Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 30 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Timmy schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:47:
[...]

Ze zullen wel moeten. De vraag is alleen of de belastingdienst er al iets mee doet. Ik vermoed dat zij zoekende zijn hoe zij deze informatie moeten verwerken.

Financiele instellingen (en dat geldt ook voor crypto) mogen in de EU geen zaken doen als ze niet tenminste ergens in de EU geregistreerd zijn (vaak is dat Letland). Onderdeel van die toelatingsprocedure is dat ze de tegoeden en andere zaken die wettelijk verplicht zijn, delen met de belastinginstanties van het land waar je woonachtig bent. Dat delen gebeurt op basis van BSN.
blu-fox schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:40:
[...]

Ze staan bij DNB wel geregistreerd als 'elektronischgeldinstelling': https://www.dnb.nl/openba...EG&relationNumber=R181156

Nog niet als cryptodienst maar ik begrijp dat die aanvraag wel loopt.
Ah, duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Heb even ruggespraak nodig.
Ik heb het volgende bedacht om top up van Visa sneller op te waarderen.
Nu; maak ik geld over vanaf mijn rekening, geld naar fiat wallet duurt 1 werkdag.
Ik betaal bijna alles met de Visa Kaart (via Curve)

Straks;
Eenmalig 2x maand inleg overmaken, daarna elke maand 1maand inleg
1maand in stablecoin (usdc of usdt), stake voor 1 maand (10% reward)
1 maand in stablecoin (usdc of usdt), stake flexibel (8% reward)
Bij top up van CDC, stablecoin inwisselen

Mis ik iets?
Op de hoogte van 0,4% aankoop fee stablecoin, risico valuta schommelingen stablecoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[bassie] schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:05:
Heb even ruggespraak nodig.
Ik heb het volgende bedacht om top up van Visa sneller op te waarderen.
Nu; maak ik geld over vanaf mijn rekening, geld naar fiat wallet duurt 1 werkdag.
Ik betaal bijna alles met de Visa Kaart (via Curve)

Straks;
Eenmalig 2x maand inleg overmaken, daarna elke maand 1maand inleg
1maand in stablecoin (usdc of usdt), stake voor 1 maand (10% reward)
1 maand in stablecoin (usdc of usdt), stake flexibel (8% reward)
Bij top up van CDC, stablecoin inwisselen

Mis ik iets?
Op de hoogte van 0,4% aankoop fee stablecoin, risico valuta schommelingen stablecoin
Mocht je een CC hebben, top up van je CDC kaart via CC is seconden/minutern werk, fee-less en werkt ook gewoon in het weekend / s'nachts. Kan je daarna je CC weer volstorten vanaf je normale bankrekening.

Als je iedere keer naar een stable coin gaat omzetten vanuit fiat ben jezoals je zelf zegt fee kwijt voor het omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47
Xqlus1ve schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Mocht je een CC hebben, top up van je CDC kaart via CC is seconden/minutern werk, fee-less en werkt ook gewoon in het weekend / s'nachts. Kan je daarna je CC weer volstorten vanaf je normale bankrekening.

Als je iedere keer naar een stable coin gaat omzetten vanuit fiat ben jezoals je zelf zegt fee kwijt voor het omzetten.
Maar het storten met Sepa en optoppen is ook gratis. Alleen duurt het soms even voordat het verwerkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

PHPResource schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Maar het storten met Sepa en optoppen is ook gratis. Alleen duurt het soms even voordat het verwerkt is.
Hij heeft het over sneller opwaarderen, sneller dan dit gaat niet tenzij je altijd een stuk fiat / stables wil staan op je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47
Houden jullie de cashbacks in CRO of zetten jullie het om naar stables? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

PHPResource schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:41:
Houden jullie de cashbacks in CRO of zetten jullie het om naar stables? En waarom?
Alle CRO wordt momenteel omgezet in BTC/ETH. Maar zit erover te dubben om dat om te zetten naar ATOM. Waarom niet in CRO hoor ik je dan zeggen? Mijn Indigo staking is al veruit de hoogste deel vanuit mijn pf, ik zet alles om in een andere coin en trek die dagwaarde van mijn originele inleg van de kaart wat ik bijhoudt via een excel sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
Ik heb geen andere CC, ik kan van mijn huisbank wel een gratis CC aanvragen.
Echter ben ik op zoek naar een systeem waar ik weinig tijd aan kwijt ben en dmv deze constructie ontvang ik stake rewards

Fee ben ik mee bekend, echter valt deze in het niet bij de rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

[bassie] schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:20:
[...]

Ik heb geen andere CC, ik kan van mijn huisbank wel een gratis CC aanvragen.
Echter ben ik op zoek naar een systeem waar ik weinig tijd aan kwijt ben en dmv deze constructie ontvang ik stake rewards

Fee ben ik mee bekend, echter valt deze in het niet bij de rewards
Eventueel Revolut een idee? Ik top Revolut op met Apple Pay ( maar kan ook op andere manieren) en is instant. Dan met de kaart van Revolut top ik CDC op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:23
Xqlus1ve schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Alle CRO wordt momenteel omgezet in BTC/ETH. Maar zit erover te dubben om dat om te zetten naar ATOM. Waarom niet in CRO hoor ik je dan zeggen? Mijn Indigo staking is al veruit de hoogste deel vanuit mijn pf, ik zet alles om in een andere coin en trek die dagwaarde van mijn originele inleg van de kaart wat ik bijhoudt via een excel sheet.
Ik zou het bij BTC/ETH houden voorlopig. Atom heeft een hogere inflatie dan de staking rewards goed kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PHPResource schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:41:
Nu gebruik ik de cashback nog om straks mijn kaart te kunnen upgraden. Uiteindelijk volgt alle crypto toch BTC. Daarnaast heeft Crypto.com in principe het betaalsysteem in handen om crypto als currency te gebruiken, ongeacht wat de verkoper accepteert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:12
Zo, tweedehands auto gekocht a €7k met kaart, toch mooi €210 euro cashback in CRO. Was nog wel even wat planning om het geld als top-up op mijn CDC te krijgen, want mijn CC van ING gaat maar tot 5.000 euro, maar uiteindelijk goed gelukt.

