• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:38

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Stimulate14 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Oké dikke karma denk ik, na de boodschappen wegrijden en op een kruispunt stil komen te staan. Harde reset, 15 min de auto uit en Support gebeld. Na de reboot getest en toen kon ik naar huis rijden, langzaam (just in case). Thuis geparkeerd en zonder nieuwe foutmeldingen. Morgen kijken wat de wagen doet en anders de dealer bellen. Dit was overigens ook het advies van Support.

🤣.

[Afbeelding]
Ik heb een jaar of 2.5 geleden hetzelfde gehad. Kon mijn auto laten staan omdat ik echt weg moest en toen ik een paar uur later terugkwam verdwenen de meldingen langzaam. Op een gegeven moment deed ie het weer. De sleepdienst was al gebeld en we konden hem zo op de sleepwagen rijden.

De wagen heeft een ruime week, bijna 2, bij de garage gestaan, ze hebben niets gevonden en maar een reguliere SW update gedaan. Daarna kreeg ik m weer terug. Zonder duidelijke oorzaak of fix.

Sindsdien nooit meer gehad klop klop.

Ik hoorde later van een kennis met een Ioniq 5 dat er ook zoiets bij hem was gebeurd. Daar leek het een soort sequence te zijn van acties in de auto waardoor ie in een onduidelijke state kwam. Ik kan me bij mijn acties in de P2 niet herinneren dat ik gekke dingen heb gedaan. Hij was wel volgeladen met koffers en mensen. Dat heb ik altijd als reden gezien... wellicht onterrecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Paku op 27-08-2026 08:28 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

Paku schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Ik heb een jaar of 2.5 geleden hetzelfde gehad. Kon mijn auto laten staan omdat ik echt weg moest en toen ik een paar uur later terugkwam verdwenen de meldingen langzaam. Op een gegeven moment deed ie het weer. De sleepdienst was al gebeld en we konden hem zo op de sleepwagen rijden.

De wagen heeft een ruime week, bijna 2, bij de garage gestaan, ze hebben niets gevonden en maar een reguliere SW update gedaan. Daarna kreeg ik m weer terug. Zonder duidelijke oorzaak of fix.

Sindsdien nooit meer gehad klop klop.

Ik hoorde later van een kennis met een Ioniq 5 dat er ook zoiets bij hem was gebeurd. Daar leek het een soort sequence te zijn van acties in de auto waardoor ie in een onduidelijke state kwam. Ik kan me bij mijn acties in de P2 niet herinneren dat ik gekke dingen heb gedaan. Hij was wel volgeladen met koffers en mensen. Dat heb ik altijd als reden gezien... wellicht onterrecht.
Thnx voor je feedback. Geruststellend op de een of andere manier. Ik reed 25km pu om vanaf een parkeerplaats van de supermarkt weg te rijden. Dus ook geen spannende dingen.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:53

Smurf

Detri

Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:15:
Op bestemming aanbeland. Klopte idd niks van, uiteindelijk een dikke 400km gereden. En 1x kort geladen omdat hond toch even uit moest. En baasje trouwens ook 😀. Benieuwd of op de terugweg en 2de keer fietsenrek aankoppelen het issue er niet is.

Overigens zag ik wel dat het fietsenrek tijdens de rit iets naar 1 kant schoof. Ik kan het rek ook wat handmatig bewegen terwijl alles toch echt goed vast zit. Strakker kan niet. kan het komen omdat het de eerste keer is dat er iets op die kogel zit? Misschien nog wat glad/vettig?

Het is allemaal wel goed gegaan verder hoor dus niks aan het handje verder
De Guess-o-Meter heeft 2 tellers. Eentje voor de losse auto en een met iets aan de trekhaak. Als je nog nooit wat getrokken hebt zal daar inderdaad niet echt een realistische range op staan. Maar nu je wat kilometers met de fietsendrager hebt gereden is zal hij wat beter "ingeleerd" zijn. Hij berekend de range immers aan de hand van het verbruik in de laatste zoveel kilometers.

