Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Je hoeft niet te betalen als je de nieuwe kaart niet hoeft te hebben. Je gebruikt dan nog steeds de Ruby met de voordelen van de Jade/Indigo. Zaken waarvoor je de fysieke kaart nodig hebt zoals airport Lounge kan je dan alleen niet gebruikenMundatin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:43:
[...]
Ja, precies. Klopt het dat je dan verplicht € 50,- fees moet betalen voor de upgrade? Of kun je ook je huidige kaart behouden en daarmee blijven betalen?
Het blijft inderdaad een gokje. Ik heb wel de Royal Indigo genomen omdat ik dan ook Netflix "gratis" heb en ik 3% terug krijg. Daarnaast heb ik heel veel andere crypto's waar ik extra % rente op krijg. En een gelukje voor mij dat ik dat 4 weken geleden gedaan hebMundatin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:23:
Hi!
Ik overweeg op de Crypto.com VISA kaart te nemen. Ik vraag me alleen af wat het gros van de mensen hier precies gebruikt voor kaart. Ik neig zelf naar Ruby Steel en dan later mogelijk een upgrade naar Royal Indigo. De reden waarom ik niet direct € 3.500 wil inleggen is omdat het CRO betreft en ik geen idee heb wat die koers in de toekomst mogelijk gaat doen en wat gebeurt er als er iets met Crypto.com gebeurd?
Hoe staan de andere mensen hierin?
Daarnaast heb ik mij ook inschreven voor Curve. Ik lees hier dat het handig is, zodat je met Mastercard kan betalen. Maar hoe zit het precies met die 'Back in Time' functie? Kan ik dan gewoon eerst betalen met mijn normale Bunq-bankrekening en later de transactie toch laten verlopen via de Crypto.com VISA kaart? En hoe snel heb ik mijn geld dan weer terug bij Bunq?
Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk uit mijn geld halen en de Crypto.com kaart lijkt mij erg interessantDus ik blijf dit topic ook zeker nog even volgen.
En er kan altijd iets gebeuren met Crypto.Com maar vooralsnog zijn ze heel serieus aan het groeien en krijgen ze steeds meer Exposure. Afgelopen zondag bij de F1 zag ik het ook continue voorbij komen
Wat de koers doet is altijd een vraag. Ik heb zelf vorig jaar ruby red genomen, voor toen ongeveer €100, achteraf had ik veel beter de Jade green kunnen pakken..maarja, niemand kan in de toekomst kijken :-)Mundatin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:23:
Hi!
Ik overweeg op de Crypto.com VISA kaart te nemen. Ik vraag me alleen af wat het gros van de mensen hier precies gebruikt voor kaart. Ik neig zelf naar Ruby Steel en dan later mogelijk een upgrade naar Royal Indigo. De reden waarom ik niet direct € 3.500 wil inleggen is omdat het CRO betreft en ik geen idee heb wat die koers in de toekomst mogelijk gaat doen en wat gebeurt er als er iets met Crypto.com gebeurd?
Daarnaast heb ik mij ook inschreven voor Curve. Ik lees hier dat het handig is, zodat je met Mastercard kan betalen. Maar hoe zit het precies met die 'Back in Time' functie? Kan ik dan gewoon eerst betalen met mijn normale Bunq-bankrekening en later de transactie toch laten verlopen via de Crypto.com VISA kaart? En hoe snel heb ik mijn geld dan weer terug bij Bunq?
Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk uit mijn geld halen en de Crypto.com kaart lijkt mij erg interessantDus ik blijf dit topic ook zeker nog even volgen.
Stel je betaald€15 met je curve (bunk CC)...en na een week zet jij je transactie back in time over naar je crypto.com kaart. Op dat moment haalt curve€15 van je crypto.com kaart, en stort€15 op je Bunk crecitcard. Dat terug storten duurt meestal een paar dagen voordat het er op staat.
Ik zelf heb een paar weken geleden de Indigo genomen toen CRO op 20-30 cent stond. Toen stond het ook relatief hoog en wat de koers daarna zou gaan doen wist ik ook niet. Waarom?Mundatin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:23:
Hi!
1. Ik heb vertrouwen in crypto.com en ga voor de lange termijn erin en ga ervan uit dat de koers ook gaat stijgen op lange temijn, daarom liever 3% dan 2%
2. 10% apy op je 3500,- stake (ook een lange termijn investering)
3. Ik ga redelijk wat op vakantie, tenminste dat ben ik van plan en dan is de Loungekey wel een leuke bonus
4. Netflix rebate extra bovenop de Spotify
Twijfel je of heb je niet zoveel vertrouwen in CRO dan zou ik voor Blue of Ruby gaan
Lekker hè
Ze weten daar bij CDC van geen ophouden. Nu de Loaded Lions NFT drop (succes met achteraansluiten) en eerder vandaag deze aankondiging: [Crypto.com The Most Secure Crypto Platform Worldwide Adds SOC 2 Compliance]. Iemand enig idee of dat ook nog echt iets betekent?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Vind het alleen jammer dat ik geen fiat kan kopen met de Amex creditcard.
