Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:24

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

PeaceFreak schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:15:
Oke mensen, dank je wel voor alle informatie.
Jammer dat het om zulke hoge bedragen gaat om minimaal terug te laten boeken.
Dan weet ik nog niet hoe ik dit ga gebruiken, maar dat zal wel goed komen.

Nogmaals dank, en mocht er toch nog een idee zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag ;) !
Je kunt altijd nog een blikje energiedrank of een zak chips kopen bij een supermarkt, Lidl en Jumbo accepteren credit cards ;-)
Even flauw antwoord maar als het om kleinere bedragen gaat dan kun je ook hier aan denken...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:11
Bij mij gaat het vrij snel met uitgeven. Vakantie, tanken, weekendjes weg, boodschappen, Vattenfall, bol, Ali, Amazon, Nespresso, spotify, Netflix, uit eten en nu tegenwoordig ook de snelkassa’s bij de Action het doen met Visa gaat het nog sneller 😂 750 per maand red ik makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alias16
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-01-2024
Hi allen,

Ik heb net een indigo kaart geactiveerd, maar heb nog enkele vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Meeste vragen reeds beantwoord in de sticky aan het begin. Dank!!

Wanneer ik mijn kaart wil opwaarderen om mee te betalen, moet ik dan Crypto.com Visa card of fiat wallet opwaarderen?
Wat is het verschil?
Kaart is gekoppeld aan Curve.

Dan nog een theoretische vraag;
Stel dat ik geloof dat de stable coin, USD coin, daadwerkelijk stable is en $10k stake voor 12% op jaarbasis.

Dan is dat dus $100 per maand. Hoe kan ik deze omzetten naar euro en er vervolgens mee betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:27
Ginkoblad schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:16:
Ik kan niet goed terugvinden of je de kaart ook makkelijk met zijn tweeën kunt gebruiken, dus installeren op twee telefoons? Want dat zou wel zo handig zijn voor mij en partner, dan zou ik voor de Royal Indigo/Jade Green optie ipv 2 ruby steel cards kiezen.
Iemand ervaring hiermee?
De CDC app kan niet tegelijk(!) op 2 telefoons (met dezelfde accounts/credentials) ingelogd zijn. Je moet dan elke keer opnieuw inloggen, niet handig, maar kan technisch gezien dus wel sequentieel achter elkaar, maar erg onhandig. Dit geldt ook voor de Curve app. Curve en CDC app tegelijk op 1 telefoon gaat prima.

Betere oplossing is om dat dan via GPay/APay/GarPay te doen, zoals hiervoor omschreven (dus Curve card in xPay wallets van beide telefoons hangen en CDC als card in Curve).

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 20-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Alias16 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:42:
Hi allen,

Ik heb net een indigo kaart geactiveerd, maar heb nog enkele vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Meeste vragen reeds beantwoord in de sticky aan het begin. Dank!!

Wanneer ik mijn kaart wil opwaarderen om mee te betalen, moet ik dan Crypto.com Visa card of fiat wallet opwaarderen?
Wat is het verschil?
Kaart is gekoppeld aan Curve.

Dan nog een theoretische vraag;
Stel dat ik geloof dat de stable coin, USD coin, daadwerkelijk stable is en $10k stake voor 12% op jaarbasis.

Dan is dat dus $100 per maand. Hoe kan ik deze omzetten naar euro en er vervolgens mee betalen?
kaart = CDC = Cro VISA card => dus als je die wilt gebruiken moet daar geld op staan, opwaarderen kan op veel manier, oa via (andere) creditcard en/of via Fiat wallet en/of via andere crypto in je wallet (allemaal gratis)). Deed het eerst wel eens via de Fiat, is zeker voor bedragen hoger dan je CC limiet handig, maar doe het nu eigenlijk alleen via (andere) CC of via de crypto wallet om "af te romen".

Via een omweg kan het ook nog met de Curve timemachine (dan wordt een transactie feitelijk gecrediteerd op je CDC) of nog via een andere CDC gebruiker (die kunnen rechtstreeks van CDC naar CDC geld naar elkaar overmaken, helaas zonder kickbacks ;)).

Dan de USDc Earn: die 10% of 12% krijg je in USDc in je wallet (die eventuele +2% krijg je in CRO). Daar kun je dus direct je CDC mee opwaarderen (en ermee betalen, of pinnen), of verkopen en opbrengst in je Fiat wallet zetten en dan naar je NL IBAN indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HAWK Wizard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Zowel de Curve app als de CDC app kunnen niet tegelijk(!) op 2 telefoons (met dezelfde accounts/credentials) werken. Je moet dan elke keer opnieuw inloggen, niet handig, maar kan technisch gezien dus wel sequentieel achter elkaar, maar erg onhandig.

Betere oplossing is om dat dan via GPay/APay/GarPay te doen, zoals hiervoor omschreven (dus Curve card in xPay wallets van beide telefoons hangen en CDC als card in Curve).
Hebben ze onlangs wat gewijzigd dat de Curve en CDC app tegen elkaar praten? :?

Heb wel eens eerder beide apps op mijn telefoons gehad zonder issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Xqlus1ve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Hebben ze onlangs wat gewijzigd dat de Curve en CDC app tegen elkaar praten? :?

Heb wel eens eerder beide apps op mijn telefoons gehad zonder issues.
Sorry, was blijkbaar onduidelijk geformuleerd: probeerde antwoord te geven op de vraag of je met 2 mensen (op 2 verschillende telefoons) de CDC card kan gebruiken (idem voor de Curve card).

Antwoord: erg omslachtig, omdat je bij CDC app uitgelogd wordt, zodra je inlogt op de andere telefoon en dus telkens opnieuw moet inloggen (met credentials, etc). Idem voor de Curve card.

Curve en CDC app op 1 telefoon gaat uiteraard prima!

(zal originele antwoord nog iets aanscherpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:52
Heb nog een vraag over hoe jullie met de fiat wallet omgaan.

Is het verstandig om deze om te zetten naar usdc en dan in de flexible earn te zetten? Is toch 6% rente (bij een Ruby card). Of geeft dit geen voordelen? Je kunt het altijd weer omzetten om op de kaart te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Fleske op 20-01-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:11
HAWK Wizard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:57:
[...]

De CDC app kan niet tegelijk(!) op 2 telefoons (met dezelfde accounts/credentials) ingelogd zijn. Je moet dan elke keer opnieuw inloggen, niet handig, maar kan technisch gezien dus wel sequentieel achter elkaar, maar erg onhandig. Dit geldt ook voor de Curve app. Curve en CDC app tegelijk op 1 telefoon gaat prima.

Wat bedoel je met “ Dan de USDc Earn: die 10% of 12% krijg je in USDc in je wallet (die eventuele +2% krijg je in CRO).”

Wat bedoel je met de +2%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jozua777
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:03
BektLekker schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Wat bedoel je met “ Dan de USDc Earn: die 10% of 12% krijg je in USDc in je wallet (die eventuele +2% krijg je in CRO).”