Met zowel een fietsendrager, kleine aanhanger als een caravan die afwisselend aan de auto hangen heb ik dit "probleem" eigenlijk altijd.

)

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:38

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Stimulate14 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

Thnx voor je feedback. Geruststellend op de een of andere manier. Ik reed 25km pu om vanaf een parkeerplaats van de supermarkt weg te rijden. Dus ook geen spannende dingen.
Nou, het duurde best lang voordat ik weer vertrouwen had hoor.

Bij mij werd het geinitieerd nadat ik bij mensen voor de deur stond die ik naar Schiphol moest brengen. Alles en iedereen ingeladen en we willen wegrijden... niets behalve de melding. Gelukkig hadden zij ook nog een wagen.

We hebben zelfs later een simulatie gedaan, voor mijn eigen vakantie, om het gewicht uit te sluiten. We zijn met 5 personen in de auto gaan zitten en hebben de kofferbak vol met zware boekendozen geladen om het te simuleren. Dat was een week voordat we op vakantie zouden gaan. Even een paar blokjes om gereden maar alles was normaal. Ook hier op het forum bevestigden sommigen dat ze nooit problemen hadden met het gewicht.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Paku schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

Nou, het duurde best lang voordat ik weer vertrouwen had hoor.

Bij mij werd het geinitieerd nadat ik bij mensen voor de deur stond die ik naar Schiphol moest brengen. Alles en iedereen ingeladen en we willen wegrijden... niets behalve de melding. Gelukkig hadden zij ook nog een wagen.

We hebben zelfs later een simulatie gedaan, voor mijn eigen vakantie, om het gewicht uit te sluiten. We zijn met 5 personen in de auto gaan zitten en hebben de kofferbak vol met zware boekendozen geladen om het te simuleren. Dat was een week voordat we op vakantie zouden gaan. Even een paar blokjes om gereden maar alles was normaal. Ook hier op het forum bevestigden sommigen dat ze nooit problemen hadden met het gewicht.
Ik snap wel wat je schrijft, mijn vertrouwen is ook beschadigd, moet weer helen.

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-09 11:32
Juancho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:20:
De Google assistent doet in de PS2 helemaal niks meer behalve zeggen: sorry ik begrijp het niet. Zelfs simpele vragen niet en commando's ook niet. Helemaal niks. Meer mensen last van? De boel resetten hielp niet. En ook nog steeds geen Gemini hier.
Mijn assistent is ook mega dom geworden, bloed irritant. ik zit met de MY26 ook nog steeds op v4.2.13. :-(

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:01
lol, ik vroeg een adres in duitsland, en kreeg duits gesproken.... 8)7

wat nu als ik iets in marokko vraag? krijg ik dan iets als arabisch? :F

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Is het al iemand gelukt om Gemini langere tijd in het Nederlands te houden? Ik heb nu al een tijdje de Engelse versie, en dat is op zich top, alleen voor navigeren snapt ze geen Nederlands gesproken locaties.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:41
Ik snap echt helemaal niks van die automatische lichten check als je een fietsen6od dergelijke aangekoppeld hebt. Er staat in beeld start de lichtencheck, ik klik op de middelste ok knop, met de deur open loop ik naar de achterkant van de auto en er gebeurt niks.

Handmatig checken met de vrouw achter de auto... Alles werkt. Wat heeft die functie zo in hemelsnaam voor doel of wat doe ik anders verkeerd?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Mijn PS2 is al een een paar weken (4+) in het Nederlands met Gemini.

