Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 137 138 Laatste
Acties:

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:38
Sinds eergisteren 2.7 erop gezet. Maar Apple Carplay gaat standaard aan wanneer ik de telefoon in de lader leg, echt mega irritant want wil geen Apple Carplay. Kan ik dit ergens in de auto uitschakelen, of gewoon Apple Carplay in de telefoon uitzetten?

Had het wel gekoppeld indien de auto zelf geen internet heeft, maar ik wil gewoon de vraag krijgen 'bluetooth' of 'carplay'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:25
JPM85 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:18:
Sinds eergisteren 2.7 erop gezet. Maar Apple Carplay gaat standaard aan wanneer ik de telefoon in de lader leg, echt mega irritant want wil geen Apple Carplay. Kan ik dit ergens in de auto uitschakelen, of gewoon Apple Carplay in de telefoon uitzetten?

Had het wel gekoppeld indien de auto zelf geen internet heeft, maar ik wil gewoon de vraag krijgen 'bluetooth' of 'carplay'
Andere usb gat gebruiken zonder het witte randje?

• Remmer72
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:55
wingwalker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Ik heb dit vandaag geprobeerd, maar de wagen zegt dat ik moet inloggen op mijn polestar account om deze instelling te wijzigen. Ik ben echter wel ingelogd dacht ik…
Klopt, dat doe je in jouw profiel (rechtsboven in het scherm) en dan account toevoegen. Hier ontbreekt jouw Polestar-account. Door toevoegen kun je inloggen met je Polestar-id. Hierna kun je die twee instellingen aanzetten. Bijgevoegde foto heb ik van iemand op Facebook gep.kt 🤫

• AureliusPS2
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03 21:35
2,5 wk geleden een PS2 Thunder LRSM met Plus en trekhaak besteld.... en na 2 wk toch maar weer geannuleerd... Kreeg ineens koudwatervrees na het lezen over al die software gerelateerde bugs etc, de range (wintersport, 4 man in de auto, skibox...)...
Enfin... Tweakersforum helpt de drempel toch weer aardig te slechten... ik ga wellicht toch maar weer op de bestelknop duwen... Accepteren dat we een nieuw tijdperk ingaan. En mijn huidige V60PIH is echt op, na bijna 10jr rijden (hoofdzakelijk elektrisch rijden bevalt me al die jaren uitstekend).
Er bestaat toch nog wat twijfel over de kleur. Thunder in 't echt is toch veel blauwer dan binnen in de Space, zag ik. Maar wat dan wel?

En een praktische vraag: wie weet of een MTB in de auto past met de bank neergeklapt, voorwiel eruit? Het zou handig zijn niet steeds de fietsdrager te hoeven gebruiken.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
AureliusPS2 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:35:
2,5 wk geleden een PS2 Thunder LRSM met Plus en trekhaak besteld.... en na 2 wk toch maar weer geannuleerd... Kreeg ineens koudwatervrees na het lezen over al die software gerelateerde bugs etc, de range (wintersport, 4 man in de auto, skibox...)...
Enfin... Tweakersforum helpt de drempel toch weer aardig te slechten... ik ga wellicht toch maar weer op de bestelknop duwen... Accepteren dat we een nieuw tijdperk ingaan. En mijn huidige V60PIH is echt op, na bijna 10jr rijden (hoofdzakelijk elektrisch rijden bevalt me al die jaren uitstekend).
Er bestaat toch nog wat twijfel over de kleur. Thunder in 't echt is toch veel blauwer dan binnen in de Space, zag ik. Maar wat dan wel?

En een praktische vraag: wie weet of een MTB in de auto past met de bank neergeklapt, voorwiel eruit? Het zou handig zijn niet steeds de fietsdrager te hoeven gebruiken.
Het zijn ook vooral de problemen die hier besproken worden natuurlijk :) De MY '24 LRSM heeft een behoorlijk royale WLTP range (helemaal vergeleken met de launch edition, waar een hoop mensen hier in rijden volgens mij), daar zou ik mij niet zo druk om maken.

Ik ga regelmatig met de MTB achterin op pad, past prima.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Enfin... Tweakersforum helpt de drempel toch weer aardig te slechten...
Laat je niet teveel beïnvloeden door alle problemen die gepost worden. Geldt voor alles: er worden altijd meer problemen gepost dan dat mensen posten dat ze blij zijn.

De software wordt steeds stabieler. En er is een topic met alle reisverhalen met ev’s als je positief geïnspireerd wil raken dat wintersport met een ev prima mogelijk is.

Ik zou alleen even checken of je voor dagelijks gebruik voldoend radius hebt en of er op de plekken waar je vaak komt voldoende laadpalen staan. Als dat niet zo is, zou ik heroverwegen, maar als dat wel zo is, ga je een hele nieuwe beleving qua autorijden in waarvan je wsch nooit meer terug wil naar die tijd van lawaaierige stinkende co2 uitstotende machines…

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

De vernieuwde P2 LRSM lijkt wel echt een serieuze stap in range én laadsnelheid te hebben gemaakt, dat zal toch wel de ideale P2 zijn om langere reizen mee te doen.

Ook qua performance net even sterker vlotter dan de pre-facelift.

Bugs vind ik zéér meevallen wat ik hier lees. En veel van wat je leest is niet eens heel kritisch.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik rij al 6 maanden probleemloos zonder software issues.
De wagen is al voldoende lang op de markt dat alles een beetje soepel draait. Het blijft een dikke bak.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Grijze auto’s zijn er al genoeg. Ik heb Thunder gekozen juist vanwege het blauwe.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:28
Zijn er wel eens "plezier"ritjes onder de Polestar rijders??

schot voor de boeg: Groningen, Assen, Zwolle, Apeldoorn, Nijmegen, Venlo, Eindhoven, Breda, Dordrecht, den Haag, Leiden, Amsterdam, Alkmaar, Leeuwarden.