Als je CRO stake hoog genoeg is (Icy white of hoger), dan krijg je op wat je in earn hebt staan buiten de in-kind staking ook nog 2% extra uitgekeerd in CRO. Dus voor een 3 maanden locked term USDC krijg je dan 12% USDC + 2% CRO, voor een 1 maands locked term 10% USDC + 2%CRO. Voor de flex earn geldt deze +2% regeling voor zover ik kan vinden niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Jozua777 op 20-01-2022 22:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Fleske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:06:
Heb nog een vraag over hoe jullie met de fiat wallet omgaan.

Is het verstandig om deze om te zetten naar usdc en dan in de flexible earn te zetten? Is toch 6% rente (bij een Ruby card). Of geeft dit geen voordelen? Je kunt het altijd weer omzetten om op de kaart te zetten.
In het linkje [Crypto Earn - How Does it Work] uit de topicstart vind je een mooi overzicht van alle (minimum) bedragen en 'rente' voor Crypto Earn in de app. Mocht je voor meer dan $40.000 aan CRO in stake hebben staan (m.a.w. Frosted Rose Gold & Icy White) dan komt daar nog eens +2% rewards in CRO bovenop.

Je moet, in het geval van stable coins, minimaal $250 per stake inleggen/toevoegen. Stable coins staken is vanaf 6% al heel interessant wanneer je alles in dollars doet, maar omdat wij steeds te maken hebben met conversie van EUR naar USD(x) en weer terug, gaat er iedere keer ongeveer twee procent verloren. Een voorbeeldje met wat ik zelf doe:

Ik wilde EUR 1000 in stake zetten, 3 maanden tegen 12%. Dus ik kocht voor EUR 1000 aan USDC in de app. Daarvoor kreeg ik 1152.8 USDC en direct na de aankoop gaf de app aan dat dit nog EUR 992 waard was. Bij het omzetten ben ik dus 0.8% (EUR 8 ) verloren.

Van deze stake krijg ik iedere week netjes 2.653 USDC bijgeschreven in mijn crypto wallet, ofwel ruim $10 per maand. Dat is pak hem beet ook EUR 8, dus ik ben de eerste maand 'rente' al kwijt. Ik heb nu nog 2 maanden te gaan, en hark daarmee naar verwachting $20 binnen. Ik ga mijn stake gewoon weer verlengen, maar zou ik na 3 maanden staken mijn USDC weer willen uitgeven in EUROs, dan is daar die ~1% spread weer. Al met al ben ik dan 2 van de 3 maanden rente kwijt aan conversie. 3 months fixed EUR 1000 staken in USDC tegen 12% (Royal Indigo / Jade green) levert dus welgeteld ongeveer 8 euri op.
edit:
De wisselkoers USD/EUR even daargelaten want die fluctueert ook constant

Overigens cash ik mijn USDC staking rewards niet uit in EUR maar zet ze iedere week gratis naar de exchange alwaar ik een limit order zet voor CRO. Op deze manier pas ik DCA toe op de alsmaar dalende koers. Wie weet leveren al die CRO's op een dag nooit ooit iets op ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
BektLekker schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Hierboven al door Jozua777 en Pimsaint beantwoord, idd hebben de hogere kaarten die +2% extra earn (in CRO).

Mbt die USDc Earn: die conversies kosten telkens idd minimaal 0,8% spread (via de Exchange, in de app nog meer), dus heb zelf gekozen om langer (>12 maanden, verleng die 3 maanden dus telkens) in die USDc Earn te zitten en dan ook echt die 12+2-0,8=13,2% per jaar op te krijgen (als relatief low risk potje).

Wel een idee om met die nu dalende CRO ook wat te doen, en bv die +2% (die al in CRO is) daar in te stoppen, ga ik ff induiken. Kun je (=pimsaint) nog toelichten hoe dat precies iets oplevert op langere termijn?

[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 21-01-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alias16
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-01-2024
Dank voor je uitleg en voorbeeld!
Het is dus voordeliger om USDc te kopen en te verkopen op de crypto.com exchange.

Ik koop op de exchange voor 10k aan USDC, stuur deze naar mijn kaart voor de stake, vervolgens krijg ik USDc als rente.

Tot zover duidelijk.

Stel dat ik dit zou willen doen met $10k USDc (als voorbeeld) en wil de opbrengsten gebruiken om boodschappen oid te doen. Dus mijn eur opwaarderen.
Wat is dan de meest logische manier?

De opbrengsten van USDc omzetten naar Eur op je kaart? Of weer via de Exchange en dan weer terug naar je kaart?

Excuses voor mijn vragen, maar is zonde als ik dit structureel verkeerd doe.
pimsaint schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 03:09:
[...]

Van deze stake krijg ik iedere week netjes 2.653 USDC bijgeschreven in mijn crypto wallet, ofwel ruim $10 per maand. Dat is pak hem beet ook EUR 8, dus ik ben de eerste maand 'rente' al kwijt. Ik heb nu nog 2 maanden te gaan, en hark daarmee naar verwachting $20 binnen. Ik ga mijn stake gewoon weer verlengen, maar zou ik na 3 maanden staken mijn USDC weer willen uitgeven in EUROs, dan is daar die ~1% spread weer. Al met al ben ik dan 2 van de 3 maanden rente kwijt aan conversie. 3 months fixed EUR 1000 staken in USDC tegen 12% (Royal Indigo / Jade green) levert dus welgeteld ongeveer 8 euri op.
edit:
De wisselkoers USD/EUR even daargelaten want die fluctueert ook constant

Overigens cash ik mijn USDC staking rewards niet uit in EUR maar zet ze iedere week gratis naar de exchange alwaar ik een limit order zet voor CRO. Op deze manier pas ik DCA toe op de alsmaar dalende koers. Wie weet leveren al die CRO's op een dag nooit ooit iets op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt dit, als ik het goed begrijp uit de TS?

Ik heb €350 gestaket. Bij CRO geüpgrade naar de eerste staking tier (onderaan staat ook "this is your current stake").

Ik wil geen €50 euro betalen voor een nieuwe credit card. Dus ik kies niet voor een nieuwe kaart.

Maar ik heb nu wel automatisch de Ruby Steel benefits? (2% cashback en Spotify)
Ook al gebruik ik mijn oude Midnight Blue 9virtual) credit card?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
anandus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:08:
Klopt dit, als ik het goed begrijp uit de TS?

Ik heb €350 gestaket. Bij CRO geüpgrade naar de eerste staking tier (onderaan staat ook "this is your current stake").

Ik wil geen €50 euro betalen voor een nieuwe credit card. Dus ik kies niet voor een nieuwe kaart.

Maar ik heb nu wel automatisch de Ruby Steel benefits? (2% cashback en Spotify)
Ook al gebruik ik mijn oude Midnight Blue 9virtual) credit card?
Yes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stake is nu alweer €340 :+

Gelukkig is eenmaal locked in altijd locked in :)

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 21-01-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
anandus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:22:
Stake is nu alweer €340 :+

Gelukkig is eenmaal locked in altijd locked in :)
En gelukkig gaat de koers doorgaans niet alleen maar maar beneden 😬

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
blu-fox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:10:
[...]