Kreeg het eigenlijk direct na het upgraden naar de Snapdragon CPU

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:42
Thomasvt schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:20:

Same

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:24
Hansieo schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:25:
lol, ik vroeg een adres in duitsland, en kreeg duits gesproken.... 8)7

wat nu als ik iets in marokko vraag? krijg ik dan iets als arabisch? :F
Gebeurt ook wel eens als je een nummer van een Duitse artiest vraagt

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• guido66
Zinloos1 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:09:
Is het al iemand gelukt om Gemini langere tijd in het Nederlands te houden? Ik heb nu al een tijdje de Engelse versie, en dat is op zich top, alleen voor navigeren snapt ze geen Nederlands gesproken locaties.
Al bijna 2 maanden zonder iets te hoeven doen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Juancho schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:13:
Ik snap echt helemaal niks van die automatische lichten check als je een fietsen6od dergelijke aangekoppeld hebt. Er staat in beeld start de lichtencheck, ik klik op de middelste ok knop, met de deur open loop ik naar de achterkant van de auto en er gebeurt niks.

Handmatig checken met de vrouw achter de auto... Alles werkt. Wat heeft die functie zo in hemelsnaam voor doel of wat doe ik anders verkeerd?
Hier werkt het gewoon.

Klik op start testen, loop naar achter je auto, na 10 (?) seconde branden de lampen in een bepaalde volgorde.

Super handig, hoef ik niemand te vragen om te helpen.

No signature required.

• Juancho
M3rcury schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:45:
[...]

Hier werkt het gewoon.

Klik op start testen, loop naar achter je auto, na 10 (?) seconde branden de lampen in een bepaalde volgorde.

Super handig, hoef ik niemand te vragen om te helpen.
Ja als het werkt handig ja. 2x automatisch geprobeerd, geen lampen. Toen 1x handmatig aangezet via menu, wel de lampen test. Heel bijzonder ...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:44
Juancho schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:13:

Dit heb ik ook een tijd gehad. De check lijkt zijn eigen leven te leiden. Ik heb weleens gehad dat het alleen werkte met de deur dicht en gordel om. Tijdens mijn vakantie heeft hij de weg terug gevonden, geen idee hoe. Als ik nu instap na aankoppelen vraag hij of de check gestart moet worden. Het is mooi als het werkt. MY 2025, software versie 5.0.10.

• Hansieo
Thomasvt schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:20:

STOP route geeft bij mij engelse response. Annuleer route geeft Nederlands. :henk

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Miljanair
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-09 17:02
Goedendag, weet iemand zo welke banden Polestar standaard levert op de Polestar 2 MY 2025 voor de winter op de 20 inch velgen? Met een beetje googlen word ik niet heel veel wijzer helaas. Dank alvast!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:33
In de Polestar 2 configuratie bij winter wielen kijken ;-)

Michelin Pilot Alpin 5 staat er nu als ik goed gekeken heb.

• Juancho
Bugje? Aan de snellader, limiet op 90% maar de wagen zegt ingesteld op 0%... 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WS3j2QO0z8oZG_VJDgvW5VP6jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCzscgpAdLtFG6PgkYqJjj6F.jpg?f=fotoalbum_large

• jjkester
Ik druk in de app wel eens per ongeluk op de slider in het laden menu. Gemerkt dat als ik te snel corrigeer de app en auto out of sync raken en niets wijzigt.

Zet de app op het percentage van de auto, wacht een minuutje (korter zou ook kunnen, als alles de wijziging maar verwerkt heeft), en kies dan het percentage wat je echt wil. Bij mij lost dat het meestal wel op.

• Miljanair
Hoe is jullie mening over de Polestar 2 koplampen? Ik vind de lichtbron niet uitermate 'sterk'. Ik heb de auto nu vanaf begin januari 2026 in bezit (MY 2025, zonder Pixelled) en vind in het donker de lichtbron niet super fel. Mijn vorige auto (Mazda 3 2019 met led) had veel betere verlichting. Ik heb wat testjes gedaan en bij het zetten in de 'D' zie je wel duidelijk de verlichting aangaan en dan vervolgens de hoogte bepalen, dus dat lijkt wel prima te werken. De instelling van de lampen staat trouwens op AUTO. Als ik met de auto rij op een weg die nagenoeg niet verlicht is dan doet de lamp echt wel wat, maar het is niet om over naar huis te schrijven naar mijn idee.

