Ik vind het wel opmerkelijk dat een organisatie als de F1 of Liberty of wie er dan ook achter F1TV zit geen tv apps heeft bij hun streamingdienst.
Wel een topic wat alles kan dekken?Help!!!! schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:01:
Als dat representatief is dan is dat nog wel echt veel slechter dan bij mij.![]()
Er is op GOT geen apart topic voor F1 TV pro toch
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Testing, one, two ...
Verwijderd
dank, f1tv is tenminste wel HD beeld ipv viaplayhardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:50:
[...]
Wel een topic wat alles kan dekken?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
De app crashen steeds 🤬 En start opnieuw. Ik kijk uitgesteld en moet steeds opzoeken waar ik was gebleven met alle gevaren voor “spoilers” 🤬🤬
Edit: Na 2 crashes draait de app de rest van de quali wel stabiel. Ik ben benieuwd waardoor de crashes worden veroorzaakt.
Edit: Na 2 crashes draait de app de rest van de quali wel stabiel. Ik ben benieuwd waardoor de crashes worden veroorzaakt.
[ Voor 29% gewijzigd door Pvd01 op 10-09-2022 17:56 ]
Wat een kloten beeld weer tijdens kwalificatie. Laatste maanden geen problemen gehad maar het is nu echt niet om aan te zien.
[ Voor 45% gewijzigd door speedmetal35 op 10-09-2022 17:04 ]
Blijft opmerkelijk. Alles draait weer prima hier.
Ik zit nu uitgesteld de Quali te kijken. Heel veel last van resolutie schommelingen en af en toe dat er gebufferd moet worden.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Interne app op m'n LG.
Het wordt er in ieder geval niet beter op.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Interne app op m'n LG.
Het wordt er in ieder geval niet beter op.
Bizar al die verschillende ervaringen.
Ik keek vanmiddag live via mijn Chromecast op mijn 1080p tv: geen haperingen, continue een prima resolutie. Dus een prima ervaring van Viaplay voor mij.
(Kpn, 1Gbit up&down, ax wifi)
Ik keek vanmiddag live via mijn Chromecast op mijn 1080p tv: geen haperingen, continue een prima resolutie. Dus een prima ervaring van Viaplay voor mij.
(Kpn, 1Gbit up&down, ax wifi)
Hmm. Vandaag voor het eerst een banner van Carglass in beeld bij de F1 (op de Nvidia Shield). Nog een reden om daar niet meer langs te gaan…… Jongens, ik heb toch al betaald voor deze shit?
Beeld op de Shield is wel mooier (scherper) dan op de Samsung 2019 QLED-app. Kleuren zijn ook sprekender.
Beeld op de Shield is wel mooier (scherper) dan op de Samsung 2019 QLED-app. Kleuren zijn ook sprekender.
[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 11-09-2022 15:01 ]
Meer mensen last van dat viaplay op kanaal 200 niet werkt bij ziggo?
Zo goed als het vorige week op Zandvoort ging, nu is het weer om de paar minuten 1080p --> 480p --> 1080p
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Kijk nu voor het eerst op mijn nieuwe LG G2 maar wat een schofterige kwaliteit voor deze prijs zeg
Die Nelson zit me vandaag toch een potje onzin te verkopen.. ik zou bijna terug verlangen naar Olav en Jack….
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het had fijn geweest als ze bij Viaplay wat aandacht hadden voor de Vries vandaag. Nauwelijks iets van z'n race meegekregen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Om de haverklap “oh, wat doet de Vries het goed”. “We kunnen niet benadrukken hoe goed de Vries het doet.” Enz.enz. Er is wat mij betreft meer dan genoeg (teveel) aandacht voor de Vries.cheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:06:
Het had fijn geweest als ze bij Viaplay wat aandacht hadden voor de Vries vandaag. Nauwelijks iets van z'n race meegekregen.
Fom stuurt het videobeeld. Iedereen krijgt hetzelfde. Dat heeft niks met viaplay te maken. Verder heeft viaplay genoeg over hem gesproken!cheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:06:
Heb je wel gekeken? Ook in de voorbeschouwing voor de race? Aan de beelden kan viaplay verder niets doen.cheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:06:
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik vond het beeld vandaag minder scherp dan vorige week in Zandvoort. Het werd met name zichtbaar met de snelheidsmeter aan de rechterkant die zo af en toe in beeld komt. Het contrast van de rode cijfers tov het zwarte vlak was niet altijd zuiver. De stream was zelf verder probleemloos.
De stream liep vandaag goed. Geen vastlopers o.i.d. Vandaag dus tevreden.
Dit op de native LG-app op een C1.
Toch is de app niet stabiel genoeg (de 2 vastlopers en automatische rebooten van gisteren in herinnering) en moet de beeldkwaliteit (m.n. de bitstream) omhoog.
