“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik heb gisteren de mail ontvangen:Xqlus1ve schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:43:
Kleine update na een tier upgrade…
25-02 upgrade gedaan
01-03 Virtuele kaart gekregen
10-03 kaart verzonden
16-03 ontvangen? (Meld het nog wel ff wanneer)
Mag wederom niet klagen, zowel deze als vorige kaart binnen 2 a 3 weken binnen
08/02 20:00 - upgrade + kaart upgrade aangevraagd
18/02 contact gezocht met CS omdat er geen update was, bleek iets fout te zijn gegaan.
10:31 - virtual card issued + balance transferred
10:35 - applied for physical card
19/02 10:00 - status van pending naar issued in app
10/03 14:00 - email card is shipped, ook status shipped in app
Vandaag dus 31 dagen na upgrade, nu in afwachting van de post, maar ik ga er vanuit dat dat geen 30 dagen gaat duren
Ik begreep dat je bij de Jumbo cash kunt bijpinnen en daar wel cashback over krijgt, maar dat is al wel weer 2 maanden geleden en weet niet of dat nog steeds werktNeoflexNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:50:
Hoe gaat dat eigenlijk met cashback als je extra geld opneemt bij het tanken? Voor Visa is dat gewoon 1 transactie toch?
Zal wel too good to be true zijn..
Extra held opnemen wordt bij het bedrag opgeteld en geeft cashback. Echter zullen er wel algoritmes draaien om dit op te sporen. Volgens de voorwaarden mag het niet.NeoflexNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Daar kan je toch geen extra geld opnemen?
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Hier 16 feb account aangemaakt, CRO gestaked en virtuele kaart gekregen, 9 maart mail dat fysieke kaart onderweg is.StefanoZ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:09:
[...]
Ik heb gisteren de mail ontvangen:
08/02 20:00 - upgrade + kaart upgrade aangevraagd
18/02 contact gezocht met CS omdat er geen update was, bleek iets fout te zijn gegaan.
10:31 - virtual card issued + balance transferred
10:35 - applied for physical card
19/02 10:00 - status van pending naar issued in app
10/03 14:00 - email card is shipped, ook status shipped in app
Vandaag dus 31 dagen na upgrade, nu in afwachting van de post, maar ik ga er vanuit dat dat geen 30 dagen gaat duren
Heb ik geprobeerd en is mij niet geluktBlik1984 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:19:
[...]
Ik begreep dat je bij de Jumbo cash kunt bijpinnen en daar wel cashback over krijgt, maar dat is al wel weer 2 maanden geleden en weet niet of dat nog steeds werkt
Als ik op deze Card Rebate transactie van vandaag druk zie ik bij description de transactie van 27,50 euro bij de kapper die ik vanmiddag heb betaald met mijn CRO kaart (via Curve).
Volgens mij is dit een foutje, iemand anders dit ook al eens gehad?
Sssstt! Niet door vertellenJdome schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:44:
Vandaag zag ik opeens een "Card Rebate: Spotify" +36 CRO in mijn transacties staan. Vond het al erg vreemd, want mijn Spotify was twee weken geleden pas afgeschreven (en toen ook al Card Rebate gekregen).
Als ik op deze Card Rebate transactie van vandaag druk zie ik bij description de transactie van 27,50 euro bij de kapper die ik vanmiddag heb betaald met mijn CRO kaart (via Curve).

Maar dat heb ik nog niet gehad nee, zou wel lekker zijn haha!
Hippe kapper moet dat zijn waar je met CDC kan betalen 😜Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:19:
[...]
Sssstt! Niet door vertellen![]()
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:19:
[...]
Sssstt! Niet door vertellen![]()
Haha ja, volgende keer maar weer kijken of ik altijd de Spotify cashback krijg daar.Sandrioni schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:22:
[...]
Hippe kapper moet dat zijn waar je met CDC kan betalen 😜
Misschien hebben ze iets in de naam staan waardoor het systeem in de war raakt, ik vind het helemaal prima
/f/image/oYmdYvqB5lAPn54yLpEAqlrk.png?f=fotoalbum_large)
Zevenentwintig en een halve euro? Doe maar een kappertje.Jdome schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:35:
[...]
[...]
Haha ja, volgende keer maar weer kijken of ik altijd de Spotify cashback krijg daar.
Misschien hebben ze iets in de naam staan waardoor het systeem in de war raakt, ik vind het helemaal prima![]()
[Afbeelding]
Met de cashback valt het wel mee nuDacuuu schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Zevenentwintig en een halve euro? Doe maar een kappertje.
Bij mij is dit vandaag ook gebeurt.Jdome schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:44:
Vandaag zag ik opeens een "Card Rebate: Spotify" +36 CRO in mijn transacties staan. Vond het al erg vreemd, want mijn Spotify was twee weken geleden pas afgeschreven (en toen ook al Card Rebate gekregen).
3 weken geleden gingen het wel ‘gewoon’ goed. Heel vreemd dit!
Dan lijkt het toch iets met Curve te zijn lijkt me…Avado schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:57:
Hier vandaag ook. Moest € 0,92 overschrijven voor de Curve validatie nadat ik m'n fysieke pas had ontvangen. Dat zag hij ook als Spotify boeking.
Waarschijnlijk niet, de geven maar 1 keer per maand spotify rebate als ik me niet vergis.Avado schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:57:
Hopelijk krijg ik later deze maand dan nog wel de volledige Spotify cashback...
Thanks for letting me knowFrank1975 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:49:
[...]
Dat ben ik niet tegengekomen in het aanmeldingsproces.
Ik maak al bijna een paar maanden zonder problemen gebruik van de virtuele kaart.
Maar nu ik de fysieke kaart thuis heb gekregen, wil ik deze ook gaan gebruiken.
