Ik heb dat ook al enige tijd. Gevaarlijk ook wel als je het niet in de gaten hebt... Ben al een kaar keer geschrokken omdat ik niet de kant op ging die ik op dacht te gaan.Paku schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:54:
De laatste paar dagen heb ik wat 'last' om de wagen in zijn achteruit te krijgen. Om dat te doen moet ik de pook echt stevig naar voren duwen.
Nou weet ik niet of het aan mij ligt of dat het iets is wat ook meerdere mensen (hebben) ervaren. Ik had de indruk dat het hiervoor allemaal wat soepeler ging, maarja... je gaat wel aan jezelf twijfelen
SW is 2.5.1 sinds een paar weken.
Sinds 2.7 is de laad-bug weer terug bij mij. Meer mensen last van ?
Welke laadbug bedoel je dan? Want er zijn er wel meerdere geweest 😇WiMe65 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:51:
Sinds 2.7 is de laad-bug weer terug bij mij. Meer mensen last van ?
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Dat als je vandaag 100% wilt laden en je verschuift de slider van 90 naar 100, het laden stopt bij 90. Pas bij de volgende laad beurt laadt hij tot 100%kramon schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:01:
[...]
Welke laadbug bedoel je dan? Want er zijn er wel meerdere geweest 😇
Echt??? Een keer gezien of al meerdere keren? Dat zou toch wel heel triest zijnWiMe65 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:12:
[...]
Dat als je vandaag 100% wilt laden en je verschuift de slider van 90 naar 100, het laden stopt bij 90. Pas bij de volgende laad beurt laadt hij tot 100%
Zucht. Bedankt. Ik vond het al zo vreem dat de eerste stand niet automatisch was. al mijn vorige auto's (bmw, ford, renault, mercedes) werkten zo...K2. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:07:
[...]
ik vermoed dat je dezelfde "fout" maakt zoals ikzelf ook deed in het begin.
de automatische stand is een aparte knop.
https://www.polestar.com/...le/Regensensor-gebruiken/
(knop is thv nummertje 1)
Hier nog steeds geen 2.7 OTA. Blijf op 2.4.
Snap de logica niet van uitrol. Lijkt wel random gepusht o.i.d.
2.4 is er bij mij in de garage opgezet, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Iemand een idee?
2.4 is er bij mij in de garage opgezet, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Iemand een idee?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Interieurfilter laten vervangen. Typisch probleem als je airco weinig gebruikt wordt. (Meestal na de wintermaanden).Cpt. Peacock schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:11:
Nog iemand last van een "stinkende" Polestar2 als die binnen in de garage staat geparkeerd?
Hier is het sinds enige tijd en de reuk (precies oud zweet) komt van achter de grille, als de verwarming gebruikt is.
P2.7 wordt nog niet via OTA uitgerold op dit moment, komt pas laterxsive schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:34:
Hier nog steeds geen 2.7 OTA. Blijf op 2.4.
Iemand een idee?
Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt, maar in de wagen ruik je niets. Het is echt buiten de wagen thv de grille dat die reuk hangt.t14wo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:37:
[...]
Interieurfilter laten vervangen. Typisch probleem als je airco weinig gebruikt wordt. (Meestal na de wintermaanden).
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Heb je geen dooie steenmarter in je wagen zitten?Cpt. Peacock schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:08:
[...]
Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt, maar in de wagen ruik je niets. Het is echt buiten de wagen thv de grille dat die reuk hangt.
Graag gedaan en welcome to the club van de verbaasden der regensensorknop dat afwijkt van al de andere merkenrenaatski schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Zucht. Bedankt. Ik vond het al zo vreem dat de eerste stand niet automatisch was. al mijn vorige auto's (bmw, ford, renault, mercedes) werkten zo...

Is het geen kattenpis of gesproei van een kater?Cpt. Peacock schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:08:
[...]
Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt, maar in de wagen ruik je niets. Het is echt buiten de wagen thv de grille dat die reuk hangt.
Laatst heeft mijn vriendin hetzelfde gehad met haar wagen, wat een stank!
Gelukkig gemakkelijk kunnen verwijderen met wat snow foam waarmee we de wagen wassen.
Ben bijna zeker van niet. Reuk komt net achter de grille (zit een rooster) en onder de wagen thv de wielen en ophanging is er geen reuk.eLScha schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:21:
[...]
Heb je geen dooie steenmarter in je wagen zitten?
Meest logische lijkt me idd dit te zijn -->
K2. schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:27:
[...]
Is het geen kattenpis of gesproei van een kater?
Laatst heeft mijn vriendin hetzelfde gehad met haar wagen, wat een stank!
Gelukkig gemakkelijk kunnen verwijderen met wat snow foam waarmee we de wagen wassen.
Tja, nooit Volvo gereden blijkbaar. En afwijkend van alle andere merken is het misschien maar het is niet zo dat alle andere merken het hetzelfde doen. De VW manier moet je ook gewend zijn want ik begreep ook niet dat het eerste standje met INT voor ‘automatische interval mbv regensensor’ staat. In mijn Renault was het eerste standje een handmatige interval met een draaiwieltje instelbaar. Stond ook INT bij. En was er een aparte instelling voor automatisch. Het is maar wat je gewend bent.K2. schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:20:
[...]
Graag gedaan en welcome to the club van de verbaasden der regensensorknop dat afwijkt van al de andere merken
Maar ik ga er voor de gelegenheid even vanuit dat je wagen al hebt gewassen voordat je hier postte. Dan is kattengesproei wel wat vreemd.Cpt. Peacock schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Ben bijna zeker van niet. Reuk komt net achter de grille (zit een rooster) en onder de wagen thv de wielen en ophanging is er geen reuk.
Meest logische lijkt me idd dit te zijn -->
[...]
Ja klopt, al heel veel merken gereden behalve Volvo.JTHZZ schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:38:
[...]
