Eens met 4K, laat staan dat het op zijn minst een fatsoenlijke 1080p stream zou zijn. Maar nee het is amper een 720P stream te noemen? Ik heb nooit stotters of haperingen/buffers bij viaplay maar de beeldkwaliteit vind ik voor 2022 begrippen echt waardeloos slecht. Heb viaplay voor 99,- kunnen afsluiten voor een heel jaar maar dit is de enige en laatste keer.Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:17:
[...]
Gezien.... ik had gehoopt op wat meer inhoud van het programma.... Viaplay NL doet overigens het zelfde als waar velen Ziggo van hebben beschuldig.
Ziggo zou niet objectief genoeg zijn, de grote MV-show.... Het valt me al langer op, Viaplay zou bij monde van hun directeurtje onafhankelijker blijven, maar nu na 14 races is daar niets van waar.
Ik zit met zo'n shakdown show te wachten op hoe de F1 in Nederland is gekomen, wat er voor nodig is, maak nu echt eens een informatieve show over technische zaken achter het F1 circus. Maar nee, met de heren Coronels en van der Grind wordt het een halve comedy capers met weinig informatie voor de kijkers dan het gebruikelijke gewauwel.
Wederom een kans gemist. Snap overigens nog steeds niet waarom een exclusieve streamingsdienst anno 2022 geen 4k kan aanbieden....
Zojammer....
Hoop echt dat ze de komende de dagen echt met een kijk achter de schermen gaan komen..... laat maar zien hoe de pitboxen en motorhomes worden opgebouwd.
Ik vind het beschamend dat een leidinggevende niet eens de techniek van zijn eigen dienstverlening begrijpt, en dan de conclusie trekken dat men er "totaal" niks aan kan doen. Dan ben je gewoon als bedrijf klaar. Tuurlijk kunnen er opstartproblemen zijn, maar omarm de feedback en neem ze serieus. Viaplay lijkt daar niet open voor te staan. Nee, hopelijk verkopen ze het snel.Maasluip schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:29:
[...]
Ik weet niet wat erger is, een minister die pretendeert ergens verstand van te hebben maar er de ballen verstand van heeft, of een bobo binnen de toko die als spreekbuis dient die eerlijk zegt er de ballen verstand van te hebben.
Maar in beide gevallen blijf je met zo'n onbevredigd gevoel achter... weten ze nu eigenlijk wel wat ze doen?
En La Fuente voegde al helemaal niets toe.Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:17:
[...]
Gezien.... ik had gehoopt op wat meer inhoud van het programma.... Viaplay NL doet overigens het zelfde als waar velen Ziggo van hebben beschuldig.
Ziggo zou niet objectief genoeg zijn, de grote MV-show.... Het valt me al langer op, Viaplay zou bij monde van hun directeurtje onafhankelijker blijven, maar nu na 14 races is daar niets van waar.
Ik zit met zo'n shakdown show te wachten op hoe de F1 in Nederland is gekomen, wat er voor nodig is, maak nu echt eens een informatieve show over technische zaken achter het F1 circus. Maar nee, met de heren Coronels en van der Grind wordt het een halve comedy capers met weinig informatie voor de kijkers dan het gebruikelijke gewauwel.
Wederom een kans gemist. Snap overigens nog steeds niet waarom een exclusieve streamingsdienst anno 2022 geen 4k kan aanbieden....
Zojammer....
Hoop echt dat ze de komende de dagen echt met een kijk achter de schermen gaan komen..... laat maar zien hoe de pitboxen en motorhomes worden opgebouwd.
Ik weet dat hij carfreak is, getuige zijn filmpjes met Jay Jay Boske in Day1. Maar dat hij dan daar moet komen opdraven..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mwah vind ze wat minder oranje gekleurd dan Ziggo, maar goed, heel gek is dat ook niet. Nederlandse uitzending, Nederlandse presentatoren. 80+% van de kijkers kijk alleen maar dankzij Max. Het probleem met Ziggo vond ik meestal dat wat er ook gebeurde, Max was heilig. Een kwaad woord over Max was er echt heel heel zelden. Maar ja, dit seizoen valt er ook weinig kwaad te spreken over Max aangezien hij eigenlijk geen fouten maakt. Ik vind iig dat ze de voorprogramma's wat objectiever proberen te maken dan de Ziggo show. Zeker met een Ho-Pin erbij. Tom C. is nou eenmaal voorzitten van de Max fanclub.Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:17:
[...]