Vreemd dat ik wel om KYC gevraagd werd, want volgens mij delen de meesten jouw ervaring. 🤔
Volgens mij heb ik ook het KYC proces doorgestapt met een id (zonder bsn vrij te geven dacht ik). Geloof na enkele minuten als geaccepteerd was.Hessebezzel schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Thanks for letting me know
Vreemd dat ik wel om KYC gevraagd werd, want volgens mij delen de meesten jouw ervaring. 🤔
[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 12-03-2022 20:59 ]
Anders is het enkel de 3% van CDC dan maar ☺️
Ondertussen getest en buiten de cash van CDC niks van korting via Curve gekregen. Ik was wel niet nieuw bij Uber Eats ☺️
Ik heb zelf de Indigo (eerst Ruby), wel zonder fysieke kaart. Ik vond de €50 wat zonde vooral omdat ik de extra voordelen toch niet gebruik.
[ Voor 38% gewijzigd door superiscch op 13-03-2022 12:09 ]
Het is idd altijd wel fijn om iig je BSN af te kunnen/mogen dekken. Heb jij KYC gewoon doorlopen via de app? Curve gebruikt Onfido voor KYC en die accepteren geen kopien van ID’s.Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:58:
[...]
Volgens mij heb ik ook het KYC proces doorgestapt met een id (zonder bsn vrij te geven dacht ik). Geloof na enkele minuten als geaccepteerd was.
Hoe heb jij je BSN destijds afgedekt?
Ik weet even niet precies meer hoe ik de KYC procedure heb gedaan, volgens mij via de app bij het aanmaken account / aanvragen kaart. Stukje papier over mijn BSN gelegd van mijn ID tijdens foto maken , wel heel netjes op maat geknipt zodat het niet heel goed opvalt.Hessebezzel schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:02:
[...]
Het is idd altijd wel fijn om iig je BSN af te kunnen/mogen dekken. Heb jij KYC gewoon doorlopen via de app? Curve gebruikt Onfido voor KYC en die accepteren geen kopien van ID’s.
Hoe heb jij je BSN destijds afgedekt?
NFT - 200 diamonds
PSG (voetbal( tickets) - 500! diamonds
PSG Stadium tour - 20000 diamonds
Diverse team shirts - 6000 tot 20000 diamonds
Nog effe sparen dus
Die nft is nog wel grappig
Zit even te neuzen, waar kan je dit precies vinden in de CDC app?PureLOOD schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:09:
Ik zie vandaag in de app dat er (nieuwe) rewards zijn welke je kan ruilen tegen diamonds:
NFT - 200 diamonds
PSG (voetbal( tickets) - 500! diamonds
PSG Stadium tour - 20000 diamonds
Diverse team shirts - 6000 tot 20000 diamonds
Nog effe sparen dus![]()
Die nft is nog wel grappig
Onder missions - storeXqlus1ve schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:25:
[...]
Zit even te neuzen, waar kan je dit precies vinden in de CDC app?
Nu heb ik ook een betaling gedaan voor een redelijk groot bedrag (concertkaartjes) en er stond niet genoeg saldo op de cdc. Maar nu staat er niet declined bij de cdc card, maar staat hij als declined onder de rabocard. Terwijl de bestelling gewoon succesvol lijkt. Weet iemand hoe dit zit?
Ik zorg gewoon dat er genoeg geld op de cdc pas staat. Ik ga geen extra problemen opzoeken. Je raakt zoals je zegt de weg kwijt.dennisbos schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:34:
Ik heb de cdc card en een Rabo MasterCard onder curve zitten. Als er te weinig saldo op de cdc staat, spreekt hij de rabocard aan. Dan staat er onder de cdc declined en staat hij er bij de rabocard als gelukt. En dan kun je met back in time hem overzetten naar de cdc, waardoor hij weer verdwijnt onder de rabocard, maar niet weer als succesvol terug komt onder de cdc card. Daar staat dan nog steeds alleen de declined betaling. Ik zie dan wel de betaling als ik in de cdc app kijk. Klopt wat ik tot nu toe zeg? Ik vind het wat verwarrend allemaal.
Nu heb ik ook een betaling gedaan voor een redelijk groot bedrag (concertkaartjes) en er stond niet genoeg saldo op de cdc. Maar nu staat er niet declined bij de cdc card, maar staat hij als declined onder de rabocard. Terwijl de bestelling gewoon succesvol lijkt. Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb dit nu ook een aantal keren gehad met een soort gelijke opstelling (ING i.p.v. Rabo). Lang verhaal kort: iedere keer heeft support na lang wachten en meerdere keren vragen het opgelost (ik kon namelijk ook GBiT niet gebruiken door de declined status). Op de vraag wat het probleem was / hoe dit te voorkomen heb ik iedere keer geen antwoord gekregen.dennisbos schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:34:
Ik heb de cdc card en een Rabo MasterCard onder curve zitten. Als er te weinig saldo op de cdc staat, spreekt hij de rabocard aan. Dan staat er onder de cdc declined en staat hij er bij de rabocard als gelukt. En dan kun je met back in time hem overzetten naar de cdc, waardoor hij weer verdwijnt onder de rabocard, maar niet weer als succesvol terug komt onder de cdc card. Daar staat dan nog steeds alleen de declined betaling. Ik zie dan wel de betaling als ik in de cdc app kijk. Klopt wat ik tot nu toe zeg? Ik vind het wat verwarrend allemaal.
Mooie feature die anti embarrassment mode, maar werkt niet altijd even goed bij mij.
Avado schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:57:
Hier vandaag ook. Moest € 0,92 overschrijven voor de Curve validatie nadat ik m'n fysieke pas had ontvangen. Dat zag hij ook als Spotify boeking. Hopelijk krijg ik later deze maand dan nog wel de volledige Spotify cashback...