(kan ik toch mooi 2x gratis van tanken ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Blik1984 op 21-03-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 19:41
Misschien is het al aangegeven, maar ik gebuik een Debit cc van n26, om mijn CDC op te laden. Is allemaal instant. Dus can rabo - > n26 - > CDC. En bovendien geen fees. N26 is gratis aan te vragen en een alternatief voor bijv revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb een tijdje geleden ook de Indigo kaart aangevraagd zoals meerderen hier. Wat ik me alleen afvraag is als de 180 dagen voorbij zijn en je €3500 is op moment van schrijven nog maar €2750 waard bijvoorbeeld. Moet je dan €750 opnieuw inleggen om weer aan de €3500 te komen of is die eenmalige inleg van... voldoende?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
jdwrist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:33:
Ik heb een tijdje geleden ook de Indigo kaart aangevraagd zoals meerderen hier. Wat ik me alleen afvraag is als de 180 dagen voorbij zijn en je €3500 is op moment van schrijven nog maar €2750 waard bijvoorbeeld. Moet je dan €750 opnieuw inleggen om weer aan de €3500 te komen of is die eenmalige inleg van... voldoende?
Zolang je niet un-staked blijf je in dezelfde tier. Het maakt niet uit of het meer of minder waard is geworden in EUR, zo lees je in de topic start:
Tannas31 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
Wat gebeurt er na 180 dagen met mijn stake?
Na 180 dagen heb je in principe de volgende opties:
  1. Je onderneemt geen actie en laat de stake staan. Je behoudt de staking/card benefits ongeacht de dagwaarde van de stake en kan vanaf dat moment iedere dag beslissen om te unstaken. Persoonlijk zou ik voor deze optie gaan als de stake minder waard is geworden of wanneer je niet zeker weet wanneer je in de toekomst zou willen unstaken
  2. Je unstaked, roomt winst af en staked opnieuw de benodigde CRO voor 180 dagen. Je behoudt de staking/card benefits en hebt wat extra zakgeld, maar de nieuwe stake staat wel weer voor 180 dagen vast
  3. Je unstaked. Wanneer je dit doet blijft je kaart wel werken, maar komen de card/staking benefits te vervallen. Het verschil in benefits tussen een kaart mét en zonder stake kan je vinden op deze pagina (klik op de Compare Staking and Non-staking Benefits slider)

[ Voor 51% gewijzigd door pimsaint op 21-03-2022 14:13 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:35
Sjors1999 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:20:
Misschien is het al aangegeven, maar ik gebuik een Debit cc van n26, om mijn CDC op te laden. Is allemaal instant. Dus can rabo - > n26 - > CDC. En bovendien geen fees. N26 is gratis aan te vragen en een alternatief voor bijv revolut
Is dat niet alleen de eerste 31 dagen dat het gratis is om je CDC saldo met een credit card op te waarderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors1999
Jdome schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Is dat niet alleen de eerste 31 dagen dat het gratis is om je CDC saldo met een credit card op te waarderen?
*There are no fees to top-up your Crypto.com Visa Card with credit/debit cards.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimsaint
Jdome schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:14:
[...]
Uit de topic start
Tannas31 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
Opwaarderen van de wallet
Omdat het een debit card betreft, vergelijkbaar met een pinpas, moet er saldo beschikbaar zijn op de 'card wallet' bij crypto.com voordat je met de kaart kan betalen. De 'card wallet' opwaarderen kan op drie manieren:
  1. Opwaarderen met een andere credit/debit card. Dit is het snelste (direct) en kost je niets.
    Crypto.com accepteert VISA en Mastercard voor het opwaarderen van de kaart in EUR. Let er wel op dat dit alléén geldt voor de 'card wallet'. Andere wallets (zoals de fiat wallet) opwaarderen of crypto kopen met een credit card is alleen de eerste 30 dagen gratis. Daarna kost je dit 2,99% aan commissie. Meer info
  2. Een SEPA (IBAN) overschrijving naar de fiat wallet. Je kan een IBAN rekeningnummer aanvragen bij CDC om EUR over te schrijven naar de 'fiat wallet' (Accounts -> Fiat -> Transfer” > “Deposit” > “Eur”). Dit rekeningnummer (in Litouwen) is uniek en je hoeft bij de overschrijving geen betalingskenmerk in te voeren. Let er wel op dat je alleen geld over kan maken van een rekening met dezelfde naamstelling als het crypto.com account en het kan een werkdag duren voordat het geld in de fiat wallet verschijnt. Meer info
  3. Directe verkoop van beschikbare crypto in de cryptowallet. De card wallet is ook op te waarderen door crypto uit de cryptowallet te verkopen. Dit is één van de bijzonderheden en gemakken van deze kaart, maar houd er rekening mee dat de verkoop in de app minder EUR oplevert dan op de exchange. Meer info
Even (waarschuwingen) lezen, dan kunnen we elkaar vanaf nu weer helpen aan nieuwe informatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 20:52
Ik heb een fysieke Midnight Blue-card en heb net in de app de upgrade gedaan naar Ruby Steel. De chat zegt dat ik 50 euro moet betalen omdat ik al een fysieke kaart heb. Ik wilde geen nieuwe kaart omdat ik dacht dat die 50 euro alleen gold als je ook daadwerkelijk een fysieke kaart toegestuurd wilt krijgen. Of heb ik het nou mis?

Edit: Na lang soebatten en double-checken vermeldt de persoon in de chat dat de voordelen van Ruby Steel meteen ingaan nadat je je 350 euro aan CRO hebt gestaket. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat ze je in de chat trachten te manipuleren om toestemming te geven om 50 euro van je card af te schrijven.

[ Voor 32% gewijzigd door Ammehoela op 21-03-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 20:23
Ammehoela schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:36:
Ik heb een fysieke Midnight Blue-card en heb net in de app de upgrade gedaan naar Ruby Steel. De chat zegt dat ik 50 euro moet betalen omdat ik al een fysieke kaart heb. Ik wilde geen nieuwe kaart omdat ik dacht dat die 50 euro alleen gold als je ook daadwerkelijk een fysieke kaart toegestuurd wilt krijgen. Of heb ik het nou mis?
Uit de openingspost:
Houd er rekening mee dat het upgraden/vervangen van een fysieke kaart €50 kost. Het is ook mogelijk om een upgrade te doen naar een volgende tier met behoud van je huidige kaart, al gaat dat ten koste van sommige benefits.

Dus Nee, je hoeft geen nieuwe kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [bassie]
WishmasterNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:59:
[...]
Eventueel Revolut een idee?
Thx voor je idee, ik wilde er niet nog een betaal systeem erbij.

Ik heb vandaag de 1ste transactie uitgeverd van 500, hierdoor de mission reward van vandaag meegepakt. 2,6 CRO meegepakt!
Deze USDT coins stake voor 1 maand weggezet.
Niet perse een makkelijker systeem (kost ook tijd), wel 1tje die potentieel geld oplevert. Als er behoefte is kan ik mijn bevindingen delen volgende maand?
Voor nu thx voor meedenken allen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7ERitEIPoqAD1G2n6Ln8_KFyFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUFxaDt8E6YSsx1rwXfQCmpf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Graag idd eerst de topicstart lezen, anders komt er straks een boze mod langs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH2.0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 20:52
Ammehoela schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:36:

Edit: Na lang soebatten en double-checken vermeldt de persoon in de chat dat de voordelen van Ruby Steel meteen ingaan nadat je je 350 euro aan CRO hebt gestaket. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat ze je in de chat trachten te manipuleren om toestemming te geven om 50 euro van je card af te schrijven.
Klopt helemaal, het lijkt alsof CDC support expres verkeerde informatie geeft om even 50 euro te verdienen.
Ik vroeg er 2x expliciet naar, en de support zat gewoon te liegen, waar ze later ook excuses voor hebben aangeboden. Blijkbaar gaan ze er gewoon mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 20:52
ETH2.0 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Klopt helemaal, het lijkt alsof CDC support expres verkeerde informatie geeft om even 50 euro te verdienen.
Ik vroeg er 2x expliciet naar, en de support zat gewoon te liegen, waar ze later ook excuses voor hebben aangeboden. Blijkbaar gaan ze er gewoon mee door.
Op een gegeven moment in het proces krijg je de vraag of je je card wilt upgraden. Je denkt dan: ja, dat wil ik, want daarvoor heb ik net voor 350 euro aan CRO 180 dagen vastgezet. Maar wat ze dus bedoelen is of je je fysieke card wilt upgraden. Alleen dat staat er dus niet expliciet en ze draaien er ook omheen als je daarna herhaaldelijk zegt dat je geen fysieke card wilt. Sterker nog, ze blijven erop aandringen dat je toestemming moet geven om die 50 euro af te laten schrijven. Dat grenst wel aan misleiding, moet ik zeggen. Misschien wel handig om dit nog wat te verduidelijken in de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
Ammehoela schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Op een gegeven moment in het proces krijg je de vraag of je je card wilt upgraden. Je denkt dan: ja, dat wil ik, want daarvoor heb ik net voor 350 euro aan CRO 180 dagen vastgezet. Maar wat ze dus bedoelen is of je je fysieke card wilt upgraden. Alleen dat staat er dus niet expliciet en ze draaien er ook omheen als je daarna herhaaldelijk zegt dat je geen fysieke card wilt. Sterker nog, ze blijven erop aandringen dat je toestemming moet geven om die 50 euro af te laten schrijven. Dat grenst wel aan misleiding, moet ik zeggen. Misschien wel handig om dit nog wat te verduidelijken in de TS.
In mijn videootje haal ik dit nog aan. Hopelijk komt die nog een keertje in de topic start.

https://youtu.be/mOPniPYs35U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ammehoela schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Hier toch al vele tweakers gelezen die een tier upgrade doen zonder kaart ipgrade, voor het eerst dat ik lees dat het op deze manier gaat, is dit onlangs veranderd dat ze opdringerig zijn geworden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Xqlus1ve schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Hier toch al vele tweakers gelezen die een tier upgrade doen zonder kaart ipgrade, voor het eerst dat ik lees dat het op deze manier gaat, is dit onlangs veranderd dat ze opdringerig zijn geworden? :?
Bij mij waren ze niet per se opdringerig, ze presenteerde gewoon als feit dat het moest. Erg bijzonder idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 21:45
PureLOOD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Bij mij waren ze niet per se opdringerig, ze presenteerde gewoon als feit dat het moest. Erg bijzonder idd
Ja standaard technieken om mensen iets duurders aan te smeren. Lijkt wel op de praktijken bij huurauto bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:22
Ik heb rond de 30 euro aan CRO in mijn DeFi wallet, ik heb al een weekje of 2 de heflt gestaked via een validator. Nu wil ik de vandaag de toegevoegde 15 euro aan toe voegen, maar ik krijg niet de mogelijkheid om de 15eur aan CRO te staken (via "earn more"). Ik krijg te zien dat ik maar een paar cent aan CRO heb terwijl in de wallet duidelijk staat dat ik meer CRO's heb. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de rest ook kan toevoegen aan een validator?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Xanderwufu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:04:
Ik heb rond de 30 euro aan CRO in mijn DeFi wallet, ik heb al een weekje of 2 de heflt gestaked via een validator. Nu wil ik de vandaag de toegevoegde 15 euro aan toe voegen, maar ik krijg niet de mogelijkheid om de 15eur aan CRO te staken (via "earn more"). Ik krijg te zien dat ik maar een paar cent aan CRO heb terwijl in de wallet duidelijk staat dat ik meer CRO's heb. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de rest ook kan toevoegen aan een validator?
Dan staat je CRO op Cronos en niet op Crypto.org, je moet even naar je CRO wallet gaan en daar bridgen van Cronos naar Crypto.org (cro mainnet).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:22
Nogne schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Dan staat je CRO op Cronos en niet op Crypto.org, je moet even naar je CRO wallet gaan en daar bridgen van Cronos naar Crypto.org (cro mainnet).
Dankjewel, het is gelukt nu. Blijkt allemaal lastiger te zijn dan ik had gedacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Xanderwufu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Dankjewel, het is gelukt nu. Blijkt allemaal lastiger te zijn dan ik had gedacht :X
CRO (wat nu Cronos heet) is ook wel verwarrend, voorheen heette de munt CRO en had je Crypto.org (CRO Mainnet) en Cronos. Maar nu de munt ook Cronos heet verwacht je dat je daar ook validator staking kan doen terwijl dit momenteel niet mogelijk is (cronos validators zijn invite only op dit moment).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

CDC sponsor wk voetbal Qatar 2022. Sponsoring belangrijker dan mensenrechten :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
knakworst schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:54:
De formule 1 rijd ook gewoon vrolijk in al die landen. Ondertussen kopen we gewoon olie uit die landen. Tot hoe ver wil je gaan?
Ik vind sowieso dat we in al die landen niets te zoeken hebben kwa sport. Maar hey, wie ben ik.

De wereld is gewoon verrot.

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 23-03-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avado
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 06:52
StefanoZ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Dan lijkt het toch iets met Curve te zijn lijkt me…

[...]

Waarschijnlijk niet, de geven maar 1 keer per maand spotify rebate als ik me niet vergis.
Vandaag is Spotify afgeschreven en gelukkig wel de cashback gekregen (ondanks de eerdere foutieve Spotify boeking deze maand). Scheelt weer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb mijn stake verhoogd en ik werd netjes gevraagd of ik kon bevestigen dat ik de fysieke kaart opnieuw wil en akkoord ben met de issuance fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisinhoJr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 15:45
Toch mooi dat je elke keer cashback krijgt op je uitgaven, ook al breng je iets terug. Je zou bijna express dingen bestellen en terugbrengen hiervoor :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ChrisinhoJr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:00:
Toch mooi dat je elke keer cashback krijgt op je uitgaven, ook al breng je iets terug. Je zou bijna express dingen bestellen en terugbrengen hiervoor :-D
Meestal wordt het geld op hetzelfde betaalmiddel terug gestort en verlies je de cashback weer. Daarnaast betaal je nog steeds 97-98% wel zelf he?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
knakworst schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:54:
Erg jammer, als er 1 voetbalevenement is dat zoveel mogelijk genegeerd mag worden is, dan is dat dit WK wel.

Maar datzelfde vind ik ook van alle F1 races in de woestijn met dubieuze regimes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:29
Iemand enig idee hoe het volgende kan :

- Als ik mijn crypto wallet open en bij Cronos kijk, zie ik een totaalbedrag X, dat is een optelsom van de CRO in staking en de nog verhandelbare CRO ontvangen door cashback e.d.
- Open je het detailvenster van CRO, zie bovenin wederom bedrag X staan, dit komt overeen met bovenstaand bedrag
- Als ik onderin het scherm kijk, zie ik de verdeling tussen de CRO in stake en de verhandelbare CRO.
- Wanneer ik die twee aantallen CRO optel, komt dit overeen met wat bovenin het scherm staat
- Als ik de bedragen die erachter staan optel, komt dit NIET overeen met wat bovenin het scherm staat.
- Het verschil is ongeveer €70/€75 maar is ook wel eens meer of minder geweest.

Iemand een verklaring voor dit verschil?

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisinhoJr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 15:45
Ik dump al mijn verkregen cashback in de Supercharger en laat het daar staan. Iemand die hetzelfde doet? Nog maar net gedaan dus nog geen rewards maar vanaf vandaag wordt er dagelijks 0.00008 btc uitbetaald :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Blik1984 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Erg jammer, als er 1 voetbalevenement is dat zoveel mogelijk genegeerd mag worden is, dan is dat dit WK wel.

Maar datzelfde vind ik ook van alle F1 races in de woestijn met dubieuze regimes
Maar ondertussen wel masaal met zijn allen blijven consumeren met producten uit dubieuze landen. Nee wij zijn pas de echte moraalridders!

Ik zeg niet dat het goed is, maar wij doen er wel met zijn alle aan mee en blijven het supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Diepie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:16:
Iemand enig idee hoe het volgende kan :

- Als ik mijn crypto wallet open en bij Cronos kijk, zie ik een totaalbedrag X, dat is een optelsom van de CRO in staking en de nog verhandelbare CRO ontvangen door cashback e.d.
- Open je het detailvenster van CRO, zie bovenin wederom bedrag X staan, dit komt overeen met bovenstaand bedrag
- Als ik onderin het scherm kijk, zie ik de verdeling tussen de CRO in stake en de verhandelbare CRO.
- Wanneer ik die twee aantallen CRO optel, komt dit overeen met wat bovenin het scherm staat
- Als ik de bedragen die erachter staan optel, komt dit NIET overeen met wat bovenin het scherm staat.
- Het verschil is ongeveer €70/€75 maar is ook wel eens meer of minder geweest.

Iemand een verklaring voor dit verschil?
Komt volgens mij door de spread in de app (het verschil tussen de waarde en wat je ervoor krijgt als je de CRO gaat verkopen)
ChrisinhoJr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:23:
Ik dump al mijn verkregen cashback in de Supercharger en laat het daar staan. Iemand die hetzelfde doet? Nog maar net gedaan dus nog geen rewards maar vanaf vandaag wordt er dagelijks 0.00008 btc uitbetaald :-D
Heb je vertrouwen in CRO en verwacht je dat de prijs gaat stijgen? In de defi wallet staken voor 12%+-

Zo nee, lekker omzetten naar BTC o.i.d. en wegwezen uit dit topic :+
Xqlus1ve schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Maar ondertussen wel masaal met zijn allen blijven consumeren met producten uit dubieuze landen. Nee wij zijn pas de echte moraalridders!

Ik zeg niet dat het goed is, maar wij doen er wel met zijn alle aan mee en blijven het supporten.
Eens hoor, maar laten we het ontopic houden, anders moeten we net als de buren straks dicht |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
ChrisinhoJr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:23:
Nee ik zet het om in BTC of in ETH, dit doe ik wanneer ik 20 usd aan CRO waarde heb en kijk op dat moment welke van deze 2 beste keuze is (dva)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 20:33
Hmm misschien effe een stomme vraag. Ik wil wat redelijk wat btc + eth staken. Nu heeft CRO aantrekkelijke rates en het is een redelijk betrouwbare partij.

Ik lees echter wat over tier 1 en tier 2. Dat je blijkbaar boven een bepaald bedrag (30k usd) wat je staked je naar tier 2 gaat en dat de rewards naar de helft worden ofzo ?

Dan kan ik beter bij binance gaan earnen. Daar zijn de rates voor btc bv 5 % maar daar zit geen limiet op (voor zover ik weet).

Of lees ik het helemaal verkeerd :

https://help.crypto.com/e...2D%20You%20will%20receive

[ Voor 14% gewijzigd door vortexnl1982 op 23-03-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

vortexnl1982 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:54:
Hmm misschien effe een stomme vraag. Ik wil wat redelijk wat btc + eth staken. Nu heeft CRO aantrekkelijke rates en het is een redelijk betrouwbare partij.

Ik lees echter wat over tier 1 en tier 2. Dat je blijkbaar boven een bepaald bedrag (30k usd) wat je staked je naar tier 2 gaat en dat de rewards naar de helft worden ofzo ?

Dan kan ik beter bij binance gaan earnen. Daar zijn de rates voor btc bv 5 % maar daar zit geen limiet op (voor zover ik weet).

Of lees ik het helemaal verkeerd ?
Tier Blue en Ruby is volgens mijn 4,5% APY tot 30K. Jade/Indigo en hoger is de APY 6,5% tot 30K. Maar kan er ook naast zitten. Als je even terug zoekt in dit topic is het 1 en ander erover gepost.
Skalders schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:55:
Nieuwe earn percentages samengevat (van reddit gepikt) .Zeker niet alleen boven 30k dat het slechter wordt:

[Afbeelding]

Enkel btc bij jade is foutief, dat blijft onveranderd op 6,5%.

Toch ook maar eens beginnen spreiden.
Even zoeken in dit topic op 30K ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-03-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 20:33
Xqlus1ve schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Tier Blue en Ruby is volgens mijn 4,5% APY tot 30K. Jade/Indigo en hoger is de APY 6,5% tot 30K. Maar kan er ook naast zitten. Als je even terug zoekt in dit topic is het 1 en ander erover gepost.
Ja ik ga natuurlijk even 4000 cro's inslaan voor de max apy. Maar wel jammer dat het maar tot 30k usd gaat.. Beetje jammer..

Hmm ik zie dat je op binance maar 5% krijgt op 0,01 btc daarna is het 0.8% voor wat daarboven zit.. NEPPERDS :)

Inderdaad even zoeken op 30k in dit topic en ik weet genoeg :(

[ Voor 16% gewijzigd door vortexnl1982 op 23-03-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Ondertussen mijn crypto.com kaart besteld en hopelijk komt deze z.s.m!

Wat zijn jullie ervaringen met de Earn functionaliteit? Hoe zijn uitbetalingen en beveiliging over het algemeen van Crypto.com?
Heb een redelijk bedrag in ETH op mijn Ledger die nu niet rendeert. Crypto.com geeft een zeer aantrekkelijke rente van 6.5% die ik nu misloop. Toch twijfel ik om dit centralized daar neer te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
vortexnl1982 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ja ik ga natuurlijk even 4000 cro's inslaan voor de max apy. Maar wel jammer dat het maar tot 30k usd gaat.. Beetje jammer..

Hmm ik zie dat je op binance maar 5% krijgt op 0,01 btc daarna is het 0.8% voor wat daarboven zit.. NEPPERDS :)

Inderdaad even zoeken op 30k in dit topic en ik weet genoeg :(
Zie hieronder, als je flexible staked pak je evengoed nog 4.5%.

Tier 1 (Full rewards rate) - You will receive the full rewards rate for allocations less than or equal to USD 30,000. The Tier 1 quota will always be filled first. The Tier 1 quota will be calculated based on the USD price of the cryptocurrencies allocated to Crypto Earn at the time of the allocation and in the order they are allocated.

Tier 2 (0.5x rewards rate) - Once your Tier 1 quota of USD 30,000 is filled, additional allocations will receive 0.5x the full rewards rate.

Note:

Tiered Rewards only apply to fixed-term allocations, flexible terms will not be affected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rhautvast schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:51:

Wat zijn jullie ervaringen met de Earn functionaliteit? Hoe zijn uitbetalingen en beveiliging over het algemeen van Crypto.com?
Heb een redelijk bedrag in ETH op mijn Ledger die nu niet rendeert. Crypto.com geeft zeer een zeer aantrekkelijke rente van 6.5% die ik nu misloop. Toch twijfel ik om dit centralized daar neer te zetten..
Ervaringen goed, 80% van mijn aankopen gaan nu via CDC. Eind dit jaar, half volgend jaar wordt de VISA dekking groter (Meastro stopt ermee). Beveiliging geen issues, soms vraagt hij om een code, soms ook niet. Je kan het linken aan Curve, Paypal, Gpay en Apple Pay. Had dit veel eerder moeten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Xqlus1ve schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Ervaringen goed, 80% van mijn aankopen gaan nu via CDC. Eind dit jaar, half volgend jaar wordt de VISA dekking groter (Meastro stopt ermee). Beveiliging geen issues, soms vraagt hij om een code, soms ook niet. Je kan het linken aan Curve, Paypal, Gpay en Apple Pay. Had dit veel eerder moeten doen!
Koppelen aan Apple pay en/of Gpay kan wel alleen met de omweg via Curve, directe koppeling staan ze (nog) niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Mike
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Rhautvast schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:51:

Heb een redelijk bedrag in ETH op mijn Ledger die nu niet rendeert. Crypto.com geeft een zeer aantrekkelijke rente van 6.5% die ik nu misloop. Toch twijfel ik om dit centralized daar neer te zetten..
Ik maak ook gebruik van Earn en ben er positief over.
Heb mijn Ethereum 6,5% en Polygon 12% vast staan voor 3 maanden. Word wekelijks uitbetaald en komt automatisch in je wallet en is gelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

NL Mike schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Ik maak ook gebruik van Earn en ben er positief over.
Heb mijn Ethereum 6,5% en Polygon 12% vast staan voor 3 maanden. Word wekelijks uitbetaald en komt automatisch in je wallet en is gelijk beschikbaar.
Wat wel een groot gemis is compounding, dus omdat het voor 3 maanden vast staat kan je je staking winst er niet bij stoppen. Wat ook irritant is dat je een minimum nodig heb om het in de earn te stoppen, bijv. minimum 250 MATIC, 0,15 ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
Ik ben net nieuw met crypto.com en ben de earn functie aan het onderzoeken, maar nu heb ik de volgende vraag.

Je kunt tether (stablecoin?) staken voor 3 maanden en daar krijg je dan wekelijks interest uit betaald. Maar zoals ik het zie heb je met tether eigelijk nauwelijks risico? Behalve als de dollar koers inzakt natuurlijk. Dus dat is in principe een praktisch risico vrije investering op de korte termijn.

Zie ik dit nu verkeerd of zijn er nog andere haken en ogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sjors1999 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:23:
Zie ik dit nu verkeerd of zijn er nog andere haken en ogen?
Voor niets gaat de zon op. Je loopt wel degelijk een risico. Aan de ene kant kan de lenende partij het ook weer staken waardoor een eindeloze money glitch ontstaat. Bij reguliere currency is beperkt hoeveel er doorgeleend mag worden. Dit fenomeen betekent ook dat de belofte dat elke Tether gebacked is met een dollar dus niet waar. Het bewijs spreekt ook voldoende omdat hier ook obligaties voor gebruikt worden die niet volledig zonder risico zijn.

Samenvattend; er zijn risico, maar waarschijnlijk is het veilig. Stop er geen geld in wat je nodig hebt als buffer of voor een grote uitgave (bijv. aanbetaling huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Zelf stake ik ook wel wat stablecoin voor 12%, maar krijg er ook wel ergens in de onderbuik een 'icesave' gevoel bij. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar 12% krijgen op een stable coin klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
Sandyman538 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:11:
Zelf stake ik ook wel wat stablecoin voor 12%, maar krijg er ook wel ergens in de onderbuik een 'icesave' gevoel bij. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar 12% krijgen op een stable coin klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Dat had ik dus ook, ik lees wel dat usdt minder betrouwbaar is dan usdc. Ik vind het bijzonder dat de rates zo hoog zijn voor een stable coin.

Als andere tweakers hier nog een andere kijk op hebben hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeol
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-09 10:29
Sjors1999 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Dat had ik dus ook, ik lees wel dat usdt minder betrouwbaar is dan usdc. Ik vind het bijzonder dat de rates zo hoog zijn voor een stable coin.

Als andere tweakers hier nog een andere kijk op hebben hoor ik dat graag.
Bij usdt gaan er geruchten dat het niet volledig gebacked is. Zelf ontkennen ze dat natuurlijk. Usdc zou wel volledig gebacked zijn. Wat van beide waar is weet je natuurlijk nooit helemaal zeker. Persoonlijk geloof ik wel dat het veilig is, maar stop er alleen geld in wat ik kan missen uiteraard.

Zelf heb ik voor €1000 usdc gekocht en in die earn module gestopt. Eerst 500 en vervolgens 1,5 maand later weer 500. Dan krijg je dus elke 1,5 maand een deel terug, die je vervolgens + de geearnde usdc weer opnieuw kan vastzetten.
Het enige waar je rekening mee moet houden is de wisselkoers eur/dollar, op het moment dat je het er weer af zou willen halen. kan best wat verschil in zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mikeol op 25-03-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Mikeol schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:41:
[...]

Bij usdt gaan er geruchten dat het niet volledig gebacked is. Zelf ontkennen ze dat natuurlijk. Usdc zou wel volledig gebacked zijn. Wat van beide waar is weet je natuurlijk nooit helemaal zeker. Persoonlijk geloof ik wel dat het veilig is, maar stop er alleen geld in wat ik kan missen uiteraard.

Zelf heb ik voor €1000 usdc gekocht en in die earn module gestopt. Eerst 500 en vervolgens 1,5 maand later weer 500. Dan krijg je dus elke 1,5 maand een deel terug, die je vervolgens + de geearnde usdc weer opnieuw kan vastzetten.
Het enige waar je rekening mee moet houden is de wisselkoers eur/dollar, op het moment dat je het er weer af zou willen halen. kan best wat verschil in zitten.
Ik doe hetzelfde met een iets groter bedrag (€2.000 ;) ), maar vind ik het ook iets teveel risico om er mijn spaargeld in te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
Gisteren even de administratie gedaan (saldo weer aangevuld tot € 1000 op de CDC). Nu kom ik erachter dat er een limiet is van 12 top-ups per dag (en 300 per maand). Helaas wordt de top-up knop niet inactief, dat zal ik ze nog voorstellen, en kan je gewoon top-ups blijven doen. Het geld kom alleen niet aan op je kaart terwijl ze wel in de fiat transacties te zien zijn.

Hopelijk gaan ze gewoon door na 24 uur, maar handig is het niet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

deuceboss schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:32:
Gisteren even de administratie gedaan (saldo weer aangevuld tot € 1000 op de CDC). Nu kom ik erachter dat er een limiet is van 12 top-ups per dag (en 300 per maand). Helaas wordt de top-up knop niet inactief, dat zal ik ze nog voorstellen, en kan je gewoon top-ups blijven doen. Het geld kom alleen niet aan op je kaart terwijl ze wel in de fiat transacties te zien zijn.

Hopelijk gaan ze gewoon door na 24 uur, maar handig is het niet. Iemand hier ervaring mee?
Even een andere vraag, waarom zou je 12 per dag en 300 per maand aan top ups willen doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
Mikeol schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:41:
[...]

Na lang lurken toch maar een account aangemaakt.

Die wisselkoers is zonder Teuro oid wel lastig inderdaad.
Ik heb ook in december tegen een wisselkoers van ~0.88 EURO/USDC wat weggezet, met de wisselkoers van nu (~0.91 EURO/USDC) heb ik alleen al daarop meer waarde.
Per 1000 euro in earn heb ik ~30 euro verdient ((1000*0.12)/4) met earn en ~34 euro door de wisselkoers ((1000/0.88)*0.91). Dubbel leuk natuurlijk, maar dit kan ook andersom gebeuren en dan heb je niets.

edit: Kijkend naar de DOLLAR/EURO wisselkoers van de afgelopen jaren dan staat ie bijna op zn piek. Veel Euro nu omzetten naar USD(C) is misschien niet het meest gunstig. Andersom misschien juist wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Biowaste op 25-03-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Even een andere vraag, waarom zou je 12 per dag en 300 per maand aan top ups willen doen? :?
Omdat ik voor vrouwlief 1 voor 1 de transacties overboek van de gezamenlijke rekening naar fiat voor het overzicht en van daaruit de top-ups weer doorzet. Dat had in 1 bedrag gekund, maar zat op de bank tv te kijken en had geen zin om dat uit het hoofd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeol
Biowaste schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Na lang lurken toch maar een account aangemaakt.

Die wisselkoers is zonder Teuro oid wel lastig inderdaad.
Ik heb ook in december tegen een wisselkoers van ~0.88 EURO/USDC wat weggezet, met de wisselkoers van nu (~0.91 EURO/USDC) heb ik alleen al daarop meer waarde.
Per 1000 euro in earn heb ik ~30 euro verdient ((1000*0.12)/4) met earn en ~34 euro door de wisselkoers ((1000/0.88)*0.91). Dubbel leuk natuurlijk, maar dit kan ook andersom gebeuren en dan heb je niets.

edit: Kijkend naar de DOLLAR/EURO wisselkoers van de afgelopen jaren dan staat ie bijna op zn piek. Veel Euro nu omzetten naar USD(C) is misschien niet het meest gunstig. Andersom misschien juist wel.
Met alle shit die hier in Europa aan de gang is, zie ik eerder de dollar nog verder stijgen tov de Euro. Maar helaas heb ik geen glazen bol, dus wie zal het zeggen welke kant het op gaat. Als de euro weer gaat stijgen kun je inderdaad ook verlies maken of break-even draaien. Om voor een maand te proberen lijkt me iig niet vestandig.
Daarnaast verlies je ook een klein percentage bij de aankoop. Als je naar de usdc koers kijkt zie je ook heel stiekem rechts in de grafiek altijd een kleine jump omhoog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH2.0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 20:52
Ik zit met 25% van mijn liquide vermogen in USDC in de CDC Earn tegen 12%, maar beschouw dit wel als hoog risico. Je moet er gewoon van uit gaan dat er een kans is dat je alles hiervan kwijtraakt en dat acceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessebezzel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
ETH2.0 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:27:
Ik zit met 25% van mijn liquide vermogen in USDC in de CDC Earn tegen 12%, maar beschouw dit wel als hoog risico. Je moet er gewoon van uit gaan dat er een kans is dat je alles hiervan kwijtraakt en dat acceptabel vinden.
Ik zit zelf al een tijd te denken aan het gebruiken van de CDC earn functie met USDC, of een platform als Celsius, maar het risico blijft zoals je zegt erg hoog. “Hypothecation, rehypothecation”. Celsius heeft dan volgens mij nog als voordeel dat ze verliezen aanvullen vanuit hun eigen vermogen; geen idee eigenlijk hoe dat zit met CDC.
Het blijft een lastige overweging, en zeker geen gratis geld zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
Hessebezzel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Ik zit zelf al een tijd te denken aan het gebruiken van de CDC earn functie met USDC, of een platform als Celsius, maar het risico blijft zoals je zegt erg hoog. “Hypothecation, rehypothecation”.
Zou je kunnen uitleggen voor een beginner, wat die erg hoge risico's zijn? Ik heb al wat onderzoek gedaan op reddit, maar vind het lastig te begrijpen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij de Mac kan je er helaas niet mee betalen.

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdome
Wii4all schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:06:
Bij de Mac kan je er helaas niet mee betalen.
Lijkt me sterk, heb er zelf al minimaal 5x mee betaald bij verschillende Mac's door het hele land..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Jdome schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Lijkt me sterk, heb er zelf al minimaal 5x mee betaald bij verschillende Mac's door het hele land..
Ik kreeg in de app de melding geweigerd terwijl er meer dan genoeg tegoed opstaat

Oh wacht ik zie het al mijn curve limiet is bereikt

Moet dat even aanpassen

[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 25-03-2022 19:17 ]

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
Wii4all schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Ik kreeg in de app de melding geweigerd terwijl er meer dan genoeg tegoed opstaat

Oh wacht ik zie het al mijn curve limiet is bereikt

Moet dat even aanpassen
Vandaar!! Ik lees vaker dat mensen een laag limiet hebben met Curve, zelf heb ik daar nooit last van gehad (gebruik het nu circa 3 weken) en heb vanaf het begin af aan al een standaard limiet van 12.000 euro per dag, zonder daar iets voor gedaan te hebben. Weet niet of dat zo hoort maar ben er blij mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jdome op 25-03-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Jdome schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Vandaar!! Ik lees vaker dat mensen een laag limiet hebben met Curve, zelf heb ik daar nooit last van gehad (gebruik het nu circa 3 weken) en heb vanaf het begin af aan al een standaard limiet van 12.000 euro per dag, zonder daar iets voor gedaan te hebben. Weet niet of dat zo hoort maar ben er blij mee :P
Ik lees het nu mijn limiet staat op 500 euro per jaar maar als je account / identity verified is dan is de limiet veel hoger.. Bij mij zijn ze denk ik vergeten om de limiet aan te passen nadat mijn account geverifieerd was

Is kijken hoe ik morgen de boodschappen ga betalen en de cashback heb.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Jdome schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:23:
[...]

12.000 per dag? Dan je een business account neem ik aan?
Limit voor ‘geverifieerde klanten’ met een personal account is 7.500 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessebezzel
StefanoZ schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Weet je toevallig wat de limieten zijn voor ongeverifieerde personal accounts?
Ik las ook dat de limieten langzaam omhoog gaan hoe langer je klant bent en hoe meer je uit geeft...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hessebezzel
Sjors1999 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Zou je kunnen uitleggen voor een beginner, wat die erg hoge risico's zijn? Ik heb al wat onderzoek gedaan op reddit, maar vind het lastig te begrijpen nog.
Ja het is echt een jungle qua informatie. Zo veel gehypede Youtubers met referral links die zich te weinig bewust lijken te zijn van de risicos.
Deze video is wel een aanrader:
YouTube: Are BlockFi, Celsius, or Gemini Earn Safe?

1. Als eerste heb ie het risico van de asset/coin die je uit leent. USDT schijnt bv niet volledig gebacked te zijn door dollars. Er kunnen regulations komen rond de coin die je uit leent.
2. Het platform waaraan je uit leent kan aan banden gelegd worden door de overheid.
3. De manier waarop het bedrijf uit leent en aan wie.
Om er maar een paar te noemen :)

I’m still on the fence mbt uitlenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
[...]

Zie nu dat er inderdaad op mijn fysieke Curve pas "business" staat. Geen idee hoe dit komt, dit heb ik nooit zo specifiek aangevraagd o.i.d.

Edit: zie al waardoor het komt. Bij het aanvragen moest je invullen wat voor dienstverband je hebt. Aangezien ik de kaart voornamelijk gebruik voor mijn eigen business (die ik heb naast mijn baan), heb ik daar 'business owner' aangevinkt. Dan krijg je blijkbaar gelijk de business card.

https://help.curve.com/sh...ness-curve-card-ByjZSd2Ud

[ Voor 31% gewijzigd door Jdome op 25-03-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 17:43
[...]

Hmm, weet je dat zeker? Ik heb geen business account en mijn limiet is 15.000 per dag.

Dit heeft curve zelf in stappen naar boven aangepast, want ik heb het een paar maanden geleden ook op 6000 ofzo zien staan.

Heb zelf nooit om een verhoging gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 20:34

NeoflexNL

Forever young

Hessebezzel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Ja het is echt een jungle qua informatie. Zo veel gehypede Youtubers met referral links die zich te weinig bewust lijken te zijn van de risicos.
Deze video is wel een aanrader:
YouTube: Are BlockFi, Celsius, or Gemini Earn Safe?

1. Als eerste heb ie het risico van de asset/coin die je uit leent. USDT schijnt bv niet volledig gebacked te zijn door dollars. Er kunnen regulations komen rond de coin die je uit leent.
2. Het platform waaraan je uit leent kan aan banden gelegd worden door de overheid.
3. De manier waarop het bedrijf uit leent en aan wie.
Om er maar een paar te noemen :)

I’m still on the fence mbt uitlenen ;)
Vergeet niet; not your keys, not your coins!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeol
Zag trouwens een bericht dat per vandaag de earn % op stablecoins een % of 4 lager zijn geworden. Bij nieuwe stakings zie ik deze lagere % wel staan, maar de huidige stakings hebben nog de oude %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mikeol schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:01:
Zag trouwens een bericht dat per vandaag de earn % op stablecoins een % of 4 lager zijn geworden. Bij nieuwe stakings zie ik deze lagere % wel staan, maar de huidige stakings hebben nog de oude %.
BTC/ETH is ook gezakt naar 4%. Hier baal ik wel een beetje van. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:32
Ja wtf is dat ineens. Ze deelden laatst nog een e-mail met wijzigingen, maar het zou toen niet omlaag gaan voor Jade kaart houders die 3 maanden vast zetten. Dit is zeker een teleurstelling. De staking op BTC en Eth woog het meeste mee in mijn beslissing om over te stappen op Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
AlterBridge schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:17:
Ja wtf is dat ineens. Ze deelden laatst nog een e-mail met wijzigingen, maar het zou toen niet omlaag gaan voor Jade kaart houders die 3 maanden vast zetten. Dit is zeker een teleurstelling. De staking op BTC en Eth woog het meeste mee in mijn beslissing om over te stappen op Crypto.com
Bij de competitie gaat het ook allemaal om laag. Dat zal wel de reden zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de drijfveer is dat de earn percentages nu omlaag brengt op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Mikeol schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:01:
Klopt, percentages blijven nog staan voor gelockede earn periodes. Nieuwe periodes krijgen per direct de lagere rente.

BTC vastzetten voor nog maar 4% begin ik toch over te twijfelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
PureLOOD schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Klopt, percentages blijven nog staan voor gelockede earn periodes. Nieuwe periodes krijgen per direct de lagere rente.

BTC vastzetten voor nog maar 4% begin ik toch over te twijfelen.....
Inderdaad, voor slechts 4% loop je best wel wat risico door BTC oid vast te zetten. Ik ga nog wel even door met USDC op 8%. Levert nog altijd meer op dan op de bank laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avado
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 06:52
Iemand nog tips waar USDC te 'staken' nu Crypto.com zo erg naar beneden gaat in %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Avado schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:48:
Iemand nog tips waar USDC te 'staken' nu Crypto.com zo erg naar beneden gaat in %?
Niet direct voor het staken van USDC, maar wanneer mijn USDC stake bij CDC vrijkomt ga ik een deel omzetten in UST voor 19% apy in DeFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
pimsaint schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Niet direct voor het staken van USDC, maar wanneer mijn USDC stake bij CDC vrijkomt ga ik een deel omzetten in UST voor 19% apy in DeFi.
Ik zie UST helemaal niet terug in het tabje earn in de Defi app. Het is erg actueel voor mij morgen komt er wat USDC vrij vanuit earn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
glatuin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Ik zie UST helemaal niet terug in het tabje earn in de Defi app. Het is erg actueel voor mij morgen komt er wat USDC vrij vanuit earn.
Dat klopt, voor het staken van UST heb je Terra Station nodig.

Over 55 dagen maak ik mijn USDC over naar Binance of Kucoin, zet het daar om naar UST en dan hop, Terra Station in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessebezzel
NeoflexNL schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Vergeet niet; not your keys, not your coins!
Zeker niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 23:14
Ik heb vandaag de ruby red thuisgestuurd gekregen. Voordat ik die bestelde was ik alleen al op 3% cashback niveau, geupgrade voordat ik de kaart bestelde. Ik kreeg bijvoorbeeld ook de netflix vergoeding al.

Heb ik bij het bestellen van de kaart dan nog ergens verkeerd geklikt, of is dit een foutje van hun kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

feelthepower schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:03:
Ik heb vandaag de ruby red thuisgestuurd gekregen. Voordat ik die bestelde was ik alleen al op 3% cashback niveau, geupgrade voordat ik de kaart bestelde. Ik kreeg bijvoorbeeld ook de netflix vergoeding al.

Heb ik bij het bestellen van de kaart dan nog ergens verkeerd geklikt, of is dit een foutje van hun kant?
Als, zoals je zegt de Jade/Indigo tier hebt en je krijgt een Ruby thuis gestuurd lijkt de fout aan hun kant te zitten. Je kan even met hun contact opnemen om het te checken, misschien is enkel de kleur van je kaart verkeerd maar werkt de fysieke kaart wel als een 3% tier kaart (lounge, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Korte vraag, werkte de mission rewards nou ook via de exchange?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
maxvdh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Hmm, weet je dat zeker? Ik heb geen business account en mijn limiet is 15.000 per dag.

Dit heeft curve zelf in stappen naar boven aangepast, want ik heb het een paar maanden geleden ook op 6000 ofzo zien staan.

Heb zelf nooit om een verhoging gevraagd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZlTFIS77kb3dvKMReYSmLDryUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OQOH6wRruJHbcYoxHD9otxgm.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://help.curve.com/your-curve-spending-limits-ryS1H_2Ld

Ik ging hier van uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Toch grappig hoe de cashback sommige keuzes voor aankopen beïnvloeden. Bij Hallmark krijg je online geen cashback via CDC (proefondervindelijk, geen idee waarom overigens) en bij Greetz wel, dus toch maar bij die laatste de aanschaf gedaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Update wat betreft mijn limiet via curve.
Kreeg gister een standaard antwoord dat iemand contact gaat opnemen.

Ik gebruik de gratis variant natuurlijk dus ik snap wel dat ze geen prio geven aan mij. Maandag zal het wel opgelost worden gok ik

Kreeg vorige week wel bericht dat mijn fysieke crypto visa kaart onderweg is

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wom schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:07:
Toch grappig hoe de cashback sommige keuzes voor aankopen beïnvloeden. Bij Hallmark krijg je online geen cashback via CDC (proefondervindelijk, geen idee waarom overigens) en bij Greetz wel, dus toch maar bij die laatste de aanschaf gedaan.
Ja en nee, als greetz duurder is dan ga ik alsnog naar hallmark ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Dacuuu schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Ja en nee, als greetz duurder is dan ga ik alsnog naar hallmark ;p
Ok, dat is wel een goede nuance inderdaad, haha. Maar je merkt vooral dat je toch wat bewuster kijkt wat de betalingsmogelijkheden zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:32
Avado schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:48:
Ik liep tegen hetzelfde aan. Ik had ook een earn term gisteravond aflopen... Ik zit zelf nu te kijken naar andere platformen. Ik had al een account bij Celsius en zit nu ook voorzichtig bij Nexo te kijken. Voordeel van Nexo is dat ze ook euro supporten met staken (vond het ontbreken daarvan altijd een nadeel van cdc). Die bieden als een van de weinigen nog tot 12% aan. Ook zonder loyaliteitsdingen zoals cro/cel/nexo vastzetten krijg je bij die partijen 8%. Moet me alleen wel nog verdiepen in hun security en of ik dat veilig genoeg vind. Overigens zal ik morgen (als mijn adressen gewhitelist zijn :) ) alvast gaan testen met kleinere bedragen die makkelijker te missen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jaarsma schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan. Ik had een earn term van een paar dollar gisteravond aflopen... Ik zit zelf nu te kijken naar andere platformen. Ik had al een account bij Celsius en zit nu ook voorzichtig bij Nexo te kijken. Voordeel van Nexo is dat ze ook euro supporten met staken (vond het ontbreken daarvan altijd een nadeel van cdc). Die bieden als een van de weinigen nog tot 12% aan. Ook zonder loyaliteitsdingen zoals cro/cel/nexo vastzetten krijg je bij die partijen 8%. Moet me alleen wel nog verdiepen in hun security en of ik dat veilig genoeg vind. Overigens zal ik morgen (als mijn adressen gewhitelist zijn :) ) alvast gaan testen met kleinere bedragen die makkelijker te missen zijn.
Je moet het zelf weten, maar op een forum waar iedereen slles kan mee lezen moet je niet zulke bedragen vernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jaarsma schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan. Ik had ook een earn term gisteravond aflopen... Ik zit zelf nu te kijken naar andere platformen. Ik had al een account bij Celsius en zit nu ook voorzichtig bij Nexo te kijken. Voordeel van Nexo is dat ze ook euro supporten met staken (vond het ontbreken daarvan altijd een nadeel van cdc). Die bieden als een van de weinigen nog tot 12% aan. Ook zonder loyaliteitsdingen zoals cro/cel/nexo vastzetten krijg je bij die partijen 8%. Moet me alleen wel nog verdiepen in hun security en of ik dat veilig genoeg vind. Overigens zal ik morgen (als mijn adressen gewhitelist zijn :) ) alvast gaan testen met kleinere bedragen die makkelijker te missen zijn.
Besef dat t EurX is, een door Nexo verzonnen euro variant, die door hen 1 op 1 met euro wordt gezet.
Tevens dat de 12% met Nexo tokens als APR is. Met APY op EurX is het 2% lager. En dat je dus sowieso 10% van je portfolio in Nexo moet steken. En dat alle voordelen dus accuut verwijnen als het lager dan 10% is, bijv door APY op je EurX of stijging van je BTC of ETH.

Maar verder prima APY inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 27-03-2022 18:39 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 60 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).