Zojammer....
Maar, dat gezegd hebbende, de Zandvoort show van gister was eerst nog even veren steken in de kont van Max, en ik geloof 5 minuten over Zandvoort zelf? Ben ergens in slaap gevallen en heb vanochtend wat gescrollt omdat eerst nog een terugblik op Spa, en later een interview met die DJ, nou niet echt was waar ik op zat te wachten.
Ik hoop idd dat ze morgen en woensdag ook beelden hebben van hoe het eraan toe gaat in de paddock, hoe verloopt de opbouw, dat soort dingen. Zit ook niet te wachten op een DJ met teveel dure auto's...
Exact expert nodig?
Tsjah... ach ik vond het wel een vermakelijk uurtje. Maar of ik de rest van de week ook ga kijken? Ik betwijfel het.... Terug blikken op historische F1 auto's die door newey ontworpen zijn? La Fuente die even smakelijk verteld over zijn Ferrari collectie.... Leuk, maar we willen beelden zien van zandvoort. En dan niet een treintje vrachtwagens die daar naar binnen rijd.Crazy D schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:44:
[...]
Mwah vind ze wat minder oranje gekleurd dan Ziggo, maar goed, heel gek is dat ook niet. Nederlandse uitzending, Nederlandse presentatoren. 80+% van de kijkers kijk alleen maar dankzij Max. Het probleem met Ziggo vond ik meestal dat wat er ook gebeurde, Max was heilig. Een kwaad woord over Max was er echt heel heel zelden. Maar ja, dit seizoen valt er ook weinig kwaad te spreken over Max aangezien hij eigenlijk geen fouten maakt. Ik vind iig dat ze de voorprogramma's wat objectiever proberen te maken dan de Ziggo show. Zeker met een Ho-Pin erbij. Tom C. is nou eenmaal voorzitten van de Max fanclub.
Maar, dat gezegd hebbende, de Zandvoort show van gister was eerst nog even veren steken in de kont van Max, en ik geloof 5 minuten over Zandvoort zelf? Ben ergens in slaap gevallen en heb vanochtend wat gescrollt omdat eerst nog een terugblik op Spa, en later een interview met die DJ, nou niet echt was waar ik op zat te wachten.
Ik hoop idd dat ze morgen en woensdag ook beelden hebben van hoe het eraan toe gaat in de paddock, hoe verloopt de opbouw, dat soort dingen. Zit ook niet te wachten op een DJ met teveel dure auto's...
Leuke uitzending net hoor. Ze bouwen het op. Gaat goed komen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wat viel er gisteren anders te laten zien?stylezzz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
Tsjah... ach ik vond het wel een vermakelijk uurtje. Maar of ik de rest van de week ook ga kijken? Ik betwijfel het.... Terug blikken op historische F1 auto's die door newey ontworpen zijn? La Fuente die even smakelijk verteld over zijn Ferrari collectie.... Leuk, maar we willen beelden zien van zandvoort. En dan niet een treintje vrachtwagens die daar naar binnen rijd.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vast wel wat andere dingen. Gisteren was het ook alleen maar melroy heemskerk die stilstond op de paddock en zijn eigen race-ervaring deelde. Loop eens een rondje.... laat zien wat er allemaal staat. doe ietsRivanov schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:47:
[...]
Wat viel er gisteren anders te laten zien?
Maar wat zou er anders aan het paddock moeten zijn? Het zijn nog steeds dezelfde hospitalities als op ieder ander circuit.stylezzz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Vast wel wat andere dingen. Gisteren was het ook alleen maar melroy heemskerk die stilstond op de paddock en zijn eigen race-ervaring deelde. Loop eens een rondje.... laat zien wat er allemaal staat. doe iets
En ze waren gisteren nog volop aan het opbouwen. Zullen waarschijnlijk wel een rondje maken, later deze week, als alles klaarstaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 31-08-2022 09:32 ]
Heb maandag en dinsdag stukje gekeken, maar het kon me na ca. 20 minuten al niet meer echt boeien... Denk zelf dat het gewoon too much is, zoals ze het nu doen. Want het is een vrij gangbare uitzending, ik had ook echt meer verwacht van Zandvoort: de opbouw, achter de schermen, enz. Misschien gaat dat nog komen :-)
Toch benieuwd hoeveel miljoen kijkers er overblijven als aanstaande zondag de F1 ook live wordt uitgezonden via NPO1, inclusief voorbeschouwing en hopelijk met ander commentaar.dnmw2705 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:10:
De Head of Sports van Viaplay Nederland heeft een interview gegeven.