Het niet kunnen stylen van de ondertiteling, bij de series en films, vind ik ook nog steeds een groot minpunt.
Toch is de app niet stabiel genoeg (de 2 vastlopers en automatische rebooten van gisteren in herinnering) en moet de beeldkwaliteit (m.n. de bitstream) omhoog.
Het niet kunnen stylen van de ondertiteling, bij de series en films, vind ik ook nog steeds een groot minpunt.
Wow, sarcasme wordt niet opgepikt zo te zien. Aangezien ik het woord "Vries" normaal alleen meer hoor als er een Elfstedentocht verwacht wordt leek het mij wel duidelijk.
Vond de totale fixatie op Verstappen en de Vries afleiden van andere gevechten op het circuit.
Vond de totale fixatie op Verstappen en de Vries afleiden van andere gevechten op het circuit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Vorige week waren die er ook al.Rallye schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:59:
Hmm. Vandaag voor het eerst een banner van Carglass in beeld bij de F1 (op de Nvidia Shield). Nog een reden om daar niet meer langs te gaan…… Jongens, ik heb toch al betaald voor deze shit?
Wat stuitend voor een duur betaalde dienst en notabene tijdens een live event.
Vorige week was ik er live bij, dus zonder banners gekeken…..
De aandacht voor DEV vond ik niet overdreven. Twee Nederlanders in de F1 is bijzonder; DEV is erg goed, maar heeft het qua F1 nooit mee gehad. En nu al meer punten dan Latifi…..
De aandacht voor DEV vond ik niet overdreven. Twee Nederlanders in de F1 is bijzonder; DEV is erg goed, maar heeft het qua F1 nooit mee gehad. En nu al meer punten dan Latifi…..
Waar ik benieuwd naar ben is of Viaplay Nederland eigen regie heeft. Of heeft heel de wereld zoveel naar de Vries zitten kijken?Rallye schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:10:
Vorige week was ik er live bij, dus zonder banners gekeken…..
Nee de beelden komen vanuit de F1 zelf, dat heeft heel de wereld gezien.PLAE schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:12:
[...]
Waar ik benieuwd naar ben is of Viaplay Nederland eigen regie heeft. Of heeft heel de wereld zoveel naar de Vries zitten kijken?
Viaplay krijgt de worldfeed van de FOM net zoals de rest van de wereld. Wil je andere beelden dan zul je F1TV moeten nemen ook al wijkt die tijdens de race ook niet heel veel af.PLAE schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:12:
[...]
Waar ik benieuwd naar ben is of Viaplay Nederland eigen regie heeft. Of heeft heel de wereld zoveel naar de Vries zitten kijken?
"When you grow up your heart dies"
Haha… misschien de volgende keer evencheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:53:
Wow, sarcasme wordt niet opgepikt zo te zien. Aangezien ik het woord "Vries" normaal alleen meer hoor als er een Elfstedentocht verwacht wordt leek het mij wel duidelijk.
Nee ik vond het geen probleem hoor, was gewoon nieuwsgierig.sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:21:
[...]
Viaplay krijgt de worldfeed van de FOM net zoals de rest van de wereld. Wil je andere beelden dan zul je F1TV moeten nemen ook al wijkt die tijdens de race ook niet heel veel af.
Veel aandacht voor hem helpt natuurlijk voor een stoeltje volgend jaar. Jammer van het slot. Anders had hij misschien nog een plekje kunnen winnen dmv strijd, ipv zoals nu dmv geluk.
Alweer hele weekend flinke geërgerd aan de slechte beeldkwaliteit bij F1. En vanuit Viaplay nog steeds nul concrete kwantificeerbare toezeggingen om dit te gaan verbeteren, bitrate/resolutie etc.
Dus zojuist opgezegd.
Ik ga hier gewoon geen E14 p/m meer voor betalen.
Laatste races kijk ik of bij vrienden of via F1 TV pro.
Dus zojuist opgezegd.

Laatste races kijk ik of bij vrienden of via F1 TV pro.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hoho... de mensen bij viaplay hebben getekend dat ze geen verstappen show mogen maken. Wil niet zeggen dat ze dan ook de vries ook niet mogen huldigen.dutchgio schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:01:
Ziggo had de Verstappen show en Viaplay is de De Vries show geworden.
De commentatoren, Tom Coronel...
Je kunt ook overdrijven hoor.
Sinds ik al kodi plugin gebruik(nu paar maanden) werkt het altijd prima, via de app constante schommelingen in resolutie of bitrates.Pvd01 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:52:
De stream liep vandaag goed. Geen vastlopers o.i.d. Vandaag dus tevreden.
