Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:44

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rep7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Ik heb mijn vrouw gewoon de Curve Card gegeven.. Ik heb nog nooit een code voor Curve moeten geven wel voor CDC.
Dat gaat sporadisch, zowel online als via de pin. Ik heb daarom ook de curve account overgezet naar de telefoon mijn vrouw.

CDC vraagt vaker om een code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
AlterBridge schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Wanneer heb je hem aangevraagd? Ik op 14-12 en hij staat nog steeds op Issued
't heeft bij mij allemaal lang geduurd hoor... 8 november heb ik mijn stake geüpgraded.

Als ik in de app kijk, zie ik dat ik op 1 december de eerste transactie met mijn nieuwe (virtuele) kaart heb gedaan. Tussen upgraden en de uitgave (issued) van de nieuwe kaart zat dus vier weken.

Helaas kan ik niet meer zien wanneer ze mijn fysieke kaart precies verstuurd hebben, maar deze kwam op 16 januari binnen op mijn postadres in Nederland. Tussen 'issued' en ontvangst van de fysieke kaart zat dus anderhalve maand...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Laatst online: 18:07
finsdefis schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Raar, ik ben echt letterlijk nog nooit benaderd en maak toch echt in de orde van tienduizenden euro's per jaar over naar allerlei buitenlandse rekeningen (crypto.com, revolut, openbank, etc.).

Uiteraard voor allemaal legale zaken zoals aankopen in het buitenland, reizen, debit card topups, soms wat crypto, etc. (hiermee niet suggererend dat wat jij doet niet legaal zou zijn natuurlijk)

Vraag me oprecht af hoe die algoritmes dan werken.

Wij zitten soort-van vast aan de Rabo vanwege de hypotheek, maar zijn er eigenlijk verder ook gewoon tevreden over. N=1 natuurlijk.
Misschien leren ze en of ook jij komt nog eens een keer?
Maar ik heb geen illegale dingen of iets in die geest.
Het begint met verdachte transacties (eerste storting nexo)
....kom je eenmaal daar dan ben je twee jaar verder nog bezig 👍
Voor vragen wat is mco en bij Revolut
Je transactie wallets etc etc mag je aan tonen.
Dan gooien ze nog de telefoon er op als je netjes uit legt wat btc is.
Ik ben er klaar mee.
Jammer dat ze zo achteruit zijn gegaan met de service bij de rabobank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Voor de mensen met Atom!

De Fees zijn aanmerkelijk lager geworden. van 0,1 naar 0,0055!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:55

Row

Als ik op mijn CDC kaart wil geld wil storten doe ik dit via mijn rabo cc. Nu krijg ik al een week de melding: "Sorry, we were unable to process your purchase request at this time. Please try again or contact customer support if this problem persists."

Customer support geeft aan dat ik ook een deposit kan maken naar mijn crypto.com Fiat Wallet via SEPA. Nu is dat in principe geen probleem en ga ik ook doen.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het storten via cc? Zoja, iemand een oplossing?

Verder zeer tevreden over mijn CDC icm Curve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
Row schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:32:
Als ik op mijn CDC kaart wil geld wil storten doe ik dit via mijn rabo cc. Nu krijg ik al een week de melding: "Sorry, we were unable to process your purchase request at this time. Please try again or contact customer support if this problem persists."

Customer support geeft aan dat ik ook een deposit kan maken naar mijn crypto.com Fiat Wallet via SEPA. Nu is dat in principe geen probleem en ga ik ook doen.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het storten via cc? Zoja, iemand een oplossing?

Doe het zelf ook met Rabo cc en heb hier geen problemen mee. Wellicht even de rabo contacten hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
Row schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:32:

Dat hebben ze dus expres gedaan...
Zo werd ik hiermee geblokkeerd.
Ben niet de enige in de familie is er ook één geblokkeerd.
Ellende met bellen en al die uitleg naar rabo support pfff.
Ik top up, nu altijd via revolut naar cdc.
Echt super, werkt uitstekend heen en weer 👍
En trouwens ook sepa staat er gelijk op in je Fiat wallet bij cdc.
Super blij met crypto.com en revolut bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DeFi vraagje, wijzigen van validator is dat direct, of ben je dan gebonden aan die 21 dagen unstaking voor de switch?

Wil mijn ATOM overswitchen van DeFI wallet validator naar jerry's pool gezien de eerste genoemde 7% fee vraagt en minder APY levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:35:
DeFi vraagje, wijzigen van validator is dat direct, of ben je dan gebonden aan die 21 dagen unstaking voor de switch?

Wil mijn ATOM overswitchen van DeFI wallet validator naar jerry's pool gezien de eerste genoemde 7% fee vraagt en minder APY levert.
Die 21 dagen gaan in als je unstaked! Switchen kan altijd. En gaat direct in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Laatst heb ik meegemaakt dat mijn curve transacties gedeclined waren een dag nadat het is afgegeschreven van mijn onderliggende kaart. Wat blijkt. Ik heb in mijn curve app de crypto kaart als default aangegeven en de anti embarrassment mode aangezet. Als backup heb ik mijn gewone creditcard gekoppeld. Vervolgens heb ik een aankoop gedaan van een paar honderd euro en dat is netjes van mijn creditcard gegaan. Direct daarna ben ik dat gaan nakijken in de curve app. Ziet er goed uit dacht ik. De volgende dag open ik de curve app en zie ik dat de transactie gedeclined is. Dat terwijl het goed is afgeschreven van de onderliggende kaart. That sucks want ik wou daarna de back in time functie gebruiken om cashback te gaan gebruiken op mijn crypto kaart. Maar omdat de transactie gedeclined is kan ik die functie niet gebruiken. Vervolgens contact gezocht met curve via de chat functie. De medewerker zei dat dit komt omdat er een bug is waardoor hij declined laat zien als op de hoofdkaart in de eerste instantie niet afgeschreven kan worden. Zelfs als hij vanzelf de backup kaart gebruikt. De medewerker heeft voor mij handmatig de back in time doorgezet. Maar omdat het een handmatige actie was krijgt die transactie een ander mco code wat niet in aanmerking komt voor de cashback. Niet handig dus. Ik heb daarna gelijk de anti embarrassment mode uitgezet en weer mijn gewone creditkaart als default gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:27
ik ga binnenkort naar Budapest en ik wil daar zoveel mogelijk met mijn Ruby steel card met 2% cashback betalen. Nu doe ik dat al veel in nederland en belgie, dit gaat prima in euro's. Maar in Hongarije hebben ze een andere munt, wat is nu het beste om te doen? Afrekenen in Euro's? of afrekenen in de locate valuta? En kan dit uberhaupt? doet CDC dan de wisselkoers van de hongaarse valuta naar het afschrijven van mijn euro's op mijn visa card?