- Kleine groep abonnees is kritisch.
-1,5 tot 2,5 miljoen kijkers per GP.
- Iedereen binnen Viaplay heeft het Nederlandse project altijd gesteund.
Dat is al bevestigd.twisterking schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Toch benieuwd hoeveel miljoen kijkers er overblijven als aanstaande zondag de F1 ook live wordt uitgezonden via NPO1, inclusief voorbeschouwing en hopelijk met ander commentaar.
De race is volledig te zien bij de NOS, deze uitzending begint tien minuten voor de start van de race. Het commentaar wordt voorzien door Hans van Loozenoord en coureur Jeroen Bleekemolen
Ik ben vooral benieuwd of de NOS 'echt' live is of dat het via Viaplay Xtra aangeleverd wordt en dus een mooie vertraging heeft zodat Viaplay app nog steeds het 'eerste' is...
Ik denk dat er zat mensen zijn die geen idee hebben wat er allemaal staat daar op het circuit maar dat wel graag willen zien. Nu weten jij en ik wel wat die hospitalities inhouden, maar het grote publiek absoluut niet..... Waarom Jan Lammers in de studio laten praten? Had hem lekker bij melroy gezet op het circuit en een soortje rondleiding laten geven.Rivanov schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:32:
[...]
Maar wat zou er anders aan het paddock moeten zijn? Het zijn nog steeds dezelfde hospitalities als op ieder ander circuit.
En ze waren gisteren nog volop aan het opbouwen. Zullen waarschijnlijk wel een rondje maken, later deze week, als alles klaarstaat.
Hmm, hopelijk ook betere kwaliteit als viaplay?
Als dat ook de commentator is die de Studio Sport nu gebruikt (Hans van Loozenoord) voor de samenvattingen, dan kun je beter naar Nelson en Melroy luisteren denk ik.twisterking schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Toch benieuwd hoeveel miljoen kijkers er overblijven als aanstaande zondag de F1 ook live wordt uitgezonden via NPO1, inclusief voorbeschouwing en hopelijk met ander commentaar.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Pfff van die man wordt de race gewoon saaierPatrickC schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:30:
[...]
Als dat ook de commentator is die de Studio Sport nu gebruikt (Hans van Loozenoord) voor de samenvattingen, dan kun je beter naar Nelson en Melroy luisteren denk ik.
Oprecht knap

Waah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:14:
[...]
Pfff van die man wordt de race gewoon saaier![]()
Oprecht knapHeb ook echt het idee dat die er 0 verstand van heeft en maar gewoon wat opleest
:strip_exif()/f/image/gVLt0qzsjTSlLNf86bCnTi64.png?f=user_large)
Nuff said?
Met name een motorman dus.Als Grand Prix-correspondent voor motorvakbladen en kranten in binnen- en buitenland betekende het eerste optreden voor de NOS een geweldige doorbraak. Dat gebeurde tijdens de TT van Assen in 1985. Ze waren nogal verrast in Hilversum dat ik 500cc-winnaar Wayne Gardner achter een grote pils vandaan trok en live in de uitzending van Langs de Lijn haalde.
NOS Studio Sport benaderde mij in 1997 en sindsdien is het een nog groter plezier om voor een professionele, serieuze zender over de motorsport te vertellen. Ook al blijven de mogelijkheden binnen de huidige commerciële contracten beperkt, waardoor de TT bijna automatisch het jaarlijkse journalistieke hoogtepunt is. In de loop der jaren is de motocross aan mijn pakket toegevoegd en indien gewenst doe ik graag een Formule 1 Grand Prix voor de radio.
