Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 138 Laatste
Acties:

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:17
Ik rijd een basis P2 SRSM geleverd eind 2022. Globaal genomen ben ik voorzichtig tevreden. Zoals ik eerder al aan gaf, vind ik 'm qua design top.

Ook erg te spreken over de materialen in de cockpit en ook het stof op de zetels. Ik zou voor een volgende wagen waarschijnlijk geen (nep) leer meer kiezen. Het stof voelt toch luchtiger en beter. Natuurlijk moeten we nog zien hoe het veroudert en of het gemakkelijk proper te houden is.

Over bediening en software matig positief. Had graag iets meer fysieke knoppen gehad wegens veiligheid en gemak, maar dat sterft ook uit. En van alle EV's scoort de P2 nog redelijk op fysieke interfaces. Software springt er niet uit als negatief (is op zich al positief!) maar om nu te zeggen dat het top is? Dat ook weer niet. Zal er later wel eens op terug komen met wat eignaardigheidjes in gebruik.

Echter wel volgende twee kleine puntjes:

Bij het rechtdoor rijden staat het stuur lichtjes naar rechts (paar graden). Dus een afwijking op de uitlijning van de stuurkolom. Dat heb ik ook al laaang niet meer gezien in andere wagens muv 10-15 jaar oude liefhebbers auto's. Waarom Polestar dan weer wel?

En dan de app. Ik heb al vaak nutteloze apps gezien die niets bijdragen, maar deze staat in die categorie ook bij de top! 8)7 Onlangs weer (en vrij vaak) "kan geen verbinding maken". Aantal pogingen later werd me gevraagd opnieuw in te loggen (voor het eerst sinds dec. '22 dus op zich 3 maand gewoon ingelogd). Bij het klikken op 'opnieuw inloggen' wil dat scherm om je opnieuw in te loggen, gewoon niet verschijnen. Na een aantal keer niet meer geprobeerd. Ik wil geen slaaf zijn van nukkige apps. Of het werkt, of ik doe er geen moeite meer voor.

Onlang nog eens geprobeerd in te loggen, en dan werkte het wel weer. Als die app me nog eens tegen werkt, gaat 'ie gewoon van de telefoon. (eenvoudige up to date iPhone 13 trouwens)

Ik doe niet aan voorverwarmen. Vroeger reden we in de winter ook met de wagen, en dat overleefden we ook wel. Ik vind het trouwens nooit echt koud in de auto (misschien dankzij stof op de zetels?), en hij staat gewoon buiten. Mijn vertrektijden zijn ook niet super regulier, dus plannen op vertrek is ook niet nuttig. En verder gebruik ik lekker old school steeds de normale sleutel. Dus DK is voor mij ook nutteloos.

Wat blijft over, je SOC kunnen zien? Wat helpt dit je? Alsof ik later zal vertrekken of mijn dag aanpassen rond de wagen. De wagen staat in dienst van mijn verplaatsingen en gebruik, niet omgekeerd. Sowieso krijg je op het dashboard bij het aankoppelen te zien wanneer je batterij geladen is....

Als ik zeker wist dat ik niets 'breek' door het verwijderen van die app was 'ie er al lang af. Gewoon old school rijden, zonder al dat gehannes met je telefoon. Fysieke sleutel en gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 07-03-2023 17:40]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:54
SirLct schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:47:
Vorige weekend in Leidschendam een BST 270 op de showroom gezien. Best een leuke bak. Ziet er bruut uit met 21" en wat spoilers. Komt deze ook met de nieuwe batterij en motoren?
Volgens mij zitten daar geen spoilers op.

Het is qua looks een verlaagde Performance met meegespoten bumpers. Dat maakt al een heel verschil. Ook zelfde vermogen.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• sham27
@Amos_x dat je stuur scheef staat is vreemd, daar zou ik wel mee terug gaan. Heb ik hier ook niet eerder gelezen.

Wat betreft de app lijkt het erop dat je hem niet nodig hebt. Scheelt, dan hoef je je er ook niet aan te storen. Bij mij werkt het de laatste tijd stabiel (maar traag naar 2023 maatstaven). Ik gebruik voorverwarmen regelmatig, is gewoon comfortabel.

De reden om het niet te gebruiken want vroeger deed je dat ook niet vind ik wel een bijzondere want dan kan je alle luxe wel wegstrepen van hedendaagse auto's :+

SOC vind ik zelf superfijn om te zien. Als het kritisch is qua laden vind ik het fijn om te checken of hij nog steeds goed laadt. Als een andere auto aan dezelfde laadpaal koppelt kan dit weleens impact hebben. Dan kan ik besluiten wat later te vertrekken ipv er pas in de auto achter te komen dat ik te weinig % heb.

Mijn enige gemis is dat je het max laadpercentage niet kan aanpassen in de app. Hierdoor ben ik standaard tot 100% gaan opladen aangezien ik dat meer dan de helft van de tijd nodig heb.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:38
sham27 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Volgens mij zitten daar geen spoilers op.

Het is qua looks een verlaagde Performance met meegespoten bumpers. Dat maakt al een heel verschil. Ook zelfde vermogen.
Ah oke, zou kunnen idd. De onderste gedeelte is idd meegespoten. Komt de nieuwe motoren met meer vermogen?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
SirLct schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:16:
[...]
Ah oke, zou kunnen idd. De onderste gedeelte is idd meegespoten. Komt de nieuwe motoren met meer vermogen?
Meer pk's en Nm voor single en dual motors. Enkel meer koppel voor de Performance versie.

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
WiMe65 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:17:
[...]

