Vage praktijken op bitvavo; SHIB staat +33%, als ik bij andere brokers kijk staat ie -2%, komt dit door de (waarschijnlijk) lage volumes?
Begin het nu wel erg irritant te vinden dat ik niet bij mijn geld kan komen op Binance
Nu moet ik Fiat omzetten in crypto, overmaken naar Kraken, daar verkopen en wachten op geld.
Prutsers
Prutsers
Een hoop serieuze reacties. Het was niet mijn bedoeling om hier een hoop meme coins te shillen (St@m). Of om te impliceren dat er alleen maar winnaars zijn in shitcoin land (Knakworst).
Ik begreep ‘gewoon’ dat St@m in fiat zat omdat er geen mice (alts) waren om mee te spelen. En wilde enkel maar plagen dat die er altijd zijn.
Overigens kan ik een beetje hulp gebruiken. Met dit lijstje word ik verwezen naar het memecoin topic. Maar als SOL, RVN of ADA in dubbele cijfers pompt, dan kan het hier wel.
Waar ligt de grens? Dikke tech, blauw logo?
Maktub
Dat is al weken zo, en gaat voorlopig ook niet veranderen. Hoe je je geld op de goedkoopste manier op je rekening kunt krijgen is zo ongeveer op iedere pagina hier beschrevenPWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:37:
Begin het nu wel erg irritant te vinden dat ik niet bij mijn geld kan komen op BinanceNu moet ik Fiat omzetten in crypto, overmaken naar Kraken, daar verkopen en wachten op geld.
Prutsers
Maar irritant is het absoluut.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 19-08-2021 09:45 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik begreep het wel hoorMrMrq schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:37:
[...]
Een hoop serieuze reacties. Het was niet mijn bedoeling om hier een hoop meme coins te shillen (St@m). Of om te impliceren dat er alleen maar winnaars zijn in shitcoin land (Knakworst).
Ik begreep ‘gewoon’ dat St@m in fiat zat omdat er geen mice (alts) waren om mee te spelen. En wilde enkel maar plagen dat die er altijd zijn.
Overigens kan ik een beetje hulp gebruiken. Met dit lijstje word ik verwezen naar het memecoin topic. Maar als SOL, RVN of ADA in dubbele cijfers pompt, dan kan het hier wel.
Maar ik denk dat je top 50 coins een beetje als scheidingslijn kan zien. Er is geen harde regel.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Volgens mij zijn de reacties niet heel serieus bedoelt hoor, die van mij sowieso niet in ieder geval.MrMrq schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:37:
[...]
Wat ruzie met Bitvavo, het lijkt zo simpel maar toch niet :
1) Eerst kreeg ik de cooldown te zien, er was geen withdraw crypto optie
2) De withdraw crypto optie werd beschikbaar, moest wallet verify doen
3) Wallet verify completed
4) Ik zie geen manier om mijn verified wallet te selecteren als withdrawal adres. Moet ik echt zelf handmatig diezelfde wallet invoeren met copy/paste?
5) Ik doe stap #4 dan maar, echter krijg ik "cooldown period" melding opeens. Hé?
Snap het dus even niet zo goed. Iemand dezelfde ervaring?
4) Ik zie geen manier om mijn verified wallet te selecteren als withdrawal adres. Moet ik echt zelf handmatig diezelfde wallet invoeren met copy/paste?
5) Ik doe stap #4 dan maar, echter krijg ik "cooldown period" melding opeens. Hé?
Zo, daar doet er even eentje 150 BTC in de verkoop.... pffff
Dat is een hoop.-W0kk3L- schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:49:
Sorry, verkeerde knop-W0kk3L- schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:49:
Ja sorry, de huur moet nog betaald worden en ik wil nog een weekje op vakantie. Laat me ff.-W0kk3L- schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:49:
Zowel crypto punt bla als Binance hebben momenteel vacatures uitstaan op het gebied van Risk & compliance.PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:37:
Begin het nu wel erg irritant te vinden dat ik niet bij mijn geld kan komen op BinanceNu moet ik Fiat omzetten in crypto, overmaken naar Kraken, daar verkopen en wachten op geld.
Prutsers
Optie "wachten totdat Feyenoord de volgende landstitel pakt":
Locked staking @ 90dagen kan leuk opleveren
Optie "m'n geduld duurt net zo lang als dat een gemiddelde brugopening in NL duurt":
Bitvavo en crypto.
Happy selecting
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Verwijderd
Moet zeggen dat het in deze tijden wel lekker voelt om Bitcoin gewoon op de Trezor wallet te hodlen. Al die exchanges met die vervelende verplichte opgedrongen regeltjes/fiat problemen...
Scalpen = door te traden meer sats voor je dollar te krijgen?Jedi_Pimp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:03:
Zijn er nog Tweakerts die deze range aan het scalpen zijn?
