Een overkill aan kaarten? Met Curve kan je die CDC kaart thuislaten toch? Scheelt alweer een halve kilo
Grappig hoe men in Nederland meer dan één kaart al overkill vindt; misschien dat Google Pay, Samsung pay en wellicht ook Apple pay daarom een groter succes zijn ver over de grens. Daar heeft men al gauw een verzameling aan betaalkaarten omdat ze bij iedere kaart weer een ander voordeeltje krijgen. Eentje voor reizen, eentje voor tanken, eentje van de favoriete super, etc. Hier in Zuid-Korea heb ik ook echt een pak betaalkaarten liggen, die kan ik gelukkig thuis laten dankzij Samsung Pay.
Mocht je op tijd zijn ingestapt met ruby en daarmee een 'gratis upgrade' naar Jade/Royal hebt weten binnen te slepen, dan zijn er weinig kaarten die daar tegenop kunnen boxen. Gratis Spotify, gratis Netflix, onbeperkt loungetoegang, 3% cashback... Ik moet zo'n kaart nog tegenkomen.
Mooi dat ze in Nederland langzaamaan over gaan op het Mastercard en Visa netwerk. Hoe staat het eigenlijk met die
OV-pay proef? Wie weet hoef je in de toekomst alleen nog maar met je CDC kaart op pad!