Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Frankrijk rolt die Zwitsers met weinig inspanning, ik zie Kroatië nog wel verrassen tegen die Spanjaarden. Spanje maakt nog geen goede indruk.
Verder balen van gisterenavond, maar we waren er ook weer eens bij, volgend jaar in de zandbak met de kerstboom naast de tv worden we wereldkampioen 😋
Zeg je hetzelfde over Duitsland?Superkiwi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 01:21:
België heeft nu eenmaal een goede generatie, spelen goed en ik gun ze het van harte. Ze onder het mom van "gezonde rivaliteit" niks gunnen snap ik dan ook niks van.
Doe je dat in het Nationale Club topic als je rivaal ver komt in de CL of EL dan is het not done maar als het over onze naaste buur gaat op een groot toernooi kan het opeens wel?
Tuurlijk gniffelen we als zij een grote mond hebben en eruit vliegen, net zoals dat andersom gebeurt. Dat heet leedvermaak. Hopen dat ze eruit vliegen heeft daar weinig mee te maken imo, dan is het denk ik toch meer de frustratie omdat we zelf niks presteren.
Ik heb meer met de Duitsers, dan met de Belgen.
Maar dat komt meer door de Wallonen.
Ik zou nog eerder voor Duitsland juichen dan voor België…
Heel NL? Haha, de meeste mensen hadden hooguit nu enige hoop op de halve finale als maximum.MetalD schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:48:
Courtois heeft gewoon gelijk. Gisteren liep heel NL nog te roepen dat de weg naar de finale open lag, nu liggen ze eruit. Zuur, zeker en vast. Maar om nu al die kritiek meteen te spuien op België dat ondanks niet de mooiste match tegen Portugal toch door is, is toch ook gewoon typisch. Net alsof de match tegen Tsjechië zo mooi was. De 2e helft was trouwens toch maar weinig voetbal meer aan, het scheelde niet veel of het logo van UEFA mocht je vervangen door UFC.
Wat een kleine mensen die belgische spelers dat ze zich iets aantrekken wat analisten in Nederland van hun vinden.
Duitsers vinden ons lief, de Belgen geven ons graag een sneer. En ja, die Belgen hebben wel een punt.renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:39:
[...]
Zeg je hetzelfde over Duitsland?
Maar dat komt meer door de Wallonen.
Ik zou nog eerder voor Duitsland juichen dan voor België…
(Overigens ben ik ergens wel blij met die snelle uitschakeling. Hoe oranje ik ook ben, met dit team had ik vanaf het begin helemaal niets en ook nul vertrouwen in. Opgeruimd staat netjes, nu als neutrale toeschouwer naar het toernooi kijken)
alles kan off-topic
Dat zeg ik ook niet. Maar waarom zouden we dan wel voor de Belgen moeten supporteren? Is andersom ook niet zo. Denk je dat Portugezen nu voor Spanje zijn? Of de Schotten voor de Engelsen? Of de Belgen voor de Fransen mochten ze het zelf niet redden?Lordy79 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 06:29:
[...]
* Lordy79 mompelt iets met Nederland en moffen en voetbal is oorlog en Völler en Rijkaard enzo...
We zijn geen haar beter!
Verwijderd
Wij zijn natuurlijk een blunt volkje. Als het top is dan lopen we met onze borst vooruit, als het slecht is dan fakkelen we onszelf ook helemaal af. Verder zijn we ook eerlijk als het gaat over andere teams (Spanje, van der Vaart). Je merkt dat andere landen/culturen dit niet snappen en zich als door een wesp gestoken voelen.
Heb een aantal jaren bij een internationaal bedrijf gewerkt in Frankrijk en Franstalig België. Heel hartelijk aan de buitenkant, vriendelijk en glimlachend, maar uit het zicht kreeg je een dolk in je rug gestoken. Keiharde politiek en afgunst.
Nee doe mij dan toch maar de Nederlandse methode: zeg maar direct in mijn gezicht wat er scheelt. Wel zo duidelijk.
Je moet niks... Daar gaat t toch ook niet om? Punt is dat de Nederlanders kritiek hebben op België en dat vindt dit man onterecht.D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:59:
[...]
Dat zeg ik ook niet. Maar waarom zouden we dan wel voor de Belgen moeten supporteren?
Jouw post ging erom dat België volgens jou stekelig doet naar de grote buurman en ik zeg alleen dat Nederlanders daar ook een handje van hebben naar hun grote buurman.