Op idee van @Xqlus1ve heb ik ook een lijstje toegevoegd met winkeliers en bedrijven van onze 'vaste lasten' die de CDC kaart accepteren.
Er zijn ook veel vragen over het gebruik van Curve, wellicht kan ik daar ook nog wat duidelijker over schrijven.
Suggesties, op- en aanmerkingen zijn welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 23-11-2021 15:25 ]
Daarom neig ik er nu naar om de CRO die ik vrij beschikbaar heb allemaal te staken in m'n defi wallet. Zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien of goede redenen om wél de supercharger te gebruiken? Ik weet dat het 28 dagen kost om het te unstaken, maar verder zie ik momenteel geen nadelen aan de defi optie.
Ik ben het allemaal nog een beetje aan het uitproberen, heb m'n eerste CRO begin van november gekocht. Ik probeer nu alle ins en outs te leren.
Edit: customer support rep geeft later aan dat hij het verkeerd had en dat de nieuwe fysieke kaart (50 euro) alleen hoeft voor de airport lounges en card limits.
[ Voor 36% gewijzigd door ETH2.0 op 23-11-2021 17:52 ]
Vele zeggen toch anders, in de cdc nl telegram groep lees je ook vaak dat het nieuwe percentage direct in gaat.ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
Net uit een customer support gesprek gekomen... je krijgt pas je nieuwe cashback percentage als je de nieuwe kaart besteld voor 50 euro. Tot 3 keer toe doorgevraagd of dit echt zo was, en hij bleef volhouden. Er staat volgens mij dus wat informatie in dit topic die niet waar is.
Uit ervaring met customer support gesprekken bij andere bedrijven, waar vergelijkbare zaken niet helemaal duidelijk zijn, heeft een support agent het zeker niet altijd juist. Ik zou meerdere bronnen zoeken die dit bevestigen en ook bronnen die het ontkrachten om tot een conclusie te komen.ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
Net uit een customer support gesprek gekomen... je krijgt pas je nieuwe cashback percentage als je de nieuwe kaart besteld voor 50 euro. Tot 3 keer toe doorgevraagd of dit echt zo was, en hij bleef volhouden. Er staat volgens mij dus wat informatie in dit topic die niet waar is.
[ Voor 9% gewijzigd door Mundatin op 23-11-2021 16:35 ]
Heel raar dit.
Zie hieronder mijn conversatie met de helpdesk...Ik kon wel mijn oude Ruby kaart houden en de voordelen krijgen van de hogere kaart.ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
:strip_exif()/f/image/IcJaeLd9LkYN13D2ocWEXFhA.jpg?f=fotoalbum_large)
De nieuwe staking benefits zijn instant inderdaad, maar ik heb het over de cashback van 2-8% op aankopen met de visa card.Dutchylex schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:45:
[...]
Zie hieronder mijn conversatie met de helpdesk...Ik kon wel mijn oude Ruby kaart houden en de voordelen krijgen van de hogere kaart.
[Afbeelding]
Ik kan dit ook bevestigen, twee dagen geleden mijn stake geupgrade maar nog steeds mijn 'oude' Ruby steel card in gebruik. Meteen na het upgraden van de stake ontving hogere rewards in Crypto Earn, 10% staking benefits én 3% procent cashback (ipv 2%).ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:42:
Ik check net inderdaad even een cashback die ik al heb gekregen sinds de upgrade en dat is inderdaad 3%.
Heel raar dit.
Ik wacht trouwens wel nog steeds totdat iemand m'n nieuwe kaartaanvraag in behandeling gaat nemen. Maar nu ik zo'n beetje geniet van alle benefits die ik graag wilde hebben, heeft het allemaal niet meer zo'n haast.
Ja dat vond ik ook heel chill, mijn bestaande USDC stake (nog 2 maanden te gaan) ging ook direct van 10% naar 12%Jesteroh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:53:
[...]
en m'n polkadot earn ging direct van 10 naar 12,5%
Goed om te weten dat je 12,5% op DOT krijgt trouwens, bedankt. Ga ik meteen verhuizen!
[ Voor 59% gewijzigd door pimsaint op 23-11-2021 17:00 ]
Bij mij was dit direct na het staken van de hogere tier. Direct 3% cashback, 10% apy op stake en m'n polkadot earn ging direct van 10 naar 12,5%ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:47:
[...]
De nieuwe staking benefits zijn instant inderdaad, maar ik heb het over de cashback van 2-8% op aankopen met de visa card.
MATIC is trouwens ook lekker met 12%, stablecoins ook 12%, ETH en BTC 6,5%pimsaint schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:50:
[...]
Goed om te weten dat je 12,5% op DOT krijgt trouwens, bedankt. Ga ik meteen verhuizen!