Ach, toen Hulkenberg mocht instappen was dat opeens de held en niemand kon meer ergens anders over praten. Feit is dat De Vries 's ochtends wordt gebeld, instapt voor een halve P 3 en daarna een uitstekende kwalificatie waarbij hij zijn teamgenoot verslaat, en ook een prima race waarbij hij meer punten pakt dan zijn teamgenoot. Vind het wel terecht dat daar aandacht voor is. Zeggen ze niks extra's over de Nederlanders, dan is het niet goed, wordt er wel wat meer aandacht aan de Nederlanders gegeven is het ook weer niet goeddutchgio schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:01:
Ziggo had de Verstappen show en Viaplay is de De Vries show geworden.
De commentatoren, Tom Coronel...
Je kunt ook overdrijven hoor.

Exact expert nodig?
Welke gebruik je? Dezedevil-strike schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:10:
[...]
Sinds ik al kodi plugin gebruik(nu paar maanden) werkt het altijd prima, via de app constante schommelingen in resolutie of bitrates.
https://github.com/zuzia-dev/kodi-viaplay lijkt hier tot nu toe wel aardig te werken.
Klopt, die gebruik ik al een maand of 2 zonder eenig probleem, alles stabiel en op hoogste kwaliteitTexMex schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:29:
[...]
Welke gebruik je? Deze
https://github.com/zuzia-dev/kodi-viaplay lijkt hier tot nu toe wel aardig te werken.
Hier is Viaplay via Kodi inderdaad ook perfect vloeiend bij alle live sport van vanavond. De bitrate blijft met 5 Mb/s natuurlijk wel te laag, maar het beeld is in ieder geval zonder enige haperingen of schommelingen in kwaliteit.devil-strike schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:22:
[...]
Klopt, die gebruik ik al een maand of 2 zonder eenig probleem, alles stabiel en op hoogste kwaliteit
De officiële apps voor Android TV / Fire TV hebben bij mij wél nog steeds die lichte stutters. En dat op exact hetzelfde apparaat met dezelfde verbinding als de Kodi-app. Dat toont maar weer eens aan dat de officiële app voor Android TV gewoon niet helemaal lekker in elkaar zit en waarschijnlijk overbodige troep bevat.
Hmm, wel recent bijgewerkt, maar toch de repo op read-only/archived? Is het nog in ontwikkeling?devil-strike schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:22:
[...]
Klopt, die gebruik ik al een maand of 2 zonder eenig probleem, alles stabiel en op hoogste kwaliteit
Verder commentaar vanavond goed bij AVL - SOU, is dat diezelfde Bart die ook op RTL7 was of is dit een andere?
@HollowGamer De developers schommelen een beetje tussen deze projecten:
- https://github.com/zuzia-dev/kodi-viaplay
- https://github.com/Mariusz89B/kodi-viaplay
- https://github.com/emilsvennesson/kodi-viaplay
Zie ook hier: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=286387&page=23.
- https://github.com/zuzia-dev/kodi-viaplay
- https://github.com/Mariusz89B/kodi-viaplay
- https://github.com/emilsvennesson/kodi-viaplay
Zie ook hier: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=286387&page=23.
Hoppa, Koen Snurkers heeft gereageerd en wist precies welke t is. Goede nieuws is, we found it. Slechte nieuws is, het is een nummer uit t universal database dus is verder niet te beluisteren op Spotify oid.Pvd01 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:59:
[...]
Ferrari, James Hype??
https://youtu.be/4cCi6-16HR4
Edit: dit is hem ook niet…. Ik ben ook wel benieuwd
http://links.universalproductionmusic.com/aI1f9T
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Party & Dance….. Maar dat is hem iddMelantrix schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:53:
[...]
Hoppa, Koen Snurkers heeft gereageerd en wist precies welke t is. Goede nieuws is, we found it. Slechte nieuws is, het is een nummer uit t universal database dus is verder niet te beluisteren op Spotify oid.
http://links.universalproductionmusic.com/aI1f9T
https://actuma.nl/viaplay...breiden-samenwerking-uit/
"Zoals we allemaal weten is streaming de nieuwe manier van uitzenden en ik vind dat Viaplay uitstekend werk een hele leuke zak met centjes heeft gedropt verricht om deze toekomst vorm te geven.”
Right...
"Zoals we allemaal weten is streaming de nieuwe manier van uitzenden en ik vind dat Viaplay uitstekend werk een hele leuke zak met centjes heeft gedropt verricht om deze toekomst vorm te geven.”
Right...

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 29-09-2022 09:46 ]
Ja fantastisch, die docu die op Viaplay over Max staat is ook veel te oppervlakkig en toont niks nieuws tov wat we al wisten/gezien hadden. Het wordt pas echt een 'samenwerking' als ze achter de schermen beeldmateriaal/info tonen die echt wat toevoegen aan je beleving en toenadering naar Max. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren en heb het gevoel/idee dat Max dat bewust afhoudt en niet wilt (wat hem goed recht is).DutchOwnage schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:43:
Right...