Tja, nooit Volvo gereden blijkbaar. En afwijkend van alle andere merken is het misschien maar het is niet zo dat alle andere merken het hetzelfde doen. De VW manier moet je ook gewend zijn want ik begreep ook niet dat het eerste standje met INT voor ‘automatische interval mbv regensensor’ staat. In mijn Renault was het eerste standje een handmatige interval met een draaiwieltje instelbaar. Stond ook INT bij. En was er een aparte instelling voor automatisch. Het is maar wat je gewend bent.
Laatste twee wagens waren Audi.
In elk geval nooit de sensorknop op de plaats gehad zoals de P2, maar het is zoals je zegt, het is maar wat je gewend bent.
Uit ervaring weet ik dat als het in het koelrooster zit en je spuit er niet gericht zeep op, dan kan het blijven ruiken.eLScha schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:22:
[...]
Maar ik ga er voor de gelegenheid even vanuit dat je wagen al hebt gewassen voordat je hier postte. Dan is kattengesproei wel wat vreemd.
Nee, nog niet. Staat nu wel dringend op de agendaeLScha schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:22:
[...]
Maar ik ga er voor de gelegenheid even vanuit dat je wagen al hebt gewassen voordat je hier postte. Dan is kattengesproei wel wat vreemd.
Vanavond gaat ie weer aan de lader. Ik zal eerst het percentage lager zetten, kijken of ie er doorheen schietJTHZZ schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Echt??? Een keer gezien of al meerdere keren? Dat zou toch wel heel triest zijn
Net even de sticker verwijderd. Voor wie er tegen opziet, echt een heel makkelijk klusje. Even 30 seconden een haardroger er tegen en je pulkt hem zo los.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ging prima vandaag. Ik hou het wel even in de gatenWiMe65 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:13:
[...]
Vanavond gaat ie weer aan de lader. Ik zal eerst het percentage lager zetten, kijken of ie er doorheen schiet
Ik wilde gister de ps een stukje verzetten, en merkte dat ik alleen de telefoon op zak wel de auto kan openen en sluiten, maar als ik wil gaan rijden (zitten, voet op de rem en selector naar D) krijg ik de melding dat er geen transpondersleutel is gevonden. Auto komt dan dus ook niet in rijmodus. Alle deuren waren dicht en ik ben ingelogd in de auto en de app. De app geeft ook aan dat dk actief is. Iemand zoiets eerder meegemaakt en weet wat de oplossing is?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heb ook een aantal weken geleden gehad dat ik de sleutel even niet bij had toen ik naar de supermarkt en stort wilde rijden. Auto ging open via mijn mobiel. Daarom maar gelijk geprobeerd zonder sleutel. Naar super markt ging prima. Echter vanaf supermarkt naar de stort wilde de PS voor geen mogelijkheid starten. Kreeg dezelfde melding. Geen idee wat ik anders / fout deed. Ik kon terug lopen om de sleutel te halenPixeltje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:53:
Ik wilde gister de ps een stukje verzetten, en merkte dat ik alleen de telefoon op zak wel de auto kan openen en sluiten, maar als ik wil gaan rijden (zitten, voet op de rem en selector naar D) krijg ik de melding dat er geen transpondersleutel is gevonden. Auto komt dan dus ook niet in rijmodus. Alle deuren waren dicht en ik ben ingelogd in de auto en de app. De app geeft ook aan dat dk actief is. Iemand zoiets eerder meegemaakt en weet wat de oplossing is?
Na de winter ben ik toe aan nieuwe zomerbanden, 20" LRDM, suggesties voor merk en type band ? of kijken of ik weer een set Continental Premium Contact 6 van de lease maatschappij mag monteren?
De tire outfitter raad de Michelin pilot 4s banden aan.
[ Voor 13% gewijzigd door EVdriver op 27-02-2023 08:59 ]
Afgelopen week de auto van een (oud) collega meegehad. P2 is een heerlijke auto om mee te rijden. Interieur is mooi de pixel lampen zijn echt waanzinnig in het donker. Absoluut meer "auto" dan mijn huidige M3. Hij verbruikt wel ongeveer 25% meer dan de M3 maar er zitten 20" winterbanden met C label onder.
Nu is me alleen dit onderstaande opgevallen. Iemand dit al eens eerder gezien of gehad? (alle topics doorgezocht maar niks gevonden) Kan verder helemaal geen beschadigingen vinden aan het scherm of de randen. Ik snap dus ook niet hoe het kan. Het valt alleen op overdag met google maps. De auto is van september 2020. Zal wel geen garantie meer zijn wel?
Nu is me alleen dit onderstaande opgevallen. Iemand dit al eens eerder gezien of gehad? (alle topics doorgezocht maar niks gevonden) Kan verder helemaal geen beschadigingen vinden aan het scherm of de randen. Ik snap dus ook niet hoe het kan. Het valt alleen op overdag met google maps. De auto is van september 2020. Zal wel geen garantie meer zijn wel?
:strip_exif()/f/image/EIjVAblxY5vZLwFvrj71LjYy.jpg?f=fotoalbum_large)
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb Bridgestone blizzak lm005 gekregen, ben niet ontevreden. Zag ook dat ze het beste getest worden voor snelle wagens.EVdriver schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:33:
Na de winter ben ik toe aan nieuwe zomerbanden, 20" LRDM, suggesties voor merk en type band ? of kijken of ik weer een set Continental Premium Contact 6 van de lease maatschappij mag monteren?
Michelins zouden gaan cuppen, whatever that means.
Anyway, volgens mij zijn alle genoemde banden goed.
EDIT: oeps, ik was nog niet wakker, ik heb het over winterbanden

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 27-02-2023 10:14 ]
Ik heb morgen mijn winter>zomer wissel en krijg dan ook 4 nieuwe banden. Benieuwd wat ze eronder leggen, maar nieuwe bandjes zijn altijd wel fijn.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ws. banden zonder de POL markering, wat volgens mij extra isolatie betekende..?VidaR-9 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:08:
Ik heb morgen mijn winter>zomer wissel en krijg dan ook 4 nieuwe banden. Benieuwd wat ze eronder leggen, maar nieuwe bandjes zijn altijd wel fijn.
https://www.polestar.com/...tar-2/2021/article/Tyres/
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-02-2023 11:15 ]
www.google.nl
Ik heb Pirelli op de Performance wielen. PZ4 voor Volvo en met geluidsdemping in de band (PNCS??). Rijdt prima. Iets zachter wang als de Continental sport welke standaard onder de PP zit. Grip en geluid prima en een stuk goedkoper dan de Conti's.EVdriver schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:33:
tevens ook zeker 10% zuiniger dan de Conti Sport.
