• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:42
Ik ben in mijn instrumentarium achter het stuur Google maps kwijt. Zodra ik in de P(ark) ga staan verschijnt de kaart weer, zodra ik ga rijden blijft alles staan behalve de kaart zelf. Herkent iemand dit?

Na een reset van het infotainment systeem is alles weer terug. Zodra ik weer ga rijden is alles weer weg.

Edit: reset hielp uiteindelijk wel

[ Voor 5% gewijzigd door Chillko op 07-04-2026 20:20 ]

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-04 22:52
darwusch schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:54:
Sinds ongeveer 2 weken merk ik dat Google Maps het geluid via het muziek volume afspeelt, in plaats van het navigatie volume.
Heel vervelend, want het betekent dat als de muziek hard staat, google maps er heel hard doorheen tettert.
Als ik tijdens het spreken van google maps het volume aanpas, dan zie ik echter wel het navigatie volume in beeld, maar het volume verandert dan niet.
De instelling van het navigatie volume heeft nu dus geen invloed.

Ik zit nog op 4.2.13 dus het is niet door de laatste update gekomen van AA, maar ik denk door een bug in de laatste versie van google maps.
Andere navigatie apps doen het wel goed en werken met het navigatie volume zoals vanouds.
Hebben meer mensen dit?
Ja ik! Exact hetzelfde dat als ik het spraak volume van de navigatie zachter zet je het balkje met het pijl symbool wel in beeld ziet en die lager ziet worden, maar dat het geluid zelf niet omlaag gaat. Bij mij is het sinds een week of 2 sinds ik de 5.0.10 update heb geinstalleerd. Maar dit zou natuurlijk ook aan Google Maps zelf kunnen liggen. Bloedirritant in ieder geval en ik heb nu de gesproken instructies maar helemaal uit staan.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 10:11

GieltjE

Niks te zien...

Heb zeer recent een 2de hands Polestar 2 gekocht, vanochtend met AC aan (zonder heater), temp op maximum, kwam er na een half uur geen warmte uit de ventilatoren.

Is het tijd om hem voor garantie terug te brengen?

Hell / 0

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
GieltjE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:15:
Heb zeer recent een 2de hands Polestar 2 gekocht, vanochtend met AC aan (zonder heater), temp op maximum, kwam er na een half uur geen warmte uit de ventilatoren.

eerst even de boel resetten

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

DNLK schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:16:
[...]

eerst even de boel resetten
Is de auto knop inhouden op het console genoeg of een andere reset?

Hell / 0

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:07
GieltjE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:16:
[...]

Is de auto knop inhouden op het console genoeg of een andere reset?
1. Home button ingedruk houden tot systeem herstart
2. Als dat niet werkt, ontwaseming knop ingedrukt houden tot SOS lampje begint te knipperen. Hiermee herstart je de communicatiemodule

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb diverse dingen gelezen over de Harman Kardon set in de P2. Ik vind het nogal flets, weinig bass. Hoe hebben jullie de equalizer (en de rest) ingesteld?

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18
FiXeR.nl schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:48:
Ik heb diverse dingen gelezen over de Harman Kardon set in de P2. Ik vind het nogal flets, weinig bass. Hoe hebben jullie de equalizer (en de rest) ingesteld?
Ik heb zelf een beetje laag eruit en hoog erin. Herken het fletse wel bij lage volumes, maar bij hogere volumes is de balans heel anders. Lastig af te stellen dus.

• Chillko
Zijn er ook mensen die een parkeerapp gebruiken? Ik heb een account aangemaakt bij Easypark, aangezien die al geïnstalleerd stond ging ik er vanuit dat dat een goede oplossing is. Maar ik moet inloggen middels sms verificatie maar die sms krijg ik niet binnen, ook niet een dag later en ook niet na reset van infotainment.

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:31
Ja Q-Park, betaal je geen extra kosten en rij je parkeergarages zo in en uit.

• Juancho
izzy67 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:50:
Ja Q-Park, betaal je geen extra kosten en rij je parkeergarages zo in en uit.
Gebruik ik nu ook, nadat Easypark opeens extra kosten berekende. Wat ik wel jammer vind is dat Qpark geen ingebakken AAOS app heeft. Dat had Easypark wel. Nou werkt het idd ook prima met de mobiele app, maar toch.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Chillko
Juancho schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:37:
[...]