Tip voor iedereen die crypto van een andere exchange naar crypto.com gaat sturen. Doe het eerst via de crypto.com exchange en dan vervolgens naar de crypto.com app dan krijg je 2% deposit bonus. (tot een max. van 500 CRO)
Customer Support kerel geeft nu zijn fout toe en de fysieke kaart upgrade is cancelled. De 50 euro voor de kaart is inderdaad dus alleen voor airport lounge en de card limits. Ik zal mijn eerste bericht hierover ook even aanpassen om verwarring te voorkomen.ETH2.0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
Hoe heb jij Vattenfall voor elkaar gekregen? Ik kan niets anders kiezen dan automatische incassoXqlus1ve schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:43:
[...]
[...]
Vattenfall is mogelijk. Overige heb ik nog niet ontdekt.
KPN volgens mij niet mogelijk, die willen enkel via IBAN.

Als het wel lukt, dan gewoon het maandbedrag extreem hoog zetten voor extra cashback?
Even een belletje naar vattenval?MAkS1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:00:
[...]
Hoe heb jij Vattenfall voor elkaar gekregen? Ik kan niets anders kiezen dan automatische incasso![]()
Als het wel lukt, dan gewoon het maandbedrag extreem hoog zetten voor extra cashback?
Vattenval is een grote speler, maar ik zeg altijd maar even: als je energieleverancier failliet gaat, ben je je voorschot kwijt.
En hoe zit het precies met het overzetten van Crypto ik heb echt behoorlijk veel Vechain op de Binance staan, heeft het zin om dit te versturen naar Crypto.com? En wat zijn dan de stappen?
Je krijgt ~1/52 van die 10% elke week uitbetaald.Sacrada schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:02:
Even een vraagje hoe wordt die 10% APY berekend over die 3500,- euro?
En hoe zit het precies met het overzetten van Crypto ik heb echt behoorlijk veel Vechain op de Binance staan, heeft het zin om dit te versturen naar Crypto.com? En wat zijn dan de stappen?
kon daar niet inloggen met mijn bestaande account...
Zojuist geregeld via de whatsapp helpdesk van VattenfallDacuuu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:10:
[...]
Even een belletje naar vattenval?
Vattenval is een grote speler, maar ik zeg altijd maar even: als je energieleverancier failliet gaat, ben je je voorschot kwijt.
Crypto.com App, NFT en Exchange zijn alle 3 verschillende accountsXqlus1ve schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:19:
Waarom is CDC NFT een nieuw account?
kon daar niet inloggen met mijn bestaande account...
PS/XBL: Nogne
heb namelijk nu, crypto.com/crypto.com exchange en de DeFi app..
moet nie gekker worden hahahaah
vergeef me als ik dom lul,
en die loaded lions, word dat strax ook een coin ? die je voordat die word gelanceerd kan/kon kopen
of zit ik helelmaal verkeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door info33 op 23-11-2021 21:03 ]
Het is mij ook gelukt, en hiermee kan je natuurlijk bij heel veel plekken online mee betalen.
Geen idee of je zo ook de cashback krijgt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7PMAs9mwzpLgCY9IYsv62n32.jpg?f=user_large)
Is idd een goeiSacrada schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:08:
Trouwens iemand zei dat je Paypal kan koppelen.
Het is mij ook gelukt, en hiermee kan je natuurlijk bij heel veel plekken online mee betalen.
[Afbeelding]
maar vaak komen er kosten bij van de verkoper als je met Paypal betaalt.
Als je betaalt met PayPal krijg je ook cashback.Sacrada schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
Klopt, let er wel even op dat je betaald in euro's. Zo niet, even contact opnemen met PayPal, die kunnen de valuta voor je omzetten.Sacrada schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
Hij stond op GBP, ik heb hem omgezet naar EUR dat is toch juist goed?Dacuuu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:49:
[...]
Klopt, let er wel even op dat je betaald in euro's. Zo niet, even contact opnemen met PayPal, die kunnen de valuta voor je omzetten.
Trouwens net mijn eerste aankoop via Wehkamp gedaan hier kan je direct met Visa betalen!
Veel online betalingen kan je direct doen met je cdc kaart.Sacrada schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:10:
[...]
Hij stond op GBP, ik heb hem omgezet naar EUR dat is toch juist goed?
Trouwens net mijn eerste aankoop via Wehkamp gedaan hier kan je direct met Visa betalen!
Ober de PayPal combi, als je uiteindelijk in euro's betaald is het goed. Doet die dat niet, dan weet je even dat je met de PayPal helpdesk contact moet opnemen.
Ik zieke het een beetje als Pokemon. Je probeert zeldzame kaarten te kopen.info33 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:44:
vraagje wat is NFT ? ook iets met crypto.com?
heb namelijk nu, crypto.com/crypto.com exchange en de DeFi app..
moet nie gekker worden hahahaah
vergeef me als ik dom lul,
en die loaded lions, word dat strax ook een coin ? die je voordat die word gelanceerd kan/kon kopen
of zit ik helelmaal verkeerd?
