Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 125 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Ozzie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Ik kon de laatste 2 seizoenen met Mol gewoon geen F1 meer kijken in het Nederlands. Ik vind die vent zo vreselijk irritant, snap niet dat mensen zo met hem weglopen. Vroeger, voordat Verstappen populair was, was het goed te doen maar sinds Verstappen in de RedBull zit is het wat mij betreft ook bij Mol 'de grote max verstappen show' geworden.
Nou zijn die twee nieuwe bij Viaplay ook niks aan, dat moet ik toegeven, dus ik kijk al jaren met het engelse commentaar van Sky. Dat is wat mij betreft helemaal top, soms kijken ze wel een beetje met een engelse bril naar de prestaties van Hamilton of Norris, maar als Brundle erbij is heb je gewoon erg goed inhoudelijk commentaar.

Ik heb het eerste jaar Viaplay gehad met mijn zwager maar ben halverwege het seizoen maar overgestapt op F1TV. En als ik dan incidenteel met het Nederlandse commentaar wil kijken, bijvoorbeeld als er vrienden op bezoek zijn ofzo, dan kan dat ook gewoon nog. Al zal dat ook wel stoppen als Viaplay echt stopt in Nederland.
Commentaar is gewoon smaak, elke commentator maakt wel eens een uitglijder in 'the heat of the moment' denk ik dan. Gelukkig heb je daar gewoon keuze.... vind je mol/plooij of 'die 2 van viaplay' niks dan heb je nog f1tv of sky. Voor ieder wat wils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

@dnmw2705 En als je jouw verhaal afzet tegen de prijs van Viaplay, en dat omzet naar prijs/kwaliteit, vindt je dat het totaalpakket dan prima is?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Kunnen wel steeds gaan vergelijken met Ziggo maar dat is een gepasseerd station.

Ziggo ziet sport als marketing voor hun eigen diensten en hebben bedacht dat ze er niet meer voor wilden betalen. Mogelijk zagen ze sowieso al een daling in abonnees door de komst van glasvezel en F1TV.

F1TV wordt vaak genoemd hoe het wel moet maar ook daar waren de eerste 2-3 jaar ellende.

Viaplay heeft gegokt en verloren, dat Max nu alles wint helpt ook niet kwa spanning uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Yes, zo kennen we viaplay weer :) Gewoon alles ontkennen......

https://www.gpblog.com/nl...el-goed-in-nederland.html

Aan wie doet me dat ookal weer denken? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e50q2WCbDEniYn5h-J7kx36qG8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HzejUIfFOxWCur20yad8oUfz.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

stylezzz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:58:

[Afbeelding]
Ik zie nergens dat Viaplay iets zegt....

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

XNL073 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:33:
Een van de 2 spreekt altijd de S uit als Z en daar irriteer ik me rot aan. Zergio Perez, nieuwe zofts eronder, etc.. l
Ja he. Vind ik ook, dat is Melroy volgens mij. Zeer consequent altijd foute uitspraak.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[Afbeelding]
Valt wel mee toch? Woerts herhaalt alleen maar wat wij allemaal al weten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
IkWilbert schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Ik zie nergens dat Viaplay iets zegt....
Woerts is sportmarketeer bij viaplay toch? Of heb ik iets verkeerd gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

stylezzz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:59:
[...]

Hij heeft een eigen bedrijf in de sport marketing. Hij is niet gelieerd aan Ziggo of Viaplay.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:02:
[...]

Hij heeft een eigen bedrijf in de sport marketing. Hij is niet gelieerd aan Ziggo of Viaplay.
Owwww... i stand corrected. Maar vreemd dat weurts inzage heeft bij viaplay dan om te kunnen zeggen of het goed of slecht gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

stylezzz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:59:
[...]

Nee joh, die man roept maar wat. Alles wat hij zegt met een korrel zout nemen.
Af en toe heeft ie gelijk maar ook vaak niet met wat hij zegt.

YouTube: 'Alles wat Chris Woerts zegt, daar klopt echt helemaal niks van' | V...

[ Voor 25% gewijzigd door IkWilbert op 14-07-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[Afbeelding]
Hoezo ontkennen? Enkel Chris Woerts wordt hier geciteerd. Die werkt niet bij Viaplay.

edit: ah iemand was me al voor. excuus

x
IkWilbert schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:30:
[...]

Nee joh, die man roept maar wat. Alles wat hij zegt met een korrel zout nemen.
Net zoals hier een hoop (wensdenkende) opinies zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 14-07-2023 16:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
“Heb je wel eens naar je rekening [van Ziggo] gekeken? Ze worden elk jaar duurder, dus dat lukt Ziggo wel”, aldus Woerts
Wijze man die Woerts. :)

Zodra glasvezel hier ligt (zijn nu mee bezig hier), ben ik bij Ziggo weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

De Nederlandse tak van Viaplay lijkt de eerstvolgende bezuinigingsronde te overleven.

https://www.totaaltv.nl/n...r-spat-de-zeepbel-uiteen/

Bron totaaltv en Chris Woerts ;)

[ Voor 8% gewijzigd door IkWilbert op 15-07-2023 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
IkWilbert schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:45:
De Nederlandse tak van Viaplay lijkt de eerstvolgende bezuinigingsronde te overleven.

https://www.totaaltv.nl/n...r-spat-de-zeepbel-uiteen/

Bron totaaltv en Chris Woerts ;)
Ja want die hebben ze hier niet gehad. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Iedereen heeft het over Olav en Jack en Nelson en Melroy. Maar het kan nog erger, het commentaar van Hans van Loozenoord op de NPO. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
GrooV schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:29:
F1TV wordt vaak genoemd hoe het wel moet maar ook daar waren de eerste 2-3 jaar ellende.
In NL zelf alleen het 1e jaar dat het hier kon. Het grootste verschil met de issues bij F1TV en ViaPlay is dat F1TV de hand in eigen boezem stook en compensaties aanbood. Daarnaast was het 1e jaar ook wat goedkoper dan nu. Dat is prima, want nu loopt alles vrij soepel, op de DRM na waardoor dingetjes als "Race Control" niet meer (goed) werken, wat heel jammer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Sir_Lion schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:57:
[...]
want nu loopt alles vrij soepel, op de DRM na waardoor dingetjes als "Race Control" niet meer (goed) werken, wat heel jammer is.
En dat is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van F1TV want zij hoeven dat niet te ondersteunen. Multiviewer for F1 is een zeer goede vervanger voor Race Control en bevat zeer veel opties om het meeste uit F1TV te halen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

sjaool schreef op zondag 16 juli 2023 @ 02:27:
Iedereen heeft het over Olav en Jack en Nelson en Melroy. Maar het kan nog erger, het commentaar van Hans van Loozenoord op de NPO. :+
Het voordeel van de NPO is wel dat ze een mooie uitgebreide samenvatting uitzenden met een nabeschouwing met Jan Lammers en verschillende gasten. Mag ik altijd graag kijken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Sir_Lion schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:57:
[...]

