www.google.nl
Bij mij wel ik heb een 22 modelFreakie1NL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:12:
[...]
Heb een MY23 en heb hem ook niet. Dus dit kan best goed kloppen.
:strip_exif()/f/image/MdN5uYbyWFkVrzDsnqwUTXSW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan het contrast van het scherm aanpassen, die van het dashboard niet. MY23 SRSM Pilot liteMisteRMeesteR schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:21:
Wat een zonde zeg, gebruik het knopje in deze periode dagelijks. Kan/moet dit nu via het menu ofzo?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
ik heb het net getest:als ik ga zitten in de auto en ik zit aan de knop dan kan ik alleen het scherm aanpassen qua licht sterkte...ga ik rijden dan kan ik het dashboard veranderen qua licht sterkte.Freakie1NL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:29:
[...]
Ik kan het contrast van het scherm aanpassen, die van het dashboard niet. MY23 SRSM Pilot lite
my22 LRSM
In de my2023 doe je dat in het menu. Als je aan de slider trekt zie je het dashboard en het middenscherm dimmen of helderder wordendaniel850 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:35:
[...]
ik heb het net getest:als ik ga zitten in de auto en ik zit aan de knop dan kan ik alleen het scherm aanpassen qua licht sterkte...ga ik rijden dan kan ik het dashboard veranderen qua licht sterkte.
my22 LRSM
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Verder heeft de P2 zich goed gehouden. 3 snowboards en 1 paar ski's in de dakkoffer, 4 mannen er in en nog een kofferbak en frunk vol met eten drinken en andere spulletjes. Uiteindelijk verbruik kwam op 31,7kwh/100km. Gemiddelde snelheid rond de 120-130. Als we met 15% bij een lader aan zouden komen reden we iets harder zodat we met 5% zouden aankomen. Uiteindelijk 14,5 uur onderweg geweest. Zonder te stoppen is de route volgens Google maps 11u48.
:strip_exif()/f/image/mXccJfT43Qn6fXPVPvkGVg94.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: als ik online wat foto's van laadpoorten zoek dan lijkt dit normaal te zijn. Zal dan wel een ander probleem zijn. Met daglicht maar eens kijken of er wat in de poort zit.
[ Voor 21% gewijzigd door gerrit105 op 02-02-2023 08:07 ]
Ik gok dat de je 100 keer zo veel per kWh betaalde. Maar dat is niet slecht.Shorteh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:04:
Bij de Ionity had ik nog netjes de 0,35ct prijs in combinatie met de plugsurfing pas.
Dat hoort ja. Het was niet dat stukje plastic waar het 'CCS kapje' aan bungelt toevallig? Die wil er bij mij ook wel eens per ongeluk tussengefrummeld worden.gerrit105 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:50:
Gisteravond wilde de stekker niet goed in de laadpoort. Uiteindelijk wel gelukt, maar ik constateerde dat van de twee metalen pinnetjes die bovenaan naast elkaar in de laadpoort van de auto zitten, de rechter verder naar achteren zit dan de linker. Weet iemand of dit zo hoort? Ik kan het me niet herinneren eerder gezien te hebben.
Ik heb nog niet zo lang geleden een 2e hands Polestar 2 long range single engine gekocht. Nu laad ik hem keurig iedere keer op tot 90%
dan staat er als actieradius 390-400km. de praktijk leert echter dat dit maar 300 km is en dan heeft de accu nog ca 9% over. ik
ik vind dat nogal weinig. ik rem altijd regeneratief, klimaat op eco en rijd niet bijzonder hard of zo.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Heb je zelf al gezocht in dit topic?Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:16:
#accu, #actieradius, #Polestar 2
Ik heb nog niet zo lang geleden een 2e hands Polestar 2 long range single engine gekocht. Nu laad ik hem keurig iedere keer op tot 90%
dan staat er als actieradius 390-400km. de praktijk leert echter dat dit maar 300 km is en dan heeft de accu nog ca 9% over. ik
ik vind dat nogal weinig. ik rem altijd regeneratief, klimaat op eco en rijd niet bijzonder hard of zo.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
nee ik ben hier net en zat eigenlijk op een ander topic totdat ik hier naar verwezen werd, moet nog even uitzoeken hoe ik dat zoeken het beste kan doen
hoe kom jij in godsnaam aan die 6,3 kWh/100 km?. ik ben al blij als ik 18 kWh/100 km haalAartJW schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:05:
[...]
Druk op het rechterknopje op het stuur en zie het verbruik van je huidige trip (auto of manual). Je kunt ook in de verbruiksapp met de balkjes zien hoeveel je huidige verbruik is (en nee die app is niet top, verre van zelfs).
En idd zoals gezegd lijkt het verbruik normaal te zijn van 80%->20%.
Optimale snelheid op de snelweg is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Wil je snel naar Italië dan is hogere snelheid en vaker snelladen sneller dan langzaam rijden (100) en minder vaak laden.Wil je zoveel mogelijk halen uit 1 laadbeurt dan is moet je langzamer rijden (<100km/u), accu voorverwarmen, harde banden en airco uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is een Photoshop, zie ook zijn kilometerstand 1234567Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:35:
[...]
hoe kom jij in godsnaam aan die 6,3 kWh/100 km?. ik ben al blij als ik 18 kWh/100 km haal
Kwam van de PS website/manual.Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:35:
[...]
hoe kom jij in godsnaam aan die 6,3 kWh/100 km?. ik ben al blij als ik 18 kWh/100 km haal
Dat is een beetje wat je met dit weer kunt verwachten vrees ik, ga je niet significant veel aan doen (behalve spelen met airco/verwarming/eco-klimaat voor korte ritjes en dergelijke). Ik laad in de winter ook gewoon (beetje afhankelijk van wat er in het schema staat aan ritten) tot 100%.Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:16:
Wat zie je in de range assistant-app en bij (iets) langere ritten als TA-verbruik?Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:16:
Wanneer de auto bv. een paar dagen stil staat (met dit weer), dan koelt de accu enorm af. Vooral bij korte ritjes verbruik je dan relatief enorm veel; de auto weet niet dat je ritje kort gaat zijn en probeert het hele accupack te verwarmen. Op langere trips zou je verbruik moeten dalen. Ook helpt het heel erg om de auto, wanneer 'ie aan een laadpaal hangt, via een klimaattimer voor te verwarmen.