Ik heb 2 weken geleden 2.7 via de dealer gekregen en bij mij is wel een duidelijke verbetering van de ACC merkbaar. Het rijdt allemaal veel soepeler nu.
Kan hij nu ook in het midden blijven rijden?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:53
2.7 komt eraan OTA, is net op Facebook gezet
Hi community members,
On Thursday, we’ll begin deploying the latest OTA software update P2.7 in batches, which brings stability improvements and bug fixes to your cars. The contents of P2.5 and P2.6 are also carried into this software release, which includes improved cabin temperature control and stability improvements for unlocking the car with the physical key, as well as the possibility to view instant consumption in the home screen tile when the Range Assistant app is minimized and the ability to remove a paired device through the in-car settings or the Polestar app.
For this OTA update, cars that are on software version P2.0 or later are classified as deployable. To read about all this software release, please visit https://plstr.car/343

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-03 22:15
Arie van Dijk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Kan hij nu ook in het midden blijven rijden?
Heb het even geprobeerd en heb het gevoel dat dit wat beter gaat, maar moet eerlijk zeggen dat ik
de pilot assist eigenlijk nooit gebruik. Ik stuur liever zelf :-)

PS2 LRDM | PP | 20’’ | Snow

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:17
Amos_x schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:51:
Bij het rechtdoor rijden staat het stuur lichtjes naar rechts (paar graden). Dus een afwijking op de uitlijning van de stuurkolom. Dat heb ik ook al laaang niet meer gezien in andere wagens muv 10-15 jaar oude liefhebbers auto's. Waarom Polestar dan weer wel?
sham27 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:15:
@Amos_x dat je stuur scheef staat is vreemd, daar zou ik wel mee terug gaan. Heb ik hier ook niet eerder gelezen.
Ik heb gisteren de bandenspanning gechekt, en de rechterband van 270 kPa naar 280 kPa gebracht. Links was nog steeds 280 kPa. Lijkt mij dat zo'n klein verschil (10 kPa) dit niet kan of mag veroorzaken

Heb het gevoel dat het 'iets' beter is (maar moeilijk om correct vast te stellen natuurlijk, een kleine afwijking op een kleine afwijking). Al heb ik het gevoel dat het stuur nog steeds heeeel licht naar rechts staat bij het rechtdoor rijden. Misschien eens uitlijning laten doen (kan het me niet herinneren, maar wellicht een stoeprand of zo geraakt...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
Zojuist informatie ontvangen van Polestar over de verlengde garantie omdat ik daar eerder naar gevraagd heb:
In december hebben we een eerste aankondiging gedaan met betrekking tot Polestar Verlengde Garantie. Nu kunnen we je melden dat het product daadwerkelijk beschikbaar is! Vandaag zal de aankondiging meegestuurd worden in de Polestar nieuwsbrief, maar omdat we hier in januari over gesproken hebben in de chat wilde ik je graag ook nog even persoonlijk informeren.

Je garantie eenvoudig verlengd
Een Polestar rijden en bezitten moet net zo aangenaam en handig zijn als er een kopen. Dus verloopt de inbegrepen Polestar-garantie, dan verleng je die eenvoudig nog eens met maximaal drie jaar. Dit aanbod geldt voor elke Polestar, zowel nieuw als gebruikt, af te sluiten tot het einde van het derde jaar van de auto.

Voor meer informatie, een offerte en het eventueel afsluiten van de Verlengde Garantie verzekering verwijzen we je graag naar deze pagina. Wanneer je de VIN (voertuigidentificatiebewijs, o.a. te vinden in je orderomgeving, app, kentekenbewijs) bij de hand hebt, kan je zien wat de kostprijs is en wat de startdatum van de Verlengde Garantie wordt. Dit laatste wordt gebaseerd op de einddatum van de actieve garantie die nog op je Polestar zit.
Ben benieuwd naar de kosten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnns85
Meteen even gekeken en voor mijn auto (eind 2020) komen daar de volgende prijzen uit:

- 1 jaar: € 475
- 2 jaar: € 925
- 3 jaar: € 1350

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:28
dnns85 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:54:
Zojuist informatie ontvangen van Polestar over de verlengde garantie omdat ik daar eerder naar gevraagd heb:

[...]

Ben benieuwd naar de kosten!
Dit aanbod geldt voor elke Polestar, zowel nieuw als gebruikt, af te sluiten tot het einde van het derde jaar van de auto.

huh? dus na de standaard garantie van 2 jaar, nog maar één jaar erbij te doen??

of in geval van de mensen die 3 jaar hebben.... 0.0 niks erbij?

Is dat de kwaliteit (Premium merk??) die ze van Polestar aandurven?? aiiii :S

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:34
Mail ontvangen ivm de Polestar/Plugsurfing-app.
Dear Plugsurfer and Polestar driver,

In 2020, Polestar partnered with Plugsurfing to provide drivers like you with the best charging service for a comfortable electric journey.

In 2021 and 2022, we built on our partnership, working hand in hand to offer you special rates at Ionity ultra-fast charging stations across Europe.

To continue the evolution of charging and the perks available to drivers, Polestar and Plugsurfing are integrating Plugsurfing’s network into the new Plugsurfing - Polestar edition app. We are now ready to launch the app, which you can download starting April 4th.

Using the app, you can find available charging stations, pay, and see your charging history and receipts all in one place. And, of course, you can also access the special rates for Polestar drivers.

Getting set up is easy. All you need to do is connect your Plugsurfing charging card to the new Plugsurfing - Polestar edition app:

Download the Plugsurfing - Polestar edition app
Sign up in the app to create a new user account
Fill in your details
Add your VIN
Add a payment method
Add and activate your existing charging card
We’re excited to continue making your electric mobility experience more carefree.

Don’t hesitate to get in touch with our team by sending us an email at service@plugsurfing.com if you have any questions.

Drive safe,
Your Plugsurfing Team

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:48
Hansieo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Dit aanbod geldt voor elke Polestar, zowel nieuw als gebruikt, af te sluiten tot het einde van het derde jaar van de auto.