[Afbeelding]
Wel een paar keer gedaan maar ergens vind ik het nooit comfortabel voelen omdat ik bang ben dat de range doorbroken wordt en je dan achter net net vist zeg maar. Blijft iets lastigs om die emotie uit te schakelen.
Precies voor een pump dan-W0kk3L- schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:49:

Die heeft hier meegelezen. Sell low, buy high!
Scalpen is traden op lagere tijdsframes. Vaak loopt je positie maar een kwartier tot een uurtje en gaat het om swings van ~1%. Hoeft niet per se in het BTC pair, mag ook gewoon in USDTYES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Scalpen = door te traden meer sats voor je dollar te krijgen?
Wel een paar keer gedaan maar ergens vind ik het nooit comfortabel voelen omdat ik bang ben dat de range doorbroken wordt en je dan achter net net vist zeg maar. Blijft iets lastigs om die emotie uit te schakelen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ah zo, dat zou mij nog zenuwachtiger maken denk ik, niets voor mij dusJedi_Pimp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Scalpen is traden op lagere tijdsframes. Vaak loopt je positie maar een kwartier tot een uurtje en gaat het om swings van ~1%. Hoeft niet per se in het BTC pair, mag ook gewoon in USDT
Conclusie, straks maar eens uitproberen en rekt gaan. Weer een ervaring rijker.
Heb mijn Bitvavo account net geopend en sta klaar om TRX te kopen op BinanceSt@m schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:38:
[...]
Dat is al weken zo, en gaat voorlopig ook niet veranderen. Hoe je je geld op de goedkoopste manier op je rekening kunt krijgen is zo ongeveer op iedere pagina hier beschreven
Maar irritant is het absoluut.
Ben al een half jaar rustig aan het renderen/minen met RNDR-token. Met deze prijzen haal ik ongeveer €200 per maand binnen en dat met een single 1080ti
. Nu moet ik wel nog even bekijken hoe L2/Matic werkt..na een jaar niks aan crypto gedaan te hebben is het weer...
Dikke BNB incoming, volgende launchpool komt eraan.
https://www.binance.com/e...fbe67405fb69e1b6d5b93bb06
Geen launchpad helaas daar reageert koers nog meer op.
Nieuwe launchpool bij binance de laatste waar wij nederlanders aan mee kunnen doen?
Wederom een pareltje:
Mobox, a gaming platform combining automated optimized DeFi yield farming and gaming NFTs to create GameFi.
Toch knap dat ze zoveel buzzwoorden in één zin kunnen proppen.
Wederom een pareltje:
Mobox, a gaming platform combining automated optimized DeFi yield farming and gaming NFTs to create GameFi.
Toch knap dat ze zoveel buzzwoorden in één zin kunnen proppen.
De tijd leert of het tij keert
Als je wallet is geverifieerd moet je inderdaad het adres uit het tekstvak kopiëren.majic schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:48:
Wat ruzie met Bitvavo, het lijkt zo simpel maar toch niet :
Bedenk wel dat het met kleinere bedragen nauwelijks zinvol is. Percentages zijn daarvoor eigenlijk te klein. 1% van €500 is natuurlijk €5 en daar moet je ook nog transactiekosten af halen. Terwijl je er wel druk mee bezig bent.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Ah zo, dat zou mij nog zenuwachtiger maken denk ik, niets voor mij dus![]()
Conclusie, straks maar eens uitproberen en rekt gaan. Weer een ervaring rijker.
Leuk als je met €10.000 werkt oid
Pfff, nou als het zo moet, dan maar niet rekt hoorsOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Bedenk wel dat het met kleinere bedragen nauwelijks zinvol is. Percentages zijn daarvoor eigenlijk te klein. 1% van €500 is natuurlijk €5 en daar moet je ook nog transactiekosten af halen. Terwijl je er wel druk mee bezig bent.

Als je een beetje de daily flow kent dan kan je zonder grote inspanningen en ongeacht de markt toch wekelijks een procent of 2 toevoegen aan je sats. Dat vind ik best de moeite.sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Bedenk wel dat het met kleinere bedragen nauwelijks zinvol is. Percentages zijn daarvoor eigenlijk te klein. 1% van €500 is natuurlijk €5 en daar moet je ook nog transactiekosten af halen. Terwijl je er wel druk mee bezig bent.
Het is wel iets voor mensen die emotioneel stabiel zijn zeg maar. Ik heb al geregeld gehad dat hij precies na een sell order direct omhoog schoot en dan zit je daar met je fiat. Vaak met geduld komt hij wel weer terug maar ook ik ben wel eens procenten sats verloren op 1 dag en ja dat voelt kloten. Als bij elkaar in de afgelopen vier weken wel een redelijke plus.
FTFYD_Jeff schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:02:
[...]
Optie "wachten totdat Feyenoord de volgende landstitel pakt":
Locked staking @ 90dagen jaar kan leuk opleveren
@PWM En waarom geld overmaken naar FIAT? Je hebt toch niet meer erin zitten dan je kan missen?