[ Voor 24% gewijzigd door Koekhapperrr op 02-02-2023 12:56 ]
Dat is gunstig voor het verbruik in de auto, maar uiteraard niet voor het totale verbruik. Uiteindelijk gaat het om de energie die je er in stopt om de accu en het interieur te verwarmen en om die 2.000 kg in beweging te krijgen.Koekhapperrr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Ook helpt het heel erg om de auto, wanneer 'ie aan een laadpaal hangt, via een klimaattimer voor te verwarmen.
Dus dat stukje fietsen is zo gek nog niet 😉
Mijn zomerverbruik lag op ca 16 kWh/100km, nu tegen de 20 (smsr, 19").
Aannemende dat je hiermee OPD bedoelt: dat is juist niet zuinig, je wint nooit alle energie weer terug die je er teveel in hebt gestopt. De zuinigste manier is om uit te rollen zonder regenereren (dus OPD uit) en gewoon remmen met je pedaal.... dat gebeurt bij de Polestar overigens ook regeneratief tot zover dat gaat. Klinkt misschien raar, maar het is zo.Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:16:
ik vind dat nogal weinig. ik rem altijd regeneratief <cut>
Daarmee ga je niet ineens je range flink verlengen, maar alle beetjes helpen
Als jij met OPD je gaspedaal op laat komen wanneer je normaal gesproken zou remmen, maakt dat dus geen fluit uit. Je regenereert in beide gevallen evenveel.GeurtG schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Aannemende dat je hiermee OPD bedoelt: dat is juist niet zuinig, je wint nooit alle energie weer terug die je er teveel in hebt gestopt. De zuinigste manier is om uit te rollen zonder regenereren (dus OPD uit) en gewoon remmen met je pedaal.... dat gebeurt bij de Polestar overigens ook regeneratief tot zover dat gaat. Klinkt misschien raar, maar het is zo.
Daarmee ga je niet ineens je range flink verlengen, maar alle beetjes helpen
Allereerst WELKOM op het beste forum.Gigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:35:
[...]
hint: WINTER omstandigheden, zoek gerust eens wat dat doet met je bereik....en wind en regen lol.
Hierover kan je véél leren voor de toekomst

en ehhhh... 18kWh /100 ??? SPEKKOPER!!!
Is het je bedoeling mensen jaloers te maken????... mission completed

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Klopt deels. maar ook regeneren heeft ongeveer 10% verlies. Als je geen OPD gebruikt en de auto dus meer laat uitrollen gebruik je 100% van de kinetische energie in plaats van dat je 90% aan de accu toevoegd.ach-jee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:36:
[...]
Als jij met OPD je gaspedaal op laat komen wanneer je normaal gesproken zou remmen, maakt dat dus geen fluit uit. Je regenereert in beide gevallen evenveel.
Een P2 weegt veel en bllijft erg lang op behoorlijke snelheid uitrollen (op een gegeven moment moet je natuurlijk wel remmen/regeneren en ben je weer gelijk aan OPD). Scheelt bij mij 5-10% aan verbuik op de korte ritten.
Waarbij aangetekend dat uitrollen niet echt uitrollen is. De motoren hebben stroom nodig om te blijven draaien en ze kunnen niet ontkoppeld worden. Het rollen bij OPD uit is dus een kunstmatige actie om precies genoeg stroom te geven dat de auto ‘uitrolt’petervanstuiven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:54:
[...]
Klopt deels. maar ook regeneren heeft ongeveer 10% verlies. Als je geen OPD gebruikt en de auto dus meer laat uitrollen gebruik je 100% van de kinetische energie in plaats van dat je 90% aan de accu toevoegd.
Een P2 weegt veel en bllijft erg lang op behoorlijke snelheid uitrollen (op een gegeven moment moet je natuurlijk wel remmen/regeneren en ben je weer gelijk aan OPD). Scheelt bij mij 5-10% aan verbuik op de korte ritten.
Dat halen alleen de demo auto'sGigee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Een trip waar ik normaal +21kW/h haal is vandaag afgerond op 17kW/h. Dat is opnieuw + 400km range
of in Duitsland...... lange steile afdaling.... in de zomer... zelfs -31 kWh op teller gezien...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Eerder al gedeeld: maar het valt me echt mee als je 180-200 vlamt door Duitsland hoe ver je nog komt door het regenereren, waar je een ICE gewoon vol zijn energie ziet verliezen wanneer vol in de ankers.Hansieo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:03:
[...]
of in Duitsland...... lange steile afdaling.... in de zomer... zelfs -31 kWh op teller gezien...
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Dat is heel acceptabel. Hoeveel km was het in het totaal? Op de woensdag denk ik geen files bij de laadpalen of hebben jullie daar wel eens moeten wachten?Shorteh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:04:
Gisteren met de Polestar 2 richting Briançon gereden voor wintersport. Route vooraf via ABRP uitgestippeld en in Google maps geshared. Deze route raakte hij echter na de eerste stop ineens kwijt, en we kregen hem niet zo snel terug. Uiteindelijk maar een beetje geïmproviseerd en met de hand van stop naar stop gereden. Geen ramp, wel onhandig. Uitsluitend gebruik gemaakt van Ionity en Tesla laders. Bij de Ionity had ik nog netjes de 0,35ct prijs in combinatie met de plugsurfing pas.
Verder heeft de P2 zich goed gehouden. 3 snowboards en 1 paar ski's in de dakkoffer, 4 mannen er in en nog een kofferbak en frunk vol met eten drinken en andere spulletjes. Uiteindelijk verbruik kwam op 31,7kwh/100km. Gemiddelde snelheid rond de 120-130. Als we met 15% bij een lader aan zouden komen reden we iets harder zodat we met 5% zouden aankomen. Uiteindelijk 14,5 uur onderweg geweest. Zonder te stoppen is de route volgens Google maps 11u48.
[Afbeelding]
Heel herkenbaar, afhankelijk van % tot volgende stop het rechter pedaal wat verder in trappen of juist een beetje inhouden
En welke dakbak heb je erop zitten? Merkte je daar nog iets van tijdens het rijden?
