Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Louw Post schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:51:
Voor de mensen die nog op vakantie gaan naar niet Euro landen zijn de kaarten het ook nog wel waard, maar hoger dan Ruby heb ik persoonlijk dan niet nodig.

Geen exchange rate en gratis ATM withdrawals tot bepaalde bedragen. De exchange rate bij de grotere Nederlandse banken is volgens mij 2%.
Daar gebruik ik dan de Curve card voor (behalve in het weekend, dan zijn de exchange rates hoger).
Je kunt je CRO Visa of een andere CC er in hangen en daar dan tot de limiet gratis mee pinnen, is iig handig.

Goed, idd geen paniekvoetbal, maar de belangrijkste USPs van CRO Visa zijn helaas nu wel weg. Hou je mooie metalen VISA card met wat benefits aan over. Nu maar hopen dat het verlies van mijn CRO waarde opgevangen wordt door die benefits........vrees dat dat voor mij nog heeeeel lang kan duren met die nieuwe regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Andere vraag: weet iemand hier of je met de CRO Visa in een ATM behalve geld pinnen er ook geld op kan storten? Kan soms handig zijn.

Zelfde vraag eigenlijk voor de Curve Mastercard.

Uiteraard moet je dat dan doen bij een ATM die ook geld storten toe staat, maar met andere "normale" kaarten kan dat, was benieuwd of iemand dat ook al eens met CRO Visa en/of Curve geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Pffft ja, lastig lastig... nu was het hele crypto.com verhaal voor mij (ons) meer een speelding dan wat anders maar leuk is anders inderdaad. We hebben de afgelopen tijd goed gebruik gemaakt van de cashbacks door ons boodschappen en tank gedrag er op aan te passen bijvoorbeeld. En tijdens de verbouwing goed op te letten waar je met creditcard kunt betalen. Dus wel hebben wel een leuke hoeveelheid opgebouwd alles bij elkaar. Aan de andere kant is de waarde eigenlijk alleen maar achteruit gegaan. Mijn staking verloopt ook binnenkort, ik ga er eens even goed over nadenken.

Hoe cash je eigenlijk zo pijnloos mogelijk uit op crypto.com...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
[b]Servor in "Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie"Hoe cash je eigenlijk zo pijnloos mogelijk uit op crypto.com...?
Handigste route is via je FIAT Wallet en dan via daar naar je NL bank.

Voor alternatieven, zie eerdere post (pinnen via ATM, via paypal pingpong, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 23:02
Waarom doet iedereen alsof de spotify / netflix cashback zo geweldig is?
Je krijgt het in CRO en niet EURO, als de CRO blijft zakken heb je er toch 0,0 aan?

Ik ga nog even goed nadenken / afwachten wat er gebeurd.

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:16
replica17 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:35:
Je krijgt het in CRO en niet EURO, als de CRO blijft zakken heb je er toch 0,0 aan?
Op moment van verkrijgen vertegenwoordigd het een waarde van Spotify of Netflix abbo.
Als je het niet eindeloos laat staan tijdens koersdalingen kun je het vrijwel direct bv. naar usdc omzetten wat zijn waarde behoorlijk behoud.

Extra handeling, maar wel waardevast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:00

Je kan gewoon je verkregen CRO cashback omzetten naar Euro's of USDC, je hoeft het niet in CRO aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:57

Nogne

>.<

En als CRO straks weer stijgt, heb je er dan wel wat aan? Het is een keuze om de CRO vast te houden, je kan het ook gelijk swappen naar een stable of omruilen naar iets wat je fijner vindt (BTC oid).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gravano
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-03 20:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58qa5IScICuywKxvnbfujTYBe80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCwDNEqFK8iW1aYOMfvgKRwL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-10 19:40

NeoflexNL

Forever young

Heeft Matt Damon al een mea culpa opgenomen?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erelco
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-12-2022
Mikeol schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:38:
Bij mij loopt ook de 6 maanden stake over 2 dagen af. Zuur dat de cashback omlaag gaat van 2% naar 0,5%(Ruby), maar alsnog is het beter dan met je gewone bankpas betalen. En sws blijf ik de kaart sws houden voor de spotify cashback.
Misschien aankomende maand nog maar wat extra aankopen proberen te doen om nog van die 2% te profiteren. Tot nu toe alle CRO opgespaard en heb het nu wel geunstaked bij de validator, over een maand maar eens kijken wat er mee te doen. Paniek verkoop is sws een slecht idee. Misschien dat ik in het vervolg wel de cashback om zet naar BTC of ETH.
Eigenlijk denk ik ook dat dit onvermijdelijk was, aangezien er ook een limiet zit aan het totale aantal beschikbare CRO. Dus een belangrijke stap om een stabiel bedrijf te blijven.
Wat dit met de koers doet op iets langere termijn is de grote vraag. Laten we hopen dat als BTC uiteindelijk weer gaat stijgen CRO ook mee gaat.
Misschien is Plutus een goed alternatief? Zonder staking 3% cashback. Met staking tot 8% cashback. Gratis Spotify, Netflix, Disney+ en meer. Is een apart topic over geopend door Timmy gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
solidslayer schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:41:
[...]Je kan gewoon je verkregen CRO cashback omzetten naar Euro's of USDC, je hoeft het niet in CRO aan te houden.
Precies, ik converteer de CRO APY% (12%) en de cahbacks (5%) altijd direct naar USDc en kreeg daar dan 12% (10+2) voor. Dit laatste wordt nu dus circa 7,5% zoals hiervoor door mede tweaker al uitgerekend.

En op je CRO stake krijg je dus geen 12% meer maar 0%, dus enige reden om dan nog te staken zijn die cashbacks en die gaan (voor mij) van 5% naar 3%. Dan is het exposure van de CRO stake te groot geworden in verhouding met de return. Dat weten zij natuurlijk ook, dus ze gaan er neem ik aan vanuit dat er veel minder mensen CRO gaan staken.

Vreemde strategie........ de founders zitten zelf ook dik in de CRO (maar goed, voor hen was dat gratis) maar ze betalen groot deel van hun sponsor deals ook in CRO, dus of die daar dan zo blij mee zijn.......?

[ Voor 41% gewijzigd door HAWK Wizard op 02-05-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48

Therapy777

Metal!

Xqlus1ve schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Hoe zit dat met de 10% staking APY, vervalt die nu meteen of per einde staking periode?
Volgens mij vervalt dat wel direct, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Therapy777 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Volgens mij vervalt dat wel direct, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
Die CRO APY% vervalt per einde staking, of per 1 juni 2022 (indien je staking nu al flex is geworden).

