ga het nu niet jinxenGrindtegel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:51:
portugal eruit, maakt de avond een beetje draaglijker
Helaas, de Belgen verder. Een volk dat een slechte winnaar is. Helaas woon ik veel als te dicht bij de grens.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Maar dit keer niet!!!!Bossie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:45:
[...]
En met die mentaliteit heeft hij meer prijzen gepakt dan vrijwel elke Nederlandse voetballer.
ik ga mn rode shirt wassen en strijken
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
carpebios schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
Helaas, de Belgen verder. Een volk dat een slechte winnaar is. Helaas woon ik veel als te dicht bij de grens.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Praat normaal of blijf uit dit topic weg
[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2021 00:44 ]
Zeeer Zeeer nipt. En het heeft ons verdomme veel gekost.
Wordt bibberen tegen de Italianen.
Wordt bibberen tegen de Italianen.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
dat heet toch proffesioneel wisselen?poor Leno schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
Echt serieus, dat wisselen altijd in de laatste minuut![]()
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dat Portugal eruit is maakt de uitschakeling van oranje en stuk beter te hebben
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Depay kan nu zeggen dat-ie net zo ver gekomen is als Ronaldo
www.steamloco.info
Helemaal waar.carpebios schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
Ja mag van mij een nieuwe regel worden : na de 90e minuut geen wissels meer. Om meerdere reden.poor Leno schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
Echt serieus, dat wisselen altijd in de laatste minuut![]()
Haha zure reacties bij NOS
- onverdiend
- niet sprankelend
- België wil niet
Pfff Portugal zijn ook geen koekenbakkers…
- onverdiend
- niet sprankelend
- België wil niet
Pfff Portugal zijn ook geen koekenbakkers…
[ Voor 76% gewijzigd door FreakNL op 27-06-2021 22:58 ]
Klopt, maar had liever Ronaldo en team nog een paar maal gezien ipv de Belgen.
Qua spelbeeld, was het ook verdiend geweest.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Toch een kleine goedmaker voor vanavond, Portugal mag ook naar huis en België door.
[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 27-06-2021 22:58 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Goeiedag, neem een pilletje zodat je even wat lekkerder slaapt en morgen je posts terug kan lezen. Manman wat laat jij je kennen zeg.dindr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
Eindelijk, de zigeuners van Europees voetbal ERUIT! WEG WEG WEG! HEERLIJK.
DIE PEPE, breek je nek! Primadonna Ronaldo, hang je schoentjes op! Alle overige bloedzuigende neuzen. WEG.
Ik kan weer slapen. Slaap lekker allen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wesley 4 BC!FreakNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:57:
Haha zure reacties bij NOS
Pff, wat een nagelbijter. Kan ook niet echt zeggen dat we verdiend door zijn. Vreemd genoeg moet ik helemaal terugkomen op wat ik eerder zei. Vandaag lieten de aanvallers het toch wel afweten (bvb die 3v2 op het einde zou altijd goal moeten zijn bij de Rode Duivels) en is het onze verdediging die de meubelen gered heeft.
Ik heb vanavond geen kampioen zien spelen.
Ben benieuwd wie de cup gaat winnen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik snap niet zo dat je wel een VAR invoert om de willekeur van de scheidsrechtersbeslissingen af te halen, maar niet het totale natte vingerwerk van de 4e official aanpakt.albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:53:
[...]
Zuivere speeltijd. Ben je ook van veel neppijntjes af.
ItalieLordy79 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:58:
Ik heb vanavond geen kampioen zien spelen.
Portugal en Nederland hebben uiteindelijk te weinig kwaliteit om bij de top te behoren hier.
Ik zie de Belgen niet snel winnen van Italië.
Op papier ja…albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:49:
Mooi, wij wel, dus het is een NL-er. Opgelost
Verder een verschrikkelijke kerel.
Maar ja, helaas Portugal eruit, Portugal speelde vooral de tweede helft veel beter, bleven ervoor gaan. Alleen het lukte niet.
Welke wedstrijden heb jij gezien? 2 keer terechte winnaar. Punt.Snowdog schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:58:
Nou vandaag iig 2 keer de mindere ploeg gewonnen. Wat een wedstrijden...