En dit dan als een soort van hop-on hop-off,
aanhaken waar je wil, afhaken waar je wil én met links/recht "pitstops" voor kennismaken, koffie, schwarswalder kirschstorte of wat dan ook?

(of wie zou het leuk lijken aan zo iets mee te doen?)

[Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 18-03-2023 10:59]

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 15:43
GuiltyNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Werkt jouw app? Bij mij blijft hij weigeren.
Ja. Zonder iets te hebben veranderd. Na een ritje door mijn vriendin heeft ze de auto geparkeerd.. toen nog geen internet en geen werkende app.

Paar uur later las ik hier dat bij veel van ons internet terug was en deed mijn app het ook weer. Nog niet bij de auto geweest, maar ga er vanuit dat internet weer terug is.

• JTHZZ
  • Laatst online: 13:39
Afgelopen week 2x700km in Duitsland bij veel regen/natte sneeuw en temperaturen rond het vriespunt: geen centje pijn. Heen en terug 2x ca 25-30 mins geladen. Op vrije stukken nooit langzamer dan 130 gereden. En ik heb een DMLR. Met SMLR MY24 gaat dat nog veel beter want 200kW snelladen en ruim grotere range.

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:43

Ik denk dat het wintersport 4 man in de auto dakkoffer verhaal van mij komt? :P
Het rijdt anders, maar zeker niet minder wat mij betreft hoor! Ik ben vorige week nog een keer inclusief dakkoffer richting Frankrijk gegaan voor wintersport (Les Deux Alpes). Weer 6 keer gestopt met gemiddeld 32kwh/100km verbruik. De reden dat we 6x stoppen is omdat we telkens maar tot 60% hebben geladen, als je voorkeur uitgaat naar langere stops dan kan je wel met 4x stoppen uit de voeten.
Uiteindelijk waren we 12,5 uur onderweg, waar twee andere benzine auto's het in 11 uur hebben gedaan inclusief stop. :)

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-03 05:13

Gewoon bestellen en straks genieten van die wagen! Heb zelf een “eerste” editie met alles erop en eraan, alle ellende die beschreven wordt gehad, en wij Early Adopters hebben niet voor niets alle probleemstadia doorlopen zodat de nieuwe kopers met een geruster hart deze prachtige car kunnen rijden zonder kinderziektes. Met de kennis van nu had ik tóch voor deze auto besloten (hoewel de V60PIH ons zeer aan het hart ging…)
Maar ja, bijtelling na 5 jaar hèh…
Succes met kiezen / bestellen!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 12:25

Heb zelf ook pas een thunder besteld. Ik heb enkele collega's die met een thunder rijden, het blauwe valt echt goed mee, heb het al in alle weersomstandigheden gezien. De blauwe schijn zie ik vooral op foto's, in het echt is het meer grijs dan blauw imo.

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:04
Hansieo schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:15:
Zijn er wel eens "plezier"ritjes onder de Polestar rijders??

schot voor de boeg: Groningen, Assen, Zwolle, Apeldoorn, Nijmegen, Venlo, Eindhoven, Breda, Dordrecht, den Haag, Leiden, Amsterdam, Alkmaar, Leeuwarden.

En dit dan als een soort van hop-on hop-off,
aanhaken waar je wil, afhaken waar je wil én met links/recht "pitstops" voor kennismaken, koffie, schwarswalder kirschstorte of wat dan ook?

(of wie zou het leuk lijken aan zo iets mee te doen?)
Ja hoor! Hier zijn ‘zomaar-ritjes’ bijna wekelijkse kost *O*

SMLR | Midnight | Plus

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

In aanvulling op de andere reacties op je bericht; ik had ook even koudwatervrees na bestellen en verder lezen, maar de ‘gok’ gewaagd. In november mijn blauwe LRDM opgehaald en 17.000km later geen moment spijt. De my2024 extra range had ik graag gehad, maar ik rij dan ook bijna alleen maar lange stukken én op momenten wanneer 130km/uur gewoon mag. Ook met de huidige range is daar prima mee te werken qua software; de parkeertimer laat me de laatste week in de steek maar verder geen van de ‘kinderziektes’ uit de eerste series gezien. Internet stabiel, infotainment ook, CarPlay werkt incl. notificaties van Flitsmeister door de muziek heen die wel op AAOS draait.

Ja de app is niet op het niveau van bijvoorbeeld Tesla, maar ook op dat front weinig ellende, alleen soms op ‘probeer opnieuw’ tikken en dan is er eigenlijk altijd connectie met de auto.

Over het rijden zelf ben ik ook erg tevreden, ik rij op de 19” wielen en daar ben ik wel blij mee, de auto is al redelijk hard geveerd van zichzelf, 20” wielen maken het niet comfortabeler, staat wel mooier :+

Kortom; ik zou de auto zo nog een keer bestellen, zeker met de range-update van de MY 2024 die je krijgt als je nu besteld (ook op de LRSM)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • +11Henk 'm!

• AureliusPS2
  • Laatst online: 25-03 21:35
Wat een berichten sinds mijn post vanochtend!
Ben net terug van een bezoekje aan de Space in Luik, voor mij maar 20min rijden. Daar stond een Thunder. Mooi!
MY ‘24, met grotere range en laadsnelheid, achterwielaandrijving, nu 360gr camera en BLISS ook nog standaard…
Ik ben om, en deze berichten hier hielpen, thnx!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 17:26
Mijn MY23 is nu zo'n 4 maanden oud (in gebruik). Gisteren bij het raam openen een vreemd geluid als hij aanloopt/schraapt.

Hiervoor nooit last van gehad.

Herkennen jullie dit? Buiten heb je nu natuurlijk grote temperatuurverschillen overdag.

Hoe werkt dat eigenlijk als ik er naar wil laten kijken? Willekeurige Volvo dealer contacten of moet dat allemaal via Polestar?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03 09:56
Gnoesify schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Ja hoor! Hier zijn ‘zomaar-ritjes’ bijna wekelijkse kost *O*
Hier ook. Gisteren nog boodschappen gedaan. In Duitsland. Vanaf Breda. 😆😁

• Remco_1988
  • Laatst online: 27-03 15:46
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, geen idee of anderen hier ook last van hebben.
Sinds een aantal dagen zie ik geen batterij percentage meer zodra ik een locatie invoer via Google maps. Dit gebruikte ik altijd en was handig bij het plannen van een route.