Ik was gisteren trouwens voor Portugal omdat wedstrijden met Portugal meestal aantrekkelijker zijn dan die met België.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Oh, maak je maar geen zorgen. In NL is men ook heel sterk in dolken in ruggen. En mensen die over de schreef gaan met dolken in ruggen er telkens mee weg laten komen (Rutte)Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:01:
Veel Belgen hebben weinig op met “Ollanders”. Kijk maar eens op HLN in de reacties als het gaat over Nederland.
Wij zijn natuurlijk een blunt volkje. Als het top is dan lopen we met onze borst vooruit, als het slecht is dan fakkelen we onszelf ook helemaal af. Verder zijn we ook eerlijk als het gaat over andere teams (Spanje, van der Vaart). Je merkt dat andere landen/culturen dit niet snappen en zich als door een wesp gestoken voelen.
Heb een aantal jaren bij een internationaal bedrijf gewerkt in Frankrijk en Franstalig België. Heel hartelijk aan de buitenkant, vriendelijk en glimlachend, maar uit het zicht kreeg je een dolk in je rug gestoken. Keiharde politiek en afgunst.
Nee doe mij dan toch maar de Nederlandse methode: zeg maar direct in mijn gezicht wat er scheelt. Wel zo duidelijk.
Net zoals Nederland bestaat uit Randstedelingen, Limburgers, Friezen, Tukkers en Brabanders heb je dat in België ook. Alleen al Vlaanderen vs Wallonië. Ik heb in Antwerpen gewoond en buiten de bureaucratie vind ik het vriendelijke mensen. Belgen zélf zeggen dat Antwerpenaren nogal met de neus omhoog lopen maar veel Nederlanders zeggen hetzelfde van Amsterdam/Randstad.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:01:
Veel Belgen hebben weinig op met “Ollanders”. Kijk maar eens op HLN in de reacties als het gaat over Nederland.
Wij Nederlanders genieten er ook van als Duitsland niet heel succesvol is met een EK/WK.
Beetje rivaliteit is leuk zolang je maar inziet dat we allemaal mensen zijn.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
In dat opzicht zijn in NL de vrouwen vaak ook wat internationaler georiënteerd.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:01:
alles kan off-topic
Ja hoor, ik gun de Duitsers ook de titel wel.renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:39:
[...]
Zeg je hetzelfde over Duitsland?
Wat is er mis met de Duitsers waarom ik het ze niet zou gunnen?
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2021 08:13 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zelfde als wat de Belgen tegen ons hebben. Groter buurland, iets andere cultuur. Dan heb je rivaliteit en gun je het die ander niet. (wat dan vaak een richting is, wij gunnen het ons kleine buurlandje aan de zuid-grens wel en de Duitsers gunnen het ons ook)Superkiwi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:12:
[...]
Ja hoor, ik gun de Duitsers ook de titel wel.
Bij de Duitsers speelde ook wat oorlogssentiment mee. Dat gold zeker in mijn jeugd maar inmiddels is dat niet meer echt merkbaar. Duitsertje pesten was toen heel normaal maar nu meer een uiting van flauwe domheid.
alles kan off-topic
En de media gaat hierin voorop, eerst hosanna omdat we alle wedstrijden gewonnen werden en we een topland ontliepen en vandaag wordt alles onderuit gehaald, niks was goed, in het hele toernooi niet.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:01:
Gisteren was een complete wanprestatie, maar de groepsfase was gewoon ruim voldoende.
Volgens mij is de gemiddelde Nederlandse voetbal volger veel genuanceerder.
[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 28-06-2021 08:56 ]
Voor mij persoonlijk niets, maar ik kan je vertellen dat de gemiddelde nederlander voetbal haat tegen duitsland heeft ontwikkeld.Superkiwi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:12:
[...]
Ja hoor, ik gun de Duitsers ook de titel wel.
Je wist dat een match tegen Portugal niet mooi ging worden. Krijg je een goal tegen van Portugal, zou net hetzelfde gebeuren al wat tegen Frankrijk gebeurde tijdens het WK. Neem daar nog eens bij dat het begin van de 2e helft meteen De Bruyne eraf moest na die vuile fout en je neemt gewoon dé topspeler eraf. Wat daarna een half uur te zien was, had maar weinig meer met voetbal te maken en die scheids had het gewoon totaal niet meer in de hand. Als de scheids trouwens in de 1e helft een gele kaart geeft voor het truitje trekken bij Lukaku (die zich net zo goed had kunnen laten vallen, maar dat niet deed), dan is de kans zeer klein dat die vuile fout op De Bruyne er nog komt. Pepe had ook gewoon net zo goed rood mogen krijgen later in de match. Dan nog eens Eden eraf en Lukaku die niet goed in de wedstrijd zat...tjah. Mooi was het niet, spannend wel. Gelukkig hebben spelers als Vermaelen en Thorgan Hazard de boel goed recht gehouden. En geluk moet je nu eenmaal ook eens hebben. Nu goed, we zijn door... maar als we De Bruyne en Eden gaan moeten missen, dan wordt het zeer moeilijk/onmogelijk volgens mij.
