Weer geen Leeds kijken op zaterdagmiddag. ViaPlay trekt een middag met F1 en Premier League gecombineerd gewoon niet...
LOL
Hier ook niet lekker, eerst de shield aan het bufferen. Toen op de pc verder, werdt uitgelogged.
Duidelijk een capaciteits probleem hier, toch maar eens kijken of ik 10gbit abbo kan afnemen ergens........
Hier ook niet lekker, eerst de shield aan het bufferen. Toen op de pc verder, werdt uitgelogged.
Duidelijk een capaciteits probleem hier, toch maar eens kijken of ik 10gbit abbo kan afnemen ergens........
Grmbl…inmiddels heeft de stream het helemaal begeven…foutcode S-1001. Zoals hierboven ook al genoemd, morgen maar de NOS erbij houden als backup.Ruud2001 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:13:
Argh!!! Precies tijdens de beslissende fase van Q3 begint de boel plots te bufferen en hakkelen. Tot dit punt probleemloze stream. Zit iedereen op de tribune soms te streamen?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Het is hier (via chromecast op tv vanaf mobiel) 15 seconden kijken en 30 seconden bufferen. Het startte bij het pole rondje van Mac Verstappen. Ondertussen stapt Sainz nu bijna z'n auto uit. Al een minuut lang...
Met al jouw geweldige spullen ben jij degene die steeds klaagt over slechte verbindingen en slechte beeldkwaliteit. Raar vind je niet?BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:18:
[...]
Nee, het ligt niet aan mijn spul. Mijn spul staat hoger aangeschreven dan die Qled van jou. Daarnaast is Viaplay de enige die er grauw uitziet. Met jouw logica zou alle kanalen, en alle stream platforms hetzelfde eruit moeten zien.
Dan moet je eens je oogkleppen afdoen en om je heen kijken Er zijn genoeg mensen die over Viaplay klagen, zelfs hier en zelfs nog niet eens een minuut of 15 geleden. Als je in een bubbel leeft, dan valt het niet op nee.Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:26:
[...]
Met al jouw geweldige spullen ben jij degene die steeds klaagt over slechte verbindingen en slechte beeldkwaliteit. Raar vind je niet?
[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 03-09-2022 16:29 ]
Nou mijn top of the bill shitzooi die hier staat, gaf een haarscherp beeld van een draaiend circeltje
Had de stream door laten lopen vanaf de derde vrije training en klapte aan het begin van q3 eruit.
Toen moest ik even wat vaker stream starten klikken dan normaal, maar goed toen liep die ook weer prima.
Zijn wel tekenen van capaciteitsprobleempjes, gelukkig wordt het morgen op meerdere zenders uitgezonden.
Ik kijk overigens altijd nog via Edge.
Toen moest ik even wat vaker stream starten klikken dan normaal, maar goed toen liep die ook weer prima.
Zijn wel tekenen van capaciteitsprobleempjes, gelukkig wordt het morgen op meerdere zenders uitgezonden.
Ik kijk overigens altijd nog via Edge.
Wat mij wel opviel, en ik kan dat niet onderbouwen met cijfers of wat dan ook.
Ik heb de hele dag gekeken, en vond eigenlijk de beeld kwaliteit erg goed. En dan heb
ik het over de camera beelden van viaplay zelf.
Ik had zelfs het idee, toen de worldstream werd ingezet, dat ik duidelijk in een klap een
achteruitgang zag. Geen idee of dat zo is, en of viaplay bewust de race zelf in een lagere
bitrate zet. Maar het viel op.
Ik heb de hele dag gekeken, en vond eigenlijk de beeld kwaliteit erg goed. En dan heb
ik het over de camera beelden van viaplay zelf.
Ik had zelfs het idee, toen de worldstream werd ingezet, dat ik duidelijk in een klap een
achteruitgang zag. Geen idee of dat zo is, en of viaplay bewust de race zelf in een lagere
bitrate zet. Maar het viel op.
Als de stream, zoals vandaag, zonder bufferen loopt vind ik de kwaliteit alleszins acceptabel. Neemt niet weg dat er geen ruimte voor verbetering is (hogere bitrate en 4K)
Vandaag gekeken met de native LG TV app op de LGC1. Met een 100 mbit ziggo-lijn.
Vandaag gekeken met de native LG TV app op de LGC1. Met een 100 mbit ziggo-lijn.
De onboard beelden waren gewoon scherp op F1tvMiki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:03:
[...]
De onboard beelden zijn vandaag niet al te best maar dat ligt aan de FOM en de het circuit. De track beelden zijn hier bij mij dik in orde en scherp.
Chelsea - West Ham United wordt gewoon al minutenlang zonder geluid getoond
.
Je geeft eerst aan dat het aan mijn ogen ligt, vervolgens komt er een foto en ligt het aan mijn apparaten, vervolgens geef ik aan dat mijn setup is gekalibreerd en dan kom je met deze reactie.BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:28:
[...]
Dan moet je eens je oogkleppen afdoen en om je heen kijken Er zijn genoeg mensen die over Viaplay klagen, zelfs hier en zelfs nog niet eens een minuut of 15 geleden. Als je in een bubbel leeft, dan valt het niet op nee.
*knip*
Klaar met het gekibbel.
Bedoelen we wel hetzelfde? Zodra je een stukje mee rijdt met een coureur (helm of voorvleugel) is het beeld beduidend minder dan de track cams. Je ziet ook dat de cam dan af en toe verbinding verliest. In één van de eerste races van het seizoen was de situatie vergelijkbaar dat er veel storing was van de on board cams vanwege de vele hekken langs het circuit.Arjantje72 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:35:
[...]
De onboard beelden waren gewoon scherp op F1tv
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2022 21:52 ]
Ligt denk ik aardig nu wel aan jou. Ik heb ook een LG C1, 55 inch en gekalibreerd. Native app via de lg heeft het hele weekend nog geen een hik gegeven hier. Dat notabene op WiFi. WiFi is een Netgear R7000 met Merlin custom rom. Die staat in AP mode en draytek Vigor geen idee welke type nummer glasvezel router. Draait hier gewoon goed dit weekend. (Waar Miki en ik nog steeds zelfde denken over de bitrate dat die omhoog kan of betere codex)BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:18:
[...]