Iemand enig idee waar ik dit kan herstellen? Kan in de instellingen niets vinden en ook online geen oplossing kunnen vinden helaas.

Ik hoor graag.

Remco

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 20:08
Abby67 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Hier ook. Gisteren nog boodschappen gedaan. In Duitsland. Vanaf Breda. 😆😁
🍸🍷🥃🥂🍹🍺 :P

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:53
Remco_1988 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:16:
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, geen idee of anderen hier ook last van hebben.
Sinds een aantal dagen zie ik geen batterij percentage meer zodra ik een locatie invoer via Google maps. Dit gebruikte ik altijd en was handig bij het plannen van een route.

Iemand enig idee waar ik dit kan herstellen? Kan in de instellingen niets vinden en ook online geen oplossing kunnen vinden helaas.

Ik hoor graag.

Remco
Ff rebooten, middenknop dus laaaannnnggg ingedrukt houden, dat lost dit eigenlijk altijd op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20

MaxxMark

HT is Tof!

Ondanks dat je al om bent, nog een bericht om te bevestigen dat je een goede keus hebt gemaakt!

Mijn vorige wagen was een V60 PIH die ik zo veel mogelijk elektrisch reed (tot eind 2020). En geloof me, als jij net als ik die wagen altijd full-of-charge wilde hebben zodat je zo veel mogelijk elektrisch kon rijden, dan gaat het rijden in de Polestar een verademing worden qua "stekkeren".

Paradoxaal genoeg (voor je gevoel dan) ga je juist veel MINDER stekkeren dan met de V60. Je hebt het lastigste aspect van het elektrificeren van de auto al gehad, namelijk het omschakelen van tanken naar laden.

De range-anxiety zal bij dagelijks gebruik ook al een stuk minder zijn doordatje met de v60 reed. Daar weet je al van wanneer je accu leeg was, al wist je dat je daar backup had van je benzine/diesel.

De "lastigste" is inderdaad vakanties, en dat gaat gewoon een kwestie zijn van 'een keer doen'. Maar geloof me, het is helemaal niet zo erg om iedere paar uur eventjes pauze te nemen. Al heb ik alleen ervaring met naar zuid frankrijk rijden in de zomer (en dus laag verbruik) itt naar koudere oorden gaan :)

Goeie keus in ieder geval 8)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Remco_1988
JeroenV_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Ff rebooten, middenknop dus laaaannnnggg ingedrukt houden, dat lost dit eigenlijk altijd op.
Super, dank je! Dit inderdaad nog niet geprobeerd 😅

• Hansieo
V2.7

-Hey Google toets op stuur (géén balkje dat ze naar je probeert te luisteren..) :z
-naar xxx xxx

Ok, ik zet de route naar xxx...... (geen route op het middenconsole, geen op dashboard) :w

en nog niet, en nog niet.... B-)

-STOP ROUTE ok, route geannuleerd

opnieuw.... en ja ..het werkt weer.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
Freakie1NL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:21:
Mijn MY23 is nu zo'n 4 maanden oud (in gebruik). Gisteren bij het raam openen een vreemd geluid als hij aanloopt/schraapt.

Hiervoor nooit last van gehad.

Herkennen jullie dit? Buiten heb je nu natuurlijk grote temperatuurverschillen overdag.

Hoe werkt dat eigenlijk als ik er naar wil laten kijken? Willekeurige Volvo dealer contacten of moet dat allemaal via Polestar?
Dat geluid heb ik ook. Naar mijn idee omdat ik de auto weer eens moet wassen en de ramen eens goed moet schoonmaken. Het is voor mij niet zo hinderlijk dat ik er voor naar een dealer zou gaan (en ik zou ook niet weten naar welke dealer...).

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:38
Vandaag de 2.7 update geprobeerd te installeren.
Na 1,5 uur naar de auto terug gekomen en voor het eerst een foutmelding:

De accu zat echter 78% vol en de auto was gesloten.
Ik probeer het nu opnieuw.
Iemand hier al ervaring mee?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
We hebben net een Polestar gereden en zijn wel enthousiast. Nu worden we beide een beetje gek van de 'misinformatie' over de Pilot (Lite) Pack en de aanvullende veiligheidssystemen.

1) er staat een persbericht van Polestar op de site. De "verkoper" zei ook dat dit standaard zou zijn. Daar staat in:
Verder verrijkte standaarduitrusting
De nieuwe Polestar krijgt ook een rijkere standaarduitrusting mee, die onder meer bestaat uit uit Driver Awareness-functies zoals het Blind Spot Information System (BLIS) met stuurondersteuning, Cross Traffic Alert met remondersteuning, Rear Collision Warning and Mitigation, een 360-graden surround view-camera en automatisch dimmende buitenspiegels. Ook de draadloze telefoonoplader is voortaan standaard op alle uitvoeringen.
2) Op de website zelf bij Polestar 2 2023 staat weer informatie over de pilot (lite) pack suggererend dat het allemaal inclusief is bij dat pilot (lite) pack: https://www.polestar.com/nl/polestar-2-2023/pilot-pack/

3) De configurator geeft die opties van dat aanvullende pakket dus weer niet weer, maar die opties zijn daar dan weer standaard in de lijst.

Wat de fuck is het nou: standaard of onderdeel van een pakket?

[Voor 5% gewijzigd door RiCk op 19-03-2023 16:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:38
darwusch schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:20:
Vandaag de 2.7 update geprobeerd te installeren.
Na 1,5 uur naar de auto terug gekomen en voor het eerst een foutmelding:

[Afbeelding]

De accu zat echter 78% vol en de auto was gesloten.
Ik probeer het nu opnieuw.
Iemand hier al ervaring mee?
Update:
Na 2e poging wel geslaagd.

