Voor de tweedehands auto's is ook het inhaaleffect nog zichtbaar na Corona en de verschuiving van nieuw naar tweedehands. Een nieuwe VW Golf met wat toeters en bellen gaat vlot richting de 40K, steeds minder mensen kunnen of willen dat betalen.Gelukszoekr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Wat mij opviel is dat ook 2e hands auto's ook gewoon duurder zijn geworden. Als ik vandaag mijn auto weer verkoop die ik 4 jaar geleden heb gekocht dan krijg ik er minstens net zoveel weer voor terug
Dat auto's een betere investering zijn dan euro's. Bijzondere tijden dit!
Ik eet graag gegrilde aubergines dus dat komt goedVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
Kan er anders zo drie opnoemen.
- 5 ton verse aubergines
- Een vrouw
- Cardano
Klopt, had mijn vorige auto vorig jaar al eens te koop staan, uiteindelijk wilde ik hem toch niet verkopen destijds. Nu dik een jaar later 1000 euro meer kunnen vragen.Gelukszoekr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Wat mij opviel is dat ook 2e hands auto's ook gewoon duurder zijn geworden. Als ik vandaag mijn auto weer verkoop die ik 4 jaar geleden heb gekocht dan krijg ik er minstens net zoveel weer voor terug
Hetzelfde verhaal met een motor een paar jaar geleden, gekocht voor 3500 euro, 5 jaar later verkocht voor 3500 euro.
Zero.
Inmiddels wordt er weer over BMW's en Tesla's gepraat terwijl er wederom een huizenprijsrecord is neergezet afgelopen juli. Mijn generatie (<30) heeft geen enkele mogelijkheid meer om mee te doen op de huizenmarkt maar het CPB maakt zich liever druk over een ban op crypto. Lekker man. Forever huren.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Tot nu toe voegt de vrouw juist kapitaal toe om te investeren in Crypto, en kost ze minder dan haar inbreng oplevertVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
- 5 ton verse aubergines
- Een vrouw
- Cardano
Zal in de bear wel anders gaan
Wij willen binnen zoveel jaar wel weer verhuizen. Hoop wat extra hypotheek dan te kunnen aflossen met crypto winst. Dat is eigenlijk het plan..
Jezus wat saai zeg
Jezus wat saai zeg
Ik ben vanochtend een beetje (DY)OR aan het doen mbt Bitvavo en hardware ledgers want ik denk dat ik het punt begin te bereiken waarop het credo 'not your keys etc' steeds belangrijker gaat worden.
Maar is het raar als ik het ingewikkeld vind? Of is het slaapgebrek me parten aan het spelen?
Maar is het raar als ik het ingewikkeld vind? Of is het slaapgebrek me parten aan het spelen?
Precies, er vindt een tweedeling plaats in de samenleving.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
Inmiddels wordt er weer over BMW's en Tesla's gepraat terwijl er wederom een huizenprijsrecord is neergezet afgelopen juli. Mijn generatie (<30) heeft geen enkele mogelijkheid meer om mee te doen op de huizenmarkt maar het CPB maakt zich liever druk over een ban op crypto. Lekker man. Forever huren.
Rijke ouders met kinderen (jubelton) met een eigen huis waarvan de kinderen ook de vruchten plukken bij een erfenis.
Ook hebben deze kinderen vaak weinig of geen studieschuld want de ouders hebben dat voorkomen.
Tsja, onze kinderen vallen dus in de gelukkige categorie maar eerlijk is het niet echt.
Is allemaal de schuld van Ryan Babel en de Rabobank.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
Ex-Oranje speler Ryan Babel legt in een duidelijke video het belang van sociale huur uit: pic.twitter.com/WpuVBW7kkH
— Remko Theulings (@RemkoTheulings) 5 augustus 2021
Zero.
Ik hoop gewoon met crypto 32 uur in de week te kunnen werkenmentalozzie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:50:
Wij willen binnen zoveel jaar wel weer verhuizen. Hoop wat extra hypotheek dan te kunnen aflossen met crypto winst. Dat is eigenlijk het plan..
Jezus wat saai zeg
100% mee eens. Ondanks wat relatief kleine minpunten her en der is het telkens een genot om in te rijden. OTA updates zijn ook top, blijft bijzonder om de firmware van je auto met enige regelmaat te updatenanti elppa schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:33:
[...]
Ik audi en idd zeker binnen wel een verschil. Maar niet groot genoeg om niet voor de tesla te gaan. Sowieso zijn hoop andere zaken beter dan Audi. En wat er in de media soms langs komt over tesla en kwaliteit is meestal zwaar overtrokken. Maar dat het beter kan is absoluut een feit. Ik heb iig geen seconde spijt van de keuze. Is voor mij de fijnste auto die ik ooit heb gehad.
Hier ook eerst verhuizen, dan andere leuke dingen. Auto overnemen is voor mij t.z.t. ook een optie (nog 3 jaar te gaan in dit leasecontract), maar de markt voor EVs verandert zo snel dat ik dat nu nog niet kan voorspellen.Ik zit er zelfs over te denken om hem over 2 jaar over te nemen van de leasemaatschappij, als vervanging van de fossiele 2e auto. Maar dat hangt voor groot deel van BTC af. Eerst een andere hut en dan eens kijken of bovenstaand plan uitgevoerd kan worden
Excuses aan de rest van het topic trouwens voor de autopraat die niet over Lambo's gaat
Ik zeg doen, met of zonder crypto. Ja het is een groot verschil in inkomen en dat merk je zeker wel, maar tijd is veel belangrijker dan geld. Ik werk inmiddels zo'n 8 jaar 32 uur (excl. overwerk), ga nooit meer 40 uur (op papier) werken.Pingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Ik hoop gewoon met crypto 32 uur in de week te kunnen werkenIk heb geen hekel aan werken in tegendeel, maar 40 vind ik gewoon veel
Ik heb geen topinkomen trouwens, maar ik leef ook nogal zuinig eerlijk gezegd. Alle extra's zijn van de crypto en eigenlijk puur luxe en niet nodig.
Toen wij ons eerste huis kochten werkte we wel beide 40+ uur trouwens en hadden we al 4 jaar flink gespaard.
[ Voor 20% gewijzigd door Pelox op 23-08-2021 10:58 ]
Zero.
Sorry, we zullen het niet meer over auto's hebben. Nog andere zaken waar we het niet meer over mogen hebben?Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
Geen idee overigens waarom jullie "geen enkele mogelijkheid meer" hebben maar 2 familieleden van mij hebben afgelopen half jaar beiden een huis gekocht in Het Groene Hart. Leeftijd 27 en 29, en nee, ik kom niet uit een rijke of vermogende familie, integendeel. Jarenlang sparen en geld wegzetten was hun pva.
Ik weet dat het niet makkelijk is, maar onmogelijk is het zeker niet. En je regelt het ook niet even in een maand, daar gaan inderdaad wel wat teleurstellingen overheen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Klopt helemaal conform de bijgewerkte shitcoin flowchart:Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
- 5 ton verse aubergines
- Een vrouw
- Cardano
Echt goed om die foto van Charles nog te herbruiken. Die mag nooit vergeten worden hahaBananeman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Klopt helemaal conform de bijgewerkte shitcoin flowchart:
[Afbeelding]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Yes, en hadden deze mensen toevallig een relatie? Als vrijgezel is het onmogelijk. Ook als je 2* tot 2,5* modaal verdient. De koopkracht vergeleken met 5, laat staan 10 jaar geleden is op een bizarre manier achteruit gegaan. Je kan simpelweg niet tegen de prijsstijging op sparen. Het systeem is kapot.Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Sorry, we zullen het niet meer over auto's hebben. Nog andere zaken waar we het niet meer over mogen hebben?
Geen idee overigens waarom jullie "geen enkele mogelijkheid meer" hebben maar 2 familieleden van mij hebben afgelopen half jaar beiden een huis gekocht in Het Groene Hart. Leeftijd 27 en 29, en nee, ik kom niet uit een rijke of vermogende familie, integendeel. Jarenlang sparen en geld wegzetten was hun pva.
Ik weet dat het niet makkelijk is, maar onmogelijk is het zeker niet. En je regelt het ook niet even in een maand, daar gaan inderdaad wel wat teleurstellingen overheen.
Tot zo ver deze rant. Welke altcoins nemen jullie positie in deze week?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dat is vaak ook meteen de reden waarom de jongere generatie steeds vaker gaat investeren, in zowel reguliere aandelen als crypto's.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
In mijn netwerk (vrienden, collega's etc) zien veel crypto als de enige manier om een kans te krijgen op de huizenmarkt. De keuze is dan; maandelijks geld op je spaarrekening storten, waarbij de kans op voldoende kapitaal voor een huis vrijwel 0 is als loonslaaf. Of investeren in crypto, met het risico dat het naar 0 gaat, maar als je het goed doet je een mooi startkapitaal bij elkaar kan krijgen.
Ken ondertussen al wel wat mensen die hun huis bij elkaar hebben kunnen financieren met behulp van crypto.
Je hebt echt wel een punt maar ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de regio erg verschillend is. Ik ben ook vrij recent doorgestroomd vanuit onze eerste woning en dat was zeker niet onmogelijk. Op het moment van schrijven staat er welgeteld 1 woning te koop tot een prijsklasse van €350.000 bij ons in het dorp. Ik kan me voorstellen dat dit voor een 'starter' wel een probleem kan zijn. Banken zijn ook voorzichtiger geworden en je wilt ook niet (Althans dat denk ik) helemaal tot de max in je hypotheek zitten.Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Is en blijft een lastige discussie. Je hebt voor een deel gelijk, maar het is een combinatie van factoren. Wat mij stoort is dat de generatie <30jr. het naar mijn idee soms ook opzoekt.RaptorXS schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
Precies, er vindt een tweedeling plaats in de samenleving.
Rijke ouders met kinderen (jubelton) met een eigen huis waarvan de kinderen ook de vruchten plukken bij een erfenis.
Ook hebben deze kinderen vaak weinig of geen studieschuld want de ouders hebben dat voorkomen.
Tsja, onze kinderen vallen dus in de gelukkige categorie maar eerlijk is het niet echt.
De typische student (dit type zie ik altijd voorbij komen op het nieuws als het hierover gaat):
Koste wat kost op kamers (in mijn omgeving ken ik er genoeg, universiteit op minder dan 1 uur reizen maar toch op kamers). Vervolgens een studie kiezen met beperkt toekomstperspectief (communicatiewetenschappen, dat soort pretstudies). Ondertussen maximaal lenen om het studentenleven te financieren (die schuld komt later wel, ze denken ook allemaal te starten met minimaal 3K netto). Tot slot willen ze allemaal graag in de grote stad blijven wonen, dus eerst maar een paar jaar huren á 1500+ per maand (gevolg: opbouwen vermogen lukt niet).
Alternatieven:
1.
Waar mogelijk een studie kiezen dichtbij huis en pendelen met het OV. Niet of zo min mogelijk lenen (in sommige situaties is het haast niet te voorkomen als ouders geen bijdrage in het collegegeld kunnen doen). Bijbaan nemen om de leuke dingen in het leven te financieren.
2.
Studie kiezen waarbij een duaal traject mogelijk is (= direct een salaris, betaalde student). Zo lang mogelijk thuis blijven wonen, vermogen opbouwen. Koophuis kopen buiten de grote steden.
Beiden zitten inderdaad in een relatie. Voor jou wellicht niet wat je wilt horen, maar voor mij als vrijgezel was het ook onmogelijk om te kopen en ik heb gebruik gemaakt van de vorige crash, dat opende deuren voor mij. Jouw kansen komen echt wel, zorg dat je genoeg gespaard hebt tegen die tijd.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
Yes, en hadden deze mensen toevallig een relatie? Als vrijgezel is het onmogelijk. Ook als je 2* tot 2,5* modaal verdient. De koopkracht vergeleken met 5, laat staan 10 jaar geleden is op een bizarre manier achteruit gegaan. Je kan simpelweg niet tegen de prijsstijging op sparen. Het systeem is kapot.
ja is wel zo, ook al heb ik een vrouw die teveel geld uitgeeft aan rommel (action, kleding weet ik veel nog meer) maar met 2 fiat-salarissen hebben we wel meer over dan bijvoorbeeld mijn broertje die een zeer goede baan heeft maar wel op zichzelf woont.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
Yes, en hadden deze mensen toevallig een relatie? Als vrijgezel is het onmogelijk. Ook als je 2* tot 2,5* modaal verdient. De koopkracht vergeleken met 5, laat staan 10 jaar geleden is op een bizarre manier achteruit gegaan. Je kan simpelweg niet tegen de prijsstijging op sparen. Het systeem is kapot.
funfact: mijn broertje doet werk iets met financiële markt, maar hij doet niets met aandelen/crypto/beleggen
ik hou het wel bij mijn 32 uur (werk wel ook in avond en nachtdiensten, extra inkomen terwijl je minder hard hoeft te werken als overdag
[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 23-08-2021 11:05 ]
nothing stops this train
een automobiel kopen is niet verplicht hoor, je mag de winst ook gebruiken om je te begeven op die andere gebakkenlucht markt.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
Idd, die zal hem tot het einde der tijden blijven achtervolgenGelukszoekr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
Echt goed om die foto van Charles nog te herbruiken. Die mag nooit vergeten worden haha
YouTube: Aubergines - De mannen van de radioVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
- 5 ton verse aubergines
- Een vrouw
- Cardano
ooit begonnen met 400 kilo
Ik vind persoonlijk dat jonge mensen recht hebben op een leuke tijd, zoals student op kamers in een grote stad. Dat is heel anders als je 20 bent dan als je 40 bent. Oprecht triest dat een leuke tijd hebben met zulke consequenties moet komen in deze tijden.BTC100K2021 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Is en blijft een lastige discussie. Je hebt voor een deel gelijk, maar het is een combinatie van factoren. Wat mij stoort is dat de generatie <30jr. het naar mijn idee soms ook opzoekt.
Ik werk in een callcenterPelox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
Ik zeg doen, met of zonder crypto. Ja het is een groot verschil in inkomen en dat merk je zeker wel, maar tijd is veel belangrijker dan geld. Ik werk inmiddels zo'n 8 jaar 32 uur (excl. overwerk), ga nooit meer 40 uur (op papier) werken.
Ik heb geen topinkomen trouwens, maar ik leef ook nogal zuinig eerlijk gezegd. Alle extra's zijn van de crypto en eigenlijk puur luxe en niet nodig.
Toen wij ons eerste huis kochten werkte we wel beide 40+ uur trouwens en hadden we al 4 jaar flink gespaard.
Vorig jaar mijn pensioenpot ingesteld op 'offensief beleggen' Man dat zijn inmiddels ook crypto-gains procentueel gezien.
Pak ik toch nog wat mee van die markt.
Daarom noemde ik specifiek de regio er bij. Het Groene hart is zeer pittig qua huizenmarkt, maar mogelijkheden zijn er uiteindelijk wel echter soms niet in de vorm welke men zoekt. Bijvoorbeeld een opknapper en niet iedereen heeft daar zin in, of niet genoeg cash om de verbouwing in 1 keer te doen maar so what. Dan knap je elke paar maanden een gedeelte op zolang de basis maar goed genoeg is.Vibravis schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Je hebt echt wel een punt maar ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de regio erg verschillend is. Ik ben ook vrij recent doorgestroomd vanuit onze eerste woning en dat was zeker niet onmogelijk. Op het moment van schrijven staat er welgeteld 1 woning te koop tot een prijsklasse van €350.000 bij ons in het dorp. Ik kan me voorstellen dat dit voor een 'starter' wel een probleem kan zijn. Banken zijn ook voorzichtiger geworden en je wilt ook niet (Althans dat denk ik) helemaal tot de max in je hypotheek zitten.
Ik heb zelf de keuze gemaakt om klein te gaan wonen, 2 slaapkamer appartement waarvan er 1 bij de woonkamer getrokken is waardoor het hier nu heerlijk wonen is. Vrienden van mij verklaren mij voor gek dat ik niet meer nodig heb maar ik kan maandelijks heerlijk dingen doen en hoef niet zo op de centen te passen wat zij niet kunnen vanwege te hoge lasten. Keuzes... Wanneer alle checkboxes even belangrijk zijn dan maakt men het zichzelf ook wel erg moeilijk uiteraard.
Ik zeg absoluut niet dat Jedi Pimp die insteek heeft, maar ik hoor om mij heen wel vaak gigantische eisenpakketten terwijl de financiele mogelijkheden beperkt zijn. Tja, succes denk ik dan. Soms spreek ik collega's die een huis niet kopen omdat ze er of teveel aan moeten veranderen, of omdat het te duur is omdat alles perfect verbouwd is de afgelopen 2 jaar.
@BTC100K2021Pingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Ik vind persoonlijk dat jonge mensen recht hebben op een leuke tijd, zoals student op kamers in een grote stad. Dat is heel anders als je 20 bent dan als je 40 bent. Oprecht triest dat een leuke tijd hebben met zulke consequenties moet komen in deze tijden.
Dit dus. Niemand heeft het 'recht' om 5+ jaar te studeren, lid te worden op kosten van de overheid, et cetera. Maar als je nu studeert en op kamers wilt wonen, is dat eigenlijk al financiële zelfmoord, zeker gezien je voorland wat betreft het niet kunnen participeren op de woningmarkt. Dit is echt niet "te wijten" aan twintigers maar aan een totaal andere context dan die waarin onze ouders konden studeren.
Heb jij geen vakantie?Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Daarom noemde ik specifiek de regio er bij. Het Groene hart is zeer pittig qua huizenmarkt, maar mogelijkheden zijn er uiteindelijk wel echter soms niet in de vorm welke men zoekt. Bijvoorbeeld een opknapper en niet iedereen heeft daar zin in, of niet genoeg cash om de verbouwing in 1 keer te doen maar so what. Dan knap je elke paar maanden een gedeelte op zolang de basis maar goed genoeg is.
Ik heb zelf de keuze gemaakt om klein te gaan wonen, 2 slaapkamer appartement waarvan er 1 bij de woonkamer getrokken is waardoor het hier nu heerlijk wonen is. Vrienden van mij verklaren mij voor gek dat ik niet meer nodig heb maar ik kan maandelijks heerlijk dingen doen en hoef niet zo op de centen te passen wat zij niet kunnen vanwege te hoge lasten. Keuzes... Wanneer alle checkboxes even belangrijk zijn dan maakt men het zichzelf ook wel erg moeilijk uiteraard.
Ik zeg absoluut niet dat Jedi Pimp die insteek heeft, maar ik hoor om mij heen wel vaak gigantische eisenpakketten terwijl de financiele mogelijkheden beperkt zijn. Tja, succes denk ik dan. Soms spreek ik collega's die een huis niet kopen omdat ze er of teveel aan moeten veranderen, of omdat het te duur is omdat alles perfect verbouwd is de afgelopen 2 jaar.
Ja dat is wat anders inderdaad, met de juiste instelling komt het vast goedPingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Ik werk in een callcenterDat spreken we qua salaris over een heel andere orde
Maar goed heb een weekje vrij en ga aan de studie, wie weet ontstijg ik het callcenter gebeuren ooit.
Zero.
Het feit dat je tegenwoordig ook buiten de randstad standaard 15k of meer moet overbieden zegt toch genoeg. De huizenmarkt is compleet verziekt. Dat valt m.i. echt niet op te hangen aan dat mensen het zichzelf te moeilijk maken.Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Daarom noemde ik specifiek de regio er bij. Het Groene hart is zeer pittig qua huizenmarkt, maar mogelijkheden zijn er uiteindelijk wel echter soms niet in de vorm welke men zoekt. Bijvoorbeeld een opknapper en niet iedereen heeft daar zin in, of niet genoeg cash om de verbouwing in 1 keer te doen maar so what. Dan knap je elke paar maanden een gedeelte op zolang de basis maar goed genoeg is.
Studeren, zoals hier eerder vermeld wordt, kan ook bijna niet meer zonder jezelf dik in de schulden te steken.
Los van wat mensen graag willen, welke eisen ze stellen en hoe 'moeilijk' ze doen, is dit echt wel een groot probleem.
Same here. Echt bizar. Zit al een tijdje met een schuin oog naar een Golf GTE / Audi A3 E-tron te kijken maar die zijn sinds 2019 gewoon in prijs gestegen, ondanks dat er een enorme batch uit de lease is gekomen begin dit jaar, en die auto's dus nu 2 jaar ouder zijn.Gelukszoekr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Dat is inmiddels het 'worst case' scenario geworden
Maar ja, mijn huidige c-segmenter uit 2008 wordt nog net zoveel voor gevraagd als toen ik hem kocht 4 jaar terug, terwijl er nu een halve ton meer km op zit
Voor ons huis hebben we een ton meer betaald dan wat het 2/3 jaar geleden had opgebracht.
Maar inflatie stelt niks voor aldus FED en ECB. Yeah right.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als je iets verder moet reizen hoeft dat geen afbreuk te doen aan een leuke tijd, dat is wel zeer simplistisch gesteld. Of een kamer in de buitenwijk van een stad ipv in het centrum. Hier in Utrecht scheelt dat echt een slok op een borrel.Pingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Ik vind persoonlijk dat jonge mensen recht hebben op een leuke tijd, zoals student op kamers in een grote stad. Dat is heel anders als je 20 bent dan als je 40 bent. Oprecht triest dat een leuke tijd hebben met zulke consequenties moet komen in deze tijden.
En als het dan toch allemaal zo belangrijk is, dan staan daar wel consequenties tegenover. Lijkt me logisch toch? Niemand van ons kan onbeperkt geld uit blijven geven of onszelf in de schulden steken zonder daar keuzes voor te hoeven maken. Dat zou ook een zeer slechte leerschool zijn voor later.
Zit er toch aan te denken om winsten te gaan pakken, maar waar dan mn winst neerzetten dat ik er toch nog een leuk percentage rente over krijg low risk?
Ik als iemand die gister, 45 is geworden, vind die consequenties veels te zwaar. Laat jonge mensen lekker jong zijn, serieus doen kan je nog van de rest van je leven. Waarom moeten ze vanaf hun 18e bloedserieus met van alles en nog wat bezig zijn?Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
Als je iets verder moet reizen hoeft dat geen afbreuk te doen aan een leuke tijd, dat is wel zeer simplistisch gesteld. Of een kamer in de buitenwijk van een stad ipv in het centrum. Hier in Utrecht scheelt dat echt een slok op een borrel.
En als het dan toch allemaal zo belangrijk is, dan staan daar wel consequenties tegenover. Lijkt me logisch toch? Niemand van ons kan onbeperkt geld uit blijven geven of onszelf in de schulden steken zonder daar keuzes voor te hoeven maken. Dat zou ook een zeer slechte leerschool zijn voor later.
Mijn ouders konden niet studeren, mijn vader begon na de lagere school in de bouw en mijn moeder in de fabriek. Ondanks dat hebben ze het heel goed gedaan, helaas mocht mijn moeder haar pensioen niet halen om ervan te profiteren.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
@BTC100K2021
Dit is echt niet "te wijten" aan twintigers maar aan een totaal andere context dan die waarin onze ouders konden studeren.
Zero.
short term kunnen we dus wel een terugtest verwachten
[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 23-08-2021 11:25 ]
nothing stops this train
Je zou bijvoorbeeld je fiat of stable coins kunnen onderbrengen bij Nexo.roflexx schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:21:
Zit er toch aan te denken om winsten te gaan pakken, maar waar dan mn winst neerzetten dat ik er toch nog een leuk percentage rente over krijg low risk?
Ik heb bijvoorbeeld 30% van mijn spaargeld in fiat bij Nexo staan voor 6%. Dan heb ik altijd de zekerheid van Fiat bij de bank en pak ik toch een leuke rente. Mocht er dan ooit een crash komen dan kan ik ook meteen schakelen door crypto's te kopen. De winst weer terug in euro of usd.
Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens. Alleen niet met het generaliseren. Van mijn vrienden vroeger die studeerden, en dat waren er weinig want ik kom nog uit een gehucht waar je werkte voor je geld vanaf je 15e of 16e, was het 90% die dat vanuit het ouderlijk huis deden en dagelijks een uur heen en een uur terug reisden, dit omdat het financieel niet op te brengen was om op kamers te gaan.Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
@BTC100K2021
Dit dus. Niemand heeft het 'recht' om 5+ jaar te studeren, lid te worden op kosten van de overheid, et cetera. Maar als je nu studeert en op kamers wilt wonen, is dat eigenlijk al financiële zelfmoord, zeker gezien je voorland wat betreft het niet kunnen participeren op de woningmarkt. Dit is echt niet "te wijten" aan twintigers maar aan een totaal andere context dan die waarin onze ouders konden studeren.
We doen tegenwoordig maar alsof iedereen ooit een huis heeft gekregen mits je voor bepaalde datum bent geboren en of iedereen zonder studieschuld 5 of 6 jaar heeft lopen beesten zonder enige verplichting of moeite.
Achteraf is dat natuurlijk mooi wonen, maar als 17-18 jarige middelbare scholier (wanneer je je studiekeuze maakt) denk je vaak niet na over de gevolgen die jouw keuzes op die leeftijd hebben. Met de kennis van nu zou ik waarschijnlijk een en ander ook anders hebben aangepakt, maar zou ook de ervaringen niet hebben willen missen (buitenland ervaring etc).BTC100K2021 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Is en blijft een lastige discussie. Je hebt voor een deel gelijk, maar het is een combinatie van factoren. Wat mij stoort is dat de generatie <30jr. het naar mijn idee soms ook opzoekt.
De typische student (dit type zie ik altijd voorbij komen op het nieuws als het hierover gaat):
Koste wat kost op kamers (in mijn omgeving ken ik er genoeg, universiteit op minder dan 1 uur reizen maar toch op kamers). Vervolgens een studie kiezen met beperkt toekomstperspectief (communicatiewetenschappen, dat soort pretstudies). Ondertussen maximaal lenen om het studentenleven te financieren (die schuld komt later wel, ze denken ook allemaal te starten met minimaal 3K netto). Tot slot willen ze allemaal graag in de grote stad blijven wonen, dus eerst maar een paar jaar huren á 1500+ per maand (gevolg: opbouwen vermogen lukt niet).
Alternatieven:
1.
Waar mogelijk een studie kiezen dichtbij huis en pendelen met het OV. Niet of zo min mogelijk lenen (in sommige situaties is het haast niet te voorkomen als ouders geen bijdrage in het collegegeld kunnen doen). Bijbaan nemen om de leuke dingen in het leven te financieren.
2.
Studie kiezen waarbij een duaal traject mogelijk is (= direct een salaris, betaalde student). Zo lang mogelijk thuis blijven wonen, vermogen opbouwen. Koophuis kopen buiten de grote steden.
Qua dat betreft zouden we in Nederland echt wel meer mogen doen aan financiele voorlichting op de middelbare school. Nu ben je wat dat betreft vooral afhankelijk van wat je ouders je bijbrengen (of niet), en vaak is dat ook een gekleurde versie door hun eigen ervaringen (beleggen = eng, want geld verloren in een of andere hardhout investering
Ik negeer dit soort schreeuw titels altijd. Allemaal van die "experts" die zichzelf fantastisch vinden en vaak complete onzin en emotie blaten.Kol Nedra schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:24:
[YouTube: IMPORTANT BITCOIN LEVEL TO BREAK OR WE CORRECT!! 😮]
short term kunnen we dus wel een terugtest verwachten
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Als je zoals ik zei een duaal traject kiest, kun je studeren zonder studieschuld mét salaris. Honderden mogelijkheden (financieel, zorg, techniek, rechten etc.).Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
@BTC100K2021
Het is ook een kwestie van willen. 4, 5 of 6 jaar bier drinken (met soms ook een "tussenjaar" en op het einde nog even een wereldreis) onder het mom van studeren is prima, maar het is toch niet gek dat je hier financieel zelf de gevolgen van draagt?
Maar goed, leuke discussie alleen is dit niet de juiste plek.
MOON LAMBO
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-08-2021 11:29 ]
Hoezo nu gelijk weer bloedserieus? Ooit wel eens van de kleur grijs gehoord? Er zitten vele gradaties tussen leuk en bloedserieus.Pingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Ik als iemand die gister, 45 is geworden, vind die consequenties veels te zwaar. Laat jonge mensen lekker jong zijn, serieus doen kan je nog van de rest van je leven. Waarom moeten ze vanaf hun 18e bloedserieus met van alles en nog wat bezig zijn?
Ik aan de studie, eigenlijk is het wel goed dat ik op dit forum zit op crypto in plaast van Viva (dat veels te rustig is voor mij en te veel spijtoptanten heeft). Want ik ga beginnen aan "Inleiding informatica" aan de OU. Als ik er niet uitkom kunnen jullie me vast helpenNgangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:26:
[...]
Vandaar de tijd om te reageren. Ondertussen ben ik hier thuis aan het klussen.
studieschuld lijkt mij het ergste om te hebben, zelf niet meegemaakt want ik deed elke dag 1 uur reizen vanuit mijn ouders huis.
dat geld wat allemaal kost om op kamers te wonen kun je echt veel beter investeren. hoe eerder je begint op jonge leeftijd, hoe meer geld je gaat hebben (compounden)
Ik ga mijn kinderen leren hoe ze met geld om moet gaan, ik ben al bezig voor ze x bedrag per maand: deel naar crypto, deel aandelen en ETF.
tegen de tijd dat ze 13-16 jaar zijn dan ga ik ze meenemen in deze wereld. mijn 5 jarige zoontje kijkt al veel mee naar de grafieken en hij vind de kleurtjes mooi
groen is zijn lievelingskleur, dus komt goed toch?
dat geld wat allemaal kost om op kamers te wonen kun je echt veel beter investeren. hoe eerder je begint op jonge leeftijd, hoe meer geld je gaat hebben (compounden)
Ik ga mijn kinderen leren hoe ze met geld om moet gaan, ik ben al bezig voor ze x bedrag per maand: deel naar crypto, deel aandelen en ETF.
tegen de tijd dat ze 13-16 jaar zijn dan ga ik ze meenemen in deze wereld. mijn 5 jarige zoontje kijkt al veel mee naar de grafieken en hij vind de kleurtjes mooi
groen is zijn lievelingskleur, dus komt goed toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 23-08-2021 11:30 ]
nothing stops this train
Hier ben ik het volledig mee eens. De financiële voorlichting op basis en middelbare scholen is zwaar onder de maat, althans, dat was deze 35 jaar geleden.jvel92 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:26:
[...]
Achteraf is dat natuurlijk mooi wonen, maar als 17-18 jarige middelbare scholier (wanneer je je studiekeuze maakt) denk je vaak niet na over de gevolgen die jouw keuzes op die leeftijd hebben. Met de kennis van nu zou ik waarschijnlijk een en ander ook anders hebben aangepakt, maar zou ook de ervaringen niet hebben willen missen (buitenland ervaring etc).
Qua dat betreft zouden we in Nederland echt wel meer mogen doen aan financiele voorlichting op de middelbare school. Nu ben je wat dat betreft vooral afhankelijk van wat je ouders je bijbrengen (of niet), en vaak is dat ook een gekleurde versie door hun eigen ervaringen (beleggen = eng, want geld verloren in een of andere hardhout investering)
Zelfs in een buitenwijk van Utrecht kan je geen studentenkamer meer vinden die je met een klein bijbaantje kan betalen. Zie maar eens wat te vinden voor minder dan €500 huur, ook buiten de stad. En dan moet je nog leven.Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
Als je iets verder moet reizen hoeft dat geen afbreuk te doen aan een leuke tijd, dat is wel zeer simplistisch gesteld. Of een kamer in de buitenwijk van een stad ipv in het centrum. Hier in Utrecht scheelt dat echt een slok op een borrel.
In Amsterdam op kamers gaan kost je meer dan wat je überhaupt van DUO mag lenen.
Ik ben zelf nooit op kamers te gaan omdat ik €300 per maand al best veel vond, en bovenal: ik vond een uur reistijd haalbaar ivm weinig contact uren. Woonde je 3 dorpen verderop, en had je veel contacturen? Dan was dat geen optie. Heel veel studenten zouden ongezien tekenen bij een dergelijk bedrag nu.
Die zitten inclusief studiegeld en kale kamerhuur nu op 10k per jaar schuld opbouw als de ouders niet helpen.
Er is niks mis met consequenties, die zijn juist goed. Het is top als de binnenstad €500 kost en een buitenwijk €300. Het probleem is dat je nu buiten de stad al €500 neerlegt en de binnenstad letterlijk onbetaalbaar is. Het begint nu proporties aan te nemen dat men zich haast moet afvragen of studeren überhaupt wel verstandig is als je toevallig in de provincie bent geboren en reistijd onhaalbaar is.
Die kamers zijn alleen maar zo duur omdat de jongeren die erin wonen niet kunnen verhuizen omdat een studio of appartement op de koop en huurmarkt volledig onhaalbaar is geworden.
Mijn huidige starters appartement komt dus beschikbaar omdat wij hebben gekocht. Ik ben binnen 4 uur bedolven onder reacties van geïnteresseerden, ondanks dat het €950 kaal kost voor 50m2. Destijds mocht ik het eerste huurbedrag (850) op mijn enkele starters inkomen betalen en kon ik dus alleenstaand (mijn vriendin studeerde nog) huren. Nu vereist de verhuurder een maandinkomen van €3600. Er moet nu dus eigenlijk een stel in, anders mag je het niet huren. Waarborgsommen en garant staan worden niet geaccepteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 23-08-2021 11:37 ]
Verwijderd
Ik werk in een fabriek in 5 ploegen. 33 uur per week gemiddeld op jaarbasis.Pingo76 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Ik werk in een callcenterDat spreken we qua salaris over een heel andere orde
Maar goed heb een weekje vrij en ga aan de studie, wie weet ontstijg ik het callcenter gebeuren ooit.
Zou niet meer terug willen naar de dagdienst, alleen de nachtdiensten zijn vervelend voor je ritme.
Voor de rest verdient het leuk, ik zal er niet rijk van worden maar zoals we nu ons leven ingericht hebben hoeft mijn vrouw eigenlijk niet te werken, al werkt ze wel part-time voor een leuk extraatje elke maand.
Met die 500 euro heb je het ook precies over die grens waarvoor in Utrecht nog appartementen te vinden zijn, maar dan wel in Overvecht etc. In de binnenstad betaal je soms zelfs 1200 euro.Richh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
Zelfs in een buitenwijk van Utrecht kan je geen studentenkamer meer vinden die je met een klein bijbaantje kan betalen. Zie maar eens wat te vinden voor minder dan €500 huur, ook buiten de stad. En dan moet je nog leven.
In Amsterdam op kamers gaan kost je meer dan wat je überhaupt van DUO mag lenen.
Ik ben zelf nooit op kamers te gaan omdat ik €300 per maand al best veel vond. Heel veel studenten zouden ongezien tekenen bij een dergelijk bedrag nu.
Er is niks mis met consequenties, die zijn juist goed. Het is top als de binnenstad €500 kost en een buitenwijk €300. Het probleem is dat je nu buiten de stad al €500 neerlegt en de binnenstad letterlijk onbetaalbaar is. Het begint nu proporties aan te nemen dat men zich haast moet afvragen of studeren überhaupt wel verstandig is als je toevallig in de provincie bent geboren en reistijd onhaalbaar is.
Die kamers zijn alleen maar zo duur omdat de jongeren die erin wonen niet kunnen verhuizen omdat een studio of appartement op de koop en huurmarkt volledig onhaalbaar is geworden.
Mijn huidige starters appartement komt dus beschikbaar omdat wij hebben gekocht. Ik ben binnen 4 uur bedolven onder reacties van geïnteresseerden, ondanks dat het €950 kaal kost voor 50m2. Destijds mocht ik het eerste huurbedrag (850) op mijn enkele starters inkomen betalen en kon ik dus alleenstaand huren. Nu vereist de verhuurder een maandinkomen van €3600. Er moet nu dus eigenlijk een stel in, anders mag je het niet huren. Waarborgsommen en garant staan worden niet geaccepteerd.
Maar dat is precies waarom ik aangeef dat er keuzes gemaakt moeten worden. Als ik zie dat kinderen van vrienden (en prima en leuk dat het kan he, ik ben blij voor ze) 850 euro per maand neertikken voor een appartement terwijl de reisafstand onder de 20km is, dan moet men later ook niet zeuren over studieschulden.
FixedVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:33:
[...]
Voor de rest verdient het leuk, ik zal er niet rijk van worden maar zoals we nu ons leven ingericht hebben hoeft mijn vrouw eigenlijk niet te werken, al werkt ze wel part-time om te voorkomen dat ze niet elke dag gaat shoppen van de verveling.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dat is het mooiste dat er is, niet die verplichting in je nek voelen dat je beide fulltime MOET werken om rond te kunnen komen.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:33:
[...]
Ik werk in een fabriek in 5 ploegen. 33 uur per week gemiddeld op jaarbasis.
Zou niet meer terug willen naar de dagdienst, alleen de nachtdiensten zijn vervelend voor je ritme.
Voor de rest verdient het leuk, ik zal er niet rijk van worden maar zoals we nu ons leven ingericht hebben hoeft mijn vrouw eigenlijk niet te werken, al werkt ze wel part-time voor een leuk extraatje elke maand.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd ivm modbreak.
[ Voor 104% gewijzigd door Richh op 23-08-2021 12:02 ]
Hodl.D_Jeff schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:44:
@Richh Doet mij nog eens zo'n ijzersterk crypto advies ipv dat stenen gezeur? *kuch*
Zo, BTC maar verkocht.
Als noob (wat ik nog steeds ben) veel te hoog ingekocht net na de ATH. Daarna nog eens voor 33% van m'n originele inleg BTC gekocht toen die op 33k stond, ter compensatie. Ik stond vandaag eindelijk weer quitte, maar ik heb er geen vertrouwen in dat BTC vanaf dit punt een nieuwe ATH gaat zetten. Er komt eerst een dip als ik zo de trends bekijk en het NK topic volg.
Dus even m'n geld weer terug genomen (plus 1,14 euro winst
) en dan bij de eerst volgende dip richting 40k of lager weer instappen.
Gelukkig maak ik met ADA al wel bij 100% winst, die mijn hele portfolio naar een mooie winst sleept.
Ethereum nog 20% verlies, dus die hodl ik nog even. Die komt ter zijner tijd wel weer op het niveau op waar ik het gekocht heb
Als noob (wat ik nog steeds ben) veel te hoog ingekocht net na de ATH. Daarna nog eens voor 33% van m'n originele inleg BTC gekocht toen die op 33k stond, ter compensatie. Ik stond vandaag eindelijk weer quitte, maar ik heb er geen vertrouwen in dat BTC vanaf dit punt een nieuwe ATH gaat zetten. Er komt eerst een dip als ik zo de trends bekijk en het NK topic volg.
Dus even m'n geld weer terug genomen (plus 1,14 euro winst
Gelukkig maak ik met ADA al wel bij 100% winst, die mijn hele portfolio naar een mooie winst sleept.
Ethereum nog 20% verlies, dus die hodl ik nog even. Die komt ter zijner tijd wel weer op het niveau op waar ik het gekocht heb
Uiteraard bedoelde ik kamersRichh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Appartementen? Kamers bedoel je
Voor €500 heb je (na huurtoeslag) sociale huur, maar die mag je als student niet betrekken ivm leeftijd, wachttijd en of andere regels.
Het is niet zo dat het een uur verderop allemaal zoveel goedkoper is. Daar krijg je meer huis voor je geld (want kleine bouw bestaat niet), maar je bespaart helemaal niks. Er is geen sprake van keuze. Hierdoor denken vooral ouderen dat het 'eigen schuld' is, maar dat is allang niet meer het geval, men heeft geen idee van de huidige situatie.
Als je iets boven modaal verdient kan je binnen 1 uur reistijd van Utrecht praktisch gezien niet meer wonen voor onder die 850 per maand, dus ik snap wel dat ze niet elders gaan wonen.
Tenzij je als fulltime werkende in je studentenkamer blijft plakken en daarmee het probleem naar de studenten van nu doorschuift, wat dus precies is wat je nu ziet...
Ripple maakt overigens een Pumpje door, wellicht omdat er weer wat gesteggel is vanuit de SEC lawsuit.
https://coingape.com/xrp-...ts-in-slack-data-dispute/
Weet iemand of er een manier is om Bitvavo op USD in te stellen?
Nope, Bitvavo heeft vooralsnog alleen maar euro's.Firestorm schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:50:
Ik heb mijn kleine PF van Binance verplaatst naar FTX. LiteCoin was nog een van de beschikbare coins met de laagste fees. Veel coins met een nog lagere fee of geen fee zijn al door Binance al op suspend gezet.
Nog bedankt aan diegene die mij tips hadden gegeven in dit topic over het overstappen naar een andere exchange.
Nog bedankt aan diegene die mij tips hadden gegeven in dit topic over het overstappen naar een andere exchange.
[ Voor 21% gewijzigd door MuVo op 23-08-2021 11:58 ]
Verwijderd
Dat vind ik ook het voornaamste, zo veel mogelijk stressloos leven.BTC100K2021 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:39:
[...]
Dat is het mooiste dat er is, niet die verplichting in je nek voelen dat je beide fulltime MOET werken om rond te kunnen komen.
Haal je misschien niet het maximale eruit qua wonen en bezittingen maar dat hoeft van mij ook niet.
Daarnaast is het ook een baantje waarbij je 8 uren aanwezig bent en daarna 100% vrij. Geen mails, berichtjes of telefoontjes. Nooit overwerk, want full continu bedrijf en altijd een ploeg aanwezig.
Ik hou er wel van
Bitvavo is een soort gallisch dorpje dat zich in euro's staande houdt tussen al het dollar geweldFirestorm schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:50:
Nee ik vind het ook echt 1 van de grootste minpunten van de site/app. Al zou het alleen maar een $ view zijn.. het praat gewoon een stuk makkelijker als iedereen het over $ heeft (al zou ik het prima vinden als iedereen het over euros had maar helaas..)
Daarom:Nu.nl schreef op 23-08-2021:
De waarde van de cryptomunt bitcoin is in de nacht van zondag op maandag (Nederlandse tijd) voor het eerst sinds half mei weer boven de 50.000 dollar (42.675 euro) uitgekomen. In mei daalde de bitcoin zo'n 40 procent in waarde. Sinds juli zit de koers weer in de lift.
Analisten en handelaren zijn het er volgens persbureau Bloomberg niet over eens of het koersherstel duurzaam is.
Waar sommigen claimen dat de weg naar een verdere waardestijging of zelfs een verdubbeling tot 100.000 dollar open ligt, waarschuwen anderen dat de waarde van de bitcoin nu simpelweg binnen een opgerekte bandbreedte zal fluctueren.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Klinkt goed! Ik heb zelf iets minder moeite dat ik soms in privé tijd "aan" moet staan, maar het geen stress gedeelte en het hebben van een stuk lagere vaste lasten tov inkomen door bepaalde keuzes te maken bevalt ook hier prima. Duurde even voor dat kwartje viel, maar dat is nu een rijksdaalder gewordenVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Dat vind ik ook het voornaamste, zo veel mogelijk stressloos leven.
Haal je misschien niet het maximale eruit qua wonen en bezittingen maar dat hoeft van mij ook niet.
Daarnaast is het ook een baantje waarbij je 8 uren aanwezig bent en daarna 100% vrij. Geen mails, berichtjes of telefoontjes. Nooit overwerk, want full continu bedrijf en altijd een ploeg aanwezig.
Ik hou er wel van
Hier idem vrouw werkt voor de sociale contacten niet omdat het moet.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Dat vind ik ook het voornaamste, zo veel mogelijk stressloos leven.
Ik hou er wel van
Ik werk ook in ploegen, maar heb zo nu en dan een week storingsdienst en dus wel overuren.
Die overuren gaan allemaal op tijd voor tijd, lekker vaak even eerder weg of helemaal niet komen.
En nu net 5 weekjes vakantie gehad maar staan nog wel wat dagen
Het leven kan zo mooi zijn als je tevreden kunt zijn met wat je hebt.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Yeah! 43K eurotrashbabe.
Aaaaaand she's gone.
Aaaaaand she's gone.
[ Voor 33% gewijzigd door Servor op 23-08-2021 12:08 ]
niet aan beginnen.D_Jeff schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:44:
@Richh Doet mij nog eens zo'n ijzersterk crypto advies
Nobody cares!Servor schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:03:
Yeah! 43K eurotrashbabe.
[ Voor 4% gewijzigd door BTFD op 23-08-2021 12:08 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Verwijderd
Precies jongens, vandaag heb je, morgen kun je krijgen. Zoveel mogelijk genieten is hier het motto.
Natuurlijk is het goed om na te denken over de toekomst, maar als het ten koste gaat van het heden is het wat mij betreft niet de moeite waard.
Als je 55 mag halen, gewoon ontslag nemen en je Bitcoin en huis verkopen, wereldreisje maken van 12 jaar, en als je nog leeft wanneer je terugkeert lekker de soos in.
Natuurlijk is het goed om na te denken over de toekomst, maar als het ten koste gaat van het heden is het wat mij betreft niet de moeite waard.
Als je 55 mag halen, gewoon ontslag nemen en je Bitcoin en huis verkopen, wereldreisje maken van 12 jaar, en als je nog leeft wanneer je terugkeert lekker de soos in.
Zojuist de helft van mijn BNB verkocht, aanschaft na de bekendmaking van de nieuwe launchpool!
Toch weer even 100e per BNB gepakt, deze weer omgezet naar de BTC/ETH hodl pot..
En zo te zien, net op tijd!
Toch weer even 100e per BNB gepakt, deze weer omgezet naar de BTC/ETH hodl pot..
En zo te zien, net op tijd!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Hier ook lekker een flufje van bnb, eth en btc verkocht.
Zero.
Ik heb ook wel OK salaris, en heb het prima. Maar ik ben soms wel bang dat Crypto enorm veel Zoomers (Generatie Z, na millennials) zich aangetrokken voelen tot crypto als een weg uit elende.
Het probleem is dat als je dat op die psychologische basis gaat doen, je een veel grotere kans hebt in falen. Dit soort types zitten ook massaal in de shitcoins, zoals Shiba en weet ik het niet. Het zijn vaak allemaal mensen met klein beetje geld die alleen maar zoeken naar de gigantisch pumps en hopen van hun 500 eurotjes even 100k te maken.
Ja er wordt in de politiek helemaal niet gesproken over hoe fucked generatie Z is. Er is een soort stilte. En deze groep heeft een giga studie schuld, velen malen groter als de millennials.. Want wij hadden nog basisbeurs gratis, prestatie beurs ook gratis. En daarnaast kon je een lening aangaan. Waarbij mensen vaak max 20k schuld hadden opgebouwd na hun opleiding. En die loopt nu op 0% rente) En ik als millenial had geluk dat ik voor een prikkie een huis kon kopen. En met de hypotheekvraag, wel even gehad over het maandbedrag wat ik moest betalen voor de relatief kleine studieschuld die ik nog open had staan en daar werd verder niet over gesproken. Werd helemaal niet meegerekend destijds.
Ik hoor nu Generatie Z, die een HBO studie hebben gedaan. Giga schuld van 50 tot 60K hebben opgebouwd. En die met een HBO studie waar wat minder vraag naar is zitten nog meer in problemen. En nu dus werk zoeken met startsalaris, waarbij je dus vanwege je losse contract geen hypo bijna krijgt en dus moet afwachten tot je een vast contract hebt en het salaris een beetje hoger is. Deze personen moeten dus huren, blijven plakken in hun studentenwoning mits mogelijk. Of moeten heel duur studio/appartement huren in de commerciële sector omdat ze net teveel verdienen voor sociale huur.(daar moet je toch 10 jaar wachten op een woning dus sowieso is dat uitgesloten)
Dus met hun startsalaris + 50K schuld + giga hoge huur. Blijft er bijna niks over om te sparen. Ze zitten in de bloei van hun leven tussen 20 en 30 jaar en willen ook leuke dingen doen die geld kosten.
Dus -> Klein beetje geld, en zien Crypto als een soort uitweg. Gaan massaal in die shitcoins want ja, daar heb je hele hoge percentages. Gaan investeren in die pump en dump en weg is hun spaargeld.
Ik weet zeker dat hier mensen zijn die dit ook meemaken.
Het probleem is dat als je dat op die psychologische basis gaat doen, je een veel grotere kans hebt in falen. Dit soort types zitten ook massaal in de shitcoins, zoals Shiba en weet ik het niet. Het zijn vaak allemaal mensen met klein beetje geld die alleen maar zoeken naar de gigantisch pumps en hopen van hun 500 eurotjes even 100k te maken.
Ja er wordt in de politiek helemaal niet gesproken over hoe fucked generatie Z is. Er is een soort stilte. En deze groep heeft een giga studie schuld, velen malen groter als de millennials.. Want wij hadden nog basisbeurs gratis, prestatie beurs ook gratis. En daarnaast kon je een lening aangaan. Waarbij mensen vaak max 20k schuld hadden opgebouwd na hun opleiding. En die loopt nu op 0% rente) En ik als millenial had geluk dat ik voor een prikkie een huis kon kopen. En met de hypotheekvraag, wel even gehad over het maandbedrag wat ik moest betalen voor de relatief kleine studieschuld die ik nog open had staan en daar werd verder niet over gesproken. Werd helemaal niet meegerekend destijds.
Ik hoor nu Generatie Z, die een HBO studie hebben gedaan. Giga schuld van 50 tot 60K hebben opgebouwd. En die met een HBO studie waar wat minder vraag naar is zitten nog meer in problemen. En nu dus werk zoeken met startsalaris, waarbij je dus vanwege je losse contract geen hypo bijna krijgt en dus moet afwachten tot je een vast contract hebt en het salaris een beetje hoger is. Deze personen moeten dus huren, blijven plakken in hun studentenwoning mits mogelijk. Of moeten heel duur studio/appartement huren in de commerciële sector omdat ze net teveel verdienen voor sociale huur.(daar moet je toch 10 jaar wachten op een woning dus sowieso is dat uitgesloten)
Dus met hun startsalaris + 50K schuld + giga hoge huur. Blijft er bijna niks over om te sparen. Ze zitten in de bloei van hun leven tussen 20 en 30 jaar en willen ook leuke dingen doen die geld kosten.
Dus -> Klein beetje geld, en zien Crypto als een soort uitweg. Gaan massaal in die shitcoins want ja, daar heb je hele hoge percentages. Gaan investeren in die pump en dump en weg is hun spaargeld.
Ik weet zeker dat hier mensen zijn die dit ook meemaken.
Verwijderd
Hier niks verkocht, maar wel 50 cent gevonden tussen een stapel pallets.Pelox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:12:
Hier ook lekker een flufje van bnb, eth en btc verkocht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XhoSMlKBKTMMPXzbbkk0mM2D.jpg?f=user_large)
Ha! Dikke gains.
Wij graaien hier allemaal een paar procent bij elkaar en @Verwijderd pakt weer een oneindige hoeveelheid procenten.. lucky sob.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Hier niks verkocht, maar wel 50 cent gevonden tussen een stapel pallets.
[Afbeelding]
Ha! Dikke gains.
Zero.
Pelox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:44:
Nog tweakers in LRC? dacht een paar dagen geleden hmm.. zal ik er weer eens wat aanschaffen..? Uiteraard niet gedaan
Gaat prima, waar komt dat opeens vandaan? Helaas op 879sat al een deel verkocht, maar liever minder winst dan verlies maken. Eens kijken wanneerik de rest van de hand ga doen.
Ooit op aanraden van @Mooody samen met ANKR gaan volgen en de grote swings meegepakt afgelopen jaar.
De tijd leert of het tij keert
de dikste.. gewoon vanuit 0 inleg.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Hier niks verkocht, maar wel 50 cent gevonden tussen een stapel pallets.
[Afbeelding]
Ha! Dikke gains.
Sorry, RedditBananeman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:21:
Alctoins, nog erger dan altcoins
Je snapt wel dat je auto pas minder waard is wanneer je besluit het door te verkopen of in te ruilen voor een andere, hè?Ray_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Winst binnenharken en binnen 3 jaar de helft zien verdampen door afschrijving van je nieuwe bolide. Ik zou hooguit een tweedehandsje kopen van gemaakte winst.
[/zuurpruim]
Tot die tijd is die auto gewoon een auto.
Je hebt te maken met een jaarlijkse afschrijving, of je er nu wel of geen rekening mee houdt die jaarlijkse afschrijving is er toch echt.Tartarus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Je snapt wel dat je auto pas minder waard is wanneer je besluit het door te verkopen of in te ruilen voor een andere, hè?
1 LAMBO = 1 LAMBOTartarus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Je snapt wel dat je auto pas minder waard is wanneer je besluit het door te verkopen of in te ruilen voor een andere, hè?
100K vermelding zal velen doen FOMO:
https://www.nu.nl/economi...oven-de-50000-dollar.html
(Reacties op nu.nl zijn altijd komisch)
OMG 50K en ze zeggen 100K? stonks!
https://www.nu.nl/economi...oven-de-50000-dollar.html
(Reacties op nu.nl zijn altijd komisch)
OMG 50K en ze zeggen 100K? stonks!
[ Voor 10% gewijzigd door Immutable op 23-08-2021 12:33 ]
Afschrijven op jaarbasis is ook maar een boekhoudtrucje, de daadwerkelijke waardedaling (en daarmee de bevestiging of je je jaarlijkse afschrijving te hoog/laag had zitten) komt pas bij verkoop.
Ik heb in de excel voor de crypto gains ook een link naar de bankrekening en de dagwaarde van het huis en de auto's zodra ik een pizza bestel ben ik 10 euro minder waard.Tartarus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Ik zie nog wel ruimte voor verbetering die 50 cent van @Verwijderd zou ik niet makkelijk kwijt kunnen, ik denk dat ik hem nu maar tussen de pallets zou laten liggen.. zonde van de juistheid van de excel
Je tijd voor je boekhouding is dus ook uit te drukken in geld, en heb je die overhead ook in de boekhouding en in je excel staan ?twain4me schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Ik heb in de excel voor de crypto gains ook een link naar de bankrekening en de dagwaarde van het huis en de auto's zodra ik een pizza bestel ben ik 10 euro minder waard.
Ik zie nog wel ruimte voor verbetering die 50 cent van @Verwijderd zou ik niet makkelijk kwijt kunnen, ik denk dat ik hem nu maar tussen de pallets zou laten liggen.. zonde van de juistheid van de excel
En dan keihard blazen...
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Een autistische stoornis kan ook invloed hebben op wat je waard bent, heb je dat er ook in meegenomen?twain4me schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Ik heb in de excel voor de crypto gains ook een link naar de bankrekening en de dagwaarde van het huis en de auto's zodra ik een pizza bestel ben ik 10 euro minder waard.
Welke route gebruiken jullie om je XLM op Binance om te zetten in euro voor de Binance card?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/gTuopsgyCTVXD0AV5w6Dvp4F.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2gNHfTnaB1W5gu6k153ldrTr.jpg?f=user_large)