Sinds 1985 schrijf ik naslagwerken over de wegracesport. Per jaar rijd ik zo’n 10.000 km op de motor, waarvan minimaal één grote reis naar mijn geliefde Italië. Met een collega, want mijn vrouw durft niet bij mij achterop. Zelf sporten? Ja natuurlijk, iedere week joggen en tennissen, maar niet te fanatiek, anders blijft er geen tijd over om te lezen, met name over geschiedenis.
[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 31-08-2022 16:07 ]
Sinds dat ik viaplay heb is het me opgevallen dat er bij commentaar in de Premier league niet echt stadion geluid is. Ik kan best snappen dat mensen dat wel fijn vinden. Alleen vond ik het heel erg raar dat er soms dan van die hele lange stiltes zijn waarbij je niks van de wedstrijd hoort en niks van de commentator. Ligt dat aan de stream of is dat gewoon hoe de streams in elkaar zitten bij viaplay? Ben oprecht benieuwd.
Goeie zet van ViaPlay om Rudy van Buren in de studio te zetten.
Leuk die f1 shakedown,
Zowel op tv alsop mobiel krijg ik hem niet gestart.
Alle andere apps werken zonder problemen.
Begint echt heel tergend te worden.
Ik probeerde vandaag de shakedown van gisteren terug te kijken, maar de stream stopt bij ~41 minuten (Bottas interview). Ik keek via de native Android app op mijn Android tv, zelfde probleem op mijn Android telefoon en ook via de Chrome browser op Windows. Knullig... Hebben anderen hier ook last van (ik neem aan van wel)?
Lol... Vandaag was robert doornbos blijkbaar op het circuit. In 3 minuten op instagram al meer van het circuit gezien als na 3 avonden viaplay shakedown kijken.....Rivanov schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:32:
[...]
Maar wat zou er anders aan het paddock moeten zijn? Het zijn nog steeds dezelfde hospitalities als op ieder ander circuit.
Op de LG ook last hiervan. Op het moment suprême even 10 seconden doorspoelen deed wonderen….mtthw schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:15:
Ik probeerde vandaag de shakedown van gisteren terug te kijken, maar de stream stopt bij ~41 minuten (Bottas interview). Ik keek via de native Android app op mijn Android tv, zelfde probleem op mijn Android telefoon en ook via de Chrome browser op Windows. Knullig... Hebben anderen hier ook last van (ik neem aan van wel)?
Ook even op de iPad geprobeerd: Hier liep de stream wel gewoon door.
Totaal geen problemen met de Apple TV.b.o.n.s schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:12:
Leuk die f1 shakedown,
Heb hier niets van Apple dus Viaplay blijft een no go zolang deze ellende voortduurt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De LG app werkt hier ook gewoon goed op m’n 65CX evenals iPhone en iPad app.alexbl69 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Heb hier niets van Apple dus Viaplay blijft een no go zolang deze ellende voortduurt.
Tegenwoordig geen problemen met mijn LG C1 App hooralexbl69 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Zandvoort Shakedown nu vanaf locatie op circuit. Amber mag ook eindelijk buiten komen.
Je gebeden zijn verhoord hoor.stylezzz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Vast wel wat andere dingen. Gisteren was het ook alleen maar melroy heemskerk die stilstond op de paddock en zijn eigen race-ervaring deelde. Loop eens een rondje.... laat zien wat er allemaal staat. doe iets
Leuke uitzending!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Afgezien van wat tijdelijke kwaliteitsdingetjes begin ik Viaplay intussen het geld wel meer en meer waard te vinden.
Premier League voetbal erbij is fijn, darts volg ik al elk toernooi, Formule 1 wordt steeds beter. Bundesliga volg ik niet veel, maar als ik wat kan zien is het wel top.
Volgens mij komt er ook nog hockey bij?
Met nog wat film en serie aanbod kan je van het geld eigenlijk niks van zeggen.
Intussen werkt Viaplay via de camping wifi ik Italië best prima, toch een klein voordeeltje, de lage bitrate.
Premier League voetbal erbij is fijn, darts volg ik al elk toernooi, Formule 1 wordt steeds beter. Bundesliga volg ik niet veel, maar als ik wat kan zien is het wel top.