Overigens Viaplay, zorg maar eens eerst voor goede kwaliteit, want ik ga na het 99,- actiejaar nog altijd opzeggen
Nou, inderdaad zeg. Vermoedelijk bakken met geld neerleggen voor Max sponsoring, terwijl de streamkwaliteit / bitrate voor E14 p/m een aanfluiting is. En nog steeds nul toezeggingen om dit te verbeteren.Scrtz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:43:
[...]
...
Overigens Viaplay, zorg maar eens eerst voor goede kwaliteit, want ik ga na het 99,- actiejaar nog altijd opzeggen
Ik heb dus een paar weken geleden al opgezegd!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik hoop dat ze hiermee nog meer geld gaan verdienen zodat ze hun kwaliteit / stream / stabiliteit kunnen gaan verbeteren!DutchOwnage schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:43:
Right...
Wij hebben een van de laatste races eerst via F1TV gekeken en toen was ik ergens toch best wel nieuwsgierig hoe Viaplay het tegenwoordig zou doen na alle klachten, dus ben ik even geswitched tussen beide diensten. Helaas nog steeds onscherp beeldkwaliteit die op en neer blijft springen tussen kwaliteit, voor mij is het ook na deze mooie aanbieding van €99 euro dag Viaplay

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb ook de 99,- aanbieding van Viaplay maar overweeg toch eigenlijk elke zondag om F1TV te nemen vanwege de beeldkwaliteit, maar Hollander he..G_Dragon schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:24:
[...]
Ik hoop dat ze hiermee nog meer geld gaan verdienen zodat ze hun kwaliteit / stream / stabiliteit kunnen gaan verbeteren!Weet dat het valse hoop is, maar vind het wel belangrijk om die te hebben.
Wij hebben een van de laatste races eerst via F1TV gekeken en toen was ik ergens toch best wel nieuwsgierig hoe Viaplay het tegenwoordig zou doen na alle klachten, dus ben ik even geswitched tussen beide diensten. Helaas nog steeds onscherp beeldkwaliteit die op en neer blijft springen tussen kwaliteit, voor mij is het ook na deze mooie aanbieding van €99 euro dag Viaplay.
Gewoon doen. Het is echt stukken beter.Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:04:
[...]
Heb ook de 99,- aanbieding van Viaplay maar overweeg toch eigenlijk elke zondag om F1TV te nemen vanwege de beeldkwaliteit, maar Hollander he..
Ik kon tot voor kort Viaplay kijken via de website zelf, dit liep namelijk beter dan via de app zelf.
Ik klikte dan op Bekijk Live, kreeg de vraag of ik via de app wilde kijken, klikte dat wel en de uitzending starte via de website op.
Ik weet niet of meer mensen zo keken, maar hebben er meer er last van dat dit zo niet meer kan?
Ik klikte dan op Bekijk Live, kreeg de vraag of ik via de app wilde kijken, klikte dat wel en de uitzending starte via de website op.
Ik weet niet of meer mensen zo keken, maar hebben er meer er last van dat dit zo niet meer kan?
Viaplay via Chrome webbrowser werkt hier wel prima. Kijken via de app werkt ook.JohnGar schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:43:
Ik kon tot voor kort Viaplay kijken via de website zelf, dit liep namelijk beter dan via de app zelf.
Viaplay via een Amazon Firestick werkt ook al gehele seizoen vrijwel feilloos.NeverSettle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:11:
[...]
Viaplay via Chrome webbrowser werkt hier wel prima. Kijken via de app werkt ook.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Same here... Heb nu echt de knoop doorgehakt en vandaag mn 99 euro pakket geannuleerd zodat het niet automatisch doorloopt volgend jaar.Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:04:
[...]
Heb ook de 99,- aanbieding van Viaplay maar overweeg toch eigenlijk elke zondag om F1TV te nemen vanwege de beeldkwaliteit, maar Hollander he..
I am the great Cornholio!
Viaplay werkt tot op heden beter dan f1tv pro op mijn chromebook... Op Chrome weigert F1 tv te laden. Zelfs na cookies weg te gooien etc, WiFi opnieuw te starten. Blijft laadscherm als die de stream ophaalt..
Via de telefoon app werkt het wel. Maar zit op kantoor dus via de laptop kijken met Viaplay. Die draait gewoon
Via de telefoon app werkt het wel. Maar zit op kantoor dus via de laptop kijken met Viaplay. Die draait gewoon
Heel gek! Ik doe het via mn tablet inderdaad ook via Chrome, maar de live uitzending wordt niet geopend via de webbrowser.NeverSettle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:11:
[...]
Viaplay via Chrome webbrowser werkt hier wel prima. Kijken via de app werkt ook.