Vandaag ter waarde van €0,45 CRO cashback ontvangen op mijn Spotify (3%)StefanoZ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:52:
[...]
Waarschijnlijk niet, de geven maar 1 keer per maand spotify rebate als ik me niet vergis.
Ik weet niet of ze in jouw geval kijken naar de maximale rebate of het aantal reimbursement per maand, de website zegt dit:
Maximum 1 reimbursement per merchant per month: Spotify: USD 13.99 equiv (monthly subscription fees)
Ik heb zonet een chat gestart en ook al antwoord. Ze kunnen GBiT wel handmatig doen. Alleen ze geven wel aan dat de mcc niet meegaat, dus geen idee of dit dan weer problemen gaat geven voor de cashback.StefanoZ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:54:
[...]
Ik heb dit nu ook een aantal keren gehad met een soort gelijke opstelling (ING i.p.v. Rabo). Lang verhaal kort: iedere keer heeft support na lang wachten en meerdere keren vragen het opgelost (ik kon namelijk ook GBiT niet gebruiken door de declined status). Op de vraag wat het probleem was / hoe dit te voorkomen heb ik iedere keer geen antwoord gekregen.
Mooie feature die anti embarrassment mode, maar werkt niet altijd even goed bij mij.
Soortgelijk antwoord, alleen veel snellerdennisbos schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Ik heb zonet een chat gestart en ook al antwoord. Ze kunnen GBiT wel handmatig doen. Alleen ze geven wel aan dat de mcc niet meegaat, dus geen idee of dit dan weer problemen gaat geven voor de cashback.
Ik heb liever dat ze me vertellen hoe dit te voorkomen, of het gewoon preventief oplossen
Ik heb een Curve kaart (maar al aan mijn vrouw gegeven 😜), en heb zelf de Curve app. Curve is mijn default. Maar ik heb ook ING Mobiel Bankieren. Die werkt nog niet met Google Pay.
Dus, iedere keer als ik nu bv naar de AH ga, moet ik OF
- mijn fysieke ING pas meebrengen of
- via veels te veel stappen mijn default betaalmethode voor contactloze betaling aanpassen zodat ik met mijn telefoon kan betalen.
Dat moet anno 2022 slimmer kunnen.
Idealiter zou ik ING als backup pas in Curve hangen, maar dat gaat ws nooit gebouwd worden.
Dus, alternatief.... Bv een Tasker script die aan mij vraagt, bv als NFC trigger afgaat: “wat wil je als default betaalmethode?". Eigenlijk dus de vraag waarmee je wilt betalen.
Op reddit kwam ik wel wat tegen, maar mij veels te technisch. Iemand anders met een goed idee wellicht?
Link even naar wat je had gevonden van tasker.Sandrioni schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:40:
Beetje een technische vraag, maar is er een mogelijkheid om snel te wisselen van standaard betaalmethode in Android?
Ik heb een Curve kaart (maar al aan mijn vrouw gegeven 😜), en heb zelf de Curve app. Curve is mijn default. Maar ik heb ook ING Mobiel Bankieren. Die werkt nog niet met Google Pay.
- via veels te veel stappen mijn default betaalmethode voor contactloze betaling aanpassen zodat ik met mijn telefoon kan betalen.
Idealiter zou ik ING als backup pas in Curve hangen, maar dat gaat ws nooit gebouwd worden.
Dus, alternatief.... Bv een Tasker script die aan mij vraagt, bv als NFC trigger afgaat: “wat wil je als default betaalmethode?". Eigenlijk dus de vraag waarmee je wilt betalen.
Op reddit kwam ik wel wat tegen, maar mij veels te technisch. Iemand anders met een goed idee wellicht?
En welke stappen moet je met de hand uitvoeren?
Kom je niet bij je betaalopties als je lang op de powerknop duwt?Sandrioni schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:40:
Beetje een technische vraag, maar is er een mogelijkheid om snel te wisselen van standaard betaalmethode in Android?
https://www.facebook.com/...-essenti/255346645913017/
Ik kan van daaruit meteen een andere kaart selecteren.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Long Press powerknop = bixby of power menu zelf.Th1x4nG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:09:
[...]
Kom je niet bij je betaalopties als je lang op de powerknop duwt?
https://www.facebook.com/...-essenti/255346645913017/
Ik kan van daaruit meteen een andere kaart selecteren.
https://www.reddit.com/r/...and_pay_default_app_with/
Thanks voor de info!😇Xqlus1ve schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:28:
[...]
Ik weet even niet precies meer hoe ik de KYC procedure heb gedaan, volgens mij via de app bij het aanmaken account / aanvragen kaart. Stukje papier over mijn BSN gelegd van mijn ID tijdens foto maken , wel heel netjes op maat geknipt zodat het niet heel goed opvalt.
Zeker het proberen waard! 🙏
Die zijn pas gisteren toegevoegd had ik gelezen.Kol Nedra schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]
iemand ervaring hiermee? eigenlijk is die 25 diamandjes niet waard voor 0.8 CRO 😌
Volgens mij heeft nog niemand iets besteld.
Burp
ah oke hahah, toeval dan want viel me vandaag pas op 🙃Wii4all schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Die zijn pas gisteren toegevoegd had ik gelezen.
Volgens mij heeft nog niemand iets besteld.
nothing stops this train
Normaal ticket (Grand public) = €50 of €73, dus komt gewoon overeen.
En bij alleen dagelijks incheck + maandelijkse kennis, ben je dan dus wel 7 maanden aan het klikken.
Bij mij werkte het ook niet via Curve. Ik kan er wel mee betalen met Garmin Pay en andere webshops.Sandrioni schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:04:
Zojuist probeer ik op bol.com iets te betalen met Curve, maar er wordt gemeld dat er door "de creditcard maatschappij niet kan worden vastgesteld dat ik de eigenaar ben?"