Voor mij is het ook een beetje uitzoeken nog.
Hier meer info https://crypto.com/nft/
Ja.dirkmuis schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:28:
Je crypto.com kaart koppelen aan PayPal neem ik aan?
Ik heb ook een stukje met informatie over lounge toegang toegevoegd aan de TS, op basis van de LoungeKey website
Bij die die British Airways Lounge op Schiphol heb ik echter mijn twijfels. Kan iemand dit misschien bevestigen?Kan ik de Airport Lounges op Schiphol gebruiken? En waar nog meer?
Vanaf de Jade Green/Royal Indigo card tier heb je toegang tot meer dan 1200 Aiport lounges wereldwijd. In Nederland kan je onder meer terecht bij:Let er wel op dat je eerst LoungeKey moet activeren.
- Aspire Lounge [No.26] in Terminal 1 op Schiphol
- Aspire Lounge [No.41] in Terminal 2 op Schiphol
- British Airways Lounge op Schiphol
- Aspire Lounge in Terminal 1, Eindhoven Aiport
[ Voor 19% gewijzigd door pimsaint op 24-11-2021 02:57 ]
Zoek nog een alternatief. Tot nu toe is dat Euroclix MasterCard. Weet niet of je bij Flying Blue American Express ook miles spaart op de stortingen.Dacuuu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:57:
[...]
Alleen jammer dat de bijenkorf kaart er mee gaat stoppen.
Ik heb deze guide gevolgd maar zie nergens 'wallet settings' onder account.
[ Voor 33% gewijzigd door pimsaint op 24-11-2021 07:37 ]
Dat is 'm, op mijn naam gedrukt en moest dan blijkbaar in het nieuwe dropdown menu zijn. Bedankt!NL Mike schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:42:
Op de avatar drukken linksboven. Daarna op je naam drukken , dan krijg je de optie wallet toevoegen.
[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 24-11-2021 07:50 ]
Als het niet alleen om vaste lasten gaat, dan mogen Coolbue en Hema ook worden toegevoegd. Voor sommige zijn dat ook vaste lastenBlik1984 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:07:
Bol.com mag ook bij de leveranciers die het accepteren (valt voor mij onder vaste prik, bestel daar ongeveer alles)
Vooral benieuwd naar energieleveranciers en zorgverzekeraars die de kaart accepteren, zoals iemand al terecht benoemd. Ik zit bij Energie Direct en Zilveren Kruis, maar daar lijkt het voorlopig niet mogelijk, er loopt wel een vraag via de klantenservices.
[ Voor 26% gewijzigd door Froenker op 24-11-2021 09:42 ]
Nee, dat is er niet voor zover ik weet. Je kan wel als je in het menu bij "Bonus" kijkt zien hoeveel euro je aan cashback hebt ontvangen.Brubs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:44:
Is er een makkelijke manier om al je cashbacks te filteren en te exporten vanuit de app? Zodat je makkelijk bij kan houden hoeveel CRO je in cashback hebt ontvangen?
British Airways Lounge staat wel op de website maar niet in de Loungekey app. Er staat wel dat het wegens 'current travel restrictions' gesloten is.[...]
Bij die die British Airways Lounge op Schiphol heb ik echter mijn twijfels. Kan iemand dit misschien bevestigen?
Dan moet kruidvat er misschien even uitgehaald wordenFroenker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:39:
[...]
Als het niet alleen om vaste lasten gaat, dan mogen Coolbue en Hema ook worden toegevoegd. Voor sommige zijn dat ook vaste lasten.
Vooral benieuwd naar energieleveranciers en zorgverzekeraars die de kaart accepteren, zoals iemand al terecht benoemd. Ik zit bij Energie Direct en Zilveren Kruis, maar daar lijkt het voorlopig niet mogelijk, er loopt wel een vraag via de klantenservices.
Onder je Virtuele kaart kun je bij de transaction history een CSV export maken, alleen de euro's jammer genoeg.Brubs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:44:
Is er een makkelijke manier om al je cashbacks te filteren en te exporten vanuit de app? Zodat je makkelijk bij kan houden hoeveel CRO je in cashback hebt ontvangen?
:strip_exif()/f/image/aIhMPB7Olr5c3oXy7Ix45Ngg.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de Curve card gebruikt zie je wel een volledig cashback overzicht van CRO's !
Hij kijkt volgens mij wel enkel naar de koers die je toen hebt gekregen, want als ik het nu bereken dan kom ik toch wel wat hoger uit dan daar staat, dus hij rekent niet de verhoging in koers door.xarow schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:09:
[...]
Nee, dat is er niet voor zover ik weet. Je kan wel als je in het menu bij "Bonus" kijkt zien hoeveel euro je aan cashback hebt ontvangen.