International usaged staat aan in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
solidslayer schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:19:
ik ga binnenkort naar Budapest en ik wil daar zoveel mogelijk met mijn Ruby steel card met 2% cashback betalen. Nu doe ik dat al veel in nederland en belgie, dit gaat prima in euro's. Maar in Hongarije hebben ze een andere munt, wat is nu het beste om te doen? Afrekenen in Euro's? of afrekenen in de locate valuta? En kan dit uberhaupt? doet CDC dan de wisselkoers van de hongaarse valuta naar het afschrijven van mijn euro's op mijn visa card?

International usaged staat aan in ieder geval.
In de cdc app klik je linksboven op het tandwieltje -> fees & limits.

In euro's betalen in zulke landen is vaak erg duur, ik zou lekker gewoon in HUF betalen, je cdc kaart zet het netjes om.

Ik denk dat dit hem is, volgens mij is het betalen in vreemde valuta kosteloos tot een x bedrag.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kNXIl5i.png

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 27-01-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidslayer
Dacuuu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:
[...]

In euro's betalen in zulke landen is vaak erg duur, ik zou lekker gewoon in HUF betalen, je cdc kaart zet het netjes om.

Ik denk dat dit hem is, volgens mij is het betalen in vreemde valuta kosteloos tot een x bedrag.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidslayer
Dacuuu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:
[...]

[Afbeelding]
Ok dus ik kan tot 4000 euro kosteloos in HUF afrekenen. Ik zie trouwens wel in de app bij "payment currency" dat je HUF kan aanvinken, maar dit is enkel voor display your balance, transactions etc. in de kaart sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
solidslayer schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Ok dus ik kan tot 4000 euro kosteloos in HUF afrekenen. Ik zie trouwens wel in de app bij "payment currency" dat je HUF kan aanvinken, maar dit is enkel voor display your balance, transactions etc. in de kaart sectie.
Met de ruby zou je idd tm 4000 euro gratis kunnen betalen in de buitenlandse munteenheid. Je hebt al aangezet dat je de pas wil gebruiken in het buitenland, voor de rest hoef je niks om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Is er ook een manier om op de exchange, in tradingview, de open orders visueel te zien?
Bij Bitvavo werkt dat zo lekker, je kunt ze zelf met de muis slepen om bij te stellen.
Maar bij CDC kan ik dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
solidslayer schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:19:
[...]Maar in Hongarije hebben ze een andere munt, wat is nu het beste om te doen? Afrekenen in Euro's? of afrekenen in de locate valuta? [...]
Hier heb ik eerder wat aandachtspunten op een rijtje gezet voor betalen in het buitenland. Je kan daar ook de wisselkoers zien die CDC hanteert, je zou die eventueel kunnen vergelijken met de valuta bij het lokale wisselkantoor om te zien wat het voordeligst is. Al geven ze je bij zo'n wisseltoko natuurlijk geen 2% cashback in CRO ;)
edit:
Zoals @Dacuuu al schreef moet je er bij zo'n betalingsterminal wel op letten dat je in HUF afrekent en niet in euro's, anders 'rekenen' zij de wisselkoers even zelf voor je uit.
IUser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:13:
Ik heb daarna gelijk de anti embarrassment mode uitgezet en weer mijn gewone creditkaart als default gekozen.
Het lijkt niet handig om te shoppen met de anti-embarrassment mode wanneer je cashback als doel hebt, dat heb ik nu een paar keer voorbij zien komen. Bedankt voor het delen, ik ga het verwerken in de topic start!

[ Voor 8% gewijzigd door pimsaint op 27-01-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
jemoetwathe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:16:
Is er ook een manier om op de exchange, in tradingview, de open orders visueel te zien?
Bij Bitvavo werkt dat zo lekker, je kunt ze zelf met de muis slepen om bij te stellen.
Maar bij CDC kan ik dat niet vinden.
Ik heb even gekeken en gegoogled, maar ik kan het ook niet vinden. Volgens mij is het niet mogelijk.

Eén grote grap als je het mij vraagt, die exchange van CDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
pimsaint schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Ik heb even gekeken en gegoogled, maar ik kan het ook niet vinden. Volgens mij is het niet mogelijk.

Eén grote grap als je het mij vraagt, die exchange van CDC.
Klopt, maar als een relatief kleine exchange als Bitvavo het wel kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:11
RideWithUz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Net een trucje ontdekt om Vodafone te betalen met de kaart, de automatische afschrijving terugboeken en via de my Vodafone app dan met visa betalen
Vodafone en Ziggo werken samen toch? Werkt dit dan ook bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
BektLekker schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Vodafone en Ziggo werken samen toch? Werkt dit dan ook bij Ziggo?
Nee, wel geprobeerd maar kreeg netjes een ideallink :N

Schijnt ook de reden te zijn dat ziggo de f1 rechten niet heeft gekregen. Hoofdsponsor crypto.com eiste dat er met cc betaald kon worden
.. helaas :9

[ Voor 22% gewijzigd door RideWithUz op 27-01-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
Net geprobeerd geld bij te pinnen bij de jumbo maar dat werd geweigerd. Bij geen geld bijpinnen deed mijn kaart het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Als je in de Jumbo geld bij pint, krijg je dan over dat deel ook cashback? Ja toch?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tiestor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:01:
Als je in de Jumbo geld bij pint, krijg je dan over dat deel ook cashback? Ja toch?
Bij de Jumbo kom ik niet maar bij de Lidl krijg ik ook cashback over het bij pinnen. Gezien bij ons in de buurt geen pinapparaat te vinden is doe ik bijna altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:27
BektLekker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:58:
Net geprobeerd geld bij te pinnen bij de jumbo maar dat werd geweigerd. Bij geen geld bijpinnen deed mijn kaart het wel.
Bij mij doet de CDC het niet in de Jumbo, de Curve kaart wel (zowel fysiek als via GPay), ook als de CDC daar als default achter hangt. Dan ook de CDC kickback + 1% Curve kickback.

Financial services, zoals geld pinnen, zijn uitgesloten van kickback (zowel bij Curve als CDC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Bij mij doet de CDC het niet in de Jumbo, de Curve kaart wel (zowel fysiek als via GPay), ook als de CDC daar als default achter hangt. Dan ook de CDC kickback + 1% Curve kickback.

Financial services, zoals geld pinnen, zijn uitgesloten van kickback (zowel bij Curve als CDC).
Hmm vreemd, en de Jumbo bij mij accepteerd zowel de Curve als de CDC.

Maare geld bijpinnen, dat weer storten op je rekening en weer terug naar je CDC kaart, ik zie een maas in de wet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Xqlus1ve schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Hmm vreemd, en de Jumbo bij mij accepteerd zowel de Curve als de CDC.