Ohja, als je reacties op HLN.be als maatstaf neemt, ben je zowiezo niet goed bezig. Dat is niet bepaald een kwaliteitskrant. Wij lezen de reacties daar ook vooral voor het entertainment, niets meer
[ Voor 5% gewijzigd door MetalD op 28-06-2021 09:07 ]
Nee dit is voor deze generatie hun finale kans, winnen ze die niet dan kan Courtois beter de TV uit zetten, F1/Tour/Olympisch spelen gaat geen feest voor de Belgen worden als ZIJ zich willen meten met de Ollanders.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Als je met die reeks kampioen gaat worden, dan kan je oprecht zeggen dat je de beste van Europa bent.
Om dan misschien nog altijd met de billen bloot te gaan. Voetbal is een vreemd iets somsMetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:13:
Wij beseffen ook wel dat het nu moet gebeuren, misschien volgend jaar op het WK nog, maar dan is het ook echt wel af. Daarom dat die loodzware reeks zo klote is. Portugal - Italië - Frankrijk/Spanje - Engeland/Duitsland. Ja hallo. Zet België in de reeks die NL voorgeschoteld kreeg en dan zagen we het hier er ook wel rooskleuriger in.
In ieder geval mag de vlag nog wel even blijven hangen

Deels waar, ik ben nu niet automatisch voor België of Duitsland, maar wel voor de leukste ploeg of de underdog. Ik juich dus nu voor Denemarkenbie100 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:22:
snap het nooit dat mensen een surrogaat elftal kiezen als hun eigen land eruit ligt zal mij mijn bal jeuken wie er nou kampioen wordt
En als uiteindelijk Frankrijk wint, omdat die het beste team/spelers hebben, kan ik daar ook vrede mee hebben.
En tegen Portugal (want die ene wedstrijd), en tegen Spanje (want jankerds op het veld), en tegen de Duitsers (want... ik weet eigenlijk niet waarom), en tegen de Belgen (want.... ja waarom eigenlijk?), en tegen de Italianen (want die speelden ooit cattanacio), en tegen Frankrijk (want die spelen anti-voetbal).......renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Voor mij persoonlijk niets, maar ik kan je vertellen dat de gemiddelde nederlander voetbal haat tegen duitsland heeft ontwikkeld.
Sportliefhebber…bie100 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:22:
snap het nooit dat mensen een surrogaat elftal kiezen als hun eigen land eruit ligt zal mij mijn bal jeuken wie er nou kampioen wordt
In een toernooi waar we zelf niet aan meedoen heb ik meestal 1 of 2 favoriete teams. Op basis van leuk en goed spel. En dan hoop ik dat die ver komen. Het maakt me niet uit welk land het is.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat heet gunnen.bie100 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:22:
Ik gun het deze generatie Belgen kampioen te worden. Ik gun het de spanjaarden niet - waardeloze generatie die ze daar hebben. Ik gun het de Duitsers trouwens ook niet. Soms wel - maar die hebben al vaak genoeg gewonnen met een halfbakken selectie. Wat mijn part mogen de Engelsen wel weer eens een beker in de lucht houden.
Maar, bovenal gun ik het de Belgen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Precies, gunfactor op basis van vermaak voor de kijker. Ik heb nu ook al een aantal landen die het gerust gun als ze die beker bakken.OMX2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Sportliefhebber…
1 of 2 favoriete teams. Op basis van leuk en goed spel.
Op basis van kijkvermaak is Turkije het enige land dat er van mij altijd snel uit mag, puur vanwege het schelle gefluit vanaf de tribune de hele wedstrijd lang. Ik luister nog liever naar U2 of Coldplay en dat zegt toch wel wat.