En gelukkig gaat de koers doorgaans niet alleen maar maar beneden 😬
Ik zet in op drie jaar gratis Spotify á €10 :+

Niet dat ik er vanuit ga dat het over drie jaar nog bestaat, maar zo ja, dan zit ik goed :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 21-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
anandus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik zet in op drie jaar gratis Spotify á €10 :+

Niet dat ik er vanuit ga dat het over drie jaar nog bestaat, maar zo ja, dan zit ik goed :P
Denk je dat crypto.com niet meer bestaat over 3 jaar of denk je dat de perks van de CDC niet meer bestaan over 3 jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Blik1984 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Denk je dat crypto.com niet meer bestaat over 3 jaar of denk je dat de perks van de CDC niet meer bestaan over 3 jaar?
Hij is zelf 85 jaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:13
Blik1984 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:51:
[...]

perks denk ik, CRO muntje staat dan op $4 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 21-01-2022 19:21 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Kol Nedra schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:20:
[...]

perks denk ik, CRO muntje staat dan op $4 👍
Allemaal Obsidian tegen die tijd 😎

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18

Coldcat

HODL

Krijgen opeens wel veel cashback!

Voor twijfelaars die vanwege de hoge koers geen kaart wilden hebben worden de komende weken interessant om te volgen wat de koers doet.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pimsaint
Ik draai al even mee en heb best wel wat 'vast' staan in het CDC ecosysteem...

Nadeel: het staat vast
Voordeel: het staat vast

Gewoon niet meer naar kijken dus en ondertussen lekker CRO's blijven harken 😅

[ Voor 22% gewijzigd door pimsaint op 22-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
pimsaint schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:45:
Ik draai al even mee en heb heel veel 'vast' staan in het CDC ecosysteem.

Precies, die "balans" tussen cashbacks (veel indien koers laag, weinig als koers hoog) en CRO stake (weinig waard als koers laag, veel waard als koers hoog) vind ik juist ook het mooie aan deze vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:45
pimsaint schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:45:
Ik draai al even mee en heb best wel wat 'vast' staan in het CDC ecosysteem...

Heb 2017/2018 en de daarop volgende jaren niets verkocht dus HODL staat in mijn woordenboek :P
Inmiddels gaat de DCA gewoon door, en helpt zelfs mijn vrouw mee. Zojuist het dorp in gestuurd met de Curve :9 Langzaam m'n CRO-positie uitbreiden met de cashback _/-\o_ Netflix, Spotify, 10% staking rewards en dan al het andere nog begint toch aardig op te lopen zo.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vandaag 3 boxen geopend, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk, 2.8 CRO ontvangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02-2022
Hallo allemaal,

Ik heb zoveel als mogelijk door gelezen op crypto.com, google en in het forum.
Ik ben heel geïnteresseerd maar vindt persoonlijke antwoorden/bevestigingen ook prettig.

Indien ik ga staken wil ik starten met een bedrag van 350,-
Ik krijg
24,- usd per jaar betaald in CRO
Spotify per maand betaald in CRO terug
Chashback van 2% in CRO
Vergeet ik iets... zie ik nog iets over het hoofd?

Nu vraag ik me nog af... ik stake 350,- en er is een dip kan ik dan altijd nog CRO toevoegen?
(lijkt me van wel maar... aangezien het nieuw is en het nergens terug kan lezen vraag ik dit ook maar even)

Hopende op een reactie.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
JD88 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:27:
Hallo allemaal,

Ik ben heel geïnteresseerd maar vindt persoonlijke antwoorden/bevestigingen ook prettig.

Ik krijg
Chashback van 2% in CRO

Nu vraag ik me nog af... ik stake 350,- en er is een dip kan ik dan altijd nog CRO toevoegen?
(lijkt me van wel maar... aangezien het nieuw is en het nergens terug kan lezen vraag ik dit ook maar even)

Hopende op een reactie.
Mvg
Wat bedoel je met 24 usd per jaar krijgen?

Je staked het aantal cro wat op op moment van staken €350 waard is. Dan krijg je de Ruby red met 100% Spotify cashback en 2% cashback op je aankopen met je card.

Wat de koers doet na je stake maakt voor je stake niks uit. Na 180 dagen is je stake vrij om te doen wat jij wil, als je niks doet behoud je gewoon je voordelen. Je kan er dan ook voor kiezen je stake te stoppen, maar dan ben je je Spotify cashback en je 2% cashback ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Hallo

Ik heb me enige weken geleden een account geopend bij crypto.com en ook een creditcard aangevraagd. Nu heb ik de gegevens van virtuele creditcard al ontvangen, alleen de fysieke creditcard nog niet. Hij staat in mijn app op issued. Hoelang heeft het geduurd voordat jullie hem hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16
De “rente” op je stake voor de creditcard begint pas bij een volgende stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Wel fijn dat die cashback op spotify vandaag is en niet 2 dagen geleden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Blik1984 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:54:
Wel fijn dat die cashback op spotify vandaag is en niet 2 dagen geleden. O-)
Hier de 26e, dus mag nog wel wat zakken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo allemaal,

Ik krijg
Chashback van 2% in CRO

Hopende op een reactie.
Mvg
Je kan gewoon CRO blijven toevoegen. Zeker met de huidige koers een no-brainer.

Je stake staat vast. Daar gaat niks bij en vanaf. Dit moet je als iets aparts zien. Na een half jaar kijk je dan weer wat je gaat doen of tussentijds upgraden als de koers ineens als een raket gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
smily01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:51:
Hallo

Ik heb me enige weken geleden een account geopend bij crypto.com en ook een creditcard aangevraagd. Nu heb ik de gegevens van virtuele creditcard al ontvangen, alleen de fysieke creditcard nog niet. Hij staat in mijn app op issued. Hoelang heeft het geduurd voordat jullie hem hebben ontvangen?
Sommige wachten al meer dan twee maanden. Heb geduld😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
EUR 350 / USD 400 in stake, dat klinkt als een Ruby Red kaart. In dat geval:
Ik krijg
Nee. Geen idee waar dat bedrag op is gebaseerd maar als je het over staking rewards hebt; je krijgt helaas geen staking rewards op de stake voor Ruby Red. Staking rewards op de card stake ontvang je pas vanaf Jade Geen / Royal Indigo (10% in CRO)
Ja, je krijgt tot $12.99 vergoed (in CRO) wanneer je een Spotify abo betaalt met de kaart. Over alles wat je spotify abo meer kost, krijg je de normale (2% bij Ruby Red) cashback
Cashback van 2% in CRO
Die stake voor de kaart staat voor 180 dagen vast en daar kan je gedurende die tijd niets aan verminderen of toevoegen. Heeft bij Ruby Red ook niet zo heel veel zin, want je krijgt er verder geen percentuele staking rewards voor. De card benefits blijf je trouwens gewoon houden totdat je (na 180 dagen) untstaked, ongeacht de huidige waarde van de stake.