Gisteren Italië gezien? Als Italië net zo speelt tegen de Belgen winnen de Belgen gewoonprOnorama2 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
Portugal en Nederland hebben uiteindelijk te weinig kwaliteit om bij de top te behoren hier.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hahaha, ook punt! Spinazie is het lekkerste eten op aarde, punt! Mijn mening punt 😂ricardo246 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Welke wedstrijden heb jij gezien? 2 keer terechte winnaar. Punt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Niet dat Portugal goed was maar por en bel waren meer aan elkaar gewaagd dan Ned en TsjprOnorama2 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
Bal op de paal en een paar andere flinke kansen bij Por
Want?renedr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Op papier ja…
ik zou zeggen we vallen Belgie binnen, veroveren die hap. En dan Oranje shirtjes aan ze geven
Diegene die de meeste doelpunten maakt wint toch?carpebios schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:00:
[...]
Hahaha, ook punt! Spinazie is het lekkerste eten op aarde, punt! Mijn mening punt 😂
Vooral de tweede helft speelde Portugal duidelijk beter! België was niet veel soeps.ricardo246 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Welke wedstrijden heb jij gezien? 2 keer terechte winnaar. Punt.
Nederland vond ik redelijk gelijkwaardig. Jammer dat we nooit zullen weten wat er was gebeurd als de Ligt geen rood had gekregen.
Ik zou het werkelijk op 50/50 inschatten.
En strijd en passie. Niemand bij Nederland die even de boel op scherp zit, zoals bijv een Pepe (wat je ook van hem vind)Lordy79 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:00:
[...]
Niet dat Portugal goed was maar por en bel waren meer aan elkaar gewaagd dan Ned en Tsj
Bal op de paal en een paar andere flinke kansen bij Por
allemaal even Dione en Matthieu kijken, voor echte sport
Daar gaat het zelfs niet volledig om, het gaat over irriteren, frustreren en tempo breken.albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:53:
[...]
Zuivere speeltijd. Ben je ook van veel neppijntjes af.
Als Belg zijnde ben ik uiteraard tevreden, maar mooi was het niet... Maar kijk, op het WK18 deden we het mooi en kregen we een smerig Frankrijk over eens heen, dus dan nu maar eens op deze manier
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Sorry Christus,Quad schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:57:
[...]
Goeiedag, neem een pilletje zodat je even wat lekkerder slaapt en morgen je posts terug kan lezen. Manman wat laat jij je kennen zeg.
Ik laat me altijd gaan tegen die Portugezen. Mijn systeem kan die stekende Judassen niet meer aanzien. Zo klaar mee dat slinkse voetbal. Weg.
Mooi voor België, jammer voor de titelverdediger. Ik heb mij met enkele individuele acties bij België echt vermaakt, soms is dat fingerlicking good. 
Fijne avond en tot morgenavond.
Fijne avond en tot morgenavond.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Als Belg zijnde kan ik je garanderen dat ik mijn nagels heb opgegeten. Zenuwslopend.
Ik lees tussen de regels door dat je het vervelend vindt dat hij onder de NLse vlag rijdt.renedr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Op papier ja…
Maar ja, helaas Portugal eruit, Portugal speelde vooral de tweede helft veel beter, bleven ervoor gaan. Alleen het lukte niet.
Maar goed, liever pure snelheid met Max, dan aardige en lieve Stoffel die geen deuk in een pakje boter reed.
Je moet gewoon een klootzak zijn om de absolute top te halen in F1.
Wel gefeliciteerd met de winst van de rode duivels trouwens!
Hopelijk komen de bruijne en hazard nog in actie, want prachtige spelers zijn dat.
Zijn die aardig trouwens?
proficiat Belgie!wouter5 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:02:
Als Belg zijnde kan ik je garanderen dat ik mijn nagels heb opgegeten. Zenuwslopend.
Ik vond Portugal wel de betere team. Eigenlijk hadden de Belgen heel wat geluk dat niet één van die kansen van Portugal erin vloog, want aanvallend lieten zij de gehele 2de helft zo een beetje niks zien dat ik hen niet nog 1 zag scoren vanavond als het tot verlengen ging komen.