En als je het kan missen, kan je het toch gewoon in een stable-coin omzetten?
Er gaat een deel crypto in de Rolex potWaah schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
FTFY![]()
@PWM En waarom geld overmaken naar FIAT? Je hebt toch niet meer erin zitten dan je kan missen?
En als je het kan missen, kan je het toch gewoon in een stable-coin omzetten?
Pff niet lang meer... Als je die dingen niet eens met Crypto kan kopenPWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Er gaat een deel crypto in de Rolex potMeer dan prima rendement op die dingen
Dat is soms nog een betere investering dan Zilver (en minder dip gevoelig dan BTC)
Ik snap 'm wel
Ik snap 'm wel
Op de een of andere manier denk ik bij dit soort announcements altijd dat het enorme luchtfietserij is, dat het echt nergens over gaat. Maar goed, de koers reageert erop dus hup, snel mee die trein in voor een ritjeknakworst schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:14:
Dikke BNB incoming, volgende launchpool komt eraan.
90 dagen BNB staking is weer beschikbaar, voor wie dat interessant vind
12% geboden
12% geboden
Ik zou bnb midden in de bull niet zo lang in staking zetten. Beter in de bear in staking zetten.D_Jeff schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:47:
12% geboden
Ja, of gewoon met een leveraged long constructie werken met een strakke stop loss.sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Voorbeeld:
Margin account: 1000$
Risico dat je wilt lopen bij uitstoppen: 1.5%, oftewel 15$
Long: BTC 0.075
Entry: 44150
TP: 44800
S/L: 43950 (vorige low)
Uitstopkost $15
Winst bij TP $48.75
RRR: 3.25
Bron
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Sinds ik een paar maanden met kleinere percentages genoegen neem zijn mijn sats met ongeveer 60% toegenomen. Ik pak ongeveer percentages van 1%-2,5%. En dan ben ik geeneens superactief en behoorlijk aan het prutsen.sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Tuurlijk kijk ik ook naar hoeveel geld die sats waard zijn, en soms is dat niet veel inderdaad met 1,5%, maar met de stijgende lijn die BTC inzet sinds een maand zijn het juist die sats die me steeds blijer maken. En elk procent over de afgelopen procentjes, maakt meer procentjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 19-08-2021 10:58 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Kijk daar nu nog eens naarMooody schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Winsten najagen werkt meestal niet zo goed he
Ik zou in ieder geval nooit op zo'n prijsactie instappen, veel te risicovol....en voor deze cycle hoogstwaarschijnlijk ook al te laat voor "mega winsten".
ben benieuw of we vanmiddag/vanavond weer rekt gaan.
Antwoord gerust met een meme @ 23:00
[ Voor 28% gewijzigd door D_Jeff op 19-08-2021 11:03 ]
Welke ga je halen dan? Heb je connecties?PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Er gaat een deel crypto in de Rolex potMeer dan prima rendement op die dingen
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Doe mij maar moonD_Jeff schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:02:
ben benieuw of we vanmiddag/vanavond weer rekt gaan
Als er ook maar één launchpad voorbij komt, heb je in deze markt een grote kans dat je er meer dan 12 procent aan overhoudt, een blijf je flexibel.D_Jeff schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:47:
12% geboden
Ach... die donderdag rektdag geloof ik niet in. Vorige donderdag, rode candle, donderdag daarvoor groene candle, donderdag daarvoor bijna neutrale rode candle, donderdag daarvoor bijna neutrale groene candle enz. Een weekend dip zie ik vaak wel maar ook dat is onvoorspelbaar omdat er soms wel 2 dagen verschil in zit. Ergens op vr, za, zo, ma dipt ie vaak wel even.D_Jeff schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:02:
ben benieuw of we vanmiddag/vanavond weer rekt gaan.
Rap je ook?PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
Ik handel Rolex voor de hobbyMaar ik wil nu een Pepsi halen voor mijzelf.
Voor list bij de AD? Succes, het is je gegund!PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik heb gehoord dat audemars piquet meer winstmarge opzit.PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
Dat lijkt me leuk om te horen, iets met foutlander, demente oma, webcam, en een matje waar je over kan struikelen.
Guilty as chargedPelox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:
Mooi de low verkocht, jullie ook of ben ik weer de enige.

Nice! Ja, Solana doet het lekker. Zat daar ook al tijden naar te kijken, maar durfte niet in te stappen. Naja, shit happens. Ga 'm nu niet meer pakken.janus_freggel schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Kijk daar nu nog eens naarik zit er al in sinds ze rond de 17$ waren in januari... elke run bijgekocht....
Ook al bedacht wanneer je winst gaat pakken? Of is het een long term blijvertje in je PF?
edit: sorry, je had het over QNT

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 19-08-2021 11:43 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Lijkt me echt dramacliëntele? “Gangsters” en witwassers?PWM schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Liefhebbers en nette mensen vooralWiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Lijkt me echt dramacliëntele? “Gangsters” en witwassers?