Wanneer je niet van plan bent om de cashback in CRO direct te verzilveren (m.a.w. verkopen voor euro's) en CRO wilt sparen met 'rente' dan zou je die CRO kunnen staken in Crypto Earn in de App (max 10% edit: 6% ) of de Earn in de DeFi Wallet (Max ~12%)

edit:
@HAWK Wizard Inderdaad, ik zat er naast met m'n CRO percentage

[ Voor 8% gewijzigd door pimsaint op 23-01-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
pimsaint schreef op zondag 23 januari 2022 @ 02:23:
[...]
Wanneer je niet van plan bent om de cashback in CRO direct te verzilveren (m.a.w. verkopen voor euro's) en CRO wilt sparen met 'rente' dan zou je die CRO kunnen staken in Crypto Earn in de App (max 10%) of de Earn in de DeFi Wallet (Max ~12%)
Gisteren even bezig geweest met die DeFi Wallet, maar daar gaat al minimaal 2% af voor de validator plus mogelijk nog extra kosten als je het weer terug wilt halen alsik het goed begrijp? Zag ook validators met 10% kosten trouwens.......vrij ondoorzichtig die Crypto Earn daar vind ik.

In de CDC app is het duidelijker (maar krijg je slechts 6% op CRO, dus geen 10%?, maar wel 12+2=14% op USDc :)) of in de Exchange app (daar wel 10% op CRO als je het hard staked, 2% bij soft staking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:40
Ik wil een upgrade doen en heb geld naar mijn creditcard overgemaakt om mee te betalen. Echter loop ik tegen een 2,99% fee aan als ik via de app koop, kan ik daar omheen? Ik herinner me niet dat ik de vorige keer deze kosten had toen ik de initial stake kocht, ook via de app met creditcard?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
HAWK Wizard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Gisteren even bezig geweest met die DeFi Wallet, maar daar gaat al minimaal 2% af voor de validator plus mogelijk nog extra kosten als je het weer terug wilt halen alsik het goed begrijp? Zag ook validators met 10% kosten trouwens.......vrij ondoorzichtig die Crypto Earn daar vind ik.

In de CDC app is het duidelijker (maar krijg je slechts 6% op CRO, dus geen 10%?, maar wel 12+2=14% op USDc :)) of in de Exchange app (daar wel 10% op CRO als je het hard staked, 2% bij soft staking).
Die validator percentages zijn percentages van jou rente.

Voorbeeldje:
Stel je hebt 100 cro. De rente die je krijgt is 12% en de validator fee is 3%.

Na 1 jaar heb je 112 cro, en van die 12 cro rente krijgt de validator 3%. De validator verdient dus 0.36 cro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Gongbao schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:38:
Ik wil een upgrade doen en heb geld naar mijn creditcard overgemaakt om mee te betalen. Echter loop ik tegen een 2,99% fee aan als ik via de app koop, kan ik daar omheen? Ik herinner me niet dat ik de vorige keer deze kosten had toen ik de initial stake kocht, ook via de app met creditcard?
Ale je via (normale) CC crypto wilt kopen in de CDC app, kan dat een maand gratis, daarna idd 2,99% (plus de spread). Je kunt wel je CDC Visa chargen (top up) met een (normale) CC, dat is tot nu toe altijd gratis.

Als je CRO wilt kopen om te upgraden, kun je dat het goedkoopste doen via de FIAT Wallet. Maak geld over van je NL bank naar je LT rekening (gratis) en dan kun je Crypto kopen (geen fees, alleen wel de spread natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Dacuuu schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Die validator percentages zijn percentages van jou rente.

Voorbeeldje:
Stel je hebt 100 cro. De rente die je krijgt is 12% en de validator fee is 3%.

Na 1 jaar heb je 112 cro, en van die 12 cro rente krijgt de validator 3%. De validator verdient dus 0.36 cro.
Ah, ok, dat scheelt alweer, dan is het dus "slechts" 0,36% wat je verliest (bij Kingfisher dan :) er zijn andere validators die 10% vragen, dan is het alweer 1,2% dus).

En wat is dan een typische unstake fee (daar las ik van alles over, maar wordt me niet duidelijk)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

HAWK Wizard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Ah, ok, dat scheelt alweer, dan is het dus "slechts" 0,36% wat je verliest (bij Kingfisher dan :) er zijn andere validators die 10% vragen, dan is het alweer 1,2% dus).

En wat is dan een typische unstake fee (daar las ik van alles over, maar wordt me niet duidelijk)?
Unstake of restake is 0,001 CRO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RideWithUz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Net een trucje ontdekt om Vodafone te betalen met de kaart, de automatische afschrijving terugboeken en via de my Vodafone app dan met visa betalen
Dus als je het terugboekt krijg je de mogelijkheid om die ene rekening met visa te betalen? Wierd zeg. Want normaal kan het alleen vis automatisch incasso toch? Thanks voor de tip.

Update: ik lees ergens dat je gewoon kan instellen om altijd met creditcard te kunnen betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door IUser op 23-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
IUser schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Dus als je het terugboekt krijg je de mogelijkheid om die ene rekening met visa te betalen? Wierd zeg. Want normaal kan het alleen vis automatisch incasso toch? Thanks voor de tip.

Update: ik lees ergens dat je gewoon kan instellen om altijd met creditcard te kunnen betalen.
Ok dat was mij nog niet gelukt, scheelt weer terugboeken en opnieuw betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
RideWithUz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Ok dat was mij nog niet gelukt, scheelt weer terugboeken en opnieuw betalen
Volgens mij las ik een oude post van de vodafone community site. Standard gaat het via iban lees ik nu op de support site. En inderdaad als de incasso niet lukt dan kun je via creditcard betalen. Niet heel erg handig maar het kan wel. Vraag me af hoe lang dit goed gaat. Dat elke keer terugstoren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuCa5CV3_iw-D87C2UuAvT6tKwc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jFBy2c8H5zMoMj93JlvyQ2u0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantoman
  • Laatst online: 19:39
Volgens mij is dit nog niet hier besproken, dus even een waarschuwing voor degenen die even snel een transfer willen doen naar een nieuw adres op een andere exchange via CDC.

Ik wou een bepaalde coin kopen vanwege de lage koers, maar die was alleen via Bybit te koop. Bybit account aangemaakt, een IBAN transfer gedaan naar mijn CDC fiat wallet, XRP gekocht en wou het doorsturen naar mijn Bybit account. Dus eerst het XRP adres van Bybit in mijn CDC whitelist toegevoegd. Oops ... blijkbaar moet je nu (na de hack) 24 uur wachten voordat je een nieuwe whitelist adres kan gebruiken. Uiteindelijk heb ik dit allemaal weer via Coinbase gedaan vanwege FOMO, maar de koers ging in de tussentijd omhoog en ik kon 15% minder coins kopen voor hetzelfde bedrag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Phantoman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:49:
Volgens mij is dit nog niet hier besproken, dus even een waarschuwing voor degenen die even snel een transfer willen doen naar een nieuw adres op een andere exchange via CDC.
[...]
blijkbaar moet je nu (na de hack) 24 uur wachten voordat je een nieuwe whitelist adres kan gebruiken.
[...]
Goed dat je het hier even aanhaalt, dat hebben velen waarschijnlijk inderdaad niet meegekregen.

