Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:27
dennisbos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:49:
Als je een factuur hebt (bijvoorbeeld van een autogarage), kun je deze dan ook via de kaart betalen? Ik denk van niet, maar misschien is er een omweg om het toch voor elkaar te krijgen.
Hangt heel erg van je garage af. Als dit de enige mogelijkheid is, moet je het idd bancair doen. Als ze echter Paypal accepteren, kun je het via die route toch naar je Curve en CDC krijgen, of als je bij de garage zelf de factuur ter plekke met de betaalterminal mag betalen en die accepteert GPay/APay en/of Curve en/of CDC, dan zou het ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hello1990
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 12:50
dennisbos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:49:
Als je een factuur hebt (bijvoorbeeld van een autogarage), kun je deze dan ook via de kaart betalen? Ik denk van niet, maar misschien is er een omweg om het toch voor elkaar te krijgen.
Ik betaalde ter plaatse via de terminal met mijn curve card en dan rechtstreeks van Crypto. Zou dus gewoon even langsgaan :)

Nu we toch over auto's hebben. We zijn van plan een auto aan te kopen. Onze autohandelaar aanvaard VISA.
Zou ik dit in enkele keren kunnen betalen met mijn Crypto card?
Wat is het max maandelijks bedrag dat je kan betalen/ CRO voor krijgen voor Jade Green? Is dat 5.000 EUR?
Heeft iemand dit hier ook al eens effectief gedaan?

Hopelijk komt onze fysieke kaart snel aan. Aangevraagd 1 DEC 2021.

[ Voor 12% gewijzigd door Hello1990 op 04-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Hello1990 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik betaalde ter plaatse via de terminal met mijn curve card en dan rechtstreeks van Crypto. Zou dus gewoon even langsgaan :)

Nu we toch over auto's hebben. We zijn van plan een auto aan te kopen. Onze autohandelaar aanvaard VISA.
Zou ik dit in enkele keren kunnen betalen met mijn Crypto card?
Wat is het max maandelijks bedrag dat je kan betalen/ CRO voor krijgen voor Jade Green? Is dat 5.000 EUR?
Heeft iemand dit hier ook al eens effectief gedaan?

Hopelijk komt onze fysieke kaart snel aan. Aangevraagd 1 DEC 2021.
In de app onder Settings > Fees & Limits

Ik denk dat het over deze zal gaan:
POS Purchase Limit: 25K EUR per dag / 25K EUR per maand / 250K per jaar

Neem aan dat de auto nog onder 50K blijft dus je kan wellicht proberen over twee maanden te spreiden? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 04-02-2022 19:07 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vanochtend een refund vanuit een NL webshop ontvangen en dat zie ik terug in de curve app en ook in de crypto.com app. Wat ik raar vind is dat ik een email krijg met het bedrag van de refund dat een aankoop is gedaan. Wat helemaal geen aankoop is. In de crypto.com app ziet het er een beetje vreemd uit. Ik lees verschillende reddit posts dat het ook wel eens fout ging waardoor men het geld niet terug kreeg. Het ging om 800 euro b.v. Daar word ik wel een beetje bang van. Bij mij gaat het ook om rond de 800,- euro en dat kan ik echt niet zomaar missen. Is de refund bij jullie wel goed gegaan icm met de curve app? Hoeveel dagen duurt het ongeveer voordat het geld op de kaart staat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMepZU05nBMBnBX0vTZYpWYQ0vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33mJwNT4M64PPPyhyaRb4XWA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door IUser op 04-02-2022 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:18
IUser schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:32:
Ik heb sinds vanochtend een refund vanuit een NL webshop ontvangen en dat zie ik terug in de curve app en ook in de crypto.com app. Wat ik raar vind is dat ik een email krijg met het bedrag van de refund dat een aankoop is gedaan. Wat helemaal geen aankoop is. In de crypto.com app ziet het er een beetje vreemd uit. Ik lees verschillende reddit posts dat het ook wel eens fout ging waardoor men het geld niet terug kreeg. Het ging om 800 euro b.v. Daar word ik wel een beetje bang van. Bij mij gaat het ook om rond de 800,- euro en dat kan ik echt niet zomaar missen. Is de refund bij jullie wel goed gegaan icm met de curve app? Hoeveel dagen duurt het ongeveer voordat het geld op de kaart staat?
[Afbeelding]
Het is heel raar bij CDC. Je krijgt eerst deze regels en nog geen geld terug. een dag later is het geld bijgeschreven en verschijnt weer een extra regel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:43
IUser schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:32:
[Afbeelding]
Dat komt wel goed. Maar het ziet er allemaal ingewikkeld uit. Je krijgt ook nog een keer cro bonus nu, maar die halen ze binnen een maand weer weg.

Persoonlijk betaal ik zo veel mogelijk rechtstreeks met cdc. En als ik snel wat in de winkel wil betalen dan betaal ik met Google Pay -> curve -> cdc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Dat komt wel goed. Maar het ziet er allemaal ingewikkeld uit. Je krijgt ook nog een keer cro bonus nu, maar die halen ze binnen een maand weer weg.

Persoonlijk betaal ik zo veel mogelijk rechtstreeks met cdc. En als ik snel wat in de winkel wil betalen dan betaal ik met Google Pay -> curve -> cdc.
Ja klopt. Ik heb m’n lesje wel geleerd. Ik was niet van plan om het product te retourneren en had al wat gelezen over mogelijke problemen met refund. De volgende keer denk ik wel 2x na voordat ik met curve ga betalen. Tenminste curve is op zich geen probleem. Maar eerder back in time overzetten naar de cro visa icm met refund.

[ Voor 9% gewijzigd door IUser op 04-02-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:50
IUser schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Ja klopt. Ik heb m’n lesje wel geleerd. Ik was niet van plan om het product te retourneren en had al wat gelezen over mogelijke problemen met refund. De volgende keer denk ik wel 2x na voordat ik met curve ga betalen. Tenminste curve is op zich geen probleem. Maar eerder back in time overzetten naar de cro visa icm met refund.
Hou rekening mee dat wel prepaid kaart is dus ik zou niet meer dan 100 euro aanbetaling doen zonder chargeback betwisten want bij cdc is zo vaak ingewikkeld om aan te vragen voor chargeback mocht je probleem met niet goederen geleverd ... dus ik betaal voor product bestelling voor zekerheid met ING creditcard maar als ik ff snel 10 euro tanken of voedsel dan kan prima met cdc kaart... dus idd 2x nadenken bijvoorbeeld dit zit mij reddit post niet lekker

https://www.reddit.com/r/..._account_for_disputing_a/ ...