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2021 09:39 ]
Ook koken en etenTommie12 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Je kent waarschijnlijk meer van kernfysica, voetbal en virologie dan koken en eten.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dus een analist heeft kritiek en dan ben je blij dat een ander team uit het toernooi gaat. LogischJebus4life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:31:
[Afbeelding]
Courtois wil ook geen vrienden maken in Nederland, het zat duidelijk diep (nuja, Franstalige vader en by far de grootste klotezak van ons elftal, had niet misstaan in doel bij Frankrijk dus eigenlijk)

Klopt, zeker als die uitspraak gebeurt in volle emotie en dan uit zijn context geïsoleerd wordt.MetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:06:
Zie dat eens in context. Je hebt net een loodzware match maar nipt gewonnen. De 2e helft heb je de Portugezen half je team omver zien schoppen zonder dat ze daar eigenlijk voor bestraft werden. Dan word je geïnterviewd en het eerste dat je krijgt te zien is een stelling dat er een aantal Nederlanders nogal zwaar kritiek hebben op de manier van spelen/winst. Dan zou ik ook denken, kus mijn kloten gasten met die onzin. Doe het zelf eens.
Voor mijn zijn Vermaelen Courtois de helden van deze match.
Courtois heeft een paar keer goed gered, en Vermaelen heeft Ronaldo zowat "kalt gestellt".
Met het traject dat België nog moet afleggen heb je af en toe het geluk aan je zijde nodig, we moeten nog een paar favorieten voorbij om in de finale te geraken. Het had tegen Portugal zeker anders kunnen uit draaien.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Prima gespeeld van België en als Nederlandse commentator mag je best kritiek hebben op het spel maar van het resultaat kunnen wij nog wat leren.
Schiet tussen de palen en je scoort!
[Waar is m'n olie, ha daar is dat vuur!]simons schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:10:
Achja Courtois.... Belgie heeft een uitstekend elftal maar dit toernooi moet het dan ook echt gebeuren. Er is maar een optie om van dat Ollander complex af te komen en dat is het EK te winnen dan zijn we qua nationaal elftal on-par. Want laten we wel wezen ik geloof niet dat hun achterhoede het gaat redden tot een volgend toernooi, en wat dan? Moet de bondscoach van het Belgisch elftal dan doen? de verdediger van Fc Reet opstellen?
Nee dit is voor deze generatie hun finale kans, winnen ze die niet dan kan Courtois beter de TV uit zetten, F1/Tour/Olympisch spelen gaat geen feest voor de Belgen worden als ZIJ zich willen meten met de Ollanders.
Ja hoor jullie hebben echt een veel dikkere plasser dan ons!
De Rode Duivels zijn voor het moment een topteam. Een speler zoals King Kev hebben wij nog nooit gehad.
Pure poezie, een absolute wereldtopper doordat hij voetbal zo mooi ZIET. Eerlijk? Heerlijk.
Al mijn hele leven speelt de nationale ploeg voetbal waar je niet trots op kunt zijn.
Dus ja, nu voor het eerst lekker genieten en hopelijk een prijs pakken, wat moeilijk zal zijn, want het blijft zeker niet duren met onze vergrijzende ploeg.
En Nederland, ja ik kan me voorstellen dat het geen prettig ontwaken is. Met alle respect hebben jullie niet veel echte topspelers, en zijn jullie tegelijk een mondig volkje, waar de pers de ploeg mee opstelt, de bondscoach erg onder vuur komt liggen over tactiek, en er snel gedroomd wordt, terwijl nu de hele zwik genadeloos wordt afgefikt.
Al ziet de wereld er helemaal anders uit als Malen alleen voor de keeper scoort.
Ik bewonder wel het Oranjelegioen. Mooi is het toch als voetbal hopen, bidden en passie is.
[ Voor 6% gewijzigd door Albi The Dragon op 28-06-2021 10:38 ]
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Eigenlijk is er precies gebeurt (op basis van resultaat, niet spelverloop) waar ik als nuchter ollander bang voor was op basis van de eerdere wedstrijden die ik had gezien van zowel Tsjechie als Nederland.Albi The Dragon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:30:
[...]
En Nederland, ja ik kan me voorstellen dat het geen prettig ontwaken is. Met alle respect hebben jullie niet veel echte topspelers, en zijn jullie tegelijk een mondig volkje, waar de pers de ploeg mee opstelt, de bondscoach erg onder vuur komt liggen over tactiek, en er snel gedroomd wordt, terwijl nu de hele zwik genadeloos wordt afgefikt.
Al ziet de wereld er helemaal anders uit als Malen alleen voor de keeper scoort.
Daarnaast is de hele gekte/hype erom heen vooral ruis (gedreven door commercie), en iets wat helaas ook wel nooit zou veranderen. Wat dat betreft is de Belgische invalshoek soms wel heel verfrissend.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ach, het is misschien een dooddoener, maar om kampioen te worden moet je uiteindelijk al je wedstrijden winnen. Of je nou zwakke of sterke tegenstanders hebt. Wij leggen het af tegen het op papier zwakke Tsjechië. België wint van het taaie Portugal. Winnen is wat telt!MetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:00:
Het enige wat op dit moment wél leeft in België is ongenoegen over de loodzware reeks die wij moeten afleggen als groepswinnaar. Net terwijl NL dan in een toch wel opmerkelijk makkelijker traject terecht kwam.