In NL zelf alleen het 1e jaar dat het hier kon. Het grootste verschil met de issues bij F1TV en ViaPlay is dat F1TV de hand in eigen boezem stook en compensaties aanbood. Daarnaast was het 1e jaar ook wat goedkoper dan nu. Dat is prima, want nu loopt alles vrij soepel, op de DRM na waardoor dingetjes als "Race Control" niet meer (goed) werken, wat heel jammer is.
Zeker niet waar, lees het F1TV topic maar door. Ben zelf ook gebruiker van het eerste uur en het was gewoon niet goed toen. Capaciteit was ondermaats elke keer bufferen seizoenstart of na de zomerstop

Race control heb ik nooit gebruikt dus dat boeit me niet .

Compensatie is ook een groot woord, heb 1x mogelijkheid gehad om wat terug te krijgne( geen gebruik van gemaakt) en 1x 7 dagen (wow) extra gehad ivm aflasten gp Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
GrooV schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:47:
[...]

Zeker niet waar, lees het F1TV topic maar door. Ben zelf ook gebruiker van het eerste uur en het was gewoon niet goed toen. Capaciteit was ondermaats elke keer bufferen seizoenstart of na de zomerstop
Ik zeg niet dat er geen problemen waren met F1TV. Enkel hoe ze ermee om gingen met die problematiek was al een heel groot verschil.

Het klopt dat de streams ook niet lekker verliep in het begin, maar daar vergelijk ik toch ook mee? Het verschil tussen ViaPlay en F1TV is de manier hoe ze met die problemen omgingen. Dat was twee uitersten van elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Sir_Lion schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Ik zeg niet dat er geen problemen waren met F1TV. Enkel hoe ze ermee om gingen met die problematiek was al een heel groot verschil.

Het klopt dat de streams ook niet lekker verliep in het begin, maar daar vergelijk ik toch ook mee? Het verschil tussen ViaPlay en F1TV is de manier hoe ze met die problemen omgingen. Dat was twee uitersten van elkaar.
Verschil is ook dat F1TV er mee pionierde maar dit product ten tijde van de introductie van ViaPlay gewoon goed werkte.

Dan moet je als nieuwe aanbieder minstens dezelfde kwaliteit bieden om een aanvaardbaar alternatief te zijn.

Een nieuwe PC aanbieder kan nu ook niet met een model met alleen een floppy disk aan komen zetten omdat IBM ook ooit zo begonnen is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Iemand op Viaplay darts, World Matchplay aan het kijken? En toevallig op een (Philips) Android TV?

Bij mij knippert het beeld de ganse tijd, alsof de resolutie wijzigt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:31:
Iemand op Viaplay darts, World Matchplay aan het kijken? En toevallig op een (Philips) Android TV?

Gisteren had ik dat ook op een Philips TV, dat blijft hit & miss met de app op een TV.

Ben nu niet aan het kijken, maar meestal stabiliseert het na een tijdje uiteindelijk wel.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:19

Wertha

Te midden van het moeras

Quad schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:31:

Gisteren had ik dit op de laptop. Was niet best.

Nu gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wertha schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Gisteren had ik dit op de laptop. Was niet best.

Nu gaat het goed.
Klopt, vanavond gaat het foutloos.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:43:
@dnmw2705 En als je jouw verhaal afzet tegen de prijs van Viaplay, en dat omzet naar prijs/kwaliteit, vindt je dat het totaalpakket dan prima is?
Aanbod vs. prijs is prima.
Kwaliteit vs. prijs vind ik niet. 5mbit op (codec) H.264 is gewoon te karig in mijn ogen. Evenals dat Viaplay eigenlijk alle live-content in 720p50 doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:44
Er staat ook dat Nederland nog niet winstgevend is. Dus de vraag is of dat zal gebeuren. Zo niet dan zal het hier ook eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Ze gaan dus vol inzetten op Scandinavische markt en Nederlandse markt. Over Polen, Baltische staten en huidige uitbreidingen zeggen ze niet.

Ik ben zeer geïnteresseerd hoe het gaat verlopen komende maanden.

Edit:
Hier staat het gehele verslag. Waar ik uithaal dat Viaplay wel vertrekt uit de Baltische Staten.
‘’ and exiting the Baltic markets.’’
https://www.viaplaygroup....terim-report-january-june

[ Voor 36% gewijzigd door dnmw2705 op 20-07-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gaat nog wel even duren voordat we F1 in 4K terug hebben dus :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:11:
Gaat nog wel even duren voordat we F1 in 4K terug hebben dus :X
Er is nog nooit een race in 4K geweest ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
Zorroberner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:16:
[...]

Er staat ook dat Nederland nog niet winstgevend is. Dus de vraag is of dat zal gebeuren. Zo niet dan zal het hier ook eindigen.
Andere media meldden dan ook dat ViaPlay op zoek is naar sublicenties (o.a. Premier League naar ESPN/Ziggo of Darts terug naar RTL), danwel iemand die de hele toko over wil nemen (DAZN, Sky e.d.), dus dat wordt de komende weken/maanden nog afwachtten wat er gebeurt.

Ik verwacht overigens dat die allemaal in een nog grotere stroomversnelling geraakt mochten ze de rechten voor F1 niet opnieuw binnnehalen, dan is het helemaal gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje...bankgaranties voor een reddingsplan? Dan gaat het wel heel erg slecht. Klinkt alsof de vorige leider structureel ook de boel richting geldschieters en aandeelhouders heeft belazerd want anders moet je namelijk niet opeens naar de bank voor een reddingsplan als er een nieuwe topman komt. Dan zit je eigenlijk al in de fase dat als je nu accuut niets doet je zeer binnenkort failliet bent.

Ik ken weinig bedrijven die een dergelijke situatie hebben overleefd op eigen benen. Een overname lijkt mij ook vrij kansloos: Ze hebben 'te veel' betaald om snel marktaandeel te krijgen en in Nederland hebben ze met wat zeer publieksonvriendelijke reacties ('Nee meneer, het is uw schuld dat onze app niet goed draait.') niet echt een goede sier gemaakt. Dat blijft aan je plakken...

Misschien zou een Amazon of Netflix en eventueel nog ESPN kunnen instappen en via koppelverkoop van het bestaande aanbod dit kunnen absorberen? Een andere partij zie ik het niet snel doen eerlijk gezegd want je moet toch een 'slok' qua schulden gaan nemen om dit over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is wat lastig om die cijfers te interpreteren met de verschillende termen en gebruik van Zweedse kroon.
Er is een daling van groei in abonnees, meer dan 10%, en de cashflow is negatief, oftewel de Viaplay Group lijdt verliezen.

Er is een negatieve cashflow, er zijn dus meer uitgaven dan inkomsten. Exacte aantallen is lastig voor mij te begrijpen maar het gaat om vele miljoenen (in euro's).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Het AD sluit een verkoop of een deel van de rechten niet uit.
https://www.ad.nl/show/no...en-in-nederland~a714f1bf/

En dat is wel te verklaren, als je in een kwetsbare positie zit en geld nodig hebt dan kun je biedingen moeilijk afslaan. Maar eens kijken hoe dit wordt vervolgd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
De enige reden dat viaplay in nederland blijft is omdat nordic entertainment garant staat tegenover de FOM.