Had ik ook, bleek een ad-blocker te zijn die de pop-up blokkeert die je de keuze geeft: "Kijk live of Start vanaf begin". Ad-blocker uit en de stream laadt zonder problemen.SmasterS schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:55:
Op Chrome weigert F1 tv te laden. Zelfs na cookies weg te gooien etc, WiFi opnieuw te starten. Blijft laadscherm als die de stream ophaalt..
Dat probleem is het niet. Die optie krijg ik gewoon. Klik ik op kijk live dan krijg ik rood scherm met die vierkanten laad iconen. Dat blijft die doen tot in de eeuwigheidRobinFM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:26:
[...]
Had ik ook, bleek een ad-blocker te zijn die de pop-up blokkeert die je de keuze geeft: "Kijk live of Start vanaf begin". Ad-blocker uit en de stream laadt zonder problemen.
Daar is ie:
Formula 1 has today announced it will partner with China Telecom to bring fans in China a new digital offering for the conclusion of the 2022 F1 season. Starting this weekend with the FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 2022, China Telecom will stream all the F1 action in 4K UHD for the rest of the season.
https://corp.formula1.com...al-streaming-partnership/
Hiermee vervalt denk ik wel het statement dat 4kUHD streaming ’niet te doen is’. De keuze is dus om 1080p op 5mbit te houden.. dat wisten we al. Stiekem ook benieuwd of F1TV erin mee gaat op termijn
Formula 1 has today announced it will partner with China Telecom to bring fans in China a new digital offering for the conclusion of the 2022 F1 season. Starting this weekend with the FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 2022, China Telecom will stream all the F1 action in 4K UHD for the rest of the season.
Hiermee vervalt denk ik wel het statement dat 4kUHD streaming ’niet te doen is’. De keuze is dus om 1080p op 5mbit te houden.. dat wisten we al. Stiekem ook benieuwd of F1TV erin mee gaat op termijn
[ Voor 19% gewijzigd door dnmw2705 op 01-10-2022 08:32 ]
In Scandinavië kan ViaPlay het ook al dus het ligt echt aan willen investeren door de infrastructuur op orde te brengen maar ook de onderliggende apps. Dat er nu nog steeds apparaten zijn waarop het halfbakken werkt kun je niet meer uitleggen na een half jaar dat de dienst hier in Nederland in de lucht is.dnmw2705 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:30:
Daar is ie:
Het hoeft overigens niet heel veel meer dataverkeer te kosten als ze zouden overstappen naar een andere codec zoals bijvoorbeeld H265. Digitenne is daar bijvoorbeeld ook op overgegaan en kan met nagenoeg dezelfde bandbreedte een hogere resolutie en beeldkwaliteit bieden.
Heb de laatste tijd veel foutcodes..S-3016 en 2003..geen idee waar het aan ligt. LG G2 interne Viaplay app.Deruxian schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:54:
Kijk nu voor het eerst op mijn nieuwe LG G2 maar wat een schofterige kwaliteit voor deze prijs zeg
Met kleine kanttekening dat de normale stream in Scandinavië 720p is en vergelijkbaar is met onze "1080p"(onscherp en fletse kleuren). De 4K stream zit in een pakket die ruim 3x zo duur is als hier in Nederland. Ik denk dat dat hier nog wel gaat komen zodra ze meer grote uitzendrechten zoals CL verwerven en de prijs opkrikken.Miki schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:54:
[...]
In Scandinavië kan ViaPlay het ook al dus het ligt echt aan willen investeren door de infrastructuur op orde te brengen maar ook de onderliggende apps. Dat er nu nog steeds apparaten zijn waarop het halfbakken werkt kun je niet meer uitleggen na een half jaar dat de dienst hier in Nederland in de lucht is.
Het hoeft overigens niet heel veel meer dataverkeer te kosten als ze zouden overstappen naar een andere codec zoals bijvoorbeeld H265. Digitenne is daar bijvoorbeeld ook op overgegaan en kan met nagenoeg dezelfde bandbreedte een hogere resolutie en beeldkwaliteit bieden.
Er wordt in diverse landen al jaren F1 in 4k gestreamd, het is niet of er nu ineens iets nieuws gemeld wordt.dnmw2705 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:30:
Daar is ie:
Testing, one, two ...
De beeldkwaliteit van de PL en de Bundesliga is wel echt vreselijk. Echt een fletse blokkerige draak van een stream, zelfs als je de highlights terugkijkt. Het enige verschil tussen Viaplay en een P2P stream is het gebrek aan Russisch commentaar.
Hier geen problemen vooralsnog.Marrtijn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:28:
De beeldkwaliteit van de PL en de Bundesliga is wel echt vreselijk. Echt een fletse blokkerige draak van een stream, zelfs als je de highlights terugkijkt. Het enige verschil tussen Viaplay en een P2P stream is het gebrek aan Russisch commentaar.
Wellicht opnieuw je stream even opstarten? Het helpt trouwens om aan te geven op welk toestel/ apparaat je kijkt.