Hier nog link https://www.reddit.com/r/...r_service_said_they_cant/

[ Voor 12% gewijzigd door Ultrafast op 05-02-2022 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Dacuuu schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Die reversal (POS) transactions zijn idd binnen 3-4 uur weer gefixed (heb zelf altijd vast bedrag op de CDC staan, zodat ik ook vrij snel kan zien of een transactie wel goed is gegaan, ook indien ik de Curve timemachine gebruik).

BTW, heb alleen bij terugdraaien (pre) authorisaties (bv bij hotel, etc) die CRO kickback reversal gezien. Bij gebruik maken van Curve time machine dat nog niet gezien.....? En hoe gaan ze dat doen als je geen vrije CRO meer hebt in je CRO app?

Als ik die (potentiele) problemen zo lees, dan is het idd misschien beter om een andere default kaart te gebruiken in Curve en pas na een tijdje (<30 dagen) die met de time machine naar CDC Visa te verplaatsen? Heb het zelf nu andersom: default is CDC Visa en dan, afhankelijk of het zakelijk of prive is, stuur ik het binnen 30 dagen naar de juiste "normale" CC toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
[...]

Edit: vanochtend werd er netjes geld op de creditcard geboekt. Het is gelukkig goed gekomen. Dit zie ik nu in m’n overzicht:

P.s. bij de originele aanbetaling had ik geen cro cashback dus ik heb ook geen issue met cro dat terug geboekt moet gaan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxEoyS-I7dw6nfHKSpHoHrK0Af0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OU3AAdVG7kzpZ2JDsaMBxLvr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door IUser op 05-02-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Mooi, je krijgt dus idd binnen 3-4 uur 4 regels te zien, 2x plus en 2x min = 0 :)
[...]
Of is het juist ivm refunds beter om dan de CDC Visa wel als eerste in de Curve te zetten?

Na de Curve time machine van CDC naar gewone CC is ook vrijwel niet meer te achterhalen wat/wie er betaald is: bv dat tanken bij BP in NL, wordt omgezet in Shell in SK (Slowakije), eten bij lokaal eetcafe in NL, wordt omgezet naar McDonalds in Wenen, etc....... In de omschrijving staat wel CRV*<naam restaurant> maar erachter natuurlijk Vilnius, LT, maar dan gek genoeg soms ook hele andere locaties in Europa.

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 05-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Die reversal (POS) transactions zijn idd binnen 3-4 uur weer gefixed (heb zelf altijd vast bedrag op de CDC staan, zodat ik ook vrij snel kan zien of een transactie wel goed is gegaan, ook indien ik de Curve timemachine gebruik).

BTW, heb alleen bij terugdraaien (pre) authorisaties (bv bij hotel, etc) die CRO kickback reversal gezien. Bij gebruik maken van Curve time machine dat nog niet gezien.....? En hoe gaan ze dat doen als je geen vrije CRO meer hebt in je CRO app?

Als ik die (potentiele) problemen zo lees, dan is het idd misschien beter om een andere default kaart te gebruiken in Curve en pas na een tijdje (<30 dagen) die met de time machine naar CDC Visa te verplaatsen? Heb het zelf nu andersom: default is CDC Visa en dan, afhankelijk of het zakelijk of prive is, stuur ik het binnen 30 dagen naar de juiste "normale" CC toe.
Daar heb ik ook over nagedacht om cro als default te nemen. Het vervelende is dat je altijd tegoed erop moet hebben. En default een creditkaart koppelen is juist zo handig. Maar dat is ieder voor zich.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:48

een mooie uitleg van hoeveel je terug krijgt mbt cashback en met eventueel 10% staking rewards...

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
https://cdcstaking.com/

Handige website om je stake rewards te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Ultrafast schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 01:50:
[...]

Hou rekening mee dat wel prepaid kaart is dus ik zou niet meer dan 100 euro aanbetaling doen zonder chargeback betwisten want bij cdc is zo vaak ingewikkeld om aan te vragen voor chargeback mocht je probleem met niet goederen geleverd ... dus ik betaal voor product bestelling voor zekerheid met ING creditcard maar als ik ff snel 10 euro tanken of voedsel dan kan prima met cdc kaart... dus idd 2x nadenken bijvoorbeeld dit zit mij reddit post niet lekker

https://www.reddit.com/r/..._account_for_disputing_a/ ...

Hier nog link https://www.reddit.com/r/...r_service_said_they_cant/
Ik betaal soms met curve, maar meestal met cdc card 💳
Maar wat jij leest of hebt gehad is mij in een jaar dat ik het gebruik nog nooit over komen.
Heb meestal me geld bijna direct terug en of na een paar dagen 👍
En dit gaat niet over bedragen van 10€ bij mij.
Dus weet niet waar die verhalen vandaan komen... 😂
Prima service met crypto.com altijd netjes me geld terug en geholpen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
digiben schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Ik betaal soms met curve, maar meestal met cdc card 💳
Maar wat jij leest of hebt gehad is mij in een jaar dat ik het gebruik nog nooit over komen.
Heb meestal me geld bijna direct terug en of na een paar dagen 👍
En dit gaat niet over bedragen van 10€ bij mij.
Dus weet niet waar die verhalen vandaan komen... 😂
Prima service met crypto.com altijd netjes me geld terug en geholpen is mijn ervaring.
Natuurlijk gaat vaak goed maar ook vaak fout. Daarnaast ben je toch eigen verantwoordelijk voor ? Mocht dit fout gaat dan mag je lekker naar litouwen afreizen om verhaal ophalen. Bovendien valt CDC niet onder garantiedepositstel en zowel ook geen banklicense bezitten. Iedereen moet niet zo natief nadenken maar goed iedere eigen keuze. Genoeg gezien reddit verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ultrafast schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Natuurlijk gaat vaak goed maar ook vaak fout. Daarnaast ben je toch eigen verantwoordelijk voor ? Mocht dit fout gaat dan mag je lekker naar litouwen afreizen om verhaal ophalen. Bovendien valt CDC niet onder garantiedepositstel en zowel ook geen banklicense bezitten. Iedereen moet niet zo natief nadenken maar goed iedere eigen keuze. Genoeg gezien reddit verhalen...
Maar ik geloof in me eigen.
Natuurlijk is het een risico met je geld op een bank te plaatsen.
Ik heb vroeger ook de dsb bank 🏦 gehad.
Daarna ook nooit een cent van terug gezien.
Dus Litouwen of Nederland.
Hier zitten de grotere graaiers op die grote kantoren 👍
Maar Dyor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
digiben schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:23:
[...]