Ik rij nu al ruim een jaar met alleen DK als sleutel bij me. Ik heb twee keer het hier geschetste probleem gehad maar beide keren bleek er toch een deur of achterklep niet goed dicht te zitten en kon ik na het opnieuw sluiten van de deur/klep toch starten.BlowFish schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:26:
[...]
Heb ook een aantal weken geleden gehad dat ik de sleutel even niet bij had toen ik naar de supermarkt en stort wilde rijden. Auto ging open via mijn mobiel. Daarom maar gelijk geprobeerd zonder sleutel. Naar super markt ging prima. Echter vanaf supermarkt naar de stort wilde de PS voor geen mogelijkheid starten. Kreeg dezelfde melding. Geen idee wat ik anders / fout deed. Ik kon terug lopen om de sleutel te halen. Verkoper had het al afgeraden om op pad te gaan zonder sleutel en niet te vertrouwen op DK… Lijkt me niet optimale software.

Dat dacht ik dus gister ook, dus rondje om de auto om alle portieren te openen en zeker te sluiten. Alleen de achterklep niet gehad maar die is al in geen dagen open geweest.. Zometeen nog maar eens proberen, want je zou zeggen dat als de auto er mee van het slot gaat de DK in ieder geval gewoon werkt, toch?_--[]--__ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:40:
[...]
Ik rij nu al ruim een jaar met alleen DK als sleutel bij me. Ik heb twee keer het hier geschetste probleem gehad maar beide keren bleek er toch een deur of achterklep niet goed dicht te zitten en kon ik na het opnieuw sluiten van de deur/klep toch starten.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
haha .. mogelijk gezien ik naar de stort ging en de achterbak nhelemaal vol zat door al het oud papier_--[]--__ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:40:
[...]
Ik rij nu al ruim een jaar met alleen DK als sleutel bij me. Ik heb twee keer het hier geschetste probleem gehad maar beide keren bleek er toch een deur of achterklep niet goed dicht te zitten en kon ik na het opnieuw sluiten van de deur/klep toch starten.
Als je de auto open kreeg middels keyless entry met je DK dan zou je wel denken ja. (Via de grote gele knop in de app openen is wel echt wat anders) Ik heb echter wel geleerd dat er over het functioneren van software niets met zekerheid te zeggen is. Er gebeuren te vaak dingen die "niet kunnen gebeuren". Bij mij was het de keer dat het aan de achterklep lag ook niet duidelijk dat die open was. Dat gaf de auto ook niet aan maar het opnieuw openen en sluiten van de klep had wel tot gevolg dat ik weer kon starten met de DK.Pixeltje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:52:
[...]
Dat dacht ik dus gister ook, dus rondje om de auto om alle portieren te openen en zeker te sluiten. Alleen de achterklep niet gehad maar die is al in geen dagen open geweest.. Zometeen nog maar eens proberen, want je zou zeggen dat als de auto er mee van het slot gaat de DK in ieder geval gewoon werkt, toch?
Ik heb hetzelfde (niet in D kunnen zetten en dus niet kunnen wegrijden en met melding dat er geen transpondersleutel was gevonden) ook een keer gehad en het probleem was verholpen na:
- rondje lopen
- alle deuren een keer (hard) dicht doen.
Ik weet niet welke van de twee bovenstaande de echte oplossing gaf.
- rondje lopen
- alle deuren een keer (hard) dicht doen.
Ik weet niet welke van de twee bovenstaande de echte oplossing gaf.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Ik ga voor de 4S banden. Die zitten inmiddels om mijn zomerset, maar gaan er nu nog niet onder.EVdriver schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:33:
Ik heb ervoor gekozen omdat de eigenschappen van de band erg vergelijkbaar zijn met de Conti's, maar de rolweerstand efficiënter zou zijn.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fantastische bug: radio/Spotify geeft pas geluid als...ik mn knipperlicht voor de eerste keer aangezet heb
Anoniem: 1521590
Bij mij wordt de radio gestopt als het camerascherm automatisch afgesloten wordt 🤪.Koekhapperrr schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:00:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fantastische bug: radio/Spotify geeft pas geluid als...ik mn knipperlicht voor de eerste keer aangezet heb
Nee, betekent alleen dat ze specifiek voor Polestar getest en goed bevonden zijn.MisteRMeesteR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Ws. banden zonder de POL markering, wat volgens mij extra isolatie betekende..?
Zie https://www.kwik-fit.com/...of-tyre/homologated-tyres
Vandaag de wagen voor de 30k beurt.
En direct het eerste issue, niet tijdens rijden, maar met de beurt. Software wilde niet laden oid, weet het ook niet precies.
Kort samengevat - aan het eind van de dag vervangende wagen opgehaald ipv mijn PS2, die blijft nog een dagje
Nu in 10 maanden 30k gereden, geen issues gehad, 3 keer buiten de deur geladen.
Fijne wagen, mis de BMW435 bijna niet meer, begint te vervagen
Blij dat achteraf de DAP er nog in is gezet, muziek beleving achterin blijft ruck, geen andere woorden voor.
Verder niet veel aan te merken.
Verbruik is hoog in vergelijk met veel andere auto's.
Wel de mooiste in deze prijsklasse!
En direct het eerste issue, niet tijdens rijden, maar met de beurt. Software wilde niet laden oid, weet het ook niet precies.
Kort samengevat - aan het eind van de dag vervangende wagen opgehaald ipv mijn PS2, die blijft nog een dagje
Nu in 10 maanden 30k gereden, geen issues gehad, 3 keer buiten de deur geladen.