[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 01-10-2022 13:44 ]
Philips TV met de native Viaplay app via bedraad internet.Miki schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:34:
[...]
Hier geen problemen vooralsnog.
Wellicht opnieuw je stream even opstarten? Het helpt trouwens om aan te geven op welk toestel/ apparaat je kijkt.
:strip_exif()/f/image/joCflZeE16bS8yRFCDBTQmPX.jpg?f=fotoalbum_large)
Links ESPN, rechts Viaplay.
Zo lijkt het, Ho-Pin Tung is een prima vervangerSmasterS schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:39:
Is Stephane een weekend vrij?
Van mij mag ie promotie krijgentweakduke schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:53:
[...]
Zo lijkt het, Ho-Pin Tung is een prima vervanger
Ho-Pin woont in Hong Kong. Dus logistiek technisch en prijstechnisch wat goedkoper om hem daar neer te zetten me dunkt.SmasterS schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:39:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja klopt. Toch blijft het wel apart, aangezien ze hiervoor het dan met 2 personen doen.Rivanov schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
Ho-Pin woont in Hong Kong. Dus logistiek technisch en prijstechnisch wat goedkoper om hem daar neer te zetten me dunkt.
Gewoon nieuwsgierig trouwens. Vind dat ze het aardig goed doet tegenwoordig
Op haar insta geeft ze aan dat er afspraken zijn gemaakt met viaplay dat ze niet elke race aanwezig. Laatste vier races is ze er weer bij.SmasterS schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:39:
I intend to live forever. So far, so good.
Hier ook nog steeds last van. Lijkt soms net een 420P stream en ontzettend schokkerig. Alsof ie constant frames aan het overslaan is.Marrtijn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:28:
Apparaat: Firestick met de Viaplay App als ook bedrade Windows PC.
Weer die idiote Carglass-banner in beeld
Kom op Viaplay, dit is een betaaldienst, opzouten met die reclame!!
Ik heb me vandaag voor de eerste keer gestoord aan het commentaar tijdens de kwalificatie van Melroy en Nelson… ver onder de maat. Missen van alles terwijl ze met z’n tweeën zijn en kramen ook nog eens onzin uit. Leclerc zou niet blij zijn met de pole omdat hij weet dat Max eigenlijk sneller is? Wat een complete bullshit!
Net SBS6!JME schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:45:
Weer die idiote Carglass-banner in beeld![]()
Voor SBS betaal ik geen abonnementskosten. Voor Viaplay volgend jaar trouwens ook niet meer op deze manier
Voor viaplay betaal ik ook niets.JME schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Voor SBS betaal ik geen abonnementskosten. Voor Viaplay volgend jaar trouwens ook niet meer op deze manier
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 01-10-2022 16:17 ]
Ik vind dat echt super zot! Voor mij een extra argument om volgend seizoen over te stappen naar F1TV pro.JME schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:45:
Weer die idiote Carglass-banner in beeld![]()
Helemaal mee eens, die banner mag en kan gewoon niet als je voor de content betaald, ik vind de banner daarnaast ook nog eens vrij storend.meesje schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:50:
[...]
Ik vind dat echt super zot! Voor mij een extra argument om volgend seizoen over te stappen naar F1TV pro.
Ik twijfel nog wat ik aankomend abonnementsperiode ga doen ivm voetbal wat ik ook graag kijk maar wel zou kunnen vinden ergens anders.
Het effect is dat ik minder positief tegenover Jeffrey en Carglass sta. Van mij mag hij optiefen samen met die banner. Het is storend en iets wat in mijn ogen een zaak is waar ViaPlay niet in had moeten investeren zeker als er nog zoveel problemen zijn.ppeterr schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:42:
Hey, wat een gezeur zeg
Het is Jeffrey maar.....stelletje zeur neuzen
[Afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 01-10-2022 19:11 ]
Heb ik wat gemist, of kan je bij ViaPlay geen kwalificatie terugkijken? 
Ik heb het voor vandaag opgenomen met mijn LG-tv op Ziggo kanaal 200. Maar die tv had even zin om de opname na 31 seconden te stoppen
. Ik ga nu afvragen of het niet Ziggo is die dit tegenhoudt, of een bug in de TV of USB-stick...
Maar los van dit alles bleek dat ViaPlay dus geen hele kwalificatie terug laat kijken. Is dat echt zo? Of komt dat later? En met F1 TV? Kan je wel dan alles terugbekijken? En is die inmiddels voorzien van NL-talig commentaar?
Ik heb het voor vandaag opgenomen met mijn LG-tv op Ziggo kanaal 200. Maar die tv had even zin om de opname na 31 seconden te stoppen
Maar los van dit alles bleek dat ViaPlay dus geen hele kwalificatie terug laat kijken. Is dat echt zo? Of komt dat later? En met F1 TV? Kan je wel dan alles terugbekijken? En is die inmiddels voorzien van NL-talig commentaar?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
@AW_Bos, het antwoord op uw vragen vind u in het algemene; [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Testing, one, two ...