Ontvangen november 2020

Om onze waardering voor je geduld te tonen, hebben we een leuk cadeau voor je. Je ontvangt een Plugsurfing tegoed van €500 op je Polestar 2, . Je hebt al eerder een jaar extra garantie ontvangen, dit wordt automatisch verlengd, hier is geen actie op nodig.
P2void19noPP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Ontvangen november 2020

Om onze waardering voor je geduld te tonen, hebben we een leuk cadeau voor je. Je ontvangt een Plugsurfing tegoed van €500 op je Polestar 2, met ordernummer 11004473. Je hebt al eerder een jaar extra garantie ontvangen, dit wordt automatisch verlengd, hier is geen actie op nodig.

[Voor 20% gewijzigd door P2void19noPP op 08-03-2023 16:12]

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:05
Hansieo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Standaard heb je 2 jaar garantie.

Je koopt daar bovenop 1, 2 of 3 jaar extra.

https://www.polestar.com/...-assistance/car-warranty/

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 15:42
jnsvr schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:08:
Mail ontvangen ivm de Polestar/Plugsurfing-app.

[...]
Ja, had 'm ook. Zie nog niet echt de meerwaarde.

• Hansieo
Sjiefke schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Standaard heb je 2 jaar garantie.

Je koopt daar bovenop 1, 2 of 3 jaar extra.

https://www.polestar.com/...-assistance/car-warranty/
dus 2 + 3 jaar? = 5 jaar totaal?

zo lees ik het niet. Heb ik het fout?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnns85
Hansieo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:15:
[...]

dus 2 + 3 jaar? = 5 jaar totaal?

zo lees ik het niet. Heb ik het fout?
Ja dat klopt. En de versies uit 2020 hebben al standaard 3 jaar, dus daar komt dan nog 3 jaar bovenop. Via de link kan je de prijzen zien en ook de einddatum, de 1, 2 of 3 jaar gaat in ná de standaard garantie.

Enige aandachtspunt is wel dat de garantie ook een km-beperking kent:
Al naar gelang de gekozen optie vervalt de dekking:
 12 maanden na aanvang of na 160.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt.
 24 maanden na aanvang of na 160.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt.
 36 maanden na aanvang of na 160.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
dnns85 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Ja dat klopt. En de versies uit 2020 hebben al standaard 3 jaar, dus daar komt dan nog 3 jaar bovenop. Via de link kan je de prijzen zien en ook de einddatum, de 1, 2 of 3 jaar gaat in ná de standaard garantie.

Enige aandachtspunt is wel dat de garantie ook een km-beperking kent:

[...]
Mijn P2 is van 1 december 2020, ik heb nooit het 3e jaar garantie gekregen, wel de €500,- plugsurfing. Waarschijnlijk omdat ik maar 3 maanden op levering heb moeten wachten.

[Voor 6% gewijzigd door guido66 op 08-03-2023 18:10]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• P2void19noPP
Welke extra garantie krijg je dan eigenlijk als je daarvoor gaat betalen???

• P2void19noPP
Slijtage onderdelen zijn altijd uitgesloten van garantie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnns85
guido66 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Mijn P2 is van 1 december 2020, ik heb nooit het 3e jaar garantie gekregen, wel de €500,- plugsurfing. Waarschijnlijk omdat ik maar 3 maanden op levering heb moeten wachten.
Wel vreemd, die van mij is uit november 2020. Polestar gaf laatst aan dat alle launch editions een extra jaar garantie hebben gekregen. Ik wist het eerst ook niet, maar zie het ook in de tool staan als ik de prijsopgave wil berekenen voor aanvullende garantie. Daar zou je het nog eens snel kunnen checken. Het lijkt op een offerte aanvragen maar je krijgt meteen resultaat op je scherm.

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
dnns85 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Wel vreemd, die van mij is uit november 2020. Polestar gaf laatst aan dat alle launch editions een extra jaar garantie hebben gekregen. Ik wist het eerst ook niet, maar zie het ook in de tool staan als ik de prijsopgave wil berekenen voor aanvullende garantie. Daar zou je het nog eens snel kunnen checken. Het lijkt op een offerte aanvragen maar je krijgt meteen resultaat op je scherm.
Volgens mijn contract was de auto standaard met 3 jaar onderhoud/of 50.000km (geleverd september 2020), en dat is volgens mij nog steeds zo met de auto's die nu geleverd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
dnns85 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Bedankt, goede tip! Daar staat inderdaad dat ik in totaal 3 jaar garantie heb :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:06
arwindezeeuw schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Volgens mijn contract was de auto standaard met 3 jaar onderhoud/of 50.000km (geleverd september 2020), en dat is volgens mij nog steeds zo met de auto's die nu geleverd worden.
Klopt ik heb de mijne van januari 23 en ik heb ook 3 jaar onderhoud standaard

• P2ollo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-03 20:41
kan je ook de beelden uitlezen van de camera's bij de polestar 2?
Vind het een beetje vreemd om weer een camera te plaatsen?
wil met de camera het gedrag van weggebruikers opnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Allegedly
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:15
Weet iemand hier een manier om Google maps altijd in ‘Dark’-modus te kunnen laten staan? Of eventueel het gehele systeem (Dashboard+Middenscherm) te laten denken dat het nog (te) donker is?

Stoor mij mateloos wanneer het ook maar een beetje licht wordt en je GM open hebt staan, er een bak licht op je afkomt met de felheid van een bouwlamp…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
P2ollo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:28:
Nee

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan ik nou ook de drukte op de google maps kaart zien op het tellerbakscherm? Vind het een beetje overbodig om daar het grote scherm voor op te offeren en dan 20 cm naar links dezelfde kaart te hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Allegedly schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:30:
Weet iemand hier een manier om Google maps altijd in ‘Dark’-modus te kunnen laten staan? Of eventueel het gehele systeem (Dashboard+Middenscherm) te laten denken dat het nog (te) donker is?