Verder mooie post
De match BEL-POR vond ik een fantastisch gevecht! Gelukkig kwam BEL voor en moest POR jagen, anders was het een heel vervelende pot geworden. Geheel eens dat de scheids het niet meer in de hand had, vaker en vroeger geel had m.i. geholpen om de Portugezen wat in te tomen. Het was te vaak net over de grens. BEL stond verdedigend goed, maar viel mij overall iets tegen - maar ik heb ze in de poule ook als winnaar.MetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:00:
Man man, dat wij het jullie niet zouden gunnen is ook een hoop onzin. Toen NL in de finale stond enkele jaren geleden, hingen er hier zelfs Nederlandse vlaggen uit. Ikzelf zat te supporteren in Maastricht en ik was zeker niet de enige Belg die dat deed. Het feit is gewoon dat wij eindelijk eens enkele jaren een goede ploeg hebben en het nu aan NL kant wat minder is. Als NL gisteren Portugal er op deze manier uitgespeeld had, zou het feest niet op kunnen. Het was ook de voormalige Europees Kampioen, nu ook niet de minste. Het enige wat op dit moment wél leeft in België is ongenoegen over de loodzware reeks die wij moeten afleggen als groepswinnaar. Net terwijl NL dan in een toch wel opmerkelijk makkelijker traject terecht kwam.
Je wist dat een match tegen Portugal niet mooi ging worden. Krijg je een goal tegen van Portugal, zou net hetzelfde gebeuren al wat tegen Frankrijk gebeurde tijdens het WK. Neem daar nog eens bij dat het begin van de 2e helft meteen De Bruyne eraf moest na die vuile fout en je neemt gewoon dé topspeler eraf. Wat daarna een half uur te zien was, had maar weinig meer met voetbal te maken en die scheids had het gewoon totaal niet meer in de hand. Als de scheids trouwens in de 1e helft een gele kaart geeft voor het truitje trekken bij Lukaku (die zich net zo goed had kunnen laten vallen, maar dat niet deed), dan is de kans zeer klein dat die vuile fout op De Bruyne er nog komt. Pepe had ook gewoon net zo goed rood mogen krijgen later in de match. Dan nog eens Eden eraf en Lukaku die niet goed in de wedstrijd zat...tjah. Mooi was het niet, spannend wel. Gelukkig hebben spelers als Vermaelen en Thorgan Hazard de boel goed recht gehouden. En geluk moet je nu eenmaal ook eens hebben. Nu goed, we zijn door... maar als we De Bruyne en Eden gaan moeten missen, dan wordt het zeer moeilijk/onmogelijk volgens mij.
Ohja, als je reacties op HLN.be als maatstaf neemt, ben je zowiezo niet goed bezig. Dat is niet bepaald een kwaliteitskrant. Wij lezen de reacties daar ook vooral voor het entertainment, niets meer
idd, ik vond het een zeer leuke pot om te kijken zeker om de teleurstelling van eerder op de avond mee weg te spoelen.desmond schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:22:
[...]
De match BEL-POR vond ik een fantastisch gevecht! Gelukkig kwam BEL voor en moest POR jagen, anders was het een heel vervelende pot geworden. Geheel eens dat de scheids het niet meer in de hand had, vaker en vroeger geel had m.i. geholpen om de Portugezen wat in te tomen. Het was te vaak net over de grens. BEL stond verdedigend goed, maar viel mij overall iets tegen - maar ik heb ze in de poule ook als winnaar.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nou denk niet dat ze het gaan redden als ze zo tegen Italië spelen. Ze hadden nog mazzel dat die bal op de paal viel, want Portugal was veel sterker in de 2e helft. Lukaku zat ook in het broekzakje van Pepe de hele wedstrijdDr. Strangelove schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:35:
België heeft wat mij betreft, en ik ben geen fan van dat elftal, een topprestatie geleverd gisteren. Ze hebben niet meer de kwaliteit van twee jaar terug maar het stond goed achterin en ze hebben kranig weerstand geleverd. Nog een paar van deze wedstrijden en ze kunnen zomaar het EK winnen. Er was geen greintje mazzel bij die overwinning gisteren.
motabeatz.com
Dat komt omdat ze in de winning mood zitten.shoombak schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:50:
Verbaas me meer dat er vanuit alle hoeken Belgen dit topic weten te vinden.