Fijne wintersport

de auto is nu dus gereset, allerlei updates die niet over air worden aangeboden (schijnbaar) zijn er op geinstalleerd en we kijken het weer aan. Ook met polestar gebeld en mocht het weer voor komen dan gaan ze een verder onderzoek starten.Koekhapperrr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:22:
[...]
Erg vervelend dit. Garage had bij mijn auto (gestrand "Fout in aandrijfsysteem") ook enkel iets met software gedaan. Wel meer dan enkel een update, blijkbaar hebben ze diagnostische software geladen in de auto waarmee ze alle onderdelen konden uitlezen en hebben kunnen uitsluiten dat het om een hardwareprobleem ging. Daarna hebben ze de software 'geflusht' (zoals ze dat noemden), wat iets betekende als alle soft- en firmware (ook van alle hardwareonderdelen) opnieuw flashen en resetten, waarna ze de firmware zelf geüpdate hebben naar 2.6.
Deze instructie hadden ze van Polestar gekregen, zelf ook nog met Polestar gebeld die bevestigden dat dit de juiste werkwijze was.
Weet niet of ze zoiets bij jou ook al een keer gedaan hebben (en rij er sindsdien nog te kort mee om zeker te weten dat het issue bij mij niet meer terug komt), maar met elektrische auto is bijna alles software en scheelt het heel veel per garage wat ze daar mee kunnen (verhelpen).
Ik ben destijds ook een paar maanden aan het lijntje gehouden door de dealer, inclusief 3 dealerbezoeken. Had dezelfde problemen als @Koekhapperrr eerder omschreef. Slechts resetten en 'ik moest het maar weer proberen'. Uiteindelijk het uitgebreide verhaal op de mail gezet naar Polestar en die hebben mij doorverwezen naar een andere dealer (Hooftman, Alphen aan de Rijn). Deze leken wel daadwerkelijk geïnteresseerd in het oplossen van het probleem en hebben het defecte onderdeel opgespoord en vervangen. Mocht de melding dus weer terugkomen bij jou dan zou ik er wat meer druk achter zetten richting je dealer en Polestar.Pheno79 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 05:25:
[...]
de auto is nu dus gereset, allerlei updates die niet over air worden aangeboden (schijnbaar) zijn er op geinstalleerd en we kijken het weer aan. Ook met polestar gebeld en mocht het weer voor komen dan gaan ze een verder onderzoek starten.
Dagelijks? Gaat toch allemaal vanzelf, dat dimmen en helderder worden? 🤦♂️MisteRMeesteR schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:21:
Wat een zonde zeg, gebruik het knopje in deze periode dagelijks. Kan/moet dit nu via het menu ofzo?
Wat grappig. Zo zie je hoe verschillend mensen hun auto ervaren. Ik wist niet eens dat ik het knopje had tot ik deze opmerkingen las. Zit er ook nog een knopje naast om van binnenuit de achterklep open te kunnen doen. Had ik ook nog niet gemist. Rij er al ruim een jaar meeMickvanderveen schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Dagelijks? Gaat toch allemaal vanzelf, dat dimmen en helderder worden? 🤦♂️
Er zit zelfs een knop vlakbij de bumper waarmee je de achterklep handmatig kunt openen als je de schopbeweging niet machtig bent…zo zijn er dus totaal wel 4 manieren om de klep te openen!Kammika schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Wat grappig. Zo zie je hoe verschillend mensen hun auto ervaren. Ik wist niet eens dat ik het knopje had tot ik deze opmerkingen las. Zit er ook nog een knopje naast om van binnenuit de achterklep open te kunnen doen. Had ik ook nog niet gemist. Rij er al ruim een jaar mee
Wat een geweldige car is dit toch!
Daarnaast nog een vraag: ik had sneeuw en later ook ijs in m'n wielkassen. Dat schuurde ook aan tijdens 't rijden. Zouden jullie dat weghalen, of?
:strip_exif()/f/image/QxDP7X1rT1rl3Y4poqRVdfau.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9E6C8FqZcycSn4lSta3NGVtI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ug9m2pNUw5fF4He11bScK4AN.jpg?f=fotoalbum_large)
XPENG G9 Performance 2024
Rubbers van de deur goed invetten. Heb daar wel eens een soort stick (alla pritstift) voor gehad. Dat werkte wel goed. Tegenwoordig in NL niet meer nodig. Die paar graden onder nul die het een paar dagen geweest is hebben bij mij geen problemen opgeleverd.kramon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:25:
Afgelopen twee dagen -11 celsius en veel sneeuw gehad. Ik had wat issues met deuren die niet meer open konden. Uiteindelijk ging de deur linksvoor wel open en rechtsvoor vervolgens ook. Achterdeuren wilde voor geen meter, dus heb onze bijna 3 jaar oude dochter via 't raam in haar stoeltje gezet. Niet echt verantwoord, maar ik had gehoopt dat de deuren door de verwarming tijdens 't rijden weer los zou gaan. Dat was voor haar deur ook het geval gelukkig. De andere kant ging pas een uur later dicht... Nog tips hiervoor?
Daarnaast nog een vraag: ik had sneeuw en later ook ijs in m'n wielkassen. Dat schuurde ook aan tijdens 't rijden. Zouden jullie dat weghalen, of?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou die sneeuw wel weghalen als je aankomt. Als t opvriest is ellendig. Bij de voorwielen trouwens zeker, want die wil je vrij kunnen insturen, en dan niet tegen ijs aan hebben lopen.kramon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:25:
Afgelopen twee dagen -11 celsius en veel sneeuw gehad. Ik had wat issues met deuren die niet meer open konden. Uiteindelijk ging de deur linksvoor wel open en rechtsvoor vervolgens ook. Achterdeuren wilde voor geen meter, dus heb onze bijna 3 jaar oude dochter via 't raam in haar stoeltje gezet. Niet echt verantwoord, maar ik had gehoopt dat de deuren door de verwarming tijdens 't rijden weer los zou gaan. Dat was voor haar deur ook het geval gelukkig. De andere kant ging pas een uur later dicht... Nog tips hiervoor?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Met die matten in de wielkasten blijft alle sneeuw troep in de wielkasten vastzitten, dat groeit aan tot het een probleem wordt. Weghalen dus bij iedere gelegenheid.
