EK2021 - finales Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:39:
Moet toch vooral aan FC Emmen denken... :+
Die moest ik even opzoeken :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
gambieter schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:43:
[...]

Die moest ik even opzoeken :p
Ligt in Drenthe

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:45
oh noes, nou komt dat praatgrage *knip* zeker voor ce kwartfinales bij de nos langs... mooi om naar te kijken maar pls *knip*vrouw

Kom op hou je eens in en hou het fatsoenlijk aub.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee.

Ik moest even denken aan deze legendarische foto...

licht NSFW
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static01.nyt.com/images/2019/07/06/sports/05wwc-chastain/merlin_157506576_dc1dd705-9951-43f6-9efa-f53596b25eee-articleLarge.jpg?quality=75&auto=webp&disable=upscale

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:40

Quad

Doof

Bij de Oranjezomer komen ze er ook niet helemaal uit of het rood is of niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:08:
Imho een speler uit het toernooi/carriere beuken zou altijd een rode kaart moeten zijn.

Zodat het weer voetbal kan worden in plaats van straatvechten met een bal erbij.

Het is niet voor niks dat elegante en kleine spelers niet meer voorkomen in het voetbal, elk team is een Mannschaft geworden, je wordt zovaak meegenomen als speler als je tegenstander de "bal" speelt, dat als je normaal wil spelen er wel relatief snel mee ophoudt en een andere sport gaat zoeken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:57
Precies, kracht en formaat zijn bijna belangrijker tegenwoordig dan techniek.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
Quad schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:08:
De speler in kwestie, Marcus Danielson, alswel de meeste Zweedse media en experts vinden het na het terugzien van de beelden wel gewoon rood en Marcus heeft tevens geprobeerd zijn excuses aan te bieden aan de getroffen speler (ging moeizaam aangezien de Oekrainer blijkbaar geen Engels spreekt).

Zoals hij zelf zei 'ik raakte de speler met mijn schoenzool op een plaats waar ik mijn voet niet mag hebben' (vrij vertaald).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 20:07
enchion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 01:49:
[...]

Imho een speler uit het toernooi/carriere beuken zou altijd een rode kaart moeten zijn.

Zodat het weer voetbal kan worden in plaats van straatvechten met een bal erbij.

Het is niet voor niks dat elegante en kleine spelers niet meer voorkomen in het voetbal, elk team is een Mannschaft geworden, je wordt zovaak meegenomen als speler als je tegenstander de "bal" speelt, dat als je normaal wil spelen er wel relatief snel mee ophoudt en een andere sport gaat zoeken.
En toch zie je nog genoeg kleine voetballertjes grootse dingen doen.

Kijk naar een Messi of Dries Mertens. Die zijn geen 2 meter lang en anderhalve meter breed, zoals nu de norm is. En die kleintjes hebben het fysiek niet mee, maar kunnen wel om die reuzen heenvoetballen. En een Messi is geen middelmatige voetballer.

Vroeger liep hier een Romario rond. Ook een klein mannetje, maar hij kon wel technisch voetballen en zei altijd voor de wedstrijd hoeveel doelpunten hij die wedstrijd ging maken. Dat lukte dan ook nog altijd. Of neem Maradona. Die noemden ze een worst op pootjes, maar rolde regelmatig in zijn eentje een heel elftal op, zoals tegen Engeland in 1986.

Ik ben het er mee eens dat het huidige voetbal teveel op het fysiek is gericht, maar kleine mannetjes die technisch begaafd zijn, hebben nog altijd bestaansrecht in het voetbal. Het worden er wel steeds minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36

Superkiwi

Hoi doei

mavaros schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:15:
[...]
Ik ben het er mee eens dat het huidige voetbal teveel op het fysiek is gericht
Ondanks dat ze fysiek zo sterk zijn liggen ze wel steeds vaker te rollebollen van de schijnpijn. Ze kunnen geen duwtje hebben of ze vallen om. Ik zou zulke kerels wel eens een keer in een drukke kroeg of iets willen zien, waarbij mensen wel eens tegen elkaar aan botsen. Wat een hilarisch tafereel moet dat worden :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Dat gerollebol hoort er toch gewoon bij? Zuid Amerikanen en Portugezen hebben daar hun hobby van gemaakt binnen het voetbal.

Je kan het ook psychologische oorlogsvoering noemen, want de bedoeling van al dat gerollebol is natuurlijk om de tegenstander een kaart aan te naaien. Dat kan je lukken als je de scheidsrechter kan beïnvloeden, want die gaat over de kaarten.

Overigens vind ik wel dat je als elftal ook moet kunnen omgaan met zuigende en smerig spelende tegenstanders. Als het binnen de regeltjes mag, mag je rollebollen totdat je een ons weegt. Je speelt er maar doorheen of omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Rollebollen is wat anders, dat is een stuk mentaliteit en tactiek wat volledig losstaat van fysieke en technische eigenschappen.

Messi is misschien wat kleiner van stuk maar het krachthonk is hem ook niet vreemd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:41
mavaros schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:32:
Dat gerollebol hoort er toch gewoon bij? Zuid Amerikanen en Portugezen hebben daar hun hobby van gemaakt binnen het voetbal.

Je kan het ook psychologische oorlogsvoering noemen, want de bedoeling van al dat gerollebol is natuurlijk om de tegenstander een kaart aan te naaien. Dat kan je lukken als je de scheidsrechter kan beïnvloeden, want die gaat over de kaarten.