België Italië op zich ook een leuk affiche daar niet van.
België Italië op zich ook een leuk affiche daar niet van.
België heeft veel individuele klasse, daar kunnen ze heel ver mee kunnen. Maar qua spel toch wel wat minder dan de afgelopen jaren.
Belgie - italie.
Pfff, denk dat daar de winnaar van het Ek gaat spelen
Frankrijk pakt al die teams gewoon in, geven ze even hoop, maar geeft verdedigend geen krimp en maakt dan een lullig goaltje.
Godzijdank dat de Belgen doorzijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
huh, nog 40 minuten tot de avondetappe, oh ja, nageanalyzeur, ff nootjes halen
Ik zie Denemarken als outsider voor de titel, hebben in '92 al eens gewonnen. Gun het ze ook wel.
ditSnowdog schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:07:
Frankrijk pakt al die teams gewoon in, geven ze even hoop, maar geeft verdedigend geen krimp en maakt dan een lullig goaltje.
Vraag is of de klasse niet teveel last heeft van blessures nu. Want dan hebben ze een probleem. Want als team was het verder ook matig.Exocet schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:04:
België heeft veel individuele klasse, daar kunnen ze heel ver mee kunnen. Maar qua spel toch wel wat minder dan de afgelopen jaren.
Zo simpel is het niet. Het gaat nu steeds om een wedstrijd op zich. En komen ze daarna tegen Frankrijk of Spanje? En wie valt er nog weg aan de andere kant?Deadsy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:06:
Belgie - italie.
Dan winnen ze daar vanD-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:09:
[...]
Vraag is of de klasse niet teveel last heeft van blessures nu. Want dan hebben ze een probleem. Want als team was het verder ook matig.
[...]
Zo simpel is het niet. Het gaat nu steeds om een wedstrijd op zich. En komen ze daarna tegen Frankrijk of Spanje? En wie valt er nog weg aan de andere kant?
Ik ben Nederlander 🤣albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:03:
[...]
Ik lees tussen de regels door dat je het vervelend vindt dat hij onder de NLse vlag rijdt.![]()
Maar goed, liever pure snelheid met Max, dan aardige en lieve Stoffel die geen deuk in een pakje boter reedt.
Je moet gewoon een klootzak zijn om de absolute top te halen in F1.
Wel gefeliciteerd met de winst van de rode duivels trouwens!
Hopelijk komen de bruijne en hazard nog in actie, want prachtige spelers zijn dat.
Zijn die aardig trouwens?
Ik hoopte op Portugal als winnaar, maar had België in de poule wel winnaar aangewezen.
Een Ricciardo vond ik een leuke kerel, maar Verstappen zit voor mij in hetzelfde hoekje als Hamilton. Kan ze beide niet uitstaan op een of andere manier.
Verder lijkt het soms wel of Nederlanders alleen maar F1 kijken omdat hij voor Nederland rijdt. Het is absoluut geen Senna, of Schumacher 😉
Verder is het maar een persoonlijke mening, trek het je niet aan. Lekker juichen voor Max als je fan van hem bent.
als max een belg/geen nederlander was keek geen hond in nl naar f1renedr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Ik ben Nederlander 🤣
Ik hoopte op Portugal als winnaar, maar had België in de poule wel winnaar aangewezen.
Een Ricciardo vond ik een leuke kerel, maar Verstappen zit voor mij in hetzelfde hoekje als Hamilton. Kan ze beide niet uitstaan op een of andere manier.
Verder lijkt het soms wel of Nederlanders alleen maar F1 kijken omdat hij voor Nederland rijdt. Het is absoluut geen Senna, of Schumacher 😉
Verder is het maar een persoonlijke mening, trek het je niet aan. Lekker juichen voor Max als je fan van hem bent.
het helpt wel, want doorgaans is f1 race nauwelijks de tijd waard om aan te glurenGrindtegel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:11:
[...]
als max een belg/geen nederlander was keek geen hond in nl naar f1
Pssst max is een BelgGrindtegel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:11:
[...]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Exact mijn punt.Grindtegel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:11:
[...]
I rest my case.
