If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het Zweedse streamingplatform Viaplay staat er nog slechter voor dan begin vorige maand werd gemeld. De nieuw aantreden topman Jorgen Madsen Lindemann maakte vandaag aan beleggers bekend dat Viaplay de voor dit jaar beloofde financiële doelen niet gaat halen. De kans bestaat zelfs dat het doek valt voor Viaplay in Nederland.
Hopelijk dan weer terug naar Ziggo, KPN of een andere goede uitzender die iedere aanbieder dezelfde prijs laat betalen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gelukkig geen jaar contract genomen. Laat maar naar ESPN of Ziggo Sport gaan
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Jaar contract schrijft toch ook gewoon per maand af? Of vergis ik mij nou.Mars18 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:29:
[...]
Gelukkig geen jaar contract genomen. Laat maar naar ESPN of Ziggo Sport gaan
30 miljoen per jaar voor de rechten F1 in Nederland
2 miljard voor de rechten premier t/m 2028 league in Scandinavie Polen en Nederland
darts?
bundesliga?
handbal?
overige content films/series
investering in de uitrol van je streaming platform
tja niet echt verbazingwekkend dat je dat financieel niet rond krijgt
Lijkt mij een beetje overtrokken voorspelling dat ViaPlay uit NL vertrekt. Sowieso hebben ze tot en met 2024 nog de uitzendrechten van de F1 en in Nederland doet ViaPlay het best goed. Om dit dan voortijdig af te stoten als het voor de rest al niet goed loopt lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.renegrunn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:25:
Viaplay staat er nog slechter voor dan in eerste instantie gedacht, mogelijk vertrek uit NL: https://nos.nl/artikel/24...-op-vertrek-uit-nederland
Wat ik logischer vind, is dat ViaPlay vanaf 2025 niet meer gaat meebieden op de F1 uitzendrechten.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als er teveel verlies wordt gedraaid en het afstoten van onderdelen is nodig, met daarnaast inkomsten door de verkoop van de rechten is dat niet een ongeloofwaardig scenario.Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:33:
[...]
Lijkt mij een beetje overtrokken voorspelling dat ViaPlay uit NL vertrekt. Sowieso hebben ze tot en met 2024 nog de uitzendrechten van de F1 en in Nederland doet ViaPlay het best goed. Om dit dan voortijdig af te stoten als het voor de rest al niet goed loopt lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
Wat ik logischer vind, is dat ViaPlay vanaf 2025 niet meer gaat meebieden op de F1 uitzendrechten.
Met de prijzen die de NPO voor voetbal betaald, zou ik niet eens verbaasd zijn als ook de F1 naar de publieke omroep komt.G_Dragon schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:12:
[...]
Hopelijk dan weer terug naar Ziggo, KPN of een andere goede uitzender die iedere aanbieder dezelfde prijs laat betalen.
Persoonlijk heb ik sowieso liever dat de publieke omroep geen miljarden uitgeeft aan sport uitzendingen, maar goed dat is een andere discussie.
Ik ben niet bekend met NPO maar ik hoop dat na Viaplay iedereen dezelfde prijs moet gaan betalen want het verschil tussen KPN €15 p.m en Ziggo gratis voor klanten was ook te groot. We kunnen niks meer doen dan afwachten en duimen dat dit het einde gaat zijn van de slechte beeldkwaliteit en service van Viaplay..garriej schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:36:
[...]
Met de prijzen die de NPO voor voetbal betaald, zou ik niet eens verbaasd zijn als ook de F1 naar de publieke omroep komt.
Persoonlijk heb ik sowieso liever dat de publieke omroep geen miljarden uitgeeft aan sport uitzendingen, maar goed dat is een andere discussie.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat doen ze goed? Ze geven aan "nog slechter dan gedacht"Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:33:
[...]
en in Nederland doet ViaPlay het best goed.
Mijn boefje is liev!
NPO heeft toch geen live competitie voetbal ? Zijn toch alleen samenvattingen ?garriej schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:36:
[...]
Met de prijzen die de NPO voor voetbal betaald, zou ik niet eens verbaasd zijn als ook de F1 naar de publieke omroep komt.
Misschien iets voor ESPN ?garriej schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:36:
[...]
ik doelde meer op het WK en EK elke twee jaar. Dat kost de npo €900.000 per wedstrijd.Plenkske schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:41:
[...]
NPO heeft toch geen live competitie voetbal ? Zijn toch alleen samenvattingen ?
In het artikel op Nu.nl van vandaag haal ik het volgende:JB schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:39:
[...]
Wat doen ze goed? Ze geven aan "nog slechter dan gedacht"
https://www.nu.nl/media/6...and-vallen-ontslagen.htmlIn Nederland is Viaplay juist winstgevend, zei mediabureau Wavemaker tegen NU.nl. De kijkcijfers van de Formule 1-races zijn stabiel.
Ik vraag mij serieus af: zijn de F1 uitzendrechten ooit eerder tussentijds verkocht?tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Als er teveel verlies wordt gedraaid en het afstoten van onderdelen is nodig, met daarnaast inkomsten door de verkoop van de rechten is dat niet een ongeloofwaardig scenario.
[ Voor 28% gewijzigd door Seroczynski op 13-07-2023 15:47 ]
Staat nogal haaks op het NOS artikel;Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:45:
[...]
In het artikel op Nu.nl van vandaag haal ik het volgende:
[...]
https://www.nu.nl/media/6...and-vallen-ontslagen.html
Waarom zou je NL afstoten, als die wel lekker gaan?De nieuw aangetreden topman Jorgen Madsen Lindemann maakte vandaag aan beleggers bekend dat Viaplay de voor dit jaar beloofde financiële doelen niet gaat halen. De kans bestaat zelfs dat het doek valt voor Viaplay in Nederland.
Mijn boefje is liev!
- tweakduke
Daar valt ook zeker wat voor te zeggen, maar het is toch afwachten welke knoop de globale onderneming gaat doorhakken.Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:45:
[...]
In het artikel op Nu.nl van vandaag haal ik het volgende:
[...]
https://www.nu.nl/media/6...and-vallen-ontslagen.html
Niet echt vergelijkbaar met de F1. F1 heeft volgend jaar 24 races (als elke race doorgaat), dat zijn 24x3 dagen met volop live uitzendingen (naast F1 hebben veel weekenden ook F2, F3 en Porsche SuperCup).garriej schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:44:
[...]
ik doelde meer op het WK en EK elke twee jaar. Dat kost de npo €900.000 per wedstrijd.