Blijkt bij mij niet helemaal te kloppen. Staat na zo een maand gebruik nog steeds op $23 terwijl ik daar al lang overheen ben gegegaan, met alleen spotify en netflix al, laat staan de rest van mn aankopen.xarow schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:09:
[...]
Nee, dat is er niet voor zover ik weet. Je kan wel als je in het menu bij "Bonus" kijkt zien hoeveel euro je aan cashback hebt ontvangen.
- crypto.com app hanteert andere koersen dan de exchange. Terwijl het gratis lijkt ben je ong. 1 a 2% duurder uit.
- bij gebruik van je CRO om bijv crypto te kopen of giftcards krijg je ong. 2% minder voor je CRO dan de koers op dat moment.
Vanwege de hoge transactiekosten is het voor dit soort bedrijven natuurlijk zeer onaantrekkelijk om Mastercard/Visa te accepteren. Ik verwacht niet dat ze dit snel gaan implementeren, alleen omdat hun klanten dan een cashback of wat puntjes kunnen scoren. Ze hebben er simpelweg geen enkele baat bij.Froenker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:39:
[...]
Wellicht dat je nog kans maakt bij een grote, internationale verzekeraar die niet zonder Mastercard/Visa-acceptatie kan. Maar juist in de landen waar echt álles met Mastercard/Visa betaald wordt, kom je ook eerder de beperkingen van de Crypto.com-kaart tegen. En dat zijn er behoorlijk wat. Zo komen verzekeringen en energie-facturen officieel niet in aanmerking voor cashback.
Desondanks krijg je in Nederland soms toch nog wel cashback bij enkele van de uitgesloten zaken, omdat merchants hier lang niet altijd de juiste categorie-code hanteren.
De grap is dat wij in ons dorp 2 kruidvat vestigingen hebben. Bij de ene werkt de kaart en de andere nietBlik1984 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:13:
[...]
Dan moet kruidvat er misschien even uitgehaald worden

Ik heb ondertussen via de chat contact gehad en aangegeven of ik niet alvast de virtuele kaart kon krijgen omdat Netflix e.d. niet afgeschreven kon worden. Nog geen uur later had ik m'n witte virtuele kaart. Nu wachten op de fysieke kaart en het "Exclusive Merchandise Welcome Pack".pimsaint schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 04:36:
[...]
Op dat iemand de kaartaanvraag in behandeling neemt
Na het drukken op de 'upgrade knop' werd vrijwel automatisch een nieuwe stake aangemaakt voor 180 dagen, kreeg ook meteen nieuwe (betere) staking rewards en werd toen een chatvenster ingeloodsd waar AI mij een paar vragen stelde (welke kaart wil je, klopt je adres nog, etc). Die heb ik beantwoord en nu is het wachten totdat een operator het leest en in behandeling neemt. Het moet wel heel druk zijn, of er gaat iets fout bij mij. Een nieuwe chat openen gaat niet en de kaart status lijkt tot nu toe ongewijzigd (ruby steel).
edit: Ik lees nu net over jouw Yolo cardupgrade @ETH2.0Is daar al wel iets veranderd aan de kaart?
[...]
Aha, dat verklaart waarom ik het saldo van mijn huidige kaart nu niet meer kan overschrijven naar Revolut. Kan ik die open/closed status ergens in de gaten houden? Balen zeg, maar dit is wel heel goed om te weten voor toekomstige upgraders. Had ik misschien even beter over na moeten denken nu nét rond black friday en de feestdagenIn theorie is dit wel op te lossen met curve, toch? Zolang ze mijn nieuwe (virtuele) kaart maar activeren binnen 30 dagen.
edit: oh, zover is het hier blijkbaar nog niet. De transactie naar Revolut wordt om een andere reden geweigerd denk ik. Ik heb zojuist een bak koffie afgerekend van €1.35 en kreeg daarop 4 cent cashback. Mijn calculator zegt dat dit 3% is, dus ook de verhoogde cashback is direct ingegaan 👍
[...]
Die vraag komt vaker voorbij, dus ik heb de antwoorden zojuist samengevat en toegevoegd aan de FAQ in de TS.
Ik kreeg ook de terugkoppeling dat ze het extreem druk hebben.....
TexMex schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:18:
[...]
Vanwege de hoge transactiekosten is het voor dit soort bedrijven natuurlijk zeer onaantrekkelijk om Mastercard/Visa te accepteren. Ik verwacht niet dat ze dit snel gaan implementeren, alleen omdat hun klanten dan een cashback of wat puntjes kunnen scoren. Ze hebben er simpelweg geen enkele baat bij.
Wellicht dat je nog kans maakt bij een grote, internationale verzekeraar die niet zonder Mastercard/Visa-acceptatie kan. Maar juist in de landen waar echt álles met Mastercard/Visa betaald wordt, kom je ook eerder de beperkingen van de Crypto.com-kaart tegen. En dat zijn er behoorlijk wat. Zo komen verzekeringen en energie-facturen officieel niet in aanmerking voor cashback.