Vertrekken is veel duurder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Zo te zien hebben de aandeelhouders er niet echt vertrouwen in dat het nog goedkomt :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8n962dnM5-dqnlULIGVfh8G69M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cqBFBZFQP6YE56xum4ZGlBi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dnmw2705 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:31:
Ze gaan dus vol inzetten op Scandinavische markt en Nederlandse markt. Over Polen, Baltische staten en huidige uitbreidingen zeggen ze niet.

Ik ben zeer geïnteresseerd hoe het gaat verlopen komende maanden.

Edit:
Hier staat het gehele verslag. Waar ik uithaal dat Viaplay wel vertrekt uit de Baltische Staten.
En over eventuele vervolgstappen:
[...] and conducting an immediate strategic review of the entire business to consider all options including content sublicensing, asset disposals, equity injections or the sale of the whole Group. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
biobak schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:36:
Zo te zien hebben de aandeelhouders er niet echt vertrouwen in dat het nog goedkomt :X

[Afbeelding]
Misschien ga ik mijn durf kapitaal inzetten en koop ik 2 aandelen in tier A :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet kijken via de app die buffert en stottert maar via de TV. Wat een verademing.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mooi. Goed nieuws (voor mensen die meer dan F1 kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
Ik snap niet waarom veel mensen denken dat ESPN wel even zal instappen om dingen van Viaplay over te nemen. ESPN is zelf terug gefloten vanuit de VS omdat hun bod voor de aankomende Eredivisie rechten te veel was volgens de Disney leiding.
Verder was er laatst een interview van CNBC met Bog Iger die zei dat hij vond dat TV zenders niet tot Disney's core business hoorde en ze die mogelijk gingen afstoten. Dus ESPN zal vast niet veel te besteden hebben.
Disney is going to be "expansive" in its thinking about the traditional TV business, leaving the door open to a possible sale of the networks. "They may not be core to Disney," Iger said, adding the creativity that has come from those networks has been key for Disney.
[...]
Cable TV channel ESPN is in a different bucket, however. On that front, Iger said Disney is open to finding a strategic partner, which could take the form of a joint venture or offloading an ownership stake.
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:08
dnmw2705 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:31:
Edit:
Ander quote uit het verslag:
"The subscriber base was down QoQ as we phased out ARPU dilutive partner campaigns, with the Polish base growing and Dutch base declining."
Het is niet veel soeps dat je 1,5 jaar na toetreding op de Nederlandse markt al aan het krimpen bent. Door al het negatieve rumoer rondom Viaplay verwacht ik ook niet dat deze trend wordt omgekeerd. Iedereen die Viaplay wilde proberen (om F1, PL, darts), heeft zich al eens geabonneerd intussen. Voor de series en films hoef je het niet te doen, daar zijn betere diensten voor.

[ Voor 17% gewijzigd door eilavid op 20-07-2023 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
MilesD. schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:17:
[...]

Off-topic, maar: nee? https://www.vodafoneziggo...ula-1-4k-picture-quality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Gunner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:08:
[...]

Exact. Voor F1 zijn er ook alternatieven. Voor bijvoorbeeld Premier League heb je dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
[...]

Bij ziggo sport zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
Pompi schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:09:
Ik snap niet waarom veel mensen denken dat ESPN wel even zal instappen om dingen van Viaplay over te nemen. ESPN is zelf terug gefloten vanuit de VS omdat hun bod voor de aankomende Eredivisie rechten te veel was volgens de Disney leiding.
Verder was er laatst een interview van CNBC met Bog Iger die zei dat hij vond dat TV zenders niet tot Disney's core business hoorde en ze die mogelijk gingen afstoten. Dus ESPN zal vast niet veel te besteden hebben.

[...]

Bron
Het verschil zit hem in de bedragen. Het nieuwe eredivisie bod lag volgens geruchten om de 160 miljoen per jaar. De premier league bij Viaplay is gekocht voor 2,3 miljard, maar is verkocht voor een totaal pakket om in meerdere landen te mogen uitzenden met een langere looptijd.

Even heel simpel gerekend: 2,3 miljard gedeeld door tien jaar = 230 miljoen. Gedeeld door 4 i.v.m. de rechten voor Scandinavie en Nederland kom je op 57,5 per jaar voor de rechten in Nederland.

Daarnaast hebben we het over sublicenties, die worden niet zo hoog verkocht als de originele inkoopprijs. Het zou bijvoorbeeld een constructie kunnen opzetten waarbij een zender een X aantal wedstrijden mag uitzenden voor een X aantal miljoenen. Wil je het volledige aantal wedstrijden kan je dan altijd nog naar ViaPlay om dat pakket te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
dudinson schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]
De premier league bij Viaplay is gekocht voor 2,3 miljard, maar is verkocht voor een totaal pakket om in meerdere landen te mogen uitzenden met een langere looptijd.

Even heel simpel gerekend: 2,3 miljard gedeeld door tien jaar = 230 miljoen. Gedeeld door 4 i.v.m. de rechten voor Scandinavie en Nederland kom je op 57,5 per jaar voor de rechten in Nederland.
Maar in deze deal zitten dus ook de Baltische Staten die nu afgestoten worden.

Viaplay heeft in de Baltische Staten: UEFA CL, EL, ECL, PL, F1, Bundesliga, NHL, diverse bekercompetities en per land nog diverse andere rechten sporten zoals MotoGP, UFC, Darts etc.

Daar komen nú gigantisch veel rechten op de markt. Waar Viaplay nog wel geld op terug gaat krijgen, maar of het dekkend is voor de gehele gedane investering, dat betwijfel ik

Ik ben ook benieuwd wat sponsoring van Verstappen en Haaland hen kost en vooral: wat het hen oplevert.. beide merken hebben een hoge marktwaarde, dus goedkoop zal het niet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door dnmw2705 op 20-07-2023 11:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Gunner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:08:
[...]

Ik zou er niet al te zeker van zijn. Dit gaat denk ik niet met een sisser aflopen als je het artikel leest.
Aandelen kelderen ook al, dat blijft niet goed gaan.

En het is wel goed dat ze op hun bek gaan. Slechte kwaliteit wordt niet getolereerd, en dat zien die bedrijven nu ook.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 20-07-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
TexMex schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:40:
[...]

En over eventuele vervolgstappen:

[...]
Vind de volgende zinnen ook wel eruit springen.

"Going forward, our focus will be on the Nordic markets with the new operating model in place, on the right content mix, on the development of our soon to be profitable Dutch operations"

Hoe denken ze opeens in Nederland wel winstgevend te worden als ze dat blijkbaar op het moment nu niet zijn.