En ik geloof niet dat de NPO 30 miljoen per jaar gaat betalen. Ook al zou het de helft worden bij nieuwe biedingen, dan is het nog te veel voor de NPO. Dat krijgt de overheid niet verkocht
[ Voor 19% gewijzigd door Plenkske op 13-07-2023 15:53 ]
Daar ging het in mijn eerste reactie hierop ook over. Dat ViaPlay internationaal niet lekker gaat was een paar dagen gelegen al duidelijk. Ook toen las ik dat de Nederlandse tak het redelijk doet.JB schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:47:
[...]
Staat nogal haaks op het NOS artikel;
[...]
Waarom zou je NL afstoten, als die wel lekker gaan?
Vandaar mijn mening dat ik niet denk dat ViaPlay voor 2025 in Nederland stopt met het uitzenden van F1. Al heeft @tweakduke ook een punt.
Everything is better with Bluetooth
Die blonde (stephane kox btw) was nog een van de betere die je zag groeien in haar rol vorig jaar. Helaas zag ze de bui al hangen met alle ellende en heeft ze ervoor gekozen om eruit te stappen....Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:30:
Kan in het lijstje Sport7 toegevoegd worden binnenkort. Slechte support, medium kwaliteit (at best), hoge prijs, veel fans boos gemaakt door Mol en Ziggo crew te laten vallen en alles zou beter worden. Ipv Kalf liep er een dame domme vragen te stellen op de grid. Nee, ik snap het wel. Ook dan nog het NL commentaar aan F1TV geven/verkopen is helemaal een domme zet geweest. Zelfs mijn schoonmoeder stapte toen over op F1TV.
Als je wel wat winst pakt in Nederland, maar niet voldoende, dan kan het alsnog reden genoeg zijn om het af te stoten en je meer te gaan focussen op je thuisland. Uitgaven verminderen, besparen waar het kan, snijden waar het kan en overhead verminderen waar het kan. Als ViaPlay in Nederland het best oke doet, maar onderaan de streep zorgt het voor net wat teveel kopzorgen en overhead dan is de keuze zo gemaakt lijkt me.Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:55:
[...]
Daar ging het in mijn eerste reactie hierop ook over. Dat ViaPlay internationaal niet lekker gaat was een paar dagen gelegen al duidelijk. Ook toen las ik dat de Nederlandse tak het redelijk doet.
Vandaar mijn mening dat ik niet denk dat ViaPlay voor 2025 in Nederland stopt met het uitzenden van F1. Al heeft @tweakduke ook een punt.
Voor F1 is F1tv by far de betere optie, en aanzienlijk goedkoper. Voor series en films zijn er betere alternatieven. Dan hou je de Premier League en Darts over, maar daar heb ik echt de ballen verstand van dus geen idee of dat tussen de 12 en 15 euro in de maand waard is. En als dat het wel al waard is, in hoeverre er genoeg animo is om het rendabel te maken. Ik snap in ieder geval de meerwaarde van ViaPlay in Nederland niet. Nooit gedaan ook.
Dan is het einde oefening. Niemand gaat het zelfde bedrag per maand betalen voor darts, PL voetbal en series die je ook elders kan kijken.Seroczynski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:33:
[...]
Lijkt mij een beetje overtrokken voorspelling dat ViaPlay uit NL vertrekt. Sowieso hebben ze tot en met 2024 nog de uitzendrechten van de F1 en in Nederland doet ViaPlay het best goed. Om dit dan voortijdig af te stoten als het voor de rest al niet goed loopt lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lekker. Gewoon weer naar een TV zender, en die commentatoren weer wisselen naar hoe t was!
DAZN schijnt toch wel een interessante naam te zijn. Waarom? Nou, ondanks de schulden, willen ze flink uitbreiden. Het zou ook 'kloppen', het is hetzelfde soort: gefocust op streaming.G_Dragon schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:12:
[...]
Ik ben een beetje mixed. Mensen zijn hier erg blij, maar zoals gezegd is er meer dan F1. Van de PL (+ andere competities) kan ik alles zien, dat zou een partij als KPN/Ziggo niet doen.
Verder is Ziggo niet zo top hoor. Ziggo Go is ook maar 720p, en hun praatprogramma's zijn het ook niet.
Jullie kijken waarschijnlijk meer F1, maar ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op Jan & zijn zoon Mulder. Ze vinden elkaar ook erg goed. ViaPlay mag dan wat saai zijn, maar ze zijn wat neutraler. Bij Ziggo is het toch de groote Max show.
Heb even de zinnen gequote waar ik het mee eens ben. Om die reden kijk ik al heel wat jaren F1 via F1TV en dan altijd de uitzending van F1TV zelf, niet de world feed met Sky commentatoren.HollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:39:
Verder is Ziggo niet zo top hoor. Ziggo Go is ook maar 720p, en hun praatprogramma's zijn het ook niet.
ViaPlay mag dan wat saai zijn, maar ze zijn wat neutraler. Bij Ziggo is het toch de groote Max show.
Op sommige platforms zoals Apple TV inmiddels 1080pHollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:39:
[...]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ja, maar alleen een selectie aan zenders. Dacht dat het er maar 10-15 waren ofzo?Erulezz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:15:
[...]
Op sommige platforms zoals Apple TV inmiddels 1080p
Weet niet of daar de sport-zenders bij zitten, dacht namelijk van niet.
En via TV gewoon via 4K zelfs (F1) als het terug komt op lineair tv ben ik oprecht blij, geen gedonder met streamen gewoon kanaal 14 en klaarErulezz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:15:
[...]
Op sommige platforms zoals Apple TV inmiddels 1080p
Via de ziggo go app zit ziggo sport in full HD, media next mini ook gewoon 4K, gebruik die namelijk in onze keetHollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Ja, maar alleen een selectie aan zenders. Dacht dat het er maar 10-15 waren ofzo?
Maar nu gaan we wel beetje teveel off topic 😜
[ Voor 6% gewijzigd door Soppyscroll op 13-07-2023 17:19 ]
Ik hoef Mol, Plooy en Kamphues echt niet terug.. Rick Winkelman zou nog kunnen.LZ86 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:23:
[...]
Lekker. Gewoon weer naar een TV zender, en die commentatoren weer wisselen naar hoe t was!
Maar ik zal wel snel de openstaande kijklijst gaan bekijken voordat alle series en films verdwijnen
[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 13-07-2023 17:26 ]
Verwijderd
Voor Viaplay wordt 20 juli de belangrijkste dag in de korte geschiedenis die de streamingdienst in Nederland heeft. Dan wordt duidelijk wat de toekomst brengt.