Het lijkt er niet op alsof de lampen te hoog/te laag staan. Ik heb wat youtube video's gekeken over 'night drives', maar het is lastig vergelijken. Als reacties op de video's zie ik tenslotte nog mensen reageren met dat het licht juist zo goed is van een Polestar 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Miljanair op 31-08-2026 16:26 ]

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:42
Miljanair schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:25:
Hoe is jullie mening over de Polestar 2 koplampen? Ik vind de lichtbron niet uitermate 'sterk'. Ik heb de auto nu vanaf begin januari 2026 in bezit (MY 2025, zonder Pixelled) en vind in het donker de lichtbron niet super fel. Mijn vorige auto (Mazda 3 2019 met led) had veel betere verlichting. Ik heb wat testjes gedaan en bij het zetten in de 'D' zie je wel duidelijk de verlichting aangaan en dan vervolgens de hoogte bepalen, dus dat lijkt wel prima te werken. De instelling van de lampen staat trouwens op AUTO. Als ik met de auto rij op een weg die nagenoeg niet verlicht is dan doet de lamp echt wel wat, maar het is niet om over naar huis te schrijven naar mijn idee.

Het lijkt er niet op alsof de lampen te hoog/te laag staan. Ik heb wat youtube video's gekeken over 'night drives', maar het is lastig vergelijken. Als reacties op de video's zie ik tenslotte nog mensen reageren met dat het licht juist zo goed is van een Polestar 2.
De lampen van de Polestar zijn voor mij juist de beste lampen ever. Ik heb dan wel de Pixel light uit 2024. Zo'n back licht als vanuit de Polestar heb ik nog weinig andere auto's zien geven. Mogelijk toch verschil in wel en niet Pixel?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb ook de Pixel lampen op mijn 2021, en dat zijn echt by far de beste koplampen die ik ooit heb gehad. Ook die Pixel functie is zo fijn in het donker (op vakantie vooral, van die donkere franse wegen).

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05
Ollie89 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:28:
[...]

De lampen van de Polestar zijn voor mij juist de beste lampen ever. Ik heb dan wel de Pixel light uit 2024. Zo'n back licht als vanuit de Polestar heb ik nog weinig andere auto's zien geven. Mogelijk toch verschil in wel en niet Pixel?
Dat is ook mijn beleving. Ik heb eveneens de pixel verlichting en krijg in het donker echt een zee van licht op de automatische grootlicht stand. Ik woon in een boerendorp en rij daardoor vaak door de rimboe terug (nauwelijks straatverlichting) naar huis en ben uitermate tevreden over de verlichting. We hebben ook een Ioniq 5 en die verlichting is een stuk minder.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:52:
Mijn 2 centjes;

Ik heb behoorlijk wat auto’s gereden met matrix LED en de PS2 staat hier ook bovenaan.

VW, Audi, Tesla. Allemaal kunnen ze niet tippen aan de snelheid/flexibiliteit van de Pixel LED koplampen. Als je een rijtje tegemoet komende auto’s tegenkomt schijnen de Pixel lampen zelfs tussen de tegenliggers, iets wat de andere merken niet doen of kunnen.

Ook zeer snelle responsetijd ten opzichte van de concurrentie, een paar keer ‘geflitst’ door een tegenligger maar dit kwam vaker door de situatie, zoals flauwe bocht of bomen in de bocht dan door het systeem zelf.
Blijft vreemd, jezelf quoten :+

www.google.nl

• jjkester
Miljanair schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:25:

Ik heb een MY26 PS2 zonder Pixel lampen, zou technisch hetzelfde moeten zijn. Hiervoor een 2020 Mazda 3 met (matrix) led gereden (Luxury uitvoering).

Ik vind de standaard Polestar 2 lampen prima, op donkere wegen zelden de behoefte om grootlicht aan te zetten. Het zou kunnen dat de Mazda meer licht had op dimlicht, maar dat is me niet negatief opgevallen. Ik reed met de Mazda eigenlijk altijd op automatisch grootlicht, dat hielp veel (voornamelijk randen van de weg), maar had de meerprijs voor de Pixel LED er niet voor over bij de Polestar. Ik had mogelijk al wat minder licht geaccepteerd wellicht?