"We are also discontinuing our low tier non-sports offering in each of our international markets, in order to focus on our sports offering and the sale of non-sports content through our profitable Viaplay Select business."

Dus alles behalve sport gaat verdwijnen, en per wanneer? Gaat de prijs van Viaplay dan ook een stuk omlaag of mag je dan ook per direct opzeggen als je een jaarcontract afgesloten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
_jero_813 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:32:
[...]

"Going forward, our focus will be on the Nordic markets with the new operating model in place, on the right content mix, on the development of our soon to be profitable Dutch operations"

Hoe denken ze opeens in Nederland wel winstgevend te worden als ze dat blijkbaar op het moment nu niet zijn.

"We are also discontinuing our low tier non-sports offering in each of our international markets, in order to focus on our sports offering and the sale of non-sports content through our profitable Viaplay Select business."

Dus alles behalve sport gaat verdwijnen, en per wanneer? Gaat de prijs van Viaplay dan ook een stuk omlaag of mag je dan ook per direct opzeggen als je een jaarcontract afgesloten heb?
Natuurlijk gaat die prijs niet omlaag. Hoe moet het anders winstgevend worden. :P

Dan valt dat hele, ja maar je krijgt méér dan F1 voor die prijs argument ook weg. Gaan er nog meer mensen weg naar f1tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
Is dit nou uit rancune jegens Ziggo of pure zelfhaat dat ze tegen beter weten in in Nederland willen blijven?

Iedereen die in mijn omgeving Viaplay had heeft het inmiddels al opgezegd. En in de kennissen van kennisenkring hoor je gelijke signalen.

En als klap op de vuurpijl willen ze de abokosten (jaarlijks) gaan verhogen. Dan is er nog minder animo.
Maar goed, het is hun keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 22:03
_jero_813 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:32:
[...]

Er staat niet dat de non-sport weg gaat uit het Viaplay pakket. Er staat dat ze geen apart non-sport pakket (iets wat in NL niet beschikbaar was) meer gaan aanbieden. In de UK had je zo'n pakket welke voor 3.99/maand te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
rusman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Er staat niet dat de non-sport weg gaat uit het Viaplay pakket. Er staat dat ze geen apart non-sport pakket (iets wat in NL niet beschikbaar was) meer gaan aanbieden. In de UK had je zo'n pakket welke voor 3.99/maand te krijgen was.
Dank je voor de opheldering, was niet bekend met dat ze verschillend waren per land :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik wordt hier vrolijk van ik hoop dat ze omvallen dan bouw ik een feestje en nu maar hopen dat een partij als Amazon of Apple de sport rechten gaan overnemen

Trouwens zijn de Van Moof broertjes familie van de eigenaren van Viaplay want je ziet wel overeenkomsten
zoals grootheidswaanzin, belabberde kwaliteit leveren en geen bedrijf kunnen leiden of is het gewoon een virus wat er in de lucht hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rusman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Eerlijk is eerlijk, juist het deel series hadden ze wel goed voor elkaar.
Prima beeldkwaliteit, snelle NL subs en her en der een onderscheidend aanbod.

Te weinig om het als aparte diens neer te zetten, maar dat ze het loskoppelen bergrijp ik wel.
De sportkijker zat er waarschijnlijk te weinig op te wachten.

Sublicenceren naar Ziggo dat worstelt met content voor hun Movies & Series zou best een idee kunnen zijn, al schuren die nu een beetje tegen SkyShowtime aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Frappuccino schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:
Is dit nou uit rancune jegens Ziggo of pure zelfhaat dat ze tegen beter weten in in Nederland willen blijven?

Iedereen die in mijn omgeving Viaplay had heeft het inmiddels al opgezegd. En in de kennissen van kennisenkring hoor je gelijke signalen.

En als klap op de vuurpijl willen ze de abokosten (jaarlijks) gaan verhogen. Dan is er nog minder animo.
Er is geen rancune naar Ziggo. Wat boeit Viaplay het nu wat ziggo doet, die rancune is er alleen andersom.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
Artbij schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:40:
[...]
Er is geen rancune naar Ziggo. Wat boeit Viaplay het nu wat ziggo doet, die rancune is er alleen andersom.
Dat betwijfel ik hoor, of het er alleen ‘andersom’ is. Grootste voorbeeld is de aankoop van radiorechten. Natuurlijk zijn rechten vrij, waar de hoogste bieder deze krijgt, alleen deze wegstoppen in een liveblog op een nieuwswebsite, daarmee geef je echt wel aan dat er iets speelt. Zeker omdat Zwaneveld alleen kon zeggen: ‘deze beslissing is in Zweden genomen’

[ Voor 7% gewijzigd door dnmw2705 op 20-07-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
dnmw2705 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Dat betwijfel ik hoor, of het er alleen ‘andersom’ is. Grootste voorbeeld is de aankoop van radiorechten. Natuurlijk zijn rechten vrij, waar de hoogste bieder deze krijgt, alleen deze wegstoppen in een liveblog op een nieuwswebsite, daarmee geef je echt wel aan dat er iets speelt. Zeker omdat Zwaneveld alleen kon zeggen: ‘deze beslissing is in Zweden genomen’
Die radiorechten waren helemaal niet van Ziggo.

Die hadden ze sowieso gekocht, ongeacht wie er nu gebruik van maakte.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
dudinson schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Andere media meldden dan ook dat ViaPlay op zoek is naar sublicenties (o.a. Premier League naar ESPN/Ziggo of Darts terug naar RTL), danwel iemand die de hele toko over wil nemen (DAZN, Sky e.d.), dus dat wordt de komende weken/maanden nog afwachtten wat er gebeurt.

Ik verwacht overigens dat die allemaal in een nog grotere stroomversnelling geraakt mochten ze de rechten voor F1 niet opnieuw binnnehalen, dan is het helemaal gebeurt.
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Ben benieuwd of ze het einde van het jaar halen. Aandeel is vandaag met 42,71% in de min.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 20-07-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Frappuccino schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:

Ik denk dat het vooral een kwestie is van niet willen toegeven dat dit grapje ze vele miljoenen (en misschien wel de kop?) heeft gekost. Iemand zal de knoop moeten doorhakken en het verlies afschrijven. Pas daarna kan men met een frisse blik vooruit kijken....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Ziggo op kanaal 14 zond F1 in 4k uit.
eilavid schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Ander quote uit het verslag:
"The subscriber base was down QoQ as we phased out ARPU dilutive partner campaigns, with the Polish base growing and Dutch base declining."
Het is niet veel soeps dat je 1,5 jaar na toetreding op de Nederlandse markt al aan het krimpen bent. Door al het negatieve rumoer rondom Viaplay verwacht ik ook niet dat deze trend wordt omgekeerd. Iedereen die Viaplay wilde proberen (om F1, PL, darts), heeft zich al eens geabonneerd intussen. Voor de series en films hoef je het niet te doen, daar zijn betere diensten voor.
De jaarabonnementen die o.a. met KPN koppelverkoop zijn verkregen liepen af in maart/april. Dus in Q2 zijn er heel veel die toen de boel niet meer verlengd hebben, mede door de prijsverhogingen en 'customer-is-always-wrong'-gedrag van de klantenservice. Weet je nog dat we een paar GP's op het open kanaal zouden krijgen? En opeens waren er banners(!) in beeld tijdens F1-sessies. Zichzelf in de voet schieten is een kunst op zich geworden. Bij Darts zag je al de bezuinigingen doordat de EuroTours niet meer voorzien werden van NL-commentaar. Men liet gewoon de ITV(?) feed doorlopen.
Artbij schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Die radiorechten waren helemaal niet van Ziggo.