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:25
RiCk schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:19:
We hebben net een Polestar gereden en zijn wel enthousiast. Nu worden we beide een beetje gek van de 'misinformatie' over de Pilot (Lite) Pack en de aanvullende veiligheidssystemen.

1) er staat een persbericht van Polestar op de site. De "verkoper" zei ook dat dit standaard zou zijn. Daar staat in:

[...]

2) Op de website zelf bij Polestar 2 2023 staat weer informatie over de pilot (lite) pack suggererend dat het allemaal inclusief is bij dat pilot (lite) pack: https://www.polestar.com/nl/polestar-2-2023/pilot-pack/

3) De configurator geeft die opties van dat aanvullende pakket dus weer niet weer, maar die opties zijn daar dan weer standaard in de lijst.

Wat de fuck is het nou: standaard of onderdeel van een pakket?
Het persbericht en configurator gaan over het 2024 model. De polestar 2023 pagina over het 2023 model. Het ligt er aan wat je gaan bestellen. Via de configurator is 2024 model, op de pagina met voorraad auto’s het 2023 model.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hebben jullie ook dat sinds 2.7 de ruiten veel sneller beslaan?

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-03 22:15
eLScha schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:39:
Nee bij mij niet. Staat eigenlijk altijd op Eco en wanneer het echt vochtig is dan schakel ik pas om, om ‘m vervolgens weer op Eco te zetten.

PS2 LRDM | PP | 20’’ | Snow

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:34
Dat had ik al sinds P2.5 en ik had gehoopt dat de 2.7 update dit probleem net ging verhelpen. Sinds de update wel er nog geen last van gehad, maar kan zijn door het betere weer.

• eLScha
  • Nu online
jnsvr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:50:
[...]

Dat had ik al sinds P2.5 en ik had gehoopt dat de 2.7 update dit probleem net ging verhelpen. Sinds de update wel er nog geen last van gehad, maar kan zijn door het betere weer.
Ik kwam van 2.4 af, dus zou kunnen dat het probleem al in 2.5 geïntroduceerd is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Nu online
skonwagen schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:06:
Sinds een aantal maanden ervaar ik ook de ratel bij regenererend afremmen aan de achterzijde van de auto (LRDM 15K km). Vooral hoorbaar bij lage snelheden en iets steviger afremmen. Vooral bij nadering drempels.

Een monteur hoorde het ook bij optrekken vanuit stilstand.
Ik merk eveneens verschil in intensiteit van geluid.

Is bij jullie de ratel eveneens hoorbaar bij lagere snelheid of ook als je harder rijdt?

En is het verholpen met het vervangen van de aandrijfassen en lagers?

Volvo garage heeft nu ook geluidsopnames doorgestuurd naar Polestar.
En nu afwachten?

Bij mij is de ratel vooral hoorbaar bij lagere snelheid. Als ik afrem van 50>0 op one pedal drive dan hoor je het het duidelijkste tussen 20>10 km/u.

Ik heb vanmorgen mijn Polestar naar de dealer (Henk Scholten Tiel) gebracht voor hetzelfde issue. De balie medewerker leek het in ieder geval niet te herkennen als een bekend probleem, maar heb wel benoemd dat ik weet dat dit vaker een issue is en dat het aan de aandrijfassen ligt (en dat ze bekend zijn in vestiging Arnhem met deze casus).

Hopelijk bellen ze snel dat ze "klaar zijn" en kan ik mijn auto weer halen. Ik heb nu een XC40 P6 mee en dat is toch echt niet mijn ding. Al eerder mee gehad, toen viel dat ook al zo tegen.

• tragejapie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-03 13:23
Sinds een aantal dagen ook 2.7 geinstalleerd, alleen zie ik de interieurverlichting bij mij nog nergens verschijnen, terwijl hij wel (op maximaal) aan staat. Iemand een idee wat ik kan doen? :)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:24:
De laatste dagen (sinds maandag denk ik) doet mijn timer voor voorverwarmen het niet meer. Heeft maanden goed gewerkt en ineens niet meer, had de timer al weggehaald en een nieuwe ingesteld, maar dat deed niks. Hoopte dat de update naar 2.7 de boel weer goed zou zetten maar ook vanmorgen geen automagische voorverwarming. Timer weghalen, infotainment resetten met de knop onder het scherm en een nieuwe maken de beste oplossing?
Net contact gehad met support, omdat het issue nog niet opgelost is. Ze raden me aan om eerst de infotainment te resetten en daarna de TCAM dmv de ontwasemingsknop. Dat zo even proberen en dan morgenochtend zien of de auto weer kan klokkijken ;)

Wel luxe hoor dat je met 3 minuten chatten een oplossing (neem ik aan dan) voor een probleem hebt. Bij mijn vorige 508 en de Focus daarvoor was het steevast 'kom maar even naar de garage' als de software zich weer misdragen had.

[Voor 12% gewijzigd door Pixeltje op 20-03-2023 10:23]

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-03 21:07
Andere ook issues met Spotify die compleet andere nummers afspeelt dan die ik selecteer? Is met name in mijn "Gelikete nummers" lijst en heb de app als afgesloten en cache verwijderd. Op mijn mobiel werkt het wel goed met hetzelfde nummer in de lijst. Dacht eerst dat deze nummers verwijderd waren uit Spotify, maar op mobiel werkt het dus prima. Zal anders even de app verwijderen.

Ander issue is ritselend/trillend geluid bij snelheden rond de 120 km/u, lijkt uit het dashboard te komen en dacht aan de kachelventilator, maar met ventilator uit is het ook te horen.. Onlangs wel het voorruit vervangen en sindsdien horen we het (denken we), maar kan met niet voorstellen dat het daaraan ligt.

P2 LRDM Thunder 20"

• sham27
  • Nu online
sham27 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:03:
[...]

En nu afwachten?