Overigens vind ik wel dat je als elftal ook moet kunnen omgaan met zuigende en smerig spelende tegenstanders. Als het binnen de regeltjes mag, mag je rollebollen totdat je een ons weegt. Je speelt er maar doorheen of omheen.
Punt is dat spelbederf NIET mag binnen de regeltjes, maar er wordt nooit wat aan gedaan. Ik kan me 1 geval herinneren jaren geladen (Pierluigi Culina) dat een speler enorm aan het rollebollen was en naast het veld opsprong en weer mee wilde doen. Gelijk geel gekregen volgens mij.
Dat zouden scheidsrechters meer moeten doen en wat mij betreft gebruiken ze de VAR daar ook voor om een scheids erop te attenderen. Dat soort 'wonderbaarlijke genezingen' moet maar eens afgelopen zijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor tijdrekken bijvoorbeeld met een inworp of doeltrap.
Je ziet zo vaak, dat de bal van speler naar speler gaat die hem moet gaan gooien. Of nog even een meter (of 20) smokkelen, en nog eens, weer terug worden gestuurd en al die tijd maar de bal niet in het spel brengen. Of een keeper die een bal toegeworpen krijgt, maar die gewoon negeert omdat het meer tijd oplevert deze zelf op te halen. Of een keeper die 20 seconden doet over het bedenken dat de bal wel lang kan, dus dan spelers naar voren stuurt en nog langer wacht.

Valt voor mij allemaal onder spelbederf. De beste wedstrijden die we hebben gezien op het EK (mijn mening) tot nu toe waren wedstrijden waarin beide teams echt probeerden te voetballen en volop de strijd aangingen. Bijna geen tijdrekken, niet dat onnodige doorrollen en aanstellen waardoor er weer 2 minuten verloren gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door jbdeiman op 30-06-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Spelers komen weg met rollen omdat ze de voordeel van de twijfel krijgen omdat ze per wedstrijd al 10 keer eerder getackled zijn.

Als het tacklen minder wordt/zwaarder bestraft wordt (door bv speler 10 minuten buiten het veld te zetten bij geel, of bij vrije trap geen 10 mans muurtje maar alleen de hoeveelheid spelers tussen bal en doel ten tijde van de overtreding) dan worden de schwalbes ook flink minder want dan heeft die "getacklede" speler niet de voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij was het gisteren bij Engeland bij dat doelpunt. Een speler (van Engeland) die deed of die geblesseerd was en buiten de lijnen was krabbelde binnen de lijnen en ging daar zitten.

Engeland had de bal en bleef aanvallen en scoorde toen.
Als de bal bijna in het doel ging had ie gewoon moeten affluiten om die gast te verzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
enchion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:42:
Spelers komen weg met rollen omdat ze de voordeel van de twijfel krijgen omdat ze per wedstrijd al 10 keer eerder getackled zijn.

Als het tacklen minder wordt/zwaarder bestraft wordt (door bv speler 10 minuten buiten het veld te zetten bij geel, of bij vrije trap geen 10 mans muurtje maar alleen de hoeveelheid spelers tussen bal en doel ten tijde van de overtreding) dan worden de schwalbes ook flink minder want dan heeft die "getacklede" speler niet de voordeel van de twijfel.
Niet mee eens, er is in fair play een reden om doormiddel van toneelspel een ander een kaart aan te naaien. Daarnaast kan je het voordeel van de twijfel natuurlijk alleen maar vasthouden tot duidelijk wordt dat het gewoon toneelspel was. Simpel gezegd, is een speler (volgens de schreeuw en het rollen en het kermen) echt geraakt springt die niet zo snel weer op.
Natuurlijk moet de andere kant óók worden aangepakt. Vaak zie je dat een speler met geel op zak, die tig kleine overtredingen maakt, geen 2e geel krijgt, want geel (dus rood) vindt men dan te zwaar.

Zou overigens best een voorstander zijn van bijvoorbeeld het onderbreken (niet met een schop, maar bijvoorbeeld vasthouden van een speler) van een aanval, een speler dan 2 minuten naar de kant te sturen. 3 maal 2 minuten naar de kant = geel en 10 minuten naar de kant. Zo creëer je vaker overtal situaties, en gaan spelers ook anders denken en handelen (want als je ineens even met 10, of zelfs 9 of 8 spelers komt te staan wordt het lastig). Immers benadelen ze hun eigen team dan (veel) meer met hun handelen.
sNielz123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:15:
Volgens mij was het gisteren bij Engeland bij dat doelpunt. Een speler (van Engeland) die deed of die geblesseerd was en buiten de lijnen was krabbelde binnen de lijnen en ging daar zitten.

Engeland had de bal en bleef aanvallen en scoorde toen.
Als de bal bijna in het doel ging had ie gewoon moeten affluiten om die gast te verzorgen.
Dit vind ik nu een voorbeeld waarbij je als scheids niet af moet fluiten, wel kan je de speler alsnog een gele kaart geven voor de poging het spel te bederven (had de arbiter ook gewoon moeten doen).
Buiten dat hij het probeert was er geen hinder, en zijn eigen team speelde ook door en scoorde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Kijk naar Lukaku die door Paulinha (of iets dergelijks) minstens 10m vastgehouden wordt aan het shirt, maar omdat die tank niet wil vallen wordt er zelfs geen fout geblazen na uiteindelijk balverlies.

Als hij de eerste m al zou vallen, krijgt hij direct de fout mee en de ander een gele kaart wegens een tegenaanval afbreken.

En het was wel Brych als scheids, dus toch normaal gezien wel best een topref. Maar hij had het die wedstrijd wel totaal niet in de hand ook :)

Het veinzen/vallen/doorrollen wordt gewoon in stand gehouden, omdat spelers die het fair willen spelen en doordoen gewoon er niet voor beloond worden. En dus zwaar in de minderheid geraken.