Die hadden ze sowieso gekocht, ongeacht wie er nu gebruik van maakte.
Die waren van Olav Mol en liepen een jaar langer door dan de TV-rechten. Waarom Viaplay die zo nodig moest hebben... Ze wilden het pad afsnijden van F1TV+Olav commentaar. Inmiddels zit Viaplay commentaar ook op de NL-feed van F1TV, maar dat kan je gelukkig weer veranderen naar Engels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Steenw schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:13:
Ik wordt hier vrolijk van ik hoop dat ze omvallen dan bouw ik een feestje en nu maar hopen dat een partij als Amazon of Apple de sport rechten gaan overnemen
'Ik word' is nooit met dt. Daar worden wij dan weer niet vrolijk van.

Verder vind ik het wel pervers om dan maar te hopen dat ze omvallen. Leuk voor al die mensen die er werken ook zeker? En de mensen die misschien een jaarcontract hebben afgesloten die dan hun geld kwijt zijn? Jammer voor ze?

Niets aan hand volgens Chris Woerts. En niet zeggen dat die er niets van weet nu he? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 20-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een item van vorige week vrijdag. Die wordt nu bij het bericht van vandaag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gunner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Verder vind ik het wel pervers om dan maar te hopen dat ze omvallen. Leuk voor al die mensen die er werken ook zeker? En de mensen die misschien een jaarcontract hebben afgesloten die dan hun geld kwijt zijn? Jammer voor ze?

Niets aan hand volgens Chris Woerts. En niet zeggen dat die er niets van weet nu he? ;)
Ik denk dat die woerts een mooie zak geld krijgt om met zijn stukjes viaplay wat op te hemelen... ;)

En er gaan elke dag bedrijven failliet, lullig voor de werknemers natuurlijk. Maar als mijn werkgever met dergelijk nieuws in de media komt had ik mijn conclusies maanden geleden al getrokken... (net als de klanten ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

stylezzz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat die woerts een mooie zak geld krijgt om met zijn stukjes viaplay wat op te hemelen... ;)
Dit is ook onderdeel van het probleem in het topic. Er zitten me wat teveel mensen die ViaPlay maar wat graag kapot zien gaan in een soort weemoed naar de tijden dat het 'gratis was bij ziggo'

Het zou zelfs reden voor een feestje zijn zelfs. Verder gok ik dat Woerts het toch wel wat beter weet dan wie dan ook in dit topic. Maar dan wordt het een beetje gebagatelliseerd omdat ie wel een zak geld daarvoor moet krijgen want zo positief? Dat kan toch niet.. Ja zo kan ik het ook.

* Gunner is nog nooit benaderd door ViaPlay?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 20-07-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laten we het het Sport7/Talpa effect noemen. Viaplay is niet de eerste die zich hieraan stoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gunner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:57:
[...]

Dit is ook onderdeel van het probleem in het topic. Er zitten me wat teveel mensen die ViaPlay maar wat graag kapot zien gaan. Het zou zelfs reden voor een feestje zijn zelfs. Verder gok ik dat Woerts het toch wel wat beter weet dan wie dan ook in dit topic. Maar dan wordt het een beetje gebagetalliseerd omdat ie wel een zak geld daarvoor krijgt. Ja zo kan ik het ook.
Yep..... "the customer is always wrong" werd hierboven al eens aangehaald door iemand. I.p.v. die zak geld naar woerts te schuiven om positieve woorden te kloppen kunnen ze dat beter steken in een enquete onder hun klanten
. Waar zitten de problemen? Waarom is ons imago zo slecht? Wat kunnen we doen om onszelf te verbeteren? Zomaar 3 vragen die ik gratis en voor niks beschikbaar stel voor viaplay... ;)

Zo ongeveer regel 1 in de commercie , kijk waar je klanten behoefte aan hebben en hoe jij je businessmodel daar zo winstgevend mogelijk aan kan passen. Tis allemaal niet zo moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Señor Sjon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:02:
Laten we het het Sport7/Talpa effect noemen. Viaplay is niet de eerste die zich hieraan stoot.
Sport7 is alweer heel lang geleden. Was daar het struikelblok niet dat talpa wel even dacht dat iedereen zijn sport vanachter een decoder moest gaan kijken? Dat was toen nog ondenkbaar, talpa was gewoonweg te vroeg.... nu is het algemeen geaccepteerd dat je het eredivisie voetbal via espn kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Steenw schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:13:

Trouwens zijn de Van Moof broertjes familie van de eigenaren van Viaplay want je ziet wel overeenkomsten
zoals grootheidswaanzin, belabberde kwaliteit leveren en geen bedrijf kunnen leiden of is het gewoon een virus wat er in de lucht hangt
Hoop echt niet naar amazon, k-bedrijf waar mijn centjes per definitie niet naartoe gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
stylezzz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Sport7 is alweer heel lang geleden. Was daar het struikelblok niet dat talpa wel even dacht dat iedereen zijn sport vanachter een decoder moest gaan kijken? Dat was toen nog ondenkbaar, talpa was gewoonweg te vroeg.... nu is het algemeen geaccepteerd dat je het eredivisie voetbal via espn kijkt.
In effect deed Viaplay weer hetzelfde door een fors hogere prijs neer te leggen voor veel minder product dan de andere streamingsdiensten/Ziggo Sport. En daarbij ook nog eens een veel minder kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Señor Sjon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:10:
[...]

In effect deed Viaplay weer hetzelfde door een fors hogere prijs neer te leggen voor veel minder product dan de andere streamingsdiensten/Ziggo Sport. En daarbij ook nog eens een veel minder kwaliteit.
Sport7 was het debacle in 1996 zie ik nu... op de kop af al 27 jaar geleden. (Oef!) Plan was om gratis te beginnen en na een tijdje 2 gulden(jaja) voor een maandje kijken te gaan vragen. Ongehoord in die tijd, we betaalden immers braaf aan de kabelboer en zagen geen reden om ineens extra te gaan betalen voor iets als voetbal..... na een half jaar trok john de mol de stekker eruit. Hij was gewoonweg te vroeg vrees ik....

Hedendaags kun je prima geld vragen voor content. Maar dan zul je wel kwaliteit moeten bieden.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:57:
[...]