Gebruik ik nu ook, nadat Easypark opeens extra kosten berekende. Wat ik wel jammer vind is dat Qpark geen ingebakken AAOS app heeft. Dat had Easypark wel. Nou werkt het idd ook prima met de mobiele app, maar toch.
Ja de ingebakken app sprak me wel aan inderdaad, natuurlijk kan een losse app ook en het aantal keer per jaar dat ik het gebruik is misschien wel op een hand te tellen maar toch...

• Chillko
Het is uiteindelijk gelukt door in de reguliere Android app mijn telefoonnummer opnieuw te verifiëren en die in AAOS in te voeren, dat werkte.

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:15
Pavare schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:43:
Gisteren m'n eerste grotere issue gehad met de my26 SMSR. Bij vertrek uit Hellevoetsluis hield de auto even in en zag ik snel een melding op het scherm. Vlak bij huis (zo'n 30 km verder) nog eens en een paar honderd meter verderop kreeg ik de melding 'storing aandrijfsysteem', en de melding dat de auto zou gaan stilvallen, wat inderdaad gebeurde. Gelukkig op een rustige weg en kon ik hem veilig langs de kant parkeren. Eerst maar uitgestapt, op slot en even later weer geprobeerd....niets. Daarna TCAM reset gedaan. Toen kon ik wel weer rijden, maar bleef ik een melding 'Service vereist, aandrijfsysteem' houden. Na nog een reset is die melding voor nu ook weg. Ik merk verder niets met het rijden, maar helemaal lekker zit het niet.....morgen naar Geldermalsen, zien wat er gebeurt.
Geen problemen meer gemerkt, maar toch laten checken bij de Volvo dealer in Spijkenisse. Er bleek wel meer aan de hand met het aandrijfsysteem, dus ik kreeg hem niet meer mee zodat ze het verder kunnen onderzoeken. Om thuis te komen kreeg ik een EX40 Twin Performance mee. Ook geen straf, maar kan zich qua wegligging niet meten met de P2. Morgen krijg ik tijdelijk een auto vanuit Polestar. Wel fantastische service zo!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:35
Chillko schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:32:
Zijn er ook mensen die een parkeerapp gebruiken? Ik heb een account aangemaakt bij Easypark, aangezien die al geïnstalleerd stond ging ik er vanuit dat dat een goede oplossing is. Maar ik moet inloggen middels sms verificatie maar die sms krijg ik niet binnen, ook niet een dag later en ook niet na reset van infotainment.
Ik heb dit opgelost door tegelijk een account aan te maken in de auto en op mijn mobiel. De code komt dan via sms op het mobieltje en deze heb ik ingetikt in de auto. En voilá….
Groetjes Gerard
(Maar het is je al gelukt, zie ik nu)

P2 midnight (launch edition)

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:20
(...) AC aan (zonder heater), (...) geen warmte uit de ventilatoren.
Begrijp ik goed dat de verwarming uit staat maar je wel warme lucht verwacht?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Hoe staan de ventilatoren ingesteld? Op Auto of handmatig op zeer minimaal.

Je kunt testen of het werkt door handmatig de blazers op maximaal te zetten, dan moet je wel snel warme lucht voelen. Op de auto stand voel je het soms niet maar wordt de wagen wel verwarmd.

Oh en heb je de ECO stand aan? Dan is ie juist zuinig met het verwarmen van de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 09-04-2026 09:10 ]

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Koekhapperrr schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:44:
[...]

Begrijp ik goed dat de verwarming uit staat maar je wel warme lucht verwacht?
Het is toch een AC, deze kunnen warmen en koelen normaal.

Hell / 0

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

SirLenncelot schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:10:
[...]

Hoe staan de ventilatoren ingesteld? Op Auto of handmatig op zeer minimaal.

Je kunt testen of het werkt door handmatig de blazers op maximaal te zetten, dan moet je wel snel warme lucht voelen. Op de auto stand voel je het soms niet maar wordt de wagen wel verwarmd.

Oh en heb je de ECO stand aan? Dan is ie juist zuinig met het verwarmen van de auto.
Op auto, ECO staat uit, als ik ze naar max forceer word er wel een hoop geblazen echter voelt dat precies als de buitenlucht.

Op MIN temperatuur word hij wel echt koud, maar verwarmen doet helemaal niets (koelen is ook goed zichtbaar op de verbruikshistorie, verwarmen blijft 0%).

-Edit-

Zie dat de 2020 en 2021 modellen nooit een heat pump gehad kunnen hebben, dat verklaard een hoop.