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@KipCurreh Lijkt mij een prima situatie om de VAR in te laten grijpen.

Er is gewoon heel veel mis met de regels en toepassen daarvan in het hedendaagse voetbal. Er wordt ook vrijwel niet geëxperimenteerd, laat staan veranderd. Zo verandert het dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
jbdeiman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Punt is dat spelbederf NIET mag binnen de regeltjes, maar er wordt nooit wat aan gedaan. Ik kan me 1 geval herinneren jaren geladen (Pierluigi Culina) dat een speler enorm aan het rollebollen was en naast het veld opsprong en weer mee wilde doen. Gelijk geel gekregen volgens mij.
Dat zouden scheidsrechters meer moeten doen en wat mij betreft gebruiken ze de VAR daar ook voor om een scheids erop te attenderen. Dat soort 'wonderbaarlijke genezingen' moet maar eens afgelopen zijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor tijdrekken bijvoorbeeld met een inworp of doeltrap.
Je ziet zo vaak, dat de bal van speler naar speler gaat die hem moet gaan gooien. Of nog even een meter (of 20) smokkelen, en nog eens, weer terug worden gestuurd en al die tijd maar de bal niet in het spel brengen. Of een keeper die een bal toegeworpen krijgt, maar die gewoon negeert omdat het meer tijd oplevert deze zelf op te halen. Of een keeper die 20 seconden doet over het bedenken dat de bal wel lang kan, dus dan spelers naar voren stuurt en nog langer wacht.

Valt voor mij allemaal onder spelbederf. De beste wedstrijden die we hebben gezien op het EK (mijn mening) tot nu toe waren wedstrijden waarin beide teams echt probeerden te voetballen en volop de strijd aangingen. Bijna geen tijdrekken, niet dat onnodige doorrollen en aanstellen waardoor er weer 2 minuten verloren gaan.
Volledig met je mening eens, maar jouw ergenissen vallen gewoon netjes binnen de regels van het voetbal.

Volgend jaar spelen de Zuid Amerikanen mee. Die kunnen naast goed voetballen ook heel goed schoffelen en bloedzuigen is hun tweede natuur.

Als dat niet meer mag, krijg je een soort NBA. Daar stopt de klok als het spel doodligt, kan je time outs aanvragen en hebben ze ook een soort VAR. Het gevolg is dat je in slaap valt, want het schiet maar niet op. Zit je 3 uur naar een wedstrijd van een uur te kijken. (4x15 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
KipCurreh schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:23:
Kijk naar Lukaku die door Paulinha (of iets dergelijks) minstens 10m vastgehouden wordt aan het shirt, maar omdat die tank niet wil vallen wordt er zelfs geen fout geblazen na uiteindelijk balverlies.
Nog zo iets inderdaad, als je niet valt kan iemand je zowat doormidden schoppen, er is dan geen overtreding want je bent niet gevallen.

Zo stom, dit werkt dat rollebollen alleen maar in de hand.
Een harde tackle zonder rollebol zal ook minder snel geel of rood zijn heb ik het gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
mavaros schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Volledig met je mening eens, maar jouw ergenissen vallen gewoon netjes binnen de regels van het voetbal.

Volgend jaar spelen de Zuid Amerikanen mee. Die kunnen naast goed voetballen ook heel goed schoffelen en bloedzuigen is hun tweede natuur.

Als dat niet meer mag, krijg je een soort NBA. Daar stopt de klok als het spel doodligt, kan je time outs aanvragen en hebben ze ook een soort VAR. Het gevolg is dat je in slaap valt, want het schiet maar niet op. Zit je 3 uur naar een wedstrijd van een uur te kijken. (4x15 minuten)
Waarom zou dat zijn denk je? Maak er voor mijn part een hockey wedstrijd van qua principes, var aanvragen mag onbeperkt zolang je gelijk hebt. Doet men alleen als ze 100% zeker zijn, of juist niets te verliezen hebben.

Het hoeft echt geen NBA te zijn maar men moet wel goed met de regels omgaan en elkaar daar scherp op houden. Zoals je zegt:
mijn ergernissen vallen binnen de regels, dwz dat het eigenlijk niet mag, maar zolang er geen scheidsrechter is die daar wat aan doet, blijft dit zo. Strict genomen mag een keeper de bal 6 seconden vast houden, in het begin wordt daar redelijk streng op gedaan, maar langzamerhand rekt dit weer op naar 10-15 seconden soms en dat wordt toegestaan.
Simpel gesteld, blijkbaar doordat men vaak moet straffen voor iets gaat men de regels losser hanteren en wordt een loopje met de regels genomen. Soms is men heel streng / star met de regels, maar bij andere (juist weer heel duidelijke) regels laten ze de teugels vieren. Dat vind ik het lastige eraan, ik heb veel liever dat de regels heel duidelijk zijn, dan krijg je eerst maar een periode waarin het lastig is en veel kaarten/ straffen worden uitgedeeld. Dat is de enige manier om dergelijk gedrag uit te bannen.
sNielz123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:19:
[...]

Nog zo iets inderdaad, als je niet valt kan iemand je zowat doormidden schoppen, er is dan geen overtreding want je bent niet gevallen.

Zo stom, dit werkt dat rollebollen alleen maar in de hand.
Een harde tackle zonder rollebol zal ook minder snel geel of rood zijn heb ik het gevoel.
Dit inderdaad, het hele systeem werkt nu zo dat de grootste toneelspelers het meest beloond worden voor hun gedrag en spelers die fair play hanteren (m.a.w. niet toneelspelen), worden daar eigenlijk voor gestraft. De UEFA en FIFA propageren wel altijd met dat ze fair play zo belangrijk vinden, maar het voorbeeld voor alle voetbalkijikers (en vooral de jongere generatie die zelf net begint te voetballen bijvoorbeeld) leert dat dat soort gedrag wordt beloond.