Persoonlijk vind ik de CDC app niet echt de fijnste plek om munten te bewaren die ik gereed wil hebben om te verschepen/verzenden. Ik heb er wel wat munten in stake staan, maar al het andere dat ik graag snel ter beschikking wil hebben (of in ieder geval zelf wil beheren) staat in een eigen wallet (beheerd middels Metamask, Trust Wallet of DeFi Wallet). Zo ben ik platformonafhankelijk en kan er, in principe, altijd en meteen bij.

Wat ik mij afvraag: geldt die 24-uurs regel ook voor de CDC exchange? Anders is het misschien een optie om de munten eerst (gratis en snel) naar de CDC exchange te sturen en ze vanuit daar naar buiten te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
-oops-

[ Voor 98% gewijzigd door pimsaint op 24-01-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
pimsaint schreef op maandag 24 januari 2022 @ 04:42:
[...]
Wat ik mij afvraag: geldt die 24-uurs regel ook voor de CDC exchange? Anders is het misschien een optie om de munten eerst (gratis en snel) naar de CDC exchange te sturen en ze vanuit daar naar buiten te verzenden?
Volgens mij werkt dat. Heb eergisteren bv wat CRO van CDC app naar CDC exchange gestuurd, dat gaat instant (en gratis), en toen vanuit CDC exchange naar DeFi wallet, dat ging ook instant (kosten 0.001 CRO geloof ik). wilde kijken of het zinvol was om in DeFi wallet te staken ipv in de andere apps (zie andere post), maar dit werkt dus wel instant, ook de weg terug van diezelfde CRO trouwens.

Enige wat opeens lang duurt is via SEPA IBAN naar LT rekening. Dat ging afgelopen weken telkens binnen 2-4 uur, maar nu net afgelopen dagen duurt het enorm lang..........nog steeds niet binnen (wilde goedkoop nog wat extra CRO kopen, maar goed.........is alweer +10% zie ik nu vergeleken met zaterdagmorgen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Enige wat opeens lang duurt is via SEPA IBAN naar LT rekening. Dat ging afgelopen weken telkens binnen 2-4 uur, maar nu net afgelopen dagen duurt het enorm lang..........nog steeds niet binnen (wilde goedkoop nog wat extra CRO kopen, maar goed.........is alweer +10% zie ik nu vergeleken met zaterdagmorgen).
Zijn banken. Die hebben in het weekend geen sync van transacties. Daarom duurt het lang. Op maandag start alles weer op en wordt het verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Volgens mij werkt dat. Heb eergisteren bv wat CRO van CDC app naar CDC exchange gestuurd, dat gaat instant (en gratis), en toen vanuit CDC exchange naar DeFi wallet, dat ging ook instant (kosten 0.001 CRO geloof ik). wilde kijken of het zinvol was om in DeFi wallet te staken ipv in de andere apps (zie andere post), maar dit werkt dus wel instant, ook de weg terug van diezelfde CRO trouwens.

Waarom van CDC app > Exchange > DeFi Wallet? je kan direct naar de wallet toe sturen vanuit de CDC app.

Heb je een vrijdag late of weekend SEPA overboeking gedaan? in het weekend heeft CDC LT ook weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Xqlus1ve schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Waarom van CDC app > Exchange > DeFi Wallet? je kan direct naar de wallet toe sturen vanuit de CDC app.

Heb je een vrijdag late of weekend SEPA overboeking gedaan? in het weekend heeft CDC LT ook weekend :)
Kan toch niet waar zijn dat die SEPA/IBAN boekingen in het weekend stil liggen??? Het is zojuist binnen gekomen, dus vrees dat dat waar is, maar goed.......dat is wel heel 1990 op die manier.

Die omweg was eigenlijk toeval, omdat ik het al eerder daarheen gestuurd had om naar USDc om te zetten, maar deze keer (bij deze lage koers) maar niet gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 07:14
[...]

Ik heb vrijdagavond SEPA gedaan en kreeg het ook gewoon na een paar uur op mn account, dus wel echt in het weekend. Weet niet zeker meer hoelaat precies maar volgens mij richting half 12 in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Brubs schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Ik heb vrijdagavond SEPA gedaan en kreeg het ook gewoon na een paar uur op mn account, dus wel echt in het weekend. Weet niet zeker meer hoelaat precies maar volgens mij richting half 12 in de avond.
Ok, bij mij was het nog iets later geloof ik, maar mogelijk hebben ze daar ook een security reset gedaan na die hack? Eerste keer duurde het nl ook 2-3 dagen, maar alle keren daarna 2-4 uur (beide kanten op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Kan toch niet waar zijn dat die SEPA/IBAN boekingen in het weekend stil liggen??? Het is zojuist binnen gekomen, dus vrees dat dat waar is, maar goed.......dat is wel heel 1990 op die manier.

Die omweg was eigenlijk toeval, omdat ik het al eerder daarheen gestuurd had om naar USDc om te zetten, maar deze keer (bij deze lage koers) maar niet gedaan :)
Ik heb gisteren een SEPA gedaan en ontving het 15 minuten later, apart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Zeker wel, tussen sommige banken ligt het betalingsverkeer in het weekend nog steeds stil. Ik kan zo 123 even niet meer terugvinden waar ik het gelezen heb maar nog niet alle banken zitten aangesloten op een soort van 'instant-pay' netwerk, waardoor het daar nog ouderwets tijdens kantooruren gebeurt.

Ik weet dat SEPA overschrijvingen tussen Revolut en CDC vrijwel instant zijn. Bij de ING dan weer totaal niet, ik moet daar ook altijd weer wachten tot na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
[...]
Het punt was eigenlijk of je via de CDC exchange de nieuwe 24 hour whitelist policy kan omzeilen. Stel je voor ik wil nu ineens direct 1000 xrp overschrijven vanuit de CDC app naar een wallet op een andere exchange (zoals hier aan bod kwam). Dan moet ik het adres whitelisten en vervolgens 24 uur wachten.

Dat dit met CRO binnen het CDC eco systeem kan dat heeft @HAWK Wizard dus bevestigd, maar ik vraag me af of dit richting externe wallets via andere blockchains mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door pimsaint op 24-01-2022 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
pimsaint schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:03:
[...]
Zeker wel, tussen sommige banken ligt het betalingsverkeer in het weekend nog steeds stil. Ik kan zo 123 even niet meer terugvinden waar ik het gelezen heb maar nog niet alle banken zitten aangesloten op een soort van 'instant-pay' netwerk, waardoor het daar nog ouderwets tijdens kantooruren gebeurt.

