Fleske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:06:
Heb nog een vraag over hoe jullie met de fiat wallet omgaan.
Is het verstandig om deze om te zetten naar usdc en dan in de flexible earn te zetten? Is toch 6% rente (bij een Ruby card). Of geeft dit geen voordelen? Je kunt het altijd weer omzetten om op de kaart te zetten.
In het linkje
[Crypto Earn - How Does it Work] uit de topicstart vind je een mooi overzicht van alle (minimum) bedragen en 'rente' voor Crypto Earn in de app. Mocht je voor meer dan $40.000 aan CRO in stake hebben staan (m.a.w. Frosted Rose Gold & Icy White) dan komt daar nog eens +2% rewards in CRO bovenop.
Je moet, in het geval van stable coins, minimaal $250 per stake inleggen/toevoegen. Stable coins staken is vanaf 6% al heel interessant wanneer je alles in dollars doet, maar omdat wij steeds te maken hebben met conversie van EUR naar USD(x) en weer terug, gaat er iedere keer ongeveer twee procent verloren. Een voorbeeldje met wat ik zelf doe:
Ik wilde EUR 1000 in stake zetten, 3 maanden tegen 12%. Dus ik kocht voor EUR 1000 aan USDC in de app. Daarvoor kreeg ik 1152.8 USDC en direct na de aankoop gaf de app aan dat dit nog EUR 992 waard was. Bij het omzetten ben ik dus 0.8% (EUR 8 ) verloren.
Van deze stake krijg ik iedere week netjes 2.653 USDC bijgeschreven in mijn crypto wallet, ofwel ruim $10 per maand. Dat is pak hem beet ook EUR 8, dus ik ben de eerste maand 'rente' al kwijt. Ik heb nu nog 2 maanden te gaan, en hark daarmee naar verwachting $20 binnen. Ik ga mijn stake gewoon weer verlengen, maar zou ik na 3 maanden staken mijn USDC weer willen uitgeven in EUROs, dan is daar die ~1% spread weer. Al met al ben ik dan 2 van de 3 maanden rente kwijt aan conversie. 3 months fixed EUR 1000 staken in USDC tegen 12% (Royal Indigo / Jade green) levert dus welgeteld ongeveer 8 euri op.
edit:
De wisselkoers USD/EUR even daargelaten want die fluctueert ook constant
Overigens cash ik mijn USDC staking rewards niet uit in EUR maar zet ze iedere week gratis naar de exchange alwaar ik een limit order zet voor CRO. Op deze manier pas ik DCA toe op de alsmaar dalende koers. Wie weet leveren al die CRO's op een dag nooit ooit iets op