Re-staking heeft nu geen zin meer, dat had VOOR 1 mei gemoeten, als je bv op 30 april net nog (opnieuw) gestaked hebt, heb je nog tot eind oktober 2022 die CRO APY% op die stake (maar wat de CRO koers dan is......)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:12
Hmm,

Wilde nog een heel verhaal met review etc. maken m.b.t. de Jade kaart. Nu vooral een zure nasmaak.... Ik zit voorlopig nog wel aan de kaart vast, aangezien ik pas net heb geupgrade. Het voordeel hiervan is dat ik nog wel een tijdje alle benefits heb, maar wat CRO tegen die tijd waard is :X

Ik kan het in ieder geval niemand meer aanraden om uberhaupt voor Crypto.com te kiezen. Kaart of geen kaart. Wat een geitenbende...

Plan voor nu:
- Alle CRO die ik ontvang via Cashback etc, direct verkopen (dan is het grofweg tegen 1:1 waarde)
- Alles wat ik in Earn heb staan wegsluizen zodra deze termijnen verlopen zijn

De CRO die ik nog als kaartstake heb staan, staat nog een tijdje vast. Daar kan ik nog even over nadenken :+

Ik verkoop liever niet met verlies, maar zodra ik enigzins weer neutraal sta (als dat ooit nog komt) gaat alles de deur uit, dat weet ik wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Ach, en volgend jaar boomt CRONOS weer hard en krijg je weer een shitload aan mensen die zeggen "had ik maar had ik maar bla bla".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dacuuu schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:35:
Ach, en volgend jaar boomt CRONOS weer hard en krijg je weer een shitload aan mensen die zeggen "had ik maar had ik maar bla bla".
Waar koop je die glazenbol die jij gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Xqlus1ve schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Zojuist nog 3% cashback op ontvangen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Tja, het is inderdaad bijna onmogelijk om een goede keuze te maken zonder glazen bol. Eigenlijk is de exposure aan volatiliteit in CRO op dit moment veel te groot als je € 3.500,- (of wat er nog van over is) staked voor een beetje cashback (max. 50 dollar per maand), plus het gemartel met opladen elke keer. Die 10% staking rewards eraf halen is echt te rigoureus wat mij betreft.

Hopelijk hebben ze financieel de zaakjes nu op orde en ligt de bodem rond de 30 dollarcent, maar ik vrees dat dat wishfull thinking is. Sponsoring van het WK komt er nog wel aan..

Ik denk dat ik het lekker laat staan en het een paar jaar de tijd geef.

Ik voel er ook weinig voor om weer een nieuw platform op te zoeken. Dat Plutus klinkt leuk maar gaat ook weer veel te hard nu.

[ Voor 9% gewijzigd door NeoflexNL op 02-05-2022 11:41 ]

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:48

Louw Post

Cerenas

NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:40:
Tja, het is inderdaad bijna onmogelijk om een goede keuze te maken zonder glazen bol. Eigenlijk is de exposure aan volatiliteit in CRO op dit moment veel te groot als je € 3.500,- (of wat er nog van over is) staked voor een beetje cashback (max. 50 dollar per maand), plus het gemartel met opladen elke keer. Die 10% staking rewards eraf halen is echt te rigoureus wat mij betreft.

Hopelijk hebben ze financieel de zaakjes nu op orde en ligt de bodem rond de 30 dollarcent, maar ik vrees dat dat wishfull thinking is. Sponsoring van het WK komt er nog wel aan..

Ik denk dat ik het lekker laat staan en het een paar jaar de tijd geef.
Ja idem hier. Ik ga mijn kaart wel downgraden naar een Ruby stake zometeen (hopelijk is dat mogelijk) en dan room ik misschien een beetje af en zet ik de rest in een DeFi stake. Krijg je er toch nog wat voor en kan ik het altijd nog tijdens de volgende bull run verkopen.

Crypto.com zit er in voor de long-run, zie bijvoorbeeld de langdurende sponsorships. Het lijkt me dat er vast nog wel ontwikkelingen komen die gebruikers zouden moeten trekken en misschien minder duur voor hunzelf zijn.

Het is allemaal even afwachten denk ik dan. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Dacuuu schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:35:
Dat hou je altijd, mensen die nu panic sellen om er straks achter te komen dat de andere dienst de lokkertjes ook aanpassen naar iets wat wel te behouden is. Waar voorheen de focus op CDC en de kaart zat, zie je dat CDC nu veel meer focust op Cronos (daarom ook de naamswijziging van Cro naar Cronos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Xqlus1ve schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Bij dezelfde afdeling die zegt dat CRO niks meer waard zal zijn in de toekomst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Louw Post schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Ja idem hier. Ik ga mijn kaart wel downgraden naar een Ruby stake zometeen (hopelijk is dat mogelijk) en dan room ik misschien een beetje af en zet ik de rest in een DeFi stake. Krijg je er toch nog wat voor en kan ik het altijd nog tijdens de volgende bull run verkopen.

Crypto.com zit er in voor de long-run, zie bijvoorbeeld de langdurende sponsorships. Het lijkt me dat er vast nog wel ontwikkelingen komen die gebruikers zouden moeten trekken en misschien minder duur voor hunzelf zijn.

Het is allemaal even afwachten denk ik dan. :X
Downgraden naar Ruby, kan je er dan niet beter helemaal mee kappen? Die max 25 dollar aan cashback haal je alleen als je € 5.000,- per maand uitgeeft. Dat kan uiteraard, maar dat zou voor mij niet opwegen tegen het gedoe met dat opladen.

Misschien is unstaken en alles voor 11-12% in de DeFi zetten en hopen op een beetje koersstijging door de maanden/jaren nog wel de beste optie.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoflexNL op 02-05-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Downgraden naar Ruby, kan je er dan niet beter helemaal mee kappen? Die max 25 dollar aan cashback haal je alleen als je € 5.000,- per maand uitgeeft. Dat kan uiteraard, maar dat zou voor mij niet opwegen tegen het gedoe met dat opladen.
Ik gebruik de kaart ook voor vakanties naar niet Euro landen, dan is die zero FX rate mooi meegenomen en het gratis pinnen tot een bepaald bedrag. (Bij de grote Nederlandse banken is dat 2% dacht ik en bij bunq 0,5%.) Misschien kan ik dan eigenlijk ook wel uit met geen stake inderdaad, maar dan zijn die bedrag wel aardig lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Mikeol schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:38:

Eigenlijk denk ik ook dat dit onvermijdelijk was, aangezien er ook een limiet zit aan het totale aantal beschikbare CRO.
Is dat zo? Ik weet om eerlijk te zijn niks af van hun eigen coin, maar ze zullen er vast wel meer kunnen printen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Avalaxy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:20:
[...]