Maare geld bijpinnen, dat weer storten op je rekening en weer terug naar je CDC kaart, ik zie een maas in de wet :P
Ah, sorry, het ging specifiek over BIJ-Pinnen, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is wel een goed idee om te proberen inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
BTW, was het nou wel of niet mogelijk om de Bijenkorf ICS card te gebruiken in de CDC app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BektLekker
Gaat mij specifiek om bijpinnen als in de zin van de ouderwetse flappentap. Want die is tegenwoordig nergens meer te vinden. Dus dacht ff slim te zijn. Jumbo bij mij valt af, Lidl en Aldi zijn de volgende die ik probeer😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jesteroh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:03
BektLekker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:16:
Gaat mij specifiek om bijpinnen als in de zin van de ouderwetse flappentap. Want die is tegenwoordig nergens meer te vinden. Dus dacht ff slim te zijn. Jumbo bij mij valt af, Lidl en Aldi zijn de volgende die ik probeer😁
Net maar geprobeerd om bij te pinnen bij de Jumbo €11 euro boodschappen en €100 bijpinnen. Iets meer dan 9 CRO erbij 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Jesteroh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Net maar geprobeerd om bij te pinnen bij de Jumbo €11 euro boodschappen en €100 bijpinnen. Iets meer dan 9 CRO erbij 😇
Ik gebruik gewoon overal de kaart voor. Maar op zich een goed idee om zo wat flappen te pinnen. Onze glazenwasser wil altijd cash. Via dit pad krijg ik cashback bij de glazenwasser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Laatst online: 22-08-2024
Hallo allemaal,
Ik kan niet meer inloggen via de app. Ik ontvang wel de bevestigingsmail, maar vervolgens krijgt ik een foutmelding bij m'n telefoonnummer (niet correct of niet gekoppeld aan het emailadres; wat niet klopt).
2 dagen geleden al een mail gestuurd naar CDC.
Iemand dit eerder meegemaakt (en een oplossing heeft?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

StefanoZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:57:
Hallo allemaal,
Ik kan niet meer inloggen via de app. Ik ontvang wel de bevestigingsmail, maar vervolgens krijgt ik een foutmelding bij m'n telefoonnummer (niet correct of niet gekoppeld aan het emailadres; wat niet klopt).
Even alles verwijderen en overnieuw beginnen al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
StefanoZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:57:
Hallo allemaal,
Hmmm, heb dit eerder gezien bij bekende van me. Mogelijke oude iPhone?

Wat in ieder geval hielp was inloggen op ander device. Mogelijk nog oude credentials die ergens zwerven...? Deinstallieren en opnieuw installeren was bij haar niet afdoende gek genoeg.... Dat andere device werkte direct wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
Xqlus1ve schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Even alles verwijderen en overnieuw beginnen al geprobeerd?
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Hmmm, heb dit eerder gezien bij bekende van me. Mogelijke oude iPhone?

Wat in ieder geval hielp was inloggen op ander device. Mogelijk nog oude credentials die ergens zwerven...? Deinstallieren en opnieuw installeren was bij haar niet afdoende gek genoeg.... Dat andere device werkte direct wel goed.
Ik heb de app inderdaad al van mijn iphone (13) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft niet geholpen.
Ik zal het op een ander toestel proberen. Bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
StefanoZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:29:
[...]

[...]

Ik heb de app inderdaad al van mijn iphone (13) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft niet geholpen.
Ik zal het op een ander toestel proberen. Bedankt voor de suggesties!
Helaas, dezelfde foutmelding :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben geüpgrade naar de perks van Ruby Steel, maar had geen kaart aangevraagd (want €50, beetje zonde als ik de oude kaart nog gewoon kan gebruiken).

Helaas krijg je dan de sign-up bonus niet, want die krijg je alleen als je ook een Ruby Steel-kaart aanvraagt :-(
Da's jammer.

Dus nu hopen dat CRO dusdanig stijgt dat de signup-bonus meer wordt dan de kosten van de kaart :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
StefanoZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Helaas, dezelfde foutmelding :(
Balen.... Heeft de cdc app al eerder eens op die andere telefoon gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:16:
BTW, was het nou wel of niet mogelijk om de Bijenkorf ICS card te gebruiken in de CDC app?
Iemand een idee over die Bijenkorf ICS Card?

Ander vraagje: als je in de Curve app (bijvoorbeeld per ongeluk) een "gewone" CC als default gebruikt, dan kun je (binnen 30 dagen) die betaling met de time machine naar de CRO Visa verplaatsen, geeft dat dan nog wel de CRO kickback (1/2/3/5/8%)? [plus uiteraard de 1% Curve kickback indien nog van toepassing] of moet je voor die CRO kickback persé de CRO Visa als eerste card hebben (waarna je evt kun verschuiven naar andere kaart)?

[ Voor 11% gewijzigd door HAWK Wizard op 28-01-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Ander vraagje: als je in de Curve app (bijvoorbeeld per ongeluk) een "gewone" CC als default gebruikt, dan kun je (binnen 30 dagen) die betaling met de time machine naar de CRO Visa verplaatsen, geeft dat dan nog wel de CRO kickback (1/2/3/5/8%)? [plus uiteraard de 1% Curve kickback indien nog van toepassing] of moet je voor die CRO kickback persé de CRO Visa als eerste card hebben (waarna je evt kun verschuiven naar andere kaart)?
Ja je kan met curve back in time je transactie overhevelen naar je cdc kaart, en dan krijg je de cashback cro koers van het moment dat je de transactie overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Balen.... Heeft de cdc app al eerder eens op die andere telefoon gestaan?
Nee!
Ik krijg nu ook meerdere mailtjes met m’n referral code, alsof ik een nieuwe klant ben ?!
Mag hopen dat cdc snel antwoord op m’n mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:16:
Yep! Mogelijk. Krijg je ook de Bijenkorf punten voor ;-)

Helaas stopt dat over een paar dagen. Ik heb de Euroclix MasterCard besteld om hetzelfde truukje voort te blijven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantoman
  • Laatst online: 19:39
pimsaint schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Het punt was eigenlijk of je via de CDC exchange de nieuwe 24 hour whitelist policy kan omzeilen. Stel je voor ik wil nu ineens direct 1000 xrp overschrijven vanuit de CDC app naar een wallet op een andere exchange (zoals hier aan bod kwam). Dan moet ik het adres whitelisten en vervolgens 24 uur wachten.