Intussen werkt Viaplay via de camping wifi ik Italië best prima, toch een klein voordeeltje, de lage bitrate.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Yep zelfde probleem.mtthw schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:15:
Xbox Live: Miesjh NL
Zaterdag begint hockey inderdaad.Quad schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:25:
Afgezien van wat tijdelijke kwaliteitsdingetjes begin ik Viaplay intussen het geld wel meer en meer waard te vinden.
Gisteravond was overigens weer echt een prima Zandvoort Shakedown. Lekker vlot gepresenteerd, leuke items tussendoor van Tom Coronel en Stepháne. Mooi decor met de zonsondergang op de achtergrond.
Amber wordt ook steeds losser en deed het zo in de buitenlucht zelfs nog beter dan binnen in de studio.
Prima opmaat naar een hopelijk mooi weekend!
Amber wordt ook steeds losser en deed het zo in de buitenlucht zelfs nog beter dan binnen in de studio.
Prima opmaat naar een hopelijk mooi weekend!
shit... niet gezien. vanavond inhalen dan maar
Gebruik hier Viaplay via een Nvidia Shield. Op een 2017 en een 2022 model. Beide bekabeld aangesloten. Beide nergens last van.alexbl69 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Geen NL commentaar bij F3 in Zandvoort ?
[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 02-09-2022 09:17 ]
Nee ze zenden de F3 en F2 training niet uit. Beetje jammer aangezien ze zeggen we zenden alles uitAlbert020 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:14:
Geen NL commentaar bij F3 in Zandvoort ?
Voorbeschouwing van de eerste training is voor als nu erg goed. Pakken ook de sfeer mee. Nu technische informatie. Ben keer verrast.
Groot team nu daar van viaplay in Zandvoort
Groot team nu daar van viaplay in Zandvoort
Verwijderd
Ik heb het idee dat ze geswitcht zijn van cdn, volgensmij hadden ze fastly, nu zag ik akamai…
Op alle devices lopen de streams perfect nu
Geen idee hoe dat te zien. Loopt hier op de lg c1 app prima. Geen haperingen (zelfde Bitrate lijkt het op geen idee om te testen)Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:15:
Ik heb het idee dat ze geswitcht zijn van cdn, volgensmij hadden ze fastly, nu zag ik akamai…
Radio berichten? Ik hoorde niets, Bleekemolen en Kalff.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hoorde jullie de radio van Max net? Bleef hier stil...
Edit: ah ben niet de enige...
[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 02-09-2022 12:34 ]
NopMau_Maus schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:34:
Hoorde jullie de radio van Max net? Bleef hier stil...
Totaal geen boordradio. Fom probleem. Wel erg jammer! Hopelijk horen we de boordradio van Max nog terug
Ik kijk via F1TV met NL commentaar en daar was Max's boordradio wel te horen...Sir Max, Lord Max or Super Max!
Kan, maar hun hoorde het wel. Deed het op F1TV het ook niet dan?SmasterS schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:36:
Totaal geen boordradio. Fom probleem. Wel erg jammer! Hopelijk horen we de boordradio van Max nog terug
Edit: grr steeds een reactie te laat haha.
Edit2: Nu met de rook weer geen radio... jammer
[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 02-09-2022 12:40 ]
Op F1TV wel, Viaplay niet.Mau_Maus schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:39:
[...]
Kan, maar hun hoorde het wel. Deed het op F1TV het ook niet dan?
Blijkbaar op f1tv wel. Wat ik net lees.Mau_Maus schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:39:
[...]
Kan, maar hun hoorde het wel. Deed het op F1TV het ook niet dan?
Edit2: Nu met de rook weer geen radio... jammer
Nu ook al reclame banners in de stream? Vond dat van Toto vooraf al irritant gezien het een betalende dienst is maar dit slaat helemaal nergens op...
Reclame banners? Ik zie niets daarvan in de app op AppleTV?RonaldMade schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:47:
Nu ook al reclame banners in de stream? Vond dat van Toto vooraf al irritant gezien het een betalende dienst is maar dit slaat helemaal nergens op...
Albers die interviews met publiek gaat doen… laat maar achterwege a.u.b….
En zwart beeld... ook F1TV?
Edit: En weer beeld...
Edit: En weer beeld...