Nee, het ligt niet aan mijn spul. Mijn spul (een LG C1) staat hoger aangeschreven dan die Qled van jou. Daarnaast is Viaplay de enige die er grauw uitziet. Met jouw logica zouden alle kanalen, en alle stream platforms hetzelfde eruit moeten zien.
Ja hoor, ik kijk altijd met Max mee, altijd zuiver beeld, geen storingen ook.Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:48:
Bedoelen we wel hetzelfde? Zodra je een stukje mee rijdt met een coureur (helm of voorvleugel) is het beeld beduidend minder dan de track cams. Je ziet ook dat de cam dan af en toe verbinding verliest. In één van de eerste races van het seizoen was de situatie vergelijkbaar dat er veel storing was van de on board cams vanwege de vele hekken langs het circuit.
Alleen gisteren maar toen viel alles uit behalve de Live feed
Nee dan bedoelen we niet hetzelfdeArjantje72 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:53:
[...]
Ja hoor, ik kijk altijd met Max mee, altijd zuiver beeld, geen storingen ook.
Alleen gisteren maar toen viel alles uit behalve de Live feed
Jij kijkt niet mee met de internationale feed waar zo af en toe geschakeld wordt naar on board cams en dan weer terug naar de track cams. Maar goed om te horen dat F1TV met de specifieke onboard cams wel mooi scherp beeld geeft.
Jouw foto zegt totaal niks. Het is stilstaand, onscherp van een lage bitrate en ook de kleuren zijn niet opmerkelijk. *knip*Deze mensen zijn het ook niet met je eens.Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:48:
[...]
Je geeft eerst aan dat het aan mijn ogen ligt, vervolgens komt er een foto en ligt het aan mijn apparaten, vervolgens geef ik aan dat mijn setup is gekalibreerd en dan kom je met deze reactie.
*knip*
https://twitter.com/hasht...xIF4nezj4NMLMWS4hNeQ&s=09
Tevens is Viaplay op dit moment weer nummer 1 trending topic op verschillende social media platforms, en dat is niet vanuit een positieve benadering. Toen Ziggo de rechten had, zag je dit echter nooit.
Niet door blijven kibbelen.
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2022 21:53 ]
Dan kan je best gelijk hebben, daar heb ik niet goed naar gekekenMiki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:57:
[...]
Nee dan bedoelen we niet hetzelfde![]()
Jij kijkt niet mee met de internationale feed waar zo af en toe geschakeld wordt naar on board cams en dan weer terug naar de track cams. Maar goed om te horen dat F1TV met de specifieke onboard cams wel mooi scherp beeld geeft.
Het ligt niet aan mij, ik heb NLziet dat continue aanstaat, met een veel hogere bitrate, 0,0 problemen , ik heb Discovery+ dat de ene event na de andere live streamt, 0,0 problemen en ook de live streams op YouTube zijn altijd zonder problemen.SmasterS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:50:
[...]
Ligt denk ik aardig nu wel aan jou. Ik heb ook een LG C1, 55 inch en gekalibreerd. Native app via de lg heeft het hele weekend nog geen een hik gegeven hier. Dat notabene op WiFi. WiFi is een Netgear R7000 met Merlin custom rom. Die staat in AP mode en draytek Vigor geen idee welke type nummer glasvezel router. Draait hier gewoon goed dit weekend. (Waar Miki en ik nog steeds zelfde denken over de bitrate dat die omhoog kan of betere codex)
Ik heb met wifi totaal geen problemen. Alles deed het prima behalve ineens met twitch streams. Alles draaide super behalve dat. Ap reboot en geen problemen.BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:01:
[...]
Het ligt niet aan mij, ik heb NLziet dat continue aanstaat, met een veel hogere bitrate, 0,0 problemen , ik heb Discovery+ dat de ene event na de andere live streamt, 0,0 problemen en ook de live streams op YouTube zijn altijd zonder problemen.
Men vergeet gewoon wel dat het aan de eigen thuis situatie kan liggen.. viaplay is erg gevoelig dus kijk je thuis situatie eens na.
Mooi dat het bij jullie goed ging! Maar we hoeven er niet aan te twijfelen dat Viaplay er bij veel mensen uitklapte tijdens Q3. Het halve internet staat vol met die melding. Allemaal op ongeveer hetzelfde moment. Het zou wel heel gek zijn als al die mensen allemaal op hetzelfde moment problemen hadden met hun eigen verbinding.SmasterS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:50:
[...]
Ligt denk ik aardig nu wel aan jou. Ik heb ook een LG C1, 55 inch en gekalibreerd. Native app via de lg heeft het hele weekend nog geen een hik gegeven hier. Dat notabene op WiFi. WiFi is een Netgear R7000 met Merlin custom rom. Die staat in AP mode en draytek Vigor geen idee welke type nummer glasvezel router. Draait hier gewoon goed dit weekend. (Waar Miki en ik nog steeds zelfde denken over de bitrate dat die omhoog kan of betere codex)
Edit. Bij mij zelf overigens ook, zag ik achteraf nadat ik terugschakelde van F1TV naar het HDMI-kanaal waarop Viaplay aan stond.
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 03-09-2022 17:10 ]
Grappig want als ik zo die twitter feed zie dan zie je ook positieve reacties van mensen waar dan weer gelijk mensen op duiken *knip*BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:58:
[...]
Jouw foto zegt totaal niks. Het is stilstaand, onscherp van een lage bitrate en ook de kleuren zijn niet opmerkelijk.*knip*. Deze mensen zijn het ook niet met je eens.
https://twitter.com/hasht...xIF4nezj4NMLMWS4hNeQ&s=09
Daarnaast is Viaplay op dit moment weer nummer 1 trending topic op verschillende social media platforms, en dat is niet vanuit een positieve benadering. Toen Ziggo de rechten had, zag je dit echter nooit.