[ Voor 6% gewijzigd door GieltjE op 09-04-2026 10:48 ]

Hell / 0

• Juancho
Huh? De eerste modellen hebben toch ook gewoon een warmte pomp. Of iig de optie om te nemen. Mijn xc40 1th gen had het ook, als extra optie .

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:25
Juancho schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:07:
Huh? De eerste modellen hebben toch ook gewoon een warmte pomp. Of iig de optie om te nemen. Mijn xc40 1th gen had het ook, als extra optie .
Nope, de eerste modellen hebben deze optie nooit gehad.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
Juancho schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:07:
Ik heb een uit 2023 maar volgens mij geen warmtepomp?

• jjkester
GieltjE schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:14:
[...]

Ik durf niet aan te nemen dat de AC knop voor "warmtepomp" en verwarming knop voor "weerstandsverwarmer" staat.

De gemiddelde gebruiker (dus niet tweakers) weet dat soort dingen niet en wil het ook helemaal niet weten.

Ik denk daarom dat je het echt moet lezen als koelen en verwarmen, en dan is het niet gek dat er nooit warme lucht komt. Als je zuinig wilt, gebruik eco, en heb het vertrouwen dat de auto het verder goed regelt.

Ik heb een warmtepomp en merkte in de winter de trillingen van de compressor om het interieur te verwarmen en die werden direct minder met eco aan (werkt minder hard). Het was koud dus de heater niet uit gezet, kan dus niet delen wat dat voor effect zou hebben.

Gebruik de knoppen zelf soms voor korte ritten of met het huidige weer dat ik het afkoelen van de auto met AC niet nodig vind, en heb ze tot nu toe altijd gezien als wel/niet verwarmen/koelen.

• Juancho
ach-jee schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:18:
[...]

Nope, de eerste modellen hebben deze optie nooit gehad.
Vreemd, omdat de 1th gen xc40 het wel had en die was gewoon identiek aan de PS2.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
Juancho schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:47:
[...]

Vreemd, omdat de 1th gen xc40 het wel had en die was gewoon identiek aan de PS2.
1st Gen (P8) waren full option bij XC40, later kwamen de modellen met niveaus en bij de Essential en Core zit geen warmtepomp, want dit zit in het winterpakket.

• Juancho
Dat weet ik, toen standaard, nu een optie . Maar was dat bij de PS2 toen niet standaard dan? Dat was/is gewoon een clone (of andersom) van de P8.

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:20
GieltjE schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:14:
[...]

Nee, AC is enkel voor koelen en drogen van de lucht. Met de verwarming uit krijg je geen warme lucht.

AC en verwarming kun je het beste het hele jaar aan laten. De temperatuurinstelling regelt dan vanzelf of ie moet koelen of verwarmen.

• Metalman
  • Laatst online: 13-04 08:33
Ik heb mijn PS2 MY25 LRDM Performance pas sinds december dus ik was “gewend” aan een verbruik tussen 20-23 kWh/100 km in de kou.

Je kan je voorstellen hoe verbaasd ik gisteren was toen ik dit zag 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aIFXn6BDDxhe1RCNExB_fptAJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSvhbdzH3SYf9NHM8gtTe8qB.jpg?f=fotoalbum_large

• Chillko
Ik kreeg zojuist een melding van mijn Google account dat de Google Assistent vervangen werd door een Gemini assistent. Wel geinig natuurlijk, ben benieuwd of dat ook doorwerkt in de assistent van AAOS in de Polestar 2, "het" zei zelf van wel. Maar mijn vrouw heeft de auto mee 😅 iemand al ervaring daarmee?

• Juancho
De Google assistent gaat idd vervangen worden in de wagen door Gemini. Ergens dit jaar geloof ik.

• Chillko
Juancho schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:
De Google assistent gaat idd vervangen worden in de wagen door Gemini. Ergens dit jaar geloof ik.
Ah thanks, dan zal ook wel een update van het os in de auto nodig moeten zijn.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:25
de meester01 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:48:
Ik heb sinds een weekje geen muziek via YouTube music. De nummers lijken niet te laden. Via Carplay loopt het gewoon - zowel wired als wireless via een dongle.

Heeft iemand nog een tip om dat weer aan de praat te krijgen? Ter info: de 5.x update draait nu.
De update naar 5.x.xx heeft dit gefixed.

YT music is nu echt supersnel, zo vlot had ik het nog niet ervaren (auto 2 maand in bezit).

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:13
Juancho schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:
ben bang dat het wel eens héél traag kan gaan worden...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hansieo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:13:
[...]