Ik vul netjes kaartnummer, cvc e.d. in. Google Pay vult ook al e.e.a. vooraf in. Wat doe ik nu verkeerd? Moet de naam wellicht EXACT overeenkomen? In that case, is dat met/zonder initialen? En wellicht alles in hoofdletters?
Ik gok dat het iets te maken heeft met het billing address op bol.com en dat van je curve kaart. Bij mij wijkt dat af, maar ik had haast met de bestelling dus niet gechecked of dat daadwerkelijk het probleem was.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
:strip_exif()/f/image/v0C5gFPY2GzrETvV7VbLk7sr.jpg?f=fotoalbum_large)
Er lijkt per saldo nu ook niks met mijn saldo gebeurd te zijn. Tenminste dat denk ik, want je ziet tussentijdse saldo niet meer. Die manier van crediteren maakt het ook niet makkelijker. Overigens is die 15,98 exact het bedrag wat ik heb betaald bij bol.com voor 2 van de 3 artikelen. Enig idee wat hier gebeurt?
Die had ik vorige maand ook. 2 producten besteld en ineens een refund, maar direct ook weer een incasso. Het lijkt erop dat Bol bij CC transacties in 1x uitvoert en daarna opsplitst per product.dennisbos schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:11:
Ik heb iets raars. Via curve vorige week wat bij bol.com gekocht voor 41,68. Bestelling ook al binnen gekregen. Nu komt er gister in de curve app een +41,68 tevoorschijn. Vreemd. Maar het wordt nog vreemder. In de cdc app krijg ik het volgende te zien:
[Afbeelding]
Er lijkt per saldo nu ook niks met mijn saldo gebeurd te zijn. Tenminste dat denk ik, want je ziet tussentijdse saldo niet meer. Die manier van crediteren maakt het ook niet makkelijker. Overigens is die 15,98 exact het bedrag wat ik heb betaald bij bol.com voor 2 van de 3 artikelen. Enig idee wat hier gebeurt?
Super irritant, want mijn Curve laat nog steeds alleen de "refund" zien en de CDC app laat ook de Pending Credit Transaction + Reversal Transaction zien en het is al meer dan een maand geleden. Beetje een zooitje zo.
Ja, en curve laat dan ook de refund voor het gehele bedrag zien. Ben er net ook pas achter gekomen dat dan de initiële betaling helemaal verdwijnt in curve. Dat vond ik eerst ook al vreemd. Maar per saldo maakt het niet uit toch? Niet dat je 2 keer betaald. Een zooitje inderdaad.Sypher schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:19:
[...]
Die had ik vorige maand ook. 2 producten besteld en ineens een refund, maar direct ook weer een incasso. Het lijkt erop dat Bol bij CC transacties in 1x uitvoert en daarna opsplitst per product.
Super irritant, want mijn Curve laat nog steeds alleen de "refund" zien en de CDC app laat ook de Pending Credit Transaction + Reversal Transaction zien en het is al meer dan een maand geleden. Beetje een zooitje zo.
En als het al een maand duurt, dan blijft dit wel zo ben ik bang.
[ Voor 4% gewijzigd door dennisbos op 15-03-2022 11:27 ]
Ik heb dit eens gehad bij een supermarkt, betaling uitgevoerd, werdt later terug gestort op mijn rekening als POS, toen weer eraf, terug als POS, en toen eindelijk van mij kaart afgetrokken. Soms gaat er iets in de administratie dubbel of anders.dennisbos schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:11:
Ik heb iets raars. Via curve vorige week wat bij bol.com gekocht voor 41,68. Bestelling ook al binnen gekregen. Nu komt er gister in de curve app een +41,68 tevoorschijn. Vreemd. Maar het wordt nog vreemder. In de cdc app krijg ik het volgende te zien:
[Afbeelding]
De fouten waren in die webshops ook dusdanig, dat ze er in hun winkelwagen betalingsafhandeling geen rekening mee hielden met het type antwoord van hun betalingsverwerker, want bij 1 shop was het product vervolgens volledig verdwenen uit voorraad, maar was ook niet in mijn bestelling terecht gekomen. Via servicedesk van die shop erkenden ze het probleem.
Binnen, dit maal uit Spanje.Xqlus1ve schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:43:
Kleine update na een tier upgrade…
25-02 upgrade gedaan
01-03 Virtuele kaart gekregen
10-03 kaart verzonden
16-03 ontvangen? (Meld het nog wel ff wanneer)
Mag wederom niet klagen, zowel deze als vorige kaart binnen 2 a 3 weken binnen
Hier ook binnen vanuit Spanje.Big4SMK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:43:
[...]
Hier 16 feb account aangemaakt, CRO gestaked en virtuele kaart gekregen, 9 maart mail dat fysieke kaart onderweg is.
Kun jij uiteindelijk wel cashback bij de AH krijgen?Sandrioni schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:40:
Ik heb de Curve Card (gekoppeld aan een Visa mastercard) geprobeerd. Maar helaas.
Ook De Blue Steel VISA card van Crypto.com geprobeerd. Volgens mij onmogelijk om cashback bij AH te ontvangen.
Kan je er überhaupt wel betalen met credit card? AH accepteert alleen bij een paar winkels in en om Amsterdam credit cards...Frank1975 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:33:
Kun jij uiteindelijk wel cashback bij de AH krijgen?
Ik heb de Curve Card (gekoppeld aan een Visa mastercard) geprobeerd. Maar helaas.
Ook De Blue Steel VISA card van Crypto.com geprobeerd. Volgens mij onmogelijk om cashback bij AH te ontvangen.
Wat @Timmy zget en dat dit al heel vaak in dit topic voorbij is gekomenFrank1975 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:33:
[...]
Dat is precies het probleem. Het kan NIET. En daarom moet ik dan terugvallen op een andere betaalmethode.Frank1975 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:33:
[...]