Kan het F1 gepraat stoppen? Als je het niet leuk vind, hoef je er ook geen mening over te hebben. Duidelijk dat jullie het niet kijken.
Haha, ik dacht dat je Belg was.renedr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Ik ben Nederlander 🤣
Anyway, ik ben F1 fan sinds de jaren 80 en Max thicks all the boxes en is nog NLer ook. Ik denk serieus dat hij een groter talent is dan Schumacher en Senna bij elkaar.
Hoe komt het toch dat het vaak over F1 gaat in het voetbal topic?
Toch naar even on topic...
Blij dat Portugal naar huis mag. Alleen vechtlust kan de rest niet goedmaken.
idd en dat al vrij lang. Met al die regels die ze er telkens doorheen duwen is het gat alleen maar groter geworden.CynicRelief schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:13:
[...]
het helpt wel, want doorgaans is f1 race nauwelijks de tijd waard om aan te gluren
Auto is al jaren belangrijker dan wie achter het stuur zit.
btw, aangezien we het soms over voetbal hebben hier, klopt het dat ze echt pas sinds gisteren in Budapest zaten?
Is toch slimmer om gewoon zo lang mogelijk daar te zitten om te wennen aan het warmere weer.
Wat het nog idioter maakt dat ze op zoveel verschillende plekken spelen voor dit EK.
Portugal was 2e helft veel en veel beter.
Frankrijk of Italië pakt het EK. Denk alleen dat als Frankrijk vol gas geeft ze er overheen vliegen.
Frankrijk of Italië pakt het EK. Denk alleen dat als Frankrijk vol gas geeft ze er overheen vliegen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik denk ook dat Frankrijk hem gaat pakken.Agent47 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:16:
Portugal was 2e helft veel en veel beter.
Lol, commentaar op Een op Pepe: "Dat is de meesterklootzak"
Is goed 👍albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:15:
[...]
Haha, ik dacht dat je Belg was.
Anyway, ik ben F1 fan sinds de jaren 80 en Max thicks all the boxes en is nog NLer ook. Ik denk serieus dat hij een groter talent is dan Schumacher en Senna bij elkaar.
Hoe komt het toch dat het vaak over F1 gaat in het voetbal topic?![]()
Toch naar even on topic...
Blij dat Portugal naar huis mag. Alleen vechtlust kan de rest niet goedmaken.
Waarom worden sommige mensen altijd zo fel als je een mening over een persoon geeft? Vreemd eigenlijk, het is toch geen familie van die persoon?
(Jij niet hoor)
Terug over voetbal inderdaad 💪
Toch is het België van vanavond geen kanshebber voor het kampioenschap, ook Lukaku viel tegen vanavond.
23 - Portugal recorded 23 shots against Belgium, the highest tally for a team in a game in #EURO2020 without scoring. Denied. #POR #BELPOR #EURO2020 pic.twitter.com/cz8101ewO5
— OptaJohan (@OptaJohan) 27 juni 2021
Even een tip tussendoor, mochten jullie dit gesprek willen overhevelen naar het F1 topic…. Doe maar gewoon niet 😂😘
topsport zegt FdB op oranjezomer, kom op zeg voetbal is een spelletje, wielrennen, dat is topsport
belgie wint redelijk eenvoudig van een topteam met de beste europese aanvaller van de laatste 30 jaar en tegen een team die de meesterklootzakken zijn, om die commentator maar even te quoten. Dan ben je dus gewoon een kanshebber, al wordt frankrijk kampioen (helaas)
mwa, Ronaldo is niet de Ronaldo van een paar jaar geleden. Is nog steeds top fit maar is al een beetje op leeftijd.Grindtegel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:24:
belgie wint redelijk eenvoudig van een topteam met de beste europese aanvaller van de laatste 30 jaar en tegen een team die de meesterklootzakken zijn, om die commentator maar even te quoten. Dan ben je dus gewoon een kanshebber, al wordt frankrijk kampioen (helaas)
Lijkt mij niet verstandig, aangezien sommigen het zich hier al persoonlijk aantrekken 😜Kenny_026 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:22:
Even een tip tussendoor, mochten jullie dit gesprek willen overhevelen naar het F1 topic…. Doe maar gewoon niet 😂😘
even de proffesionele analyse van gijp aanhoren, waar is mn teiltje
Minder snelheid, meer balletjes afwachten, maar voetballend kan hij nog steeds een willekeurige verdediger met gemak kloppen.Deadsy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:25:
[...]
mwa, Ronaldo is niet de Ronaldo van een paar jaar geleden. Is nog steeds top fit maar is al een beetje op leeftijd.