Ik weet dat SEPA overschrijvingen tussen Revolut en CDC vrijwel instant zijn. Bij de ING dan weer totaal niet, ik moet daar ook altijd weer wachten tot na het weekend.
Ah, dan zit probleem dus bij ING. Ok, goed om te weten. Als ik echt haast heb kan ik het nog wel eens via een andere bank proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Ah, dan zit probleem dus bij ING. Ok, goed om te weten. Als ik echt haast heb kan ik het nog wel eens via een andere bank proberen.
BTW, de rekening van waaruit je geld overmaakt naar LT moet op zelfde naam staan, prima, maar kun je wel meerdere rekeningen gebruiken om te transferen of maar 1? Heb nog andere bank, wil even kijken of die sneller gaat, staat op zelfde naam.

Andere naam / BV / etc gaat niet werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

pimsaint schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:06:
Het punt was eigenlijk of je via de CDC exchange de nieuwe 24 hour whitelist policy kan omzeilen. Stel je voor ik wil nu ineens direct 1000 xrp overschrijven vanuit de CDC app naar een wallet op een andere exchange (zoals hier aan bod kwam). Dan moet ik het adres whitelisten en vervolgens 24 uur wachten.

Dat dit met CRO binnen het CDC eco systeem kan dat heeft @HAWK Wizard dus bevestigd, maar ik vraag me af of dit richting externe wallets via andere blockchains mogelijk is.
Vanaf de exchange weet ik het niet, maar eens je funds in de CDC DeFi wallet zitten, heeft CDC daar geen controle meer over. Versturen vanuit de DeFi wallet kan je normaalgezien dus altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Heeft iemand vaker geld van de crypto visa gehaald door het terug te sturen naar je rekening? Ik zag dat je bv topup kan doen via revolut door de crypto te koppelen aan revolut. Maar op reddit lees ik dat je per transactie maar max 20,- kan doen en er is een dag limiet van max 200,- . Iemand ervaring hiermee?

Vooral als ik refund krijg op grote bedragen zou ik willen dat het geld weer naar mij terugkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18

Coldcat

HODL

IUser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:12:
Heeft iemand vaker geld van de crypto visa gehaald door het terug te sturen naar je rekening? Ik zag dat je bv topup kan doen via revolut door de crypto te koppelen aan revolut. Maar op reddit lees ik dat je per transactie maar max 20,- kan doen en er is een dag limiet van max 200,- . Iemand ervaring hiermee?

Vooral als ik refund krijg op grote bedragen zou ik willen dat het geld weer naar mij terugkomt.
Dat is mij nooit gelukt. Misschien inderdaad wel met wat lage bedragen maar bijna altijd foutmeldingen. Alternatief is nog good-old cash opnemen :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Dat is mij nooit gelukt. Misschien inderdaad wel met wat lage bedragen maar bijna altijd foutmeldingen. Alternatief is nog good-old cash opnemen :)
Het was mij gelukt met een bedrag onder de 20 euro. Maar verder nog meerdere keren geprobeerd. Daarnaast heb ik nog geen kaart ontvangen dus het opnemen van geld kan ik nog niet doen. Bij grote bedragen is dit voor mij persoonlijk niet handig want storten van contant geld kost tegenwoordig ook geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
IUser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:12:

Met BunQ kan het wel (max 500 euro top up via CDC Visa) maar werkt goed en snel.

Complex alternatief is dat je het via Paypal doet: CDC (en evt Curve) in Paypal hangen, met Paypal naar bekende, of een eigen 2e PP account, overmaken (dus feitelijk via CDC Visa saldo) en dan direct via PP weer terug naar je eigen PP account, en vanaf daar kun je het naar je eigen IBAN toe overmaken. Heb het getest, werkt dus, maar ook daar lastig voor hele grote bedragen (dan krijg je weer PP compliance checks etc).

En laatste optie is idd pinnen met CDC Visa (als je die fysiek nog niet hebt, kan het ook via de Curve card, die had ik binnen 10 dagen in huis! Heb je ze beide, dan heb je 2 dag/maand limieten om te pinnen).

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 24-01-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Met BunQ kan het wel (max 500 euro top up via CDC Visa) maar werkt goed en snel.

Complex alternatief is dat je het via Paypal doet: CDC (en evt Curve) in Paypal hangen, met Paypal naar bekende, of een eigen 2e PP account, overmaken (dus feitelijk via CDC Visa saldo) en dan direct via PP weer terug naar je eigen PP account, en vanaf daar kun je het naar je eigen IBAN toe overmaken. Heb het getest, werkt dus, maar ook daar lastig voor hele grote bedragen (dan krijg je weer PP compliance checks etc).

En laatste optie is idd pinnen met CDC Visa (als je die fysiek nog niet hebt, kan het ook via de Curve card, die had ik binnen 10 dagen in huis! Heb je ze beide, dan heb je 2 dag/maand limieten om te pinnen).
Dat met paypal is een goeie. Dat ga ik een keer proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:28:
[...]

BTW, de rekening van waaruit je geld overmaakt naar LT moet op zelfde naam staan, prima, maar kun je wel meerdere rekeningen gebruiken om te transferen of maar 1? Heb nog andere bank, wil even kijken of die sneller gaat, staat op zelfde naam.

Andere naam / BV / etc gaat niet werken lijkt me.
Ben er even dieper ingedoken. De banken die Instant Payment supporten gaan sneller (via SEPA) dan de rest.

Er zijn blijkbaar 2 groepen/systemen: TIPS en RT1. Aantal Nederlandse banken vind je in TIPS, maar waarbij ING en Rabo alleen incoming doen (dus niet als je geld naar LT overmaakt!). ABN en BunQ ondersteunen zowel TIPS als RT1 (en zowel incoming als outgoing).

Hier de TIPS lijst: https://www.ecb.europa.eu.../facts/html/index.en.html

Hier RT1: https://www.ebaclearing.eu/services/rt1/participants/

De Litouwse bank die CDC gebruikt (Transactive Systems UAB), "onze" bank dus, staat er bij beiden niet bij, maar is wel bereikbaar via beide Instant Payment systemen.

[ Voor 8% gewijzigd door HAWK Wizard op 24-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
RideWithUz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Net een trucje ontdekt om Vodafone te betalen met de kaart, de automatische afschrijving terugboeken en via de my Vodafone app dan met visa betalen
Weet je zeker dat dit werkt?

Ik heb contact gezocht met Vodafone en zij geven aan:
- 2,26 euro te rekenenen voor mislukte incasso’s
- 4,57 euro te rekenen per transactie als je de factuur maandelijks betaalt via iDeal of Kaart

In beide gevallen kom ik dan niet uit met de cashback die ik krijg. Ben benieuwd hoe jij en evt anderen dat doen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Zojuist e-mail van curve met wat wijzigingen: geen curve blue meer maar curve standard (met ongewijzigde condities), privacy regels aangescherpt, maar belangrijkste: geen aparte weekend exchange rates meer!