Dat dit met CRO binnen het CDC eco systeem kan dat heeft @HAWK Wizard dus bevestigd, maar ik vraag me af of dit richting externe wallets via andere blockchains mogelijk is.
Met de CDC exchange moet je ook 24 uren wachten, zojuist geprobeerd. De oplossing van @Xqlus1ve en @Slonzo werkt wel: CDC app --> CDC DeFi wallet --> externe wallet. Ik kreeg in eerste instantie een "denied" foutmelding in de CDC app, maar na het killen / herstarten van zowel de CDC app als de CDC DeFi wallet app ging het uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:50
Wat is jullie ervaring met grote betalingen (10k plus) via de CDC kaart?

Ik heb tot op heden zonder problemen betalingen tot 5k gedaan, maar nog nooit boven de 10k.
Volgens de voorwaarden geldt er een bestedingslimiet van 25k per dag (en per maand). Op papier dus geen problemen maar ik ben erg benieuwd of iemand dat kan bevestigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
maxvdh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Yep! Mogelijk. Krijg je ook de Bijenkorf punten voor ;-)

Helaas stopt dat over een paar dagen. Ik heb de Euroclix MasterCard besteld om hetzelfde truukje voort te blijven zetten.
Ik heb de euroclix icm met de crypto app. Topup werkt met de euroclix kaart zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik heb momenteel de red steel maar ben van plan om door te sparen voor de upgrade. Die geeft 10% cashback. ongelooflijk dit allemaal. Als ik dit uitleg aan iemand dan klinkt het best wel als een scam. Ik vraag me ook af hoe ze dit kunnen bekostigen. Jammer genoeg zijn ze niet beursgenoteerd en kun je niet de boeken inzien. Weet iemand hoe financieel gezond ze zijn? Waarschijnlijk weet niemand dit behalve als je bij ze werkt.

Edit: foutje. upgrade geeft 3% en geen 10% natuurlijk. Niet goed gelezen. 10% ging om de stake rewards.

[ Voor 10% gewijzigd door IUser op 30-01-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

IUser schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:03:
Ik heb momenteel de red steel maar ben van plan om door te sparen voor de upgrade. Die geeft 10% cashback. Ik ongelooflijk dit allemaal. Als ik dit uitleg aan iemand dan klinkt het best wel als een scam. Ik vraag me ook af hoe ze dit kunnen bekostigen. Jammer genoeg zijn ze niet beursgenoteerd en kun je niet de boeken inzien. Weet iemand hoe financieel gezond ze zijn? Waarschijnlijk weet niemand dit behalve als je bij ze werkt.
2 telen duckduckgo-en en ik ben al bijna geneigd om eraan mee te gaan doen!

Klinkt als een scam of onwaar, daar waar je bij andere maatschappijen aan tien duizenden euros per maand moet uitgeven, dure abbonement moet nemen of een deposit doen van een paar 100K euro hebben hun een een kaart waarvoor je kan sparen die 10% cashback kan geveven. En ze halen enkel inkomsten uit reclames :P

Iets waar ik zelf ver van weg blijf. Als ik ook bekijk hoe de website eruit ziet en ze zelf adverteren met al 15 jaar lang de #1 :') Als het echt zo fantastisch was zou half Benelux natuurlijk als zo'n kaart hebben toch? Hoe meer klanten hoe meer inkomsten uit reclame dus waarom horen wij hier nu van voor het eerst... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Interessante benadering.
Never nooit niet dat ik zomaar even voor 5000 aan crypto euri parkeer bij een scam als deze ;)
IUser schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:03:
Als ik dit uitleg aan iemand dan klinkt het best wel als een scam. Ik vraag me ook af hoe ze dit kunnen bekostigen. Jammer genoeg zijn ze niet beursgenoteerd en kun je niet de boeken inzien. Weet iemand hoe financieel gezond ze zijn? Waarschijnlijk weet niemand dit behalve als je bij ze werkt.
Ik vind dat je wel een goed punt hebt. Coinbase is beursgenoteerd en dat maakt het, naar mijn gevoel, meteen een stuk betrouwbaarder dan bijvoorbeeld een Binance, KuCoin of CDC. Wie houdt hen verantwoordelijk als ze er met onze munten vandoor gaan, waar kunnen we aankloppen en waar kunnen we iets terughalen?

Het is soms ook moeilijk te begrijpen hoe lang het goed kan gaan met een bedrijf dat 12% 'rente' geeft, flinke cashbacks en rebates, en daarnaast ook nog eens met miljarden smijt om alles en iedereen te tekenen. Daar waar de gele cryptomarkt ongeveer weer 10% omhoog ging na een flink crash, ging onze CRO met bijna 25%. Dit keer was het LeBron James.

Maar goed, als ze inderdaad de 'instagram van de crypto' worden dan zitten ze er daar bij CDC, ondanks al die monsteruitgaven, straks vast ook lekker warmpjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:21:
[...]

Klinkt als een scam of onwaar, daar waar je bij andere maatschappijen aan tien duizenden euros per maand moet uitgeven, dure abbonement moet nemen of een deposit doen van een paar 100K euro hebben hun een een kaart waarvoor je kan sparen die 10% cashback kan geveven. En ze halen enkel inkomsten uit reclames :P

Iets waar ik zelf ver van weg blijf. Als ik ook bekijk hoe de website eruit ziet en ze zelf adverteren met al 15 jaar lang de #1 :') Als het echt zo fantastisch was zou half Benelux natuurlijk als zo'n kaart hebben toch? Hoe meer klanten hoe meer inkomsten uit reclame dus waarom horen wij hier nu van voor het eerst... 8)7
Valt denk ik wel mee wat euroclix betreft. Veel klachten gaan over het invullen van enquêtes en geen euroclix ontvangen. Ik doe dat allemaal niet. Elke maand geeft ics door aan euroclix wat de euroclix punten zijn. Ik ga dit een jaar lang gebruiken en zie wel hoeveel punten ik opbouw. Hetzelfde heb ik gedaan met de gratis amex kaart. Ik heb uiteindelijk maar iets van 12 euro gespaard. Schoot niet op en heb dus na een jaar opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Laat ik het anders formuleren, we zitten hier op GoT met hele handige mensen. Kaarten van bijvoorbeeld Curve, Binance, CDC, etc zijn hier ruim bekend en gebruikt (inclusief ervaring en en review). Hoop mensen weten hier ook nog eens handige manieren om dit te combineren met korting sites, truckjes, mazen in de wet, etc (en die kennis wordt hier ruim gedeeld).