Normaal zijn de Belgen een beetje schuchter en leven ze onder de radar. Nederlanders herken je op vakantie altijd van een kilometer afstand, maar de Belgen zou je hooguit aan hun bestelde menu ofzo kunnen herkennen. Wij willen in Spanje de friet van Piet eten, terwijl de Belg zich op eetgebied laat verassen door de gewone Spanjaard.
Overigens leeft dat exotische diersoort hier 25 km naar het zuiden een heel beschaafd leven en komen we vanuit hier graag op visite bij dat volk.
Dat de Belgen nu een keertje losgaan is helemaal geen probleem. Het Belgische elftal zou zomaar per ongeluk Europees kampioen kunnen worden, en zij hebben zich niet gek laten maken door de Portugezen.
We hadden beter de Portugezen kunnen loten, ipv Tsjechië. Nederland kan helemaal niks tegen rukploegen. Het was een ander verhaal geweest als we tegen Portugal mochten losgaan. Maar dat is niet gebeurd en wij lopen nu te huilen en de Belgen dansen nu door de straten van Lommel en omstreken.

edit: @superkiwi, Heb je gezien hoe de Italianen weer in hun oude spel kunnen terugveranderen als de nood aan de man is? Italianen zijn dit toernooi een heel gevaarlijke ploeg en in een normale wereld gaan de Belgen het niet winnen van hun. Maar het blijft voetbal. Dan kan er zomaar iets geks gebeuren.
[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 28-06-2021 12:08 ]
Nou als België KDB en Hazard gaan missen dan geef ik de belgen weinig kans. Italie was niet best tegen Oostenrijk, maar met die voorhoede geef ik ze wel een grote kans om door te gaan.Superkiwi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:53:
Denk je wel dat Italië wint van de Belgen als ze zo spelen als tegen de Oostenrijkers?
Eerste pot van Belgie zonder KDB was ook niet echt top en Lukaku gaat het ook niet makkelijk krijgen tegen de verdediging van Italië.
motabeatz.com
Als dit EK iets getoond heeft dan is het dat de favorieten allemaal off-days hebben en consistentie missen.Motabeatz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Nou als België KDB en Hazard gaan missen dan geef ik de belgen weinig kans. Italie was niet best tegen Oostenrijk, maar met die voorhoede geef ik ze wel een grote kans om door te gaan.
Eerste pot van Belgie zonder KDB was ook niet echt top en Lukaku gaat het ook niet makkelijk krijgen tegen de verdediging van Italië.
België - Italië is gewoon 50/50 voor mij.
Nou ja, de paal werd zowat doormidden geschoten door die linksback en die kopbal recht op Courtois af koppen was moeilijker dan em ietsje opzij koppenDr. Strangelove schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:35:
België heeft wat mij betreft, en ik ben geen fan van dat elftal, een topprestatie geleverd gisteren. Ze hebben niet meer de kwaliteit van twee jaar terug maar het stond goed achterin en ze hebben kranig weerstand geleverd. Nog een paar van deze wedstrijden en ze kunnen zomaar het EK winnen. Er was geen greintje mazzel bij die overwinning gisteren.
1-0 was gewoon een terechte uitslag.
Wat een generaliserende onzin is dit zeg.mavaros schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Dat komt omdat ze in de winning mood zitten.
Normaal zijn de Belgen een beetje schuchter en leven ze onder de radar. Nederlanders herken je op vakantie altijd van een kilometer afstand, maar de Belgen zou je hooguit aan hun bestelde menu ofzo kunnen herkennen. Wij willen in Spanje de friet van Piet eten, terwijl de Belg zich op eetgebied laat verassen door de gewone Spanjaard.
..
Het zal aan mij liggen maar ik vind die voorhoede van Italië juist niks bijzonders. Het zijn de middenvelders die die Italianen zo gevaarlijk maken.Motabeatz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Nou als België KDB en Hazard gaan missen dan geef ik de belgen weinig kans. Italie was niet best tegen Oostenrijk, maar met die voorhoede geef ik ze wel een grote kans om door te gaan.
De beste speler op de bank (Chiesa). Bij Insigne weet je precies wat ie gaat doen (naar binnen en schieten), hij is een vele malen mindere versie van Robben maar dan op links.
Oh ze hebben wat mij betreft ook verdiend gewonnen hoor, daar niet van. Maar een vleugje geluk zat er wel bij bedoelde ik.Dr. Strangelove schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:23:
Correct, maar ze hadden net zo goed grote kansen om er 2-0 van te maken.