Als je bij de ING bankieren app de snelkoppelingen opent (long press), dan kun je hier voor mobiel betalen kiezen en als je dit opstart, dan kan ik bij de AH draadloos betalen met ING.Sandrioni schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:40:
Als je na betaling de app weer sluit, dan werkt je Curve automatisch weer.
Op zich niet heel veel nieuws ten opzichte van het topic, maar een soort samenvatting voor nieuwe mensen die niet de hele TS willen lezen
Op zich wel een redelijke goede post op het feit na dat het een debit kaart is en terwijl je crypto aankopen fee-less zijn is er een spread.PureLOOD schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:47:
Mooie blogpost: Blogging: IDEE: Verdien tientallen Euros terug met je creditkaart
Op zich niet heel veel nieuws ten opzichte van het topic, maar een soort samenvatting voor nieuwe mensen die niet de hele TS willen lezen
De Ruby kaart is, als je weinig risico wil lopen toch verreweg de beste, in 1 jaar krijg je je bedrag er wel uit. De Jade/Inidigo is toch wel een kaart waar je mogelijk 2,5 a 3 jaar over doet met potentieel meer risico. Maar de staking, Netflix en Airport lounge (inclusief voordelen aan de ATM in buitenland) maakt het persoonlijk wel de leukere kaart
Ja ik vond de berekening voor de Jade/Indigo best gunstig uitpakken. Is natuurlijk enorm persoonsafhankelijk, maar een ballpark figure van 3 jaar vind ik meevallen. Belangrijkste voor mij blijft toch wel de rewards die je over de stake krijgt voor de kaart. Met Ruby staan nu een hoop van mijn crotjes niks te doenXqlus1ve schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Op zich wel een redelijke goede post op het feit na dat het een debit kaart is en terwijl je crypto aankopen fee-less zijn is er een spread.
De Ruby kaart is, als je weinig risico wil lopen toch verreweg de beste, in 1 jaar krijg je je bedrag er wel uit. De Jade/Inidigo is toch wel een kaart waar je mogelijk 2,5 a 3 jaar over doet met potentieel meer risico. Maar de staking, Netflix en Airport lounge (inclusief voordelen aan de ATM in buitenland) maakt het persoonlijk wel de leukere kaart

Ik heb zelf een excellijst gemaakt met alle voordelen van de Indigo per transactie. missions, staking, rebates, etc. en eens in de zoveel tijd check ik wat ik eruit heb gehaald, dit trek ik van mijn originele inleg af. Zo heb ik in een paar dagen tijd (ook dankzij een referal en een grote aankoop) alweer bijna 100 eur van mijn inleg kunnen halen, huidige waarde van de inleg reken in trouwens niet mee.AlterBridge schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:18:
Ja mijn €3500 is nu €2500 waard, dus nog even wat jaren genieten van de voordelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QgoGncsolitnFgvH7SUcXcez.jpg?f=user_large)
Op een andere sheet voer ik alle andere waardes in per transcactie etc, beetje hobbyen
[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 16-03-2022 10:34 ]
Bij mij is het €3500 naar €2880 gegaan 🥲AlterBridge schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:18:
Ja mijn €3500 is nu €2500 waard, dus nog even wat jaren genieten van de voordelen
vind het prima, verwacht dat de prijs nog wel gaat stijgen de komende 5 jaren. Wat ik wel doe is alle CRO traden tegen ETH of BTC (dva op dat moment)
dit doe ik iedere keer als ik €20 aan CRO waarde heb (cashback+weekelijkse CRO staking rewards, en straks ook de spotify) toch iets extra's voor de mission rewards, leuke hobby zo 😂
nothing stops this train
Dit kon wel eens de gouden tip zijn! Ga ik zo proberen! Bedankt alvastWisey schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:47:
[...]
Als je bij de ING bankieren app de snelkoppelingen opent (long press), dan kun je hier voor mobiel betalen kiezen en als je dit opstart, dan kan ik bij de AH draadloos betalen met ING.
Als je na betaling de app weer sluit, dan werkt je Curve automatisch weer.
Gezien de hype rondom nft's is dat misschien nog wel een optie. Wel geinig natuurlijkKol Nedra schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]
iemand ervaring hiermee? eigenlijk is die 25 diamandjes niet waard voor 0.8 CRO 😌
NFT's zijn afhankelijk van schaarste. Deze NFT is niet schaars en gaat dat nooit worden. Ze worden pas interessant wanneer het bezit van de NFT je een voordeel geeft (toegang tot evenement of sociale kringen, early bird prijzen, ect).PureLOOD schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Gezien de hype rondom nft's is dat misschien nog wel een optie. Wel geinig natuurlijk
In aanvulling hier op:Xqlus1ve schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Ik heb zelf een excellijst gemaakt met alle voordelen van de Indigo per transactie. missions, staking, rebates, etc. en eens in de zoveel tijd check ik wat ik eruit heb gehaald, dit trek ik van mijn originele inleg af. Zo heb ik in een paar dagen tijd (ook dankzij een referal en een grote aankoop) alweer bijna 100 eur van mijn inleg kunnen halen, huidige waarde van de inleg reken in trouwens niet mee.
[Afbeelding]
Op een andere sheet voer ik alle andere waardes in per transcactie etc, beetje hobbyen
Ik heb een excel lijst gemaakt waar je de CSV export uit de app kan importeren. Dan wordt de draaitabel + grafieken automatisch aangepast.
Niet nodig, wel handig en leuk om e.e.a. inzichtelijk te krijgen. Ik laad bijvoorbeeld 2 keer per maand het csv in om bij te houden hoeveel cashback ik heb gekregen.
/f/image/eYRoancSzjlUV2jkq2iSOmdC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q4KSH1HZJhO5n07jWCeMzd6g.png?f=fotoalbum_large)
Mochten er mensen een concept bestand willen stuur me dan even een berichtje.