Eerder werd ook een opmerking gemaakt, dat spelers doorrollen omdat ze anders geen vrije trap meekrijgen, of omdat ze voor de 10e keer licht geraakt worden. Op zichzelf is dat geen reden, maar een heel duidelijk signaal dat er veel mis is met de regels, of het hanteren van de regels. Een overtreding is een overtreding, of een speler nu doorrold of niet. De ernst van de (meestal geveinsde) blessure bepaald niet de strafmaat, dat is de actie zelf die gemaakt wordt.
Gestrekt been is gestrekt been, of je nu je tegenstander net wel of net niet raakt. Maar wordt alleen bestraft als je ook daadwerkelijk iemand ermee blesseert.

[ Voor 28% gewijzigd door jbdeiman op 01-07-2021 08:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hahaha, Italië heeft besloten dat Engelse fans niet het stadion in mogen zaterdag _O-
Ze moeten namelijk eerst 5 dagen in quarantaine bij aankomst in Italië.
Nu eens zien of dit Oekraïne een boost kan geven om die Engelsen definitief naar huis te sturen. Waarschijnlijk niet maar hopen mag altijd ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:20:
Hahaha, Italië heeft besloten dat Engelse fans niet het stadion in mogen zaterdag _O-
Ze moeten namelijk eerst 5 dagen in quarantaine bij aankomst in Italië.
Nu eens zien of dit Oekraïne een boost kan geven om die Engelsen definitief naar huis te sturen. Waarschijnlijk niet maar hopen mag altijd ;)
What goes around, comes around - Brexit means Brexit! })

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 27-09 18:29
Ramzzz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:50:
[...]

What goes around, comes around - Brexit means Brexit! })
We zitten met een virus wat rondwaait. Ze noemen het Corona mocht je het gemist hebben. In Groot-Brittannië is helaas weer een opleving, de Delta variant, te zien.
"Ik wil u eraan herinneren dat, om de coronapandemie en de Delta-variant te bestrijden, een vijfdaagse quarantaine verplicht is voor iedereen die uit Groot-Brittannië komt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Grindtegel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:47:
[...]

oh noes, nou komt dat praatgrage wijf zeker voor ce kwartfinales bij de nos langs... mooi om naar te kijken maar pls STFU vrouw
Daarvoor is toch de foto uitgevonden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

DoeEensGek schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:55:
[...]
We zitten met een virus wat rondwaait. Ze noemen het Corona mocht je het gemist hebben. In Groot-Brittannië is helaas weer een opleving, de Delta variant, te zien.
[...]
Allemaal leuk en aardig maar dan is het natuurlijk niet te rijmen dat Wembley tegen de Duitsers zo goed als vol zit met Engelse fans.
Hoe verder in het toernooi, hoe meer fans er in dat stadion zitten terwijl de beruchte deltavariant al die tijd al aan een opmars bezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Superkiwi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar dan is het natuurlijk niet te rijmen dat Wembley tegen de Duitsers zo goed als vol zit met Engelse fans.
Hoe verder in het toernooi, hoe meer fans er in dat stadion zitten terwijl de beruchte deltavariant al die tijd al aan een opmars bezig is.
Dat valt ook niet te rijmen, maar dat is een beslissing van de Britten zelf, met natuurlijk enige druk vanuit de UEFA.

Die dachten al volop zomer te vieren daar aan de andere kant van de Noordzee. Tot de Delta variant roet in het eten kwam gooien. Als ze dan minder fans hadden toegelaten had dat ze veel meer ellende opgeleverd.
Maar ook de UEFA die gewoon druk zet met dreigen van het weghalen van de finales bij te weinig bezoekers is een slechte zaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sNielz123
Laten we er geen Corona-topic van maken. Als ik Coronashit wil lezen ga ik wel naar dat themaforum. Zo klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Excuses, ik wist niet dat je boos werd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

sNielz123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:20:
Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld :)
Ik snap het.
Terug naar het voetbal dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

mavaros schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Bwa, ik zou persoonlijk beginnen met de klok stil te leggen bij spelonderbrekingen en er 2 helften van 30 minuten van maken (als ik me niet vergis is dat ongeveer de reële speeltijd in een wedstrijd).

Dan ben je tenminste al af van dat tergende tijdrekken altijd. Enige nut dat het dan nog heeft is het breken van het ritme van de tegenstander (maar het zal nooit gebeuren trouwens).

27 keer de var over elke fase vind ik niet nodig. Ik vind het ingrijpen bij doelpunten, penalty's & rode kaarten eigenlijk wel goed. Enige jammere is dat het soms minutenlang duurt voor m'n een doelpunt goedkeurt of afkeurt (maarja, buitenspel kost nu eenmaal snel een minuutje om te bepalen).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de VAR heel anders moet werken. Adviserend en alleen bij grote fouten ingrijpen.
Dus geen millimeterwerk bij buitenspel etc. De scheidsrechter en grensrechters beslissen. Staat iemand echt een meter buitenspel en keek de arbitrage op het veld scheel ok maar een kleine fout moet niet uitmaken en het moet niet de standaard zijn dat ieder doelpunt eerst een tijd lang van alle kanten moet worden geanalyseerd.