Stoor mij mateloos wanneer het ook maar een beetje licht wordt en je GM open hebt staan, er een bak licht op je afkomt met de felheid van een bouwlamp…
Je licht sensor afplakken 8)7

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:38
Het lijkt er op dat het vanaf Android Automotive 13 mogelijk is om apps te maken die dit kunnen.
Het blijft de vraag of/wanneer Polestar deze update brengt en of de functie door Polestar toegestaan wordt.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
Idd vooralsnog kan het niet, heb zelf ook een dashcam (voor+achter)

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 16:10
GuiltyNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:09:
Ik dacht gelezen te hebben dat 2.7 uitgerold werd. Maar niemand lijkt deze te ontvangen. Is deze uitrol weer gestopt? Kijk erg uit naar het testen van de Pilot Assist en ACC. Want dat blijft met mijn versie (2.4) dramatisch slecht.

Ik heb vooral last van 'ghost braking' en dat is niet alleen hinderlijk, maar je schrikt je ook rot elke keer.
Ben benieuwd hoe je 2.7 gaat ervaren, bij mij is het helaas hetzelfde gebleven. ACC is echt een drama!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:39
Donstil schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:42:
Kan ik nou ook de drukte op de google maps kaart zien op het tellerbakscherm? Vind het een beetje overbodig om daar het grote scherm voor op te offeren en dan 20 cm naar links dezelfde kaart te hebben.
Dat werkt toch nu al? Ik zie de filekleurtjes achter mijn stuur.
Iemand al P2.7 ontvangen? Start uitrol is vandaag maar misschien zit Nederland niet bij de eerste batch

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

• Donstil
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Iemand al P2.7 ontvangen? Start uitrol is vandaag maar misschien zit Nederland niet bij de eerste batch
Excuus ik bedoel zonder te navigeren. In de navigatie zie ik het wel inderdaad.

Geen 2.7 nog.

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:12
JTHZZ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Volgens mij zie je die kleurtjes alleen als je een route hebt uitstaan naar een bestemming. Zonder bestemming zie je deze alleen op het middenscherm

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:34
Allegedly schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:30:

Heel herkenbaar en idd super irritant. Heb dit ook al tig keer bij Google nagevraagd maar daar hoor je natuurlijk niks van. Volvo zelf kan/wil er niks mee dus helaas. Tis wel jammer, zelfs m'n vorige Volvo v40 modellen hadden gewoon die keuze... |:(

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:46
Juancho schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Heel herkenbaar en idd super irritant. Heb dit ook al tig keer bij Google nagevraagd maar daar hoor je natuurlijk niks van. Volvo zelf kan/wil er niks mee dus helaas. Tis wel jammer, zelfs m'n vorige Volvo v40 modellen hadden gewoon die keuze... |:(
Satelliet-weergave scheelt al heel veel. Vind m daarmee erg fijn werken.

• Hansieo
Wat zijn jullie bedenkingen over de 1-2-3 jaar extra garantie?

Wie gaat er voor en waarom?
of wie NIET en waarom niet?

Ik zit zelf te twijfelen... of er straks niet kleine lettertjes zijn zoals bij de extra performance alá € 1.000

• Allegedly
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:15
Koekhapperrr schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 06:51:
[...]

Satelliet-weergave scheelt al heel veel. Vind m daarmee erg fijn werken.
Ja, die gebruik ik dan ook als alternatief, om het licht te reduceren. Maar vind het persoonlijk niet een mooie weergave. Bij gebrek aan beter…

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46
Hansieo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:00:

Ik zit zelf te twijfelen... of er straks niet kleine lettertjes zijn zoals bij de extra performance alá € 1.000
Waar kun je die extra garantie zien / afsluiten? Ik heb nog tot september garantie, maar daarna wil ik er wel naar kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 20:08
GuiltyNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Waar kun je die extra garantie zien / afsluiten? Ik heb nog tot september garantie, maar daarna wil ik er wel naar kijken.
In de app: Service en Support/Veel gestelde vragen/Garantie

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 20:08
Hansieo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:00:

Ik twijfel, het is een hoop geld, de oplopende korting valt tegen (€25 bij 2 jaar, €75 bij 3 jaar) en wat zijn de precieze voorwaarden?

Daarbij heb ik, buiten de rijassistenten die allemaal schrikreacties oproepen met hun onnodige ingrepen, op dit moment eigenlijk weinig klachten. 3 Fasen laden gaat altijd goed nu, geen lawaai meer uit de wielen vóór, spiegels draaien braaf, acc en cc gebruik ik niet omdat ik zelf rij en de radio doe ik zonodig zelf wel aan. Het vertrouwen in de kwaliteit is dus wel toegenomen de laatste tijd.

Ik heb nog tot eind van het jaar om te beslissen.

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

Acties:
  • +6Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-03 21:07
Update naar 2.7 is gestart in de UK en Zweden iig. Zie hier screenshots van de app tijdens en aan het einde van de update. Iemand de update al gehad?

P2 LRDM Thunder 20"

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 21:41
Meerdere mensen die gisteren en vandaag wat connectiviteitsproblemen kennen? Gisterochtend rond half 8 viel ineens mijn GPS en 4G weg en kwam gedurende de rit ook niet meer online, ook niet na reset van het infotainmentsysteem. Halfuurtje geleden viel alleen de GPS weg, midden in Amsterdam. TCAM reset via de ontwasemknop lijkt ook niet meer te werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
Fismeister schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:33:
Meerdere mensen die gisteren en vandaag wat connectiviteitsproblemen kennen? Gisterochtend rond half 8 viel ineens mijn GPS en 4G weg en kwam gedurende de rit ook niet meer online, ook niet na reset van het infotainmentsysteem. Halfuurtje geleden viel alleen de GPS weg, midden in Amsterdam. TCAM reset via de ontwasemknop lijkt ook niet meer te werken.
Het is OTA tijd blijkbaar :)