Met Ziggo GO TV (dus via Android TV, Fire TV en Apple TV) ontvang je deze twaalf zenders in 1080p (HEVC, 5 Mbps). Dat is inclusief Ziggo Sport. Het levert een prima plaatje op. Mobiel, tablet en desktop blijft voorlopig nog wel 720p. Via de Next Mini of DVB-C is het uiteraard allemaal nog wel iets beter.HollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Ja, maar alleen een selectie aan zenders. Dacht dat het er maar 10-15 waren ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 13-07-2023 17:36 ]
[ Voor 99% gewijzigd door dwdd op 13-07-2023 17:59 ]
Succes om voor een miljoen of 5 max per 2 of 4 jaar de F1 rechten te kopen...garriej schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:44:
[...]
ik doelde meer op het WK en EK elke twee jaar. Dat kost de npo €900.000 per wedstrijd.
Pas een x aantal keer gepost hier ofzo...dwdd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:50:
De forumnaam kan binnenkort worden aangepast naar "Viaplay uit Nederland" :
https://nos.nl/artikel/24...-op-vertrek-uit-nederland
Hopelijk de F1 zsm terug naar Ziggo

Inderdaad. Ging recent al niet het nieuws rond dat Ziggo er wel ca 35 miljoen voor op wilde hoesten?toolkist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:58:
[...]
Succes om voor een miljoen of 5 max per 2 of 4 jaar de F1 rechten te kopen...
Ik weet alleen niet of dat voor 1 jaar was of een langere periode.
Laat Winkelman maar lekker bij de Nascar.nachtnet schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:25:
[...]
Ik hoef Mol, Plooy en Kamphues echt niet terug.. Rick Winkelman zou nog kunnen.
Maar ik zal wel snel de openstaande kijklijst gaan bekijken voordat alle series en films verdwijnen
Hopelijk blijven ze dat voor ons uitzenden.
Iets teveel mensen die uit leedvermaak hopen dat ze kapot gaan. Jammer.
[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 13-07-2023 18:09 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Tsjah.... what goes around comes around zeggen ze dan....Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:06:
Lekker. Net de 99 euro aanbieding gebruikt voor vooral premier league.
Hun (Viaplay dus) beleid rond de F1 leek anders ook heel veel uit rancune voort te komen.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:06:
Lekker. Net de 99 euro aanbieding gebruikt voor vooral premier league.
Zeker de keuze van de verslaggeving. En dan natuurlijk nog het GP Radio pesten.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik heb nooit problemen met ze gehad. Dan baal ik er van mocht het ergste (wat de media lekker opklopt) gebeuren. Dat is niet zo vreemd toch.?stylezzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:20:
[...]
Tsjah.... what goes around comes around zeggen ze dan....

De media kreeg soms echt een keiharde plasser van het viaplay bashen. Er zijn sites die structureel elke maandag na een race een cookie-cutter rant plaatsen.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:34:
[...]
Ik heb nooit problemen met ze gehad. Dan baal ik er van mocht het ergste (wat de media lekker opklopt) gebeuren. Dat is niet zo vreemd toch.?
Ik vrees dat velen die blij zijn dat viaplay (mogelijk) verdwijnt van een ijskoude kermis thuis gaan komen. Moet nog maar zien wie in staat is het gewenste bedrag op tafel te leggen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De media wil alleen maar klikjes, en als het over viaplay gaat haal je er heel veel blijkbaar.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:34:
[...]
Ik heb nooit problemen met ze gehad. Dan baal ik er van mocht het ergste (wat de media lekker opklopt) gebeuren. Dat is niet zo vreemd toch.?
Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat ze volgende week bekend maken dat ze per 1 augustus stoppen en dat je je geld kwijt bent. Zo heet zal de soep niet gegeten worden....
Klopt, de hetze (waarvan viaplay zelf de oorzaak is overigens) is groot.... ze zullen echt niet snel verdwijnen. Maar de hoeveelheid negativiteit omtrent viaplay is momenteel zo groot dat het moeilijk is dit nog bij te sturen....Player1S schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:38:
[...]
De media kreeg soms echt een keiharde plasser van het viaplay bashen. Er zijn sites die structureel elke maandag na een race een cookie-cutter rant plaatsen.
Ik vrees dat velen die blij zijn dat viaplay (mogelijk) verdwijnt van een ijskoude kermis thuis gaan komen. Moet nog maar zien wie in staat is het gewenste bedrag op tafel te leggen
- tweakduke
Alleen de beeldkwaliteit kan zich niet meten met bijvoorbeeld F1TV en gewone TV uitzendingen en dat blijft toch niet acceptabel.
Nou ja ik wacht geduldig af wat er gaat gebeuren, zonder reclame darten kijken was toch wel een hele verbetering. RTL7 deed het leuk, alleen hadden de analisten daar amper de tijd om iets te zeggen door de hoeveelheid reclame.
Niet alleen de media hoor. Lees dit en andere fora maar eens. Sommigen zullen nog net de champagne niet ontkurken.Player1S schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:38:
[...]
De media kreeg soms echt een keiharde plasser van het viaplay bashen.
Ik heb het opgezegd en zit nu bij f1 tv vanwege de dramatische kwaliteit van de streams. Van 4k op TV naar een matige, haperende 720p stream is gewoon een gigantisch verschil. En dan met die prijs. Onacceptabel.Op f1tv geen gehaper iig en beter te bekijken. Zodra het weer op TV komt ipv een stomme streamingsdienst dan ben ik ook bij f1tv weg.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:34:
[...]
Ook ik vond Mol en Kamphues niet de beste, maar damn, de Viaplay commentatoren zijn gewoon kut. Hebben vaak dingen mis. Enige die wat toevoegd is Allard Kalff. Amber als presentator is niet slecht, maar zit weinig pit in.
Ik ga viaplay absoluut niet missen, doe ik nu ook al niet, maar zit helaas (mijn vrouw kijkt graag met NL commentaar en heeft geen zin om met VPN Mol commentaar te krijgen) vast aan die Viaplay commentatoren. Mochten ze geloosd worden (vooral die Nelson Valkenburg is rete irritant) gaat bij mij de vlag uit.
En dan inderdaad ook nog een stukje leedvermaak. Hoe ze aan de start met (klagende) klanten omgingen is ook schandalig.
Nee inderdaad. Aub Ziggo sports. Die hadden het prima voor elkaar verder.nachtnet schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:45:
Terug naar RTL met reclame breaks tijdens de race wil ook niemand meer.