Euroclix heb ik volgens mij nog maar 1 keer hiervoor over gelezen en niemand hapte daar op. De website ziet er meh uit, marketing van hun is miniem (moet eerlijk bekennen dat ik nul tv kijk, adblockers gebruik en enkel sublime fm luister waar reclame miniem is). Mocht het waar zijn dan ben je van de weinige hier en heb je een serieuze vondst. (y)

Maar ‘it looks too good to be true’ voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Phantoman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:42:
[...]
Met de CDC exchange moet je ook 24 uren wachten, zojuist geprobeerd. De oplossing van @Xqlus1ve en @Slonzo werkt wel: CDC app --> CDC DeFi wallet --> externe wallet. Ik kreeg in eerste instantie een "denied" foutmelding in de CDC app, maar na het killen / herstarten van zowel de CDC app als de CDC DeFi wallet app ging het uiteindelijk wel goed.
Ik zag zojuist ook een push-bericht binnenkomen met de aankondiging van de nieuwe maatregel op de exchange.

Dus het kan wél snel on-the-fly via de DeFi wallet, maar kan dat dan alleen met munten via de Cronos chain?

M.a.w. kan ik nu on the fly XRP, Algo of TRX versturen naar een andere exchange via de DeFi wallet, zonder 24 uur te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

pimsaint schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Ik zag zojuist ook een push-bericht binnenkomen met de aankondiging van de nieuwe maatregel op de exchange.

Dus het kan wél snel on-the-fly via de DeFi wallet, maar kan dat dan alleen met munten via de Cronos chain?

M.a.w. kan ik nu on the fly XRP, Algo of TRX versturen naar een andere exchange via de DeFi wallet, zonder 24 uur te wachten?
Dat heb ik dus ook gemertk. Moest 24 uur wachten en heb dus maar weer eens Bitvavo afgestoft. Nu moet je op de voorhand all allemaal adressen erin gaan zetten voor het geval dat je wil withdrawen :|

Dikke -1 voor de CDC exchange :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31
YouTube: Crypto creditcards (prepaid), aanschaffen of niet? Voordelen, nadele...

Misschien leuk voor de topic start. Voor de YouTube generatie die niet meer dan 2 zinnen wil lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Xqlus1ve schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:21:
[...]

Euroclix is al zo oud als de weg naar Rome. Vroeger kon je daar al geld verdienen met het klikken op reclame. Dat ze een creditcard aanbieden weet ik ook. Het is geen scam ofzo hoor. Als het zo fantastisch is doet niet de halve Benelux het, want 9 van de 10 Nederlanders zijn slecht met geld, en snappen de basis van hun eigen hypotheek niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dacuuu schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Euroclix is al zo oud als de weg naar Rome. Vroeger kon je daar al geld verdienen met het klikken op reclame. Dat ze een creditcard aanbieden weet ik ook. Het is geen scam ofzo hoor. Als het zo fantastisch is doet niet de halve Benelux het, want 9 van de 10 Nederlanders zijn slecht met geld, en snappen de basis van hun eigen hypotheek niet eens.
Eens dat NLers slecht met geldt zijn.

Daarintegen weet iedereen airmiles, kruidvat, AH, Jumbo, en andere spaaracties te vinden voor kortingen en cashbacks, zo ook meberships, als die van BOL, Amazon prime, etc. Misschien is een CC als Euroclix niet populair onder de nederlanders omdat het gross de debit kaart gebruikt maar het voelt voor mij nog steeds een beetje als een tell sell verhaal zonder marketing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb ook een Cro cc. Hiervoor zat ik bij bijenkorf omdat zij een van de weinige waren met een cashback sparen.
Ik merk met de Cro kaart dat de cashback wel heel snel oploopt. Ik ben positief verrast hierover.
Aankopen bij bol.com of Coolblue koop ik eerst een Cro Gift card en verder krijg ik de Netflix en Spotify kosten ook weer terug. Daarnaast doe ik zo veel als mogelijk dagelijkse betalingen ook ermee. Al met al praat je al maandelijks over een zeer leuk bedrag.

Daarnaast zie ik zelf best wat potentie in de CRO coin. Inmiddels toch wel de mainstream crypto aanbieder wereldwijd? Qua volume gaan ze denk ik nooit de BNB coin in waarde evenaren. Maar een paar keer over de kop zit er zeker in!

[ Voor 8% gewijzigd door AlphaWierie op 30-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
baba420 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:36:
YouTube: Crypto creditcards (prepaid), aanschaffen of niet? Voordelen, nadele...

Misschien leuk voor de topic start. Voor de YouTube generatie die niet meer dan 2 zinnen wil lezen.
Oh die video begint precies met wat ik hierboven schreef. Goed idee, ik zal de video linken in de topic start!

Ik betwijfel echter of die 'YouTube' generatie het geduld heeft om deze video van 21 minuten uit te zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat betreft de Euroclix kaart, die bestaat inderdaad al heel lang. Ik heb hem zelf al meer dan 10 jaar. De cashback is tegenwoordig maar 0,2% en iets hoger als je langer opspaart. Voor de cashback alleen is het niet echt interessant, om de kosten van de kaart eruit te halen moet je er al >5000 per jaar mee uitgeven en daarna begint de cashback pas (heel langzaam) te lonen.

Ik houd hem alleen aan zodat ik in het buitenland altijd wel een kaart heb die werkt. De EuroClix kaart is een Mastercard Credit dus mooi alternatief naast Visa Debit. Bij hoge reserveringen voor borg is het ook handig dat je niet zoals bij CDC hoeft te verplaatsen naar je kaart wallet. En je kan er dus ook de CDC kaart mee opladen als je hem toch al hebt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
pimsaint schreef op zondag 30 januari 2022 @ 04:46:
[...]

Interessante benadering.
Never nooit niet dat ik zomaar even voor 5000 aan crypto euri parkeer bij een scam als deze ;)

[...]

Ik vind dat je wel een goed punt hebt. Coinbase is beursgenoteerd en dat maakt het, naar mijn gevoel, meteen een stuk betrouwbaarder dan bijvoorbeeld een Binance, KuCoin of CDC. Wie houdt hen verantwoordelijk als ze er met onze munten vandoor gaan, waar kunnen we aankloppen en waar kunnen we iets terughalen?

Het is soms ook moeilijk te begrijpen hoe lang het goed kan gaan met een bedrijf dat 12% 'rente' geeft, flinke cashbacks en rebates, en daarnaast ook nog eens met miljarden smijt om alles en iedereen te tekenen. Daar waar de gele cryptomarkt ongeveer weer 10% omhoog ging na een flink crash, ging onze CRO met bijna 25%. Dit keer was het LeBron James.

Maar goed, als ze inderdaad de 'instagram van de crypto' worden, dan zitten ze er daar bij CDC, ondanks al die monsteruitgaven, straks vast ook lekker warmpjes bij.
Je kan zoveel gekke dingen denken 💭
Maar het is de toekomst crypto.com
Ik dacht toen ik de eerste btc kocht... Ook het is een scam.
Ben nooit op fake berichen af gegaan..
Alleen alleen blij dat ik in me eigen ben blijven geloven 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Xqlus1ve schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Eens dat NLers slecht met geldt zijn.