Fijne wagen, mis de BMW435 bijna niet meer, begint te vervagen
Blij dat achteraf de DAP er nog in is gezet, muziek beleving achterin blijft ruck, geen andere woorden voor.
Verder niet veel aan te merken.
Verbruik is hoog in vergelijk met veel andere auto's.
Wel de mooiste in deze prijsklasse!
Niet eerder gezien of meegemaakt. Met betrekking tot de garantie, de launch edition heeft een jaar extra garantie gekregen. Heb zelf ook een P2 uit 2020 en Polestar gaf laatst nog aan dat deze 3 jaar garantie heeft.ThaDude schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:23:
[Afbeelding]
Ja, de oplossing is om je telefoon op de achterste bekerhouder te leggen en dan de automaat te bedienen zodat deze aangaat. Daarna kun je de telefoon neerleggen waar je wilt.... aangemeld bij Polestar, raad aan hetzelfde te doen.Pixeltje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:53:
In mijn geval werkt dan ook de kick-sensor niet voor de kofferbak, en kun je ook de auto niet via de kofferbakknop afsluiten als deze via deze workaround in bedrijf is gesteld (lees: de rechterknop dus, met het slotje).
[ Voor 12% gewijzigd door GeurtG op 28-02-2023 11:27 ]
Ga ik meteen even proberen zo, vanmorgen idd wel zelfde met de kofferbak. Tip van de bekerhouder kende ik nog niet. Wat is de achterste bekerhouder? Die onder de armsteun?GeurtG schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:23:
[...]
Ja, de oplossing is om je telefoon op de achterste bekerhouder te leggen en dan de automaat te bedienen zodat deze aangaat. Daarna kun je de telefoon neerleggen waar je wilt.... aangemeld bij Polestar, raad aan hetzelfde te doen.
In mijn geval werkt dan ook de kick-sensor niet voor de kofferbak, en kun je ook de auto niet via de kofferbakknop afsluiten als deze via deze workaround in bedrijf is gesteld (lees: de rechterknop dus, met het slotje).
Klinkt bekend, heb ik soms ook enkele dagen en dan weer een tijdje niet.Koekhapperrr schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:00:
Zal wel de nieuwigheid zijn
Update - blijkbaar lag het falen van de update aan "iets" . Wordt nu vanuit Zweden opgestuurd, met veel geluk morgen binnen.
Zou wellicht verklaren waarom ik nog op versie 2.3 zit. Maar goed, ze zijn er druk mee, even afwachten dus.
Even behelpen met de XC40 recharge.
Grappenmakers op het werk: nu je een benzine wagen hebt, kan je wellicht nu een lange trip doen
Zou wellicht verklaren waarom ik nog op versie 2.3 zit. Maar goed, ze zijn er druk mee, even afwachten dus.
Grappenmakers op het werk: nu je een benzine wagen hebt, kan je wellicht nu een lange trip doen
Pirelli P Zero zonder POL markering inderdaad. Maar wel met VOL markeringMisteRMeesteR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Ws. banden zonder de POL markering, wat volgens mij extra isolatie betekende..?
https://www.polestar.com/...tar-2/2021/article/Tyres/
Ja, die onder de armsteun.Pixeltje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:26:
[...]
Ga ik meteen even proberen zo, vanmorgen idd wel zelfde met de kofferbak. Tip van de bekerhouder kende ik nog niet. Wat is de achterste bekerhouder? Die onder de armsteun?
Die bekerhouder pak je er overigens zo uit, dan heb je tenminste nog enigszins een reëel opbergvak.
[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 01-03-2023 16:06 ]
Het probleem is sinds vandaag opgelost.GuiltyNL schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:00:
[...]
Ik heb dat ook al enige tijd. Gevaarlijk ook wel als je het niet in de gaten hebt... Ben al een kaar keer geschrokken omdat ik niet de kant op ging die ik op dacht te gaan.
De pook heeft nu in rusttoestand heeft 2 kliks naar voren en 2 kliks naar achter. Zoals het altijd al was.
Op het moment dat het niet goed werkte miste ik de laatste klik naar voren. Ik moest dus stevig naar voor duwen om hem in 'R' te krijgen. Geen idee of het een mechanisch probleem was maar het is in elk geval weer weg.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Achterhaald wat dit is, het is de BMS module wat vervangen wordt.blue eyes schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:48:
Update - blijkbaar lag het falen van de update aan "iets" . Wordt nu vanuit Zweden opgestuurd, met veel geluk morgen binnen.
Grappenmakers op het werk: nu je een benzine wagen hebt, kan je wellicht nu een lange trip doen![]()
Ik heb nog nooit 2 kliks gevoeld, en ook nog nooit dit probleem gehad. Is dit in de loop van de produktie gewijzigd?Paku schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:45:
[...]
Het probleem is sinds vandaag opgelost.
De pook heeft nu in rusttoestand heeft 2 kliks naar voren en 2 kliks naar achter. Zoals het altijd al was.
Op het moment dat het niet goed werkte miste ik de laatste klik naar voren. Ik moest dus stevig naar voor duwen om hem in 'R' te krijgen. Geen idee of het een mechanisch probleem was maar het is in elk geval weer weg.
Ik heb een paar keer een niet elektrische XC40 van de garage geleend en ergerde me geel en groen aan het feit dat je 2x moest schakelen om van D naar R te gaan (of andersom). Werkt het nu ook zo in de nieuwere P2’s?
[ Voor 18% gewijzigd door guido66 op 01-03-2023 20:33 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Aha, ik ga erop letten!Paku schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:45:
[...]
Het probleem is sinds vandaag opgelost.
Van P naar D of R ‘voel’ je wel twee klikken maar je kunt de pook met één beweging naar een andere richting verzetten, van D naar R in een beweging dus. 2023 model hier.guido66 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:31:
[...]
Ik heb nog nooit 2 kliks gevoeld, en ook nog nooit dit probleem gehad. Is dit in de loop van de produktie gewijzigd?