Vodafone/Ziggo heeft iig al 31 miljoen klaarliggen/ is bereid te betalen per seizoen. 1 miljoen meer dan wat Viaplay betaald(e).Player1S schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:38:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 13-07-2023 19:00 ]
- tweakduke
Dat is in sommige gevallen niet onterecht, in sommige gevallen blijft het schandalig wat ze bieden voor de prijs.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Niet alleen de media hoor. Lees dit en andere fora maar eens. Sommigen zullen nog net de champagne niet ontkurken.
De media maakt er wel een hetze van dat slaat inderdaad ook door.
Viaplay had met de f1 rechten een diamant in handen vanaf vorig jaar. Die hadden ze moeten koesteren....Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Niet alleen de media hoor. Lees dit en andere fora maar eens. Sommigen zullen nog net de champagne niet ontkurken.
Ik vind het aanbod incl alle premier league en Bundesliga meer dan prima voor die prijs. Kan de kwaliteit beter? Vast wel. Maar aangezien het de enige manier is om legaal Engels voetbal te kijken was ik er al blij mee en neem ik dat graag voor lief.tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:55:
[...]
Dat is in sommige gevallen niet onterecht, in sommige gevallen blijft het schandalig wat ze bieden voor de prijs.
.
In Engeland zijn ze tien keer meer kwijt en moeten ze vier aanbieders afnemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 13-07-2023 19:03 ]
Je praat al in de verleden tijd en op dat punt is viaplay (nog) niet.NotSoSteady schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:58:
De tank is leeg bij Viaplay. Vond het niet superslecht, maar toch liever 'gratis' en in 4K bij Ziggo.
Elect a clown, expect a circus.
Het is fijn dat jij je kunt vinden in het aanbod en de prijs, maar ik ben bang (vooral voor viaplay) dat er niet genoeg mensen zoals jij zijn om het bedrijf overeind te houden.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:01:
[...]
Ik vind het aanbod incl alle premier league en Bundesliga meer dan prima voor die prijs. Kan de kwaliteit beter? Vast wel. Maar aangezien het de enige manier is om legaal Engels voetbal te kijken was ik er al blij mee en neem ik dat graag voor lief.
De 10,49 p/m die ik nu aan Viaplay betaal, vindt ik ook prima voor wat ik er voor terugkrijg.Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:01:
[...]
Ik vind het aanbod incl alle premier league en Bundesliga meer dan prima voor die prijs. Kan de kwaliteit beter? Vast wel. Maar aangezien het de enige manier is om legaal Engels voetbal te kijken was ik er al blij mee en neem ik dat graag voor lief.
Maar toch hoop ik dat Viaplay in zijn geheel het loodje zal leggen, hier in Nederland. Alles weer terug naar Ziggo Sport, en in 4K.
Het gebrek aan 4K is en blijft voor mij persoonlijk, op een 65" OLED, het grootste minpunt.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 13-07-2023 19:12 ]
Ja, maar dan hebben we dus ook dat we Arsenal weer gaan missen, en City mogen gaan kijken. Of Utd.DutchOwnage schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:09:
[...]
De 10,49 p/m die ik nu aan Viaplay betaal, vindt ik ook prima voor wat ik er voor terugkrijg.
Maar toch hoop ik dat Viaplay in zijn geheel het loodje zal leggen, hier in Nederland. Alles weer terug naar Ziggo Sport, en in 4K.
Ik heb vorig jaar Viaplay echt wel een kans gegeven toen ze nog een leuke actie via Ziggo hadden. Het slechte commentaar van Viaplay vond ik toen niet zo erg, maar inmiddels kan ik dat bij de F1pro stream missen als kiespijn. Het niveau is gewoon te laag. Er zit gewoon geen verbetering in, en wie het ook anders beweert, zelfs Mol is als pure F1 commentator beter als het Viaplay duo en daarmee basta
Staat onverlet dat daar wel iets zou mogen veranderen want Mol gaat niet eeuwig mee. En bij Viaplay zitten nu analisten die ik mis bij Ziggo zoals Giedo van der Garde. Amber doet zich "dommer" voor dan ze daadwerkelijk is heb ik het idee. En Allard vind ik nog steeds een fijne, inhoudelijk capabele presentator/reportor.
Eigenlijk stond Viaplay voor mij wel al op 0-1 toen ik aan het begin de berichten las over "Head of Sports" Marco Zwaneveld. Het dedain droop er vanaf. Zij zouden het wel even beter gaan doen. Bah. En kijk nu. Een sinister lachje moet ik eerlijk gezegd wel laten ontsnappen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als je Ziggo klant bent, heb je gewoon Ziggo Sport Totaal in je pakket (als je daarvoor kiest) zonder extra kosten. Dan zal inderdaad niet alles 4K zijn, maar je mist volgens mij nagenoeg geen wedstrijden.HollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:11:
[...]
Ja, maar dan hebben we dus ook dat we Arsenal weer gaan missen, en City mogen gaan kijken. Of Utd.
Zie verschil tussen darten en F1 is dat ze hier meerendeel het personeel overgenomen heeft en het gevoel is dat het hetzelfde is, en idd meer tijd waardoor zoals je zegt beter op z’n plek komen.tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:44:
Ik vind ze voor dartsuitzendingen en voetbal niet zo heel slecht.
Alleen de beeldkwaliteit kan zich niet meten met bijvoorbeeld F1TV en gewone TV uitzendingen en dat blijft toch niet acceptabel.
Nou ja ik wacht geduldig af wat er gaat gebeuren, zonder reclame darten kijken was toch wel een hele verbetering. RTL7 deed het leuk, alleen hadden de analisten daar amper de tijd om iets te zeggen door de hoeveelheid reclame.
Dit is bij F1 niet het geval. Daarnaast was verschil met darten, was op open zender dus we kijken wel gezellig want er is toch niks anders op tv, nu achter betaalmuur denk ik van nah laat maar betaal liever alleen voor f1tv pro en mis ik het niet
Dan zal f1tv gp radio belgie wel even bellen denk ik. Dacht dat die ook in de nederlandse taal uitzonden... of vlaams, maar dat maakt niet uit.Chevy454 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
Als ViaStop waarheid wordt, hoe zit het met de Nederlandstalige geluidstream bij F1tvpro?