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
Hm, ik mag toch hopen dat de TCAM vanmiddag wel werkt. Ik heb vandaag alleen mijn DK bij me. Nou ja, spice up your life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50
Highland schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:20:
Hm, ik mag toch hopen dat de TCAM vanmiddag wel werkt. Ik heb vandaag alleen mijn DK bij me. Nou ja, spice up your life.
Mijn inziens heb je geen werkende TCAM nodig voor de DK

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Basic5
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-03 17:41

Basic5

P2 LRSM '22

Gisterenavond een berichtje naar support toegezonden hoe het stond met de update van de DAB+ modules. Vanochtend al kreeg ik een bericht terug dat de dealer contact op gaat nemen voor installatie hiervan. Kan ik meteen een update krijgen naar 2.7 (nu 2.4)
Keurig!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-03 19:32
Ik lees hier veel berichten van mensen die veranderingen rapporteren (of niet) in de ACC bij het updaten van de software terwijl versie 2.6 de enige versie is waarbij in de release notes gesproken wordt over aanpassingen aan de ACC. Gezien de grote verscheidenheid in ervaringen lijkt het me waarschijnlijk dat wijzigingen in het gedrag van de ACC (m.u.v. de overgang naar v2.6) meer inbeelding zijn dan werkelijkheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-03 21:07
_--[]--__ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:58:
Ik lees hier veel berichten van mensen die veranderingen rapporteren (of niet) in de ACC bij het updaten van de software terwijl versie 2.6 de enige versie is waarbij in de release notes gesproken wordt over aanpassingen aan de ACC. Gezien de grote verscheidenheid in ervaringen lijkt het me waarschijnlijk dat wijzigingen in het gedrag van de ACC (m.u.v. de overgang naar v2.6) meer inbeelding zijn dan werkelijkheid.
Ja denk dat de meesten mensen gaan van 2.4 naar 2.7 met deze OTA. Ik ben zelf van 2.4 naar 2.6 gegaan in de werkplaats en toen kon ik zeker verschil merken in de ACC. Hij is veel soepeler en reageert niet zo abrupt meer. Denk niet dat ik met 2.7 verschil ga merken straks en anders laat ik het weten.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-03 19:24
Geen foto gemaakt, maar zag vandaag voor het eerst dat de P2 zelf een flitser aangaf in het dashboard, net onder de plek waar ze normaal de (snelheids)borden tonen. Weet niet of dit een eenmalig iets was, of dat ze wat geupdate hebben in de achtergrond. Ik heb nog geen OTA gehad.

• Koekhapperrr
BartWNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:31:
Geen foto gemaakt, maar zag vandaag voor het eerst dat de P2 zelf een flitser aangaf in het dashboard, net onder de plek waar ze normaal de (snelheids)borden tonen. Weet niet of dit een eenmalig iets was, of dat ze wat geupdate hebben in de achtergrond. Ik heb nog geen OTA gehad.
Deze functie staat wel al tijden in de handleiding, maar nooit werkend gezien (in NL). Dacht altijd dat ze of geen data voor NL hadden, of dat dit per ongeluk foutief overgenomen was uit de Sensus-documentatie (ooit een huur-V90 gereden met Sensus waar die functie precies als beschreven in de Polestar-handleiding functioneerde en eruit zag).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:29:
Update naar 2.7 is gestart in de UK en Zweden iig. Zie hier screenshots van de app tijdens en aan het einde van de update. Iemand de update al gehad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de release notes staat dat dit pas vanaf P2.5 werkt dus voor mij in ieder geval pas bij de volgende OTA :)
Hier nog geen OTA gezien trouwens

[Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 10-03-2023 19:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
Ik vond het al bijzonder dat me dat symbool niet eerder was opgevallen. Maar het is dus nieuw.

• Donstil
  • Niet online
Ik hoop dat ze ook wat aan de connectiviteit gedaan hebben voor CarPlay met de nieuwe update. Want ik heb met 2 iPhones en 4 originele kabels (ligt dus aan de auto) nog steeds de reeds eerder geposte ellende.

Af en toe werkt het dagen goed en dan is het weer een week stuk. Ik zit al op 2.5.2 dus mijn verwachtingen zijn niet heel hoog maar ik hoop er toch stiekem op.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-03-2023 23:58]

• Koekhapperrr
Donstil schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:57:
Ik hoop dat ze ook wat aan de connectiviteit gedaan hebben voor CarPlay met de nieuwe update. Want ik heb met 2 iPhones en 4 originele kabels (ligt dus aan de auto) nog steeds de reeds eerder geposte ellende.

[Afbeelding]

Af en toe werkt het dagen goed en dan is het weer een week stuk. Ik zit al op 2.5.2 dus mijn verwachtingen zijn niet heel hoog maar ik hoop er toch stiekem op.
Zit er misschien vuil in de USB poort? Dit is een melding die je kunt krijgen als er kortsluiting tussen de pinnetjes ontstaat

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-03 05:13
Vandaag ook gehad: 2x de flitser gezien als symbool tijdens een rit langs de N11. In de auto instellingen staat het flitser symbool nog steeds grijs!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mickvanderveen schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:38:
[...]

Vandaag ook gehad: 2x de flitser gezien als symbool tijdens een rit langs de N11. In de auto instellingen staat het flitser symbool nog steeds grijs!
Ik heb al vanaf het begin (november 2022) dat ik de auto heb flitssymbolen in google maps op het dashboard. Op het middenscherm worden ze ook aangegeven. Software is 2.4, sinds aflevering. Heb er nog geen instelling voor gevonden maar worden dus wel weergegeven. Zowel mobiele als vaste flitsers trouwens. Niet allemaal, maar best veel.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• TinoL
  • Laatst online: 27-03 17:04
Pixeltje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 06:27:
[...]