[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2022 21:56 . Reden: Quote aangepast ]
Weet je wel wat NLziet is? Dat is live televisie dat op een veel hogere bitrate gestreamd wordt. Hetzelfde geldt voor Discovery+ met alle Europort zenders. Als het aan de verbinding zou liggen, wat overigens 1Gb bekabeld is, dan zou zowel NLziet alsook Euro sport tot hetzelfde resultaat leiden. Wat dus niet het geval is.SmasterS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:06:
[...]
Ik heb met wifi totaal geen problemen. Alles deed het prima behalve ineens met twitch streams. Alles draaide super behalve dat. Ap reboot en geen problemen.
Men vergeet gewoon wel dat het aan de eigen thuis situatie kan liggen.. viaplay is erg gevoelig dus kijk je thuis situatie eens na.
Ik heb al geen problemen meer met Viaplay sinds I don't even know. Zou men nog problemen vast wel. Ligt alles aan viaplay denk het eigenlijk niet(meer)TexMex schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:07:
[...]
Mooi dat het bij jullie goed ging! Maar we hoeven er niet aan te twijfelen dat Viaplay er bij veel mensen uitklapte tijdens Q3. Het halve internet staat vol met die melding. Het zou wel heel gek zijn als al die mensen allemaal op hetzelfde moment problemen hadden met hun eigen verbinding.
Blijft wel nog steeds erg wisselvallig
Ja zeker weet ik het. Weet ook dat nlziet en discovery minder gevoelig is minimaal 30 sec vertraging tegenover de 10 sec van viaplay ongeveer? Viaplay is daarin dus iets gevoeliger..BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:10:
[...]
Weet je wel wat NLziet is? Dat is live televisie dat op een veel hogere bitrate gestreamd wordt. Hetzelfde geldt voor Discovery+ met alle Europort zenders. Als het aan de verbinding zou liggen, wat overigens 1Gb bekabeld is, dan zou zowel NLziet alsook Euro sport tot hetzelfde resultaat leiden. Wat dus niet het geval is.
De mensen die op Twitter positief over Viaplay berichten, zijn nog niet eens op één hand te tellen. Maar goed, je kunt het opnieuw begataliseren. *knip*Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:08:
[...]
Grappig want als ik zo die twitter feed zie dan zie je ook positieve reacties van mensen waar dan weer gelijk mensen op duiken *knip*
[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2022 21:58 . Reden: Idem met vorige ingreep ]
Viaplay heeft absoluut geen max 10 sec vertraging. Wanneer je de notificaties van voetbalwedstrijden aan hebt staan, dan duurt het gemiddeld 20-30 seconden voordat je ook het doelpunt op je scherm kunt zien.SmasterS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:12:
[...]
Ja zeker weet ik het. Weet ook dat nlziet en discovery minder gevoelig is minimaal 30 sec vertraging tegenover de 10 sec van viaplay ongeveer? Viaplay is daarin dus iets gevoeliger..
Tja dan niet. Misschien eens paar 100 pagina's terug lezen. Daar staat het antwoord wel..BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:16:
[...]
Viaplay heeft absoluut geen max 10 sec vertraging. Wanneer je de notificaties van voetbalwedstrijden aan hebt staan, duurt het gemiddeld 20-30 seconden voordat je ook het doelpunt kunt zien.
Geniet van het niet kijken etc met viaplay. Ik geniet wel. F2 race nu ook weer super hier
Ik heb verder bijna de hele dag gekeken, en ik vond het erg tof!
Leuke sfeer impressie, veel kennis in beeld gebracht. Leuke mensen, top programmering!
Morgen gewoon weer de hele dag aan, maar dan hoop ik niet dat bij een spannend moment
ik weer ellende krijg
Leuke sfeer impressie, veel kennis in beeld gebracht. Leuke mensen, top programmering!
Morgen gewoon weer de hele dag aan, maar dan hoop ik niet dat bij een spannend moment
ik weer ellende krijg
Zeker niet álles ligt aan Viaplay.SmasterS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:10:
[...]
Ik heb al geen problemen meer met Viaplay sinds I don't even know. Zou men nog problemen vast wel. Ligt alles aan viaplay denk het eigenlijk niet(meer)
Blijft wel nog steeds erg wisselvallig
Maar dat moment tijdens Q3 (waarop er hier op Tweakers en ook op andere plekken behoorlijk wat meldingen waren) lag zéker niet aan de verbinding bij mensen thuis. Dat zou veel te toevallig zijn.
Wél is het inderdaad absoluut verbeterd sinds het begin, zeker bij de Formule 1. Maar het blijft streaming en dat is op zijn tijd gewoon nog steeds instabiel (zelfs met Apple TV, naar nu blijkt). Zeker als je alle voetbal-streams afgaat. Lachwekkend wat je daar soms langs ziet komen aan gehakkel of geluidsproblemen.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 03-09-2022 17:51 ]
En verder, f1 heeft door max veel voetbal publiek aan getrokken. En tja, dan krijg je gezeik 
Geintje hoor
Geintje hoor
Ik kijk zelf de voetbal niet op Viaplay. Het geluid probleem dat die er niet is heb ik wel eens gehad bij F1.TexMex schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:21:
[...]
Zeker niet álles ligt aan Viaplay.
Maar dat moment tijdens Q3 (waarop er hier op Tweakers en ook op andere plekken behoorlijk wat meldingen waren) lag zéker niet aan de verbinding bij mensen thuis.
Wél is het inderdaad absoluut verbeterd sinds het begin, zeker bij de Formule 1. Maar het blijft streaming en dat is op zijn tijd gewoon nog steeds instabiel (zelfs met Apple TV, naar nu blijkt). Zeker als je alle voetbal-streams afgaat. Lachwekkend wat je daar soms langs ziet komen aan gehakkel of geluidsproblemen.
De F1 kwalificatie stream sprong dit keer bij mij de hele tijd van lage naar hoge kwaliteit.
Net aan het eind van Q3 van de F1 kakte de hele stream in elkaar.