[ Voor 33% gewijzigd door Mau_Maus op 02-09-2022 12:52 ]
En nu kapt hij er helemaal mee en we zijn weer terug
[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 02-09-2022 12:52 ]
Hier geen zwart beeld met viaplayMau_Maus schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:52:
En zwart beeld... ook F1TV?
Zag daarnet even een banner van carglass die collega's zocht en scan de QR code... Was niet lang maar wel het idee dat ze aan het experimenteren zijn. Tenzij ik de enige was die het zag, dan speelt er een ander probleemTristan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:51:
[...]
Reclame banners? Ik zie niets daarvan in de app op AppleTV?
Edit: was in de uitzending zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMade op 02-09-2022 12:53 ]
Wel erg overdreven van Viaplay om de stream op zwart te zetten na mijn commentaar over Albers…
Een of andere autoruitenboer die zo'n balk bovenin beeld had. Kappen met die onzin, Viaplay!Tristan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:51:
[...]
Reclame banners? Ik zie niets daarvan in de app op AppleTV?
Raar. Was ook bij mijn broer... en leek echt in signaal te zitten, want ViaPlay logo was gewoon zichtbaar.
Zag het ook op Viaplay.RonaldMade schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:52:
[...]
Zag daarnet even een banner van carglass die collega's zocht en scan de QR code... Was niet lang maar wel het idee dat ze aan het experimenteren zijn. Tenzij ik de enige was die het zag, dan speelt er een ander probleem
Nu viel het beeld even op zwart.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Misschien dat de FOM het signaal heeft gereset om de radio communicatie te herstellen
Lijkt mij niet vanuit FOM. Zoals eerder gezegd was dit probleem van boordradio's niet op F1TV.Tristan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:54:
Misschien dat de FOM het signaal heeft gereset om de radio communicatie te herstellen
Het kan zijn dat Viaplay een andere source endpoint gebruikt?Mau_Maus schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:55:
[...]
Lijkt mij niet vanuit FOM. Zoals eerder gezegd was dit probleem van boordradio's niet op F1TV.
Ben nu op kantoor al een uur een het AirPlay streamen vanaf mijn iPhone naar de Apple TV die hier aan een TV hangt. Stream loopt gewoon perfect.
Heb veel issues gehad met stotterend beeld van viaplay. Maar het lijkt voor mij verholpen te zijn. Vanaf Spa loopt het beeld op m'n android tv app gewoon vloeiend. Geen gestotter meer. En tot nu toe lopen de uitzendingen van Zandvoort ook prima.
De android tv app heeft 12 aug een update gehad (4.25). Dat lijkt voor mij dus (eindelijk) geholpen te hebben.
De android tv app heeft 12 aug een update gehad (4.25). Dat lijkt voor mij dus (eindelijk) geholpen te hebben.
Het blijft wel schrijnend om het kwaliteitsverschil te zien als je nu even naar de MotoGP (gewoon in HD, geen 4K) zapt bij Ziggo op kanaal 14. Zoveel meer kleur, scherpte en detail. Gewoon veel levendiger. Eeuwig zonde dat we dat nu kwijt zijn bij Viaplay. Gelukkig staat F1TV op dat gebied nog wel een flink stuk boven Viaplay.
Verder is de invulling vandaag wel prima bij Viaplay met Coronel, Van der Garde, Albers, Valkenburg, Kalff en Kox. Dat zit allemaal goed in elkaar. Al blijft het voor mij onbegrijpelijk hoe Heemskerk ooit bij Viaplay terecht is gekomen. Die gast ontstijgt het niveau van Omroep Gelderland nog niet eens en hoort eigenlijk gewoon niet thuis op tv.
Verder is de invulling vandaag wel prima bij Viaplay met Coronel, Van der Garde, Albers, Valkenburg, Kalff en Kox. Dat zit allemaal goed in elkaar. Al blijft het voor mij onbegrijpelijk hoe Heemskerk ooit bij Viaplay terecht is gekomen. Die gast ontstijgt het niveau van Omroep Gelderland nog niet eens en hoort eigenlijk gewoon niet thuis op tv.
Toch wel erg pijnlijk voor de viaplay analisten.. bak kapot. Dat word wel een gridstraf. Ik al roepen dat is de vrijdag bak..
Zeggen ze dat nu ook even... Commotie om niks.
Zeggen ze dat nu ook even... Commotie om niks.