Daarintegen weet iedereen airmiles, kruidvat, AH, Jumbo, en andere spaaracties te vinden voor kortingen en cashbacks, zo ook meberships, als die van BOL, Amazon prime, etc. Misschien is een CC als Euroclix niet populair onder de nederlanders omdat het gross de debit kaart gebruikt maar het voelt voor mij nog steeds een beetje als een tell sell verhaal zonder marketing.
Hoe bedoel je zonder marketing? En de 24 uurs withdraw is juist een extra veiligheidsmaatregel vanwege een hack die laatst plaats heeft gevonden. Better safe than sorry.

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Laatst online: 19:39
pimsaint schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Ik heb een transfer gedaan van XLM naar de Bybit exchange. Ging prima. Er was wel een vage melding die aangaf dat je XLM alleen kan versturen en niet kan ontvangen, maar de DeFi wallet app geeft wel de optie om XLM te ontvangen. Dus ik begreep dat niet helemaal. Zie ook de lijst van munten die door de wallet wordt ondersteund. XRP en TRX staan ook op de lijst, maar ALGO niet.

Wat mij nu wel opvalt is dat de transfer fee 0,1 XLM was, maar uiteindelijk was er 1,1 XLM weg toen het aankwam. Ik zit pas zo'n 3 weken in deze crypto wereld, dus misschien is dat normaal ? :/ Vorige keer via de Coinbase app ook XLM verstuurt naar Bybit vanwege die 24 uur wachttijd en er ging 0 XLM ervan af, maar ik moest wel bijna €3 aan fees betalen voor het kopen van XLM. Anderzijds geen fees voor het kopen van XLM in de CDC app, dus die 1,1 XLM was dan niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:18
AlphaWierie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:22:
Ik heb ook een Cro cc. Hiervoor zat ik bij bijenkorf omdat zij een van de weinige waren met een cashback sparen.
Ik merk met de Cro kaart dat de cashback wel heel snel oploopt. Ik ben positief verrast hierover.
Aankopen bij bol.com of Coolblue koop ik eerst een Cro Gift card en verder krijg ik de Netflix en Spotify kosten ook weer terug. Daarnaast doe ik zo veel als mogelijk dagelijkse betalingen ook ermee. Al met al praat je al maandelijks over een zeer leuk bedrag.

Daarnaast zie ik zelf best wat potentie in de CRO coin. Inmiddels toch wel de mainstream crypto aanbieder wereldwijd? Qua volume gaan ze denk ik nooit de BNB coin in waarde evenaren. Maar een paar keer over de kop zit er zeker in!
Potentie zeker! Ik ben even de site kwijt, maar als CRO dezelfde mcap als BNB zou hebben kom je dacht ik rond de 11 dollar uit. Laat het de helft zijn, toch een mooie 10x nog te halen. De ruby steel is i.c.m. Spotify ook echt een goeie deal (Als je Spotify hebt :P ). Na 3 jaar je inleg gegarandeerd er uit. En als je laag hebt ingekocht voor die 350 euro CRO misschien nu al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43
PureLOOD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Na 3 jaar je inleg gegarandeerd er uit.
Er vanuitgaande dat de CRO koers tenminste niet daalt...En dat de spotify actie blijft bestaan...en...etc.

Ik snap al het optimisme over CRO en de CDC kaart, en ik ben er zelf ook heel positief over.
Maar laten we proberen woorden als "gegarandeerd " niet te gebruiken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DjMark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Er vanuitgaande dat de CRO koers tenminste niet daalt...En dat de spotify actie blijft bestaan...en...etc.

Ik snap al het optimisme over CRO en de CDC kaart, en ik ben er zelf ook heel positief over.
Nou, kijk, je kan je CRO direct weer omzetten naar euro met een kleine verlies, uiteindelijk kan je alsnog je inleg eruit halen over die periode van 3 jaar met Ruby. Maar als Spotify rebate actie stop wordt het iets lastiger, echter ik zit na 4 maanden op $117 terug enkel op cashback (heb geen spotify, als zit ik daar wel over te dubben). Nu kan ik natuurlijk niet in iedereen zijn portemonnee kijken maar het moet wel lukken denk ik :)

Ook kan je CRO staken of omzetten in een stable. Er zijn zat opties, aan ieder zelf de keuze hoe ze daar mee willen omgaan (hoog, midden of laag risico).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:18
DjMark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Hmm ja, goede nuance. Ik denk dat het risico laag is t.o.v. andere projecten/munten in de cryptospace, maar natuurlijk altijd nog een stuk hoger dan het op de bank zetten. Aan de andere kant weet je zeker dat het op de bank minder waard wordt, dus ook daar zit risico aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 12:42
Ik heb de indigo kaart en nu binnen een maand al 60 euro aan cashback dus dat loopt lekker op. Zelfs als cro rond de 40 cent blijft zitten is het al een leuk verdien model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
Tja garanties heb je nooit. Ik maak daar mijn keuzes ook niet op.

Rond 2010 kreeg je subsidie als je een eco diesel kocht, nu word je met die zelfde diesel vet hard belast.

Op de palletkachel kreeg je subsidie, en nu is die palletkachel toch niet zo 'groen' meer en 'goed' voor het milieu..

Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, niemand kan in de toekomst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
Wat is jullie jullie ervaring met een overschrijving van Revolut naar CDC Fiat (via IBAN) voor de eerste keer?
Ik heb vrijdagmiddag (voor het eerst) geld overgemaakt en lees op internet dat het bij de meesten binnen enkele uren (als het om de eerste keer gaat) op de rekening staat, daarna vrijwel altijd instant.
Revolut geeft aan dat het binnen 1 minuut was ontvangen door de bank van ontvanger (CDC dus)

Ik heb bij het overschrijven mijn *'eigen naam' CDC* ingevoerd, zodat in mijn Revolut lijst ik zie dat dit mijn CDC Iban is. Maar nu lees ik bij CDC dat je je naam exact moet invoeren wanneer je geld naar je eigen Iban overschrijft.

Moet ik contact opnemen met support of gewoon even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
StefanoZ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:03:
Maar nu lees ik bij CDC dat je je naam exact moet invoeren wanneer je geld naar je eigen Iban overschrijft.