Ik heb een paar keer een niet elektrische XC40 van de garage geleend en ergerde me geel en groen aan het feit dat je 2x moest schakelen om van D naar R te gaan (of andersom). Werkt het nu ook zo in de nieuwere P2’s?
Klopt, zo werkt het nu weer. Maar het gedrag was even anders de afgelopen periode. Een vloeiende beweging naar voor eindigde in N en niet in R. Voor R moest ik de pook nog eens echt stevig naar voor duwen.Pixeltje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:51:
[...]
Van P naar D of R ‘voel’ je wel twee klikken maar je kunt de pook met één beweging naar een andere richting verzetten, van D naar R in een beweging dus. 2023 model hier.
Toen ik dat merkte heb ik gevoeld dat de 2e klik naar voor miste.
Zoals gezegd, wellicht een tijdelijk mechanish probleempje.
Vraagje:
De laatste tijd ervaar ik dat de auto láát reageert met de deur "vrij" geven.
Normaal was het zo dat als ik de greep vastpakte en trok dat de deur gelijk "los" was....
Nu moet ik soms 2 ~3 maal aan de greep trekken voordat de deur vrij komt.
Herkenbaar? bug??
Normaal was het zo dat als ik de greep vastpakte en trok dat de deur gelijk "los" was....
Herkenbaar? bug??
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Heb ik ook de laatste tijd. Niet altijd maar af en toe.Hansieo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:35:
Vraagje:
Herkenbaar? bug??
Kan door het koudere weer komen wellicht.
[ Voor 4% gewijzigd door talkatoo op 02-03-2023 08:40 ]
Hier ook herkenbaar. Ook niet elke keer inderdaad, maar wel regelmatig.
Ik ga het melden als BUGG.gg.gg... bij Polestar, want het is mij te irritant... 
Update: gemeld, en hij heeft hier nog geen eerdere meldingen van ontvangen...
(note: ik rij versie 02.5)
[ Voor 40% gewijzigd door Hansieo op 02-03-2023 13:18 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ja, heb ik de laatste week of zo ook. Niet altijd geloof ik, maar wel reglematig.Hansieo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:35:
Vraagje:
Herkenbaar? bug??
Herkenbaar van de laatste tijd (maandje?). Ik dacht dat de batterij van mn waterdichte sleutel leeg begon te raken en het daardoor kwam dat ie de sleutel 'pas erg laat' ziet. Soms moet ik meermaals de handgreep vastpakken voor hij hem pakt.Hansieo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:35:
Vraagje:
Herkenbaar? bug??
Blij te lezen dat het dikke kans niet aan de batterij ligt
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik vond ook al dat die het de laatste tijd slecht deed. Maar volgens mij hebben @MaxxMark en @Hansieo hun auto ook sinds eind 2021 (het zelfde als mij), dus kan ook de levensduur van de batterij zijnMaxxMark schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:35:
[...]
Herkenbaar van de laatste tijd (maandje?). Ik dacht dat de batterij van mn waterdichte sleutel leeg begon te raken en het daardoor kwam dat ie de sleutel 'pas erg laat' ziet. Soms moet ik meermaals de handgreep vastpakken voor hij hem pakt.
Blij te lezen dat het dikke kans niet aan de batterij ligt
Eind 2020 zelfs voor mijAWEF schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:45:
[...]
Ik vond ook al dat die het de laatste tijd slecht deed. Maar volgens mij hebben @MaxxMark en @Hansieo hun auto ook sinds eind 2021 (het zelfde als mij), dus kan ook de levensduur van de batterij zijn
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Hier met in december geleverd MY2023 ook nu afgelopen tijd last van gehad. Dus kan niet aan de batterij liggen. SW 2.5
Lijkt mij toch erg vreemd dat dit nu een algemeen probleem is. Dit is toch gewoon een bleutooth verbinding tussen sleutel/telefoon en de auto. Of zou er op de achtergrond zonder mededeling iets aan de software in de auto aangepast zijn?
Zondag een proefrit gepland. Eind van het jaar moet mijn huidige auto er uit, tijd dus om te oriënteren op een vervanger. Enige ervaring met een EV is tot nu toe en korte rit met een ID3 en een Model S, redelijk nieuw dus nog.
Zijn er specifieke dingen om op te letten? Bepaalde instellingen om mee te spelen?
Voorkeur is aangegeven voor een single motor, ben benieuwd of het al de RWD is. Hopelijk ook eentje met pilot pack, die kon ik niet als voorkeur aangeven. Inmiddels erg verknocht geraakt aan de ACC in mijn huidige Volkswagen, domper om te zien dat die in Polestar in een optiepakket zit.
Zijn er specifieke dingen om op te letten? Bepaalde instellingen om mee te spelen?
Voorkeur is aangegeven voor een single motor, ben benieuwd of het al de RWD is. Hopelijk ook eentje met pilot pack, die kon ik niet als voorkeur aangeven. Inmiddels erg verknocht geraakt aan de ACC in mijn huidige Volkswagen, domper om te zien dat die in Polestar in een optiepakket zit.
Nee, de RWD is nog niet geleverd, dus die zal nu ook nog niet als demo beschikbaar zijn.R-R-L schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:31:
De deurhendel is capicitief volgens mij, oftewel door aanraking/elektrisch veld (nadat er een verbinding is gelegd tussen sleutel/telefoon en auto). Bij koudere temperaturen werkt dit minder goed en detecteert de sensor geen aanraking. Mogelijk dat je het daar moet zoekenPlaygarden schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:12:
Lijkt mij toch erg vreemd dat dit nu een algemeen probleem is. Dit is toch gewoon een bleutooth verbinding tussen sleutel/telefoon en de auto. Of zou er op de achtergrond zonder mededeling iets aan de software in de auto aangepast zijn?

Vandaar dat nerds met klamme handjes zoals ik hier geen probleem mee hebbenGeurtG schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:44:
[...]