Wat betreft tijdrekken, aanstellen, kaarten aannaaien.... Daar kan de VAR juist prima in adviseren om de scheidsrechter te helpen. Gewoon influisteren wat hij ziet, hoeft geen tijd te kosten. Zelfde bij harde overtredingen, even kort overleg over de kleur van de kaart. Waarom niet? De VAR moet geen externe controle van de scheids zijn maar onderdeel van het arbitrage team met een gezamenlijk doen, namelijk de wedstrijd zo goed mogelijk leiden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:53
Ankona schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:35:
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de VAR heel anders moet werken. Adviserend en alleen bij grote fouten ingrijpen.
Dus geen millimeterwerk bij buitenspel etc. De scheidsrechter en grensrechters beslissen. Staat iemand echt een meter buitenspel en keek de arbitrage op het veld scheel ok maar een kleine fout moet niet uitmaken en het moet niet de standaard zijn dat ieder doelpunt eerst een tijd lang van alle kanten moet worden geanalyseerd.

Wat betreft tijdrekken, aanstellen, kaarten aannaaien.... Daar kan de VAR juist prima in adviseren om de scheidsrechter te helpen. Gewoon influisteren wat hij ziet, hoeft geen tijd te kosten. Zelfde bij harde overtredingen, even kort overleg over de kleur van de kaart. Waarom niet? De VAR moet geen externe controle van de scheids zijn maar onderdeel van het arbitrage team met een gezamenlijk doen, namelijk de wedstrijd zo goed mogelijk leiden.
Wat betreft het eerste, waar trek je de grens? Ik heb ook wel een hekel aan het millimeterwerk, maar je moet ergens een grens leggen. Dat zal een probleem blijven.

Verder wat betreft zowel buitenspel als ander advies moet de VAR (imo) gewoon snel kunnen adviseren en moet het niet zo zijn dat een doelpunt al een hele tijd gevierd wordt en dan alsnog wordt afgekeurd. Datzelfde geldt imo ook voor kaarten. Daarnaast zou ik het ook prima vinden als VAR bijv. bij corners e.d. controleert of iets inderdaad een corner is of eigenlijk gewoon een achterbal.

Maar goed, dit moet imo wel allemaal dan snel gebeuren en moet niet tot vertragingen van het spel leiden. Het lijkt me dat die tech wel beschikbaar moet zijn en met de bedragen die er betaald en gemaakt worden, zou je zeggen dat dit toch mogelijk moet zijn.

Denk wel dat kaarten aannaaien, aanstellen, schwalbes (waarbij er wel contact is) e.d. echt onmogelijk is om ooit goed geregeld te krijgen, omdat het behalve in extreme gevallen gewoon echt niet vast te stellen is en je door licht contact toch echt wel kan vallen of een tik die niet hard lijkt toch echt wel pijn kan doen. Alleen in extreme gevallen kun je hier met zekerheid in adviseren zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Je moet niet zwart-wit denken in de absolute perfekte beslissing. Het is mensenwerk. Extra ogen en hulpmiddelen maken dat meer gezien wordt. Dat is het voordeel.
En waar je de grens legt mbt buitenspel? Niet. Niet zoals bij het EK waar het een millimeter is, niet zoals in NL waar het x (stuk of 10?) cm is.

Gewoon, beslissing op het veld staat. Tenzij iedereen (dus ook de var) ziet dat het echt fout is.
En wat betreft de snelheid, een var (maar ook de scheidsrechter zelf) kan best snel inschatten of een situatie dusdanig is dat er nog even naar gekeken moet worden.

En aanstellers kun je prima terugpakken door ze niet als ze net met veel moeite het veld afgestrompeld zijn en bij aankomst van de zijlijn weer super fit zijn niet meteen weer in het veld te laten. Wacht maar tot het volgende dode moment ofzo.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:02
De VAR moet adviseren en alleen bij grote fouten ingrijpen, maar dan wel iets subjectiefs als taak erbij nemen met het beoordelen van aanstellers? Je weet dat pijn tijdelijk is? Ik heb zelf ook gevoetbald en als je ooit een tik krijgt of vervelend neer komt is 't vaak iets wat je er even uit moet lopen, daarna kan je gewoon weer mee doen. En dat was op niveautje kelderklasse. Dus profs die dagelijks met de sport bezig zijn lopen dat er nog wel wat makkelijker uit.

Aanstellerij kan je nooit objectief beoordelen in mijn ogen. Dat is gewoon niet te doen. Wat ze beter in kunnen voeren is zuivere speeltijd. Twee helften van 35 minuten, tijd ligt stil bij ieder dood spelmoment. Dat is de enige manier om tijd rekken en aanstellerij af te leren, want het heeft geen invloed meer op de tijd die een wedstrijd duurt. Van Basten heeft dat ooit geopperd toen hij nog bij de UEFA werkte, top idee, maar 99% van de dinosaurussen die daar werkt wil daar niet in mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben pas echt een dinosaurus. Ik zou het liefst die hele VAR in de prullenbak gooien. Al die checks halen het tempo veel meer uit het spel dan tijdrekken van spelers en ze worden niet gecompenseerd in de extra tijd; die is net zo lang gemiddeld als voor introductie van de VAR.

Belangrijkste is echter dat het heel veel van de emotie uit het voetbal haalt, dit toernooi is er bij de helft van de goals wel een VAR check, dat is toch ruk? Je wil juichen maar je moet eerst 3 minuten wachten terwijl de scheids naar een monitor staat te loeren. Scheidsrechterlijke beslissingen zijn onderdeel van het spel en fouten kunnen gemaakt worden. Hoort erbij wat mij betreft. Scheidsen die er teveel maken schop je eruit, de meesten deden ook zonder VAR een prima job.