Ik heb al vanaf het begin (november 2022) dat ik de auto heb flitssymbolen in google maps op het dashboard. Op het middenscherm worden ze ook aangegeven. Software is 2.4, sinds aflevering. Heb er nog geen instelling voor gevonden maar worden dus wel weergegeven. Zowel mobiele als vaste flitsers trouwens. Niet allemaal, maar best veel.
Bij het inrijden van Hilversum krijg je hem ook. Alleen een beetje laat. Ongeveer 200 meter voor de locatie van de paal. Die afstand geeft niet de mogelijkheid om iets aan je snelheid te ondernemen. Een audio signaal zou ook wel fijn zijn.

• Donstil
  • Niet online
Koekhapperrr schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:21:
[...]

Zit er misschien vuil in de USB poort? Dit is een melding die je kunt krijgen als er kortsluiting tussen de pinnetjes ontstaat
Heb ik toen voor de zekerheid wel naar gekeken maar de auto is twee maanden oud dus helemaal schoon. Had het al toen de auto twee dagen oud was 8)7

Misschien maar eens naar de dealer ervoor.

• Kaoh
  • Laatst online: 16:31
[...]

Gaat hier volgens mij over het icoontje tussen de verkeersborden weergave links van de navigatie weergave. Daar zag ik hem ook voor het eerst deze week (nog op 2.4) terwijl hij op gm altijd zichtbaar was (niet alle helaas).

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:27
[...]

Ik had wel het oranje camera’tje op de kaart staan. Maar sinds vandaag ook in het dashboard. Ik zit nog op 2.4 trouwens.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ah, ja die is voor mij ook nieuw, ik dacht dat je op de kaart bedoelde.

• GuiltyNL
Vandaag zag ik het ook!

• Rene
  • Registratie: September 2007
Ad Hox schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik had wel het oranje camera’tje op de kaart staan. Maar sinds vandaag ook in het dashboard. Ik zit nog op 2.4 trouwens.

[Afbeelding]
Zag deze vandaag ook. Had geen route ingevoerd en de 200m telde netjes naar beneden.

Als er nu nog een geluidje komt als je te hard rijdt in dit window heb je een soort FM lite ingebouwd.

Het gaat in ieder geval vooruit.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Gerard.PS2
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-03 21:55
Iemand al uitgevonden hoe je de fader kan instellen? Kan nu alleen voor en achterspeakers aan en uit schakelen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:00
Gerard.PS2 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:16:
Iemand al uitgevonden hoe je de fader kan instellen? Kan nu alleen voor en achterspeakers aan en uit schakelen.
Ja, de fader is wat grof afgesteld >:) ... of eigenlijk: deze zit er niet op. Zoek even op dit topic hier, er is al veel over geschreven en er zijn ook voorbeeldconfiguraties om de muziek te optimaliseren. Spoiler alert: veel geluid van achter gaat er niet komen (althans, niet uit de speakers).

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Zit er nog verschil tussen geluids instellingen enof fader met of zonder haman kardon set?
Heb HK gehad in mijn 2013 BMW en was daar zeer over te spreken.

• xsive
Petertje750 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:11:
Zit er nog verschil tussen geluids instellingen enof fader met of zonder haman kardon set?
Heb HK gehad in mijn 2013 BMW en was daar zeer over te spreken.
Flink wat extra EQ bands met HK. Meen 11 band.
Standard premium audio heeft 7 band, maar prima geluid met mijn EQ settings (eerder gedeeld hier). Standaard audio lijkt meer geluid te hebben achterin. Althans ik lees hier bij de plus pack ervaringen dat men amper iets hoort achterin.

[Voor 14% gewijzigd door xsive op 12-03-2023 20:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Strepen jullie ruitenwissers ook zo?
Auto is nu 3000km onderweg dus ruitenwissers ook maar ze lijken er wel 50.000 onder te zitten.

Rechter helft van alle twee de bladen streept enorm. Vanaf de helft ongeveer elke halve cm een streep.

Ruit schoon gemaakt, bladen schoongemaakt maar het blijft. Aan bladen zelf niets te zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GuiltyNL
Donstil schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:04:
Auto is nu 3000km onderweg dus ruitenwissers ook maar ze lijken er wel 50.000 onder te zitten.

Rechter helft van alle twee de bladen streept enorm. Vanaf de helft ongeveer elke halve cm een streep.

Ruit schoon gemaakt, bladen schoongemaakt maar het blijft. Aan bladen zelf niets te zien.
Soms is een glasreiniger niet voldoende om het aan te pakken. Wat je kunt doen is een glass POLISH gebruiken. Google even op Soft99 Glaco Glass Compound Roll On dat spul is echt briljant. Zo is je ruit écht weer 100% schoon. Daarna behandelen met Glaco W-Jet Strong en je kunt er weer tegenaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