Dit is ook onderdeel van het probleem in het topic. Er zitten me wat teveel mensen die ViaPlay maar wat graag kapot zien gaan in een soort weemoed naar de tijden dat het 'gratis was bij ziggo'

Het zou zelfs reden voor een feestje zijn zelfs. Verder gok ik dat Woerts het toch wel wat beter weet dan wie dan ook in dit topic. Maar dan wordt het een beetje gebagatelliseerd omdat ie wel een zak geld daarvoor moet krijgen want zo positief? Dat kan toch niet.. Ja zo kan ik het ook.

* Gunner is nog nooit benaderd door ViaPlay?
Dat valt volgens mij reuze mee en al helemaal in dit topic. Die klacht zag je hooguit de eerste maanden nadat Viaplay actief was.

De klachten over Viaplay worden hier altijd extreem duidelijk omschreven en beargumenteerd en het heeft er vrijwel nooit mee te maken dat het 'gratis was bij Ziggo'. Het gaat er meer om dat Viaplay bepaalde zaken gewoon niet op orde heeft (ik zal ze niet herhalen) en eigenlijk helemaal niets doet met alle kritiek. Viaplay is hardleers gebleken en vanaf de start onsympathiek. Dat is een houding die bij veel Nederlanders ergernis wekt. En als het dan mis dreigt te gaan, leidt dat al snel tot hoongelach.

Overigens heeft Woerts alleen gezegd dat hij ervan overtuigd was dat Viaplay in Nederland actief zou blijven. Erg positief over het product (en zoals Viaplay daarmee omgaat) was hij in het verleden zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Señor Sjon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Weet niet hoor maar Viaplay heeft meer waarde dan Ziggo Sport. Voor niet Ziggo klanten was Ziggo sport 15 euro per maand en kreeg je alleen sport zenders te zien met luid roepende mannentjes die wilde bewijzen dat ze wat waren. Bij Viaplay krijg je veel meer content (sport, series, films) en een beter aanbod qua inhoud, de voor en na programma's zijn van veel betere kwaliteit dan wat Ziggo aanbood.

Ja, technisch is er zeker nog wat op aan te merken, maar ik ben (blijkbaar) 1 van de weinige die erg waardeerd wat Viaplay doet met de content en zou het echt heel zonde vinden als dit verder de prullenbak in gaat.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:21:
[...]

Weet niet hoor maar Viaplay heeft meer waarde dan Ziggo Sport. Voor niet Ziggo klanten was Ziggo sport 15 euro per maand en kreeg je alleen sport zenders te zien met luid roepende mannentjes die wilde bewijzen dat ze wat waren. Bij Viaplay krijg je veel meer content (sport, series, films) en een beter aanbod qua inhoud, de voor en na programma's zijn van veel betere kwaliteit dan wat Ziggo aanbood.

Ja, technisch is er zeker nog wat op aan te merken, maar ik ben (blijkbaar) 1 van de weinige die erg waardeerd wat Viaplay doet met de content en zou het echt heel zonde vinden als dit verder de prullenbak in gaat.
Ziggo Sport heeft nog steeds meer sporten (en sportzenders) dan Viaplay. Dat was niet enkel Premier League en F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Señor Sjon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Ziggo Sport heeft nog steeds meer sporten (en sportzenders) dan Viaplay. Dat was niet enkel Premier League en F1.
Viaplay heeft ook meer dan Permier League en F1. Maar het blijft allemaal sport. Content wise heeft Viaplay meer en beter aanbod dan Ziggo Sport ansich. qua prijs heeft Viaplay het dus beter voor elkaar dan Ziggo Sport.

Technisch is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Viaplay heeft ook meer dan Permier League en F1. Maar het blijft allemaal sport. Content wise heeft Viaplay meer en beter aanbod dan Ziggo Sport ansich. qua prijs heeft Viaplay het dus beter voor elkaar dan Ziggo Sport.

Pissing match? Even gekeken wat Ziggo heeft. Over 5 kanalen (plus een 6e dat docu's doet, staat hier niet bij:
Europees voetbal
Samenvattingen van Formule 1-races, kwalificaties en vrije trainingen
Tennis
MotoGP
Golf
Handbal
Basketbal
Hockey
Rugby
Atletiek
Volleybal
Wintersporten
UEFA Champions League
EK- en WK-kwalificatie
Nations League
La Liga (ES)
Serie A (IT)
Super Lig (TR)
Ligue 1 (FR)
Primeira Liga (PT)
Pro League (BE)
Internationaal Bekervoetbal
Formule 1-samenvattingen
Formule 2
Formule 3
Formule E
DTM
Porsche Super Cup
NASCAR
IndyCar-series
MotoGP
World Rallycross Championship (WRX)
European Tour
Meeste Amerikaanse PGA Tour events
3 van de 4 Majors
Ryder Cup
World Golf Championship
LPGA
ATP 1000 en 500-toernooien
ABN AMRO World Tennis
Wimbledon op gras
Landentoernooi voor vrouwen de Billie Jean King Cup, de voormalige Fed Cup
Davis Cup, het internationale landenteamtoernooi Tournament,
het Libéma Open,
ATP 250 events
Padel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Pissing match? Even gekeken wat Ziggo heeft. Over 5 kanalen (plus een 6e dat docu's doet, staat hier niet bij:

[...]
...

"blijft allemaal sport".

Volgens mij veranderd er niks aan wat ik in mijn eerste comment over Ziggo sport zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:42:
[...]

*knip*
Ondertussen is het wel duidelijk dat het een grote flop is geworden en zowel de technische kant als het uitzend gedeelte is gewoon zwaar onder de maat van wat we gewend zijn van betaalde streamingsdiensten.

Ziggo is een provider met z'n eigen tv kanalen dat kun je eigenlijk al niet met elkaar vergelijken maar die hadden het veel beter voor elkaar dat lees je overal terug en zie je ook terug in de percentages met polls.

Het maakt de meeste mensen geen *piep* uit hoe ze iets kunnen kijken zolang ze maar krijgen waar je voor betaald en dat was/is bij Viaplay zeer zeker niet het geval! Feit dat ze nu dit soort nieuwsberichten naar buiten moeten brengen waarin ze keihard op hun muil gaan en dus gewoon de afgelopen maanden en in het begin keihard liepen te liegen is gewoon zwaar onprofessioneel en terecht dat ze zwart worden gemaakt.

Vroeger geloofde ik ook in de kerstman maar bleek ook een hoop lucht te zijn en zo is dat ook met Viaplay.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2023 23:37 . Reden: Op de man spelen en schelden laten we. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melantrix
Pimmuz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:53:
[...]

*knip*
Ondertussen is het wel duidelijk dat het een grote flop is geworden en zowel de technische kant als het uitzend gedeelte is gewoon zwaar onder de maat van wat we gewend zijn van betaalde streamingsdiensten.

Ziggo is een provider met z'n eigen tv kanalen dat kun je eigenlijk al niet met elkaar vergelijken maar die hadden het veel beter voor elkaar dat lees je overal terug en zie je ook terug in de percentages met polls.

Het maakt de meeste mensen geen *knip* uit hoe ze iets kunnen kijken zolang ze maar krijgen waar je voor betaald en dat was/is bij Viaplay zeer zeker niet het geval! Feit dat ze nu dit soort nieuwsberichten naar buiten moeten brengen waarin ze keihard op hun muil en dus gewoon de afgelopen maanden en in het begin keihard liepen te liegen is gewoon zwaar onprofessioneel en terecht dat ze zwart worden gemaakt.

Vroeger geloofde ik ook in de kerstman maar bleek ook een hoop lucht te zijn en zo is dat ook met Viaplay.
Prima hoor, maar er komen ook mensen die uiten dat ze tevreden zijn met Viaplay en het jammer vinden als dat daadwerkelijk flopt. Waarom ik dan door loop te drammen...? De afgelopen pagina's gaan over hoe verschrikkelijk Viaplay wel niet is, en ik alleen even een tegen beeld.
*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2023 23:39 . Reden: Quote aangepast en maak aub een topic report daarvoor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:53:
[...]

...

"blijft allemaal sport".

Volgens mij veranderd er niks aan wat ik in mijn eerste comment over Ziggo sport zei.
"Content wise heeft Viaplay meer en beter aanbod dan Ziggo Sport ansich."

Dat wilde ik eigenlijk vergeleken hebben. Ik weet niet wat Viaplay allemaal voor sport heeft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:58:
[...]

"Content wise heeft Viaplay meer en beter aanbod dan Ziggo Sport ansich."

Dat wilde ik eigenlijk vergeleken hebben. Ik weet niet wat Viaplay allemaal voor sport heeft namelijk.
moet je wel erbij zeggen wat ik defineer als content. Dat staat daar namelijk voor:
kreeg je alleen sport zenders te zien met luid roepende mannentjes die wilde bewijzen dat ze wat waren. Bij Viaplay krijg je veel meer content (sport, series, films), en een beter aanbod qua inhoud
Ik geef al aan dat Ziggo alleen sport aan bied, en viaplay een breder aanbod heeft.

Ik weet ook zo 123 niet wat voor sport Viaplay precies heeft. Zijn ze niet heel duielijk over als ik zo snel op hun site kijk. Van wat ik kan zien:
F1, F2, F3, Premiere League, Bundesliga, PDC, Hockey Tulp(?), volgens mij nog wat verschillende voetbal klasses, cricket en vechtsport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
[...]
maar die hadden het veel beter voor elkaar dat lees je overal terug en zie je ook terug in de percentages met polls.
Oneens.
[...]
zolang ze maar krijgen waar je voor betaald en dat was/is bij Viaplay zeer zeker niet het geval
Dat was bij Ziggo ook niet zo wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Prima hoor, maar er komen ook mensen die uiten dat ze tevreden zijn met Viaplay en het jammer vinden als dat daadwerkelijk flopt. Waarom ik dan door loop te drammen...? De afgelopen pagina's gaan over hoe verschrikkelijk Viaplay wel niet is, en ik alleen even een tegen beeld. *knip*
Ik was in het begin ook tevreden met Viaplay hell ik heb het nog een behoorlijke tijd voor ze opgenomen in gesprekken omdat sommige mensen het niet eens een kans wouden geven. Vervolgens zijn ze zich heel erg arrogant gaan opstellen en het was allemaal beter als bij Ziggo er waren geen problemen en als die er wel waren lag het aan de klant. Vele mensen hebben nog nooit zo'n onprofessionele en onbeschofte Servicedesk mee gemaakt sloeg echt nergens op.

Je probeert dingen te beweren die gewoon niet waar zijn daarom reageer ik erop gewoon simpele feiten. Als je nu leest wat er voor pers artikelen naar buiten worden gebracht waarin ze toch maar even toe geven iets te hoog van de toren te hebben geblazen en je blijft het voor ze opnemen nee dat valt niet goed. Leuk voor dat handjevol mensen wat wel een werkende app/streamingdienst heeft maar het gros van de mensen dus niet geven ze nu ook toe.

En please omdat iemand het niet met je eens is meteen over azijn beginnen wat kinderachtig...
JeroenNietDoen schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Oneens.

[...]

Dat was bij Ziggo ook niet zo wat mij betreft.
Dus jij wil serieus beweren dat het beeld bij Viaplay beter of geëvenaard word dan wat ze bij Ziggo aanboden? Ik kan nog wel een aantal vergelijkingen oproepen waar het voor de meeste klanten gruwelijk is mis gegaan.

Dus jij hebt iets vervelend ervaren bij ZIggo (met zo velen) en daarom is Viaplay beter? Lijken wel voetbal supporters hier 'jouw club is kut want de mijne is betur!!'.

Gaat om hoe ze de Nederlandse markt opkwamen met al dat geblèr en er is niks van waar gemaakt dat is nu op dit moment het hele punt ze moeten op de blaren zitten voor hun hoogmoed en gepruts.

Denk je nou echt dat al die nieuwe klanten zaten te wachten op de ellende die sommige hebben meegemaakt? Dat we voor onze plezier de Servicedesk contacteren met onze problemen? Nee je wilt gewoon een prettige kijk ervaring en dat was helaas niet voor iedereen mogelijk. Dit is Tweakers geen FOK hier geven we onze mening en delen we onze ervaringen en zijn we niet tegen een bepaalde club omdat ze iets van je afpakken nee je ze geeft ze een kans.

En die hebben ze helaas goed verprutst en moeten maar zien wat de toekomst brengt ik wil gewoon een stabiele dienstverlening van ze en dat kunnen ze niet geven op het moment.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2023 23:41 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 22:03
Prima tevreden met Viaplay. Ik heb geen vaste TV aanbieder en zit er niet op te wachten dat de F1 weer naar Ziggo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
rusman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:07:
Prima tevreden met Viaplay. Ik heb geen vaste TV aanbieder en zit er niet op te wachten dat de F1 weer naar Ziggo gaat.
Wat houd je dan tegen om F1TV te nemen ipv Viaplay? Het is op alle vlakken beter en dan ook nog eens goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 20-07-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
cordonbleu schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:11:
[...]
Wat houd je dan tegen om F1TV te nemen ipv Viaplay? Het is op alle vlakken beter en dan ook nog eens goedkoper.
Nederlandstalig commentaar zonder kunstgrepen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Kunstgrepen? NL commentaar is gewoon standaard bij F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Melantrix schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:04:
[...]

moet je wel erbij zeggen wat ik defineer als content. Dat staat daar namelijk voor:

[...]

Ik geef al aan dat Ziggo alleen sport aan bied, en viaplay een breder aanbod heeft.