Verwijderd
Pelox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jEaPPL405vU6mbcZQ12rPkAP.jpg?f=user_large)
Maar als het met 60% is toegenomen dan doe je dit ook met een behoorlijk percentage van je portfolio, of niet?Ngangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
Sinds ik een paar maanden met kleinere percentages genoegen neem zijn mijn sats met ongeveer 60% toegenomen. Ik pak ongeveer percentages van 1%-2,5%. En dan ben ik geeneens superactief en behoorlijk aan het prutsen.
Tuurlijk kijk ik ook naar hoeveel geld die sats waard zijn, en soms is dat niet veel inderdaad met 1,5%, maar met de stijgende lijn die BTC inzet sinds een maand zijn het juist die sats die me steeds blijer maken. En elk procent over de afgelopen procentjes, maakt meer procentjes.
Ja leveraged kun je natuurlijk wel meer. Maar dat durf ik (nog?) niet zo goed aan. Misschien 's meer in verdiepenJedi_Pimp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Ja, of gewoon met een leveraged long constructie werken met een strakke stop loss.
Voorbeeld:
Margin account: 1000$
Risico dat je wilt lopen bij uitstoppen: 1.5%, oftewel 15$
Long: BTC 0.075
Entry: 44150
TP: 44800
S/L: 43950 (vorige low)
Uitstopkost $15
Winst bij TP $48.75
RRR: 3.25
Bron
Quant wordt gebruikt onder whitelabel “Nexus” heb ik van horen zeggen.Mooody schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Nice! Ja, Solana doet het lekker. Zat daar ook al tijden naar te kijken, maar durfte niet in te stappen. Naja, shit happens. Ga 'm nu niet meer pakken.
Ook al bedacht wanneer je winst gaat pakken? Of is het een long term blijvertje in je PF?
edit: sorry, je had het over QNTNaja, de vraag hierboven blijft geldig
Pelox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:
:strip_exif()/f/image/YGZAMrxxVCkBcV1ab7BKhroN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hodl.
Ach niet getreurd, ik heb mijn ETH allemaal verkocht vorige bull toen ik dacht dat ie de 2k$ niet zou passeren.. werd 4400$Pelox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
gisteren toevallig in zoon vreselijk all you can eat restaurant geweest, maar de gamba's waren prima.. ik snap die whales wel..
Fixedtwain4me schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:14:
[...]
gisteren toevallig in zoon vreselijk all you can eat restaurant de hel op aarde geweest, maar de gamba's waren prima.. ik snap die whales wel..yummie yummie shrimps in your tummie
Ga ik weinig tegenin brengen.. gelukkig was het er niet niet mega druk, maarja genoeg dwazen die denken hoe de cuisson van bv rund behoord tezijn, voor de verandering een kok die het echt prima aan het doen was..En gelukkig was ik daar om mij ermee te bemoeien
Zo wilde iemand haar entrecote well done,wat opzich al een doodzonde is ,maar ze bedoelde gecremeerd.. Dus dat heb ik maar even duidelijk gemaakt.. Vervolgens had ik een nieuwe beste vriend en hij maakte nog mijn eten ook, dus ik heb eigenlijk best goed gegeten, zelfs dat had ik niet verwacht.
Oja ontopic... ik wacht nogsteeds op de vrije val naar beneden. opzich wel bij dat het niet alleen maar omhoog gaat
Daar heb je gelijk in, meestal met plukken van 25% a 50% van mijn Binance PF, prima toevoeging.sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
Maar als het met 60% is toegenomen dan doe je dit ook met een behoorlijk percentage van je portfolio, of niet?
[...]
Ja leveraged kun je natuurlijk wel meer. Maar dat durf ik (nog?) niet zo goed aan. Misschien 's meer in verdiepen
Ik gisteren net onder de 44.5k een flufjePelox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:
Maar dat zal ik altijd blijven ontkennen als opper bull. Binnenkort 69k. Hodl.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ah ja. Hoe dan ook wel benieuwd naar je tactiek. Naar welke indicatoren kijk je?Ngangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:39:
[...]
Daar heb je gelijk in, meestal met plukken van 25% a 50% van mijn Binance PF, prima toevoeging.
Ik eet graag, sterker nog, ik eet heel graag en kan er heel erg van genieten. Uit eten vind ik helemaal top, wellicht een tik welke ik heb overgehouden van toen ik zelf nog in de keuken werkte.twain4me schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:14:
[...]
gisteren toevallig in zoon vreselijk all you can eat restaurant geweest, maar de gamba's waren prima.. ik snap die whales wel..yummie yummie shrimps in your tummie
Maar een buffet waar ik in de rij moet staan voor mijn eten, of een all you can eat waar ik met plaatsvervangende schaamte om me heen kijk als ik zie wat voor gedrag dat losmaakt (en dan heb ik het over de excessen, niet over de gezellige stevige eters) daar kom ik alleen op uitnodiging en zelfs dan eigenlijk liever niet
BTC is als een sterrenrestaurant waar het elke keer een verrassing is wat de koers (chef) nu weer uit de hoge hoed tovert, shitcoins zijn all you can eat restaurants waar soms een pareltje tussen zit maar je doorgaans de volgende dag buikloop van hebt.