Grootlicht vind ik overigens top (lijkt beter dan de Mazda), maar kan ik in Nederland nauwelijks gebruiken omdat er eigenlijk altijd iemand te dicht in de buurt rijd...

• Miljanair
Dank allemaal voor de reacties op mijn vraag!
jjkester schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:26:
[...]

Ik heb een MY26 PS2 zonder Pixel lampen, zou technisch hetzelfde moeten zijn. Hiervoor een 2020 Mazda 3 met (matrix) led gereden (Luxury uitvoering).

Ik vind de standaard Polestar 2 lampen prima, op donkere wegen zelden de behoefte om grootlicht aan te zetten. Het zou kunnen dat de Mazda meer licht had op dimlicht, maar dat is me niet negatief opgevallen. Ik reed met de Mazda eigenlijk altijd op automatisch grootlicht, dat hielp veel (voornamelijk randen van de weg), maar had de meerprijs voor de Pixel LED er niet voor over bij de Polestar. Ik had mogelijk al wat minder licht geaccepteerd wellicht?

Grootlicht vind ik overigens top (lijkt beter dan de Mazda), maar kan ik in Nederland nauwelijks gebruiken omdat er eigenlijk altijd iemand te dicht in de buurt rijd...
Dank voor je reactie. Ik had inderdaad ook een luxury met matrix led. Daar had ik de grootlichtassistent altijd aan staan en die lijkt een beetje te werken zoals de pixel led die ik nu dus niet heb. Maar ook zonder de grootlichtassistent op de Mazda leek ik beter licht te hebben.

Ik ga toch eens bij de dealer vragen of de lampen nog af te stellen staan en/of wel goed staan.

Ik ben overigens wat nachtblind, vandaar dat ik wat gevoeliger ben voor goede koplampen. Hier heb ik bij de proefrit misschien niet goed genoeg bij stilgestaan.

• Juancho
Ik raak een beetje gefrustreerd van die Polestar app en het aanpassen van je laadlimiet. Ik heb het eigenlijk altijd op 90% staan. Nu ook en uit automatisme pas ik dat nooit aan als ik de kabel erin hang. Maar soms moet ik even door tot 100%. Zoals nu, morgen met vakantie.

In de app dus op 100% zetten. Na een paar tel staat er 100% en zo' n icoontje dat de boel nog gesynct moet worden in de cloud ofzo. Open ik later de app, staat er weer 90%. En dit een keer of 5 gedaan. Auto is nu op 90% en stopt met laden. Super vervelend, nu kan ik weer naar de laadpaal verderop lopen om het laden weer te starten. Heb dit eigenlijk altijd als ik een keer toch tot 100% wil laden en dit gewoon via de app wil regelen.

Echt heel vervelend, dit moet toch gewoon werken? Meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgw7Y_ihwzPkILJf_7exHFa36gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FGYUYwSkNivaQlepaG5FWgs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 01-09-2026 16:54 ]

• Hansieo
Juancho schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:52:
Ik raak een beetje gefrustreerd van die Polestar app en het aanpassen van je laadlimiet. Ik heb het eigenlijk altijd op 90% staan. Nu ook en uit automatisme pas ik dat nooit aan als ik de kabel erin hang. Maar soms moet ik even door tot 100%. Zoals nu, morgen met vakantie.

In de app dus op 100% zetten. Na een paar tel staat er 100% en zo' n icoontje dat de boel nog gesynct moet worden in de cloud ofzo. Open ik later de app, staat er weer 90%. En dit een keer of 5 gedaan. Auto is nu op 90% en stopt met laden. Super vervelend, nu kan ik weer naar de laadpaal verderop lopen om het laden weer te starten. Heb dit eigenlijk altijd als ik een keer toch tot 100% wil laden en dit gewoon via de app wil regelen.

Echt heel vervelend, dit moet toch gewoon werken? Meer mensen last van?