Koert werkt ook voor ESPN nog als commentator, bijvoorbeeld.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De mensen die klaar zijn met mol kijken over het algemeen al langer dan 2016 naar de F1. Menigeen al zelfs langer dan 1994.psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:12:
Ik begrijp het commentaar op Mol niet zo goed (als commentator!). Als de afgelopen 2 seizoenen mij één ding hebben geleerd is het toch wel dat hij zijn manco's heeft, maar dat hij het over het algemeen toch beter doet als het Viaplay duo. Zo gekleurd is hij helemaal niet, best neutraal eigenlijk. Maar hij moet zich alleen bezig houden met commentaar en Plooij liefst naar huis sturen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En die kijken waarschijnlijk al jaren via f1tv of andere buitenlandse aanbieders. Daar is weinig voor veranderd.Player1S schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:25:
[...]
De mensen die klaar zijn met mol kijken over het algemeen al langer dan 2016 naar de F1. Menigeen al zelfs langer dan 1994.
Nu doe je net alsof ik daar ook toe hoor. Ik kijk ook al sinds 1997. De (shit) uitzendingen op met Ruud? op RTL staan me nog gebrand op mijn netvlies.Player1S schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:25:
[...]
De mensen die klaar zijn met mol kijken over het algemeen al langer dan 2016 naar de F1. Menigeen al zelfs langer dan 1994.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Moet zeggen dat ik uit luiheid dus ook de laatste wedstrijden de internationale stream op heb staan. Best wel prettig. Het gekloot met de GrandPrixRadio app vind ik toch teveel gepruts.stylezzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:29:
[...]
En die kijken waarschijnlijk al jaren via f1tv of andere buitenlandse aanbieders. Daar is weinig voor veranderd.
Lees mijn bericht nog eens.DutchOwnage schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
[...] maar je mist volgens mij nagenoeg geen wedstrijden.
Wat mij betreft: stoppen met die twee van nu.Chevy454 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
Als ViaStop waarheid wordt, hoe zit het met de Nederlandstalige geluidstream bij F1tvpro?
Wat zijn die irritant, welke is ook weer met al die bruggetjes? Wat die bruggetjes betreft, dat is vervelend. Wat ook vervelend is.. Dat die coureur een probleem heeft. Wie ook een probleem heeft.. Enz
Zou zomaar kunnen. Die zenden nu niet in Nederland uit omdat ViaPlay dwars ging liggen.stylezzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:16:
[...]
Dan zal f1tv gp radio belgie wel even bellen denk ik. Dacht dat die ook in de nederlandse taal uitzonden... of vlaams, maar dat maakt niet uit.
Hoe zou een nieuwe zender het nou het beste aan kunnen pakken?
Jij zegt dat je geen keuze hebt in wedstrijden als Ziggo de PL weer gaat doen (wat volgens mij totaal niet aan de orde is vooralsnog), toch? Ziggo Sport Totaal heeft uit mijn hoofd 6 kanalen, als ik mij goed herinner werden op al die kanalen gelijktijdig PL wedstrijden uitgezonden. Tuurlijk zal je misschien een keer iets missen, maar de grote clubs werden altijd op 1 van die kanalen uitgezonden. Of begrijp ik totaal niet wat je bedoeld en praten we langs elkaar heen?
Nee dat was toen nog niet zo. Pas dit seizoen bij Viaplay. Nou ja ze boden alle streams aan.DutchOwnage schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:03:
Ziggo Sport Totaal heeft uit mijn hoofd 6 kanalen, als ik mij goed herinner werden op al die kanalen gelijktijdig PL wedstrijden uitgezonden.
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 13-07-2023 20:06 ]
Er is momenteel geen ruimte voor een nieuwe.psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:56:
Laat ik eens een open vraag stellen.
Hoe zou een nieuwe zender het nou het beste aan kunnen pakken?
Een bestaande partij zoals ziggo kan dit oppakken en een goed werkend model ervan maken, dat hadden ze al redelijk bewezen mits het aankoop bedrag niet te hoog is.
De markt wordt overspoeld met streaming diensten dus een nieuwe ( *kuch* viaplay ) zie ik het ook niet redden want dan zullen ze ziggo moeten overbieden.
Simpel voorbeeld is mijzelf, ik zit niet te wachten op al die extra kosten per maand voor films/series/sport die ik niet kijk.
Dat zal vast voor meer mensen gelden want als je alles wil kunnen zien tegenwoordig ben je honderden euro's per maand kwijt.
Niet? Nou, dan heb ik nu last van ernstig geheugenverlies blijkbaar. Op Ziggo Sport Golf en Xtra enz. heb ik toch vaak genoeg PL wedstrijden gezien...
Dat laatste, wat niet erg is.DutchOwnage schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:03:
[...]
Jij zegt dat je geen keuze hebt in wedstrijden als Ziggo de PL weer gaat doen (wat volgens mij totaal niet aan de orde is vooralsnog), toch? Ziggo Sport Totaal heeft uit mijn hoofd 6 kanalen, als ik mij goed herinner werden op al die kanalen gelijktijdig PL wedstrijden uitgezonden. Tuurlijk zal je misschien een keer iets missen, maar de grote clubs werden altijd op 1 van die kanalen uitgezonden. Of begrijp ik totaal niet wat je bedoeld en praten we langs elkaar heen?
Ze zenden geen 2 PL-wedstrijden uit (of meer) tegelijk uit, dat mochten ze niet van licentie.
Ook deden ze destijds niet de za 16.00u wedstrijd uitzenden, omdat de PL wilde dat iedereen naar het stadion ging. Dus er was altijd maar iets van 3/4 wedstrijden per weekend, i.p.v. vrije keuze.
Als ze iets uitzenden, dan zijn het altijd top teams: City, Utd, Chelsea, LIV, etc. - de kleinere vrijwel niet. Terwijl ik juist iets als EVE wilde zien, omdat het er slecht mee ging.
Ah, duidelijk. Dan stelde ik het wat betreft Ziggo iets te rooskleurig voor.HollowGamer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:08:
[...]
Dat laatste, wat niet erg is.
Ze zenden geen 2 PL-wedstrijden uit (of meer) tegelijk uit, dat mochten ze niet van licentie.
Ook deden ze destijds niet de za 16.00u wedstrijd uitzenden, omdat de PL wilde dat iedereen naar het stadion ging. Dus er was altijd maar iets van 3/4 wedstrijden per weekend, i.p.v. vrije keuze.
Als ze iets uitzenden, dan zijn het altijd top teams: City, Utd, Chelsea, LIV, etc. - de kleinere vrijwel niet. Terwijl ik juist iets als EVE wilde zien, omdat het er slecht mee ging.