De deurhendel is capicitief volgens mij, oftewel door aanraking/elektrisch veld (nadat er een verbinding is gelegd tussen sleutel/telefoon en auto). Bij koudere temperaturen werkt dit minder goed en detecteert de sensor geen aanraking. Mogelijk dat je het daar moet zoeken
Sinds een week heb ik een nieuwe Samsung S22 met 2 SIM kaarten.
Alles werkt prima, de DK doet het, de app doet het en bellen en gebeld worden vanuit de wagen werkt ook.
Maar...
Na instappen geeft het display in de wagen aan de de Galaxy S22 geconnect is. Dit duurt ongeveer een seconde en dan komt er op het display:
"Geen service"
"Alleen Noodoproepen"
Echter, alles werkt.
Dit had ik met mijn oude telefoon ook heel erg vaak. Zelfde SIM kaarten, Samsung A71. Die heb ik een jaar in combinatie met de P2 gehad maar meestal had ik ook zogenaamd 'geen service'. Ook met deze telefoon werkte alles. Maar soms, op random momenten voor mij stond er wel gewoon:
"Telefoonnaam"
"Goede signaalsterkte" of "Roaming"
En was er totaal geen verschil in functionaliteit.
Heeft iemand een idee?
Dan nog een vreemd issue met de telefoon. Bij uitbellen via de wagen moest ik op de A71 bevestigen welke SIM ik wilde gebruiken. Dat is fijn voor zakelijk en prive gesprekken.
De S22 gaat volgens mij via de laatst bekende SIM... ik krijg geen vraag op de telefoon om de SIM te bevestigen. Echter als ik rechtstreeks vanaf de telefoon bel, dan moet ik wel kiezen.
Alles werkt prima, de DK doet het, de app doet het en bellen en gebeld worden vanuit de wagen werkt ook.
Maar...
Na instappen geeft het display in de wagen aan de de Galaxy S22 geconnect is. Dit duurt ongeveer een seconde en dan komt er op het display:
"Geen service"
"Alleen Noodoproepen"
Echter, alles werkt.
Dit had ik met mijn oude telefoon ook heel erg vaak. Zelfde SIM kaarten, Samsung A71. Die heb ik een jaar in combinatie met de P2 gehad maar meestal had ik ook zogenaamd 'geen service'. Ook met deze telefoon werkte alles. Maar soms, op random momenten voor mij stond er wel gewoon:
"Telefoonnaam"
Heeft iemand een idee?
Dan nog een vreemd issue met de telefoon. Bij uitbellen via de wagen moest ik op de A71 bevestigen welke SIM ik wilde gebruiken. Dat is fijn voor zakelijk en prive gesprekken.
De S22 gaat volgens mij via de laatst bekende SIM... ik krijg geen vraag op de telefoon om de SIM te bevestigen. Echter als ik rechtstreeks vanaf de telefoon bel, dan moet ik wel kiezen.
Maandag ga ik helaas afscheid nemen van mijn LRDM PPP. Ik mocht de auto wel meenemen naar de nieuwe werkgever, maar dan krijg ik een eigen bijdrage van bijna €300 netto omdat hun LM gewoom ruim €250 meer vraagt per maand voor de auto dan de bestaande LM.
Dus ik hoor het graag als er iemand straks ineens een zwarte LRDM PPP heeft met kenteken J-594-TG
Dus ik hoor het graag als er iemand straks ineens een zwarte LRDM PPP heeft met kenteken J-594-TG
De Polestar weer opgehaald. De garage gaf aan dat de BMS module in de garage kapot was gegaan tijdens het updaten van de software.
Dus handig uitgesproken - nog steeds geen issue gehad met het rijden
Maandag voor de grote beurt, update mislukt, 2e poging, dinsdag conclusie defecte BMS, besteld in Zweden, vrijdag gereed.
Kan je niet veel van zeggen denk ik, prima werk, Volvo Schaap Lelystad.
Dus handig uitgesproken - nog steeds geen issue gehad met het rijden
Maandag voor de grote beurt, update mislukt, 2e poging, dinsdag conclusie defecte BMS, besteld in Zweden, vrijdag gereed.
Kan je niet veel van zeggen denk ik, prima werk, Volvo Schaap Lelystad.
ff lelijk mezelf quoten, maar zie geen andere weg om dit toch even te melden.Hansieo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:51:
Ik ga het melden als BUGG.gg.gg... bij Polestar, want het is mij te irritant...
Gisteren stond ik dus in Duitsland en kon de auto niet meer in... deur reageerde helemaal niet meer..
workaround geprobeerd, kofferklep open met de hand.... KLIKKKKkkk alles open en kon instappen/wegrijden.
Nog steeds in Duitsland, restaurantje... en laat mijn vrouw haar key uit het "afgeschermde" hoesje halen...
KLIK... ze kreeg de auto gelijk open.... dus tóch batterijtje??
Vanochtend vervangen en moet dinsdag weerweg, en zal het jullie laten weten.
(update: Lijkt beter te reageren, maar nog niet zo snel als in het begin was... ik zal het ff moeten aankijken of het zo blijft ..)
[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 08-03-2023 13:19 ]
Anoniem: 1521590
Persoonlijk vind ik €300 netto per maand een schijntje voor zo'n auto maar ik ben dan ook (helaas?) geen leaserijder. Veel plezier met de opvolgersarlo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:05:
Maandag ga ik helaas afscheid nemen van mijn LRDM PPP. Ik mocht de auto wel meenemen naar de nieuwe werkgever, maar dan krijg ik een eigen bijdrage van bijna €300 netto omdat hun LM gewoom ruim €250 meer vraagt per maand voor de auto dan de bestaande LM.

Dit is bovenop de bijtelling. Bij mijn vorige werkgever/LM had ik alleen de bijtelling en geen eigen bijdrage. Toen koste de auto €330 netto, wat geen geld is.Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:44:
[...]
Persoonlijk vind ik €300 netto per maand een schijntje voor zo'n auto maar ik ben dan ook (helaas?) geen leaserijder. Veel plezier met de opvolger.