Ja, ik begrijp je wel. Maar ik persoonlijk weiger het om mij druk te makenMiki schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Het effect is dat ik minder positief tegenover Jeffrey en Carglass sta. Van mij mag hij optiefen samen met die banner. Het is storend en iets wat in mijn ogen een zaak is waar ViaPlay niet in had moeten investeren zeker als er nog zoveel problemen zijn.
over dit soort kleine dingetjes
Als ik iets niet live kan kijken, zorg ik altijd dat ik voordat de live stream voorbij isAW_Bos schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:13:
Ik heb het voor vandaag opgenomen met mijn LG-tv op Ziggo kanaal 200. Maar die tv had even zin om de opname na 31 seconden te stoppen. Ik ga nu afvragen of het niet Ziggo is die dit tegenhoudt, of een bug in de TV of USB-stick...
thuis ben. En dan snel de race of kwalificatie naar het begin skip.....volgens mij duurt
het een dag voordat de stream terug te kijken is op de site.
Ik heb nog sneller hier de 4k versies op hdd staan dan de mogelijkheid tot replay bij viaplay..
Ik kan wel een Stephane wennen zo onderhand. Ze zal wel zelf moeten racen in dit weekend of het is de afspraak dat Ho Ping handiger is qua kosten.IkWilbert schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:26:
[...]
Op haar insta geeft ze aan dat er afspraken zijn gemaakt met viaplay dat ze niet elke race aanwezig. Laatste vier races is ze er weer bij.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Op mijn iPad via Uitzendschema kan ik gewoon alles terugkijken, dus ook de kwalificatie. Maar de app van viaplay zit zo slecht in elkaar dat je echt moet zoeken waar die optie dan zit.AW_Bos schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:13:
Ik heb het voor vandaag opgenomen met mijn LG-tv op Ziggo kanaal 200. Maar die tv had even zin om de opname na 31 seconden te stoppen. Ik ga nu afvragen of het niet Ziggo is die dit tegenhoudt, of een bug in de TV of USB-stick...
Van Viaplay weet ik het niet, maar bij F1TV Pro kan ik alle races vanaf 1970 terugkijken en van de wat recentere races (de laatste jaren) kan ik alle boordcamera's, kwalificatie, p1,2 en 3 kijken.AW_Bos schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:13:
Alles kan stuk.
Ook ik erger mij aan die banner. En aan die ellenlange schreeuwerige reclame voor koken met BN-ers die elke keer langskomt. Waarbij ik me ook nog afvraag of het publiek van de F1 en zo’n kookwedstrijd wel overeenkomt. Inderdaad komt de vraag op of je als zender alles kunt maken als het geld eenmaal binnen is….. Viaplay lijkt dit wel te denken.
Ho Pin en Stephane vind ik beiden goed. Jammer dat Albers weer in de studio zit, die vond ik toch beter voor een track walk.
Ho Pin en Stephane vind ik beiden goed. Jammer dat Albers weer in de studio zit, die vond ik toch beter voor een track walk.
Het is een slecht teken dat ze 7 maanden na lancering al deze fratsen uithalen met vervelende ads. Binnen een paar jaar heb je Sky taferelen met ad breaks net voor en na sessies, tussen quali pauzes door en elke X minuten popup ads. Bovenop een abbo prijs van €25 per maand uiteraard.
Ik ga vooralsnog een beetje heen en weer tussen F1 TV en Viaplay maar het commentaar bij Viaplay begint me steeds meer te irriteren. Je merkt heel duidelijk die dode momenten dat beide heren eigenlijk niet weten wat te zeggen dus dan gooien ze er maar weer een oneliner tussendoor die totaal nietszeggend is. Er zit over het algemeen ook weinig diepte in de analyse. Als ik dan F1 TV ernaast leg is het echt een wereld van verschil.
Dan heb je het gelimiteerde terugkijken. Ik kijk vrij vaak een race terug via allerlei onboards. Dan zit je dus bij Viaplay al niet goed want het is volgens mij slechts een paar dagen beschikbaar? En maar een paar onboards. Misschien toch maar eens afwegen of ik Premier League echt zo graag wil..
Ik ga vooralsnog een beetje heen en weer tussen F1 TV en Viaplay maar het commentaar bij Viaplay begint me steeds meer te irriteren. Je merkt heel duidelijk die dode momenten dat beide heren eigenlijk niet weten wat te zeggen dus dan gooien ze er maar weer een oneliner tussendoor die totaal nietszeggend is. Er zit over het algemeen ook weinig diepte in de analyse. Als ik dan F1 TV ernaast leg is het echt een wereld van verschil.