Noop, dan was bijvoorbeeld op de andere La Liga of F1.DutchOwnage schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:07:
[...]
Niet? Nou, dan heb ik nu last van ernstig geheugenverlies blijkbaar. Op Ziggo Sport Golf en Xtra enz. heb ik toch vaak genoeg PL wedstrijden gezien...
Het voordeel van ViaPlay is juist dat ze alles uitzenden, dus ook 'de kleintjes'.
JeroenNietDoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:35:
[...]
Hmm dat is niet waar. Ziggo had uitzendrechten voor 1 wedstrijd op elke speeltijd. Daarmee was je dus afhankelijk van hoe populair/bekend/groot jouw ploeg was dat het uitgezonden werd. Ben jij supporter van een hekkesluiter dan is de kans aanzienlijk kleiner dat je jouw ploeg kan volgen.
Ik ben erg tevreden met ViaPlay dat gewoon alle 380 wedstrijden uitgezonden worden. Dat de kwaliteit niet geweldig is, is jammer, maar wat mij betreft ondergeschikt aan het programma.
Mijn abbo loopt in Juni af. Dan zet ik hem denk ik ook on hold tot het seizoen weer begint, of als ik een aanbieding kan vinden.
JeroenNietDoen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:03:
[...]
Alsjeblieft niet. Bij Ziggo was ik hetzelfde bedrag per maand kwijt als bij ViaPlay en dan moest ik maar hopen dat mijn club uitgezonden werd. ViaPlay streamed alle 380 wedstrijden van de Premier League. Iedere fan kan elke speelronde zijn club volgen. Gewoonweg geweldig.
[ Voor 81% gewijzigd door Gunner op 13-07-2023 20:18 ]
Ik betaal 10,49 per maand waar ik bij Ziggo 15(?) betaalde maar bij Viaplay kan ik Duits, Engels (alle matches!) en F1 kijken en darts
Bij Ziggo kon ik Engels en F1 kijken maar Engels maar 1/2 matches waar ik dan uit moest kiezen maar kon ik ook Spaans krijgen.
Viaplay kan beter maar voor mij zou het jammer zijn als het gaat. Kijk veel liever via de app op de Apple TV dan zo outdated tv ontvanger
Ziggo is juist zwaar achteruit gegaan met pakket maar betaal je nog wel hetzelfde. Zie liever dat Spaans ook naar Viaplay gaat
[ Voor 14% gewijzigd door dglavimans op 13-07-2023 20:22 ]
Maar als je niks geeft om voetbal en darts, dan is het een grote achteruitgang met wat we eerst hadden.dglavimans schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Bashen op Viaplay is makkelijk maar zo heel slecht pakket hebben ze in Nederland toch niet neergezet?
Ik betaal 10,49 per maand waar ik bij Ziggo 15(?) betaalde maar bij Viaplay kan ik Duits, Engels (alle matches!) en F1 kijken en darts
Bij Ziggo kon ik Engels en F1 kijken maar Engels maar 1/2 matches waar ik dan uit moest kiezen maar kon ik ook Spaans krijgen.
Viaplay kan beter maar voor mij zou het jammer zijn als het gaat. Kijk veel liever via de app op de Apple TV dan zo outdated tv ontvanger
Ziggo is juist zwaar achteruit gegaan met pakket maar betaal je nog wel hetzelfde. Zie liever dat Spaans ook naar Viaplay gaat
En ik kijk gewoon liever via een tv zender, streamen vind ik gewoon niet fijn.
Maar.. Wat keek je dan wel op Ziggo dat nu niet op Viaplay is?Arjantje72 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:31:
[...]
Maar als je niks geeft om voetbal en darts, dan is het een grote achteruitgang met wat we eerst hadden.
En ik kijk gewoon liever via een tv zender, streamen vind ik gewoon niet fijn.
Want als je alleen F1 keek dan zou je natuurlijk veel beter af zijn met F1tv
Nou ik denk dat je overdrijft. Ze liggen financieel aardig krom voor die diamant.stylezzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:01:
[...]
Viaplay had met de f1 rechten een diamant in handen vanaf vorig jaar. Die hadden ze moeten koesteren....
Ik zit bij KPN, dus had van Ziggo alleen het sportpakket puur voor de F1.dglavimans schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Maar.. Wat keek je dan wel op Ziggo dat nu niet op Viaplay is?
Want als je alleen F1 keek dan zou je natuurlijk veel beter af zijn met F1tv
Ik had in het begin zowel Viaplay en F1tv, maar ik zag geen verbetering bij Viaplay(zeker wel de kans gegeven omdat ik liever lui ben en Nederlandse commentaar fijner vind evenals de voor en nabeschouwing, helaas dat was slecht bij Viaplay ) dus die de deur uitgedaan.
Kwalitatief gezien is het dan wel een achteruitgang met wat ik gewend was.
Kijk ook al F1 sinds Mol begon (begin jaren 90), maar het valt wel op dat hij de laatste jaren steeds meer dingen mist. Maar moet zeggen dat dat ook voor het duo van Viaplay geldt.psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:12:
Ik begrijp het commentaar op Mol niet zo goed (als commentator!). Als de afgelopen 2 seizoenen mij één ding hebben geleerd is het toch wel dat hij zijn manco's heeft, maar dat hij het over het algemeen toch beter doet als het Viaplay duo. Zo gekleurd is hij helemaal niet, best neutraal eigenlijk. Maar hij moet zich alleen bezig houden met commentaar en Plooij liefst naar huis sturen.
Ik heb vorig jaar Viaplay echt wel een kans gegeven toen ze nog een leuke actie via Ziggo hadden. Het slechte commentaar van Viaplay vond ik toen niet zo erg, maar inmiddels kan ik dat bij de F1pro stream missen als kiespijn. Het niveau is gewoon te laag. Er zit gewoon geen verbetering in, en wie het ook anders beweert, zelfs Mol is als pure F1 commentator beter als het Viaplay duo en daarmee basta![]()
Staat onverlet dat daar wel iets zou mogen veranderen want Mol gaat niet eeuwig mee. En bij Viaplay zitten nu analisten die ik mis bij Ziggo zoals Giedo van der Garde. Amber doet zich "dommer" voor dan ze daadwerkelijk is heb ik het idee. En Allard vind ik nog steeds een fijne, inhoudelijk capabele presentator/reportor.
Eigenlijk stond Viaplay voor mij wel al op 0-1 toen ik aan het begin de berichten las over "Head of Sports" Marco Zwaneveld. Het dedain droop er vanaf. Zij zouden het wel even beter gaan doen. Bah. En kijk nu. Een sinister lachje moet ik eerlijk gezegd wel laten ontsnappen.