Is dat zo? Ik weet om eerlijk te zijn niks af van hun eigen coin, maar ze zullen er vast wel meer kunnen printen toch?
Het idee van een max circulating supply is dat je er niet meer van kan 'printen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik vind het jammer dat crypto.com hun kansen zo verbrast.

Ze hebben dé ultieme bedrijfsnaam, hét domein en inmiddels een naamsbekendheid waar je U tegen zegt. Hebben ze vast hard voor gewerkt, heeft ook allemaal best wat mogen kosten, en wat doen ze er mee?

Gewoon verkwanselen als je 't mij vraagt. We kennen allemaal een Exchange die beter (fijner, sneller goedkoper) werkt. We kennen allemaal een NFT platform dat beter werkt. We kennen allemaal een (crypto)betaalplatform dat beter werkt. Een DeFi platform/wallet dat beter werkt, etc.

En sinds gisteren kennen we ook genoeg 'crypto-kaart' aanbieders die het beter doen.

Ik snap best dat je niet zomaar de beste in alles kan worden maar ik vraag me af op welk gebied -anders dan de marketing- CDC nu nog uitblinkt?

Met die (domein)naam én bekendheid hadden ze echt wel de potentie om met hun ecosystem voor iedereen de Amazon, Netflix, Google of Instagram van de crypto te worden...

[ Voor 11% gewijzigd door pimsaint op 02-05-2022 12:43 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Het idee van een max circulating supply is dat je er niet meer van kan 'printen'.
Cool, wist ik niet. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:15:
Andere vraag: weet iemand hier of je met de CRO Visa in een ATM behalve geld pinnen er ook geld op kan storten? Kan soms handig zijn.

Uiteraard moet je dat dan doen bij een ATM die ook geld storten toe staat, maar met andere "normale" kaarten kan dat, was benieuwd of iemand dat ook al eens met CRO Visa en/of Curve geprobeerd heeft?
Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 09:44
PLU is +80% in 2 dagen na de aankondiging van crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dacuuu schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Zojuist nog 3% cashback op ontvangen. 8)
Dat geldt voor iedereen die voor 1 Mei zijn 6 maandse periode heeft vast gezet, dus wat is je punt? Ook jij hebt straks maar 1,5%, zonder staking rewards en een max van 50 euro per maand. En om die max te bereiken moet 3335 euro per maand uit geven per maand, dat is serieus gelde de meete buiten je vaste lasten om.
[...]

Volgens hun eigen update blijf je dat ontvangen tot het einde van je 180 dagen staking periode.
C) Phasing out Card CRO staking rewards

CRO staking rewards will no longer be offered to Jade Green, Royal Indigo, Frosted Rose Gold, Icy White, and Obsidian cardholders from the Effective Date. Cardholders who still have an active 6-month stake and who staked before 1 May 2022 13:00 UTC will continue to receive their CRO staking rewards until the end of their 180-day staking period.
Oftewel ik krijg nog 16x de rewards, echter nu wel een stuk minder. :) :/ :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dacuuu
Xqlus1ve schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Dat geldt voor iedereen die voor 1 Mei zijn 6 maandse periode heeft vast gezet, dus wat is je punt? Ook jij hebt straks maar 1,5%, zonder staking rewards en een max van 50 euro per maand. En om die max te bereiken moet 3335 euro per maand uit geven per maand, dat is serieus gelde de meete buiten je vaste lasten om.
Zeker niet fijn. Dat geef in ook toe. Teleurgesteld ben ik wel, maar ga geen paniek reactie acties uitvoeren.

Voor de jade gebruikers.. Van 3% naar 1.5% is de helft. De cro koers is zowat ook met 50% weer gedaald. Dan krijg je straks alsnog even veel cro als eerst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
[...]

Zo lang je vóór 1 mei een actieve stake had (180 dagen), veranderd er helemaal niks tot het moment dat deze stake afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

micmulder schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:29:
[...]

De Nexo kaart is alleen beschikbaar in de US toch?
Nee, nu beschikbaar voor iedereen. In 5 seconden heb je de virtuele al geactiveerd en in de Apple Pay Wallet hangen.

Alleen is het wel een gedoe, want het komt dus meteen voor rekening van je Credit Line, en dat betekent dus rente betalen. En bij betalingen in het weekend en feestdagen, kan dat dus een periode zijn, omdat je pas kan terugbetalen als de reservering is omgezet in transactie.

Aan de andere kant, dat is dus wel het verdienmodel bij Nexo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Therapy777 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 01:30:
Ik zit te denken over te stappen op nexo voor 2% cashback. Er staat echter dat voor de Platinum tier voor die 2%, minimaal 10% van je portfolio moet bestaan uit Nexo tokens. Ik vraag me af, als ik gewoon alleen 1 Euro aan Nexo tokens in mijn wallet gooi dan is het toch altijd 100% en kan ik gewoon die 2% pakken? Of is dat te simpel gedacht en mis ik iets? Kan er niet echt iets over vinden verder of je een minimum aantal moet hebben of zo.
Zoals gezegd, je moet geld in je Credit Line zetten, omdat je betalingen een lening zijn. Het werkt echt anders dan bij CDC-card.

NB, de card is wel een Debit card....

Je portfolio in bijv USDC geld voor 90% LTV in je creditline. Maar slechts 20% daarvan is tegen 0% rente, als je tenminste 10% van je portfolio in Nexo tokens hebt.
Je ziet al, het is toveren met percentages, oftewel, je betaalt al snel rente aan Nexo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 20:52
Was het met de nexo card niet zo dat als je het binnen 7 dagen terugbetaalt uit de normale wallet, je sowieso geen rente betaald? Ik snap ook wel dat hun verdienmodel gericht is op mensen die dit niet (op tijd) doen. Maar ergens wel fijn dat als geld onderweg is (sepa storting), ik wel gewoon kan betalen met mijn udsc als onderpand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Wordt toch wel steeds meer duidelijk hoe goed de deals waren bij CDC. Nexo leek perfect, maar het is wel erg raar opgezet als ik nu ook de reactie van @Get!em lees en Plutus is totaal niet voordelig als je betaald in andere valuta.

Voor nu ga ik wel voor Plutus om in Euro's te betalen en de 2 perks bij het Everyday abonnement. Denk dat ik wel de CDC kaart blijf gebruiken, maar dan maar zonder stake, handig voor die 1 a 2 keer per jaar als ik in een niet Euro land ben. De limieten en LoungeKey blijven zonder stake begreep ik.