Eigenlijk vooral naar de MA lijnen, heel soms in combinatie met de RSI en Bollinger wanneer je het over indicatoren hebt.sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:47:
[...]
Ah ja. Hoe dan ook wel benieuwd naar je tactiek. Naar welke indicatoren kijk je?
Maar meer nog puur op MA en gevoel. De combinatie dat de koers een bepaalde MA lijn aan gaat tikken (en dan heb ik het niet over de 5m, 15m en 30m) en dat we een hoog koers bedrag aantikken, om dan in een 4 staps raket te verkopen. Dus als ik het doe met 50% PF van BTC, dan in 4 kleine stappen van steeds 12,5% BTC, in stappen van 4 x 100 dollar.
Vervolgens na gelukte aankoop direct de verkooppunten in 4 gelijke stappen ook weer in te stellen. Want 9 van de 10 keer zakt ie binnen 1-4 uur wel weer een keertje 1-2,5% terug.
Er zit een hoop gevoel in qua inschatten, maar weinig emotie. Als dat enigszins begrijpelijk is? Klinkt raar namelijk, wel gevoel, geen emotie.
Voorbeeldje, op dit moment heb ik geen trades lopen, omdat ik iets te greedy was met mijn verkooppunt en de koers daarna zakte en nu zit alles dus in Crypto, niet in FIAT. Dus is het nu al een dag of 2 wachten tot de koers weer zal gaan stijgen. Ik ga dan tussendoor geen trades doen, maar wacht rustig af. In het begin, toen ik net startte ging het daar juist mis, dan verkocht ik lager omdat ik bang was dat het nog lager zou gaan. Dan had ik niet het geduld te wachten tot de koers weer zou veranderen, nu wacht ik gewoon relaxed af.
Wat ik nu doe als we nog ff blijven dippen, zeg maar tot laag 43, dan doe ik een mooie extra DCA op Bitvavo ipv een trade op Binance.
Waar doe jij een margin trade? Bij binance mag ik het niet, dus ik vroeg me af wat anderen gebruiken.Jedi_Pimp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Ja, of gewoon met een leveraged long constructie werken met een strakke stop loss.
Dus vooral op 4H en 1D? En welke MA's houdt jij in de gaten dan?Ngangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:01:
[...]
Eigenlijk vooral naar de MA lijnen, heel soms in combinatie met de RSI en Bollinger wanneer je het over indicatoren hebt.
Maar meer nog puur op MA en gevoel. De combinatie dat de koers een bepaalde MA lijn aan gaat tikken (en dan heb ik het niet over de 5m, 15m en 1h) en dat we een hoog koers bedrag aantikken, om dan in een 4 staps raket te verkopen. Dus als ik het doe met 50% PF van BTC, dan in 4 kleine stappen van steeds 12,5% BTC, in stappen van 4 x 100 dollar.
Vervolgens na gelukte aankoop direct de verkooppunten in 4 gelijke stappen ook weer in te stellen. Want 9 van de 10 keer zakt ie binnen 1-4 uur wel weer een keertje 1-2,5% terug.
Er zit een hoop gevoel in qua inschatten, maar weinig emotie. Als dat enigszins begrijpelijk is? Klinkt raar namelijk, wel gevoel, geen emotie.
Voorbeeldje, op dit moment heb ik geen trades lopen, omdat ik iets te greedy was met mijn verkooppunt en de koers daarna zakte en nu zit alles dus in Crypto, niet in FIAT. Dus is het nu al een dag of 2 wachten tot de koers weer zal gaan stijgen. Ik ga dan tussendoor geen trades doen, maar wacht rustig af. In het begin, toen ik net startte ging het daar juist mis, dan verkocht ik lager omdat ik bang was dat het nog lager zou gaan. Dan had ik niet het geduld te wachten tot de koers weer zou veranderen, nu wacht ik gewoon relaxed af.
Wat ik nu doe als we nog ff blijven dippen, zeg maar tot laag 43, dan doe ik een mooie extra DCA op Bitvavo ipv een trade op Binance.
Ik ben n.a.v. een eerdere vraag van @Jedi_Pimp over traden op kleinere timeframes eens aan het kijken hoe dat eventueel rendabel zou kunnen zijn. Er zijn wel wat trends te zien vaak, maar die worden, door het kleine timeframe soms ook volledig weggeblazen dus je moet of wel goede in en uitstap-orders zetten, of je moet altijd aan de knoppen kunnen zitten.