Bij de nieuwe werkgever/LM betaal ik voor deze auto dus:
- bijtelling 330 netto
- eigen bijdrage 50 netto
- extra bijdrage ivm overschrijding lease 263 netto
Totaal dus 643 euro netto
Eigenlijk heel bizar dat een LM profiteert van de situatie en de auto veel duurder maakt in de lease (van 799 naar 1062 per maand voor de resterende looptijd). Het is dus goedkoper om dezelfde auto nieuw te bestellen dan deze te blijven rijden

643 euro netto voor onbeperkt rijden in een nieuwe Polestar is nog steeds weinig geld als je dat vergelijkt met deze auto privé rijden.
Ik zit rond de 550 netto, inclusief eigen bijdrage, en aftrek.
Daarnaast laad ik thuis, heb het hele dak vol liggen met panelen. Wat ik thuis laadt krijg ik vergoed, panelen zijn er al uit (dus alleen onderhoud en afschrijving, relatief verwaarloosbaar) - per saldo is de netto bijtelling ongeveer ook de kWh vergoeding
Daarnaast laad ik thuis, heb het hele dak vol liggen met panelen. Wat ik thuis laadt krijg ik vergoed, panelen zijn er al uit (dus alleen onderhoud en afschrijving, relatief verwaarloosbaar) - per saldo is de netto bijtelling ongeveer ook de kWh vergoeding
[ Voor 7% gewijzigd door blue eyes op 04-03-2023 12:33 ]
Beetje jammer als de ps dat niet aangeeft als een batterij leeg is, dat deden mijn vorige auto’s wel al.Hansieo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:35:
[...]
ff lelijk mezelf quoten, maar zie geen andere weg om dit toch even te melden.
Gisteren stond ik dus in Duitsland en kon de auto niet meer in... deur reageerde helemaal niet meer..
workaround geprobeerd, kofferklep open met de hand.... KLIKKKKkkk alles open en kon instappen/wegrijden.
Nog steeds in Duitsland, restaurantje... en laat mijn vrouw haar key uit het "afgeschermde" hoesje halen...
Aan de ene kant heb je gelijk, maar het voelt gewoon niet goed. Nu voelt het alsof de LM gewoon profiteert en ik voor het verschil mag opdraaien.blue eyes schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:33:
643 euro netto voor onbeperkt rijden in een nieuwe Polestar is nog steeds weinig geld als je dat vergelijkt met deze auto privé rijden.
Dan bestel ik straks wel weer dezelfde auto voor minder en heb ik de facelift en ben ik netto alsnog net iets goedkoper uit
Dat is ook waar, mijn reactie was meer in relatie tot het bedrag, niet de situatie van jou
Als je nieuwe werkgever het een beetje fatsoenlijk geregeld heeft kunnen die 50 + 263 van de bruto bijtelling worden afgetrokken (als bijdrage privé gebruik) en kost dat deel dus effectief ongeveer de helft.sarlo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:54:
[...]
Dit is bovenop de bijtelling. Bij mijn vorige werkgever/LM had ik alleen de bijtelling en geen eigen bijdrage. Toen koste de auto €330 netto, wat geen geld is.
Bij de nieuwe werkgever/LM betaal ik voor deze auto dus:
- bijtelling 330 netto
- eigen bijdrage 50 netto
- extra bijdrage ivm overschrijding lease 263 netto
Totaal dus 643 euro netto
Eigenlijk heel bizar dat een LM profiteert van de situatie en de auto veel duurder maakt in de lease (van 799 naar 1062 per maand voor de resterende looptijd). Het is dus goedkoper om dezelfde auto nieuw te bestellen dan deze te blijven rijden
Nog steeds meer maar wel ~150 euro goedkoper dan je berekening.
Hier kost de P2 me totaal € 700 + 1.050 leasebudget bruto * 49,5% = € 867 netto. Kan ik zelf niet voor rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 04-03-2023 14:01 ]
Dat doet de PS ook, zodra de batterij zwakker wordt. Sowieso lijkt me dat geen logische oorzaak na hooguit 3-4 jaar.daniel14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Beetje jammer als de ps dat niet aangeeft als een batterij leeg is, dat deden mijn vorige auto’s wel al.
https://www.polestar.com/...rij-in-sleutel-vervangen/
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 04-03-2023 14:34 ]
volgens de manual dácht ik.......... van wel,daniel14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Beetje jammer als de ps dat niet aangeeft als een batterij leeg is, dat deden mijn vorige auto’s wel al.
maar niks gezien....
of over het hoofd gezien met wegklikken andere meldingen?? S.O.S. melding, offline etc etc
(mijn batterijtje vervang ik na 1,5 jaar en die van mijn vrouw óók, maar dan ~8 maanden verschuiving zodat de "oudste" sleutel ~8 maanden oud batterijtje heeft.
Ik ga nu voor de zekerheid dus per jaar vervangen.
1 jan en de andere steeds 1 juli
[ Voor 24% gewijzigd door Hansieo op 04-03-2023 15:31 ]
Mijn nieuwe werkgever is één van de big4 en daardoor is dit al het meest gunstige wat er uit kwam. Maar we gaan het meemaken, morgen lever ik de p2 in en krijg ik een voorloper.VidaR-9 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Als je nieuwe werkgever het een beetje fatsoenlijk geregeld heeft kunnen die 50 + 263 van de bruto bijtelling worden afgetrokken (als bijdrage privé gebruik) en kost dat deel dus effectief ongeveer de helft.
Nog steeds meer maar wel ~150 euro goedkoper dan je berekening.
Hier kost de P2 me totaal € 700 + 1.050 leasebudget bruto * 49,5% = € 867 netto. Kan ik zelf niet voor rijden.
Waar betreft je opmerking: "kan ik zelf niet voor rijden", ook dat is waar maar het blijft uiteindelijk maar een auto en heb er met plezier in gereden.
Lukte het ook niet via de app en/of DK?Hansieo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:35:
[...]
ff lelijk mezelf quoten, maar zie geen andere weg om dit toch even te melden.
Niet geprobeerd, wellicht een van de andere die dit aan de hand hadden??