Waar heb je dat gelezen?
Wij schreven op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
  • Een SEPA (IBAN) overschrijving naar de fiat wallet. Je kan een rekeningnummer in Litouwen aanvragen bij CDC om EUR over te schrijven naar je fiat wallet (Accounts -> Fiat -> Transfer” > “Deposit” > “Eur”). Dit rekeningnummer is uniek en je hoeft bij de overschrijving geen betalingskenmerk in te voeren. Let er wel op dat je alleen geld over kan maken van een rekening met dezelfde naamstelling als het crypto.com account en het kan een werkdag duren voordat het geld in de fiat wallet verschijnt. Meer info
Zover ik weet maakt het niet uit wat je invult bij de omschrijving, het gaat erom dat de naam van de rekening bij Revolut en de naam die je hebt gebruikt bij CDC registratie overeenkomen. Het IBAN rekeningnummer in Litouwen is uniek en alleen voor jou aangemaakt, ik zou me geen zorgen maken. De eerste keer moet de koppeling handmatig worden goedgekeurd en volgens mij hebben ze 't nogal druk daar bij CDC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
pimsaint schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Waar heb je dat gelezen?

koppeling handmatig worden goedgekeurd en volgens mij hebben ze 't nogal druk daar bij CDC...
Volgens mij op Reddit, probeer het terug te vinden maar dat lukt niet zo 1 2 3...
Als ik zelf op de support pagina kijk van CDC zie ik inderdaad ook alleen staat dat de naam overeen moet komen.
Zover ik weet maakt het niet uit wat je invult bij de omschrijving, het gaat erom dat de naam van de rekening bij Revolut en de naam die je hebt gebruikt bij CDC registratie overeenkomen. Het IBAN rekeningnummer in Litouwen is uniek en alleen voor jou aangemaakt, ik zou me geen zorgen maken. De eerste keer moet de koppeling handmatig worden goedgekeurd en volgens mij hebben ze 't nogal druk daar bij CDC...
Thanks. Ik wacht het even rustig af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanoZ
StefanoZ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:03:
Wat is jullie jullie ervaring met een overschrijving van Revolut naar CDC Fiat (via IBAN) voor de eerste keer?
Ik heb vrijdagmiddag (voor het eerst) geld overgemaakt en lees op internet dat het bij de meesten binnen enkele uren (als het om de eerste keer gaat) op de rekening staat, daarna vrijwel altijd instant.
Revolut geeft aan dat het binnen 1 minuut was ontvangen door de bank van ontvanger (CDC dus)

Ik heb bij het overschrijven mijn *'eigen naam' CDC* ingevoerd, zodat in mijn Revolut lijst ik zie dat dit mijn CDC Iban is. Maar nu lees ik bij CDC dat je je naam exact moet invoeren wanneer je geld naar je eigen Iban overschrijft.

Alsof ze bij CDC meelezen... Het geld is zojuist ontvangen :) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:50
StefanoZ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:20:
Alsof ze bij CDC meelezen... Het geld is zojuist ontvangen :) 8)7
Mijn ervaring bij Binance, FTX en andere crypto-boeren is dat ze meestal meer een keer per dag banktransacties verwerken en vrijwel nooit in het weekeinde. Dus als je vrijdag te laat bent wordt het maandag verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

EDIT: (werk)-vpn werkte mij tegen.

[ Voor 98% gewijzigd door Xqlus1ve op 31-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Mijn ervaring bij Binance, FTX en andere crypto-boeren is dat ze meestal meer een keer per dag banktransacties verwerken en vrijwel nooit in het weekeinde. Dus als je vrijdag te laat bent wordt het maandag verwerkt.
Bij Kraken kan je Instant SEPA gebruiken, het geld staat er binnen een minuut oid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sefyu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Bij Kraken kan je Instant SEPA gebruiken, het geld staat er binnen een minuut oid op.
Is volgens mij ook afhankelijk van welke bank je het verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Xqlus1ve schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Is volgens mij ook afhankelijk van welke bank je het verstuurd.
Idd, zie mijn eerdere post over die 2 Instant Payment systemen in de EU en welke banken wel/niet aangesloten zijn (en aantal banken wel snel met incoming, maar niet met outgoing payments).

Eerste keer betalen van/naar LT FIAT rekening duurt het sowieso langer. Dus vrijdag overmaken, maandag binnen is zelfs vrij snel te noemen. Alle volgende keren 2-4 uur (op werkdagen). Doe ook even het rondje andersom (dus van L naar NL), ook die duurt 1e keer langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsve
  • Laatst online: 03-09 16:19
Jesteroh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:10:
[...]

glatuin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Ik gebruik gewoon overal de kaart voor. Maar op zich een goed idee om zo wat flappen te pinnen. Onze glazenwasser wil altijd cash. Via dit pad krijg ik cashback bij de glazenwasser ;)
Pas hiermee op hé... op Reddit staan genoeg verhalen van mensen die zonder opgaaf van reden het account wordt opgezegd. Dit is precies zo'n reden om dat te doen... je bent gewoon de boel aan het misbruiken.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
Hoi allemaal, ik heb hier de laatste dagen wat berichten gelezen over USDC, conversiekosten & spread, en rente bij CDC Earn.
Waar ik aan zit te denken:

Ik heb fiat in mijn wallet, hier koop ik USDC (of andere USD stable coin) voor.
Dit zet ik vast in de CDC app tegen bijvoorbeeld 10% rente.
Als ik na x periode de USDC wil wisselen naar EUR schijnt dat dus niet voordelig te zijn. Maar je kan deze toch omwisselen voor US dollars (1:1) naar je fiat wallet en dan dit bedrag bijvoorbeeld overschrijven naar een Revolut rekening?
Of zijn de conversiekosten zo laag dat dit te veel moeite is?

Hetzelfde idee heb ik met bijvoorbeeld Polkadot (10% rente):
in app: fiat -> USDC
USDC overzetten naar exchange: USDC -> DOT
DOT overzetten naar app: DOT vastzetten. Na x tijd omgekeerde verhaal om te wisselen naar fiat.

Verder ben ik helemaal niet bekend met de exchange. heb me aangemeld en wacht op verificatie. Wil dit puur gaan gebruiken om (goedkoper) coins te wisselen. Zitten hier nog extra kosten aan vast (zoals maker fees?)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
fsve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:21:
[...]

[...]

Pas hiermee op hé... op Reddit staan genoeg verhalen van mensen die zonder opgaaf van reden het account wordt opgezegd. Dit is precies zo'n reden om dat te doen... je bent gewoon de boel aan het misbruiken.
Toch wel apart, er staat nergens in de voorwaarden van cc dat je niet mag bijpinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Nu online
RideWithUz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Toch wel apart, er staat nergens in de voorwaarden van cc dat je niet mag bijpinnen.
Komen ze echt niet achter tenzij ze de Jumbo hacken en kassabonnetjes opvragen.
Maar goed ik pin zelden bij. Dus mij maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Wat gebeurt er eigenlijk met een card cashback reversal als er geen cro's meer in je wallet staan? Die van mij gaan altijd gelijk naar defi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsve
  • Laatst online: 03-09 16:19
RideWithUz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Geen idee of het in de rest van de wereld gangbaar genoeg is om in de voorwaarden op te nemen, maar een beetje logisch nadenken zou genoeg moeten zijn toch? Je krijgt toch ook geen CRO rewards als je bij een geldautomaat gaat pinnen...