Baas boven baasStefanoZ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:35:
[...]
In aanvulling hier op:
Ik heb een excel lijst gemaakt waar je de CSV export uit de app kan importeren. Dan wordt de draaitabel + grafieken automatisch aangepast.
Niet nodig, wel handig en leuk om e.e.a. inzichtelijk te krijgen. Ik laad bijvoorbeeld 2 keer per maand het csv in om bij te houden hoeveel cashback ik heb gekregen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan het ook een 'baas met teveel vrije tijd en een grote interesse' noemen
Dit is super dik, denk je dat het mogelijk is om dit in een Google Spreadsheet te gieten? Deze kan je dan heel gemakkelijk delen namelijk met andere.StefanoZ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:35:
[...]
In aanvulling hier op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik geloof er ook nog wel in hoor, maar het valt wel tegen dan mijn ‘goede instapmoment’ na die flinke daling in december toch niet zo perfect was ^^Xqlus1ve schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Ik heb zelf een excellijst gemaakt met alle voordelen van de Indigo per transactie. missions, staking, rebates, etc. en eens in de zoveel tijd check ik wat ik eruit heb gehaald, dit trek ik van mijn originele inleg af. Zo heb ik in een paar dagen tijd (ook dankzij een referal en een grote aankoop) alweer bijna 100 eur van mijn inleg kunnen halen, huidige waarde van de inleg reken in trouwens niet mee.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rp9rDnQWXl5rnQ02T4P8uOSh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn cashback t/m vandaag in precies 3 maanden. Ik ben een minimalist denk ik 😋
Hmm ik gooi alles voor nu nog steeds naar DeFi voor 12+% APY. Ziet er wel leuk uit hoe dat groeit! Maar dan wel blijven geloven in Cro dus ^^Kol Nedra schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Bij mij is het €3500 naar €2880 gegaan 🥲
vind het prima, verwacht dat de prijs nog wel gaat stijgen de komende 5 jaren. Wat ik wel doe is alle CRO traden tegen ETH of BTC (dva op dat moment)
dit doe ik iedere keer als ik €20 aan CRO waarde heb (cashback+weekelijkse CRO staking rewards, en straks ook de spotify) toch iets extra's voor de mission rewards, leuke hobby zo 😂
Ik weet niet of ik het zo mag delen, maar ik neem even de gok!Son Gohan schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Dit is super dik, denk je dat het mogelijk is om dit in een Google Spreadsheet te gieten? Deze kan je dan heel gemakkelijk delen namelijk met andere.
Je kan het bestand downloaden via WeTransfer:
https://we.tl/t-GmlvfP5iTO
Op heb tabblad 'Data' zijn een aantal rijen / kolommen geel gemaakt, hier moet je niets aan wijzigen, hier haalt de draaitabel data uit.
Voordat je je CSV importeert even je aanwijzer op cel a21 zetten, dan importeren
let hierbij op:
- importeren starten vanaf rij 2
- de scheidingsteken: komma
- decimaalteken wijzigen van , naar .
- duizendtalleteken wijzigen van . naar , (USA vs EU)
Veel plezier met het bestand!
PS: ik ben geen excel expert, dus er zullen vast nog wel verbeteringen mogelijk zijn
Is volgens mij mijn eerste aankoop sinds mijn fisieke kaart is geactiveerd.
Meer info aub. Nu weten we nog niks.Xqlus1ve schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:10:
Heb ik dat weer, net een deel van een vakantiehuisje betaalt, geen cashback gekregen![]()
Is volgens mij mijn eerste aankoop sinds mijn fisieke kaart is geactiveerd.
Roompot (vakantiehuisje) aanbetaling van gedaan van 50% via VISA zelf, betaling gelukt zonder enige probleem, echter geen cashback gekregen. Bij de card exclusions staan er geen uitzonderingen voor hotels, vakantieparken etc.
Misschien dat ik zometeen even een chat opstart...
heb ik ook eens gehad.Coldcat schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:20:
Ik had laatst ook dat ik cashback kreeg bij een PayPal betaling, drie dagen later bij dezelfde transactie geen cashback. Geen idee waarom.
Na 2 dagen contact gezocht met CS, die zeiden dat de mcc van de merchant (kapper) uitgesloten was. Waarop ik reageerde dat ik dat vreemd vond. Dag later toch cashback ontvangen!
Even afwachten dus.
Vreemd, ik heb bij mijn kapper wel meteen cashback gekregen. Staat volgens mij ook niet in de uitgesloten codes.StefanoZ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:27:
[...]
heb ik ook eens gehad.
Na 2 dagen contact gezocht met CS, die zeiden dat de mcc van de merchant (kapper) uitgesloten was. Waarop ik reageerde dat ik dat vreemd vond. Dag later toch cashback ontvangen!
Klopt!tweakenpeak schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:06:
[...]
Vreemd, ik heb bij mijn kapper wel meteen cashback gekregen. Staat volgens mij ook niet in de uitgesloten codes.
Afgelopen weekend kreeg ik hem wel ook gelijk (weliswaar herkend als spotify, maar dat kwam doordat ik met curve betaald had en er een bug was bij CDC).
Alsof cdc na mijn bericht deze MCC alsnog heeft toegevoegd ofzo?!
Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp
Bij Curve moet je inderdaad je virtuele kaart verwijderen voordat je de fysieke kan toevoegen.Diepie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:48:
Ik heb vanmiddag mijn fysieke kaart ontvangen met een andere 'geldig tot' en cvv, en deze geactiveerd in de app. Ik heb bij alle vaste lasten inmiddels deze gegevens gewijzigd alleen loop ik tegen een probleem aan met Curve. Ik kan de gegevens niet zomaar wijzigen, enige optie lijkt verwijderen en opnieuw toevoegen. Alleen mag ik hem niet verwijderen omdat het de enige kaart is. Vervolgens geprobeerd om de fysieke kaart dan ernaast toe te voegen maar dat pikt ie ook niet. Ik heb geen andere kaart om toe te voegen en ik heb curve ook alleen genomen omdat ik de CDC aan google pay wilde koppelen. Iemand enig idee hoe ik de nieuwe kaart gekoppeld krijg en de virtuele verwijderd?
Je zou als het goed is "Curve Cash" moeten kunnen kiezen als standaard betaalmethode.
Daar moet je dan (eventueel) wel de "Use Automatically" daarvan eerst even van uitvinken, anders mag je hem niet kiezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jdome op 16-03-2022 18:44 ]
Zie:Jdome schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:42:
Iemand ervaring met terugbetalingen? Vandaag een terugbetaling ontvangen van een betaling die ik bij een webshop heb gedaan met Curve -> CRO, maar nadat ik vandaag de terugbetaling ontving op mijn CRO kaart (omschrijving: Pending Credit Transaction - POS Signature Return International), werd hetzelfde bedrag op datzelfde moment weer afgeschreven. En daar kreeg ik toen ook gelijk weer cashback over
Morgen lijkt dus alles wel goed verwerkt.Louw Post schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:00:
De manier waarop geld terug komt op je kaart gaat een beetje vreemd is mijn ervaring. Als ik geld terug krijg dan zie ik 2x het bedrag. Eén daarvan komt terug en de ander weer ervanaf. Die tweede zal waarschijnlijk de cashback hebben die jij ziet? Een dag later lijkt het bij mij altijd weer goed verwerkt en heb ik het bedrag terug en is de nieuwe afschrijving verdwenen.
Ja die terugbetalingen mogen ze aan de front-end wel wat netter regelen. Het is erg verwarrend.Jdome schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:42:
Iemand ervaring met terugbetalingen? Vandaag een terugbetaling ontvangen van een betaling die ik bij een webshop heb gedaan met Curve -> CRO, maar nadat ik vandaag de terugbetaling ontving op mijn CRO kaart (omschrijving: Pending Credit Transaction - POS Signature Return International), werd hetzelfde bedrag op datzelfde moment weer afgeschreven. En daar kreeg ik toen ook gelijk weer cashback over
Ook betalingen in vreemde valuta zijn nog niet erg gebruikersvriendelijk, aangezien je niet ziet hoeveel er in EUR afgeschreven is als je de transactie opent.
Gelukt! Dank voor de tipSypher schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Bij Curve moet je inderdaad je virtuele kaart verwijderen voordat je de fysieke kan toevoegen.
Je zou als het goed is "Curve Cash" moeten kunnen kiezen als standaard betaalmethode.
Daar moet je dan (eventueel) wel de "Use Automatically" daarvan eerst even van uitvinken, anders mag je hem niet kiezen.
Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp
Kyc lukt bij mij helaas niet wanneer ik afdek. Ik krijg elke keer "laatste 3 regels moeten zichtbaar zijn" wanneer ik een foto van mijn id probeer te uploaden. (Bsn staat ook in die 3 regels.)Hessebezzel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:52:
[...]
Thanks voor de info!😇
Zeker het proberen waard! 🙏
Bij jou wel gelukt?
Zojuist getankt bij Tinq en met contactloos betalen (via apple pay) mijn curve kaart gescand. Dan wordt eerst de 125 euro gereserveerd. Mijn curve kaart gebruikt automatisch de cro kaart.
Vervolgens getankt voor 83 euro.
Nu kijk ik in de crypto.com app en heb ik zowel cashback voor de 125 euro als voor de 83 euro gekregen.
Ik was bang dat er dan ook 208 euro was afgeschreven maar op mijn balans van de cro kaart zie ik alleen de transactie terug van 83 euro.
In de curve app staat echter wel 1 bedrag vermeld namelijk 208 euro.
Dit kan toch niet anders dan nog gecorrigeerd worden? Iemand hier ervaring mee?
Hoop vooral dat die 125 euro er niet plotseling alsnog vanaf gaan omdat het bij curve bij elkaar opgeteld staat..😅
Ben benieuwd
Ik had dit gisteren ook, meteen snel alles weggesluisd naar defi en ik dacht we merken het verder welPenguinho schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:23:
Ik vroeg me af of mensen mijn ervaring met het Tanken ook wel eens meegemaakt hebben.
Zojuist getankt bij Tinq en met contactloos betalen (via apple pay) mijn curve kaart gescand. Dan wordt eerst de 125 euro gereserveerd. Mijn curve kaart gebruikt automatisch de cro kaart.
Vervolgens getankt voor 83 euro.
Nu kijk ik in de crypto.com app en heb ik zowel cashback voor de 125 euro als voor de 83 euro gekregen.
Ik was bang dat er dan ook 208 euro was afgeschreven maar op mijn balans van de cro kaart zie ik alleen de transactie terug van 83 euro.
In de curve app staat echter wel 1 bedrag vermeld namelijk 208 euro.
Dit kan toch niet anders dan nog gecorrigeerd worden? Iemand hier ervaring mee?
Hoop vooral dat die 125 euro er niet plotseling alsnog vanaf gaan omdat het bij curve bij elkaar opgeteld staat..😅
Ben benieuwd
.
Kun je beter niet doen. Als je niet genoeg CRO hebt voor de terugbetaling wordt je geblokkeerd.Flipsen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Ik had dit gisteren ook, meteen snel alles weggesluisd naar defi en ik dacht we merken het verder wel
Jdome schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:24:
[Afbeelding]
Tussenstand na precies 2,5 week, waaronder 1 referral van 25$.
