niet alles uit (sterker nog, van de eerste 8 series serrie zonden ze er maar 1 uit. Geef dan de rest vrij via MLB.tv en laat niet alles onder de blackout volgen.JeroenNietDoen schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:14:
Nou ja, kijk, het is gewoon frustrerend als je straks weer aangewezen bent op illegale streams. Onderbrekingen, indiaas of arabisch commentaar, zo zuur.
Gevolg dat er inderdaad iedereen die ik ken MLB.tv heeft opgezegd en voor een stuk minder legaal wel alle wedstrijden ging kijken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik snap dan nooit waarom competities de rechten verkopen, en niet gewoon onder hun eigen flag uitzenden.MeNTaL_TO schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Het kan nog erger, Als je officieel een MLB pakket gekocht hebt, kan je de World Series Playoffs niet zien omdat ESPN die rechten heeft en dus die wedstrijden onder een blackout vallen. Echter zenden ze niet alles uit (sterker nog, van de eerste 8 series serrie zonden ze er maar 1 uit. Geef dan de rest vrij via MLB.tv en laat niet alles onder de blackout volgen.
Gevolg dat er inderdaad iedereen die ik ken MLB.tv heeft opgezegd en voor een stuk minder legaal wel alle wedstrijden ging kijken.
De Championship heeft dit ook gedaan, en denk dat er genoeg zijn die hetzelfde zouden willen voor Serie A/Ligue 1/2.
FIFA heeft tegenwoordig ook hun eigen platform, het zou ook prima daar kunnen.
Ik wil niet op zoek gaan naar streams (ads, haperingen, slechte kwaliteit, etc.), maar moet het dus, omdat ze het simpelweg onmogelijk maken je favoriete sport te volgen.
Ja, dat weet ik ook wel, maar daar heb ik in de vergelijking v.w.b. kijkervaring gewoon maling aan. Wat let Ziggo om weer zo'n deal te doendutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Maar dan is het geen eerlijke vergelijking.JeroenNietDoen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:16:
[...]
Ja, dat weet ik ook wel, maar daar heb ik in de vergelijking v.w.b. kijkervaring gewoon maling aan. Wat let Ziggo om weer zo'n deal te doen
De Premier League wilde lege stadions, ook bij de lagere divisies, tegengaan.
Daarom mochten veel wedstrijden niet op TV worden uitgezonden, ook niet bij buitenlandse partijen.
Tegenwoordig is dat niet meer van toepassing, waardoor met het verhuizen van de rechten er een nieuwe deal gemaakt kon worden zonder dat die beperking opgelegd werd.
Dan nog is het maar de vraag of Ziggo er ook iets mee doet. Ziggo is een TV zender, geen streaming dienst. Op sommige momenten zijn er 5-6 wedstrijden tegelijk. Hebben ze uberhaupt de zenders daarvoor...dutchgio schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:39:
[...]
Tegenwoordig is dat niet meer van toepassing, waardoor met het verhuizen van de rechten er een nieuwe deal gemaakt kon worden zonder dat die beperking opgelegd werd.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2