[Afbeelding]
dit is volgens mij een bug die ik al maanden geleden gemeld heb. (hier en bij support). Als de laatse wijziging via het infotainment ging, moet je dat nu óók doen. Proberen kan geen kwaad.

• Juancho
Hansieo schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:59:
[...]

dit is volgens mij een bug die ik al maanden geleden gemeld heb. (hier en bij support). Als de laatse wijziging via het infotainment ging, moet je dat nu óók doen. Proberen kan geen kwaad.
Ik pas nooit wat aan eigenlijk. Staat standaard op 90% en af en toe wil ik die via de app door laten laden naar 100%. Hoezo is dat zo lastig voor de Polestar? En waarom zit die functie er dan wel in als het toch niet werkt?

Zal het zo ook maar inschieten bij Polestar support al doen ze er toch helemaal niks aan behalve een vriendelijke reactie terug sturen dat ze het doorzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 01-09-2026 17:03 ]

• Juancho
Edit: in de auto stond het op 100% maar in het drivers display stond 90% en opladen klaar. Via het scherm laden weer kunnen starten door eerst op 90% te drukken en daarna weer 100%. Super vervelende bug dus, dat je niet gewoon op afstand via de app het laden kan aanpassen... 😤

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26
Vandaag een algehele fabrieks instellingen reset door de Volvo/Polestar garage laten doen op advies van Polestar-support. Dit omdat het scherm zo traag is.

Echter. De digital key is nu net als de rest van de instellingen weg. En nu vraagt de Polestar 2 om 3 sleutels. Ik heb er altijd maar 2 gehad. En de vorige keer was een digital key instellen geen probleem.

Iemand enig idee hoe ik dit fix ?

En een domme vraag wellicht voor na bovenstaand probleem: als mijn dochter in de auto rijd en een digital key met haar eigen profiel wil ; moet ze dan het polestar-id van mij gebruiken om tegen polestar.com te authenticeren ? Want de auto zit onder mijn polestar-id gekoppelt bij polestar.com.
Doel is dat ze met haar digital key de auto kan openen en de stoel etc in de juiste stand komt te staan.

• Juancho
kevertje1977 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:55:
Vandaag een algehele fabrieks instellingen reset door de Volvo/Polestar garage laten doen op advies van Polestar-support. Dit omdat het scherm zo traag is.

Echter. De digital key is nu net als de rest van de instellingen weg. En nu vraagt de Polestar 2 om 3 sleutels. Ik heb er altijd maar 2 gehad. En de vorige keer was een digital key instellen geen probleem.

En een domme vraag wellicht voor na bovenstaand probleem: als mijn dochter in de auto rijd en een digital key met haar eigen profiel wil ; moet ze dan het polestar-id van mij gebruiken om tegen polestar.com te authenticeren ? Want de auto zit onder mijn polestar-id gekoppelt bij polestar.com.
Doel is dat ze met haar digital key de auto kan openen en de stoel etc in de juiste stand komt te staan.
1. geen idee hoe het komt maar als het hardnekkig is zal Volvo die 3de key er uit moeten halen
2. advies is altijd om elke rijder een eigen profiel te geven, idd voor eigen settings voor stoel/spiegels etc. Heeft ze ook gelijk haar eigen accounts voor Spotify/Google etc indien nodig

• damien_demon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:05
kevertje1977 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:55:

Ja, dat had ik ook na een reset. De oude digital key had een spoor achter gelaten en werd gezien als de 3e sleutel. Die moest bij de dealer uit het systeem gehaald worden en daarna geen enkel probleem meer.

• pos2000
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Voor de Polestar 2 lijkt er nu eindelijk een serieus alternatief voor Google Maps te zijn: Magic Earth AUTO voor Android Automotive OS.

Ik heb Magic Earth inmiddels geïnstalleerd in mijn Polestar 2 en, voor zover ik weet, is dit na Google Maps de eerste native navigatie-app waarbij de kaart ook volledig over de breedte van het instrumentenpaneel achter het stuur wordt weergegeven.