Maar ik geloof in me eigen.
Natuurlijk is het een risico met je geld op een bank te plaatsen.
Ik heb vroeger ook de dsb bank 🏦 gehad.
Daarna ook nooit een cent van terug gezien.
Dus Litouwen of Nederland.
Hier zitten de grotere graaiers op die grote kantoren 👍
Maar Dyor
Maar DSB had ook geen garantiedeposittel dit was pas na Ijsland icesave schadaal ...
mooi we weten nu helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ultrafast schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Maar DSB had ook geen garantiedeposittel dit was pas na Ijsland icesave schadaal ...
mooi we weten nu helemaal :)
Maar ik ga niet lopen discussiëren welles of nietes.
Zet je geld bij de ing of waar dan ook.
Beste geld is in je eigen kluis 👍
Zal wel zeggen hou gewoon crypto.com in de gaten.
Die bank licentie komt ook nog wel.
Litouwen, of Hong Kong... Malta en of Engeland etc waar ze nu zitten.
Ik heb geen angst voor een scam.
Binance, Nexo, nu crypto.com.
Overal ben ik nog steeds geholpen als er wat was.
Volgens mij nu ook na de hack als je het goed volgt.
Komt goed 👍 Dyor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

digiben schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:42:
[...]

Maar ik ga niet lopen discussiëren welles of nietes.
Zet je geld bij de ing of waar dan ook.
Beste geld is in je eigen kluis 👍
Zal wel zeggen hou gewoon crypto.com in de gaten.
Die bank licentie komt ook nog wel.
Litouwen, of Hong Kong... Malta en of Engeland etc waar ze nu zitten.
Ik heb geen angst voor een scam.
Binance, Nexo, nu crypto.com.
Overal ben ik nog steeds geholpen als er wat was.
Volgens mij nu ook na de hack als je het goed volgt.
Komt goed 👍 Dyor
Is dit een haiku? Ik heb er geen verstand van.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Nee laten we het maar bij crypto.com houden.
Over vijf jaar spreken we elkaar weer!
Volgens mij is dit topic er voor ☀️

[ Voor 21% gewijzigd door digiben op 05-02-2022 22:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
Weekendje weg geweest + alle bijbehorende poespas. Toch lekker die cashback. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 22:48

Dark Angel

Corvette LS Power

Baal er nog steeds van dat ik een Jumbo hebt die niet aan CC betalingen doet.

Zo gaat het echt een heel stuk minder hard.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Dark Angel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:03:

Ik ben verhuist van een jumbo locatie die wel visa pakt, naar een locatie zonder visa..

Maar ik ga regelmatig naar de lidl, pin daar €100 bij. En die geef ik weer uit bij de visa loze jumbo.

Over maximaal 1 jaar kan je overal in nl met Visa betalen! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Dark Angel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:03:

Dat is inderdaad balen. Mijn Jumbo accepteert gelukkig wel de Curve (en daarmee dus ook de CDC Visa), maar geen idee of de CDC Visa ook rechtstreeks (zonder Curve) zou werken (wacht al maanden op die echte kaart.... :().

Waar ik recent achter kwam is dat bij plekken waar de betaalterminal de contactloze Curve NIET accepteert (zowel niet via GPay/APay als niet met de fysieke Curve kaart - die was binnen 10 dagen wel binnen :)), het ook niet lukte met de Curve magneetstrip (swipen aan de zijkant), maar het onverwacht WEL lukte met de Curve chip (en die dan aan de voorkant van de betaal terminal erin steken). Pincode intoetsen en betaling gelukt (inclusief cashback + CDC Visa cashback ;)).

Misschien iets om ook te proberen volgende keer? Ga het zelf voortaan ook proberen bij plekken waar ik van weet dat ie het tot nu toe niet deed.

[ Voor 6% gewijzigd door HAWK Wizard op 07-02-2022 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik kan vast niet rekenen.. ik heb 793 cro gestaked voor 350,-. Maar de cro app zegt dat ik minder heb? Snap er niks van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGasLW1in-ICVx1DPp4DFQ5WhIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EuCYuVibdg9Td8XHB5UymmP.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt de cro app nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXcrI9GbsdJZWCY1-AuO5tH7msQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMNAS2kImDbJAylIH9SvFbzg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door IUser op 07-02-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
IUser schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:
Ik kan vast niet rekenen.. ik heb 793 cro gestaked voor 350,-. Maar de cro app zegt dat ik minder heb? Snap er niks van.

[Afbeelding]

Dit zegt de cro app nu:
[Afbeelding]
Koersdaling. CRO is geen Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Maar de koers is momenteel 0,4425. Hoger dan ik toen had gestaked volgens crypto.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:15

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Poah deze is makkelijk zeg, je kan niet rekenen (grapje :P )

Maar inderdaad de koers schommelt dus als de waarde van CRO daalt zakt je totale waarde aan CRO staking ook. Gelukkig komt het pas over 6 maanden vrij en hoef je je daar voorlopig niet druk over te maken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

IUser schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Maar de koers is momenteel 0,4425. Hoger dan ik toen had gestaked volgens crypto.com.
Meestal betaal je een iets hogere prijs voor CRO als de daadwerkelijke koers. Maar je zou ongeveer 0,44164 betaalt moeten hebben per CRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Dat snap ik natuurlijk 8) . Als ik de huidige koers pak van 0,4425 x 793 = 350,90. Maar waarschijnlijk reken ik fout omdat dit de aankoopkoers is? Ik moet dus met een lagere koers berekenen. Namelijk de verkoopkoers? Ik Snap dit niet. Zo werkt het ook niet met aandelen. Je hebt de huidige koers x aantal aandelen.