Even een reaktie op mezelf. Ben wat aan het experimenteren geweest vandaag.Paku schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:08:
Sinds een week heb ik een nieuwe Samsung S22 met 2 SIM kaarten.
Maar...
"Geen service"
"Alleen Noodoproepen"
Echter, alles werkt.
"Telefoonnaam"
Heeft iemand een idee?
Een telefoon met 2 SIM kaarten wordt goed weergegeven als SIM 1 de standaard SIM is op de telefoon.
Bij mij was dat SIM 2 en daar raakt de P2 van in de war lijkt het.
Tot zover werkt het goed vandaag.
Over het uitbellen, dat lijkt een probleem te blijven. Kan geen SIM selecteren als ik vanuit de console bel. Rechtstreeks vanaf de telefoon wel.
@Paku ik gebruik de app "multi sim selector". Werkt prima. Afhankelijk op welk account een contact staat kiest deze app automatisch de sim.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik dacht gelezen te hebben dat 2.7 uitgerold werd. Maar niemand lijkt deze te ontvangen. Is deze uitrol weer gestopt? Kijk erg uit naar het testen van de Pilot Assist en ACC. Want dat blijft met mijn versie (2.4) dramatisch slecht.
Ik heb vooral last van 'ghost braking' en dat is niet alleen hinderlijk, maar je schrikt je ook rot elke keer.
Ik heb vooral last van 'ghost braking' en dat is niet alleen hinderlijk, maar je schrikt je ook rot elke keer.
2.7 gaat wel komen OTA volgens Polestar op Facebook, maar wanneer is nog niet bekend gemaakt.
Voorlopig kun je 2.7 dus alleen krijgen via de dealer.
Tegen mij zei Polestar support deze of uiterlijk volgende week. De medewerkers reden er al wel zelf mee rond en waren tevredenJeroenV_ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:40:
2.7 gaat wel komen OTA volgens Polestar op Facebook, maar wanneer is nog niet bekend gemaakt.
xsive schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:18:
[...]
Tegen mij zei Polestar support deze of uiterlijk volgende week. De medewerkers reden er al wel zelf mee rond en waren tevreden

Uiteraard.
Geen merkbaar verschil in ACC hoor.
Ik las ergens iets dat Volvo deze week is en wij volgende week. Maar garantie tot aan de deurGuiltyNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:09:
Ik dacht gelezen te hebben dat 2.7 uitgerold werd. Maar niemand lijkt deze te ontvangen. Is deze uitrol weer gestopt? Kijk erg uit naar het testen van de Pilot Assist en ACC. Want dat blijft met mijn versie (2.4) dramatisch slecht.
Topics mogen niet gebruikt worden voor V&A vragen. Daar bestaan genoeg andere plekken voor
[ Voor 76% gewijzigd door Standeman op 06-03-2023 21:06 ]
zit met vrouw P2 uit te zoeken en hebben verschil van mening over leer, vlekken kunnen we wel bijhouden maar ik vraag me af hoe het zit met de kreukels in het mappa zinc leer na 6 maanden, iemand hier al rvaring mee met het nieuw nappa zinc leer in lichte kleur?
En kan het kloppen dat de leren stoelen zachter te lijken zitten met meer comfort dan de weavetech stoelen?
En kan het kloppen dat de leren stoelen zachter te lijken zitten met meer comfort dan de weavetech stoelen?
Heb voorheen bij een Big4 gewerkt. Die hadden 3 verschillende leasemaatschappijen.sarlo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Mijn nieuwe werkgever is één van de big4 en daardoor is dit al het meest gunstige wat er uit kwam. Maar we gaan het meemaken, morgen lever ik de p2 in en krijg ik een voorloper.
Waar betreft je opmerking: "kan ik zelf niet voor rijden", ook dat is waar maar het blijft uiteindelijk maar een auto en heb er met plezier in gereden.
Maar juist van een Big4 mag je verwachten dat ze de fiscale ruimte kennen die al benoemd is; als jij extra betaald aan hun wegens prive dan mag/kan dit verminderd worden op de bijtelling. Of te wel kost dan niet wat jij noemt alleen maar netto.
Ik heb na 2,5 jaar en 90.000 km nog geen noemenswaardige kreukels in mijn beige nappa stoelen, het ziet er nog erg goed uit. Het zit imo inderdaad wat zachter als de weavetech.Petertje750 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:42:
zit met vrouw P2 uit te zoeken en hebben verschil van mening over leer, vlekken kunnen we wel bijhouden maar ik vraag me af hoe het zit met de kreukels in het mappa zinc leer na 6 maanden, iemand hier al rvaring mee met het nieuw nappa zinc leer in lichte kleur?
:strip_exif()/f/image/OFezTrnwFDql1sPlpubWYD9E.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 2 weken geleden 2.7 via de dealer gekregen en bij mij is wel een duidelijke verbetering van de ACC merkbaar. Het rijdt allemaal veel soepeler nu.xsive schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:18:
[...]
Tegen mij zei Polestar support deze of uiterlijk volgende week. De medewerkers reden er al wel zelf mee rond en waren tevreden
Je kunt wel een reinigingssetje overwegen hee. Er zit een hele zweem van vervuiling op je leder. Zonde! Begint ook te glanzen, dat krijg je relatief simpel weer netjes._--[]--__ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:27:
[...]
Ik heb na 2,5 jaar en 90.000 km nog geen noemenswaardige kreukels in mijn beige nappa stoelen, het ziet er nog erg goed uit. Het zit imo inderdaad wat zachter als de weavetech.
[Afbeelding]
Google bijvoorbeeld op Gliptone cleaner en conditioner. Daarmee fris je je leder weer lekker op en geeft een matte uitstraling zonder dat het glad wordt. Maar je kunt natuurlijk ook elk ander spul gebruiken.
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Th1x4nG op 07-03-2023 09:39 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Vorige weekend in Leidschendam een BST 270 op de showroom gezien. Best een leuke bak. Ziet er bruut uit met 21" en wat spoilers. Komt deze ook met de nieuwe batterij en motoren?
Life is too short to drive boring cars
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.