Voor is het minder, daar zitten geen matten.
Wellicht dat die matten wel weg kunnen
[ Voor 43% gewijzigd door JTHZZ op 05-02-2023 20:06 ]
De ergste kou lijken we gehad te hebben. Voor volgend jaar zal ik die rubbers eens insmeren.
XPENG G9 Performance 2024
:strip_exif()/f/image/3cIetKyA8315RxQfRjmo0v0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt verdacht veel op onze dakkoffer. Thule/Volvo Dynamic 900.Kallie123 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:58:
[...]
Dat is heel acceptabel. Hoeveel km was het in het totaal? Op de woensdag denk ik geen files bij de laadpalen of hebben jullie daar wel eens moeten wachten?
Heel herkenbaar, afhankelijk van % tot volgende stop het rechter pedaal wat verder in trappen of juist een beetje inhouden![]()
En welke dakbak heb je erop zitten? Merkte je daar nog iets van tijdens het rijden?
Fijne wintersport
Wij verbruiken ongeveer 10% extra met de koffer på het dak.
:strip_exif()/f/image/b2vwZBDhYKcKKpMY3MSD08i7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cwlUrryINP2kf4wKJhtfJvJE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cRi2T1Q3AxBQH6BQT6EwB2WG.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Het was zeer acceptabel! Vrienden met wie ik was vonden het uiteindelijk ook prettiger rijden dan een 12 uur lange zit. In totaal was het 1139km. We hebben echt nergens hoeven wachten bij de laadpalen. Konden overal direct terecht. We waren zelfs over de route bijna de hele tijd de enige auto bij de laadpaal. We zijn wel om 03:00 's nachts weggereden waardoor we misschien wel voor de drukte uit zijn gereden, maar dit weet ik niet zeker natuurlijkKallie123 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:58:
[...]
Dat is heel acceptabel. Hoeveel km was het in het totaal? Op de woensdag denk ik geen files bij de laadpalen of hebben jullie daar wel eens moeten wachten?
Heel herkenbaar, afhankelijk van % tot volgende stop het rechter pedaal wat verder in trappen of juist een beetje inhouden![]()
Fijne wintersport
Je hoort de dakkoffer wel als hij op het dak zit. De windruis is wel aanzienlijk, maar hier wen je vanzelf aan. Het is inderdaad een Volvo branded Dynamic 900 (Volvo Space Design 520). Gingen 3 snowboards en 1 paar ski's met gemak in. Met bindingen werd het wel moeilijk, maar toen we die er af hadden was het peanuts.
Mijn auto was vandaag gewassen en ik heb de hele auto even nagelopen na qua lak
Ik heb op de motorkap al 3 lelijke plekken zitten van vogelpoep. Dit is ingebrand (terwijl ik het zsm weg haal) en doordat ik het heb weggehaald heeft dat ook weer krasjes veroorzaakt. En het weghalen doe ik dan al zeer voorzichtig met oa mijn zachtste doeken (https://www.carclean.com/...ofibre-buffing-cloth.html voor de liefhebbers). Verder nog 2 plekjes met krasjes, vermoedelijk omdat iemand er met een jas of broek is langsgelopen. Valt waarschijnlijk wel weg te polijsten.
Het klepje van het oplaadpunt is helemaal een krasjes festijn. Die gebruik ik natuurlijk >1x per dag. Net zoals de lak achter de deurgrepen.
De auto is nu 16 maanden / 60.000km in gebruik. Ik haal hem 1x per maand door de wasstraat en heb hem een paar keer uitgebreider met de hand gewassen. Ik ben iemand die verder zuinig is op zijn auto. Dan ben ik altijd al, maar met deze lak helemaal. Tuurlijk kan het beter, met coatings en enkel hand wasjes, maar ik durf wel te stellen dat ik er beter mee omga dan de gemiddelde berijder.
Ik wil niet weten hoe dit er einde contract uitziet na 48 maanden / 180.000km..

Toevallig vandaag gebeld door Polestar, ze vroegen of alles naar wens was afgehandeld en of de auto weer goed functioneerde. Ze boden aan over een maandje weer te bellen en dan een afspraak bij een dealer in te plannen om de auto (nogmaals) helemaal uit te lezen en uit te sluiten dat er ondertussen in de aandrijflijn weer fouten aan het ontstaan waren.Fismeister schreef op zondag 5 februari 2023 @ 08:40:
[...]
Ik ben destijds ook een paar maanden aan het lijntje gehouden door de dealer, inclusief 3 dealerbezoeken. Had dezelfde problemen als @Koekhapperrr eerder omschreef. Slechts resetten en 'ik moest het maar weer proberen'. Uiteindelijk het uitgebreide verhaal op de mail gezet naar Polestar en die hebben mij doorverwezen naar een andere dealer (Hooftman, Alphen aan de Rijn). Deze leken wel daadwerkelijk geïnteresseerd in het oplossen van het probleem en hebben het defecte onderdeel opgespoord en vervangen. Mocht de melding dus weer terugkomen bij jou dan zou ik er wat meer druk achter zetten richting je dealer en Polestar.
Wederom goede (proactieve) service; toch zal de eerstvolgende (probleemloze) langere buitenlandrit denk ik pas de echte test zijn. Maar dan wil je er juist niet achterkomen dat het toch niet gefixt was met software
Gisteren onderweg naar huis zag ik in de auto dat de timers van vorige week er nog in stonden, uitgevinkt omdat het eenmalige timers waren. Vinkje aangezet voor de timer 'vertrek dinsdag 5.45', later nog gecontroleerd via de app of de timer daadwerkelijk aan stond, en dat was het geval.
Kom vanmorgen ri auto gelopen: stijf bevroren
Kon ik dus nog ruiten gaan krabben ook, en hij stond zelfs nog aan de laadpaal zodat hij de accu had kunnen preheaten.
Heb al vaker eenmalige timers gewoon weer geactiveerd, maar tot nog toe altijd via de app en niet in de auto. Of het daar nu mis is gegaan geen idee, want de app liet dus later wel zien dat de timer geactiveerd stond, maar irritant is het zeker.
Helaas herkenbaar. Soms gaat het weken goed, soms knallen ze er achter elkaar uit.JeroenV_ schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:29:
Zucht, Polestar en vertrektimers.... het blijft toch moeilijk. Heb er niet vaak issues mee, maar als het gebeurd, is het uiteraard als het vriest.
Gisteren onderweg naar huis zag ik in de auto dat de timers van vorige week er nog in stonden, uitgevinkt omdat het eenmalige timers waren. Vinkje aangezet voor de timer 'vertrek dinsdag 5.45', later nog gecontroleerd via de app of de timer daadwerkelijk aan stond, en dat was het geval.
Kom vanmorgen ri auto gelopen: stijf bevroren![]()
Kon ik dus nog ruiten gaan krabben ook, en hij stond zelfs nog aan de laadpaal zodat hij de accu had kunnen preheaten.
Heb al vaker eenmalige timers gewoon weer geactiveerd, maar tot nog toe altijd via de app en niet in de auto. Of het daar nu mis is gegaan geen idee, want de app liet dus later wel zien dat de timer geactiveerd stond, maar irritant is het zeker.
Tegenwoordig check ik altijd even of de auto nog bevroren is of niet en anders zet ik het handmatig aan, dan is hij ook in 10 min ontdooit en enigszins warm.
Nou ja, dan maar zonder voorverwarmen de auto in. Jaja dat dacht ik, de deuren gingen niet open, WEER NIET!
Eindelijk in de auto even lekker muziekje opzetten. Hè jammer Tidal werkt niet, WEER NIET!
Nou ja, dan maar de radio aan. Oh, geen geluid, WEER NIET!
Dan maar even resetten, ik weet natuurlijk precies hoe dat werkt na zoveel keer. Ja, het werkt weer. Nu even in GM de route plannen. Zo, route gepland en onderweg. Hé, GM denkt dat ik nog in mijn woonplaats rijd, vreemd ik ben toch wel degelijk op de snelweg richting mijn bestemming. Hmm, GM werkt dus niet, WEER NIET!
Oh ja, bijna vergeten, maar hij rijdt geweldig. Oh nee, dat valt ook tegen. Na bijna 3 maanden heb ik de stoel nog steeds niet in een juiste zit. Ik had niet gedacht dat ik dit zou zeggen want mijn oude auto had ook best wat dingetjes, maar oh oh oh wat verlang ik terug naar die auto!
Vorig jaar was ik even betatester, maar omdat de app enorme impact had op de stabiliteit van de software heb ik hem er al snel afgegooid.pique schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:30:
Ik lees hier de laatste dagen weer het een en ander over de Flitsmeister app.
Nu probeer ik al maanden aan deze app te komen ook via het test programma maar hij is op geen enkele manier in mijn play store te vinden.
Iemand een suggestie?
Gisterenochtend heb ik de app maar weer eens geinstalleerd, een jaar later.... Wie weet. Onderweg ben ik gestopt nadat ie 2x mijn hele systeem ophing en heb de shitty app er weer afgegooid. Wat een bagger (tenminste in mijn auto)! Ik had verder niets anders draaien dan GM en Spotify.
Wat ik hier zo teruglees kun je hem beter op je foon hebben als je dat zou willen.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Dan is het een stuk beter hoorbaar. Hebben andere gebruikers dit ook?
Of toch een afspraak maken bij de dealer?
Heb je al een afspraak gemaakt met de dealer? Het lijkt me dat je nu wel voldoende pijn hebt geleden om niet steeds via een forum de symptomen te beteugelen, maar dat je een structurele oplossing wil. Alles ruikt en lijkt namelijk op een defecte TCAM module! Ik neem hierbij aan dat je in ieder geval wel op de laatste software zit (2.4 of hoger)?Kleineheino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:37:
Gisteravond moest ik nog even met de auto weg. Ik dacht lekker de auto even voorverwarmen. Hè jammer, de app werkt niet, WEER NIET!
Nou ja, dan maar zonder voorverwarmen de auto in. Jaja dat dacht ik, de deuren gingen niet open, WEER NIET!
Eindelijk in de auto even lekker muziekje opzetten. Hè jammer Tidal werkt niet, WEER NIET!
Nou ja, dan maar de radio aan. Oh, geen geluid, WEER NIET!
Dan maar even resetten, ik weet natuurlijk precies hoe dat werkt na zoveel keer. Ja, het werkt weer. Nu even in GM de route plannen. Zo, route gepland en onderweg. Hé, GM denkt dat ik nog in mijn woonplaats rijd, vreemd ik ben toch wel degelijk op de snelweg richting mijn bestemming. Hmm, GM werkt dus niet, WEER NIET!
Oh ja, bijna vergeten, maar hij rijdt geweldig. Oh nee, dat valt ook tegen. Na bijna 3 maanden heb ik de stoel nog steeds niet in een juiste zit. Ik had niet gedacht dat ik dit zou zeggen want mijn oude auto had ook best wat dingetjes, maar oh oh oh wat verlang ik terug naar die auto!
Het is lastig om te zeggen of het exact hetzelfde is, maar als het hetzelfde is dan lag het bij mij aan de aandrijfas. Deze is onder garantie vervangen (2x, ze hadden eerst de verkeerde). Nu is het weg. Bij mij was het vooral <30km/h tijdens het regenereren.fyr0 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:34:
Ik heb al enige tijd een lichte ratel in mijn auto als ik mijn gaspedaal loslaat. Dit valt mij met name op als ik mijn achterbank plat heb en geen muziek heb draaien.
Dan is het een stuk beter hoorbaar. Hebben andere gebruikers dit ook?
Of toch een afspraak maken bij de dealer?
Tja, de dealer, ja contact gehad. We denken niet dat dit aan de TCAM module ligt meneer, en beseft u wel dat met een software update niet alles opgelost is en andere dingen misschien niet meer werken?GeurtG schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:37:
[...]
Heb je al een afspraak gemaakt met de dealer? Het lijkt me dat je nu wel voldoende pijn hebt geleden om niet steeds via een forum de symptomen te beteugelen, maar dat je een structurele oplossing wil. Alles ruikt en lijkt namelijk op een defecte TCAM module! Ik neem hierbij aan dat je in ieder geval wel op de laatste software zit (2.4 of hoger)?
Ja dat wekt enorm vertrouwen!
Iemand al ervaring met sw 2.6? Voordat ik misschien toch een afspraak plan en daarna weer issues heb
Hier sinds gisteren 2.6 na 60K km beurt. Tot op heden niets gemerkt tov 2.5.Kleineheino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Iemand al ervaring met sw 2.6? Voordat ik misschien toch een afspraak plan en daarna weer issues heb
Ja vergeten te melden, maar het is met name in binnen de bebouwde kom. Dus met lage snelheden.Shorteh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:37:
[...]
Het is lastig om te zeggen of het exact hetzelfde is, maar als het hetzelfde is dan lag het bij mij aan de aandrijfas. Deze is onder garantie vervangen (2x, ze hadden eerst de verkeerde). Nu is het weg. Bij mij was het vooral <30km/h tijdens het regenereren.
Ik ga voor de zekerheid een afspraak maken. Bedankt!
Ik check vaak ook ff de app om te zien of hij wel aan het verwarmen is, maar was dat deze morgen vergeten. Kon de auto ook niet zien omdat ik ergens anders moest parkeren.VidaR-9 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:17:
[...]
Helaas herkenbaar. Soms gaat het weken goed, soms knallen ze er achter elkaar uit.
Tegenwoordig check ik altijd even of de auto nog bevroren is of niet en anders zet ik het handmatig aan, dan is hij ook in 10 min ontdooit en enigszins warm.
Hoe dan ook, triest dat je dit soort basale dingen moet controleren en dat het niet gewoon goed werkt.
Heb nu voor morgen maar even een verse timer aangemaakt
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenV_ op 07-02-2023 14:08 ]
Naar klant gereden zonder problemen (op sneeuwvlokje bij de accu na)
Terugweg echter moest het hele gebeuren nogmaals opstarten en kreeg ik alleen het binnenste deel te zien (zie foto) bedienen van niet vertoonde delen als de stoelverwarming werkte wel, vreemd genoeg.
:strip_exif()/f/image/I3XHAhQstdf5seYuVuJybbcv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Tvdl2000 op 07-02-2023 14:10 ]
Sorry, ik begrijp je reactie niet. AL je issues die je aangeeft wijzen op communicatieproblemen namelijk :F: internet (app), bluetooth (deuren), GPS (GM). Nu ben ik niet helderziend maar dit wordt ALLEMAAL geregeld door de TCAM module en niets anders. Aangezien Polestar na 2.3 de testgroep flink heeft uitgebreid, en de ontwikkeling nu direct samen met Volvo heeft opgepakt is de stabiliteit van de TCAM-module per update flink toegenomen. Je hebt niets te verliezen door met de dealer de TCAM beet te pakken, doe ermee wat je wiltKleineheino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Tja, de dealer, ja contact gehad. We denken niet dat dit aan de TCAM module ligt meneer, en beseft u wel dat met een software update niet alles opgelost is en andere dingen misschien niet meer werken?
Ja dat wekt enorm vertrouwen!
ps streep je issues eens weg tegen onderstaande van de website, je hebt ze allemaal tegelijk.... ik zou een second opinion vragen bij een andere dealer in plaats van alle eieren in 1 mandje te leggen:
The Polestar 2 is equipped with TCAM hardware (TCAM stands for Telematics and Connectivity Antenna Module) which provides network and radio services which include, Internet connectivity (3g/4g/LTE), WIFI connectivity, GPS, Bluetooth, and Remote key locking.
[ Voor 3% gewijzigd door GeurtG op 07-02-2023 15:20 ]
Ja idd, ik zal ook eens een andere dealer vragen. Ik kreeg tijdens het gesprek niet echt warme gevoelens bij deze dealer.GeurtG schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Sorry, ik begrijp je reactie niet. AL je issues die je aangeeft wijzen op communicatieproblemen namelijk :F: internet (app), bluetooth (deuren), GPS (GM). Nu ben ik niet helderziend maar dit wordt ALLEMAAL geregeld door de TCAM module en niets anders. Aangezien Polestar na 2.3 de testgroep flink heeft uitgebreid, en de ontwikkeling nu direct samen met Volvo heeft opgepakt is de stabiliteit van de TCAM-module per update flink toegenomen. Je hebt niets te verliezen door met de dealer de TCAM beet te pakken, doe ermee wat je wilt![]()
ps streep je issues eens weg tegen onderstaande van de website, je hebt ze allemaal tegelijk.... ik zou een second opinion vragen bij een andere dealer in plaats van alle eieren in 1 mandje te leggen:
The Polestar 2 is equipped with TCAM hardware (TCAM stands for Telematics and Connectivity Antenna Module) which provides network and radio services which include, Internet connectivity (3g/4g/LTE), WIFI connectivity, GPS, Bluetooth, and Remote key locking.
Anders even met Polestar bellen, dat hun je anders doorverwijzen naar een andere dealer.Kleineheino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:29:
[...]
Ja idd, ik zal ook eens een andere dealer vragen. Ik kreeg tijdens het gesprek niet echt warme gevoelens bij deze dealer.
Volledig herkenbaar (zie mijn eerdere posts hierover), speelde bij mij vanaf medio vorig jaar. Kort samengevat (want het heeft me tig werkplaatsbezoekjes gekost, ondanks dat de Volvogarage me zeer serieus nam en echt bereidwillig was). De garage heeft tot 3x toe (rechtsachter, linksachter, linksvoor) de aandrijfas en wiellager vervangen. Zonder resultaat. Toen heeft Polestar een expert gestuurd die de auto met trillings- en geluidsensoren heeft volgehangen en 2 dagen getest. Uitkomst: probleem zat in de aandrijfas en wiellager rechtsvoor. Je gelooft het bijna niet...fyr0 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:38:
[...]
Ja vergeten te melden, maar het is met name in binnen de bebouwde kom. Dus met lage snelheden.
Ik ga voor de zekerheid een afspraak maken. Bedankt!
https://www.theverge.com/...harging-built-in-features
[ Voor 4% gewijzigd door misteriks op 08-02-2023 16:00 ]
Dat wordt een softwareupdate bij de dealerdaniel850 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:23:
Ik kreeg na het publieke laden een melding van storing in het aandrijfsysteem??? neem contact op met polestar support...iemand ervaring met dit?
Nice. Lang op gewacht maar dit zijn voor mij de laatste twee irritante dingen die nu zijn gefixt: goede planning bij 1 laadstop en ipv alleen 50kW+ filter, nu ook 150kW+ filter.misteriks schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:00:
Kijk, dit zijn mooie toevoegingen aan Google Maps voor onze P2
Nog geen aankondiging op Facebook gezien maar zal wel snel komen. Je kunt je afvragen waarom dit zo lang moest duren, maar ik ben blij dat het binnenkort is opgelost.
Bedankt voor je bericht, ik ga dit ook meenemen naar de dealer.Johnbeer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:32:
[...]
Volledig herkenbaar (zie mijn eerdere posts hierover), speelde bij mij vanaf medio vorig jaar. Kort samengevat (want het heeft me tig werkplaatsbezoekjes gekost, ondanks dat de Volvogarage me zeer serieus nam en echt bereidwillig was). De garage heeft tot 3x toe (rechtsachter, linksachter, linksvoor) de aandrijfas en wiellager vervangen. Zonder resultaat. Toen heeft Polestar een expert gestuurd die de auto met trillings- en geluidsensoren heeft volgehangen en 2 dagen getest. Uitkomst: probleem zat in de aandrijfas en wiellager rechtsvoor. Je gelooft het bijna niet...Dus ook vervangen, de ratel is weg.
Ik heb pas over een maand een afspraak kunnen krijgen, maar ach hij rijdt..
Er staat niet bij wanneer deze update komt voor zover ik zie?misteriks schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:00:
Kan ik dan eindelijk bepalen dat Google Maps voortaan in darkmode blijft?misteriks schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:00:
In elke auto kun je de gewenste mode zelf bepalen, maar Google vindt dat je daar geen controle over mag hebben in een P2.
Ik vind de GUX in Polestar sowieso om te huilen..
"rolled out over the next few months"Kleineheino schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:21:
[...]
Er staat niet bij wanneer deze update komt voor zover ik zie?
Vraagje: werkt bij jullie de achterruitverwarming ook matig. Na 30min voorverwarmen is de ruit nog steeds vol met condens en alleen waar de draadjes zitten is het vrij en zie je nog niks naar achteren:
![]() | ![]() |
Mijn achterruitverwarming werkt een stuk beter volgens mij.AartJW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:44:
Gisteren bij de 60k onderhoudsbeurt de 2.6 software update ontvangen. De ACC is nog soepeler dan de 2.4, dus top. He remt minder abrupt en geeft ook minder gas bij vrije ruimte.
Vraagje: werkt bij jullie de achterruitverwarming ook matig. Na 30min voorverwarmen is de ruit nog steeds vol met condens en alleen waar de draadjes zitten is het vrij en zie je nog niks naar achteren:
[Afbeelding] [Afbeelding]
ACC dan weer niet, merk echt geen verschil met 2.6.
Had gevraagd bij de onderhoudsbeurt er naar te kijken, maar bij het ophalen van de auto wist niemand of er iets aan gedaan was... Lijkt wel of hij op halve kracht werkt, maar wacht het de aankomende weken af.VidaR-9 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Mijn achterruitverwarming werkt een stuk beter volgens mij.
ACC dan weer niet, merk echt geen verschil met 2.6.
Maar goed, wel mooie omgeving
Hier 2.5 ACC nog wennen (auto pas 2 maanden in bezit). Achteruit verwarming werkt als een tierelier, binnen minuten geheel goed zicht.AartJW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:44:
Gisteren bij de 60k onderhoudsbeurt de 2.6 software update ontvangen. De ACC is nog soepeler dan de 2.4, dus top. He remt minder abrupt en geeft ook minder gas bij vrije ruimte.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Valt mij juist op in tegenstelling tot een XC40 waar ik regelmatig meerdere van rechts heb ingehaald terwijl ik gewoon rechts al aan het rijden was met de max snelheid, dit nog nooit bij een Polestar gedaan. Want die zie ik nauwlijks onnodig links rijden.
Complimenten aan jullie.
Ja ACC in NL is sowieso lastig met al het invoegende verkeer. Maar nu wel rustiger voor oa de passagiers.Freakie1NL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:54:
[...]
Hier 2.5 ACC nog wennen (auto pas 2 maanden in bezit). Achteruit verwarming werkt als een tierelier, binnen minuten geheel goed zicht.
Thanks voor het delen van de info over de achterruitverwarming. Zat gisteren te denken dat ik een dashcam heb aangesloten in de fuse box en misschien piggy back op precies de zekering van de achterruitverwarming. Die dashcam trekt 5v en dan heeft de verwarming misschien maar 7v over... Of zou het zo niet werken? Ga de dashcam iig uitzetten de volgende keer met koud weer.
Echt super gaaf! Ik heb zelf een non performance dus de stap naar deze veren was enorm. Hij stond op super hard ingesteld dus wel enorm stuiteren natuurlijk, voor even leuk maar dagelijks gebruik niet te doen. Wel een super strakke wegligging. Bizar, 0 overhang en beter te beheersen.
Ook even sprintjes gedaan maar over de extra pk’s was ik zelf niet echt onder de indruk. Meteen duidelijk dat het mij de 1000 euro niet waard zal zijn voor m’n eigen auto😅
Wel echt super gaaf om er even in te mogen sturen!
Ook even een foto natuurlijk!
:strip_exif()/f/image/5qmyU2UGKH9uItRonH4PZwUO.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee zo werkt het niet, ze staan niet in serie. Als het goed is werkt je dashcam op 12V (met een adapter naar 5V) en trekt een bepaalde hoeveelheid stroom. Als die inderdaad bij de achterruitverwarming erbij zit (beetje vreemde keuze) en het zou teveel stroom zijn, dan brandt de zekering simpelweg door. Dus lijkt me niet dat de oorzaak van je probleem is.AartJW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:58:
[...]
Zat gisteren te denken dat ik een dashcam heb aangesloten in de fuse box en misschien piggy back op precies de zekering van de achterruitverwarming. Die dashcam trekt 5v en dan heeft de verwarming misschien maar 7v over... Of zou het zo niet werken? Ga de dashcam iig uitzetten de volgende keer met koud weer.
De BST is meer dan 1000 euro duurder neem ik aan? Anders zou iedere lrdm wel een bst zijn inmiddels lijkt meSpeedfreakR schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:08:
Vandaag het geluk gehad om in een Polestar 2 BST edition te mogen rijden.
Echt super gaaf! Ik heb zelf een non performance dus de stap naar deze veren was enorm. Hij stond op super hard ingesteld dus wel enorm stuiteren natuurlijk, voor even leuk maar dagelijks gebruik niet te doen. Wel een super strakke wegligging. Bizar, 0 overhang en beter te beheersen.
Ook even sprintjes gedaan maar over de extra pk’s was ik zelf niet echt onder de indruk. Meteen duidelijk dat het mij de 1000 euro niet waard zal zijn voor m’n eigen auto😅
Wel echt super gaaf om er even in te mogen sturen!
Ook even een foto natuurlijk!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/x3FcHmt5cPkGm4yCYHzyn78k.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? De app store werkt niet meer. Een reset van het systeem helpt niet. Vraag mij af hoe ik deze kan herinstalleren?? Of andere manier wellicht?
[ Voor 20% gewijzigd door Playgarden op 11-02-2023 22:33 ]
Ik doelde met de 1000 euro op alleen de software upgrade die deze bst standaard heeft. Kwa meer vermogen tegen over mijn standaard 408pk en zelfs het nm koppel was ik niet onder de indruk.Pixeltje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:25:
[...]
De BST is meer dan 1000 euro duurder neem ik aan? Anders zou iedere lrdm wel een bst zijn inmiddels lijkt me
Las dat van meerdere mensen, ook op FB, dus lijkt op een wat algemene storing.Playgarden schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? De app store werkt niet meer. Een reset van het systeem helpt niet. Vraag mij af hoe ik deze kan herinstalleren?? Of andere manier wellicht?
Zou zeggen van doe ff niets, grote kans dat het morgen gewoon weer werkt zoals zoveel dingen bij Polestar
Zoals in de reactie hierboven staat zal dit wel een algemene storing zijn, maar een manier om een app te resetten is:Playgarden schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Instellingen -> Apps -> Alle apps weergeven -> <je app> -> gedwongen stoppen (Ja) -> Cache verwijderen (en als dat nog niet werkt kun je ook nog 'alle opslag wissen' oid selecteren).
Als je die laatste stap ook doet krijg je vrijwel hetzelfde resultaat als opnieuw installeren; handig voor apps als de Play Store die je niet kunt verwijderen om opnieuw te installeren.
Ik heb hier ook sinds gisterenmiddag last van,maar zoals al eerder hier geschreven zijn er meerdere polestars wereldwijd getroffen dus zeker geen alleenstaand geval. Ik ga het gewoon ff afwachten. Al de apps die ik nodig heb staan er op dus...Playgarden schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
/f/image/1ACNxfhs9ccD6dh6ABP588Q5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Playgarden op 12-02-2023 19:53 ]
Hier werkt het prima.Playgarden schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:39:
Meerdere mensen ook last van de polestart app (iphone) zoals hieronder? Blijft op laden staan. Herstart vd app of uit-inloggen helpt niet.
[Afbeelding]
Uiteindelijk met de hand open moeten duwen (zonder ergens te kunnen vastpakken moet je echt duwen) ging zwaar. Daarna ging hij bij dicht drukken langzaam dicht.
Vervolgens werkte alles weer normaal. Iemand hier ook al een keer last van gehad?
Hoe vol was de batterij? Want het scheelt best wel wat!SpeedfreakR schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:11:
[...]
Ik doelde met de 1000 euro op alleen de software upgrade die deze bst standaard heeft. Kwa meer vermogen tegen over mijn standaard 408pk en zelfs het nm koppel was ik niet onder de indruk.
60%, is dat zo? ik dacht dat dit niet zoveel uit maakte bij polestarGuiltyNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:30:
[...]
Hoe vol was de batterij? Want het scheelt best wel wat!
Bij Performance Upgrade wel. Boven 70% heb je het volle extra vermogen. Daaronder loopt het steeds wat terug.SpeedfreakR schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:32:
[...]
60%, is dat zo? ik dacht dat dit niet zoveel uit maakte bij polestar
Ahh oke! ThanksGuiltyNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:35:
[...]
Bij Performance Upgrade wel. Boven 70% heb je het volle extra vermogen. Daaronder loopt het steeds wat terug.
Ik heb dat op mijn werk, dan gaat de telefoon op de WiFI en wordt kennelijk een of andere poort geblokkeerd. Wat gebeurt er als je via 3G / 4G kijkt?Playgarden schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:39:
Meerdere mensen ook last van de polestart app (iphone) zoals hieronder? Blijft op laden staan. Herstart vd app of uit-inloggen helpt niet.
There are 2 kinds of pedestrians: the quick and the dead.
Toevallig dat je dit zegt! Ik had gister een soort van hetzelfde. Mijn achterklep bleef uit het niets hangen na 10cm te zijn geopend. Klein stukje omhoog getrokken tot ik bij de knopjes kon. Toen ik daarop drukte opende hij verder gewoon elektrisch.Freakie1NL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:05:
Gisteren ging de kofferbak niet open. Je hoorde hem wel ontgrendelen, en de auto gaf ook aan open. Maar er gebeurde niets. Van alles geprobeerd, auto op slot weer open etc.
Uiteindelijk met de hand open moeten duwen (zonder ergens te kunnen vastpakken moet je echt duwen) ging zwaar. Daarna ging hij bij dicht drukken langzaam dicht.
Vervolgens werkte alles weer normaal. Iemand hier ook al een keer last van gehad?
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.