Maar volgens cro heb ik 341,82 / 793 = 0,4310
Maar dit is niet de koers zoals de crypto app aangeeft in de transactie historie.

[ Voor 12% gewijzigd door IUser op 07-02-2022 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
IUser schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:

[Afbeelding]

Dit zegt de cro app nu:
[Afbeelding]
Dit noemen ze spread. De aankoop prijs is hoger dan de verkoop prijs. Zo verdient cdc zijn centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

IUser schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Dat snap ik natuurlijk 8) . Als ik de huidige koers pak van 0,4425 x 793 = 350,90. Maar waarschijnlijk reken ik fout omdat dit de aankoopkoers is? Ik moet dus met een lagere koers berekenen. Namelijk de verkoopkoers? Ik Snap dit niet. Zo werkt het ook niet met aandelen. Je hebt de huidige koers x aantal aandelen.
CDC heeft geen fees voor transacties, daarintegen werken ze met een spread, je koopt altijd een beetje boven de huidige koers en verkoopt voor iets onder de koers. Dat is hun manier van inkomsten. Meestal word overige coins kopen op CDC afgeraden, exchange heeft een iets lagere spread en anders kopen op een andere exchange en oversturen naar CDC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:28:
[...]

CDC heeft geen fees voor transacties, daarintegen werken ze met een spread, je koopt altijd een beetje boven de huidige koers en verkoopt voor iets onder de koers. Dat is hun manier van inkomsten. Meestal word overige coins kopen op CDC afgeraden, exchange heeft een iets lagere spread en anders kopen op een andere exchange en oversturen naar CDC.
Ah zo werkt het dus. Weer wat geleerd :) . Wel stom dat het niet inzichtelijk wordt gemaakt in de app. Maar ja dat willen ze ook blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
IUser schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Ah zo werkt het dus. Weer wat geleerd :) . Wel stom dat het niet inzichtelijk wordt gemaakt in de app. Maar ja dat willen ze ook blijkbaar niet.
Dat is bij elke aandelen/crypto beurs zo, de prijs waarvoor mensen willen verkopen ligt altijd wat hoger dan de prijs waarvoor mensen willen iets willen kopen. Dat is de spread. En crypto.com rekent inderdaad een kleine fee, maar een verschil tussen koop- en verkoopprijs zul je altijd hebben.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
Xqlus1ve schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Ja toen ik hier achter kwam ben ik gestopt met BTC kopen op cdc.
Nu koop ik het via Kraken en verstuur het naar cdc voor het staken...
Kraken verstuurd BTC voor een fee van 0.00002 BTC, echt een zeer nette lage fee

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Kol Nedra schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:23:
[...]
Ja toen ik hier achter kwam ben ik gestopt met BTC kopen op cdc.
Nu koop ik het via Kraken en verstuur het naar cdc voor het staken...
Kraken verstuurd BTC voor een fee van 0.00002 BTC, echt een zeer nette lage fee
Die spread is idd "verstopt" in de CDC app, je bent dus minder "rijk" (in Euro's) dan het dashboard laat zien. ;)

Gebruik zelf sinds ik dat weet die CDC Exchange app om CRO naar USDc om te zetten, scheelt 0.8% (procentpunt!) spread. Geen idee of Kraken dan nog beter is in dat opzicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
Maker fees bij Kraken is 0.16%
Taker fees 0.26%

Dus als je een spot order plaatst en er is niet direct een trade zit je dus op de maker fees.
Dit raad ik je altijd aan als je geen haast hebt.

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor de mensen die niet weten hoe je dat doet (op Kraken), vink de box "Post Limit Order" aan (het kan zijn dat deze verstopt zit bij de Intermediate/Advanced options wanneer je een order aanmaakt)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Sefyu schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:56:
Voor de mensen die niet weten hoe je dat doet (op Kraken), vink de box "Post Limit Order" aan (het kan zijn dat deze verstopt zit bij de Intermediate/Advanced options wanneer je een order aanmaakt)..
idd, koop nooit via de Kraken app op je telefoon, daar zijn de fees velen malen hoger (betaal voor gemak?)

via Binance kopen is wel goedkoper mits je daar geld hebt staan voor 2 redenen;

1. fees goedkoper (fees Kraken is prima, maar Binance is toch goedkoper)
2. je kan je BTC van Binance ook via Bep20 token versturen naar cdc, is dus goedkoper en sneller dan via Bitcoin netwerk...

nadeel Binance is dat SEPA (nog) niet beschikbaar is voor Nederland, binnenkort weer wel

[ Voor 30% gewijzigd door Kol Nedra op 08-02-2022 09:05 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 12-09 17:13
Kol Nedra schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:02:
[...]
idd, koop nooit via de Kraken app op je telefoon, daar zijn de fees velen malen hoger (betaal voor gemak?)
Ah, dat klinkt een beetje als Bitvavo - daar kan je ook beter de exchange gebruiken om crypto te kopen.

Wat zijn de voordelen van Kraken t.o.v. Bitvavo?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 12:42
[...]

via Binance kopen is wel goedkoper mits je daar geld hebt staan voor 2 redenen;

1. fees goedkoper (fees Kraken is prima, maar Binance is toch goedkoper)
2. je kan je BTC van Binance ook via Bep20 token versturen naar cdc, is dus goedkoper en sneller dan via Bitcoin netwerk...

nadeel Binance is dat SEPA (nog) niet beschikbaar is voor Nederland, binnenkort weer wel
Ik zet mijn geld nu op Bitvavo, dan koop ik XLM, zet deze door naar Binance, convert naar USDT en dan kun je kopen wat je wilt. Wat omslachtig maar dit gaat eigenlijk zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[...]

Als het goed is zijn de fees in de Kraken Pro (gratis) app wel normaal/lager: https://www.kraken.com/features/fee-schedule/#kraken-pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
pimsaint schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Ah, dat klinkt een beetje als Bitvavo - daar kan je ook beter de exchange gebruiken om crypto te kopen.