Bij mij is de ratel vooral hoorbaar bij lagere snelheid. Als ik afrem van 50>0 op one pedal drive dan hoor je het het duidelijkste tussen 20>10 km/u.

Ik heb vanmorgen mijn Polestar naar de dealer (Henk Scholten Tiel) gebracht voor hetzelfde issue. De balie medewerker leek het in ieder geval niet te herkennen als een bekend probleem, maar heb wel benoemd dat ik weet dat dit vaker een issue is en dat het aan de aandrijfassen ligt (en dat ze bekend zijn in vestiging Arnhem met deze casus).

Hopelijk bellen ze snel dat ze "klaar zijn" en kan ik mijn auto weer halen. Ik heb nu een XC40 P6 mee en dat is toch echt niet mijn ding. Al eerder mee gehad, toen viel dat ook al zo tegen.
Net gebeld. Ze konden het niet horen. Nog een keer uitgelegd en ze gingen het weer opnieuw beluisteren.. :O

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Even een vraag voor diegene die onlangs een P2 (MY2023) in ontvangst hebben genomen; is daar ook de 'granny' (standaard stopcontact laadkabel) bijgeleverd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tragejapie
Rickkie600 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:58:
Even een vraag voor diegene die onlangs een P2 (MY2023) in ontvangst hebben genomen; is daar ook de 'granny' (standaard stopcontact laadkabel) bijgeleverd?
Ik heb hem op 3 feb in ontvangst genomen en bij mij zit er zeker een granny charger bij..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 19:40
PvS_68 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:23:
[...]

Ik heb gisteren met Polestar support gechat en mijn Airco problemen uitgelegd. Ze gaven aan de home reset te doen (had ik al regelmatig gedaan) en als dat niet helpt de TCAM reset.
Die heb ik dus vanmiddag gedaan. Mijn zoon heeft hem nu mee, dus morgen hoor ik het resultaat.....
Maar even mezelf quoten t.a.v. de airco. Ik heb een paar weken geleden bij de 60K beurt aangegeven dat ik problemen had met de airco. Ze hebben ernaar gekeken. Airco had te weinig vulmiddel en interieurfilter was verstopt. Nu gaat het een stuk beter met de airco. Ik kan eindelijk weer rijden met de Auto stand zonder dat de ramen beslaan....
Pilot model sep 2020.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 14:55
Gezien ik een nieuwe bedrijfswagen mag kiezen heb ik afgelopen weekend een testrit gaan maken met een MY2023 Polestar 2 (Polestar Space Antwerpen), wat een toffe wagen!
Diezelfde dag nog de bestelling doorgegeven voor een MY2024 LRSM in Midnight Blue, hopelijk klopt de levertermijn en mag ik in september mijn huidige dieselstoof omruilen. :)

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Remco_1988
Vandaag m’n achterruiten laten voorzien van een donkere tint. Erg tevreden over het resultaat 👌🏻

[Voor 20% gewijzigd door Remco_1988 op 20-03-2023 16:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:50
sham27 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Net gebeld. Ze konden het niet horen. Nog een keer uitgelegd en ze gingen het weer opnieuw beluisteren.. :O
Zeggen dat ze de achterbank naar beneden moeten doen, dan hoor je het beter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sham27
  • Nu online
fyr0 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:48:
[...]
Zeggen dat ze de achterbank naar beneden moeten doen, dan hoor je het beter
Ze hebben gebeld. Aandrijfassen worden morgen vervangen.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

ThaDude

Hang Loose

@Remco_1988 Als ik dit zie wil ik het ook weer doen :9~

Op mijn M3 wel laten doen. Op de witte Polestar nog niet... Hier in Zwolle ben ik 170,- kwijt voor de achterruiten denk ik.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:27
tragejapie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
Sinds een aantal dagen ook 2.7 geinstalleerd, alleen zie ik de interieurverlichting bij mij nog nergens verschijnen, terwijl hij wel (op maximaal) aan staat. Iemand een idee wat ik kan doen? :)
Dit is volgens mij alleen de verlichting bij de voeten, die doet het bij mij ineens sinds de update :)
Nu wel elke ochtend als ik instap de gesproken mededeling dat de auto offline is? Wat dan niet zo is overigens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50
tragejapie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
Het moet wel eerst voldoende donker zijn, zal wel een lichtsensor hebben ergens. Ik ben er weer blij mee na 8 maanden zonder, vind het toch net even meer sfeer aan boord.

[Voor 10% gewijzigd door xsive op 20-03-2023 17:51]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

• JTHZZ
  • Laatst online: 13:39
Hennn schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Nu wel elke ochtend als ik instap de gesproken mededeling dat de auto offline is? Wat dan niet zo is overigens
Had hier niet iemand uitgevonden dat dat met die nieuwe News App van Google te maken heeft? Als je die deïnstalleert is het misschien weg?

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Freakie1NL
ThaDude schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:56:

Op mijn M3 wel laten doen. Op de witte Polestar nog niet... Hier in Zwolle ben ik 170,- kwijt voor de achterruiten denk ik.

Zo heb je een idee hoe dit er met een Magnesium kleur uit ziet.

• Freakie1NL
Heeft met het weer en eco stand te maken. Mijn Polestar in december in ontvangst genomen (2.5) toen vrij snel beslagen vanwege de eco stand. Afgelopen week met het mooie weer helemaal niets aan de hand, in het weekend met het slechte weer juist wel weer beslagen. Benieuwd hoe eco in de zomer werkt.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
Vandaag de melding dat ik niet aangemeld ben bij TuneIn. Opnieuw aanmelden (link via QR) werkt ook niet, volgens mij omdat de app wil dat ik een premium abonnement heb, terwijl ik alleen een gratis abonnement heb.

Ik heb Open Radio maar geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
Ja standaard meegeleverd (echter nog niet gebruikt) , ontvangst eind december. MY23.