Ik denk ik wacht gewoon hij zal wel weer door gaan, maar dat was niet het geval.
Aangezien het echt aan het eind van Q3 was, en het erg spannend was heb ik hem maar laten staan. 5 seconden beeld, 20 sec laden, 5 sec beeld 20sec laden enz...
Opnieuw de stream aangezet nadat Q3 was afgelopen en het werkte weer.
Dit is trouwens de eerste keer dat de stream zo slecht bij mij was.
Ik kijk op een Philips tv met de Viaplay app.
200Mbit glasvezel lijn.
sidenote: Het schakelen van lage naar hoge naar middel naar lage kwaliteit en het soms bufferen gebeurd mij op Viaplay vaker terwijl ik dit op Netflix en Disney Plus nog nooit gezien heb. Maar Viaplay heeft natuurlijk live content en die andere 2 niet.
Ik denk ik wacht gewoon hij zal wel weer door gaan, maar dat was niet het geval.
Aangezien het echt aan het eind van Q3 was, en het erg spannend was heb ik hem maar laten staan. 5 seconden beeld, 20 sec laden, 5 sec beeld 20sec laden enz...
200Mbit glasvezel lijn.
sidenote: Het schakelen van lage naar hoge naar middel naar lage kwaliteit en het soms bufferen gebeurd mij op Viaplay vaker terwijl ik dit op Netflix en Disney Plus nog nooit gezien heb. Maar Viaplay heeft natuurlijk live content en die andere 2 niet.
[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-09-2022 18:05 ]
Bij mij stond het beeld ook voor het eerst vast sinds ik viaplay gebruik op mijn Samsung tv met de viaplay app. Was bij de eerste run in Q3 van Max. Uiteindelijk app afgesloten en opnieuw opgestart, moest ik helemaal opnieuw inloggen. Daarna deed hij het weer (in de tussentijd op de telefoon gekeken waar ik ook opnieuw moest inloggen).kaasaanfiets schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:58:
De F1 kwalificatie stream sprong dit keer bij mij de hele tijd van lage naar hoge kwaliteit.
200Mbit glasvezel lijn.
©2004
Hier op mijn Samsung 4k TV prima beeld via de Viaplay app, de hele week al. En geen verzadigde kleuren ofzo, mijn TV staat op Movie Mode. Alleen aan het eind van Q3 begon de boel te bufferen wat volgens mij bij iedereen zo was. Heb even een paar minuten terug gespoeld en daarna liep het perfect. Zou niet moeten gebeuren natuurlijk dus Viaplay zal moeten kijken wat er mis is gegaan.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier ook de hele dag geen problemen, behalve bij het einde van de Q3. Jammer de laatste actie gemist...
Wilde vanmiddag even kijken naar Liverpool-Everton, kreeg de tottenham wedstrijd voorgeschoteld.BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:37:
Chelsea - West Ham United wordt gewoon al minutenlang zonder geluid getoond.
Dan maar de samenvatting, maar helaas de beeldkwaliteit van PL samenvattingen is behoorlijk ondermaats. Gelukkig hebben we de BBC nog voor de samenvattingen
Verwijderd
Ben er nou wel klaar mee met dat viaplay, lijkt of ze het gewoon niet houden als er teveel streams zijn waardoor het systeem gewoon in storing schiet
Ik durf het gewoon niet aan voor morgen en de komende races en gewoon f1tv pro genomen… als NOS via viaplay streamt ben je alsnog de sjaak als viaplay weer problemen krijgt
Wil niet weer een spannend moment missen
Ik durf het gewoon niet aan voor morgen en de komende races en gewoon f1tv pro genomen… als NOS via viaplay streamt ben je alsnog de sjaak als viaplay weer problemen krijgt
Wil niet weer een spannend moment missen
Vanmiddag 2 wedstrijden gekeken van het hockey. In het begin wat aan het bufferen.
Kan er nu prima naar kijken, kijk via de app op Samsung tv.
Kan er nu prima naar kijken, kijk via de app op Samsung tv.
Ik begreep over Whatsapp van mijn vader dat Viaplay weer lekker bezig was? Hij had telkens stilstaand beeld tot geen beeld op zijn LG Oled (bedraad aangesloten) met 1Gbit/s internet van KPN, hele jaar heb ik hem nog niet gehoord maar vandaag was het toch wel zover.
Heeft Viaplay nu na de zomerstop nog steeds de boel niet stabiel en goed voor elkaar
Dit kan en mag toch niet....
Heeft Viaplay nu na de zomerstop nog steeds de boel niet stabiel en goed voor elkaar

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vandaag voor het eerst (!) een crashende stream, zoals velen begrijp ik, tijdens Q3 laatste rondjes... Vreselijk irritant.
Want, ik ben verder prima te spreken over Viaplay. Het is gaandeweg het seizoen beter geworden vind ik. De uitzendingen die ze nu maken: het is een beetje overkill misschien, maar het voegt wel sfeer en veel achter de schermen info toe, dus ik vind het prima.
Toevallig kwam ik langs de NOS samenvatting, maar mijn hemel wat is daar het commentaar slecht. Ik vind Mol echt vreselijk om te luisteren, dus ben blij met Viaplay, en na de NOS te horen vind ik dat Viaplay prima te pruimen.
Alleen die stream... die moet echt scherper en dus 100% stabiel zijn.
Want, ik ben verder prima te spreken over Viaplay. Het is gaandeweg het seizoen beter geworden vind ik. De uitzendingen die ze nu maken: het is een beetje overkill misschien, maar het voegt wel sfeer en veel achter de schermen info toe, dus ik vind het prima.
Toevallig kwam ik langs de NOS samenvatting, maar mijn hemel wat is daar het commentaar slecht. Ik vind Mol echt vreselijk om te luisteren, dus ben blij met Viaplay, en na de NOS te horen vind ik dat Viaplay prima te pruimen.
Verwijderd
Je kan ook f1tv pro nemen en dan heb je ook het commentaar van viaplaymikkelnl schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:40:
Vandaag voor het eerst (!) een crashende stream, zoals velen begrijp ik, tijdens Q3 laatste rondjes... Vreselijk irritant.