1-0 was gewoon een terechte uitslag.
Maar dat mocht ook wel met een scheids die Pepe weer lekker ongestraft Pepe laat zijn. Die De Bruyne de wedstrijd uit laat trappen...
We zijn gewoon wakker geworden en denken aan volgend jaar. Volgend jaar gaat het om de echte prijs, namelijk de wereldbeker.Albi The Dragon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:30:
[...]
[Waar is m'n olie, ha daar is dat vuur!]
Ja hoor jullie hebben echt een veel dikkere plasser dan ons!![]()
De Rode Duivels zijn voor het moment een topteam. Een speler zoals King Kev hebben wij nog nooit gehad.
Pure poezie, een absolute wereldtopper doordat hij voetbal zo mooi ZIET. Eerlijk? Heerlijk.
Al mijn hele leven speelt de nationale ploeg voetbal waar je niet trots op kunt zijn.
Dus ja, nu voor het eerst lekker genieten en hopelijk een prijs pakken, wat moeilijk zal zijn, want het blijft zeker niet duren met onze vergrijzende ploeg.
Ik bewonder wel het Oranjelegioen. Mooi is het toch als voetbal hopen, bidden en passie is.
En jij zegt dat we maar een slecht elftal hebben. Dat ziet u compleet verkeerd. Als Nederland weer de klassieke Hollandse school zou gaan voetballen, dan roept elke tegenstander om zijn moeder. Dat was altijd zo en zal altijd zo blijven.
De Belgen zijn op te rollen door De Bruine lam te leggen en de gebroeders Hazard een flinke trap op hun lichaam te geven. Maar als je De Bruine platlegt, kan België ineens ook niet meer voetballen. En Lukaku is afhankelijk van die aanvoerlijn, dus daar hoeft geen extra mannetje op.
De Italianen, Spanjaarden, Fransen en zeker de Duitsers snappen dit soort spelletjes. Die leggen gewoon straks je elftal lam.
De Belgen hebben mazzel dat het kwartje elke keer de goede kant oprolt. Daar is niks mis mee, want in het voetbal dwing je geluk af en daar kan je zomaar kampioen mee worden.
Maar dat doet dit België tegenwoordig toch ook wel? Redelijk afwachtend spelen en zo de wedstrijd proberen dood te maken. Dat is een heel verschil met het zeer aanvallende (ietwat naïeve) spel van België op het WK2018.mavaros schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:36:
[...]
De Italianen, Spanjaarden, Fransen en zeker de Duitsers snappen dit soort spelletjes. Die leggen gewoon straks je elftal lam.
Ik denk dat dit België op dat vlak sterker is dan Italië of Spanje bijvoorbeeld.
Lol wel geluk gehad. Maar idd hopelijk volgende match rond 18.00 uur dan kunnen de kinderen meekijken.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Volgende match van België is vrijdag om 21:00Yarisken schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Lol wel geluk gehad. Maar idd hopelijk volgende match rond 18.00 uur dan kunnen de kinderen meekijken.
Aan Anton: Als je levent de wedstrijd tegen Portugal kan overleven, hoef je voor niemand bang te zijn. De Belgen zie ik best de Italianen verschalken, maar dat soort teams kunnen wel heel vervelend spelen. Italianen gaan zeker en vast lopen spelen op een soort dwarsliggerij. Als ze hun nieuwe spel niet kunnen spelen. En België moet dat niet onderschatten.
Hoe dan ook, de Belgen liggen goed op koers en ze behoren gewoon bij de kanshebbers om het toernooi te winnen.
Als vader van twee jonge kinderen die om 7 uur moeten liggen was 18:00 de meest vreselijke tijd die je kon bedenken.Yarisken schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Ow mijne zijn 7 en 10 en gaan meestal rond 20.30 slapen maar tis bijna vakantie dus 21.30 kan ook wel eens.xzaz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Als vader van twee jonge kinderen die om 7 uur moeten liggen was 18:00 de meest vreselijke tijd die je kon bedenken.
Ja met heel jonge kinderen is het een ander verhaal
Als Belg zijnde kan ik toch wel wat vinden in zijn uitleg
https://twitter.com/Thierrry/status/1409257892524564482
Hier zie je toch duidelijk dat die fase van truitje trekken bij Lukaku geel moet zijn. Doe je dat, kan diezelfde speler 5 minuten later niet De Bruyne van het veld maaien. Die scheids moet zich echt dood schamen dat hij die Portugezen niet meer geel en zelfs een rode kaart heeft gegeven.
