Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:42
JTHZZ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

We wachten allemaal op het bezoek van @Juancho bij de Volvo garage. :) Ik rij ondertussen met 3G rond. Op zich werkt alles en zelfs YouTube of andere streaming gaat redelijk. Soms zet ik hem via wifi op mijn telefoon hotspot.
Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 18:33
Hansieo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)
Ja het is ondertussen wel helder, ook vanuit het Volvo topic, dat het puur ligt aan de Nederlandse provider. Of icm iets van Volvo/Polestar, geen idee, mogen ze uitzoeken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-10 09:54
NokiaFan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:25:
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?
Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 18:33
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 08:00
Rvzoggie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.
Laadstations waarbij je sneller kan laden zitten dan waarschijnlijk nog niet op de laatste versie van het protocol. In ieder geval fijn dat de updates niet breaking zijn, en de veiligheid gewaarborgd blijft. Vind het wel bijzonder dat de uitrol zo ongecoördineerd overkomt.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-10 09:47
Roshnak schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:53:
Goedemorgen,
Ik heb sinds 2 maanden een Polestar 2 Launch Edition uit 2020 maar ik hoor sinds een klein weekje een tikkend geluid als ik op de OPD afrem of licht de rem aanraak, hebben meer mensen hier last van?

Ik las op diverse fora dat dit een probleem kan zijn met de achter as, zijn deze kosten voor mijzelf, of is hier een keer een terugroep actie voor geweest?
Nee er is geen terugroepactie voor geweest. Ik heb zelf vorig jaar een tweedehands launchedition 21 gekocht. Tijdens de proefrit hetzelfde geconstateerd. De verkopende garage op de hoogte gebracht en die heeft met Polestar/Volvo naar het probleem gekeken. Volvo gaf in eerste instantie aan niet bekend te zijn met het probleem, hoewel er legio klachten over zijn. Uiteindelijk heeft de verkopende garage een soort van coulance deal weten te sluiten, waarbij de kosten 50/50 werden verdeeld over Volvo en de verkopende garage.
Voor zover ik weet is er dus geen standaard procedure voor afhandelen van dit probleem en ligt het aan Volvo en de andere partij hoe en of ze er uit komen.
Het is overigens een niet op te lossen probleem...nu een jaar later hoor ik heel af en toe het geluid al weer terugkomen..op een set assen van een jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
  • Laatst online: 23-10 09:47
ReconE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:54:
Hi, ik zit er over te denken om een polestar 2 tweedehands voor privé te kopen.
Zouden jullie dat überhaupt aanraden, een polestar 2 tweedehands?
Zou iemand een dealer in regio Breda aanraden, of is de gaspedaal app prima om een keuze te maken?
Jazeker! Zelf ook gedaan een 21 launch edition. Vorig jaar gekocht en nog geen enkel probleem ondervonden, naast de standaard issues met het infotainment systeem wat poep-traag is, maar ik stoor me daar niet heel erg aan, af en toe gewoon resetten.
Ik zou alleen voor aanschaf de SoH laten uitvragen en ervoor zorgen dat die niet lager is dan rond de 95%. Maar goed dat is persoonlijke voorkeur. De oudere p2 zijn niet bijzonder efficiënt dus elke % batterij helpt.
Helaas niet bekend met een adres rond Breda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:30
Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:24:
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.
Bij mij is hij gisteren weer terug op LTE gesprongen. Vreemd allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-10 12:55
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

hasmit12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:13:
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk
Wat schrijf je allemaal? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:42
update:

(Bijna) altijd wel LTE gehad bij grens heen/terug, maar zie vanochtend ineens 3G bij vertrek van huis, en dat is naar mijn idee raar.
Ik kwam gisteren terug met LTE, in de garage geparkeerd, en vanochtend met vertrek.... 3G.
Dit heb ik nog niet meegemaakt, er gaat nu is duidelijk iets mis met Polestar/Odido relatie. -O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 08:00
De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.
Het blijft hier gewoon 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 16:45
Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

Kan je dit iets beter uitleggen? Denk dat er een aantal mensen zijn die dit willen snappen, ik in ieder geval wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 16:45
JTHZZ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..
:) _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Laatst online: 23-10 17:53
Niet heel boeiend, maar: na 1.600km met de MY26 a 16kWh gemiddeld zijn de winterbanden eronder geschroefd. Prima tevreden met de auto en het verbruik tot nu toe. Ook nog geen andere piepjes of kraakjes of zaken die opvallen versus de launch editie. Ik mis de limiter nog steeds, maar die discussie zal ik niet opnieuw oprakelen ;) De winterbanden zijn Bridgestone Blizzaks geworden. Niet eerder met het merk gereden, maar gezien ik geen Verstappen heet verwacht ik niet dat het m'n leven drastisch zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:04
JTHZZ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
Ik lease een Polestar 2 uit 2021. Ik heb last van alle typische problemen op dit moment, geratel uit de achterassen bij het afremmen de laatste meter, de bestuurderspiegel die willekeurig niet wil uitklappen naar de juiste positie en nu ook lange momenten van 3G verbinding ipv LTE. Ik woon niet bij de grens dus dat is bij mij iig geen factor. 7 november kan ik terecht bij de Volvo garage, ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 222 223 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.