Ik weet ook zo 123 niet wat voor sport Viaplay precies heeft. Zijn ze niet heel duielijk over als ik zo snel op hun site kijk. Van wat ik kan zien:
F1, F2, F3, Premiere League, Bundesliga, PDC, Hockey Tulp(?), volgens mij nog wat verschillende voetbal klasses, cricket en vechtsport.
Ik ging ervan uit dat je met die luid roepende mannetjes het over de mensen van het F1 race café had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Bij F1TV heb je Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees én Nederlands commentaar.
Nog steeds niet overtuigd? Véél betere kwaliteit, goedkoper, 6 talen waaronder Nederlands en twee verschillende Engelse en je kan zelfs de drivercams kiezen. Ik begrijp werkelijk niet dat kiezen lastig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
cordonbleu schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:43:
[...]

Bij F1TV heb je Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees én Nederlands commentaar.
Nog steeds niet overtuigd? Véél betere kwaliteit, goedkoper, 6 talen waaronder Nederlands en twee verschillende Engelse en je kan zelfs de drivercams kiezen. Ik begrijp werkelijk niet dat kiezen lastig is...
Waarom doet iedereen dan zo moeilijk met die radio van O. Mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Waarom doet iedereen dan zo moeilijk met die radio van O. Mol?
Waar heb je het over? Het ging over het vergelijk van Viaplay met F1TV. En wie is iedereen?

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 20-07-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
cordonbleu schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:50:
[...]

Waar heb je het over? Het ging over het vergelijk van Viaplay met F1TV. En wie is iedereen?
Ik kan het mishebben, maar ik dacht dat mensen met F1TV het commentaar van Olaf Mol via zijn radio wilden horen, met allerlei (synchronisatie)problemen?
Heb zelf Viaplay, met als voordeel dat de kwalificatie en de race "gewoon" op Ziggo te zien en op te nemen zijn.
Streamen via Google Chromecast met GoogleTV was hier nieuw en dat was in het begin voor sommigen hier even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Ik kan het mishebben, maar ik dacht dat mensen met F1TV het commentaar van Olaf Mol via zijn radio wilden horen, met allerlei (synchronisatie)problemen?
Heb zelf Viaplay, met als voordeel dat de kwalificatie en de race "gewoon" op Ziggo te zien en op te nemen zijn.
Streamen via Google Chromecast met GoogleTV was hier nieuw en dat was in het begin voor sommigen hier even wennen.
Er is een groep die olav geweldig vindt of uit principe zijn commentaar wil horen. Die groep doet die kunstgrepen.

F1tv heeft het Nederlands commentaar van Viaplay en voorheen volgens mij het Nederlandse commentaar van Ziggo.

Het is me niet duidelijk of het delen van het Nederlandse commentaar een keuze is of een verplichting die bij de uitzendrechten horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Pimmuz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:58:
[...]

Ik was in het begin ook tevreden met Viaplay hell ik heb het nog een behoorlijke tijd voor ze opgenomen in gesprekken omdat sommige mensen het niet eens een kans wouden geven. Vervolgens zijn ze zich heel erg arrogant gaan opstellen en het was allemaal beter als bij Ziggo er waren geen problemen en als die er wel waren lag het aan de klant. Vele mensen hebben nog nooit zo'n onprofessionele en onbeschofte Servicedesk mee gemaakt sloeg echt nergens op.

Je probeert dingen te beweren die gewoon niet waar zijn daarom reageer ik erop gewoon simpele feiten. Als je nu leest wat er voor pers artikelen naar buiten worden gebracht waarin ze toch maar even toe geven iets te hoog van de toren te hebben geblazen en je blijft het voor ze opnemen nee dat valt niet goed. Leuk voor dat handjevol mensen wat wel een werkende app/streamingdienst heeft maar het gros van de mensen dus niet geven ze nu ook toe.

En please omdat iemand het niet met je eens is meteen over azijn beginnen wat kinderachtig...

[...]

Dus jij wil serieus beweren dat het beeld bij Viaplay beter of geëvenaard word dan wat ze bij Ziggo aanboden? Ik kan nog wel een aantal vergelijkingen oproepen waar het voor de meeste klanten gruwelijk is mis gegaan.

Dus jij hebt iets vervelend ervaren bij ZIggo (met zo velen) en daarom is Viaplay beter? Lijken wel voetbal supporters hier 'jouw club is kut want de mijne is betur!!'.

Gaat om hoe ze de Nederlandse markt opkwamen met al dat geblèr en er is niks van waar gemaakt dat is nu op dit moment het hele punt ze moeten op de blaren zitten voor hun hoogmoed en gepruts.

Denk je nou echt dat al die nieuwe klanten zaten te wachten op de ellende die sommige hebben meegemaakt? Dat we voor onze plezier de Servicedesk contacteren met onze problemen? Nee je wilt gewoon een prettige kijk ervaring en dat was helaas niet voor iedereen mogelijk. Dit is Tweakers geen FOK hier geven we onze mening en delen we onze ervaringen en zijn we niet tegen een bepaalde club omdat ze iets van je afpakken nee je ze geeft ze een kans.

En die hebben ze helaas goed verprutst en moeten maar zien wat de toekomst brengt ik wil gewoon een stabiele dienstverlening van ze en dat kunnen ze niet geven op het moment.
Ik lees anders helemaal geen feiten in je verhaal maar je eigen mening en ervaring.

Ik zou je willen vragen om morgen of over een week onze reacties terug te lezen en dan te bepalen wie hier nu azijn drinkt. Ik merk veel frustratie bij jou, en anderen, waarbij het ondertussen niet meer geaccepteerd wordt dat er mensen zijn die blij zijn met viaplay. (Nee f1 tv vind ik geen fijne alternatief).

@all:
Ik stop verder hier met reageren, want ik voel me niet welkom om mijn mening en kijk op zaken hier te melden, dat wordt niet geaccepteerd en volledig aan de kant geschoffeld. Veel plezier met zeuren! ;w -O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 22:15
@Melantrix
Trek het je niet aan. Ik ben het met je eens.Ik ben in ieder geval ook blij met Viaplay.
Die Ziggo fanboys zijn gewoon gefrustreerd omdat ze vandaag niet te horen hebben gekregen waar ze op hoopten.
En als ik de media mag geloven zijn de kansen dat het terug komt bij Ziggo nog kleiner dan ze denken. Andere providers lijken daar een stokje voor te willen en de mediagroep Canal+ heeft belang gekocht in Viaplay.
Jammer voor de Ziggo Fanboys maar ineens lijkt het balletje de andere kant op te gaan rollen en de kans dat F1 terugkeert naar Ziggo is nog maar bijzonder klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:Ga elkaar niet de maat nemen hoe iemand iets ervaart aub.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Het France canal+ heeft een belang van 12% gekocht in het noodlijdende Viaplay

France’s Canal+ Group has acquired a 12% stake in Viaplay, the leading Scandinavian streamer which announced earlier today that it would cut 25% of its workforce.

Canal + did not disclose any figure related to the deal. A subsidiary of Vivendi, Canal+ is already present in 50 territories and boasts 25.5 million subscribers, 16 million of which are from metropolitan France. The French pay TV group is also a majority shareholder in the South Africa-based platform MultiChoice.

zie ook:

https://variety.com/2023/...eamer-viaplay-1235675251/

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Pagina: 1 ... 125 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2