Staat overigens ook bij de specs/accesoires. Ongeacht de versie. Volgens mij heeft iedereen met Polestar in NL een Granny erbij.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-03 20:52
Tot mijn verbazing zie ik net op het kentekenbewijs staan dat mijn P2 DMLR Launch edition 80,00 KW aan vermogen heeft.

Volgens mij is het iets meer, zou iemand eens kunnen kijken wat er bij hem/haar op het kentekenbewijs staat onder P.2 (hoe toevallig ;))

• GP2
De fiscalist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:52:
Tot mijn verbazing zie ik net op het kentekenbewijs staan dat mijn P2 DMLR Launch edition 80,00 KW aan vermogen heeft.

Volgens mij is het iets meer, zou iemand eens kunnen kijken wat er bij hem/haar op het kentekenbewijs staat onder P.2 (hoe toevallig ;))
Hier idem dito. Doe maar even een kentekencheck bij de rdw dan krijg je nog meer verrassende resultaten 7(8)7 . Het is daar een administratief rommeltje.

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:34
Freakie1NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Heeft met het weer en eco stand te maken. Mijn Polestar in december in ontvangst genomen (2.5) toen vrij snel beslagen vanwege de eco stand. Afgelopen week met het mooie weer helemaal niets aan de hand, in het weekend met het slechte weer juist wel weer beslagen. Benieuwd hoe eco in de zomer werkt.
Nooit ECO stand gebruikt en sinds P2.5 had ik ook last van beslagen ruiten. Benieuwd of P2.7 daar eindelijk terug komaf mee maakt.

• Freakie1NL
De fiscalist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:52:

Wat zegt OVI van RDW?
Want ik heb Nominaal continu maximumvermogen ook 80 kW staan. Maar bij Netto maximumvermogen elektrisch staat wel het correcte vermogen (170 kW).

• GP2
Freakie1NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Wat zegt OVI van RDW?
Want ik heb Nominaal continu maximumvermogen ook 80 kW staan. Maar bij Netto maximumvermogen elektrisch staat wel het correcte vermogen (170 kW).
Bij mij staat 150 kW, het oorspronkelijke vermogen van één van de twee motoren.

• tragejapie
xsive schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Het moet wel eerst voldoende donker zijn, zal wel een lichtsensor hebben ergens. Ik ben er weer blij mee na 8 maanden zonder, vind het toch net even meer sfeer aan boord.
Hm.. net een flinke rit gemaakt in het holst van de avond. Was donker genoeg, maar geen voetverlichting helaas. Maar even vragen bij Polestar zelf dan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Spot de vaut :+

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31
18% soc en gm zegt dat je 64% remaining aan komt. Nog niet zelf meegemaakt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eLScha
  • Nu online
Freakie1NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik de eco-stand nooit. Heb bijna 80.000km op de teller staan en had nooit beslagen ruiten tot de update van 2.4 naar 2.7 is uitgevoerd.

[Voor 11% gewijzigd door eLScha op 20-03-2023 23:09]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kaoh schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:59:
18% soc en gm zegt dat je 64% remaining aan komt. Nog niet zelf meegemaakt
Bingo :+, de ‘20-sec-home-button-reset’ zorgde er weer voor dat het spul in sync liep.
eLScha schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:04:
[...]

Ik gebruik de eco-stand nooit. Heb bijna 80.000km op de teller staan en had nooit beslagen ruiten tot de update van 2.4 naar 2.7 is uitgevoerd.
Ik heb Eco vandaag voor het eerst gebruikt omdat we vanuit Frankrijk vanmiddag naar huis wilde karren en het kiele-kiele zou worden met de SoC en de te rijden km’s.

Ruiten besloegen 1 keer maar na letterlijk 10 seconden ‘Max. Ontwasemen’ was deze weer verdwenen, verder weinig gemerkt van de Eco stand, wat ik positief vind.

www.google.nl

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik had dit nadat ik het infotainment gereset had tijdens het rijden. Daarna nog een keer gedaan terwijl ik stil stond en toen werkte het weer. Tijdens het rijden liep de SOC bij aankomst zelfs óp in Google Maps. :o

• sham27
  • Nu online
Deze kant op heb ik dat nog nooit gehad.
Ik heb wel regelmatig dat de auto denkt dat ik met een lager percentage aankom dan daadwerkelijk. Dan gaat Google Maps nog uit van het % waarmee ik de auto weg gezet heb de avond ervoor en is het laden nog niet meegenomen. Dit kost altijd paar seconde blijkbaar.

• Rickkie600
Freakie1NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:39:
[...]

[Afbeelding]

Zo heb je een idee hoe dit er met een Magnesium kleur uit ziet.
Ziet er goed uit! Is dit 80% verduistering?

• Rickkie600
Freakie1NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Ja standaard meegeleverd (echter nog niet gebruikt) , ontvangst eind december. MY23.

Staat overigens ook bij de specs/accesoires. Ongeacht de versie. Volgens mij heeft iedereen met Polestar in NL een Granny erbij.
De vraag was voornamelijk, omdat in de webshop de granny te koop is en er niet bij staat "wordt standaard meegeleverd", zoal bij de andere stekker. Voor ons wel praktisch met een huisje in Frankrijk ergens in het midden van niets ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
Rickkie600 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:07:
[...]

Ziet er goed uit! Is dit 80% verduistering?
Ja, 80%.

• Freakie1NL
Rickkie600 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:10:
[...]

De vraag was voornamelijk, omdat in de webshop de granny te koop is en er niet bij staat "wordt standaard meegeleverd", zoal bij de andere stekker. Voor ons wel praktisch met een huisje in Frankrijk ergens in het midden van niets ;)
Mmm zie nu dat hij voor MY24 er niet meer bij staat. Misschien een aanpassing dat dit vanaf MY24 niet meer standaard geleverd zal worden.

Laat je dat overigens niet weerhouden, waarschijnlijk iedereen in dit topic heeft er 1tje. Kan je gerust een keer lenen (met borg) :)

• jhoekwat
  • Laatst online: 17:03
Zie je dan nog voldoende door de achterruit?
Ik wil dit ook nog uit laten voeren bij magnesium zodra de P2 geleverd is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

jhoekwat schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:41:
[...]