Wat zijn de voordelen van Kraken t.o.v. Bitvavo?
bij Bitvavo moet je een filmpje maken om te bewijzen dat die wallet bij cdc van jou is en hoeft bij Kraken niet.
SEPA is snel genoeg voor mij, hoef geen iDeal want ik plan vooruit...

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
LostboyArno schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik zet mijn geld nu op Bitvavo, dan koop ik XLM, zet deze door naar Binance, convert naar USDT en dan kun je kopen wat je wilt. Wat omslachtig maar dit gaat eigenlijk zonder kosten.
dat werkt ook maar dan ben je wel 2x geld aan fees kwijt namelijk eur --> xlm en xlm --> usdt

ik doe wel voor andere zaken Binance gebruiken namelijk FTM kopen en dit naar MetaMask en vervolgens hier weer te swappen voor BOO 🙃

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedent18
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-06-2022
Hallo, ik heb een vraagje dat hier wss al eens gepasseerd is (mijn excuses mocht dit het geval zijn) maar het forum is iets te groot om er door te gaan.
Ik heb momenteel de ruby card (al meer dan een jaar) maar zou toch binnenkort willen upgraden naar indigo, er staat dus nog 1000 CRO in de stake, indien ik upgrade naar indigo kan ik die gewoon automatisch meenemen? heeft iemand dit ook al gedaan?
Helaas zal ik nog wat moeten wachten tot CRO terug goed stijgt, mijn CRO is momenteel nog geen 3500€ waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

freedent18 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:29:
Hallo, ik heb een vraagje dat hier wss al eens gepasseerd is (mijn excuses mocht dit het geval zijn) maar het forum is iets te groot om er door te gaan.
Ik heb momenteel de ruby card (al meer dan een jaar) maar zou toch binnenkort willen upgraden naar indigo, er staat dus nog 1000 CRO in de stake, indien ik upgrade naar indigo kan ik die gewoon automatisch meenemen? heeft iemand dit ook al gedaan?
Helaas zal ik nog wat moeten wachten tot CRO terug goed stijgt, mijn CRO is momenteel nog geen 3500€ waard...
Ja, wat nu gestaked staat bij Ruby wordt meegenomen naar je upgrade van de volgende tier card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedent18
Xqlus1ve schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Ja, wat nu gestaked staat bij Ruby wordt meegenomen naar je upgrade van de volgende tier card.
Dank u wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Xqlus1ve schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:33:
[...]

bedoel je dat je dan niet 180 dagen hoeft te wachten tot het vrij komt en dan pas weer voor bijvoorbeeld wilt toevoegen aam de volgende tier?
dus stel ik ga nu naar Ruby, dan heb ik voor de volgende tier minder nodig?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kol Nedra schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:15:
[...]

bedoel je dat je dan niet 180 dagen hoeft te wachten tot het vrij komt en dan pas weer voor bijvoorbeeld wilt toevoegen aam de volgende tier?
dus stel ik ga nu naar Ruby, dan heb ik voor de volgende tier minder nodig?
Stel je hebt naast je CRO staking voor je kaart voldoende CRO of fiat over om de kaart upgrade uit te voeren naar de volgende tier, dan kun je direct door naar start de kaart upgrade.

of je 350eur op je ruby kaart is inmiddels x10 gegaan dan kun je ook upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 08-02-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hello1990
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 12:50
Th1x4nG schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:05:
[...]

In de app onder Settings > Fees & Limits

Ik denk dat het over deze zal gaan:
POS Purchase Limit: 25K EUR per dag / 25K EUR per maand / 250K per jaar

Neem aan dat de auto nog onder 50K blijft dus je kan wellicht proberen over twee maanden te spreiden? :)
Ja, nu hopelijk die fysieke kaart eens ontvangen.. 8)7

Via Curve kan ik ook niet gaan met hun limiet van 2.400 EUR/dag..

[ Voor 7% gewijzigd door Hello1990 op 08-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Blik1984 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb icloud van apple, spotify, netflix vooralsnog overgeschreven. Daarnaast al mijn bestellingen van bol.com en paypal gekoppeld aan de kaart. Ben nog wel op zoek naar andere mogelijkheden, ook onderweg. Toevallig laatste in een kroeg de kaart kunnen gebruiken en voor tanken lukt het ook.

Hellofresh is een mooie toevoeging, die ga ik gebruiken. Werkt Picnic of AH online ook?
Even wat betreft picnic. Deze support helaas geen apple pay of andere wijze waardoor ik kan betalen met curve dan wel cdc. Erg jammer want daar gaat best een hoop geld in om. bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Het volgende gerucht gaat rond op reddit. Nou moet je dat soms ook met een korreltje zout nemen maar het zou mooi zijn als het waar is:

News: today it will be released that Crypto.com has partnered with a multi billion fortune 500 company.
General Discussion 💬

As the title says, today the news will break about crypto.com partnering with one of the world's top 3 largest payments acquirers. For both online payments + node partner for crypto.org chain. You heard it here first. Do with it what you will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

OinkOink schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:47:
Het volgende gerucht gaat rond op reddit. Nou moet je dat soms ook met een korreltje zout nemen maar het zou mooi zijn als het waar is:

News: today it will be released that Crypto.com has partnered with a multi billion fortune 500 company.
General Discussion 💬