Yes, ruitenwissers blijven drama hier. Strepen enorm snel. Zelfs toen na ruitschade de voorruit en ruitenwissers zijn vervangen begon het al heel snel weer te strepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GuiltyNL
@eLScha Het komt - denk ik - door het gebruikte glas. Glas lijkt niet van al te beste kwaliteit te zijn. Vrij 'zacht' en poreus en dan krijg je snel dit soort ellende. Met die polish en een coating kun je het optimaliseren, maar het is net als de lak van Polestar dramatisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
eLScha schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Yes, ruitenwissers blijven drama hier. Strepen enorm snel. Zelfs toen na ruitschade de voorruit en ruitenwissers zijn vervangen begon het al heel snel weer te strepen.
Ah zonde maar stiekem ook wel goed om te lezen dat het niet aan mij ligt :P
GuiltyNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Soms is een glasreiniger niet voldoende om het aan te pakken. Wat je kunt doen is een glass POLISH gebruiken. Google even op Soft99 Glaco Glass Compound Roll On dat spul is echt briljant. Zo is je ruit écht weer 100% schoon. Daarna behandelen met Glaco W-Jet Strong en je kunt er weer tegenaan.
Ah tof dat kende ik nog niet, ga ik even proberen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
GuiltyNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:22:
@eLScha Het komt - denk ik - door het gebruikte glas. Glas lijkt niet van al te beste kwaliteit te zijn. Vrij 'zacht' en poreus en dan krijg je snel dit soort ellende. Met die polish en een coating kun je het optimaliseren, maar het is net als de lak van Polestar dramatisch.
Dat van de lak issue's is tegewoordig met elke auto merk, het moet zo goedkoop mogelijk en enviroment vriendelijk wat de kwaliteit en sterkte van de lak niet goed doet.
Zelfde probleem gehad met BMW F31 (2018), De serie met milieu vriendelijke lak en auto was zwart :(, hele forums stond vol met klachten sinds de F31 serie, blaadje op auto schade, vogelpoep 1 dag in de zomer en permanente plek, alleen met profesioneel poetsen weg te krijgen. tegenwoordig is autolak op vriendelijke waterbasis wat de kwaliteit en hardheid niet goed doet. Heb de auto 2 jaar gehad laten poetsen en toen verkocht.

Ben niet wat handwassen en ging met nieuwe (F31) auto door de wasstraat en ja met zwart niet handig maar dacht dat ik een andere auto terug kreeg zo veel mini strepen en door de zon zag het er niet meer uit dus voor mij geen zwarte auto mer hoe mooi dat ook is met de tegewoordige kwaliteit en hardheid van verf

Als ik mijn bestelde P2 krijg ga ik als eerste rit naar de coating specilaist en laten behandelen.

Nog tips voor een coating specialist regio Amsterdam / Amstelveen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

55.000 km, nog geen problemen mee gehad.

PS2 SRSM Moon

• Donstil
  • Niet online
daniel14 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Mm misschien heb ik net pech met het rubber dan :(

Acties:
  • +18Henk 'm!

• xsive
Donstil schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Mm misschien heb ik net pech met het rubber dan :(
Pech met rubber moet je niet hebben

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01
daniel14 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:48:
[...]

En hier al 70.000 van de 80.000km gezeik. Na de 5e set ruitenwissers heb ik het maar opgegeven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Deze week de leasemaatschappij opdracht gegeven om een polestar 2 my24 te bestellen, een long range single motor, met pilot + plus pack in kleur Snow met bekleding, interieur in Charcoal + black ash.

Ik kom van een Skoda Enyaq 60 die ik voor einde lease termijn heb ingeruild, omdat ik er helemaal klaar mee was. Ik ben benieuwd hoe de Polestar gaat bevallen. De Enyaq had ik vrede mee als die WLTP-30% zou kunnen halen, helaas dacht Skoda daar onder de 10 graden anders over. Ik hoop met de Polestar wel 400km te kunnen halen, zonder max 100 aan te houden.

Ik ben benieuwd. Sowieso zitten de stoelen uit het plus pack 100 keer beter dan die uit de Skoda.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
400 km moet met de MY24 Long Range Single Motor wel lukken lijkt me, maar houdt er rekening mee dat de (huidige) Polestar 2 allesbehalve een range wonder is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:35:
400 km moet met de MY24 Long Range Single Motor wel lukken lijkt me, maar houdt er rekening mee dat de (huidige) Polestar 2 is allesbehalve een range wonder is.
De verbeteringen van MY24 zijn fors, met nieuwe motoren. Ik denk dat 400km wel haalbaar is. Maar ben erg benieuwd naar de eerste praktijkindrukken van MY24, vooral op range gebied (635km WLTP) en laden (200kW). Als ik op mijn eigen ervaringen afga, haal je in de zomer 85-90% van WLTP en in de winter 70-75%. Als je je aan de snelheid houdt (107 op de snelweg)

[Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 13-03-2023 16:51]

• Kaoh
  • Laatst online: 16:31
Ik vind dat een ruim begrip, tussen 3 en 10 graden met blauwe luchten en een beetje zonne kracht of -5 met stevige oostenwind zit een wereld van verschil in range ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben onder de indruk van het verschil in energieverbruik de laatste dagen; vorige week op winterbanden en ongeveer 5 graden buitentemperatuur bij gemiddeld 110kmh op een lange rit dik boven de 24Kwh/100km, vandaag met zomerbanden en 15 graden buitentemperatuur een lange rit met gemiddeld 109kmh kwam ik uit op 18,9Kwh/100km. Dat scheelt nogal.. beide ritten waren ongeveer 200km lang.

[Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 13-03-2023 18:06]

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:03
Hi Allen,

Over een maand hoop ik ook mijn eigen P2 in ontvangst te mogen nemen. Ik ben enorm benieuwd naar de tips die er nog zijn over het aanschaffen van ideale accesoires of het toepassen van bepaalde modificaties.

Twee die ik voorbij heb zien komen zijn:
1. Phoneside (Telefoon accesoire)
2. Wrappen midden console (I.v.m. vlekken).

Ik ben enorm benieuwd wat jullie nog meer aanraden!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sham27
jhoekwat schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:39:
Hi Allen,

Over een maand hoop ik ook mijn eigen P2 in ontvangst te mogen nemen. Ik ben enorm benieuwd naar de tips die er nog zijn over het aanschaffen van ideale accesoires of het toepassen van bepaalde modificaties.

Wellicht tinten van de achterste zijruiten (en evt achterruit).

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 21:41
Is de OTA uitrol eigenlijk al begonnen? M'n vader heeft 'm begin vorige week gehad in zijn XC40 maar ik heb nog niets voorbij zien komen in m'n Polestar.