Niet dat ik de illusie heb dat dit ooit gaat gebeuren hoor, VAR is here to stay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Ik vind de VAR dit EK eigenlijk prima! Niet te aanwezig.. maar wel hier en daar een checkje bij een goal. Heb het idee dat de scheidsrechter zelf meer fluit dan in de ere divisie of de CL.

13:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Laten we hier geen VAR topic van maken, daar hebben we een [Voetbal] Randzaken topic voor :+

Enige voorspellingen voor vanavond?
Is Zwisterland in staat om hetzelfde truucje uit te halen tegen de Spanjaarden als tegen de Fransen of hebben ze hun kruit verspeeld?

En de kunnen de Belgen zonder De Bruyne en Harard winnen van Italië? Als ze op tijd fit zijn geef ik de Belgen wel een kans, anders wordt het verdraaid lastig voor ze ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Superkiwi schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:25:
Laten we hier geen VAR topic van maken, daar hebben we een [Voetbal] Randzaken topic voor :+

Enige voorspellingen voor vanavond?
Is Zwisterland in staat om hetzelfde truucje uit te halen tegen de Spanjaarden als tegen de Fransen of hebben ze hun kruit verspeeld?

En de kunnen de Belgen zonder De Bruyne en Harard winnen van Italië? Als ze op tijd fit zijn geef ik de Belgen wel een kans, anders wordt het verdraaid lastig voor ze ben ik bang.
Ben keihard voor Zwitserland natuurlijk :9

Maar wel een aderlating dat Xhaka niet meespeelt..

En ik had nog niet meegekregen dat DeBruyne en Hazard uitgeschakeld zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Uitgeschakeld is een groot woord: De Bruyne heeft in de vorige pot een kuitblessure opgelopen en Hazard een Hamstringblessure. Fit waren ze deze week nog niet maar ze zijn wel meegereisd naar München.
Voetbaldoktoren kunnen wonderen verrichten dus laten we hopen dat ze er (deels) bij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:29
Eindelijk weer voetbal _/-\o_ . 2 rustdagen is echt afkicken :9

Ik verwacht een hels karwij voor de Belgen, helemaal als De Bruyne niet mee zou doen, Eden Hazard op 50% enz. Wel heerlijke affiches weer, Zwitserland de echte Dark Horse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Italië - België 55/45
Spanje - Zwitserland 60/40

Met andere woorden ik geloof nergens meer in, alles kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:14
(jarig!)
Ik geef Zwitserland een kleinere kans omdat ze minder vaak aan de bal zullen komen dan tegen Frankrijk. Aan de andere kant zullen ze, als ze dan aan de bal komen, in de omschakeling gevaarlijker zijn dan tegen Frankrijk omdat Spanje gewoon verdedigend minder is dan Frankrijk. Maar dan moeten de Zwitsers wel zo goed spelen als tegen de Fransen, en dat betwijfel ik. Ik denk dat ze in die wedstrijd boven zichzelf zijn uitgestegen.

België met de Bruyne en Hazard? Een behoorlijk kans. Zonder die twee? Redelijk kansloos.

Ik hoop sowieso op Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ik kan niet geloven dat Zwi nog een keer zo'n mirakel verricht. Daarnaast is Spanje met de wedstrijd beter aan het worden (kroatie was dan wel pas in de verlenging beslist, maar Spanje had Kroatie dik in de pocket de hele wedstrijd op de laatste 5 minuten na). En dan missen ze ook nog eens hun belangrijkste speler. Nee ik denk dat Zwi kansloos ten onder gaat. Al hoop ik natuurlijk wel op een pot net als tegen Fra .

Ita-Bel kan alle kanten op, al geef ik Bel geen tot weinig kans als De Bruyne niet mee gaat spelen. Hoop overigens dat Bel wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
Ik denk overigens wel dat Hazard en De Bruyne starten vanavond in de hoop de wedstrijd te kunnen beslissen ergens in de 2e helft. En ze dan de rust geven en hopen dat de rest van het team een verdiende voorsprong kan vasthouden. :P

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 17:02
Unrealiac schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:31:
Ik denk overigens wel dat Hazard en De Bruyne starten vanavond in de hoop de wedstrijd te kunnen beslissen ergens in de 2e helft. En ze dan de rust geven en hopen dat de rest van het team een verdiende voorsprong kan vasthouden. :P
Als je ze opstelt moet je er rekening mee houden dat ze 90 of zelfs 120 minuten moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:43:
[...]
Als je ze opstelt moet je er rekening mee houden dat ze 90 of zelfs 120 minuten moeten spelen.
Hoezo? Je kunt 5 keer wisselen. De kans dat er 5 anderen geblesseerd afgaan lijkt me nihil. Je kunt toch prima besluiten om ze maar één helft mee te laten doen. Ik zou dan zelf overigens gaan voor de tweede helft (met risico op verlenging). Dan is de tegenstander al vermoeid en is er vaak wat meer ruimte.

Ik verheug me hoe dan ook al op de duels tussen Lukaku en de oude meesters achterin bij Italie.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Ik wens de Belgen hier een behouden vaart vanavond.

Italië lijkt me beter, maar België rommelt zich het hele toernooi al door de wedstrijden en wint dan. Dat zou ook zomaar vanavond kunnen gebeuren.

3-0 voor de Belgen, maar voor voorspellingen moet je niet bij mij zijn. Volgens mij sta ik ergens onderaan, dus het kan ook zomaar 7-4 voor de Italianen worden.

Veel succes. :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:14
(jarig!)
mavaros schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:11:
Ik wens de Belgen hier een behouden vaart vanavond.

Italië lijkt me beter, maar België rommelt zich het hele toernooi al door de wedstrijden en wint dan. Dat zou ook zomaar vanavond kunnen gebeuren.