Extra interessant: Magic Earth is een Nederlands/Europees product en profileert zich nadrukkelijk als privacy-first, dus zonder het gebruikelijke advertentie- en trackingmodel.

Het kost €14,99 per jaar, maar daarmee heb je voor het eerst een volwaardig, native alternatief voor Google Maps dat ook echt gebruikmaakt van het bestuurdersdisplay.

Meer info: https://www.magicearth.com/automotive-aaos

(Let op: Als je het wil proberen, installeer de app in de Polestar en koop vanuit die app op het middenconsole het abonnement en niet via de app op je telefoon.)

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-09 19:47
pos2000 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:11:
Voor de Polestar 2 lijkt er nu eindelijk een serieus alternatief voor Google Maps te zijn: Magic Earth AUTO voor Android Automotive OS.

Ik heb Magic Earth inmiddels geïnstalleerd in mijn Polestar 2 en, voor zover ik weet, is dit na Google Maps de eerste native navigatie-app waarbij de kaart ook volledig over de breedte van het instrumentenpaneel achter het stuur wordt weergegeven.

Extra interessant: Magic Earth is een Nederlands/Europees product en profileert zich nadrukkelijk als privacy-first, dus zonder het gebruikelijke advertentie- en trackingmodel.

Het kost €14,99 per jaar, maar daarmee heb je voor het eerst een volwaardig, native alternatief voor Google Maps dat ook echt gebruikmaakt van het bestuurdersdisplay.

(Let op: Als je het wil proberen, installeer de app in de Polestar en koop vanuit die app op het middenconsole het abonnement en niet via de app op je telefoon.)
Magic Earth heb ik een aantal jaar gebruikt (was ook lang gratis) en uiteindelijk weggedaan omdat met name in het buitenland regelmatig de verkeerde weg werd aangegeven. En niet altijd de beste route. Misschien is het verbeterd nu. Maar geeft het ook de laadstations aan?

Maps vind ik in ieder geval veel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door pietjm op 01-09-2026 22:24 ]

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik kan helaas niets vruchtbaars op YouTube vinden, qua design, hoe het loopt etc. Mocht iemand wat tegenkomen, please share.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Juancho
Hele gave wagen! Helaas net iets te duur voor mijn lease of ik moet een klap meer eigen bijdrage willen betalen. Los van dat ik net een jaar de PS2 heb 😀

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

Entity

9000rpm

Zeker mooie wagen. Ben ook benieuwd naar de nieuwe Polestar 2 die volgend jaar komt, maar dat zal nog wel een paar maanden duren voor we die gaan zien.

• Juancho
Er komt natuurlijk nog een goedkopere kleinere SUV van Polestar. Daar ben ik vooral enorm benieuwd naar. Ik vind de PS2 heerlijk en gaaf rijden, maar stiekem ben ik er wel achter dat het SUV gevoel belangrijker is voor mij. Dus de volgende wagen zal in navolging van de xc40 weer een SUV worden. De volledig nieuwe EX40 (EX50?) of de nieuwe Polestar SUV zullen denk ik vooraf belangrijke kandidaten worden. Die moeten ook ik de prijsklasse onder de nieuwe 4 vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 02-09-2026 18:02 ]

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-09 18:52
Juancho schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:02:
[...]

Ik pas nooit wat aan eigenlijk. Staat standaard op 90% en af en toe wil ik die via de app door laten laden naar 100%. Hoezo is dat zo lastig voor de Polestar? En waarom zit die functie er dan wel in als het toch niet werkt?

Zal het zo ook maar inschieten bij Polestar support al doen ze er toch helemaal niks aan behalve een vriendelijke reactie terug sturen dat ze het doorzetten.
Ik heb daar helemaal nooit last van. Werkt prima MY25 LRSM

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nice! Nu nog even de kofferbak in het echt zien

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 02-09-2026 20:07 ]

No signature required.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik vind die achterkant wat teveel Seat Leon Estate vibes hebben, daar had wel wat meer polestar designtaal op gemogen.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• guido66
Jullie weten dat er een Polestar 4 topic is?