Daar waren ze veel duurder dan doordeweeks dacht ik hier gelezen te hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door HAWK Wizard op 24-01-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
maxvdh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:10:
[...]

- 4,57 euro te rekenen per transactie als je de factuur maandelijks betaalt via iDeal of Kaart

In beide gevallen kom ik dan niet uit met de cashback die ik krijg. Ben benieuwd hoe jij en evt anderen dat doen :-)
Dat is niet zo, ik heb nu al 3 maanden op deze manier achteraf betaald, geen cent extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20
Vraagje over staken in defi.
Als ik cro aan mijn bestaande stake (bij kingstaker) toevoeg via [earn more] dan verlies ik mijn reward balance. Moet ik deze eerst claimen voordat ik cro toevoeg aan de stake? Het wordt nml niet automatisch toegevoegd aan de bestaande stake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
maxvdh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Ik kan dit nergens op de site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cnsmr schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:50:
Vraagje over staken in defi.
Als ik cro aan mijn bestaande stake (bij kingstaker) toevoeg via [earn more] dan verlies ik mijn reward balance. Moet ik deze eerst claimen voordat ik cro toevoeg aan de stake? Het wordt nml niet automatisch toegevoegd aan de bestaande stake.
Bij mij werden ze automatisch aan mijn wallet toegevoegd toen ik extra CRO ging staken bij dezelfde validator. Maar als je het niet vertrouwd kan je ze beter eerst claimen inderdaad gezien de lage fees.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-01-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
RideWithUz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Dat is niet zo, ik heb nu al 3 maanden op deze manier achteraf betaald, geen cent extra kosten
Thanks! En hoe heb jij het nu ingesteld? Of storneer je iedere keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
RideWithUz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Dit heb ik tot nu toe kunnen vinden op de site. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5TcfdzzYx5z8h6yhveuQpYCWW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRNuFD7uZEOY616mDvRE8Dey.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
maxvdh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Thanks! En hoe heb jij het nu ingesteld? Of storneer je iedere keer?
Inderdaad iedere keer storneren, moet nog achterhalen of ik direct via cc kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
IUser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Dit heb ik tot nu toe kunnen vinden op de site. [Afbeelding]
Zal komende maanden eens opletten, voorlopig gaat het goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
HAWK Wizard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:48:
Zojuist e-mail van curve met wat wijzigingen: geen curve blue meer maar curve standard (met ongewijzigde condities), privacy regels aangescherpt, maar belangrijkste: geen aparte weekend exchange rates meer!
Daar waren ze veel duurder dan doordeweeks dacht ik hier gelezen te hebben?
Dat zou fantastisch nieuws zijn, aangezien ik hier in het weekend geen Curve wil gebruiken omdat ik dat m'n cashback kwijt ben aan wisselkoerstoeslag.

Helaas lees ik op deze pagina (uit het mailtje) gewoon dezelfde policy:
Currency Conversion Fee - for purchases and ATM withdrawals you make over the weekend or UK bank holidays
To cover the cost of enabling you to make purchases and withdraw cash in a currency different from the currency of your payment card. We’ll use the latest available exchange rate from our rate provider.

In case of withdrawals or purchases over the weekend where the currency of the selected underlying payment card is different to the currency of the spend, we take the latest available exchange rate from our rate provider and apply a surcharge. If there is a currency conversion and the currency of the selected payment card and the currency of the transaction are both in one of GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is if either the currency of your transaction or the currency of the selected Payment Card is any of our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%.
Oftewel 0,5% er bovenop in de weekenden voor GBP en USD, en 1,5% voor de rest van de vreemde valuta (waar ik dus mee te maken heb).

Daarom ben ik blij dat mijn Royal Indigo kaart éindelijk verzonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
pimsaint schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:59:
[...]

Dat zou fantastisch nieuws zijn, aangezien ik hier in het weekend geen Curve wil gebruiken omdat ik dat m'n cashback kwijt ben aan wisselkoerstoeslag.

[...]

Oftewel 0,5% er bovenop in de weekenden voor GBP en USD, en 1,5% voor de rest van de vreemde valuta (waar ik dus mee te maken heb).

Weet jij wat de valuta wisselkoers is van de cdc kaarten? Ik vind dat best onoverzichtelijk.

Laatst wilde ik wat kopen in usd, wachten tot na het weekend? Betalen via curve of direct met Jade? Heb het overzicht niet echt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
[...]

[...]

Mooi!

Wel listig dat ze met die toeslagen werken, dan gaat het alsnog hard. Zeker boven die tresholds.
Goed, gebruik Curve toch vooral als CDC Visa "outlet", weet niet of daar nog verborgen kosten achter zitten boven bepaalde waarden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
Dacuuu schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Weet jij wat de valuta wisselkoers is van de cdc kaarten? Ik vind dat best onoverzichtelijk.

Laatst wilde ik wat kopen in usd, wachten tot na het weekend? Betalen via curve of direct met Jade? Heb het overzicht niet echt..
Hmm overzichtelijk is het inderdaad niet, maar ik heb in November al eens wat dingen op een rijtje gezet.
Helaas ben ik er (nog) niet aan toegekomen om een vergelijking te maken in het weekend, want niet veel later heb ik mijn kaart geupgrade en zat ik zonder fysieke CDC kaart.

Die is inmiddels onderweg naar Zuid-Korea. Wanneer deze binnen is zal ik eens 3 flessen wijn kopen in het weekend met eenzelfde prijs. Eentje met Curve, eentje met mijn ING creditcard en eentje met de CDC kaart. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:13
Ik krijg foutcode bij het topup van de cdc kaart met kredietkaart. insufficient funds. Maar voldoende saldo op mn rekening.

nvm - blijkbaar zit ik aan de maandelijkse limiet voor mijn kredietkaart :+ beetje te veel geshopt.

[ Voor 35% gewijzigd door Skalders op 25-01-2022 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
pimsaint schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Hmm overzichtelijk is het inderdaad niet, maar ik heb in November al eens wat dingen op een rijtje gezet.
Helaas ben ik er (nog) niet aan toegekomen om een vergelijking te maken in het weekend, want niet veel later heb ik mijn kaart geupgrade en zat ik zonder fysieke CDC kaart.

Die is inmiddels onderweg naar Zuid-Korea. Wanneer deze binnen is zal ik eens 3 flessen wijn kopen in het weekend met eenzelfde prijs. Eentje met Curve, eentje met mijn ING creditcard en eentje met de CDC kaart. To be continued...
Ben heel benieuwd naar je wijn experiment. En kijk ook even goed wat er aan je lokale currency af gaat op je cdc kaart.