• sham27
Ik heb nog niets gezien, terwijl ik wel wat langere ritten heb gehad afgelopen dagen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

ThaDude

Hang Loose

Ah slim, zojuist de Phoneside besteld via https://makagency.io/products/phoneside en korting via MYCARD20
Handig voor op vakantie met ABRP erop :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:27
ThaDude schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:54:
Ah slim, zojuist de Phoneside besteld via https://makagency.io/products/phoneside en korting via MYCARD20
Handig voor op vakantie met ABRP erop :)
Mooie houder, nog niet eerder gezien. Thanks!

Let wel op met lange ritten dat je van laadstop naar laadstop instelt op Google Maps (GM) in Android Automotive. Anders preconditioneert de Polestar niet (voldoende) en kan je niet snelladen met 150kWh. Daarnaast kan je prima ABRP gebruiken, via Carplay of je mobiel inderdaad. Doe ik ook wel eens.

Je kan ook de laadstops van de door ABRP gegenereerde route naar GM delen.

Voor korte ritten gebruik ik alleen GM. Voor vakantie (nu 2x Oostenrijk en 1x Italie) ABRP + GM.

Succes!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 17:26
jhoekwat schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:39:
Hi Allen,

1) Zeker aan te raden. Helemaal omdat je hem natuurlijk ook ooit uit de auto kan halen. Heb een foto van hoe ik hem geplaatst heb desgewenst.
2) Zeker fijn, heb ik ook. Maar natuurlijk niet nodig, met schoonmaken zijn de vlekken zo weg.
3) Zou inderdaad ruiten tinten
4) Rubberen vloermatten, helemaal ideaal met dit weer.
5) Volvo OEM zonnebrilhouder. In plaats van de handgreep in het plafond bij de bestuurder.
6) Kofferbak mat
7) FitcamX

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• sham27
8 ) een microvezel doek om af en toe over je schermpje te halen

Ik heb standaard een doek liggen in het zijvakje van de middenconsole - aan de kant van de passagier zodat ik het zelf nooit zie liggen (ben iemand die zich daar dan weer aan kan storen..

• jhoekwat
Freakie1NL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:25:
[...]

1) Zeker aan te raden. Helemaal omdat je hem natuurlijk ook ooit uit de auto kan halen. Heb een foto van hoe ik hem geplaatst heb desgewenst.
2) Zeker fijn, heb ik ook. Maar natuurlijk niet nodig, met schoonmaken zijn de vlekken zo weg.
3) Zou inderdaad ruiten tinten
4) Rubberen vloermatten, helemaal ideaal met dit weer.
5) Volvo OEM zonnebrilhouder. In plaats van de handgreep in het plafond bij de bestuurder.
6) Kofferbak mat
7) FitcamX
Waar heb je je kofferbak mat vandaan gehaald? OEM of?

• Freakie1NL
jhoekwat schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:44:
[...]

Waar heb je je kofferbak mat vandaan gehaald? OEM of?
Geen OEM, die hebben geen zij rand en zijn eerder voor nette afwerking etc bedoelt. Ik zit nog met een kinderwagen die vaak vies is dus heb liever een kunststof die zo schoon te maken is. Wel is hierdoor je extra bagage ruimte onder moeilijker te benaderen. Maar die gebruik ik alleen op vakantie.

https://www.winparts.nl/i...CKzzSN-LH_DAaAhd3EALw_wcB

https://www.bol.com/nl/nl..._nqIV98fVU2kaAhsxEALw_wcB

• sham27
Is zo'n kofferbakmat niet heel irritant omdat je minder makkelijk je laadkabel onder de vloer kan leggen en geen gebruik kunt maken van de bagageverdeler (of hoe noem je die plank die je omhoog kunt zetten)?

• jhoekwat
sham27 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:00:
Is zo'n kofferbakmat niet heel irritant omdat je minder makkelijk je laadkabel onder de vloer kan leggen en geen gebruik kunt maken van de bagageverdeler (of hoe noem je die plank die je omhoog kunt zetten)?
Bij mijn vorige auto had ik ook zo'n mat. Ik vond die juist enorm fijn. Al het vuil is makkelijk schoon te maken daarop. Maakt niet uit wat je vervoerd.

Persoonlijk zie ik mezelf sowieso al niet echt die verdeler gebruiken, dus dat is voor mij geen minpunt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
sham27 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:00:
Ik heb hem gewoon aan de zijkant, daar zit het netje om hem op zijn plek te houden. Daar zat hij overigens ook bij aflevering.

Ik kan thuis laden en heb gekozen voor een lader met vaste kabel. Gebruik de Polestar 2 kabel dus niet heel vaak. Dan misschien minder fijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
jhoekwat schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:02:
[...]
Bij mijn vorige auto had ik ook zo'n mat. Ik vond die juist enorm fijn. Al het vuil is makkelijk schoon te maken daarop. Maakt niet uit wat je vervoerd.

Persoonlijk zie ik mezelf sowieso al niet echt die verdeler gebruiken, dus dat is voor mij geen minpunt.
Eens hoor. Ik had het ook in mijn vorige auto, alleen in de Polestar nooit overwogen omdat het me onpraktisch lijkt.

Ik leg mijn laadkabel onder de vloer, die zou ik niet los in de achterbak willen hebben ivm schuiven. En die verdeler heb ik nooit gehad in vorige auto's maar gebruik ik nu verrassend vaak. Leek me een gimmick, maar is verrassend praktisch.

• sham27
Freakie1NL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:10:
[...]
Ik heb hem gewoon aan de zijkant, daar zit het netje om hem op zijn plek te houden. Daar zat hij overigens ook bij aflevering.

Ik kan thuis laden en heb gekozen voor een lader met vaste kabel. Gebruik de Polestar 2 kabel dus niet heel vaak. Dan misschien minder fijn.
Ah, daar heb ik nu wat anders in liggen, maar is misschien wel een goeie! Ga ik ook eens proberen, want uiteindelijk is onder de vloer ook suboptimaal.

Pagina: 1 ... 135 ... 138 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee