Haha, dat zeiden ze in 2017 ook, "3 jaar geleden was dat zo". This time is different. En waarom is het nu anders?
Je geeft 0 argumenten.
Eth heeft enorme hoge fees en is niet heel vlot (ondanks dat). Dat is een probleem voor DAPPS. Main nets moeten snel, flexibel, goedkoop en toekomstbestendig zijn. Dus hogere TPS, lagere kosten.
Loopt ETH tegen limieten aan? Willen mensen het niet gebruiken?
Dit halve topic kent Fantom nog niet eens. ADA kent veel Nederlandse shillers en dus investeerders, maar is ook grotendeels onbekend. Vraag echter een willekeurige millennial in de westerse wereld wat Bitcoin of Ethereum is, en beide zal een belletje doen rinkelen.
Is Ebay een chille website? Waarom gebruikt iedereen dat nog?
Verder zijn er behoorlijk veel interessante projecten nu die losgekoppeld zijn van de crypto wereld en waar hun token effectief een aandeel is voor de blockchain tech die ze elders verkopen. Crypto coins bestaan dus uit 1) store of value tokens (BITCOIN) 2) DAPPS (Eth, matic, BSC en opkomende varianten die issues corrigeren die die netwerken hebben zoals fantom/matic). Er zijn crypto tokens zoals PAX Gold die 1:1 backed is met een troy ounce gold in London. Er is GET die ticketingfraude aanpakt (En erg succesvol daar mee is). Er zijn zijn legio projecten die verificatie van medicijnen op de blockchain mogelijk maken, of allerhande goederen. NFT afgezien van nerd-kunst en speculatie, is ook een serieuze markt voor de echte kunstwereld om goederen te voorzien van een keurmerk van echtheid ,traceerbaar en met de mogelijkheid om bij wederverkoop de originele eigenaar een % te geven. Redelijk revolutionair. Er komen steeds meer spellen die Crypto gebruiken, soms als speculative assets, soms als een makkelijke manier om je in-game items een waarde te geven en die verhandelbaar te maken (net als nu al het geval is in andere games).
Dit is maar een kleine greep aan REAL WORLD use cases die er zijn in de cryptowereld die _niet_ uit de cryptowereld zelf voortkomen.
Klopt. Maar dit leeft (of zou kunnen leven) allemaal of op Bitcoin, of op Ethereum, of het is niet waardevol om erin te investeren omdat adoptie niet in relatie staat tot de opbrengst van hodlers.
Ik ben groot fan van dikke tech, echt waar. Blockchain heeft toekomst. Maar ik ga er mijn geld niet in stoppen als ik geen vertrouwen heb op winst.
Als je anno nu niet doorhebt dat er crypto tokens zijn die effectief een aandeel voorstellen (dat is ook precies het probleem met de regulatie nu in de VS, overignes) dan mis je een hele hoop inzicht en perspectief.
Haha, nee, dan begrijp jij niet hoe de prijs van aandelen bepaald wordt en tevens waarom er een gigantische bubbel in die wereld zit.
Travala.com is een 'reisbureau' waar je gewoon met crypto kan betalen. Om nog maar weet even iets te noemen.
Niet alles is ponzi/fomo/hype/crypto-only meer.
DYOR en roep geen dingen die in 2018 behoren

Schil over booking.com die de cashback/referral in een eigen coin stopt. Super revolutionair! Daar verbeteren we de wereld mee of lost een probleem op.
Je kan ook je zinnen zetten op dat booking crypto als betaalmiddel accepteert.
Je noemt geen enkel argument waarom het this time different is. Je hoeft me niet uit te leggen wat voor hippe projecten er deze bullrun zijn verzonnen - ik ken ze. Toevallig is het prijsverloop enorm vergelijkbaar met de echte crypto's. Net als in 2017 en in 2013...
Ik noem het geen ponzi, maar het grote plaatje is overduidelijk.