As the title says, today the news will break about crypto.com partnering with one of the world's top 3 largest payments acquirers. For both online payments + node partner for crypto.org chain. You heard it here first. Do with it what you will.
Ach stijgt tie, dan stijgt tie, zakt tie, dan zakt tie, mijn DCA momentje zit er al in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Xqlus1ve schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Ach stijgt tie, dan stijgt tie, zakt tie, dan zakt tie, mijn DCA momentje zit er al in. :)
Zo is dat! Me coins zitten toch nog gestaked tot in ieder geval juni voor me Jade kaart, die ik overigens na ruim 2 maanden nog niet binnen heb. Gelukkig hebben we hier Curve om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
OinkOink schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Zo is dat! Me coins zitten toch nog gestaked tot in ieder geval juni voor me Jade kaart, die ik overigens na ruim 2 maanden nog niet binnen heb. Gelukkig hebben we hier Curve om dat op te lossen.
Exact dezelfde situatie hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OinkOink
Bericht van reddit bleek inderdaad waar te zijn. Al zegt het bedrijf me niet heel veel, begrijp ik uit het artikel dat het wel een goed teken voor CRO is:
https://www.businesswire....-Support-Global-Expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:18
OinkOink schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:19:
Bericht van reddit bleek inderdaad waar te zijn. Al zegt het bedrijf me niet heel veel, begrijp ik uit het artikel dat het wel een goed teken voor CRO is:
https://www.businesswire....-Support-Global-Expansion
Kom maar door met die dikke CRO, als ie naar +- 1$ gaat, kan ik ook aan mijn volgende tier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedent18
PureLOOD schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Kom maar door met die dikke CRO, als ie naar +- 1$ gaat, kan ik ook aan mijn volgende tier >:)
Me too *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 12:42
PureLOOD schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:47:
[...]

naar 1 is een factor 2.5 he, Geen factor 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Laatst online: 15:56
LostboyArno schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:20:
[...]

naar 1 is een factor 2.5 he, Geen factor 10.
Maar als je al wat langer meeloopt, heb je ook geen factor 10 meer nodig 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Blabla13 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Wel hoor. Ik heb de 3% tier maar hoefde destijds maar €1190 te investeren. Duurt nog effe eer het €35.000 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:50:
[...]Mijn Jumbo accepteert gelukkig wel de Curve (en daarmee dus ook de CDC Visa), maar geen idee of de CDC Visa ook rechtstreeks (zonder Curve) zou werken (wacht al maanden op die echte kaart.... :().
Ze hebben meegelezen denk ik..........de fysieke CDC kaart is eindelijk binnengekomen! Kek dingetje hoor :)

Activeren van de fysieke card in de CDC app gaat eenvoudig (nieuwe exp date wordt vanzelf verwerkt als je nieuwe CVC code invult), maar hoe doe je dit bv in Curve? Zag een ouder bericht uit 2020 dat je eerst de CDC Visa kaart uit Curve moet verwijderen en dan weer toevoegen.......is dat nog steeds zo? Niet handig ivm oudere transacties (die staan dan nog wel op de timeline, maar niet meer bij de - geupdate - CDC card...?). Time machine op die oudere transacties zal ook wel niet meer werken dan........tips?

Hopelijk kan het bij Google Pay (en Apple Pay) wel eenvoudig worden gewijzigd zonder verwijder/toevoegen te hoeven doen? Idem voor Paypal, etc......

[ Voor 45% gewijzigd door HAWK Wizard op 08-02-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:46
Heeft het zin om te klagen bij CDC voor het ontvangen van de fysieke kaart? Ben nu ruim 1.5 maand aan t wachten en wil hem graag ontvangen alvorens ik op vakantie ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

thechib12 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:52:
Heeft het zin om te klagen bij CDC voor het ontvangen van de fysieke kaart? Ben nu ruim 1.5 maand aan t wachten en wil hem graag ontvangen alvorens ik op vakantie ga
Nee, ze worden in batches geproduceerd.

Curve aanvragen als backup is je beste optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 08-02-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Blabla13 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Precies 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
HAWK Wizard schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ze hebben meegelezen denk ik..........de fysieke CDC kaart is eindelijk binnengekomen! Kek dingetje hoor :)

Activeren van de fysieke card in de CDC app gaat eenvoudig (nieuwe exp date wordt vanzelf verwerkt als je nieuwe CVC code invult), maar hoe doe je dit bv in Curve? Zag een ouder bericht uit 2020 dat je eerst de CDC Visa kaart uit Curve moet verwijderen en dan weer toevoegen.......is dat nog steeds zo? Niet handig ivm oudere transacties (die staan dan nog wel op de timeline, maar niet meer bij de - geupdate - CDC card...? Time machine op die oudere transacties zal ook wel niet meer werken dan........tips?

Hopelijk kan het bij Google Pay (en Apple Pay) wel eenvoudig worden gewijzigd zonder verwijder/toevoegen te hoeven doen? Idem voor Paypal, etc......
Kun je de kaart niet gewoon als nieuwe kaart toevoegen? Het is voor mij al even geleden dat ik naar Ruby ben gegaan, maar volgens mij heb ik het toen zo gedaan. Vervolgens je oude kaart er uit halen.

Tip voor iedereen, wees voorzichtig met de combinatie met een secrid wallet. De kaart is dusdanig zwaar dat ie een stuk makkelijker er uit komt zetten :F

Was 'm laatst bijna kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
thechib12 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:52:
Reken zeker op 2 maanden of zelfs langer. Inderdaad is de Curve een prima toevoeging, die fysieke kaart heb je in 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Curve maken en dan in Google/Apple Pay steken, kan je over 5 min aan de slag.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25
HAWK Wizard schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Activeren van de fysieke card in de CDC app gaat eenvoudig (nieuwe exp date wordt vanzelf verwerkt als je nieuwe CVC code invult), maar hoe doe je dit bv in Curve? Zag een ouder bericht uit 2020 dat je eerst de CDC Visa kaart uit Curve moet verwijderen en dan weer toevoegen.......is dat nog steeds zo? Niet handig ivm oudere transacties (die staan dan nog wel op de timeline, maar niet meer bij de - geupdate - CDC card...?). Time machine op die oudere transacties zal ook wel niet meer werken dan........tips?

Ik heb het tijdje geleden ook zo moeten doen. CDC kaart verwijderen uit de Curve app en vervolgens weer toevoegen. Bij mij kwamen alle transacties wel terug te staan onder de nieuwe kaart. Ik kreeg het op geen enkele andere manier aan de praat.