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:39

Ik snap denk ik niet helemaal de meerwaarde...wordt net als met google in de polestar ook het batterij percentage bij bestemming aangegeven? Dat is voor mij eigenlijk het meest belangrijk en de enige plek waar ik batterij in de gaten houd. En houd ie rekening met laadstations? Daarnaast worden apple maps en Waze toch ook gewoon op het instrumentenpaneel getoond? Of misschien begrijp ik je niet goed.

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:17
andrik1 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:44:
[...]

Ik snap denk ik niet helemaal de meerwaarde...wordt net als met google in de polestar ook het batterij percentage bij bestemming aangegeven? Dat is voor mij eigenlijk het meest belangrijk en de enige plek waar ik batterij in de gaten houd. En houd ie rekening met laadstations? Daarnaast worden apple maps en Waze toch ook gewoon op het instrumentenpaneel getoond? Of misschien begrijp ik je niet goed.
Hij moet zijn app toch verkocht krijgen... Daarnaast bedoelt hij hier de officiële native integratie niet via Android Auto of CarPlay.

Belangrijkste punt voor mij is of de preheating van de batterij werkt. Daarnaast of hij laadpunten toevoegt. Dat zie ik nog niet op de website.

[ Voor 5% gewijzigd door thomvh op 05-09-2026 10:17 ]

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:39
thomvh schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:14:
[...]

Hij moet zijn app toch verkocht krijgen... Daarnaast bedoelt hij hier de officiële native integratie niet via Android Auto of CarPlay.

Belangrijkste punt voor mij is of de preheating van de batterij werkt. Daarnaast of hij laadpunten toevoegt. Dat zie ik nog niet op de website.
Ik snap het nog steeds niet. Als het geen pre-heating doet, geen verwachte batterij status bij aankomst geeft, geen laadpaalsuggesties doet op basis van de batterijstatus, geen routes van telefoon naar auto kan sturen, wat is er dan 'geïntegreerd'? Dat je het kan downloaden uit de AAOS app store? Alle vier de punten zie ik namelijk niet terug op de site van Magic Earth, vandaar mijn vraag dus wat hier de toegevoegde waarde van is?

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:26
Snap sowieso de behoefte voor een andere navigatie app niet. Wij zijn nu al meerdere malen naar Duitsland gereden en afgelopen zomervakantie door Italië gereden met deze Google navigatie. Probleemloos van laadpunt naar laadpunt, actuele file informatie en tussentijdse verzoeken om de route te wijzigen als hij een snellere weg vindt.

• Juancho
Snap de noodzaak ook niet. In mijn ogen kan er nog geen app tippen aan Maps. En ja, maps kan nog veel beter en handiger maar helaas gebeurt er amper wat. Wat ik bijv al heel lang op de lijst heb staan is kunnen aangeven met welk % je op bestemming wilt komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 07-09-2026 15:59 ]

• Hansieo
Juancho schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:58:
Snap de noodzaak ook niet. In mijn ogen kan er nog geen app tippen aan Maps. En ja, maps kan nog veel beter en handiger maar helaas gebeurt er amper wat. Wat ik bijv al heel lang op de lijst heb staan is kunnen aangeven met welk % je op bestemming wilt komen.
en dan? wil je de snelheid zien die je dan mag rijden?

nmi is de huidige makkelijker.

bv: Ik vertrek uit midden duitsland en zie rood -5% aankomst en weet dat met mijn rijstijl ik div % ga inlopen. Toch begin ik alvast rustig te starten. Onderweg zie ik ineens de % oplopen, -5 -3 -1 0 2 4 5% en ik weet dat ik wat sneller mag rijden.

Net totaan het % waarmee je wíl aankomen. Dat is uiterst relaxed. en poepi nauwkeurig.

• Juancho
Nee dan weet ik veel beter of ik moet laden voor bijv de volgende dag. Of verzin je eigen use case.

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.