Ik twijfel erg om de race zondag op NPO1 te gaan kijken. Heb je iig 1080p met 15 mb/s....TexMex schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:18:
Het blijft wel schrijnend om het kwaliteitsverschil te zien als je nu even naar de MotoGP (gewoon in HD, geen 4K) zapt bij Ziggo op kanaal 14. Zoveel meer kleur, scherpte en detail. Gewoon veel levendiger. Eeuwig zonde dat we dat nu kwijt zijn bij Viaplay. Gelukkig staat F1TV op dat gebied nog wel een flink stuk boven Viaplay.
Viaplay heeft toch wel een groot probleem i.c.m. Google TV. Heb sinds kort een Chromecast met Google TV en de livestreams (enkel de livestreams en terugkijk livestreams) hebben last van stotter (CC staat uiteraard ingesteld op 50hz). Aan de verbinding kan het niet liggen, want als ik gewoon cast zijn er geen problemen. Tevens zijn er dezelfde stotter problemen wanneer ik hem aan mijn LG TV hang, en als ik via de LG TV Viaplay app kijk heb ik prima beeld.
Het gekke is dat alle andere content er geen last van heeft. Heel soms krijg je ook het gestotter bij het terugspoelen bij het kijken van een serie of film, maar dan los je het op om de stream opnieuw op te starten, bij Live content is het hardnekkig.
Het gekke is dat alle andere content er geen last van heeft. Heel soms krijg je ook het gestotter bij het terugspoelen bij het kijken van een serie of film, maar dan los je het op om de stream opnieuw op te starten, bij Live content is het hardnekkig.
Helaas heb ik hier ook last van, maar het is vrij gemakkelijk te omzeilen door de chromecast functionaliteit te gebruiken, dan loopt het perfect.MadDogMcCree schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:14:
Viaplay heeft toch wel een groot probleem i.c.m. Google TV. Heb sinds kort een Chromecast met Google TV en de livestreams (enkel de livestreams en terugkijk livestreams) hebben last van stotter (CC staat uiteraard ingesteld op 50hz). Aan de verbinding kan het niet liggen, want als ik gewoon cast zijn er geen problemen. Tevens zijn er dezelfde stotter problemen wanneer ik hem aan mijn LG TV hang, en als ik via de LG TV Viaplay app kijk heb ik prima beeld.
Ik heb gelukkig genoeg opties voor F1 en vanaf zaterdag kijk ik altijd gewoon via het lineaire kanaal. Ik vraag me toch af hoe deze problemen nu ontstaan. Als ik langer kijk naar een stream, dan worden de stotters ook minder. Van 2 per seconde naar af en toe eentje.nick93192 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:33:
[...]
Helaas heb ik hier ook last van, maar het is vrij gemakkelijk te omzeilen door de chromecast functionaliteit te gebruiken, dan loopt het perfect.
Zo… en nu Albers even een valiumpje aub… mijn god wat is die hyper/druk! Als een kind in een snoepwinkel!
oprecht vandaag geen enkel probleem, Lg c1 native app, Chromebook met chrome ook prima,
nvidia shield tv 2019 ook nog even getest met de kwalificatie van de F2, ook niks aan de hand (ik klop het gelijk af)
nvidia shield tv 2019 ook nog even getest met de kwalificatie van de F2, ook niks aan de hand (ik klop het gelijk af)
Nu ook al reclamebanners tijdens de sessie?
[ Voor 9% gewijzigd door Marrtijn op 02-09-2022 16:59 ]
Volgens mij loopt het geluid voor op het beeld bij Viaplay, of die twee heren hebben een erg goed werkende glazen bol!
Stéphane doet het prima, maar haal die Albers daar weg a.u.b.! Stelt Horner gewoon bijna dezelfde vraag als die Stéphane al gesteld had… in gebrekkig Engels ook nog.
Inderdaad zeg, die kant kende ik ook niet van hem. Doorgaans zit ie alleen maar betweterig te doen in de studio.... het is gewoon niet zon mediageniek persoon vrees ik.PatrickC schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:00:
Zo… en nu Albers even een valiumpje aub… mijn god wat is die hyper/druk! Als een kind in een snoepwinkel!