3-0 voor de Belgen, maar voor voorspellingen moet je niet bij mij zijn. Volgens mij sta ik ergens onderaan, dus het kan ook zomaar 7-4 voor de Italianen worden.

Veel succes. :)B
Daar teken ik voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Unrealiac schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:31:
Eerder omgekeerd toch?
Als ze niet 100% zijn, eerst kijken hoe het lukt zonder hen in de eerste helft.
Je kan ze dan altijd nog inbrengen tijdens of na de rust om het verschil te maken

Wellicht zal Hazard niet starten, maar daar hebben we iets meer lopen om hem mogelijks te vervangen. Ik heb wel een boon voor Doku die met zijn snelheid toch wel wat schade zou kunnen aanbrengen.
KDB is ronduit onvervangbaar, laatste berichten waren dat ie mogelijks wel start met een inspuiting

Ik geloof er graag in dat we kunnen winnen, maar dan moet echt alles meezitten. Ik schat de Italianen net iets hoger in op dit moment, maar die lijken er toch ook niet gerust op ;)

Het kan zomaar beide kanten op, en ik hoop :)B

(ik woon in een Belgische grensgemeente met NL, dus ik heb liefde voor allebei ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door KipCurreh op 02-07-2021 13:49 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
KipCurreh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Eerder omgekeerd toch?
Als ze niet 100% zijn, eerst kijken hoe het lukt zonder hen in de eerste helft.
Je kan ze dan altijd nog inbrengen tijdens of na de rust om het verschil te maken

Wellicht zal Hazard niet starten, maar daar hebben we iets meer lopen om hem mogelijks te vervangen. Ik heb wel een boon voor Doku die met zijn snelheid toch wel wat schade zou kunnen aanbrengen.
KDB is ronduit onvervangbaar, laatste berichten waren dat ie mogelijks wel start met een inspuiting

Ik geloof er graag in dat we kunnen winnen, maar dan moet echt alles meezitten. Ik schat de Italianen net iets hoger in op dit moment, maar die lijken er toch ook niet gerust op ;)

Het kan zomaar beide kanten op, en ik hoop :)B

(ik woon in een Belgische grensgemeente met NL, dus ik heb liefde voor allebei ;) )
Ik denk dat we niet naief moeten zijn en zelfs niet ver moeten terugzoeken om te weten hoe het spel zal zijn zonder hen.. We need them :9

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik hoop vooral op mooie wedstrijden eigenlijk.
Mijn hart is voor de Zwitsers, zal mijn Zwitsers horloge omdoen voor goed geluk. ;)
Het hele Iberisch schiereiland mag van mij afgescheiden worden als het om voetbal gaat, dus laat de Spanjaarden er maar uitvliegen. Zit daar oud zeer bij tov de WK-finale en de kwartfinale 2006? Misschien. ;)
Maar goed, tegen Kroatië speelden ze best okay, al hadden de Kroaten niet op die manier terug mogen komen. Was wel mooi dat ze dat deden. :) Mijn hoofd zegt overwinning Spanje, mijn hart hoopt een overwinning voor Zwitserland. Had ik al gezegd dat ik hun shirt mooi vond? ;)

België-Italië vind ik een heel lastige. Heb het idee dat de Italianen wat stabieler draaien, de Belgen hebben mij ondanks de 2-0 zege op Portugal (waarvoor dank, zie hierboven) mij niet volledig overtuigd. Denk dat de Italianen een stuk gesleper zullen zijn dan de Belgen op details.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
Nou ik ga maar eens duimen voor Zwitserland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Mijn theebladeren voorspellen een grote winst voor de Spanjaarden.

Het reseve-setje zegt wat anders.

8-3 voor de Spanjaarden. 3-1 voor de minder heldhaftige gokkers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen Xhaka? Weet iemand waarom?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Gunner schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:05:
Geen Xhaka? Weet iemand waarom?
geschorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Nu al LOL ging er wel heel makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh dat gebeurde ook. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Matig gekeept zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Die gozer had zijn been niet moeten uitsteken, dan was er niks aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
pfff dat had em moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
De Spanjaarden zijn boos geworden om wat Van der Vaart zei.

De Spanjaarden lopen al 20 minuten het totaalvoetbal te spelen. Ok, het is tegen een klein voetballand, maar dat maakt niet uit.

De eerste paar wedstrijden waren echt heel slecht, maar nu speelt het weer als vanouds. De tegenstander achter de bal aan laten lopen rennen en ondertussen zelf in een zetel zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik kan me niet voorstellen dat van der Vaart de aanleiding is geweest dat Spanje plotseling zo aardig is gaan voetballen.
Het ligt eerder aan de terugkomst van Busquets en het stukje vertrouwen wat in de ploeg is geslopen.

Ze spelen verder al een jaar of 12 hetzelfde tiki taka voetbal waarbij veel balbezit de basis is en bij bal verlies de bal zsm veroverd wordt. De oude Aragones is er mee begonnen en al zijn opvolgers hebben het overgenomen. Ze spelen standaard 4-5-1 met een valse spits maar daar merk je gezien het balbezit en de aanvallen vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mavaros schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:27:
De Spanjaarden zijn boos geworden om wat Van der Vaart zei.

De Spanjaarden lopen al 20 minuten het totaalvoetbal te spelen. Ok, het is tegen een klein voetballand, maar dat maakt niet uit.