Ik hoop dat CDC die stakes dan drastisch verlaagd, want er is nu gewoon te weinig voordeel om zulke bedragen aan te houden. Of hopen dat ze toch iets van een rente terug brengen. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pimsaint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pL93Picf1MfdLniRUGFUpZd8e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0KDf778RpWOGdjHwMXrPulN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:24
Louw Post schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:46:
Wordt toch wel steeds meer duidelijk hoe goed de deals waren bij CDC. Nexo leek perfect, maar het is wel erg raar opgezet als ik nu ook de reactie van @Get!em lees en Plutus is totaal niet voordelig als je betaald in andere valuta.

Voor nu ga ik wel voor Plutus om in Euro's te betalen en de 2 perks bij het Everyday abonnement. Denk dat ik wel de CDC kaart blijf gebruiken, maar dan maar zonder stake, handig voor die 1 a 2 keer per jaar als ik in een niet Euro land ben. De limieten en LoungeKey blijven zonder stake begreep ik.

Ik hoop dat CDC die stakes dan drastisch verlaagd, want er is nu gewoon te weinig voordeel om zulke bedragen aan te houden. Of hopen dat ze toch iets van een rente terug brengen. :X
Wel eens gedacht om Plutus met Curve te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
PureLOOD schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:33:
Hmm,

Wilde nog een heel verhaal met review etc. maken m.b.t. de Jade kaart. Nu vooral een zure nasmaak.... Ik zit voorlopig nog wel aan de kaart vast, aangezien ik pas net heb geupgrade. Het voordeel hiervan is dat ik nog wel een tijdje alle benefits heb, maar wat CRO tegen die tijd waard is :X

Ik kan het in ieder geval niemand meer aanraden om uberhaupt voor Crypto.com te kiezen. Kaart of geen kaart. Wat een geitenbende...

Plan voor nu:
- Alle CRO die ik ontvang via Cashback etc, direct verkopen (dan is het grofweg tegen 1:1 waarde)
- Alles wat ik in Earn heb staan wegsluizen zodra deze termijnen verlopen zijn

De CRO die ik nog als kaartstake heb staan, staat nog een tijdje vast. Daar kan ik nog even over nadenken :+

Ik verkoop liever niet met verlies, maar zodra ik enigzins weer neutraal sta (als dat ooit nog komt) gaat alles de deur uit, dat weet ik wel.
Ik heb precies hetzelfde. Had net 29 april geupgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

veertje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Wel eens gedacht om Plutus met Curve te gebruiken?
Ja, misschien is dat toch wel de beste optie. De exchange rate in het weekend is ook niet echt fijn, maar de cashback van Plutus maakt dat dan wel weer goed eigenlijk (2% exchange rate tegen de 3% cashback).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 19:37

knakworst

Get more sats!

Die CRO gaat wel rap naar nul moet ik zeggen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

hilgo

Clear your mind of can't.

Op de CRO na die nog in staking staat te verdampen alles weggehaald bij ze. Als over 49 dagen er nog iets over is van het bedrag in staking gebruik ik dat om de account op te heffen (nog eens €50 down the drain voor het opheffen van de account maar dat was bekend..). Alle vertrouwen in ze verloren. Dure les als crypto newbie maar zo is het leven, vallen, opstaan en doorgaan.

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 03:12

SgtStrider

Fractal Switchover!

hilgo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:26:
Op de CRO na die nog in staking staat te verdampen alles weggehaald bij ze. Als over 49 dagen er nog iets over is van het bedrag in staking gebruik ik dat om de account op te heffen (nog eens €50 down the drain voor het opheffen van de account maar dat was bekend..). Alle vertrouwen in ze verloren. Dure les als crypto newbie maar zo is het leven, vallen, opstaan en doorgaan.
Kan je niet gewoon het geld van de kaart spenderen?

Ik lees op crypto.com dat deze accountfee alleen geld wanneer er funds op staan

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:15:

Zelf even rondgekeken, maar lijkt nog niet zo makkelijk:
https://www.geldmaat.nl/i...ash-and-deposit-machines/

Je kunt dus niet zomaar contant geld op je CRO VISA storten (en op de Curve al helemaal niet, aangezien dit feitelijk een virtuele meta card is).

Begrijp dat het ook bij nieuwe/online banken zoals BunQ, Revolut, N24 etc niet kan: https://www.nmanet.nl/contant-geld-storten/

Zal dus altijd (eerst) via de klassieke ING, Rabo of ABN rekening moeten lijkt het.

Heb alleen Current (https://current.com/) gevonden waar dit (mogelijk alleen in de USA) zou kunnen, dus niet hier in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door HAWK Wizard op 02-05-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

hilgo

Clear your mind of can't.

SgtStrider schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Kan je niet gewoon het geld van de kaart spenderen?

Ik lees op crypto.com dat deze accountfee alleen geld wanneer er funds op staan
Blijkbaar overheen gelezen, dank je wel. Ik ga het geld er vakkundig doorheen jagen als het vrij komt ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:52:
Die CRO gaat wel rap naar nul moet ik zeggen :X
Ja inderdaad. Erg veel paniek nu. Ongelooflijk dat zoiets zoveel effect kan hebben. Ik heb nog wat in earn en in defi staan. Wat is wijsheid. Ik verkoop niet graag met verlies namelijk. Maar de waarde wordt met de minuut minder.

[ Voor 22% gewijzigd door IUser op 02-05-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

IUser schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Ja inderdaad. Erg veel paniek nu. Ongelooflijk dat zoiets zoveel effect kan hebben. Ik heb nog wat in earn en in defi staan. Wat is wijsheid. Ik verkoop niet graag met verlies namelijk. Maar de waarde wordt met de minuut minder.
Ik vrees dat het gros van de mensen (waaronder ik nog een paar dagen), nog paniekerig in het brandende gebouw staan te wachten tot ze eruit kunnen... als je ziet wat het koersverloop is geweest vanaf exact een half jaar geleden (voor veel mensen start staking), houd ik echt mijn hart vast voor de komende dagen en weken. Die toestroom is echt massaal geweest en de bedragen liegen er niet om; meeste zullen denk ik toch 350 of 3500 euro hebben vastgezet.

Nare les dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors1999
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 11:10
Cryptoland heeft ons weer mooi te pakken gehad, dat laat weer zien dat regulatie toch wel fijn is haha :)

Gelukkig altijd mijn cashback omgezet in btc... Die 350 staking laat ik lekker staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De komende maand zit ik nog op 2% cashback, afhankelijk van wat de prijs doet overweeg ik juist te upgraden. Ik vind de aanpak namelijk moeilijk te bevatten. Dat de tarieven niet houdbaar zijn begrijp ik, maar waarom zo plotseling? Een upgrade binnen een maand om het oude tarief een half jaar vast te leggen had de koers waarschijnlijk stabieler kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14

RvV

Of het is weer zo'n heerlijk stukje manipulatie zodat veel mensen vrijwillig tegen bodemprijzen dumpen? En over een paar weekjes komen er weer nieuwe, (betere) voorwaarden en gaat het weer moonen. Dat is niet heel waarschijnlijk maar je weet het nooit met crypto.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Deveon schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:32:
De komende maand zit ik nog op 2% cashback, afhankelijk van wat de prijs doet overweeg ik juist te upgraden. Ik vind de aanpak namelijk moeilijk te bevatten. Dat de tarieven niet houdbaar zijn begrijp ik, maar waarom zo plotseling? Een upgrade binnen een maand om het oude tarief een half jaar vast te leggen had de koers waarschijnlijk stabieler kunnen houden.
Respect voor ieders keuze, maar ik begrijp oprecht niet waarom je er nu voor zou kiezen om 3500 euro vast te houden voor max 50 dollar aan cashback. Als je hoopt op een moonshot kan je toch beter die 3500 aan CRO in de DeFi zetten tegen 12% en de Pluton gebruiken voor 3% cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik zie CRO de komende periode nog wel gestaag omlaag gaan. Zoveel ontevreden klanten die staan te springen nadat hun lock vrijkomt.

In mijn geval nog 19 dagen. Ik heb geluk gehad en heb goed geboerd met de Jade kaart. Alles wat er straks nog overblijft is een bonus.

Plutus kaart vanmiddag aangevraagd. Nu ook tijdelijk $50 welkomstbonus.

Denk dat ik ook nog wel 250 van die shitcoins ga aanschaffen voor wat extra perks, 4% cashback. En de gok op een waardestijging aangezien ze zeker gaan profiteren van het crypto.com debakel

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 19:23
Alles begint bij; geloofde jij in de CRO?

Ik snap niet zo goed dat mensen naar andere alternatieven gaan kijken om op die manier cashbacks te krijgen. Een ezel.....

acceptatie is part of the job in Crypto wereld die niet gereguleerd is.

Er is iets fundamenteel veranderd in het eco systeem van CDC. Het verminderen van cashback-beloningen verminderd de intrinsieke waardepropositie van CRO.
Ikzelf heb 1/3 van mijn waarde verloren in de mid Februari stake. Halverwege augustus loopt deze af. Ik beslis dan wat ik ga doen.
Voor nu ga ik niet investeren in een nieuw financieel product.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:54

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

The community has been really vocal with regards to the changes to the card program announced yesterday. We care deeply about the community, we hear you & always listen to you.

As a result, we're revising card staking rates.

Instead of eliminating card staking earn rates completely, we will offer a more balanced approach: 8% APY for Private Members (Obsidian, Icy White, and Frosted Rose Gold) 4% APY for Royal Indigo and Jade Green card holders.
These are of course tough decisions — nobody wants benefits to be reduced, least of all me. Given our large scale though, it is necessary to ensure long-term sustainability.
Amidst the changes, let’s not lose sight of how far we've come.

http://Crypto.com is now one of the largest platforms globally.

The Cronos ecosystem is growing exponentially. TVL, transactions, unique wallets and number of projects are all growing by leaps and bounds.
A lot of innovation is coming to Cronos, including attractive yields for the community.

http://Crypto.com will make it all easily accessible.

Thank you for your feedback and continued support
Bron: Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dit was natuurlijk te verwachten, die reactie inclusief dode mus, geheel in CDC stijl.

Volgens mij was het meer een 'balanced approach' geweest als ze, in ieder geval voor een komend jaar, maximaal een procent cashback hadden teruggenomen en maximaal de helft van de APY. Dus voor Ruby nog 1% cashback (en rebates), voor jade steel 2% cb met 5% APY, etc.

CDC móest wel met een doekje komen voor het bloeden, maar ik geloof niet dat dit de uitstroom van gebruikers nog gaat tegenhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door pimsaint op 03-05-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404478&layout=2&sort=prc

Ik ben overigens erg benieuwd hoe diep wij hier in dit topic eigenlijk in de kaarten zitten, dus ik heb de trukendoos nog eens opengetrokken. Poll: In welke card tier zit jij? (slechts één keer klikken mogelijk)

Midnight Blue
Ruby Steel
Royal Indigo / Jade Green
Frosted Rose Gold / Icy White
Obsidian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Elke dag een nieuwe strategie, door alle ophef nu opeens wel weer 4% - 8% APY op je CRO stake.....(ipv 0%).

Op zich is dit nu ook veel logischer om mensen naar hogere card levels te duwen (als het flat 0% APY is, is daar natuurlijk vrijwel geen reden meer toe). Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet bewust gedaan is om eerst de koers flink te drukken (zowel om de el cheapo's eruit te duwen als om een paar grote partijen zich flink te laten inkopen) en dan met dit nieuwe bericht de koers weer omhoog te laten gaan (ook wel een Elonnetje of een Muskje genoemd ;))

En dan hebben we komend weekend hopelijk nog een spike omhoog als ze titel sponsor zijn in de F1 (FORMULA 1 CRYPTO.COM MIAMI GRAND PRIX 2022). Deel van die sponsor deal gaat ook in CRO, dus dan is koersstijging wel handig.

We gaan het meemaken allemaal, brace yourself for a bumpy ride! (is dat nu wat ze porpoising noemen? ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
IUser schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Ik zou zeggen doe wat jouw instinct (en dat van heel veel schapen anderen) zegt: buy high, sell low ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

De koers van CRO lokt weer een beetje omhoog te trekken. Moet er alsnog niet teveel van verwachten denk ik, sinds we nog steeds in een beer markt zitten.

In ieder geval een beetje positief nieuws vanuit CDC/Kris. Als ik de Twitter comments zie lijken veel mensen alsnog niet tevreden, maar goed klagers schreeuwen het hardst. Het is dan even aanzien hoe de leegloop gaat lopen.

DeFi stake van m'n CRO lijkt alsnog de beste optie (zonder uit te stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:18:
[...]

Respect voor ieders keuze, maar ik begrijp oprecht niet waarom je er nu voor zou kiezen om 3500 euro vast te houden voor max 50 dollar aan cashback. Als je hoopt op een moonshot kan je toch beter die 3500 aan CRO in de DeFi zetten tegen 12% en de Pluton gebruiken voor 3% cashback?
Goed punt, maar die 50 dollar per maand is toch weer 600 dollar waar ik feitelijk niets voor hoef te doen. Daarnaast ook een cashback op Netflix waarbij de eerste 20 euro per maand al volledig cashback is zonder dat ik meer uit geef. Als de cashback van Netflix en Spotify niet van die 50 per maand af gaan is dat toch een interessant rendement. Het is ook maar de vraag of de APY van DeFi stand houd na deze wijzigingen.
HAWK Wizard schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:47:
Elke dag een nieuwe strategie, door alle ophef nu opeens wel weer 4% - 8% APY op je CRO stake.....(ipv 0%).

Op zich is dit nu ook veel logischer om mensen naar hogere card levels te duwen (als het flat 0% APY is, is daar natuurlijk vrijwel geen reden meer toe). Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet bewust gedaan is om eerst de koers flink te drukken (zowel om de el cheapo's eruit te duwen als om een paar grote partijen zich flink te laten inkopen) en dan met dit nieuwe bericht de koers weer omhoog te laten gaan (ook wel een Elonnetje of een Muskje genoemd ;))

En dan hebben we komend weekend hopelijk nog een spike omhoog als ze titel sponsor zijn in de F1 (FORMULA 1 CRYPTO.COM MIAMI GRAND PRIX 2022). Deel van die sponsor deal gaat ook in CRO, dus dan is koersstijging wel handig.

We gaan het meemaken allemaal, brace yourself for a bumpy ride! (is dat nu wat ze porpoising noemen? ;)).
Leuke om te speculeren dat de F1 juist de reden dat ze de koers hebben laten crashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 10:00
HAWK Wizard schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:47:
Zou je hier de bron van kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Toch nog een kleine wijziging, Icy/Obisidian krijgen 8% cardstake en Jade 4% cardstake. Cashback blijft vooralsnog verlaagd.

Vind dit al een goeie stap, maar de % cashback is toch best laag als je het vergelijkt met hoeveel geld je moet vastzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

pl0xs schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]

https://twitter.com/kris/status/1521279812576608256

Twitter bericht van de CEO, verder nog geen officiele vermelding op cdc gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:37:
Toch nog een kleine wijziging, Icy/Obisidian krijgen 8% cardstake en Jade 4% cardstake. Cashback blijft vooralsnog verlaagd.

Vind dit al een goeie stap, maar de % cashback is toch best laag als je het vergelijkt met hoeveel geld je moet vastzetten.
Ja, klopt, ik las het net ook op Reddit. Kleine stap in de goede richting maar ik denk dat het niet genoeg is. Mijn stake verloopt zeer binnenkort, ik kijk nog even wat de koers doet (lijkt nu weer voorzichtig de goede kant op te bewegen).

Aan de andere kant is wat er in CRO zit voor mij echt geld waar ik al afscheid van heb genomen, naast de initiële staking is het allemaal opgebouwd met cashbacks. En juist die lijken nu echt niet rendabel meer te worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimsaint
pl0xs schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Nogne schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:38:
[...]
Twitter bericht van de CEO, verder nog geen officiele vermelding op cdc gezien.
Ze hebben het inmiddels ook verwerkt in de initiele aankondiging:
https://crypto.com/product-news/crypto-com-visa-cards-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Servor schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:39:
[...]

Ja, klopt, ik las het net ook op Reddit. Kleine stap in de goede richting maar ik denk dat het niet genoeg is. Mijn stake verloopt zeer binnenkort, ik kijk nog even wat de koers doet (lijkt nu weer voorzichtig de goede kant op te bewegen).

Aan de andere kant is wat er in CRO zit voor mij echt geld waar ik al afscheid van heb genomen, naast de initiële staking is het allemaal opgebouwd met cashbacks. En juist die lijken nu echt niet rendabel meer te worden...
Het is inderdaad een stap in de goeie richting, maar waar meeste mensen CDC gebruikte voor card/stake/earn zet CDC nu hun hele focus op Cronos (de smartchain). Ik vraag me af of mensen hun CRO blijven aanhouden om het te gebruiken in Cronos of dat ze het wel welletjes vinden en gewoon verkopen.

Op dit moment is er ong 70miljoen CRO wat momenteel word unstaked, dus over 28dagen gaan we echt zien wat de bodem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
over 12 dagen komen mijn euro's vrij.. benieuwd hoe de wereld voor crypto.com er dan uit zal zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Steefmeister schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:11:
over 12 dagen komen mijn euro's vrij.. benieuwd hoe de wereld voor crypto.com er dan uit zal zien :)
Euro's vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
OK de cronos komen vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Als je het twitter account van Whale Alert (bijv.) in de gaten houdt zie je nu vrij veel verkeer VAN Crypto.com vandaan, bijv:

(en zo zijn er nog een flink aantal)

Valt me op omdat ik anders bijna nooit meldingen van Crypto.com zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Dear Valued Customer,

Over the past 24 hours our community has been very vocal about our changes to our card program. We always listened to our community’s feedback and today is no exception. As a result, instead of eliminating card staking rewards completely, we will offer a more balanced approach.

Obsidian, Icy White, Frosted Rose Gold, Jade Green, and Royal Indigo cardholders with an active 6-month stake and who staked before 1 May 2022 13:00 UTC will continue to earn Card CRO staking rewards at the current rate until their 180-day stake expires. Thereafter, the revised rates will apply:
• 8% p.a. for Private Members with an Obsidian, Icy White, or Frosted Rose Gold card
• 4% p.a. for Jade Green or Royal Indigo cardholders
Toch staking rewards dus. Al denk ik dat dit een tussenstap gaat zijn naar alsnog volledige slashing.

[ Voor 6% gewijzigd door Bananeman op 03-05-2022 09:51 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sefyu schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:20:
Ik zou zeggen doe wat jouw instinct (en dat van heel veel schapen anderen) zegt: buy high, sell low ;)
Als je gewoon voor jezelf de harde regel stelt dat het speelgeld is en je het kunt verliezen lijkt het alsof je misschien denkt: oh, dan wacht ik wel. Maar ja, hoe lang? Is het over 6 maanden weer een beetje hersteld, of heb je dan nog maar de helft over? Moet je dan een jaar wachten, of gaat de boel helemaal over de kop.

No one knows ¯\_(ツ)_/¯

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Bananeman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Toch staking rewards dus. Al denk ik dat dit een tussenstap gaat zijn naar alsnog volledige slashing.
Ik heb de mail ook gehad. Wat een drama haha. Echt zo'n mail waarin ze proberen te redden wat er te redden valt. Het is de bevestiging dat ze deze aanpassingen hebben onderschat en dat er dus veel woeste klanten zijn.

De aanpassing in de mail is wat mij betreft een wassen neus. Over 19 dagen ben ik weg. Dag Crypro.com. Het was leuk zolang het duurde :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:08

Sandyman538

SandstorM [148839]

Gelukszoekr schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb de mail ook gehad. Wat een drama haha. Echt zo'n mail waarin ze proberen te redden wat er te redden valt. Het is de bevestiging dat ze deze aanpassingen hebben onderschat en dat er dus veel woeste klanten zijn.

De aanpassing in de mail is wat mij betreft een wassen neus. Over 19 dagen ben ik weg. Dag Crypro.com. Het was leuk zolang het duurde :)
Het geeft mij inderdaad aan dat ze het als bedrijf niet voor elkaar hebben. Als je 10 willekeurige mensen had gevraagd wat de initiele aanpassingen zouden betekenen, had iedereen je gezegd dat je klanten redelijk op hun achterste poten zouden staan bij zo'n aanpassing. Maar juist dat nu weer aanpassen 'om klanten tevreden te houden' geeft dus aan dat de visie ontbreekt. Het geeft mij in ieder geval geen vertrouwen.

Als ze de huidige aanpassing, van 10 naar 4% APY op je stake als ingreep een paar dagen geleden hadden gedaan, had ik gezegd, vervelend, maar nog steeds beter (bij een globaal gelijk blijvende koers van CRO) dan de bank. Dat risico wil ik wel lopen. Maar door dit zo in 2 instanties te doen heb je naar mijn idee geen idee waar je bedrijf staat en er dus echt een visie ontbreekt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Ach ja, het is inderdaad buitengewoon onhandig en het plaatje van Willem-Alexander dat hier gisteren werd gepost sluit weer naadloos aan!

Aan de andere kant, er zijn zoveel topbedrijven die heel onhandige keuzes maken. Ik ben best blij met dit doekje voor het bloeden, het is te hopen dat er in de koers ergens een bodem gevonden gaat worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hello1990
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 12:50
Wat hadden ze nu verwacht... Oke van 10% naar 4% voor Jade Green is niet nice. Langs de andere kant. Op de bank krijg je er zelfs geen 1% van. Ik wacht af en bekijk op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:42
[...]

Denk er net zo over. Over 20 dagen is het " Doei". :)
Bericht is alleen nu fijn zodat niet mijn hele waarde aan CRO verdampt. Er bljift nog een klein beetje over dat nu gestaked staat. Voor de koers is dit goed, geeft me een kans over 3 weken nog iets eruit te trekken (hopelijk)

Mijn vertrouwen in CDC was al weg, na het fiasco van deze week helemaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 16:24
Ach, het is wel zuur, maar niet onverwacht. Heb van de cashback, rebates en koersstijgingen toch een PS5 kunnen aanschaffen :) De cashback nerf vind ik wel erg jammer, voor 0.5% ga ik niet telkens geld op m'n kaart zetten.

Hou 'm wel gewoon voor gratis Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Ik ga ook pleite idd, dit bericht zal alleen wel een positieve uitwerking hebben op de koers dus dat is iig mooi meegenomen :)

Je kunt ook op je klompen aanvoelen dat ze over een paar maanden alsnog alle staking rewards de nek omdraaien.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Las op Reddit een comment dat het een door-in-the-face techniek was, wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:40

Ypho

Allround Nerd

Ugh, damage control. Ik heb zelf een Royal Indigo, en mijn stake verloopt over 8 weken. Mijn stake stond al op verlies, maar is nu nog dieper gegaan.

Ik hou mijn stake na de 180 dagen wel "actief" zodat ik gratis Spotify en Netflix blijf houden. De rebates en cashback daarvoor gingen voorheen, samen met de 10% rente naar DeFi, waar ik toen CRO laag stond ook nog geld in heb gestoken. DeFi ga ik mee stoppen en waarschijnlijk een klein stukje verlies op pakken (afhankelijk van de koers de komende 4 weken, maar laag CRO ge-DCA'd compenseert een beetje). Rebates en cashback gaan vanaf nu direct om naar EUR de fiat wallet in, en van daaruit verder kijken.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:18:
ik begrijp oprecht niet waarom je er nu voor zou kiezen om 3500 euro vast te houden voor max 50 dollar aan cashback.
Waarom valt iedereen over die 50 dollar? Tegen 1,5% cashback zou je maandelijks al minstens USD ~3333 moeten uitgeven via de CDC VISA om aan die 50 dollar te komen. De staking van 10% naar 0% (of nu terug naar 4%) heeft op termijn waarschijnlijk een grotere impact.

[ Voor 11% gewijzigd door Slonzo op 03-05-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Slonzo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Waarom valt iedereen over die 50 dollar?
Geloof inderdaad niet dat dit het grootste probleem is voor velen ;)

Wat voor nut heeft die Midnight Blue kaart nog na 1 juni? Zullen ze die op 1 juni er uit gooien? Zit er misschien nog wat nieuws in de pijpleiding op 1 juni? Of ben ik nu weer veel te naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Slonzo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Waarom valt iedereen over die 50 dollar?
Vrij simpel. Ik had er regelmatig maanden bij van rond de € 150,- aan opgebouwde cashback en interest earnings, en sowieso iedere maand > € 100,-. Dat dat nu gemaximeerd is op 50 dollar (of euro whatever) is dan toch gewoon kut? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

NeoflexNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:13:
Vrij simpel. Ik had er regelmatig maanden bij van rond de € 150,- aan opgebouwde cashback en interest earnings, en sowieso iedere maand > € 100,-. Dat dat nu gemaximeerd is op 50 dollar (of euro whatever) is dan toch gewoon kut? :/
Misschien moet je het maandelijks uitgeven van 3.5 a 5k USD (of meer) niet projecteren op de gemiddelde CDC klant die er af en toe een tankbeurt en z'n wekelijkse boodschappen mee betaalt... Kut voor jou, minder boeiend voor vele anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Slonzo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Misschien moet je het maandelijks uitgeven van 3.5 a 5k USD (of meer) niet projecteren op de gemiddelde CDC klant die er af en toe een tankbeurt en z'n wekelijkse boodschappen mee betaalt... Kut voor jou, minder boeiend voor vele anderen.
Hmm, ik reageer alleen maar op de vraag waarom die 50 dollar cap impact heeft en vervelend is (voor mij, en ook voor anderen). Mijn antwoord lijkt me daarin passend en volgens mij probeer ik niks te projecteren op wie dan ook. Als het passende antwoord daarin niet boeiend genoeg is, was de vraag dat wellicht ook niet.

Anyway, het vertrouwen in CRO lijkt gezien het koersverloop nog niet bepaald hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
NeoflexNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Hier in 64 dagen tijd 578,89 dollar opgebouwd enkel aan cashback. Ik ga de pijn van die 50 dollar p/m ook voelen maar ga er tot het einde van de 180 dagen stake er nog maar even flink gebruik van maken :). Die 50 dollar limiet p/m begint gelukkig pas nadat je stake afgelopen is. Ga vanaf nu wel alle cashback direct in fiat/BTC omzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jdome op 03-05-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
De crypto.com kaart werkte voor mij beter dan die van Binance. Jammer, over 13 dagen even kijken wat ik ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

NeoflexNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:25:
Hmm, ik reageer alleen maar op de vraag waarom die 50 dollar cap impact heeft en vervelend is (voor mij, en ook voor anderen). Mijn antwoord lijkt me daarin passend en volgens mij probeer ik niks te projecteren op wie dan ook. Als het passende antwoord daarin niet boeiend genoeg is, was de vraag dat wellicht ook niet.
Je zei dat je 't oprecht niet begreep omdat je teveel vanuit je eigen standpunt kijkt, dus ik kader het voor jou zodat je het wel begrijpt ;) Niet slecht bedoeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:44
Slonzo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:19:
[...]

van 3 naar 1.5% is een halvering in rewards. dat is erg jammer..... enigszins wel blij dat we (voor nu) 4% CRO rewards apy terug krijgen. je ziet overal wel dat ze minder geven (ook bij Nexo)
dat het locked is op $50 per maand maakt voormeeste mensen niet uit want dat haal je niet.(uitzondering nagelaten met dure aankoop)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Louw Post schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:32:
Las op Reddit een comment dat het een door-in-the-face techniek was, wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen. :P
Dat zou idd kunnen, met nog als extra doel om de te verwachte daling direct weer (enigszins) te compenseren en dus geld te verdienen op beide aanpassingen (aka Muskje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Het maximaliseren tot 50 dollar doet normaliter weinig pijn. Maar ik heb er bijvoorbeeld 2 maanden geleden een auto mee betaald en daar 200 euro cashback op ontvangen en had nog wat uitgaven in de planning staan wegens een huis dat opgeleverd wordt. Dan is het cappen op 50 dollar toch wel erg jammerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikeol
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-10 15:40
Blik1984 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:45:
Het maximaliseren tot 50 dollar doet normaliter weinig pijn. Maar ik heb er bijvoorbeeld 2 maanden geleden een auto mee betaald en daar 200 euro cashback op ontvangen en had nog wat uitgaven in de planning staan wegens een huis dat opgeleverd wordt. Dan is het cappen op 50 dollar toch wel erg jammerlijk
Ik had het eigenlijk geen probleem gevonden als ze de cashback hadden gecapt en dan wel de cashback % op niveau hadden gehouden. Maar nu cappen en de cashback % flink omlaag vind ik persoonlijk wel erg jammer. Gelukkig wel nog steeds de spotify rebates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Hier nog aardige video over de laatste wijzigingen: YouTube: De ingrijpende wijzigingen van Crypto.com op de VISA DEBIT card raak... Van Rogier (Rijker Leven).

Let op, de video bevat nog niet de laatste update, waarbij de staking rewards er voor de duurdere kaarten wel weer zijn (4% en 8%), dus eigenlijk kun je dat hele reken deel negeren als je Jade/Green of hoger hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door HAWK Wizard op 03-05-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FozBa
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 22:57
De staking rewards lijken alleen maar 4% en 8% te worden als je al voor 1 mei een actieve stake had in die tier. Er staat niet wat de staking rewards zullen zijn als je nu nog van Ruby naar Jade/Indigo zou gaan upgraden. Dus 0%?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FecgdkShmjvP25IieoeVV8QQIHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo4LITa4FRusj6KyQ8jcHbVv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
FozBa schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:08:
De staking rewards lijken alleen maar 4% en 8% te worden als je al voor 1 mei een actieve stake had in die tier. Er staat niet wat de staking rewards zullen zijn als je nu nog van Ruby naar Jade/Indigo zou gaan upgraden. Dus 0%?
[Afbeelding]
Ik heb de e-mail, de blog post en de Tweet van Chris nog even bekeken en volgens mij worden die 4 en 8 procent (voorlopig) de nieuwe staking rewards voor Jade/Royal en hoger, ook als je na 1 mei een kaart aanvraag/upgrade doet.

Ik vraag me echter af waarom je dat nog zou doen. Als je graag CRO bij elkaar wilt sparen, dan kan je die 12.000 cro voor een Jade kaart volgens mij beter in de DeFi staken. Tenzij je natuurlijk echt veel uitgeeft en daarnaast ook nog wel eens een Airport Lounge bezoekt.

Daarbij is het nog maar de vraag hoe lang die rewards blijven gelden en wanneer ze gaan snijden in de rebates...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404478&layout=2&sort=prc

Verrassend om te zien dat er in dit topic meer dan 150 Tweakers komen kijken op een dag, inclusief een paar high rollers. Als de storm weer wat is gaan liggen, over een maandje of zo, misschien leuk om eens te peilen welke keuze een ieder heeft gemaakt na dit debacle.

Deelnemen aan de poll kan trouwens nog, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
pimsaint schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 01:49:
[Afbeelding]

Verrassend om te zien dat er in dit topic meer dan 150 Tweakers komen kijken op een dag, inclusief een paar high rollers. Als de storm weer wat is gaan liggen, over een maandje of zo, misschien leuk om eens te peilen welke keuze een ieder heeft gemaakt na dit debacle.

Ik zit nog 3 maanden vast, dus bij mij duurt het een wijziging nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

pimsaint schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 01:49:
[Afbeelding]

Geen idee of dit een goede weergave is van de overall wereldwijde meeste gekozen kaart,

Maar dan zie je dus dat de mensen met Jade het meest benadeld worden trouwens en ze daar de meeste winst mee weten te behalen. beetje zoals belasting van Jan Modaal en Dubbel modaal het zwaarste belasten en de rijken minder (rijken zwaar belasten vult niet de schatkist, ben ik van bewust, maar dat is niet het punt wat ik probeer duidelijk te maken).
Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).