Blijft grappige materie maar ik kan er nog niet emotieloos genoeg mee bezig zijn, denk al snel dat ik de boot in ga

Herkenbaar! Alleen die 2 uur werden 2 dagen, toen 2 weken en nu een maand.. ETH 2K when?!?Ngangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:01:
[...]
Binance. Andere populaire exchanges voor leveraged/future trading zijn Bybit en Phemex.asvogel schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Waar doe jij een margin trade? Bij binance mag ik het niet, dus ik vroeg me af wat anderen gebruiken.
En ik snap de vorm van een teletubbie hebben nu ook wel...twain4me schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:14:
[...]
gisteren toevallig in zoon vreselijk all you can eat restaurant geweest, maar de gamba's waren prima.. ik snap die whales wel..yummie yummie shrimps in your tummie
Kijk eens naar mijn vorige chart. Ik heb rond 11:30u een short geopend met een entry price van 44835. Take profit (TP) stond op 44300, die is zojuist getriggerd. Stop loss (S/L) stond op 45005. Gebaseerd op die chart dus. Ik ben geen expert, maar dit soort korte termijn trades worden dus "scalps" genoemd en als je aan goed risk management doet, kan je per definitie niet "te veel" verliezen omdat je een S/L hebt gezet en een bepaald % risico loopt dat je van te voren bepaalt.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
Dus vooral op 4H en 1D? En welke MA's houdt jij in de gaten dan?
Ik ben n.a.v. een eerdere vraag van @Jedi_Pimp over traden op kleinere timeframes eens aan het kijken hoe dat eventueel rendabel zou kunnen zijn. Er zijn wel wat trends te zien vaak, maar die worden, door het kleine timeframe soms ook volledig weggeblazen dus je moet of wel goede in en uitstap-orders zetten, of je moet altijd aan de knoppen kunnen zitten.
Blijft grappige materie maar ik kan er nog niet emotieloos genoeg mee bezig zijn, denk al snel dat ik de boot in ga
Note: dit is geen financieel advies en geen aansporing om leveraged te traden.
Ik kijk eigenlijk naar alle MA's, maar meestal de 9 en de 21 (ik heb vaak mijn MA7 op 9 staan en de MA25 op 21). De MA99 neemt men heel vaak als lange termijn, maar komt ook prima van pas op bijvoorbeeld een 4H timeframe. Kijk maar eens naar onderstaande van ZIL.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
/f/image/f7gbsAv2RcjcQ6xZeVhjr1XY.png?f=fotoalbum_large)
De langere, zoals de 50 en de 99 zie ik meer voor lange termijn maar ik probeer ze wel altijd mee te nemen voor het grote plaatje. Maar nogmaals, ik wil mezelf absoluut geen daytrader noemen, ik pak soms iets als ik de kans zie en dat gaat vrij lekker de laatste 2 maanden. Maar grote kans dat als we zo niet meer in een Bull markt zitten dat ik dan continue op mijn plaat ga.
Ik vind HODL en DCA sowieso een stuk leuker maar probeer nu mijn positie in sats te vergroten. Thats all.
Is er iemand van jullie die wel eens gebruik maakt van tradeconfident.io?
Ik wil zeker niks promoten hoor maar daar haal ik zelf de basis van mijn trade strategie vandaan. Ik combineer het uiteraard wel met andere sources (waaronder hier en eigen analyse)
Nogmaals, niks om te promoten puur ter eventuele educatie voor mensen die daar waarde aan hechten.
Ik wil zeker niks promoten hoor maar daar haal ik zelf de basis van mijn trade strategie vandaan. Ik combineer het uiteraard wel met andere sources (waaronder hier en eigen analyse)
Nogmaals, niks om te promoten puur ter eventuele educatie voor mensen die daar waarde aan hechten.
Toevoeging, wel de 1h, niet de 30m. Foutje in mijn vorige post.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
Heb zojuist weer BTC ingekocht toen 37 duizend euro aangetikt werd, gedaan met het fluffie die ik verkocht had toen BTC 40 duizend euro aantikte.
Dit is wel leuk moet ik zeggen
Dit is wel leuk moet ik zeggen
@Ngangatar en @Jedi_Pimp thanks voor jullie toelichting 
Jedi-pooiert, ik ga voorlopig niet weer beginnen aan shorts of longs. Laatst een keer gedaan, geslaagde short ook nog eens maar ik werd er niet echt rustiger van zeg maar. Ik snap het niet genoeg om er rustig mee te kunnen aan rommelen.
@Ngangatar ik snap hem
Voorbeeld van ZIL is een goede inderdaad. Ik kijk ook een beetje naar dit soort dingen maar kan nog geen modus vinden die lekker werkt. Daardoor loop ik te vaak te twijfelen. Maar goed, ik moet ook minder traden en meer werken eigenlijk dus wellicht beter om er niet teveel mee bezig te zijn.