Noem mij maar paranoïde, maar de horrorverhalen die je bij account opheffing hoort waarbij je zelfs je funds niet of met heel veel moeite terugkrijgt zijn me die paar CRO niet waard.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Gister werd bij mij (eigen schuld, was vergeten bij te storten) de anti-embarrassment getriggerd. Main is ingesteld op de CDC-card, backup op de standaard CC. Ik kon gelukkig achteraf wel weer gebruik maken van de Back-in-Time optie, waar dit eerder niet kon vanwege de bug dat deze transactie declined werd weergegeven.

Lijkt erop dat ze dit issue nu hebben opgelost. Betreft versie 3.126.1 op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Die ene transactie gaan ze echt niet achter komen.

[ Voor 67% gewijzigd door Blik1984 op 02-02-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kraziey schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:23:
Gister werd bij mij (eigen schuld, was vergeten bij te storten) de anti-embarrassment getriggerd. Main is ingesteld op de CDC-card, backup op de standaard CC. Ik kon gelukkig achteraf wel weer gebruik maken van de Back-in-Time optie, waar dit eerder niet kon vanwege de bug dat deze transactie declined werd weergegeven.

Mooi! Al heb ik embarrassment functie nog nooit gebruikt, en ga het ook niet gebruiken ook. De kans dat er weer een foutje in sluipt hier en daar vind ik te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
Kraziey schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:23:

Ik heb ook een transactie met status declined die ik middels GBiT op een andere kaart wil zetten. Contact gezocht met support van Curve maar die geven niet thuis.
Hoe heb jij dit opgelost?
Ik zit op versie 3.27.0 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
StefanoZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Ik heb ook een transactie met status declined die ik middels GBiT op een andere kaart wil zetten. Contact gezocht met support van Curve maar die geven niet thuis.
Hoe heb jij dit opgelost?
Ik zit op versie 3.27.0 btw
Daar kan ik je helaas niet bij helpen omdat ik dit zelf nooit heb ervaren. Ik zorg er altijd voor dat ik genoeg op de CDC-card heb staan (oké oké, behalve gisteren dan :P ) maar las in dit draadje dat het issue wel een tijdje heeft gespeeld. Maar contact opnemen met support lijkt me de enige, juiste optie.
Ik heb via de chat altijd wel prima reactie tijden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dacuuu schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:48:
[...]
Mooi! Al heb ik embarrassment functie nog nooit gebruikt, en ga het ook niet gebruiken ook. De kans dat er weer een foutje in sluipt hier en daar vind ik te groot.
Daar is die functie nou precies voor gemaakt; wanneer er onbedoeld 'een foutje' insluipt bij de primare kaart en je tóch niet met een knalrode kop alle boodschappen terug hoeft te leggen in de winkel.

Het lijkt er echter op dat de functie vaak misbruikt wordt om zo de cashback te maximaliseren. Ik hoop dat het Curve niets kost, want het zou erg jammer zijn als ze die onwijs handige functie uit de basis subscription schrappen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Sefyu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Dat is bij mij in ieder geval nog nooit gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:14
Als je een factuur hebt (bijvoorbeeld van een autogarage), kun je deze dan ook via de kaart betalen? Ik denk van niet, maar misschien is er een omweg om het toch voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
dennisbos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:49:
Als je een factuur hebt (bijvoorbeeld van een autogarage), kun je deze dan ook via de kaart betalen? Ik denk van niet, maar misschien is er een omweg om het toch voor elkaar te krijgen.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Jawel, die omweg is er via bijvoorbeeld Billhop.... maar Billhop rekent weer een percentage en dan zal het onder de streep niet voordeliger zijn. Misschien bij een hogere trier kaart (5% of 8%) dat het net positief uitvalt maar interessant zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Nu online
dennisbos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:49:
Voorlopig niet, echter over paar jaar zijn de pin passen allemaal visa/mastercard debet kaarten geworden en pinnen kan overal. Dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 12:42
glatuin schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Voorlopig niet, echter over paar jaar zijn de pin passen allemaal visa/mastercard debet kaarten geworden en pinnen kan overal. Dus nog even geduld.
Laten we het hopen. Dan is er voor crypto.com een hele mooie toekomst weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
LostboyArno schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Laten we het hopen. Dan is er voor crypto.com een hele mooie toekomst weggelegd.
Of niet met al die terugbetalingen die ze dan moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Als de terugbetalingen teveel worden zullen die vanzelf teruggeschroeft gaan worden is mijn verwachting. Daarom ben ik er liever nu en vroeg bij om op die manier nog te profiteren van de gratis lokkertjes en de cashback en op die manier wekelijks CRO bij elkaar te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
ruud2all schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Jawel, die omweg is er via bijvoorbeeld Billhop.... maar Billhop rekent weer een percentage en dan zal het onder de streep niet voordeliger zijn. Misschien bij een hogere trier kaart (5% of 8%) dat het net positief uitvalt maar interessant zal het niet zijn.
Is dit al getest en werk dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Baron de L schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Is dit al getest en werk dit?
Heb alleen iets op reddit gezien hierover, werkt blijkbaar wel. Maar wel tegen 3% kosten. Dus dan heeft het pas zin als je 35k gestaked hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Blik1984 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:19:
[...]

Heb alleen iets op reddit gezien hierover, werkt blijkbaar wel. Maar wel tegen 3% kosten. Dus dan heeft het pas zin als je 35k gestaked hebt
Heb het even opgezocht, maar er staat nergens dat dit met CC werkt. Het is alleen een aanname. Mocht er nog een alternatief zijn zoals billhop wat 100% werkt dan hoor ik dat graag. 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Baron de L schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Heb het even opgezocht, maar er staat nergens dat dit met CC werkt. Het is alleen een aanname. Mocht er nog een alternatief zijn zoals billhop wat 100% werkt dan hoor ik dat graag. 😃
Ik heb ook nog niks gehoord van iemand dat billhop werkt icm met cdc. Daarom had ik het ook niet meegenomen in mijn antwoord.

Er staat ook op billhop: "Betaal met een Nederlandse creditcard"

En cdc is geen nl geregistreerde kaart.

Maar ik vind zoiets toch niet interessant, ik ga geen euro's extra lappen voor cashback. Dan koop ik liever gewoon mijn crypto direct.
Pagina: 1 ... 21 ... 60 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).