Topkaartje dit
:strip_exif()/f/image/7yZAB27wGcbqCy4QlAeLt0DC.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 3 maanden en 1 referral. U leeft op grote voet
1 grote aankoop kan een aardige impact hebben, ik ga volgende week een nieuwe (2dehands) auto kopen en krijg daar ruim €200 cashback op terug. Dan schiet het wel opAlterBridge schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:55:
[...]
[Afbeelding]
Na 3 maanden en 1 referral. U leeft op grote voet
Weet je zeker dat je daar kan betalen met Visa/master?Blik1984 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:59:
[...]
1 grote aankoop kan een aardige impact hebben, ik ga volgende week een nieuwe (2dehands) auto kopen en krijg daar ruim €200 cashback op terug. Dan schiet het wel op
Uiteraard even nagevraagd en dat is gewoon mogelijkDacuuu schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Weet je zeker dat je daar kan betalen met Visa/master?
En idd. Bedankt!Sandrioni schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Dit kon wel eens de gouden tip zijn! Ga ik zo proberen! Bedankt alvast
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik het vreemd vind dat sommigen wel een KYC proces bij aanmelding moeten doorlopen, en anderen enkel als ze hun spending limits willen verhogen.Valinor schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:38:
[...]
Kyc lukt bij mij helaas niet wanneer ik afdek. Ik krijg elke keer "laatste 3 regels moeten zichtbaar zijn" wanneer ik een foto van mijn id probeer te uploaden. (Bsn staat ook in die 3 regels.)
Bij jou wel gelukt?
Ik heb mail contact met Curve over hoe en wat, maar dat gaat erg traag.
Ik laat het hier weten wat de uitkomst is.
Ik vermoed dat misschien wat je invult bij occupation een rol speelt of je wel of niet KYC moet doorlopen; dat ze dat meenemen als risico factor, not sure though.
Ah, dacht dat het om een crypto.com account ging. Maar was curve dus.Hessebezzel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik het vreemd vind dat sommigen wel een KYC proces bij aanmelding moeten doorlopen, en anderen enkel als ze hun spending limits willen verhogen.
Ik heb mail contact met Curve over hoe en wat, maar dat gaat erg traag.
Ik laat het hier weten wat de uitkomst is.
Ik vermoed dat misschien wat je invult bij occupation een rol speelt of je wel of niet KYC moet doorlopen; dat ze dat meenemen als risico factor, not sure though.
Heb gemaild met crypto.com en aangegeven dat vanuit de Nederlandse overheid aangegeven wordt niet het bsn te delen en waarom ik het niet kan afplakken.
Kreeg als reactie terug dat alles zichtbaar moet zijn en dat ik gerust kan zijn dat mijn privegegevens veilig zijn bij hun en dat ik altijd mijn gegevens kan laten deleten als ik mijn account ophef........
Leuk verhaal, maar geen uitleg waarom ze mijn bsn nodig hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 17-03-2022 21:18 ]
De wet zegt nergens dat je je BSN met een financiële partij (wat Curve of Crypto.com ook is) voor identificatie en verificatie moet delen maar tegelijkertijd zijn deze partijen wel verplicht om financiële informatie met de Nederlandse fiscus te delen. Daarvoor hebben ze wettelijk jouw BSN nodig. Zonder BSN zouden ze geen zaken met jou mogen doen...Valinor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:12:
Leuk verhaal, maar geen uitleg waarom ze mijn bsn nodig hebben.
Ja, maar doen ze dit ook? Ik heb er geen moeite mee als ze het daarvoor gebruiken, maar ze staan niet geregistreerd bij DNB dus in principe hebben ze niks aan mijn bsn. Zelfde reden waarom ik binance kyc niet wil doen.Timmy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:58:
[...]
De wet zegt nergens dat je je BSN met een financiële partij (wat Curve of Crypto.com ook is) voor identificatie en verificatie moet delen maar tegelijkertijd zijn deze partijen wel verplicht om financiële informatie met de Nederlandse fiscus te delen. Daarvoor hebben ze wettelijk jouw BSN nodig. Zonder BSN zouden ze geen zaken met jou mogen doen...
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 17-03-2022 22:56 ]
Ze staan bij DNB wel geregistreerd als 'elektronischgeldinstelling': https://www.dnb.nl/openba...EG&relationNumber=R181156Valinor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:56:
[...]
Ja, maar doen ze dit ook? Ik heb er geen moeite mee als ze het daarvoor gebruiken, maar ze staan niet geregistreerd bij DNB dus in principe hebben ze niks aan mijn bsn. Zelfde reden waarom ik binance kyc niet wil doen.
Nog niet als cryptodienst maar ik begrijp dat die aanvraag wel loopt.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ze zullen wel moeten. De vraag is alleen of de belastingdienst er al iets mee doet. Ik vermoed dat zij zoekende zijn hoe zij deze informatie moeten verwerken.Valinor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:56:
Ja, maar doen ze dit ook? Ik heb er geen moeite mee als ze het daarvoor gebruiken, maar ze staan niet geregistreerd bij DNB dus in principe hebben ze niks aan mijn bsn. Zelfde reden waarom ik binance kyc niet wil doen.
Financiele instellingen (en dat geldt ook voor crypto) mogen in de EU geen zaken doen als ze niet tenminste ergens in de EU geregistreerd zijn (vaak is dat Letland). Onderdeel van die toelatingsprocedure is dat ze de tegoeden en andere zaken die wettelijk verplicht zijn, delen met de belastinginstanties van het land waar je woonachtig bent. Dat delen gebeurt op basis van BSN.
Bij Ruby krijg je geen rente over je cronos wat je vastzet voor je kaart.PHPResource schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:27:
Klopt het, dat je over het CRO bedrag dat je 180 dagen moet vastzetten geen stake rewards krijgt?
Alles BOVEN ruby krijg je wel stake over.
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.
Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).