Overigens ben ik met mijn Umbrel node nu aan het kijken naar lightning channels en routing, ook best interessant. Je kan, als ik het allemaal goed lees, sats verdienen door channels of een routing node op te zetten. Echter zitten ook daar weer heel veel haken en ogen aan want je moet liquidity op, bijvoorbeeld, je channel hebben, en als je die channel opent naar een populair sats-casino of exchange oid met te lage fees, wordt je liquidity gewoon weggetrokken en verlies je sats
Wel super interessant want met een Umbrel node maak je niet alleen al deel uit van het netwerk door transacties te valideren maar er zijn dus mogelijkheden om veel meer te doen binnen het netwerk
Jedi-pooiert, ik ga voorlopig niet weer beginnen aan shorts of longs. Laatst een keer gedaan, geslaagde short ook nog eens maar ik werd er niet echt rustiger van zeg maar. Ik snap het niet genoeg om er rustig mee te kunnen aan rommelen.
@Ngangatar ik snap hem
Overigens ben ik met mijn Umbrel node nu aan het kijken naar lightning channels en routing, ook best interessant. Je kan, als ik het allemaal goed lees, sats verdienen door channels of een routing node op te zetten. Echter zitten ook daar weer heel veel haken en ogen aan want je moet liquidity op, bijvoorbeeld, je channel hebben, en als je die channel opent naar een populair sats-casino of exchange oid met te lage fees, wordt je liquidity gewoon weggetrokken en verlies je sats

Wel super interessant want met een Umbrel node maak je niet alleen al deel uit van het netwerk door transacties te valideren maar er zijn dus mogelijkheden om veel meer te doen binnen het netwerk
Ik ben een saaineus maar ik blijf weg van dat soort zaken. Eerst het ene kunstje een beetje begrijpen voor ik de volgende ga lezen/leren. Soort van zelfbescherming.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:59:
@Ngangatar en @Jedi_Pimp thanks voor jullie toelichting
@Ngangatar ik snap hemVoorbeeld van ZIL is een goede inderdaad. Ik kijk ook een beetje naar dit soort dingen maar kan nog geen modus vinden die lekker werkt. Daardoor loop ik te vaak te twijfelen. Maar goed, ik moet ook minder traden en meer werken eigenlijk dus wellicht beter om er niet teveel mee bezig te zijn.
Overigens ben ik met mijn Umbrel node nu aan het kijken naar lightning channels en routing, ook best interessant. Je kan, als ik het allemaal goed lees, sats verdienen door channels of een routing node op te zetten. Echter zitten ook daar weer heel veel haken en ogen aan want je moet liquidity op, bijvoorbeeld, je channel hebben, en als je die channel opent naar een populair sats-casino of exchange oid met te lage fees, wordt je liquidity gewoon weggetrokken en verlies je sats![]()
Snap ik wel. Ik ben te snel afgeleid en gooi dingen snel aan de kant als ik er even niet verder mee kom. Daytraden doe ik dus ook echt inconsequent en ik heb ook niet als doel dat goed te leren.Ngangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:06:
[...]
Ik ben een saaineus maar ik blijf weg van dat soort zaken. Eerst het ene kunstje een beetje begrijpen voor ik de volgende ga lezen/leren. Soort van zelfbescherming.
Ter illustratie: ik heb net al mijn tabbladen mbt Umbrel gesloten omdat ik het leesvoer zat was. Morgen weer opnieuw de speurtocht oppakken
Oh overigens, vanmorgen op 44.653 BTC verkocht, net op 44.187 weer ingestapt. Zal wellicht verder dalen maar ik heb weer wat satjes erbij
En dat verkoopmoment was trouwens net nadat de wick de MA99 aantikte, snel geleerd hiero

[ Voor 15% gewijzigd door YES op 19-08-2021 14:14 ]
Deed ik vroeger ook, nu soms met andere hobbies, maar met crypto ga ik stap voor stap. En gelukkig lukt die belofte aan mezelf. Het helpt ook dat een maatje van mij dit ook doet dus we houden elkaar scherp.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:08:
[...]
Snap ik wel. Ik ben te snel afgeleid en gooi dingen snel aan de kant als ik er even niet verder mee kom. Daytraden doe ik dus ook echt inconsequent en ik heb ook niet als doel dat goed te leren.
Ter illustratie: ik heb net al mijn tabbladen mbt Umbrel gesloten omdat ik het leesvoer zat was. Morgen weer opnieuw de speurtocht oppakken
Oh overigens, vanmorgen op 44.653 BTC verkocht, net op 44.187 weer ingestapt. Zal wellicht verder dalen maar ik heb weer wat satjes erbij
En dat verkoopmoment was trouwens net nadat de wick de MA99 aantikte, snel geleerd hiero
En lekker man, satjes, top! Let maar eens op dat aantikken, veel botjes staan daarop ingesteld dus vaak zijn dat momentjes. Probeer die momentjes NET voor te zijn en je bent vaak spekkoper.
BTC hangt al 4 candles precies op de 4H MA99. Redelijk cruciaal.