Alle plaatsen waar je de virtuele CDC kaartgegevens hebt opgeslagen zul je opnieuw moeten instellen.
Was ook zo bij het ontvangen van de fysieke Curve kaart (met uitzondering van Apple Pay, die bleef gewoon werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Xqlus1ve schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Stel je hebt naast je CRO staking voor je kaart voldoende CRO of fiat over om de kaart upgrade uit te voeren naar de volgende tier, dan kun je direct door naar start de kaart upgrade.

of je 350eur op je ruby kaart is inmiddels x10 gegaan dan kun je ook upgraden.
Klopt deze scenario?

om naar Ruby te gaan heb je 833 CRO nodig (op dit moment)
voor indigo heb je 8332 CRO nodig

dus stel ik ga nu 833 CRO locken voor de Ruby (180 dagen)
en bijvoorbeeld over 100 dagen denk ik: zo tijd voor indigo te gaan wat dus 8332 CRO kost, maar omdat ik al Ruby heb betekend het dan dat ik maar 8332-833= 7499 CRO nodig heb?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
Kol Nedra schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Klopt deze scenario?

om naar Ruby te gaan heb je 833 CRO nodig (op dit moment)
voor indigo heb je 8332 CRO nodig

dus stel ik ga nu 833 CRO locken voor de Ruby (180 dagen)
en bijvoorbeeld over 100 dagen denk ik: zo tijd voor indigo te gaan wat dus 8332 CRO kost, maar omdat ik al Ruby heb betekend het dan dat ik maar 8332-833= 7499 CRO nodig?
Ja.
Wel is dit natuurlijk koersafhankelijk.
Als CRO dan op 1 euro staat heb je zelfs maar 3500-833=2667 CRO extra nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Blabla13 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Ja.
Wel is dit natuurlijk koersafhankelijk.
Als CRO dan op 1 euro staat heb je zelfs maar 3500-833=2667 CRO extra nodig. :+
echt zeker? want dan ga ik Ruby nu unlocken!
ja ik snap dat het koers afhankelijk is :) thx voor deze info! kan ik ook Spotify aanvragen :P

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kol Nedra schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:38:
[...]

ja ik snap dat het koers afhankelijk is :) thx voor deze info! kan ik ook Spotify aanvragen :P
Ja echt waar :Y

Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
Kol Nedra schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Afhankelijk van je tijdspad waarin je aan upgraden denkt; houdt de 50 euro fysieke kaartupgradekosten in de gaten.
Als je over, pak-em-beet, drie maanden wilt upgraden, is het wellicht zinvol om nog niet de fysieke Ruby aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Blabla13 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Afhankelijk van je tijdspad waarin je aan upgraden denkt; houdt de 50 euro fysieke kaartupgradekosten in de gaten.
Als je over, pak-em-beet, drie maanden wilt upgraden, is het wellicht zinvol om nog niet de fysieke Ruby aan te vragen.
die hoef ik niet, ik heb midnight blue al :)
denk ook niet dat ik indigo of jade fysiek ga halen, €50 voor stukje metaal is best prijzig, gaat om de 3% cashback +10% CRO staking en de extra staking voor BTC, ETH en stablecoin

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Miguel schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb het tijdje geleden ook zo moeten doen. CDC kaart verwijderen uit de Curve app en vervolgens weer toevoegen. Bij mij kwamen alle transacties wel terug te staan onder de nieuwe kaart. Ik kreeg het op geen enkele andere manier aan de praat.

Alle plaatsen waar je de virtuele CDC kaartgegevens hebt opgeslagen zul je opnieuw moeten instellen.
Was ook zo bij het ontvangen van de fysieke Curve kaart (met uitzondering van Apple Pay, die bleef gewoon werken).
Thx, CDC Visa in Curve verwijdert en weer toegevoegd, en inderdaad blijven de oude transacties gewoon bij dezelfde kaart zichtbaar (in tegenstelling tot wat hun eigen support site hierover schrijft). En ook gelijk de Time Machine maar even getest, die werkt ook met transacties gedaan met de oude (virtuele) kaart nog steeds :)

Bij de GPay app (Android) lukt het ook niet om de CDC VISA kaart te updaten, toen daar ook eerst verwijderd, en daarna opnieuw toegevoegd....dat lukt helaas niet (foutmelding dat kaart niet geschikt is om betalingen mee te doen). Apart......toen op laptop met Chrome browser de CDC VISA kaart alsnog WEL kunnen toevoegen. En die is nu ook zichtbaar in de mobiele GPay app, apart, maar ok.

Mobiel contactloos betalen kan nog steeds niet rechtstreeks met de CDC VISA (via GPay). Met de Curve (en daarachter de CDC Visa) via Gpay gelukkig nog steeds wel! :) En uiteraard kan contactloos betalen met de fysieke Curve card (en daarachter de CDC Visa) nog steeds wel en als het goed is nu ook rechtstreeks met de fysieke CDC Visa kaart, dat ga ik morgen maar eens testen ergens.

Ga ook maar eens pinnen met die fysieke CDC Visa kaart (dan kun je ook pincode aanpassen). O ja, is dat niet sowieso nodig voordat contactloos betalen werkt? Dat meen ik hier ergens gelezen te hebben? Misschien werkt GPay daarna ook wel met alleen de CDC Visa (zonder Curve)?

BTW, bij Paypal de CDC Visa simpel kunnen updaten met nieuwe exp date / CVC code. zal ook daar primair de Curve blijven gebruiken, maar je weet nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 08-02-2022 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HAWK Wizard schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:20:

Ga ook maar eens pinnen met die fysieke CDC Visa kaart (dan kun je ook pincode aanpassen). O ja, is dat niet sowieso nodig voordat contactloos betalen werkt? Dat meen ik hier ergens gelezen te hebben? Misschien werkt GPay daarna ook wel met alleen de CDC Visa (zonder Curve)?
Ik zou het wijzigen van je pincode afraden, niks anders als gezeik gelezen als je dit doet. Gebruik anders ook ff de zoek functie in dit topic ;)

te lui om dit vanaf mijn tablet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
ik moet ze idd ook nog even berichten. Want in mijn app staat de oude pincode en op mijn kaart werkt de nieuwe. Blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Konjo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:30:
ik moet ze idd ook nog even berichten. Want in mijn app staat de oude pincode en op mijn kaart werkt de nieuwe. Blijft lastig.
Dit heb ik ook zo, ik steek m'n cdc pasje altijd in de pin terminal. En dan gebruik I mijn zelfgekozen pincode. Dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:13