Dat doen de Engelsen toch beter, daar kijkt tenminste altijd 1 van de 2 presentatoren naar het scherm zodat ze zien wanneer er wat gebeurt. Die 2 van Viaplay lijken af en toe wel allebei op hun telefoon bezig of ze zijn naar buiten aan het koekeloeren, want vooral als er 'onverwachts' iets gebeurt duurt het soms tot een seconde of 6, 7 voordat zij het ook zien.
Dus hetzij er komen 2 wel capabele (iets minder popie-jopie) figuren, of Mol mag wel terugkomen. Maakt dan toch geen verschil. Wel op één absolute voorwaarde: dat hij die irritante Plooij eindelijk eens thuis laat.
Klopt helemaal.alexbl69 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:05:
[...]
Kijk ook al F1 sinds Mol begon (begin jaren 90), maar het valt wel op dat hij de laatste jaren steeds meer dingen mist. Maar moet zeggen dat dat ook voor het duo van Viaplay geldt.
Dat doen de Engelsen toch beter, daar kijkt tenminste altijd 1 van de 2 presentatoren naar het scherm zodat ze zien wanneer er wat gebeurt. Die 2 van Viaplay lijken af en toe wel allebei op hun telefoon bezig of ze zijn naar buiten aan het koekeloeren, want vooral als er 'onverwachts' iets gebeurt duurt het soms tot een seconde of 6, 7 voordat zij het ook zien.
Dus hetzij er komen 2 wel capabele (iets minder popie-jopie) figuren, of Mol mag wel terugkomen. Maakt dan toch geen verschil. Wel op één absolute voorwaarde: dat hij die irritante Plooij eindelijk eens thuis laat.
Blijft jammer dat Mol een eenling is, het experiment met Giedo had best door mogen gaan vind ik.
Ik heb een Ziggo-abonnement en dan is het heerlijk dat je gewoon kan zappen in plaats van een app te moeten starten, wachten totdat de stream is gestart en als je toch even snel op een andere zender wil kijken dan kun je het hele proces opnieuw uitvoeren. Heb veel liever lineaire zenders zonder app, ook een van de redenen waarom ik vrijwel nooit voetbal en darts kijk op Viaplay, terwijl ik dat eerder wel geregeld deed.dglavimans schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Bashen op Viaplay is makkelijk maar zo heel slecht pakket hebben ze in Nederland toch niet neergezet?
F1:
Viaplay heeft zoals iedereen ondertussen weet de rechten gekocht voor zo'n 30 miljoen euro per jaar. Met Viaplay zou de Nederlandse kijker een totaal andere beleving krijgen van de F1, doordat Viaplay de synergie met de andere landen maximaal kon gaan benutten. In de studio kwamen meer deskundigen, er kwam co-commentaar en er werd met een serieuzere blik naar gekeken. Het product is kansrijk, alleen is het belangrijk dat verandering op een juiste manier gebracht wordt.
De uiteindelijke ervaring was dat we terug gingen naar 2010, Sopcast, op 5mbit en een haperende stream. De problemen lagen aan de kant van de gebruiker, de kans is groot, al is het alleen al omdat de gebruiker niet verwacht had een 5mbit stream te krijgen nadat de kleiners bij Ziggo UHD4k gezien hadden en ZST gebruikers een 1080p50 op 8/9mbit gezien hadden. Er is veel geklaagd, er kwamen geen antwoorden, dus kwam er steeds meer verzet en afgunst naar het bedrijf, dat natuurlijk al 1-0 achter stond bij veel Nederlanders omdat er verandering kwam. We zijn nu 1,5 jaar verder, de streams doen het beter, maar ik heb geen enkel idee of dat komt door de verbeterende inzet/inkoop van CDN's of dat er vanuit Hilversum/Scandinavië getweakt is of dat de hoeveelheid kijkers gewoon veel lager is.
Voetbal:
Het kunnen uitzenden van de 380 PL wedstrijden was gigantisch goed nieuws. Velen hebben het al beschreven, maar ZiggoSport zat vast aan het contract waar de 16u wedstrijden (waren ook niet op dat tijdstip), uitgezonden werd. Nu werd het mogelijk om alles te zien van de PL. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de wedstrijden in championship en lagere divisies. Het kijken zonder reclames in de rust was een positieve verandering, waar de analisten dus ook meer tijd hadden om te babbelen. Ook was de aanwezigheid in de stadions een goede toevoeging. Het is goud, maar toch is de kwaliteit hier ook niet optimaal. De beelden lijken veelal beter dan de snel bewegende beelden bij F1, maar uiteindelijk heb ik meermaals wedstrijden van Everton, Spurs of Chelsea op 720p moeten kijken, terwijl algemeen bekend is dat 1080p50 of 720p50 op 5mbit geen enkel verschil maakt in de belasting van de beschikbare internetcapaciteit.
Ik belicht dan heel snel de Bundesliga, deze wordt in mijn ogen volledig verwaarloosd. Ik heb diverse wedstrijden van Bayern of Dortmund gekeken en dat ging met alleen de keuze voor Engels commentaar. Dat Hoffenheim tegen Wolfsburg niet door NLD-commentator gedaan werd, snap ik. Ook werd er echt pas op de laatste speeldag in Duitsland veel aandacht gegeven aan de Bundesliga.
Darts:
Je kan het op diverse manieren kijken, als fan, als zappert bij RTL7 of omdat je mee moet kijken met de partner. Ik vond de 720p50 ook magertjes, maar uiteindelijk het minste last van gehad. Het meenemen van de RTL7 gezichten maakte het kijken erg prettig, ook de invulling tussen de pauzes was goed. Ik ben alleen wel gestopt met Darts kijken uiteindelijk, maar kan de vinger er niet opleggen hoe dat gekomen is.
Hockey - Tulp hoofdklasse
Weinig gekeken, net als de andere sporten die gelicentieerd zijn, maar alles is er ook 720p50 op 5mbit. Voor mij persoonlijk een zap-sport, waar ik toch onbewust veel naar keek. Denk dat dat dus een beetje de achilleshiel van streaming dan ook is, dat je echt moet 'klikken' om te kijken.
Ik geloof best in de kracht van Viaplay, de strategie: Streaming challenger geeft veel meer kracht als ze zouden gaan voor het Scandinavische concept, waar de lineaire kanalen en streams elkaar maximaal versterken.