:strip_exif()/f/image/RZgMBINZJ3dU4sy3jNU9xGq2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door MetalD op 28-06-2021 15:55 ]
Die scheids had ook allang moeten fluiten toen Lukaku naar zn hoofd greep toen die daar op de grond lag. Heeft het gewoon dom door laten spelen en dan komen er frustraties naar boven. Maar had België niet de bal nog nadat Lukaku naar de grond ging?MetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:40:
https://twitter.com/i/status/1409486519983878150
Hier zie je toch duidelijk dat die fase van truitje trekken bij Lukaku geel moet zijn. Doe je dat, kan diezelfde speler 5 minuten later niet De Bruyne van het veld maaien. Die scheids moet zich echt dood schamen dat hij die Portugezen niet meer geel en zelfs een rode kaart heeft gegeven.
[Streamable]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Motabeatz op 28-06-2021 16:16 ]
motabeatz.com
En de UEFA zoekt ook naar scheidsrechters die tekstueel uitstekend een dag na een wedstrijd tekst en uitleg kunnen geven aan supporters, spelers en andere wereldbevolkende personen
1. Neem het vooral niet zo serieus.
2. Mavaros staat zo ongeveer laatste in de Tweakers poule; die jongen moet even zijn frustratie kwijt.
Fijne wedstrijden vanavond heren!
(En dames uiteraard)
Die Belgische bescheidenheid op sportgebied is volgens mij ook maar een mythe hoor. Kijk maar hoe de verwachtingen rondom Evenepoel vaak worden opgeschroefd, ook komt die net terug na een valpartij. En nu de Belgen een elftal hebben met absolute topspelers voorin gaan ze ook gewoon voor de winst. Ik geloof niet dat De Bruyne en co nu te bescheiden zijn op dat vlak. Dat hoeft ook niet maar laten we dan kappen met het steeds herhalen van die mythe.Bossie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Wat dat betreft is de Belgische invalshoek soms wel heel verfrissend.
Je kan ook al afluiten bij de overtreding van de Belgen. De Portugezen doen het daarna 3x beter en worden afgefloten.MetalD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:40:
https://twitter.com/i/status/1409486519983878150
[Streamable]
[Afbeelding]
Ik vind de scheidsrechters dit toernooi best te pruimen. Normaal denk je dat ze of heel slecht zijn, of dat ze omgekocht de wedstrijd fluiten. Maar niet dit toernooi. Ja, er worden fouten gemaakt, maar dat stoort niet zo.
Ik reageer op het filmpje en niet op het truitje trekken.
Ben wel blij met deze commentator, laat tenminste wat enthousiasme horen.
Nog niks te melden toch? Heb overigens de Belg aanstaanTk55 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:08:
Niemand die nog wil kijken?
Ben wel blij met deze commentator, laat tenminste wat enthousiasme horen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[ Voor 6% gewijzigd door hallom op 28-06-2021 18:22 ]
Frankrijk, Duitsland en Engelandhallom schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:22:
Nog meer sukkels op het toernooi?
Dat betwijfel ik nog steeds ten zeerste, maar het wordt nu wel lastiger...Maarten_E schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:22:
Doei Spanje!
Zeker een morele dreun.
Terugspeelbal op de keeper met teveel effect, bal kaatst over de voet.hallom schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:22:
Nog meer sukkels op het toernooi?
Hopelijk volgen de Spanjaarden de Portugezen snel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Of is deze grap al gemaakt..
Het is ook geen normaal tikkie terug, het is gewoon een waardeloze bal!Grindtegel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:20:
fantastisch dit, met je kut terugspeelballen op de keeper
Grindtegel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:27:
spanje is veel beter dan kroatie

Maar ik hoop dat het nu eens klaar is met die terugspeelballen. Is gewoon ruk voor het spel en niet leuk om naar te kijken. (En blijkbaar ook gevaarlijk)
Mag wat mij betreft geel op staan tegen Koke.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️

Eerst zwaaien voor hands, dan richting de scheidsrechter om verhaal te halen en dan toch maar de bal aannemen.poor Leno schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:41:
Mooi hoe al die Spanjaarden zaten te twijfelen om te gaan liggen voor een penalty.. “oh nee toch niet”
Blijft een bijzondere sport...
Ik vind het Pedri eerlijk gezegd meer aan te rekenen dan unai.Tk55 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:26:
[...]
Het is ook geen normaal tikkie terug, het is gewoon een waardeloze bal!
Het was echt een vervelende bal terug.
Wegdraaiend met stuit