[ Voor 17% gewijzigd door BTC100K2021 op 19-08-2021 14:20 ]
Maakt geen flikker uit, 100K dit jaar toch!BTC100K2021 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:
BTC hangt al 4 candles precies op de 4H MA99. Redelijk cruciaal.
Ja ik heb dat met sommige dingen/hobby's 'in real life' ook wel. Met dingen die computer/internet gerelateerd zijn merk ik dat mijn spanningsboog wat minder sterk isNgangatar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:
[...]
Deed ik vroeger ook, nu soms met andere hobbies, maar met crypto ga ik stap voor stap. En gelukkig lukt die belofte aan mezelf. Het helpt ook dat een maatje van mij dit ook doet dus we houden elkaar scherp.
En lekker man, satjes, top! Let maar eens op dat aantikken, veel botjes staan daarop ingesteld dus vaak zijn dat momentjes. Probeer die momentjes NET voor te zijn en je bent vaak spekkoper.
Ja eerder dacht ik altijd dat die lijnen gewoon selffulfilling prophecy's waren, genoeg mensen geloven erin en handelen er naar dus het komt daardoor ook gewoon uit. Ik had echter nooit aan bots gedacht tot een paar maand terug. Dat versterkt die MA's nog meer in hun effect.
Heb ook maar een flufje BNB in de launchpool gestaked.
Ik vraag me af hoeveel de APY wordt straks.
Hopelijk telt de gestakede BNB nog steeds mee voor de cashback gemiddelde.
launchpool weet ik niet, maar BNB-vault telt WEL mee voor totaal cashback, daarom staat mijn BNB standaard daar.Tartarus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:27:
Heb ook maar een flufje BNB in de launchpool gestaked.
nothing stops this train
Uiteraard, anders log ik uit en kom ik nooit meer terug.StevenzeN schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:24:
[...]
Maakt geen flikker uit, 100K dit jaar toch!
FixedBTC100K2021 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Uiteraard, anders log ik uit en kom ik nooit meer terug als BTC200K2025.
[traderjargon]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Op de 4H zou zich over een tijdje een death cross kunnen vormen maar de RSI is nu wel mooi laag dus een pump om dat te voorkomen zou er ook in kunnen zitten.
[/traderjargon]
We gaan kapot of we gaan naar de maan binnenkort.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Op de 4H zou zich over een tijdje een death cross kunnen vormen maar de RSI is nu wel mooi laag dus een pump om dat te voorkomen zou er ook in kunnen zitten.
[/traderjargon]
Hier sluit ik mij bij aan. Ik durf het echt niet meer te zeggen. Onderbuik zegt kapot, verstand zegt maan en ze zijn al twee dagen met elkaar aan het bakkeleien.YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:43:
[traderjargon]

Deze keer komen we los hoor.
Moooon.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Het lijkt er toch op dat we eens door dit level gaan zakken en rond de 43k uit zullen komen, zowat iedereen en hun moeders roepen dat we dat level nog eens gaan testen en dat dat dan de springplank is om richting de ATH te gaan..... iig goeie hopium en we uiteindelijk komt het weer op hetzelfde neer, we gaan up of down
Scheißemünze
Het scheelt dat die 43K nu niet zo ver weg meer is, dan doet 't minder pijn.Tabacca schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:54:
Het lijkt er toch op dat we eens door dit level gaan zakken en rond de 43k uit zullen komen, zowat iedereen en hun moeders roepen dat we dat level nog eens gaan testen en dat dat dan de springplank is om richting de ATH te gaan..... iig goeie hopium en we uiteindelijk komt het weer op hetzelfde neer, we gaan up of down
Heb het maar even uitgetekend voor iedereen.
Doe er je voordeel mee maar weet wel, ik ben slechts een hele goede expert met 48 jaar ervaring in crypto-trading dus DYOR ik heb even geen tijd om het verder uit te leggen. Mocht je meer info willen dm dan voor een betaalde cursus 'hoe trap ik in online oplichting' euh traden. Kost eenmalig een bedrag maar wie wil nou niet een zorgeloos leven waarbij je vanachter je laptop op een tropisch eiland dagelijks je geld verdiend?
Onthoudt:
"Als je bereid bent om de moeilijke dingen te doen wordt het leven makkelijk"
Doe er je voordeel mee maar weet wel, ik ben slechts een hele goede expert met 48 jaar ervaring in crypto-trading dus DYOR ik heb even geen tijd om het verder uit te leggen. Mocht je meer info willen dm dan voor een betaalde cursus 'hoe trap ik in online oplichting' euh traden. Kost eenmalig een bedrag maar wie wil nou niet een zorgeloos leven waarbij je vanachter je laptop op een tropisch eiland dagelijks je geld verdiend?
Onthoudt:
/f/image/6GjoMPZ8WSGiva5dEHBw8tne.png?f=fotoalbum_large)
A87 is that you?YES schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:02:
Heb het maar even uitgetekend voor iedereen.
Onthoudt:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!