80% shade (of 20% lichtdoorlatendheid) is ongeveer de standaard tint. Waar ik de zijruiten heb laten doen gebruikte een lichtmeter, en die kwam op 22% lichtdoorlatendheid voor de achterruit uit volgens mij. Die tint had hij niet liggen dus op de zijruiten zit nu 20%, dat verschil is zo klein dat je het niet ziet.

In het donker achteruit rijden kan een uitdaging zijn, maar dat heeft meer te maken met het zicht rondom dan met de kleur van de ramen als ik eerlijk ben.

[Voor 22% gewijzigd door Pixeltje op 21-03-2023 08:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
jhoekwat schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Wat @Pixeltje hier boven zegt.
Heb zelf geen Plus pakket dus fabrieksaf was alles standaard. Heb hiervoor echter al 3 leaseauto's gehad allen met getint glas achter. Ik wil gewoon niet meer zonder. Als de boel goed verlicht is, fietster goed licht hebben zie je het allemaal goed genoeg.

Is de omgeving donker en zwart en zonder verlichting dan zie je het slecht, maar is dat met een standaard ruit niet ook al zo?

Vanuit binnen vind ik het zicht overdag 0,0% achteruit gegaan, in het donker iets van 5% (puur subjectief is dit).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• skonwagen
  • Laatst online: 27-03 14:19
sham27 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:03:
[...]

En nu afwachten?

Inmiddels terugkoppeling vanuit Polestar dat de oorzaak kan liggen in speling tussen het wiellager en de aandrijfas. Met een 4 weken zullen achter de assen en wiellagers vervangen worden.
Dus het bekende probleem blijkbaar waarvan ze in eerste instantie aangeven het niet te kennen.
Ben benieuwd of het dan helemaal weg is en of het nog terugkomt. De werkplaats kon me niet vertellen of de betreffende onderdelen inmiddels van een modificatie zijn voorzien. Zonder modificatie lijkt me de kans op herhaling groot.

Wat ook nog opvalt is dat de intensiteit van het geluid varieert bij eenzelfde belasting van afremmen en snelheid.

• sham27
  • Nu online
skonwagen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:01:
[...]
Inmiddels terugkoppeling vanuit Polestar dat de oorzaak kan liggen in speling tussen het wiellager en de aandrijfas. Met een 4 weken zullen achter de assen en wiellagers vervangen worden.
Dus het bekende probleem blijkbaar waarvan ze in eerste instantie aangeven het niet te kennen.
Ben benieuwd of het dan helemaal weg is en of het nog terugkomt. De werkplaats kon me niet vertellen of de betreffende onderdelen inmiddels van een modificatie zijn voorzien. Zonder modificatie lijkt me de kans op herhaling groot.

Wat ook nog opvalt is dat de intensiteit van het geluid varieert bij eenzelfde belasting van afremmen en snelheid.
Bijzonder is dat he bij die autodealers..
Als het goed is is mijn Polestar einde van de dag klaar. Ik kom eens vragen of ze ook de wiellagers hebben vervangen (ze hadden het over enkel de aandrijfassen aan de telefoon). En of ze iets weten over modificatie. Wat je zegt: als er niets veranderd is gaat het waarschijnlijk opnieuw "stuk".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:57
Kreeg zojuist een mailtje met de info dat de BST230 besteld kan worden :) so much for de BST270.

De auto zit er mooi uit maar het wordt toch iets te duur. Wel een vette kleur en nieuwe stoelen!

Het is dus een 78kW uitgaand model. Dat is toch wel een behoorlijke min…

[Voor 6% gewijzigd door Rene op 21-03-2023 11:13]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Remco_1988
ThaDude schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:56:

Betaalde zelf 140,- in Rhoon. Alleen was die ex de achterruit, deze was al standaard geblindeerd.

• sham27
  • Nu online
Rene schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:08:
Kreeg zojuist een mailtje met de info dat de BST230 besteld kan worden :) so much for de BST270.

De auto zit er mooi uit maar het wordt toch iets te duur. Wel een vette kleur en nieuwe stoelen!

[Afbeelding]

Het is dus een 78kW uitgaand model. Dat is toch wel een behoorlijke min…
Is toch hetzelfde als een BST270, maar dan worden er 230 van gemaakt ipv 270?
Snap niet zo goed waarom ze een BST niet gewoon in hun standaard aanbod opnemen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 18:40
Ook maar eens meelezen, want ik ga vrijdag proefrijden in een p2 en dan waarschijnlijk de single motor van een collega overnemen als leaseauto. (Van begin 2022).
Gaat mijn 1e ev worden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:00
Ja. In de frunk.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:57
sham27 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Is toch hetzelfde als een BST270, maar dan worden er 230 van gemaakt ipv 270?
Snap niet zo goed waarom ze een BST niet gewoon in hun standaard aanbod opnemen.
Ja het is gewoon een geupdate BST 270. Je kan beter wachten totdat er een BST komt gebaseerd op het nieuwe model.

Voor deze prijs kan je een MY24 performance med leer kopen. Dan heb je fors meer bereik en ben je nog sneller ook ;w ;(

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• sham27
  • Nu online
Rene schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Ja het is gewoon een geupdate BST 270. Je kan beter wachten totdat er een BST komt gebaseerd op het nieuwe model.

Voor deze prijs kan je een MY24 performance med leer kopen. Dan heb je fors meer bereik en ben je nog sneller ook ;w ;(
Inderdaad. De nieuwe grill zetten ze er pas bij de dealer op om het toch het nieuwe (lelijkere) neusje te laten hebben..