Liverpool Everton was om 13:30. Tottenham speelde om 16:00. Wellicht dat het hier mis ging.DOA schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:39:
[...]
Wilde vanmiddag even kijken naar Liverpool-Everton, kreeg de tottenham wedstrijd voorgeschoteld.
Dan maar de samenvatting, maar helaas de beeldkwaliteit van PL samenvattingen is behoorlijk ondermaats. Gelukkig hebben we de BBC nog voor de samenvattingen
Hoe kun je in de app een blokkenschema zien van alle live uitzendingen van afgelopen en komende dagen? Word weer helemaal gek dat ik niks kan vinden 
Nevermind, net gevonden: staat onder “sportactualiteiten”.
Positief puntje: een daguitzending van de Formule1/2/3 Porsche cup malen. Gewoon alles in 1 live uitzending combineren, beviel prima
Hopelijk vanaf nu bij elk raceweekend?

Nevermind, net gevonden: staat onder “sportactualiteiten”.
Positief puntje: een daguitzending van de Formule1/2/3 Porsche cup malen. Gewoon alles in 1 live uitzending combineren, beviel prima
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-09-2022 20:32 ]
Waar vind je in de app op de Shield TV de F2 sprintrace van gisteren? Ik zie alleen feeds van vrijdag staan. Op mijn iPad kan ik via Afspelen een dagschema oproepen en dan per dag terugbladeren. In de app op Android TV (Shield TV) zie ik die optie niet?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Complimenten voor de coverage van dit weekend. Begon afgelopen maandag al met de Zandvoort Shakedown en dit weekend op circuit doen ze ook echt een top job!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, dat doen ze prima. Ik zag zaterdagavond nog een stukje Race Café op Ziggo en volgens mij had de hele tafel flink aan het bier gezeten, want ze kwamen nogal aangeschoten over. Dan pakt viaplay het toch wel wat professioneler aan.Rivanov schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:33:
Complimenten voor de coverage van dit weekend. Begon afgelopen maandag al met de Zandvoort Shakedown en dit weekend op circuit doen ze ook echt een top job!
Verder vind ik het ook wel mooi van viaplay dat ik gratis mag kijken.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zeker. Was een mooie week dit en de climax moet nog komen(hopelijk). Wat mij opvalt, Tom Coronel is een hele goede pitreporter(samen met die andere vent, hoop info)Rivanov schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:33:
En toch ga ik na de race in de herhaling en kijken wat de NOS ervan gebakken heeft.
Ernest Knoors.DutchOwnage schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:23:
[...]
Zeker. Was een mooie week dit en de climax moet nog komen(hopelijk). Wat mij opvalt, Tom Coronel is een hele goede pitreporter(samen met die andere vent, hoop info)
En toch ga ik na de race in de herhaling en kijken wat de NOS ervan gebakken heeft.
Ernest Knoors transformeerde in 2005 van motoringenieur bij BMW in een echte Motoristi della Ferrari. Zeven jaar lang werkte hij uiteindelijk voor het illustere Formule 1-team. Tevens oprichter van DTM team MTEK.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik had hetzelfde! Laat Coronal voortaan mee gaan naar circuits! Maar die is te druk denk ik…DutchOwnage schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:23:
[...]
Zeker. Was een mooie week dit en de climax moet nog komen(hopelijk). Wat mij opvalt, Tom Coronel is een hele goede pitreporter(samen met die andere vent, hoop info)
Omdat Viaplay het niet doet op tvOS 16 beta, kijk ik vandaag Viaplay even via de Android TV op Philips 55PUS8503. Beelden zijn flets en vaag, maar stream loopt soepel zonder framedrops, buffering of hick-ups. De TV heeft een processen die automatisch pixels dupliceert zodat je naar de hoogst mogelijke kwaliteit kan kijken, maar ik weet nou niet of ik naar 720p50 of 1080p50 zit te kijken.
Het Viaplay-logo is bijvoorbeeld al korrelig en dat is een stilstaand object in het bewegende beeld. Benieuwd hoe het weer op de ATV is als Viaplay het daar weer doet.
Het verschil in beeldkwaliteit tussen F1TV en Viaplay is wel groot, maar dat is ondertussen al 83.000 keer vermeld.
Het Viaplay-logo is bijvoorbeeld al korrelig en dat is een stilstaand object in het bewegende beeld. Benieuwd hoe het weer op de ATV is als Viaplay het daar weer doet.
Het verschil in beeldkwaliteit tussen F1TV en Viaplay is wel groot, maar dat is ondertussen al 83.000 keer vermeld.
Verwijderd
Ik wens iedereen suc6 met kijken vandaag naar de formule 1, ik zie de eerste klachten al binnenstromen op twitter.
Ik weet nog niet hoe NOS het gaat doen, maar gezien viaplay de rechten heeft in Nederland ga ik er vanuit dat NOS het via viaplay door krijgt…
Bovendien blijft f1tv pro natuurlijk een mooie backup voor de stabiliteit en beeld kwaliteit… gezien viaplay het blijkbaar toch al moeite mee had tijdens de kwalificatie laat staan de race zelf
Ik weet nog niet hoe NOS het gaat doen, maar gezien viaplay de rechten heeft in Nederland ga ik er vanuit dat NOS het via viaplay door krijgt…
Bovendien blijft f1tv pro natuurlijk een mooie backup voor de stabiliteit en beeld kwaliteit… gezien viaplay het blijkbaar toch al moeite mee had tijdens de kwalificatie laat staan de race zelf
Het begint nu wel te haperen, na 1,5u stream hebben lopen.dnmw2705 schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:36:
Omdat Viaplay het niet doet op tvOS 16 beta, kijk ik vandaag Viaplay even via de Android TV op Philips 55PUS8503. Beelden zijn flets en vaag, maar stream loopt soepel zonder framedrops, buffering of hick-ups.
Bij mij de norm is eigenlijk geen problemen, eerste F3 race was goed. Kleuren prima.
Het fletse wat er was aan het begin van het race seizoen is al lange tijd weg.
Heb toch echt het gevoel dat vele mensen geen juiste kleurweergave gebruiken. Praktische alle sdr content is opgenomen in 6500 Kelvin. Meeste tv zijn niet goed ingesteld en dat geeft foutieve waardes en daardoor niet een juiste kijkwijzer.
Kijk bijvoorbeeld HDTVTest op YouTube hiervoor.
Tevens ben ik een foto editor voor een sport fotograaf. Heb ook Viaplay F1 race op een eizo cs2731 gekeken. Dat is een gekalibreerde monitor. Kleuren waren ook daarop op de norm.
Kan het beter qua kleuren en Bitrate bij viaplay. Zeker wel. F1tv is daarin wel beter maar flets is het zeker niet
Het fletse wat er was aan het begin van het race seizoen is al lange tijd weg.
Heb toch echt het gevoel dat vele mensen geen juiste kleurweergave gebruiken. Praktische alle sdr content is opgenomen in 6500 Kelvin. Meeste tv zijn niet goed ingesteld en dat geeft foutieve waardes en daardoor niet een juiste kijkwijzer.
Kijk bijvoorbeeld HDTVTest op YouTube hiervoor.
Tevens ben ik een foto editor voor een sport fotograaf. Heb ook Viaplay F1 race op een eizo cs2731 gekeken. Dat is een gekalibreerde monitor. Kleuren waren ook daarop op de norm.
Kan het beter qua kleuren en Bitrate bij viaplay. Zeker wel. F1tv is daarin wel beter maar flets is het zeker niet
@SmasterS Het belangrijkste is voor veel mensen waarschijnlijk vooral de betrouwbaarheid en niet zo zeer de kleuren. En velen hebben gisteren tijdens Q3 ervaren dat die betrouwbaarheid nog steeds niet goed op orde is.
Qua kleuren was het inderdaad zeker niet slecht. Maar mensen die vergelijkingsmateriaal hebben met F1TV zullen direct zien hoe mager de beeldkwaliteit bij Viaplay toch nog steeds is.
Qua kleuren was het inderdaad zeker niet slecht. Maar mensen die vergelijkingsmateriaal hebben met F1TV zullen direct zien hoe mager de beeldkwaliteit bij Viaplay toch nog steeds is.
Ja ik heb die problemen niet. Begin van het seizoen wel, heb geen haperingen, weg vallende streams etc.TexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:24:
@SmasterS Het belangrijkste is voor veel mensen waarschijnlijk vooral de betrouwbaarheid en niet zo zeer de kleuren. En velen hebben gisteren tijdens Q3 ervaren dat die betrouwbaarheid nog steeds niet goed op orde is.
Lees paar x over de kleuren daarom reageert ik er ook op .
Klopt f1tv is nog steeds beter! Al hebben die de laatste tijd problemen.
Vind de kwaliteit op mijn Philips smart tv app eigenlijk gewoon goed voor het autoracen, voetbal is minder maar dat heb ik al eens eerder vermeld.
Even los van de kwaliteit vooral hulde dit weekend voor de programmering van Viaplay. De hele dag 1 stream, veel informatie, meer dan alleen losse streams voor F3/F2 zonder enige analyse. Vind zelfs Tom Coronel nu goed verdraagbaar, ook beter om naar te luisteren dan Mika iedere Grand Prix
Even los van de kwaliteit vooral hulde dit weekend voor de programmering van Viaplay. De hele dag 1 stream, veel informatie, meer dan alleen losse streams voor F3/F2 zonder enige analyse. Vind zelfs Tom Coronel nu goed verdraagbaar, ook beter om naar te luisteren dan Mika iedere Grand Prix
Verwijderd
ik heb opnieuw f1tv pro en viaplay naast elkaar en wat een mega beeld verschil... f1tv pro is normaal HDVerwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:56:
Ik wens iedereen suc6 met kijken vandaag naar de formule 1, ik zie de eerste klachten al binnenstromen op twitter.
Gisteren tijdens de kwalificatie ook die banner van carglass gezienRonaldMade schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:52:
[...]
Zag daarnet even een banner van carglass die collega's zocht en scan de QR code... Was niet lang maar wel het idee dat ze aan het experimenteren zijn. Tenzij ik de enige was die het zag, dan speelt er een ander probleem
Edit: was in de uitzending zelf.
* Via Ziggo kanaal 200.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Als iedereen vandaag nu eens via NOS gaat kijken gaan ze misschien iets leren bij ViaplayTechnomania schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:07:
[...]
Gisteren tijdens de kwalificatie ook die banner van carglass gezien* Technomania is not amused
* Via Ziggo kanaal 200.
Verwijderd
Via NPO1 schiet je ook niks mee op de resolutie is 540p maximaal
https://nos.nl/uitzendingen via hier is wel 1080p
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2022 13:23 ]
Ik ga in ieder geval wel via de NOS kijken (al schijnt het commentaar van de samenvatting ook vreselijk te zijn). Vorige week via Canvas gekeken en dat beviel mij meer dan goed. Was wel even wennen omdat ze het over piloten ipv coureurs haddenAlbert020 schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:14:
[...]
Als iedereen vandaag nu eens via NOS gaat kijken gaan ze misschien iets leren bij Viaplay
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Dat zal eerder aan de door jouw gekozen tv provider liggen dan aan NPO1 hoor.Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:18:
Alles kan stuk.
Verwijderd
Chrome browser, alleen via nos site kan je wel kiezen naar 1080premco_k schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:34:
[...]
Dat zal eerder aan de door jouw gekozen tv provider liggen dan aan NPO1 hoor.
De programmering op ViaPlay bevalt me wel. NOS als back-up, mocht de stream gaan haperen.
De beeldkwaliteit is best acceptabel. Ik verwacht niet dat ik de verschillen in beeldkwaliteit (bij de NOS 1080i met 12 mbit, vermoed ik) ga zien.
De beeldkwaliteit is best acceptabel. Ik verwacht niet dat ik de verschillen in beeldkwaliteit (bij de NOS 1080i met 12 mbit, vermoed ik) ga zien.
Maar jij suggereert in je vorige post dat NPO1 bij niemand verder komt dan 540p. En je suggereert dat de enige manier om hogere kwaliteit te zien via die link is.Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:40:
[...]
Chrome browser, alleen via nos site kan je wel kiezen naar 1080p
Dat spreek ik beide tegen. Als ik mijn tv aanzet heb ik 1080i. Ziggo. Mensen met KPN of Canal digitaal zullen ook 1080i (of p) hebben. Nlziet idemdito. Er is veel meer dan Chrome browser of een website...
[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 04-09-2022 13:50 ]
Alles kan stuk.
Verwijderd
Ja maar ik kijk niet via tv en dat is wat ik bedoel… ik kijk via chromeremco_k schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:49:
[...]
Maar jij suggereert in je vorige post dat NPO1 bij niemand verder komt dan 540p. En je suggereert dat de enige manier om hogere kwaliteit te zien via die link is.
Dat spreek ik beide tegen. Als ik mijn tv aanzet heb ik 1080i. Ziggo. Mensen met KPN of Canal digitaal zullen ook 1080i (of p) hebben. Nlziet idemdito. Er is veel meer dan Chrome browser of een website...
Momenteel heb ik wel wat kwaliteitdrops met Chromecast 3 (2018) via iOS app casting.
Switcht tussen 50 fps en een tandje lager 25 fps.
Switcht tussen 50 fps en een tandje lager 25 fps.
@Verwijderd
Oke, even voor de goede orde:
Oke, even voor de goede orde:
Jij zegt hier in een reactie op iemand dat deze persoon er niets mee op schiet en met 540p opgescheept blijft zitten. Dus ik ben nu de weg kwijt waarom het over jouw gaat?Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:18:
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 04-09-2022 13:54 ]
Alles kan stuk.
Merk via Ziggo kanaal 200 wel veel micro stutters... erg irritant
I intend to live forever. So far, so good.
Viaplay draait vandaag best stabiel, max ontvangst hier op de camping is 2Mbps, hoogste kwaliteit is niet haalbaar natuurlijk, maar acceptabel te zien op m'n laptop.
De race kijk ik op NPO1 via de sat tv, geen zin in frustraties als de verbinding het te zwaar heeft.
De race kijk ik op NPO1 via de sat tv, geen zin in frustraties als de verbinding het te zwaar heeft.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik vindt het echt een meer dan prima voorprogramma op Viaplay hoor. En wat zijn Amber(maar ook Stephane) gegroeid tov van de beginperiode.
Had Viaplay nou maar net dat tikkeltje betere beeldkwaliteit, dan zou het helemaal af zijn. Maar daar is genoeg over verteld.
Had Viaplay nou maar net dat tikkeltje betere beeldkwaliteit, dan zou het helemaal af zijn. Maar daar is genoeg over verteld.
Ze mogen nu eigenlijk wel een keer stoppen met het continue ophemelen van de sfeer.
"Kijk toch eens hoe fantastisch het hier is.." "Proef die sfeer!" "Dit is uniek!"
Nee, dit is niet uniek. Dit was vorig jaar ook en komend jaar ook.
We weten het nu wel..
*zuurpruim modus uit*
"Kijk toch eens hoe fantastisch het hier is.." "Proef die sfeer!" "Dit is uniek!"
Nee, dit is niet uniek. Dit was vorig jaar ook en komend jaar ook.
We weten het nu wel..
*zuurpruim modus uit*
Het verschil met de NLZIET NPO1 stream is voor mij verwaarloosbaar. Er zit wat meer softening bij ViaPlay, wat je goed kunt zien bij de naam labels die af en toe op het scherm komen als een rijder in beeld komt.
Toch voorbeschouwing kijken via Ziggo, Race F1Pro, Nabeschouwing Ziggo
Qua beeldkwaliteit ben ik geneigd om het op NPO1 te gaan kijken.
Maar dat commentaar trek ik dan weer niet.
Ik zie duidelijk het verschil tussen het glasvezel kanaal (lineair KPN), ten opzichte van Viaplay. Het is veel en veel softer en ook de afstelling van kleuren is anders. Nu kan ik ook rechtstreeks met elkaar vergelijken hoeveel seconden vertraging er tussen zit.
Naast het commentaar vind ik de wijze waarop tot nu de race brengen alles behalve top. Slaapverwekkend met totaal oninteressante gasten op Lammers na die er heel even was.Rivanov schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:33:
Qua beeldkwaliteit ben ik geneigd om het op NPO1 te gaan kijken.
De combi Stéphane met Giedo werkt goed op de grid.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 04-09-2022 14:41 ]
Het lineaire Viaplay-kanaal bij Ziggo in DVB-C loopt vaak zelfs nog achter op de Viaplay-stream. Geen idee of dat bij KPN ook zo is, maar het is wel iets om rekening mee te houden.BramViking schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:35:
Ik zie duidelijk het verschil tussen het glasvezel kanaal (lineair KPN), ten opzichte van Viaplay. Het is veel en veel softer en ook de afstelling van kleuren is anders. Nu kan ik ook rechtstreeks met elkaar vergelijken hoeveel seconden vertraging er tussen zit.
En waar de NOS zijn beelden vandaan haalt, weet ik niet. Hopelijk gewoon rechtstreeks van de bron. Dan is er een betere vergelijking mogelijk.
Ligt t nou aan mij of hebben ze de kwaliteit afgeschaald? Man wat een fletse wazige boel.
I am the great Cornholio!
Wellicht is dat gewoon het weer. Viaplay is hier 1080p50 met een bitrate van 5 Mbit/s.HaterFrame schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:42:
Ligt t nou aan mij of hebben ze de kwaliteit afgeschaald? Man wat een fletse wazige boel.
TexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:44:
[...]
Wellicht is dat gewoon het weer. Viaplay is hier 1080p50 met een bitrate van 5 Mbit/s.