Dit soort vervelende trekjes zijn nu precies de reden dat ik hoop dat ze er snel uitvliegen.Jebus4life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:31:
[Afbeelding]
Courtois wil ook geen vrienden maken in Nederland, het zat duidelijk diep (nuja, Franstalige vader en by far de grootste klotezak van ons elftal, had niet misstaan in doel bij Frankrijk dus eigenlijk)
mja, maar wij zijn dan ook, sinds mensenheugenis, ongeslagen kampioen in bekritizeuren/analyzeuren/klagen/mekkerenJebus4life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:31:
[Afbeelding]
Courtois wil ook geen vrienden maken in Nederland, het zat duidelijk diep (nuja, Franstalige vader en by far de grootste klotezak van ons elftal, had niet misstaan in doel bij Frankrijk dus eigenlijk)
Nee hoor, ik snap hem volledig. Bij ons zijn VI en consorten nogal bekend. En good old Kees heeft twee dagen geleden Martijn Krabbendam en een andere nitwit een podium gegeven om eens met de alombekende hautaine grote muil goed te ranten over de Belgen. Tsja, dan moet je nu maar op de blaren zitten.Jebus4life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:31:
[Afbeelding]
Eerlijk? Dat is gewoon die arrogante z*k van een Courtois, geweldige keeper hoor, maar kleine mens.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:35:
[...]
Dit soort vervelende trekjes zijn nu precies de reden dat ik hoop dat ze er snel uitvliegen.
Verder zie ik niemand bij de Belgen die zich zoiets laten ontvallen (misschien enkel Hazard, maar ik tegenstelling tot Courtois zegt die dat enkel om wat te dollen, maar die neemt dan ook niets serieus).
Veel van onze spelers (Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Mertens,...) hebben bovendien hun opleiding in NL genoten
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Nederland is al jaren de beste maar die chokers tonen het nooit. Na drie wedstrijdjes tegen dwerglandjes zaten we alweer aan de makkelijke kant van het schema om Europees kampioen te worden maar zodra de grote dwerg langskwam ligt ‘de reus’ meteen weer uit het toernooi.
Laat die Courtois maar van leer trekken, gelijk heeft ie.
Laat die Courtois maar van leer trekken, gelijk heeft ie.
We zijn al tien jaar niet zo goed meer. Sneijder, van Persie, Robben, daarvoor Bergkamp of Kluivert of van Nistelrooij. En in de jaren 80/90 een Gullit of van Basten: dat hebben we niet meer. En dan zul je altijd voortijdig sneuvelen. Dat is het probleem juist.Typhone schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:43:
Nederland is al jaren de beste
Courtois heeft gewoon gelijk. Gisteren liep heel NL nog te roepen dat de weg naar de finale open lag, nu liggen ze eruit. Zuur, zeker en vast. Maar om nu al die kritiek meteen te spuien op België dat ondanks niet de mooiste match tegen Portugal toch door is, is toch ook gewoon typisch. Net alsof de match tegen Tsjechië zo mooi was. De 2e helft was trouwens toch maar weinig voetbal meer aan, het scheelde niet veel of het logo van UEFA mocht je vervangen door UFC.
Courtois heeft kennelijk een Nederland complex. Huilie huilie, wat Nederlandse analisten hebben kritiek op het spel.MetalD schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:48:
Courtois heeft gewoon gelijk.
Als België zo goed is dan mogen mensen toch ook beter verwachten in zo'n groepsfase? Ze hebben toch ook betere aanvallers dan pakweg Nederland? Waarom toch steeds dat kijken naar Nederland? Waarom toch steeds dat trappen naar de zogenaamd grotere bovenbuurman?
Er is echt geen Nederlander die denkt dat Nederland België van de mat veegt.
Achja, de media heeft ook erg haar best gedaan om die reactie uit te lokken.