• Hansieo
vraagje,

~2 weken geleden de verlengde garantie bekeken, koste toen 1.250....

nu ineens 1.350.... huh? vergis ik mij of is het ineens omhoog?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
skonwagen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Ook bij mij geven ze aan dat ze het probleem niet kennen. Als ik ze er op wijs dat mijn buurman met hetzelfde probleem bij ze is geweest beginnen ze te stotteren.
Bij mij werd eerst 1 aandrijf as vervangen. Toen het niet helemaal weg was nog nummer 2. Auto bijna een maand kwijt geweest. Nu komt het weer terug.....

• De fiscalist
Hansieo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:39:
vraagje,

~2 weken geleden de verlengde garantie bekeken, koste toen 1.250....

nu ineens 1.350.... huh? vergis ik mij of is het ineens omhoog?
Ik heb daarover eens een mail ontvangen maar verder niets meer gehoord… wat krijg je voor die € 1250?

• Hansieo
De fiscalist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Ik heb daarover eens een mail ontvangen maar verder niets meer gehoord… wat krijg je voor die € 1250?
van: 1.250 > voor 1.350,= nu!

ik begrijp alles hetzelfde zoals fabrieksgarantie, maar nu ZONDER de batterij. Correct me if i'm wromg B-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GP2
Hansieo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:28:
[...]

ik begrijp alles hetzelfde zoals fabrieksgarantie, maar nu ZONDER de batterij. Correct me if i'm wromg B-)
Het was al €1350. Ik weet dat nog omdat de oplopende korting bij langere looptijd erg tegenviel, €25 bij 2 jaar, €75 bij 3 jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
[...]

Op de batterij hebben we sowieso al (ik in elk geval, destijds zwart op wit gezet door Customer Service) 8 jaar of 160.000 km garantie (70% capaciteit)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• sham27
  • Nu online
De standaard garantie is toch 2 jaar? Want mijn aandrijfassen worden momenteel onder garantie vervangen (aldus de dealer). Mijn auto is van december ‘20.

• P2Hattem
  • Laatst online: 27-03 21:31

Wat zou dit kunnen zijn bij de BST?! Automatisch in- en uitparkeren of ... 7(8)7 ?

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak / 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Hansieo
sham27 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:53:
De standaard garantie is toch 2 jaar? Want mijn aandrijfassen worden momenteel onder garantie vervangen (aldus de dealer). Mijn auto is van december ‘20.
alleen achter? of ook vóór?

Zou het te maken kunnen hebben met de power booster optie? :?

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46
P2Hattem schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:12:
[Afbeelding]

Wat zou dit kunnen zijn bij de BST?! Automatisch in- en uitparkeren of ... 7(8)7 ?
Uit een parkeervak? Goed gevonden! Ben ook wel benieuwd.

In die BST zitten ook de stoelen van de Volvo C40 zo te zien.

• GP2
sham27 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:53:
I.v.m. aanloopproblemen verlengd naar 3 jaar voor de LanchEditions. Daar heb je een email over gehad toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Nu online
Hansieo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:40:
[...]
alleen achter? of ook vóór?

Zou het te maken kunnen hebben met de power booster optie? :?
Alleen rechtsachter. En toen kwamen ze er achter dat het geluid niet weg was en ze ook links moeten vervangen. Maar dat duurt nog paar weken ivm slecht leverbaar.
GP2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:12:
[...]
I.v.m. aanloopproblemen verlengd naar 3 jaar voor de LanchEditions. Daar heb je een email over gehad toch?
Volgens mij niet. Misschien de leasemij. Al vraag ik me af of die überhaupt iets doorkrijgen van mijn onderhoud en dergelijke want volgens hun app heb ik nog nooit een servicebeurt gehad.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• De fiscalist
guido66 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Op de batterij hebben we sowieso al (ik in elk geval, destijds zwart op wit gezet door Customer Service) 8 jaar of 160.000 km garantie (70% capaciteit)
Ik zie dat het een (garantie)verzekering is…. Daar heb ik minder goede ervaringen mee.

Ik heb de auto gekocht als particulier dus ik vertrouw wel op de consumentenbescherming ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:48
De fiscalist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Ik zie dat het een (garantie)verzekering is…. Daar heb ik minder goede ervaringen mee.

Ik heb de auto gekocht als particulier dus ik vertrouw wel op de consumentenbescherming ;)
Inderdaad. Veel voorkomend misverstand. Garantie. Je mag er m.i. op vertrouwen dat aandrijfassen een auto-leven-lang meegaan. Stel je doet de deur open en het hele portier valt er uit. Buiten garantie ? Nee gewoon ondeugdelijke bouwkwaliteit. Daar zijn al genoeg rechterlijke uitspraken over geweest.

• Mickvanderveen
Highland schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
Vandaag de melding dat ik niet aangemeld ben bij TuneIn. Opnieuw aanmelden (link via QR) werkt ook niet, volgens mij omdat de app wil dat ik een premium abonnement heb, terwijl ik alleen een gratis abonnement heb.

Ik heb Open Radio maar geïnstalleerd.
Herkenbaar! En opnieuw installeren van TuneIn resulteerde bij mij in een “proefabonnement “. Open Radio is uitstekend! Helaas niet zo tevreden over DAB + dat zeer regelmatig automatisch omschakelt naar FM vanwege het slechte bereik… zijn er meer rijders met dit probleem? En als de “door schakeling” naar FM uit staat valt DAB + zelfs helemaal weg!

• Mickvanderveen
[...]

Heb het nagevraagd bij onze Volvo dealer. Er circuleert een intern document met antwoorden. Verlengde fabrieksgarantie met 3 jaar zónder haal- en breng service en buiten de accu die al 8 jr / 160K km garantie heeft. En als ik het goed heb zit er aan deze garantie wel een kilometer limiet van 200.000 km. Het overwegen waard?

• Nicksnut01
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03 15:46
Onlangs geupdated naar 2.7, dat ging prima.

Iedere keer als ik de auto start is er een melding van de voice assistant die zegt dat de auto offline is (terwijl dit niet zo is). De melding is in het Engels met een heel slecht NL accent. Best irritant.

Iemand anders ook deze ervaring?
Pagina: 1 ... 136 137 138 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee