Mikeol schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:41:
[...]
Bij usdt gaan er geruchten dat het niet volledig gebacked is. Zelf ontkennen ze dat natuurlijk. Usdc zou wel volledig gebacked zijn. Wat van beide waar is weet je natuurlijk nooit helemaal zeker. Persoonlijk geloof ik wel dat het veilig is, maar stop er alleen geld in wat ik kan missen uiteraard.
Zelf heb ik voor €1000 usdc gekocht en in die earn module gestopt. Eerst 500 en vervolgens 1,5 maand later weer 500. Dan krijg je dus elke 1,5 maand een deel terug, die je vervolgens + de geearnde usdc weer opnieuw kan vastzetten.
Het enige waar je rekening mee moet houden is de wisselkoers eur/dollar, op het moment dat je het er weer af zou willen halen. kan best wat verschil in zitten.
Na lang lurken toch maar een account aangemaakt.
Die wisselkoers is zonder Teuro oid wel lastig inderdaad.
Ik heb ook in december tegen een wisselkoers van ~0.88 EURO/USDC wat weggezet, met de wisselkoers van nu (~0.91 EURO/USDC) heb ik alleen al daarop meer waarde.
Per 1000 euro in earn heb ik ~30 euro verdient ((1000*0.12)/4) met earn en ~34 euro door de wisselkoers ((1000/0.88)*0.91). Dubbel leuk natuurlijk, maar dit kan ook andersom gebeuren en dan heb je niets.
edit: Kijkend naar de DOLLAR/EURO wisselkoers van de afgelopen jaren dan staat ie bijna op zn piek. Veel Euro nu omzetten naar USD(C) is misschien niet het meest gunstig. Andersom misschien juist wel.
[
Voor 7% gewijzigd door
Biowaste op 25-03-2022 10:11
]