Het beeld bij zowel Liverpool - Everton en nu bij de kwalificatie race ziet er momenteel erg goed uit. Kleuren lijken weer iets gepimpt te zijn.
Hoe krijg ik dat irritante pijltje naar beneden weg onderaan het scherm?
Kwaliteit via Apple TV valt mij nu zelfs erg tegen vandaag bij de F1
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kwaliteit is bijna altijd een drama bij Viaplay. Maar ze willen niet luisteren. Hopelijk zal een partij ze overnemen. Want ze verpesten het.
Wat bedoel je precies?Mars18 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:36:
Kwaliteit via Apple TV valt mij nu zelfs erg tegen vandaag bij de F1
Amai, zelfs op de AppleTV met speciaal protocol verbindingsproblemen vandaag. Veel kijkers denk ik!
Dat de beeldkwaliteit weer eens matig is
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
De onboard beelden zijn vandaag niet al te best maar dat ligt aan de FOM en de het circuit. De track beelden zijn hier bij mij dik in orde en scherp.
Jij bent de enige die er geen last van heeft of je bent snel tevredenMiki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:03:
[...]
De onboard beelden zijn vandaag niet al te best maar dat ligt aan de FOM en de het circuit. De track beelden zijn hier bij mij dik in orde en scherp.
[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 03-09-2022 16:09 ]
Was idd prima. Helaas nu bij chelsea constant bufferen.Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:54:
Het beeld bij zowel Liverpool - Everton en nu bij de kwalificatie race ziet er momenteel erg goed uit. Kleuren lijken weer iets gepimpt te zijn.
Premier League streams hakkelen ook, op Twitter te zien dat ook in andere landen het niet lekker gaat (bv Polen).Lejavh schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:57:
Amai, zelfs op de AppleTV met speciaal protocol verbindingsproblemen vandaag. Veel kijkers denk ik!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Voetbalstreams haperen nu ook. Man wat zou ik graag weer een lineaire sportkanaal willen.
BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:08:
[...]
Jij bent de enige die er geen last van heeft of je bent snel tevreden. Meerdere mensen die al vaker aangeven dat de stream op de AppleTV van Viaplay er kleurloos uitziet en tevens van scherp op een 65 inch OLED.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XxD8OIuyE40BSNUOqWP0o4YJ.jpg?f=user_large)
Foto’s maken van een tv is nooit verstandig maar ik heb geen last van kleur problemen. Wellicht ligt het dit keer aan jou setup
Argh!!! Precies tijdens de beslissende fase van Q3 begint de boel plots te bufferen en hakkelen. Tot dit punt probleemloze stream. Zit iedereen op de tribune soms te streamen?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Nu ook voor het eerst last van bufferen op de Apple TV met Viaplay.
Ah een Samsung, die zijn vaak afgesteld op standje VIVID kleurenMiki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:13:
[...]
[Afbeelding]
Foto’s maken van een tv is nooit verstandig maar ik heb geen last van kleur problemen. Wellicht ligt het dit keer aan jou setup
Voor het eerst met viaplay op een Apple TV mega buffer problemen. Q3 laatste minuten was een drama. Het zal wel aan mijn 1Gbit glasvezel liggen…
Diep triest. Weer heel wat haperingen, en nu vooral in de laatste 30 sec. Ik kreeg de notificatie van de NOS eerder dan dat ik het op beeld kon zien 
Morgen de NOS maar als backup houden voor de race zelf.
Morgen de NOS maar als backup houden voor de race zelf.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Alle voetbalstreams bufferen nu. Echt schandalig.
Nope, ik heb mijn setup gekalibreerd dus het ligt gewoon aan je eigen spullen.BramViking schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:14:
[...]
Ah een Samsung, die zijn vaak afgesteld op standje VIVID kleuren.
Nee, het ligt niet aan mijn spul. Mijn spul (een LG C1) staat hoger aangeschreven dan die Qled van jou. Daarnaast is Viaplay de enige die er grauw uitziet. Met jouw logica zouden alle kanalen, en alle stream platforms hetzelfde eruit moeten zien.Miki schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:16:
[...]
Nope, ik heb mijn setup gekalibreerd dus het ligt gewoon aan je eigen spullen.
[ Voor 20% gewijzigd door BramViking op 03-09-2022 16:21 ]
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2