Waarom dan? Gemini is vrij vlot hoor!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:56
Heb net voor het eerst een EV gekocht, de Polestar 2 LRSM, model 2024. Nu ben ik alles een beetje aan het uitproberen en testen en daarbij kom ik tegen dat de automatische vergrendeling na 2 minuten niet werkt. Eigenlijk onbelangrijk want ik zou dat toch niet actief gebruiken, maar het hoort er op te zitten, dus moet hij het doen.
Enig idee hoe dat kan en zijn er meer die er last van hebben. De software is de nieuwste versie.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• SirLenncelot
  • Niet online
pietjm schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:33:
Heb net voor het eerst een EV gekocht, de Polestar 2 LRSM, model 2024. Nu ben ik alles een beetje aan het uitproberen en testen en daarbij kom ik tegen dat de automatische vergrendeling na 2 minuten niet werkt. Eigenlijk onbelangrijk want ik zou dat toch niet actief gebruiken, maar het hoort er op te zitten, dus moet hij het doen.
Enig idee hoe dat kan en zijn er meer die er last van hebben. De software is de nieuwste versie.
Heb je een pluspakket bij de auto?

• Juancho
Vraagje, net de PS2 gewassen en ik heb een hele nare vlek op het raam aan de berijders kant. Ik had die wel gezien, dacht iets van vogelpoep en dat spuit je er zo af bij de wasstraat. Auto was sowieso erg smerig door ook veel Sahara zand dat blijkbaar is overgewaaid . Maar hoe grondig ik ook poetste, ook later nog specifiek dat stukje met de hand... Die vlek wil maar niet van het raam. Het lijkt wel een soort sticker lijm die er zit maar dat is het natuurlijk niet. Tis lastig te zien op de foto maar toch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcwzgILOWHyVAx2FfRYT5CQj3kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCABqSFi87FoLjpqbiEZRpVb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 10-04-2026 16:09 ]

• Juancho
Hansieo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:13:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat het juist sneller gaat zijn en je er veel meer gebruik van gaat maken.

• pietjm
SirLenncelot schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:42:
[...]

Heb je een pluspakket bij de auto?
Nee, alleen pilot volgens mij.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• pietjm
pietjm schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:33:
Ik ben er al achter. Het werkt alleen als geen van de deuren geopend is geweest. Dus bv per ongeluk ontgrendelt via sleutel.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 23:00
Ik ben aan het oriënteren om mijn hybride auto in te gaan ruilen voor een ev.
Nu is mijn oog op een polestar 2 gevallen waar ik morgen naar wil gaan kijken.
Maar deze is een standaard range single motor.
Ik rij weinig kilometers, dagelijks zo’n 20 km woon werk en in de weekenden meestal niet veel meer, incidenteel een keer een langere rit van 300km.
Vakantie gaan we ook niet ver naar buitenland ofzo.
Beter kijken voor een extended range of kom ik met mijn gebruik wel weg ?
En ik las iets over het entertainment dat deze een snellere cpu heeft vanaf een bepaald bouwjaar ? Deze is van 2023.

• Chillko
ComTech schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:27:
Ik rij weinig kilometers, dagelijks zo’n 20 km woon werk en in de weekenden meestal niet veel meer, incidenteel een keer een langere rit van 300km.
En ik las iets over het entertainment dat deze een snellere cpu heeft vanaf een bepaald bouwjaar ? Deze is van 2023.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik ben zelf ook voor de single motor standard range gegaan. Het scheelt in ieder geval 20 euro per maand belasting, dus een long range geeft je meer bereik maar in mijn geval was dat dus niet de moeite waard. Want ik heb die extra range maar een aantal keer per jaar nodig, waarbij ik bij echt grote afstanden ook met een long range wel even moet bijladen (maar dan minder lang). Als je voornamelijk woon werk verkeer hebt en thuis laad of veel kilometers maakt en afhankelijk bent van publiek laden maakt denk ik wel uit. Ik denk dat het goed is goed af te wegen wat je wil en nodig hebt zowel in opties als in range, en dan een mooi model uit te zoeken. Veel rijplezier!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als je dagelijks kunt opladen maakt het geen fluit uit. Ik rij voor werk toch vaak 100-150km enkele rit en dat gaat gewoon prima. MY2024 heeft een 300-400 km range afhankelijk van de omstandigheden en de zwaarte van de rechtervoet. Misschien goed kijken naar het verbruik van de wagen, daar kan tussen modeljaren nogal verschil zitten . En de status van de accu laten controleren voor aanschaf, als de degradatie te hoog is dan is dat niet fijn.