Die Martijn Krabbendam kon moeilijk wegsteken dat hij het Belgisch team niet kan uitstaan. Sporza heeft dat dan opgepikt en die beelden aan Courtois getoond tijdens een interview.
Nu stond diezelfde interviewer weer voor Courtois, dan krijg je dit natuurlijk.
Neemt natuurlijk niet weg dat Courtois niet echt gekend staat voor zijn leuk karakter.
Maar goed, ballen stoppen kan hij wel
Die Martijn Krabbendam kon moeilijk wegsteken dat hij het Belgisch team niet kan uitstaan. Sporza heeft dat dan opgepikt en die beelden aan Courtois getoond tijdens een interview.
Neemt natuurlijk niet weg dat Courtois niet echt gekend staat voor zijn leuk karakter.
Dit dus. Het helpt om een beeld te vormen als je een beetje omkadering krijgt. Courtois heeft heus geen anti-Nederland complex. Hij werd geconfronteerd met commentaar van Martijn, en krijgt daar een vraag over. En dat komt dan in de krant. Nou nou...Anton.net schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:56:
Neemt natuurlijk niet weg dat Courtois niet echt gekend staat voor zijn leuk karakter.Maar goed, ballen stoppen kan hij wel
Courtois zegt altijd waarop het staat en meestal is dat ook gewoon de realiteit. En hij mag dit best want als keeper staat hij gewoon aan de top, en daar is iedereen het over eens. Tijdens de wedstrijd is hij ook meestal de man die de het hoofd koel houdt, zelfs als hij meermaals de meubelen moet redden. Dit is vanaag andermaal gebleken tijdens de wedstrijd tegen Portugal.Jebus4life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:38:
[...]
Eerlijk? Dat is gewoon die arrogante z*k van een Courtois, geweldige keeper hoor, maar kleine mens.
Verder zie ik niemand bij de Belgen die zich zoiets laten ontvallen (misschien enkel Hazard, maar ik tegenstelling tot Courtois zegt die dat enkel om wat te dollen, maar die neemt dan ook niets serieus).
Veel van onze spelers (Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Mertens,...) hebben bovendien hun opleiding in NL genoten
Dit kan niet van andere spelers gezegd worden die zicht blijkbaar beter vinden als de rest van hun ploeg, en vinden dat iedereen maar moet plooien naar hoe zij het balletje willen aangereikt krijgen (Lukaku).
Dat dus.MetalD schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:48:
Courtois heeft gewoon gelijk. Gisteren liep heel NL nog te roepen dat de weg naar de finale open lag, nu liggen ze eruit.
Afgelopen WK hadden de Belgen ook een prima elftal en konden ze de verwachtingen niet waarmaken. Nu hebben ze nog steeds een prima elftal en hebben ze Portugal er in de 8e finale uitgedonderd terwijl wij, die het wel even tot de halve finale zouden schoppen omdat de tegenstanders in de 8e en kwartfinale 'zo makkelijk' zijn, gewoon keihard op onze bek zijn gegaan tegen de Tsjechen.
Ik hoop voor de Belgen dat ze Italië ook naar huis sturen en nog ver mogen komen
Beetje sneu dat sommigen nu ineens hopen dat de Belgen er snel uitvliegen omdat we zelf, op een aantal gewonnen poulewedstrijden tegen matige tegenstanders, met dit elftal ver ondermaats presteren.
Ik heb genoten van België-Portugal.
Een eerste helft waar beide teams een behouden schaakspel speelden en waar maar erg weinig fouten gemaakt werden en een vermakelijke tweede helft met een mooie zwabberbalgoal en een spannende slotfase waarin de spelers zich helemaal leeg speelden.
De 1800u wedstrijd daarentegen.... ver ondermaats van onze kant en twee knappe goals van de Tsjechen.
[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2021 00:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik hoop dat niet "ineens". Ik hoop dat altijd al. Wat mij betreft is dat gezonde rivaliteit. Andersom is dat net zo. Ik heb altijd het idee dat wij hier dan heel naïef voor België lopen te juichen terwijl de meeste Belgen volgens mij gniffelden als wij er tegen pakweg Brazilië of Argentinië uitgeknikkerd werden.Superkiwi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:25:
[...]