Dan heb je het gelimiteerde terugkijken. Ik kijk vrij vaak een race terug via allerlei onboards. Dan zit je dus bij Viaplay al niet goed want het is volgens mij slechts een paar dagen beschikbaar? En maar een paar onboards. Misschien toch maar eens afwegen of ik Premier League echt zo graag wil..
[ Voor 17% gewijzigd door Frank op 02-10-2022 10:57 ]
Ik begrijp best dat commentatoren in een studie ook weleens naar de toilet moeten, of even een pauze nodig hebben. Dus met de korte reclames heb ik niet zoveel problemen bij een live-show. Maar die banner van carglass in beeld vindt ik zwaar irritant en niet kunnen in een betaal-abonnement
Toevallig wel blij met masterchef vips, want koken is naast formule 1 ook een hobby van mij. Naast formule 1 het eerste programma wat ik ooit heb gekeken op viaplay.
Toevallig wel blij met masterchef vips, want koken is naast formule 1 ook een hobby van mij. Naast formule 1 het eerste programma wat ik ooit heb gekeken op viaplay.
Waar een programma met BN-ers… zit ik echt niet op te wachten, zeker niet bij een betaalzender. Verder kijk ik normaal graag naar masterchef, maar dan gewoon met ‘normale’ deelnemers.rstift schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:03:
Ik vind b.v. ook Dragons’ Den leuk.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 02-10-2022 13:47 ]
Ik zou minder klagen als ze de bitrate eens omhoog gooien. Viaplay investeert in de verkeerde zaken. Hopelijk zullen ze in nieuwe contract rondes al hun licenties verliezen. Geen vertrouwen meer in deze partij.
[ Voor 41% gewijzigd door BramViking op 02-10-2022 14:09 ]
Melroy heeft teveel naar Freek Vonk gekeken.
Alleen presenteert die laatste voornamelijk kinder programma's.
Alleen presenteert die laatste voornamelijk kinder programma's.
[ Voor 42% gewijzigd door Dean Martin op 02-10-2022 14:42 ]
The best is yet to come
Zeker met avond races is het heel goed te zien dat de bitrate veel te laag isBramViking schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:07:
Ik zou minder klagen als ze de bitrate eens omhoog gooien. Viaplay investeert in de verkeerde zaken. Hopelijk zullen ze in nieuwe contract rondes al hun licenties verliezen. Geen vertrouwen meer in deze partij.
En die godsgruwelijke irritante reclames elke keer....
[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 02-10-2022 15:00 ]
I am the great Cornholio!
Beeldkwaliteit is hier godsdramatisch (LGG2)
En de presentatie lijkt weer op een stageproject of zo
En de presentatie lijkt weer op een stageproject of zo
Viaplay app op de tv, mensen last van wegvallend/haperend geluid? steeds halve seconde ofzo.
Inderdaad heel erg het haperen hier deze race.
Nog geen last van gehad. Wel van die irritante carglass banners, daar betaal ik toch niet voor!? (volgend jaar sowieso maar weer F1TV pro)pietr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:40:
Het beeld bevriest steeds 😡
Ik vond de reclames voor Dragon’s Den ook vervelend. Programma zegt mij niets, veel geschreeuw, geen enkele relevantie voor het lopende programma. Ziggo was tenminste nog gratis…..
Iemand al ervaring met stopzetten?
Ik heb voor een jaar betaald, m'n volgende factuurdatum is: 19-03-2023.
Als ik nu het abbo opzeg krijg ik dan taferelen waarbij ik (nog meer) gedupeerd raak?
Normaliter zou ik contact opnemen met Viaplay zelf, maar ervaring heeft mij geleerd dat dat hopeloos is.
Als ik nu het abbo opzeg krijg ik dan taferelen waarbij ik (nog meer) gedupeerd raak?
Normaliter zou ik contact opnemen met Viaplay zelf, maar ervaring heeft mij geleerd dat dat hopeloos is.
- knip -
Heb hem al een tijdje stilgezet. Ook een jaarabbonement. Kan nog gewoon doorkijken tot mijn aankoopdatum in maart .Raymond P schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:56:
Iemand al ervaring met stopzetten?
@dudinson Thx.
Bij deze m'n vriendin dus ook.
:fill(white):strip_exif()/f/image/e2ap2G17v3L3vYlEj96EiJJY.png?f=user_large)
Dan kan ze iig dit seizoen afkijken met hetzelfde team commentatoren en hoop ik volgend F1 seizoen een provider voor haar te vinden die mij meer rust geeft.
Bij deze m'n vriendin dus ook.
:fill(white):strip_exif()/f/image/e2ap2G17v3L3vYlEj96EiJJY.png?f=user_large)
Dan kan ze iig dit seizoen afkijken met hetzelfde team commentatoren en hoop ik volgend F1 seizoen een provider voor haar te vinden die mij meer rust geeft.
- knip -
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2