Desondanks krijg je in Nederland soms toch nog wel cashback bij enkele van de uitgesloten zaken, omdat merchants hier lang niet altijd de juiste categorie-code hanteren.
Klopt, ze hanteren een spread .... en dus de prijs die je ziet ga je nooit krijgen. Wil je dit voorkomen dan kun je beter op de exchange je coins verkopen (dan kun je namelijk wel het bedrag ingeven). Uiteraard betaal je ook op de exchange een fee.Jesteroh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:35:
Ik ben dolenthousiast met mijn crypto.com cdc en alles wat er aan vast hangt. Toch wil ik wat aankaarten wat mij opgevallen is en waar andere gebruikers misschien iets aan hebben.
- crypto.com app hanteert andere koersen dan de exchange. Terwijl het gratis lijkt ben je ong. 1 a 2% duurder uit.
- bij gebruik van je CRO om bijv crypto te kopen of giftcards krijg je ong. 2% minder voor je CRO dan de koers op dat moment.
Goedkoper is het om USDC te kopen in de app voor ongeveer 0.25% spread, naar de exchange te zetten en dan USDC swappen voor de crypto die je wilt, voor maximaal 0.40% fee.
Ik zou hiervoor gewoon flink wat USDC alvast in flexible Earn zetten en naar de exchange withdrawen als het nodig is. Je kunt ook met USDC je VISA opladen (heb ik 1x getest) maar ik weet niet zeker of hier kosten aan zitten. Ik verwacht eigenlijk ook weer 0.25% kosten, wat met 6-8% APY betekent dat je met 2 weken in Flexible Earn die kosten al hebt terugverdiend.
Dat is mij bekend: Mastercard stopt met Maestro.Xlast88 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:58:
Nederland gaat maestro uitfaseren en alles wordt MasterCard/visa in 2022/23
[...]
Maar een verzekeraar of een energieleverancier is natuurlijk geen winkel of webshop waar je per se met Mastercard/Visa moet kunnen betalen. Er is voor dat soort bedrijven geen enkele reden om voor een dure en relatief onzekere betaalmethode als Mastercard/Visa te kiezen naast een simpele en veilige incassomachtiging of overboeking per bankrekening.
Voor ons zou het vanwege de cashback uiteraard hartstikke mooi zijn als die optie er wel komt. Maar het zou een verzekeraar/energieleverancier alleen maar een enorme smak geld extra kosten om die betaalmethode te ondersteunen en ook nog transactiekosten over elke betaling af te moeten dragen. Dit terwijl het ze zelf helemaal niets oplevert.
Dit alles nog afgezien van het feit dat dit soort betalingen door Crypto.com toch al expliciet zijn uitgesloten van het cashback-programma. En als Nederland straks écht een Mastercard/Visa-land gaat worden, zullen de officiële categorie-codes (MCC) alleen nog maar strikter gehanteerd gaan worden. Daardoor krijgen we waarschijnlijk alleen nog maar meer uitsluitingen te zien. Gelukkig zal dat niet opwegen tegen het feit dat we straks gewoon vrijwel overal met de Crypto.com-kaart kunnen betalen en dus flink extra kunnen profiteren.
Parkmobile lukt hier ook niet direct met CDC. Heb het vandaag al een aantal keer geprobeerd.Jesteroh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:26:
[...]
Met CDC koppelen lukt gewoon, ik zou het nog een keer proberen.
Ik betaal de zorgverzekering per jaar vooruit. Bijna alle verzekeraars staan het toe dat je zelf geld overboekt naar ze met een omschrijving. Zolang ik een omschrijving bij de betaling kan doen ga ik het gewoon proberen.Froenker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:39:
[...]
Als het niet alleen om vaste lasten gaat, dan mogen Coolbue en Hema ook worden toegevoegd. Voor sommige zijn dat ook vaste lasten.
Edit: ik kan geen manier vinden om zelf een betaling te doen vanuit de CDC app. Lijkt er dus op dat zelf de betaling doen niet gaat lukken met een CDC kaart.
[ Voor 9% gewijzigd door jordyc op 24-11-2021 18:13 ]
Sowieso goed idee, maar je hebt wel een 4 weken unstaking period, dat is wel erg lang.Raaafie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:51:
Leuk topic. Ik hold CRO sinds maart en stake het in de Defi Wallet app. Wellicht dat ik het toch maar daaruit ga trekken en een kaart neem.
Als CRO morgen zakt naar 30 cent weten jullie al hoe het komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Th1x4nG op 24-11-2021 19:06 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Toch apart wat die hoge prijs kan doenTh1x4nG schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:05: Was mij te duur aan 55 cent dus dan maar voor 94 cent gegaan.
Als CRO morgen zakt naar 30 cent weten jullie al hoe het komt.

Bij mij is het eerder dat het concept mij nog nooit was opgevallen. Als ik er eerder van geweten had, was ik er ook wel eerder voor gegaan denk ik.Nogne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:46:
[...]
Toch apart wat die hoge prijs kan doenvrienden van mij zagen ook niks in CRO (Binance card was goed genoeg), en nu de prijs omhoog is gegaan is het opeens toch wel de moeite waard om over te stappen
De 'klik' is pas gekomen voor mij toen ik het afgelopen zondag bij F1 kijken met die Matt Damon commercial geconfronteerd werd, na eerder al een aantal nieuwsberichten gezien te hebben op Reddit.
Ben er rijkelijk laat bij maar $2 of $3 volgend jaar zou ik helemaal niet van opkijken, dan liever toch nog op de trein springen nu.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
28 dagen, geen 4 weken.ETH2.0 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:54:
[...]
Sowieso goed idee, maar je hebt wel een 4 weken unstaking period, dat is wel erg lang.
Top-up doe ik via de Revolut route. Gaat perfect.
Zelf ook in afwachting,Mundatin schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:21:
Ben inmiddels een dagje aan het wachten op de 'Address Verification' voor mijn eerste aanmelding voor een Ruby Steel kaart. Hoe lang duurt dit gemiddeld?
kan een paar dagen duren..
Mocht je toevallig een Rabobank creditcard hebben, daarmee kun je ook rechtstreeks opwaarderen zonder fees. Dan is de tussenstap via Revolut niet eens nodig.Dacuuu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:36:
Ik top mijn cdc cc binnen 3 minuten up vanaf mijn rabobank rekening.
Rabobank -> Revolut -> crypto.com
Ik open mijn Revolut app, en top Revolut up dmv ideal(rabobank) , dus dat geld staat er instant op. Vervolgens open ik de cdc app, en top mijn cdc kaart up met mijn Revolut cc. Zo heb je 24/7 direct toegang tot geld op je cdc creditcard, dit alles met 0% fee.
Dat vind ik niet fijn, want rabo boekt de cc dan 1x per maand af. En ik heb een bestedingen limiet op de rabo cc.TexMex schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:33:
[...]
Mocht je toevallig een Rabobank creditcard hebben, daarmee kun je ook rechtstreeks opwaarderen zonder fees. Dan is de tussenstap via Revolut niet eens nodig.
.via de manier zoals ik het doe, zie ik direct op de rekeningen hoe het er voor staat, en geen limiet.
Ja, maar je kan geld op je revolut rekening zetten dmv ideal. Dat werkt super fijn.dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:45:
Maar dan moet je toch ook geld op de Revolut zetten?
-iDeal => Revolut => Crypto.com
-CC => Crypto.com
-Paypal => Crypto.com
De volgende 3 manieren heb ik ervaring mee.dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:11:
Dus je hebt meerdere opties:
-iDeal => Revolut => Crypto.com
-CC => Crypto.com
-Paypal => Crypto.com
Ik zelf maak soms geld over naar mijn crypto.com iban nummer. Maar vanaf de rabobank duurt dat soms een uur, tot 1 dag. Dus als ik snel geld op mijn cdc pas wil hebben, is dit niet de beste methode.
Daarom open ik mijn revolut app, zet daar geld op dmv iDeal, dat geld staat er dan direct op. En dan open ik de CDC app, en top daar mijn cdc up met het creditcard nr van mijn revolut rekening.
Direct geld op je cdc creditcard zetten dmv je Rabo cc kan ook, maar dat vind ik dus niet fijn.
Je zet geen CRO op je kaart maar Euro’s.dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:08:
Misschien al een keer voorbij gekomen, maar stel ik heb voor 10.000 euro CRO op mijn crypto.com kaart staan en ik ga boodschappen doen, moet ik dan ook fiat hebben of wordt er op dat moment gewisseld voor mij?
In principe zet je alleen euro's op die kaart om mee te betalen omdat je (of in ieder geval ik) traden in coins elders en goedkoper doet.
En dat zonder iets als Stocard pay te gebruiken en het nog ingewikkelder te maken.
Google pay I.v.m. curve werkt prima!dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:30:
Is er met deze constructie (Crypto.com / Curve) nog een mogelijkheid voor mobiel betalen voor de android gebruiker aangezien google pay er niet is in Nederland.
En dat zonder iets als Stocard pay te gebruiken en het nog ingewikkelder te maken.
APK sideloaden, bv. van hier: https://apkpure.com/nl/go...android.apps.walletnfcreldirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:38:
Hoe installeer jij google pay dan in NL?
1. Ik moet voor 350 euro CRO staken
2. In de crypto.com app zie ik onder today Buy CRO met +427 stuks en + €349,68. Dus wat ik betaal heb en wat ik ontvangen heb.
3. Daarboven staat netjes CRO stake 427 CRO. Dus er zijn 427 munten gestaked.
4. Dan bij de huidige status zie ik CRO stake met daaronder unstake in 179.. Logisch ik moet minstens 180 dagen staken. Ook staat daar dat het 427 stuks zijn. Maar het bedrag daar is ineens €337,76. Er is dus 13 euro verdwenen?
5. Kijk ik bij de CRO balance helemaal bovenaan, dan staat daar
/f/image/QV3QEHYrC7ZpAbmTX4gO6jGH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/chHSn2rqoQqbgneyGG4cUSGX.png?f=fotoalbum_large)
De 337,xx EUR is de 'live' waarde en houdt dus rekening met de huidige prijs.dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:42:
Kan iemand mij dit uitleggen:
Als je koopt nemen ze al een redelijke fee, ik denk dat ze wel rustig 2-3% afromen (ze noemen het natuurlijk geen fee en steken het op de spread tussen kopen en verkopen). Dat doen eigenlijke alle marktplaatsen waar je met twee klikken een muntje koopt. Zo heb ik op mijn 3.500 EUR al meteen een kleine honderd euro zien verdampen.
Ze moeten ergens Matt Damon van betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 24-11-2021 22:50 ]
Deze app zit bij mij onder "(Android) Settings" -> "Google" -> "Settings for Google Apps" -> "Google Pay"dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:38:
Hoe installeer jij google pay dan in NL?
Aanzetten als default en
By the way, delen we hier referrals of is dat verboden?
[ Voor 35% gewijzigd door dirkmuis op 25-11-2021 00:22 ]
Maar als je het Revolut cc nummer gebruikt betaal je toch ook de fees voor een creditcard?Dacuuu schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:21:
[...]
De volgende 3 manieren heb ik ervaring mee.
Ik zelf maak soms geld over naar mijn crypto.com iban nummer. Maar vanaf de rabobank duurt dat soms een uur, tot 1 dag. Dus als ik snel geld op mijn cdc pas wil hebben, is dit niet de beste methode.
Daarom open ik mijn revolut app, zet daar geld op dmv iDeal, dat geld staat er dan direct op. En dan open ik de CDC app, en top daar mijn cdc up met het creditcard nr van mijn revolut rekening.
Direct geld op je cdc creditcard zetten dmv je Rabo cc kan ook, maar dat vind ik dus niet fijn.
Volgens mij is het niet de bedoeling... Ik zou het voor nu weghalen en even antwoord afwachten. Maar volgens mij is het gewoon Tweakers beleid om geen ref te tolereren.dirkmuis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:37:
Dus gewoon gebruiken voor je staking en de rest van je crypto vooral niet daar doen. Die paar % voordeel verdampt dan snel.
By the way, delen we hier referrals of is dat verboden?
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2021 00:26 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je kan je cdc creditcard direct top-uppen met andere creditcards, dit is gratis.siddler schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:56:
[...]
Maar als je het Revolut cc nummer gebruikt betaal je toch ook de fees voor een creditcard?
Je Fiat wallet top-uppen met creditcard kost wel een x percentage.
Als je crypto wil kopen in de cdc app, moet je geld in je Fiat wallet hebben.
Als je dmv Iban transactie geld op je CDC account zet, dan komt het in je fiat wallet aan, en dan moet je dit nog even handmatig overzetten op je cdc creditcard.
Snap je het nog?
ik heb weer eens zitten kijken naar die gift cards sectie van de crypto.com maar dat is toch gewoon echt kul? Bijvoorbeeld een Bol.com of Coolblue cadeaukaart:
"Pay with CRO: 1,25% cashback. With CRO >10000 stake: 2,5% cashback"
Dat is minder cashback dan wat je ontvangt wanneer je zo'n kaart gewoon in hun eigen webshop koopt, afgezien van die lelijke spread die er waarschijnlijk ook nog eens bovenop komt als je de kaart koopt met CRO in de crypto.com app.
Als iemand wel wat leuke cadeaustrategieën weet icm VISA of Crypto.com, let us know! 🎄
Tweede vraag, ik heb mijn digitale crypto card die staat ook in curve. Maar curve pakt natuurlijk zijn eigen kaart als default. Daar staat 0 euro op. De crypto card staat als 1e backup. Gaat dat dan goed?
Omdat je via IBAN/SEPA niet direct naar je card wallet kan overschrijvendirkmuis schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:26:
Waarom zou ik top up naar fiat willen doen en niet rechtstreeks naar de kaart?
Ja, gaat goed, zolang je saldo op de CDC kaart hebt staan.dirkmuis schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:26:
Tweede vraag, ik heb mijn digitale crypto card die staat ook in curve. Maar curve pakt natuurlijk zijn eigen kaart als default. Daar staat 0 euro op. De crypto card staat als 1e backup. Gaat dat dan goed?
Maar de meest ideale setting is CDC kaart als standaard/geselecteerde kaart in Curve, andere creditcard als back-up. Op die manier kom je niet in de problemen als je even geen saldo hebt of andere issues met CDC.
[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 25-11-2021 08:41 ]
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.
Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).