:strip_exif()/f/image/tWWtOfYJ3fFhvaK58PPi6mSY.jpg?f=fotoalbum_large)
Doet F1tvpro toch een stuk beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZFlTJjQ77KF8WUZe8lFg5Drr.jpg?f=user_large)
De nlziet NPO stream lijkt in iedergeval steeds te laat te starten bij belangrijke events. Bij aanvang van het volkslied moest de NPO nog intunen.
F1TV heeft er ook last van. Ik begreep ook van vrienden in UK dat SkySports in HDR er ook niets er van kan maken..Vooral de aerial shots, rest is nog te doen.HaterFrame schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:42:
[ Voor 6% gewijzigd door dnmw2705 op 04-09-2022 14:49 ]
Klopt, maar ik vergelijk het met de NOS. De vertraging valt mee. Denk 5 seconden. Maar met voetbal is het verschil een stuk groter.TexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:41:
[...]
Het lineaire Viaplay-kanaal bij Ziggo in DVB-C loopt vaak zelfs nog achter op de Viaplay-stream. Geen idee of dat bij KPN ook zo is, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
En waar de NOS zijn beelden vandaan haalt, weet ik niet. Hopelijk gewoon rechtstreeks van de bron. Dan is er een betere vergelijking mogelijk.
Ik zal het zo eens met de NOS in DVB-C bij Ziggo vergelijken, dat is vaak nog iets sneller dan IPTV bij KPN. Analoog gaat niet meer lukken, anders was dat sowieso het snelst geweest.BramViking schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:48:
[...]
Klopt, maar ik vergelijk het met de NOS. De vertraging valt mee. Denk 2 seconden. Maar met voetbal is het verschil een stuk groter.
En wellicht krijgt de NOS het ook via Viaplay binnen, waardoor het alsnog niet mega snel is.
[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 04-09-2022 14:53 ]
Het is daar nu ook niet echt zonnig. Met de lagere Bitrate geeft dat idd een fletser beeld.. Alleen het klopt wel. Er is nu toch ook geen kleur in verhouding met een volle zon.
Iedereen een goede race en zonder enige problemen, bij wie je ook kijkt
Iedereen een goede race en zonder enige problemen, bij wie je ook kijkt
Digitenne en AM radio zijn nog snellerTexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:52:
[...]
Ik zal het zo eens met de NOS in DVB-C bij Ziggo vergelijken, dat is vaak nog iets sneller dan IPTV bij KPN. Analoog gaat niet meer lukken, anders was dat sowieso het snelst geweest.
En wellicht krijgt de NOS het ook via Viaplay binnen, waardoor het alsnog niet mega snel is.
Anyway fijne race allemaal!
Sinds wanneer hebben we reclame in beeld? WTF...
NOS loopt 4 seconden achter.. blijven wel lekker tetteren tijdens de intro
NOS heeft toch echt het beste beeldkwaliteit .....
+ Loopt bij mij bijna een minuut voor op kanaal 225Albert020 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:59:
+ Geen irritant gekraak wat regelmatig terugkomt bij Viaplay
Flickr PSN ID= cheironnl
Jep, duidelijk het verschil te zien en ook duidelijk te zien dat de kleuren voller zijn.Albert020 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:59:
Wat een waardeloos gebeuren weer.
Voortduren freezes van het beeld.
Ben van ellende naar overgeschakeld naar npo3.
Een vervolgens is de app niet meer bereikbaar.
Voortduren freezes van het beeld.
Ben van ellende naar overgeschakeld naar npo3.
Een vervolgens is de app niet meer bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Boomster op 04-09-2022 15:11 ]
Ik word echt helemaal leip van Viaplay. Heb normaliter al last van bufferen (beeld stop kort, "laden" met drie puntjes en vervolgt) maar het is nu tijdens deze race helemaal absurd. Het vreemde is dat ik bijv. mijn zus er niet/nooit over hoor terwijl haar netwerk relatief brak is en die van mij toch wat beter. Heb al van alles geprobeerd:
- bedraad casten via Chrome
- draadloos casten via Chrome
- op verschillende laptops (dus ook bedraad)
- casten via telefoon
- Viaplay app blijft op mijn TV's beneden hangen en krijg ik niet meer aan de praat (Sony XF9005 (49" en 65") dus met Android TV. Maar ging toen dit nog wel werkte ook gepaard met vaak bufferen
Ik moet nog proberen om de Viaplay app te installeren op mijn TV in de slaapkamer (Philips 55PUS7504) en op mijn iPhone (13 Pro Max) of het nog bijv. via m'n Chromecast Ultra te proberen die weer op een Sony 22PX300 gekoppeld is zonder Android TV
).
Enige bijzondere in mijn netwerk is een Pi-Hole in die zin. Ik heb nooit last van instabiliteit met geen enkele andere (streaming) service, alleen Viaplay. Word er horendol van
- bedraad casten via Chrome
- draadloos casten via Chrome
- op verschillende laptops (dus ook bedraad)
- casten via telefoon
- Viaplay app blijft op mijn TV's beneden hangen en krijg ik niet meer aan de praat (Sony XF9005 (49" en 65") dus met Android TV. Maar ging toen dit nog wel werkte ook gepaard met vaak bufferen
Ik moet nog proberen om de Viaplay app te installeren op mijn TV in de slaapkamer (Philips 55PUS7504) en op mijn iPhone (13 Pro Max) of het nog bijv. via m'n Chromecast Ultra te proberen die weer op een Sony 22PX300 gekoppeld is zonder Android TV
Enige bijzondere in mijn netwerk is een Pi-Hole in die zin. Ik heb nooit last van instabiliteit met geen enkele andere (streaming) service, alleen Viaplay. Word er horendol van
De zafety car is er weer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
ViaPlay heeft in ieder geval de slag met de NOS gewonnen als het gaat om de post and after show en laten we het maar niet hebben over het commentaar

Tom is weer terug in zijn rol als voorzitter en penningmeester van de Max fanclub!
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2