Beetje sneu dat sommigen nu ineens hopen dat de Belgen er snel uitvliegen omdat we zelf, op een aantal gewonnen poulewedstrijden tegen matige tegenstanders, met dit elftal ver ondermaats presteren.
En dan komt altijd weer dat cliché van die arrogante "Ollanders" om de hoek kijken. Alsof het vreemd was dat Oranje dacht met Robben, Bergkamp of van Basten voor de finale te kunnen gaan. Alsof België niet exact hetzelfde reageert nu ze zelf zo'n mooie generatie hebben. Terecht overigens. Of kijk naar hoe de Belgen naar hun arme wielrenners kijken. Van een supertalent dat na een val net weer een maand op de fiets zit wordt dan verwacht dat hij effe de Giro pakt.
Wij vergeten wel eens hoe bijzonder het is dat een klein land als Nederland drie keer de wereldbeker finale haalt en zo'n impact heeft gehad door haar manier van voetballen. Alleen jammer dat de beloning vaak uitbleef. Wat mij betreft blijft dat dan ook bijzonder en verdelen de grote landen voorlopig de buit. Tegen de tijd dat Nederland eindelijk eens bij een vierde poging de WK titel binnensleept gun ik de andere kleine landen waaronder de rivaliserende buur ook eens wat
En ik vrees dat dat nog even gaat duren....
België heeft nu eenmaal een goede generatie, spelen goed en ik gun ze het van harte. Ze onder het mom van "gezonde rivaliteit" niks gunnen snap ik dan ook niks van.
Doe je dat in het Nationale Club topic als je rivaal ver komt in de CL of EL dan is het not done maar als het over onze naaste buur gaat op een groot toernooi kan het opeens wel?
Tuurlijk gniffelen we als zij een grote mond hebben en eruit vliegen, net zoals dat andersom gebeurt*. Dat heet leedvermaak. Hopen dat ze eruit vliegen heeft daar weinig mee te maken imo, dan is het denk ik toch meer de frustratie omdat we zelf niks presteren.
*zo moest ik ook gniffelen toen Ambrosini de goal tegen PSV maakte in de halve finale CL. Maar nooit hoopte ik dat ze eruit zouden vliegen.
Doe je dat in het Nationale Club topic als je rivaal ver komt in de CL of EL dan is het not done maar als het over onze naaste buur gaat op een groot toernooi kan het opeens wel?
Tuurlijk gniffelen we als zij een grote mond hebben en eruit vliegen, net zoals dat andersom gebeurt*. Dat heet leedvermaak. Hopen dat ze eruit vliegen heeft daar weinig mee te maken imo, dan is het denk ik toch meer de frustratie omdat we zelf niks presteren.
*zo moest ik ook gniffelen toen Ambrosini de goal tegen PSV maakte in de halve finale CL. Maar nooit hoopte ik dat ze eruit zouden vliegen.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2021 01:44 ]
* Lordy79 mompelt iets met Nederland en moffen en voetbal is oorlog en Völler en Rijkaard enzo...D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:54:
[...]
Courtois heeft kennelijk een Nederland complex. Huilie huilie, wat Nederlandse analisten hebben kritiek op het spel.
We zijn geen haar beter!
Nederlandse commentatoren weten wel hoe ze andere landen op scherp moeten krijgen dit toernooiAnton.net schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:56:
Neemt natuurlijk niet weg dat Courtois niet echt gekend staat voor zijn leuk karakter.Maar goed, ballen stoppen kan hij wel
Was er maar iemand losgegaan op Oranje.
Die post was sarcastischD-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:48:
[...]
We zijn al tien jaar niet zo goed meer. Sneijder, van Persie, Robben, daarvoor Bergkamp of Kluivert of van Nistelrooij. En in de jaren 80/90 een Gullit of van Basten: dat hebben we niet meer. En dan zul je altijd voortijdig sneuvelen. Dat is het probleem juist.
Dat zullen ze ook allemaal wel doen, zij het een dag te laat
:strip_exif()/f/image/cA6FvgyILq6126RCLbCG34rE.jpg?f=fotoalbum_large)