Onze andere EV is wel een Long Range en zelfs als we op vakantie rijden hebben we dat niet nodig. Wij stoppen voor een korte pauze lang voordat de wagen weer opgeladen moet worden.

Kun je het betalen dan is het fijn extra gemak maar ik zie het niet als noodzaak.

Oh en MY24 heeft extra ram gekregen en MY26 een nieuwe CPU. Die gaan net iets lekkerder met het OS om. Al kun je natuurlijk CarPlay of Android Auto gebruiken dan is het gewoon allemaal vlot.

• lonehitman
Juancho schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:08:
Vraagje, net de PS2 gewassen en ik heb een hele nare vlek op het raam aan de berijders kant. Ik had die wel gezien, dacht iets van vogelpoep en dat spuit je er zo af bij de wasstraat. Auto was sowieso erg smerig door ook veel Sahara zand dat blijkbaar is overgewaaid . Maar hoe grondig ik ook poetste, ook later nog specifiek dat stukje met de hand... Die vlek wil maar niet van het raam. Het lijkt wel een soort sticker lijm die er zit maar dat is het natuurlijk niet. Tis lastig te zien op de foto maar toch...

[Afbeelding]
Lijkt wel op hars. Beetje alcohol of olijfolie proberen?

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:34
Standaard range is meer dan prima. Met mijn my22 kan ik prima op vakantie. Laden na 2 uur rijden is geen straf, maar een welkome pauze.

• Juancho
lonehitman schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:19:
[...]

Lijkt wel op hars. Beetje alcohol of olijfolie proberen?
Net een laagje olijfolie erop gesmeerd, 2x zelfs, daarna geprobeerd weg te wassen maar het zit er nog steeds op. Heel irritant, ook omdat het net in ons gezichtsveld zit als je over je linkerschouder naar buiten kijkt. Denk idd wel iets van een boom smurrie ofzo want de auto is de laatste pak um beet 2 weken sowieso enorm smerig door al dat sahara zand, gemeente die de bomen aan het snoeien zijn in de wijk, vogels die blijkbaar hoge nood hebben boven ons auto.

Maar alleen dat ene vlekje krijg ik met geen mogelijkheid weg |:(

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Juancho schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:49:
[...]

Net een laagje olijfolie erop gesmeerd, 2x zelfs, daarna geprobeerd weg te wassen maar het zit er nog steeds op. Heel irritant, ook omdat het net in ons gezichtsveld zit als je over je linkerschouder naar buiten kijkt. Denk idd wel iets van een boom smurrie ofzo want de auto is de laatste pak um beet 2 weken sowieso enorm smerig door al dat sahara zand, gemeente die de bomen aan het snoeien zijn in de wijk, vogels die blijkbaar hoge nood hebben boven ons auto.

Je kan het proberen met een beetje klei(speciaal voor de auto). Of inderdaad alcohol (spiritus bijvoorbeeld, kan prima op het raam).

No signature required.

• danbo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:42
Na lang meelezen in dit topic en veel afwegingen verder hebben wij afgelopen weekend ook een Polestar 2 gekocht. Ik kon het niet laten toch even een plaatje te delen! Hebben jullie verder nog tips/tricks voor een nieuwe Polestar rijder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQkfqscwJUiGoCKNbKZgh39GVDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCiuUtoBzsmvHPrrRsLC3zF7.jpg?f=fotoalbum_large

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 14:56
[...]

Als het iets van hars is, gaat dat prima met een beetje terpentine. Geldt ook voor de lak. Keer issue gehad na een zomervakantie in Italië waarbij het ook op de lak zat. Beetje op een microvezeldoek en je veegt het zo weg. En ja, dat is veilig voor de lak, het is geen thinner.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
danbo schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:22:
Na lang meelezen in dit topic en veel afwegingen verder hebben wij afgelopen weekend ook een Polestar 2 gekocht. Ik kon het niet laten toch even een plaatje te delen! Hebben jullie verder nog tips/tricks voor een nieuwe Polestar rijder?

[Afbeelding]
Zeker, rempedaal inhouden met de linkervoet en gaspedaal met de rechtervoet. Rem los laten komen en geniet van je grijns op je gezicht.

• Juancho
ThAZiP schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:24:
[...]