Coldcat

HODL

Bij draadloos heb je de oude dan weer nodig

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Coldcat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 01:12:
Bij draadloos heb je de oude dan weer nodig
Daarom, liever overal dezelfde pincode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
Het heeft 74 dagen geduurd, maar de blauwe rakker is eindelijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Tijgertje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:57:
Het heeft 74 dagen geduurd, maar de blauwe rakker is eindelijk binnen :)
Gefeliciteerd! Voor mij is dit inmiddels 14 maanden geleden, maar toen moest ik ook al zo ontzettend lang wachten. Eigenlijk best vreemd dat CDC dit proces niet heeft kunnen verbeteren het afgelopen jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 09-02-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Jade green heb ik verleden jaar ca 3 weken gewacht.
De icy white 5 weken.
Maar daar zat de kerst enzo nog tussen met de upgrade.
Al ik neem altijd contact op waar die blijft.
Misschien dat dat helpt 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 07:14
digiben schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:09:
Jade green heb ik verleden jaar ca 3 weken gewacht.
De icy white 5 weken.
Maar daar zat de kerst enzo nog tussen met de upgrade.
Al ik neem altijd contact op waar die blijft.
Misschien dat dat helpt 🥳
Ik heb ook al een paar keer contact opgenomen, wacht al sinds november. Krijg elke keer te horn hij is aangevraagd en je moet even geduldig zijn helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Heeft iemand een tip hoe je bij Bitvavo je wallet adres van CDC kan valideren? Je moet namelijk zo dom filmpje als bewijs opleveren :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

micmulder schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:50:
Heeft iemand een tip hoe je bij Bitvavo je wallet adres van CDC kan valideren? Je moet namelijk zo dom filmpje als bewijs opleveren :|
Via dit dom filmpje. Er is geen andere methode, en anders uit laten betalen in fiat bij Bitvavo en storten bij CDC via een SEPA overboeking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
ja daarom heb ik voor Kraken gekozen, mijn Bitvavo account gebruik ik voor 2 dingen nog maar;
1. TRX/XLM kopen en naar Binance sturen
2. positietraden met ADA, na kopen ADA gelijk een sell-order terugplaatsen. Waarom ADA? je krijgt er prima apy% voor terug en dit krijg je ook gewoon als je een sell-order geplaatst hebt. prima zo 👍

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:03
CDC kaart vandaag 2x geweigerd. 1 maal bij de kapper en 1 maal bij de Jumbo, waar ik er nornaal altijd betaal met de cdc kaart. Iemand anders ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Brubs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb ook al een paar keer contact opgenomen, wacht al sinds november. Krijg elke keer te horn hij is aangevraagd en je moet even geduldig zijn helaas |:(
Ok ja ik had toevallig steeds week er na me kaart na drie keer contact.
Al sommige hebben hem snel twee weken... Weet ook niet hoe ze het uit geven.
Maar hij komt zeker, zo lang er nog geen shipped staat geduld 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Niks daar kopen en rechtreeks bij crypto.com 🎉
Op de exhange is het het goedkoopste met omzetten en traden.
Al ik verkoop het vaak ook in de crypto.com app voor die fees maak ik me eigen ook niet zo druk om.
Maar daar ben je niet mee geholpen.
Is dat filmpje even maken 😂 is ook bij Bitcoinmeester die zooi 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jesteroh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:40:
CDC kaart vandaag 2x geweigerd. 1 maal bij de kapper en 1 maal bij de Jumbo, waar ik er nornaal altijd betaal met de cdc kaart. Iemand anders ook last van gehad?
Zojuist bij een kantine, Kruidvat en Lidl betaald, geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Kan je iets specifieker zijn?

Rechtstreeks cdc? Curve? Draadloos? Pasje in de terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
Dacuuu schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Kan je iets specifieker zijn?

Rechtstreeks cdc? Curve? Draadloos? Pasje in de terminal?
Bij de kapper cdc kaart draadloos en bij de Jumbo ook cdc kaart zowel draadloos als in de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Apart dat het niet lukt...........zojuist voor het eerst met de fysieke CDC kaart gepinned, dat ging prima (pincode maar even ongewijzigd gelaten, gezien de opmerkingen hier en mogelijke issues daarmee).

Zal later vandaag nog betaal poging doen met de fysieke CDC kaart. Staat me bij dat je minimaal 1x moet pinnen om de fysieke CDC kaart ook (draadloos) te kunnen gebruiken?

Heb je magneetstrip geprobeerd (zijkant terminal) of de chip (voorkant terminal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
HAWK Wizard schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Apart dat het niet lukt...........zojuist voor het eerst met de fysieke CDC kaart gepinned, dat ging prima (pincode maar even ongewijzigd gelaten, gezien de opmerkingen hier en mogelijke issues daarmee).

Zal later vandaag nog betaal poging doen met de fysieke CDC kaart. Staat me bij dat je minimaal 1x moet pinnen om de fysieke CDC kaart ook (draadloos) te kunnen gebruiken?

Heb je magneetstrip geprobeerd (zijkant terminal) of de chip (voorkant terminal)?
Ik gebruik de cdc kaart al wat langer en heb zowel contactloos met en zonder pin gedaan en terminal met pin. Zijkant met magneetstrip nog nooit. Eigenlijk eerste keer bij de Jumbo dat de kaart werd geweigerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik doe het altijd contactloos en werkt prima bij Jumbo en Shell.
voor de rest kom ik zelden in fysieke winkels, online is my way 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 09-02-2022 14:37 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Kol Nedra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:37:
ik doe het altijd contactloos en werkt prima bij Jumbo en Shell.
voor de rest kom ik zelden in fysieke winkels, online is my way 👍
Ik betaal bijna altijd met Google Pay via Curve. Fysiek gebruik ik soms de kaart (en bij hele grote bedragen) en dat ging altijd goed.
Ik heb nog niet geprobeerd bij de geldautomaat. Lijkt me vooral buiten de euro zone handig. Echter ik hoor her en der op Reddit verhalen dat zo'n metalen kaart te dik is en wordt ingeslikt. Dus dat houdt me tegen. Gelukkig duurt het nog even voordat ik naar het VK ga om het te testen.
Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).