De eerste paar wedstrijden waren echt heel slecht, maar nu speelt het weer als vanouds. De tegenstander achter de bal aan laten lopen rennen en ondertussen zelf in een zetel zitten.
Deden ze daarvoor ook, het enige probleem was dat ze geen goals maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Ze komen soms wel echt dichtbij die Zwitsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
oneshot1tkil schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:41:
Ze komen soms wel echt dichtbij die Zwitsers!
Als ze 10m buitenspel staan wel ja. Verder vooral corners gezien. Ik zie die Zwitsers er niet zo snel een bal intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 21:19
Ik zie Spanje eerlijk gezegd niet zo goed spelen. Ze houden de bal in het team, maar na de goal is er geen kans geweest. Zonder zelf een kans te creëren komen de Zwitsers dichter bij het Spaanse goal dan omgekeerd, maar doordat Spanje zelf niet de 2-0 maakt geef je hun kracht en blijft het gevaarlijk.

Dat is niet omdat Spanje niet wil, maar omdat het gewoonweg (nog) niet kan.
Dit is verre van de kwaliteit van Spanje van 10 jaar terug.

Maar de bal rondtikken, daar hebben de spelers wel voldoende techniek voor. Het is gelukkig nog niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Snowdog schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Deden ze daarvoor ook, het enige probleem was dat ze geen goals maakten.
Ik ben pas de vorige wedstrijd van de Spanjaarden op hun gaan letten.

Maar al twee wedstrijden spelen ze met peper in hun reet. Daarnaast is het een fantastisch voetballend elftal, dat de tegenstander ook laat denken dat ze goed kunnen voetballen. Dat past namelijk beter in het spel dat ze spelen.

Dan heb ik het nog niet eens over de passes over 50-60 meter gehad. Smulwerk. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Wow dat waren suffe 46 minuten zeg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
OssieW schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:52:
Ik zie Spanje eerlijk gezegd niet zo goed spelen. Ze houden de bal in het team, maar na de goal is er geen kans geweest. Zonder zelf een kans te creëren komen de Zwitsers dichter bij het Spaanse goal dan omgekeerd, maar doordat Spanje zelf niet de 2-0 maakt geef je hun kracht en blijft het gevaarlijk.

Dat is niet omdat Spanje niet wil, maar omdat het gewoonweg (nog) niet kan.
Dit is verre van de kwaliteit van Spanje van 10 jaar terug.

Maar de bal rondtikken, daar hebben de spelers wel voldoende techniek voor. Het is gelukkig nog niet zo erg.
Moet gelijk aan Oranje denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mavaros schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:53:
[...]

Ik ben pas de vorige wedstrijd van de Spanjaarden op hun gaan letten.

Maar al twee wedstrijden spelen ze met peper in hun reet. Daarnaast is het een fantastisch voetballend elftal, dat de tegenstander ook laat denken dat ze goed kunnen voetballen. Dat past namelijk beter in het spel dat ze spelen.

Dan heb ik het nog niet eens over de passes over 50-60 meter gehad. Smulwerk. :Y)
Nouja, zo spelen ze al het hele toernooi eigenlijk, maar je ziet vandaag ook wel, ze creëren moeilijk kansen. Ze hebben geluk dat er een bal invliegt, maar anders wordt dit zo ook gewoon een moeilijke wedstrijd om te winnen. Dat was afaik ook een beetje de kritiek van vd Vaart, die gasten kun je wel 90 minuten laten spelen en dan hebben ze wel veel balbezit met leuke balletjes hier en daar, maar die bal gaat er toch nooit in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Als de Zwitsers dit winnen dan verdienen ze de beker. De ultieme underdog...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:58:
Als de Zwitsers dit winnen dan verdienen ze de beker. De ultieme underdog...
Tja, Griekenland doet niet mee en de Denen hebben zich dit keer op eigen kracht geplaatst.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Kan nog steeds niet geloven wat ik in die wedstrijd Zweden- Oekraïne zag, gewoon 10 minuten lang als domino stenen omvallen, echt lachwekkend slecht toneel. Dit is toch wel weer verfrissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit keer echt niet veel gemist geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:16:
Dit keer echt niet veel gemist geloof ik.
Ligt eraan. Als je een dutje nodig had, dan heb je heel wat gemist hoor. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Zo zeg dat was een HELE mooie poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34
Hoppa

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
JAJAJAJAJAJAJA SHAQIRI!!!!!!!!
LEKKAH!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Netjes Zwitsers. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daar gaan we weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
lekkkkeeeeeeeeerr!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Dit heeft de wedstrijd nodig, nu moeten die paella eters weer gas geven

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:24

Pierre

Van nature lui!

Eigen schuld Spanje.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verdedigende blunder zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik pak alvast een zaag om het Iberisch Schiereiland af te snijden, ben zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 21:19
Flapdrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Welja, gaan die gekke Zwitsers ineens Spanje over de knie leggen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:29
Wordt 't nog 1-1 ook. Had gehoopt dat we na 90 minuten klaar waren....

Misschien dat 't nu wel een beetje om aan te gluren wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:25:
Ik pak alvast een zaag om het Iberisch Schiereiland af te snijden, ben zo terug.
Doe Frankrijk en Italie ook meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
enchion schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Doe Frankrijk en Italie ook meteen.
Frankrijk ligt er al uit, Italië mag ik wel. Heb alleen niks met het Spaans/Portugees voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45

Spotmatic

Ken sent me

Ik zie ineens een leuke pot...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaaBjOnhaZWcyyNvBj7mmZ2JBFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntGk6T3iVh1VYbiuZdJpQnzA.jpg?f=user_large

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tikkie takkie is weer eens kapot. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Spotmatic schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:
Precies zoals de vorige pot van Zwitserland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Spotmatic schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:
Spanje heeft altijd een tegendoelpunt nodig voordat ze wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Spanje begint nu te jagen zeg
Pagina: 1 ... 42 ... 83 Laatste