Als het iets van hars is, gaat dat prima met een beetje terpentine. Geldt ook voor de lak. Keer issue gehad na een zomervakantie in Italië waarbij het ook op de lak zat. Beetje op een microvezeldoek en je veegt het zo weg. En ja, dat is veilig voor de lak, het is geen thinner.
Ik weet niet of het hars is, maar het lijkt wel wat plakkerig spul dus grote kans. Ik zal het eens proberen met spiritus of een beetje terpentine. Hopelijk werkt dat.

• jjkester
[...]

Al advies gevraagd bij de betere wasstraat, detailer of behulpzaam schadeherstelbedrijf? Die weten als het goed is allemaal hoe je dit soort dingen goed aanpakt zonder meer schade te maken.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Welkom. Ik heb weinig tips voor je anders dan: geniet ervan. En mooi om te zien dat er nog iemand voor thunder heeft gekozen. Blijft hem goed staan. Heb onderweg nog wat witte en zwarte Polestars 2 gespot maar nee dan smoelt ie minder goed imo.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltLD82V3gSC9AfuNNd6LDSigb8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adngbwzna30Y7VgpIXqW1aqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier helaas vanochtend bij een moeilijke achteruitparkeer manoeuvre schade gereden bij het rechterachterwiel. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zullen zijn? Is natuurlijk metalic lak en er zit ook nog een heel kleine deuk net bij die vouw... Ik hoop dat ik onder de 1000 euro kan blijven, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Is er overigens een manier om te toetsen of hij helemaal tot het metaal door zit? Want een klein stukje is echt wel vrij diep, maar lijkt meer groenig dan echt metaal. Dit i.v.m. mogelijk roesten voordat ik hem kan laten spuiten/uitdeuken.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:05
* een upgrade naar de snapdragon processor is wel een gave
* bekerhouders printen of laten printen:
https://makerworld.com/en...=search#profileId-1144289
* je kunt de polestar integreren met EVCC als je slim wil laden / uitlezen
* stel een polestar account in per berijder.

• Juancho
Zijn deze bekerhouders die in de deur gaan wel diep genoeg voor bijv. een dopperfles? Ik heb zelf 2 bekerhouders laten printen die je aan het dashboardkastje klikt, dat werkt top en zitten ook niet in de weg met een passagier en zijn diep genoeg. Maar het vakje in de deurpanelen is zo onhandig gemaakt dat ik er eigenlijk helemaal niks mee doe/kan. Misschien handig om daar een 2de bekerhouder in te zetten want ik heb best vaak wel koffie/thee + water mee. Maar dat moet dan natuurlijk wel diep genoeg zijn zodat het niet gaat wiebelen of nog erger, eruit kan vallen.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:13
Zinloos1 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:22:
[Afbeelding]

Hier helaas vanochtend bij een moeilijke achteruitparkeer manoeuvre schade gereden bij het rechterachterwiel. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zullen zijn? Is natuurlijk metalic lak en er zit ook nog een heel kleine deuk net bij die vouw... Ik hoop dat ik onder de 1000 euro kan blijven, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Is er overigens een manier om te toetsen of hij helemaal tot het metaal door zit? Want een klein stukje is echt wel vrij diep, maar lijkt meer groenig dan echt metaal. Dit i.v.m. mogelijk roesten voordat ik hem kan laten spuiten/uitdeuken.
even bij 2 schadebedrijven vragen hoe of wat, dan heb je een indicatie :'(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• lonehitman
Zinloos1 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:22:
[Afbeelding]

Zal inclusief uitdeuken rond de 600/700 wel klaar moeten zijn. Misschien kan het op een zaterdag ergens met een kleine btw korting.

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:36
Hallo,
Ik heb op dit moment een cupra Born uit 2021 en overweeg een polestar 2 uit 2022 aan te schaffen.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Heeft de auto zwakke punten?
Mijn gebruik over de laatste 40.000 km ligt op 17 kWh.
Is dat haalbaar met een standard range?
En hoeveel kan hij maximaal laden bij een snellader?
Ik hoor het graag?
Gr. Martin

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:25
DNLK schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]

Zeker, rempedaal inhouden met de linkervoet en gaspedaal met de rechtervoet. Rem los laten komen en geniet van je grijns op je gezicht.
Dit is de eerste auto waarmee ik een motorfiets bij het stoplicht 'slaag' kon geven O-)

OK, het was geen Hayabusa maar toch dikke grijns. Eveneens bij mijn vrouw op de passagierstoel wiens enige opmerking 'trappen!' was 8)

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

Pagina: 1 ... 240 241 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.