Toen ik wat met dollarsk kocht met mijn CDC kaart zag ik op 2 plekken in de cdc app verschillende koersen. Toen wist ik nog steeds niet wat ik nu echt kwijt was. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvu19
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 11:18
RideWithUz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Zal komende maanden eens opletten, voorlopig gaat het goed :)
Is het misschien zo dat ze een gestorneerde incasso niet zien als een mislukte incasso?
Want in eerst instantie is ie gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
rvu19 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Is het misschien zo dat ze een gestorneerde incasso niet zien als een mislukte incasso?
Want in eerst instantie is ie gelukt.
Dat zou kunnen, ik wacht ook hun SMS niet af, ik storneer het, binnen een paar uur staat hij dan open in my vodafone app, dan betaal ik hem gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Kan je bij een upgrade van je kaart de oude nog wel gebruiken als de nieuwe pending is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
RideWithUz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:41:
Kan je bij een upgrade van je kaart de oude nog wel gebruiken als de nieuwe pending is?
Yes, voor een tijdje en je krijgt daarmee ook al hogere cashback.

Echter komt er een moment (nadat er 50 euro is afgeschreven uit de card wallet voor de nieuwe kaart) dat je oude kaart wordt geblokkeerd en je een paar dagen zonder zit, totdat ze een nieuwe (virtuele) kaart uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
pimsaint schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Yes, voor een tijdje en je krijgt daarmee ook al hogere cashback.

Echter komt er een moment (nadat er 50 euro is afgeschreven uit de card wallet voor de nieuwe kaart) dat je oude kaart wordt geblokkeerd en je een paar dagen zonder zit, totdat ze een nieuwe (virtuele) kaart uitgeven.
Ik ben van plan om m'n oude kaart te houden, scheelt weer €50,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
RideWithUz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik ben van plan om m'n oude kaart te houden, scheelt weer €50,-
Als je je fysieke kaart niet upgrade, dan kan je gewoon direct genieten van je nieuw % cashback. Geen problemen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
RideWithUz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:52:
[...]Ik ben van plan om m'n oude kaart te houden, scheelt weer €50,-
Enige wat je dan mist is LoungeKey geloof ik? Dat zit aan de kaart vast, net als de limieten geloof ik. Maar als je dat niet gebruikt is dat natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
[...]

Wanneer heb je hem aangevraagd? Ik op 14-12 en hij staat nog steeds op Issued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CsprMrkrk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 14:01
Net de stake voor Ruby Steel gedaan in de app. Hoelang duurt het voor de visuele kaart is aangepast? Moet dat via de chat worden aangevraagd of gaat dat vanzelf?
Mijn referral bonus is trouwens ook nog locked, als ik op unlock tik verwijst hij door naar 'Card' zonder verdere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
CsprMrkrk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:05:
Net de stake voor Ruby Steel gedaan in de app. Hoelang duurt het voor de visuele kaart is aangepast? Moet dat via de chat worden aangevraagd of gaat dat vanzelf?
Mijn referral bonus is trouwens ook nog locked, als ik op unlock tik verwijst hij door naar 'Card' zonder verdere actie.
Zodra je de kaart gaat gebruiken, wordt ie unlocked (dus ff betalinkje doen :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CsprMrkrk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 14:01
Ah top, dat moet ik niet vergeten. Net via de chat alles geregeld en heb de virtuele kaart al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Laatst online: 18:07
atomix9 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:07:
[...]

Zijn banken. Die hebben in het weekend geen sync van transacties. Daarom duurt het lang. Op maandag start alles weer op en wordt het verwerkt.
Ik werk tegenwoordig naast cdc met Revolut 👍
Dat werkt echt super.
Top up en of... Sepa staat er direct op en ook terug van crypto.com naar Revolut werkt super.
Normaal deed ik het via rabobank.
Werd daar zo ziek van met die regels die hun je tegen werken.. met aankoop crypto 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vreemd dat sommigen problemen hebben met de Rabobank en anderen weer niet. Het afgelopen halfjaar toch al gauw >10k overgemaakt naar de fiat wallet. Wel bewust altijd 'debit card deposit' in de transactieomschrijving vermeld, misschien dat dat nog iets uitmaakt? Maar kan het me bijna niet voorstellen.

Het staat er overigens binnen het uur op - volgens mij kost het met name aan de kant van CDC wat tijd want de transactie is wel instant geeft de Rabo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Laatst online: 18:07
finsdefis schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:54:
Vreemd dat sommigen problemen hebben met de Rabobank en anderen weer niet. Het afgelopen halfjaar toch al gauw >10k overgemaakt naar de fiat wallet. Wel bewust altijd 'debit card deposit' in de transactieomschrijving vermeld, misschien dat dat nog iets uitmaakt? Maar kan het me bijna niet voorstellen.

Het staat er overigens binnen het uur op - volgens mij kost het met name aan de kant van CDC wat tijd want de transactie is wel instant geeft de Rabo aan.
Ooh ik heb zoveel moeten bellen voor sommige dingen.
Dat ze soms ook nog de telefoon er op gooien, omdat Bitcoin gevaarlijk is 😂
Geld willen ze niet verdienen daar en jagen klanten weg.
Lees zoveel klachten op internet en Twitter etc.
Maar ik ben blij met crypto.com en revolut.
Geen rabo bijna meer nodig.
Hou hem nog even aan voor back up.
Blij dat ik ze niet meer nodig heb 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:40
Ik heb de cdc kaart op mijn naam en curve op mijn tel. Mijn vrouw wil echter ook graag met de kaart betalen, hoe is dit handig te regelen? Het is niet handig dat ik een security code moet ingeven als we niet op dezelfde plek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Gongbao schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:01:
Ik heb de cdc kaart op mijn naam en curve op mijn tel. Mijn vrouw wil echter ook graag met de kaart betalen, hoe is dit handig te regelen? Het is niet handig dat ik een security code moet ingeven als we niet op dezelfde plek zijn...
Apple Pay via curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
digiben schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Ooh ik heb zoveel moeten bellen voor sommige dingen.
Dat ze soms ook nog de telefoon er op gooien, omdat Bitcoin gevaarlijk is 😂
Geld willen ze niet verdienen daar en jagen klanten weg.
Lees zoveel klachten op internet en Twitter etc.
Maar ik ben blij met crypto.com en revolut.
Geen rabo bijna meer nodig.
Hou hem nog even aan voor back up.
Blij dat ik ze niet meer nodig heb 👍
Raar, ik ben echt letterlijk nog nooit benaderd en maak toch echt in de orde van tienduizenden euro's per jaar over naar allerlei buitenlandse rekeningen (crypto.com, revolut, openbank, etc.).

Uiteraard voor allemaal legale zaken zoals aankopen in het buitenland, reizen, debit card topups, soms wat crypto, etc. (hiermee niet suggererend dat wat jij doet niet legaal zou zijn natuurlijk)

Vraag me oprecht af hoe die algoritmes dan werken.

Wij zitten soort-van vast aan de Rabo vanwege de hypotheek, maar zijn er eigenlijk verder ook gewoon tevreden over. N=1 natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door finsdefis op 25-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Gongbao schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:01:
Ik heb mijn vrouw gewoon de Curve Card gegeven.. Ik heb nog nooit een code voor Curve moeten geven wel voor CDC.
Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).