Dat laatste verwacht ik dan ook bij ZiggoSport met CL, EL en ECL en de huidige rechten, dat er opgeknipt gaat worden in het ZiggoSport Go platform en de kanalen. Dat is een discussie voor later en een ander topic.
Mand
Het is een stuk langer geworden dan ik gehoopt had
Maar dat ligt niet aan Viaplay of Ziggo maar aan de deal met de Premier League zelf van toen en nu.
Als Viaplay toen de rechten had mocht het ook maar 1 wedstrijd uitzenden. Als Ziggo nu de rechten zou hebben zou het ook alle wedstrijden mogen uitzenden.
Ik zeg ook niet dat ze weinig (of teveel) hebben betaald voor die f1 rechten. Ik bedoelde meer dat de f1 community gigantisch is in nederland, uiteraard voor een groot deel gedragen door max verstappen. Als je zo'n grote community gaat faciliteren moet je hier wel strategisch mee omgaan....PLAE schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:38:
[...]
Nou ik denk dat je overdrijft. Ze liggen financieel aardig krom voor die diamant.
Tegenwoordig zijn die vaste zenders toch ook gewoon streams? Of is dat alleen bij kpn zo? Daar kan ik pauzeren en terugspoelen iig. De interface is wel zoals tv altijd is geweest.NotSoSteady schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:03:
[...]
Ik heb een Ziggo-abonnement en dan is het heerlijk dat je gewoon kan zappen in plaats van een app te moeten starten, wachten totdat de stream is gestart en als je toch even snel op een andere zender wil kijken dan kun je het hele proces opnieuw uitvoeren. Heb veel liever lineaire zenders zonder app, ook een van de redenen waarom ik vrijwel nooit voetbal en darts kijk op Viaplay, terwijl ik dat eerder wel geregeld deed.
Vermoed dat ze dit inderdaad heel veel kijkers kost. Vermoed dat heel veel mensen nog steeds al 'zappend' bij een zender uitkomen die op dat moment wat interessants uitzendt.dnmw2705 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:46:
Denk dat dat dus een beetje de achilleshiel van streaming dan ook is, dat je echt moet 'klikken' om te kijken.
Dat kan bij Viaplay dus niet. Je moet veel meer handelingen verrichten om een gerichte uitzending op te starten. Je komt daardoor nooit 'per ongeluk' op Viaplay terecht.
Mijn vader heeft het nog maar het kan binnenkort gelukkig worden opgezegd (als ze al niet eerder op de fles gaan). Hij is liefhebber van Duits voetbal maar kijkt er bijna niet meer naar, vindt het veel te veel gedoe met die app.
Beter dan viaplay weet ik niet want ik heb ze nooit gehoord. Ik heb de laatste tijd het Sky commentaar gehoord en dat is toch een verademing vergeleken met Mol. Waar ik bij Mol toch elke race niet meer op mijn vingers kon tellen welke fouten hij nu allemaal maakte (of dingen niet zag) heb ik dat bij Sky totaal niet.psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:12:
Wat dat betreft ben ik nu ook een grote hater van exclusieve contracten geworden. Sky zou in Nederland best groot kunnen zijn. Ook hun voor- en naprogramma is goed. Stukken beter dan Kamphues en Doornbos aan hun desk in de studio bij Ziggo die elkaar vliegen af aan het vangen zijn.
Signatures zijn voor boomers.
Dus stel er zou bijv. een partij als Sky naar Nederland komen dan zullen ze ook echt een Nederlandse voor- en nabeschouwing in elkaar moeten zetten en Nederlands commentaar. Uiteindelijk zul je dan ook weer redelijk dezelfde personen in de studio zien zitten omdat we nou eenmaal niet veel F1-kenners hebben in Nederland.
Ik kon de laatste 2 seizoenen met Mol gewoon geen F1 meer kijken in het Nederlands. Ik vind die vent zo vreselijk irritant, snap niet dat mensen zo met hem weglopen. Vroeger, voordat Verstappen populair was, was het goed te doen maar sinds Verstappen in de RedBull zit is het wat mij betreft ook bij Mol 'de grote max verstappen show' geworden.Maasluip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:40:
[...]
Beter dan viaplay weet ik niet want ik heb ze nooit gehoord. Ik heb de laatste tijd het Sky commentaar gehoord en dat is toch een verademing vergeleken met Mol. Waar ik bij Mol toch elke race niet meer op mijn vingers kon tellen welke fouten hij nu allemaal maakte (of dingen niet zag) heb ik dat bij Sky totaal niet.
Wat dat betreft ben ik nu ook een grote hater van exclusieve contracten geworden. Sky zou in Nederland best groot kunnen zijn. Ook hun voor- en naprogramma is goed. Stukken beter dan Kamphues en Doornbos aan hun desk in de studio bij Ziggo die elkaar vliegen af aan het vangen zijn.
Nou zijn die twee nieuwe bij Viaplay ook niks aan, dat moet ik toegeven, dus ik kijk al jaren met het engelse commentaar van Sky. Dat is wat mij betreft helemaal top, soms kijken ze wel een beetje met een engelse bril naar de prestaties van Hamilton of Norris, maar als Brundle erbij is heb je gewoon erg goed inhoudelijk commentaar.
Ik heb het eerste jaar Viaplay gehad met mijn zwager maar ben halverwege het seizoen maar overgestapt op F1TV. En als ik dan incidenteel met het Nederlandse commentaar wil kijken, bijvoorbeeld als er vrienden op bezoek zijn ofzo, dan kan dat ook gewoon nog. Al zal dat ook wel stoppen als Viaplay echt stopt in Nederland.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Kon op een gegeven moment Crofty & Kravitz ook niet meer "lijden". Wel fijn dat ze het nu hebben losgekoppeld en vind het echt een verademing om (meestal) niet een pro Verstappen of pro Hamilton club aan te horen.
Sky Sports line-up
Jenson Button
Nico Rosberg
Naomi Schiff
Bernie Collins
Martin Brundle
Damon Hill
Karun Chandhok
Anthony Davidson
Natalie Pinkham
Ted Kravitz
Danica Patrick
Simon Lazenby
David Croft
Rachel Brookes
Channel 4 line-up
Steve Jones
Alex Jacques
David Coulthard
Mark Webber
Billy Monger
Lee McKenzie
Eddie Jordan
F1TV line-up
Will Buxton
Laura Winter
Rosanna Tennant
Lawrence Barretto
Alex Jacques
Jolyon Palmer
James Hinchcliffe
David Coulthard (at selected races)
Sam Collins
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2